Ronai and Ronai
AMERIKAI

Lázár György: Trafikmutyi és elviselhetetlen cigarettafüst 2013. július 22. hétfő 16:03

  • Hozzászólások(90)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Lázár György: Trafikmutyi és elviselhetetlen cigarettafüst

Gyerekkori barátommal régi fényképeket nézegetünk Debrecenben amikor rágyújt. Én nem dohányzom, nejem sem.  Menjünk, súgja a fülembe angolul, büdös van.

 

Évtizedek óta rendszeresen látogatunk Magyarországra, és otthagytunk már esküvőt, éttermet, színházi előadást, sőt még istentiszteletet is – mert füstöt szimatoltunk. A cigerettafüst beitta magát a ruhánkba, nejem fejfájást kapott, a szemünk könnyezett, allergiás köhögőrohamot kaptunk, hogy csak néhány tünetet említsek. Magyarországi látogatásainkat majdhogynem elviselhetetlenné teszi a majd mindenütt terjengő cigarettafüst, habár az utóbbi években javult a helyzet.

 

A pesti élelmiszerboltban a pénztáros mögött sejtelmesen kivilágított vitrinben pompáznak a cigarettásdobozok.  Miért engedik ezt? Nálunk Kaliforniában is árulnak cigarettát, de ott nem teszik a vásárlók orra elé a nikotint. Az élelmiszerboltban egy külön pulthoz küldik a dohányost, ott az eladó gyanakvóan felméri áldozatát mielőtt átadja neki a hőn áhított, és méregdrága cigarettásdobozt.

 

Kelet-Európában dohányoznak a legtöbbet a világon.  Magyarországon a férfiak harmada, a nők 23%-a rendszeresen dohányzik.  Kaliforniában a lakosság 13%-a füstöl, abban a megyében ahol én lakom az arány 7%.   Magyarországon majdnem ötször annyian dohányoznak!

 

Félreértés ne essék, Oroszországban, Szerbiában vagy éppen Görögországban többet füstölnek mint Budapesten, de dohányzásban Magyarország még így is a világelsők között van, népegészségben pedig az utolsók között.  Ha csökkenne a dohányzás, annak jótékony társadalmi hatása lenne.

 

Hitetlenkedve olvasom Tabajdi Csaba szocialista politikus nyilatkozatát aki szerint “sajnálatos módon” a dohányzás minden évben 700 ezer európai állampolgár halálához vezet, de “Európában 400 ezer állampolgár sorsa függ a dohánytermesztéstől, olyan elszegényedett régiókban, ahol nincs más munkalehetőség. Magyarországon 30 ezer nyírségi, hajdúsági és kiskunsági embernek biztosít megélhetést a dohánytermesztés. Törekednünk kell arra, hogy a dohányzásellenes rendelkezések mellékhatásaként a dohánytermesztőket ne lehetetlenítsük el.”  Szóval a 400 ezer európai dohánytermelőért aggódik Tabajdi, miközben azok, közvetve vagy közvetlenül,  évente 700 ezer(!) európai polgárt mérgeznek halálra. Tabajdi úr retorikája a kriminális amerikai dohánylobbiéhoz hasonlatos, azzal a különbséggel, hogy azok ügyelnek arra, hogy ne valós statisztikákat közöljenek.

A dohányosok között gyakoribb a tüdőrák, a  gégerák, a szájüreg-, a nyelőcső-, a hólyagrák, a gyomorbetegségek,  a gyomorfekély az ínybetegségek, az ínygyulladás.  Amerikában a dohányosok többet fizetnek ha egészség- vagy életbiztosítást kívánnak vásárolni, Magyarországon az egész társadalom fizet bűneikért, és a szocialisták most a néhány ezer dohánytermesztőt féltik. Elképesztő!

A trafikmutyit én is felháborítónak tartom, de azt viszont jónak, hogy 50 ezer üzlet helyett csupán 5 ezer árulhat most cigarettát. És az is jó dolog, hogy drágább lesz a füstölnivaló.  Ne azzal riogasson a magyar ellenzék, hogy növekedni fog a cigarettacsempészet, hanem tegyenek javaslatokat arra, hogyan lehet drasztikusan csökkenteni a dohányzást Magyarországon. Buzdítsák híveiket arra, hogy szokjanak le, harcoljanak a korrupció ellen azzal, hogy kevesebbet dohányoznak.  Ha igazán elkötelezett ellenzékiek, akkor adják fel a cigarettát, és juttassák csődbe a korrupt nemzeti dohányforgalmazást!

 

VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 3.9/5 (15 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +1 ( 35 szavazatból)
Lázár György: Trafikmutyi és elviselhetetlen cigarettafüst, 3.9 out of 5 based on 15 ratings

  • Hozzászólások(90)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

90 Reader’s Comments

  1. És Amerikában, Kaliforniában hány sarkon és hány üzletben, boltban szállodában, étteremben árulnak cigerettát automatából?! Nálunk ezeket is eltüntették. (Egyébként 1997 óra nem dohányzok. Nem vártam meg ezt a “bekeményítést”.)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  2. Most jó lenne egy Amerikában élő dohányos véleményét olvasni.

    Egyébként egy felnőtt ember el tudja dönteni, hogy dohányzik-e vagy sem, alkoholista lesz-e vagy sem, elhízik-e vagy bulémiás lesz, akar-e génkezelt növényeket enni, vagy sem. Stb.
    Vagy egy szabad országban csak azt lehet csinálni, amit szabad?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +20 (22 szavazatból)
  3. Én azt gondolom, hogy semmit nem lehet erőszakkal tiltani. Nem vagyok nagy dohányos, de néha-néha elszívok egy-két szál cigarettát. Amerikai tartózkodásom alatt megtapasztaltam sok mindent, a dohányosok korlátozását. Való igaz, hogy a dohányzás káros, Viszont ugyan olyan káros a túlzott alkoholfogyasztás, a drogozásról nem is beszélve. Amerikában cigarettát nagy bevásárló központokban mindenhol korlátlanul, szórakozó helyeken, szállodákban lehet venni. Égetett szeszes italok külön üzletekben este 10-ig kaphatók, drogokat pedig beszerzik, hiába a harc ellene.
    Miért kell nálunk ezt ilyen eszetlen módon korlátozni? Miért kell keresni a bevásárlás után még dohányboltot? Miért kell több tízezer kisembertől elvenni a megélhetését, hogy a haverok, és csak ők “gyarapodjanak”? Itt már régen nem az egészségről van szó! Ismertem pár embert, akik soha nem dohányoztak, meghaltak tüdőrákban. Ismertem olyan embert, aki naponta csak ráivott az előzőre, józan pillanata nem volt 90 éves koráig.
    Viszont ismerek olyan 21 éves fiatalembert, aki se nem iszik, se nem dohányzik, már keményen szúrkálja magát a családja bánatára.
    Szóval mindegyik nagyon káros, nem védeni szeretném a korlátozásokat, de nem így, nem ilyen idióta módon. A magyar egészségügynek nem ebből van a legnagyobb kiadása.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +21 (23 szavazatból)
  4. Egészséges életmód.. Dohányzásmentes.
    Élelmiszerek.Tartósítószerek. Táp az állatoknak. Kipufogógáz. Allergén növények.Gyógyszerek .
    Ez egy orvos ismerősöm felsorolása volt arra a kérdésre, hogy igaz e hogy a dohányzás, és alkoholfogyasztás…..
    Amúgy meg ne a kormány döntsön már helyettem, hogy nekem mi a jó,vagy ártalmas.Kéretik tudomásul venni, hogy felnőtt ember vagyok!
    Én tiszteletben tartom a nemdohányzók érdekeit, de ugyanúgy a dohányzókét is.
    Most úgy néz ki, hogy csak a nem dohányzóknak vannak jogai, a dohányosoknak nincsenek. Őket büntetik.
    Tessék mondani ez így jó?
    Mert szerintem qrvára nem!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +21 (25 szavazatból)
  5. Azért az túlzás ,hogy pozitív a csökkentés főleg ha abból a szempontból nézzük hány család megélhetését vették el.Hozzáteszem nem dohányzok ,tőlem nem fognak meggazdagodni a haverok,de nem lehet így átnyúlni emberek felett ,és tönkre tenni őket.Álságosnak találom a magyarázkodásokat felnőtt ember eltudja dönteni mire költse pénzét .A diktatúra kiépült most már csak a finom hangolás folyik.Nem hiszek benne ,hogy ezt bármelyik ellenzék meg tudná változtatni annyira össze lettek kuszálva a dolgok és a törvények.Könnyű lenne azt mondani, hogy azt kapjuk amit megérdemlünk de ez nem igaz csak egy gátlástalan beteg ember beteg országképe alakult ki az elmúlt három év alatt.Remélem lesz egyszer egy ember akit nem tudnak kicsinálni mindenféle hazugsággal megfélemlítéssel és az ország élére tud állni és kiírtja még az írmagját is ennek az antidemokratikus és antiszociális rendszernek………………….

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +12 (14 szavazatból)
  6. Még csak annyit ezekről az egészségvédő mutyi trafikokról:
    csóró alkalmazottakkal dolgoztatnak minimál bérrel, hogy még normális nyugdíjra reményük se legyen. Ugye milyen humánus munkaadók?
    Kérdésemre, hogy lehet-e kártyával fizetni, azt a választ kaptam, hogy azzal ugyan nem, csak kp-ben. A miértre pedig a válasz az volt, hogy a bankok elvinnének sokat tőlük! Szegények! Mintha nem termelék ki!
    Üzletelés minimális befektetéssel, minél nagyobb legyen a hasznuk!
    Mocskos, alja terror!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +16 (18 szavazatból)
  7. Tökéletesen egyetértek a cikkíróval!
    Utálom a bagót, és nem fogom megszeretni azért, mert Orbánék mutyija lett az eladása!
    Igen, fizessenek nagyobb tb-járulékot azok, akik felelősségteljes emberként döntöttek arról, hogy rongálják az egészségüket! Ne a közösség számlájára legyen ostobák, hanem a magukéra.
    És igen, ha lenne vér a pucájukban, akkor termékbojkottot indítanának, de ahhoz is gyengék, hogy leszokjanak az egészségüket károsító szerről, nemhogy valami ellen hatékonyan fellépjenek!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -18 (22 szavazatból)
  8. Amichay
    Ne bravo ! Rúgjál egyet a dohányosba és egyúttal a trafikosba is !
    Csak emlékeztetőül : Orbán óriási fegyverténye, hogy 25 l-ig szabad az otthoni pálinkfőzés.
    Nem tudom tudod-e ? A dohányosok közel sem ütik-verik úgy a családjukat, mint alkeszek.
    Szervusztok, jó napot !

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +22 (24 szavazatból)
  9. Bocsásson meg, Lázár úr, én nem értek egyet: mert a magyar közgondolkozás árnyékában felnőtt ember képzeletében a nyűgös munkavégzéshez szorosan hozzátartozik a dohányzás. Akinek nem lóg a szája sarkában a cigaretta, jó féloldalasan tartva, hogy a szemébe nem menjen a füst, de a keze szabad legyen – az éppen nem dolgozik. (Nem tudjuk, mit csinál, de nem dolgozik!) A nyomorúságos munka világa és a megpihenés, a szórakozás is a cigaretta jelenlétét követeli. – A szituációkat csak a belső hangulati töltet választja el, valamint az, hogy esetleg az egyik kéz már szabad. Illetve, amíg még lehettek szituációk. Amióta egy fasiszta maffia kitiltotta a becsületsüllyesztőkből a dohányosokat, azóta skizoid világ van. A becsületsüllyesztőket, kocsmákat nem azért hívják becsületsüllyesztőknek, hogy olyanok javára tiltsák ki onnan a dohányosokat, akiknek ott semmi(!) keresnivalójuk nincs: végtére, mit keres egy kocsmában, a romlás helyén az, aki nem állja a dohányfüstöt?
    Talán bizony terhes vegetáriánus kékharisnyák klubja egy kricsni?
    Talán bizony a Szent Diszkrepancia zárda gyermekkórusa jár lepra talponállókba koncert utáni haboskakaóra?
    Nem, és ne is legyen így!
    Adják szépen vissza a szegény melósoknak a kricsniket, aki meg szüzeskedni akar, az járjon a parkba fákat ölelgetni a new age-es hülyeségeivel!
    Merthogy – egészen egyszerűen a társadalom súlyát a vállukon hordozó fizikai munkavállalók világának egy darabja lett ellopva ezzel. Ismét a szegényeket, a kiszolgáltatottakat rekesztették ki.
    Olyan helyről, ahol korábban szerény fizetésük mellett is törzsvendégek, de legalábbis megtűrtek lehettek – mert két függőségüket egy helységben élve ki, legalább fennállt még számukra az Abszolútum. Ezt azonban szétverte a világot varázstalanító, nyugatkodó fasizmus, és bebizonyította, hogy a turistánál is kevesebb vagy a saját hazádban, lévén kevéssé fizetőképes.
    A szegények kidobva – Orbánia pedig várja fizetőképes keresletet, hogy azok helyére özönölve, “a romkocsmák” és egyéb drága elit szórakozóhelyek helyett “jobb híján” majd felpörgetik fogyasztásukkal az adóbevételeket.
    (Szerencsére ez nem fog bekövetkezni, mert nincs tele az ország traccsolni vágyó Alföldikkel, akik ellepnék a felszabadult helyeket.)
    Orbánia pofára esik.
    A szegények, akiktől pedig sikeresen “megtisztították” a látóteret, újabb sebet kaptak a lelkükbe, egy olyan sétálóutcás-plázás-csakamenőknekvanbelépés turbóhungarisztán lázálmáért, amely mindig is kizárólag ócska demagógok és nyolcelemis fasiszták beteg elméjében létezett.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +20 (20 szavazatból)
  10. Tisztelt Lázár György!
    Ön rossz lovon ül, vagy egy cseppet sem ismeri a magyar valóságot! Attól, hogy a fidesz a talpnyalói kedvéért megfoszt közel 40000 embert a munkájától, jövedelmétől egy szemernyit sem lesz jobb az emberek egészsége. Azt most ne firtassuk, hogy ezután 20 évre mindenki elfelejtheti, hogy ha netán olyan helyzetbe kerülne, hogy egy kis ajándék, vagy vegyes profilú üzletet szeretne nyitni, és abban egy húzócikk lehetne a cigaretta arra a továbbiakban nincs lehetősége. És ez csak a főpróba volt! Ezután jön a patika, és az alkohol.
    No de visszakanyarodok a népegészségre. A periférián élők eddig is a földre dobott csikkekből összekapart dohányt szívták, de a falvakban, ahol nemigen lehet a porban csikket találni, a nagyon nyomorult helyzetben levők különféle vadon termő gyomnövények leveleit szárítják ki, és azt valami cigarettaszerűségnek megsodorva szívják. Mit szól például ahhoz, hogy a keleti országrészben virágzik a cigarettacsempészet, ugyanis Ukrajnában a hazai ár feléért lehet cigarettát vásárolni. Ez egyeseknek igen nagy üzletet jelent, a pletykák szerint néhány kormány közeli potentát már régen rajta tartja a kezét ezen az üzletágon. Ezzel persze nem csak az a baj, hogy a csempészett árúból jelentős összeg nem folyik be jövedéki adó formájában az államkasszába, hanem ellenőrizetlen, hamis, átcímkézett, cigarettánaknak kinéző füstölni valót adnak el. Ami viszont nem ritkán sokkal nagyobb veszélyt jelent az azt szívók egészségre, mintha az 50000 dohányárusító hely közül a 37852. kisboltban, vagy a kocsmában vennék meg a megfelelő körülmények között gyártott, és ellenőrzött napi cigiadagot. Én egyébként nem vagyok dohányos, tehát ebből a szempontból nem érint a dolog, de elutasítom azt a felfogást, amely a valóság ismerete nélkül, hamis érvekkel próbál igazolni egy olyan korlátozó intézkedést, amely messze túlmutat a dohányosok egészségvédelmén.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +23 (23 szavazatból)
  11. T. Lázár György!
    Ez az intézkedés nem az egészséges életmód érdekében született, hanem a a rájuk szavazóknak történő hálálkodó és lekenyerező megnyilvánulás volt.
    A Fideszre szavaztak ezért az állam hálából több tízezer vállalkozást ellehetetlenített, és ötezret létrehozott.
    Tessék ebből a szemszögből olvasni a történteket.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +25 (25 szavazatból)
  12. Szenzor
    Légy erős, nem fogja abból a szemszögből olvasni. Szerinte, legalábbis én úgy értem az írását, hogy a nem dohányzóknak vannak jogaik. A dohányzóknak nincsenek, de ha mégis, az megnehezített.Meg örüljenek, hogy egyáltalán a 6.faluban kapnak olyan terméket, amilyet szeretnének…
    Úgy látom Lázár úrnál így kerek a történet.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +16 (16 szavazatból)
  13. bumburi
    Pedig Szenzor hozzászólását olvasva, viágos, hogy a Fidesznek fontos lesz a dohányosok számának növekedése….)))

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  14. bumburi
    Én inkább az egészség szempontjából gondolom az értelmezését.
    Különben én sem szeretem, ha a társaságomban rágyújtanak a megkérdezésem nélkül. És ha kicsi a helyiség, vagy nem szellőztethető kérni szoktam a mellőzését.
    Aki nem dohányzik könnyen ad leszokási tanácsot. Általában könnyebben adunk tanácsot, mint elviseljük a nekünk adott tanácsokat.
    Ettől a cikktől eltekintve, melyből nagyon kiérződik a vélemény hazahajlása, nagyon jó cikkei vannak Lázár Györgynek. Ezt nézzük el neki. (Egy)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  15. Amicay
    18:52
    .
    Na persze! És fizessenek többet a kövérek, a szemüvegesek, a cukrosok, a rákosok.
    Csak a retaldált, genetikailag született elmebetegek ne fizessenek, Minek is, hiszen ők egészségesnek nyilvánítva hozzák a törvényeket a Parlamentben.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +20 (20 szavazatból)
  16. Szenzor
    Elnézem neki, mert abból a megközelítésből ugyan mi mást írhatna?
    Te mondod az egészség szempontját.
    Én meg erre azt mondom, hogy nekem nincs kocsim, de mérgezik a tüdőmet,mert az a végeláthatatlan kocsi folyam ami a házunk előtt elmegy az tüdőrákot okozhat. (és okoz is nagyon sok embernél)
    Akkor hozzon a kormány olyan döntést, hogy csak mentő, tűzoltó, és rendőrautó közlekedhessen, mindenki másnak engedély köteles legyen a közlekedés, de az is csak indokolt esetben?
    Mert az is indokolt lenne.(???)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +13 (15 szavazatból)
  17. Én dohányos vagyok, mégis úgy vélem, hogy sikerült jól kiforgatnotok Lázár úr mondanivalóját. :) :(

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (5 szavazatból)
  18. Tamás Csacsicska

    1990-ben a Los Angeles-i Sanwa Bank (akkoriban a világ második legnagyobb bankja volt) 40-ik emeleti tárgyalójában ültem. Kölcsönt szerettem volna felvenni a banktól. A jelentős összeg miatt a Bank vezetői személyesen is meg akartak ismerni – ez volt az összejövetel fő célja.
    .
    A tárgyalóban nyolcan ültünk: hat japán, a kollégám és én. Mielőtt belefogtunk volna a részletekbe, vendéglátóim udvariasan megkérdezték, kérünk-e valamit? Én erős dohányos voltam, tehát élve a lehetőséggel rákérdeztem, rágyújthatok-e? A japánok jelentőségteljesen összenéztek (tudvalévő, hogy a japánok a világ legerősebb dohányosai), a főnök némán bólintott egyikük felé, aki felpattant és kiment a tárgyalóból. Hamutartót hozni.

    Rövidesen visszajött, leült, majd eltelt közel 20 perc – amikor szótlanul és nagyon kényelmetlenül néztük egymást – majd nyílt az ajtó és két munkás behozott egy hatalmas, földre állított hamutartót, olyat, amit a magas épületek földszintjén a liftek előtt helyeznek el. A főnök pillantására letették mellém. Kezdődhetett a megbeszélés…

    Akkor határoztam el, hogy többé nem gyújtok rá. A többé ugyan eltartott még közel egy évig, de azóta sem dohányzom. És bár mindenki szabadságát respektálom, belátom, hogy nemcsak a dohányosoknak van szabadsága, hanem a nemdohányzóknak is. Kompromisszumot kell kötniük.

    Az pedig, hogy ki él meg a dohányzókból és akkor mi lesz velük, pontosan ugyanolyan indifferens kérdés, mint hogy mi lesz az afgán máktermelőkkel akkor-ha, vagy a sertéstenyésztőkkel, ha kiderül, hogy a sertéshús nem teljesen egészséges.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (8 szavazatból)
  19. gets
    Nem hiszem.
    Évtizedekig dohányoztam, 11 éve abbahagytam, tehát ismerős vagyok mindkét oldalon, de soha semmilyen kirohanással és ítélkezéssel nem értettem egyet.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (8 szavazatból)
  20. gets
    Semmit nem forgattunk ki! A téma sajnos adja magát.A vélemény minden oldalról kritizálható.
    Egyébként júl.1-éig én is bagós voltam, méghozzá nagyon erősen. Ezzel együtt tiszteletben tartottam a nemdohányzók minden jogát.
    A leszokásom oka:” Ha igazán elkötelezett ellenzékiek, akkor adják fel a cigarettát, és juttassák csődbe a korrupt nemzeti dohányforgalmazást!”
    Tönkre fogom tenni ezt a kormányt! Remélem sokan gondolják még rajtam kívül is így.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +11 (11 szavazatból)
  21. bumburi
    2013. július 22. hétfő 20:07
    Te félreértettél.
    Nem a kormány gondolta az intézkedést egészségügyi szempontnak, hanem Lázár György mondta e végett hasznosnak.
    És ne adjál légy szíves semmilyen ötletet, mert még képesek és végrehajtják gondolkodás nélkül. Különben ezzel az ötleteddel (ha nem fogy a benzin) a költségvetést robbantani lehetne.
    (És nem vagyok olyan pimasz, hogy azt mondjam, hogy költözz át a mellékutcába)
    Üdv Szenzor (csak vicc volt, fel ne kapd a vizet)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  22. Én még nem olvastam olyan hírt, hogy valaki a dohány füstjétől mámoros állapotban bántalmazott valakit.
    Az általunk is ismert vak komondor is erős dohányos lehet.
    .
    Sajnos az autókon sem, a piásüvegeken sem olvasható, hogy az autózás halált okozhat, az ivás májrákot okozhat.
    Legalább méretarányosan azokon is fel kellene tüntetni ezeket az okosságokat, mint a dohánytermékeken.
    És persze hozzá a megfelelő fényképpel, a balesetrekől és az alkoholbetegek roncsolt szerveiről és fizimiskájukról.
    A gyógyszernek csúfolt kemikáliákhoz is lehetne ötleteket találni, feliratokkal, fényképekkel.
    Aztán a tartósított élelmiszerutánzatokról is. Miből van az a keksz vagy sütemény, amelyiknek a jövő év végéig tart a szavatossága? Mikor sütöttek ilyet eleink? Ezeket esszük?
    .
    Hasonlítsátok össze egy vidéki dohányos és egy városi nemdohányzó tüdejét! (Persze csak a haláluk után!)
    Meg fogtok lepődni!
    Mondjam még…?
    Summa summarum: nem köll a duma, a porhintés!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +14 (14 szavazatból)
  23. Bumburi (20:29) +++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Csatlakozom.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  24. Szenzor
    Nem értettelek félre hidd el.
    Meg sem sértődök.
    De! Milyen jó lenne, ha a “körorvos” lovas kocsin közlekedne, abban az időintervallumban mint anno,autó meg csak mutatóban lenne!
    Nem adok én ötletet, de ha már annyira akarják a Horthy korszakot, akkor legyen már úgy ez is, mint annak idején…
    Majd csak figyeld meg! Ezek még erre is képesek!(hihihi)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  25. bumburi
    És jön a hosszú ruha!
    Különben igazad van, a lósz@r még mindig kellemesebb a szmognál!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  26. Szenzor
    +++++++++++++++++++++++

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  27. A dohányás ártalmairól és előnyeiről sokat lehetne társalogni, de a téma lényege nem ez. Ez csak elviszi a figyelmet.
    1. A nyilvánvaló pártépítési szándéktól függetlenül is a történtek ugyanolyan gátlástalan rablást valósítanak meg, mint a Manyup elvétele, a különadók, vagy a tranzakciós illeték meg a kamatra kirótt 6% egészségügyi izé. (Ugyan mikor láthatjuk viszont azt az összeget az egészségügyben?)
    2. A gátlástalan rablás mellett eltürpül, mert csak része annak, hogy megint az érintettek véleményének és érdekeinek figyelembe vétele nélkül rendelkeztek. (Nyilván, hiszen a rablót nem érdekli áldozatának véleménye, hacsak nem szórakozás céljából.)
    3. A helyzet az amerikai szesztilalom idejére emlékeztet, bár nem olyan durva, hiszen kapható dohány, csak korlátozva. Van olyan hely a világon, ahol alkoholt most is csak a nap korlátozott részében, bizonyos üzletekben lehet árusítani. Mégis, várható a dohánycsempészettel és -forgalmazással kapcsolatos bűnözés elterjedése, és az alvilág aktivizálódása, beleértve az alvilág felvilági részét is.
    4. Ez az első olyan fasiszta rendelet, ami kiváltotta széles tömegek morgását. Csak morgását, ami esetenként feliratokban vagy a helyi nyilvánosság előtt (pl. kocsmában) jelenik meg. Ez még mindig nagyon messze van az ököl felemelésétől. Előre félek, mi lesz, ha az is megtörténik. De egyben várom is, mert csak ettől remélhetem szabadulásomat.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (9 szavazatból)
  28. girbegurba
    A 3. ponthoz.
    Pár éve egy nyugdíjas házaspárral utaztunk, akik a határ szélen laktak. Ők mesélték, hogy a cigaretta csempészetet a rendőrség koordinálja. Rendes depójuk van. Annak rendje, s módja szerint.
    Akkor miről beszélünk?
    Mi a biztosíték arra, hogy ez a “hatalom” nem látja el zárjeggyel a csempészett dohány árut, hogy az üzlet tovább menjen?És ez csak egy aspektusa a dolognak…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  29. Nem érttem, hogy nem fogjátok fel, hogy egy amerikás magyarnak mindig igaza van a hazai ügyeinkben, hisz mi bunkó balkániak vagyunk, amit az is mutat, hogy itt sokan dohányoznak, Ámérikában pedig nem. Igaz ott vannak drogosok, sorozatgyilkosok meg egyebek, de ettől ők mind felsőbbrendűek.
    Vannak (ill. már csak voltak) amerikai rokonaim, akik mind q-ra meg tudták mondani nekünk a 90-es években, hogy mi milyen kis kollaboráns genyók voltunk, míg ők hős szabadságharcosok – némelyikük Vietnamban is harcolt a szabadságért, igaz zsoldosként és jó pénzért.
    Így aztán a magam részéről hadd döntsem el szabadon, melyik amerikai (általában már csak egykori) honfitársam véleményét olvasom örömmel, mert a segítési szándékot vélem nála megtalálni.
    Ebben a cikkben azonban csak egy okostojás kioktató szavait találom. Ilyen szoba-szabadsághős és szájkarate művész pedig itthon is van bőven elég a köz- és politikai életünkben, nem szorulunk importra.
    Ja, egyébként mos ippeg van valami Snowden-ügy, ami aztán igazán bizonyítja a liberális és másokat szabadon élni hagyó amerikai szemlélet nagyszerűségét. Kíváncsian várom ERRŐL IS Lázár úr véleményét – utána majd vitatkozhatunk.
    Addig pedig Neki ennyit (talán valaki lefordítja neki):
    Si tacuisses, philosophus mansisses. (Boethius).

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (11 szavazatból)
  30. Amőba
    Nincs igazad! Mert ugyan látszólag én teljesen ellentétes véleményt fejtettem ki,de az is vélemény!
    Ezzel szemben teljesen meg tudom érteni a Lázár úr érveit, és fenntartásait is, mert jogosak! Mint ahogy a dohányzók oldaláról is vannak jogos ellenvetések!
    Ehhez a témához fölösleges olyan dolgokat társítani, mint amilyeneket Te tettél.
    Hidd el, idehaza is elhangzanak ilyen vélemények.
    De ha már tettél ilyen megjegyzéseket… Tökéletesen igaza volt annak a kivándorolt magyarnak ha azt mondta amit. Ő legalább MERT és TUDOTT elmenni,az általa megkritizált országból, mert annak a népe tényleg egy meghunyászkodó gyáva népség, aki még a jogaiért sem tud vagy akar kiállni,harcolni!!!Majd mások megvívják helyettünk,nem?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  31. Amőba

    Tényleg leszedtek titeket a Facebookról ,és most kénytelen vagy itt fusizni?
    Ezzel az anti jenki dumáddal itt nem sokra mész. Aztán majd (gondolom)
    jönnek szép sorban a bankok , a multik, egy kis light zsidózás ,és még talán az EU is. Muszáj ezt???

