Ronai and Ronai
AMERIKAI

Balog úr a keresztények felsőbbrendűségéről 2013. november 10. vasárnap 9:35 Forrás: MTI

  • Hozzászólások(119)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Balog úr a keresztények felsőbbrendűségéről

Budapest – Balog Zoltán tudja, hogy mi a különbség a keresztény és a nem keresztény emberek között. A miniszternek rosszul esett, hogy az egyházak nem kérték az iskolai hittan oktatását, és azt szeretné, ha 2017-ig minden 12 év alatt gyerek családban élne. A humánminiszter szerint a keresztények és a nem keresztények között az a különbség, hogy a keresztények nem próbálják meg lejjebb venni az erkölcsi “lécet” még akkor sem, ha nem tudják átugrani, szemben a nem keresztényekkel.

Balog Zoltán a Keresztény Értelmiségiek Szövetségének IX. országos kongresszusán tartott beszédében rámutatott: a keresztény emberképet “kristálytisztán” mutatja meg egyebek mellett az a nevelőszülői hálózat, amelynek keretében célul tűzték ki, hogy 2014. január 1-jétől egyetlen egy szülő vagy család nélküli kisgyermeket sem adnak intézetbe 12 éves korig, valamint 2017. január 1-jére egyetlen ilyen korú gyermek se legyen intézetben, hanem mindegyikük családban éljen.

A diakóniai, a kulturális és a közéleti munka, továbbá az oktatás fontos feladatai a keresztény közösségeknek, amiket rajtuk kívül ugyan mások is el tudnak végezni, “egy dolgot azonban csak mi tudunk: a keresztény tudatot” a nevelői, oktatói, szeretetszolgálati munkában éppúgy, mint a törvényhozásban – mondta. A keresztények életének középpontjában ugyanis ott van a mérce, amihez képest vizsgálják meg, hogy valami jó-e vagy rossz – mutatott rá.

Meglátása szerint a keresztények és a nem keresztények között az a különbség, hogy a keresztények nem próbálják meg lejjebb venni az erkölcsi “lécet” még akkor sem, ha nem tudják átugrani, szemben a nem keresztényekkel. A hívő ember tudja, hogy ha nem is viszi át mindig az erkölcsi lécet, a bűnvallás után bűnbocsánatot kaphat – jegyezte meg.

A tárcavezető azt mondta: mércét kell állítani először magunknak, azután a társadalomnak, utóbbival pedig esélyt teremtenek arra, hogy szembesüljenek azzal, hogy mi a jó és mi a rossz. Ennek érdekében vezette be a kormány az erkölcstan oktatását, ugyanis Magyarország eddig az egyetlen volt az egykori kommunista országok közül, ahol nem volt kötelező az erkölcstan oktatás. Utalt arra: “picit rosszul esett” neki, amikor volt olyan hang az egyházak közül, miszerint ők nem kérték a hitoktatás rendszerének átalakítását, pedig “e nélkül nincs jövője az országnak”.

VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 4.4/5 (21 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +25 ( 41 szavazatból)
Balog úr a keresztények felsőbbrendűségéről, 4.4 out of 5 based on 21 ratings

