Egy országnak egy csürhéje van, amely két részre oszlik: jobboldali és baloldali csürhére. A baloldal csürhéje ugyanolyan demagógiákon él, és ugyanolyan elfogultan viszonyul saját vezéreihez. Ez jól kifejeződik abban is, ahogyan pártállástól függetlenül a magyarok az “igazságtalan” Trianonhoz viszonyulnak. A baloldali és liberális pártok szimpatizánsai is azokat az önámító hazugságokat visszhangozzák Trianonról, mint a jobboldal csürhéje. Pedig Trianon a magyar jobboldal csődje és a magyar jobboldali nacionalizmus katasztrófája. Trianon a világ válasza a történelmi Magyarország hamis mítoszára, a “keresztény-nemzeti” nacionalizmus hazugságára, mindarra a sok bornírtságra, amely a megpuccsolt Alkotmány helyére került alaptörvényben van. Trianon fájdalmas azoknak, akik a határon túlra kerültek, és az elnyomó, kevély, gőgös magyar nemzetiségi politika miatti bosszú áldozatai lettek.
De az anyaország fájdalma soha nem volt őszinte. A magyarok még egymást sem sajnálták soha őszintén. Ez a nép igaz könnyet még nem hullajtott fennállása óta, legfeljebb a kocsmában, amikor önmagát sajnálta. A nacionalista hamis pátosz, az önsajnálat és az idegengyűlölet, a felsőbbrendűségi tudat siratta önmagát, de igaz könnyet egyetlen magyar emberért sem ejtett, ahogyan soha egyetlen magyar embert meg nem siratott azok közül sem, akik voltaképpen a trianoni hazugságok miatt vesztek a Don-kanyarnál és a II. világháborúban. A csaknem 500 ezer vidéki magyar zsidó is a trianoni hazugság áldozata, őket aztán főleg nem siratta meg senki, mert a hazug, beteg, nacionalista propaganda őket tartotta a felelősnek Trianonért.
A legnagyobb hazugság, amelyet a magyar jobboldali és baloldali csürhe egyaránt kikezdhetetlen tabuként tart számon, hogy a trianoni döntés “igazságtalan” volt. A trianoni döntés nem volt igazságtalan, nagyon is igazságos és jogos büntetése volt nemcsak a háborúban vesztes Magyarországnak, amely a Habsburg Monarchiának nem csupán egy nemzeti kisebbsége, hanem egyik uralkodó osztálya volt. Ezen kívül igazságos és jogos volt az elnyomó magyar nemzetiségi politikára adott válaszként, és jogosan akceptálta a magyar elnyomás alól menekülni kívánó nemzetiségek szabadságvágyát. Az nem indok, hogy a “történelmi Magyarország” jussaként a magyarok igényt tartottak olyan területekre is, amelyeken nem magyarok éltek. Az elszakított területek lakosságának kétharmada nem magyar volt, a magyaroknak legfeljebb az egyharmad arányban magyarlakta területekért fájhat a szívük.
Feltételezve, hogy a magyarok, akik “békemenetekben” masíroznak, hogy ők “nem lesznek gyarmat”, másokat sem akarnának gyarmatosítani. A trianoni döntés következményeként a határon túlra került magyarok is kisebbségek lettek. Benne volt a háborús vesztesnek kijáró büntetés (tetszettek volna nem háborúzni), és némi pedagógiai célzat is, hogy a magyarok tanulják meg, milyen a kisebbségi lét, és erre legalkalmasabb, ha olyan országokban kezdik a tanulást kisebbségiként, amelyek többségi lakosságát ők elnyomták. Nagy bölcsesség volt a döntésben, és Magyarország javát szolgálta volna, ha ezt megérti, és tanul belőle. Például kimaradhatott volna a náci népirtásból, és nem kellett volna a II. világháborúban részt venni, egymillió magyar ember halálát okozva. Azt kellett volna mondani, hogy igazságos a döntés, ha fájdalmas is (háborúk veszteseit ennél jobban is megbüntették már), elismerjük a hibáinkat, a bűneinket, bocsánatot kérünk miattuk, mostantól lemondunk a felsőbbrendűségről, a Kárpát-medencére vonatkozó kizárólagos igényünkről, megbecsülünk és tisztelünk másokat, és őket egyenrangúnak tekintjük akár egy közös birodalomban, akár nemzetállamokban élünk velük együtt. Ez a magyar jobboldaliság tartalmi változását jelentette volna, méghozzá úgy, hogy a nacionalizmus, az irredentizmus, a tekintélyelvűség és a felsőbbrendűséggel szemben a magyar jobboldaliság konzervatívvá válhatott volna, hovatovább az igazi kereszténység erényeit mutatva. Annak a pogány-barbár mentalitásnak, amivel a kacagányos urak tekintettek Isten más nemzetiségű teremtményeire, nagyjából annyi köze van a kereszténységhez, mint a Sátánnak. Magyarország soha nem volt keresztény, soha nem tért meg. A “kereszténységet” bunkósbotnak és kirekesztésre használó magyar jobboldal megmaradt agresszív, fenyegető, elnyomó, és csak az erőszak nyelvét ismerő bugris bunkónak. Jézus Krisztus ezzel szemben valami olyasmiről beszélt, hogy ő szelíd és alázatos szívű, és ha ezt megtanulják tőle, akkor nyugalmat talál a lelkük. A magyarok lelke soha nem talált nyugalmat, mert a felfuvalkodottság, a büszkeség, a mindenkit lenéző, becsmérlő nagyképűség megmaradt, és semmit nem változott. Az igazi csoda az, hogy ezekkel az összeférhetetlen és antihumánus tulajdonságokkal ez az ország egyáltalán még létezik. Vélhetően azért, mert nem kellett senkinek az a problémahalmaz, amely ezzel a néppel együtt jár.
Trianon a magyar jobboldal csődje, a magyar jobboldal politikájának következménye. Felháborító, hogy saját felelősségük elismerése , a ruhájuk megszaggatása helyett, a bűneik be nem ismerésének még külön ünnepet is szereznek. Hamut kellene szórni a fejükre, ehelyett hazudnak azoknak a szerencsétlen magyaroknak, akik a határon túlra kerültek miattuk, mintha őket szeretnék, vagy összetartoznának velük. Hazug minden szavuk. Ennek méltó intellektuális kifejezése a Trianon-dal, a Barackfa. Trianonban és a Trianon-napban ezek magukat szeretik, magukat ünneplik és magukat sajnálják, és nagy ívben tesznek azokra, akik a primitív nacionalizmusuk következményeként elveszítették a hazájukat. Ezek soha nem érezték át a tragédiát, mert akkor megrendültek volna, csak a giccset. Fel sem fogták igazán, hogy mit tettek, és hogy ez a határon kívül kerülteknek mit jelentett.
Saját felelősségük alól azzal bújnak ki, hogy Trianon igazságtalan volt. De kérdezzék meg a szlovákokat és a románokat, és azokat, akik többségben éltek az elszakított területeken, hogy amikor a háborúban vesztes Monarchiát feldarabolták, és Magyarországtól megmentették azokat a kisebbségeket, amelyekkel a magyarok rosszul bántak, az igazságos volt vagy nem? Voltak szlovák, román és szerb irredenták is, de volt magyar nemzetiségi politika, amely minden panaszt és igényt igazolt. A magyar nemzetállam mindig az erő nyelvén beszélt velük. Soha nem tekintette egyenlőnek őket. Nemcsak magyar szempontok vannak. Vannak objektív szempontok is, és másoknak is vannak szempontjaik. Tudomásul kellene venni, hogy az elszakított területeken élőknek csak egyharmada volt magyar, a másik kétharmad boldog volt, hogy elszakadhatott Magyarországtól. Ez a tragédia. Erről kellene beszélni. Erről ki tehet?
Tetszettek volna úgy bánni a kisebbségekkel, hogy azok otthonuknak és hazájuknak érezzék Magyarországot, egyenrangú polgárként élhessenek benne. Akik a döntés következtében elszakadtak Magyarországtól, azoknak ez tragédia. A háborúban vesztes történelmi Magyarországnak ez veszteség. De a felelősök nem a trianoni döntést meghozók, hanem a magyar arisztokrácia, a magyar nacionalista vezetők, jobboldali politikusok voltak. Trianon a magyar nemzetiségi politika, a magyar felsőbbrendűség mítoszának tragédiája, a magyar nacionalizmus következménye. Ami történt, az nem az igazságtalan döntés, hanem egy rossz politika eredménye. Bármilyen fájó a veszteség, a felelősség emiatt nem másé, hanem a magyaroké. Téves az a beállítás, hogy ártatlanul érte a magyarokat egy igazságtalan döntés. A magyarok ebben nem ártatlanok. Nem vették észre, hogy a jövő azoké, akik elismerik az emberi jogokat, és lemondanak a nemzeti fölényről. Nem csupán magyar szemmel kell nézni ezt a helyzetet, ahogyan a döntéshozók sem csak a magyar érdekeket vették figyelembe. Azt vették figyelembe legkevésbé, mert a magyarok ráadásul vesztesek is voltak. Éppen az a nemzeti gőg tette őket vesztesekké, hogy az osztrákok mellett ott feszíthettek a legyőzöttek oldalán, míg a közösen elnyomott nemzeti kisebbségek jogosan kérték azt, hogy most már szabadítsák fel őket e “keresztény” bunkók elnyomása alól.
Ezért ami a magyaroknak veszteség volt, az a magyarok által elnyomott kétharmadnak felszabadulás. Ez az igazán fájdalmas, és ez az igazi oka Trianonnak. Az eltelt idő alatt ezt kellett volna feldolgozni: megérteni saját felelősségünket, tanulni belőle, és békésen viszonyulni a környező országokhoz, ahol fordult a kocka, és most a magyarok lettek kisebbségben. Ilyen is lehet. Ezzel is együtt kell tudni élni. A szerencsétlen kívülrekedteknek kellett megfizetniük az árát a korábbi magyar nemzetiségi politikának, miután az elszenvedett hátrányok, a lenézés és megvetés, a megkülönböztetés miatt nekik fizettek meg az egykori kisebbségek, és rajtuk álltak bosszút. Tanulságos történet.
De ezt egy igazságtalan döntésnek beállítani, és benne a magyar felelősséget, az úri nemzeti Magyarország bűneit nem észrevenni, nem feldolgozni és nem tanulni belőlük, hazugság. A trianonozó Horthy-rendszer ennek a felfogásnak a nyomán vitte bele az országot egy még súlyosabb háborúba, méghozzá népirtó nácik oldalán, amelyet csak szégyellni lehet. Ennél nagyobb bűnt nem lehet elképzelni. Magyarországgal szemben ennél nagyobb bűnt senki nem követett el, és ez nem egy ember felelőssége, hanem a mértékadó magyar uralkodó körök, a magyar “nemzetalkotó osztályok” egyetértésével történt, úgyis mint a magyar identitás kifejeződése. Ez az igazi tragédia, amelynél már csak az a nagyobb, hogy ez az örökség nem múlt el, hanem tovább él, és jelenleg szilárd szélsőjobboldali, fasiszta és náci támogatással kormányoz. A kormányzása alapját erre az örökségre vezeti vissza, a magyar identitást továbbra is ezzel azonosítja, és ennek alapján követel magának kizárólagos jogot a kormányzásra. Ez a barbár, magyar ősbunkó identitás már nem csak más népeket, hanem saját magyar testvéreit is elnyomja, jogfosztott állapotban tartja, ha nem azonosul az ázsiai sztyeppékről hozott mentalitással. Ezek szittyák maradtak, és a 21. században ezzel a szittya mentalitással akarnak megélni civilizált népek között. A fehérvári huszárokat éneklő ősbunkó Orbán ezt nevezi “kereszténységnek”. Nemcsak barbár, buta is.
Nagy kérdés, hogy mikor szakítunk már ezzel az egyoldalú történelemszemlélettel, amely csak a döntés “igazságtalanságát” látja, és nem látja az okokat és a saját felelősségünket is. Nyilván, amikor majd piros hó esik. Ezeknek nem volt elég két elveszített háború, az országuk kétharmadának elvesztése, a népirtásban való részvétel (mindez a torz magyar jobboldaliságnak és az általuk képviselt magyar identitásnak köszönhető), ezek ugyanott folytatják, ahol az elődeik abbahagyták. Ezért menekül, aki tud, mert ezt a népet nem lehet civilizációval megszelidíteni, a felvilágosodás, a pogány kultúra rajta nem segít, bibliai módon megtérni nem akar, és csak a verésből ért. Ezek még lopni is csak úgy tudnak, ahogyan az ősember, hogy kinézi magának, ami megtetszik neki, odamegy és leüti a másikat egy bunkósbottal.
Identitásuk legfontosabb része Trianon. Trianon testesíti meg a magyar ősbunkóságot, mert annak a gyümölcse, és ezt ők büszkén tartják magasra: ezek vagyunk mi. A felelősök természetesen most is mások. Akkor is mindenki összefogott a magyarok ellen. Pedig a határon túlra került magyarok nem mások miatt, hanem az anyaország bűnei miatt kerültek idegen országok fennhatósága alá. Már akkor idejétmúlt a magyar szupremácia fenntartása. A békeszerződést Horthyék írták alá, esélyt sem láttak arra, hogy ezt megváltoztassák. A magyar parlamentben egy Rétvári nevű duplanulla azt hazudozza, hogy Magyarország az első világháború ellen volt, miközben mindvégig a háborút támogatta, a britek szerint nagyobb volt a felelősségük, mint az osztrákoké, mert jobban féltek saját nemzetiségeiktől, mint az osztrákok. Másrészt Horthyék kifelé a saját hatalmukat is ennek elfogadásával legitimálták, utána pedig elkezdtek uszítani ellene. Nekik ez a “csavaros magyar észjárás”, ha valaki nem tudná. A jellemtelenség.
Orbán a Trianon-nappal ugyanazt a beteg, önző, buta politikát folytatja, amelynek következménye volt Trianon. Az egészet más nyakába varrni, csak az “igazságtalan” döntésre kenni mindent, ez a magyar lélek. Más az oka mindennek. Kár is lett volna tanulni, fejlődni, alkalmazkodni. Nem az elmaradottságban van a hiba, hanem a trianoni igazságtalanságban. Emiatt önsajnálatba esni, sebeinket nyalogatni, ez a tipikus magyar betegség. Egészséges ember és egészséges nép tanul a hibájából, ami történt, azt a háta mögé veti, és előre néz. Mások vették el. Erre a hazug érzületre épít az Orbán-rendszer is, minden uszítás erre a beteg lélekre játszik: valaki elvette, ezért nincs neked. Nem számít, hogy soha nem is volt a tied, esetleg használtaba kaptad, és nem bántál jól vele. Valaki mindig elveszi azt, ami a magyaroké, ezért nem mennek semmire. Nem tehetnek róla. Szőke Feri megnyugodhat, nem benne van a hiba. Ő szimbóluma ennek az identitásnak, nem véletlenül őrzi a Fidesz székházát. Elvette az Unió, a Nyugat, az amerikaiak, a bankok, az oroszok, a törökök, a tatárok, elvette a Gyurcsány, elvette az IMF, elvették a zsidók, az ország kétharmadát elvette Trianon, csak a sok magyar, az nem tehet semmiről.
Ezért tart itt az ország, ezért tűrnek meg egy diktatúrát, mert a fasiszták és a nácik mindig a frusztrációra és a bűnbakképzésre építenek. Miért is lázadnának fel a diktatúra ellen? Azonnal kiderülne, hogy nem más a hibás, verseny van, amelyben helyt kell állni. Sokkal kényelmesebb így, hogy rákenjük Európára, és eltartatjuk magunkat velük. Hitler is a német frusztrációra épített, és azért lehetett ő a Führer, mert ő volt a legfrusztráltabb. Ez volt benne a vonzó a sok frusztrált embernek, akiket felmentett saját felelősségük alól, és bűnbakot állított nekik, amitől megnyugodhattak. Orbán Viktor ugyanez, súlyosan beteg, frusztrált ember, aki a többi frusztrált beteget állítja maga mellé. Vallást csinál a frusztrációjukból és terjeszti közöttük a kórt. Minden beszéde a frusztrált magyarhoz szól, és őt menti fel. Nem véletlen, hogy az Orbán-rendszer elsőként a Trianon-törvényt szavazta meg, a nemzeti frusztráció szimbólumát. Ezzel meg is adták a jelet, az alaphangot, és azóta is ebből a beteg, frusztrált érzésből élnek, amelyből az össznépi antiszemitizmus, rasszizmus is táplálkozik. Horthy is erre épített, fasiszta utódja, Orbán Viktor is erre épít. A végeredmény ugyanaz lesz.
Ami a legszomorúbb, hogy a baloldal sem meri az “igazságtalanságról” szóló meséket megkérdőjelezni. Senki nem mer kiállni, hogy Trianon ugyan fájdalmas azoknak, akik a határon túlra kerültek, de az akkori döntés nem igazságtalan, hanem igazságos ítélet volt a magyar jobboldaliság tartalma, a nacionalizmus, a felsőbbrendűség, a kirekesztés és a hamis magyar identitás fölött. Trianon a világ üzenete és ítélete a kirekesztő, felsőbbrendű, nacionalista magyar identitás fölött, és felszólítás az emberségre, az alázatra, más népek és nemzetek megbecsülésére és tiszteletére, a befogadásra. Trianon ez a lecke, ezt kellene megtanulni. És ha nem tanulnak belőle, hanem hazudnak róla, akkor megismétlődhet. És már nem sok van, amit el lehet veszíteni. A nemzeti gőg ostobaság, azok az országok a sikeresek, amelyekben minden színű, vallású, fajú, nemzetiségű ember otthon érzi magát és egyenlő jogokkal bír. Aki a 21. században veri a mellét, hogy magyar, az hülye, azt a külvilág nem is érti.
Magyarországot az szereti, aki a népet felvilágosítja, a sebeit meggyógyítja, és nem felszaggatja, aki a trianoni kudarcélmény miatti önmarcangolásból, önsajnálatból kigyógyítja, és nem a hazugság savát önti az önmaga által vágott sebekbe. A frusztrált ember gyenge, ezért erőszakos. A frusztráció, de az attól való félelem is erőszakot szül és agressziót vált ki, befelé is, kifelé is. A frusztráció paranoiát okoz. Orvosi eset. Magyarországnak orvosra van szüksége, jelenleg kuruzslók kezelik. Orbán Viktor beteg ember, és beteggé teszi Magyarországot. Erőről beszél, de soha még ilyen gyenge ez az ország nem volt.
A trianoni ünnep olyan, mintha a betegnek felvágnák az ereit, hadd vérezzen.









gets, 00:17
szerintem egyértelmü «nem» a valasz…
Így kéne ezt tanítani.
Nagyapám Munkácson volt amikor Horthy katonái bevonultak. Ezt már megírtam egyszer valahol máshol, de most leírom megint. Magyarajkú zsidó volt, és bár Csehszlovákiában semmiféle diszkrimináció nem volt ellene a származása miatt, ezzel együtt örült hogy Kárpátalja visszakerül a magyarokhoz.
Az utcán a zsidók is virágot szórtak Horthy katonái elé.
Az örömük nem tartott soká.
Már aznap éjjel kezdték betörni a zsidó boltok ablakait, zsidó és más nem magyar nemzetiségűeket kezdtek a nyílt utcán bántalmazni, esetenként meg is ölni.
A végén persze nagyapámat elhurcolták munkaszolgálatba, a feleségét és két kislányát pedig sohasem látta többé, őket Auschwitzba vitték készséges magyar segédlettel. -Aztán újraházasodott a háború után.-
El tudja valaki képzelni ha valami csoda folytán ma visszacsatolnák az összes elvesztett területet?
Ahogy a Magyar Gárda nyomulna be mondjuk Szlovákiába? Hogyan bánnának ezek a kisebbségekkel?
Hogyan bánnának a sokmillió szlovákkal, románnal, szerbbel, ukránnal, horváttal?
Mellesleg ezek szintén mind nagy nacionalisták, tehát kb. 1-2 napon belül hogy a magyarok bevonulnának, olyan iszonyú vérengzés kezdődne hogy olyat nem látott Európa Jugoszlávia szétesése óta.
Ezzel együtt a Versailles-i békeszerződés igazságtalan volt mert színtiszta magyar területeket is elszakítottak, ezzel ellentmondva a wilsoni ” népek önrendelkezési joga ” elnevezésű állitólagos politikának.
-De ez nem Wilson hibája, ez egy francia-román titkos megállapodás miatt történt így. -
Mellesleg az irónikus hogy a Tanácsköztársaság Trianont ” imperialista békének ” bélyegezte és fegyveresen küzdöttek ellene, főleg Szlovákiában, míg ” Horthy apánk ” szépen aláírta, aztán mindent a zsidókra kent.
Kedves talalom! (2013. június 4. kedd 00:08)
Kissé irigykedve olvastam a pazar válaszodat.
Részlet Kaffka Margit egyik utolsó leveléből, amelyet kisfiához írt (megjelent a Nyugat 1937. évi 6. számában):
„A béke csakugyan közel van; elég szomorú béke. A háborút elvesztettük, ahogy azt sokszor jósoltam; sajnos, nekem volt igazam. Az ántánt se jobb, mint mi lettünk volna, ha mi győzünk (nem mi, hanem a háborút intéző dísz-emberek), – minden győző gonosz, s a hogy mi bántunk románnal, orosszal, szerbbel, úgy bánnak most velünk. Magyarország területe nem maradhat a régi épségben, de ezen ma már késő sopánkodni, inkább azon legyünk, hogy a megmaradt kis magyar szigeten igazi rend, becsületes munka, népuralom (demokrácia) legyen és helyes, igazságos törvények megakadályozzák, hogy megint azok legyenek uralmon, akiknek műve ez a pocsék 5 év volt s akik készek volnának 20 év mulva «bosszú» címén vagy más címen megismételtetni a szegény emberiséggel. Ez a ti dolgotok lesz, hogy ne engedjétek; dolgozni, élni kell a hazáért, nem meghalni oktalanul és fiatalon, abból nincs semmi haszna, – hiszen most láthatod. Ölel nagy szeretettel
Temesvár, 1918 október 12.
Édesanyád.”
Nagyon kemény írás. A legtöbb magyar ajkú pont ezért fogja zsigerből elutasítani. Betegségünk a himnuszunkba öntött önsajnálat: balsors, akit régen tép. Innen van a sírva vigadásunk is. Már a Szabadságharc bukásában is rendkívül kemény szerepe volt annak, hogy a nemetiségiek, svábok, szerbek, stb. egyformán hősi halált lelhettek a magyarokkal, de mégsem számítottak egyenlőnek a magyarokkal. A magyar főnemesség, nemesség és kisnemesség, a dzsentri uram-bátyám feudalista világban a paraszt csak katonának volt jó. Érthetetlen, de való: a magyar nép azért tartja különbnek magát, mert magyar. Ez öncsalás. Az újvidéki vérengzéssel megpróbált a Hideg napok c. film szembenézni. A film körüli viták megmutatták, maga a nép ezzel nem kíván szembenézni. Szomorú ez a képtelenség.
Még azt hozzátenném hogy pár éve olvastam a szegedi főrabbi beszédét ami úgy pár hónappal azután íródott miután fizikailag elcsatolták a területeket.
Én ilyen szívhezszóló beszédet az életben nem olvastam, csorogtak a könnyeim.
Azóta is keresem de nem találom. Nagy tragédia volt, tény.
Bocs az off-ért
.
Barry1
Ne háborodj fel. Velem is megtörtént ugyanakkor.Egy társunk megsértette egy másik társunkat,én meg megírtam a felháborodásomat ezért.Az admin törölte is ezeket.
Én örültem neki.Tényleg nem lenne jó,ha a személyeskedés elvinné a témát.
Én nem sértődtem meg,Te se tedd.
Akkor ezért nem találom sehol a véleményedet! Ezen meg én vagyok felháborodva..
Másban mindig tisztelted a megbocsátás,és tolerancia “erényét”, akkor most Te vagy a soros.
Ugye érted?
Trianonban nem volt semmi igazságosság. Azt a magyar gyarmatosító uralkodóosztályt hagyta hatalmon, amely a háborúskodást is elindította. Trianon kárvallottjai nemcsak a határokon kívül rekedt magyarok, hanem a határokon belül maradt magyarok 95%-a is, akik egy olyan gátlástalan uralkodóosztály kényének-kedvének voltak kitéve, amely a franciákkal lepaktált hazaáruló Horthyt és rablógyilkosait fogadta el uralkodónak. Ez az uralkodóosztály saját előjogaiért elárulta királyát és elárulta népét, amely vagy mélyszegénységben tengette életét vagy elmenekült Amerikába.
A Horthy által vezetett rabló uralkodóosztály kényére-kedvére fosztogatta a királyság hagyatékát. Nem a magyar nép jóléte volt számukra a fontos, hanem saját jólétük. Az antiszemitizmus porhintés volt a parasztok szemébe, hogy ne lássák ki privatizálja/rabolja ki a királyi állam vagyonát. A népi elégedetlenséget az antiszemitizmussal vezették le és ebben a katolikus és más egyházak cinkosságára támaszkodtak.
Lényegében Horthyék és Orbánék ugyanazt csinálják, majdnem ugyanúgy.
He-he… szerepvaltas…
«Emlékeztetőül: Orbán Viktor és a Fidesz 1990. június 4-én kivonult a parlamenti ülésteremből a trianoni megemlékezés egyperces néma gyászszünete alatt – írta keddi közleményében az MSZP.»
.
http://hvg.hu/itthon/20130604_Memento_1990bol_Orban_Viktor_kivonult_a
Normális ember ennyi irányváltásba eszméletlenségbe szédült volna már. :(((((
Valóban , a jobboldalinak mondott vezetői rétegnek(valójában szélső jobb) rengeteg vért és tragidiát köszönhet az ország a XX. és XXI. században.(vér és rög : tömeghalál és sírhant)
Az EU-ba való belépés felért egy nemzetegyesítéssel, de ezzel nem éltek. Külhoni magyarok dolgozhattak és adózhattak itthon (Komárom Nokia, Esztergom Suzuki, határközeli vállalkozások együttműködése), de ez megfordulni látszik. Ma már kérdéses,hogy szükséges lesz-e itteni magyar munkaerőre az erdélyi Mercedes gyárban.
.
Nem tudom ebben megérteni a jobboldalinak mondott vezetőket -akik igaz közben halálra lopják magukat- és főleg nem elvakult hívő követőiket. Nem akarják látni a jeleket, hogy ez hova vezet?
(KIsgyerek koromban Jugoszláviában egy fagyiárus megkérdezte magyar vagyok-e, majd kiköpött elém.Amikor szlovákiába mentünk, figyelmeztettek itthon, hogy ne beszéljünk magyarul.Itt tartunk most is.Közutálat, önkéntes nemzet elrekesztés abban az informatikai korban, amikor 3-4 hónapra finn, indiai, német,… szakemberek összeállnak egy nemzetközi projekt kifejlesztésére)
.
Hétvégén Sólyom László (de általam nagyrabecsült Róna Péter is ) azt mondta, hogy az ország megosztottsága akadálya a továbblépésnek. Igazat adok nekik !
De Sólyom olyat ne mondjon, hogy van a baloldal, van a jobboldal és van ő és csapata ELŐL.
Ez a sólyom egy troll, aki közt.elnökként nem fogott kezet magyar emberekkel hivatalos! ünnepségen .Szlovákiával szítta a feszültséget (komáromi híd)
Ez a sólyom egy szüséges lépcső volt orban diktatúrának.
.
Igaza van Róna Péternek, összmagyar megbékélésre van szükség.(és bocsánat kérésre a szomszéd országokkal szemben, a magyar háborús halottaktól , leszármazottjaiktól )
De ezt a megbékélést nem vezetheti az a Suttyó , aki megosztotta az országot öncélúan, majd amikor tejhatalomba került, egypárti diktatúrát, alaptörvényt vezetett be, nem egyeztetett az érdekképviselőkkel…(legfeljebb vezetőit vette meg élősúlyban), feudális alárendelt viszonyokat vezetett be az élet minden területén.
Az ilyen Suttyót -aki arra használja jogász végzettségét, hogy legálisnak látszó módon stadiont építsen adófizetői pénzen a kertje végében- nem tekinthet Magyarország országegyesítőnek, még akkor sem , ha kötelező jelleggel Barackfa dalokat énekel a nép.
Az a Suttyó , aki a tehetségesen induló politikusi pályáját mértéktelen rablásra , korrupciós Einstandokra , maffia hálózat kiépítésére használta, nem tud országegyesítő akkor sem lenni, ha kezetcsókol minden hajléktalanak.
Ez a Nyalinkás Suttyó ma már emberek legális megélhetését veszi el politikai erőfölénnyel (traffik, alkohol, állattenyésztés,…) és épít tovább HAZAÁRULÓ MÓDON egy hatékonytalan struktúrát, korrupciós láncot.
Magánemberek lakását akarja elsajátítani, erre írat törvényt.
sólyom madár, ez fenntről nem látszik ?
.
Szerintem akkor lehet itt megbékélés, ha hívők belátják , hogy rossz irányba mennek, módosítják az irányt, nem acsarkodnak más magyarra (mint bayer, mandiner hozzászolók,..), a jelenlegi vezetést pedig segítenek eltüntetni, vagy megsemmisíteni.
Ha a korrupciós lánc alján lévő vállalkozók el kezdik nyilvánosságra hozni, mely politikusnak adtak csúszópénzt , 10%-ot, 20%-ot , ….(kaphatnának büntetés mentességet a következő kormánytól)
Ha ez megtőrténik, sokkal könnyebb lesz egymástól különböző gondolkodást elfogadni, választási ciklusokon átívelő gazdasági stratégiákban megeggyezni, magyarnak-magyarral együttműködni, mint ahogy teszik németek, finnek, indiaiak…
Mint ahogy összetart a német nép, amerikai nép , japán nép .. és erősek is lettek.
Nekem nem a hívőkkel van konfliktusom, hanem a KIszesből , MSZMP-sből átöltözött elnyomó osztállyal. Nem kompatibilisok a XXI.századdal, a fejlett világgal.
Véleményem szerint fentről (és templomokból) táplált tudatmódosító politikai műbalhé az egész. Tanulóink mehetnek Erdélybe táborozni , de menjenek Auschwitzba osztálykirándulásra is. A legnagyobb magyar temetőbe. És a közTV-ben minden héten műsor a Don-kanyarról, a deportálásokról, ahogy ezt teszik a németek is.
.
Demokratikus ember is szereti a hazáját, még akkor is ha aggodik érte, még akkor is ha ezt nem hangoztatja állandóan, és ha nem nagymagyarország matrica van a kocsiján. (mintha egyre kevesebb lenne az autókon a n-MO. matrica, de lehet tévedek )
hunyadi
2013. június 4. kedd 06:58
A különbség hogy meddig mennek el?
A listázás már megvan, csak nem jogszabályi alapon, hanem a kubatovi elvek mentén. Hadüzeneteinket már informálisan elküldtük, az emberek heccelése folyamatban
Minden előkészítve a szabad információáramlás megszüntetéséhez.
Mi hiányzik?
A 2014-es választás megnyerése és annak legitimizált elfogadtatása.
És utána szabad a vásár?
Visszatérve Trianon igazságosságához…
Milyen franc(ia) igazság az, hogy az ellenséges császári és királyi flotta parancsnokát, Horthyt juttatják hatalomra. Rendben van, hogy az árulót megjutalmazzák, de ennyire…? Miért nem fizették ki 100000 frankkal és küldték el melegebb éghajlatra? Árulót elvből nem juttatsz olyan pozicióba, hogy téged is eláruljon.
Franc igazság…
gets
Szélkakasok, a minden sarkon álltak már pártja – vastag bőrrel a képükön, képesek belehazudni honfitársaik szemébe!
Egyébként elég szédültek! Amikor tegnap köteles kikapcsolta Szanyi mikrofonját, össze-vissza kapkodott a pulpituson, valamitől ideges volt!))))
Más:
Amikor a vekkeres előadta a narancs színű gatya alól kilógó piros színű gatya mondókáját, azóta nem tudok napirendre térni, hogy ezt mire véljem?!
Olvastam:
Kétféle fideszes van: a (fél)nótások, és a 2/3 eszűek, na ez látszik az országon!
Más:
A baracknótát nem is ismerik a Fidesz képviselői, de énekeltetik a gyerekekkel, ám főleg a pedagógusokat viszik be a sűrűbe vele….mert ugye aki nem énekelteti, az (na ki) nem nemzeti és nem igazi magyar!
Más:
Jön az árvíz, jön az sms, üljön át egy másik lakásba!
Most lett kész a nemzet uszodája, a Kossuth téri mélygarázs helyett.
Talán a tér 1944. előttire történő visszaállítása nem tetszik az égieknek vagy az elődöknek?!
http://vilagutazo.blog.hu/2012/05/17/europa_1000_eves_hatarvaltozasai_11_percben
TALALOM kedves ! örülök, hogy olvashattam a hsz-dat.
Az igaz könnyekkel ,hogy nem sírtak őszintén nem értek egyet hiszen anyukám mesélte igenis sokan voltak amikor hajtották fel a zsidókat a vonatokra zokogtak is nagyon sokan.Én elhiszem az édesanyámnak ezt a mondatait.Engem is mindig a becsületességre egymás tiszteletére nevelt.Minket készít ki orbán akik nem értünk egyet ezzel a mocskos hozzáállással amit művel.De legyek inkább szegény mint egy fasiszta rendszer lekötelezettje.
talalom
2013. június 4. kedd
00:08
.
Köszönöm korrekt írását, (HozzáSzólását)
Mint minden eddigi írása Bartus Lászlónak, ez is telitalálat! Szívesen olvasnám ismét az eddigi írásait könyv formájában is!
Magyarország Trianon előtt elnyomta az egyébként összességében többségben lévő más nemzetiségűeket! Ez volt az oka, hogy amikor lehetőségük nyílt elszakadtak Magyarországtól, mert elegük volt az elnyomó nemzetiségi politikából! Trianon utáni időszakban Magyarország keményen üldözte, a nagyrészt magyar anyanyelvű, de vallási kisebbségnek számító zsidókat, majd hozzájárult a legyilkolásukhoz! Most hol tartunk? Ellenség Amerika, a hazai és külföldi zsidóság, a környező népek szerbek, románok, szlovákok, mert “elrabolták” a Nagy Magyarországot! ” Mocsok szemét” mindenki és még a magyarok közül is csak az a jó magyar aki nyalja a jobboldal seggét! A többi magyar “hazaáruló”!
Ja nem felejtsem el, hogy “ellenség” az EU is!
A trianoni tragédiáról reálisan nem lehet másképp beszélni, mint azt ebben a cikkében Bartus László teszi. Az okozat (trianon) valós oka a magyar uralkodó osztályok hamis magyarságtudata és helytelen nemzetiségi politikája, melyet a trianoni döntést követő években sem volt képes feladni, sőt a zsidótörvényekben és a magyar zsidóság kiírtására tett kísérletében mutatta meg igazi önmagát. Akik, mint a FIDESZ-KDNP és a Jobbik, ma ugyanazokra az érzelmekre hatva kívánnak olcsó szavatokat szerezni, amit a két világháború közötti uralkodó osztály propaganda gépezete fejlesztett ki, azok újabb hatalmas bűnt követnek el a határon belül, de az azon kívül élő magyarság ellen. Ráadásul ezet a két világháborút lezáró békeszerződések példáinak tudatában teszik, ami a Napnál is világosabban mutatja ennek a politikának a mérhetetlenül ártalmas voltát.
nemértem
Arany szívem!
Tényleg nem értelek!
Évekkel ezelőtt vitáztunk sok mindenen.Többek között Orbánról is. Akkor azt mondtad, hogy egy esélyt megérdemel… Ennyiben maradtunk, holott én már akkor jeleztem a kötcsei beszéd előre mutató gyalázatát,ami napjainkra meg is valósult.
Most akkor mi is a bajod?
Hogy ez sokunknak nem tetszik? Mégis mit gondoltál?Hogy még a gondolatainkat sem merjük leírni?Miért ne? Hogy a gyalázat szó nélkül valósulhasson meg,és Orbán csendben maga,és bandája alá gyűrje az országot?
Mára napnál világosabb,hogy amin valamikor vitáztunk ( Gyurcsány őszödijén,és az mszp lopósairól) mára törvényerejű rendeletekkel legalizálttá van téve. A hazugság mindennapos a fidesz kormányban.Már még Istent is bevonták,hogy a buta megtévesztett öregek is a papjuktól halhassák az orbáni igét.
Úgy látom próbálsz svájciként viselkedni, de jobb ha tudod,ez a mai világban már nem megy! Vagy pártolod Orbán politikáját, vagy ellenszegülsz!
Kívül maradni MÁR nem lehet. Tudod miért?Mert akkor akárhányszor változtatsz nevet,a stílusod,és mondanivalód elárul.
Lehet megfogalmaznod a véleményed,ami szerinted helyénvaló, de átsüt rajta a hamisság!
A jobboldaliság,ami napjainkra egyenlő lett a hazudozással, az emberek megtévesztésével.
Mint ez a téma,amibe beléptél.
Trianon a jobb oldal csődje!!!
Akár beismered,akár tagadod!
Lehet ezért Bartust utálni,sőt gyűlölni, ezzel csak az igazát bizonyítjátok. Hiszen a jobb oldal az igazságot saját érdekében sosem mondja ki.Hazugságokkal kendőz el tényeket,uszítva a szimpatizánsait.
Ezt a hangnemet szeretnétek ide behozni,de tapasztalhattad,nemfog sikerülni.
Tudod miért?
Mert normálisan gondolkodókban téveszméket elültetni nemlehet.
Már csak azon csodálkozom,hogy azzal az intellektussal amivel rendelkezel ( mert igen) hogy hogy nem látod be ezt?
Hát igen…!
Mindig ahhoz kell(ene) a legnagyobb bátorság, hogy megálljunk a tükör előtt, és belenézzünk. Csak állnánk előtte és néznénk a saját szemünkbe. De ehhez bátorság kellene. A buta ember egyszerre gyáva, és frusztrált.. Frusztrált mert tudata legmélyén tudja, hogy nem túl okos, de gyáva mert ezzel nem képes szembenézni..
Vágó István szokta mondani: “Az ostoba ember az élet bonyolult kérdéseire, mindig az egyszerű válaszokat keresi” (Mert valahol érzi, hogy “átfogó” válaszra nem képes.. Érrzi, hogy nem túl okos, ezért indulatos is…)
Valahogy így kellene elmondani ahogy Bartus L. elmondta…!
…«Egy brancs ezek mind!! Orbánostúl, Gyurcsányostúl, Bajnaistúl, Merkelestűl mind egy brancs. »
.
Állj be te is a körbe,
Táncolj, ahogy hajt a véred
Érezd, ahogy a Föld szíve dobban veled
Mert mind egyek vagyunk!!!!!!
miaszösz
Lehet hogy ez jobban illene:
a kör közepén állok,körbe vesznek jó barátok.
bumburi, nem tudom, nekem ez a dal a gyengém… )))
:
A kezeink összeérnek…
….
Állj be te is a körbe…
Egyek vagyunk!
„Téves az a beállítás, hogy ártatlanul érte a magyarokat egy igazságtalan döntés. A magyarok ebben nem ártatlanok.”
.
Pár napja írtam egy hasonló témában egy hozzászólónak, @oldbergnek, hogy a magyarokkal kapcsolatban az ártatlan szót nem szabad használni semmilyen értelemben. A magyarokkal kapcsolatban csak a felelősség szót szabad használni. Nem tudom jól látom és igazam van-e, de azért idemásolom amit @oldbergnek írtam. Szerintem ha az ártatlan szót használjuk az bármilyen értelemben, az csak félrevezető lehet. Ezt írtam:
.
„Az egész kérdés nem is vizsgálható vagy értelmezhető amíg az ártatlan szót használjuk. Ez érdekli a világot a legkevésbé, és a magyarok esetében senkit nem érdekel az ártatlanságuk, pusztán csak a veszélyességi fokot mérlegelik. Melyik rejt több veszélyt, hagyni őket garázdálkodni, ha nem is lóháton és hátranyilazva de nem kevésbé veszélyes formában, vagy a beavatkozás a veszélyesebb. Tehát az ártatlan szót kicserélném veszélyesre.”
.
De azt hiszem egy dologról beszélünk, mert mint ahogyan Bartus úr is írta.
„Az igazi csoda az, hogy ezekkel az összeférhetetlen és antihumánus tulajdonságokkal ez az ország egyáltalán még létezik. Vélhetően azért, mert nem kellett senkinek az a problémahalmaz, amely ezzel a néppel együtt jár.”
Így van pontosan, és ha erre a problémára a világ talál egy ötletes megoldást, az a szó, hogy Magyarország, eltűnik a szótárakból.
————-
Ezek szittyák maradtak, és a 21. században ezzel a szittya mentalitással akarnak megélni civilizált népek között. A fehérvári huszárokat éneklő ősbunkó Orbán ezt nevezi “kereszténységnek”. Nemcsak barbár, buta is.
.
Mielőtt olvastam ezt a cikket, hazafelé úton pont ugyanez jutott eszembe. Ezer év telt el azóta, hogy Géza fejedelem kapiskálni kezdte, hogy ez a rabló, portyázó életmód nem mehet örökké. Számolgattam hány generáció váltotta a történelem stafétabotját azóta. Mennyi lehet, talán 16 generáció? És mit változott azóta? Annyi, hogy már nem lovon jár portyázni hanem autóval? Hát ha 16 generáció kevés volt valami mély érdemleges változásra, akkor most a szűkre szabott idejű rohanó korunkban két-három generáció elég lesz valami pozitív változáshoz? Még annyi időt sem fogunk kapni.
———-
’Ezért menekül, aki tud, mert ezt a népet nem lehet civilizációval megszelidíteni, a felvilágosodás, a pogány kultúra rajta nem segít, bibliai módon megtérni nem akar, és csak a verésből ért.”
.
Nem ért a verésből!!!!!! Csak színleg behódol amíg verik, közben segítségért sikít, hogy megölik őt, és ahogy valaki a segítségére siet és abbamarad a verés, se köszönet se bocsánatkérés, hanem leköpi akitől a megérdemelt pofont kapta, letarhálja a megmentőjét és ha megkapta tőle amit akart, akkor hátba szúrja.
Nemzetközi területen végzett munkám során tapasztaltam ezt elégszer a magyarokkal kapcsolatban.
——-
U.i. Bartus úr, köszönet ezért a cikkért, régi vágyam teljesült, hogy valaki Trianont előveszi és tiszta vizet önt a pohárba.
Kedves Eagle
2013. június 4. kedd
13:27
100 év az kb. 3-4 generáció – ízlés szerint. :)
Eagle
Milyen igaz!
Tényleg nem ártatlan,hanem veszélyes!És ezzel a – senkire nem hallgatunk,még a saját józan eszünkre sem – felfogással mérgezik az országot napjainkban is.
Ráadásul ezek már bűntények,amit a BTK megfelelő paragrafusait alkalmazva, szankcionálhatók is lennének.
Ha! Ha lenne bátorság hozzá!
Orbán vélhetően azt hiszi, h erőnek erejével átirhatja a történelmet. Vélhetően meghamisitják a történelmet, itthon a tankönyvekben, hazudnak reggel délben és este is, sőt még álmukban is. Azt hiszik, h elég csak akarni és Hortyól jóságos bácsika lesz, úgy visszamenőleg. Orbán , meg megdöntötte a szocializmust, persze csak azután miután jelesre levicsgázott belőle és kihasználta a szocialista rendszer jóságát, amely a diszóól puccolóból jogászt faragott. Ja és persze ingyen… Hogy ezt nem felejtve a ma hallgatóival tandijat fizetessen. Ki Orbán valójában? A kiváló cikk választ ad rá.
@gets
Igen, de én 1000 évet számoltam. Géza fejedelem 971 és 997 között élt azóta durván ezer év telt el szóval azt osztottam 60 al. Mondjuk egy átlag életkor.
.
De értem mire gondolsz. Én nem átfedésekben számoltam, hanem teljes egymást követő váltásokban. Valóban többféle képen lehet számolni. Úgy gondoltam, hogy az egy időszakban, egy évszázad vagy emberöltő alatt együtt élő generációk 3-4 ahogyan te írtad, gyakorlatilag semmit nem változnak vagy csak keveset. Szóval azért próbáltam így közelíteni, csak nem magyaráztam el.
.
Szóval teljes cserére gondoltam. Már nincs aki meséljen ükunokának. Már nem adnak át közvetlen tudást.
Tökéletesen igazat adok a cikknek, ami a magyar nacionalizmust és a nemzeti-
ségi politikát illeti – ez nagyon jó tükre a magyar identitásnak.
Ugyanakkor a trianoni békeszerzöödést igazságosnak találni pontosan olyan
tévedés mint a magyar nacionalizmus: Akik ezt a békeszerzöödést diktálták,
pontosan ugyanarról az ideológiai alapról indultak, mivel azonban gyööztesek
voltak, rákényszeríthették a veszteseket a diktátum elfogadására. Nem az igaz-
ságosság helyreállítása volt a céljük – ez már a határok abszolút logikátlan
meghúzásán is látszik -, hanem Magyarország megalázása és megbüntetése
az Osztrák-Magyar-Monarchián belül. Sem a hasonlóképpen nacionalista
Franciaországnak, sem az ugyanolyan Angliának és az imperializmus kezde-
tén álló Egyesült Államoknak nem volt mást érdeke, mint az eröös német
ill. német-párti blokk megsemmisítése Európa közepén a saját hegemóniájuk
megöörzésére. Számításuk bevált, hiszen ma is egymással marakodnak a
Monarchia utódállamai (nemcsak a magyarok mindenki ellen!): Sem Jugo-
szlávia, sem Csehszlovákia nem maradt együtt. Változatlanul mindenki
mindenkit utál!
Ezt a problémaköteget csak egy új Duna-Monarchia tudná megoldani,
melyben föderlisztikus alapon minden nemzetiségnek önkormańyzata
lehetne – de közös gazdasági és politikai érdekekkel.
Éljen az új Osztrák-Magyar Monarchia – demokratikus alapokon!
bumburi
2013. június 4. kedd
14:19 Átlátszó az egész! Néhány náci megint befurakodott ide!
kovenz walter
2013. június 4. kedd
14:16
Sok igazság van a hsz-ben, mert a hatalmi harcok martaléka lett egy ígéretesnek induló, a monarchia határain belül fejlődő gazdasági egység, ezt azonban szétverte a társadalom fejlődési visszamaradottsága és a két világháború …
A világ újrafelosztása szintén nem hagyható figyelmen kívül. Mára nem sok mindent lehet újraosztani békésen.
bumburi
2013. június 4. kedd
13:41
Valóban , mert a veszélyesség is közrejátszhatott már Trianonban, senkinek nem kellett Magyarország olyan méretekkel. Nagyon elegük volt a magyarokból, és az osztrákoknak is valójában elegük volt belőlünk.
sehol nem említik ezeket a tényezőket ilyen összefüggésben, de néha azon gondolkozom, hogy a szövetségesek előre látták a jövőt vagy kalkuláltak vele? persze primitív módon, hiszen a politikai és gazdasági, valamint a vegyes következményekkel szinte lehetetlen volt kalkulálni, de mintha csak ki akarták volna húzni a méregfogát ennek az egész behemót egyre növekvő tehernek.
.
Na mindegy , nem vagyok történész.
.
“Ráadásul ezek már bűntények,amit a BTK megfelelő paragrafusait alkalmazva, szankcionálhatók is lennének.
Ha! Ha lenne bátorság hozzá!”
.
Hát van olyan is. Bátorság. Nem tudom, talán egyszer eljön az idő, hogy erről is írhatok kommentet.
Na végre! Úgy látom a náci kettőst kitiltották!
A két troll-t moderáltuk. Köszönjük a türelmet. Admin
“Trianon: Orbánt szembesítik Orbánnal
2013.06.04.
Trianonra emlékezik az Országgyűlés. Az MSZP közben emlékeztet is.
.
A Ház ülése reggel 9 órakor kezdődik a nemzeti összetartozás napja alkalmából tartott megemlékezéssel. A parlament 2010. május 31-én tette a nemzeti összetartozás napjává a trianoni békeszerződés aláírásának napját, június 4-ét. “A több állam fennhatósága alá vetett magyarság minden tagja és közössége része az egységes magyar nemzetnek, melynek államhatárok feletti összetartozása valóság, s egyúttal a magyarok személyes és közösségi önazonosságának meghatározó eleme” – olvasható az Országgyűlés erről szóló döntésében.
.
“Emlékezzünk!” – címmel az MSZP közben arra emlékeztet, hogy Orbán Viktor és a Fidesz 1990. június 4-én kivonult a parlamenti ülésteremből a trianoni megemlékezés egyperces néma gyászszünete alatt. “ELNÖK: Tisztelt Képviselőtársaim! Több oldalról fordultak hozzám képviselőtársaim, hogy a mai napon emlékezzünk meg a számunkra oly tragikus trianoni béke 70. évfordulójáról egyperces néma felállással. Kérem képviselőtársaimat, álljunk fel! (Egyperces néma felállás, a FIDESZ képviselői kivonulnak.) Köszönöm szépen.
.
Az idézet az Országgyűlés honlapján elérhető hivatalos parlamenti jegyzőkönyvből való. Az Országgyűlés elnöke 1990-ben Szabad György volt. Az MSZP-nek 33 képviselője volt. Közülük senki sem vonult ki – tudatta közleményében az ellenzéki párt.
Orbán Viktort Facebook-oldalán is többen emlékeztették a kivonulásra. Egy őszinte tisztelője, akinek nem kérdés, mi a legfontosabb egy magyarnak és elismeri, hogy a miniszterelnök sokat tett a hazáért arról érdeklődik, miért vonult ki a Fidesz 23 éve a parlamenti ülésteremből. Szeretné megérteni!
.
Egy másik hozzászóló arról érdeklődik a nemzeti összetartozás napja alkalmából, hogy „miért lehetetlenítik el a tartósan külföldön élőket? A követségen ugyanis olyan okirathoz jutott, ami azt tartalmazza, hogy a tartósan külföldön élők nem rendelkezhetnek magyar okirattal, azt le kell adni, így őket gyakorlatilag leírják otthon.”
http://fn.hir24.hu/itthon/2013/06/04/trianon-orbant-szembesitik-orbannal/
Magyarország ma olyan, mint egy forró fürdő Rómában. Felvágod az ereidet és alámerülsz. Borzasztó, de olyan jó meleg.
Nagy-Magyarország Trianon-emlékművei a Google Földön
(olvastam egy helyen, lehet, hogy a forrást nem engedi az automata moderáció?)
A forrás a ku*uc.info volt.
Nem tehetek róla, ha tudnám, hogy máshol is megvan akkor azt jelöltem volna meg. Elnézést kérek!
A kuruc.info még egy térkép erejéig sem lehet itt forrás. Megértését kérjük. Admin
Tisztelt Admin! Szives elnézését kérem és megértettem!
admin
Én is köszönöm,csak sajnálom hogy nem tudtam meg,hogy mi volt az utolsó válasz.Már ha volt egyáltalán…
bumburi
2013. június 4. kedd
15:57
Szerintem nem volt.
–
Szigorúnak érzem a két “náci” kitörlését, de tudomásul kell venni, hogy itt ilyen világ van.
“a háborúban vesztes Magyarországnak”
Hmmm, gondolom a magyar külügyek nem kellett volna hadat üzenni annakidején, valamint a magyar hadügy minisztérium hibás döntései is beleszóltak a dologba. Ja hogy ilyenünk nem is volt…
Mi a franc köze van egy birodalomban élő népnek a birodalom vezetőinek a döntéseihez. Még csak azt sem lehet mondani, hogy ha nem tetszett miért nem lázongtunk, voltak fegyveres elszakadási próbálkozások.
Trianon nem büntetés volt, hanem tipikusan angolos feszültség generálás. Szerintem az 1.vh végén már nagyon pontosan lehetett tudni, hogyan kell azokat a határokat meghúzni, úgy hogy megbékélés a térségben ne lehessen. Mesterien meg is oldották a feladatot, végülis a gyarmatokon már kitapasztalhatták hgoy kell egy térséget megosztani, hogy uralkodni lehessen felettük.
A térség politikusainak a bűne, hogy nem bírtak átlátni ezen a szitán, és ahelyett, hogy egyesítették volna az erőiket a duna mentén, egymás ellen kezdtek acsarkodni.
Persze voltak kivételek, csak ugye észérvekkel nem lehet szavazatokat szerezni sehol a világon, csak az érzelmek ügeys felkorbácsolásával. Ennek megfelelően azok a politikusok akik látták mi a helyzet így vagy úgy kihullotta a versenyből.
Dehát pont ez volt a cél, ezért lettek az határok ilyen ügyesen meghúzva: Oszd meg és uralkodj. Köze nincs a büntetéshez. Egyszerűen létérdeke minden konfliktus győztesének, hogy a nyugalmát hosszú távon biztosítsa. Ha nem ezt tenné nem kerülhetne ki rendszeresen a nyertes oldalon a különböző konfliktusokból.
K. József
Te is a Heol-os csapatból vagy,aki szívesen tájékoztatja a tudatlanokat a a hülyeinfóról.
Unalmas. Reméltem észre veszed,hogy arra a hírforrásra ezeken az oldalakon nem vagyunk vevők. Szigorúnak érzed a két,szavaiddal élve “náci” törlését?
Szerintem Te is arra a sorsra fogsz jutni,bármilyen ál naivitással is hivatkozol folyton a hülyeinfóra..
Aztán majd admin eldönti hogy direkt,vagy készakarva csinálod..