Ronai and Ronai
AMERIKAI

Bebetonozza magát a Fidesz az új választási rendszerrel 2011. július 10. vasárnap 3:18 Forrás: MTI

  • Hozzászólások(43)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Bebetonozza magát a Fidesz az új választási rendszerrel

Budapest – Egyfordulós és vegyes országgyűlési választási rendszert javasol a Fidesz elnöksége; a döntést Áder János jelentette be a testület szombati tanácskozása után.

A választójogi reform kidolgozásának koordinálásával megbízott európai parlamenti képviselő újságírók előtt kifejtette: a vegyes szisztémában az egyéni kerületi és az országos listás mandátumok aránya nagyjából azonos lenne a 200 tagúra csökkenő parlamenten belül. Kompenzációs lista az elképzelések szerint nem lesz. Azt nem zárta ki, hogy valamennyivel növekedjen a tervezett 200-as létszám, ez ugyanis “modellfüggő”, de azt nem tartja valószínűnek, hogy 210 fölé emelkedjen az országgyűlési képviselők száma.

Az egyfordulós rendszer lényege, hogy ha van érvényességi küszöb, tehát 50 százalék plusz egy szavazó részt vett a választáson, akkor az nyeri a mandátumot, aki a legtöbb szavazatot kapta.

A pártokra vonatkozó ötszázalékos parlamenti bekerülési küszöb megmaradna, az induláshoz – a jelenlegi 750 helyett – 1500 ajánlószelvényre lenne szükség az egyéni választókerületben, s ezek összegyűjtésére 21 nap állna rendelkezésre – ismertette Áder János.

Az országos lista állításának feltételeiről szólva kifejtette: a választókerületek egynegyedében lenne szükséges jelöltet állítania az adott pártnak, és “megfelelő országos reprezentációra” is szüksége lenne a listaállításhoz, ami kilenc megyét és Budapestet jelentené.

A politikus kitért arra az alkotmánybírósági döntésre, amely kimondta, hogy az eddigi választókerületi rendszer rendkívül aránytalan volt. A legnagyobb kerület a 74 ezres szigetszentmiklósi volt, míg a legkisebb a 26 ezres veszprémi. Az Alkotmánybíróság világossá tette, hogy ilyen nagy különbség a választópolgárok száma között nem lehetséges – idézte Áder János, hozzátéve, hogy a választókerületeket nem rendeletben, hanem a törvény mellékletében szabályozzák majd a történelmi hagyományokat, a földrajzi környezetet, az utazási lehetőségeket, valamint a közigazgatási határokat figyelembe véve.

Szólt a külföldön élő választópolgárok szavazati jogának megadásáról is; úgy fogalmazott, nem tesznek mást, mint követik az európai uniós tagországok nagy többségében alkalmazott gyakorlatot, ismertetése szerint ugyanis a 27 EU-tagállamból 24-ben biztosítják a külföldön élő választópolgároknak a szavazati jogot. Csakhogy ez csúsztatás, mert a külföldön élő angol nem ugyanaz, mint egy határon túli erdélyi magyar.

A Fidesz-elnökség szombati ülésén több lehetőség is szerepelt, az azonban, hogy milyen módszert, milyen eljárást javasolnak arra, hogy a külföldön élő magyar választópolgárok élhessenek szavazati jogukkal, augusztus végére fog kiderülni – közölte.

Az MTI-nek a voksolás módszertanát érintő kérdésére Áder János annyit elmondott, hogy különböző megoldási lehetőségek jöhetnek szóba. Az egyik ilyen a személyes részvétel, ehhez azonban pusztán a konzulátusok nem elegendők, szükség lenne ideiglenes szavazókörökre is, ami a két ország közötti kétoldalú megállapodás kérdése. A másik lehetőség az elektronikus úton történő szavazás, a harmadik pedig a levélben voksolás. Áder János – a személyes szavazás lehetőségének biztosítása mellett – úgy látja, jelentős számú részvételt csak a levélben való szavazás biztosíthat.

A Magyarországon élő kisebbségek voksolásáról szólva elmondta: az elnökség azt javasolja, hogy az etnikai kisebbségek számára biztosított legyen a parlamenti részvétel lehetősége. A tervek szerint – mivel nem ugyanaz a politikai súlyuk az adott kisebbségeknek – abban az esetben, ha valamelyik etnikai kisebbségnek a képviselői nem szereznek mandátumot, egy új jogintézményt hoznának létre, törvényi szinten biztosítva ezzel a “kisebbségi szószóló” intézményét. Ez egyfajta tanácskozási, véleménynyilvánítási, javaslattételi jogot jelentene az Országgyűlésben – szavazati jog nélkül.

A jelenlegi számítások szerint az új választójogi törvény október közepén kerülhet a Ház elé.

VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 0.0/5 (0 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: -4 ( 4 szavazatból)

Címkék:, , , ,

  • Hozzászólások(43)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

43 Reader’s Comments

  1. Jó sokáig tartott, amíg kimatekozták, hogyan járhatnak a legjobban! Bízom benne, hogy ezt is Matolcsy számolta ki, mert akkor biztos … a bukás :-D !
    Ami nagyon ügyes: a kompenzációs lista megszüntetése. Ha egy körzetben összejön 30 ezer szavazat, abból 19999 jut két jelöltnek, 10001 pedig a harmadiknak, akkor az utóbbi a “nyerő”, az egy híján 20 ezer voks pedig megy a darálóba! Óriási!
    Amit nem értek: miért Eu-képviselőket bíznak meg a fontosabb tv.-javaslatok kidolgozásával és beterjesztésével? Szájerrel íratták a Tákolmányt, Áderrel pedig a választási tv.-t. Ebben mi a logika? Kopjon az ő nevük, mert nekik már úgyis mindegy? Ha valakinek van erre ötlete, szívesen olvasnám!
    Amitől tartok: az elképzelt új rendszer egyszerűen rákényszeríti az egyes politikai csoportosulásokat a Fidesz elleni összefogásra, hiszen nincs lehetőség a második fordulós visszaléptetésekre. Csakhát ugye tudjuk: “két magyar az három vélemény és legalább ugyanannyi párt.”. Milyen jót fog majd röhécselni Orbán, amikor mondjuk Schiffer szépen bejelenti, hogy ők ugye “elvi alapon” nem működnek együtt a mai ellenzék egyetlen csoportosulásával sem (a szóba jöhető egyetlen: MSZP), s ezzel “elven kívüli alapon” fog együttműködni a Fidesszel?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +26 (30 szavazatból)
  2. Ez volt várható.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +16 (18 szavazatból)
  3. Amig nem tömörül egy blokkba a demokratikus ellenzék vesztésre van itélve.
    Orbán emberei a hátterben vélhetően nagy igyekezettel rombolják szét az ellenzéki pártokat. Erre vannak példák. Mert megvehetők egyes emberek és meg is fenyegethetőek. Nincs sok esély Orbán megdöntésére egy választáson.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +22 (24 szavazatból)
  4. Bohóckirály bohócai már a szalmaszálban is mentőövet látnak.
    Lesz már munkahely, mivel vitya úgy döntött, hogy a VILÁG minden országában legalább 3 fityesz kirendeltséget nyit, mert csak így tudja megoldani a beton kötését. Igaz idáig csak sarat tudott csinálni, de annak egyik felét Brüsszel a fejére kente a másikat meg meg az országra. Alul szar felül sár vitya mindent reformál!!!
    Mi lesz itt ha a következő választáson nem nyernek ????

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +28 (32 szavazatból)
  5. Fürtös1954 – köszike a szlogenért.
    Akkor felteszem ide is, nem csak a Tétényi tolerálja a Jobbikat IS-hez:
    http://bolcspupu.blogspot.com/2011/07/valasztas.html
    és fenntartom az ott írtakat.
    Aki finnyás és eleve kirekeszti a Jobbikos választópolgárokat egy lehetséges választási szövetségből: az a fideSS malmára hajtja a vizet. Legalább annyira, mint azon polgárok, akik 2010-ben otthon maradtak.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (13 szavazatból)
  6. ” Szociális konzultáció 2011″ másik haszna:
    Kb. 1 millió helyre, -már ha hihetünk az adatoknak- az ajánlószelvénnyel együtt a válaszborítékot is küldheti a Fidesz a saját címével.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (12 szavazatból)
  7. Érdekes lenne megvizsgálni a fityisz javaslat részleteit a 89-es alkotmány alapján!
    :-(

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +13 (15 szavazatból)
  8. Szerintem ebből is lehet következtetni:

    http://www.origo.hu/itthon/20110708-interju-jori-andras-adatvedelmi-biztossal.html

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  9. Orbán András Lajos

    Adnék hozzá némi kötésgyorsítót………….

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  10. Köszönhetően a hazug, tolvaj, pökhendi, arrogáns, naplopó, csaló, hazaáruló mocskos fidesznek, élén a növésben visszamaradt zsebhitler diktátor skizofren csuti pöccsel….
    Köszönhetően a tutyimutyi, impotens, lassúvízpartotmos és ülünkalangyoshúgyban ellenzéknek…
    Lassan írom, hogy mindenki megértse:
    SZÉGYELLEM, HOGY MAGYAR VAGYOK!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +28 (30 szavazatból)
  11. Ez már nem csupán beton, ez már a hozzá való vasalat! És: nem csak saját maguknak, hanem fideszlandnak a létét is biztosítják vele (sziget Európa közepén).

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +14 (14 szavazatból)
  12. Ha emlékezetem nem csal fityisz végig azt hazudta hogy az állampolgárság nem jár automatikusan szavazati joggal hiszem ahhoz Mo.i bejelentett lakcím kell.
    Látjuk.
    Amúgy csak jelzésként írom, én vagyok olyan ostoba hogy a szomszédomat nem hívom meg a havi költségvetés megtárgyalására csak azért mert egy házban lakunk.
    Utálom ezt a k… országot…-amit tettek belőle.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +19 (21 szavazatból)
  13. Bebetonozzák magukat? Inkább őket kell.
    Amerikában volt divat egy időben, hogy a betonalapba foglaltak kedves embereket. Kőműves Kelemen is mondta: “Ember kell a házhoz” Tehát ennek van hagyománya.

    Én benne vagyok: betonozzunk.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +18 (18 szavazatból)
  14. Milyen igaza volt Gyurcsánynak! qrva ország! Minden szinten mindenki prostituálódott!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +15 (15 szavazatból)
  15. Bebetonozza magåt!?

    Az egvåltalån nem baj, csak legalåbb akkora betonreteg legven rajta, mint csernobilon!

    egvebkent csak had ålmodozzanak, hamar hajnal lessz es a kegvetlen kurtosok ebresztot fujnak!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  16. Krampusz!
    Bocsi, de nem olvastalak el, mielott elkuldtem, egyrugora jar az agyunk, bår en ezen adomånnyal hijjån ållok!
    kapsz egy pluszt

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  17. Ez a nagy tévedés! Nem az új választási rendszerrel betonozza be magát a Fidesz, hanem azzal a sok millió primitív, tanulatlan, műveletlen magyarral, akik rá szavaztak. A határokon túlról arányaiban nem lesz több szavazója, mert az ott élő magyarok tanultabbak és műveltebbek az itthoniaknál, már csak a túlélés miatt is. Méf az is lehet, hogy rontják a Fidesz szavazati arányait. Nekem már gyakorlatilag annyi, a Rákosi időkben nőttem fel, és a Viktor időkben fogok elhunyni. Közben viszont volt néhány -viszonylag- jó évtizedem is. Reménykedem, hogy utódaink majd eltakarítják azt a sok szennyet, amelyet 1989 előhozott a rejtekhelyükről.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +15 (15 szavazatból)
  18. Kedves sydney!

    Épp az imént olvastam a “Bartus László: A magyar Mussolini” cikk hozzászólásai között olyanokat, amelyek sajnos a külhoni magyarok hozzáállásáról nincsenek szinkronban az Ön véleményével. Sajnos a fityisz elnököt nem célszerű félvállról venni. :-(

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  19. szendam: “miért Eu-képviselőket bíznak meg a fontosabb tv.-javaslatok kidolgozásával és beterjesztésével?”
    .
    1. Nem EU-képviselőket bíznak meg a fontosabb tv.-javaslatok kidolgozásával és beterjesztésével, hanem mindig jogászcsoportokat (jogászcsapatokat), de valakinél mindig elérik, hogy a saját nevét adja hozzá.
    Az “egyéni beterjesztés” csak egy trükk a sok fidesz-frakciós trükk közül: jogilag az Orbán-kormány kormányzati felelősségvállalása alóli kibújását szolgálja. Ami nem kormány általi beterjesztés, azért a beterjesztő személy felel. Így a beterjesztőé a felelôsség, és nem a kormányé. Az össznépei átvágás egyik lényeges eleme ez is.
    2. Az alapokat meghatározó törvények, jogszabályok kidolgozásánál a külföldön, az Európai Unióban dolgozó képviselőkről a többiek és a pórnép is inkább feltételezi, hogy jobban értenek az unió-konform törvények kidolgozásához, mert ismerik a demokratikus és uniós törvénykezés jogi elvárásait, tehát ami az ő nevükhöz társítható, abban hibát biztosan nem lehet találni.
    Ha mégis lehet, mert lehet, és találnak is hibát Brüsszelben, máris kéznél vannak a kételkedők korai meggyőzésére, mielőtt a sajtó megneszeli, mi készül (megint) Magyarországon. Láthatóan ez is trükk, egy másik trükk a külföldi és belföldi nyilvános kritikák célirányos kivédésére.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (9 szavazatból)
  20. “Ez a nagy tévedés! Nem az új választási rendszerrel betonozza be magát a Fidesz, hanem azzal a sok millió primitív, tanulatlan, műveletlen magyarral, akik rá szavaztak.”
    .

    Ott a pont.

    Hiába csinálna a Fidesz akármilyen választójogi törvényt, ha nem szavaznak rá az emberek.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (7 szavazatból)
  21. sydney: “A határokon túlról arányaiban nem lesz több szavazója, mert az ott élő magyarok tanultabbak és műveltebbek az itthoniaknál, már csak a túlélés miatt is. Még az is lehet, hogy rontják a Fidesz szavazati arányait.”
    .
    Egyáltalán nem rontják. Mivel szerinted is tanultabbak, azt is tudják, hogy a hála kötelez (az áhított magyar állampolgárság megadása miatt).
    Élni fognak vele, és tömegesen Orbán pártjára szavaznak. Egyrészt várható volt, Orbánék ezt tudták is, azért adják meg a m. áp.-ot egységesen mindenkinek, aki hozzájuk fordul érte, másrészt a hazai választók szempontjából eléggé sajnos – az érvényes szavazatok száma szerinti arányok eltolódása miatt.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  22. Már az első alkotmányellenes törvénynél tudni lehetett, hogy ezt a hatalmat SOHA, semmilyen módon nem adhatja ki a kezéből Orbán.
    Meg fogja találni a módját akkor is, ha nyilvánvaló lesz a leváltó hangulat, pl. a határon túliak levélben szavazása tökéletes lehet utolsó mentsvárnak, a nemzeti konzultáció átláthatóságának mintájára.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (8 szavazatból)
  23. Igen, én is azokkal értek egyet, akik nem helyeslik az Orbán-Rendszer elbagatellizálását. Az ma már se nem humoros, és pláne nem is hatásos, ha a Vezért pl. Vityának, alakulatát pedig – mert ez már nem is párt – pl. fityesznek tituláljuk (könyörgöm, ennek már szakálla van). Ez inkább a kínos tehetetlenség hangja, amely kívülről nézve úgy tűnik, önmagában nevetséges kapkodás a levegő után… Gyerünk elő érvekkel, viccekkel, de első sorban újabbnál újabb ötletekkel !!!!!!!
    Annak idején a korabeli ellenzék Mussolinit és Hitlert megpróbálta legyintgetéssel elintézni, aztán “az ártalmatlan, szegény bolondok” a hatalom birtokában rövidesen véres valósággá váltak. A diktatúrák nem érvelnek. A Fidesz pl. “eltitkolta” a választási terveit. { Ugyanakkor “az elnyomás 8 éve” alatt kiépítette hatalmas, ütőképes sajtóbirodalmát, mely mögött sajtómágnás tőkések tartják a gyeplőt} Ők csak rendet csinálnak, azaz szervez[ked]nek* és ütnek… Slussz, passz.
    *
    (*A szervezkedés – pl. titkos paktumok létrehozása – már hatalomra jutásuk előtt jellemző tevékenységük. nem sajnálják rá az időt és az energiát. A hierarchia nem a hatalomra jutás után alakul ki náluk. Azt már a választások előtt kiépítik. Vezérüket már évekkel korábban piedesztálra emelik.)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (10 szavazatból)
  24. Nem kellene rögtön minden alkalommal farkast kiáltani.
    A fityesz nyílván szeretné magát helyzetbe hozni az új választási törvénnyel, de gondoljunk bele, hogy ez lehetséges-e?
    Ha az előző, vagy még inkább az időközi választásokból indulunk ki, akkor egyértelmű, igen.
    Miért?
    A 2010-es OGY választáson a 8 034 000 választópolgárból 5 132 531 járult az urnákhoz, mert az előző ciklusok kormányaiban, illetve a lejáratódott és választható politikai garnitúra miatt a választókból mintegy 1 500 000 (egyébként fegyelmezett szavazó) el sem ment a fülkéig.
    A narancsosok 2 708 292 szavazattal (52,73%) a választási rendszernek köszönhetően 2/3-ados parlamenti többséget szereztek.
    Azóta valamennyi közvélemény kutatónál durván 1 000 000 szavazatot veszítettek, ami azt jelenti, hogy az előző kormányban csalódott alkalmi fityisz szavazók, máris megbánták tettüket.
    Mi az oka mégis az időközi választásokon máig tartó fidesz fölénynek?
    A rendkívül alacsony 25% körüli részvételnek a fegyelmezett hívőiknek és mindemellett a választható alternatíva hiányának.
    Ez azonban nem egy örökös, sőt bátran ki merem jelenteni, hogy nem is tartós állapot.
    Akár egyik napról a másikra megjelenhet (meg is fog!) jelenni egy olyan párt, amelyikre a fityisztől elpártolók és a jelenlegi se színe-se bűze ellenzékre voksot adni nem akarók szavazni tudnak.
    Csűrheti-csavarhatja zorbán az új törvényt az számára csak a jelenlegi ellenzék nélküli és alacsony részvételi szándék mellett lehet kedvező. Egy, mondjuk 2012-re előrehozott választáson még valószínű nyernének, de ez sem lenne garantált (az egyszerű többség sem, nem a kétharmad….), csak alacsony részvétel mellett.
    2014-es választás esetén a narancshuszárokkal szemben egyre halmozódó ellenszenv legalább 80%-os választási részvételt ígér, ha a jelenlegi ellenzéki oldal is letisztul. Hiába akarja tehát zorbán megakadályozni az egyfordulós (egyéni és listás) szavazással megakadályozni a két választási forduló között eddig szokásos koalíció kötéseket, meg fogják ezt tenni azt a választás előtt a győzelemre esélyes ellenzéki erők, mert elemi érdekük lesz és természetesen a választóknak is, akik egyébként is honorálni szokták az összefogást.
    Én tehát azt ajánlom a független és ellenzéki írástudóknak, hogy sokkal inkább a választásokon való részvételre buzdítsanak a folyamatos ijesztgetés helyett.
    Erre nagy ívben tesznek rá viktátorék. Amit akarnak azt úgyis átverik a parlamenten, de tehetetlenek lesznek a jelenleg még mellettük maradt 1-500 000 – 1 800 000 ezres bázisukkal az ellenoldali 4-4,2 millióval szemben.
    Azt se feledjük, hogy 2/3-ad ide, vagy oda, vannak bizonyos határok, amiket nem fognak átlépni, már csak azért sem, mert ott vannak a nagyon-nagyon betervezett és nagyon komoly uniós pénzek, amelyeknek már a helyük is megvan náluk.
    Az, hogy milyen lehet, lesz 2-3 év múlva az ország gazdasági állapota, egy másik kérdés. Ezért is lenne szükség egy gyors tisztulási folyamatra az ellenzéki oldalon!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  25. kedves riposzt!

    A “becenevek” részben a keresők dolgát nehezítik meg, másrészről igaza van hangulati tartalmuk is van. (A titokszolgák dolgát nem kell könnyíteni.) :-)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  26. “jelentős számú részvételt csak a levélben való szavazás biztosíthat.”
    Ugyan! Ki ellenőrizheti, hogy több a válasz, mint a külhoni állampolgár.
    No, meg a logikájuk szerint, aki nem válaszolt, az is melletük áll.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  27. Kedves Barátaim!
    Nagyon el”navigáltatok” a cikk LÉNYEGÉTŐL!
    Áder egy olyan választási tv.-t nyújtott be a saját nevében, amely az eddiginél is igazságtalanabb, rosszabb. Amely aról szól, hogy az egyik párt-konglomerátum áll szemben a másikkal és egyik sem tud annyira győzni, hogy felülírhassa a II. Orbán-kormány Tákolmányát és lábszagú(sarkalatos) törvényeit. Amely arról szól, hogy a leadott voksok akár tizedével is lehet győzni (kellő mennyiségű résztvevő/aspiráns esetén), a “maradék” pedig egyszerűen a zúzdába megy (lévén nincs kompenzációs lista).
    EZ volt a cikk lényege és EZ volt, amelyet “proaktiv”-on kívül senki nem véleményezett (ő is csak a felszint karcolgatta)!
    Hát ez már nagyon nagy baj!
    Az AN kommenteseik sem veszik észre a LÉNYEGet? Belemerülnek a szokásos és nem nagyon produktív “vityabolondidiótatörpenapcsiestébé” csetelésbe!
    Ezzel természetesen egyet értek, de ITT és MOST NEM EZ volt a LÉNYEG!
    Kedves Barátaim!
    Szedjétek össze Magatokat! Ez nem egy “lájtos” hír!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  28. A választási rendszer jelentősen eltérítheti és el is téríti a mandátumarányokat. Tehát például azt is meg lehet tenni, hogy jóval kevesebb szavazat több mandátumot érjen, ugyanis nem a szavazat a lényeg, hanem a mandátumallokáció.
    Írok egy példát:
    Ha tíz körzetben az MSZP húsz-húsz szavazattal veszít, kettőben pedig hatszáz-hatszázzal nyer, akkor összességében a Fidesznek ezerrel kevesebb szavazata van, ám a parlamentbe 8 képviselőt juttat, míg az MSZP ezer többlet szavazattal is csak kettőt. Ezt el lehet érni csupán a körzetek átrajzolásával.
    Ez az egyéni körzetek esetében igaz, nem érinti a kompenzációs listákat, amelyek Magyarországon szinte semmit sem kompenzálnak.
    Tehát tévedés azt hinni, hogy ha többen szavaznak az ellenzékre, akkor a Fidesz veszít.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  29. Kedves szendam!

    Egy, vagy két napja volt lehozva egy cikk a Bajnai alapítványa egyik munkájáról (Szigetvári Péter cikke ha jól emlékszem) ott a lényeg elég jól ki lett fejtve.
    Teljesen igazad van, hogy ez az egyik legsúlyosabb ügy, amióta ezek “birtokolják” a hatalmat. Nincs sok ellenszer, mert a parlament csak díszbojt Ovi sapkáján.

    Ellen (fülke)forradalom, türelem és építkezés, forradalom – egyelőre látszólag demokrácia van. Melyiket lehet választani? :-(

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  30. Kedves “gets”!
    Nagyon megköszönném, ha megtalálnád a linket. Szívesen elolvasnám a tanulmányt!
    Egyébként pedig Mindenkinek kívánok Jó Éjszakát!
    Van három kölköm, akik már majd 40 perce nyúzzák a fejemet: apa ne csetelj, gyere mesét olvasni!
    Megyek! … jó későn, de hát nincs iskola, alszanak holnap is, amíg akarnak!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  31. Szívesen segítek a betonozásban csak szólniuk kell!Menjünk segítsük meg őket jó kemény betont csinálunk!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  32. Kedves szendam!
    Kérésedre:

    http://nepszava.com/2011/07/magyarorszag/tilalomfak-a-valasztasi-rendszer-atalakitasa-soran.html

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  33. Elnézést kérek Szigetvári Viktortól, hogy lepétereztem (nyugger emlékezet) és valahogy a Viktor névre nem áll rá az agyam pozitív gondolatoknál. :-)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  34. Tényleg csak fegyverrel lehet ezeket az aljadékokat elkergetni?Nagyon afelé mennek a dolgok,pedig nem lenne szabad ennek bekövetkeznie.Ez a vadgörény nem szégyenli magát a gyermekei előtt,mikor a szemükbe kell nézzen?Hatalombeteg disznó,egy ország pusztuljon el,csak ő lehessen a vezér.Remélem még megélem ennek a bűnözőnek az eltakarodását.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  35. A magam részéről már kifejtettem egy párszor, hogy itt választási győzelemre a jelen politikai helyzetet alapul véve semmi remény. Ezért aztán én per pillant magasan nagy ívben teszek erre az egész szarságra, főként Áderre.
    Szigetvárit nagyon tehetségesnek tartom, Ő volt egyébként Gyurcsány kampányfőnöke 2006-ban, nyert is az MSZP-SZDSZ koalíció, annak rendje módja szerint. Ugyan még van 2és fél év, de ebben a kvázi demokráciában én egyre inkább csakis a tömegek erejében bízom.Csak tudnám hol vannak ilyenkor a határon túl élő testvérein ka maguk szolidaritásával. Talán néha ők is tehetnének valamit az anyaország érdekében. Ép ideje lenne.Ezt a bandát az eddig elkövetett, meg majd még az ezután is elkövetkező mocsokságukért csak is a népharag söpörheti el. Az tudniillik kevés, hogy Orbán megbukjon, mint államfő, neki mint politikusnak is végérvényesen el kell tünnie a politikai életből. És mos jutottam el a Gyurcsánnyal kapcsolatos problémámhoz, miért van olyan érzésem, hogy ez az egyébként csöppet sem buta ember mintha ezt nem látná? Ezt a kíméletlen radikalizmust csak ugyanilyen kíméletlen radikalizmussal lehet legyőzni. Tehát jelszó:Mindég a tömegekben, többségben az erő! Gyáva népnek nincs hazája, neki csak Orbán Viktora van.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  36. Kedves Zsófka!

    Ha Gyurcsány ugyanolyan radikálisan nyúlna az Orbán rendszerhez mint ez visszafelé történt, ki is írná magát a politikából végleg. Szerintem a feladatára készül (párttámogatás biztosítása), ha a “földindulás” bekövetkezik. Más lesz a miniszterelnöki székbe ültetve valószínűleg, ha ez bekövetkezik. :-)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  37. szendam 2011. július 10. vasárnap 21:09
    Érdemi vitához a külföldi szavazatokra vonatkozó rész, más forrásból:
    .
    “Egyforsulós választások, legfeljebb 210 képviselővel
    MTI, Gazdasági Rádió, 2011. július 9. 23:03
    Egyfordulós és vegyes országgyűlési választási rendszert javasol a Fidesz elnöksége; a döntést Áder János jelentette be a testület tanácskozása után.
    [...]
    Szólt a külföldön élő választópolgárok szavazati jogának megadásáról is; úgy fogalmazott, nem tesznek mást, mint követik az európai uniós tagországok nagy többségében alkalmazott gyakorlatot, ismertetése szerint ugyanis a 27 EU-tagállamból 24-ben biztosítják a külföldön élő választópolgároknak a szavazati jogot. A Fidesz-elnökség szombati ülésén több lehetőség is szerepelt, az azonban, hogy milyen módszert, milyen eljárást javasolnak arra, hogy a külföldön élő magyar választópolgárok élhessenek szavazati jogukkal, augusztus végére fog kiderülni – közölte.
    .
    A voksolás módszertanát érintő kérdésére Áder János annyit elmondott, hogy különböző megoldási lehetőségek jöhetnek szóba. Az egyik ilyen a személyes részvétel, ehhez azonban pusztán a konzulátusok nem elegendők, szükség lenne ideiglenes szavazókörökre is, ami a két ország közötti kétoldalú megállapodás kérdése. A másik lehetőség az elektronikus úton történő szavazás, a harmadik pedig a levélben voksolás. Áder János – a személyes szavazás lehetőségének biztosítása mellett – úgy látja, jelentős számú részvételt csak a levélben való szavazás biztosíthat. [...]
    http://gazdasagiradio.hu/cikk/65912/

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  38. Teljesen mindegy, hogy milyen választási törvényeket hoznak, mert úgyis csalni akarnak majd.Nem tudom miért kell várni addig, ideje lenne összefogni, és elkergetni ezt a dilettáns, népnyúzó, aljas csürhét.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  39. Kedves gusztavnagy!

    Az a jó, hogy egyre többen gondoljuk így. Ha lassan is, de ébredeznek a többiek is.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  40. Vihar egy pohár vízben. Úgy tesztek, mintha komolyan hinnétek abban, hogy LESZNEK még itt demokratikus választások, akárhogy is alakítsák a rendszerét. Ugyanis ÁLTALÁNOS társadalmi elégedetlenség esetén semmiféle rendszer nem tudja megakadályozni a földcsuszamlás-szerű narancsbuktát, ezt pedig Orbán nem kockáztatja.
    A nemzet gojostola tudja, hogy csak 2 évig kitartania, és aztán megkap minden olyan juttatást (kastélyka, jövedelem, testőrök) mintha kitöltötte volna a ciklust. Azaz legkésőbb 2013-ban új elnökünk lesz Dr. Orbán Viktor Mihály.
    Mert megérdemeljük! Aztán BÁRKI kerül hatalomra, a nyomor bán fogja a tökit szorongatni a beépített embereivel és az elnöknek biztosított jogkörökkel, amivel smittpali nem mer élni..
    HA egyáltalán lesz választás, mert elsöprő népharag esetén reális opció a rendkívüli állapot bevezetése. Az pedig nem a demokratikus választásokról híres kormányzási forma!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  41. A kétharmaddal, és ezzel mentalitással és orbánnal könnyedén meg lehet adni pár millió külföldön élő kinainak a magyar államporgárságot .

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  42. Még egy link:

    http://hazaeshaladas.blog.hu/2011/07/08/tilalomfak_az_orszaggyulesi_valasztasi_rendszer_reformjaban

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  43. “… ügyes manőverezéssel új választójogi törvényt fogadtatott el, ami a legtöbb szavazatot elnyerő párt számára a parlamenti helyek abszolút többségét (2/3-át) biztosította. … a látszat kedvéért koalíciós kormányt alakítottak…..az országgyűlés teljesen jelentőségét vesztette. A diktatúra kiépülésének végjátékaként, …. a testület feloszlatta magát. A parlamentáris rendszert felszámolták, új törvényeket hoztak.” Wikipedia: Mussolini http://hu.wikipedia.org/wiki/Benito_Mussolini

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)

Írja meg véleményét!

 
Kapcsolódó cikkek

Egyet jobbra, egyet meg balra is 2011. július 11. hétfő | AN

A bíróságokat is átszervezi a Fidesz 2011. július 10. vasárnap | AN

KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos