Ronai and Ronai
AMERIKAI

Róna szerint Oszkóék a felelősek 2012. november 27. kedd 21:23 | AN

  • Hozzászólások(240)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Róna szerint Oszkóék a felelősek

Budapest – Távozik az LMP pártalapítványából és a magyar közéletből Róna Péter közgazdász. Az LMP eddigi szerepét részrehajlóan pozitívan értékelő szakember Schiffer Andrásnak írt “búcsúlevelében” azt írja, hogy az ország lakosságát tönkretevő, és a gazdaságot leromboló devizahitelezés engedélyezése mögött Járai, Bajnai, Gyurcsány, Simor, Oszkó és Felcsúti Péter álltak. Az alábbiakban közöljük a távozó Róna Péter Schiffer Andrásnak írt lemondó levelét, amelyben azt mondja, hogy Magyarország nem az ő világa.

Kedves András!

Kérésedre az alábbiakban részletezem az Ökopolisz Alapítvány kuratóriumi tagságáról és társelnöki tisztségéről történt lemondásom okát.
Immár évek óta küzdök azzal az érzéssel, hogy hazám, Magyarország nem az én világom. Rendre olyan dolgok történnek, velem és hozzám közel állókkal, amire nem találok ésszerű magyarázatot, ami csak egy olyan észjárásnak, viselkedési formának lehet a kimenete, amit én nem ismerek, nem vagyok képes felfogni. Az utóbbi hetek eseményei meggyőztek, hogy a küzdelem értelmetlen, Magyarország tényleg nem az én világom.

A magyar gazdaság és társadalom vergődésének okairól sokat lehetne írni és mondani – írtam és mondtam is – de van egy, amelyik nézetem szerint az összes többit maga mögé utasítja, ez pedig a devizahitelezés. Életek százezrei mentek helyrehozhatatlanul tönkre, a fizetőképes kereslet nagyon hosszú időre megroppant, maga a bankrendszer működésképtelenné vált, kis- és középvállalatok tízezrei dőltek be, munkahelyek százezrei szűntek meg, és a Magyar Nemzeti Bank elvesztette a monetáris folyamatokra gyakorolható hatását egy hazug, csalárd „termék” bevezetése miatt. Mert a devizahitel egyáltalán nem hitel, hanem egy olyan befektetés a „hitelfelvevő” részéről, aminek az a lényege, hogy az összes, kivétel nélkül az összes profit a banké, az összes kockázat pedig a hitelfelvevőé. Nem hitel azért az egyszerű okért, mert a hitel egy fix összegben felvett kölcsön, amit azonos fix összegben kell visszafizetni, a szerződésben kijelölt és annak alapján mindkét fél számára kiszámítható kamattal együtt. De a devizaadós nem tudhatja, hogy mennyit kell visszafizetni, mert a törlesztés egy olyan ténytől, az árfolyam mozgástól függ, amihez semmi köze, hiszen ő forintot kapott és forintban fizet.

Mint tudod, mielőtt haza költöztem volna egy New York-i banknak voltam a vezérigazgatója, és éppen azzal a gondolattal jöttem haza, hogy az általam nagyon szeretett szakmában szerzett tapasztalatok segítségével hozzájáruljak egy egészséges, működőképes pénzügyi rendszer létrehozatalához. (Külön „élmény”, hogy az újdonsült magyar elit nem tartott rá igényt.) Mint szintén tudod, 2006-tól kezdve kétségbeesetten írtam és nyilatkoztam a devizahitelezés leállításáért, amiért meg is kaptam a „kókler” minősítést a devizahitelezés megalkotóitól. Kik voltak ők? Hát Járai Zsigmond, Király Júlia, Simor András, Gyurcsány Ferenc, Bajnai Gordon, Oszkó Péter és Felcsúti Péter. Ki dolgozta ki azt a banki magatartási kódexet, ami végtelen cinizmussal nem, hogy nem vetett véget, hanem egyenesen szentesítette a „terméket”? Hát Oszkó Péter és Felcsúti Péter. Az, hogy ez a disznóság és az abból fakadó tragédiák megtörténhettek szeretett hazámban számomra egy feldolgozhatatlan személyes kudarc volt, hiszen pont az én szakmámról volt szó. És az, hogy azok, akik személyesen felelősek mindezért, akik több mint egy millió embert fosztottak meg mindenüktől képesek most magukat a jogállamiság nagy védőivé alakítani, képesek a talpig becsületes LMP-t az ún. balliberális értelmiség nagy többségének aktív részvételével a megsemmisülés szélére sodorni egyszerűen elképesztő, érthetetlen a számomra.

De ott van Orbán és két év őrület. Megpróbáltam lenyelni a békát. Megpróbáltam elfogadni az „összefogás” valamiféle változatát, túllépni azon, amit a felsoroltak tettek, mert hát a „jogállamiság helyreállítása” stb. tényleg lehet, hogy fontosabb, mint azoknak a nyomorultaknak a sorsa, akiket kilakoltattak, akik családja és élete szétment. Bitó László ösztönzésére tehát találkoztam Bajnai Gordonnal és Kónya Péterrel abban a reményben, hogy az önreflexió valamilyen formáját fogom megtapasztalni. Megkérdeztem Bajnaitól: visszatekintve, mit csinálnál másképp? Válasz: ha valakinek van kritikája döntéseivel kapcsolatban, ő persze áll a kritika elébe. Mondtam: nekem van, a devizahitelezés és a banki magatartási kódex. Válasz: akkor ez volt a legjobb. Végig vezettem az LMP számára fontos értékeken, a sokféleségen, a bázis demokrácián, elmondtam, hogy egyáltalán nem világos számomra és az LMP-n belül sokak számára, hogy mi szükség van csatlakozásra, és nagyon kértem, ne küldjenek a kongresszus előtt néhány nappal egy csatlakozási szerződés tervezetet, hiszen egy bázis demokrácia számára ez egy kezelhetetlen helyzetet idéz elő. Válasz. Hát ez már eldőlt, ezt már megbeszélték az LMP vezetőivel.

Itt jutottam el magyarországi utam végéhez. Mivel elfogadtam a felkérést, hogy mondjak a kongresszuson egy rövid beszédet, ezt megtettem, megpróbáltam egy esetleges kompromisszum sarokköveit megfogalmazni. Mára már megbántam, hogy egy pillanatra is elképzelhetőnek tartottam az együttműködést ezzel az álnok, cinikus és erőszakos bandával, és kénytelen voltam szembenézni azzal a felismeréssel, hogy ott, Magyarországon, nem tudom jól csinálni a dolgokat, nem megbízható az ítélőképességem, nem tudok eredményes lenni. Jobb tehát ha nem probálok innen kibicelni. Itt viszont sűrűsödnek a feladataim.

