Budapest – Tizenhat pontból álló programot hirdetett meg Gyurcsány Ferenc, a Demokratikus Koalíció elnöke vasárnap. Bemutatták a DK 18 budapesti egyéni jelöltjét is.
A pártelnök tájékoztatása szerint a programot februárban véglegesítik, és további 70-80 ponttal kiegészítik. Szavai szerint nem akarnak “kompromisszumot az önkénnyel”, hanem le akarják győzni, és ezt tisztességes, jogszerű eszközökkel képviselik a kampányban.
Gyurcsány Ferenc az első pontként az európai jövőt említette, közös szándékként jelölte meg az euró bevezetése feltételeinek megteremtését 2018-ig, és 2020-tól a közös valuta bevezetését. Álláspontja szerint Magyarország a hétköznapjaiban osztozó emberek közös hazája, ezért annak lenne választójoga, aki állandó lakhellyel itt él, itt fizet adót, és vállalja döntése következményét.
A pártelnök jelezte: Magyarországon a vallásos meggyőződésnek a legszentebb magánügynek kell lennie. Kiemelte: felmondanák a vatikáni szerződést, megszüntetnék az összes egyházi privilégiumot és az egyházaknak fizetett hitéleti támogatást.
Kitért arra is, hogy a népszerű gyorshitelek még nagyobb szegénységet hoznak azoknak, akik felveszik, így ha dönteni kell, mire költsenek, akkor “Ferenc pápával egyetértve letérdelni a szegényekhez, ájtatosság helyett pedig alapítsuk meg a legszegényebbek bankját, a szolidaritási bankot, abból a pénzből, amelyet ma alapvetően hitbeli támogatásra fordítunk”.
Gyurcsány Ferenc a gazdaságról szólva jelezte: hisz a versenyben, a magántulajdonban és a piac önszabályozásában, de a lemaradt övezeteknek kormányzati beavatkozásra van szükségük, így különleges gazdasági övezeteket jelölnének ki, ahol egyebek mellett adócsökkentést, célirányos képzést, a helyi közlekedés fejlesztését valósítanák meg.
Szólt arról, hogy fel kell számolni a földbérleti szerződéseket, mert nemcsak a családi gazdaságoknak van szükségük földre, hanem azoknak a társas vállalkozásoknak is, amelyek fejlett technológiával dolgoznak, és ezreknek, tízezreknek adnak munkát.
Az ellenzéki politikus utalt arra is, hogy a kis- és közepes vállalkozásokat gyakran hazugságba kényszerítik, mert nem bírják a munkaterheket, ezért a DK sávossá tenné a munkáltatók tb-terheit, attól függően, hány embert alkalmaznak.
Mint mondta, nem kell minden ügyben visszatérni a 2010-es állapotokhoz, de baloldali emberek nem érthetnek egyet a kormány családpolitikájával. Véleménye szerint a mostani rendszer bünteti a szegény családokat, ezért a családi adókedvezmény helyett valamennyi pénzt a családi pótlék radikális emelésére kell fordítani. Hozzátette: bölcsőde- és óvodaépítési programot is indítani kell, és a térítési díjak jövedelemarányos maximalizálására van szükség.
Gyurcsány Ferenc szólt arról is, hogy “érdemes megemlékezni Trianonról”, de előre kell nézni, olyan oktatást kell bevezetni, ahol érettségire minden gyerek beszél legalább egy idegen nyelvet, 2018-2020-ra pedig minden általános és középiskola kéttannyelvű lenne.
A DK elnöke szólt arról is, hogy ki kell nyitni a felsőoktatást, az első évre sokakat be kell engedni és majd a vizsgák eldöntik, a diákok mire képesek. Hangsúlyozta: méltányos tandíjat kell fizetni, de a jó tanulóknak nagyvonalú ösztöndíjat szánnak.
Arról is beszámolt: pártja eltörölné a kötelező nyugdíjkorhatárt, államilag vezetett egyéni nyugdíjszámlákat hozna létre, és folyamatosan tájékoztatná az 50-55 év körülieket, hogy ha akkor nyugdíjba mennének, a korábbi befizetéseik megalapoznák-e a tisztességes nyugdíjat. Hozzátette: jóváírnák az “elrabolt” magán-nyugdíjpénztári befizetéseket is.
Gyurcsány Ferenc a rezsicsökkentéssel összefüggésben úgy vélte: “számháború” helyett a nap- és szélenergiát kell támogatni, továbbá félmillió család otthonának hőszigetelését, nyílászárócseréjét és más fenntartható megoldásokat.
A nőpolitikáról szólva jelezte: 2016-tól a tőzsdére bevezetett és állami vagy önkormányzati tulajdonú társaságok vezető testületeinek egyharmadában nőknek kell lenniük, 2018-tól pedig a választási listák ugyancsak egyharmadát nőknek kell betölteniük.
A DK elnöke tizenhatodik pontként a köztévé megszüntetését nevezte meg, a fenntartására költött tízmilliárdokat pedig hír- és közéleti műsorok készítésére, tévéfilmekre, kulturális programok finanszírozására fordítanák.
A rendezvényen bemutatták a DK 18 budapesti egyéni jelöltjét is. A párt színeiben Kerék-Bárczy Szabolcs, Bács Márton, Bauer Tamás, Oláh Zsigmond, Szabó Zoltán, Simon György, Vadai Ágnes, Niedermüller Péter, Élő Norbert, Hazai Iván András, Arató Gergő, Hajdu László, Sebők László, Gy. Németh Erzsébet, Ferencz István, Nemes László, Borka-Szász Tamás és Gréczy Zsolt indul az országgyűlési választáson.
A Demokratikus Koalíció 16 pontja
1.Európai jövő 2018-ra – megteremtik az euró bevezetésének lehetőségét 2020-ra.
2.Választójog csak itt élőknek!
3.Az állam és az egyház szétválasztása, a vatikáni szerződés felmondása, a hitéleti támogatás újragondolása.
4.A szolidaritás bankja létrehozása az uzsora kiiktatására.
5.A lemaradt övezetek támogatása.
6.A földbérleti szerződések felülvizsgálata, társaságok földtulajdon-szerzésének megteremtése.
7.Közteher-csökkentés – sávos munkaadói társadalombiztosítás a zsebbe fizetés visszaszorítására.
8.Családi pótlék családi adókedvezmény helyett! A rászorulók kapjanak többet.
9.Új bölcsődék, óvodák építése, a térítési díjak a nettó jövedelem megfelelő százalékában maximálva.
10.Magyar-angol kéttannyelvű közoktatás az általános és középiskolában, felmenő rendszerben 2018-tól.
11.Számítógép minden diáknak!
12.Nyitott és elérhető felsőoktatás: az első évfolyam, „kinyitása”, nagyvonalú ösztöndíj a rászorulóknak és a jól teljesítőknek, mindenkinek méltányos tandíj, amely az egyetemeknél marad.
13.Kényszer nélküli nyugdíjrendszer – nem lesz korhatár, helyette bevezetésre kerül az egyéni nyugdíjszámla-rendszer, 55 éves kortól a korábbi befizetésekkel arányos nyugdíjjal lehet nyugdíjba vonulni, az egyéni nyugdíjszámlákon jóváírják az elrabolt magánnyugdíjpénztári megtakarításokat
14.Félmillió lakás energetikai korszerűsítése.
15.Több esély a nőknek: az önkormányzatok, állami vállalatok, parlament és általában a pártlisták 1/3-a lenne a női kvóta.
16.Köztévé helyett kultúra! Megszüntetik a „köztelevíziót”, a fenntartásra költött tízmilliárdokból közéleti műsorokat, tévéfilmeket, kulturális programokat finanszíroznak.









Kedves Feri
16 : 2 ?
Azért biztosan lehetne néhány ismert hölgyet
találni egyéni jelöltnek. Fiatalt, akit a fiatal
választók is kedvelnek!
“le akarják győzni, és ezt tisztességes, jogszerű eszközökkel képviselik a kampányban.”
Diktatúrát, tisztességesen?Legyőzni? Volt már ilyen???
.
“Mint mondta, nem kell minden ügyben visszatérni a 2010-es állapotokhoz, ”
Mert? Volt olyan intézkedése Orbánnak, amit érdemes lenne tovább vinni?
.
“A pártelnök tájékoztatása szerint a programot februárban véglegesítik, és további 70-80 ponttal kiegészítik.”
A Gyurcsány kormány alatt egymást követték a pontok. Mikor mennyi..És ment a süllyesztőbe jobbára.
.
Nem mondott semmit az alkotmány önkéntes megváltoztatásáról,az elrabolt pénzekről, a felelősségre vonásról a tékozlásért,és sorolhatnám.
Nekem vannak kétségeim.
Miért beszél még mindig választásról?Lehet ilyen törvények mellett?
És innentől értelmezhetetlen számomra,hogy a választáson tisztességesen akarnak nyerni.
Egy DK másban nem gondolkozhat, mint demokratikus lépésekben!
Hogy tudja, mi az esély a tisztességes választásra, biztos vagyok – de Ő nem a 3xbóvlis vekkeres, aki 72 órás ultimátumot adhat a kormánynak és Ő nem mondja, hogy ha módomban áll, gondolkodás nélkül megölöm az ellenségemet!
Gyurcsány Ferenc legfeljebb felmossa vele a padlót, de arra már vigyáznak a vezír ápolói, hogy ilyen blamázs ne történhessen meg még1x.
Én nem az ellenzékben látom csak a hibát, hogy nem tudja megszólítani az embereket, én inkább az emberekben, de tudom az okokat is, hiszen itt élek és látom, hogy a mindennapok küzdelme felemészti az embereket.
Szép lassan mindenki beállt a sorba – művészeinkkel az “értelmiséggel” élen és most mindenki arra vár, hogy majd valaki…
(Unom ismételni, a próba a 3 millió ember 3 ezer milliárdjának sima lenyúlása volt /100 ezer mondott ellent/, azóta mindent megtehetnek, minden megy simán, mint kés a vajban!)
bumburi,
A múltkori Gyurcsány-interjú (amit belinkeltél) után minden eddigi maradék reményem elszállt vele kapcsolatban… :(
Az ilyen köz TV-ket meg is kell szüntetni!
A köz pénzéből dolgoznak a Fidesznek és szemrebbenés nélkül hazudnak az emberek szemébe sikerekről, ferdítenek, kitakarnak!
Ezeknek az alkalmazottaknak pedig nem is lehet helyük a következő kormány alatt, ki hinne nekik, mitől lehetnének hitelesek?!
Gazsi Bácsi
Én is kétségek között hányódok. Nem sokáig.Sokszor adtam magamban felmentést Gyurcsánynak, mert tudom, hogy mire lenne képes.
Ahogy olvasom, és értelmezem a pontokat,meg majd a leendők amiről szólni fognak,és a kormányzása gyengeségét figyelembe véve,nincs sok remény.Azért nincs, mert el fogja ezt is qrni.
.
Már eleve azzal kellett volna indítani, hogy a fegyveres erők…….gondoljon mindenki, amire akar. Itt polgárháború lesz, (ha nyer az ellenzék,amit nem hiszek) és ezt elegánsan kihagyta a pontokból.
Már lassan ott tartok, hogy félek minden nyilatkozatát elolvasni.
Gazsi Bácsi
Amit még nagyon nagyon hiányolok!
A rasszizmus megszüntetése!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A gárdák, meg a csatolmányaik felszámolása a ‘47-es Párizsi Békeszerződés értelmében!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ennek kellett volna lennie a 2. pontnak a fegyveres erők után!
De! mivel ezek nincsenek, nem is értelmezhető,hogy akkor mi a franc a legfontosabb nekik!
khmm…
miféle fegyveres erők?
Magyarországnak olyanja nincs:)
az elszámoltatás hiányzik. vagy akik ezt tették, azok most szabadon máshol folytathatják?
17. pont
17. pont Orbán és baráti köre azonnali letartóztatása,és mindenre kiterjedő elszámoltatása.
Ez a 16 pont szép, de hiányzik belőle egy alapvető dolog, ami nélkül nincs visszatérés. Az első pontnak ennek kéne lennie, vastagon szedve:
“1. Az országot kifosztó és romlásba taszító politikusmaffia bűneinek és bűnöseinek teljes, tételes és szigorú elszámoltatása”.
Amelyik párt ezt nem vállalja, arra semiképpen nem szavaznék.
Márpedig nem fogja vállalni egyik sem, mert a “politikusmaffia” kiterjed az MSZP-re is, az “ellenzék” “vezető” “erejére”.
Na huzzon a z ellenzék ilyen hozzáállással a sunyiba:
http://hvg.hu/itthon/20131202_ellenzeki_vita_2018
bazmeg, nektek ez csak háték, miközben itt milliók vannak a lófax rosszabbik végén.
nincs értelme szavazni.
Feri, es mi lesz Orbancekkal?!
Hagyod, hogy eletuk vegeig gondtaanul, gazdagon eljenek, suttessek a hasukat valahol egy Karib-tengeri paradicsomban, elvezve a lopott milliardokat?
Szamoltasd el öket, minden fillerert, minden jogsertesert!!
Hát igen, kedves Hiryu2,0….. Igen.
.
Igen, igazad van, már az ellenzék pártjai is tudják a bukást. Nem készülni kellene a választásokra, hanem bojkottálni. Remélem, pár éven belül ez az ellenzék a OV-ékkal eltűnik a történelem süllyesztőjében.
.
A mindenki által lenézett ukránok egy alá nem írt társulási szerződés miatt elfoglalták a városházát, összecsapnak naponta a rendőrökkel. Pedig nem is vették el a magánnyugdíjukat és stadionokat sem építenek……
” Magyarország a hétköznapjaiban osztozó emberek közös hazája, ezért annak lenne választójoga, aki állandó lakhellyel itt él, itt fizet adót, és vállalja döntése következményét.”
ha jol ertelmezem az 500e kulfoldon dolgozo gazdasagi menekult nem szavazhat?! ——————–
” DK sávossá tenné a munkáltatók tb-terheit, attól függően, hány embert alkalmaznak.” az osszes nagy munkaado sok sok kis BT meg KFT lessz persze csak papiron!! nem lenne egyszeru ha mindenkinek lecsokkentenek es novelnek a behajtas hatekonysagat
A program alakul, eddig jó, de jó lenne látni azt is, hogy kikkel lehet ezt megvalósítani. Eddig nagyon kevés embert láttam Gyurcsány környezetében, aki kormányozni is képes lenne. (Varjú, Vadai, Kerék-Bárczy, és kifújt…)
Ha nincs hatékony és épkázláb apparátus, akkor a legszebb álom is a füstbe megy. Sajnos.
A választójog kérdését finomítani kellene. Ugyanis nem lenne helyes, ha az ÁTMENETILEG külföldön dolgozóktól megvonnák a választójogot. Ezt úgy lehetne áthidalni, hogy az a magyar állampolgár gyakorolhatja a választójogát, akinek állandó lakóhelye és életvitelének központja Mo.-on volt a választást megelőző 5 évig visszamenően.
Ha pedig valaki 5 évnél hosszabb ideig él távol Magyarországtól, akkor mindaddig, amíg vissza nem tér, felfüggesztésre kerül a váalsztójoga.
Aki most tisztességes nyerésről beszél, az vagy hülye, vagy tisztességtelen.
Esetleg mindkettő.
Demokratikus eszközökkel nem sétagalopp leváltani egy olyan kormányt amely már már diktatura szintjén áll és az alkotmány vmint torvenyek modositasa MELLETT az egyszeru kisemberek atveresevel (rezsicsokkentes) betonozta be hatalmát. Nem tudom hogy gondoltak ezt…
Hiryu2,0
Rendőrség, TEK házőrség, köztársasági őrezred, honvédség, + a szabadcsapatok, akik már nem is titkoltan tartják a lőgyakorlataikat.Csak ezekről nem beszélnek.
Öreg Titán
Megbocsáss!
A program akkor alakulna jól, ha azonnal polgári engedetlenséget hirdetnének!
Ez ugyanis csak maszatolás, mert egy konszolidált helyzetre van kidolgozva!
És itt nem lesz az! Mi kell még ahhoz, hogy felébredjenek?
Olvasd el a Népszavában a Rakacaiakról szóló riportot!
http://nepszava.hu/cikk/1004481-rakaca-kozmunka-nyomor
Hány, meg hány település van ugyanabban a helyzetben!!! A képemről lesül a bőr, hogy ilyen, ma, Magyarországon mindennapos eset a fidesznek köszönhetően!
A falat megkeseredik az ember szájában, és lelkifurdalása van azért, hogy ő még tud enni, amikor millióknak már arra sem telik!
A DK meg 16 pontozik a választás utáni időkre bazírozva…Tudod mi ez? Elhazudása a tényeknek, hogy ne kelljen keményen szembeszállni a hatalommal!
Azért nem fog nyerni az ellenzék, mert úgy tesznek, mintha csak azok a felszínes dolgok lennének, amiket pontokba fogalmaztak meg!
Akkor nyerne, ha máris szolidaritást kérne a magyar emberektől egy hatalmas tüntetéssel, ahová felvinnék a nyomorgókat is!
.
Ez a 16 pont (és a majdani folytatása) jól lakott emberek politikai csiki csukija,amit tisztességtelennek érzek az éhezőkkel, nyomorgókkal szemben.
Ezzel szemben az a kommunikáció, hogy építkezünk (csábítjuk a leendő szavazókat) hogy leváltsuk a maffiakormányt, ORDAS HAZUGSÁG!!!
csakén 2013. december 2. hétfő 09:20
.
Itt, most ezzel, nagyon beletrafált.
.
“Én nem az ellenzékben látom csak a hibát, hogy nem tudja megszólítani az embereket, én inkább az emberekben, de tudom az okokat is, hiszen itt élek és látom, hogy a mindennapok küzdelme felemészti az embereket. Szép lassan mindenki beállt a sorba – művészeinkkel az “értelmiséggel” élen és most mindenki arra vár, hogy majd valaki…”.
bumburi. nem változott a véleményem, és valószínűleg nem is fog abban, hogy a választási bojkott lenne a legmegfelelőbb megoldás. ennek azonban csak akkor van értelme, ha a teljes ellenzék résztvesz a bojkottban, legalább ebben összefognak. sajnos semmi jele annak, hogy erre van esély. egyszóval én annak vagyok a híve, hogy nem feladva a szerintünk helyes álláspontot, ki kell tartanunk a bojkott mellette, de ez nem jelentheti azt, hogy akkor másról nem is ejthetünk szót. ettől még a kísérletezgető politikai erők programjairól alkothatunk véleményt. a jelen politikai mezőnyben pedig, akár tetszik ez nekünk akár nem, Gyurcsány és programja az egyetlen értékelhető valami. a többire szóts em érdemes vesztegetni. valószínűnek tartom én is, hogy Orbán hatalmon fog maradni, a leváltása demokratikus eszközökkel szerintem is hiú ábránd, vagy egyszerű parasztvakítás. de ahhoz, hogy legyen a jövőbeli parlamentben erős demokrata képviselet, ahhoz Gyurcsányékat be kell juttatni. ezt pedig nem lehet olyan őszinte beszéddel megtenni, hogy “úgysincs semmi esélyünk”. Abban viszont boiztos vagyok, hogy amennyiben Gyurcsány frakcióvezető lesz, akkor naponta fogja a parlamentet felmosni Orbánnal. Kegyetlen politikai harc lesz. Orbán évek óta kerüli a közvetlen szembesítést Gyurcsánnyal. A parlamentben egy frakcióvezető elől nem bújhat el, csak úgy, ha nem ő lesz a miniszterelnök. Ezt egyébként el tudom képzelni, hogy Gyurcsány miatt beállítja miniszterelnöknek Rogánt vagy Lázárt, magának meg kitalál valami funkciót a háttérben. Ha bevállalja a miniszterelnökséget, akkor bele fog bukni, mert Gyurcsány naponta fogja ízekre szedni.
Nagyon jó móka lenne egy polgárháborút kirobbantani,több ezer halottal,még több sebesülttel és máris teljesítenénk orbán leghőbb vágyát,amire 2006 óta vár,beteljesülne a bosszúja a magyar néppel szemben amiért 2002-ben elvették tőle a hatalmat.
Az, ami ma ebben az országban van semmiféle kormányzási formába nem illeszthető bele, az ellenzéknek azer is van nehéz helyzete, mert ilyen kormányra még a világban nem volt példa, hogy egy országot egy koleszos, joghézag doktorok vezessenek és ezek ellen hogyan lehet egy úgy mond demokráciában fellépni?!
Olyan tákolmánnyal alátámasztva hatalmukat, hogy az csak nekik kedvezzen, ilyen nincs Európában és, hogy ezt nem akarják látni külföldön, nekem ez a legfurább az egészben!
A választási törvény miatt azt mondták nincs kétféle állampolgár – aztán úgy kreálják, hogy az egyik kint élő levélben is szavazhat, a másik pedig utazgasson a kijelölt helyekre, ha szavazhatnékja támadna!
-
Miért nem látják ezt az EU-ban, az USA-ban?
Senki nem olyan vak, mint aki nem akar látni!
Csak még az okát nem értem ennek a vakságnak!
Öreg Titán
Megette a fene az egészet.
Ma olvastam, hogy mindegyik ellenzéki párt 2018-ra gyúr.
Akár igaz, akár nem, (mindenesetre igaznak látszik)a mostani felállás szerint egyik sem vállal fel konfrontációt az aljasság ellen.
Menjenek a jó francba!
.
Latolgathatjuk mi itt a gumicsontként elénk vetett távlati terveiket, attól az ország még tovább rohad, egyre több lesz a nincstelen, és az éhező gyerek.
2018-ban meg mindenki lincselni fog mindenkit, mert egyformán hiteltelenné tették magukat.
Aljasságnak tartom! Pont azoktól, akiknek lehetőségük lenne a változtatásra, azok viszik a gödörbe lelövés nélkül az embereket.Gyávaságuk okán.
“Hazádnak rendületlenül”
ateista
A vége az lesz. Utálja az embereket és csak a hatalmat szereti, már annyira, de annyira harcolna.
Ha győz a Fidesz, akkor abba belerokkan az ország, a kifosztott, lealázott embereknél pedig elszakad a cérna.
Ha nem győznének))), akkor képzelhetjük, hogy mit művelnének itt, mint ellenzék, hát 2006 ahhoz kutyafüle lenne!
Csak az övéi tudnák leléptetni, de ez nem az ő érdekük, már annyira benne vannak a trutyiban, így együtt, hogy nem tehetnek semmit, nekik még kitömve is többet ér, mintsem veszítsenek!
Ha az ellenzék nem is beszél számonkérésről, mindenki tudja, hogy ezen a rabláson, ezen az országromboláson simán nem lehet túllépni, büntetlenül ezt nem lehet hagyni! A fideszesek is tudják ezt!
-
Végezetül:
Azer azt tudjuk, hogy nem sikerülhet a bebetonozódás, még egy diktátor sem tudott örökre megmaradni, így vagy úgy, de el/kimúlnak.
Pont az nem BOJKOTTal, aki oszinte es tisztesseges kiallast mond magarol es a partjarol !!!
Milyen köztévét szüntetnének meg Gyurcsányék amikor nincs is köztévé csak közpénzen fenntartott Fidesz médiumok vannak amit butácska Fidesz komisszárok cenzúráznak .
Valaki nézzen már bele egy varázsgömbbe. Mit lát 2018-ban? Lát ott parlamentet?
Lát ott ellenzéket.? Lát ott bármit ami nem elnöki kormányzásról és a hatami elit diktaturájáról szól? Választás? Akkor?
Már most sincs. Csak demokratikus választásgátlók. tömkellege .Alaptörvényestől amelyből kiherélték a válaztási csalást, átrajzolt határokról, ellenzéket egymásnak ugrasztó választójogi törvényről, feljelentések tömkellegéről és egymásnak ellentmondó közigazgatási határozatokról. Véletlenül a hatalom felé hajlik a döntéshozatal:)
Miről vizionálnak az urak? A semmiről?
Ha most nem lépnek akkor vége. Befejeztük kirándulásunkat Európában s kullogunk vissza a sztyeppékre.
Kedves bumburi!
Ne vitatkozz azokkal, akik hozzaszolasukban azt fejtik ki: miert fogjak legitimalni a 2010 utan letrehozott diktaturat.
Azokkal akik most mar sokadszorra -itt az ANen- azt szajkozzak: kell tenni a valasztasi torvenyekkel, stb…
Gyurcsany tegnap nem csak a 16pontrol beszelt, hanem hogy azok megvalositasat kikkel egyutt kepzeli el. Mar csak ez maga is: a tuti bukas !!!
csakén
2013. december 2. hétfő
12:54
“Azer azt tudjuk, hogy nem sikerülhet a bebetonozódás, még egy diktátor sem tudott örökre megmaradni, így vagy úgy, de el/kimúlnak.”
.
Csak tudod, ha apaink es nagyapaink is nem diktaturaban eltek volna, akkor meg talan igazad is lenne.
Igy azonban kicsit “uncsi”, hogy utanunk a gyerekeink is abban eljenek…
A fenti hozzászólásokat olvasva úgy tűnik, hogy a hozzászólók ugyanazokon a szavakon mást-mást értenek, és részben ez lehet a véleménykülönbségek alapja.
.
Szerintem tisztázni kéne a fogalmakat:
.
1. Van-e ma valódi ellenzéki párt Magyarországon?
a) nincs — GOTO 2
b) van, mind az — GOTO 3
c) van, de csak a DK — GOTO 4
d) van, mégpedig nem a DK, hanem X párt — GOTO 5
.
2. Kár a gőzért, GOTO 6
.
3. Márpedig ezek pártok nem fognak össze, pedig másképp semmi esélyük. Amelyik megfúrja az összefogást, az nem ellenzéki párt, új választ kérek az 1. pontra.
.
4. A DK nem ellenzéki pártokkal akar összefogni. Épeszű ellenzéki párt ilyet nem tesz. Ezzel magát fogja leamortizálni. GOTO 6.
.
5. Apám, te vagy nem olvasol újságot, vagy nem gondolkodsz, vagy egyiket sem teszed. Próbálkozz meg legalább az egyikkel, aztán GOTO 1.
.
6. 2014-ben nincs esély változásra. Végig kell néznünk és szenvednünk ennek az ellenzéknek a teljes megsemmisülését, csak utána van esély valódi ellenzék kialakulására. GOTO HELL.
A vak — vagy magát vaknak tettető — “ellenzék”-ről, amelyik az istennek sem akarja látni, hogy ezt a hatalmat nem a szavak fogják megdönteni, azt sem akarja látni, hogy ami megdöntheti, ott teljesen készületlenek:
.
Örkény István: In memoriam dr. K. H. G.
- Hölderlin ist ihnen unbekannt? – kérdezte dr. K. H. G., miközben a lódögnek a gödröt ásta.
- Ki volt az? – kérdezte a német őr.
- Aki a Hyperion-t írta – magyarázta dr. K. H. G. Nagyon szeretett magyarázni.
- A német romantika legnagyobb alakja. És például Heine?
- Kik ezek? – kérdezte az őr.
- Költők – mondta dr. K. H. G. – Schiller nevét sem ismeri?
- De ismerem – mondta a német őr.
- És Rilkét?
- Őt is – mondta a német őr, és paprikavörös lett, és lelőtte dr. K. H. G-t.
.
Én szóltam.
Bumburi!
Köszönöm,hogy felhívtad a figyelmünket erre a Rakacai cikkre, ez megrázó és embertelen. Európa közepén pedig megengedhetetlen. Ez úgy hatott rám,hogy e cikk írása után kikapcsolom a gépemet.
Tisztelt kormányzó párt! Keresztények jobb és bal oldal! Tisztelt honatyáink!
Felhívom a szíves figyelmüket ha a karácsony szent estéjén a gyertya fényes vacsora közben zsíros liba combbal maszatolják a szájukat fültől fülig, jusson eszükbe egy Borsod megyei kistelepülés :Rakaca, ahol jelen pillanatban éhezik és sanyarog 180 iskolás, 50 kis óvodás.
Az a vezető funkcionárius aki 4 osztályt végzett nőt hitel ügyintézőnek beiskoláz, és talán erre iskola támogatást is kér, annak agyüregébe egy meztelen csiga kószál.
Orbán úr! Miniszter elnök úr! Lepje meg Rakaca lakosait tekintettel a közelgő ünnepekre, és közben szégyellje magát, mert hát az ország jól teljesít!
Végignéztem Gyurcsány beszédét, és ismét csalódtam. Lehet, hogy csak az én vesszőparipám, hogy az alkotmány életbeléptetését, és annak módosításait KIZÁRÓLAG A NÉP jogosúlt NÉPSZAVAZÁSSAL megtenni! Ezt nem lehet képviseleti demokráciával elintézni. Számomra megfoghatatlan, hogy ezt a rossz jelenlegi 2/3-os baromságot -amelynek eredményét látjuk, és szenvedjük- miért nem hajlandók a politikusok megváltoztatni. Valószínüleg a saját korlátaik felállítását nem kívánják a Nép kezébe adni, mert az akkor nehezen tolható ki. Azt már fel sem fogják, hogy ez a korlátozás legalább annyira szolgálná az ő biztonságukat is, mint a jogon túlterjeszkedés a kényelemüket. Sajnos ennyire szűklátókörüek a politikusaink, és ez alol Gyurcsány sem kivétel. H aigen, akkor a helyzet még rosszabb, mer akkor közönséges aljasságról beszélhetünk.
hahó mindenkinek!
mi irhatunk itt nagyon okosakat, de mégsem alapitottunk pártot, hogy megmutassuk a világnak meg a mangalicának, hogy mi vagyunk az ofék!
ez a dög olyan ördögi csapdát állitott az ellenfeleinek.
nem akarok menteni senkit, mert igen sokat hibázik az ellenzék, de igazán nincs könnyü válasz a hogyan továbbra!
eddig ami a legszimpibb volt nekem, összeállni egy csokorba, választást nyerni és fél év mulva vagy mittomén egy uj választáson mérje le magát külön külön mindenki.
az hogy sok minden hiányzik a DK programjából ez igaz.
de komolyan hiszitek, a csuti menekült mindent el fog mondani nekünk, hogy mi mindent fog tenni, ha lesznek olyan barnok akik totálhatalmat adnak ujra neki, illetve ha elcsalja a szavazatokat a saját javukra?
telekis
Egyetértek, és le vagyok döbbenve!
Magyarorstzágon, aki kiáll és mond valamit, aki kidolgoz és leír valamit, azok döntő többsége így jár. Azonnal jönnek a kétkedők, a csalódottak, a bírálók, a mindent leszólók, de szerencsére vannak kevesek, aki építő jvaslatok megtételére is képesek, hogy előbbre mozdítsanak egy-egy ügyet.
Gyurcsány hiába mondja, hogy amit elmond az a kidolgozás alatt álló, nem véglegesített programjuk kis szelete. Hiába beszél magyarul és érthetően, sokan nem értik, vagy nem akarják érteni. Vele ellentétben Mesterházy és Bajnai ezzel szemben alig mond valamit, azt is nagy általánosságban teszik, mégis sokan követik őket. Orbán kétértelmű szóvirágait sok százezren vélik érteni, és követik őt. Gyurcsánynak ennek ellenére, egyelőre azon az uton kell haladnia, amit megkezdett, hogy több embert tudjon maga és pártja mellé állítani, mint ahány kétkedő elfordul tőle. A teljes ellenzési összefogás vagy a bojkott kimondásáig ugyanis nincs más lehetősége.
EdCarping
Nagyon is értjük amit mond!
Duzzaszthatja bármilyen kövérre a pártját, ha nem lesz ereje, vagy tehetsége egy drasztikus lépésre!
Mivel Ő csak igazat mond, nem fogja megmásítani az eddig elmondottakat, és nem fog bojkottot hirdetni, még ha összeállna minden ellenzéki párt is!
Akkor most valami nem stimmel szerintem.
Vagy én vagyok hülye, vagy én vagyok hülye, mert Gyurcsány nem lehet az.
Tudod, most látszik hogy nem tanult a hibáiból. 2006 visszaköszön!
Már választás előtt polgárháborús hangulat lesz, és eszébe nem jut,eh, semmi,csak a hülye gondolataim sorjáznak.
Bennem van a hiba.
Mi a francnak indulok ki a megtörtént dolgokból, meg a saját kicsinyes, semmire nem következtető gondolataimból…
Inkább várjuk a Messiást!
Szenzációsnak tartom a köztévé megszüntetését.
Legyen egy technikai központ, amely jelentkezés és besorolás alapján vállakozói tőkéből készült műsorokat, hiradókat, tudományos filmeket stb. sugározna.
Remélem, ebbe a köztévé fogalomba a Duna televizió is benne foglaltatik.
Lehet, hogy kiverem a biztosítékot, de az amit itt műveltek, attól még az élettől is elmegy az ember kedve!
Ez az az értelmiségi stílus, amibe belepusztul az ország!
Semmi sem jó!
Semmi sem úgy jó!
De legfőképpen tuti elqr mindent!
Amit itt műveltek, az a magyar átok!
Gyöngyi Péter
Miért is?
Bumburi!
A nemösszefogás ugyanerről szól!
Nem kell egyetérteni mindennel, de hogy semmi sem jó, semmi sem úgy jó, és egyébként csak a bojkott az üdvözítő, és ha nincs bojkott, akkor minden el van qrva?
Akkor amikor végre egy párt, kezdi felvillanyozni az embereket,
Amikor végre valakik mindent megtesznek azért, hogy véráldozat nélkül, megpróbálják demokratikusa az utolsó esélyt megteremteni,
Amikor végre – ha ugyan icipici ellenzéki párt is – offenzívába lendül, tesz, tesz és tesz, akkor ez a nyálazás, nagyon nem fer!
Egyébként meg gondolkodjatok!
Gyöngyi Péter
Elgondolkodtam azon amit írtál.
Hogy amit itt produkálunk, az szerinted értelmiségi stílus.
Ki kell ábrándítsalak! Vedd észre, hogy amit a magyar nép produkál,(nem csak itt) az Kertész Ákos által már nagyon szépen leírt genetikusan alattvaló stílus!
Hogy miért?
Mert nem rendszabályozzuk meg a pártokat, hogy értünk, és ne magukért dolgozzanak!Mert azt várjuk tőlük, hogy vezessenek bennünket, és mi felsorakozunk mögéjük, megelőlegezve a bizalmat, hogy értünk cselekszenek.
Látsz ebből valamit?
Ebből csak az alattvalóság süt, de nagyon.
Nézz szét a világban! Nem is kell messzire nézned, mindjárt itt van Ukrajna.Mennyire egyet akarnak, és milyen határozottan!A NÉP-hez csatlakoztak a pártok, és nem fordítva, mint ahogy itt szeretnék,hiszen csak ezért dolgoznak, egytől egyig.
Elhintve azt az esti mesét, hogy majd ha ők…
Jobb ha tudod, maradunk akik voltunk! Így nem lehet a világot jobbítani, hogy ilyen olyan érdekek mentén csatlakozunk a nekünk tetszőnek, mondhatnám azt is hazudónak, mert az alattvalói mivoltunk erre kényszerít bennünket!
Itt csak akkor lesz változás, ha megtisztítjuk az országot a heréktől,akik a nyakunkból nem akarnak távozni!
Békés úton. Tiszta lappal, és becsülettel szolgálva a HAZÁT!
Nagy szavak tudom, de máshogy nem fog menni!
Gyöngyi Péter !
Sajnos Te írtad le a tutit !
Igen, az a bizonyos turáni . . .
Kedves bumburdi,
kis pártal, magányosan is lehet bojkottot hirdetni, csak semmi értelme. Orbán rendszerét nem a DK, hanem a külön-együttműködő MSZP-Együtt-PM legitimálja majd, hiszen ők és a szimpatizánsaik körében a bojkott, a demokrácia helyreállításának igénye fel sem merül. Öket azonban senki sem kritizálja ezért, s azért sem, hogy nem Orbán leváltásáér dolgoznak, hanem azért, hogy kizárólagosan ők jussank ellenzékiként a 2014 utáni parlamentbe.
Nem Gyurcsány hívőként az a véleményem, hogy Gyurcsány igazat beszél, ahogy Öszödön is azt tette. Azt, hogy szavatartó-e nem tudom, de arra képes, hogy a politikai szükségleteknek megfelelően megváltoztassa a véleményét és azt megindokolja. A Jobbikkal való aláírás ügyében pl. a pártja tagságához fordult. Nem látszat megoldásokat keres, nem trüközni akar a papírlapokkal, mint Mesterházy, hanem a pártján belüli párbeszéd során kívánja kialakítani a végleges álláspotját. Miért ne lenne képes bármely kérdésben ezt a konzultációt megismételni?
EdCarping
Kritizálom én Mesterházyt is, csak nem itt, és a saját nevemen.
Látom hidd el a Gyurcsány erőfeszítéseit,de szélmalomharc amit csinál.
Ki kell mondania az IGAZAT, nem csak a VALÓT! Akkor fognak tömegek mellé állni!
Diktátor ellen demokráciával szembe menni olyan, mintha szenteltvízzel akarna beteget gyógyítani.
Számtalanszor leírtam, hogy jó, ahogy elindult, de a fordulatszámot növelni kell,ha változtatni akar.
Már fáraszt a mindennapos könyörgése az összefogásra, amikor láthatóan ki akarják golyózni a közéletből, nem csak Őt, hanem az egész DK elnökséget. Nem tartja megalázónak, hogy már a tagságot akarják elcsábítani tőle?
Kérdezhetnék többet is, de minek?
Meg kéne értenie, hogy radikalizálódnia kell bizonyos mértékig,hogy legalább a változás esélye meglegyen. De nem!
.
Látom sokan nem értenek velem egyet, a mínuszolók ezúttal a DK-tól kitettek magukért.Csinálják…
Végül is nem érthetünk mindenben egyet.
Lehet hogy én látom rosszul?Kívánom nektek legyen igazatok.
Eddig még ez Feri legjobb ötlete.
Lehetne több is…