Meghallgattam a Klubrádió “egy cikkemre hivatkozott, de az ő véleménye egyáltalán nem érdekelt, kizárólag Bolgár György álláspontjára voltam kíváncsi. Ennek oka az, hogy a hallgató úgy kezdte a mondandóját, hogy elhatárolódott az írásomban található kifejezésektől, ahogy ő mondta: “személyeskedésektől”, majd azt firtatta, nem lehet-e mégis, hogy a fasizmus kérdésében igazam van.
Tekintettel arra, hogy személyemet és írásaimat olyan figurák részéről is heves bírálatok érik, akik életükben egyetlen figyelemre méltó dolgot nem tettek az asztalra, véleményük a söntéspult egyik végétől a másikig érvényes, jelentéktelenségüknél csak az önhittségük nagyobb, engedtessék meg nekem a botorság, hogy irományaim értelmezéséhez valamiféle használati utasítással magam is hozzájáruljak. Annál is inkább, mert ezek az urak és hölgyek olyan szélsőséges hangnemet ütnek meg, amelyet meg sem közelítenek a kifejezések, amelyeket dramaturgiai funkcióval használok.
Ha valaki azzal kezdi a mondanivalóját, hogy elhatárolódk tőlem, hogy megfeleljen a baloldali pártlakájok és sajtókomisszárok elvárásainak, annak véleménye nem érdekel, amelyben kifejtené, hogy amúgy igazam van. Nem csupán azért, mert ez erős jellemhibára vall, hanem azért, mert a kettő nem választható el egymástól. A tartalom és a forma egységet alkot: vagy együtt igaz, vagy együtt hamis mindkettő. A megformálás módját a tartalom indokolja vagy cáfolja. Ez az oka, hogy a betelefonáló, aki az én álláspontomat védte (miközben elhatárolódott tőlem), számomra hiteltelenebb, mint Bolgár György, aki következetesen elveti cikkeimnek mind a tartalmát, mind a formáját. Ez egy konzekvens és értékelhető álláspont, amelyre érdemes odafigyelni. Aki tőlem elhatárolódva mismásol, és úgy adja elő, hogy nekem igazam van, annak a véleménye számomra érdektelen.
Ezért elsősorban arra szeretnék reagálni, amit Bolgár György tiszteletre méltó következetességgel kifejtett, és aminek egyetlen szavával sem értek egyet. Miután a hallgató rám hivatkozott, Bolgár György részben velem is vitatkozott. Ezért az általa elmondottakhoz fűznék néhány megjegyzést. Bolgár György szerint az Orbán-rendszer állama nem fasiszta állam, csupán fasizálódásról lehet beszélni. Szerinte vannak olyan tendenciák, amelyek a fasiszta állam kialakulásához vezethetnek, de ez még nem az. Abban bízik, hogy soha nem is lesz az, mert a magyar társadalom és a demokrácia erősebbnek bizonyul ezeknél a tendenciáknál. Majd Bolgár György felsorolta azokat a jellemzőket, amelyek szerinte megkülönböztetik az Orbán-rendszert a fasizmustól: az ország határain belül is lehet nyíltan kritizálni a kormányt, lehet vitatkozni a fasiszta jellegéről, és ezért nem visznek el senkit. Vannak pártok, vannak választások, le lehet váltani a hatalmat.
Ebből az is következik, hogy amikor az Orbán-rendszerben szankcionálják majd a szabad véleményt és nem lehet leváltani a kormányt, Bolgár György majd azt mondja, hogy most már fasiszta állam van, de eddig nem volt. Soha nem fogja elismerni, hogy nekem volt igazam. Holott az általa említett ismérvek bekövetkezéséhez semmit nem kell változtatni, csak használni kell a jelenlegi törvényeket. Magyarországon törvényekkel bebetonozott, formailag kiépített fasiszta állam működik, amely nem alkalmaz erőszakot. Emlékeztetnék Bruck András hasonlatára, amelyben azt mondja, hogy tél nem csak akkor van, ha fenekéig befagyott a tó. Magyarországon alkotmányosan korlátozták a sajtó és a szólás szabadságát, felszámolták a jogállamot, struktúráját tekintve kiépült a fasiszta állam. Kizárólag a Vezér jóindulatán, akaratán és érdekein múlik, hogy nem alkalmazzák azokat a törvényeket, amelyek totálissá tennék a puha diktatúrát. Az orbánista fasiszta állam nem szorul rá, hogy használja ezeket. Különösen, amíg Bolgár György a Klubrádióban ilyen vehemensen védi a demokrácia hamis látszatát, és azzal altatja az embereket, hogy a magyar demokrácia erős, megvédi magát: “minden demokráciában vannak hullámvölgyek, amikor néhány éven át önkényuralmi tendenciák érvényesülnek, de attól azok az országok még nem fasiszták” – mondja. Példaként említette, hogy Amerika sem volt fasiszta állam attól, hogy a Klu-Klux-Klan működött, vagy amikor a McCarthy korszakban boszorkányüldözést folytattak a kommunistagyanús személyek ellen. Bolgár György abba a hibába esett, amikor a magyar antiszemiták azzal védekeznek, hogy máshol is van antiszemitizmus. Csak nem olyan. Jobb, ha ezt a hasonlatát nem hallgatták szakemberek. Vagy az amerikai nagykövetség. Ez majdnem olyan volt, mint Orbán válaszai a németeknek.
Bolgár György elfelejti, hogy a Ku-Klux-Klan létezése nem azt jelentette, hogy megváltozott az ország államformája, jogrendje. Nem iktatták ki a fékek és ellensúlyok rendszerét, nem összpontosult a törvényhozó, a végrehajtó és a bírói hatalom (amely még helyenként ellenáll) egyetlen ember kezében. A McCarthy-korszakban nem jelentette be senki, hogy forradalom történt, nem hatalmazta fel senki önmagát egy NENYI-bohózat keretében, hogy egy új társadalmi és gazdasági rendszert hozzon létre. Márpedig Orbán ezzel bízta meg magát, és ezt végre is hajtotta. Az alkotmányos rendet megváltoztatta. Ezredszer is szeretném leírni, hogy az Alkotmány, amelyre Orbán esküt tett, lehetővé tette az Alkotmány megváltoztatását, de nem engedte meg az alkotmányos rend megváltoztatását (hogy világosabb legyen: megdöntését). Az Alkotmányt meg lehet változtatni, az alkotmányos rendet nem. Aki ezt megteszi, államcsínyt, puccsot követ el. Az alkotmányos rend megváltoztatása az Alkotmány szerint bűncselekmény, a Büntetőtörvénykönyv az államellenes bűncselekmények között tartotta számon. Fegyveres erőszakra azért nem volt szükség, mert az erőszak monopóliumának a birtokában követték el a bűncselekményt, az ország népe és Orbán politikai ellenzéke pedig hazafiatlan módon nem kelt az Alkotmány és az alkotmányos rend védelmére. Amikor néhányan ezt a parlamenti parkolóhoz való láncolással megtették, akkor velük szemben fizikai erőszakot is alkalmaztak. A Ku-Klux-Klan engem emlékeztet a Fideszre, de a hasonlat annyiban sántít, hogy a Ku-Klux-Klan nem változtatta meg az ország alkotmányos rendjét, és “nem határozott új társadalmi és gazdasági rend bevezetéséről”, semmiféle felhatalmazásra hivatkozva. McCarthy szenátor hidegháborús tombolása nem érintette a demokratikus intézményrendszert, az amerikai demokrácia ezért volt képes legyőzni a Ku-Klux-Klan-t és McCarhy-t is. Bolgár György azt felejti el, hogy a magyar “demokrácia”, ahogy ő nevezi, már nem rendelkezik ezekkel a jogi eszközökel, alkotmányos garanciákkal és szabadságjogokkal. Ezek megszűntek. A magyar Ku-Klux-Klan – hogy maradjunk Bolgár György hasonlatánál – megfékezhetetlen.
Bolgár György azt mondja, hogy akkor beszélhetünk fasizmusról, ha léteznek pártok, de azokat olyan mértékben ellehetetlenítik, hogy nem képesek a funkciójuknak megfelelően működni. Dehát ezen már régen túl vagyunk. Ezek a pártok, amelyeket be sem kell tiltani, nem rendelkeznek azokkal az eszközökkel, jogokkal és lehetőségekkel, amelyek birtokában képesek a hatalmat leváltani. Létezésük és működésük formális. Semmiféle jogaik nincsenek, a parlamentben a kisebbségnek semmiféle eszköze nincs a hatalom ellenőrzésére, korlátozására vagy befolyásolására. Ha túl hangosak, Kövér megbünteti vagy rendőrökkel kivezetteti őket. Szánalmas komédia az egész. Az ország egyszemélyes ura bármit megszerez, amit akar, mert “csinál egy törvényt” hozzá. Bolgár György másik szabadság melletti érve, hogy szabadon beszélhetnek a Klubrádióban, és úgy tesz, mintha ez azt jelentené, hogy sajtószabadság van. Elfelejti, hogy a Klubrádió egy korlátozott hatósugarú rétegrádió, amely nem jut el tömegekhez, semmiféle befolyást nem gyakorol a közvéleményre, annak a százezer embernek szól, akik úgyis egyetértenek egymással. Ez a rádió, és ennek a nyilvánosságnak a többi része egy olyan önkielégítéshez hasonlítható, amely közben nincs élvezet, és amelynek végén elmarad az ejakuláció. A tömegbefolyásolás eszközei, a közszolgálati média a Vezér kezében vannak, amelyeket elfoglalt és kisajátított. Minden fasiszta állam első lépése ez. Az ellenzék nem jut nyilvánossághoz. Ahogyan arra Vásárhelyi Mária igen helyesen rámutatott, egyenlő nyilvánossághoz való jutás nélkül nincsenek szabad választások. Senki nem tud és nem mer független és szabad médiumot indítani, mert a közvetett és közvetlen következményei olyan súlyosak lennének, hogy azt senki nem vállalja. Elég megnézni a kereskedelmi televíziók híradóit. Bolgár György összetéveszti önmagát a korlátlan nyilvánossággal. Őt azért nem vezetik el, mert kielégíti egy zárt közösség rétegigényét, létezésével fenntartja a demokrácia hamis látszatát, ugyanakkor semmiféle tömegbefolyást nem gyakorol. Saját hallgatóságából is kiöli a diktatúrával szembeni lázadást. A szóban forgó műsorban is azt sugallta, hogy átmeneti rossz tendenciákról van szó, amelyek majd megváltoznak. A végén arra bíztatta a hallgatót, hogy ne legyen pesszimista és ne féljen a jövőtől. Orbán helyében augusztus 20-án egy Nagykereszttel tüntetném ki, mert ilyen hasznos tevékenységet kevesen látnak el neki, mint Bolgár György. Nem is értem, miért nem kapott még legalább egy trafikot vagy egy hold földet Felcsúton.
A hallgató azt mondta, hogy már nincsenek szabad választások, és nem lehet leváltani Orbánt. Erre Bolgár György azt mondta, hogy de igenis lehet, ha elegen akarják. Mire a hallgató úgy érvelt, hogy ha ennek a veszélye fennállna, akkor hoznának újabb törvényt, amely ezt megakadályozza. Mire Bolgár György azt válaszolta, hogy akkor már tényleg fasizmus lenne, de most még nincs az, és senki ne vetítse ki a félelmeit a valóságra. Csakhogy a jelenlegi választási törvény már így született, hogy megakadályozza az Orbán-kormány leváltását. Ennyire volt egyelőre szükség. Ha Bolgár György hű marad saját definíciójához, akkor ez már fasizmus. De ha a választókhoz nem juthat el az ellenzék, és egyéb szabályok felborítják az egyenlő esélyeket, éppen csak annyira, amennyire szükséges, akkor nem lehet szabad választásokról beszélni. Orbán leváltását az adminisztrációs szabályok és a médiaszabadság hiánya máris megakadályozta. Szembe kellene nézni azzal a ténnyel, hogy Felcsút legjobb focistáját már nem lehet leváltani, ehhez nem járult ő hozzá. Magyarországon pedig csak az történhet meg, amit ő akar. Egy igazi ellenzék sem lenne képes leváltani. Ha lenne igazi ellenzék, akkor most lenne polgárháború és nem húsz év múlva. A választásokra a legerősebb fegyverével, a kincstári optimizmussal készülő ellenzék egyébként is saját csapdájában vesztegel. Azt állítják, hogy nemcsak az Orbán-kormányt akarják leváltani, hanem az Orbán-rendszert is meg akarják változtatni. Miért? Ha az Orbán-rendszer legitim, ha nem törvénytelen, ha nem államcsíny révén jött létre, ha nem történt bűncselekmény, akkor milyen alapon akarják a jelenlegi törvényes rendet megváltoztatni? Ha nem mondják ki, hogy itt megdöntötték az alkotmányos rendet, és az új rendszer illegitim, bűncselekmény útján jött létre, akkor milyen alapon akarják visszaállítani a köztársaságot? Az orbáni értelmezés szerint meg sem szűnt a köztársaság. Ha kimondják, hogy itt bizony bűncselekmény történt, semmi nem érvényes, egy tollvonással kell visszaállítani a régi alkotmányt és semmissé tenni Orbán egyszemélyes törvényeit, akkor miért indulnak az illegitim hatalom, a bűnözők által kiírt választásokon? Ha ezt a rendszert meg kell dönteni, akkor meg kell mondani, hogy mi ez a rendszer. Akkor ezt a rendszert totális bojkott és blokád alá kell helyezni, nem pedig legitimálni egy választási cirkusz keretében, mintha itt egy igazi demokrácia lenne, ahol egyenlő feltételeket biztosító szabad választások zajlanának.
Hogy mi a fasizmus, arra sokféle elmélet létezik. De vannak közös vonások, amelyek valamennyi definícióban szerepelnek. Az Orbán-rendszer állama ezeknek a definícióknak megfelel. A fasiszta mozgalmak közös vonása az állam fontosságának hangsúlyozása, az erős vezető iránti rajongás, a nacionalizmus legszélsőségesebb formái, a saját etnikum felsőbbrendűségébe vetett hit, a militáns magatartás. Az állandó harc és háború mindenkivel. A politikai erőszak, a vezérkultusz, a vezérelv, az állam elsődlegességének elve, a vegyes tulajdonú gazdaság, a korporációk rendszere, a munkaalapú társadalom, a liberalizmusellenesség, az antikommunizmus és az antikapitalizmus. A nemzeti és faji jelleg hangsúlyozása. Az állami beavatkozás mellett nagy teret kap a nemzeti tőke, beleértve a nagytőkét is. A nemzetgazdaságban az önellátásra és a függetlenség hangsúlyozása, adósság visszafizetése, a protekcionizmus bevetése. A fasizmus egyfajta „harmadik utat” javasol a kapitalizmus és a marxista szocializmus között. A nacionalizmus harcias, szélsőséges, soviniszta, idegengyűlölő formáját képviselik. A nemzeti újjászületés, új honfoglalás mítosza, a tudatos propagandatevékenység, a populizmus, a nyilvánosság korlátozása, a küldetéstudat. Melyik nem jellemző az Orbán-rendszerre? Ha megnézzük az Orbán-rendszer kiépítésének folyamatát, és összehasonlítjuk Mussolini fasiszta államának kiépítésével, abszolút egyezőek a párhuzamok. Azt nem szükséges magyarázni, hogy 2013-ban, az Európai Unió tagjaként, Mussolini sem olyan fasiszta államot építene, mint 1929-ben, hanem olyat, mint Orbán. A fasizmus egy államforma, állammodell, nem azonos sem a nácizmussal, sem a totális diktatúrákkal. Lehet totális diktatúra, de nem szükséges. Mussolini fasiszta állama sokáig nem volt totális diktatúra. Nem azok alapján kell azonosítani a fasizmust, amelyek a múlt század húszas és harmincas éveire voltak jellemzők, nem szabad a fizikai erőszakra sem korlátozni. A fasizmus egy struktúra, államszerkezet, amely megkérdőjelezi a szabad véleményt, vallást, hitet, világnézetet, jogi úton korlátozza és szankcionálja a hatalom világnézetétől és értékrendjétől eltérő gondolkodásmódot. Ezek lehetnek direk és indirekt formák, de hivatalosan helytelenítettek és nemzetellenesnek minősítettek. A hatalom egy kézben való koncentrálását jelenti, a sajtószabadságnak a propagandával való felváltását, az állam által totálisan kontrollált gazdaságot és tulajdonviszonyokat. Mi az, ami ebből nem valósult meg? Bolgár György mondjon egyetlen intézményes vagy jogi korlátot, amely ténylegesen korlátozza Orbán Viktor egyszemélyes abszolút hatalmát.
Mussolini sokáig soha nem látott népszerűségnek örvendett. Nagyobbnak, mint Orbán, mert annyival tehetségesebb volt nála. A fejjel lefelé való felakasztás nem az elején van, hanem a végén. Ahogyan Mussolini rendszerében is sokáig voltak még pártok és ellenzéki média, amelyek azonban sokkal világosabban látták Mussolinit, mint a Klubrádió Orbánt. Ezért előbb számolták fel őket, mint Orbán médiabirodalmának egyik zászlóshajóját, a Klubrádiót fogják. Nálunk még a látszólagos ellenzéket is az Orbánnak kedves szöveggel etetik. Nem kívánok szörnyű sorsot Orbánnak, ezért kiáltozom, hogy állítsák meg, és korlátozzák, amíg lehet, mert ha ezt nem teszik meg, akkor ezt az embert – ha nem tud elég gyorsan futni a görbe lábaival – ki fogják belezni. Az én írásaim látszólagos agresszivitása mögött az a szándék áll, hogy ráébresszem kedves barátaimat, hogy ha nem térnek észhez, akkor ennek súlyos erőszak lesz a vége, mert nem lehet más. Bolgár György akkor majd ne tegyen úgy, mintha ezt nem lehetett volna most tudni. Ahol nem követelik meg, nem használják a jog eszközeit, ott a végén az erőszak elkerülhetetlen. Az erőszakot pedig el kellene kerülni. A fasizmus vagy nem fasizmus-vita, a definíciókon való ugrándozás is erről szól. Nem tudományos vitát folytatunk itt, hanem praktikus szempontból mondjuk, hogy struktúráját tekintve egy fasiszta állam váltotta fel a köztársaságot. Ha ugyanis így van, akkor tenni kell ellene, azonnal. Ha ezt letagadjuk, akkor megvárjuk, hogy a fasiszta állam erőszakot alkalmazzon, és azon a ponton már nem lehet megállítani, amikor Bolgár György bejelenti ezt, mert akkor már a szavaknak vége.
Bolgár György azt mondja, hogy a magyar társadalom nem fasiszta. Ezt kétlem. Vannak benne nem fasiszták is, de ha nem lenne fasiszta, nem támogatna egy fasiszta államot, és nem lenne a legnépszerűbb a fasiszta vezér. Ez egy fasiszta ország volt a két világháború között, amely szintén a politikai katolicizmusra és annak antiszemitizmusára támaszkodott. A politikai katolicizmus antiliberális, antikommunista és antikapitalista elvei azonosak a fasizmus elveivel. A “harmadik utas” gazdaságpolitika, amely a marxizmus és a kapitalizmus között keresi az állami korporációk által a nemzeti önellátást és a zsidóktól való függetlenséget, valamint a munkaalapú társadalom a kapitalista fogyasztással szemben, XIII. Leó pápa Rerum Novarum című enciklikájából és a keresztényszocializmus elméletéből származik. A magyar jobboldal identitása ide tért vissza, és egy ugyanolyan klerikálfasiszta államot épít, ugyanolyan társadalmi támogatással, mint a két világháború között. Csepeli György “Mi, Horthy Miklós” című kitűnő tanulmányában emlékeztet Mérei Ferenc egyik szociálpszichológiai kísérletére, amelyben azt vizsgálta, hogy a meghatározó vezetők (diktátorok) szabják meg a vezetett tömeg gondolkodását vagy csak kifejezik azt. A vizsgálat megállapította, hogy a vezető csak kifejezi az őt támogató vezetettek értékvilágát. Orbán nem ráerőszakolja a fasizmust a magyar népre, hanem kifejezője a magyar népben levő fasizmusnak. Azt erősíti bennük, ami bennük van. A hiszterizálás ezt szolgálja, a korlátozott nyilvánosság beszorítja a népet egy szűk gondolkodási sémába, és a kognitív disszonancia révén az identitását a fasizmushoz köti, és az össznemzeti butaságot erősíti. Ezt kellene széttörni a nyilvánosságnak, ez lenne Bolgár György és társai feladata. Magyarország tele van sziporkázó elmékkel és okos emberekkel, akik a Mozgó Világban és szakfolyóiratokban, könyvekben megírtak mindent, amiből azonosítani lehetne azt, ami történik. Nem véletlen, hogy a fasiszta állam igyekszik ellehetetleníteni őket. De akik a nyilvánosságnak legalább egy töredékével rendelkeznek, rutinból rádióznak, nem olvasnak, nem kutatnak, a művelődést harminc éve befejezték. Ezért beszélnek a levegőbe, és nem fogják fel mekkora a felelősségük. Nem értenek ahhoz, amiről beszélnek. Bolgár György nem kivétel és nem egyedi eset. Vele csupán azért foglalkozom annyit, mert az egyik legfelkészültebb újságíró, aki kollégáival együtt a (párt)sajtófinanszírozás morális áldozata, de akinek a szava messzire hangzik: az igazság is, a hazugság is. És akaratán kívül az Orbán-rendszer egyik legmarkánsabb védelmezője lett. Ezért a felelőssége sokkal nagyobb.
A műsort Bolgár György azzal zárta, hogy ne aggódjon a kedves hallgató, mert még itt vannak ők. Na, most kezdtem el igazán aggódni. Aggódni? Kétségbe esni. Rettegni.
.
.
EGY “FÉLRESIKEREDETT” INTERJÚ
.
Tegnap Bolgár György (17,30 körül) felhívta Tamás Gáspár Miklóst, hogy mi a véleménye arról, hogy az Amerikai Népszavában Bartus László állítása szerint Magyarországon fasiszmus van, szerinte meg nincs az…
TGM először – a nyilván, már a nap közben előre le és megbeszéltek szerint – megpróbálta a független igazság-bíró szerepét elátszva Bolgár elvárása szerint kijelenteni, hogy nincs fasizmus. Aztán szokásához méltón annyira belemelegedett a beszédbe, hogy végül is – szerintem – letért az elhatározott útról és bár kijelentésekben nem, de példáiban és következtetéseiben végülis Bartusnak lett igaza, amit Bolgár nagynagy hallgatásokkal honorált a nyilatkozónak. Nehéz lenne itt minden részletre kitérni a párbeszédükből, de a lényeg az a konkluzió volt, hogy a Bolgárúr által felhozott mai európai diktatúrák példái egyike sem annyira diktatóriukus mint a magyarországi… sajtó és szólásszabadságot pedig egyenesen nullának aposztrofálta Gazsi.
Ha tehát egy rövid mondatban az abban fölsorolt érvek és felhozott tények alapján összefoglalahatnám TGM kb 20 perces válaszát a kérdésre, akkor végsősoron . az . o r b á n i . r e n d s z e r . s z e r i n t e . i s . f a s i z m u s.
.
A víz elzárását a legrászorultabb társadalmi rétegtől 40 fokban – azt minek lehet nevezni?!
Nem tom’ ám én butuska, azer kérdezem….
tisztelt…
Végül is ügyes húzás – valakivel kimondatni, ha burkoltan is, hogy azer itten valami totyog, hápog, akkor az mi is lehet….
Szerintem nem a Zsigó félék találják ki a szövegüket. Régen Szíjjártóra mondták, hogy beszélő mikrofon. Zsigó, Selmeczi mind az, kiborgok. Ők csak elmondják, amit a PR csapat kitalál a Fidesznél. Fölösleges Zsigót szidni, mert így Orbánék mossák kezeiket.
Más. A végén még megérjük, hogy tökös püspök bent feszít a magyar kormányban, az lesz a szép. új világ.
Ritkán beszélünk róluk, szerintem túl ritkán. Magyarországon akkor lesz jogállam, ha a jelenlegi AB rács mögé kerül.
.
Anélkül nem tudom elképzelni.
.
sólyom valószínűleg csak morálisan vonható felelősségre, de az AB-nak az égvilágon semmi más dolga nem lett volna, mint védeni az alkotmányos rendet. Ha van valaki az országban, akiknek a szabadlábon való létezése eleve kizárja a jogállamiságot, akkor ő azok.
.
Kíváncsi vagyok, ki lenne az, aki ezt ki meri mondani Magyarországon.
Kérem szépen ők lettek itt betiltva.Rettegés magas foka.:)
http://www.youtube.com/watch?v=L4QlKuIegnI
http://orulunkvincent.blog.hu/2013/08/10/a_csavok
“Mennyi idő kell ahhoz, hogy kirajzolódjanak a darabjaira hullott, tradicionális, magyar munkásosztály és a deklasszálódott, szocialista középosztály romjai? Mennyi idő kell ahhoz, hogy a százhúszezer bruttó reménytelensége felcsillanjon a nemzeti rock és a rutinzsidózás mögött?”
Nekem ez a legnagyobb bajom, hogy Jótündér által említett két osztály nem a közös ellenség ellen fordul, aki mindenkit kizsigerel és meglop, hanem az egyik fele támogatja Orbánékat, és még csak észre sem veszi.
bubu64,
azért nem teljesen felesleges firtatni a az “olcsó igazságokat bömbölő nyakkendős hangoszlopok”(via Rolls Frrakció) szerepét.
Kell némi alapvető lelki trógerság ahhoz, hogy ilyen feladatot vállaljom valaki.
A minap meg is emlékeztem róla/róluk egy versemben:
…
Kormányszócipelők, hazugsághordozók
…
Régen nem nézem már a fideSS-híradót
Néha látok csak pár fideSS-es főtahót,
De úgy látom, mindig akad a bagázsból,
Kit rá lehet venni: hazudjon kapásból!
…
Kocsis “Ficsúr” Máté, fideSS-esek gyöngye!
Nem mondták, még neked: érvelésed gyönge!
Egy húron pendülsz a Szőke Piranhával,
Meg az ördög-képű Girnyó-Szász Andrással!
…
Rezzenetlen arccal szemünkbe hazudni…
Tudsz te aztán éjjel nyugodtan aludni?
Vagy Xanax-kúrán vagy, mint a fővezéred,
Csak hogy el ne veszítsd közben hidegvéred?
…
Mibe fáj ez nekünk? Mondd már meg a frankót!
Hány százezrével kell számolni a bankót,
Amit zsebre teszel, mert oly simán hazudsz…
Vagy ingyért csinálod? Cáfolj már meg, ha tudsz!
…
Zsigó Robi, téged el is feledtelek!
Nem győzöm jegyezni az újabb neveket!
Látom, osztódással megy a szaporodás…
De mindnek kapásból megy a hazudozás!
…
Hoppál Péter teszi teljessé a mezőnyt,
Szíjjártó meg szerzett sok-sok lépéselőnyt:
Böven megszolgálta a fideSS-es bárcát;
Egyedül hogy is tud vinni ennyi tárcát?…
…
Túl sok a demagóg és parttalan duma!
Ha vízből lenne, már áradna a Duna!
Tényleg azt hiszitek, hogy mindent beveszünk?
Hogy értünk lop-csal a fideSS-es koleszünk?
…
Ma még hazudhattok, s holnap utoljára!..
Tudjátok: addig jár korsó a kútjára…
És ha összetörik? Mi lesz majd veletek?
Hová húzzátok majd akkor a beletek?…
Egy kis emlékeztető a békés tüntetésre..
http://www.youtube.com/watch?v=i367SC_eVG0
Geszti Péternek hála – én ezt mindig megkönnyezem….akárcsak Demjén számát a Honfoglalásból….
Nem értem az ellenzéket.Már a rezsim is elismeri, hogy fasiszta, akkor miért finomkodnak?
http://nol.hu/belfold/20130810-patakynak_mennie_kellett_a_foterrol
“A fideszes képviselő-testület áthelyezte az antifasiszta ellenálló mellszobrát
Politikailag támadhatatlan alkotást szeretett volna állítani Kőbánya főterére a X. kerületi önkormányzat. A testület többségét alkotó Fidesz–Jobbik szerint a szintén ebben a ciklusban átkeresztelt Szent László téren álló Pataky István-mellszobor a legkevésbé sem tartozik ebbe a kategóriába.”
Az antifasiszta ellenálló nem korrekt. Ergo a fasizmus korrekt és így a fasiszta rendszer is. Ennél nyilvánvalóbb nem is lehetne. Kiemelném a fidesz-jobbik formálódó koalíciót. Nem véletlenül hallgat huza-Vona.
bubu64
Most pedig Vonat Gábor ajánlkozott be Fideszékhez.
Nem tudja, hogy ezt nem teheti meg az őt féltve nevelgető és óvó szemeivel kísérgető apukája nem teheti meg?!
Csalnak a választással és még szövetségre is lépne a Jobbbikkal, akkor vége lesz, mint a botnak – nem lesz még kézfogás sem vele, mint a leprást kerülnék, mert legalább a látszatra adni kell!
Ott lesz koalának az LMP- aki mind a 8 fővel akarja leverni a Fideszt!)))
Ki nem látja, hogy a feljelentgetős Schiffer mire készül – segédkezet nyújtani
a kormányalakításhoz, ő is hülyének nézi a magyar embereket – csak neki ez nem fog összejönni…
Bonnhomme
Persze igazad van, nem lehet elmenni mellettük szó nélkül. Csak nekem úgy jött le, hogy ők találják ki a mondandójukat. Nem hiszem.
A vers jó.:)
Bocsi: Bonhomme
bubu64
Hogy miért finomkodnak? Te is tudod!
Gyávák meglépni az első lépést,mert féltik amijük van. Politikusnak szegődtek, és nem hazafinak!
Undormány az egész bagázs!
“…..amit Bolgár nagynagy hallgatásokkal honorált a nyilatkozónak….” írja
“tisztelhölgyeimésuraim”
2013. augusztus 10. szombat
13:49
Én is hallgattam az interjút, és végre Bolgár megállta az állandó közbeszólást, nyilván mert nem volt érve, vagy végre belátta, hogy TGM nagyságrenddel műveltebb még nála is. TGM zseniális, nem nagyon van vetélytársa a 15 millió magyar között, és még szerény és udvarias is……Egyszer majd oktatni fogják minden iskolában. Egyébként egyre kevesebbet hallgatom és nézem Bolgárt és Kálmán Olgát, mert ők többet beszélnek, mint riportalanyaik, rendszerint már a kérdésben elmondják a választ, a véleményüket is. Pedig Bolgár élt Amerikában és láthatta a nagyokat és nyilván Olga “néni” is tud valamilyen világnyelven, tehát nézhet, hallgathat külföldi példákat. Én nem a fasiszta csőcseléktől, a fasiszta politikusainktól fogok infarktust vagy agyvérzést kapni, hanem ezektől az álszent bal-liberális kérdezőktől és néha válaszolóiktól (pl. tegnap Bokrostól…)
.
Csakén
Szerintem nem lesz vége. Tudjuk, hogy a Fidesz a Jobbik programját valósítja meg(közben a Jobbik képviselői is vagyonosodnak). Az Orbán-Kövér tandem cserében nem szól a zsidózás(Parlamentben!), cigányozás miatt. A Jobbik szavazói pedig úgy lesznek vele, hogy inkább ez a koalíció, mint visszajöjjenek a “”ballibsiszemétkomcsipufajkáskiszeszsidócigányok”. Ennyi lesz a történet.
A dalról, amit linkeltél. Nagyon szép, érzelmes. Sok dal teszik nekem, ami Magyarországról szól, de én már nagyon cinikus vagyok, vagy reális? Bemocskolták az érzelmeimet, amit a haza és nemzet iránti éreztem, kezdődött a kokárda viselési hercehurcával. Most elnéztem az éneklőket, Zorán és még néhányan Ok. Keresztes,nem, Demjént említetted ő sem. Sajnos én már külön veszem a művészi és politikai teljesítményt, ha a politikai nem nekem való, akkor elutasítom az embert, mert nincs párhuzamban a bennük lévő művésszel. Nem őszinték. Aki egy fasiszta- náci rezsimet támogat az nem művész számomra. Nem tudom jól megfogalmazni. Kollaborálnak a rezsimmel Ne haragudj, ezt én gondolom, ne vedd figyelembe, nem ellened irányul.
bubu64
Én annyira szeretem a zenét, hogy el tudom választani attól aki szerezte – pl. Wagner – Liszt Ferencnek is nehéz lehetett megemészteni, de elfogadta….
A kokárdát már nem hordom, pedig idén márc. 15-re meghirdették, hogy csakazértis kokárda és visszavesszük!
A “nemzeti” és az “igazi magyar”-tól viszont valóban kiütésem van, azt is leírtam már többször, hogy nem szívelem, hogy olyanok vitatják el tőlem, akik csak a látszattal törődnek, akik kívül hordják magyarságukat közben pedig szétlopják az országot, lejáratják és kizsigerelik az embereket vagy éppen ehhez lelkesen tapsikolnak!
Nem okoz nekem problémát, ha nem értenek velem egyet – éljen bárki kritikával, vitázzon csak ne győzködjön, mert engem nem lehet győzködéssel eltántorítani a tapasztalataimtól, de hogy fogadott prókátorként más nevében minősítsen az nem az AN-hez méltó, most éppen ezt emésztgetem!
http://www.youtube.com/watch?v=1t9qH0eHnA0
Említettétek, hogy Bolgár megkérdezte TGM-et, szerinte is van-e ma fasizmus Magyarországon. Elöljáróban megemlítem, az, hogy reagálni volt kénytelen László cikkére már jó jel és persze finom, ingyen reklám. Nyilván újabb százakat, esetleg ezreket hozott a fedélzetre.
Ami fontosabb: sokan leragadnak az összehasonlításnál Mussolini alkotásával, ami súlyos tévedés szerintem. Nem lehet egy közel száz esztendővel ezelőtti képződmény jellemzőit egy az egyben kutatni, megpróbálni felmutatni a mai Magyarországban. Az alap motívumok hasonlósága a lényeg és a bosszantó. Az utóbbi különösen azért, mert ez a förtelmes másolása az egyszer már megbukott kísérletnek a fasizmust/nácizmust, majd a bolsevizmust legyőző egyesült, demokratikus Európában történik. Külön szégyen, hogy nálunk. Ezt nevezi a Duce legjobb tanítványa rendkívüli teljesítménynek a leszálló ágban vergődő Nyugat ellenében.
sydney
Bokrossal mi volt a gondod? Csak kérdezem.
bubu64
A kollaboráló” művészekkel” ka pcsolatban teljesen egyetértek.
Keresztes,Pataky, Demjén, Balázs, Ákos . stb…. azonnal kikapcs.!
Ja ,és a p. tomika trafikos(5x)
Barry1
Akkor nagyon sok színészünket is elkapcsolhatjuk, de egyszer vége lesz ennek a rémálomnak és nem mi fogunk szégyenkezni….
.
Én pl. a Duna TV-n a Hogy volt…műsort általában megnézem, de a kapcsoló azer ott van kézközelben.
http://www.hirhatar.hu/hir/kozos-ellenzeki-tuntetes-budafokon
csakén
El is kapcsolom. Mondjuk a Nemcsák,a vallási TÉBOLYULT Eperjes, a szépszemű Szarvas stb nem is érdekel. De pl: Reviczkyt kimondottan sajnálom.
De aki ehhez bármilyen formában a nevét adja ( főleg az utolsó 3 évben,)
az rongy, szemét ember, az ,hogy majd szégyenkezni fognak az kevés.
Mijaza Dunatv ?
Geyza
Ne má’!
Én sem nézem a hazafiaskodástól csöpögő műsoraikat – de ebben a Hogy volt c. műsorban olyan színészekről van szó, akiket szerettem nézni és hallgatni, sok-sok örömet okoztak, most miért tagadnám meg, nagyon nagy baj, hogy a politikai mindenütt ott van, de ha ez a műsor megy, én megnézem – aztán vagy jó, vagy nem, de inkább jó, mert általában nincs benne politika.
csakén
Engem mengele akkor sem érdekelne, ha szépen hegedülne. Hofi mondta egyszer:
Hitler szépen festett ,de nem azért szerettük………….
Aki ezeknek a szekerét tolta(tolja) az engem nem érdekel. Az rongy.
Egyébként sz@rok Lisztre ( nem is tudott magyarul) meg a másik antiszemita tetüre, Wagnerre is!!! Lehet ,hogy zenésznek nagyok voltak ,de embernek nem.
Kiváló cikk, elemzés vádirat vagy nem is tudom minek nevezni… Gratulálni azonben ezért nem kell Bartus Lászlónak, ő csak azt írja ami a lekén és ami sajnos igaz. Nem is vár elismerést ,de azt, hogy z emberekben megmozduljon valami azt várja…..
Bartus következetesen és pengeélesen látja a lényeget figyeljük a belinkelt cikkek dátumát…
http://nepszava.com/2011/07/uncategorized/bartus-laszlo-kozmunkat-kozkenyeret.html
http://nepszava.com/2011/05/uncategorized/bartus-laszlo-az-unio-elso-fasiszta-allama.html
http://nepszava.com/2011/03/velemeny/bartus-laszlo-alkotmanyellenes-puccs.html
És ez:
http://nepszava.com/2011/03/velemeny/magyar-balint-a-visszautasithatatlan-ketharmados-ajanlat.html
Nem kell ide nagyon elemezni, hogy lássuk itt nem demokrácia van.
Barry1
2013. augusztus 10. szombat
17:16
Sajnos igazad van.- egy ember minőségéhez ez is hozzájárul.
http://www.magyarhirlap.hu/a-szabadsag-ara
ezt a cikket nem azért linkeltem be, mert szeretem a lapot(Magyar Bálint http://nepszava.com/2011/03/velemeny/magyar-balint-a-visszautasithatatlan-ketharmados-ajanlat.html ciikét MÉG nem vették le mert a 2/3-al még ilyesmi sem gond nem kell vele foglalkozni)
Az idézett cikkben nem is a pártos cikk a lényeg, hanem a hozzászólások. A stílus a mondanivaló azokban.
Ez is a fasizmus része. Jogállam igazságszolgáltatás hiányában esetleg még jogszolgáltatás hiányában is gyorsan kell alakalmazkodni az életbenmaradás miatt. És egy idő múlva úgy hiszi aki ilyet tesz ez a természetes. Kéri saját elítélését. Mint a Rajk perben . Mindegy az milyen önkény az önkény az az. Most épp fasiszta.
Én is hallgattam B. L. és B.Gy. párbeszédét B.L. cikkéről. Nagyon megleptek B. Gy. válaszai, érvei. Az okán gondolkodtam, mert véleményem szerint ő pontosan tudja , mi a helyzet. A válaszainak oka valószínűleg a K. rádió megmentése. Holott az már veszve van. Ezt abból is lehet tudni, hogy S. L. azt válaszolta B. Gy. felkérésére, hogy nem létező rádiónak nem ad interjút.
Ez a kis momentum is B. L. írását igazolja. Elég baj az, hogy ez a helyzet a társadalmunkban. Viszont nagyon sok tagjára nem jelllemző az, amit a vezér csak kifejez. Ennyi! Ja, A TGM és BGY interjút is meghallgattam. Elgondolkodtatta BGY-t.
Elolvastam Fleck Zoltán jogszociologus “Mi lesz Orbán után” 168.ora.hu 08.08.2013 mit mondjak nagyon elkeseritö az egész cikk!
Sok sok Bartus Lászlora lenne szükség, hogy szemek szájak megnyiljanak, mert a Magyar-értelmiség kettöévet késett, akkor mitvárnak a leszegényedett rétegtöl :-( és még most is csak egyeztetnek………ki üljön a bársonyszékbe….)-:
“Mi lesz Orbán után? – kérdezte Fleck Zoltán jogszociológustól az egyik internetes portál, ő pedig pesszimista választ adott. Azt írta: azért nehéz megszabadulni Orbán rendszerétől, mert annak létrehozásában többé-kevésbé mindenki közreműködött. Mi arról kérdeztük: mi következik ebből?”
Barry
szombat
20:57
Nagy igazság van abban amit írsz: Ha Hitler világhírű festőművész lett volna, ez mennyire tudta volna befolyásolni a világpolitikát? Semennyire. Egy dolog számított és számít ma is az ember minősége.Bár a mai helyzetet latolgatva egyre inkább kételkedem abban,hogy ez menyire számottevő ez a mindennapjainkban.
kitti
Fleck olyan választ adott a kérdésre, amit itt is sokan megfogalmaztunk, mi józan pesszimisták:
” Azért nem tudok válaszolni, mert a kívánt demokratikus győzelem is járhat katasztrofális következményekkel”!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Egy regebbi angolul irt cikkemre hivnam fel mindenki figyelmet.
http://drmandler.wordpress.com/2013/06/12/on-hungarys-attraction-shadow-theatres-win-on-britains-got-talent/
Az elzart vizrol irtak angolul, de a kozmunkatol valo eltiltasrol ha “rendetlen” vagy, arrol meg nem. Pedig az mennyire beleillik egy fasiszta erzesu kormany politikajaba…
“Ha kimondják, hogy itt bizony bűncselekmény történt, semmi nem érvényes, egy tollvonással kell visszaállítani a régi alkotmányt és semmissé tenni Orbán egyszemélyes törvényeit, akkor miért indulnak az illegitim hatalom, a bűnözők által kiírt választásokon? Ha ezt a rendszert meg kell dönteni, akkor meg kell mondani, hogy mi ez a rendszer. Akkor ezt a rendszert totális bojkott és blokád alá kell helyezni, nem pedig legitimálni egy választási cirkusz keretében, mintha itt egy igazi demokrácia lenne, ahol egyenlő feltételeket biztosító szabad választások zajlanának.”
Ennyit kellene felfogni az ellenzéknek, akik egymás ellenzékei is.
http://www.nepszava.hu/articles/article.php?id=657908
A fenti cikket az a Szentpéteri Nagy Richárd jegyzi, aki szintén vezet műsort a Klubrádióban, és nagyon okosan, tisztán látja a jövőt.
A rádióban talán beszélgetni kellene egymással a műsorvezetőknek, vagy a vezetésnek a műsorvezetőkkel, vagy…..
Surján böfögése igaz lehet? Tudhat valamit, amit más még nem? 92.9 se lesz sosem? (a gyászévet végtelenítik?)
http://www.klubradio.hu/cikk.php?id=16&cid=160878
Egy levél már elment.
http://democrat.blog.hu/2013/08/10/nyilt_level_az_ebesz_-nek
Bocs, nem ide akartam betenni.
Noname
2013. augusztus 9. péntek
07:23
Nekem pl. egyáltalán nem tetszik, ami itt van, de nem TUDOK elmenni, bár szeretnék. Biztosan én vagyok agylágyult, de nincsenek jó kapcsolataim, és egy sor olyan körülmény viszont van, ami miatt nem TUDOK elindulni.
Hogy mi lesz, ha követőkre talál orbán? Háború. Csak így, egyszerűen.
Csakén ! [15,48]
*
Mi hiába zengjük, hogy Magyarország, hogy mi is ugyanannyira magyarok vagyunk, mint ők, a parlamenti többség, ha ők ezt nem akarják. Hiába, úgy látszik, “a demokrácia márcsak ilyen”; ha a többségnek úgy tetszik megkérdőjelezheti az úgynevezett kisebbség nemzeti identitását is… – legalábbis Bolgárúr logikája szerint.
*
Egyébként pontosan erről szólt és szól a Fid-SS politikai filozófiája és logikája is: Na várjatok csak demokraták, meg liberálisok ! Csak kerüljünk többségbe, kaptok ti tőlünk akkora “parlamentáris demokráciát”, hogy belesántultok. Így lett vége a magyar parlamentarizmusnak és demokráciának 2010-ben, de ugyanígy 1933-ban Németországban is, mert onnan vették a mintát – demokratikus alapon.
*
Aki ezt a hasonlatosságot nem ismeri fel, az vagy vak, vagy csak érdekből szenved időszakos vakságban, mit pl. az említett újságíró. Pedig ez a mentalitás már rég nem újság.
*
Barry1
Sokat gondolkodom azokon az embereken, akik beálltak a sorba – pl. már a 2006-s tribünön megjelenteken, Egérke, Grosics, Buzánszky, mostanában pedig Gyurta, a művészeink közül nagyon sokan – ha ennek a rémálomnak vége lesz, győzött a baloldal ezekkel az emberekkel akkor mi legyen?
De megfordítva ezt a kérdést – ha maradnak a 3xbóvlisék, mert egyesek szerint nincs kire szavazni, az ellenzék szoáré – akkor mi lesz velünk?!
Magyarország közel 10 millió emberből áll, kormányok jönnek és mennek – öljük értük egymást halomra?
Nem kekeckedni akarok, csak kérdezek, mert én nem tudom a választ….csak azt tudom, hogy ez így most egy borzalom!
csakén: Legalább megtudjuk utána, hogy kik voltak az igazi ellenállók. Akik belülről bomlasztottak. A megtévedtek. A megtért tékozló fiúk. Akiket a körülmények kényszerítettek. Akiket a gyerekeik életével zsaroltak. Majd gyakorolnak némi önkritikát, aztán élnek tovább a rablott vagyonból, az érdemtelenül kapott állásokból, stb. A szar mindig felúszik, kedves köztársaim! (Mondta Lenin.)
csakén
Gyurtát vagy Hosszút én még nem láttam beállni a sorba. Az,hogy a hatalom
rákosista rendezvényeket szervez és ők meg nem bujnak el valahová ,azt megértem. Majd h a a “május elsejei tribünről” fognak integetni, az egy másik helyzet lesz. Gera , Dzsudzsák és SAJNOS a korábbi legnagyobb kedvencem
Kovács Kati már járt a tribünön ( nem értem ,hogy egy 31x -es világbajnoknak miért muszáj???) meg hát ez intelligencia kérdése is (erre nagyon jó példa a
kőbunkó , pongrác úti giga-proli kokó) vagy a palcsó ,aki az istennek se akarja megérteni , hogy mások mit nem értenek.
Bizony minden hirességnek el kéne gondolkozni ,mielőtt szétteszi a lábát,hogy mi lesz majd day after?? Mindenki egérkéjét a fél ország utálja, ne szépitgessük a dolgot..és mind igy fog járni, legyen az szinész ,énekes vagy sportoló. Az meg már nehogy a te vagy az én gondom legyen, ha valakinek nincs annyi esze ,hogy ne álljon be zombinak. grosics, buzánszky, káráti gy.,
gyarmati,mészöly az egyik undoritóbb mint a másik. Nem érdekel ,mit értek ek ,akkor is rongy, szar emberek. ákos, balázs péter, cseke péter, szarvas józsef,kautzky,fábry a blaskó brothers, mind gusztustalan talpnyalók és
társtettesek .Nézz rá a vidnyánszkyra . No comment. Én csak megvetem
őket és egyszerűen nem vagyok kiváncsi rájuk. Remélem ,ezt sokan gondolják igy.
Barry1:
Volt ” szerencsém ” együtt utazni MALÉV-gépen Egérkével és díszes kíséretével , még a Rendszerváltás után közvetlenül.
Hát annál nagyképűbb , szemetebb és hangoskodóbb beképzelt társaságot ritkán látni a Való Életben. Tisztára mintha valami TV-sorozatból kerültek volna oda.
Hülye aranyifjak.
( Mostmár persze öregek de gondolopm a pökhendiségük mitsem változott azóta sem.)
Barry1
Ezeket tudom én is, de a választ nem tudom – hogyan lesz tovább együtt az élet Magyarországon?
Kirekesztősdit fogunk játszani, hol mi vagyunk utálva, hol meg ők?
Milyen ország, milyen nemzet leszünk így? A kintiekről már nem is szólva!
Mert azt értem, hogy megvetjük őket, de itt fogunk élni velük együtt, vagy akkor ezt most hogy?!)))
A náci bűnösöket Nürnbergben elítélték, megkapták a magukét, kötelet, börtönt, öngyilkosságot, voltak közülük akik megúszták és elmenekültek, de aztán ezek nélkül a német nép csak felépített romjaiból egy sikeres Németországot, pedig ott voltak közöttük a nácik….mert akik túlélték a háborút nem mindegyik volt egy Marlene Dietrich, aki el tudott fordulni a hazájától!
“Tisztelthölgyeimésuraim” és Csakén!
Ennyit a magyar értelmiségi társadalomról!
Ezek a közvéleményt formáló egyedek,vagy gyáva #ar, vagy senkik?
Filozófusok, szociológusok, politológusok a köbön.
Csüngünk a véleményükön birka módon és eljátsszuk azt a gyáva senkit, amilyenekké ezek az emberek formálnak bennünket.
Ez az a TGM, aki Chaucheszku ( lehet rosszul írom a nevét, elnézést ) ideje alatt jött át Magyarországra, vagy hagyta el az országot.
A ” filozófus forradalmár “.
Az a ” filozófus forradalmár “, aki Kádárt Nagyon ostoba embernek tartotta, – lehet azért, mert nem volt filozófus diplomája, de lehet azért is, mert letett valamit az asztalra, amire TGM, eddigi életében képtelen volt. Egy vérfürdőt állított le és nem vérfürdőt provokált, mint az előbb említett Román pártelnök, aki elől TGM elmenekült. Kádár nem menekült el – jól vagy esetleg rosszul, de cselekedett. Ezzel szemben, mit tud felmutatni TGM, egyenes kérdésre egy gyáva, sunyi választ.
És még azt kérdezzük, miért olyan a mai egyetemet végzett, fiatal generáció irányultsága a jobbik mellett! Na miért.
Ecce orbán viktor: http://www.youtube.com/watch?v=bMCYiGzH3EY
csakén
NINCS OLYAN ,HOGY MI MEG ŐK!!!!!
A lehető legnagyobb hiba ,ha összemosunk.Ami most történik azt nem lehet semmi mással összehasonlitani.
Mi soha nem bontottuk le a demokráciát ,a jogállamot, nem szüntettük meg a köztársaságot!!!Aki bűnös ,kapja meg a büntetését, a többi meg mondja azt , hogy :bocsánat…….. ez a minimum, …. meg a szégyen…
geyza
2000.-ben a Kovács Ági féle csapattal utaztam a new yorki gépen.
Ők nagyon szimpatikusak voltak!
csakén
Marlene Dietrich és Herbert Frahm (Willy Brandt) soha nem fordult el a hazájától. Éppen ellenkezőleg. Ők voltak az igazi hazafiak, miattuk lett Németország mára az ami.Itt sem Gömbös Horthy , Wass meg a hozzájuk hasonló nagymagyar tetvek voltak hazafiak ,hanem Radnóti, Ady és József Attila.
Ez vonatkozik mára is. Mert olyan Márais.
Barry1
Történelmünk során mikor tudott a magyar nép bocsánatot kérni?
Teljesen idegen a mentalitásától!
A kivagyiság az igen! De hogy bocsánatot kérjenek bármilyen elkövetett bűnért, ezt ne higgye már senki.
A magyar ember sosem hibás. Az lehet a körülmény, a sors, a másik de ő sohasem!
Ezért vagyok én PIRÉZ!
bumburi
Ez igy an block nem igaz. Nagyon sok olyan jóravaló magyar embert ismerek ,aki igenis tud bocsánatot kérni. Ez elsősorban intelligencia kérdése.Itt ,ezen a honlapon is vannak olyanok akik azt se ismernék el soha, hogy rosszul gondolták ,hogy a föld lapos.Az igaz ,hogy nálunk van egy irtózatosan erőszakos , bunkó , (lumpen) réteg ,amely nagyon hangos ,de hidd el ezek kissebbségben vannak . az is igaz ,hogy nyavalygósabbak vagyunk az átlagnál.
Emlékszel ,hogy a márciusi hóválság (don Sandro SMS, do you remember??)
idején milyen fantasztikusan viselkedtek a “civilek”?