Kedves Olvasóink!
Az alábbiakban újra közöljük Kertész Ákos nyílt levelét abból az alkalomból, hogy a jobboldali többségű Fővárosi Közgyűlés az írótól megvonta díszpolgári címét. Tesszük ezt azért is, mert az Amerikai Népszava szolidáris Kertész Ákossal, továbbra is kiáll az írói szabadság és a szólásszabadság mellett. Az Amerikai Népszava fontosnak ítéli Kertész Ákos levelét, álláspontunk szerint pontosan fogalmazza meg a magyarság mai problémáinak okát. Az Amerikai Népszava egyetért Kertész Ákos minden sorával, minden mondatával és minden szavával. Természetes intelligencia és az általános iskola 6. osztálya elég ahhoz, hogy azokat ne lehessen félreérteni. Kertész Ákos nyílt levele mély hazaszeretetről tanúskodik, a magyarság iránti aggodalom, a magyarság sorsával való forró azonosulás járja át.
Budapest szégyene ez a döntés, a butaság diadala, és látványosan igazolja Kertész Ákos keserű és igaz szavait.
Íme a tükör, lehet belenézni!
.
Kedves Bartus Laci!
Ez látszólag magánlevél, de én író vagyok, a magánleveleim (nagyon kevés kivétellel) is mind nyílt levelek, az én életformám az, hogy hangosan gondolkodom.
Nem léptem be a Kohányi Társaságba, és a tagdíjaimmal nem járultam hozzá – anyagilag is – az Amerikai Népszava online fennmaradásához; azt hittem elég, ha cikkeimet ingyen küldöm el a lapnak. Tévedtem. Ma már tudom, belátom, és igyekszem jóvátenni.
Aki egy kicsit is odafigyelt a publicisztikámra, tudja, hogy nem-igen foglalkozom a Fidesszel, egyszerűen nem érdekel. Unom, mert tudom. Két-három éve tudom, és hiába ordítoztam, hogy vigyázat, közeledik, figyelmeztetésem hatásfoka minimális volt.
Már az se nagyon érdekel, milyen a magyar. Egy ideig kerestem a mentségeket, de föladtam: nincs mentség. „Ezért a népért úgyis mindegy. Ebsorsot akar, hát akarja!”
Ami engem még érdekel, az a baloldal. Mert bár az én testre-szabott, morális alapú szocializmusom – aminek a lényege, hogy mindig az eltaposottak, a kifosztottak, a cserbenhagyottak, a nehézsorsúak mellett állok –, nem azonos soha az éppen aktuális „pártszocializmussal”, mégis ez az a közösség, amelyik hozzám legközelebb áll. És engem ennek a közösségnek a folyamatos árulása érdekel, mert ha nincs ez az árulás, Fidesz sincs.
Ezen a jobboldal röhög, a baloldal elereszti a füle mellett, mert pillanatnyi érdeke, hogy ne hallja meg. Amúgy persze létérdeke volna, hogy odafigyeljen, de addig ez a banda nem bír fölemelkedni, ezek is magyarok. Percemberkék. A jelenben élnek, akár az állatok. A valóságos állatokra gondolok, vagyis ez nem erkölcsi ítélet, egyszerű ténymegállapítás.
Ezért vagyok rémült, hogy ha még Te is berekeszted a szolgáltatást, végleg megszűnik számomra minden felület, és te tudod, hogy ez nem egzisztenciális kérdés. Nem ebből élek. Lassan semmiből se élek.
Én nem vagyok a kapitalizmus híve, de azt tudom, hogy olyan üzenetet kár föltenni a társdalom kommunikációs csatorna hálózatára, ami senki érdeklődését nem bírja fölkelteni. Amire semmilyen kereslet nincs. (Ettől még nem abszolutizálom a piacot.) De kétségbeesve látom, hogy be vagyok zárva az anyanyelv börtönébe, és amit én tudok, az nem kell senkinek, arra nincs vevő. Itt, ebben az országban, semmi nem történik, ha megjelenek, és akkor sem történik semmi, ha nem jelenek meg.
Szabad országokban a szabad embereket pedig meg sem érinti az a problémakör, amin én nem bírok keresztüllépni, amibe én beledöglök.
A magyar genetikusan alattvaló. József Attila talált mentséget: „ezer éve magával kötve, mint a kéve sunyít, vagy parancsot követ.” De ez nem mentség arra, hogy a magyar a legsúlyosabb történelmi bűnökért sem érez egy szikrányi lelkiismeret furdalást, hogy mindent másra hárít, hogy mindig másra mutogat, hogy boldogan dagonyázik a diktatúra pocsolyájában, röfög és zabálja a moslékot, és nem akar tudni róla, hogy le fogják szúrni. Hogy se tanulni, se dolgozni nem tud és nem akar, csak irigyelni, és ha módja van legyilkolni azt, aki munkával, tanulással, innovációval viszi valamire.
Ma már a második világháború borzalmaiért, a Holocaustért egyedül a magyar a felelős, mert a magyar nép az (a német néppel ellentétben), amelyik se be nem vallotta, meg nem gyónta a bűneit, se töredelmes bűnbánatot nem tanúsított, se meg nem fogadta, hogy soha többé, se bűnbocsánatért nem esdekelt.
Így aztán nem is kapott soha föloldozást!
Mivel mindez a magyar jobboldal hitvallása, ideológiája, éthosza, csak a baloldal szelleme lenne képes változtatni rajta, csak a progresszív, haladó, demokrata baloldal volna képes megváltoztatni, és ezzel megváltani a magyart, méltóvá tenni arra, hogy az európai közösségnek (kis áttétellel: a szabad világ közösségének) egyenrangú tagja lehessen. A nyolcvanas évek közepétől, Gorbacsov föllépésétől kezdve nem lehet a szovjet-bolsevista elnyomásra hivatkozni. Azóta a baloldal már önmaga felelős önmagáért, a magyarságért, az országért. Önmaga felelős azért, mert elherdálta minden pozitív szellemi vagyonát, teljes történelmi örökségét Dózsa Györgytől Petőfin és Adyn át Károlyi Mihályig, Bibó Istvánig, Nyers Rezsőig, a kelet-német turisták előtt a határt megnyitó Horn Gyuláig, az örökölt médiahálózatával és infrastruktúrájával együtt, hogy teljes tudatzavarban, szervezetileg lerobbanva, kifosztva, védtelenül áll a diktatúra támadásával szemben. De közben az egész baloldali elit és tisztikar, beállt a harácsolók, a korruptak, a tolvajok közé, elárulva nemcsak az eszmét, de konkréten a baloldal közkatonáit is, mert sebesülten és haldokolva hátrahagyta őket a vesztett ütközetek után a harcmezőn, és sorsára hagyta a védelmére szoruló civil lakosságot is. És ahelyett, hogy az utolsó töltényig harcolna a diktatúra ellen, a kiskapukon át menti a rablott vagyonát és az irháját.
Mert belőlük is hiányzik az a négy alaptulajdonság, ami emberré tesz minket: az empátia, a szolidaritás, a tolerancia és a lelkiismeret.
Magyarországot vajon nem határozza-e meg a Simicska & Puch Co. működése? Természetesen bizonyítékom nincs, de lidérces álmaim, véresen logikus következtetéseim vannak, mint sok társamnak, barátomnak, elvbarátomnak is.
Mindezekről hol beszéljek, ha már nincs Amerikai Népszava sem?!
Én várom az AN online visszatérését, énrám számíthatsz te is minden olvasóddal – olvasóinkkal – együtt, és hiszem, hogy találtok megoldást, és ha csak egy kicsi is múlik rajtam, és képes vagyok rá, segítek, ameddig bírok.
Őszinte híved
Kertész Ákos
.
Kedves Ákos,
megtiszteltetés a leveled, ahogyan a cikkeid is azok, a barátságod is. Amint azt korábban is jeleztem, kizárólag a hírszolgáltatás áll le, vagyis az, ami pénzbe kerül. A híroldalak nem frissülnek a továbbiakban, amíg nem lesz rá fedezet, illetve csak olyan mértékben, amilyen mértékben én vagy néhány önkéntes munkatársunk ezt meg tudjuk tenni. A website online hírújság funkcióját kell felfüggesztenünk, minden más marad. Így maradnak a publicisztikák is, ezért ha bármikor írást küldesz nekünk, az meg tud jelenni, és megtiszteltetés lesz számunkra.
Egyébként pedig tudod, hogy mennyire egyetértünk a leveledben írtakkal.
Baráti üdvözlettel, Bartus László









Gyerekek, Gyerekek! Cornélius, gm, Kekec, gets és az összes TÖBBIEK!
Nem lehetne összefonni a karunkat és ha felénk kiáltják, hogy
ADJ KIRÁLY KATONÁT !
Kórusban visszaüvölteni NEM ADOK !
……
Szakíts, ha tudsz! És összefűzött karokkal ellenállni?
Nem? Nem megy? …. Kár. (
Gonoszka!
Előbb utóbb sor kerülhet rá! :) :(
Én köszönöm Kertész Ákosnak e levelet és izgalommal várom jövőbeni írásait.
Látom sok mínuszt kaptam. Azt üzenem, akinek nem tetszik amit a baloldali értelmiségről írtam, az első reakciója, a sérelem helyett, után, olvasson Tony Blairt.
Még valamit, József A. nem talált mentséget, ő ezer éves elnyomásról beszél, ezer éves sunyításról és parancsra várásról beszél, a magyarok története pedig nem ezer éves, vagyis semmiféle genetikai mentségről nincs szó.
Tony Blair baloldali, de érti a világot, nem avitt és nem penészes.A magyar megfelelőjét úgy hívják, hogy Gyurcsány Ferenc.
Ehhez nincs mit hozzátenni, a véleményekhez sem. Ez a puszta magyar valóság.
Gratulálok Kertész Ákosnak!
Miközben elviekben egyetértek, meg kell írnom – ahogyan ezt Harunalrasidnál a nolblog ellenszék rovatában is megírtam: itt van egy óriási logikai ellentmondás.
Ha “a magyar” genetikailag egy senkiházi alattvaló, egytől egyig, és már 1000 éve, és se dolgozni, se tanulni, se semmit csinálni nem volt hajlandó megint csak 1000 évig, akkor nem lehetnek pozitív örökítők sem, amely örökséget a jelen baloldal el tudna herdálni.
Vagy-vagy.
Vagy mindannyian genetikailag majmok vagyunk egy országban ( kb, mert semmit se csináltunk, csak a fán lógtunk, mivel: …”se tanulni, se dolgozni nem tud és nem akar, csak irigyelni, és ha módja van legyilkolni azt, aki munkával, tanulással, innovációval viszi valamire. ”
vagy voltak előremutató jelenségek, olyanok, akik örökítettek is valamit.Na de hol lógtak, amíg minden magyar a fán lógott? Milyen pozitívumok lettek itt elherdálva, ha mindenki genetikailag selejt volt, ill. alattvaló?
Nem lehetett volna ezt tonnás sértés nélkül megírni?
És logikusabban, mert így az egyik kijelentése totál agyoncsapja a másikat.
(a http://WWW.ellenszek.hu internetes újság állandó szerzője: eo ypso)
De honnan a bánatból, amikor
És tényleg, a magyar genetikusan alattvaló, szolgalélek… Itt van például az idegen szavak kiejtése. Ha egy más népnek bizonyos fogalomra, kifejezésre vagy szóra, van saját megfelelője, akkor nem a nekik idegent használják, hanem a sajátjukat (Donau, Búdápeszt, Gulásch, stb.). Pláne az angol anyanyelvűek…
.
Nagyon tetszik nekem, hogy az Amerikai Népszava, IRÉN hurrikánról (az E fölött ékezettel) tudósít, ezzel szemben több “hazai” rádió hírolvasója “ÁJRIN”-ról beszél, ami magyar ember szájából borzalmasan eröltetetten hangzik. Bár talán érthető, hisz’ őket gyermek korukban biztosan az asztal körül kergették ha a szomszédék Irénkéjét nem Ájrinkának becézték… Ez nem más, mint alázatosságból fakadó megfelelési kényszer. És nem tudják a szerencsétlenek, hogy csak például az egész világon elterjedt “h e l o” Puskás Tuvadartól, a telefonközpont magyar feltalálójától, átvett “h a l l ó” továbbélése (az ő kedvükért: reinkarnációja).
Talán manapság nem lényeges ilyesmiről szólni, akkor amikor annyi más baj van a világban és idehaza, mégis kicsinységeken múlnak a nagy történések is…
vudubaba, na ne már… na ne már…
Van erre is ara is példa, semmi szolgalelkűség abban nincs, ha Ájrin-nak ejtjük azt a hurrikánt, amit azok is úgy ejtenek, akiket veszélyeztetett és megtámadott.
Kreatív nyelv a mienk, van amikor alkalmazkodik – na de semmi szín alatt nem szolgalelkűségből – van amikor kivételt tesz.
Az angol azt mondja: Bjudapeszt?
Mi meg azt mondjuk: Párizs. Vagy: Bécs.Vagy: Velence.
A szerb azt mondja: Szegedin, mi meg azt: Újvidék.
Ha egy darabig itt él egy angol, akkor Irénnek fogja ejteni az Irén nevű magyar lányt.
Ha Amerikában vagyok, igyekszem az amerikai angolt beszélni, pedig az angol-angol megy jobban – de nem szolgalelkűségből, hanem hogy megértsenek.
Buta kis szőrszálhasogatás, száz példám lenne, de nem valószínű, hogy vágná.
kedves kertész ákos! a jó teremtő tartsa meg 120 évig és írjon hasonló “leveleket”, mert ez a levél is a többség véleményét tükrözi. köszönet érte!
@vudubaba (2011. August 30. Tuesday 17:11)
A kedvenc vesszőparipám.
“alázatosságból fakadó megfelelési kényszer” — pazar. pontos.
Csak példák:
(1) Angolul az “including” után tételes felsorolás következik, tehát nem “többek között”, hanem “mégpedig” jelentésű. Ezért az angol kénytelek köröket futni, ha valóban a “többek között” jelentés kell neki: “including, but not limited to”. Mit mond a hülye magyar? “Többek között, de korlátok nélkül ideértve”.
(2) Volt itt valaha egy”Járványügyi Intézet”. Hogy hívják ma? EPIDEMIOLÓGIAI. Kimondani és röhej. De valamilyen bunkó fülének biztosan kurva elegáns.
(3) Atomenergia — béke poraira. A mai bunkó ezt így mondja: nukleáris energia. Meg persze nukleáris tengeralattjáró, nukleáris kutatás, talán még nukleáris mag is, ami pedig maga lenne az ősbaromság, mivel a “nucleus” már eleve magot jelent.
(4) Pár éve egy konferencián mondta egy magyar cég vezetője: “Magas ennek a szisztemnek a performanciája.” — No comment.
(5) Csökkentés helyett “vágás” — évek óta próbálja átnyomni az angolszász irodalmat olvasó közgazdász-társadalom, de nem nagyon megy. A magyar nyelv logikájába ez egyszerűen nem fér bele. Ehhez elég összevetni az angol “cut” szóbokrát a magyar “vágás”-éval.
Nem terem ma babér annak, aki a nyelvet félti. Sőt, a nyelvészek hivatalos álláspontja szerint ez irtandó, káros dolog. Meg is lehet nézni, micsoda förtelmes mondatokat ír/mond nap mint nap a média.
Nem baj, buta népnek nem kell pontos, éles fegyverként használható nyelv, csak megvágná magát vele.
A racionális háttér nélküli melldöngetős magyarkodásnak semmi létjogosultsága nincs a szerény, de eredményes magyarsággal szemben.
Ady-t lemínuszolni gratulálok. hehehe
Vudubaba és Osszián ! Tanuljatok egy kis magyar történelmet. Nics abban semmi ellentmondás amit az Ákos ír. Gyáva és szolgalelkű nemzettársaim többsége.Mi egyébbel lenne magyarázható, hogy nem százezrek tüntetnek a kormány ellen.Mi azon kevesek akik illegalitásban küzdöttünk a sajtó szólás gyülekezés és véleménynnyilvánítás szabadságáért nem akartunk kapitalizmust, nem féltettük sem a megélhetésünket sem az egzisztenciánkat. Mi már többnyire 50-60 70-es évenket tapossuk. Mi tudjuk nem ezt akartuk.Mi többségünkben nem lettünk politikusok többre tartottuk a saját szakmánkat. Nem is valók vagyunk politikusnak hiszen a mi gerincünk nem hajlik. A magyar a csodavárásáról volt híres áldozatot hozni azt már nem,. 300 Ft ellen szavazni az ok, hiszen a potya az kell. A mai politikai elitnek csak a saját zsebe fontos. Tisztelet azon miniszterelnökeinknek akik fizetésüket a szegények támogatására fordították.A simicska-puch co nem fantom ezzel az emberek jó része tisztában van. Bizonyiték sosem lesz rá bizonybizony logikai úton levezethető létezése. Szomorúan irom-e sorokat. Büszke vagyok magyarságomra, de nem vállalok közösséget se a magyarkodó fasisztákkal sem a jobboldal melldöngető magyarjaival.” Góg és Magóg fia vagyok én, népért siró bús bocskoros nemes”
Kedves Ákos ! Szívből gratulálok e szomorú de igaz látlelethez.Barátsággal Éva
Lemásoltam a cikket, minden szavával egyetértek. Néhány keresetlen megállapítással kiegészíteném. A mai magyar baloldal, – (konkrétan az MSZP) illetve a minden szinten lévő vezetői egy tudatlan, harácsoló, politikai ismerethiányban szenvedő brancs (tisztelet a nagyon kevés kivételnek). Jellemzőjük a politikai nihilizmus, a tömény tudaltanság, amivel félretették Gyurcsányt, nem álltak mellé, a felütött labdákat képtelenek kihasználni, stb.
Égető szükség lenne egy legalább normális baloldali pártra.
Simi,
biztos vagyok benne, hogy Kertész Ákos az amerikai népről nem így nyilatkozna, mert éppen azt hiányolja a magyar népből, ami az amerikaiban megvan. Amúgy a magyarság legnagyobb költői mind így látták saját népüket, még egyikről sem hallottam az iskolában, hogy hazaárulók lettek volna. Ellenben Horger Antalról sok rosszat hallottam, aki hasonló véleményéért kirúgatta József Attilát az egyetemről. BL
gm – ha nem érted, biztosan az én hibám, nem fogalmaztam elég pontosan. NINCS magyar génállomány (csak elvétve és nyomokban) ezért a gének (főleg a “magyar” gének nem tehetők felelőssé a jelenlegi magyar (és sajna nagyon sok korábbi) populáció megalkuvásáért és takonygerincűségéért.. Egy szóval sem állítottam viszont, hogy mindennek oka a génkeveredés! Onnan már csak egy piciri ugrás a fajtisztaság, rasszizmus és a hasonló mocskos kis dolgok – és azok igen távol állnak tőlem.
Nem Ódry zengzetes hangján, de Latinovics visszafogott és fájdalmas patetikus gyászával,
és remélve, hogy nem testamentumot, de új teremtés tudunk majd írni,
…..
http://www.youtube.com/watch?v=YHzouS62ziY
Gonoszka:
én benne vagyok – de a játszópajtásunk alighanem csak egy TEK-nőnyi sameszát meri leküldeni a ház elé játszani!
gm
ez a nap vicce! Tony Blair mint baloldali vátesz! Akiről ráadásul általánosítható következtetések vonhatók le a baloldali értelmiségről.
Husz J. Puszita: elkapkodtam, nem gm-é hanem a tied a nap vicce: Adyt lemínuszolni! Kezdek kételkedni benne, hogy találnak még olvasni tudó (tehát viszonylag értelmes embert) a bérmínusztolásra.
Nem gének kérdése, hanem szocializáció. Hallottam valami pletykát a magyarok nyilairól, nem éppen a megalkuvó jelzőt használták ránk akkoriban. Bár ha már itt tartunk, elgondolkodtató, hogy a magyar nyelv és kultúra a génkeveredés ellenére képes volt magába olvasztani annyi népet, képes volt fennmaradni. Valamit mégis csak tudhatunk. Összevetették a világ nyelveinek térképét a géntérképpel, a magyar az egyetlen kivétel, ahol a kettő nem fedi egymást nagyjából.
Husz J. P., veled együtt bízom az olvasók és hozzászólók többségében, tudjuk, hogy az a “genetikusan” itt jelképes, olyan értelemben, hogy “adottságként készen kapott, végzetszerűen érvényesülő, semmilyen akarattal nem megmásítható”, amúgy szocializáció, de eléggé a hasonlat szerint működik.
Kedves Kekec,
érkezett egy hozzászólás ebbe a topicba Kekec néven, de más email címmel. Kérem, legyen kedves jelezni, hogy ez az Ön bejegyzése-e. A bejegyzés “szafta”-nak szól. Admin
Keves Kekec,
megpróbálom elmagyarázni…leegyszerűsítve Nincs sem magyar, sem amerikai sem francia…stb. gén, génállomány.,.A magyar nem azért nem lehet genetikusan alattvaló, mert nincs magyar gén, hanem azért, mert nincs “alattvaló” gén. Semmilyen nációban nincs, akár alattvalóként, akár szabad emberként él.Ezért nem jó az okfejtésed, miközben a konkluzió, hogy a génállomány nem tehető felelőssé az alattvalói magatartásért, az helyes.Az” alattvalóság” az társadalmi, szociológiai, történelmi, kultúrális jelenség.
József A. sem genetikus alattvalóságról ír, hanem 1000 éves alattvalóságról.
vudubaba:
-
Bemegy a magyarsznob a könyvesboltba s imígyen szóla fínomkodva :
- Kérem szépen ideadná nekem a polcról azt az Edáj-kötetet ?
-Na de kérem ! Az nem ” Edáj ” hanem ” Ady ” , egy nagy magyar költő !
- Igen ? Akkor köszönöm , nemkérem !
T. Bartus úr, ahogy már írtam a Búcsú az olvasótól-nál – mindkettő én vagyok, de itt valami félreértés van, szaftától 1 szöveget találtam, amire csak pluszt nyomtam, nem válaszoltam:
“szafta
2011. augusztus 30. kedd
18:45
kedves kertész ákos! a jó teremtő tartsa meg 120 évig és írjon hasonló “leveleket”, mert ez a levél is a többség véleményét tükrözi. köszönet érte!”
(egyébként a plusz előtt haboztam a nemecsekes megnevezés miatt!)
gm – most nem akarok kekeckedni, mert nagyjából egyetértek, de van ilyen-olyan génállomány! Ténylegesen, a fizikai valóságában vizsgálhatóan (mely szerint minden ember egy távoli női ősre) vezethető vissza. De elfogadom a virtuális alattvaló gén-re, azaz nevelésre és történelmi hatásokra vonatkozó okfejtéseket is.
Én csak Jeremiás prófétára tudok gondolni a Kertész Á. cikkhez kapcsolódó kommentek nyomán. “Reménytelen, minden, minden reménytelen.”identitászavarom lett. Mit keresek én itt?
Ego,
Köszönom, ma tanultam valamit (including…). Nem tudtam, hogy ez kimerítő felsorolást vezet be! De az inter alia ugye használható?
Ma olvastam, az anyagot.
A genetikai okot nyilván nem szó szerint kell venni. Bizonyára kulturális örökséget jelent. (Esetünkben kulturális ökörséget.)
Igen, főleg a történelem a hibás. Mikor is költöztettek egyes barbár törzseket a Birodalom belsejébe? És mikor költöztek új, nyugat-európai területekre a keletről betörő törzsek? Tőlünk nézve a nyugati népek és államok fejlődése egymással szinkronban levőnek látszik (ők nem így gondolják). A magyarok fejlődése viszont nagyon nincs szinkronban velük.
Ez persze nem akadálya annak, hogy megváltozzunk. A gazdasági, gazdaság-szerkezeti eltérések egyre csökkennek, csak a társadalmi, kulturális mémek követik lassan ezt a változást. Épp ez akadályozza, hogy jobban gazdálkodjunk, de gazdasági elmaradottságunk miatt sem tud meggyökeresedni a másfajta kultúra. Vagyis azért maradunk ilyenek, mert ilyenek vagyunk. Nehéz átbillenteni a mérleg nyelvét. De nem lehetetlen, és meg kell próbálni!
girbegurba: Miért is lenne nyilvánvaló, hogy “a genetikai okot nyilván nem szó szerint kell venni”? És vajon miért jelentene “bizonyára kulturális örökséget”? Hallottunk már nem egyszer elmélkedéseket arról, hogy a zsidók genetikailag ilyenek meg olyanok. Ezzel az erővel azokat az antiszemita dumákat is pont így kellene értékelni.
Kedves mindenki, “akinek inge”
mentegetőzések, legutóbb girbegurba, hogy a genetikailag szót nem kell szó szerint venni…Társalgásban lehet, de írásban szó szerint kell venni. Miért háborodott fel a bal oldal, mikor a baloldalra Orbán azt mondta, hogy mindig ráront a nemzetre, mert genetikailag ilyen, miért rasszistázzuk le azokat, akik a cigányokat, zsidókat genetikailag elfajult embereknek tartják…stb.A cigány az genetikailag lop, vérében van a lopás, a zsidóban a kapzsiság és még nem tudom mi.Akkor hogy lehet a baloldal egyik nevességének ilyen mondatot leírni, majd ehhez sorban gratulálni,egyetérteni?Felfogjátok, hogy mihez gratuláltok?Hogy mi lehet ebből?
Másrészt meg kell tanulni tiszta fogalmakkal dolgozni, írni. Itt nekünk is.
Nem lehet valamit leírni, aztán magyarázgatni, hogy hogy kell érteni, és nem lehet valamit leírni aztán szóban mást gondolni.Ha valaki leírja a szót, hogy genetika, akkor genetikára kell gondolni.Vagy a genetika szót idézőjelbe kell tenni.
Kertész Á. cikke egy gerontológiai kórkép. Tiszteljük őt, a korát, mentegessük őt a korával és kívánjunk neki további jó egészséget.
Porosfülű müszaki vagyok, nem értek a hókuszpókhoz, de ami épésszel felfogható, abban jó vagyok!…….azt mondta nemrég egy nagyanyó: “nembánnyák, ha éhenhalsz se!” ……na, ettől állat ez az ország, és nem az rendes állatra gondolok, amelyik legelészik, mert az ottani világban minden egyed megkapja a minimális életfeltételt.
És itt a hiba ebben a remek írásban: olyan, mint a bankrabló igazsága, mert jogosan lő, ha valaki megmozdul, hiszen ő megmondta…
Nincsen Magyarországon külön jobb vagy bal, sőt magyar sesincsen már és addig hagy ne legyen már ez ország, ameddig a nagyanyó azt mondja: “nem bánnnyák ha éhenhalsz se”.
Toe,
kulturális mintának nevezik egy adott emberi közösség, mondjuk magyarok, generációkon át ismétlődő hagyományait, magatartás mintáit, gondolkodásmódját, értékeit, erkölcsi nézeteit stb. Közmondásokból is ez jól követhető. Ami az “alattvalóságot” illeti, pl. “Ne szólj szám, nem fáj fejem” stb.De ez egy másik téma és nem azonos a genetikával.
gm: Nem tudom, hogy mennyire igaz az, hogy ezt a cikket Kertész élelmedett korával lehet magyarázni, de az viszont biztos, hogy iszonyúan nagy öngól volt. Meg azoknak is, akik most itt magyarázkodnak, hogy mit is kell érteni a genetikán.
haarpia: 08.21. 18.01
Nem bánják – sőt kívánják! Ez a tragédia!
toe,
ezt most nem tudom kifejteni, de hosszú elemzés lenne..és persze tévedhetek. Én mindenesetre gesztusként, mentségként felajánlom ezt a lehetőséget.
gm 08.31.10.29
Úgy látszik ez egy olyan nap (vagy olyan téma) amiben csak nem tudunk egyetérteni. Mert Jeremiás sirámai valóban a reménytelenségről – és utána az istenhit megvigasztalásáról szól, de az általad idézett szöveg mégis csak a Prédikátor Könyvére hajaz (Hiábavalóság, minden hiábavalóság)
“A magyar genetikailag alattvaló”
ez nem igaz és ez a genetikázás kifejezetten náci duma.
Kár érte, van pár kifejezetten fontos és értékes gondolat ebben a cikkben, kár volt ostoba általánosítással elkutyázni az egészet.
1951-ben kuláknak minősített dédapámhoz egy Budapestről kitelepített zsidó családot szállásoltak be, akik csak Sztálin halála után költözhettek el a faluból. A családfő megjárta Mauthausent.
Az öreg a két kezével kaparta ki a földből azt, amit az asztalra tett nekik. Mindezt a Nagy Imre-féle padláslesöprések idején.
Amikor a volt kitelepítettek leszármazottai emlékoszlopot akartak állítani a befogadóknak, azok csak úgy mentek bele, ha a kitelepítettek neve is felkerül az emlékműre.
Állat volt dédapám és a hozzá hasonlóak? Hiányzott volna belőle az empátia, a szolidaritás, a tolerancia vagy a lelkiismeret?
Uraim es Holgyeim,
nekem ugy tunik, Onok mind-mind rasszistak, sot, szuletetten fasisztak. Tevednek? A “genetikai alattvalosag” felemlegetese erre utal… Nem hiszem, hogy van ertelme haborut nyitni magyar es zsido kozott. Egy ilyen haboru mindket felnel komoly vesztesegeket okoz majd.
Laaz Molinari: ezt viccnek szántad? Miszerint a szemünkre vetsz (egy általunk egyébként vitatott) általánosítást: egy sértő általánosítással?
A genetika valódi tudomány, és a felemlegetése nem eleve a rasszizmus bizonyítéka, és főleg nem a zsidók elleni támadás.
Máskor talán, mielőtt írsz – előbb olvass is! Mert nem hiszem, hogy végig elolvastad a vitánkat, ahol tisztáztuk, hogy “VIRTUÁLIS” és “MAGYAR” génekről volt szó, ami a történelmünkből és a neveltetésből adódik.
Bár én magam is figyelmeztettem az olvtársakat, hogy a genetikailag determináltság vitatása már közel visz a fajelmélethez – de azután már ez nem volt téma!
kekec: Nyilván a zsidók történelméből és a neveltetéséből adódik mondjuk az antiszemita szövegekben gyakran emlegetett pénzéhségük is. Ha meg ezt “genetikailag” magyarázzák (szokták!), akkor azok is “virtuális gének”. Ezt is tisztáztad már (magaddal)?
Az a helyzet, hogy huszonévesen teszek a siránkozó fajtátokra, inkább dolgozom és megpróbálok úgy élni, ahogy azt másoktól is elvárnám.
Ezért ilyen a magyar, azért olyan a magyar. Nem siránkozni kell, hanem dolgozni! Mégis mit vártok a XX. század után? Ahogy itt az emberek szocializálódtak nem húsz, de majd talán harminc év után lesz változás a jó irányba, ha addig nem kaszál el mindent a következő háború.
Addig meg mindenkinek kellemes siránkozást!
Azért szeretek külföldre menni huzamosabb időre, mert eszméletlen jó érzés a gusztustalan magyaros “minden végletesen szar itt” gondolkodásmódból kiszakadni és friss aggyal élvezni az életet.
Rágjátok tovább a keserű szőlőt, attól biztos jobb lesz!
Zárójelben pedig, a kedves vezető Gyurcsány a nagy várakozásoknak nem tudott és nem is akart megfelelni. Ugyanúgy közös szégyenünk, mint a jelenlegi hazaáruló féltudású miniszterelnök. A történelem szemétdombján végzik, ahogy kell.
kekec,
egyetértek toe-val….még nem tisztáztuk, te sem, pl. a virtualis genek fogalmát.
Fogalom zavar amiről írsz.
Nem értem, miért fáj kimondani, hogy voltak magyar emberek, akik tettek a fasiszta és kommunista (mert Sztálin alatt volt ám ilyen is…) antiszemitizmus vagy bármely más kirekesztő gondolkodás ellen. Miért kell ezeket az embereket (vagy inkább már csak emléküket) magyarságukban megalázni? Miért kell rasszokban gondolkodni, géneket felemlegetni, sommás megállapításokat tenni?
Nem hiszem, hogy ez a fajta gondolkodás segíthet rajtunk.
http://mandiner.blog.hu/2011/09/01/az_alattvalo_nemzet_es_a_szembenezes
Mióta lehet genetikázni a baloldalon? Ha a jobboldal genetikázik, akkor az rasszizmus, a baloldalnak meg lehet?
(…)Mindenesetre örülnék, ha egyszer valaki, mondjuk Kertész Ákos elmagyarázná, mi a fenét ért a múlttal való szembenézésen? Hogyan képzeli azt el? Kitereljük a nemzetet Ópusztaszerre, és minden felekezet papjainak vezetésével elmondjuk, hogy „gyónom a mindenható Istennek, és nektek testvéreim, hogy sokszor és sokat vétkeztem: gondolattal, szóval, cselekedettel és mulasztással a Horthy-korszak és a világháború borzalmainak el nem ismerésében, letagadásában, elnyomásában, cinkosok közt cinkos voltam némaságommal”? Biztos nem erre gondolnak a múlttal való szembenézés állandó hiányolói, hiszen ebben van Isten, az meg kirekesztő. Esetleg előttük állva kellene a nemzet egészének ezt elmondani?
Mást viszont nem tudok elképzelni, mivel hogy: van Terror Háza, Holokauszt Emlékközpont (ilyenből több is, Hódmezővásárhelyen is), van hivatalos emléknapja a holokauszt, illetve a kommunizmus áldozatainak, amikor mind a parlamentben, mind az iskolákban tartanak megemlékezést. Mindezt pedig az első Orbán-kormány idején hozták létre. Van Élet Menete, a szembenézni hivatott témákat folyamatosan napirenden tartják a médiában is, és hatalmas tudományos, valamint prózai irodalom áll rendelkezésre azok számára, akik mélyebben is szembe akarnak nézni. Első kattintásra: a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár katalógusában 64 olyan kötet található meg, amelynek címében szerepel a holokauszt, és ez az első rákeresés nyilvánvalóan egyáltalán nem fedi a téma teljes magyar nyelvű irodalmát (a kommunizmus pedig 109 címben szerepel). A szembenézni hivatott események szerepelnek az áttekintő, összefoglaló kötetekben, tankönyvekben. Ha bemegyek egy könyvesboltban, garantáltan számos kötet közül válogathatok, amelyek segítik a szembenézést. A Bookline-on a holokauszt szóra való rákeresés 25 címet dob ki, a kommunizmusra való rákeresés pedig huszat. 58 Horthy nevét tartalmazó cím van az adatbázisban, 11 Szálasi nevét tartalmazó. (…)
Kedves dobray!
2011. szeptember 1. csütörtök
19:12
Tegye szívére a kezét s közben írja ide, hogy “A jobboldal kevesebb túlzással és fogalomeltérítéssel kommunikál.” :-)
dobray
Öröm végre egy elégedett Magyart látni. Mi már a jövőt is feldolgoztuk, nem csak a dicső múltat. Tény.
Igaz, hogy zsidózni, buzizni, cigányozni manapság igen sikkes szabadidős elfoglaltság, de istenkém, ilyen a mi kis lelkünk. Genetikailag naív és romlatlan. Ez meg a másik tény.
Javaslom újabb hungarikumnak a Nagy Magyar Szerecsenmozsdatást. Ebben is igen jók vagyunk.
Dobray,
sok feldolgozás van a múltról, de nem korrekt.Az, hogy beütöd a címszavakat a keresőbe és kijön számos könyv , az nem bizonyít semmit.A korrekt feldolgozás történeti tényeken alapul. ÉS EZT KELL ELFOGADNI. Ez a szembenézés.