Címkék:, , , , , ,

  • Hozzászólások(119)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

119 Reader’s Comments

  1. Ez az balogkám, így indultak a pogromok: felsőbbrendűség érzet mellé a tévedhetetlenség tudata és a lelkiismereti kontrollfunkció hiánya, bravó, te is egy jó tanuló vagy a büdös felcsúti disznóólban, de csak ott.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +57 (65 szavazatból)
  2. “tisztelhölgyeimésuraim” írta (2013. november 10. vasárnap 15:35):
    “az ún. teológia, mint diszciplina különösen, soha nem lesz egzakt és tudományos (…)”
    — Ezt olvasva beugrott Dawkins egy sztorija a “The God Delusion” c. könyvéből:
    “I recall the remark of a former Warden (head) of my Oxford
    college. A young theologian had applied for a junior research
    fellowship, and his doctoral thesis on Christian theology provoked
    the Warden to say, ‘I have grave doubts as to whether it’s a subject
    at all.’ ”
    Azaz egy fiatal teológus, akinek a doktorija a keresztény teológiával foglalkozott, megpályázta az oxfordi egyetem kutatói ösztöndíját. Mire a dékán: “erősen kétlem, hogy ez egyáltalán szaktárgy-e”.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +13 (21 szavazatból)
  3. Megvizsgáltatnám ezt a két személyt, hány fiatal fiú megrontása kapcsolódik személyükhöz. Különösen Semjént mert a szája fazonja enged utalni az orális szexre.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +16 (34 szavazatból)
  4. Aberrált klerikálfasiszta maffia, egy harmadik világbeli színvonalú trágyadombon. Az EU szégyene.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +31 (45 szavazatból)
  5. Muszály itten ilyen hülyeségeket olvasnom ?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +11 (17 szavazatból)
  6. Rettegjetek pogányok! Nyakatokon az új Isten! A felsőbbrendű a bosszúálló kerestyén Isten! Tömjéjn minelnh. úr és Balog páter elhozta nektek a kerstyén terrort. Lessz újra inkvizício és lesznek autodafék az Anyaszentegyház eszméinek védelmében. Egyébként a dékány úrnak üzenem, hogy a teológia tudomány. A hamisítás és a hazugság tudománya.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +23 (35 szavazatból)
  7. @HZ…(végtelenítve)
    2013. november 10. vasárnap
    18:57
    .
    Kissé bizarr válaszod van a keresztények „felsőbbrendűseggéről”, ha Balog Zolthány száját analizálva a szexuális dolgaira koncentrálsz. Tipikus jobboldali stílusod van, ami egyhén szólva disszonáns, alpári hangot üt meg az AN oldalán. Értékesebb lenne, ha a témával kapcsolatos dolgokra válaszolnál megszelídített stílussal a jövőben.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +13 (17 szavazatból)
  8. Balogh de nem balga

    Ocsmány banda! Én speciel nem fogadom el Őket a kereszténység képviselőinek, ugyanis annak közismert kritériumai vannak. Nem tartom magam pogánynak, csak egy XXI. századi muksónak, aki a keresztény egyházaknak álcázott hordákat megveti és utálja, élükön a Sanya bátyátokkal. Hányingerem ilyen vallás csúfolástól és képmutatástól. Szegény balga hívők, vajon Ők miben hisznek?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +20 (28 szavazatból)
  9. nem kell szerintem tulzott teologiai fejtegetesekbe elmerulni a mini miszter kijelentesei alapjan. A megoldas sokkal egyszerubb.
    A nagysikeru allamkotvenyek mintajan fellelkesulve, a korabban mar bevezetesre kerult es most reinkarnalodo BUCSUCEDULAK indulo reklamkampanyanak elso spotjat elvezhettuk.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +17 (21 szavazatból)
  10. “akkor sem viszik lejjebb a lecet, ha nem tudjak atugrani” Nem is kell Torquemada elvtars! Legfeljebb fejjel nekirohantok. Barmok. Ez a 2 csiga-biga elvtars a kepen mereszel erkolcsrol beszelni? Gyerekneveles? Csalad? Sotet kozepkor.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +14 (18 szavazatból)
  11. most akkor meg kell keresztelkednem, hogy a kislányomat beirathassam iskolába?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (14 szavazatból)
  12. egyszerűen sírógörcsöm van :(

    ez a megnyilatkozás ettől az újnáci köcsögtől – elnézést, hogy így elragadtattam magam – felháborító! újra félni kell ebben az országban azért mert abból a népből származom, akit ez a senkiházi istenként tisztel! akkor, hogy is van ez?

    ma az iskolák és a gyerekek! így kezdődöt anno is. Aztán jönnek a munkahelyek és vállalkozások, majd az is jön, hogy nem kereszténytől ne vásárolj, mert ő nem teljesjogú polgára e keresztény országnak és a többit tudjuk!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +22 (26 szavazatból)
  13. ez a tiszteletlen plébános nem olvassa főnöke nyilatkozatait?

    http://www.atv.hu/kulfold/20131110-ferenc-papa-ujitsuk-meg-a-zsido-neppel-valo-kozelsegunket

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (13 szavazatból)
  14. A vallások és a könyörület:
    http://www.boredpanda.org/which-religion-cares-the-most-about-the-homeless/

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (3 szavazatból)
  15. Magyarországon bizony nemcsak megélhetési politikusok vannak, de megélhetési keresztények is. Ráadásul Balog és Semjén mindkettő egyszerre. És – lássuk be – nem eredménytelenül. Persze eközben leginkább a keresztényi erkölcsre tesznek leginkább. Na az ilyenek miatt távolodnak el az épelméjű és tisztességes emberek a keresztény egyházaktól.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +20 (26 szavazatból)
  16. nem, valóban nem viszik lejjebb a lécet, mert már nincs hova
    a pedofil papok már rég lerúgták

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +17 (23 szavazatból)
  17. NIncs olyan hogy kereszteny isten !! A keresztenyseg szo szerint krisztus koveteset jelenti , sem az Atya, sem a Szent szellem, Sem Jezusnak nemkell kovetni sajatmagat mert teljes egysegben es harmoniaban vannak.

    Az egyik legismertebb ige :
    Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az õ egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen õ benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen.

    Itt egy lehetoseget kapott a vilag. A formalis keresztenyseg ertsd vallasos eletforma azonban nem azonos az igazi keresztenyseggel. Jezust nem lehet termeszetes modon kovetni. Ehhez eloszor is ujja kell szuletni , meg kell keresztelkedni viztol es szentszellemtol ( termeszetfeletti igazolasa a nyelveken szolas) es ezek utan lehet Jezust kovetni, ugy hogy napi kapcsolatban vagyunk vele, ugy hogy a szent szellem aki a hivo testebe koltozik naponta tanacsolja az egyent, akinek meg mindig szabad akarata van hogy kire hallgasson. Istenre vagy a vilagra, ugy hogy naponta olvassuk Isten irasat az iget ami nem csak utmutatas, hanem vigasztalas, es remeny keltes, hogy igenis lehet sikeres es boldog eletet elni es ezt masoknak elmondva oket is lehet segiteni. Ezzel szemben a “tortenelmi egyhazak” magyar hangja P14 azaz piszkos 14, vallast nyom az emberek nyakaba, oket megfelemliti, kiszipolyozza, es elnyomja. A kormanyzas torvenyi fontosak az allam funkcionalasanak a szempontjabol, ezert lettek teremtve a kormanyok, de a vallasos torvenyek tonkre teszik az embereket. Az az erkolcs amit Balogh ur hirdet, megfelelo lehet egy bugris orszagban, de olyan orszagban ahol evszazados onkentes kereszteny erkolcsot kovetnek, a disznok szintjet sem utik meg. A kereszteny ember azert van a foldon hogy segitsen mas keresztenyeket es nem keresztenyeket is, egy teljesebb boldogabb sikeresebb elet elesehez. (Termeszetesen az udvosseg a legfontosabb, de a tradicionalis (undorito vallasos) felfogassal ellentetben itt a foldon is elhetunk teljes eletet.)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (16 szavazatból)
  18. A keresztények életének középpontjában hol a mérce?
    Ha a lécet lejjebb már nem lehet vinni, de átlépni sem tudja, akkor a bűnbocsánatra apellálva megkerülheti? Például egy diplomamunka készítésekor felhasználhatja más gondolatait, ha a sajátjai nagyon karcsúak?
    Írhatnék még néhány száz példát, amivel az elvtársai az elmúlt 3 évben cáfolták ezt a bornírtságot, de akik itt olvasnak, úgyis tudják mindet.
    Ennek a szegénynek nem csak az erkölcsi léce van mélyen, hanem a szellemi léce is.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +11 (17 szavazatból)
  19. Sokáig tartott, amíg rájöttem, minél jobb azaz jobbik a Jobbik. Most már tudom: a Fidesznél. Legalábbis őszintébb.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (16 szavazatból)
  20. Az a baj hogy már a “lécet” is ellopták ! De nekem más a véleményem a “keresztényeiről” ! Közelről ismerek néhányat és vannak helytálló jelzők rájuk , mint pl.- léha , öntelt , képmutató , csaló érzéketlen a rászorulókkal szemben !!! De természetesen van közöttük tisztességes és becsületes is ! Csak erről a betanított esztergályosról és rabló haverjairól ez jutott eszembe !!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (14 szavazatból)
  21. Csacsicska Tamás

    Így kell ezt Fidesz-Keresztényül csinálni !
    .
    Balog páter mond egy-két orbitális, de azért sokaknak jól hangzó baromságot egy konferencián. Másnap az egész jobboldali média idézni fogja. Tessék jól figyelni: idézni, tehát TUDÓSÍTANI. Valaminek az „idézésére” nem terjed ki a média-hatóság hatásköre – idézni valamit: az ugye HÍR.
    .
    Balog páter – ha majd többen beszólnak neki és ehhez kétség sem férhet – majd azt fogja mondani, hogy félreértették őt. Ez a „HÍR” persze már nem jelenik meg sehol sem, mert ez nem bíróság által megítélt cáfolat.
    .
    Így műkszik a Fidesz-Keresztény erkölcs – azzal a bizonyos, magasra tett léccel. Ami léc alatt Balog páter, akár szökdécselve is, simán átfér még.
    .
    Gratula a Református Egyháznak!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (12 szavazatból)
  22. A képen két tüneményes ember,akik vizet prédikálnak,de bort isznak ! Undorodom az ilyen emberektől !

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +14 (16 szavazatból)
  23. O egy egyszeru es oszinte kereszteny. Nem is tudja elhinni, hogy mas tisztesseges vallasok is vannak, peldaul a mohamedanok, hinduk , budhistak, stb… Azt el sem tudja kepzelni, hogy az ateistaknak is van erkolcsi merceje, sot az allatoknak is van morali osztone.
    De az is lehet, hogy csak a zsidok jartak bolcs fejeben mikor ezen okos kijelentest tette. Elvegre neki van erkolcsi merceje, amiert is kituntette Szaniszlot.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (10 szavazatból)
  24. Itt van az utódaik közül egy díszpinty:
    -
    http://www.168ora.hu/velemeny/ha-majd-vajk-120466.html
    -
    Szavakat nem találok, az ész megáll és körbenéz – rémisztő a jövő….

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (5 szavazatból)
  25. Egy komoly levél egy szélkakastól….a pávatáncosnak szóltak-e erről?
    http://www.168ora.hu/velemeny/debreczenyi-janos-veszprem-semjen-zsolt-kdnp-kilepes-120003.html

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (6 szavazatból)
  26. "tisztelhölgyeimésuraim"

    .
    MONOTEIZMUS ?
    .
    ComonSense !
    .
    Már megbocsáss, de a kommented elején . h á r o m . i s t e n s é g e t . (tulajdonképpen istent) sorolsz fel, amelyek – bocs’, akik – bizonyos munkamegosztásban látják el feladatukat. Ezek mennyiben különböznek mondjuk a római, vagy az ógörög politeizmus isteneitől, akik lényegében ugyanezt tették – kicsit nagyobb létszámmal, mint 3 ?
    .

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (10 szavazatból)
  27. bruckenbacker kapitány

    Ma reggeli hír a közmunkások is bevethetőek lennének katasztrófahelyzetben.

    Na ez a katasztrófa. ha belegondolunk. KERESZTÉNYEK, valódi keresztények és minden jóérzésű emberrnk ébresztő!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (9 szavazatból)
  28. Az értelmiségi az a személy, aki konzisztensen belül marad a tudományosság határain. A hívő viszont vallása dogmáit minden további nélkül előbbrehelyezi a tudományos igazságnál és az értelemnél. A “keresztény értelmiségi” oximoron.
    És ez nem “tetszik – nem tetszik” kérdése, ez tény. Azok pedig makacs dolgok, mondta az erkölcsi lécet “lejjebb eresztő” Spinoza.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (11 szavazatból)
  29. Ajánlom olvasásra:
    http://index.hu/belfold/2013/11/04/bodo_ferenc_orditott_velem_a_plebanos/
    .
    A templomtéren ordítozott velem a polgármester, a falbontó munkások és az arra járók füle hallatára. … Én annyit válaszoltam: vedd le rólam a kezed, mert ha én kezdek döngölni, itt maradsz.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (5 szavazatból)
  30. @Kalous Antal
    Ez a meghökkentő definíció saját? Vagy esetleg van valami “tudományos” forrása?
    Mert én eddig úgy gondoltam, hogy az értelmiség “A társadalomnak az a rétege, amelynek tagjai szellemi munkával tartják fenn magukat.” Továbbá: “Valamely kisebb közösségben a műveltségüknél, szellemi képességeiknél fogva vezető szerepet játszó személyek összessége.” (A Magyar Nyelv Értelmező Szótára)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  31. bruckenbacker kapitány

    http://nol.hu/belfold/20131109-kotenger_gyermekasszonyai

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  32. A keresztenyek merceje.
    A keresztenyek merceje a biblia kell hogy legyen. Ez a merce sokkal magasabb erkolcsi erteket tartalmaz mint a vilagi torvenyek, de a problema ezzel a dologgal hogy azok akik ma keresztenynek nevezik magukat de a tradicionalis felfogasban, azok nem csak hogy ezt a mercet de meg a vilagi torvenyeket sem tartjak be. Ilyenkor a kormany feladata hogy a torvenyt sertes megszuntesse es az elkovetoket felelossegre vonja. Az igazi kereszteny pl nem kovet el hazassagtorest vagy nem nez pornot. Ha megis megteszi akkor az nem a vilagi kormany feladata hogy ot szamon kerje, ez egyes egyedul az egyen es Isten maganugye. Amikor azonban egy pedofil papp esetei kiderulnek ez mar nem vallasi hanem koztorvenyes bunteny ezert a kormanynak kell (ugyeszseg/birosag) rendet teremtenie, ettol kezdve egyik egyhaznak sincs semmilyen beleszolasa a dologba.
    Az a kereszteny erkolcsiseg amirol Balogh Zoltan papol, nem mas mint alszent kepmutatas, onmagunk es masok becsapasa, ebben semmi tisztelnivalo nincsen.
    Jakab 2:2-
    “Mert ha a ti gyülekezetetekbe bemegy egy aranygyűrűs férfiú fényes ruhában, bemegy pedig egy szegény is szennyes ruhában;
    És rátekinttek arra, a kin a fényes ruha van, és azt mondjátok néki: Te ülj ide szépen; és a szegénynek ezt mondjátok: Te állj ott, vagy ülj ide az én zsámolyom mellé:
    Nem mondtatok-é ellent magatoknak, és nem lettetek-é gonosz gondolkozású birákká?”

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (7 szavazatból)
  33. Magasról, nagy ívben – a pedagógusok azt kapják, amire szavaztak 2010-ben!
    Ha nem, akkor miért nincsenek több 100 ezres tüntetések, pedagógusok, szülők és diákok?!
    Mendrei László sem tudja kivinni őket az utcára, akkor biztosan így van rendben minden – gondolom én!
    Amikor az ellenzék tüntetést szervez és arra is csak pár százan mennek el, akkor biztosan nincs akkora gond…..nem kell a rettegést szítani!)))) Na!
    http://hvg.hu/itthon/20131111_Balog_Zoltan_meghivta_a_pedagogusokat_azt

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  34. Pécsiek is azt kapták, amire 2010-ben szavaztak!
    Amiről nem beszélnek, amiről nem hallhatunk – akkor az a probléma a narancslogika szerint, nincs is!
    Csak védik az idegeinket….ne ártsunk magunknak, drága a gyógyszer!
    http://www.pecsistop.hu/regio/szeptember-eleje-helyett-november-huszadikan-indulhat-a-tanev/1192655/

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  35. Ezt a két embert látva elhagy a maradék hitem is.1958-ban hittanra jártam, a papon kivül senki nem bántott,sem a szüleimet sem engem!!!!!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  36. Szomjankórász

    “Olyan az ember vallás nélkül, mint a hal esernyő nélkül.”
    (Murphy)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  37. http://jhnnsclvn.wordpress.com/2013/09/16/peculation-with-gods-blessing-7/

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  38. Akinek van ideje olvassa el az előbbi link hsz.ait . Érdekes. , és nagyon szomorú. És valószínüleg lebuktak , . Na nem a bűnösök akik lopnak csalnak gyílkolnak, hanem akik leakarták a csalókat leplezni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  39. Kalous Antal 2013. november 11. hétfő 10:35 és Kuksi 2013. november 11. hétfő 15:32
    .
    “A társadalomnak az a rétege, amelynek tagjai szellemi munkával tartják fenn magukat.” – ez a definíció annak alapján határozza meg az értelmiséget, amelynek alapján az elkülönült a társadalom többi tagjából álló csoporttól. A fizikai és a szellemi munka különválásáról van szó (amely ugyan valamennyire már a barlanglakóknál is kezdett elkülönülni, de azért voltak ennek jelentős állomásai). Nincs ezzel semmi baj, ennek is megvan a maga szempontja. Elsősorban a történeti.
    .
    „“Valamely kisebb közösségben a műveltségüknél, szellemi képességeiknél fogva vezető szerepet játszó személyek összessége.” csoportok belső szerkezetének alakulása és tényezői most nem illenek ehhez a témához.
    .
    De: Kalous Antal talán valami olyan az értelemben használja az „értelmiségi” szót, mint „a valóság helyes és objektív megismerése iránt elkötelezett gondolkodó-kutató-elemző személy. Aki egy etikai nézetet is felvállal. És mintha a közbeszédben tényleg ez lenne a szó helyes és elfogadott jelentése.
    .
    Ha a Kuksi által elsőként idézett szöveget vennénk alapul, akkor egy akármilyen ordas kuruzsló, TV-képernyőn keresztül mívelt gyógyításból élő sarlatán, avagy jó pénzért dolgozó „sorselemző” vagy „halottlátó” (asztrológus, homeopata, stb.) is értelmiségi lenne, …. hát hiszen ez egyik sem fizikai munka, és ilyesmikből bizony jól megélnek néhányan, no de csak a meghülyített követőik tartják őket értelmiségieknek. Én a magam részéről maradok a szélhámos parazita bűnözőnél.
    .

    És bizony, az „értékmentes”, szóval a lehetőség szerint minden prekoncepciótól megtisztított, a lehetőség szerint objektív tudományos megismerésnél megbízhatóbb módszerünk egyelőre nincs. És ez az értelmiségiek első számú sportja. A vallások, ahogy valahol olvastam, „egymást relativizálják”. szóval nem egyebek, mint megismerési kísérletek. És így egy kutatónak tényleg el kell néha dönteni, hogy lehet-e hívő, és ha már az, akkor a munkája során mikor melyik énjét veszi komolyan. Ezt írja Kalous Antal úgy, hogy „Az értelmiségi az a személy, aki konzisztensen belül marad a tudományosság határain.” És szigorúan véve, ezek szerint tényleg nem lenne olyan hogy „keresztény értelmiségi” Abszolút helyesnek látszik. Erősíts meg, Kalous Antal, ha egyet tudsz érteni az itt írottakkal.
    .
    Vegyük figyelembe, hogy a tudomány reális célokat tűz maga elé, ebben is megvannak a legkülönbözőbb szempontjai, az alap- és az alkalmazott kutatásokban. A vallások pedig kénytelenek folyamatosan újramagyarázni magukat, mert ha ezt nem tennék, tarthatatlanná válnának, ehhez hasonlóról girbegurbáva váltottunk nemrég néhány szót.
    .
    De azért néha van ok az előbb leírt határok lazítására. Egy hívő keresztény, mint szakember is elemezhet sok mindent nagy tehetséggel, és ha ebben szigorúan a tárgynál (és a tárgyszerű módszereknél) marad, akkor az eredményen nem fog meglátszani, hogy az egy hívő ember terméke. Ha netán egyik napról a másikra „kitérne a hitéből”, attól még egy kutatást-fejlesztést tudna folytatni ott, ahol hívő lelke utolsó pislákolásánál abbahagyta. Tehát magát egy szakkérdésre leszűkítve, ezen a szűk tartományon belül a hívő is lehet értelmiségi, bizonyára sok így született eredményt élvezünk, anélkül, hogy ezt tudnánk.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  40. Tisztelt Holgyem es URAM.
    A vilag (ujra)teremtesekor a biblia nagyszeruen jeleniti meg az egy Istent harom megjelenesi formajaban. Atya a teremto a Fiu a kimondott beszed es a viz felett lebelgo szent szellem.
    Gen 1:2 A föld pedig kietlen és puszta vala, és setétség vala a mélység színén, és az Isten Lelke lebeg vala a vizek felett.
    Gen 1:3 És monda Isten: Legyen világosság: és lõn világosság.

    Joh 1:1 Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge.
    Joh 1:2 Ez kezdetben az Istennél vala.
    Joh 1:3 Minden õ általa lett és nála nélkül semmi sem lett, a mi lett.

    Valamint Isten, ahogy sajat mag(ukat) szolitja :
    Gen 1:26 És monda Isten: Teremtsünk embert a mi képünkre és hasonlatosságunkra…

    ויאמרH559 אלהיםH430 נעשׂהH6213 אדםH120 בצלמנוH6754 כדמותנוH1823 וירדוH7287 בדגתH1710 היםH3220 ובעוףH5775 השׁמיםH8064 ובבהמהH929 ובכלH3605 הארץH776 ובכלH3605 הרמשׂH7431 הרמשׂH7430 עלH5921 הארץ׃H776

    Amint latod a H430 Eloheem tobbes szamban van.
    A szentharomsag (Isteni harmassag) az a sarokkpont ahol elter a keresztenyseg es a Judaizmus. Minden mas ellentet ebbol szarmazik.
    Isten annyira complex,, minden ertelmet felulhalado csodalatos szemely, hogy nehez megerteni a harom szemelyiseget, harom personalityt. Ez a harom megjelenesi form azonban vegig ott van mind az O mind az ujszovetsegben.
    A zsido messias, az Abraham magva (egyesszamban) az igeret gyermek aki megvaltja az emberiseget maga Jezus a teste (emberre) lett ige (Az atya beszede).
    UI : amikor a keresztenysegrol beszelek kizarolag az ujjaszuletett spiritfield keresztenyek szemszoget kepviselem nem pedig egy altalanos vallasos szirupot, vagy felekezeti velemenyt. Ez a szempont minden esetben a bibliat tartja eslorendi hiteles forrasnak es a biblia alapjan termeszetesen velemeny es vilagnezeti fejlodesen is atmegy az ember. Elismerem hogy sokszor tevedtem amit evekkel kesobb belattam de a tanulasi folyamatnak nincs vege…. a fejlodes szuntelen….

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  41. kegyelem
    Megnéztem, és végig olvastam.
    Micsoda posvány! Gyanítom, hogy minden egyháznál ez van…(tisztelet a kivételnek, ha van egyáltalán)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  42. Tüntettek a szociális ágazat rabszolgái – keresztényi módon nyomják el azokat, akik embertársaikért dolgoznak – kevesen álltak a tüntetők mellé, tudom, esett az eső, munkanap volt, stb.
    -
    http://nepszava.hu/cikk/1002930/

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  43. Kedves Csakén!
    Majd ha egyik ágazat kiáll a másik ágazat mellett, és nem külön külön keresgélik a saját igazukat, akkor lesz érdemes az embereknek odamenni.
    Akkor oda kell állni, addig viszont nem érdemes. Én erre a következtetésre jutottam.
    .
    Most hallottam a rádióban, hogy valahol egy gyárban (nem emlékszem rá hogy hol) akartak szakszervezetet létrehozni és a vezetők és belépni szándékozók repültek.
    Egy ilyen hír hallatán kellene a szakszervezeteknek (amennyiben nem csak címben hanem tartalomban is léteznek) összefogni és lépni. Együtt ezért érdemes lenne és lehetne az utcára menni és nem barátságosan mosolyogva.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  44. Csipcsirip
    Az olyan szakszervezeti vezetőkhöz mint Gallóné, vagy Gaskó aztán fordulhatnak!
    Ezek nem csak magukat adták el, hanem a tagjaikat is, akik bambán mennek utánuk.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  45. Kedves bumburi
    Az általad említetek miatt írtam feltételes módban.
    Pártokra nem számíthatunk, magunk egy karizmatikus és elkötelezett vezető nélkül nem tudunk mozdulni.
    Akkor lassan eljön az ideje a “ne szólj szám nem fáj fejem” alkalmazásának, és ahogy a helyzet alakul, legalább 40-50 évig.
    Majd ha lezárták a határokat, talán felnevelődik az a nemzedék, mely nem fogja elfogadni a meglévő feltételeket és lépni fog.
    Addig pedig……

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  46. "tisztelhölgyeimésuraim"

    .
    .
    AZ INGYEN FREKVENCIA ÁRA
    .
    Tegnap a “drágabolgárúr” műsorban Bolgár magát az Ördögöt – a Sátánt – fesette a falra, és az meg is jelent.
    Az történt ugyanis, hogy Patrubány Miklós a Magyarok Világszövetsége nevű szélsőségesen jobboldali szervezet elnöke egy nyilatkozatában csőcsléknek nevezte a Horthy szobor avatásánál megjelent tüntető tömeget.
    Mit tesz ilyenkor egy magát ellenzékinek aposztrofáló rádió, álliberális – valójában hülye – műsorvezetője? Meghívja a műsorába nácikámat hogyaszongya, beszéljük má meg, hogy ön hogy értette ezt a lecsőcselékezést. Aztán annak rendeje és klubrádiós szokása szerint elkezdődött az interjú, minek során Bolgár néha elhebeg, elhabog egyegy kisebb ellnvetését, tulképp alig szólal meg és hagyja, hogy ez a vérnáci, nem csak a szorosan vett témán belül szidja továbbra is a demokratikus tüntetőket, de úgy általában zsidózzon, és történelmi hazugságokat, nem csupán ferdítéseket, de igaztalan fantazmagóriákat szórjon szanaszét az éterben, szinte minden cáfolat, vagy közbeszólás nélkül.
    .
    A “média egynsúly jegyében” a Klubrádióban már helyet kap a legaljasabb fasiszta propaganda is, ha a vezetőség be tudja magyarázni (megnyugtatásul magának is) az adott riportalanyról, hogy az “hivatalos” személy, hisz’ az MVSZ bejegyzett szervezet, amely ez esetben a rádió vezetői számára pragmatikusan a világ magyarjait képviseli(?!).
    Nem tudom, Bolgár talán az öregedéssel vesztette el az emberi tartását, feladta az elveit, vagy csupán félelemből nem állította le ezt véreszájú nyilas sarjat ? Ugyanakkor, ha egy baloldali hallgató szól be, azt rögtön, már a befejezetlen mondat közben leállítja, míg ezt hagyta, hagyta és hagyta, hogy szanaszét szórja a legszennyesebb náci propaganda mocskait az egyelőre még fizetős ( de hamarosan már ingyenes, úgy látszik ez az ára ) frekvencián, kb., vagy fél órán keresztül halálosan fröcskölődni.
    Teljesen levizsgázott, tudniillik ez a Bolgár – persze különösen Aratóval, az ő főnökével egyetemben…
    .
    Aki nem hiszi, halgasson utána > a klubrádió.hu-n…
    .

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  47. Kedves Bumburi ! Kösz

    Ha van időd olvasd el ezt is . Már feltettem ide, de senki nem reagált rá. Pedig ez olyan szörnyű, és az üzenete döbbenetes. Porszemek vagyunk , habár már hallottam hogy porszem került a gépezetbe, és tönkrement.http://kegyelem.orgfree.com/cikkek/jezsuitak.pdf

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  48. csakén!
    .
    Teljesen igaza van abban (és most általánosítok), hogy aki 2010-ben a fiukra szavazott, és most nem tetszik neki valami, az hagyja abba a rinyálást, és fogja be a pofáját.
    .

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  49. Szomjankórász
    .
    Én ezt úgy hallottam egy bangkoki rosszlánytól, hogy gumival szeretkezni olyan, mint felöltözve zuhanyozni.
    .

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  50. kegyelem
    .
    Ha a linket mindig új sorba írnád, egy kattintással elérhetővé válna. Ha a htttp egybefolyik az utolsó szóval vagy írásjellel, nem nyitható link lesz, hanem folyamatos szöveg. (A link bemásolása után Enterrel befejezve az akciót, biztos a siker.)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
Kapcsolódó cikkek

Mi lesz veled, Magyarország? 2014. április 2. szerda

A katolikus egyház is jobban teljesít 2014. március 23. vasárnap

KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos