Budapest – Bajnai Gordon volt miniszterelnök az elmúlt két hét alatt elmondott beszédeiben világossá tette, hogy egy mérsékelt konzervatív jobboldali pártot épít. Ez leginkább a vihart kavart angol nyelvű sajtótájékoztatóján derült ki, ahol azt fejtegette, hogy a Fidesz “foglyul ejtette a konzervativizmus fogalmát, miközben egyre több konzervatív, mérsékelt szavazó Magyarországon már nem talál magának pártot, mert a Fidesz – azért, hogy a Jobbik radikális, szélsőséges szavazóinak udvaroljon – olyan pozíciókat vesz fel, hogy elhagyja a közepet. Erre a jobboldali középre készül pártot építeni Bajnai. Nagy kár, hogy ott rajta kívül nincs senki.
Bajnai Gordon – sokak várakozásával és tévhitével ellentétben – nem baloldali vagy liberális pártot épít, hanem olyan mérsékelt konzervatív, jobbközép pártot, amely elfoglalná a szélsőjobboldalra sodródott Fidesz helyét. Az elképzelés logikája nyilván az, hogy az orbáni diktatúra bukása után a Fidesz vagy minimálisra zsugorodik, vagy megszűnik, és helyére kell egy olyan jobboldali párt, amely nem a radikális jobboldali hagyományokra épít, hanem kompatibilius az európai vagy amerikai konzervatív jobboldallal. Részben ez az oka annak is, hogy Bajnai kizárólag ennek a feltételezett konzervatív tábornak beszél, onnan várja a Fideszből kiábrándult szavazókat. Ennek során olyan gesztusokat is tesz, amelyek Orbán retorikájában is megtalálhatók, és – sokak ízlése szerint – egy konzervatív jobboldal felfogásába már nem férnek bele (ilyen például a 2006-os államcsínykísérlet eseményeinek fideszes értékelése).
Ebbe a koncepcióba illeszkedik, hogy Bajnai azzal a Millával és LMP-vel keresi elsősorban az együttműködést, amelyek elzárkóznak a jelenlegi baloldali pártoktól, és száműznék a politikai életből az MSZP-t és a DK-t. Bajnai ugyancsak ennek szellemében igyekszik leválni Gyurcsányról, annak ellenére, hogy a Fidesz propagandája mindent megtesz azért, hogy kettőjüket összemossa. A vélhetően hamarosan párttá alakuló Haza és Haladás Egyesület a baloldal ellen is összefogó Millát, LMP-t, Szolidaritást, esetleg 4K!-t tekinti természetes szövetségesének, míg a közös érdekek alapján hajlandó átmenetileg együttműködni az MSZP-vel és a DK-val, de őket nem tekinti testvérpártjainak. Még az eseti együttműködésre is meg kell majd nyernie jelenlegi partnereit, akik élesen elzárkóznak ettől. Ez nyilván átrendezi majd Bajnai és pártja támogatói körét is, miután az eddigi nyilatkozataikat aláírók többsége nem egy jobbközép párt támogatását vállalta. A jelenlegi támogatók túlnyomó többsége abban a tévhitben él, hogy Bajnai egy balliberális párt élén tér majd vissza a közéletbe. Sokan elfogadnának egy nemzeti liberális pártot, de Bajnai láthatóan a Fidesz után megüresedő jobboldal helyére pályázik, míg a radikális jobboldaliak maradnának egy szélsőjobboldali gyűjtőpárt számára (akiket mellesleg egy igazi konzervatív pártnak be kellene tiltania). Erre utal az is, hogy a Haza és Haladás programja nagy hangsúlyt fektet a határon túli magyarokkal való törődésre is. Az más kérdés, hogy azok a határon túli magyarok, akiket a Fidesz kitermelt, soha nem fognak elfogadni egy nem szélsőséges jobboldali pártot. Ugyanakkor az RMDSZ és a HÍD-Most örülne egy normális jobboldalnak.
Nagy kérdés, hogy létezik-e igazi konzervatív hagyomány a magyar politikában, és leginkább, hogy van-e ennek tábora Magyarországon. A magyar jobboldal csaknem száz éve a politikai katolicizmusra épülő, szentistváni állameszmére és a szentkoronára alapult radikális jobboldallal azonos, amely a két világháború között “keresztény-nemzeti” kurzus nével hol a nácikhoz, hol a fasisztákhoz állt közelebb, de mindenképp fasiszta jellegű, és erősen antiszemita tartalommal rendelkezett. Orbán Viktor is ennek alternatívájaként kezdett egy jobbközép párt építésébe, majd megértette, hogy a katolikus egyház áldása nélkül a jobboldal elfoglalására nincs esélye. Így csúszott bele a horthyzmusba és a fasiszta állam koncepciójába. Az a magyar jobboldaliság, amelynek ma Magyarországon bázisa van, vegytiszta formájában csak a fasizmushoz vezethet. Ezzel szemben álló jobboldali konzervatív értékrend, és azt támogató bázis nem létezik. Ezért Bajnai olyasmire vállalkozott, amely szép küldetés, de a semmiből kell létrehoznia. Ha pedig a továbbiakban a mérsékeltebb jobboldali szavazók megnyerése érdekében további kompromisszumokat köt az orbánizmussal, könnyen egy turul szobor alatt találhatja magát.
Ebből az is következik, hogy a jelenlegi ellenzéki szövetség a baloldal ellen is összefogott. Egyik oldalról jogosan fogalmaznak meg kritikát, mert az MSZP jelenleg csak saját rövidtávú érdekei szerint politizált, amelynek láthatóan az volt a lényege, hogy nem kell csinálni semmit, ezek úgyis maguktól megbuknak, és kizárásos alapon jön vissza az MSZP, mivel nincs is másra szavazni. Ez a taktika eddig működött, de hosszú távon nem szolgálja az ország érdekeit, de most már a pártét sem. Ha az MSZP-ben nem indul meg egy rendszerváltás, amely személycserékkel is jár, de mindenképpen véget vet a Fidesszel közösen kialakított korrupt pártpénztárnoki rendszernek, és a zsarolható, lefizetett, korrupt emberek nem lépnek vissza a párt vezetéséből, akkor az MSZP hatalomra kerülésével semmi nem fog változni, és csak az lehet a következménye, hogy a fideszes fasiszta állam helyett, egy jobbikos náci rémuralom söpri el őket örökre. Vagy magától megváltozik ez a párt, és a régi garnitúrája visszavonul, vagy nagy áldozatok árán tüntetik el őket örökre.
Ez a forgatókönyv most annyiban változhat, hogy egybeesett a Bajnai által vezetett ellenzéki szövetség pártjainak (MILLA, LMP, 4K!) érdeke Orbán érdekével, és helyet kaphat az a várakozás, hogy a rendszerváltás igazi befejezése az utódpártok (ide fogják sorolni az MSZP-ből kivált DK-t is), tűnjenek el. Az Együtt 2014 pártjai kelthetnek olyan hangulatot, amely elősegíti azt, hogy Orbán végrehajtsa az alaptörvénybe már bevett tervét, a volt kommunista pártok utódpártjainak felszámolását, mivel felelőssé teszi őket a kommunizmus bűneiért. Ez azt a veszélyt hordozza, hogy adminisztratív úton eltüntetik az MSZP-t és a DK-t, és ez ellen az addigra megerősödő baloldalellenes ellenzék sem fog túlságosan tiltakozni. Orbán pedig azt mondhatja, hogy csupán befejezte a rendszerváltást, leszámolt a kommunizmussal, és a demokrácia nem sérült, hiszen itt vannak az igazi ellenzéki pártok, csupán a kommunisták tűntek el. Ennek eredményeként a Milla, a Szolidaritás, az LMP, esetleg a 4K! őfelsége ellenzékeként melegszik a mindenkori fideszes parlamentben, kiegészítva Bajnai Gordonnal, akit akkor már a baloldal hagyományos szavazói nem támogatnak. A Milla, a Szolidaritás, az LMP támogatottsága a baloldal nélkül nem éri el soha a tíz százalékot. Bajnai a Hit Gyülekezetén kívül nem talál konzervatív jobboldali bázist, amely ne férne el egy nagyobb előadóteremben. Németh Sándor pedig, ha megzsarolják vagy beígérnek neki valamit, egy pillanat alatt döfi őket hátba, és mészárolja le őket, ahogyan az MDF-el is megtette.
Ezért a nagy dilemma az, hogy az Orbán-rendszer igazi kemény ellenfelei a baloldalon vannak, és annak az MSZP-nek a támogatói, amely nem akar megváltozni, nem akar megújulni, csak várja a sültgalambot. Bajnai támogatói leginkább azok az MSZP-szavazók, akik nem hajlandók a pártpénztárnoki, simicskás MSZP-t támogatni, és azt gondolták, hogy Bajnai az MSZP riválisaként jelent meg egy másik balliberális párt élén. Amikor kiderül, hogy egy mérsékelt jobboldali pártot kell támogatniuk, amelyről még nem lehet tudni, hogy a megszerzendő bázisa mennyire húzza jobbra, hamar leválhat Bajnairól. Ezért az új helyzetben az MSZP-nek fel kell hagynia eddigi kivárásos és passzív szerepével: belső reformokat kell végrehajtania, és el kell hitetnie azt, hogy ez a párt már nem az a párt, amelyet 2010-ben leváltottak, és nem kell attól tartani, hogy minden kezdődik elölről, ha őket újra megválasztják. Másrészt fel kell ismerniük, hogy az ellenzék többi része és Orbán érdekei találkoztak, és ha nem erősíti fel a belföldi és akülföldi aktivitását, akkor felszámolják, mint kommunista maradványt.
Az ideális az lett volna, ha Bajnai józansága és szakértelme találkozik a baloldal elszánt és következetes bázisával, mert az MSZP megint olyan hazárdjátékos ígérgetésbe kezdett, amely a magyar társadalom csődjéhez vezetett. Egyik oldalon a kemény mag, az ellenzéki bázis, de a kapitalizmus tekintetében a teljes analfabétizmus, a másik oldalon a kormányzőképes szakértelem és tisztesség, az emberi alkalmasság, megfelelő bázis nélkül, és azzal a kockázatos vállalkozással, hogy a Vatikánnal, a gátlástalan papsággal, a tömegek zsigereibe oltott antiszemitizmussal, rasszizmussal, barbár pogány identitással és a kádárista nosztalgiákkal szemben egy konzervatív jobboldali pártot épít, amelynek se hagyománya, se értékrendje, se bázisa nincs jelenleg Magyarországon.
Ebből könnyen lehet nevető harmadik a Fidesz, főleg akkor, ha jó szokásukhoz híven a háttérből szervezik saját ellenzéküket, és a háttérből ők manipulálják az alakuló összefogás egyes szereplőit.
Bajnai Gordon elképzelése nem rossz, szükség lenne egy nem fasiszta jobboldalra, de az egy emberöltő, mire kineveli. Viszont ideje lesz rá, mert legalább húsz évig Orbán uralkodik még. Akik abban reménykednek, hogy 2014-ben választást nyernek, és leváltják Orbánt, azok bolondok.
Mar készitik a vizagyut a “civileknek”.
http://nol.hu/belfold/20121115-tuzoltobol_nem_lesz_rendor
Összefoglalva: a gond az, hogyha Bajnai jobbközép konzervatív pártot akarna az E14-ből építeni, akkor rosszul fogott hozzá, nagy baloldali tömegeket tévesztett meg a céljai felől (vagy legalávbbis hagyta, hogy megtévesszék magukat) , és az egyesületi lét totálisan alkalmatlan ehhez. Tisztességesebb lett volna a Haha-ból ilyen deklaráltan jobbközéppártot csinálni, és azzal részt venni a szövetségben, nem kizárva a baloldali PÁRTOKKAL való összefogás lehetőségét, de világossá tenni, hogy ez a szövetség csak Orbán leváltásáig és a demokrácia helyreállításáig tart, mert aztán egymással szemben kell majd megméretni magukat. Ezek részinfói egyébként már elhangzottak tőle vagy Juhásztól – mit vagytok úgy meglepve?
bumburi 08:23
Már a kötcsei beszéd előrevetítette a kétpártrendszer felszámolását.
Bajnai Gordon elképzelése nem rossz, szükség lenne egy nem fasiszta jobboldalra, de az egy emberöltő, mire kineveli. Viszont ideje lesz rá, mert legalább húsz évig Orbán uralkodik még. Akik abban reménykednek, hogy 2014-ben választást nyernek, és leváltják Orbánt, azok bolondok.
.
Köszönöm, világos beszéd (ismét) aki nem ért egyet, az nem más logika mentén gondolkodik, hanem bolond.
Nem értem admin, ami mostanában az AN-ben történik. Ha az a cél, hogy az emberek még magatehetetlenebbek, cselekvőképtelenebbek legyen, akkor az ilyen hangvételű cikkek sokat lendítenek az ügyön. Gondolom Orbán hálás lehet ezekért a lelki lerohanásokért, ami amúgy neki is prímán megy.
A.Kárki
Lehet, hogy mindegy lenne, hogy milyen pártot épít, a gond az, hogy jelenleg éppen semmilyent. Az E14 mozgalom, tömegtámogatással – de nem lehet neki jobbközép karaktert adni anélkül, hogy a baloldali támogatók tömegeit elveszítené.
Viszont tudomásul kell venni a baloldalnak, hogy az ő képviseletét a baloldali PÁRTOK látják el ebben a mozgalomban. A jobbközepeseknek meg nincs képviseletük.
admin
Mondanak ezek mostanában mindenfélét – mi meg majd arra figyelünk, amit tesznek. Mesterházynak igaza van: önálló erőként még lehet szövetségese az E14-nek az Mszp, de nem lesz a tagja. Annyira meg talán csak nem hülyék, hogy asszisztáljanak a legerősebb szövetségesük eliminálásához? Mert akkor nekünk tényleg annyika. Egy jobboldali diktatúra egy normálisabb gazdaságpolitikába csomagolva tényleg képes lenne akár 20 évig is fennmaradni.
Ferenczi Krisztina beszélgetése Bajnai Gordonnal
http://www.millamedia.hu/2012/11/15/bajnai-gordon-ajtorol-ajtora-hazrol-hazra/
moment
Márpedig szemnyitogatás a cikk – amit a felnyílt szemekkel kommentelők pánik reakciói is jelzik. Jobb félni, mint megijedni, jobb előre látni, hogy mibe mászunk bele, és jobb leszámolni azzal az ILLÚZIÓVAL, hogy az E14 baloldali lenne. Mert nem az, nem annak szánták, középre pozicionálják, és szavakban eddig még a baloldallal is lehetséges szövetséget hangoztatják De a baloldalt ebben a szövetségben nem maga a szövetség fogja képviselni, hanem a saját pártjaik
Csak annak a szemében “karaktergyilkosság” a cikk, aki eddig “baloldali” szereplőnek akarta látni Bajnait, akár bár demokrata, de eleven cáfolata a cikknek: merthogy jobboldali demokrata, akiről azt állítja, hogy nincs is.
Én el tudom baloldaliként így is fogadni Bajnait: szövetségesként. De nem a baloldalt képviseli – ezt jobb világosan látni, mint csukott szemmel gyalogolni utána.
‘
Azért itt lenne már az ideje annak is, hogy végre arra hivatott teoretikusok újra írásban tisztáznák, a konzervatív, a baloldali és a demokrata fogalmak mögötti valódi tartalmakat…, hogy ne az újságírók minősítsék mások hovatartozását. De viccen kívül, sokszor maguk a politikusok sincsenek tisztában a maguk idológiai, elméleti identitásukkal.
…És azt se feledjük, hogy nem az a lényeg, amit valaki magáról állít, vagy képzel, hanem az, hogy valójában mit tesz … Például Napoleon hiába állította magáról, hogy “ő polgári” miután császárrá koronázta saját magát, amit pl. az őt csodáló Beethoven sem bocsájtott meg neki soha…
‘
és még egyszer: talán érdemes lenne a 4K! és Istvánfy megítélésén is egy kicsit változtatni, mert baloldali pártként elég világosan látták, hogy egy ilyen jellegű szövetségben nincs mit keresniük. Ez azért mutat némi világos értékítéletet és politikusi ösztönt is. LEHET, hogy nem CSAK a 15 perces hírnév miatt hangoztatták. Még nem írnám le őket sem.
Moment+++++++++++
Igazad van. Neha hatra kellene lepni a billentyuzettol gondolkodni az iras varhato hatasan!
Oszkó Péter blogja
A leginkább provokatív kérdés, miszerint lehetséges-e bizonyos körülmények között együttműködés a szocialistákkal, kimaradt a 168 óra online verziójának összefoglalójából, úgyhogy itt írom le, mit válaszoltam rá: “Furcsa lenne, ha én zárkóznék el az együttműködéstől, aki korábban a szocialisták által támogatott kormány pénzügyminisztere voltam. Egyébként pedig igaztalannak és álszentnek tartom azt a „trendet”, hogy mindenki bűnös, aki az elmúlt huszonkét évben bármit tenni akart az országért. Tudni kell különbséget tenni hibák és eredmények, hibázók és elvárhatóan vagy jól teljesítők között. Eközben a felelőssége annak, aki a „lelátóról” csendben figyelte az eseményeket, talán csak a saját érdekeit képviselte, s most kígyót-békát kiabál válogatás nélkül bárkire, aki feladatot vállalt a múltban, legalább akkora. Persze érdemes elkülöníteni, ki követett el hibákat, ki az, aki csendben tűrte vagy kihasználta azokat és ki az, aki előre próbálta vinni a dolgokat. De ez a legkevésbé sem esik automatikusan egybe a korábban pozíciót és feladatot vállaló vagy nem vállaló személyek körével. Egyébként meg biztos vagyok benne, hogy a szocialisták is képesek felismerni, mit rontottak el és tudnak tanulni a hibáikból. Fel sem vetődött, hogy ne lehetnének a potenciális partnereink, ahogy az sem vitatható, hogy Magyarországon szükség van egy sikeres baloldali tömegpártra.”
Kekec
Esküszöm megkaparom magam,ezt nem hiszem el,ilyen nincs.
8.19. Értelmes, logikus ,normális hozzászólásaid vannak de amikor
elkezdel “normálisjobboldalozni” már rángatózni kezdek. Hol a fenében
élsz te, miben bizol és minek alapján? Nekem most nehogy elkezd a szo
késos mantrádat, hogy ami most nincs az lehet,hogy lesz meg igény igy meg
űgy. TÉNYEKET?PÉLDÁKAT, ÉRVEKET KÖ_VE_TE LEK!!!!!!
Legyél már komoly, az isten áldjon meg. Egyébként Üdvölettel: Barry1
ui: Én szeretném legjobban,hogy NE legyen igazam, de ugyebár………
–> kekec; 2012. november 15. csütörtök; 09:25
“jobb leszámolni azzal az ILLÚZIÓVAL, hogy az E14 baloldali lenne. ”
A “baloldali” jelző milyen objektumra vonatkozik?
Vagyis az E2k14 tulajdonképpen micsoda?
Ismereteim szerint jelenleg:
* a Milla egy mozgalom, most akar egyesületté alakulni;
* a Szolidaritás egy szakszervezet, most akar egyesületté alakulni;
* a Haza és Haladás egy alapítvány, most akar egyesületté alakulni;
ezek hárman megalakították az E2k14-et, amiről nem tudjuk micsoda, nem lehet hozzá csatlakozni, nem lehet belépni, nem lehet neki pénzt küldeni és ráadásul nem lehet vele normálisan tárgyalni sem, mert egyszerre háom vezetője van, akik egymásnak szögesen ellentétes állításokat fogalmaznak meg. Egy háromfejű babiloni sárkányfióka, amelyiknek a fejei különböző nyelveken beszélnek.
Lehet q-va jó közvélemény kutatást csinálni arról, hányan szavaznának az E2k14-re, ha párt lenne, de nem az. Sem formálisan sem funkcionálisan nem az.
(Hofi: Lehet-e nemi életet élni a kecskével? Végül is lehet, csak gyorsan kell, mert mindig odébb szalad. :-)
Az a baj, hogy Bajnai elmúlt három hetes tevékenysége sokkal inkább Seres Máriát és a politikusfikázó civil mozgalmát juttatja az ember eszébe, mint egykori önmagát. Sajnos.
Sok hűhó semmiért.
Már MOST le lehetne szavazni ezeket !
Utána aztán lehet gondolkodni az árnyalatnyi különbségeken.
Dehát Árvalányhajland roppant szemétdombján minden kiskakas a saját pecsenyéjét igyekszik kukorékolni
Sándor
Így igaz!
Még fel sem épült, de már elkezdődött a gordonbontás…
Tökéletes elemzés, világos, megalapozott következtetésekkel.
.
Mégis, szerintem van némi remény.
.
1. “Nagy kérdés, hogy létezik-e igazi konzervatív hagyomány a magyar politikában, és leginkább, hogy van-e ennek tábora Magyarországon.”
“Bajnai Gordon elképzelése nem rossz, szükség lenne egy nem fasiszta jobboldalra, de az egy emberöltő, mire kineveli.”
Vannak ilyen polgárok, mégpedig tömegesen. Antall József majd Dávid Ibolya sikere ezt mutatja. Bukásukat sok tényező okozta, Dávi Ibolya esetében a fizeSS aknamunkája lényeges szerepet játszott.
Azok a baloldalellenes, a “politikai katolicizmus, szentistváni állameszme és a szentkorona” ideológiájával átitatott szavazó polgárok, akiket a fasizta rendszer mégis kisemmizett, nem csak nagyot csalódtak a baltás gyilkos cinkosaiban, hanem világképük is megrendült. Az idősebbek (nyugdíjaskorúak) ennel ellenére merevek (habár ők sem szavanak még egyszer a fizeSS-re), a fiatalabbak azonban világosabban látnak.
Ha lennének szabad, tiszta választások, elsöpörnék a kormánypártot.
A keresztény eszmevilágra ás hazafiasságra hivatkozás önmagában nem a fasizmusnak vagy a politikai katolicizmusnak tett engedmény.
.
2.
“Bajnai támogatói leginkább azok az MSZP-szavazók, akik nem hajlandók a pártpénztárnoki, simicskás MSZP-t támogatni, és azt gondolták, hogy Bajnai az MSZP riválisaként jelent meg egy másik balliberális párt élén.”
Vagyis Bajnai az ő hátukon mászik föl, de át akar nyergelni az fenti 1. pontban jelzett tömegre. Ez önmagában nem lenne baj. A baj azzal van, hogy:
(a) Ez a baloldali, de az MSzP-ben csalódott nép nem talál magának vezetőt. Szerintem a DK alkalmas erre szerepre. Jobb, ha minél hamarabb leszakad Bajnairól, és Debreczenit választja.
(b) A Bajnai által igazából megszólított nép passziválódott, nehezen mozgdítható.
(c) Nem lesznek szabad választások.
.
3.
“Akik abban reménykednek, hogy 2014-ben választást nyernek, és leváltják Orbánt, azok bolondok.”
Így van.
Most az a kérdés, hogy a DK és az új konzervatív párt akar-e és tud-e bojkottszövetséget kötni. (Az MSzP-t leírhatjuk. Szavazói talán lennének, de ez nem oszt, nem szoroz.)
Az igazi megoldást nem is puszta bojkott jelentené, hanem bojkott + az ellenkormány megválasztása és működtetése. Kérdés, hogy a Bajnai által megcélzott jobbközép hajlandó-e erre. (Egyelőre az is kérdés, hogy a DK felismerte-e ezt a helyzetet, és hogy Bajnai felismerte-e.)
Mindenképpen az lenne az előnyös, hogy van önálló balközép tömörülés (pl. DK), és van önálló jobbközép tömörülés (pl. Bajnai új pártja), akik együttműködnek a bojkottban és a fasiszták elzavarásában.
“Az igazi megoldást nem is puszta bojkott jelentené, hanem bojkott + az ellenkormány megválasztása és működtetése.”
Az jó buli lenne, de ki fogja osztani a fizetéseket?
“ki fogja osztani a fizetéseket?”
Na igen. Ki és mennyit fizet a szervező munkárt? A plakátozásért, szórólapozásért? A börtönben töltött hónapokért, évekért?
Nagyon szomorú lettem a cikk elolvasása után.Sajnos nem tudom elhinni egyes kinyilatkozását a cikkirónak / pl. Bajnai a baloldal ellen /,
Szerintem ő nincs senki ellen,- sőt mindenkiért van, aki értelmes e meggyötört hazában.
.Próbáljuk már mérlegre tenni közéleti embereink nyilatkozatait , tetteit.
Egyik oldal: Békesi László, Bokor Lajos, Oszkó Péter. . . valamint jeles közgaszdászaink . Ők a szakértők.
Másik oldal : Matolcsí, Jakab István, Font Sándor. . . valamint az öreg tudósok kara, ők a szekértolók.
Tessék : lehet mérlegelni.
Eddig én úgy gondoltam : az előbbiek Bajnai csapata, akikkel egy normális Magyarországot szeretne kialakítani.
Azon viszont csodálkozom, hogy a konzervatív oldalon miért nem a Dávid Ibolya volt csoprtosulását próbálja felkeresniaz E 2014.
Milyen érdekes ez, hogy alig zárult le itt, egy régóta látott nagy vita szép ökölcsapásokkal, egymásnak feszüléssel. Én akkor azt képviseltem- jelentős kisebbségben-, hogy a civil társadalom erősödése nagyon fontos lenne… ott az volt az érvem, hogy az erős, önszervező képességgel bíró társadalom létrejötte mielőbb kívánatos volna, aki üzenni tud a mindenkori politikának. Ezt ne keverjük össze azzal kicsoda Juhász Péter, aki számotokra a civilséget testesítette meg. Azt mondtátok a civil az gyanús, zavaros, apolitikus, oda oldalog akinek a tenyeréből ehet. Bezzeg Bajnai, a profi politikusok tudják mitől döglik a légy. Most Bajnai áruló, feketesggű, jobboldali, lassan Fideszbérenc, eltiporja a szocikat satöbbi. Nem vagytok kicsit megvezetve?
Hát pontosan erről (és nem másról) beszéltem múltkor is. Bartus teljes zavarban és kapkodva ír…az álláspontja tökéletesen követhetetlen. Januárban is ugyanez volt a helyzet…akkor még “undorító” volt-egyéb jelzőkkel egyetemben- Gyurcsány,márciusra szerencsére messiási magasságokba avanzsált ,ahol azóta is tartja magát,az eleddig “finom úriember” Bajnaival ,aki sajnos most úgy tűnik el fog veszni egy időre a Bartusi süllyesztőben. Aki ezt bírja követni annak grat.
Van egy több száz éves török mese, csak a végét tudom.
Egy évek óta tetszhalott felnyitja a koporsója tetejét, és amikor meglátja hogy többnyire demokraták állják körül,- felkiált, jaj még majd megszavavaztatják ????
sebulba és verse
Nekem nem tisztem megvédeni Bartus Lászlót, de egy valamit be kell látnotok.
Mindaz, amit eddig írt, az mind bekövetkezett, de mind úgy, ahogy előre megmondta!
Most sem lesz másként. Sajnos.
Azért Ti legyetek csak el a jó kis Opus Dei-hez sorolásával,vagy másféle bomlasztással.
Jusson eszetekbe! Nem Ő irányítja a hazai politikát, Ő csupán elemzi, és leírja az ezzel kapcsolatos gondolatait.
Vagy szerintetek az mindegy?
hal adás
vagy nem hal adás
vagy a reményhal meg utoljára.
http://ts2.mm.bing.net/th?id=I.4552953901482505&pid=15.1&W=160&H=139
Miaszösz
Jó a link. Köszi.
Ugyanattól a kommentelőtől még jobb ez a két hozzászólás.:
“Na kedves tűzoltók! Álltok-e majd az első sorban, ha éhséglázadókra kell lőni? Kiszorítjátok-e a térről a demokratikusan tiltakozókat? Használtok-e majd vízágyút a forongó (forradalmi?) tömeg ellen? Ezek itt a kérdések!”
“Hölgyeim és Uraim! Aki ebből nem vonja le a tanulságot, az meg is érdemli a sorsát! Lehet itt megint kezdeni, hogy nem teheti, vagy nem teszi meg… Ezt már egyszer lejátszottuk. MINDENT megtett! Olyat is, ami a legrosszabb álmainkban sem jött elő.
Bohóckodik még egy kicsit, hogy körzetek módosítása..regisztráció…kampány. Ez csak elterelés!!! Teljesen mindegy. Ő már elhatározta: NEM ADJA SEMMILYEN ÁRON!!!” Szomorú, de ez van.
13:11 , nekem sem ez a tisztem. De tisztazzunk egy dolgot.
1.Bartus nem Morickanak ir cikkeket.
2. Nem szektavezér, aki mesterséges reményt kelt az olvasokban.
3. Azt ir, amit akar, ez az ö ujsagja.
4. Barmit is irjon, nem lehet felelössé tenni se azért, mert fekete a jövö, se azért, mert az ellenzék nem fog össze, se masért. Ezt a Hirszerzötöl Bolgar Györgyig a Hvg-sek közül is mar paran probaltak. De nem!!!
5. Akinek ez nem tetszik , az csinalhat egy masik ujsagot, és ott elmondhatja jobban.
miaszösz
Ezt miért nekem írtad?!
nem Neked, csak csatlakoztam a mondandodhoz. Csak az idöpontot adtam meg, a cimzett természetesen nem Te vagy.
miaszösz
Megnyugodtam.
Kedves véleményalkotók! Abszolút egyetértek. Ez tényleg az ő(Bartus) játszótere. Oda teszi a mászókákat ahová akarja. A hozzászólásaim távolról sem szeretnének zilálólag vagy bomlasztóan hatni. Azonban közös Lacink, mintha következetlenségekbe bonyolódna.
Az is lehet ,hogy nem szektavezér, ám akkor feltételezem nem is baj ha megkérdőjelezhető bármi amit mond vagy ír…mert ha mégicsak az az érzet alakulna ki valakiben ,hogy amit Lackó ír az mind szűrés és vizsgálat nélkül elfogadandó,akkor még ha nem is akart volna szektavezér lenni szegény akkor is azzá teszik azok akik eképpen vélekednek. Valahogy engem ez kísértetiesen emékeztet arra a magatartásra ,amiből épp ő menekült ki és menekített ki másokat is afféle jelenkori Wallenberg módjára a Hit Gyüliből.
Sándort, Laci könyve szerint pontosan a körülöttelévők állandó alattvalóságra való hajlandósága juttatta oda ahová.
Bocs Laci ha merek nem egyetérteni…
Számomra-pedig szívesen olvastalak-ezek a cikkek már túl tévedhetetlen hangnemben íródnak. Az elemzés bizonyára más műfaj. Nem feltétlen tahóz le senkit, vagy ha mégis akkor se pont azt ,aki ugyanúgy változást akar és tesz is érte nem keveset…lehet jobban, lehet rosszabbul…de tesz!
Az ellenzék pedig valóban nem fog össze.
Mert épp mi lennénk az ellenzék, akinek össze kéne fognia, de mi meg itt tahózzuk a szomszédot és természetesen mi pontosabban és élesebben és világosabban látjuk a helyes és elvégzendő dolgokat mint a tahó többiek, úgyhogy feketüljenek bele ha minket meg se kérdeznek és nem ők csatlakoznak hozzánk.
Ugye?
Ez egy nagy taktikai harc része. Orbánt a saját fegyverével kell legyőzni. Az orbáni maffia,- a maffia olyan szervezet ahol a barátok egymást támogatják, de legfőképpen a vezetőjüket, mert a rend fontos,- kormányzásából kiábrándult szavazóknak, igy egy sok szinű párt választék áll rendelkezésre. Lényeg akárhová is szavaznak, a fidesz ellenében az országnak a nemzetnek nyert ügye van. Lényeg Orbánt el kell zavarni. Orbán egyet tehet, megsokszorozza a pártok számát ami mögött súnyin , ügyesen elbújva Ő van és társai. Tehát kell pártokat alapitaniuk gyorsan , mondjuk egyet Rogán vezetésével, egyet Kósa, egyet Szijjártó stb…h aztán majd szövetkezenek. Az ellenzék előbb rájött erre. Össze kell gyűjteni minden nézetű magyar ember szavazatát, h Orbánból az legyen amit érdemel, egy megbecsült közmunkás. Vagy még az sem. Egy fölműves a bérelt földjén, kaszával a kezében. De lehet, h nem kell dolgoznia, biztos van spórolt pénze. A magyar emberek , akiknek elvették a magán nyugdiját, felejtenek.e??? A magyar emberek számonkérik.e Orbántól az őket ért sérelmeket? Magyar emberek nemsokára kezetekben lesz a döntés joga. Hacsak nem vezet be egy másik rendszert Orbán, miután rádöbben, fel is út le is út marad Felcsút…
Sebulba 2012. november 15. csütörtök 12:32
“Bartus Opus Dei ügynök. Mivel a központjuk is New Yorkban van, nem volt nehéz kitalálni miért ment oda a HGY után… :-))))))”
.
Óvatosan az iróniával és a két sorba szakadt jelekkel, mert nem mindenki elég figyelmes, és képes komolyan venni, vagyis félreérteni amit írtál. (Meg is történt.)
Képzeld el, ha egyik kormányközeli oldalon látja valaki bemásolva a szövegedet, minimálisnál is kevesebb háttérismerettel! Az Isten se mossa le Bartusról…
Én a baltás gyilkos cinkosának kezébe nem adnék kaszát. Még követ sem. Csalánt esetleg, hogy csapkodhassa magán a szúnyogokat.
Kedves Verse,
eddig nem követtem nyomon az AN cikkeinél folytatott vitáidat. Azért használom a tegezést, mert a bejegyzéseid szerint mi ismerjük egymást, vagy Te ismersz engem. Azt láttam, hogy a Milla-t és Juhászt kritizáló írásaim után borultál ki, de én nem vagyok egy rajongó se itt, se ott. Nem tudlak követni a Milla-rajongásban, és nem tudom magamat alárendelni egy elfogult gondolkodásnak, ezért nem tudok az elvárásaidnak megfelelni. Az nevetséges, hogy engem emiatt úgy mutass be, mint aki nem tűrné mások véleményét, vagy elvárja, hogy mindenben egyetértsenek vele. Ha nem meggyőzni szeretnék bárkit az álláspontomról, akkor nem fektetnék energiát abba, hogy kilométeres cikkekben kifejtsem a véleményemet. De nem kell egyetérteni. Soha nem is kellett. Azt ne vesd a szememre, hogy túlságosan biztos vagyok saját igazamban, mert nem vagyok skizofrén, nyilván egyetértek önmagammal. Nem tudok Milla-rajongó lenni, ne haragudj. Semmilyen rajongó nem vagyok. Amíg Juhász meg nem szólalt, fel sem merült bennem, hogy milyen ideológia van itt egyesek fejében. Erről nem én tehetek. Én semmit nem változtam, ugyanazzal a mércével mérek mindent. Ebben a cikkben sincs semmiféle következetlenség, és mivel láthatóan sokan nem értették meg, megírtam ezt kicsit hosszabban is Mohács felé félúton címmel. Te nem értesz velem egyet, amihez jogod van, és senki nem várja el Tőled. De ha én rajongásod tárgyát bírálom, akkor Te nem az érveimmel vitázol, hanem támadod és gyalázod az AN-t, támadsz engem és kétségbe vonod az integritásomat mindenféle ide nem tartozó hamis vádaskodásokkal. De a cikkemmel kapcsolatban egyetlen észérv nem hangzik el részedről, csak pszicológiai kórképemet rajzolod, mert a Milla-t nem dicsőítem. Te eltévedtél. Üdvözlettel, BL
Na, úgy látom, épp ideje volt, hogy írjak egy új felrázó verset:
…
Alvajárók népe
(szózat a szuttyogó szittyákhoz)
…
Lassan téli álmát alussza a medve..
De ti miért vagytok álomba dermedve?
Tetszik tán, mit Orbán szabadított rátok?
Nem hiányoljátok demokráciátok?
…
Kéne egy Petőfi? Hiányzik Jókai?
Kossuthot várnátok beszédet mondani?
Mi az, ami felráz, s eszetekre térít?
Fel kéne támasszam nektek most Széchényit?
…
Recesszió, nyomor, földrablás, fasizmus,
Munkanélküliség meg neohorthyzmus,
Éhezés, bűnözés, cenzúra, agymosás,
Éhenhalás elől külföldre vándorlás…
…
Elég számosak már az ország bajai!
Csak egy tud rá gyógyírt: Gordon, a Bajnai!
Ti meg finnyákoltok: pfúj, komcsi, meg libás!
Tényleg nem világos, hogy Orbán a hibás?
…
Így beszoptátok a lejárató dumát?
Tízmilliónak így átmosták az agyát?
DK, 4K!, Milla, Haza és Haladás,
MSZP, LMP és Szolidaritás…
…
Szátokba kell rágni: egységben az erő?
Sok kicsi pártocska külön nem lesz nyerő!
Széthúzás, irigység… A turáni átok!
Ezt verte belétek édes jó anyátok?
…
Ha most Jézus Krisztus eljőne közétek,
Egyetlen rossz szóért megfeszítenétek,
Aztán meg rínátok: – A Megváltó oda!…
Csak a magyar lehet ennyire ostoba.
…
Csak egy megoldás van: összefogni végre!
Az országot újra kihozni a fényre!
Megtörni a sötét fideSS-zsarnokságot,
S felépíteni az új Köztársaságot!
Kedves Sebulba, leleplezett, valóban a Vatikán Opus Dei ügynöke vagyok, Semjén az összekötőm, a katolikus világuralomon dolgozom New York-i tettestársaimmal. New York egyébként is tele van Opus Dei ügynökökkel, a Soho a főhadiszállásuk. Brooklynban készülünk bevezetni az inkvizíciót, már hordom a rőzsét a máglyához. Nem akar beállni közénk? Éppen ilyen éles szemű ügynököket keresünk. Üdvözlettel, BL
Bonhomme
Nagyon jó. Te írtad? Gratulálok!
bonhomme,
Száraz ágon, hallgatag ajakkal
Meddig ültök, csüggedt madarak?
Nincs talán még elfeledve a dal
Melyre egykor tanítottalak?
Most futottam át Bajnaiék kvázi-hivatalos álláspontját a 2006-os balhéról. Lesújtó.
Aki nem képes képes megkülönböztetni, hogy abban a szituációban ki támadt a demokráciára, és ki próbálta megvédeni, az dilettáns. A magam részéről Bajnaiékat leírtam, rövid időn belül két ilyen ordas vakságot nem tudok elnézni.
Az első ordas hiba Juhász volt – az az ember úgy lett “politikai tényező”, hogy nyitott egy facebook csoportot. Na álljon már meg a nászmenet, ennyire ne menjünk le kutyába…
bubu64,
köszi és persze hogy én írtam.
Osztottam már meg más versét is, de akkor feltüntettem a szerzőt és/vagy a forrást. Sőt, még irigykedtem is rá, mert Adys stílusa van, én meg Petőfi ill. Arany stílusában verselek.
girbegurba,
nem rossz! Ki írta?
Figyu!!!!!!!!!!!!!
Ha ez nem sikerül marad a polgárháború.
Ha sikerül akkor is polgárháború lesz.Lásd 2006 szeptember.
Akkor inkább jöjjön most a harc mennél hamarabb annál kisebb lesz az áldozat.
Ha Mo.-n zavargások , utcai atrocitások történnének rendszeresen , az EU. és a NATO sem nézhetné karbatett kézzel.
Lehet hogy nem jól látom, de ha mindenki úgy el lenne keseredve mint én ,már tegnap kitört volna a forradalom.
Barry1
De hiszen itt van rögtön Bartus cikke, ami néven nevez egy tisztességes jobboldali demokratát: Bajnait. Akinek így is bejön, követheti őt közvetlenül csatlakozhat a jobbközép irányvonalához, csak éppen a baloldaliaknak nem árt észben tartani, hogy mit jelent ez a választás. És korábban már soroltam egy lehetséges jobbközép pártba való tagokat: sólyom, Majtényi, Tulassay, Mellár, Ángyán… azért lennének az induláshoz éppen elegen. A baloldaliak viszont az Mszp, DK és ha hinni lehet a 4K! önmeghatározásának akkor őkőzöttük. Ami lehetővé tenné egy szövetségben a másik oldalról (tehát balról) a részvételt.
Egyszerűen csak tudomásul kell venni, hogy Bajnai nem a bal vezetője, reménysége, hanem az országé.
heveske
Te milyen cikket olvastál? Mert ebben nem az van, hogy Bajnai a baloldal ellen indul, hanem hogy lehetővé teszi a baloldal támadását. Az nem ugyanaz.
kekec,
Nem tudom, hogy tisztességes jobboldali párt lenne-e, de Jeszenszky is az MDF újjászervezésének hírével együtt bukkant fel, s nem sokkal ezután robbant ki a jegyzete körüli botrány. Ezzel kapcsolatban már többször írtam, hogy nem lehet véletlen. Lásd még:
http://www.galamus.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=174341:keres-a-jeszenszkynek-irt-nyilt-level-szerzihez-2&catid=71:a-napi-apro&Itemid=109
Kekec
Emlékezz rá,hogy pár hete pontosan én irtam azt ,hogy Bajnai és Gyurcsány ! (sic!) szerintem igazából mérsékelt jobbközép.De amikor mi a magyar jobboldalról vitázunk,te is tudod,hogy nem róluk van szó! Hol látsz te itt mérsékelt jobb TAGSÁGOT. ?( Pl,ha én DK-s vagyok akkor én mi vagyok ?) Ha viszonylag normális jobboldalival elkezdek beszélgetni,eleinte semmi gond, azután pl: filmekről beszélgetünk, szőba kerül Woody Allen. megváltozik az arcuk, mintha karót nyeltek volna és szinte sziszegve mondják . Úúúúútálom vudiallent! Álnaivan kérdezem : Miért???
A Hanna és nővérei egész jó kis film. Húúú és már ömlik is a válasz.
Nemzetközi pénztőke, globalizáció, mit képzel amerika és persze bankok ,multik, talicska, szemkilövető és különben is a palesztinok.És persze Csaba királyfi .Én meg hogy lehetek olyan bunkó ,hogy azt se tudom,hogy a sumérek voltaképpen magyarok és a rovásirásunk 30 ezer éves. Kedves kekec!!! Mind ilyen, és tele van a t@ k@m ezzel a sok neandervölgyivel. Kb egy éve még csak beszélgetni sem akarok velük.Egyszerűen NEM érdekelnek! Beléjük fáradtam!!! ELÉG!!!!Nézd meg Bod Péter Ákost Kálmán Olgával (ma volt)
Na, hát ő az a tipikus mérsékelt IZÉ. Közgazdászként hülyét csinált magából,
himelt-hámolt , Matolcsyt úgy birálta,hogy az massziv dicséret volt. Végig az volt az érzésem,hogy tele van a gatyája és attól retteg ,hogy nehogy olyat mondjon,amiért a “gazdi “megharagszik. Szánalmas volt.És…….!!!!
Most jön a lényeg. Utána Rőnai Egon következett Konrád Györggyel!!
Érted ,kekec ezután a sumákoló ,reszkető senkiházi után egy KONRÁD GYÖRGY!!!!!Egy ÓRIÁS!!!!! Egy ember!!!! Kekec,és a többiek!!! Nézzétek meg ezt a két egymást követő műsort és minden világos lesz!
ui: Ángyán Ő maga mondta,hogy nemzeti radikális, Tulassay ,amit csinált ,hát nem egy nagy truváj,kényszerhelyzetben volt,nem is csinálhatott mást.
Majtényi most OK, de én emlékszem ,hogy akkor volt NAGYON Sólyom párti,amikor az elnök úr gőzerővel dolgozott a fidesz 2/3-án. Mellár O. K. Ő az egyike a kb. 10 fehér hollónak! No more.Sajnos! Üdvözlettel: Barry1
girbegurba
LEHET, hogy volt politikai szándék is Jeszenszky támadása mögött, azonban most kivételesen nem értek egyet a Galamussal: mert Jeszenszky elég sokáig hárította és vitatta a valóságalapját a támadásnak, és csak a tarthatatlan helyzet felismerése UTÁN kért bocsánatot. Ha pedig elfogadod Bartustól a “náciknak és náci eszmék hirdetőinek nincs szólásszabadság és velük szemben zéró a tolerancia” elvét, akkor talán nem kellene támadni Karsait sem, aki ezt az elvet a gyakorlatba is átültette. Nem óhajtott arról vitázni, hogy egy nyilvánvalóan rasszista mondat netán-tán, innen-onnan nézve, egyrészt-másrészt így vagy úgy elfogadható-e, hanem határozottan elutasította az azt kijelentővel együtt. Merem állítani, hogy nem itt tartanánk, ha az EM22 évben az értelmiség ezt az elvet következetesen érvényesítette volna! Mert akkor lenne egy karanténba zárt szélsőjobboldalunk és a kocsmákba visszaűzött hőbörgésük, de nem lehetne nyilvánosan ilyet vallani – és még védeni is
A ballib értelmiség ilyen megengedő, a szólásszabadságot az ilyen nézeteket vallóknak is biztosító volta vezetett minket a NYÍLT diktatúra előszobájáig, és még a küszöbön sem tétováznak tovább menni. Orbán meg röhög, és köszöni szépen ezt az ideológiai támogatást!
No persze “Nem értek egyet, de az életemet is odaadnám, hogy elmondhassa” de akkor még nem volt ismert a nácizmus az összes következményével!
Barry1
Nem nekünk és nem velünk csinálnának jobbközép pártot. Egyébként, ha van rá társadalmi igény, akkor a követőik is elő fognak bújni (mert nem mindenki szélső-jobbos, aki eddig a fideszre szavazott) Bajnai most erre bejelentkezett, és majd a jövő dönti el, hogy milyen eredménnyel. Hogy világos legyen: a telefon feltalálása előtt nem voltak telefonálók, jobbközép párt hiányában nem voltak mérhetők a jobbközép szavazók. Tehát az nem érv, hogy eddig nem voltak, vagy nem látszottak, tehát nincsenek is.
girbegurba: ” (Az MSzP-t leírhatjuk. Szavazói talán lennének, de ez nem oszt, nem szoroz.)”
Hogy írható le az MSZP, mikor az ő miniszterelnökük volt Bajnai? Ő akkor miért nem írható le, hiszen az ő megszorításai miatt bukott el a párt?
Egyáltalán nem írnám le az MSZP-t, sőt -mivel megújulásra is képes párt- igenis van esélye újabb kormányzati lehetőségre. Ha nem adja fel a baloldali értékrendet még egy Bajnai típusú miniszterelnökért és karakteresebben képviseli azt.
tisztaszivvel
“Hogy írható le az MSZP, mikor az ő miniszterelnökük volt Bajnai? Ő akkor miért nem írható le, hiszen az ő megszorításai miatt bukott el a párt?”
.
Dehogyis Bajnai vagy a megszorításai miatt bukott el az MSZP. A választási vereségnek voltak több éves, nem elfelejtett előzményei: volt a pártra és személyekre lebontott, tudatos fideszes amortizáció, volt kiforgatott őszödi beszéd, alantas vizitdíjas népszavazás, Nokiás doboz, BKV ügyek stb.
.
Túl kevés eseményre emlékszel, ha csak Bajnai – miniszterelnöki – utolsó egy évének kritikája maradt meg az emlékezetedben.