Ronai and Ronai
AMERIKAI

Kertész Ákos nyílt levele az Amerikai Népszavához 2011. szeptember 21. szerda 16:10

  • Hozzászólások(778)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Kertész Ákos nyílt levele az Amerikai Népszavához

Kedves Olvasóink!

Az alábbiakban újra közöljük Kertész Ákos nyílt levelét abból az alkalomból, hogy a jobboldali többségű Fővárosi Közgyűlés az írótól megvonta díszpolgári címét. Tesszük ezt azért is, mert az Amerikai Népszava szolidáris Kertész Ákossal, továbbra is kiáll az írói szabadság és a szólásszabadság mellett. Az Amerikai Népszava fontosnak ítéli Kertész Ákos levelét, álláspontunk szerint pontosan fogalmazza meg a magyarság mai problémáinak okát. Az Amerikai Népszava egyetért Kertész Ákos minden sorával, minden mondatával és minden szavával. Természetes intelligencia és az általános iskola 6. osztálya elég ahhoz, hogy azokat ne lehessen félreérteni. Kertész Ákos nyílt levele mély hazaszeretetről tanúskodik, a magyarság iránti aggodalom, a magyarság sorsával való forró azonosulás járja át.

Budapest szégyene ez a döntés, a butaság diadala, és látványosan igazolja Kertész Ákos keserű és igaz szavait.

Íme a tükör, lehet belenézni!

.

Kedves Bartus Laci!

Ez látszólag magánlevél, de én író vagyok, a magánleveleim (nagyon kevés kivétellel) is mind nyílt levelek, az én életformám az, hogy hangosan gondolkodom.

Nem léptem be a Kohányi Társaságba, és a tagdíjaimmal nem járultam hozzá – anyagilag is – az Amerikai Népszava online fennmaradásához; azt hittem elég, ha cikkeimet ingyen küldöm el a lapnak. Tévedtem. Ma már tudom, belátom, és igyekszem jóvátenni.

Aki egy kicsit is odafigyelt a publicisztikámra, tudja, hogy nem-igen foglalkozom a Fidesszel, egyszerűen nem érdekel. Unom, mert tudom. Két-három éve tudom, és hiába ordítoztam, hogy vigyázat, közeledik, figyelmeztetésem hatásfoka minimális volt.

Már az se nagyon érdekel, milyen a magyar. Egy ideig kerestem a mentségeket, de föladtam: nincs mentség. „Ezért a népért úgyis mindegy. Ebsorsot akar, hát akarja!”

Ami engem még érdekel, az a baloldal. Mert bár az én testre-szabott, morális alapú szocializmusom – aminek a lényege, hogy mindig az eltaposottak, a kifosztottak, a cserbenhagyottak, a nehézsorsúak mellett állok –, nem azonos soha az éppen aktuális „pártszocializmussal”, mégis ez az a közösség, amelyik hozzám legközelebb áll. És engem ennek a közösségnek a folyamatos árulása érdekel, mert ha nincs ez az árulás, Fidesz sincs.

Ezen a jobboldal röhög, a baloldal elereszti a füle mellett, mert pillanatnyi érdeke, hogy ne hallja meg. Amúgy persze létérdeke volna, hogy odafigyeljen, de addig ez a banda nem bír fölemelkedni, ezek is magyarok. Percemberkék. A jelenben élnek, akár az állatok. A valóságos állatokra gondolok, vagyis ez nem erkölcsi ítélet, egyszerű ténymegállapítás.

Ezért vagyok rémült, hogy ha még Te is berekeszted a szolgáltatást, végleg megszűnik számomra minden felület, és te tudod, hogy ez nem egzisztenciális kérdés. Nem ebből élek. Lassan semmiből se élek.

Én nem vagyok a kapitalizmus híve, de azt tudom, hogy olyan üzenetet kár föltenni a társdalom kommunikációs csatorna hálózatára, ami senki érdeklődését nem bírja fölkelteni. Amire semmilyen kereslet nincs. (Ettől még nem abszolutizálom a piacot.) De kétségbeesve látom, hogy be vagyok zárva az anyanyelv börtönébe, és amit én tudok, az nem kell senkinek, arra nincs vevő. Itt, ebben az országban, semmi nem történik, ha megjelenek, és akkor sem történik semmi, ha nem jelenek meg.

Szabad országokban a szabad embereket pedig meg sem érinti az a problémakör, amin én nem bírok keresztüllépni, amibe én beledöglök.

A magyar genetikusan alattvaló. József Attila talált mentséget: „ezer éve magával kötve, mint a kéve sunyít, vagy parancsot követ.” De ez nem mentség arra, hogy a magyar a legsúlyosabb történelmi bűnökért sem érez egy szikrányi lelkiismeret furdalást, hogy mindent másra hárít, hogy mindig másra mutogat, hogy boldogan dagonyázik a diktatúra pocsolyájában, röfög és zabálja a moslékot, és nem akar tudni róla, hogy le fogják szúrni. Hogy se tanulni, se dolgozni nem tud és nem akar, csak irigyelni, és ha módja van legyilkolni azt, aki munkával, tanulással, innovációval viszi valamire.

Ma már a második világháború borzalmaiért, a Holocaustért egyedül a magyar a felelős, mert a magyar nép az (a német néppel ellentétben), amelyik se be nem vallotta, meg nem gyónta a bűneit, se töredelmes bűnbánatot nem tanúsított, se meg nem fogadta, hogy soha többé, se bűnbocsánatért nem esdekelt.

Így aztán nem is kapott soha föloldozást!

Mivel mindez a magyar jobboldal hitvallása, ideológiája, éthosza, csak a baloldal szelleme lenne képes változtatni rajta, csak a progresszív, haladó, demokrata baloldal volna képes megváltoztatni, és ezzel megváltani a magyart, méltóvá tenni arra, hogy az európai közösségnek (kis áttétellel: a szabad világ közösségének) egyenrangú tagja lehessen. A nyolcvanas évek közepétől, Gorbacsov föllépésétől kezdve nem lehet a szovjet-bolsevista elnyomásra hivatkozni. Azóta a baloldal már önmaga felelős önmagáért, a magyarságért, az országért. Önmaga felelős azért, mert elherdálta minden pozitív szellemi vagyonát, teljes történelmi örökségét Dózsa Györgytől Petőfin és Adyn át Károlyi Mihályig, Bibó Istvánig, Nyers Rezsőig, a kelet-német turisták előtt a határt megnyitó Horn Gyuláig, az örökölt médiahálózatával és infrastruktúrájával együtt, hogy teljes tudatzavarban, szervezetileg lerobbanva, kifosztva, védtelenül áll a diktatúra támadásával szemben. De közben az egész baloldali elit és tisztikar, beállt a harácsolók, a korruptak, a tolvajok közé, elárulva nemcsak az eszmét, de konkréten a baloldal közkatonáit is, mert sebesülten és haldokolva hátrahagyta őket a vesztett ütközetek után a harcmezőn, és sorsára hagyta a védelmére szoruló civil lakosságot is. És ahelyett, hogy az utolsó töltényig harcolna a diktatúra ellen, a kiskapukon át menti a rablott vagyonát és az irháját.

Mert belőlük is hiányzik az a négy alaptulajdonság, ami emberré tesz minket: az empátia, a szolidaritás, a tolerancia és a lelkiismeret.

Magyarországot vajon nem határozza-e meg a Simicska & Puch Co. működése? Természetesen bizonyítékom nincs, de lidérces álmaim, véresen logikus következtetéseim vannak, mint sok társamnak, barátomnak, elvbarátomnak is.

Mindezekről hol beszéljek, ha már nincs Amerikai Népszava sem?!

Én várom az AN online visszatérését, énrám számíthatsz te is minden olvasóddal – olvasóinkkal – együtt, és hiszem, hogy találtok megoldást, és ha csak egy kicsi is múlik rajtam, és képes vagyok rá, segítek, ameddig bírok.

Őszinte híved

Kertész Ákos

.

Kedves Ákos,

megtiszteltetés a leveled, ahogyan a cikkeid is azok, a barátságod is. Amint azt korábban is jeleztem, kizárólag a hírszolgáltatás áll le, vagyis az, ami pénzbe kerül. A híroldalak nem frissülnek a továbbiakban, amíg nem lesz rá fedezet, illetve csak olyan mértékben, amilyen mértékben én vagy néhány önkéntes munkatársunk ezt meg tudjuk tenni. A website online hírújság funkcióját kell felfüggesztenünk, minden más marad. Így maradnak a publicisztikák is, ezért ha bármikor írást küldesz nekünk, az meg tud jelenni, és megtiszteltetés lesz számunkra.

Egyébként pedig tudod, hogy mennyire egyetértünk a leveledben írtakkal.

Baráti üdvözlettel, Bartus László

VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 3.6/5 (552 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +19 ( 1139 szavazatból)
Kertész Ákos nyílt levele az Amerikai Népszavához, 3.6 out of 5 based on 552 ratings

  • Hozzászólások(778)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

778 Reader’s Comments

  1. Bár ez NEM a zsidókról szóló szöveg, és nagyon elmegyünk más irányba, mint amerre indultunk, de legyen. A zsidók esetében a virtuális génen azt értem, hogy agyra lettek kiválasztódva. Eleve az, hogy a Bar Micvóig bevágatják (ha jól tudom) párezer éve kívülről a Tórát velük (legalábbis a fiúkkal), fejleszti az emlékezőképességet. Az angol világbirodalomban erre a célra az ógörög és latin memoritereket használták – és elég messzire jutottak vele!.
    Mivel nem lehetett földtulajdonuk, és egy csomó szakma el volt zárva előlük: természetszerűen fordultak a tudományhoz, kereskedelemhez (a kettős könyvvitel ezek keresztezése) és a pénzügyekhez (ez ugyanolyan kényszer szülte pragmatikus alkalmazkodás volt, mint a magyaroknál a török megszállás alatt a döntően disznóhúsevésre való áttérés)
    Röviden és velősen: a hülyébb egyedek elhulltak a progromok során.
    A Rotschildoknak külön irodalma van (ha jól tudom a waterlói csata eredményével manipulálva vásárolták fel a fél világot) ami láthatóvá és érzékelhetővé tette a zsidó vagyonokat – és azóta is táptalaja az összeesküvés elméleteknek (no meg a sárga irigység faktor által bármikor manipulálhatók ellenük a primitívebb népek.
    A zsidók esetében ehhez még hozzá jött a vallási parancsok miatti elkülönülés – ami a tényleges genetikus állomány nagyobb keveredését is megakadályozta. Tehát náluk sokkal kimutathatóbb a fizikai gének és a virtuális gén egybeesése, mint nálunk (ahol, mint máshol már írtam: röhejes a magas, szőke kékszemű sváb- vagy szlávszármazékok “ősmagyarkodása”)
    Tehát a zsidók észre választódtak ki – nem véletlen tehát a Nobel díjasok közötti felül-reprezentáltságuk. A magyarok esetében pedig Márai vagy Bibó vesézte ki az “úri középosztály” teljesítmény nélküli “nekünk minden jár” életérzését, a népnek meg az évszázadokig elnyomott része történelmileg még nem élt eleget demokráciában, hogy a (legjobban) Ady által megírt szolgalelkűséget le tudta volna vetkőzni. Azaz a szervilizmus és a szolgalelkűség a népünk alap jellemvonása, mint virtuális gén. Egyrészt.
    Mert másrészt 1948-tól 1945-ig 8 év telt CSAK el, Rákosi személyi kultuszával,
    TV és internet nélkül, olyan néprádiókkal, amelyeken a bal gomb a Kossuth, jobb gomb a Petőfi volt ( vagy viszont) a Párt totálisan ellenőrizte a sajtót – és mégis tunikán lettek billentve! Most összehasonlíthatatlanul jobb helyzetben vagyunk, több forrásból is tájékozódhatunk: én nem vagyok teljesen reménytelen, csak realista. Még több évet kell sajnos guggolva kibírnunk.
    De fel a fejjel: a “virtuális” génjeink nagyon alkalmassá tesznek minket a kibekkelésre!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (67 szavazatból)
  2. bocs: természetesen “56-ig” és nem 45-ig.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (7 szavazatból)
  3. Kedves Kekec!
    Tökéletesen egyetértek, de:
    a pogrom <<<< progrom!
    és 1948-1955 … Rákosi …
    Bocsika. :)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -2 (12 szavazatból)
  4. Ne vicceljünk, Dobray idejön a szélsőséges mandiner.hu blogról, és tipikusan azt a szemléletet fogalmazza meg, amiről Kertész Ákos nagyon helyesen ír. Állandóan letagadják a múltat, megszépítik azt, ami történt, nem akarnak szembe nézni a magyarság felelősségével, állandóan felmentik a magyarokat, nehogy valami szeplő essen a meghamisított és misztifikált nemzetképen. A magyarság soha nem nézett szembe, nem vallotta meg, és nem bánta meg a bűneit, amelyeket a holokauszt során elkövetett. Majdnem 500 ezer magyar állampolgárt deportáltak a halálba, a németek által dicsért buzgalommal. A magyar közigazgatás teljes igénybevételével. Halálba küldték a magyar zsidókat, akik magyarnak vallották magukat, a magyar kultúrát, tudományt szolgálták, akik büszkék voltak magyarságukra, akik számarányukhoz képest a legtöbb vért adták 1848-ban a magyar szabadságért, és nem sorolom. Az indok a rasszizmus, az antiszemitizmus, a fajgyűlölet, az irigység és a kapzsiság. Dobray ugyanazok közé a kódolt és sumák fajgyűlölők közé tartozik, akik letagadják és megszépítik a történelmet. Aki nem tanul a történelméből, aki nem néz szembe a bűneivel, nem kér bocsánatot, az arra van ítélve, hogy újra elkövesse azokat. És a magyarok jó úton járnak efelé. Ne hazudozzunk, a magyarok soha nem bánták meg szívükből, soha nem kértek őszintén bocsánatot, és semmit nem tettek azért, hogy ez soha többé ne fordulhasson elő. Szégyen és gyalázat, Kertész Ákosnak teljesen igaza van. És ezt csak azok vonják kétségbe, akik maguk is antiszemiták és a hamis, misztifkált magyar történelemszemlélet foglyai. A demokraták ne engedjék kibeszélni magukat az igazságukból, lehazugozni magukat. Dobray minden szava hazugság és csúsztatás. Nevetséges, amiket mond, félrevezetés és egy antiszemita csalás. Ennek az országnak meg kellene térnie a fajgyűlöletből, szembe kellene néznie a bűneivel, mint a németeknek. Amíg ezt nem teszik meg, addig ebből normális ország nem lesz.
    Bartus László

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -28 (128 szavazatból)
  5. kekec: Ez a nagy író (ezt onnan lehet tudni, hogy Nobel-díjat kapott) semmiféle “virtuális géneket” nem emlegetett. Simán, egyértelműen és egyszerűen azt írta, hogy “a magyarok genetikailag alattvalók”. Pont úgy, ahogy antiszemita szövegekben szoktak elmélkedni a “genetikailag” rossz tulajdonságairól.

    Bartus László: Tehát Ön szerint Kertész Ákosnak teljesen igaza van, vagyis egyetért azzal, hogy “a magyarok genetikailag alattvalók”. Mivel én ezt kétségbevonom, Ön most azt állítja, hogy antiszemita vagyok. Érdekes gondolatmenet.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +49 (79 szavazatból)
  6. jav: . Pont úgy, ahogy antiszemita szövegekben szoktak elmélkedni a zsidók “genetikailag” rossz tulajdonságairól.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +20 (32 szavazatból)
  7. kekec,
    annyira sajnálom, hogy mindig ellent kell mondjak.
    A virtualis szó,mint fogalom, azt jelenti, hogy hogy valami úgy hat, azt a képzetet kelti, mintha az lenne, de nem az.Pl. a délibáb, ami valósnak látszik, de tudjuk, hogy csak égi tünemény, káprázat, virtualis,,de van valós megfelelője,a valós megfelelője a földön van. Vagyis, nincs virtualis genetika, ha nincs valós genetikai háttere.. Czeizel Endre foglalkozott ezzel a kérdéssel és megállapította, hogy nincs genetikai háttere a zsidók “agyi kiválasztódásának” Ezért a “zsidók agyi kiválasztottsága” nem virtualis genetika, hanem kulturalis örökség.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (19 szavazatból)
  8. Kedves Toe,

    hogy Ön antiszemita, azt abból gondolom, ahogyan kiforgatja a szavaimat. Én a magyar nép bűneivel való szembenézésről írtam, mivel Dobray azt feszegette, és erre vonatkozóan írtam, hogy teljes mértékben egyetértek Kertész Ákossal. Kertész Ákos író, köznapi értelemben használta a genetikai kifejezést, ami nem a génekről szól, hanem azt jelenti, hogy alapvetően. Ennek a kifejezésnek van egy ilyen jelentése, és Kertész Ákos ebben az értelemben, és nem fajelméleti értelemben használta. Ebben az értelemben pedig egyetértek vele, a magyar nép alapvetően és meghatározóan alattvalóként viselkedik. Minden cikkem erről szól, és ezt ostorozza, hogy ne értenék vele egyet? A fülkeforradalomhoz azért csatlakoztak, mert az ostort és az erős parancsoló hangját megismerték. Bármikor bebizonyítom Önnek, hogy Kertész Ákosnak ezt a mondatát kizárólag az antiszemiták értik félre, és ha Ön ezt félreérti, akkor Ön is az. Érdemes volna látnia, hogy hány antiszemita hozzászólást moderálunk, amelyek alpári módon zsidóznak, és miközben abszolút fajgyűlölők és ebben az értelemben genetikusan tulajdonítanak bizonyos tulajdonságot a zsidózágnak, aközben borzasztóan fel vannak háborodva, amikor a szóval találkoznak Kertész Ákos írásában, és az kivételesen nem másokra, hanem rájuk vonatkozik. Igazi képmutatás ez. A Kertész Ákos által használt szó hangalakja azonos, de a jelentése más. Aki ezt letagadja, az hazudik, és antiszemita, mert ki akarja forgatni.
    Egyébként rosszul tudja, nem Kertész Ákos kapott Nobel-díjat. Amikor Ön azt hallotta, hogy valami zsidó, akkor csak a Kertész nevet jegyezte meg. Az illetőt Kertész Imrének hívják, és ő is kiváló ember, máskülönben a magyarokról ugyanaz a véleménye, mint névrokonának, amiben teljesen igazuk van.
    Majd a többi hozzászóló beidézi azokat a verseket, amelyek mind ezt a véleményt támasztják alá, és amelyeket a legnagyobb magyar költők, Petőfi, Ady, József Attila írtak. Ha esetleg Ön úgy gondolja, hogy ezek nem voltak elég magyarok, mert genetikailag nem azok, akkor máris helyben vagyunk. Nem kell többet mást mondania.
    Üdvözlettel, Bartus László

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -25 (95 szavazatból)
  9. Bocsánat, akkor az másik Kertész volt. Nem vagyok nagyon tájékozott a modern irodalomban, számomra a magyar irodalom kb. Ottlik Gézáig tart.

    Akkor a zsidókkal kapcsolatban Csurka István is “köznapi értelemben használta a genetikai kifejezést, ami nem a génekről szól, hanem azt jelenti, hogy alapvetően.” Természetesen csak az Ön gondolatmenetének logikáját alkalmazva.

    Az Ön érvelése sajnos mindössze ennyiből áll: ha valaki nem úgy érti az Ön Kertész nevű barátjának teljesen világos és egyértelmű mondatát, ahogy Ön magyarázza, akkor az antiszemita. Az ilyen mentalitással nem lehet mit kezdeni, ezért részemről be is fejeztem. Minden jót!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +44 (86 szavazatból)
  10. Teljességgel egyetértek Kertész Ákos helyzetértékelésével.
    A baloldali politikai-, és párt-elit öntelten és felelőtlen módon eljátszotta a becsületét azzal, hogy a haszonlesők, korruptak és karrieristák értékromboló tevékenységének nem volt képes gátat vetni és feladta a baloldaliságot fémjelző értékeket. Vezetőik elhitették magukkal, hogy a demokrácia magától, az ő erőfeszítéseik nélkül is képes lesz szárba szökkenni, és a progresszió üresen csengő hangoztatása elégséges jelszó a tömegek szimpátiájának és támogatásának a megnyeréséhez.
    Közben pedig a kevéssé képzett, nehezen boldoguló, és a leszakadó honpolgárok tömegei nem váltak öntudatos polgárokká, szükségük lett volna iránymutatásra, bátorításra és támogatásra, érdekvédelmi és szakmai szerveződéseik szüntelen erősítésére, a demokratikus intézmények megszilárdítására, a korrupció könyörtelen visszaszorítására, a társadalmi kontroll és kohézió fokozott mértékű megerősítésére.
    Mindezek a szerény támogatást kiváltó, tétova és kellő szakszerűséget nélkülöző kísérletek maradtak, így nem csoda, hogy a jobboldal hangzatos, nemzeti-mázas, megtévesztésre, csalódottságra és a szolgalelkűségre alapozott propagandája, majd az erőt demonstráló utcai politikai attrakciói lesöpörték a baloldalt a politikai palettáról. Azt a baloldalt, amelynek az utcai demonstrációk eredendően a fegyvertáruk hathatós eszközét képezték, és azt a baloldalt, amely egyértelmű, őszinte és tisztakezű politizálással a legnépesebb társadalmi csoportokat lenne képes megszólítani és tettekre sarkallni.
    Mára már a demokrácia kézzelfoghatóan nagy veszélybe került, ám mint annyiszor végveszélybe kerülve is az a történelmünkben az uralkodó elittel megtörtént, a felelőtlenség, a személyeskedés, a presztízs-szempontok, a pozícióféltés, a csodavárás és a zavarosban való halászás rutinja felülír minden összefogást kezdeményező igyekezetet.
    Ennél már csak a Fidesz-KDMP által bemutatott, fülkeforradalmi, kétharmados, “a zemberek ezt akarták” címkével ellátott gátlástalansága és stílusnélkülisége mutat riasztóbb képet!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (73 szavazatból)
  11. Kedves Kertész úr, Bartus úr!

    Ha az empátia, a szolidaritás, a tolerancia és a lelkiismeret tesz valakit emberré, akkor “A magyar genetikusan alattvaló” kijelentés nagyon messzire sodorja az írót és vele egyetértőt ettől a céltól.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +58 (74 szavazatból)
  12. toe
    Csodálatos a műmegsértődésed. “Az ilyen mentalitással nem lehet mit kezdeni.” Valóban. Sumák módon, genetikailag zsidózol, oszt még neked áll felül, ha tükröt tartanak eléd.
    De miért itt hirdeted az igét? Önként teszed ezt, avagy felkértek rá?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -18 (68 szavazatból)
  13. Ki az a barom, genetikailag sérült idióta, aki szerint az MSZP bármikor is baloldali volt? Az MSZP mindig a burzsoázia érdekeit szolgálta, egyre nyíltabban és arcátlanabbul. Kormányzó pártként fasiszta tömeggyilkosokat rehabilitált, potyautasként bélyegezte meg a pályakezdő fiatalokat, végleges nyomorba taszította a cigányságot, és persze a vezetők loptak, csaltak.
    A baloldal nem hagyott cserben senkit, hiszen megsemmisítették. .

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +33 (55 szavazatból)
  14. Tiltakozó:
    Magyarországon nincs tömegigény az általad ideálisnak vélt (szélső) baloldaliságra, amit a Thürmer és másféle “Munkás”pártok, valamint a Zöld Baloldal vegetálása is bizonyít. Balszélről nézve az Mszp tényleg közelebb áll a középhez. Ezért kapott a rendszerváltást követően már 3 esélyt a kormányzásra.
    Egyébként nem csípem Balogh urat az Mszp vezetőségéből (a thaiföldi cunami alatti “csak azért is itthon nyaralok ” nagykövetsége óta) de most kivételesen igaza volt a “nemzeti kérdés” átengedése a jobboldalnak óriási hibája:
    http://www.nepszava.hu/articles/article.php?id=466610
    A virtuális gének megítélésében pedig ez már régi vita a behaviorizmust valló és más pszichológiai iskolák között: hogy mennyiben meghatározó a genetikai örökség (a fizikai) és mennyiben a nevelés? Nem egy újságcikk kommentjében fogjuk tudni eldönteni. Elég legyen annyi: virtuális génnek én azt nevezem, ami nem a “vérbe” van írva fizikai génként, hanem a nevelés alakítja ki az emberekben. Egyes iskolák szerint egyébként ez egyáltalán nem másodlagos szerep! Hiszen szélsőséges vélemények szerint a gének “csak” a MÉM-ek továbbörökítésének eszközei. (Kezdetben vala az Ige…)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (15 szavazatból)
  15. Egyébként orbánc tevékenységére ez a jó kifejezés? szipolyozás!
    . szipolyoz: Kizsigerel, kizsákmányol, folyamatosan pénzt csikar ki valakitől.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -4 (32 szavazatból)
  16. Szerintem toe nem antiszemita. Bartus úr és toe közötti vita félreértéseken alapul.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (13 szavazatból)
  17. Na elolvastam ezt a Baloghot is. Ez is hülye. Azt írja, a baloldal sosem foglalkozott a múlttal. Akkor Balogh még a címét se olvasta pl. az alábbi műveknek:

    Marx-Engels: Kommunista kiáltvány
    Marx: A tőke
    Engels: A család, a magántulajdon és az állam eredete
    csak így hirtelen.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (14 szavazatból)
  18. kekec,
    a genetika kérdéseit hagyjuk a genetikusokra.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (10 szavazatból)
  19. Ezek a kommentek, a belőlük kibontakozó vita, akármilyen szörnyűek, valamire mindig jók.Kiderül sok minden.
    Én , ha Kertész Ákos helyében lennék, kérnék egy helyreigazítást, ….elnézést, kérem a a genetikus szót idézőjelbe tenni., .És akkor minden a helyére kerülne.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +11 (15 szavazatból)
  20. Van genetika. Nem kell ettől a szótól megijedni. A kétharmad esetében biztosan van. Speciálisan kárpátmedencei proligenetika. Amint az egy olyan társasághoz illik, amely egy dögmadártól származtatja magát.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -17 (43 szavazatból)
  21. Kertész Ákos levele lehetne mindannyiunk erkölcsi ostora!

    Azért egy dolgot ne feledjünk el!
    Miben állított kertész Ákos valótlant? Abban, hogy a magyar „genetikusan alávaló” -nak említette?
    Ez inkább egy aforizma sem mint sértés! Talán nem kell e figyelmeztetni az eltévelyedett nemzeti részt? A költők és az írók is hihetetlen fontosak egy társadalom életében! Ők azok akik megírják és szót adnak a nemzetnek, papírra vetik azt amit mi csak gondolunk! Az írók a társadalom eszenciái mely fennmaradóvá teszi és így végérvényűvé egy nemzet megtörtént életét!
    Kertész Imre levele egy üzenet! Egy „kritika” ránk nézve! Egy „tanári intelem” melyet mindenképpen el kell különítenünk egy dologtól: hazaárulástól! (mert már olvastam ezt a szót is!)
    Még is kik vagyunk mi? Azt gondoljuk, hogy nem tett eleget Kertész Imre? Vagy nekünk már Ő sem felel meg? Én szégyenlem magam! És szégyenlem mindazok a neves tudósok, gondolkodó, írók, felfedezők … és had ne soroljam tovább ellen elkövetett „cserbenhagyást” melyet a magyar nemzetű emberek követtek el! Nincs Ön kritikánk? Az Ön kritika csak erősíti a jellemünket!
    Én azt mondom:
    A magyar „genetikusan alávaló” és ez az ami minket magyarokká tesz!
    Ez tesz minket a világ legelszántabb és legtúlélőbb nemzetévé!
    Bánjunk tisztelettel és becsülettel érdemes honfitársunkkal! Köszönjük Kertész Imre!

    „Midőn Én a pellengérre tett tettem, így született idő kebléből a jövő Nemzete”

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -17 (39 szavazatból)
  22. Nem adom fel..
    Karelsloboda,
    Először is nem Kertész Imréről, hanem Kertész Ákosról van szó..Még csak nem is Kertész Ákosról, hanem egy cikkéről.Még csak nem is az egész cikkéről, hanem cikkének egy mondatáról.
    Másodszor ez nem aforizma.Az aforizma mást jelent.
    Harmadszor, ez a mondat tudományosan nem korrekt, és a mai politikai közéletben nagyon sok embert sért. Minket is, ha a zsidókra, cigányokra, baloldalra használják.
    Negyedszer, el kell választani a cikkben egyébként megfogalmazott véleményt a tudományos tényektől. A genetika az tudomány, tényei nem vélemények.Akik ezt összemossák, akár jó szándékkal, akár rossz szándékkal, azok hibáznak.Tápot adnak a rasszizmusnak.
    Biztos vagyok benne, hogy Kertész Ákos nem rasszista. Tőle ez egy rosszul sikerült mondat. Értelmiségiként fogalmazhatna cizelláltabban, vagy megismétlem , tegye idézőjelbe a genetikusan szót. Ez ilyen egyszerű lenne.
    Nem értem miért nem teszi meg.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +14 (22 szavazatból)
  23. Egyetértek Kertész Ákos cikkének mondanivalójával,
    de…
    .
    “A magyar genetikusan alattvaló”
    Bartus Úr, ez a mondat ebben a formában védhetetlen!
    Minden bizonyítás nélküli kinyilatkoztatás, sértő, durva általánosítás, ezért rossz mondat!
    Ha magyarázni kell, akkor már régen rossz!
    .
    A cikkből az derül ki, hogy Kertész Ákos megtalálta a saját magyarázatát, miszerint genetikailag meghatározott a magyar nép mentalitása, viselkedése. A génekkel szemben nincs mit tenni, ilyenek vagyunk. De akkor ebből az következik, hogy ez a többiekkel együtt Önre is vonatkozik!
    Hogyan? Ön kézzel-lábbal tiltakozik ezen minősítés ellen? Én is, és még sokan mások is, akiket sért az általánosítás.
    Kalandozó őseink nem éppen szolgalelkűségükről voltak híresek, az akkori Európa rettegett tőlük.
    Bár még gyerek voltam, de úgy rémlik, hogy 56-ban sem a meghunyászkodó alattvalók lőttek a szovjet tankokra.
    Meghunyászkodó alattvalók voltak a Kádár korszak föld alá kényszerített ellenzékiei? Tették, amit tudtak, amit a a három T, meg a rendőrség megengedett. A génekre hivatkozva ezeket nyilvánítsuk semmissé, meg nem történtté?
    Hogy tehették volna a dolgukat látványosabban, hatékonyabban is? Lehet! Ennyire tellett! Nem grál lovagokból, nem lánglelkű forradalmárokból áll a népünk.
    Már az hogy tették, azt bizonyítja, hogy voltak! Voltak, akik mást akartak, másként akartak. Bízom benne, hogy ezután is lesznek ilyenek, és remélem, egyre többen. A növekedéshez az AN is sokban hozzájárulhat korrekt magatartással.
    .
    “Kertész Ákos író, köznapi értelemben használta a genetikai kifejezést, ami nem a génekről szól, hanem azt jelenti, hogy alapvetően.”
    Murphy törvénye szerint: “Ami elromolhat, el is romlik”, ugyanez érvényesül itt is: Ami félreérthető, azt félre is értik.
    Kertész Ákos nagyon jól tudja, milyen hatalma van a szavaknak, és biztos azzal is tisztában van, hogy ha szeretné a félreértéseket elkerülni, akkor pontosan kell fogalmaznia. Ez szerintem most nem sikerült.
    Írás esetén hiányzik a metakommunikáció, csak a leírt szó értelmezhető.
    Lehet, ha megkérdeznénk Kertész Ákost, hogy szó szerint kell-e értelmezni a mondatot, azt mondaná,mint Arany János: Gondolta a fene!
    Ha viszont nem úgy gondolta, akkor miért nem olyan formát választott, ami nem félreérthető?
    Ha az ominózus mondat így jelent volna meg: ‘A magyarok többsége alapvetően szolgalelkű’, senki egy szót sem szólt volna ellene, mert így (sajnos) elfogadható, igaz lett volna. (A ‘miért lett ilyen?’ megérne egy misét)
    Megértem az Ön szent hevületét, ami néha túlságosan elragadja, de nem kéne ott ellenséget látni, ahol nincs.
    Szívesen venném Kertész Ákos reagálását is, nem hiszem, hogy szüksége lenne fogadatlan prókátorra.
    .
    “Bármikor bebizonyítom Önnek, hogy Kertész Ákosnak ezt a mondatát kizárólag az antiszemiták értik félre, és ha Ön ezt félreérti, akkor Ön is az”
    Már megbocsásson Bartus Úr, ez egy buta vagdalkozás. Nem méltó Önhöz.
    Virág elvtárs “halhatatlan” mondata jut eszembe: “Mutasson nekem valakit ebben a tetves országban, akiről öt perc alatt nem bizonyítom be, hogy bűnös”.
    Nem szeretném Virág elvtárssal egy platformra hozni, mert az rettenetes nagy csúsztatás lenne.
    Ha felrázó szándékkal élesebben fogalmaz is, nem jogosítja fel sértő következtetések papírra vetésére.
    .
    Kertész Ákos zsidó származású? Csak ezzel tudom magyarázni, hogy az antiszemitizmust is belekeverte a vitába. De ha így is lenne, engem teljesen hidegen hagy. (Az író nevének hallatán nekem a Makra című regénye ugrik be, amit egy éjszaka olvastam el).
    Eszembe nem jutott soha, hogy Kertész Ákost rasszistának véljem, de a genetikai alapon történő megbélyegzésnek kicsit furcsa szaga van… Mert sajnos ez is benne van az inkriminált mondatban. Ezért is rossz, nagyon rossz ez a mondat.
    .
    Mária Terézia idején ideköltöztetett sváb család utódjaként nem rendelkezem ősmagyar génekkel, de kikérem magamnak, hogy kimondva-kimondatlanul genetikailag alacsonyabb rendűvé degradáljon bárki is!
    Felmenőim ellenére szeretem a hazámat, az élet nagy adományának tartom, hogy ezen a csodálatos nyelven fogalmazhatom meg a gondolataimat, itt éltem le eddigi életemet, büszke vagyok az eredményeire, világhírű tudósaira, művészeire, és immár ősz fejjel, de még szeretném megérni, hogy félelem nélkül, ordas eszméktől nem fenyegetve érjem meg a hátralevő éveimet,
    .
    Említette a költőket.
    A kedvencem mindegyik.
    Szomorú, hogy mennyire aktuális néhány versük még napjainkban is.
    A hasonlóság köztük és és köztünk (ezalatt a változtatást akarók táborát értem) annyi, hogy csak rögzítünk egy állapotot!
    A diagnózis már kész, most már a ‘Hogyan tovább?’ lenne a fontos. A költőkön nem kérhetem számon, de mi még tartozunk ezzel.
    .
    Szerintem a vitának ezt a vonalát le kellene azzal zárni, hogy Kertész Ákos ominózus mondata egy szerencsétlen, nem kellőképp átgondolt, a tehetetlen düh diktálta kijelentés, és sokkal szimpatikusabb lenne ezt beismerni, majd elfelejteni.
    Aztán azon kezdeni gondolkodni, higgadtan, két lábbal a földön állva, hogyan lehetne a mostani egyre romló helyzetből kiutat találni.

    Tisztelettel: Durst Dezső, nyugdíjas gépészmérnök.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +48 (58 szavazatból)
  24. Gm, a genetika nem csak egzakt tudomány, annak megállapításait nagyban befolyásolja az erkölcs. Amikor Watson kijelentette, hogy a fekete-afrikaiak genetikailag értéktelenebbek, mint a fehérek, ezzel kiírta magát a tudományos életből, amellett azt mondták rá, aki a DNS-t leírta, hogy teljesen hülye, és semmit nem ért az egészhez. Amikor Spitzer professzor, aki a hetvenes években kiharcolta, hogy a homoszexualitást ne tekintsék betegségnek, pár éve visszakozott és gyógyító tanfolyamokat kezdett el szervezni a homoszexuálisok számára, azt mondták, hogy szakmailag egy nulla.

    Témához visszatérve: természetesen minden népnek vannak genetikai sajátosságait, minél jobban keveredett, annál halványabban ugyan, de kimutathatók. Az lehet, hogy ez nem mindig tetszik, még az is lehet, hogy erkölcstelen, de ettől még van. Szerintem Kertésznek semmit se kell idézőjelbe tennie, amúgy meg szinte tökmindegy, hogy a magyar genetikailag alattvaló-e (az), a lényeg, hogy mennyire föl sikerült zrikálnia a manemes, mandineres, ribancinfós és egyéb tenyésznácikat, és ehhez csak gratulálni tudok. Mekkora hörgés megy! :)

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -5 (31 szavazatból)
  25. Tisztelt Kertész Ákos!

    Köszönöm,hogy kimondja mindazt amit én is gondolok, érzek. Nehéz helyzetbe került az ország és nehéz helyzetben vagyunk mi a “védelemre szoruló civil lakosság”. De engedje meg kérem,hogy elmondjam. Nem csak a baloldali érzelműek vannak ebben a reményvesztett helyzetben ebben az országban. Itt vannak az elárult és lehetetlenné tett liberálisok, a szélsőségektől megrettent jobboldaliak és mindazok akik hiszik – mint én is – hogy egy működő politikai éra feltétele mindenhonnan beemelni egy kicsit, mindazt amit védeni, menteni kell a jövő számára.
    Elárvult, elveszett az a “magyar” akiről Ön is ír. Reményvesztett és kiforgatott, hosszú évek alatt lassú és körültekintően beszoktatott és ingerszegénnyé tett kivert kutya. Sem gazdája, sem vize, sem étele nincsen már csak láncai melyeket már nem is szaggat mert túl magas a kerítés amin át kellene ugrania és nincsen az az egy akit követhetne, aki megmutatná végre a kaput. Aki megtanítaná mindarra ami a szabad élethez kell.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (42 szavazatból)
  26. Tisztelt „gm„ !

    - Természetesen egyetértek, A név, Kertész Ákos! Elnézést kérek az elírás miatt!
    - Az aforizma szó mint szó többek között egy mondatra irányul, annak mondanivalójára és frappáns igazságtartalmára. …
    Természetesen a szó értelmével maximálisan tisztában vagyok.
    Az, hogy ez a szó helyes vagy helytelen itt és most használni, lényegtelen vitatni. Értelmetlen parttalan vitákhoz vezet. Ha zavaró én mint report, helytelenítem!
    - a szóban forgó mondat, sértésben való mivoltát nem vitatom. De egészen biztos, szándékilag nem sértésnek íródott.
    - a „negyedik” értelmezés igaz lehet.
    Mégis összességében úgy vélem, nem rossz indulatú, uszító a megfogalmazott levél!
    Alapjaiban véve az általad felvetett megjegyzéseken kívül aligha lenne benne helytelen.
    A Cikk írójának kötelessége a látszólagos hiányosságokat pótolni ezáltal is egyértelműbbé téve annak mondanivalóját.
    Érvelésed helytálló.
    Örömmel fogadtam észrevételét!
    További tisztelettel:karelsloboda

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -3 (13 szavazatból)
  27. DeeDee78,
    veled értek egyet. Kertész Ákosnál lenne a szó.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (8 szavazatból)
  28. T. karelsloboda,
    örülök a válaszodnak, nincs benne mellébeszélés, arra reflektáltál és jól,amiről írtam. Egy dologgal nem értek egyet, hogy lényegtelen erről vitázni. Szerintem nem . Láthatod máris a reflexiókból.Nem kellene erre alapot adni, rosszul fogalmazott és rosszul értelmezhető mondatokkal.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (10 szavazatból)
  29. Ricsi,
    “a genetika nem csak exact tudomány, annak megállapításai nagyban befolyásolja az erkölcs”. írod. Nem, nem a megállapításait befolyásolja az erkölcs, hanem a felhasználását.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (8 szavazatból)
  30. Tisztelt Író Úr,

    azert egyes helyeken fogalmazhatott volna finomabban is. A jelenlegi helyzet még csak 1 éve tart, a FIDESZ szavazók nagy része biztosan nem ezt akarta. Én sem, de nem is a FIDESZRE szavasztam.
    Továbbá az a 2/3 valójában 1/4. De ezzel Ön is biztosan tisztában van.
    Vajon mit kellene tennie a birka magyar népnek most? Fellázadni, és kövekkel dobálózni? Nem. Az értelmiségnek kell felszólalnia, de nem úgy ahogy Ön tette. Annál sokkal értelmesebben, higgadtabban!

    Üdv.:
    XY egy magyar

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (24 szavazatból)
  31. Megint csak a képmutatás.
    A hagyományos (=nem mai,felgyorsult) történelemben átlag
    70 évente volt egy-egy háború,felkelés,járvány – tehát valami,
    ami a tulajdon viszonyokat megkavarta kissé.Ma a 2.világháború
    óta (nem említve a vagyonok átmentésének tendenciózusan bővülő
    eszköztárát az ipari forradalommal párhuzamosan)nem történet efféle.
    A demokráciát hazudó,valójában az élet minden területén tetten
    érhető dinasztikus törekvések egy olyan állapotot teremtettek meg,
    melyben már az emberiség puszta léte van veszélyben,hiszen egy
    velejéig korrumpálódott világrendszer fejlődni – a változásokat
    érdemben lekövetni – de már stagnálni is képtelen.A tehetség
    elkallódik,az “elit” elq…ja – közhelyek.Ilyen környezetben úgy tenni,
    mint ha a bal,és jobboldalinak hazudott,valójában a fenn álló
    érdekszférát egyaránt kiszolgáló politika érdemi alternatívát
    kínálna,merő ön,és közáltatás.
    Legalább ilyen visszatetsző számomra a társadalom tehetetlenségét
    okolni az uralmat bitorló bűnözők sorozatosan “hibás” döntései
    miatt,akiket kizárólag az önérdek,és a paranoia vezérel,no meg a
    butaság,mert a vagyonnal nem jár automatice ész.
    Mi történt?A görcsösen merev,ám hosszú távon gondolkodni
    képtelen rendszer recseg-ropog a történelem súlya alatt.Hasznélvezői
    a társadalom további megosztására tesznek kétségbeesett kísérleteket,
    miközben önnön magukat áltatják – egyre kevesebb sikerrel.
    Az emberiség elvileg megérett arra,hogy háborúk,véres forradalmak,
    vagy járványok nélkül lépjen ezúttal egy talán hosszabb távon is
    járható útra – de csak elvileg.A hatalom MÉG az uszítók,a simlisek,
    a felelősséget elkenők kezében van,ám ezúttal túl messzire mentek
    ahhoz,hogy egy színházi előadás (pl. “rendszerváltás”) keretében
    ezt ismét át tudják menteni.
    De legalább is hőn remélem,hogy ezt az egész “genetikusan alattvaló”,
    meg “genetikusan okos” szemléletet minimum némi racionalizmus
    váltja fel.Nem,mint ha nem léteznének ezek a minőségek – de népekre,
    nemzetekre általánosítva ez nem egyéb,mint puszta rasszizmus -
    akár,hogyan is van csomagolva.
    Az “ez a nép ebsorsot akar” kb. ugyan az a kategória,mint az újkori
    óvodás szintű okkultizmus,miszerint is az egyén “bevonzza” a vele
    történő jót,vagy rosszat.Persze,van némi beleszólásunk (egyre
    kevesebb) a saját sorsunkba – épp ezért veszélyesek az ilyen
    csúsztatott fél igazságok…melyek mögött megint csak egy újabb
    kísérlete látszik a társadalom megosztásának.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (15 szavazatból)
  32. “Már az se nagyon érdekel, milyen a magyar. Egy ideig kerestem a mentségeket, de föladtam: nincs mentség. „Ezért a népért úgyis mindegy. Ebsorsot akar, hát akarja!” Ami engem még érdekel, az a baloldal.” – írja K.Á. az írófejedelem.
    vajon milyen baloldalról van itt szó, tán nem a magyarról? és ha igen, vajon miért az a hatalmas és önzetlen érdeklődés szép múltú baloldalunk iránt?- kérdezhetné a kíváncsiság.
    a magam részéről nem érdekel a válasz, az viszont annál inkább, miért áll oda teljes mellszélességgel az AN egy ilyen meglehetősen ostoba és őszintétlen vélemény mellé, mely nem meglepő módon az egyik legszínvonaltalanabb hangoskodást kavarja itt az amúgyis válságos pillanatait élő web site-on

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +12 (30 szavazatból)
  33. Olvasva Kertész Ákos mélyérzelmű és legmagasabb intelligenciával íródott publicisztikáját, ez a mondat ragadta meg leginkább a figyelmemet:
    “Ma már a második világháború borzalmaiért, a Holocaustért egyedül a magyar a felelős, mert a magyar nép az (a német néppel ellentétben), amelyik se be nem vallotta, meg nem gyónta a bűneit, se töredelmes bűnbánatot nem tanúsított, se meg nem fogadta, hogy soha többé, se bűnbocsánatért nem esdekelt.”
    Ezer százalékig egyetértek Ákos véleményével, annyi kiegészítéssel, hogy a magyar nép CSAK a magyarországi Holocaustért felelős, akik (tisztelet a kivételnek) büszkén és emelt fővel meneteltek Hitler és Szálasi mögött, saját maguk lövöldözték a Dunába honfitársaikat, saját maguk siettek Eichmann segítségére, aki egyébként jeruzsálemi tárgyalásán ezt maga is igazolta, és utána (ellentétben a német néppel) a magyar nép soha nem vállalta ezt a bűnt. Sőt, a szélsőjobb elintézi az egészet a “Holokamu” hirdetésével. Nem véletlen, hogy (sajnos) Magyarország “nincs rajta a térképen”, a világot nem érdekli, hogy mi történik ott, hogy a magyarokról (sajnos általánosítva) nincs jó vélemény a civilizált nyugati világban. A nyílt antiszemitizmus, a “minden bajnak a zsidók az okozói” mentalitás, a “zsidókat a Dunába, buzikat meg utána” szlogenek ordíbálása, a magyarok önteltsége és önmagukól alkotott hamis képe nem tesz jót az országnak. A világon mindenki általánosít, Igy a magyarok is, akik “minden” zsidót elitélnek, és őket teszik felelőssé az ország hanyatlásáért. Jobban tennék, ha a saját portájukon néznének körül, ha ott söprögetnének. Kertész Ákosra pedig nagyon büszke vagyok, megérdemelne egy állami kitüntetést, de kötve hiszem, hogy az Orbán kormány ezzel valaha is megtisztelne egy nyílt ellenzéki értelmiségit.
    Remélem, hogy az Amerikai Népszavának, és Bartusnak még sokáig módjában lesz az igazságot a világ szeme elé tárni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -19 (69 szavazatból)
  34. Minden szavával egyetértek

    Kertész Ákos nem azt mondta, hogy a magyar genetikailag alávaló, hanem hogy alattvaló. És nem? Most is örülünk, hogy megmondják nekünk, hogy mit csináljunk és hogy ne legyen semmi probléma, még el is magyarázzák, hogy mit gondoljunk róla. De tovább megyek; többször is elismétlik, nehogy valakinek is kétsége legyen felőle. Mi pedig megyünk a kijelölt úton, mint a jó alattvalók és közben köpködünk jobbra-balra. De főleg balra, mert mit is rágtak a szánkba? Hogy az a helyes.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (19 szavazatból)
  35. Nagyon sajnálatos hogy Kertész nagyon is időszerű kritikájába belecsúszott egy rendkívül rossz, védhetetlen kifejezés -nyilván az ország romlása feletti elkeseredésében, melyben amúgy magam is teljes mértékben osztozom.
    Genetikát emlegetni, ami amúgy csak a náci lelkületűeknél járja, több mint kontraproduktív. Nagyszerű lehetőséget kínál tálcán a korlátolt turbószittyáknak, hogy éppen azzal ne kelljen szembesülniük ami amúgy a nyilvános levél intenciója lenne, nevezetesen elgondolkodni kissé és némi önvizsgálatot tartani. Most majd lesz alkalom a mellébeszélésre a ‘már megint bántják a magyarokat’ siralmas retorikára.
    Még egy öszödi beszéd, aminek meghamisítása megkezdi élni önálló életét.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (19 szavazatból)
  36. Ha Kertész Ákos ezt az írást abban az értelemben fogalmazta meg, hogy egy magyarországi – szerencsére a politikai életben marginális – párt zsidózására, és cigányozására oly módon reagáljon, hogy hadd érezzék, milyen a másik oldalról hallgatni a szövegeiket, akkor ezt teljesen elfogadhatónak, sőt mi több korrektnek tartom.

    De ha nem tesz szóban, írásban – vagy legalábbis gondolatban – különbséget köztük, és mindazok között, akik közé pl. magamat is sorolom, akkor félek, hogy a vázolt probléma súlyosbodni fog. Kvázi abban reménykedem, hogy a lelke mélyén nem gondolja komolyan.

    Állítom, ha pl. rajtam, vagy bármely felmenőmön múlott volna bármi is a holocaust idején, soha meg sem történt volna, sem zsidókkal, sem cigányokkal de még marslakókkal sem. Számomra, és a hozzám hasonlóan gondolkodó – nem gondolom, hanem tudom, hogy – többség számára az élet tisztelete a szülői házból hozott alapvetés. Senki és semmi nem fog tudni meggyőzni az ellenkezőjéről.

    Ugyanezért nem háborodok fel az íráson, bár a célja nyilván ez, vagy ha nem ez, akkor valami más keserűség. Inkább próbálom megérteni. Ez nem könnyű, helyette csak abban reménykedem, hogy fogjuk még egymást emberszámba venni. Mert ha nem, az már-már egy másik holocaust képét vetíti elém. Nem akarom. Nagyon nem.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (10 szavazatból)
  37. A szolgalelkűség kialakításához hozzájárulnak vajon az új-régi kormány által hozott furcsa intézkedések, nyílt-burkolt utasítások, szakszervezet-és munkavállaló-ellenesnek látszó folyamatok?
    Az önkormányzatoknak adott parancs-kérés az ominózus ereklyeasztal kialakítása…stb., stb.
    Az imázs ilyetén kialakítása mit fog eredményezni, őszinte embereket?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (9 szavazatból)
  38. Üdv.Mindenkinek.
    Ha egy bajbajutott embertársamon segítenék,mert lehetőségem megadná,de kiderülne ,hogy zsidó,nem hiszem ,hogy bánnám tettem.Az ember jónak születik,talán azt kellene vizsgálni,hogy lesz emberből( állat).

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (8 szavazatból)
  39. Úgy látszik, ha valaki nem mocskolódó dilettáns genetikus, az admin kitörli a hozzászólást!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (14 szavazatból)
  40. Tiltakozó: PISA-gondjaid vannak? A MAGYAR baloldalról volt szó, hogy jön ide a német állampolgárságú és kulturális kötődésű Marx?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -3 (3 szavazatból)
  41. ricsi
    2011. szeptember 2. péntek
    15:28
    Azt írod:
    „Gm, a genetika nem csak egzakt tudomány, annak megállapításait nagyban befolyásolja az erkölcs.”
    Már ne haragudj, de amíg egyik (talán közös) példaképünk, a tényleg kompetens cOLOMBUS erre nem jár, és igazságot nem tesz, addig hadd ajánljam:
    A genetika egzakt tudomány. Annak nincs semmilyen erkölcsi vetülete, hogy az emberi DNS-ben miképp van kódolva pl. a hemoglobin-molekula (épp most használtam máshol is) szintézise. A genetika eredményeire alapozott következtetéseknek viszont már tényleg van egy olyan csoportja, amely szívesen kísérletezik azzal, hogy a szájízének megfelelő értékelés során, genetikai dolgokra hivatkozva próbál az értékítéletének hitelt szerezni. Itt már felmerülnek az erkölcsi kategóriák. Ebben azonban a genetika, és a valóban a szorosan vett genetikával foglalkozó kutatók ártatlanok, védekezni se tudnának ez ellen a saját eszközeikkel, ez nem az ő területük. Ez (általában) a rasszizmus egyik fajtája, kulturális hulladék.
    A fizikai antropológia is hivatkozhat genetikai megállapításokra. Ez már nem genetika, hanem a genetika eredményeinek (érvként, okozatként való) beépítése egy antropológiai gondolat megfogalmazásába, a gondolat hátterének megvilágítása során. És ez már tényleg nem olyan egzakt, mint egy primer genetikai tény. Itt már megjelenhet az erkölcsi értékelés, helyes, vagy elvetendő módon.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (6 szavazatból)
  42. Egyébként TÉNYLEG jó reklám az AN-nek ez a cikk, a NOL-on már kérdezték, hol lehet a lapra előfizetni?
    De mivel a “genetikus” szó ENNYIRE fáj a nagy többségnek (lévén a GÉN olyasmi, amit a születéskor kapunk, és nem befolyásolhatjuk), talán jobb lenne a jövőben a “generikus” szót használni. Nagyjából és egészében ugyanazt jelenti – de nincsenek ennyire pejoratív érzelmek hozzá kötődve (pl generikus gyógyszerek)
    Viszont ha valaki nem rendelkezik kellő intelligenciával, képtelen elvont szöveget felismerni és szó szerint értelmezi : erre jó példa volt Gyurcsány qurva országozásánál tapasztalható hasonló sipítozás – pedig AZ tényleg jellemző volt! A magyar választók nagy többsége mindig annak fekszik le, aki többet ígér (sőt a hölgyek ennél okosabbak: ígéretekre nem adnak)
    Ha már a NOL-on jártam, elhoztam onnan egy megfontolandó kommentet:
    B.Stark | 2011. szeptember 2. | 18:36:15

    Egyébként egyetlen baloldalit sem értek, aki még védi is ezt a valamit…ugyanis Kertész véleménye a baloldalról eléggé pregnáns: “De közben az egész baloldali elit és tisztikar, beállt a harácsolók, a korruptak, a tolvajok közé, elárulva nemcsak az eszmét, de konkréten a baloldal közkatonáit is, mert sebesülten és haldokolva hátrahagyta őket a vesztett ütközetek után a harcmezőn, és sorsára hagyta a védelmére szoruló civil lakosságot is. És ahelyett, hogy az utolsó töltényig harcolna a diktatúra ellen, a kiskapukon át menti a rablott vagyonát és az irháját.
    Mert belőlük is hiányzik az a négy alaptulajdonság, ami emberré tesz minket: az empátia, a szolidaritás, a tolerancia és a lelkiismeret.”
    Tehát számára a baloldali vezető sem tartozik az emberi fajhoz….már csak egyvalamire lennék kíváncsi: akkor KI?… ja igen, a közkatonák, akiket majd ő mint tutitmondó felsőbbrendű lény vezethet…:)))) Annak idején Debreczeni írta Csurkáról, hogy eszméi: “komplett náci ideológiai alapvetések”…most nagyon el kellene gondolkodnia azon, hogy ERRŐL vajon mit is írhatna?…:)))
    - ne ugorjatok nekem, nem az Én véleményem, de egy eléggé sajátos nézőpont!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (5 szavazatból)
  43. viszont Pupu egyszerre írt Bartus Búcsújáról és Kertész nyílt leveléről – de itt kevesebb a komment, talán néhányan eljutnak idáig és elolvassák.
    http://www.pupublogja.hu/2011/09/alattvalok.html

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  44. Még egy gondolat: csak egyet nem vagyok képes megérteni: miképpen lehetséges az, hogy Kertész Ákos tárgyilagos és okos internetes írása felháborította a magyar jobboldalt, szankciókat követelnek ellene, egyesek a Kossuth díjának visszavonásáért orditoznak, miközben a magyar szélsőjobb nyíltan úszít a kisebbségek ellen olyan honlapokon, mint például a “kurucinfó”, vagy például Bayer Zsolt nyíltan mocskolódhat a zsidók ellen a magyar televíziós médiában. Esetleg az internetes “Első magyar zsidófigyelő” kedves “utálunk” szavai felháborították-e már a szélsőjobbot? Nem! Ezek miatt senki nem háborog! De ha valaki egy szót mer szólni a “mélymagyarok” ellen, annak jaj! Igy aztán muszáj levonni a következtetést, hogy Ákosnak mégiscsak teljesen igaza van!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (18 szavazatból)
  45. (fogalmazási hibát kell javítanom a saját szövegemben, a péntek, 21:39 -es beírásom miatt: “… a genetika eredményeinek érvként, MAGYARÁZÓ OKKÉNT, OK GYANÁNT való) beépítése…”)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  46. Kétségbe ejtően igaz, még ha erősen bántó is amit a Kertész úr írt.Egész ezeréves történelmünk alatt míg a nép béketűrő, befogadó, addig a mindenkori urai István királytól kezdve baromként kezeli.Örültünk ugye a rendszerváltásnak?!Mi lett belőle pillanatok alatt?! Eladtak bennünket előbb az egyik tőkés bagázsnak, most a másiknak apró pénzért. Húsz éve figyelem a politikusainkat, keresem bennük a hazáért dobogó szívet, a népükért fáradozó vezetőt. Egyikben sem találom. Hogy lehet az, hogy mindenki egy szebb igazabb jövőt álmodott, és most fuldoklunk a hazugság tengerében?! Abban téved a Kertész Úr, nem a nép nem akar, nem tud dolgozni, vezetőket nem tud választani.Jöjjön el Szabolcsba, nézze meg mennyit gürcölnek az emberek, hogy megéljenek.Csak az a baj, hogy kis hitűek. Nem hiszik el, hogy kezükbe vehetik sorsukat, erre tanította őket az elmúlt ezer év, a mindenkori vezetők által majmolt,nyugat.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  47. Kedves Olvasóink, az alábbiakban bemutatunk Önöknek egy mintát abból a több ezer fajgyűlölő hozzászólásból, amit csak a mai napon ennél a cikknél moderáltunk. Ez itt nem a legdurvább, csak szeretnénk jelezni, hogy kik azok, akik “fajgyűlölettel” vádolják Kertész Ákost, és milyen indítékból. Ez a finomabbak közül való, mert tekintettel voltunk arra, hogy lapunkat nők és fiatalkorúak is olvashatják. Itt van “gondolkodj” nick nevű olvasó hozzászólása minden változtatás nélkül:

    “te rohadék tetves genyó cikkíró! lámpaernyőnek való kozmopolita hazátlan senki vagy te és a fajtád. nem véletlen hogy a zsidókat kiűzték egyiptomból, fogságba ejtették babylonban, üldözték a rómaiak, irtották őket a középkori európában többször több országban és üldözték őket, és végül Dolfi bácsi. Ez nem véletlen, ennek oka van….. vajon más népeket miért nem akartak ennyiszer üldözni és irtani?? Hoppá, ezen kéne elgondolkodni. Ja, és a történelem ismétli önmagát…”

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  48. igen, latom, hogy nem vagy alig tudjuk ellensulyozni a rasszistakat, pont ez a felallas az orszagban is…..de felesleges ezen a genetikus szon ennyit lovagolni,mert ha korulnezunk a nagyvilagban a kulonfele orszagokbol pld amerikaba, kanadaba, svedorszagba vandoroltak kozul MIND osszetart a fajtajaval, KIVEVE a MAGYART!
    mi ez, ha nem genetika? raadasul en hiszek a lelkiismeret oroklodeseben, hiheto, hogy gyerekek magukban hordozzak, tobb generacion keresztul szuleik buneit, mert abban is hiszek, hogy atitatodik az ember minden sejtje azokkal az erzelmekkel, amiket megelt, ilyen a szerelem, a szeretet, de a hazugsag, arulas, lapitas, egyeni vagy csoportban, kollektivan elkovetett bunok…..ketharmad eltevelyedett emberrel allunk szemben, akikbol orbannak nem kis munkaja reven sikerult kihozni az allatot es a multbol hozott, bennuk szunnyado indulatok utat talaltak maguknak (mint mondtam nem kis segitseggel) es az ilyen felelotlen emberek, mint a vona, orban budahazy nameg, akik nevet nem tudjuk, de ezek mogott meghuzodnak, biztosan vannak joparan…. kijeloltek az indulatok iranyat a zsidok, buzik, ciganyok es mindenki fele, aki nem eleg erzeketlen ahhoz, hogy masokat eltaposson…..en igy gondolom es nagyon sajnalom az otthon hagyott hozzamtartozokat a rajuk varo megprobaltatastol, ami meg konkretan nem korvonalazodott, de mar nyugtalanitoan ott vibral a levegoben es menekulesre kesztet…csak a legtobbnek nincs hova…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (10 szavazatból)
  49. Goj nevű kedves náci olvasónknak:

    Uram, a szólásszabadság nem azonos a náci uszítással. Az Amerikai Népszava nem közöl vérgőzös antiszemita, náci szövegeket. Mi meg tudjuk különböztetni a véleményt a gyűlöletkeltéstől. Uram, Ön eltévedt, ez itt a civilizáció. Itt az Önhöz hasonló mosdatlan szájú náciknak nincs keresnivalója. Ez demokratikus felfogású emberek otthona. Az emberiség alját innen kidobjuk. Így Önt és az Önhöz hasonlókat is. Admin

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (15 szavazatból)
  50. Hát ez a genetikai utalás látom kiverte nálatok a biztosítékot, pedig csak ki lett mondva az ami a kollektív tudattalanunkban lebeg.
    Ugyanezen egy ország röhögött, mikor Hofi azt mondta “magyar ember nem nyugodt, ha nem szaros a szája” (arra utalással, hogy az oroszok után most az amcsiknak nyalunk)
    Kevesebb sértődéssel, több elgondolkodással messzebbre jutnánk.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (8 szavazatból)

Írja meg véleményét!

 
KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos