Érd – Azért kellett az egyfordulós választási rendszer, hogy a Fidesz nyerjen 2014-ben. Kósa Lajos, a Fidesz ügyvezető alelnöke Érden beszélt, ahol Arató András képviselőtársa meghívására tartott előadást. Kósa szerint korábban a Fidesz mindig a választások második fordulójában veszített.
Kósa elismerte, hogy 2010 után az új kormány sokszor olyan tempóban alakította át az életet, hogy „többeknek valóban nehéz lehet nyomon követni a változásokat, ezért nem is értik, hogy mi történik”.
A parlamentben egyébként Kósa Lajos volt a második forduló eltörlésének egyik indítványozója, ahogy a debreceni polgármester vetette fel az Alkotmánybíróság által megsemmisítetett választási regisztráció bevezetésének ötletét is.
Az országgyűlési választásokon az egyéni képviselő megválasztásánál volt szerepe az első forduló után két héttel megtartott második körnek. Az egyéni körzetekben eddig csak akkor dőlt el a választás az első fordulóban, ha valamelyik jelölt megszerezte a szavazatok legalább 50 százalékát. Ha nem volt ilyen, akkor a legtöbb támogatóval rendelkező három jelölt között került sor a második fordulóra. A Fidesz hivatalosan azzal indokolta a módosítást, hogy a legutóbbi választások tapasztalatai szerint a második fordulót szinte mindig az nyerte, aki az elsőt, ezért felesleges.
Túl azon, hogy Kósa és a Fidesz érvelése alávaló és antidemokratikus, ráadásul még nem is igaz: 1998-ban az első fordulóban az MSZP a 176 választókerületből 113 helyen vezetett, a második fordulóban ebből összesen 54-ben szerzett mandátumot. Igaz, a Fidesz akkor a második fordulóra összefogott az általuk korábban csak szalonnazabálóknak nevezett Torgyán vezette kisgazdákkal, így jöhetett össze a győzelem.









1005 helyett 100%
Számomra egyértelmű, hogy ez a bagázs – bármi is lesz a választás (ha lesz!) eredménye – nem fogja átadni hatalmat! Minden helyet elfoglaltak a házmesterek, a kritika nélküli alattvalók! Ja, és a város felgyújtására is rendelkeznek gyakorlott “szakemberekkel”!
Gyongyi Péter
Ez egyébként a holland módszer, és ott elég jól szuperál. MINDENKI kap egy alapnyugdíjat, és elemi érdeke, hogy ha jobban keres, akkor ehhez takarékoskodjon. De persze, ott nem úgy valósították meg, hogy csökkentették a magas nyugdíjakat. De felmenő rendszerben megvalósítható lenne. Egyébként is közeledik a nyugdíjas korhoz a Ratkós korosztály, amiből pl a vidékiek közül hatalmas tömegek nem rendelkeznek semmiféle biztosítással a TSZ-ek szétverése óta. A tömeges éhhalál elkerülésére VALAMIT ki kell találni!
anonyme
Elmagyaráznád, hogyan győzhet az ellenzék az egyéni körzetekben, ha egymás ellen indulnak, amíg a fidesz 1 (egy) főt indít? És egy fordulós a választás?
Remélem, hogy csak a LISTÁRA gondoltál, bár akkor felmerül a kérdés, hogy tud MINDEN párt kb 20ezer fő ellenőrt delegálni a választási bizottságokba? Merthogy ezer ilyen körzeti bizottság van, és a listaállítóknak KÖTELESSÉGE 2 főt delegálni.
Amit javasolsz, az nem “kockázatvállalás” hanem politikai öngyilkosság, ennél még az is tisztességesebb, ha a bojkott mellett szólsz. A nem indulóknak is van akkora esélye győzni, mint a megosztva indulóknak.
csakén
2013. január 13. vasárnap
09:50
A gondolataiddal, a legmaximálisabban egyet értek!
A közvélemény eredményei, 62 % Bajnai és 19 % Gyurcsány, viszont nem mond ellent annak, amit írtam! Amennyiben Bajnai, gondolati vonalvezetését nem korrigálja Gyurcsány megítélésével kapcsolatban, ugyanoda jut mint Gyurcsány – nem reménykedhet a kontraszelekcióban – mert az emberek nem csak nyugalmat, hanem e mellé erőt is követelnek!
Ha Bajnai – büszkén – nem ismeri el Gyurcsány cselekedeteit, hanem elutasítja, és az elutasítókkal egy tömegbe áll, ugyanúgy leamortizálják őt is, mint Gyurcsányt, és akkor jaj az egész országnak mert akkor már senkink sincs! Ez vonatkozik az egész ellenzéki táborra, kivételt képez a Jobbik és az LMP, mert az LMP nem más, mint a Fidesz egyik radikális szárnya, amely alattomosan ellenzéknek adja ki magát, miközben az ellenzék szétroncsolására jött létre, az emberek teljes megtévesztésére. Legyen Más a Politika! Bármilyen morbid, a Jobbik tiszta! Csak azt adja, ami a lényege! Hogy kell ez nekünk? Nem! De tisztán fasisztoid eszméket hirdetnek! A Fidesz Bayer Zsolttal megtámogatja a Jobbik szavazóit, így vagy a Jobbik jut be a parlamentbe hogy megtámogassa, vagy a jobbik szavazók a Fideszt támogatják meg, ha úgy gondolják, túl erőteljes a Jobbik mint párt nyomulása!
Az LMP nyíltan a Fideszt támogatja – elég soká esett le Karácsony Gergelyéknek a tantusz – ami nem lenne probléma, ha a Fidesz,esetlegesen modern konzervativizmusa mellé állnának, de tekintettel arra, hogy mindannyian azt látjuk és érzékeljük a bőrünkön, hogy nem így van, így csak a Fidesz történelmileg anakronisztikus visszarendeződését támogatja.
El kell gondolkodnia Bajnainak, hogy mit akar, és elemeznie kellene a Fidesz stratégiáját – hangsúlyosan szakemberekkel – mert a Fideszt, csak a Fidesz eszközeivel lehet legyőzni!
Kekec!
“A tömeges éhhalál elkerülésére VALAMIT ki kell találni!”
Majd felzavarnak minket egy magas fára és jól megrázzák. De nagyobb esélyt látok arra, hogy ránk uszítják az aktív korosztályt, hogy a nyugdíjasok miatt keresnek olyan szarul és az az öregek csak élősködnek az aktívok nyakán. Amikor megkérdeznek, hogy mikor megyek nyugdíjba, azt szoktam mondani, hogy akkor olyan már nem lesz, hanem kapok egy névre szóló skulót és egy címet, ahol kedvezményes áron lelőnek vele. Ötletük biztosan lesz aprobléma megoldására, ez már a spártaiak óta kitalált módszer.
Gyongyi Péter
2013. január 13. vasárnap
11:52
pontos a kórkép, sajnálom, hogy az ellenzék vezetői nem olvasnak AN-t, vagy a jelenleg mutatott formájuk csak álcázás lenne ?
Tudom, hogy nincs igazam, de minden pesszimizmusom ellenére bízom a felismerés közeledésében, mert különben már nem lesz időm a Fidesz megbukását élvezni. De az ember a diófát sem magának ülteti 50 éves korban…Ifjúsági szervezeteket kellene létrehozni, klubokat és gördeszkapályákat, mint a rédicsi plébános tette, a fiatalokat egybevonzó programokkal, közéjük csempészve némi történelmi ismereteket a baloldal tevékenységéről akár szórakoztató formában, stb, stb, stb. Az elmúlt évek politikai szereplőinek baloldali részének ez a legnagyobb hibája, teljesen átengedték a terepet a nacionalista alapokon nyugvó, irredenta történelem hamisításnak, sőt még a saját szerepük népellenségként beállítását is eltűrték. Ez a jelenlegi MSZP vezetés bűne is – de érdekes módon a magát demokratikus ellenzéknek valló csoportosulások sem tagadják meg ezeket a nézeteket. Ezért: Plagizált mottóm többszörösen javított változata:
Ceterum censeo: Történelem szemléleten alapuló ÖSSZEFOGÁS és nem megalkuvás !
Ezek nélkül nem megy !
ronisize
Ha a Hagyó féle, a bíróságon visszavont nokiás mesére gondolsz: akkor Nyerges-vontató és Köz(pénz)gép (meg ulti).
Ha pedig a Nokia leépülésére Orbán alatt: igen, ez ilyen, sőt lesz ez még így se!.
sedona
Szörnyen türelmetlenek vagytok! 2006-ban a MEGNYERT választás után is hetekig tartott a koalíciós tárgyalás, egy már együtt töltött időszak után! Márpedig a kormányváltás után AZONNAL a lovak közé kell csapni, ha el akarjuk kerülni a szakadékot, ezért mindent ELŐRE le kell tárgyalni, akkor erre már nem lesz idő.
A demokrácia drága, LASSÚ – viszont működik. A demokratikus ellenzék most példát ad a lassúságból (udvariasabban: fontolva haladásról)
Miért, Orbán ötletelése jobban bejönne?
KORDON BLUED
aMÍG HARCBA INDULUNK EGY EGYSÉGESEN KIÁLLÓ, SOHA SEMMI HIBÁT EL NEM ISMERŐ, KRITIKÁTLANUL TÁMOGATÓ TÖMEG ÉS AZ Ő VEZÉRE ELLEN: A SAJÁT TÁBORUNKBAN CSAK A FANYALGÁS, A GÁNCSOLGATÁS, ÉS A KRITIZÁLÁS MEGY. eZ ÍGY NEM FOG SIKERÜLNI! (capd be Lock)
Gyongyi Péter
Ezzel viszont 100 %-ig egyetértek:
“A mai ellenzék, azt a múltat tagadja meg,amely konszolidált, és amely mai kibontakozásához vezetett.”
Ezzel meg csak egy “HA’”-val együtt:
“az ellenzék még a múlt pozitív cselekedeteit sem képes megvédeni, ezért kell pusztulniuk nekik is!”
• kekec
2013. január 13. vasárnap
11:48
és még egy kérdés : nem emlékszem arra, hogy a külföldi írásban leadott szavazatokat hogyan osztják el ? Melyik egyéni kerülethez csapják oda ? Ahol billeg, vagy ez csak a listára kerül ? Vagy a külföldi választhat az összes képviselő listájáról ? Kap szavazólapot ?
ptg
Csak listára szavazhatnak ,egyénire nem. Legalábbis ma még……..
Barry1
2013. január 13. vasárnap
12:31
köszönöm
T. Gyongyi Péter!
.
Gyongyi Péter
2013. január 13. vasárnap
09:02
.
“de Bajnai színre lépésekor megcsillant bennem a remény!”
.
Ezzel én (és nagyon sokan mások is) ugyanígy voltunk.
Sőt sokan a mai napig is CSAK BENNE látják az egyetlen lehetőséget.
Viszont Bajnai NEM OLYAN KARIZMATIKUS SZEMÉLYISÉG, MINT PL. GYURCSÁNY :-(((.
A szakértelme, tenni akarása az megvan.
DE NEM TUD tűzbe hozni, lelkesíteni :-(.
Pláne nem tömegeket.
A népnek , a tömegnek VISZONT EZ KELL ! !!!!!!
Hogy megbízhasson benne, hogy mögé álljon, hogy védelmezze őt, s hogy kövesse.
Bajnai ennél sokkal nyugodtabb, megfontoltabb. Ami más szempontból nagyszerű erény, DE A MOSTANI IDŐKBEN ÉS VISZONYOK KÖZÖTT PONT NEM ERRE VAN SZÜKSÉG.
MOSTANSÁG egy olyan ellenzéki egyénre, vezetőre VAN SZÜKSÉGE A NÉPNEK, akinek azt mondhatja: MENJ ELŐTTEM, MUTASS UTAT NEKEM ÉS ÉN KÖVETLEK TŰZÖN-VÍZEN ÁT, MERT MAXIMÁLISAN MEGBÍZOM BENNED ! !!!!
Nos, Bajnai sajnos nem ilyen egyéniség.
S hogy a jelenlegi ellenzékből ki lehetne ilyen ? ???? NEM IS TUDOM, NEM NAGY A VÁLASZTÉK :-(((((((.
A sok-sok ilyen-olyan politikusból talán két személyt tudnék kiemeleni.
Az egyik Gyurcsány Ferenc, aki PONTOSAN EZ A JELLEM (orbán EZÉRT RETTEG TŐLE ÉS CSAK TŐLE), Ő KÉPES TÖMEGEKET VEZETNI. Ugyanakkor Gyurcsány RENDKÍVÜL MEGOSZTÓ SZEMÉLYISÉG IS (hogy miért, azt mindannyian tudjuk).
A másik személy, aki -talán- ugyanerre képes lehet (szerintem), az KUNCZE GÁBOR. Bár ő is egy kissé túl nyugodt (s karizmatikusan sohasem lesz Gyurcsány), DE ha megszólal, az emberek akaratlanul is ráfigyelnek.
VAN EGY HARMADIK SZEMÉLY IS.
Hogy ki ő ??????
Ő egyenlőre még ismeretlen, aki nem hívta fel még magára a figyelmet.
DE az elkövetkezendő időkben talán hallatni fog magáról, NEM MINT MESSIÁS, hanem mint hús-vér ember :-))))).
Némi alapvető emlékeztetés az érintett közvélemény-kutatás – “…62% Bajnai és 19 % Gyurcsány…” – mutatóit illetően:
Elismerve a Bajnai-kormány országkonszolidációs ténykedésének eredményeit, nem feledhető, hogy mennyivel konszolidáltabbak voltak maguk a körülmények is, amelyek között azt végezhették, mint amilyenek közepette Gy. F.-nek kellett kormányoznia!
Merthogy neki nem volt ám elég meg- és túlélnie az ellenzék N. T. és S. Zs. által vezérelt “karaktergyilkolászását”, a minden nemtelen eszközt megengedő és fel is vonultató obstrukcióját és utcai „forradalmát”! Ugyanis nem kis lelki szenvedést okozhatott számára, hogy a rá zúduló személyeskedő támadások kapcsán megtapasztalt párttársi/kollegális részvétlenségen túl pártján/koalícióján belül folyamatosan nyílt és/vagy alattomos aknamunka folyt személye és munkája ellen.
És legyen bármily történelmietlen/inadekvát egy ‘ha’-val kezdődő elmélkedés, nem haszontalan átgondolni, mennyivel kevesebb keservvel járt volna számunkra, ha Gy. F. az előbbi nehézségek nélkül tehette volna dolgát a szerint a konvergenciaprogram szerint, amelyet minden szakmailag illetékes szakszerűúnek és célravezetőnek ítélt, s amelynek nem is egy szándékát Bajnaiék és Orbánék már meg is léphették, de azokkal tőlünk sokkal nagyobb áldozatokat igénylően…
Továbbá az sem mellékes tény, hogy a Gyurcsány-kormányban volt egy Bajnai Gordon nevű gazdasági miniszter, és ez utóbbi személy az előző ajánlatával kapott lehetőséget kormányfői kvalitásainak igazolására is…
Az előbbi kis múltidézés okán állítom, hogy B. G. mostani viszonyulása Gy. F.-hez nem kellően korrek. Néha – felfoghatatlan ellentmondásossággal – kifejezetten úgy látszik, hogy nagyobb respekttel viseltettik a most regnálók, nevezetesen O. V. iránt, mint amennyivel a DK-t, így Gy. F. -et is illeti; nem is beszélve az LMP utáni ácsingózásának visszatetsző haszontalanságáról…
Pedig szinte bizonyos – és e tekintetbenitt semmi helye bármiféle eufemizmusnak -: Gyurcsány Ferenc nélkül Bajnai Gordonról sokan azt sem tudhatnák, hogy létezik!
Az ellenzéki összefogás megkerülhetetlensége kapcsán mások által már itt is levont végkövetkeztetéseket/igazságokat nem ismételgetem, de gondolataim sommájaként azt mindenképpen le kell írnom, hogy amennyiben annak szerveződése az Együtt 2014 által megszabott/vizionálható mederben folytatódik, félő: abból eredően csak a legkisebb csalódás lesz az, hogy talminak bizonyul, így szétfoszlik a Bajnai-nimbusz, mert – bár ez utóbbinak “köszönhetően”, de – az igazi kudarc csak később, a folyton-folyvást, de mindhiába falra festett ördög, egy újabb Orbán-kormányban ölt majd testet!
Ideje lenne hát – némiképp szabadon, hát bocs’, J. A.-tól – “túllépni e mai kocsmán”!
P. S.: Tartok tőle, hogy a diákmozgalmak, -tűntetések sem menekültek még meg a már felvillantott “romkocsmás” fenyegetettségtől!
kekec
11:48
Én mint elvi lehetőséget vetettem fel. Nem vagyok politikus. Ha az lennék megtalálnám a módját. Ötleteim vannak.
Jusef
2013. január 12. szombat
20:23
Ebben minden benne van.
Kedves Mustar!
Nem tudom ki vagy, de jó lenne, ha azok is elgondolkodnának ezeken a gondolatokon, amivel többek között,ha elolvasod a hozzászólásaimat én is elemzem, akiken múlik az, hogy egészséges mederbe tereljék ügyeinket, az ország sorsának alakulását.
Bajnai azért csillantott fel bennem reményt, mert egyrészt azt hittem korrekt, másrészt pedig azt, hogy sokkal értelmesebb annál, mint amit jelen pillanatban politikailag képvisel!
Persze érzem,hogy a centrumba azokat a jobboldali erőket próbálja invitálni, akik látva a fejetlenséget konszolidálódásra képesek, de hogy ezt úgy tegye, hogy arcvesztésével támadási felületet hagyjon maga mögött azzal, hogy megtagadja azt, ahonnan jött, arra álmomban sem gondoltam. Neki teljes vállszélességgel ki kellene állnia Gyurcsány és a saját elvei mellett,mert az azért valahol gyomorforgató, hogy azzal az MSZP-vel összeállna akiről neki kell a legjobban tudnia, hogy ami bekövetkezett, annak az előidézője, éppen az MSZP volt, de Gyurcsánytól elhatárolódik! Attól a Gyurcsánytól, aki látva a fejleményeket, kész stratégiával adta át neki a staféta botot.
Ha ez az egész jól sülne el, nem is érdekelne, de érzem, hogy vesztébe rohan, oda csalogatja a Fidesz és az MSZP. Az egyik ezért, a másik azért, de egy platformon vannak, mindannyian a hatalmat akarják, minden áron!
Gyongyi Péter
2013. január 13. vasárnap
10:06
“fő stratégiai vonalként farkast kiált, miközben ő a farkas”
Bejön nekik ez a komunikáció, de nagyon. A múlt összemosása is jó stratégia, az ellenzék asszisztál is hozzá rendesen.
+++++++++++++++++
Én azt hiszem az ellenzék nem is akar nyerni. Tulajdonképpen megértem. Ki a francnak van kedve elölről kezdeni az egész demokrácia építést, miközben Orbán és oligarchái még mindig élnek, köszi jól vannak. A B-közép mindig kapható egy kis gyújtogatásra, baksisért, lehet, hogy anélkül is. Ezért van a nagy maszatolás.
Bárcsak vitatható lenne az okfejtésed/okfejtésünk, kedves Gyongyi Péter, mert akkor a jövőbeli kilátásaink is reménytelibbek lehetnének…
Igen, nem alaptalan az vélekedés, hogy míg a Fidesznél és az MSZP-nél egyaránt könnyen felismerhető, hogy korifeusaik “politizálásában” az egzisztenciális koncok megtartása, illetve az utóbbi esetében az egykor már birtokolt zaftosabbjainak visszaszerzése az igazi hajtóerő és az együttműködés partnereit, tárgyát és intenzitását szabályozó rendezőelv, de ezek tekintetében már nehezen fejthetők fel Bajnai Gordon motívumai.
Mert bár nem csupán puszta gyanú, hogy korábban tagadott politikai ambíciói gerjedtek fel teret és szerepet követelően, de azok nem magyarázzák meg konkrét megnyilvánulásait, és az afféle ki- vagy elszólásait, mint pl. amilyenek a Gy. F. -hez való viszonyában való eligazodást nehezítik, ködösítik…
Ezek okán bizony néha megkérdőjelezendő az ő – sokak által hangoztatott, és kezdetben általam is feltételezett – kivételes politikusi és közgazdászi tehetsége, így az összefogásban, majd az újjáépítésben betöltendő vezető szerepe is.
Ebben az a legaggasztóbb: nem nagyon látni, hogy – Eötvös Gábort plagizálva – “van másik”.
orbán és fidesz hiába tervez, az ellenzék úgyis végez. Ha az ellenzék nem, akkor 2-3 év múlva a nép. Na akkor fogja kósa is megtudni, mi jár a nemzet elárulásáért és nyomorba döntéséért.
sommas
Kötve hiszem, hogy a már ismertek között lenne a várt népvezéred, és a magam részéről nem biztos, hogy szívesen szavaznék egy nyeretlen kétévesre, akitől nem tudhatjuk, hogy mit tesz majd a hatalomra kerülve.
mustar
Egyetértek, Bajnai megfelelő, kompromisszumos, minden ellenzéki erő által vállalható miniszterelnök-jelölt, de nem politikus, és főleg nem népvezér. És talán ideje lenne tudomásul venni, hogy még csak nem is baloldali! Én inkább a klasszikus, nyugat-európai értelemben vett jobbközéphez sorolnám.És hát a hála- mint tudjuk – nem politikai kategória. Vagy azt hiszed, hogy csak Orbán tudja, hogy az egyetlen rá valóban veszélyes ellenzéki politikus az Gyurcsány?
anonyme
Éppen ezek az ötletek érdekelnének. Merthogy minden ismert számítás és elemzés szerint az általad javasolt módszer tuti biztos bukás. Ha nem az a célod – talán tudsz módszert az előre látható következmények kizárására?
2010-ben legalább 7 megyében kellett területi listát állítani az országos listához, tehát ha az ellenzék még fel is osztaná a megyéket, sok az eszkimó/párt és kevés a fóka/megye. És akkor még nem is ismerjük a 14-es szabályokat, amihez alkalmazkodni kellene.
Ehhez képest nem igazán örömhír, hogy az Együtt 14 párttá alakul. Ettől nem lesz több a megye. Jobb szerettem volna, ha mozgalom marad, és MINDEN megyében támogatja az ellenzék jelöltjeit: azaz nem lettek volna “saját” jelöltjei.
bubu64
Bizony ez a nagy kérdés. Szabad-e nyerni 2014-ben? Eléggé kiábrándult a nép Orbánból ahhoz, hogy pár év múlva ne térhessen vissza? Vagy kell hozzá még egy kis idő.
KELLENI persze már tegnap is kellett volna tőle megszabadulni, és szükséges is lenne 14-ben győzni, hogy a kedvezőtlen tendenciákon mielőbb fordítani lehessen. Csakhogy szabad-e? Mert nem tartható a népnep beígért 20-30 %-os rezsicsökkentés, az élvonalba kerülés – sőt még a megszorítások elmúlása sem, amit majd a fidesznyikek felemlegetnek, hogy “bezzeg ha Orbán maradhatott volna”. Ahogy az az euróbevezetés közelségével és a manipulált államadósság-csökkentési mértékkel is történt.
Szenilitás delectát.
A.Kárki
Igen, meg kell várni, hogy a NÉP akarjon változást. Ahhoz meg sajnos még kellhet az a 2-3 év. Azaz 2014 után is Orbán, akire ráégnének a SAJÁT hülyeségei, amit már nem lenne kire fognia!
Tudod Kekec, ettől az elvi megközelítéstől,tele van a hócsukám, mintha az ereidben a hal vére csorogna.
Tudom, nem kell fejjel menni a falnak, nem kell ezt elkapkodni, hisz a fal úgy is neki megy a fejünknek, akkor meg minek megmozdulni!
Az hogy beledöglünk, az mit sem számít, hisz ahol fát vágnak ott forgács is van, de hogy ezt az ellenzék mondja, – ellenzéknek meri mondani magát – az azért már durva!
kekec racionális, a fityisz-kdnp-jobbik meg nem. :(
Gyongyi Péter
Ez nem elvi, hanem praktikus, gyakorlati megközelítés. A falon való átjutásnak számtalan jobb módja van, mint a fejünkkel áttörni.
és igen gets – a ráció miatt gondolom végig, hogy talán attól ilyen béna az ellenzék, mert az is akar lenni, azaz eszük ágában sincs megnyerni a 14-es választást és a szükséges kiigazítással magukra haragítani a nép többségét és már 18-ra visszahozni Orbán és bagázsát. Még mindig jobb abban bízni, hogy szándékosan tettetik magukat hülyének, mintha azt kellene hinnem, hogy tényleg hülyék, és az én életemben már nem tud minket megszabadítani Orbántól csak a Jóisten (és/vagy a strokke vagy az infarktus)
Végül is akkor miért is menjünk szavazni? Akkor Viktorék maradnak 20 évig…oszt jónapot?
Akkor itt kár csesztetni az eget! Sziasztok!
Gyongyi Péter
Nem kár, csak éppen nem kell “kancsalul, festett egekbe nézni” mert akkor könnyen pofára lehet esni. Jelenleg egy EGYSÉGES, keményen összetartó jobboldallal szemben áll egy széttagolt, egymással is marakodó ellenzék, amikor egyetlen esélyük az összefogásban lenne. És még csak arról tárgyalnak, hogyan tárgyaljanak.. Míg a jobboldal ilyan (a NOL-ról gyűjtöttem)
vitriol2 | 2013. január 14. | 06:16:11
hogy ez a “szövetségre” lépés nem uj, ezt bizonyitja egy 209-es felmérés :
A kutatás szerint az önkormányzati voksoláson a Jobbik tízszer annyi mandátumot szerzett szövetségben, mint egyedül, s a szélsőjobboldaliak számára a leggyümölcsözőbbnek a Fidesszel kötött egyezség bizonyult. Összesen 28 olyan politikus nyert mandátumot, aki a Jobbik mellett a nagyobbik ellenzéki párt támogatását is élvezte, miközben a párt jelöltjei önállóan mindössze három képviselői helyet gyűjtöttek.
Székesfehérváron 15, Egerben 9, Óbudán 3 mandátumot helyet nyert el a Jobbikot is magában foglaló koalíció, így Cser-Palkovics András, a Fidesz helyettes szóvivője és Demeter Ervin, az Orbán-kormány titokminisztere is a Jobbikkal karöltve jutott az önkormányzatba.
A Republikon kutatása rámutat, hogy az esetenkénti közös jelöltállítás mellett számos településen a Jobbik feltétel nélkül támogatta az esélyesebb jobboldali jelöltet, szorosnak ígérkező összecsapások esetén pedig politikusainak visszaléptetésével segítette a Fideszt, és cserébe – közgyűlési mandátum híján – külsős bizottsági helyeket kért. Ez történt több budapesti városrészben (így a Belvárosban, Rákosmentén valamint a XVIII. kerületben) és vidéki nagyvárosban.
Szembetűnő – írja az elemzés –, hogy a Jobbik a tizennyolc megyeszékhely közül kilencben nem vett részt az önkormányzati választáson, és csak Kecskeméten állított önálló polgármester-jelöltet, miközben Győrben, Nyíregyházán és Szegeden bár képviselőjelölteket indított
….
és ez várható 2014-ben is.
Mondom, hogy jobb abban bízni, hogy az ellenzék nem is akar nyerni, mintha tudomásul kéne venni, hogy a saját oldalon a hülyék, helyezkedők és politikai analfabéták vannak elsöprő többségben.
Igen, még a DK-ban is. NEM rasszista szöveg volt a Bayer-cikk, hanem náci. Az a sajnálatos helyzet, hogy cigányok mellett elég gyér tüntetés tartható – míg antinácival nagyobb aktivitást lehetett volna elérni. Ez egy ilyen ország.
Ha a “példátlan” felhatalmazással normálisan vezették volna az országot, nem kellene furmányos választással próbálkozniuk. Ez a tiszta képe az egésznek.
Ők tudják a legjobban, hogy elqurálták, ezért kapkodnak össze meg vissza!
Ha választással nem lehet leváltani őket 2014-ben, akkor majd más eszköz jön. Ha addig kibírja ez a bégető nép.
Bár a mézesmadzag (alamizsna), mint rezsicsökkentés és 13. havi nyugdíj már bevetésre került, de még a hatását nem igazán érzik az emberek, ha netán túlélik a telet és az éhezést, akkor elmennek majd választani, ha sokaknak feltűnik, hogy nem lett jobb, akkor előbb lesz “választás” az eszközök között.
Csak röviden. Érdemes és jó olvasni az AN cikkeket, kommenteket. A magyar hírszolgáltatók kommentjei és az itteniek közötti különbség óriási. Szerencsére itt csak egy két valóságtól elrugaszkodott véleményt olvashatunk. Egyébként
abban, hogy az EBESZ, vagy bárki külső szervezet segíthet, nem bízhatunk. Az új választási törvény az ellenőrzést is lehetetleníti, és a szavazatok összesítése már állami kézbe került. Ha lehet valamit tenni, akkor örökös pártonkívüliként jelentkezem pl. a DK-ba, hogyha igénylik, akkor delegálhatnak választási bizottságba. Ha elegen leszünk a frontvonalban és kiépítjük a párhuzamos számlálás feltételeit, akkor talán érhet el eredményt az ellenzék. De attól is lehet tartani, hogy nem lesz (tisztességes) választás.
Kekec
“Ideje van a megszületésnek,
ideje a meghalásnak.
Ideje van a vetésnek,
ideje az aratásnak.
3 Ideje van a megölésnek,
ideje a meggyógyításnak.
Ideje van a lerombolásnak,
ideje a felépítésnek.
4 Ideje van a sírásnak,
ideje a nevetésnek.
Ideje van a gyásznak,
ideje a táncnak.
5 Ideje van a kövek szétszórásának,
ideje a kövek összegyűjtésének.
Ideje van az ölelésnek,
ideje az öleléstől való tartózkodásnak.
6 Ideje van a megkeresésnek,
ideje az elvesztésnek.
Ideje van a megőrzésnek,
ideje az eldobásnak.
7 Ideje van az eltépésnek,
ideje a megvarrásnak.
Ideje van a hallgatásnak,
ideje a szólásnak.
8 Ideje van a szeretetnek,
ideje a gyűlöletnek.
Ideje van a háborúnak,
ideje a békének.”
Szeretünk álmodozni, “mi lenne, ha”, de itt nem sok esély van. Tetszik az elemző gondolkodásod.:)
Azt hiszem a FIDESZ és a Jobbik között már most megköttetett a paktum, ki- hol lépjen vissza. “Egy a tábor, egy a zászló.”
Iyen összevisszaságot, fejetlenséget több mint egy évvel a választás elött még nem tapasztaltam. Lotusz, igaza van. Talán már most elakarják dönteni a szavazást? Legalább is úgy hangzik. Az ellenzék, ha nekik tényleg az a fontos, hogy Magyarország végre kiláboljon ebböl a lehetetlen helyzetböl, akkor az elölröl kezdéssel kellene kezdeni, de nem teszik, mert az fáradalmas, nagyon fáradalmas. Kezdödik a rezignáció. Igy is fog maradni addig, amig az ellenzék nevéhez hasonlóan cselekszik.
bub64
A Prédikátor könyvét inkább bumburi figyelmébe ajánld, ő a türelmetlen, és sürgetné az időt..Pedig én is türelmetlen vagyok. Csak próbálok rajta uralkodni.
Belátom, hogy nem lehet a vetés idejében máris aratni
“Adj erőt elviselni azt, amin nem tudok változtatni”
vroni
“Talán már most elakarják dönteni a szavazást? Legalább is úgy hangzik.”
.
Egy realista vélemény ehhez a net világából:
“Lehet itt még nagy meglepetés 2014-ben, amikor a mindenki által biztosra vett kormányváltás úgy marad el e szabályoknak köszönhetően, hogy a többség az ellenzékre szavazott. Ezt érdemes észben tartani nemcsak jövőre, de azután is.” (sabater)