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  32. Kalous Antalal – 2013. július 22. hétfő / 19:08 – Egyetértek, de a Cikk írójával jelen esetben nem. A Cikk – ámbár jól érvel – mégsem helyes ezen esetben.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  33. Figyeljetek

    Egy perce néztem a BBC news honlapján A CIMOLDALON
    Nick Thorpe szekszárdi tudositása a TRAFIK ügyről.
    Nagyon hosszú cikk és nagyon részletes!!!
    Névszerint emlitve gyulai zsoltot ,kumint és többeket.
    Aki teheti olvassa el. Na ,ez botrány!!
    A királyi bébi nincs a cimoldalon !. Szekszárd igen! Ez igen! Igen!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (10 szavazatból)
  34. BBC News , europe / 02 July 2013
    Hungary’s tobacco law (Nick Thorpe)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  35. http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-23146659

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  36. A cigarettafüst undorítóan büdös , a dohányos nem ismewr sem istent sem embert , nem törödik ( a többsége ) azokkal akiket roppant módon fizikailag irritál a füst.
    Mit érdekel engem miképpen marakodnak ezen a koncon ? Felőlem lehetne akár összesen 10 trafik megyénként , az sem zavarna !
    Még akkor sem ha ezekben a trafikokban sonkásszendvicset és tüzifát is árulnának.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -10 (10 szavazatból)
  37. Barry1!

    1. Amit Te feltételezel rólam, azt mire alapozod? Mert ilyenekről sehol sem írtam soha se itt, se máshol.
    Amit helyesen értesz, az az, hogy én nem tartom bátorságnak kivándorolni és ez számomra nem plusz érték. Én ha akartam volna, se tudtam volna ezt megtenni – sajátos családjogi okokból és gyermekeim helyzete miatt. Ha csak én lettem volna egyedül, lehet, hogy megtettem volna, de ezt sem éreztem volna érdemnek.
    Bartustól el tudom fogadni néha érdes stílusát és esetleg számomra túlzó megjegyzéseit, mert Ő értünk haragszik, de nem az előbb felsorolt okokból.
    Továbbá megpróbálta mindezt elmondani itthon is és csak utána ment ki “észt osztani”. (ezt most nem gúnyból írtam, hasonló a véleményem Kertész Ákosról is.)
    Egyébként pedig Bartus logikusan vezeti le gondolatait, míg ennek a cikknek az írója inkább csak kavar.
    A Snowden-ügyről pedig gondolkozzatok el, valami hasonlókról vízionált egy Orwell nevű pasas úgy félévszázada. Talán néhányan hallottátok a nevét?!

    2. Ami szubjektív: azt megírtam – rengeteg emigráns rokonom van (ill. volt), minél módosabbak lettek kinn, annál inkább kioktató, lekezelő volt magatartások. Ebből a kb. félszázas csoportból egy nagybátyám maradt meg. Ő se kollaboránsnak, se büdös komcsinak, se pedig gyáva otthonülőnek nem nevezett soha, sőt nem is célzott ilyenre.
    Egyébként az elmúlt 8-9 hónapban úgy közel száz megmozduláson, flashmobon (Felcsúton is a polgármesteri hivatal előtt), kitelepülésen, akción vettem részt, sőt egy részüket én szerveztem. Volt részem attrocitásokban, beszólásokban, szorult szitukban.
    Nekem ennyire futotta. ÉS NEKTEK, A NAGY BÁTRAKNAK?!
    Egy nick-név mögé bújva anunymus107542 kódszámmal q-a okosak vagytok. Azaz bátrak vagytok, mint Sir Robin a Gyalog-Galoppban.
    Utóbbiakat ne mindenki vegye magára, csak akire ráillik…

    3. Ez a cikk ramaty és nagyképűen kioktató. Ráadásul egy néha Magyarországon megforduló vendégtől származik. Ez a véleményem, s ha kell, levezethetem, csak hosszú lenne. Érdekes, hogy amikor tettem pár , egyébként túlzóan gúnyos megjegyzést az Egyesült Államokra, hirtelen elkezdtétek ezt kikérni magatoknak.

    Azaz, az óhazában (Magyarországon) maradtakat lehet fikázni, leszólni, de az Újhazát nem. Hmmm, nem valami frusztráció van e mögött?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (10 szavazatból)
  38. Egyébként nem dohányzom, de nem szólom le őket, ha nem az orrunk alá fújják a füstöt. Tudjátok ez is egy sajátos, de szerintem liberális és toleráns megközelítés.
    Vegyük sorra a trafikmutyit: az egészség védelme volt az ürügy, de a trafiktörvényt Lázár János cimborája, a Continental Dohánykereskedelem vezetője írta!
    Aztán jött a sunyi “pályázat” a 18 évre és egészségvédelemre hivatkozva, majd a megvalósításkor orvosi rendelők, kórházak és iskolák mellé települt vagy félezer trafik! A NAV oldalán letölthető a július 17-ig engedélyt kapott 5327 trafik címe, tulajdonosa, üzemeltetője stb. Megnézte ezt a listát bárki közületek?! Mert néhányan ebből a listából és cégközlönybéli adatokból dolgozunk ezen.

    Bár nem dohányzom, benéztem vagy száz trafikba és azt látom, a következő lépés az lesz, hogy a szeszkereskedelem is ide fog kerülni a csókosoknak. Az se egészséges, tudom, pedig szombaton meittam én is egy sört – ne kövezzetek meg érte. Ha marihuanát kérnék Juhász Pétertől, jobb fiú lennék, igazi tökös lázadó?

    Valójában ne rágjatok be, kicsit kötözködök és provokálok, de nem véletlen teszem – “az élet nem habostorta”. És nem is olyan egyszerűek a dolgok.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (11 szavazatból)
  39. Amőba

    Nem a mondanivalóddal van problémám elsősorban ,hanem a hangnemmel.
    ( néhány dologban még egyet is értenék veled), meg a nagy arccal.
    Ami nem tetszik az a zsigeri Amerika ellenesség. Az nekem mindig gyanús ( már a hatvanas évek óta). Most meg igenis a balkáni bunkók azok ,akik igy gondolkoznak. Ha Amerika (és a ruszkik) nincsenek a németek úgy vágnak minket vissza az Ural mögé ,hogy csak úgy nyekkentünk volna.
    Bizony ,túlzóan gúnyos megjegyzés eket tettél ( ha hallgattál volna…..ugye….)
    Az pedig ha valaki 2013-ban az EU kellős közepén ( egy NATO tagországban)
    nem akar játszani Jeanne d’ Arc-ot, az normális.Ha rajtam múlik ez a zombi horda soha a Parlament közelébe se jut. Nem tetszik a szájkaraté kifejezés se.
    És valahogy jobban szeretem, tisztelem és( irigyelem !!!!) Amerikát mint mondjuk
    Azerbajdzsánt

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  40. Hungarian citizen

    Ez most nagyon nem hianyzott. De magam is varom, hogy egy dohanyos elmondja, miert szeret dohanyozni, mi a jo benne. Jomagam dohanyzom, a vilagon semmi bajom nincs, tudom tiszta, pedig 25 ev utan karosodnom kellett volna. Nem tettem. Ha az utcan egyet szippantok a cigibol, akkor kb. feleannyi mergezo anyag jut belem, mint egy nemdohanyzo egy lelgzetvetelevel (egy forgalmas utszakasz mellett), mert a filter megved. Ezek a furcsa dolgok, nem a hipokrata hiszti.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  41. Olvassátok el újra, mit ír Kaolus Antal és Commandante. Én velük értek egyet, Kaolus Antal néha költői magasságokba emelkedik, bár a kocsma nem “kricsni”, hanem “kricsmi”.
    A Dohányzás ártalmasságáról pedig olvassátok el Anton Pavlovics Csehov dolgozatát is – a téma örökzöld.
    Komolyra fordítva a szót: a nikotin, az alkohol, a drogok és az erőszak függőséget okoznak, az egészségre (saját egészségünkre is, másokéra is, a társadalom egészére is) egyaránt roppant károsak. Küzdeni kell ellenük, megfelelő, HUMÁNUS módon. Nem kioktatóan. Nem magas lóról – az úgysem hatásos.
    Tabajdi Csaba adatai pedig egy nagyon fontos ellentmondásra mutatnak rá. Azt is ki lehetne mutatni, hány ember pusztul el alkoholizmus által, és hogy az alkoholos italok termelése, előállítása, a szőlő és komló termesztésétől a gyártáson át a kereskedelemig, vendéglátó iparig hány embernek ad kenyeret. A közlekedéssel járó benzingőz káros. A közlekedési balesetek még károsabbak. Közlekedni mégis kell. Egy ökológus kutató tudós barátom panaszolta a minap, hogy ő konferenciáról konferenciára repülve küzd a káros anyag kibocsátás ellen, miközben a repülőgépe okádja bele a levegőbe a kerozin égéséből eredő káros anyagot. Az energiatermelés is káros anyag kibocsátással jár. Energia nélkül elpusztul az emberiség.
    A titkos kulcsszó: ARÁNY.
    És, sajnos, van egy rossz hírem. A világ bonyolult.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (9 szavazatból)
  42. T. Lázár György!
    Tudom, sokan támadják itt, és némi joggal. Egy szerény gyomrosként megjegyezném, hogy a nikotinfüggés pont olyan addikció, mint minden más drogfüggés. Ráadásul a dohányzás szituációs, szociális addikció is. Ezt is emlegették már.
    Nem véletlen, hogy az addiktív betegségek vámszedése igen régóta zajlik. az emelkedő árak sem csökkentették az alkoholisták számát látványosan, és a trafik-mutyi sem fogja.
    Ki lehet állni ugyan az ellenzék részéről, és öntudatos pógárként felszólítani a cigizésről való lemondásra. De ettől még sokan nem fognak lemondni a reggeli cigi-kávé-kaki kombóról. Mert évtizedek óta így indul a napjuk. Aztán bemennek szívni a munkahelyre, ha van. S nem a cigit, hanem esetleg a mindenre elég 47 ezret.
    Ezeknek az embereknek a szociális viszonyai olyan szinten leromboltak, hogy már ütni, tüntetni sem mernek. Lehet nyugodtan elmerengeni arról, hogy mit kéne csinálni, és milyen baromi jó a gulyás felett böffentve elmélázni az ellenzékiség nagyszerűségéről. Különösen olyan helyzetben, olyan pozícióban, amikor nem a 47ezerbőlkellene kijönni (már ha azt egyáltalán kapják).
    Ezért volt nevetséges menybe meneszteni a szárszói gittegylet-nagygyűlést. Nem Teddy miatt. Tőle erre tellett, és pont ennyivel tett hozzá többet sokaknál. Sőt sokunknál. De ellenzékiségként az elit gittrágása volt
    http://endresy.blogspot.hu/2013/06/szarszo-elit-ellenzek.html

    Ugyanakkor az addikciós vámszedés jelenlegi maffia-kerete egyértelműen egy kormányzatközeli pénzmosoda. A cigaretta bevétele “fehér” adomáynként vándorolhat át a kampányfinanszírozásba.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +11 (11 szavazatból)
  43. És hogy egy pályázat mennyire bonyolult, lehetetlenség megfelelni neki .
    Itt a pót-pályázat vesztese, ahol minden stimmel, de valami mégsem stimmel. Csak nem a pártszimpátia?

    http://www.atv.hu/belfold/20130723-29-ev-utan-nem-nyert-a-budafoki-trafikos/hirkereso
    .

    Én úgy megnézném ennek a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt.-nek a költségszámláit év vége fele, hogy hova passzírozza el a bevételeit, hiszen nyereséget nem oszthat szét, csak visszaforgathat a tevékenységébe.
    Netalántán lesznek akik egy “baráti” kézfogás ellenében juthatnak pöfékelni valóhoz? Egy LEX törvénnyel meg lehet emelni a reprezentációjuk kereteit, ha még eddig nem történt meg. Egyáltalán mi a munkája, a csókosok díjazása után?
    Esetleg betanítja a leendő Nemzeti Alkoholkereskedelmi Nonprofit Zrt-t, hogyan kell csinálni? Mert a “baráti” kézfogásért pia is jár, nemdebár?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (9 szavazatból)
  44. oldberg 2013. július 23. kedd 06:06
    Függőségügyben egyetértünk. Az előző posztban is ezt írtam.
    A Fidesz világa viszont nem annyira bonyolult. A korábban említett blogon van egy eszmefuttatás a kampányfinanszírozással kapcsolatban, amit az előbb emlegettem. A trafik-mutyi tényleg működhet szimpla pénzmosodaként
    (Szívj a kampányért, óh, magyar c. írás)
    Ahogy arról is esett szó, hogy lehet egyfajta ellenzéki vízválasztó is. De ez a hajó elmenőben van. Általában elmenőben van. Viszont ez sem új, mivel már októbernen nagyon úgy tünt,. hogy az ellenzék inkább kormányzati gesztusokat tesz, mintsem ellenzékként működik.
    http://endresy.blogspot.hu/2012/10/ellenzeki-gesztusok-orbannak.html
    Bajnai fellépései csak ezt erősítik.
    Az elefántcsonttoronyból kinyilvánított “szokj le, mert csak” jellegű felhívás már csak ezért is hatástalan lenne. DE nyilvánvalóan nem ezért, hanem az addikciós mechanizmusok miatt is hatástalan.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  45. Szenzor,

    Egy nonprofit zrt simán oszthat célbonuszt a legjobban teljesítő trafikoknak. Számukra ez nettó bevétel. A trafikos pedig már simán utalhat adományt a CÖF-nek. Akik szervezhetnek békemenetet, ultrás verőlegényeket, bármit. Akár kampányrendezvényt is.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (8 szavazatból)
  46. Valahogy nem gondolnám, hogy a dohányzásellenes küzdelem helyes eszköze, hogy magát az üzletágat családtagoknak és kollégiumi szobatársaknak játsszuk át. Akinek szenvedélye a dohányzás, meg fogja oldani, hogy hozzájusson az adagjához, aki meg nem dohányzik nyilván ezután sem fog.
    Senkinek ne legyen illúziója: a fiatalok is megoldják valahogy a cigivásárlást éshát az se kétséges, hogy felvirágzik a csempészet, amit bizonyára nem tisztes családapák fognak irányítani, sokkal inkább alvilági körök.
    Úgyhogy nem tudok együtt ujjongani a jegyzet írójával, hogy boltban már nem lehet cigit kapni… Ki tudja mi lesz 5 év múlva.. Akár vissza is szivároghat a cigi a boltokba, persze csak “bizonyos” boltokba..
    Amúgy nem dohányzom, engem nem érint az egész cirkusz.
    Amit látok: a környékemen, kb. 20 m-es körben 5 (azaz öt) dohányos trafik nyílt, a város bizonyos részein meg egy sem – aki ott lakik, az szó szerint megszívta. Ahogy azok is, akik olyan falvakban laknak, ahol egyáltalán nincs trafik.
    Kötve hiszem, hogy emiatt túl sokan leszoknának.. Lesz majd cigi – majd helybeviszik autóval, még egy kicsit drágábban, vagy szívják a csempész kapadohányt.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  47. Andy Mage
    Köszi. Akkor a kör bezárva, a pénzlenyúlás ‘törvényesen’ megnyitva.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  48. Philip Marlowe

    @oldberg 06:06. Nem csak a nikotin,az alkohol,a drogok és az erőszak okoz függőséget. Különösen a kötél általi akasztás okoz függőséget! ( S.Gy.)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  49. Allen Stewart Konigsberg

    ” Járványos méreteket öltött a dohányzás az amerikai fiatalság körében – állapította meg az amerikai tisztifőorvos a témában készült jelentésében.

    Minden negyedik végzős középiskolás rendszeresen dohányzik, és a statisztikák szerint nyolcvan százalékuk felnőtt életében is a szokás rabja marad – hangsúlyozta a csütörtökön közzétett jelentés. “Ma több mint hatszázezer felső tagozatos és hárommillió középiskolás dohányzik. Nem akarjuk, hogy gyerekeink elkezdjenek valamit, amit későbbi életük során nem lesznek képesek megváltoztatni” – fogalmazott Regina Benjamin, az amerikai közegészségügyi szolgálat tisztifőorvosa a dokumentumban, amely kitér a fiatalkori dohányzás egészségügyi kockázataira és hatásaira is.

    A becslések szerint naponta 3800 amerikai gyerek gyújt rá első cigarettájára, tíz dohányzóból kilenc 18 éves kora előtt szokik rá a cigarettára. A dohányzók 99 százaléka 26 éves kora előtt kezdi a cigarettázást, így már egészen korán ki vannak téve a dohányzás hosszú távú káros hatásainak, köztük a tüdőráknak és a szívbetegségeknek.

    A tisztifőorvos hivatala utoljára 1994-ben készített átfogó jelentést a fiatalok dohányzásáról. Bár azóta az Egyesült Államokban jelentősen csökkent a dohányzók aránya, az utóbbi évtizedben a fiatalok körében nem értek el haladást a dohányzás visszaszorításában, mert a dohánygyárak éppen a fiatal korosztályt célozták meg marketingkampányaikkal.

    A jelentés bírálta a dohánygyárakat, amelyek óránként több mint egymillió dollárt – napi több mint 27 millió dollárt – fordítanak a dohánytermékek marketingjére és reklámozására.” hír24. 2012

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  50. Nehogy már valaki itt azt gondolja, hogy dohányzásról és egészségről van szó, vagy akár a nemdohányzók intoleranciájáról!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)

Írja meg véleményét!

 
KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos