Budapest – Gyurcsány Ferenc udvarias, de világos levélben tette helyre Márfi Gyula veszprémi érsek hírhedt nyílt levelét, amelyben még az evangéliumi normákra is figyelmeztette a katolikus egyház egyik főpapját, arról ugyan megfeledkezve, hogy a katolikus vallás nem keresztény vallás, a bibliai keresztény hithez csak annyiban van köze, hogy az abban foglaltaknak éppen az ellenkezőjét állítja. Gyurcsány levele arra utal, hogy tisztában van a katolikus métellyel, amit a Vatikán terjeszt, és talán még a katolikus egyháznak a magyar jobboldal gyűlölködő ideológiájában játszott szerepével is. A Demokratikus Koalíció a millások zaklatása miatt kiadott sajtóközleményében “elmebetegnek” nevezi Orbánt, ami szintén kivételes tisztánlátásra és kellő határozottságra utal.
Gyurcsány Ferenc nyílt levélben válaszolt Márfinak a katolikus egyház szellemi sötétségét bemutató nyílt levelére. A levél ugyan nem említi, de vélelmezhető, hogy a volt miniszterelnök felismerte, hogy az Orbán-rendszer mögött, ahogyan a Horthy-rendszer mögött is, a politikai katolicizmus és a Vatikán világhatalmi törekvései állnak. A magyar társadalmat a katolikus egyház megosztó, gyűlölködő, az államhatalmat maga alá gyűrni szándékozó törekvése osztotta ketté, fordított egymással szemben családokat, és gerjeszti a zsidó-világösszeesküvésről szóló náci tanokat, ami ellen a pártja által teljes joggal “elmebetegnek” nevezett Orbán vívja “szabadságharcát”. A levél első lépésnek tekinthető a klerikálfasiszta diktatúra felszámolása felé tett úton.
Az Amerika Népszava üdvözli ezt a lépést, és továbbra is hangsúlyozza, hogy Magyarországon akkor lesz szabadság, akkor lesz nyugalom és béke, amikor a katolikus egyháznak az írmagját is kiirtják az államhatalomból, és valamennyi más egyházzal és vallással egyenlő rangon kezelve a civil szférába utalják a vallásgyakorlásukat, megfosztva az adófizetőktől elrabolt milliárdoktól. Magyarországon azé lesz a következő demokratikus hatalom, aki ezt tisztán látja, aki “eltiporja a gyalázatost”, aki visszaállítja a felvilágosodás polgári győzelmét a középkori feudalizmussal, a Vatikán szellemi elnyomásával és idológiai rabságával szemben.
Demokratikus forradalom akkor lesz Magyarországon, amikor a nép megérti, hogy megint a papok csapták be, fosztották ki, és akarták felhasználni aljas világuralmi céljaikra az országot. Aki ezt megérti, és ennek élére áll, az vívja meg Magyarország szabadságharcát, és az lesz a Magyar Köztársaság, a demokrácia és a jogállam helyreállítója. Minden más forgatókönyv tévútra, rosszabb esetben pusztulásba visz.
Az alábbiakban közöljük Gyurcsány Ferenc Márfinak írt levelét, amelyben gyakorlatilag megtérésre szólítja fel a keresztény bibliai hit alapján a pedofilokat termelő hamis vallás egyik főpapját. Utána pedig közöljük a Demokratikus Koalíció nyilatkozatát, amelyben a Fidesz ügynöktörvényben játszott szerepe kapcsán is “elmebetegnek” nevezik Orbánt. Olyannak, akin “egyre inkább az elmebetegség tünetei” jelennek meg. Akin az elmebetegség tünetei jelennek meg, az elmebeteg. Ez azt jelenti.
“Márfi Gyula érsek úrnak
Veszprém
Főtisztelendő érsek úr!
David Baer amerikai teológia- és filozófiaprofesszornak a magyar egyházakban lévő barátaihoz intézett levelére Ön hosszú nyílt levélben válaszolt. E válaszlevélhez fűznék néhány megjegyzést.
Ön válaszában azt állítja, hogy az alaptörvény nem sérti a lelkiismereti és vallásszabadságot, mert az egyes egyházak elismerésének és nyilvántartásba vételének csak az egyházak anyagi természetű, állami támogatásával kapcsolatban van jelentősége. Ön téved. Az egyszerűség kedvéért hadd utaljak az Alkotmánybíróság 4/1993-as határozatára, amely kimondta: a lelkiismereti és vallásszabadsághoz hozzátartozik a jog a világnézetileg elkötelezett nevelésre. Ha tehát az állam megtagadja valamely egyház nyilvántartásba vételét, és az így kieső támogatás miatt az adott egyház által fenntartott iskola nem tud működni, akkor az adott vallási közösséghez tartozók vallásszabadsága csorbul az egyházként elismert közösség tagjaiéhoz képest.
Ön válaszában érthetőnek nevezi, hogy a Magyar Állam azokat a közösségeket részesíti előnyben, amelyek hazánk zivataros története folyamán jelentős mértékben hozzájárultak az ország fennmaradásához. Ezek szerint valamely vallási közösség mai státuszában a történelmi érdemeknek kell tükröződnie. Valami hasonlót gondolhatott az egykori magyar nemesség is, amely elődeik által a haza fegyveres védelmében hozott áldozatokra tekintettel követelte meg és évszázadokon keresztül élvezte az adómentesség kedvezményét. Ugyanakkor emlékeztetnem kell Önt arra, ezt a szemléletet és az ebből fakadó gyakorlatot az 1848-as polgári forradalom végérvényesen elsöpörte.
Ön válaszában azt állítja, hogy az állam azokat a vallási közösségeket is előnyben részesíti, és egyháznak ismeri el, amelyek tevékenysége társadalmilag kiemelten hasznos, például iskolákat, egészségügyi intézményeket tartanak fenn és karitatív tevékenységet folytatnak. Ha ez valóban így volna, akkor nem maradt volna el immár másodízben a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség egyházi nyilvántartásba vétele.
Ön válaszában azt állítja, hogy a független magyar igazságszolgáltatásban még ma is számos olyan ember dolgozik, aki a kommunista rendszer idején elkötelezett kiszolgálója volt a pártállami diktatúrának és tevékenyen részt vett egyházellenes, ún. koncepciós perekben. Halkan és alázattal jegyzem meg, hogy a pártállami diktatúra elkötelezett kiszolgálóinak ostorozása visszatetsző egy olyan egyházi méltóság részéről, akinek egyháza semmit nem tett annak érdekében, hogy feltárja a pártállami diktatúrával való együttműködés mai napig titkolt, leplezett világát, amely egyház nem kívánt szembe nézni azzal a ténnyel, hogy soraiban az egykori állambiztonsági rendszer által beszervezett, vele együttműködő ügynökök sora szolgált.
Ön válaszában azt állítja, hogy Iványi Gábor metodista lelkészt nálunk mindenki ismeri, sokkal inkább nagyhangú politikusként, mint igehirdetőként. Ha jól értem, Ön e mondatával arra utal, hogy aki Isten igéjét hirdeti, az tartózkodjék a napi politikai állásfoglalásoktól. Egykoron egyébként ezt Orbán Viktor is így gondolta, aki pártja pécsi kongresszusán az egyházakról szólva figyelmeztetett: „Amennyiben a politikai élet egyes szereplői közül egyeseket ellenségeknek, másokat meg szövetségesnek minősítenek, maguk is politikai szereplővé válnak. Márpedig ha valaki erre a porondra lép, akkor rá is érvényesek lesznek a politika gyakorta kegyetlen törvényei. Ezért mondjuk, hogy hibát követnek el, ha azok szolgálatába szegődnek, akik ideológiai átnevelőtábort akarnak csinálni Magyarországból” De hát éppen Ön politizál hivatkozott levelével: hűséget és szövetséget fogad a jelenlegi kormányerőknek, azok szolgálatába szegődik, akik ideológiai átnevelőtábort akarnak csinálni Magyarországból. Ha jól értem, Ön szerint Orbán Viktor politikájának egyházi támogatása Isten számára kedves tett, kritikája viszont ördögtől való cselekedet, ezért megbélyegzésért, talán még kiátkozásért is kiált.
Ön válaszában azt állítja, hogy Iványi Gábor közösségét a metodista világegyház sem ismeri el. Iványi Gábor közössége a világon létező számos, egymástól független metodista egyház egyikéből vált ki; ugyan miért ismernék el a metodista egyházak a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösséget, és mi szüksége volna annak az elhagyott egyház elismerésére? Szíveskedjék csak visszaemlékezni, hogyan viselkedett a katolikus egyház a belőle kiszakadt vallási közösségekkel! Elismerte-e vajon a bogumilokat, az albigenseket, a huszitákat? Milyen sorsot kellett vállalniuk a lutheránusoknak és a kálvinistáknak, míg a katolikus egyház fogcsikorgatva kénytelen nem lett megtűrni létezésüket? Nem kellett-e több mint kilenc évszázadnak eltelnie, hogy VI. Pál pápa visszavonja az ortodoxok 1054-ben történt kiátkozását?
Ön válaszában azt állítja, hogy Európának túladagolják a szabadságot, amely – a túladagolt gyógyszerhez hasonlóan – már nem gyógyít, hanem mérgez. Gondolom, Ön saját magát és egyháza vezetőit tartja mérvadónak annak meghatározására, mennyi a helyes, és mennyi a túlzott adag a szabadságból. Európa népei azonban nem az Ön, hanem Pál apostol tanítását tartják mértékadónak a szabadságot illetően: „a szabadságban, melyre minket Krisztus megszabadított, álljatok meg, és ne kötelezzétek meg ismét magatokat szolgaságnak igájával.” (Gal 5,1)
Ön válaszában kárhoztatja az abortusz engedélyezését és a szabad szerelem tudomásul vételét. Ugyan milyen jogon várja el Ön, hogy a katolikus erkölcsi tanítás azon normáit, amelyeknek egyháza saját hívei körében sem képes maradéktalanul érvényt szerezni, az állam a törvény erejével kényszerítse rá minden polgárra? Kárhoztatja a leszbikusok és homoszexuálisok házasságának elismerését, holott a katolikus egyházat senki nem próbálja rákényszeríteni, hogy azonos neműek házasságát megáldja. Milyen jogon akarja akkor Ön megtiltani, hogy az állam a leszbikus és homoszexuális párok jogait a polgári házasságban élők jogaival azonosnak ismerje el? Kárhoztatja továbbá a gender-ideológia hirdetését, ami arról tanúskodik, hogy Ön úgy képzeli: a nők társadalomban elfoglalt helye a XXI. században is a háztartás, a gyermeknevelés és a templomjárás háromszögén belül jelölhető ki.
Ön válaszában azt állítja, hogy a világ legnagyobb diktátorának (Mao-Ce-tungnak) hívei oktatták az Európai Parlamentben a demokráciát. Ön föltételezhetően Jose Manuel Barrosora, az Európai Bizottság elnökére céloz, aki a Salazar-diktatúrát megdöntő portugál forradalom idején, 18 évesen egy maoista ifjúsági szervezet vezetője lett, ám tíz évvel később már a konzervatív portugál PDS, illetve az Európai Néppárt tagja volt. Ön szemlátomást nem tartja hitelesnek ezt a fordulatot, amihez természetesen joga van, de nehezen érthető, hogy akkor miként tarthatja hitelesnek a húsz éve még a parlamentben fölszólaló KDNP-s képviselőket (Andrásfalvy miniszter úr szíves közlése szerint) rendszeresen „Imához!” felkiáltással fogadó Orbán Viktor strasbourgi önvallomását, miszerint ő hívő keresztény.
Ön válaszában azt állítja, hogy egy közismert pedofil tanította móresre Orbán Viktort. Ebben a kijelentésben nem is az a legmeghökkentőbb, hogy azt a Daniel Cohn-Benditet vádolja a pedofília undorító bűnével, akiről már százszorosan bebizonyosodott, hogy ez az alantas rágalom minden alapot nélkülöz, hanem az, hogy ezt egy olyan egyház főpapjaként teszi, amelyet az elmúlt évtizedben gyökeréig ráztak meg papjainak kirobbant pedofil-botrányai. Hozzáteszem: nincs tudomásom arról, hogy Ön akár egyetlen egy alkalommal bánatát, sajnálatát, megrendülését fejezte volna ki a megalázott, zaklatott, tönkretett gyermekek ügyében, elismerte volna egyházának felelősségét e szégyenteljes bűn elkövetésében, eltusolásában, mentegetésében.
Ön válaszában megbélyegzésként használja a „kozmopolita” jelzőt. Teszi ezt egy olyan egyház főpapjaként, amely Pál apostol óta nemzetek fölötti volt, amely nevében hordozza a „katolikus” (azaz katholikosz, vagyis egyetemes) megjelölést, és amelynek apostolait Jézus föltámadása után arra szólította: „Nékem adatott minden hatalom mennyen és földön. Elmenvén azért, tegyetek tanítványokká minden népeket, megkeresztelvén őket az Atyának, a Fiúnak és a Szent Léleknek nevében, tanítván őket, hogy megtartsák mindazt, a mit én parancsoltam néktek.” (Mt. 28,18-20)
Ön válaszában azzal vádolja az említett kozmopolitákat, hogy megpróbálják befolyásolni a szabad választásokat. Illő tisztelettel érdeklődöm: vajon mi egyebet tesznek Krisztus egyházának azok a papjai, akik a választási kampány idején a Fidesz mellett prédikálnak, a szószékről kárhozattal fenyegetve azokat a híveket, akik baloldali vagy liberális pártokra kívánnak szavazni?
Ön válaszában szóvá teszi, közönséges diktatúrának nevezi, hogy a nemzetek felett álló Valutaalap magyarországi birtokai mindenféle ellenőrzés és szabályozás felett állnak. Elárulná, hogy az ugyancsak nemzetek fölött álló Római Katolikus Anyaszentegyház magyarországi birtokai fölött milyen ellenőrzést és szabályozást gyakorol a magyar állam? És ha netán semmilyet, akkor ez vajon miféle diktatúra?!
Főtisztelendő érsek úr!
Bizonyára emlékszik, mit mondott Jézus a gazdag ifjúnak: “Ha tökéletes akarsz lenni, eredj, add el vagyonodat, és oszd ki a szegényeknek; és kincsed lesz mennyben; és jer és kövess engem.” (Mt 19,21). Ez persze politikai programnak meglehetősen naiv lenne, tudta ezt Jézus nagyon jól, amint Pilátushoz intézett szavai is mutatják: “Az én országom nem e világból való.” (Jn 18,36). Nem is politikai programnak szánta, sokkal inkább olyan morális mércének, amelyhez a cselekedeteket mérni lehet.
Ha tehát Főtisztelendőséged állást kíván foglalni a két politikai oldal vitájában, akkor miért nem a fenti mércével méri a politikai erőket és programjaikat? Ha nem is felelhet meg neki maradéktalanul egyik sem, ugyan melyik áll hozzá közelebb? Az-e, amelyik az adójóváírás kivezetésével és az egykulcsos adóval kifosztja a szegényeket, hogy többet hagyhasson meg a jómódúaknál, vagy amelyik progresszív adórendszert sürget? Az-e, amelyik a családtámogatási rendszert az adókedvezményekre építi, kizárva a támogatásból az adót nem fizető legelesettebbeket, vagy az, amelyik a gyermekek számának megfelelően emelkedő családi pótlékra? Az-e, amelyik 23 ezer, vagy az, amelyik 28 ezer forinttal támogatja havonta az elhelyezkedni nem tudókat? Az-e amelyik a minimálbér felével kívánja honorálni a közmunkában résztvevőket, vagy amelyik legalább minimálbért fizet nekik? Az-e, amely hagyta a legjobban és legrosszabbul élő 10 százalék jövedelmi arányát 8,1 szeresre nőni, vagy az, amelyik kormányzása során ezt az arányt 6,5-re mérsékelte? Vajon melyik áll közelebb Jézus idézett tanításához?
Végezetül engedje meg, hogy levelének gyűlölettől áthatott hangnemét megjegyzés nélkül hagyva emlékezetébe idézzem Pál apostol halhatatlan sorait: „Ha embereknek vagy angyaloknak nyelvén szólok is, szeretet pedig nincsen én bennem, olyanná lettem, mint a zengő ércz vagy pengő czimbalom.
És ha jövendőt tudok is mondani, és minden titkot és minden tudományt ismerek is; és ha egész hitem van is, úgyannyira, hogy hegyeket mozdíthatok ki helyökről, szeretet pedig nincsen én bennem, semmi vagyok. És ha vagyonomat mind felétetem is, és ha testemet tűzre adom is, szeretet pedig nincsen én bennem, semmi hasznom abból.” (1Kor 13, 1-3)
Budapest, 2012. március 2.
Gyurcsány Ferenc”
A Demokratikus Koalíció sajtóirodájának közleménye, amely kitér Orbán elmeállapotára is:
“A Demokratikus Koalíció mélységesen felháborodott azon, hogy az orbáni hatalom úgy próbálja meg ellehetetleníteni az ellenzéki csoportok egyikét, hogy adóvizsgálatnak vetik őket alá, ráadásul alig pár nappal az általuk szervezett tüntetés előtt.
A kommunista ügynököket védelmező bóvlikormány hasonló módszerekkel él, mint amelyek miatt az ország 1989 előtt rendszerváltást akart. Orbán és csapata fenyegeti, zsarolja, vegzálja politikai ellenfeleit. Ha úgy gondolja, pöttyös múltú pribékeket nevez ki “elszámoltatásra”, ha úgy gondolja, elviteti az ellenzéki képviselőket a Kossuth térről. Az egyre inkább az elmebetegség tüneteit mutató kormányfőnek és környezetének immár semmi sem számít.
A DK kiáll a Milla-csoport mellett, és sok sikert kíván nekik a március 15-ei demonstrációjukhoz.”
Gyurcsányt két dologért mindenképpen becsültem
– az egyik az a bizonyos öszödi beszéd, amelyben igazat mondott, és ó mely csoda, amikor szükség volt egy kis egzisztenciális gyilkolászásra, ez a beszéd megcsonkolva napfényre is került. Sajnos mint várható volt, ez (egyelőre) nem az az ország, amelyik képes szembenézni az igazsággal. Lásd egy másik vetületben Kertész Ákos történetét.
– a másik dolog, hogy Gy.F. világi államfőként nem akarta összekeverni a világi politikát a vallással, s nem akart egyetlen egyháznak sem előnyt biztosítani, mi több megmondani, ki egyház és ki Kft..
Meg is kapta a magáét a templomokat (az evangélium hirdetése helyett) részben politikai befolyásolásra használó egyházaktól.
.
Bölcsességre utal, ha valaki megérti, hogy azt lehet számon kérni, amit valaki a magáénak vall. Ha egy ország vezetői és „élenjáró” egyháza kereszténynek vallják magukat, akkor ezt az értékrendet kell és lehet számon kérni tőlük. Ehhez mérceként össze lehet hasonlítani a Bibliában megfogalmazott erkölcsi rendet a tényekkel és máris világossá válik mennyire keresztény – cselekedeteit tekintve – az a keresztény. Ezt figyelembe véve is jogos Gy.F. kritikája.
Bartus Lacival tökéletesen egyetértek, az az igazi barát/jóakaró, aki felhívja a figyelmet a tévedéseinkre, ahogy az AN Gyurcsányt cikkeiben jogosan kritizálta.
Engem nem kérdeztek meg akarok -e a katolikus egyház útmutatásai szerint élni?
Egyáltalán hívő vagyok-e vagy ateista?Ha nem vagyok akkor vajon mi az oka?Ezt nevezik ma Magyarországon demokráciának?
Igazat adok Bartus Lászlónak,hogy aki meg tudja fogni ezt a témát,az a nyerő!Csak akkor minden liberálisnak – legyen az baloldali vagy jobboldali ,vagy éppen balliberális – e mögé az erő mögé kell állnia.Védőpáncélt kell helyezni a demokrácia köré,és nem szabad összekeverni a szólás szabadságát,a szólás szabadosságával,a demokráciát az anarchiával,mert mindaddig amíg ez így van,addig a püspököknek,a papoknak,az érsekeknek és Orbánnak lesz igaza,akik nem keverik össze az eszközeiket céljaik elérése érdekében!
„addig a püspököknek,a papoknak,az érsekeknek és Orbánnak lesz igaza,akik nem keverik össze az eszközeiket céljaik elérése érdekében”
De bizony összekeverték, a világi hatalmat nem lehet/szabad összekeverni az egyházzal, mert ez az az eszköz, amelyet a keresztények feje Jézus megtiltott:
Máté 21:12 És beméne Jézus az Isten templomába, és kiűzé mindazokat, akik árulnak és vásárolnak vala a templomban; és a pénzváltók asztalait és a galambárusok székeit felforgatá.
Máté 21:13 És monda nekik: Meg van írva: Az én házam imádság házának mondatik. Ti pedig azt latroknak barlangjává tettétek.
Figyelő! Én nem erről írtam és véleményem szerint a papoknak kell elmagyaráznia,hogy mit mondott Jézus!Amíg a papok ezt nem tudják,vagy nem akarják elmagyarázni,addig bizony igaz az,hogy ők nem keverik össze az eszközeiket céljaik elérése érdekében!
makákó!
Komolyan gondolod, hogy “a jobboldal korábban nem építette le a demokráciát” ?
Az Antall es elso Orban kormanyra gondoltam.
Leszogezem nem tartozik kedvenceim koze Gyurcsany Ferenc, de ami irt az igaz volt.
Mar regen nem az erdekel hogy kinek van igaza. Az erdekel hogy mi (tobben tudjuk azt is hogy Ki ) az igazsag.
Meglepodtem Gyurcsany F levelen,es joreszt egyet ertek vele.
Kolonos orommel toltott el hogy vegre nyomtatasban is megjelent :
“a katolikus vallás nem keresztény vallás, a bibliai keresztény hithez csak annyiban van köze, hogy az abban foglaltaknak éppen az ellenkezőjét állítja”
Az igazsag szabadda tesz, de eloszor ki kell azt mondani. Ez tortent most meg.
Marcus Aurelius 2012. március 3. szombat 23:55
“A római katolikus egyház szerveződéséről nem sokat tudok,”
Látod, látod ! Az egyház szervezete arra épül, hogy ismerje környezetét
és vegye figyelembe annak legkisebb rezzenését is. Pl annak idején némely
pap többet tudott a marxizmusról, mint a párttitkár. De most is többet tud.
Na nem azért, mert az egyház marxistává kivánt lenni. Ugyanigy felkészült – jelenleg is – mindennemű egyházat is érintő körülményre és eseményre.
Még szerveződtél, már tudott rólad. Figyelemmel kisérte fejlődésedet. Egyes
pártot is érintő eseményekről jobban tisztába van, mint a párt tagjai.
Ez független a KDNP lététől, de mivel létezik, felkészültségét e párt
támogatására forditja. Mindaddig, amig az egyház érdekeivel azonosak.
.
Te – mint párt – mennyire ismereted környezeted ? Pedig abban a
környezetben alakultál meg és működsz ! De:
HOGY AKARSZ IGY GYŐZNI ?
Gyöngyi Péter
2012. március 4. vasárnap
13:29
A papoknak ott van az eredeti(!), nem fazonra alakított Biblia, amit ha tanulmányoznának, megértenék mit is üzen Isten a „képviselőinek”. Ez lenne a dolguk, amiről sokan (tisztelet a kivételnek) megfeledkeznek.
Elnézést, valószínűleg bennem van a hiba, és félreértettem „hogy ők nem keverik össze az eszközeiket céljaik elérése érdekében”, de igazán most sem értem milyen eszközöket nem kevernek össze, és kíváncsi vagyok rá, hogy kell értenem.
maxval!
Nagyon téved! Jézus Krisztus sohasem nevezte követőit : “szent, egy, apostoli, egyetemes és igazhitű”-nek. A Bibliában az Apostolok cselekedeteiről írt könyv első fejezeteiben írja Lukács, hogy Antiókhiában nevezték először a tanítványokat “krisztianosz”-nak, ami krisztusit jelent, a mai reformátusok innen használják a keresztyén nevet megkülönböztetve magukat a katolikusoktól akik kereszténynek nevezik magukat. A katolikosz megnevezés az egyház Konstantin idejében államvallássá lett egyház neve:
“Az egyház elnevezést csak e törvény szerint nyilvántartásba vett szervezet
viselheti.”
Ez lényegében a Gratianus, Valentinianus és Theodosius császárok 380 február 27-én
kiadott ediktumának summázata, miszerint: „Megparancsoljuk, hogy mindazok a népek, amelyek a mi kegyelmes kormányzatunk uralma alatt állnak, abban a vallásban éljenek, amelyet a hagyomány szerint Szent Péter apostol adott át Róma népének, s amely azóta is töretlenül él napjainkig: az a hitvallás ez, amelyet Damasus pápa és Péter, Alexandria püspöke, az apostoli szentségű férfiú is helyesnek tart. Tehát: mindenkinek hinnie kell az apostoli hitvallás és az evangéliumi tanítás értelmében az Atyának, Fiúnak és Szentléleknek egységesen isteni voltát, egyenrangú méltóságát és szent hármasságát. Meghagyjuk, hogy akik ezt a hitvallást követik, a “katolikus keresztények” nevét viselhetik, a többiek azonban, akiket eszteleneknek és őrülteknek ítélünk, az eretnek hitvallásuknak megfelelő gyalázatos nevet viseljék, gyülekezeteik nem nevezhetik magukat ecclesiáknak és egyelőre az isteni bosszúnak adjuk át őket, de majd, amidőn isteni sugallatból erre utasítást kapunk, magunk is gondoskodunk megbüntetésükről.”
Figyelő!Ha a cél a hatalom megszerzése,ha a cél a hatalomban maradás,akkor az igék hirdetésekor,saját táboromtól,nem tűrök ellenvéleményt! A kommunikációnak,mint eszköznek – bármilyen módon jelentkezik – ezt kell tükröznie!Ebben az esetben,a cél szentesíti az eszközt!De a balliberális oldal működése – a demokrácia hű követőiként – alatt, az eszköz és a cél összhangja megbomlott!Amikor azt írom,hogy a szólás szabadsága nem egyenlő a szólás szabadosságával,valamint a demokrácia nem egyenlő az anarchiával,akkor az azt jelenti,hogy mindenkinek tudomásul kell vennie,hogy a demokráciának is meg vannak a kötelező szabályai!A kibeszélés,a rábeszélés,a lehülyézés egyfolytában zajlott a balliberális értelmiségitől,nem törődve azzal,hogy saját céljaik megvalósítását aknázzák alá!Az eszköz és a cél egymás ellen dolgozott! Orbán ezt ismerte fel,és volt rá nyolc éve,hogy megteremtse azt a keretet – diktatúrát – amelyben ez elképzelhetetlen!Az emberek békét akartak, – mert a balliberális oldal,egyfolytában békétlenkedett,az akkor regnáló vezetőkkel – nyugalmat akartak,és így lett Orbánnak 2/3-a!Tanulnunk kell még a demokráciát,a demokrácia játékszabályait!Tanulnunk kell ennek a kommunikációját,hogy az eszköz megtámogassa a célt!
Nem tudom, hogy kinek kellett Paskai szövege ahhoz, hogy egy szigorúan hierarchikus felépítésű szervezetet ne tekintsen demokratikusnak? “Csak” azért, mert a legfőbb tisztségviselőt választják – a már főpapi tisztséget elérők közül?
Egyébként a katolikus vallást – ha már akkor ismerték volna a szót – globalistának nevezték volna, mivel az volt az első globális uralomra törekvő eszmerendszer.
A levél szerintem is nagyon jó, már korábban is javasoltuk, hogy a parlamentben az előterjesztések ismeretében BIBLIAI érvrendszert is alkalmazzanak – azt nehezebben tudnák lesöpörni jobboldalról. De egy ilyen magas labda ennyire elegáns lecsapása – tényleg örömöt okoz az olvasónak.
Nekem legjobban a két kormányzás krisztusi elvek alapján történő összevetése tetszett (olló nyitása -zárása) és elgondolkodtam: ha valaki ennyire messze kerül a krisztusi elvektől, amikor képes az éhhalál szélén tántorgók jövedelmét 20 %-al csökkenteni és a halál torkába tömegeket lökni – arra nem helyénvaló a krisztus-ellenes, azaz antikrisztus minősítés?
Mert nem az a kérdés, hogy meg lehet-e élni 47ezer forintból. Abból még lehet vegetálni. De aki a 28.500 forintos segély összegét mérsékli 22.800.-Ft-ra
arra még ez a legenyhébb jelző! És az az egyház, amelyik az ilyíen nyomorultak szájától megvont falatokból milliárdokat kaszál – az csak ne vegye szájára Jézus nevét!
Ha Gyurcsány csak feleolyan jó politikus lenne, mint amilyen jó ideológus, lenne esélye összefogni, és vezetni az Orbánék elleni koalíciót.
Gyöngyi Péter 2012. március 4. vasárnap 16:43
A FIDESZ-KDNP osztotta fel az oldalakat “magukfajtákra” és nem magukfajtákra.
“balliberális oldal” ez a kifejezés a Horthy rendszertől fogva szerepel a
kifejezéstárukban, mint nem magukfajtákra és szóhasználatukban nincs
harmadik. Próbáld meg utánanézni, ha nem hiszed. Igy azt szeretném
kérdezni – szerinted – ők melyik csoportba sorolnak ?
“Az emberek békét akartak, – mert a balliberális oldal,egyfolytában
békétlenkedett” ugy-e ez a förtelmes ballib oldal folyton tüntetgetett, közben
még gyújtogatott is Kossuth-terezgetett zsidó névsorokkal stb stb
Valóban: “Tanulnunk kell ennek a kommunikációját,hogy az eszköz
megtámogassa a célt!” csak kinél is volt az eszköz ? Én hallottam valami
semmisségi törvényről is, ami nem akkor keletkezett. Úgy hallottam, hogy
e törvény a megelőzően törvénysértőket mentette fel, akiket a biróság
jogszerűen elitélt. Függetlenül attól, hogy e cselekmények ma is a
törvényekbe ütköznek. Van szezon és van fazon. Mi akaratunktól függetlenül
kerültünk egy csoportba, ha nem vetted volna észre. Csak nem gondolod
mi meddig tart az csupán őrajtuk múlik mindig ?
Nem ertem miert kell egy mesekonyvrol – biblia -ennyit beszelni.
makákó – nem kell hinni benne – de tiszteld meg azokat, akik őszintén hisznek a bibliában – azzal, hogy nem nevezed “mesekönyvnek” Annál azért komolyabb szellemi teljesítmény eredménye.
makákó 2012. március 4. vasárnap 18:08
“Nem ertem miert kell egy mesekonyvrol – biblia -ennyit beszelni.”
Valószinűleg azért mert az két különböző fogalom. Nézz utána, ha
valóban érdekel !
Azt nem mondtam, hogy a mesekonyvekhez nem kell szellemi teljesitmeny. A biblia szrint 5-6 ezer eves a vilagegyetem, a tudomany szerint meg 14 es fel milliard.
Túlavasúti!Valamit nagyon rosszul fogalmaztam,mert nagyon félreértettél!Én az SZDSZ-ről az MSZP-ről és a hozzájuk tartozó értelmiségi holdudvarról beszéltem!A sajaát magukon belül zajló békétlenségről,amelyet egyfolytában kisugároztak magukból! Az embereknek ebből lett elege!A FIDESZ tudta,hogy mit akar és erre még rá is srófolt,mindamellett amit írsz!
Kedves kekec
Most én fogok kekeckedni :)
Azért el kell ismerni, hogy a Bibliában az Ószövetségben leírt történeteket még senki sem bizonyította. A Korán és a többiben sem.
A vallás olyan volt régen és ma is mint a mostani pártrendszer, azzal a különbséggel, hogy az embereknek arra a kíváncsiságára alapoztak, hogy megtudják mi volt és mi lesz a haláluk után. Kiemelkedett egy réteg a papság, rabbik, táltosok stb akik ezeknek a “meséknek” a segítségével irányították és tartották kordában a népet. Manapság erre a célra a különböző eszményképek vagy hazugságok mentén megalakult pártok teszik ugyanezt. Hozzácsapva a mai napig fennmaradt különböző vallási hiteket. Úgyhogy szerintem mindegyik vallás és az ö különböző szent könyvei egy nagy mesegyűjtemény amelyek különböző korokban jöttek létre és alakultak, hol hozzátéve hol elvéve belőlük. A lényeg, hogy a tömegeket egy vagy több elképzelt természetfeletti lény tisztelete ürügyén a hatalmukban tartsák.
Ez az én véleményem és még csak annyit, annak ellenére, hogy nem hiszek semmilyen vallásban igyekszem tiszteletben tartani mások hitét addig míg azok nem próbálnak az én életembe bármilyen módon beleavatkozni.
Most jöhetnek a minuszok. :)))
Sajnos,Gyurcsányt nagyon lejáratták.
Kedves
kekec 2012. március 4. vasárnap 17:22
“Nem tudom, hogy kinek kellett Paskai szövege”.
Gondolj csak bele Márfi Gyula szövege nélkül iródhatott volna ez a cikk.
Tekintettel arra, hogy ilyen főúri egyházi méltóságok nem fecsegnek csak
úgy a levegőbe, mint mi itt, ezért némi propaganda figyelést illik végezni.
Abban találhatók a konkrétumok, amit célszerűen fel lehet használni, mondjuk
például bizonyitékul. Vagyis egy következetes irányvonallal kapcsolatban
szükséges reagálásra.
Mert ugye mi itt irjuk/mondjuk a magunkét. Egy párt azonban valamilyen
módon választást akar nyerni amihez a leendő választók felé valóságon
alapuló érvek kellenek. De ehhez nem mindegy, hogy az ellenfél
szervezetében kinek milyen munkaköri leirása van, mert ott van leirva,
hogy jövedelméért mit vár tőle alkalmazója.
Mi itt önszorgalomból “dolgozunk”. Gondold meg, amihez hozzászólunk
azt is meg kell irni valakinek, de a téma hiteles információk alapján kerül
feldolgozásra. Egy szervezetben pénzért végzett tevékenység eredménye
főnök-alárendelt viszonyra épül. Akárhogy is nézzük az érseki méltóság
közvetlen főnöke a római pápa. Másrészt az érsek, ha biboros is tagja a
biborosi karnak, akik meghatározó szerepet töltenek be a Vatikán életében.
Valószinűsithető, hogy egy hercegprimás megnyilvánulásának nagyobb
jelentősége van mint a bivalybürgözdi káplánnak. (káplán: kispap, melynek
helyi főnöke rendszerint a plébános)
Igy juthatunk el egy párt információs rendszeréhez, mely nélkül eredményes
munka nem végezhető. Függetlenül attól, van-e vagy nincs, vagy érdekli-e
az itt hozzászólókat, vagy nem.
Tisztelettel
Nekem is az a véleményem,hogy nagyon lejáratták Gyurcsányt,de erről nem csak a jobboldal tehet,hanem az egész magyar értelmiségnek nevezett uralkodó osztály!Többek között erről írtam az előbb,más összefüggésben!Minden ország olyan Miniszterelnököt kap,amilyet önmagának választ!Ezt jól kikaptuk!Mondhatnám súlyos befolyásolás alatt cselekedtünk!
Nekem is az a véleményem,hogy nagyon lejáratták Gyurcsányt,de erről nem csak a jobboldal tehet,hanem az egész magyar értelmiségnek nevezett uralkodó osztály!Többek között erről írtam az előbb,más összefüggésben!Minden ország olyan Miniszterelnököt kap,amilyet önmagának választ!Ezt jól kikaptuk!Mondhatnám súlyos befolyásolás alatt cselekedtünk!
MONDJUK AZ SEM SEGITETT, HOGY MINDENKI HALLHATTA, HOGY RESZEGEN KAROMKODIK
Avi – egy szóval sem mondtam, hogy én hiszek, csak azt, hogy másik hitét illik tiszteletben tartani. Egyébként a szanszkrit írásokban a világegyetem tényleges korához mérhető számok találhatók, szemben a félnomád nép életszemléletét tükröző bibliával, a kígyóval köpült tejtenger jobb leírása a Tejútrendszernek, mint bármely más hasonlat, a többszörös újjászületés is nagyobb léptékű az egyszeresnél, a buddhizmus életigenlése is szimpatikus – de ettől még nem leszek buddhista. Nekem a kékfejű többistenhit sem jön be. A Biblia egy nép szellemi csúcsteljesítménye, amiben sokan hisznek – és mások hitét nem kell lebecsülni – de nem kötelező követni sem.
Gyöngyi Péter 2012. március 4. vasárnap 18:33
Köszi ! Azt hiszem értjük egymást !
De egyet nagyon jól meg kell érteni: a FIDESZ_KDNP-vel szemben
- jelenleg – nincs 3. út. Ezt a játszmát – jelenleg – ők irányitják.
Kilátásainkon még mindig a béka csücsül. Sajnos még nem is brekeg.
Ha nem tetszik valakinek egy párt, miért lépett be, vagy miért tagja.
Másrészt egy jó hortobágyi mondás:
HA FELKÖTÖTTED A KOLOMPOT ZÖRGESD KÜLÖNBEN SZÉTSZÉLED
A GULYA !
KEKEC
“A Biblia egy nép szellemi csúcsteljesítménye, amiben sokan hisznek – és mások hitét nem kell lebecsülni – de nem kötelező követni sem.”
Csucsteljesitmenye VOLT 2000 (vagy meg tobb ezer, ki melyiket szereti) evvel ezelott.
Túlavasúti
- egy szigorú alá-fölérendeltségi viszonyon alapuló rendszerben, ahol a legfőbb választott tisztségen kívül mindenki más KINEVEZÉSSEL szerzi a hivatalát, nem lehet demokráciáról beszélni. Ott szigorú drill van, azzal, hogy még a beosztottakat is kiválasztják és saját maguk oktatják – már fiatal kortól. Nem lehet máshoz hasonlítani, mint a katonasághoz. Én csak erre akartam utalni.
makákó
- nem hallottad (még) Orbánt részegen káromkodni. Akkor ő neked jobban bejön? És a kormányzati teljesítményüket is képes vagy összemérni?
kekec,
Ne haragudj, de te nagyon butuska vagy. Dehogy segitsek rajtad, megegyszer felelevenitem, hogy mirol volt szo. Arrol, hogy Gyurcsnyt lejarattak. erre en azt mondtam, hogy errol o is tehetett (oszodi beszed). Erre te azt kerdezed tolem, hogy Orban jobban bejon-e nekem. En nem ertem, hogy hogy jon ez ide. Kerlek, vegyel egy par logika orat.
De kezdünk eltávolodni a cikk eredeti témájától: hogy üdvös és üdvözlendő, hogy a jobboldallal végre a saját fegyverével veszik fel a versenyt, és a baloldal kezdi komolyan venni azt a fenyegetést, amelyet a jobboldalt támogató katolikus (és más) egyház jelent. Hogy a biblia végre nem csak kard a jobboldal, hanem pajzs is az ellenzék kezében. Akármi a vélemény a Bibliáról: hasznos és használható eszköznek bizonyult. Azaz “kutyaharapást szőrivel” a népi bölcsesség szerint.
makákó – szerintem logikus volt.Persze az itthoni, ellenséges, két táborra szakadt logika szerint. Egyébként illene azért tudomásul venni, hogy közel 1 millió ember szavazott Mszp-re és (a kataszrofális nem-kampányolásuk miatt) igen nagy arányban Gyurcsányra – akik nem a fidesz klippjében lebutított mondanivaló szerint értékelték az őszödi beszédet és a kormányzati teljesítményt.
A választást meg nem a fidesz nyerte meg (alig kapott több szavazatot, mint 2006-ban) hanem az otthon maradó baloldali szimpatizánsok miatt az Mszp vesztette el. Akiknek teljesen logikus most feltenni azt a kérdést: hogy akkor most Orbán jobban bejön nekik?
A Bibliát egy irodalmi műnek tekintem. A benne szereplő intelmek valamiféle örökérvényű vezérfonalat jelentenének, többnyire pozitív, jó cselekedetre intve.
De hogyan fogadhatnám el hibátlan kézikönyvnek, ha már a teremtés kezdete sincs jól kitalálva? Megmondaná valaki, hogy ki volt Kain és Szet (Ádám és Éva harmadik fia) felesége, s azoknak ki volt az anyja. Igen ez egy írás, amit nem kell szó szerint venni. Erre a rugalmas értelmezésre épülnek az egyházak, vallások, a hatalom érdekében. A lelkek és testek feletti hatalom érdekében.
Amúgy GYF cikke finom udvarias és teljesen lemossa a pályáról a főpap zavaros érvelését.
Egyébként meg mindig nagyokat vigyorgok OV “kereszténységén”, aki 5 gyerekét 5 különböző vallásra kereszteltette. Az ő helyében én is keresném, melyik is az igaz vallás egy volt KISZ titkárnak??
A Bibliát egy irodalmi műnek tekintem. A benne szereplő intelmek valamiféle örökérvényű vezérfonalat jelentenének, többnyire pozitív, jó cselekedetre intve.
JA, AZ INKVIZICIO, A KERESZTESHABORUK, ES EGYEB VALLASHABORUK IS MIND A BIBLIA ALAPJAN TORENTEK. Gyakori rev, hogy a bibliat nem kell szo szerint erteni. Persze, hogy nem, mert mese az egesz.
makákó!
Azért mert a Bibliát és más hasonló olvasmányokat nem fogadjuk el hiteles történetnek azért még léteznek és nagyon sokan hisznek is benne. Egy nagy bibi van: a tízparancsolat teljesen korrekt intelmeket tartalmaz és pont azok nem tartják be akik hirdetik. Sohasem fogom megérteni, hogy melyik parancsolat alapján áldották meg a fegyvereit a szembenálló feleknek a papok? A pedofíliáról nem is beszélve. Nem is értem, hogy azok a papok akik arra esküdtek, hogy nyájuknak erkölcsös utat mutatnak, melyik parancsolat alapján teszik és tették az utóbbi 2000 év alatt azt a sok szörnyűséget amit műveltek a Földön?
Ezzel együtt nem ítélem el azokat mert jogom sincs akik hisznek benne, csak ne akarják rám is erőltetni a hiedelmeiket.
makákó -” Nem mese az, gyermek!” Persze lehet úgy is olvasni. Annak Káin és Ábel története egy mese két emberről Egy kicsit értelmesebbek már a testvérharcról szóló örök példázatnak tartják, a történészek pedig a nomád állattenyésztésről (Káin) a földművelésre (Ábel) történő áttérés példabeszéd-szerű elmondásának.
Vagy a pár évszázada még a goecentrikus világképet tagadókat megégető egyház most lazán képes azonosítani a “Legyen világosság”-ot a “Nagy bumm”-al.
Egyébként sem kellene a meséket lebecsülni. Pl Schliemann egy mesének tekintett történet alapján találta meg Tróját. Mert hitt benne és követte az abban foglaltakat.
Avi – no és az “Engedjétek hozzám a kisdedeket”?
Egéybként némi irányváltást érzékelek jobboldalon a Gyurcsány-fanyalgásban.
Eddig volt a “nem is ő írta, mert ahhoz kevés pár bérmálkozás” mellett volt az “öszödi hazug csak ne próbáljon megnyilvánulni erkölcsi kérdésekben” de az már nóvum, hogy: NOL-ról:
Fátime | 2012. március 4. | 12:59:45
Sok mindenben igaza van Gyurcsányéknak, sok mindenben nincs, sokszor pedig annyira különböző a kiindulópontjuk, hogy nem lehet más a véleményük, mint ellentétes.
De jó ég! Ez az ember volt Mo. miniszterelnöke! Aki mihelyt megnyikkan egy püspök, azonnal összetrombitálja a “független” értelmiséget, vagyis a hozzá közüli megmondóembereket, és inkvizitori hangnemben, végtelenül pökhendi pontról-pontra,vesszőről vesszőről próbálják meg “leverni” a püspököt. Többfajta műveltség is tükröződik a levélben (evvel önmagában semmi baj), inkább az a baj, hogy egyetlenegy stílus, az pedig a Fő-Fő-Megmondóemberé.
Mi indokolja a válaszlevél agresszív hangnemét? A félelem attól, hogy helyet kaphat a külföldi sajtóban (vagy bárhol nyugaton) egy nem baloldali vélemény. Aminek persze vannak tévesztései, vállalhatatlan mondatai – de nem ez a baj, hanem hogy a miénktől gyökeresen különbözik. Hogy MÁS. Hogy ezt a fiút nem mi ellenőrizzük, ez nem a mi kutyánk kölyke, és mégis pofázik. Eltaposni! Megcáfolni! Az anyja íziglenit!
…
Szóval az NEKEM meglepi, hogy most már úgy védik az érsek urat, hogy jelentéktelennek minősítik a szösszenetét, amire egy Gyurcsány kaliberű ember túlzás, hogy rámozdul!
Avi (TB),
Tudom, hogy hisznek benne, de hogy az ausztral komikus szavaival eljek: kerlek, tudjatok, hogy nincs igazatok.
A tizparancsolatot nem akarom alapjaiban kielemezni, de peldaul a ne lopj es ne kivand szomszedod hazat, szamarat, stb., az nagyjabol ugyanaz. Tehat maris csak 9. Es igy tovabb lehet menni lefele, es vegul eljutni egy par olyan alapelvhez, ami a 10 parancsolat nelkul is magatol ertetodo, es be nem tartasuk az adott emberi kozosseg es az egyen halalahoz vezetnek.
Es akkor mi a helyzet a tobbi vallassal, pl a hind
kekec
A nol sok szennyet beenged, ez a fatima jó példa – kíváncsi lennék, hogy aljas amortizáció ellen miket irkálnának, ha ők kapnák.
A szólás szabadsága nem = a szabadossággal és aljassággal.
Rablógyilkosok ellen nem lehet fogpiszkálóval hadakozni. :(((
Vallási kifejezések szószedete
egyházi címek =
a katolikus egyházban:
a pápa megszólítása:
Ôszentsége, a bíborosé eminenciás,
az érsek/püspök megszólítása fôtisztelendô, hivatalos megszólításban excellenciás,
az esperes, a plébános fôtisztelendô,
a kispap, felszentelése elôtt tisztelendô.
Ugyanez vonatkozik a görög katolikus egyházra is.
Az apáca megszólítása tisztelendô, hozzátéve a rangját: házfônök, tartományfônök stb.
A külföldi protestáns egyházakban a címek ismeretlenek. Magyarországon a református püspök fôtisztelendô, a lelkész nagytiszteletû vagy tiszteletes.
Az evangélikus püspök fôtisztelendô, a lelkész nagytiszteletû vagy tisztelendô (ez a belsô egyházi használatban megszûnt).
Az unitárius egyházban a püspök megszólítása fôtisztelendô, az esperesé nagytiszteletû, a lelkészé tisztelendô, esetenként nagytiszteletû. De falvakban szokás egyszerûen lelkész úrnak szólítani. A lelkész felesége tiszteletes asszony.
Miniszterelnökként majd excellenciásként kell szólítsa, viszonzásként Gyurcsány takaroggy az elfogadott. Ez a KÜLÖNBSÉG
makákó! légyszi csitu!!
makákó! légyszi csitu!!
Csitu Te! ha valami erved van, akkor gyere vele elo, balga.
gets
- azért idéztem, mert kapitális öngólnak tartom. A másik bájos vonása, hogy a kommentelő szerint is “vállalhatatlan mondatokat” tartalmazó szöveg nyugati sajtóban történő megjelenése a BALoldalnak ártana. Ahogy azt a Móricka – meg az ilyen fatimák elképzelik! Az ilyen nyíltan és primitíven demokrácia-ellenes szövegek azt minősítik, aki előadja. A baloldalnak ugyanis el sem hinnék!
makákó
nem kellene beléd fojtani a szót, de a SAJÁT hitedet (ami a hitetlenség) úgy is megvallhatnád, hogy azzal nem sérted mások érzékenységét. Ha Balogh d.n.b. ezt érti “csitu”-lás alatt – akkor egyetértek vele..
makákó – ha pedig érvet akarsz: vágyni a szomszéd autójára (szamarára), és ellopni azt – az szerinted egykutya (azaz egy és azonos parancsolat)?
makákó – ha pedig érvet akarsz: vágyni a szomszéd autójára (szamarára), és ellopni azt – az szerinted egykutya (azaz egy és azonos parancsolat)?
ja
Gyurcsány válasza szerintem egyenesen zseniális, tökéletes, le a kalappal előtte, valóban a saját pályáján és a saját fegyvereivel aprította darabokra és semmisítette meg az érsek urat és az ő szégyenletes tartalmú írását a volt és reméljük jövendő miniszterelnökünk!
Elgondolkodtató, hogy a katolikus papság, amely mögött a világ egyik legvagyonosabb országa, a Vatikán áll mennyire érzéketlen és vérlázítóan közönyös az ő nyája anyagi és társadalmi helyzete iránt. Elképesztő, hogy mily sok feudális gondolkodásra utaló megfogalmazást és értékítéletet olvashattunk a főpap megdöbbentő levelében. A harmadik évezred tizenkettedik évében a középkor levegőjét, szemlélet módját és szellemiségét hordozó írást ad közre, nem mellékesen nyakig elkötelezve magát és egyházát egy, a nemzetre törő elmebeteg diktátor és pártja, kormánya gyalázatos törekvései mellett.
Teljesen érthető, hogy az ilyen – Jézus és az apostolok tanításaival ellentétes – tanokat és elveket valló egyház mára az egész világon elveszítette korábbi híveinek jelentős részét, akik kiábrándultak a világi hatalomra is törő katolikus egyházból és papjaiból.
makákó –
8 Ha pedig a te kezed vagy a te Lábad Megbotránkoztat téged, Vágd le azokat … 9 És ha a te szemed Botránkoztat meg téged, Vájd ki azt és vesd el Magadtól; …
Mt.18.
Kellemes öncsonkítást. Vakon már tényleg nehéz lopni!
makákó –
8 Ha pedig a te kezed vagy a te Lábad Megbotránkoztat téged, Vágd le azokat … 9 És ha a te szemed Botránkoztat meg téged, Vájd ki azt és vesd el Magadtól; …
Mt.18.
Kellemes öncsonkítást. Vakon már tényleg nehéz lopni!
Latom faradt vagy, jo ejszakat.
és nem, köszönöm, de nem kell arról felhomályosítani, hogy ez képletes beszéd! Orbán nem él a bibliai elvek szerint, mert ha valakit megbotránkoztatott az ő jobb keze – az ő. És nagyon adós még az amputálással. Ahogy a katolikus egyház sem fog megválni az ő “vállalhatatlan mondatokat ” író (pedig csak őszintén reakciós) érsekétől.
maxval (2012. március 4. vasárnap 10:14) Admin: “A katolicizmus nem keresztény vallás. Ez ténykérdés. ”
“Ne haragudj, Admin, nem akarom a vallásodat bántani, de a ténykérdés az, hogy a katolikusok százszor közelebb állnak a kereszténységhez, mint ti, protestánsok.” – ezt te írtad.
Ezt majd mondd meg ov-nak is (aki állítólag protestáns), amikor épp a körmeneten masírozik.
Egyébként most már teljesen egyformán közel vannak egymáshoz a protestánsok és a katolikusok. Mindegyik ov-nak gazsulál, mindegyik ov-t dicséri a szószékről, aminek következtében sok hívük hanyagolja a templomjárást. A nagy gazsulálásnak és dicsérgetésnek teljesen prózai oka van: pénzt, sok pénzt akarnak kapni, lehetőleg minél többet az adófizetők által befizetett pénzből. Adómentesen. Ha pedig adnak valakinek, valamely intézménynek, azt nem a magukéból adják, hanem külön gyűjtést rendeznek a szertartásokon, és abból adnak.
Jézus, akire úton-útfélen hivatkoznak, nem ezt tanította.