Egy országnak egy csürhéje van, amely két részre oszlik: jobboldali és baloldali csürhére. A baloldal csürhéje ugyanolyan demagógiákon él, és ugyanolyan elfogultan viszonyul saját vezéreihez. Ez jól kifejeződik abban is, ahogyan pártállástól függetlenül a magyarok az “igazságtalan” Trianonhoz viszonyulnak. A baloldali és liberális pártok szimpatizánsai is azokat az önámító hazugságokat visszhangozzák Trianonról, mint a jobboldal csürhéje. Pedig Trianon a magyar jobboldal csődje és a magyar jobboldali nacionalizmus katasztrófája. Trianon a világ válasza a történelmi Magyarország hamis mítoszára, a “keresztény-nemzeti” nacionalizmus hazugságára, mindarra a sok bornírtságra, amely a megpuccsolt Alkotmány helyére került alaptörvényben van. Trianon fájdalmas azoknak, akik a határon túlra kerültek, és az elnyomó, kevély, gőgös magyar nemzetiségi politika miatti bosszú áldozatai lettek.
De az anyaország fájdalma soha nem volt őszinte. A magyarok még egymást sem sajnálták soha őszintén. Ez a nép igaz könnyet még nem hullajtott fennállása óta, legfeljebb a kocsmában, amikor önmagát sajnálta. A nacionalista hamis pátosz, az önsajnálat és az idegengyűlölet, a felsőbbrendűségi tudat siratta önmagát, de igaz könnyet egyetlen magyar emberért sem ejtett, ahogyan soha egyetlen magyar embert meg nem siratott azok közül sem, akik voltaképpen a trianoni hazugságok miatt vesztek a Don-kanyarnál és a II. világháborúban. A csaknem 500 ezer vidéki magyar zsidó is a trianoni hazugság áldozata, őket aztán főleg nem siratta meg senki, mert a hazug, beteg, nacionalista propaganda őket tartotta a felelősnek Trianonért.
A legnagyobb hazugság, amelyet a magyar jobboldali és baloldali csürhe egyaránt kikezdhetetlen tabuként tart számon, hogy a trianoni döntés “igazságtalan” volt. A trianoni döntés nem volt igazságtalan, nagyon is igazságos és jogos büntetése volt nemcsak a háborúban vesztes Magyarországnak, amely a Habsburg Monarchiának nem csupán egy nemzeti kisebbsége, hanem egyik uralkodó osztálya volt. Ezen kívül igazságos és jogos volt az elnyomó magyar nemzetiségi politikára adott válaszként, és jogosan akceptálta a magyar elnyomás alól menekülni kívánó nemzetiségek szabadságvágyát. Az nem indok, hogy a “történelmi Magyarország” jussaként a magyarok igényt tartottak olyan területekre is, amelyeken nem magyarok éltek. Az elszakított területek lakosságának kétharmada nem magyar volt, a magyaroknak legfeljebb az egyharmad arányban magyarlakta területekért fájhat a szívük.
Feltételezve, hogy a magyarok, akik “békemenetekben” masíroznak, hogy ők “nem lesznek gyarmat”, másokat sem akarnának gyarmatosítani. A trianoni döntés következményeként a határon túlra került magyarok is kisebbségek lettek. Benne volt a háborús vesztesnek kijáró büntetés (tetszettek volna nem háborúzni), és némi pedagógiai célzat is, hogy a magyarok tanulják meg, milyen a kisebbségi lét, és erre legalkalmasabb, ha olyan országokban kezdik a tanulást kisebbségiként, amelyek többségi lakosságát ők elnyomták. Nagy bölcsesség volt a döntésben, és Magyarország javát szolgálta volna, ha ezt megérti, és tanul belőle. Például kimaradhatott volna a náci népirtásból, és nem kellett volna a II. világháborúban részt venni, egymillió magyar ember halálát okozva. Azt kellett volna mondani, hogy igazságos a döntés, ha fájdalmas is (háborúk veszteseit ennél jobban is megbüntették már), elismerjük a hibáinkat, a bűneinket, bocsánatot kérünk miattuk, mostantól lemondunk a felsőbbrendűségről, a Kárpát-medencére vonatkozó kizárólagos igényünkről, megbecsülünk és tisztelünk másokat, és őket egyenrangúnak tekintjük akár egy közös birodalomban, akár nemzetállamokban élünk velük együtt. Ez a magyar jobboldaliság tartalmi változását jelentette volna, méghozzá úgy, hogy a nacionalizmus, az irredentizmus, a tekintélyelvűség és a felsőbbrendűséggel szemben a magyar jobboldaliság konzervatívvá válhatott volna, hovatovább az igazi kereszténység erényeit mutatva. Annak a pogány-barbár mentalitásnak, amivel a kacagányos urak tekintettek Isten más nemzetiségű teremtményeire, nagyjából annyi köze van a kereszténységhez, mint a Sátánnak. Magyarország soha nem volt keresztény, soha nem tért meg. A “kereszténységet” bunkósbotnak és kirekesztésre használó magyar jobboldal megmaradt agresszív, fenyegető, elnyomó, és csak az erőszak nyelvét ismerő bugris bunkónak. Jézus Krisztus ezzel szemben valami olyasmiről beszélt, hogy ő szelíd és alázatos szívű, és ha ezt megtanulják tőle, akkor nyugalmat talál a lelkük. A magyarok lelke soha nem talált nyugalmat, mert a felfuvalkodottság, a büszkeség, a mindenkit lenéző, becsmérlő nagyképűség megmaradt, és semmit nem változott. Az igazi csoda az, hogy ezekkel az összeférhetetlen és antihumánus tulajdonságokkal ez az ország egyáltalán még létezik. Vélhetően azért, mert nem kellett senkinek az a problémahalmaz, amely ezzel a néppel együtt jár.
Trianon a magyar jobboldal csődje, a magyar jobboldal politikájának következménye. Felháborító, hogy saját felelősségük elismerése , a ruhájuk megszaggatása helyett, a bűneik be nem ismerésének még külön ünnepet is szereznek. Hamut kellene szórni a fejükre, ehelyett hazudnak azoknak a szerencsétlen magyaroknak, akik a határon túlra kerültek miattuk, mintha őket szeretnék, vagy összetartoznának velük. Hazug minden szavuk. Ennek méltó intellektuális kifejezése a Trianon-dal, a Barackfa. Trianonban és a Trianon-napban ezek magukat szeretik, magukat ünneplik és magukat sajnálják, és nagy ívben tesznek azokra, akik a primitív nacionalizmusuk következményeként elveszítették a hazájukat. Ezek soha nem érezték át a tragédiát, mert akkor megrendültek volna, csak a giccset. Fel sem fogták igazán, hogy mit tettek, és hogy ez a határon kívül kerülteknek mit jelentett.
Saját felelősségük alól azzal bújnak ki, hogy Trianon igazságtalan volt. De kérdezzék meg a szlovákokat és a románokat, és azokat, akik többségben éltek az elszakított területeken, hogy amikor a háborúban vesztes Monarchiát feldarabolták, és Magyarországtól megmentették azokat a kisebbségeket, amelyekkel a magyarok rosszul bántak, az igazságos volt vagy nem? Voltak szlovák, román és szerb irredenták is, de volt magyar nemzetiségi politika, amely minden panaszt és igényt igazolt. A magyar nemzetállam mindig az erő nyelvén beszélt velük. Soha nem tekintette egyenlőnek őket. Nemcsak magyar szempontok vannak. Vannak objektív szempontok is, és másoknak is vannak szempontjaik. Tudomásul kellene venni, hogy az elszakított területeken élőknek csak egyharmada volt magyar, a másik kétharmad boldog volt, hogy elszakadhatott Magyarországtól. Ez a tragédia. Erről kellene beszélni. Erről ki tehet?
Tetszettek volna úgy bánni a kisebbségekkel, hogy azok otthonuknak és hazájuknak érezzék Magyarországot, egyenrangú polgárként élhessenek benne. Akik a döntés következtében elszakadtak Magyarországtól, azoknak ez tragédia. A háborúban vesztes történelmi Magyarországnak ez veszteség. De a felelősök nem a trianoni döntést meghozók, hanem a magyar arisztokrácia, a magyar nacionalista vezetők, jobboldali politikusok voltak. Trianon a magyar nemzetiségi politika, a magyar felsőbbrendűség mítoszának tragédiája, a magyar nacionalizmus következménye. Ami történt, az nem az igazságtalan döntés, hanem egy rossz politika eredménye. Bármilyen fájó a veszteség, a felelősség emiatt nem másé, hanem a magyaroké. Téves az a beállítás, hogy ártatlanul érte a magyarokat egy igazságtalan döntés. A magyarok ebben nem ártatlanok. Nem vették észre, hogy a jövő azoké, akik elismerik az emberi jogokat, és lemondanak a nemzeti fölényről. Nem csupán magyar szemmel kell nézni ezt a helyzetet, ahogyan a döntéshozók sem csak a magyar érdekeket vették figyelembe. Azt vették figyelembe legkevésbé, mert a magyarok ráadásul vesztesek is voltak. Éppen az a nemzeti gőg tette őket vesztesekké, hogy az osztrákok mellett ott feszíthettek a legyőzöttek oldalán, míg a közösen elnyomott nemzeti kisebbségek jogosan kérték azt, hogy most már szabadítsák fel őket e “keresztény” bunkók elnyomása alól.
Ezért ami a magyaroknak veszteség volt, az a magyarok által elnyomott kétharmadnak felszabadulás. Ez az igazán fájdalmas, és ez az igazi oka Trianonnak. Az eltelt idő alatt ezt kellett volna feldolgozni: megérteni saját felelősségünket, tanulni belőle, és békésen viszonyulni a környező országokhoz, ahol fordult a kocka, és most a magyarok lettek kisebbségben. Ilyen is lehet. Ezzel is együtt kell tudni élni. A szerencsétlen kívülrekedteknek kellett megfizetniük az árát a korábbi magyar nemzetiségi politikának, miután az elszenvedett hátrányok, a lenézés és megvetés, a megkülönböztetés miatt nekik fizettek meg az egykori kisebbségek, és rajtuk álltak bosszút. Tanulságos történet.
De ezt egy igazságtalan döntésnek beállítani, és benne a magyar felelősséget, az úri nemzeti Magyarország bűneit nem észrevenni, nem feldolgozni és nem tanulni belőlük, hazugság. A trianonozó Horthy-rendszer ennek a felfogásnak a nyomán vitte bele az országot egy még súlyosabb háborúba, méghozzá népirtó nácik oldalán, amelyet csak szégyellni lehet. Ennél nagyobb bűnt nem lehet elképzelni. Magyarországgal szemben ennél nagyobb bűnt senki nem követett el, és ez nem egy ember felelőssége, hanem a mértékadó magyar uralkodó körök, a magyar “nemzetalkotó osztályok” egyetértésével történt, úgyis mint a magyar identitás kifejeződése. Ez az igazi tragédia, amelynél már csak az a nagyobb, hogy ez az örökség nem múlt el, hanem tovább él, és jelenleg szilárd szélsőjobboldali, fasiszta és náci támogatással kormányoz. A kormányzása alapját erre az örökségre vezeti vissza, a magyar identitást továbbra is ezzel azonosítja, és ennek alapján követel magának kizárólagos jogot a kormányzásra. Ez a barbár, magyar ősbunkó identitás már nem csak más népeket, hanem saját magyar testvéreit is elnyomja, jogfosztott állapotban tartja, ha nem azonosul az ázsiai sztyeppékről hozott mentalitással. Ezek szittyák maradtak, és a 21. században ezzel a szittya mentalitással akarnak megélni civilizált népek között. A fehérvári huszárokat éneklő ősbunkó Orbán ezt nevezi “kereszténységnek”. Nemcsak barbár, buta is.
Nagy kérdés, hogy mikor szakítunk már ezzel az egyoldalú történelemszemlélettel, amely csak a döntés “igazságtalanságát” látja, és nem látja az okokat és a saját felelősségünket is. Nyilván, amikor majd piros hó esik. Ezeknek nem volt elég két elveszített háború, az országuk kétharmadának elvesztése, a népirtásban való részvétel (mindez a torz magyar jobboldaliságnak és az általuk képviselt magyar identitásnak köszönhető), ezek ugyanott folytatják, ahol az elődeik abbahagyták. Ezért menekül, aki tud, mert ezt a népet nem lehet civilizációval megszelidíteni, a felvilágosodás, a pogány kultúra rajta nem segít, bibliai módon megtérni nem akar, és csak a verésből ért. Ezek még lopni is csak úgy tudnak, ahogyan az ősember, hogy kinézi magának, ami megtetszik neki, odamegy és leüti a másikat egy bunkósbottal.
Identitásuk legfontosabb része Trianon. Trianon testesíti meg a magyar ősbunkóságot, mert annak a gyümölcse, és ezt ők büszkén tartják magasra: ezek vagyunk mi. A felelősök természetesen most is mások. Akkor is mindenki összefogott a magyarok ellen. Pedig a határon túlra került magyarok nem mások miatt, hanem az anyaország bűnei miatt kerültek idegen országok fennhatósága alá. Már akkor idejétmúlt a magyar szupremácia fenntartása. A békeszerződést Horthyék írták alá, esélyt sem láttak arra, hogy ezt megváltoztassák. A magyar parlamentben egy Rétvári nevű duplanulla azt hazudozza, hogy Magyarország az első világháború ellen volt, miközben mindvégig a háborút támogatta, a britek szerint nagyobb volt a felelősségük, mint az osztrákoké, mert jobban féltek saját nemzetiségeiktől, mint az osztrákok. Másrészt Horthyék kifelé a saját hatalmukat is ennek elfogadásával legitimálták, utána pedig elkezdtek uszítani ellene. Nekik ez a “csavaros magyar észjárás”, ha valaki nem tudná. A jellemtelenség.
Orbán a Trianon-nappal ugyanazt a beteg, önző, buta politikát folytatja, amelynek következménye volt Trianon. Az egészet más nyakába varrni, csak az “igazságtalan” döntésre kenni mindent, ez a magyar lélek. Más az oka mindennek. Kár is lett volna tanulni, fejlődni, alkalmazkodni. Nem az elmaradottságban van a hiba, hanem a trianoni igazságtalanságban. Emiatt önsajnálatba esni, sebeinket nyalogatni, ez a tipikus magyar betegség. Egészséges ember és egészséges nép tanul a hibájából, ami történt, azt a háta mögé veti, és előre néz. Mások vették el. Erre a hazug érzületre épít az Orbán-rendszer is, minden uszítás erre a beteg lélekre játszik: valaki elvette, ezért nincs neked. Nem számít, hogy soha nem is volt a tied, esetleg használtaba kaptad, és nem bántál jól vele. Valaki mindig elveszi azt, ami a magyaroké, ezért nem mennek semmire. Nem tehetnek róla. Szőke Feri megnyugodhat, nem benne van a hiba. Ő szimbóluma ennek az identitásnak, nem véletlenül őrzi a Fidesz székházát. Elvette az Unió, a Nyugat, az amerikaiak, a bankok, az oroszok, a törökök, a tatárok, elvette a Gyurcsány, elvette az IMF, elvették a zsidók, az ország kétharmadát elvette Trianon, csak a sok magyar, az nem tehet semmiről.
Ezért tart itt az ország, ezért tűrnek meg egy diktatúrát, mert a fasiszták és a nácik mindig a frusztrációra és a bűnbakképzésre építenek. Miért is lázadnának fel a diktatúra ellen? Azonnal kiderülne, hogy nem más a hibás, verseny van, amelyben helyt kell állni. Sokkal kényelmesebb így, hogy rákenjük Európára, és eltartatjuk magunkat velük. Hitler is a német frusztrációra épített, és azért lehetett ő a Führer, mert ő volt a legfrusztráltabb. Ez volt benne a vonzó a sok frusztrált embernek, akiket felmentett saját felelősségük alól, és bűnbakot állított nekik, amitől megnyugodhattak. Orbán Viktor ugyanez, súlyosan beteg, frusztrált ember, aki a többi frusztrált beteget állítja maga mellé. Vallást csinál a frusztrációjukból és terjeszti közöttük a kórt. Minden beszéde a frusztrált magyarhoz szól, és őt menti fel. Nem véletlen, hogy az Orbán-rendszer elsőként a Trianon-törvényt szavazta meg, a nemzeti frusztráció szimbólumát. Ezzel meg is adták a jelet, az alaphangot, és azóta is ebből a beteg, frusztrált érzésből élnek, amelyből az össznépi antiszemitizmus, rasszizmus is táplálkozik. Horthy is erre épített, fasiszta utódja, Orbán Viktor is erre épít. A végeredmény ugyanaz lesz.
Ami a legszomorúbb, hogy a baloldal sem meri az “igazságtalanságról” szóló meséket megkérdőjelezni. Senki nem mer kiállni, hogy Trianon ugyan fájdalmas azoknak, akik a határon túlra kerültek, de az akkori döntés nem igazságtalan, hanem igazságos ítélet volt a magyar jobboldaliság tartalma, a nacionalizmus, a felsőbbrendűség, a kirekesztés és a hamis magyar identitás fölött. Trianon a világ üzenete és ítélete a kirekesztő, felsőbbrendű, nacionalista magyar identitás fölött, és felszólítás az emberségre, az alázatra, más népek és nemzetek megbecsülésére és tiszteletére, a befogadásra. Trianon ez a lecke, ezt kellene megtanulni. És ha nem tanulnak belőle, hanem hazudnak róla, akkor megismétlődhet. És már nem sok van, amit el lehet veszíteni. A nemzeti gőg ostobaság, azok az országok a sikeresek, amelyekben minden színű, vallású, fajú, nemzetiségű ember otthon érzi magát és egyenlő jogokkal bír. Aki a 21. században veri a mellét, hogy magyar, az hülye, azt a külvilág nem is érti.
Magyarországot az szereti, aki a népet felvilágosítja, a sebeit meggyógyítja, és nem felszaggatja, aki a trianoni kudarcélmény miatti önmarcangolásból, önsajnálatból kigyógyítja, és nem a hazugság savát önti az önmaga által vágott sebekbe. A frusztrált ember gyenge, ezért erőszakos. A frusztráció, de az attól való félelem is erőszakot szül és agressziót vált ki, befelé is, kifelé is. A frusztráció paranoiát okoz. Orvosi eset. Magyarországnak orvosra van szüksége, jelenleg kuruzslók kezelik. Orbán Viktor beteg ember, és beteggé teszi Magyarországot. Erőről beszél, de soha még ilyen gyenge ez az ország nem volt.
A trianoni ünnep olyan, mintha a betegnek felvágnák az ereit, hadd vérezzen.









“Magyarországot az szereti, aki a népet felvilágosítja, a sebeit meggyógyítja, és nem felszaggatja.” Igaz!
“Magyarország számomra olyan mint egy zárt elmeosztály. Ahol az ápoltak magukhoz ragadták a hatalmat. Ezt a Magyarországot szégyellem innen meg kell szöknöm. És még addig amig a rácsok között kifér a fejem” szomorú, hogy idejutottunk. Örülök, hogy szabadságát megszakítva írta ezt a cikket. Sokat tanulok belőle. ui. azért kedves Bartus László a család és a SzABADSÁG minden értelemben nagyon fontos.
” Annak a pogány-barbár mentalitásnak, amivel a kacagányos urak tekintettek Isten más nemzetiségű teremtményeire, nagyjából annyi köze van a kereszténységhez, mint a Sátánnak.”….
“magukat ünneplik és magukat sajnálják, és nagy ívben szarják le azokat, akik a primitív nacionalizmusuk következményeként elveszítették a hazájukat.”
Nem csak a nemzetiségeket, a külföldön élő magyarokat, hanem a saját magyarjaikat is leszarták és leszarják. Bogár megmondta. Orbán is megmondta.
Ha egy magyar politikus legyen baloldali is egy ilyen beszédet mondana még a saját baloldali szavazói is megköveznék! Ha egy jobboldali politikus mondana ilyen beszédet akkor a saját szavazói felnyársalnák! Magyarországon életveszélyes lenne egy ilyen beszédet elmondani, mint amiről a fenti cikk szól!.
Ismét egy gyöngyszem ez az írás.:)
” Nem vették észre, hogy a jövő azoké, akik elismerik az emberi jogokat, és lemondanak a nemzeti fölényről.” Elgondolkodtató, hogy Ausztria nem trianonozik, hanem éli mindennapi életét és nem is akárhogyan.
“A trianoni ünnep olyan, mintha a betegnek felvágnák az ereit, hadd vérezzen.”
És minden lelkifurdalás nélkül ki fogják véreztetni!
Mert gyáva,megalkuvó népek lakják ezt a szerencsétlen országot, akik behúzzák fülüket farkukat,és azt hiszik ezzel el tudják kerülni a megsemmisülést.
Mert minek lehet nevezni azt, ha jogainktól megfosztva , megalázva önbecsülésünkben vetjük alá magunkat ezeknek az elmebajos politikusoknak?
A jobb oldal erre bazírozik,mert nem elég hogy kifossza az országot,még a szánkat is be fogja tapasztani a hatalmával!
Ezért dolgoztak a 8 ellenzéki évük alatt!
Orbán nagyon jól meglátta, hogy a magyar “néplélek” mire vevő.Hogy mindig is ilyen volt ez a “büszke” magyar nép! A felelősséget mindig áthárította másra!
Soha semmiért felelősséget nemvállalt,pedig mindenhol ott voltak,ahol az országért tenni lehetett volna.
Most Horthy az eszménykép. Siralmas. Mint ahogy siralmas úgy a bal,mint a jobb oldal.
Hol van egy államférfi,aki az országért tenni tudna?Hol van az az oktatásért felelős politikus,aki nem engedi,hogy ebben a szellemben nevelődjék fel a jövő nemzedéke?
Ki fogja merni kimondani, hogy magunknak köszönhetjük Trianon fájdalmát?Ki fogja szembesíteni az embereket,a múltban elkövetett bűnök,és mulasztások igazságával?
Mikor ébredünk fel végre?
Amikor a gárda debiljeinek csattog a csizmája minden településen az aszfalton?Amikor Orbán és bandájának rabszolgájává válunk mindannyian?
Amikor a határon túliakban is eszeveszett gyűlölet lesz,mert ráébrednek,hogy csak felhasználta őket a politika?
Jobb ha tudjuk mindannyian,Trianon bennünk marad.Csak az nem mindegy hogy hogyan. Béküljünk már meg a múltunkkal,és próbáljuk meg nem elkövetni ugyanazokat a hibákat,mint az elődeink elkövettek!
Ha ez nem történik meg,elvesztünk.
Ketyeg az óra.Az utolsó perceknél tartunk.
Csak gratulálni tudok BartusLászlónak, mint már annyiszor. Minden gondolata, minden mondata, minden szava telitalálat. A történelmi igazságot vágja a magyarok fejéhez. Azt a véleményt, amit más népek alkotnak a magyarokról. A szomorú az, hogy minden szó falra hányt borsó. Meglepődtem amikor azt láttam, hogy ugyanazta szót olvastam a magyarok jellemzésére, amit én a Farkasházy kiállásáról szóló hír kapcsán írtam le. Ez egy csürhe! Ősidőktől! A hatvanas években, amikor az NSZK-ban jártam, és azt javasolták ismerőseim, hogy mivel édesanyám német származású, maradjak kint, és az állampolgárságot is megkapom, nem hallgattm rájuk és hazajöttem. Azért, mert bár nem tartottam jónak a Kádár- rendszert, azt gondoltam, hogy lehet változás, és ennek az országnak lesz jövője. A változás eljött, de azóta akkorát csalódtam, hogy lassan szégyenemben a magyar identitásomat is elvesztettem Huszonöt év kellett hjozzá. Ma már egyáltalán nem érzem magam magyarnak, mert ennek a csürhének nem tudok a része lenni. Halott ország, jövő nélkül. Ez már a veszett fejsze nyele.
Haláltánc.
Van egy nyugdíjas közgazdász, (nevét nem írom ki, mert erre nem kaptam tőle meghatalmazást) aki már több könyvet is írt a magyar vezető elit több évszázados baromságairól, történelmi tényekkel, számokkal alátámasztva, mi vezetett Trianonhoz, amiből a magyarok nem tanultak, nem tanultak a Horthy rezsim balfácánkodásaiból, nem tanultak a II. világháborús vereségből, 1956.-ból. Könyveit veszik, mint a cukrot, ha valaki elkezdi olvasni, nem tudja letenni. Érdemes elolvasni, Új szín a magyar politikai irodalomban.
lucufer
Elégítsd már ki a kíváncsiságunkat.
Amit elárultál: van egy ember,ír okosakat,olvassuk. Ki ő,és mi a műcíme?
Ha már a nevét nem akarod elárulni,akkor legalább a könyv címét pakold ide.
Ha a nyári szünet ilyen Bartus-cikkekkel telik, akkor ki fogjuk bírni. “Kár, hogy nem én írtam!” (J. Brahms)
“Ébredj fel, ó, román
Ébredj román, ébredj halotti álmodból,
Melybe süllyesztettek barbár zsarnokok!
Most, vagy soha, teremts magadnak eljövendő sorsot,
Melynek kegyetlen ellenséged is meghajolni fog!
Most vagy soha, bizonyítsd be a világnak
Hogy még folyik a római vér ereidben
És hogy szívünkben még őrzünk büszkén egy nevet
Csaták győztesét, egy nevet: Traianus
Nézzétek ti dicsö árnyak: Mihály, István, Mátyás király
Román nemzet, a ti dédunokáitok,
Felfegyverkezve, a ti tüzetekkel ereinkben
Mind azt kiáltjuk “Élet szabadon, vagy halál!”
Papok kereszttel az élen! Hisz a had keresztény,
A mottó a szabadság, a cél szent,
Inkább meghalunk csatában, teljes glóriában,
Mint hogy újból rabszolgák legyünk régi földünkön” Ez Románia Himnuszának magyar fordítása? A ” barbár zsarnokok” alatt a magyarokat értik? Tudja ezt valaki?
Az egyik román történész szerint a román történelem tanítás hazugságokra, valótlanságokra épül! Nem lehetséges, hogy Kelet:Európai népei. országai, azért vannak lemaradva gazdaságilag mert hamis történelmi mítoszokat gyártanak és a múltba révednek és ezért nem fejlődik ez a térség? http://www.youtube.com/watch?v=h-CHqM8zXlY
A Kárpát-medence vagy akár a teljes Kelet-Európa nacionalista politikusainak érdeke, hogy a népek közötti gyűlöletet szítsák, hiszen sokszor ezek a politikai erők ennek a gyűlölet kampánynak köszönhetik hatalmukat. A történelem meghamisítása Kelet-Európai betegség!
Feleselő
Jövőképet nehezebb festeni, hát mit dobjanak oda a népnek?
Rágódjon a múlton….jól össze is lehet ugrasztani a népeket, addig sem hallják, hogy korog a gyomruk.
bumburi
CSERNOK ATTILA
Többször írtam már és ajánlani tudom mindenkinek mindhárom könyvét.
csakén
Köszönöm,de nem tudhattam,hogy arról van szó.
Ami az akkori Magarország kétharmadának elvesztését illeti, tudtommal
Horvátország SOHA nem volt M.o. integrális része, hanem egy úgynevezett
“társország” a magyar korona alatt a horvát bán vezetésével, külön adminisztrációval. Ebben az esetben Horvátországot akkor sem lehetett
magyarnak tekinteni. Azok a térképek, melyek Horvátországot “elraboltnak” tekintik, hazudnak. Nem lehet elrabolni, ami soha nem volt a tied. De egy hazugság ide, egy oda….a nyilas jobbiknak és más bunkóknak a hazugság létkérdés. Mint a levegõ. Az átlag marha meg beveszi. Mármint a levegõt és a hazugságot …. együtt.
Most őszintén, akarna egy román, szlovák, stb. a mai Magyarország fennhatósága alatt lakni? Még sok magyar sem! És így van, az égvilágon semmit nem tanultak, ugyanolyan ősember szinten állnak, csak tótoznak, románoznak, tényleg ezen a szinten élik le az egész életüket. És mindennek mások az okai, ők kis ártatlan báránykák. Ez nem is egy normális mentalitás, ez pszichózis.
Így írja a Wikipédia: A kiegyezéskor 1867-ben
“A Monarchia többnemzetiségű állam volt, nemzetiségei közül a német nyelvű osztrákokon és a magyarokon kívül a fontosabbak a különböző szláv népek (lengyelek, ukránok, csehek, szlovákok, szlovének, horvátok, szerbek), a románok és az olaszok voltak. A nemzetiségeket és mozgalmaikat azonban a kiegyezés politikai-közjogi építményéből teljes egészében kihagyták. Ennek ellenére Ausztriában a nemzetiségi elitek egy jelentős részét hatékonyan integrálták a politikai rendszerbe (több osztrák, sőt közös miniszter is lengyel vagy cseh volt), Magyarország belső berendezkedése viszont a nemzetiségi vezetők szinte teljes kiszorítását célozta.”
Tudom hogy komolytalan vagyok, de nem lehet másképp kibírni.
http://www.youtube.com/watch?v=bimizxX4jH8
bubu64 :))), igen ezt (másképp) itt nem lehet kibírni…
Kedves Bartus László!
Köszönöm a Trianonnal kapcsolatos, részletes kifejtését! Azt gondolom sikerült kicsit más megvilágításba is helyezni ezt a történetet. Magyarországon a történelemoktatás a XX. század legelejével véget ért. Így azt rábízta az egyén megítélésére, mindenféle tényezők kimondása nélkül. Emellett az oktatás sem igazán ok-okozati összefüggésben mutatta be a történelmet, hanem egy győztes-vesztes tengelyen, ahol a Magyarságot megtámadó idegen erőkkel szemben hol jobban, hol kevésbé volt képes a Magyarság helyt állni. Büszkék vagyunk Mátyásra, Rákóczira, Kossutra, Petőfire, a forradalomra, stb…Ha jól értelmezem írását, akkor ezek szerint a Rákosi-rendszert, majd az azt követő Szovjet puha diktatúrát, mintegy halmazati büntetésként kapta a nyakába a nép.
Ön képletesen azt írja, hogy nem a teljes megsemmisítés volt a célja Trianonnak, hanem hogy móresre tanítsák ezt a “fél ázsiai, gőgös” népséget. Vagyis a megsemmisítés felé a legjobb úton akkor halad az ország, ha tovább folytatja ezt a “felsőbbrendű, embertelen” hozzáállást.
És ha ez így van, akkor ez újabb kérdéseket vet fel:
1, A Magyarországon élő kisebbségek közül miért pont a cigányság az, akitől mindenféle típusú visszaélést el kellene tűrnie a Magyar társadalomnak? Tán ez is a büntetés része lenne? Ideértve mindenféle dolgot, a pitiáner tolvajlást, fémlopást, a falkában, felfegyverkezve való, meglepetés-szerű támadást, és aljas, barbár gyilkosságokat is (ld: Olaszliszka)? Bennem komolyan félelmet keltenek ezek a késsel hadonászó, ordibáló csoportok. Nem szívesen találkoznék velük sötét utcában, egyedül.
2, A rendszerváltó bal oldal miért nem a XX. századi elmaradt történelmi leckék bepótolásával kezdte, s miért nem volt képes soha partnere lenni a Magyar népnek?
3, Az előző kérdésre építve, a rendszerváltásnak nem kellett volna-e egy szemléletváltással kezdődnie? Ehelyett az első pillanattól kezdve hazugságokkal operált és csodálkozik, hogy a politika pöcegödrének legmélyén kötött ki!?
4, Mégis mire számított a bal oldal, amikor az őszinteség, a következetes kiállás helyett a hazugságtenger politikáját választotta, karöltve az SZDSZ-el (olvastam a Fesz Van-t!)?
5, Miért hagyta a bal oldal, hogy vezetőik csupa gazemberekből, pufajkásokból, D209-ekből álljanak össze, magukat demokratának kikiáltva, s az előző “rendszer” berögzült kommunista reflexeit tekintse irányadónak a maga számára?
6, Mégis honnan kellene ismernie a Magyar lakosságnak saját történelmét, ha az oktatás hosszú évtizedek óta, színvonal nélkülisége, egyoldalúsága okán egyértelműen varrja idegen népek nyakába Trianont, a bal oldal pedig az ön által imént leírtak alapján oktatás és elfogadható indok nélkül “sószórással” operál, ami nyilvánvalóan frusztrációt, békétlenséget okoz a tömegben? Talán pont ezzel a ténnyel nem volt tisztában? Miért nem képesek hitelesebb embereket előhúzni a kalapból Kovács Lászlónál, Lendvai Ildikónál, stb…
7, 1956-ot simán el lehetett hallgatni 33 évig, utána a jobboldal forradalmat, Biszku pedig ellenforradalmat kiált, s jól megérdemelt kivégzésekről beszélt ‘56-ot illetően. Csakhogy ezt a legtöbben nem tudjuk értelmezni, mert óriási bástyával veszi körül a hazugságtenger. Még néhányan élnek azok közül, akik (“ellen”)forradalmárként átélték ‘56-ot! Ugye ők azért nem azt érdemlik, hogy szembeköpjék őket? Pedig ez a rendszer így bánik velük! Személyesen beszéltem néhányukkal, s mondhatom, hogy nem egy nyomorog közülük, olyan kevés a nyugdíjuk! Kivéve az olyan hajlékonyokkal, mint Wittner Mária, aki 56 okán ül a parlamentben, s közben magasról tesz az egészre! Valamilyen módon nyilván ‘56 is kapcsolódik Trianonhoz, hiszen a büntetés sanyargató évei is kiválthattak némi frusztrációt, pláne azokban a fiatalokban, akik tevőlegesen nem vettek részt, csupán elszenvedői voltak Trianon következményeinek, nemde?! Ennek tükrében ‘56 most akkor forradalom volt vagy ellenforradalom? Jogos volt a szovjetek ámokfutása Kádári árulásra, vagy sem?
Én azért még nem temetném a Magyarságot! Habár most nagyon kilátástalannak tűnik az élet errefelé. Szerintem úgy hiányzik mindenkinek az őszinte szó, mint egy falat kenyér, de nem igazán kaphat ilyesmit senkitől. A “csendes többség” viszont nap, mint nap lehajtott fejjel éli az életét. Egyre többet, egyre keményebben dolgozik, akik közül többen már a napi betevőjüket sem képesek kétkezi munkájukból finanszírozni. Tanulni nem tudnak, mert ha ne adj’ Isten volna is rá pénzük, a nap végére totálisan kizsigerelik minden energiájából. Jó páran kilátástalan jövőképeik okán öngyilkosságot követtek el. Ezek az emberek szórtak már épp elég sót saját fejükre! Általánossá vált az apátia, a kisebbségi komplexum, s az a fenyegetés, hogy saját földjén válik földönfutóvá a Magyar! Szerintem ez is hozzájárul a feszültségek felgyülemléséhez, nemde?
Folyik a lakosság ideológiai alapokon való mentális mérgezése, ami szerintem a rendszerváltás demokrácia-deficitjéből, s a bal oldal gyávaságából, rossz útra tévelyedéséből táplálkozik!
Őszinte beszéden pedig nem amolyan Gyurcsány-féle “őszinte” hazugságbeszédére gondolok, mert az a tényező, hogy belső köröknek szólt, de “kiszivárgott”, eleve nem a Magyar emberekhez való őszinteségre vall!
Emellett nem hiszek a baloldal “karaktergyilkosság” meséjében sem, mert az gondolom, hogy az őszinteség, s némi alázat (politikai gőg helyett) negligálni tudta volna Orbán “fegyverét”! Orbán ilyen arányú győzelméhez tevőlegesen járult hozzá a baloldal, korrupciójával, hazudozásaival, a jogos kérdések válasz nélkül hagyásával! Ebből kiindulva a “rendszerváltás”, csakúgy, mint Orbán ámokfutása véleményem szerint egyértelműen a baloldal számlájára írható!
Még valami: ha Ön is pontosan tudja, mit kellene tennie, miért nem teszi? Véleményem szerint gyávaságból, mert nem meri szélesebb közönség előtt szemtől-szemben felvállalni a véleményét! Pedig tudja jól, hogy ha sikerül megtanítani a Magyaroknak, hogy a dolgokat nem lehet csak saját szemszögből értelmezni, akkor könnyebben befogadják az igazságot is! Az igazság pedig szabaddá tesz! Miért nem segít a Magyaroknak – már ha ez számít Önnek? – kicsit megvilágosodni? Miért nem próbálja megérteni, milyen fájdalmak, félelmek munkálkodnak a Magyar nemzet lelkében. Ehelyett miért Amerikából kárhoztatja a Magyart segítség helyett?
egy “szélsőséges fasiszta-rasszista náci”
Tisztelt Admin,
Szeretném megtudni ,hogy hová tüntek a vasárnapi kommentjeim
a ” Bajnai megvédte az Orbán kormányt Berlinben” cimű topicról és azt is kérdezném ,hogy ez a topic miért nincs rajta a Facebook oldalon????
Barry1
Na és kedves lucifer, hogyan olvassa az ember azokat a könyveket, amelyeknek se írója nevét se címét nem ismeri? :(
Kedves Tölgy!
Kipróbáltuk: az elvtelen behódolás nem segített! Behódoltunk keletnek, nyugatnak, a EU-nak. Behódolunk az USA-nak, s rövidesen behódolunk Izraelnek is. Eredmény: tán még nagyobbat rúgtak belénk! Megérte?
A történelem hamisítás valóban szenvedést hozott az országnak! De soha ne keverjük össze a nép balga, vízfejű vezetőit annak polgáraival! Ugyanis ez utóbbi, mind az előbbiek népbutításra, az igazság elhallgatására, hazugságára alapozzák. A nép nem tehet arról, hogy nem jut megfelelő információhoz!
@Bánó Gábor: minden szavát cáfolni lehetne, csúsztatások és hazugságok tömkelege. Hozzászólásának rasszista tartalma ellenére azért adtunk helyt, hogy szemléltessük, mi van itt egyes fejekben, másrészt sokat dolgozott vele, mire ezt beírta, nem akartuk a sok munkát kárba veszni hagyni. Tömény butaság és hazugság az egész, ezzel egy perc időt sem kívánok eltölteni, ha az olvasóknak van kedve, akkor ízekre szedik, ha nincs, akkor csak legyintenek. Ami ebből a bejegyzésből sugárzik, az tragédia. Sötét afrikai fekete éjszaka. Bartus László
Kedves Barry1,
a moderáció alá került vitapartnerével folytatott személyeskedő hangvételű hozzászólásokat moderáltuk. Azt nem tudom, miért nincs a facebook oldalon, azt nem én kezelem, hanem egy kedves kolleganő szívességből, a Facebookot én elhagytam egy évvel ezelőtt, és nem is szándékozom visszatérni. BL
@Bánó Gábor: Tölgy nevű kedves olvasónknak írott válaszát azért jelentettük meg, hogy minden ki számára világos legyen, hogy antiszemita is, mint az a tipikus rendes jobboldali magyar ember, akiról mi itt beszélünk, mint ennek a nemzetnek a sírásójáról. Múzeumban kellene mutogatni. BL
#
Bánó Gábor
2013. június 3. hétfő
22:14 Kedves Bánó Gábor! Ön pontosan azok közzé a történelem hamisítók közzé tartozik, akik mérgezik a jelent és igyekszenek tönkretenni a jövőt! Ilyen méregkeverők vannak a szomszéd népek románok, szlovákok, szerbek stb között is. Azonban bizonyos magyar történelemhamisító méretkevergők az élen járnak a hazugságban! Kelet Euróba legnagyobb gyűlöletkeltője jelenleg az Orbán kormány és a Jobbik és mindazok akik ezt a hitvány bandát támogatják!
admin@pedig a fb-on már hazaárulóznak a nagymagyarok! Elküldtem őket a Mandinerre.Bocs.
#
Bánó Gábor
2013. június 3. hétfő
22:14 “nép nem tehet arról, hogy nem jut megfelelő információhoz!” A nép hozzájut a megfelelő információhoz, az más kérdés, hogy a nép egy bizonyos része sem jobb a kormánynál!
#
katalin42
2013. június 3. hétfő
22:30 Nem ” nagymagyarok” ezek, hanem nagypofájú elmebetegek!
Az a vicces hogy érvek helyett csak az ősemberi üvöltözéssel jönnek megint, és paradox módon pont azt erősítik amit Bartus úr leírt.
Zéró kifinomultság, zéró empátia mások iránt. Ez zsákutca, ez Ázsiába vezet, de már ott sem szalonképes!
#
Bánó Gábor
2013. június 3. hétfő
22:14 Bánó Gábor Úr! Érdeklődöm, hogy naponta hány órát nézi az Echo TV-t?
hehehehehehe szerintem ha Izrael megtudná hogy be akarunk nekik hódolni , elvándorolnának kibbucostól a Holdra !
Kedves Admin
O.K. értem ,bár nem értek egyet vele. Szándékosan nem használtam durva szavakat, ezzel a provokátorral szemben Hogy személyeskedtem? Igen ,és újra megtenném ( mint ahogy más is személyeskedik az arra érdemes bér-gazemberekkel.) Ez a piti senkiházi sem volt jobb németh sándornál, és még magyarul se tudott. Na mindegy ,hagyjuk……Nem ér annyit az egész.
” Bárcsak több ezren lennének, aki ennyire karakán véleményt képes formálni, és még meg is tudja indokolni!
Hol vannak a többiek? Nem lehet mindenki agyelvonással sújtott béna kacsa!
Miért nem képes legalább a hazai értelmiség a 20. századi európai diktátorok ma is olvasható propaganda-szövegeire – és azt követő embertelen tetteire – asszociálni, amikor egyértelmű a maival a szövegbeli azonosság?
Az orbáni agitprop Mussolini, Göbbels és Hitler kottájából játszik. Nem veszik észre, vagy nem akarják?
Emlékeznek, mi lett a vége?”
Lászlónak az itthoni Népszavában megjelent cikkéhez szólt hozzá többek között az, akitől idéztem. Hasonlók olvashatóak ott (és máshol) tőlem is, régóta hiányolom ezt a kertelés nélküli világos beszédet a magyar közéletből. Ez a mostani dolgozata is nagyszerű, eredeti és súlyos anyag, mindössze egy baj van vele, a magyar állóvízbe kellett volna bedobni, hogy holnaptól ne lehessen nem reagálni rá mindkét oldalon.
Persze lehet vitatkozni is! A lényeggel abszolút egyetértve (cca. tizenöt éve, a Szále László szerkesztette Magyar Hírlap legendás 7. oldalán kérdeztem, mikor méltóztatjuk végre összeállítani azt a Fehér Könyvet, amelyben a magyarok bűnös és ostoba cselekedeteit foglaljuk össze a kormányzásunk alatt élő nemzetiségek ellen), a tegnapi cikkhez elmondottakat most is vallom. Mert nem tudom igazságos ítéletként, büntetésként elkönyvelni az oda terelt magyar generációk megszámlálhatatlan szenvedését.
Tudom, vigyázni kell errefelé az árnyalatok pedzegetésével, csak IGEN és NEM rémuralmát éljük, a TALÁN, az ESETLEG, a LEHET, HOGY TALÁN MÉGIS NEKED VAN IGAZAD finomhangolás, a nyitottság az Új időknek Új dalaira öngyilkos és hatástalan próbálkozás, de mégis, talán enélkül is a méltó helyére kellene tudni elzavarni azt a förtelmes bagázst, amelynek bemutatásától felment Admin újabb remekműve.
Kiváló írás!
Kötelezövé kénne tenni olvasását, söt megtanulását.
Van egy nyugdíjas közgazdász, (nevét nem írom ki, mert erre nem kaptam tőle meghatalmazást) aki már több könyvet is írt a magyar vezető elit több évszázados baromságairól, történelmi tényekkel, számokkal alátámasztva, mi vezetett Trianonhoz, amiből a magyarok nem tanultak, nem tanultak a Horthy rezsim balfácánkodásaiból, nem tanultak a II. világháborús vereségből, 1956.-ból. Könyveit veszik, mint a cukrot, ha valaki elkezdi olvasni, nem tudja letenni. Érdemes elolvasni, Új szín a magyar politikai irodalomban.
CSERNOK ATTILA.
Így hívják a nyugdijas közgazdászt.
Bánó Gábor Úr! Nem kellene ilyen szorgalmasan minuszolgatni! Nézegesse inkább az Echo TV-t!
Kedves Barry1,
most is elvesztette a türelmét :)), de megértem. Viszont az egymásnak felelő párbeszédből nem lehet csak az egyiket eltávolítani, mert érthetetlen lesz a másik, és nem is korrekt. Így jó, ahogy van. BL
A minap írtak is visszaköszönőben, de azért van abban is valami, hogy akár a Római Birodalom határaiért is lobbizhatnánk.
http://endresy.blogspot.hu/2013/06/trianon-ellen-romai-limeszekert.html
sammy 2013. június 3. hétfő 20:24
Horvátországra igaz. Azért persze tudni kell, hogy a magyarok sem kihalt, néptelen földre értek ide. Az álamalakulatok, államszövetségek, közös királyságok össze vissza változtak. Még a pénzünk neve sem magyar. A lakosság összetétele is rugalmasan alakult, mivel nem voltak a mai értelembe vett határok. Nem is kellettek. Olyan népsűrüség mellett, mint pl. Mátyás korában.
Végső soron nyugodtan lehetne akár egész európa egy ország ezzel az erővel.
A nagy magyar területen is teljesen jól el voltak a népek úgy, hogy a falu egyik végén németek, a másik végén magyarok, vagy szlovákok éltek.
Ez az írás mindent visz, csak hogy lehetne a moslékhoz szokottakat rávenni, hogy inkább ilyeneket egyenek, ha még akarnak valamire is “büszkék” lenni. :((((((((((((
Ja, és bocs a kicsit szétszórtságért. Szóval végső soron aligha lehetett volna Trianonban abszolút tökéletes határokat meghúzni szerintem.
Ide szabadult a kutykurutyinfo jónéhány “ideológusa” is? :D :((((((((((((((
Bartus László nagyon jól látja a jobboldal, a magát kereszténynek mondó arisztokrácia és sleppjének kórképét. Trianon a magyar jobboldal totális öncsődje, amely önkritikát soha nem ismert és ismer. A felelősséget régen és ma is másra keni. A magyar elnyomás évszázados nemzetiség-elnyomó politikája, amelyet a 48-49-es forradalom és szabadságharc sem kezelt, a vesztes I. világháború után öntisztuláson ment át. A nemzetiségek kiharcolták várva-várt függetlenségüket, önálló államokat alapítottak. Az ő szempontjukból Trianon évezredes igazságot szolgáltatott. A nagyhatalmak döntése pártatlan és igazságos volt. Bartus véleménye ebben a témában normál esetben iskolai tananyag lehetne, de hol van itt normális magyarság. Az emberek jelentős része képzetlen, buta, nemtörődöm. A jobbos történelemtanárok, értelmiségiek a keresztény, irredenta, gőgös nacionalizmust képviselik. A katolikus egyház ideális közege a feudalizmus, a beképzelt jobboldal az ő maximális segítségére mindig számíthat. A bűnbakképzés, a rasszizmus minden bajra magyarázatot ad ma is, régen is. A baloldal megosztott, sok tekintetben opportunista. Egy dolog viszont biztos : A zsidóságot, a romákat, a szerintük egyéb idegeneket soha többé nem lehet odaadni náci hóhéroknak elcsatolt területek visszaadásáért. A demokrata mag egyre erősebb, amely pártok feletti, és egyre kevésbé közömbös. Hamarosan meghatározó erővé válik. A reakciós, konzervatív mag zsugorodik, erőtlenedik. A jobbikhoz csapódó szegények, eladósodott emberek felvilágosítása, kormányra kerülés esetén segítése a demokraták feladata.
“A DK távol marad az országgyűlés trianoni megemlékezéséről
KÖZLEMÉNY
A Demokratikus Koalíció országgyűlési képviselői távol maradnak a trianoni békeszerződés évfordulójáról történő parlamenti megemlékezésről. A DK más évfordulós rendezvényeken sem vesz részt. A Demokratikus Koalíció elutasítja, hogy a fideszes-jobbikos parlamenti többség – visszaélve a trianoni békeszerződéssel más államokban kisebbségi helyzetbe került magyarokkal való természetes együttérzéssel – politikai gesztusokkal, az állampolgárság és a választójog határon túliakra való kiterjesztésével, a Jobbik részéről a területi revízió követelésével mérgezi Magyarország és szomszédai, illetve az anyaországi és kisebbségi magyarok kapcsolatát.
Kiváltképp felháborítónak tartjuk, hogy a kormány iskolás gyerekek százezreit vonja be egy giccses műdal kötelező éneklésével a hamis megemlékezésbe. Aki végletesen megosztja a magyar társadalmat, aki Magyarországról szervez ellenerőt a romániai magyarság pártjával szemben, aki kirekeszti a magyar szervezetek köréből a szlovákiai magyarok nagyobb támogatottságú pártját, annak nincs erkölcsi alapja „nemzeti összetartozásról” beszélni. Annak a „nemzeti összetartozás” csupán választási kampányfogás.
A Demokratikus Koalíció nem kér az effajta „nemzeti összetartozásból”.
Demokratikus Koalíció”
Bánó Gábornak.
1. Mivel egyelőre csak az indogermán nyelvekben írják a közneveket nagy kezdőbetűvel mondat közben, a magyarság, valamint a jelzőként használt magyar a magyar nyelvben kisbetű.
2. Ha az 1994 és 1998 között MSZP-SZDSZ koalícióval konkrét problémája van, azt írja, ne kommunistázzon. Mert a 72%-os többséggel rendelkező Horn-kormány – ez több volt, mint a jelenlegi 69%-a – mindenben betartotta a demokrácia játékszabályait. Nem alkotott például új Alkotmányt, sőt törvénybe vette, hogy az Alkotmányt csak 4/5-del lehessen módosítani. Arra az aljasságra nem gondolt, hogy lesz itt olyan politikai erő, amelyik erre hivatkozva kidobja az egészet, és cinikusan azt mondja: ha módosítani nem lehet, akkor írunk újat. Nyilván nincsenek tökéletes emberek, a politikusok sem azok. De ma már egy ország láthatja, hogy pl. ha Kovács László és a jelenlegi miniszterelnök között zongorázni lehetne a különbséget, ez az ország tele lenne Szjatoszláv Richterekkel. És nem az uralgó vezér javára.
3. Hogy Önnek hogy tanították a történelmet nem tudom, de ha úgy, ahogyan a helyesírást, akkor érthetőek a kérdései. Viszont felhívnám a figyelmét arra, hogy a tanulás interaktív ügy: a befogadó oldaláról is feltételez némi aktivitást.
4. Igen, a cigányság némely csoportjainak viselkedése éppúgy büntetés, mint a magukat magyarnak vallók némely csoportjainak viselkedése.
5. A magyar emberek (és nem Magyar emberek!) között is vannak őszinték, és hazugok egyaránt. Az őszödi beszédet hazugnak nevezni csak az képes, akinek fogalma sincs, mi van benne.
6. Akit az elmúlt évtizedekben érdekelt a magyar történelem, az nyugodtan olvashatott, 1956-ról például sokan mesélhetnének is, hiszen még élnek (élünk) szemtanúk. Az első egy-két naptól eltekintve nem volt az olyan lelkes gyönyörűség. Hamar kibújtak a mai nácik elődei, és akadtak a fegyveresek között sajnos olyan, legalábbis kérdéses történetű “hősök”, amilyen az Ön által említett WM. Egy polgárháborús helyzet soha nem a Grál-lovagok világa.
7. Szemléletváltást egyedül a politikusok, a politika soha nem tud elérni: ahhoz némi erőfeszítésre lenne szükség a “nép fiaitól” is. Ez az erőfeszítés az, amit Bartus László – és sokan vele együtt – hiányolunk. Ön szerint a “baloldal” a hibás mindenért. Nem az az ember, aki 300 forintért képes volt eladni a jövőjét, aki boldogan hallgatja azt a sok báva maszlagot, amit beadnak neki. Aki ahelyett, hogy öntudatos állampolgárként megküzdene a jogaiért, és élne azokkal, inkább valamilyen messiástól várja a sült galambot. Ahelyett, hogy megtanulná végre szeretni a hazáját, és tenni érte – mondjuk fizetné az adót -, misztikus (hogy csúnyább kifejezést ne használjak) marhaságokkal bódítja magát a kiválóságáról.
8. Korrupció mindig van, és lesz is, más országok is küszködnek ezzel. De nem mindegy, hogy büntetendő cselekedet-e, avagy törvénybe van írva, hogy a kormánynak lehet. Márpedig 2010 óta ez a helyzet Magyarországon. Egyetlen eset volt, hogy politikus börtönbüntetést kapott korrupcióért: ez pedig 2010 előtt történt, és az éppen kormányon lévő MSZP saját politikusát érte. Akár tetszik, akár nem, az elmúlt 3 évben senkire nem tudták rábizonyítani – még az oly készséges ügyészség segítségével sem -, hogy visszaélt volna a hatalmával.
Haza csak ott van, hol jog is van – írta Petőfi Sándor vagy 170 évvel ezelőtt. És a jognak egyformán kell érintenie szegényt és gazdagot, magyart, cigányt, németet, bárkit, aki ebben a hazában él. És az e hazában élők többsége szótlanul nézi a jogfosztását, mert olyan hazug badarságoknak örül, hogy egy nem létező torz madár tojta a világra. Lehajtott fejjel dolgozik inaszakadtáig, éhbérért, de ha valaki megszólal, hogy ez nincs jól, azt közösíti ki, és hagyja ellehetetleníteni.
Ön láthatóan kizárólag a baloldalt teszi felelőssé, még a trianoni békéért is. Holott azt a háborút éppen hogy az Osztrák-Magyar Monarchia robbantotta ki egy merénylet miatt. És ebben a háborúban – legalábbis amíg a győzelemre látszott esély – a magyarok vitték a prímet: azt gondolták, hogy Szerbiából hasíthatnak egy nagyobb falatot. (Ha emlékszik a dalra: Megállj, megállj, kutya Szerbia, nem lesz tiéd Hercegovina – skandálták a halálba indulók.) Pedig nem a magyar bakának, parasztnak hiányzott Hercegovina, hanem a mohó, önző és ostoba “keresztény-nemzeti” uraknak. Akik egyébként rosszabbul bántak a béreseikkel, cselédeikkel, mint az amerikai ültetvényesek a rabszolgáikkal – ahogyan ez néhány, múlt század eleji útleírásból tudható. A magyar urak jó része nem is tudta jobbágyai nyelvét – még a múlt század elején sem. Jövedelmeit nem itthoni befektetésekre használta, ahogyan a mai urak is külföldi számlákon hízlalják a vagyonukat. Ha meg némelyikük vállalkozásba kezd, az azonnal az állam segítségéért kiált – nehogy már olcsóbb, jobb minőségű áruval kelljen megküzdenie a hazai vásárlóért. Legszívesebben lezárná a határokat, és szívesen látná, ha ismét sorba kellene állni húsért, ha azt termel, vagy csúszópénzt dugni egy jobb színes tévéért, ha azt gyártat. Leönti ezt persze a magyar termék kiválóságának mázával – de aki például tapasztalhatta már, hogy a magyarnak eladott eper éppoly kemény és csumás, mint a többi, az azt is beláthatja: a normális magyar termelő pontosan ugyanazt a szaporítóanyagot használja, mint a spanyol vagy a görög. Mert a valaha volt húsos, leves, édes illatú eper nem szállítható, reggeltől délig megromlik. Ezzel nem lehet ellátni egy milliós nagyvárost.
Messzire kerültem a trianoni békétől – de ideje lenne már, ha mindannyian csak tanulságul néznénk rá. Az ember hazája a Föld – az én hazám ezen belül Magyarország – még akkor is, ha nincs ott saját földem.
talalom
2013. június 4. kedd
00:08
Nagyon jó replika, de szerinted eljut az agyáig?
Sajnos az ilyenek …, nem képesek a humánum oldaláról “erőfeszítésre”. :(