Tudom, hogy lesznek olyanok, akik a lemondásomban valamiféle ellenérzést vélnek észlelni az LMP-vel vagy az LMP egyes tagjaival szemben. Totális tévedés. Végtelenül nagyra becsülöm azt a szorgalmat, odaadást és becsületet, amivel ez a kis párt küzdött a sötétség ellen, és Téged is, Karácsonyt is, a kuratórium tagjait és sok más LMP-st, akit megismertem nagyon szeretném a jövőben is barátomnak tartani. De azon kívül, hogy azt mondom, tartsatok össze, mert rajtatok kívül nemigen van valami, nem akarok a dolgaitokba beleszólni, mert, mint írtam, nem bízom saját hatékonyságomban.

Baráti üdvözlettel,
Róna Péter

VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 2.6/5 (15 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 0 ( 28 szavazatból)
Róna szerint Oszkóék a felelősek, 2.6 out of 5 based on 15 ratings

Címkék:, , ,

  • Hozzászólások(240)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

240 Reader’s Comments

  1. bumburi
    2012. november 28. szerda
    17:00
    Ezt olvasd el !
    http://bankar.blog.hirszerzo.hu/entry/23260

    Gyurcsány Ferenc és Rákosi Mátyás között két dologban vonnék párhuzamot. Az egyik a fasizmusra és fasisztákra való hivatkozás.
    Igaz ugyan, hogy Magyarországon már régóta nincsenek fasiszták, néhány operett-, vagy bér-fasisztát leszámítva. Ettől függetlenül Gyurcsány míg miniszterelnök volt, jó párszor nagy tüntetéseket szervezett a fasizmus ellen. Ezzel két célt szeretett volna elérni. Összetartani a saját táborát, és folyamatosan elnyerni az amerikai elit szimpátiáját. Mindenki láthatta a közelmúlt eseményeiből, hogy ez a két törekvés mennyire volt “sikeres”.
    A másik dolog, amiben Rákosi és Gyurcsány között párhuzamot vonnék, az a Magyarországnak, Oroszországhoz való visszakötése, a magyar nép akarata ellenére is. Határozottan állíthatom, hogy akarata ellenére, mert a magyar nép korábban már kinyilvánította, hogy az Európai Unióhoz, és a NATO-hoz akar csatlakozni, és persze már csatlakozott is. Gorbacsov a rendszerváltás idején ugyan elengedte Magyarországot, de most a Putyin és Medvegyev vezette Oroszország visszahúzná.
    Gyurcsány Ferenc pedig elhatározta, hogy “történelmet csinál”, azaz magyar részről kiszolgálja az orosz törekvést. Gyurcsány már nem élhetett azokkal a lehetőségekkel, mint amikkel annak idején Rákosi és Kádár. Kulturált európai országban ma már nem lehet a politikai ellenfelet csak úgy felkötni és az orosz tankokat sem lehet behívni.
    De tankok helyett vannak bankok. Konkrétan két olasz, négy osztrák és egy német tulajdonú bank. Azt, hogy ők egy csapatban “fociznak”, saját maguk árulták el, amikor a végtörlesztési törvény ellen együtt léptek fel az uniónál. Ez a hét bank azt találta ki, hogy eladósítja a magyar polgárokat. Csakhogy, a magyar polgárok a számukra kedvezőtlen forinthitelekkel nem akartak eladósodni. Akkor az osztrák bankok kitalálták a devizahitelt és csapdába csalták a polgárokat. ( Mindez Gyurcsány Ferenc jóváhagyásával történt.) A következő lépés az lett volna, hogy Oroszország tulajdonrészt szerez a hét bankban és attól a pillanattól kezdve a magyar adósok orosz függésbe kerülnek.
    Annyi már bekövetkezett, hogy az oroszok egy olasz és egy német bankban jelentős tulajdonrészt szereztek. Ez a folyamat tovább folytatódhat. De most már nem lehet tovább titkolózni, mert Orbán Viktor felismerte, hogy ezek a bankok Oroszország “trójai falovai”.
    Volt már példa az orosz-osztrák együttműködésre korábban is. Remélem, emlékeztek arra az esetre, amikor az osztrák ÖMV felvásárolta a magyar MOL részvényeinek 23 %-át, majd pár hónap múlva az egészet továbbadta egy orosz olajtársaságnak. Ez tehát egy kitaposott ösvény.
    Arról még sokáig lehet elmélkedni, hogy előnyös-e Magyarország számára, ha visszatér Oroszországhoz. Egy dolog azonban már most biztos. Gyurcsány Ferenc és csapata beáldozott 1,6 millió devizaadóst. Az én értékrendem szerint ez hazaárulás és aki ebben magyar részről részt vett, az hazaáruló. Tehát Gyurcsány Ferenc, volt miniszterelnök Veress János, volt pénzügyminiszter, Simor András MNB-elnök és Farkas István, volt PSZÁF elnök, hazaárulók. Továbbá hazaárulók a hét bank akkori magyarországi magyar vezetői is.
    Most nézzük a legjelentősebb magyar bankot, az OTP-t. Az OTP amikor látta, hogy a külföldi bankoknak a Gyurcsány kormány mindent megenged, akkor maga is beszállt a devizacsapda állításba. Az OTP ellenállt volna az oroszoknak, ezért Csányi Sándor csak csalónak számít. Csányi úr most azzal zsibbasztja Orbán Viktor fejét, hogy akit az OTP tett adósrabszolgává, azt az osztrák bankok már nem tehették, és így az OTP ezzel a hazát védte.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -11 (23 szavazatból)
  2. bankár
    2012. november 28. szerda
    21:33
    Úr Isten!
    Ez már nekem sok.
    Feláll a nemlétező szőr a hátamon.
    Ez egy beteg elme, elmefuttatása.
    Mindannyian ilyen hülyékké válunk, vagy ezt várják el tőlünk, és akkor kapunk Kossuth díjat? Innen tényleg el kell menekülni, de nekem már késő:

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (15 szavazatból)
  3. Gyöngyi Péter
    2012. november 28. szerda
    21:43
    Ha én valamit nagyon le akarnék tagadni, éppen úgy viselkednék, mint most te. :)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -8 (12 szavazatból)
  4. bankár
    Gratulálok, ennyi alattomos kis terelés egy rövid posztban – nem semmi Talán megtennéd azt a szívességet, hogy a sokkal kézenfekvőbb párhuzamot is megvonod Rákosi és Orbán között?
    Azt pedig, hogy mennyire volt “alaptalan” a náci veszéllyel való “riogatás” most ország-világ láthatta, amikor egy manifeszt náci elfingta magát a Parlamentben.
    A bűz az egész világ orrát facsarja, kivéve, akinek az ilyesmi “illatos”
    Magyarországot a keleti széllel éppen Orbán akarja a nagy orosz birodalomhoz visszakötni (ha hinni lehet neki, a Déli Áramlatba való bekapcsolódás ennek jele, hiszen ezért jelentette fel az USÁ-nál Gyurcsányt. Míg Gyurcsány nyilvánvalóvá tette, hogy az ország GAZDASÁGI érdekeit szolgálja, amikor vissza akarunk térni az orosz piacra, amitől a nemzetvesztő jobboldal együttes erőfeszítéssel (Antall és Orbán) megfosztott bennünket.
    Lazán siklunk el a “számukra kedvezőtlen forinthitelek” mellett, mert hogy MIÉRT volt kedvezőtlen (Orbán szolgálatában Járai hazaárulása) Továbbá amellett is sasszézzunk el, hogy a devizahitelezést Orbán és MATTolcsy “találta ki”, mivel már jóval 2002 előtt elindult. Azaz ha a kormánynak ezzel hátsó szándéka volt – az éppen nem a Gyurcsány kormány volt (de nem is a Medgyessy)

    Gyurcsány és csapata beáldozott 1,6 millió devizaadóst. Te tényleg TELJESEN hülyének nézel minket? Ez nem a kurucinfó vagy a narancs-parancs, ahol hitbéli tételekrekre automatikus ámen a válasz. Gyurcsány alatt nem volt kockázata a devizahiteleknek, rendben (sőt csökkenő) részletekkel lehetett törleszteni, és a munkahelyek is viszonylag stabilak voltak. Aki “beáldozta” a devizahiteleseket, az Orbán, aki qazzal hitegette őket, hogy megmenti, ehelyett a saját köreinek (akiknek erre volt pénzük) lehetővé tette a törvényes bankrablást, és a terheket azoknak a senkiknek a nyakába varrta, “AKIK ANNYIT IS ÉRNEK”.
    Szerintem he az a hazaáruló, aki beárulta az Uniónáűl, hogy hova dugták Orbánék a csontvázakat, aminek visszarajkatása dobta meg 2006-ban az államadósságot, (SZAPÁRY) valamint Orbán bohócduója és üsz6kös balkeze, akik bedöntötték a forintot és a gazdaságot recesszióba sodorták, ahol egyre többen veszítik el a munkájukat, és válik egyre reménytelenebbé a devizahitelesek helyzete. Akiknek (és ez megint egy jó párhuzam Rákosival) Cs-lakásokat építenek Ócsán – ócskán.
    Az meg, hogy Csányi mit hablatyol a másik elmebetegnek – közömbös. A TÉNYEK számítanak. Amiket csak egy ideig lehet mesékkel elfedni, és aki a legszebb álmából ébred, az irtó morcos ám!
    Csokis Orbánék gatyája, azért manipulálják a választásokat. TUDJÁK, hogy az eddigi teljesítményükkel (érts a negatív teljesítmény is teljesítmény) nem nyernének soha a büdös életben!
    Nem is értem?! Ismerhetnék már az itt kommentelőket annyira, hogy értelmesebb trollokat küldenek. Ez a gyenge kísérlet megaláz, téged is, minket is egyaránt.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +16 (20 szavazatból)
  5. kekec
    2012. november 28. szerda
    22:00
    Ezt írod :
    “Azt pedig, hogy mennyire volt “alaptalan” a náci veszéllyel való “riogatás” most ország-világ láthatta, amikor egy manifeszt náci elfingta magát a Parlamentben.
    A bűz az egész világ orrát facsarja, kivéve, akinek az ilyesmi “illatos”

    Azt a jobbikost pontosan keletről fizetik. Olvasd el az életrajzát !
    Egyébként ne legyen kétséged, mert Gyöngyösi Márton is zsidó.
    Én nagyokat nevetek, amikor zsidók uszítanak másik zsidók ellen.
    Ez ám az igazi cirkusz. Nyilvánvalóan a magyar parlament lejáratása a célja.
    Csak az baj, hogy lassan beledöglünk, az ilyen fizetett cirkuszokba. :((

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -6 (18 szavazatból)
  6. kekec
    2012. november 28. szerda
    22:00
    Ezt írod :
    “Gyurcsány alatt nem volt kockázata a devizahiteleknek, rendben (sőt csökkenő) részletekkel lehetett törleszteni, ”

    Már hogyne lett volna! Már 2008 végén egekben volt a hitelek törlesztő részlete. Gyurcsány pedig 2009 tavaszán lépett le.
    Orbán egyébként valóban nem menti meg a devizaadósokat, hanem azt a pénzt, amit a bankok rabolnak, elveszi a bankoktól ( ez az adón felül van) és abból képez tartalékot, mert egyébként már lemondatták volna, mint sok állam kormányát az unióban.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -9 (17 szavazatból)
  7. Róna Péter levelét megírta, szerelmes könnyével azt is telesírta. Nagyon illeszkedik a levél mostanság, a buszok hátulján látott plakátok szövegéhez.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +11 (13 szavazatból)
  8. admin,
    Nagyon szépen kérlek,kimélj meg minket ettől a poszt miépes
    senkiházi ,fél analfabéta (bankár?) nevű provokátortól.
    kekec
    Gratulálok, remekül foglaltad össze a dolgokat,de nehogy azt hidd,hogy ez a hülye egy szót is ért ebből.Ne is foglalkozzunk vele. Karantén,azután csak megunja és visszamegy a kurucinfóra. Az meg külön öröm számomra,hogy azt irod: nemzetvesztő jobboldal ( Antall és orbán).Na végre! Üdv. Barry1

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (17 szavazatból)
  9. Róna Péter baloldali politikusokat szapulja, de meg sem említi Matolcsy nevét , aki a devizahitelezést útnak indította.
    Róna elég sok zagyvaságot összehordott az utóbbi években. Szívesebben hallgattam volna Bauer Tamást, de sajna csak nagy ritkán hívják be az ATV-be, más csatornáról nem is beszélve, és az újságírók is ritkán idéznek tőle!:(

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (15 szavazatból)
  10. vidéki
    2012. november 28. szerda
    23:31
    Kedves Vidéki! Ne keverjük össze a valódi devizahiteleket a devizanyilvántartású forinthitelekkel.
    Matolcsyék még valódi devizahitelekre adtak engedélyt. Ilyen hitel nagyon minimális volt.
    Aztán Gyurcsányék jöttek az ál devizahitelekkel, azok már mintegy 5-6 ezer milliárd forint értékben. Ez már a mennyiség már alkalmas arra, hogy Magyarország függetlenségét veszélyeztesse.
    Amint ez látható, veszélyezteti is!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -7 (15 szavazatból)
  11. Kekec, felreertesz. Nem az a baj a devizahitelekkel, hogy most az arfolyam kedvezotlen. Ha kedvezo lenne, akkor is gond van vele. Mert a felvevo nem volt tisztaban azzal, hogy mi tortenik, ezzel viszont a bankok pontosan tisztaban voltak. Magyaran visszaeltek a tudasukkal es azzal, hogy bank hitelezhet lenyegeben Magyarorszagon. Megkockaztatom, hogy a csalas hatarait rendesen surolgattak.
    A hitel fontos, es szukseges, gyakorlatilag elete folyaman a legtobb ember el vele. Szechenyi is kifejtette, hogy a gazdasagi eletben a fejlodeshez nm nelkulozheto. Es epp e miatt fontos, hogy tiszta viszonyok legyenek korulotte. Megfelelo ellenorezesi szisztemaja legyen, stb.. Erted Te ezt szerintem. Ezeket a tiszta korulmenyeket csak az allam kepes megteremteni. Es tegyuk hozza, ez lenne az egyik feladata is.
    Tehat az alapszabalyozas nem volt megfelelo, maga a szerzodes nem az, aminek latszik, ez pedig nem koser.
    A hitelezes folyamata a reklamozastol a hitel lezarasaig egyetlen ponton sem kedvez az adosnak, de meg csak nem is egyenlo felteteleket biztosit.

    Javaslom, Csacsika hozzaszolasat. A felelossege az aktualis kormanyoknak nem abban van, hogy kockazatos hiteleket is fel lehet venni. En nem hiszek a maximalizalt kamatban, miert ne vehetnek fel havi 5 % kamatu hitelt is, ha nekem az kell. Vagy magas kockazatu jatekot miert ne jatszhatnek, mondjuk egy bankkal? De a szerzodesnek megfelelonek, a tajekoztatasnak korrektnek, a kockazat megosztasnak aranyosnak kell lennie, es a bank nem lehet rosszhiszemu, szerzodesszego az eljarasok egyetlen pontjan sem.
    Erre kell a normalis szabalyozas, amit az allamnak kell biztositania. Ma ez a szabalyozas nem letezik. Toldozzak, foldozzak a torvenyt, a birokon nyomas van a devizahitelek kapcsan. Szerinted, ha egy biro dont, nem gondolkodik el azon, mi lesz a tarsadalmi kovetkemenye annak, hogyha a devizahiteles mellett dont?
    De, vajon ennek a problemanak az a megoldasa, hogy vedjuk meg a bankrendszert, az egyes allampolgar meg majd csinal valamit? Ez lenne a jogbiztonsag? Szerintem nem. Itt kellenne beleszolnia az allamnak a dolgokba, de valami normalis modon. A mostani kormany megoldasai a szokasos modon tortentek: “Ha nincs semmid, annyit is ersz.” Tulajdonkeppen akik igazan bajban vannak, azok lettek e szellemiseg neveben most leirva, es akiknek volt “valamijuk” azok megsegitve. Es ez sem koser, de gondolom, ebben egyetertunk.
    Mas:
    Csacsika utalt arra, hogy egy rossz szerzodes alairasaval az egesz eleted romba dolhet, es a lehetosegeid lenullazodnak, mert agyonnyomnak az adossagaid. Ez nincs rendjen. Nagyon nincs. Anno, 2008. korul (vagy hamarabb) mar elkeszult a magancsod-torvenytervezet. Azt hiszem, nem is volt rola szavazas. Miert nem?
    Nezd, az egyeni felelosseg egy dolog. Termeszetes, ha valaki nem tudja fizetni az amugy korrekt, normalis feltetelek mellett felvett lakashitelet, akkor elvesziti az ingatlanat. Azonban az mar nincs rendjen, ha egy inkorrett, a csalas hatarat surolo banki eljaras miatt elvesziti gyakorlatilag mindenet.
    Azt gondolom, hogy az egyeni felelosseg tulajdonkeppen mindegy volt. Ha megfontoltad, ha nem a hiteled kerdeset, vesztes pozocioban maradtal. Az is ugyanaz, hogy vannak sokan, akik meg birjak fizetni a devizahiteluket.. Ok is eppugy be vannak csapva, csak ok meg birjak fizetni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (8 szavazatból)
  12. Bankar, honnan szeded ezeket? :) :) :) Az OTP, amint ellenall az oroszoknak. Foleg ugy, hogy ha jol emlekszem, 2005 korul nyitottak Oroszorszagban. TELJESEN FELREERTED AZ EGESZET!!!!! Nem ellenallni akart Csanyi az oroszoknak, hanem ELFOGLALNI AZ OROSZOKAT. Be is epult, csak a vak nem latja. Meg te, mert nem erted, hogy mi megy itt VALOJABAN. UJ HONFOGLALAS.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (8 szavazatból)
  13. bankár
    A ferdítések után a tények, ollózva:
    1. “A devizahitelezést a 2001. évi XCIII. törvény tette lehetővé. Ekkor Orbán kormány volt hatalmon. Az MNB elnöke 2001-2007.-ig Járai Zsigmond az Orbán kormány pénzügyminisztere volt. Az ezt megelőző időszakban pedig élelmesebb hazánkfiai, Bécsbe rándultak át devizahitelért.
    .
    2. A devizahitelezés kereskedelmi forgalomban 2003 óta elérhető, először az Erste révén, a többiek 2004-05-ben léptek be a piacra. A nevek után közszolgálatba lépésük éve: Oszkó (2009), Simor (2007), Bajnai (2007) ekkor még magáncégeknél dolgozik, nincsenek sehol az államigazgatás vagy a közszolgálat közelében.
    .
    3. Az alábbi grafikon világosan mutatja a svájci frank árfolyamának alakulását 2009-től napjainkig. Az árfolyam emelkedés 2010 áprilisában kezdődött tehát Orbánék kormányra kerülésével, és napjainkig tart.
    http://www.vasarlocsapat.hu/_ajanlat/_arfolyam/deviza-arfolyamok.shtml
    .
    4. Bajnai és Oszkó párosnak sikerült 180 Ft-on stabilizálni a forintot, amivel még mindig jobbban jártak a devizahitelesek, mint a forintosok.
    .
    5. Az Orbán kormány részéről minden intézkedés egyrészt nem a támogatandó rétegnek kedvez, másrészt nem a verseny feltételeinek helyreállítását segítette, hanem éppen hogy kiölte a maradék piaci mechanizmusokat is (rögzített árfolyam, árfolyamgát, különadó, tranzakciós illeték stb.).”

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (11 szavazatból)
  14. Kekec, meg annyit a devizahitelekrol, hogy – es ebben a Bankar nevu kedves orultnek igaza van – a devizaban nyilvantartott hitelek (ezt hivja a koznyelv deviahitelnek) es a devizaban felvett hitelek kozott van kulonbseg. Sajnos az is teny, hogy bar joval korabban indult, de a meglodulasa pl. 2007-2008 kozott eleg egyertelmu volt ezek nek a devizahiteleknek. Egy ev alatt kb. 50 %-al emelkedett a devizahitel-allomany, ami jelentos novekedes, olyan ami mar feltuno. Sajnos az is teny, hogy sok bank az ugyfellel kozolte: forintban nem tudok hitelet adni Neked, de devizhitelt kaphatsz. Ami erdekes allaspont, es erdekes kockazatbesorolas. Forinthitelre nem eleg jo a hitelkepesseged, de a joval kockazatosabb devizahitelre igen?!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (4 szavazatból)
  15. Proaktiv,
    Bajnai 2006. kozepetol a Nemzeti Fejlesztesi Ugynokseg vezetoje volt es fejlesztespolitikai kormanybiztos. 2007 kozeptol lett, ha jol emlekszem, miniszter.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  16. cicamic

    Alapvetően egyetértek veled,a bankok felelősségét illetően, de az egyéni felelősségnek nagyobb jelentőséget tulajdonitanék.Számtalan konkrét példát tudnék mondani De most nem ez a lényeg.
    A bankok részéről 4. dolgot tartok elfogadhatatlannak
    1. Egyoldalú szerződésmódositás.( Ennek minden formája!!)
    2. jelzálog kezelés Normális országban a hitelfedezet,az hitelfedezet. ha bedől a hitel,a bank viszi a jelzálogot és finitó,azon felül nem kérhet egy centet sem,
    3. kockázatmegosztás a bank és az ügyfél között. Ez azt jelentené, hogy lenne az alap megállapodás a bank és az ügyfél között, és minden azután bekövetkező változás terhei (előnyei is!!!!) közösek. Mondjuk a hitel indulna 50 ezer ft-os törlesztővel, a szerződés szerint 2év múlva ez lenne 55 ezer,de a devizaárfolyam vagy egyéb más ok miatt ez 65 ezerre emelkedne,akkor az ebből keletkező többletköltség 10 ezer ft megfeleződne a bank és az ügyfél között. 5-5 ezer!
    Azzal teljesen egyetértek,hogy ez a mindenkori kormányok ( és ellenzék!!!) felelőssége kellene,hogy legyen. Én ezeket már 2005 -ben javasoltam köz
    gazdász körökben,pedig akkor még a svájci frank folyamatosan gyengült a forinttal szemben.Mindezek mellett nem győzöm hangsúlyozni (igenis) az
    egyéni felelősség fontosságát. Nemcsak ebben ,másban is.
    Plusz ami még nagyon fontos :a középiskolákban tanitanám a pénzügyi-kultúrát( Bank,betét, hitel ,bankkártya, biztositás, kötvény,tőzsde stb….
    Munkám során nagyon sokat tartózkodtam külföldön és döbbenettel tapasztaltam,hogy mennyire előttünk járnak ezen a téren.
    4.Hitelképességi elbirálás. Például: 0% előleg mellett 96 havi részletre adott kocsi. Ez tuti,hogy nem fog tudni fizetni!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (8 szavazatból)
  17. Barry,
    Amiket irsz, az mind igaz, es egyet is ertek vele. Kiegeszitenem a megfelelo tajekoztatassal. Alapesesetben ez igy mukodne is eleg jol.
    De ezek nem szokasos, a hitelfelvevok altal jol ismert, viszonylag egyszeruen atlathato hitelugyletek voltak. Es ezert mondom, mindegy, hogy megfontolta-e az egyen, vagy sem, mert ugyanugy nem tudta, mit ir ala. Ehhez a bonyolult jogviszonyhoz keves volt annak a megfontolasa, hogy meddig er a takarom, meddig nyujtozkodhatom.
    (Amely megfontolas amugy igazan fontos es termeszetes kellenne legyen.)
    Megjegyzes:
    A hozzaszolasom nagy reszet megfontolas utan kivettem. Egy sajatos ertelmezeset tartalmazta a devizahitelszerzodeseknek, ami annak kapcsan kristalyosodott ki bennem, hogy irtam a valaszt a hozzaszolasodra. Azert vettem ki, mert meg veletlenul sem akarnek senkit belesodorni egy nem teljesen tisztazott gondolatsor kapcsan semmibe. Ha esetleg olvasna elkeseredett devizahiteles. Ezzel csak azt akartam jelezni, hogy vettem am a faradsagot a valaszolasra, es hosszan. Illetve azt, hogy koszi az otletet, ami a hozzasolasod kapcsan, es ennek a topiknak a kapcsan jutott eszembe.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  18. proaktiv
    2012. november 29. csütörtök
    00:43

    Én nem is említettem sem Bajnait, sem Oszkót, a devizahitelek kapcsán.
    Ők később jöttek a képbe, amikor a bankok megírták az etikai kódexet. Ezzel lett Bajnai és Oszkó részéről elfogadva a bűncselekmény.

    A hitelek törlesztő részlete nem csak az árfolyam-emelkedés miatt emelkedett, hanem azért is mert a bankok kamatot emeltek. Ezt te valahogy kifelejtetted !
    Pedig nagyon lényeges.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (6 szavazatból)
  19. cicamic
    2012. november 29. csütörtök
    00:37

    Téged teljesen elkábított az antiszemiták uszítása???
    Nem tűnt fel, hogyan lehet az, hogy zsidók vezetik a zsidók elleni uszító támadásokat? Nem tűnt fel, hogy mennyire megvezetik a tájékozatlan embereket?
    Nézd már meg, ki volt a Ráfázol bank vezetője! ( Ez a bank kezdte szórni a devizanyilvántartású forinthiteleket.) Az a Felcsúti Péter, Moszkvában tanult és a családja ezer éve kommunista.
    Hidd el Cicamic, hogy nem tévedek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -6 (12 szavazatból)
  20. Avi nov. 28. 21:08
    Felcsúti tündérmese, lopás, ugyan má’!)))
    bankár
    Most milyen jó dolog, hogy a felelőtlenül eladósott önkormányzatok devizahitelét kifezethetjük, a “megsegített” milliomosok devizahitelét szintén, az igazán rászorulók, ott a nem létező munka világában pedig vergődjenek és mehetnek a híd alá, a vonat alá, de megfagyni is lehet!
    Minő szerencse, hogy a bankok nem terhelik a lakosságra!))))
    Ja, nem az egészet! Csak 22 %-át, mint pl. a Posta!
    A fideszes önkormányzatok adósságának kezelése kifejezi a fideszes gondolkodást.
    Egy hazafias mondás a ne mi nyerjük a legtöbbet-esektől:
    MINÉL ROSSZABB AZ ORSZÁGNAK, ANNÁL JOBB A FIDESZNEK- tényleg bejött, qva rossz már több, mint 4 milliónak, oszt jónapot!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  21. csakén
    2012. november 29. csütörtök
    08:32

    Igaz amit írtál, csak ugye ENNEK VOLT EGY ELŐZMÉNYE!
    A bankok módszeresen eladósítottak mindent és mindenkit, csaló, beetető hitelekkel. Pontosan úgy, ahogyan azt én előzőleg leírtam, és ahogyan azt Róna Péter is megerősítette utólag.
    És ennek az eladósításnak súlyos politikai háttere van. Az, amit én előzőleg már leírtam … Érdekes módon csak a volt szovjet érdekszféra országait adósították el CHF nyilvántartású hitelekkel . Magyarországon ezen belül még egyoldalúan módosítható szerződésekkel. Miért csak itt lehetett így ? Azért, mert itt a kormány (Gyurcsány) összejátszott az osztrák, olasz, német bankokkal.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -6 (10 szavazatból)
  22. bankár
    Ügyes próbálkozás! Gyurcsányt sem felejtette ki, így rendben is van!
    Én a jelenről beszélek, a múlton nem tudok változtatni!
    Ha Árpádig mutogatok vissza, hogy maradt volna ott a félázsiai turulban született, piros pöttyös ülepűjeivel az Urálon túl, akkor is a mostani helyzet van…
    De, hogy mi fizetjük ki az önkormányzatok lenyúlt milliárdjait, a megsegített gazdagok több milliós lakáshiteleit, nekem speciel jobban fáj!
    Azokon segítetettek, akik nem szorultak rá, akik rászorultak azok segítsenek magukon, ott van nekik a nem létező munka világa, de az büdös nekijük!)))
    Hát egyeseknek ez így rendben is van, mert csak a múlt számít!
    Ön csak mutogasson hátra, Gyurcsányozzon, Bajnaizzon – attól biztosan megkönnyebbűl!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (7 szavazatból)
  23. Barry1
    Ez nem változtat azon a véleményemen, hogy vannak normális jobbosok is. Nyomelemekben. Imitt-amott. De eddig még képtelen voltak egy saját párt gründolására. Ezt viszont nem veszem a nem létezésük bizonyítékának – veled szemben.
    cicamic
    Azt azért megnézném, hogy amikor te személyesen valakinek kölcsönadsz, és közben “egyenlő feltételeket” biztosítasz az adósnak. Kölcsönnél a kölcsönadó diktálja a feltételeket, az adós meg eldöntheti, hogy kell vagy sem az a pénz. És általában nem a “feltételek” hanem a “szükségletek” alapján dönt. Különben nem vennének fel pl a Providenttől brutális kamatra is kölcsönt.
    Ezzel nem az állami szabályozás hiányosságait vagy elégtelenségét akarom mentegetni. De nem lehet ezeket KIZÁRÓLAGOSAN felelőssé tenni. A forinthitel kamata is emelkedik a jegybanki alapkamattal együtt (a csökkenés már ott sem túl automatikus) Tehát a gazdasági mélyrepüléssel a forinthitelesek is rosszul járnak. Csak ők eddig sem jártak jól, amikor a devizahitelesek nyertek az ügyleten. Hitelre pedig szükség van, ezt már Széchenyi is kifejtette
    Az meg mi volt, amikor a bankok megosztották az árfolyamNYERESÉGET az adóssal?. Ha nem becsapás, akkor kicsapás? Ha ez nem lett volna (tehát ha CSAK az árfolyamveszteséget osztották volna meg) még talán egyet is érthetnénk. De így nem.
    proaktív
    Kösz! +++++++++++++++++++++
    Barry1
    Abban tényleg van felelőssége az államnak és szervezeteinek, hogy ezek a feltételek nem épültek be a jogrendszerbe. De ez a szabályozási környezet hiányossága, ettől még nem lesz eleve hibás a termék.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  24. admin

    Birálod a klubrádiót és az ATV-t. Rendben. Sok mindennel egyetértek.
    Én a helyedben a következő cikkemben ugyanúgy megbirálnám az AN-t is,
    ahol a korábbi figyelmeztetéseink ellenére ma 8:11 kor a bankár nevű
    senkiházi szabadon zsidózhatott egy jó nagyot, nem sokban elmaradva gyöngyösi
    sturmbannführer performanszától. Hogy fordulhat ez elő??
    MIÉRT nem moderálod ki????? Mi a fene ez?? Kurucinfo?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -2 (8 szavazatból)
  25. http://hvg.hu/itthon/20121129_Rona_Peter_bajnaiek
    Szóval akkor ezért hibás mindenért Bajnai, és Oszkó, mert létre jött az Együtt 2014!? Pedig Róna Péter okos ember, látnia kéne, hogy az lmp, Bajnaiék színre lépése előtt is 3-4-5 billegett! Nem Bajnaiék miatt olyan a megítélésük amilyen!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  26. bankár 2012. november 28. szerda 21:33
    “Igaz ugyan, hogy Magyarországon már régóta nincsenek fasiszták, néhány operett-, vagy bér-fasisztát leszámítva”
    Feltéve, de nem megengedve, ha ez igaz. Lészi magyarázd meg, hogy egyes
    gárdisták honnan vették a nyilas egyenruhát a – láthatóan régi – birgeri csizmával
    és miért újították el a régi “nyilas zöld” inget? Ilyen zöld színű anyagot a nyilas
    idők óta nem láttunk. Csak nem gondolod, hogy – a hagyományokkal együtt – a
    “kölcsönzőből” bérlik azóta is. Ugyanis a Görényi is ilyesmit magyarázott a
    HIR TV műsoraiban. Én ugyanis ismerek több ilyen családot akik a “hagyományt”
    valamennyi szellemi és tárgyi rekviziciumokkal folyamatosan őrzik. Természetesen
    nyugaton élő kapcsolataikkal együtt. Természetesen eddig “jól titkolták”. Ezzel
    vezetheti félre a később születve félrevezetett nemzedéket. Akik még ma is azt
    hiszik, hogy ez újdonság. Igen, nekik az. De az akkor élők még emlékeznek rá.
    Ki mint az uralkodó osztály tagja. Ki mint az akkori hatalom megalázottja.
    Aki esetleg kételkedik, vagy nem hiszi, nézzen utána a még fellelhető és a
    Horthy éra alatt keletkezett fényképes irományoknak. Megbizonyosodhat róla.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  27. Érdekes dolog ez, általában mindenki a bankokat szidja. Arról megfeledkezvén, Magyarországon vagyunk. Ott ahol az Antall kormány idején az AB szentesítette a hitelintézetek (OTP) egyoldalú szerződésmódosítását. Akkor miért nem tiltakoztak?Akkor hol volt az a sok okos aki most a bankokat azért marasztalja el mert nem tesznek mást mint a szerződések betartásához ragaszkodnak?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (9 szavazatból)
  28. Szerintem Bartus nem csak KÍVÁLÓ újságíró, hanem nagyon jól ismeri a csoportdinamika törvényeit, így beenged a csoportba olykor-olykor egy-egy máshogygondolkodót, akár szélsőségest is- azért, hogy a csoport domináns tagjai egy idő után ne egymást kezdjék el b…..szogatni.
    Ilyen egyszerű.
    Jól csinálja.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  29. Persze ,ezt értem. Soha nem is szóltam ilyesmiért . De az már tegnap érződött ,hogy bankárból ez lesz.. Pláne,most a parlamentben történtek után.
    Azért van egy határ…….. Nem beengedni volt hiba, hanem otthagyni! és ez nem egy egyszerű máshogygondolkodó ,hanem zsidózó. Na….

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (7 szavazatból)
  30. Egyébként ,tegnap 23:13 kor figyelmeztettem admint. Ott van leirva!
    De azét szeretünk, Bartus Laci!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (5 szavazatból)
  31. Barry1
    Budapest és New York között mínusz 6 óra az időeltolódás. Néha adminnak is aludni kell…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  32. Nagy tisztelője vagyok Róna Péternek, de ekkora marhaságot mástól se. Mindíg szakmai alapon bírált valamit, vagy adott értelmes véleményt. Mára viszont megőrült szegény! Remélem orvosai gyorsan kikezelik betegségét és akkor a múltban megismert okos higgadt embert fogjuk hallani. Azért a kisördög dolgozik bennem, biztos hogy Ő Írta és ezt írta!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  33. Nagy tisztelője vagyok Róna Péternek, de ekkora marhaságot mástól se hallottam. Mindíg szakmai alapon bírált valamit, vagy adott értelmes véleményt. Mára viszont megőrült szegény! Remélem orvosai gyorsan kikezelik betegségét és akkor a múltban megismert okos higgadt embert fogjuk hallani. Azért a kisördög dolgozik bennem, biztos hogy Ő Írta és ezt írta!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (3 szavazatból)
  34. Barry1
    2012. november 29. csütörtök
    10:54
    Látom, nagyon ki akarsz innen tiltatni.
    Pedig én nem bántok senkit, főleg nem vagyok antiszemita és rasszista sem.
    Csak te próbálod ezt rám fogni. Pedig nem kellene.
    Minden ember egyenjogú és egyformán értékes tagja a társadalomnak!
    És minden embernek saját magának is törekednie kell rá, hogy ennek megfeleljen. Ez az én véleményem.
    Bizonyos érthetetlen történéseket azonban megírok. Mert ezek azt bizonyítják, hogy itt sajnos megvezetnek bennünket.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -2 (6 szavazatból)
  35. Túlavasúti
    2012. november 29. csütörtök
    11:03
    Nem tudom, emlékszel-e arra, hogy az első Orbán-kormány idején volt egy szemüveges fiatal hölgy, aki hibátlan náci egyenruhában masírozott az utcán, még a szabályos karlendítést is begyakorolta.
    Egy ideig erről írt a sajtó, és persze az Orbán-kormányt rendesen szapulták.
    Akkor valaki utána nézett a hölgynek és kiderült, hogy Bácsfi Dianának hívják, és “véletlenül ” zsidó származású. Ezt megírta pár újság, erre a hölgy úgy “elvonult”, mintha sosem lett volna. Azóta sem láttuk.

    Másik történet : Szegedi Csanád a jobbiktól egészen az uniós képviselőségig vitte . Az nagyon magas pozíció.
    Aztán most nemrég kiderült, hogy a legnagyobb antiszemita párt (Jobbik) “véletlenül” (???) éppen egy zsidó származású személyt juttatott ilyen magas pozícióba.
    Most akkor erre megkérdezem, hogy itt még senkinek nem gyanúsak ezek a dolgok ???

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -2 (6 szavazatból)
  36. Barry1
    2012. november 29. csütörtök
    01:06
    Ezt írod :
    “Mindezek mellett nem győzöm hangsúlyozni (igenis) az
    egyéni felelősség fontosságát. Nemcsak ebben ,másban is.
    Plusz ami még nagyon fontos :a középiskolákban tanitanám a pénzügyi-kultúrát( Bank,betét, hitel ,bankkártya, biztositás, kötvény,tőzsde stb….”

    Középiskolás szinten??? Az kevés kedves barátom. Én több banki alkalmazottal beszéltem, akik pénzügyi szakközépet végeztek, és mégis vettek fel devizanyilvántartású hitelt és ők is megszívták.

    De a te javaslatod alapján, kiképezheted magadat cukrásznak, autószerelőnek, sebészorvosnak, onkológusnak, építésznek, ügyvédnek, stb, – hogy ne tudjon az adott szakma képviselője becsapni. De hogy ezek mellett mikor jut időd a saját szakmád megtanulására, azt ne tőlem kérdezd! :)))

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (6 szavazatból)
  37. bankár
    Gyurcsány már a harmadik hsz-ből kimaradt, nem lesz ebből baja?
    A téma pedig hét határon túl….pl. Szegedi Csanád, pont idevágó!
    Katalin
    A 3xbóvli , a demokrácia szétverése – ezért Bajnaiznak, Gyurcsányoznak, Oszkóznak – mert senki nem annyira vak, mint aki nem akar látni.
    Most tök jól áll az ország, ám visszamutogatnak és a nemlétező pénzekből milliárdokat költenek MOL-ra, román magánegyetemre, fociakadémiára, stb., miből, ha Bajnaiék mindent elköltöttek?!
    Nyertek a lottón?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (7 szavazatból)
  38. csakén
    2012. november 29. csütörtök
    17:21
    Ezt írja :
    “… és a nemlétező pénzekből milliárdokat költenek MOL-ra, román magánegyetemre, fociakadémiára, stb., miből, ha Bajnaiék mindent elköltöttek?!
    Nyertek a lottón?”

    Miből ? – Az általános elvonásokból, megszorításokból, a devizanyilvántartású forinthitelesektől elvett pénzből.
    Egyébként ezek nem elszórt pénzek. Ennél jobban, és hatékonyabban nemigen lehetne elkölteni.
    Gyurcsány elvert 11 ezer milliárdot, és szinte nincs semmi értelmes nyoma.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -7 (9 szavazatból)
  39. A kétségek eloszlatására: lassan kiderül, mi Róna Péter problémája Bajnaival:
    .
    “Bajnai ellopta a show-t
    .
    A Szolidaritás ekkor még úgy tervezte, hogy Demokratikus Ellenzéki Kerekasztal (DEKA) néven össze tud fogni minden ellenzéki erőt (a Jobbik kivételével), és ez az ernyőszervezet indítana jelölteket, illetve állítana listát a 2014-es választásokon. Mint utóbb kiderült, Székely a december 23-i bejelentés előtt nem egyeztetett az LMP-bel, amely nem is csatlakozott a kezdeményezéshez, ahogy a 4K! nevű törpepárt sem.
    .
    Idén nyáron az LMP is megpróbálkozott azzal, hogy a Szolidaritás, a 4K! és az Egymillióan a sajtószabadságért tüntetésekből kinőtt Milla részvételével egy úgynevezett harmadik pólust hozzon létre (a másik két pólus e szerint a Fidesz-Jobbik, illetve az MSZP-DK páros). Hamarosan ez a kezdeményezés is elhalt, a Szolidaritás és a Milla pedig hamarosan Bajnai Gordon volt kormányfő oldalán tűnt fel, akinek Haza és Haladás Egyesületével együtt alkotják az Együtt 2014 mozgalmat.
    .
    Az LMP vezetői hiába próbálták lebeszélni erről, Bajnai a Milla október 23-i tüntetésén tért vissza a politikába, bejelentve az Együtt 2014 megalakulását. Ez a mozgalom aztán a politikai pártok közül elsőként az LMP-t kérte fel csatlakozásra. Az LMP kongresszusa végül szűk többséggel úgy döntött, hogy nem kíván csatlakozni, csak tárgyalni hajlandó, ami kis híján pártszakadást okozott, miután az együttműködést szorgalmazó Jávor Benedek frakcióvezető azonnal lemondott.”
    http://hvg.hu/itthon/20121128_Schiffer_MSZP_targyals_Koka_epigon
    .
    Az LMP és Róna stratégiai tervei október 23.-án meghiúsultak, mert Bajnai közbelépett, megjelent a politikai palettán és ellopta az LMP hosszabb távon önmagának szánt politikai showját.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (8 szavazatból)
  40. bankár
    “Gyurcsány elvert 11 ezer milliárdot, és szinte nincs semmi értelmes nyoma.”
    .
    Ennek alaposan nézzél utána, mert nem igaz! Sem a 11 milliárd, sem a hiányzó nyoma nem stimmel.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (8 szavazatból)
  41. Proaktiv, raadasul Rona abban a téveszmében van, hogy «Orbánt gyerekjáték lesz legyőzni ». Ezért egyengetné az LMP utjat mar elöre.
    http://www.168ora.hu/landingpage/megmondtak-orbanrol-ebben-az-emberben-mar-senki-sem-bizik-102758.html
    De ha Orbant mégsem gyerekjaték legyözni, akkor mi lesz? Akkor is a hét gonoszt okoljuk a devizahitelezésért? Nem értem Rona Pétert. A levelet tôbbször elolvasva sem lettem okosabb, sebtiben megfogalmazott slendrian stilusban dobalozik, nem hat megvilagito erövel, söt minden homalyba borul. Csalodtam, sokkal többet vartam töle. Sematizal. Talan az utolso mondatban van valami: …«nem akarok a dolgaitokba beleszólni, mert, mint írtam, nem bízom saját hatékonyságomban.» Talan ez utalas lenne arra, hogy a politika nem az ö területe.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (7 szavazatból)
  42. proaktiv
    2012. november 29. csütörtök
    17:41
    Nem találsz embert, aki elégedett lenne a Gyurcsány által folytatott gazdaságpolitikával. Talán te vagy az egyedüli. :)
    De tényleg, mire vert el Gyurcsány 11 ezer milliárdot? És akkor még az eladott állami vagyon árának sincs nyoma.
    De te csak örülj! Majd keserű lesz az ébredés…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -9 (9 szavazatból)
  43. bankár Válasz a 16:52 idehányásodra

    Na idefigyelj,te szerencsétlen.
    1. Nem vagyok a kedves barátod
    2. Nem legeltettünk együtt ,libát, pontosabban én nem…..
    3. miért baj az ,ha valaki kap alapoktatást pénzügyekből? Ez nem rád vonatkozik,nyugi,mivel te reménytelen vagy. (lásd GY. F.és a 11 milliárd!)
    4. Engem ne féltsél ( szakmailag) van pár diplomám, beszélek néhány nyelvet, majdcsak megleszek valahogy….
    5. Nálad hülyébbet nem láttam még ezen a site-on+ a ma reggeli zsidózásod meg undoritó, te tahó!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (7 szavazatból)
  44. Admin
    Tényleg,meddig kell még türnünk itt ,ezt a zsidózó barmot?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (7 szavazatból)
  45. Admin !
    Meddig kell tűrni ezt a valótlanságot állító gyalázkodó agresszív kommentelőt (Barry1) ?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -2 (6 szavazatból)
  46. bankár 2012. november 29. csütörtök 17:35
    Na látod, most kivételesen egyetértek! Ezek tényleg nem elszórt pénzek. Ennél hatékonyabban nem lehetett volna elherdálni a pénzt minden pozitív eredmény kizárásával. És eszerint Orbán MEGINT csak hazudott, amikor az állította, hogy a MOL-t az IMF Bajnai által otthagyott pénzéből vették. A francba! Még véletlenül sem tud igazat mondani?
    És megfogadtad a figyelmeztetést, mert a végére Gyurcsányoztál egy jót. Csak tudod erre nálunk Orbán a garancia. Ha BÁRMIT tudna rábizonyítani, akkor már láncon vezethetnék, mivel szabadon jár, az a biztosíték arra, hogy nincs ellene 11 mrd-os, de még 11 milliós adat sem.
    Barry1
    Ha zsidózik, hát zsidózik. Te meg nácizd le, és kvittek vagytok. Előbb-utóbb Bartus is felébred.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  47. kekec 2012. november 29. csütörtök 18:54

    Gyurcsány azért van szabadon, mert szolgálatot tesz Orbánnak, – szétveri az Orbán ellen szervezkedő ellenzéket. Elég csak Gyurcsányra mutatni és Orbán már nyer is.

    És még egy dolog : a Barry1 nevű közveszélyest ne uszítsd ellenem!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -5 (7 szavazatból)
  48. Megint iderittyentem a sok évszázados török mese végét.
    Az évek óta tetszhalott felül a koporsóban, és miután meglátja, hogy demokraták állják körül, ijedten magára csapja a koporsó fedelét és felkiált:
    Jaj, a végén megszavavaztatják…..:-)
    Okos emberek ezek a törökök.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  49. bankár, te nem a havas henrik vagy véletlenül?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  50. gets 2012. november 29. csütörtök 19:15
    Ha már így rákérdeztél akkor azt válaszolom, hogy nem mondom meg…. :)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -4 (4 szavazatból)

Írja meg véleményét!

 
Kapcsolódó cikkek

Nem lehet más az LMP 2012. november 26. hétfő | AN

Bajnai nem csalódott az LMP-ben 2012. november 20. kedd | AN

A Fidesz emberei nyertek az LMP-ben 2012. november 18. vasárnap | AN

Közgép elleni tüntetésért közmunka 2012. november 13. kedd | AN

KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos