Képtelen vagyok követni, hogy ebben az órában hol tart a Milla annak eldöntésében, hogy rajtuk kívül ki jogosult még részt venni a közéletben. Az mindenesetre feltűnő, hogy ezt nem kérdőjelezik meg a Fidesz esetében, amely felszámolta mindazt, amitől demokrácia egy demokrácia. Demokraták általában a választókra bízzák, ki maradjon a politika porondján, és ki távozzon. Ha a Milla feljogosítva érzi magát arra, hogy bárkit nemkívánatosnak minősítsen, akkor máris rosszabb, mint bárki azok közül, akiket kiközösítene. Ők ezt nem tették. Gyurcsány Ferencnek és bárki másnak abban teljesen igaza van, hogy aki egy kalap alá veszi az elmúlt húsz év politikai alakulatait és az Orbán-rendszert, az nem tudja, miről beszél, és meghamisítja a történelmet. A rendszerváltás óta csupán egyetlen párt kérdőjelezte meg a demokráciát, és tört a hatalom kizárólagos birtoklására, felszámolva a demokratikus alkotmányt, a Fidesz. Ez minőségi különbség. Ami a hazudozást, a korrupciót és minden egyéb mást illet, abban nem volt sok különbség. De az alkotmányosság határvonal. Márpedig a Fidesz alkotmányellenes hatalmat hozott létre, államcsínyt hajtott végre, ennek alapján folytatott kormányzása alkotmányellenes, így törvénytelen. Ebben a törvénytelenségben vesz részt mindenki, aki az alkotmányellenes keretek között tevékenykedik. Márpedig a Milla éppen most egy választási szövetségbe lépett, és arra készül, hogy ezt maga is megtegye: a létrehozott szövetség feltételezi, hogy részt kíván venni a Fidesz által kiírt csaló parlamenti választáson. Mindezt annak tudatában, hogy a választási törvény ellentmond a titkos és egyenlő feltételeket biztosító szabad választások minden követelményének. Ez azt jelenti, hogy a közélet teljes megtisztítását hirdető Milla máris elkövette a maga ősbűnét, megkötötte az első elvtelen kompromisszumát, amelyet majd követ a többi. Mi tekintetben különb hát, mint bárki más? Nem mentség, hogy a többi ellenzéki párt is hasonlóképpen legitimálja az alkotmányellenes állapotot. Ők csak beleragadtak abba a helyzetbe, hogy az Orbán-rendszer demokratikus választás útján jutott hatalomra, és nem érzékelték, hol a határ, amikor a kormányzásuk egy új minőséget hozott létre, amelynek már semmi köze a demokráciához, és amelyben már nem szabad résztvenni.
A Milla túl nagy ambícióval nyilatkozik bárki másról, ahhoz képest, hogy a vezetése gyakorlatilag semmiféle legitimációval nem rendelkezik. Juhászt és társait senki nem választotta meg, senki nem bízta meg semmivel, néhány társukon kívül. A Milla nem rendelkezik tagsággal, megkockáztatom, hogy bázissal sem, hiszen a nemzeti ünnepeken összetrombitált demonstrációk közönsége nem a Milla jól megkülönböztethető bázisa, hanem mindazon emberek együttese, akik a különleges időpontokban szeretnék kifejezni, hogy nem tetszik a rendszer. A Milla látványosan felsült minden alkalommal, amikor nem a kitüntetett időpontokban próbált tömegeket maga mellé állítani, ezért ezt gyorsan be is fejezte. Akik a Milla megmozdulásain részt vettek, azok egy olyan civil szerveződés által meghirdetett demonstrációra mentek el, amelynek szervezői alkalmat és lehetőséget teremtettek az ellenérzés kifejezésére anélkül, hogy egy politikai program vagy pártjellegű szerveződés mellé kellene állniuk. Az a tömeg nem a Milla tömege, amelyet Juhász Péter március 15-én vagy október 23-án lát. Ráadásul ezek az emberek nem választották meg őt és társait, ők jelenleg egyesületük néhány tagján kívül senkit nem képviselnek, kizárólag saját magukat. Annál is inkább, hogy a magukénak tulajdonított tömeg nagyobb részét azok az emberek alkotják, akik olyan pártok tagjai és szimpatizánsai, amelyeket ők kizárnának a közéletből, de a demokratikus együttműködésből mindenképp.
Miután kapcsolatban állok a Milla néhány fiatal aktivistájával és támogatójával, nagyjából nyomon követem az ideológiai fejlődésüket. Egy Milla-rajongó kezdetben azt gondolta, hogy a pártok és a pártrendszer minden rossz gyökere, azokban lakik az ördög, ezért elvetnek mindent, amely pártokhoz kötődik. Egy mozgalomnál, amely főleg fiatal egyetemistákra épül, ezek a forradalminak tűnő, valami új után vágyakozó radikális, anarchista nézetek elnézhetők. Különösen akkor, ha a lényege éppen az, hogy a kompromittálódott pártok bénultságában, egy vállalható ernyőt tartson azok feje fölé, akik valamilyen formában szeretnék kifejezni a nemtetszésüket anélkül, hogy olyanok mellé kelljen állniuk, akikkel nem szívesen közösködnének. E tekintetben még az is érthető, amikor elutasítják azokat a korábbi politikusokat, akik valamilyen szerepet játszottak a politikai válság kialakulásában, és hozzájárultak ahhoz, hogy egy demokráciaellenes uralom jöjjön létre. Azonban az már nem működik, hogy ugyanez az alakulat maga is elindul a párttá válás útján, átértékelve a pártrendszer korábbi teljes elutasítását, és ebből a pozícióból kérdőjelezi meg más pártok vagy politikusok részvételét a pártpolitikai küzdelmekben. Mert akkor nem látunk mást, mint egy újabb pénzéhes és hatalomra ittas társaságot, amely szíve szerint betiltaná a konkurenciát, hogy könnyebben férjen az Orbán Viktor által biztosított húsos fazékhoz, a demokrácia hazug látszatának fenntartása reményében. Arról ugyanis ne legyen kétségünk, hogy Orbán választási rendszerében – amely a választás napjáig folyamatos változásokon megy át, hogy garantálja a regnáló törvénytelen hatalom túlélését – a versengő ellenzéki pártok és vezetőik a nehéz megélhetés miatt kizárólag a meleg parlamenti ülésterem padjaiért és a baksis képviselői fizetésért folytatnak ádáz küzdelmet. Ebben a küzdelemben jelent meg egy újabb jelentkező, amely annyi legitimitással sem rendelkezik, mint a többi, és éhesebbnek látszik mindegyiknél. Az egész politikai felvilág, a pártok rendszere, az elkopott politikusok, a hazugságok, a korrupció, a felnőttek csúnya világa, s talán az egész világrendszer ellen lázadó ifjú anarchistákból elég hamar lettek öreg megalkuvó korrupt politikusok, akik máris betagozódtak az elutasított csúnya világba. A különbség az, hogy valami zavaros és hazug ideológiával éppolyan kizárólagosságra törekszenek, mint azok, akiket el kellene innen takarítani. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy mindez a legkisebb legitimáció, tömegbázis és támogatottság nélkül. Töröljünk el mindent és mindenkit, jöjjön egy teljesen új nemzedék, amely érintetlen és tiszta. Csakhogy a bibi ott van, hogy ez a teljesen új nemzedék sem annyira új, Juhász Péter nem a bölcsőből érkezett, hanem ő maga is részese annak a múltnak, amelyet ifjú proletárjaival eltörölni készül, és ebben a múltban megvan az ő nagyon is markáns története. Legfeljebb arról lehet beszélni, hogy a múlt szereplői közül valaki úgy próbálja most lerázni a konkurenseket, hogy egy új kezdet hazugságával, és nem férfias versenyben kívánja legyőzni őket. Ehhez már csak annyit érdemes hozzátenni, hogy a mozgalom, amelyet meglovagolni készül, a gyermeki tisztaság eszméi mellett a sajtószabadság ügyét tűzte zászlajára, amelyért máskülönben ez a szervezet a rendszerellenes demontsrációk megszervezésén kívül vajmi keveset tett, vagy legalábbis semmiféle sikert nem ért el. A Milla e tekintetben megbukott, nem ért el semmit.
Ehhez a gyakorlatilag nem létező szervezethez kötötte a szekerét Bajnai Gordon volt miniszterelnök, aki nagy kompromisszumokat kötött annak érdekében, hogy egy kitüntetett napon szólhasson azokhoz, akik már régóta követelik a nyílt színre lépését. Ez még magyarázható, de az már teljesen érthetetlen, hogy ezzel a legitimáció nélküli szervezettel, amely ráadásul elfogadhatatlan módon magyarázza a közelmúlt történelmét, és azonosít demokratákat fasisztákkal, egy választási szövetség keretében kompromittálja magát. A Millának nincs bázisa abban a pillanatban, hogy önálló politikai erőként jelenik meg a sok közül. Ez a szervezet megtámadja és elvitatja mindazok életét, múltját és történelmét, köztük burkoltan Bajnai Gordonét is, akik eddig az országért bármit tettek. Félrevezetve azokat is, akik a demonstrációin eddig részt vettek. Mindezt átlátszó politikai számítások mentén teszi, amelyek semmivel nem különbek, mint azok, amelyekkel szemben alternatíva szeretne lenni. Nem kívánom részletezni, de aki nemet mond Gyurcsányra, annak nemet kell mondania Bajnaira is. Ezzel nem a két kormányzás között húztam egyenlőségjelet, de Bajnai minden tekintetben ugyanolyan része az elmúlt húsz évnek, mint Gyurcsány. Hazugságban születik ez Milla-párt, és álnokság a dajkája. Bajnai Gordon pedig miközben a legszélesebb ellenzéki összefogás jelszavával tért vissza a közéletbe, a Millával való szövetségben a legnagyobb megosztást hozza létre, miután ez a szövetség azt az érzetet kelti, hogy nem csupán Orbánt akarja leváltani, hanem az MSZP-DK oldalnak is alternatívát kíván állítani. A Millával a közös pont csak az lehet, hogy az MSZP-DK a múlt, amellyel a tisztalelkű Milla le akar számolni, és ezzel szemben ők a jövő. Csakhogy ennek a múltnak, mint azt már jeleztük, Bajnai Gordon is a része, ami azt jelenti, hogy itt nem valami magas elvekről, hanem világos politikai számításról van szó, amelyben a Milla ugródeszkaként felhasználná Bajnai Gordon népszerűségét, és az iránta táplált reményt és bizalmat. Cserébe ezért nem ad semmit, kivéve azt a látszatot, mintha Bajnai mögött jelentős erő állna, és ez nem azonos se az MSZP-vel, se Gyurcsánnyal, akik ugyebár lejáratódtak. A Fidesz még így is Gyurcsánnyal akarja Bajnait amortizálni.
Ebbe a stratégiába vágnak azok megnyilatkozások, amelyek részben a jobboldal kegyeit keresik, részben arra szolgálnak, hogy Bajnai és újdonsült szövetsége megkülönböztesse magát az MSZP-től és Gyurcsánytól. Ebben lenne logika, a baj csupán az, hogy ehhez hazudni kell. Az MSZP-re és Gyurcsányra még visszatérünk, mert van mit tisztázni velük kapcsolatban, és lehet jogos kritikával illetni őket (is). De amivel Bajnai és a Milla kívánja elhatárolni magát tőlük, és ezáltal a bűnös múlttól, az egyszerűen nem igaz. És ennek oka részben az, hogy a Fidesz legendáriumából kölcsönzik azokat a kijelentéseket, amelyeket alkalmasnak vélnek arra, hogy hitelesnek tűnő módon különböztessék meg magukat tőlük. Ezt már láttuk az LMP-nél is, és éppen olyan hazug állítások voltak, mint amikor ugyanez Orbán, Juhász vagy Bajnai szájából származik. Az egyszerűen nem igaz, hogy az MSZP antidemokratikus módon kormányzott, diktatórikusak voltak egyes lépései, és különösen nagy hazugság a 2006-os fideszes puccskísérlet leverését rendőrterrornak minősíteni. Még akkor is, ha voltak rendőri túlkapások, és nem volt a rendőrség felkészülve szakmailag egy erőszakos hatalomátvételi kísérlet leverésére. Gyurcsány ezekben a hónapokban bukott meg, mint vezető. Nem tudta, mit kell ilyenkor csinálni. A közrendet zavaró törvénytelen zavargásokat nem akadályozta meg kellő határozottsággal. Orbánt a kordonok lebontásakor őrizetbe kellett volna venni. Alkotmányos rend megdöntése kísérlete miatt kellett volna bíróság elé állítani. Gyurcsány nem védte meg a demokráciát, és a Fidesz goebbels-i propagandája olyan színt adhatott a 2006-os eseményeknek, amelyekhez hasonló a náci Németországban történt, amikor mártírokként emlékeztek meg az erőszakos náci rohamosztagok egy-egy áldozatáról. Orbán legnagyobb szomorúsága az volt, hogy nem halt meg senki, és nem tudtak egy mártírt is felmutatni azok közül, akiknek jelenleg is húszéves börtönbüntetésüket kellene tölteniük. Ebbe a hazug, és hangsúlyozom, náci mintákat idéző propagandába Bajnai Gordonnak beállni, nemcsak az igazság megrontása, hanem annak az Orbán-rendszernek az igazolása is, amelynek legendáriuma ezekre a hazugságokra épül. Bajnai nem kérdőjelezheti meg az Orbán-rendszert, ha annak alapjait maga is megerősíti, mindezt csak azért, hogy elhatárolja magát a Milla oldalán az elmúlt húsz évtől, és annak fő bűnbakjaitól, az MSZP-től és Gyurcsánytól. Ez hazugság, emellé rendes ember nem állhat.
Az elmúlt húsz év történetét érdemes lenne feldolgozni, és levonni azokból a megfelelő következtetéseket. Ha a lényeghez akarunk eljutni, akkor azokat az újságcikkeket kell elővenni, amelyek a pártok korrupciós ügyeiről szólnak. Nem csupán az MSZP, hanem a Fidesz, és nem csupán a Fidesz, hanem az MSZP, és azon kívül az SZDSZ, a kisgazdák és az összes többi párt ügyeit. Ezek azok az ügyek, amelyekben a demokrácia hitele elkopott, amelyek megutáltatták az egész néppel a demokráciát és a szabadságot. A korrupció szétrohaszt egy országot, felmorzsolja anyagi és erkölcsi erejét, és egy idő után szélsőséges és tekintélyelvű, rendpárti diktatúrák iránti vágyat hoz létre. Orbán és a Fidesz legnagyobb gazembersége, hogy miközben derekasan kivették részüket a korrupcióból, az állami vagyon megrablásából, ők maguk jelentkeztek arra a szerepre is, hogy ezt egy rendpárti diktatúrával felszámolják. Ez gyakorlatilag azt jelentette, hogy felszámolták a rablók közötti szabad versenyt, mindenki mást eltiltottak a lopástól, és kizárólag maguk lopják szét az országot. Ehhez bónuszként adnak egy diktatúrát is, mert anélkül ez nem megy. Ez volt az elmúlt húsz év, baloldali elvtársak és jobboldali nemzettestvérek, függetlenül az ideológiai süketelésektől. Leosztott piac volt, és a Fidesz ezt az egyezséget felmondta, az MSZP-ben pedig valamiért (vajon miért?) nem volt elég erő és bátorság, hogy ezt az egyensúlyt és megállapodást fenntartsa vagy mindkét fél részéről megszüntesse (erre szándék sem volt). De az elmúlt húsz évben nem csupán a pártok gyakorolták ezt, hanem az egész ország. Ne hazudozzunk, ez nemcsak politikusok zsebeire volt igaz, mindenki ott lopott, ahol tudott, és a 13. havi nyugdíjtól kezdve az összes fedezetlen kifizetésig, ígérgetésekig, a magyar nép is be volt avatva ebbe a közös rablásba, és maga is megkapta a hallgatásért a maga díját. Így adósították el közös erővel az országot, züllesztették le, és tették ebek harmincadjává. Ezért az elmúlt húsz évet csak úgy lehet eltörölni, kedves Juhász úr, ha az egész országot, a szegény magyar néppel, és Juhász úrral, és Bajnai úrral egyetemben törlik el, beleértve a Wallis és az MSZP hosszú időn át virágzó kapcsolatát is. Mivelhogy nehezen lehet a tolvajokat megkülönböztetni, a rendszert kellene megváltoztatni, nem a tolvajokat a lopástól elzárni, mert ha ezek nem férnek hozzá, majd lopnak mások. Itt van máris egy új jelentkező, épp Juhász úr és társai személyében. Az egész országot kellene szembesíteni a tolvaj mentalitással, és egy közmegegyezést teremteni, hogy mostantól nem lopunk, mert magunkat lopjuk meg, és a vége fasiszta, utána pedig náci diktatúra lesz. Ez pedig úgy lehetséges, hogy magunkat és másokat is szembesítjük azzal, hogy ez történt, és a jövőben lemondunk erről. Ennek a szándéknak kifejezése lenne az, hogy egy olyan rendszert alakítanak ki, amely minimalizálja a lopás és korrupció lehetőségét. Ez úgy lehetséges, hogy egymást ellenőrzik a hatalom résztvevői, amely éppen ellenkezője Orbán rendszerének, ahol minden ilyen kontroll megszűnt, ezért a korrupcióra adott válasz egy tolvaj maffiaállam lett. Orbánt ezzel már csak a bíróságon lehet szembesíteni, de a demokratikus oldal résztvevőit talán nem.
Ezért nem a rablótársak kirekesztése a célravezető, hanem olyan megállapodás mindenkivel, amely programszerűen hadat üzen mindannak, ami idáig vezetett. Ehhez nem kell lecserélni azokat, akik ebben korábban részt vettek, mert rajtuk kívül senki nem tudja jobban, hogyan lehet ennek véget vetni, milyen fogásai vannak a korrupciónak. Egy országnak pedig nincs sok elitje, egy van. Olyan, amilyen az ország. Ilyen megállapodások keresésének és programalkotásnak, valamint őszinte, egyenes és nyílt beszédnek lenne értelme a katarzishoz, amely kivezető utat is mutat. Ez lehetne az összefogás közös alapja, amely mellé oda lehet állni. De a Milla nem erre emlékeztet, hanem mindenre, amit az elmúlt húsz évben utálni lehetett (kivéve a „Nem tetszik a rendszer” című dalt, mert az telitalálat). A másik közös nevező az lehetne, hogy Orbán Viktor az alkotmányt sértve hozta létre rendszerét, a hatalom kizárólagos birtoklását valósította meg, amely túlfeszíti a kétharmados parlamenti többség jogainak kereteit, erre az alkotmány nem jogosította fel. Ezért a ténykedését és az önkényes alkotmányát, az arra épülő törvényeit, és az egyszemélyes hatalom teljes rendszerét törvénytelennek kellene nyilvánítani, és kijelenti, hogy az ellenzék ebben az intézményrendszerben és politikai felépítményben, amely egy államcsíny következtében jött létre, nem hajlandó együttműködni, és Orbán nagylelkű könyöradományáért (úgy, mint képviselői fizetés) cserébe a demokrácia hamis látszatát kelteni. Még akkor sem, ha emiatt elveszítik egyesek az állásukat. Létezik ám olyan is, hogy valaki új életet kezd, tiszta lapokkal. Diktatúrával egy demokrata nem működik együtt. Nem vesz részt a látszatparlamentben, és nem indul egy olyan választáson, amelynek szabályai már előre kijelölték a győztest.
Ezekről lenne értelme tárgyalni, mert az a veszély fenyeget, hogy az MSZP úgy akar visszatérni a hatalomba, hogy azért nem tesz semmit, megvárja, amíg magától az ölébe hullik, és nem gondolja, hogy az elmúlt húsz évhez képest bármit is változtatnia kellene. Ez azt jelenti, hogy ha Orbán a mérhetetlen butasága és tehetségtelensége folytán előbb megbukik, mint ahogy az kívánatos lenne (ez azt jelenti, hogy nem végleg bukik, és nem derül ki róla, mire képes, és mi áll a hazugságai mögött), akkor minden kezdődik elölről. Megmarad a kölcsönös vagy nem kölcsönös zsarolások rendszere, a pártpénztárnokok társadalom feletti alkudozása, és ha ezt még egyszer eljátsszák, akkor már nem egy klerikálfasiszta diktatúra, hanem egy igazi náci uralom veszi kezdetét, mert nem lehet másképp kipucolni azt a disznóólat, amelyet voltak kedvesek az urak és a hölgyek húsz év alatt a szemünk elé varázsolni. Most még van esély arra, hogy a demokrácia hívei valamennyien szembenézzenek maguk és mindnyájunk közös felelősségével, bűneivel, szembesítsék ezzel a „szegény magyar népet” is, amely oly boldogan szavazott a vizitdíj ellen, és ha ő maga lát valami lopásra és korrupcióra lehetőséget, akkor nagyobbat ugrik, mint London olimpiai bajnoka. De a politikusoknak azért a kurva anyját, ha valamelyik több pénzt vesz fel. Ez a mentalitás tarthatatlan. Ezt a drága magyar népet is fel kell világosítani néhány dologról, a munkáról, a saját felelősségéről, tanulásról, igazságról, méltányosságról, miegyébről.
De ha a demokrácia mellett elkötelezett politikai elit, ugyanazt folytatja, ami idáig vezetett, és nem hajlandó a lényeggel szembenézni, hanem hazugsággal gyógyítja magát, akkor az igazi zsákutca. Ide sorolom a magát demokratikusnak nevező sajtót is, az önmagát sajnálgató Klubrádióval és társaival az élen, akik önmaguktól meghatódva segélykoncertezgetnek, mert azok a kedves kollégák, akik most is meg akarják mondani, ki mit gondoljon, akik mellébeszélnek az Orbán-rendszerről, mert most is csak a zsebükre és saját érdekeikre gondolnak, akik nem látszottak ki egyik-másik párt zsebéből és seggéből, azok ugyanazt csinálják most is, amivel megágyaztak ennek a struktúrájában már fasiszta rendszernek. Amelyet ők még mindig majdnem példás demokráciának látnak, mert abban bíznak, hogy semmi nem változik, jönnek vissza a szocik, és dől megint a lé. De ha maguktól nem hajlandóak szembenézni azzal, hogy ennek vége, ez így nem mehet tovább, akkor majd az élet szembesíti őket.
Bajnai Gordon sikeres és szimpatikus miniszterelnöksége nagy erkölcsi tőkét adott neki, és nagy felelősséget is rótt rá. Ezzel jól kell sáfárkodnia, mert jelenleg a sors neki adta meg azt a lehetőséget, hogy valami változás élére álljon. De ha nem tesz különbséget Orbán és a demokraták között, az alkotmányos demokráciát ügyetlenül védők és puccsisták, garázdák, csőcselék és politikai kalandorok között, beáll olyan karrieristák mellé, akik mások kirekesztésével akarnak érvényesülni, akkor ezt a politikai tőkét sokunk nagy bánatára elherdálhatja. Most még sok emberben él a remény, hogy egy szelíd, kedves és okos ember állhat Magyarország élére, de ha megmagyarázhatatlan lesz némely kijelentése, és fontosabbnak tartja olyan jobboldaliak megnyerését, akik egy Orbánt támogattak, mint az igazságot, ha egy Schiffer András szintjére akar süllyedni, akinek esztelensége és ostobasága olyan, mint a fénysebesség, amelyet megközelíteni lehet, de utolérni nem, akkor ez a remény könnyen elillanhat.
Ha Bajnai Gordon azt gondolja, hogy a jobboldali szavazók megnyerésével győzhet, akkor téved. Ő azok szavazataival győzhet, akik a Fideszre szavaztak, de nem jobboldaliak abban az értelemben, amit az Magyarországon jelent. Ha őket akarja megnyerni, akkor olyan kompromisszumokat kell tennie, amilyen kompromisszumokat nemcsak nem érdemes, hanem nem is szabad megkötnie egy demokratának. Ha ezt megteszi, a baloldaliakat elveszíti, és a jobboldaliakat sem nyeri meg. És ha elvtelen, káros kompromisszumokat megköt, akkor sem fogja megnyerni az igazi magyar jobboldaliakat. Csak akkor, ha elhiteti velük, hogy antiszemita, antiliberális, nacionalista, gyűlölködő, a szentistváni katolikus állameszme híve, esetleg a Turul madár is kedvence, és nem, nem soha, Trianont nem adja. Az a jobboldali, aki nem ilyen, az már régen otthagyta a Fidesz csűrhét. Azoknak, akik ebben az értelemben nem jobboldaliak, csak kiábrándultságuk és megtévesztésük okán, valamint a tömeglélektan hatására Orbánra szavaztak, azoknak semmiféle engedményt nem kell tenni a jobboldali retorika irányába és az ő hazugságaik hangoztatásával. Az ő megnyerésük érdekében nem kell leköpnie naponta nyilvánosan Gyurcsányt, akármilyen is lett a viszonyuk, mert minisztert mégiscsak ő csinált belőle. Ezen az áron tisztességes ember nem szerez szavazót, még akkor sem, ha nem tartja Gyurcsány Ferencet alkalmasnak a miniszterelnöki posztra. Megkockáztatom, ezen a közös nevezőn nem lép szövetségre Juhász Péterrel, és még azzal a tíz emberrel sem, akiket képvisel. Bajnai Gordon más minőség, mint a politikai élet más szereplői. Jó lenne, ha nem keveredne rossz társaságba.
Jobboldali szavazóhoz olyannak kell lenni, amilyenek azok a jobboldaliak, akik a háborús menetben menetelnek Bayer mögött. De akkor meg minek az egész? Ebben a társaságban Orbánnál nincsen jobb.
Szegény kedves Kónya Péter szervezetéről azért nincs mit mondani, mert az szintén nem létezik. Mióta nem képvisel szakszervezeti vezetőként senkit, ez a szolidaritás nem létezik, legfeljebb vele lehetünk szolidárisak. Kónya Péter pedig rendes ember, nagyon fontos időben nagyon fontos dolgokat tett, igazán adhatna neki valaki valami rendes munkát. Megérdemelné.









Gyöngyi Péter 2012. november 1. csütörtök 14:28
“Nem vagyok Juhász Péter rajongó, de nem látok olyan politikai/civil erőt, ma Mo-gon, akinek a zsebe olyan üres mint Juhászé, és akkora mozgalmat tudott elindítani, mint a kreatív gondolkodású Juhász.”
Ha ez igaz,amit írsz,akkor miből volt a nagy gyűlés finanszírozva? Akár annak technikai, akár annak szellemi kivitelezése?
.
Ha még egyszer elolvasnád, NEM azt írtam, hogy a mozgalom számára nem gyűjtöttek pénzt, hanem azt, hogy a legfontosabb dolga nem a saját zsebének teletömése volt. nagy különbség.
.
.
Visszanézem, de az én emlékezetem szerint azt mondta, hogy a gyűlésen ne legyenek pártlógók, és a pártok vezetőit nem óhajtják megszólaltatni stb. de ismétlem vissza kell néznem.
Egyet tudomásul kell venniük a pártoknak. Ma Mo.-gon a civilek nagy része nem bízik egy pártban sem, tehát egy „kapocs” akin át valamennyire láthatóvá válik, hogy ki mennyire gondolja komolyan a nemzetért való kiállást és nem a saját pártelőnyének növelését (ami valószínűleg sehova nem vezet) mindenképpen időszerű.
.
.
Sajnos véleményem szerint, a magocska a Milla ( Juhász Péter ) ellenállásában van! Ő csupán taktikázva saját magának akarja a hatalmat, …
.
Miért gondolod, hogy a 2%-kot magáénak tudó DK-n és az ismeretlen támogatottságú, nem párt képviseletében megjelenő Bajnain át fogja magához ragadni a hatalmat? Ha meg tudja tenni, és mindazok a pártok és nem pártok valamint vezetőik (akiket felsoroltál) ilyen könnyen megtéveszthetőek, akkor tényleg ne jöjjenek, elvéve az eshetőséget másoktól. De szerintem tévedsz. Ha igazad van, miért állt oda Bajnai mellé (is) Gy.F., holott tudta, hogy a Millával közös vizeken evez? Gy.F. egy okos politikus, annyi kompromisszumot fog kötni, amennyi szerinte az együttműködéshez kell. A bizalmatlanság jogos érzés, mert iszonyúan pofára estünk, de érdemes lenne végre továbblépni és nem megsértődni politikusok helyett. Sajnos vastagon benne vannak (többnyire) a kialakult helyzet létrejöttében.
.
.
Juhász ne nézzen hülyének …
Azt hiszem ő is (mint annyian) szeretett volna egy „vegytiszta” 22 év mentes politikai alakulatot (ami képtelenség), de viszonylag hamar rájött, hogy ilyen nincs.
Mondj valakit, akit, akiket nem tartasz „szemétnek”, és tett akár egy sikeres lépést is egy összefogás megszervezésében. Kíváncsian várom.
Olvasom a Nyakó Interjút a Népszava.hu -n . Elképedek.
Azt mondta a pártelnök : türelem. Lássuk mi bontakozik ki az Együtt 2014-ből. Nem kell most reagálni az első megnyilatkozásokról.
Mi történik? Jön Nyakó és belerug mindenkibe. A ködben még nem lát semmit
de már ezerrel ellenségképet kreál.
Miért kell neki mással szemben politizálnia? Nyerje vissza a 2006-ban elveszett egymillió embert saját programjával. Máris ők lesznek a rezsimváltás ellenzéki integrátorai.
Ehhez azonban nem az összefogást akarókat kell gyalulni, hanem tőlük függetlenül hiteles politikával az elveszett szavazókat megszólitani. 2006-ban kétmillió háromszázezren voltak. Most miért nincsenek annyian?
Ha csak azokat visszanyernék már közel állnának a Szigetvári által kívánatosnak minősített 2,5 millióhoz.
Kónya Péter elmondta, hogy nincsenek olyan nagyobb cégek a pénzügyi támogatóik között, mert akik nagyobb összeget kívánnának átutalni a számlájukra, másnap már várhatnák a NAV ellenőreit.
Szerencse, hogy demokráciában élünk, nem kell félni….
Citizen
Tehát elismered, hogy vannak “részben valós” dolgok, amelyeket az ebben rutinnal rendelkezők “beleláthatnak” (a korábbi tapasztalataik és nagyobb ismeretük alapján) a folyamatba? És ha igen, miért ne lehetne szóvá tenni?
Nem erről szól a civilség? A tömeg kikényszeríti az igazodást – vagy könyörtelenül kiszelektál. A Milla vagy alkalmazkodik a megváltozott körülményekhez, vagy nem fog a magasabb osztályban játszani. Hogy a tömeg hangulatnak VAN hatása az éppen Juhász utóbb értelmesebbnek tűnő nyilatkozatait bizonyítják.
És nincs idő pátyolgatni: teher alatt nő a pálma. Vagy megszoknak, vagy megszöknek, de a politika ilyen! És eddig még nem is voltak közvetlen célpont, és még csak “baráti tűzbe” kerültek. Mi lesz majd a kormánypárti pergőtűzben?
Egy kis megerősítés ahhoz, amit az előzőleg írtam, pártérdek vagy nemzeti érdek között kell egy pártnak választani.:
.
Nyakó: az MSZP-vel nem lehet lekezelően bánni, ezt Bajnaiéknak is tudniuk kell
Tizenötezer kézfogást nem lehet beáldozni; nem felülről érkező messiásokra van szükség, hanem egy tisztes baloldali pártra; több tízezer ember nem tartalom; ezt a pályázatot nem az MSZP-re írták ki – Nyakó István szocialista képviselő Bajnai Gordonról és az Együtt 2014-ről.
.
Abban egyetértek adminnal mikor ilyet olvasok, hogy közel reménytelenek vagyunk. A kivagyi melldöngetésnél és sértődéseknél nincs fontosabb egy párt életében még ha a bukás az ára akkor sem.
Bocs bánatomban nem írtam meg a „lelőhelyet”: http://www.nepszava.hu/articles/article.php?id=596905
Teljesen igaza a Bartusnak! A Milla nem képvisel senkit, én is csak a márc.15. ill. okt. 23.-i rendezvényekre megyek el – a DK nagygyűlésről – !, azért mert itt minden ellenzéki megjelenik – még! Jukász Orbán bérenc, Orbán szekértolója, nem képvisel senkit!
Ha van Orbán takarodj, akkor a Millán kellene Juhász takarodj a kendermagba is!
A cikk és a hsz-ok elolvasása után, és egyéb infok mellett, bennem csak nőtt a káosz. Bizonyos info mozaikok motoszkálnak az agyamban, próbálom egymáshoz illesztgetni, és elég furcsa képlet kezd kirajzolódni nekem.
1. Tudjuk, hogy Bajnai tanácsadója Szigetvári Viktor, aki az MSZP tagja. Ő volt a párt 2010-es kampányfőnöke is. Emlékszünk a kampány minőségére, feltartott kézzel adták át a terepet a fidesznek. Szinte nem is kampányoltak.
2. Tudjuk, hogy Bajnai elég régóta ismeretségi viszonyban van Gyurcsánnyal, ő hozta be a politikába.
Szerintem az MSZP-nek ugyanolyan nemkívánatos szereplő a pályán, mint GYF, pláne hogy őt nevezte meg, mint kívánatosabb minel jelöltet.
MSZP – Szigetvári – Bajnai – Milla – Népszava – DK tüntetés – Nyakó
Ezek a cserepek, amik bizony egybe kapcsolódnak.
Nekem ebben a történetben Szigetvári a kakukk fióka, aki esetleg rossz tanácsadója Bajnainak. Nem tudom. Hogy kinek a szekerét tolja? Nem tudjuk. MSZP? Fidesz? Mert, ha a 2010-es kampány hatékonyságát nézzük, lehet akár a Fidesz elhelyezett bombája is.
Ő vitte bele Bajnait a Millába, de oda az MSZP nem kell és ők sem akarnak egyelőre menni. Nyakó pedig elkezdte amortizálni, mint Gyurcsánnyal tették.
Szóval nekem nagyon nem kerek ez az egész katyvasz. Vagy nagyon át lettünk és leszünk verve mi még reménykedők, vagy én látok már ott is összeesküvést, ahol nincs semmi. De olyan nincs, hogy nincs semmi.
Szóval, aki ki tudja bogozni és egymásba fésülni ezeket a szálakat, okosítson már fel.
Kedves proaktiv!
Ne hidd, hogy a Vatikánnak nehéz Orbánékkal együttműködni. Csak ilyenekkel tud harmonikusan. Lásd: Musszolini, Hitler, Orbán. Amit Európában kavar, arról nem mond le. Kell egy trójai faló, ez most Orbán, de rendelkezésre áll Lengyelország, Horvátország is. Ha húzol egy vonalat, láthatsz egy észak déli vonalat. Úgy látszik nem érzik sokan a bekerítést, becserkészést. A Vatikánnak van ideje kivárni. Lehet, hogy Orbán az igazi favoritja, mert hiszi a küldetését, és egyenlőre még áldozatok nélkül, igy még papolhat az erkölcsről,
meg, hogy követni fogja őt Európa. És ott vannak a jobboldali néppártok, akik immel ámmal, de inkább elnézően állnak ehhez, mert a Vatikán kézbentartja őket. Merkel sem áll ki nyiltan. Ezek pontosan tudják, ha keményen beszolnak, a Vatikán összeráncolja a homlokát. Ez a vatikáni stratégia nem új. Sun Tzu
Kínában már 4.000 éve kidolgozta. Forgasd fel az illető országot az ügymökeid segitségével, egy írányba hozd a különféle társadalmi mozgásokat, hozd egy krízis helyzetbe, azután állj elő a megoldással, és még örülnek is neked. Mindössze 20 évre van szükség ehhez, hogy ne tünjön fel, ki is ez a “jótevő”.
Nem jönnek rá, hogy idegen kézre adták az országot. Azután jön a nyomor és elnyomás. Lehet fogakat csikorgatni.
“Sanyibácsi”
Kérlek olvass erről a stratégiáról, mert majd mindegyik titkosszolgálat alkalmazza.
A cikk tartalmának többségével egyet értek. Egy valamit azonban pontosítanék. A Fidesz és az MSZP hazugságai nincsenek egy súlycsoportban. A Fidesz az első olyan szervezet, amely bevezette az iparszerű hazudozást. Csak hab a tortán, hogy az adófizetők pénzéből téveszti meg szándékosan az adófizetőket.
Ebben a Bartus-írásban, kivételesen találtam egy olyan mondatot, amivel nem értek egyet:
“Most még van esély arra, hogy a demokrácia hívei valamennyien szembenézzenek maguk és mindnyájunk közös felelősségével, bűneivel, szembesítsék ezzel a „szegény magyar népet” is, amely oly boldogan szavazott a vizitdíj ellen, és ha ő maga lát valami lopásra és korrupcióra lehetőséget, akkor nagyobbat ugrik, mint London olimpiai bajnoka.”
Nem. Tragikus, de erre nincs esély. Olyan szinten megy egymás ekézése, hogy nem látom ennek a halvány optimizmusnak sem az alapját.
Csizmadia Ervin megírta elemzését, aminek a szerki hátborzongatóan téves címet adott, mert az első bekezdésnél többet nem olvasott el belőle:
.
“Orbán kicsit Bajnai is
A miniszterelnök odakint rebellis, idehaza központosít. Vetélytársa támogatja az uniós centralizálást, s itthon lenne lazább. Csizmadia Ervin elemzése.
.
Ahhoz képest, hogy állítólag vége a neoliberális korszaknak, vajmi keveset tudunk arról, mi van utána. Most vagy az van, hogy nincs is vége; vagy ha vége is van, nem nagyon értjük, mi formálódik a helyén. Akármelyik is az igaz, a hazai politikai közösség egyszerűen nem áll benne egy az új alternatívákról folyó európai diskurzusfolyamatban, ebből következően az itthoni vitáknak nincs európai dimenziója.
.
Pedig nem ártana, ha lenne. A megvilágosodást segítendő épp jó pillanatban került az ATV képernyőjére egy a mindennapi ember számára is jól követhető interjú Fischer Ivánnal, a nemzetközi hírű karmesterrel, aki külpolitikai szakértőt meghazudtoló precizitással és nagy belső erővel magyarázta el Kálmán Olgának, mi és miért történik ma Európában.”
Folytatás:
http://fn.hir24.hu/itthon/2012/10/31/orban-kicsit-bajnai-is/
“Sanyibácsi”
“Ne hidd, hogy a Vatikánnak nehéz Orbánékkal együttműködni.”
.
Sajnálom, hogy félreérthetően fogalmaztam.
Nem az Orbánnal való pápai együttműködés nehézségére gondoltam, hanem Orbán erősen vitatott kül- és belföldi megnyilvánulásai ismeretében a világi és – a római katolikus – egyházi – együttműködés akceptálásának problémájára, annak eladhatatlanságára Európa felvilágosultabb felén.
A Vatikán önmagát járatja le Orbánnal, amit Európában nem csak a katolikusok nem néznek jó szemmel.
.
Láthatóan Orbán helyezkedik a pápánál, de a pápa nem helyezkedik Orbánnál, viszont a Vatikán mégis megégetheti magát vele, mert Orbán többnek láttatja – fotóval illusztrálva – a pápával a kapcsolatot, mint amennyi benne van.
Ugyanígy Orbán helyezkedik Merkelnél, de alapos fejmosásnált többet nem ér el nála. A sajtó persze ezt nem írja meg, csak a közös fotó jelenik meg, amit itthon lehet prezentálni. A naivabbak pedig azt hiszik, hogy…, pedig dehogy.
.
Az utóbbi Merkel-Orbán találkozó a neves – CDU-s – Adenauer Alapítvány évenkénti rendszeres, októberi közgyűlésének keretében történt. Hányan tudnak arról, hogy Orbánt nem a német állam és nem személyesen Angela Merkel hívta meg, hanem az alapítvány – mint néppárti politikust hivatalból – az éves közgyűlésére, aminek keretében a külföldi lóti-futi Szíjjártó kilincselt ki egy találkozó Merkelnél Orbánnak?
Merkelnek eszébe nem jutna Orbán meghívni Berllinbe, ahhoz elég régen ismeri, s újabban az unióellenes, rosszabbik oldaláról.
Merkel realista, Orbán nacionalista. Ennél nagyobb ellentét nincs Európában.
figyelő
Sajna Nyakónak igaza van. Nem lehet – legalábbis normális ésszel nem lehet – az ellenzék LEGNAGYOBB pártjával lekezelően bánni. Mert ők is olvassák az ilyesmit: és nem fognak belesétálni ebbe a csapdába.
http://publius.blog.hu/2012/11/02/a_bajnai-csapda
Proaktív:
A drága budapesti jegyárakhoz történt hozzászólásodhoz szólok hozzá :
-
Háppedig már nem is lopják a posztkomcsik a BKV.-t. Már a rendesemberek ott ( is ) a górék.
Akkómeg mér drágul ?
( Lehet megint lopatni kéne a BKV.-t a posztkomcsikkal. Had mennyen lefele a jegyár. )
http://www.galamus.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=171474:a-birkak-dala-nyolcadik-resz-oktoberi-tavasz-&catid=9:vendegek&Itemid=66
Én inkább vele értek most egyet, főleg az utolsó két bekezdéssel. A választási bojkottal valóban birkának érezném magam, ami önként megy a vágóhídra.
Ha nem lesz bojkott, de lesz esély, a változtatás reménye is meglesz mellé. Fleck Zoltán jogszociológus:
.
“Saját hatalmát akarja Orbán betonba önteni
Az ellenállás jogának alkalmazásával egy új kormánytöbbség kimondhatja majd, hogy minden, ami a 2010-es választások után történt, alkotmányellenes volt, ezért új közjogi berendezkedést kell alkotni – állítja Fleck Zoltán. A jogszociológus szerint az alkotmányos rend visszaállítása – csakúgy, mint az utóbbi két évben a demokratikus jogállam leépítése – egy sebészeti beavatkozás fájdalmával fog járni.”
http://www.nepszava.hu/articles/article.php?id=597103
.
Hosszú. de érdemes elolvasni, mert az interjú fontos jogi, de nemcsak jogi információkat tartalmaz.
Nagyon tanulságos, jó interjú:
http://atv.hu/cikk/video-20121102_paul_lendvai
proaktiv Ezt ugatom, mióta.Nekem nem a pocakos tábornokok a halálom, hanem ez!!!!! Mikor valami naiv vagy idióta a MI oldalunkról( pl: parakovács a legutóbb ,molnár csaba, szigetvári) arról nyafog,hogy
szükséges 2/3 igy , meg bebetonozott úgy , meg csak jogállami eszközök stb……..
EZEKNEK??? Egy ló..izét!!! Az egész NER-t azonnal ki kell vágni a szemétdombra
ahova való!
Szerintem Orbán célja a választás megnyerése. Ez eredmény elhatározása és ha egyetlen szavazat sem menne a fideszre akkor is nyertesként való kihirdetése. A “B” terv az ország szétlopása (új privatizáció) és a főkolomposok elmenekülése az országból.
pikk
Ezért kellene a nem “fő”kolomposokban tudatosítani, hogy ezért ők fogják tartani a hátukat! Mert a főfő-k persze az összeharácsolt vagyonukkal el tudnának menekülni – bár mostanában ilyes esetekben már többször utána tudtak nyúlni az illegális vagyonoknak.
kekec 2012. november 2.
Mindenekelőtt köszi a linket.
.
Idézlek:
„Sajna Nyakónak igaza van. Nem lehet – legalábbis normális ésszel nem lehet – az ellenzék LEGNAGYOBB pártjával lekezelően bánni.”
.
Ez egy nagyon jó mondat lenne, ha az MSZP követné a saját nézetét e téren, mert hiába a legnagyobb, ha mégsem elég nagy. Mint látjuk momentán úgy söpri félre őket (is) a fityusz, ahogy kedve szottyan, s nem látni hol az a megoldás, amit kitaláltak az imázsuk jobbítására, szavazóik számának növelésére.
Tehát a hangnemen lehet módosítani mindkét félnek, de nagyobb szerénység nem ártana a legnagyobb ellenzéki pártnak sem. Arról nem beszélve, hogy észre kellene térni, mert a sértődéseknél sokkal nagyobb a tét.
Esetleg a közös alap keresése előnyösebb lenne, a másik fél lejáratása helyett.
.
Idézet a cikkből aminek a linkjét átküldted:
„Persze a politika rideg valósága nem is enged más viselkedést, csak a szigorú önérdek-követést. Ezzel nincs is semmi baj, mert – legyünk őszinték – mindannyian ezt csináljuk a saját életünkben, és ez így van jól. A probléma ott kezdődik, ha ezt nem valljuk be magunkat, és olyan erkölcsi elvárásokat állítunk a politikusainknak, aminek nem lehet, és őszintén szólva nem is kell megfelelni, mert ezzel csak megágyazzuk a helyet a populista és demagóg politikusoknak. Velük meg már lassan Dunát lehetne rekeszteni.”
.
Ha ez így lett volna
Mindazok akik az életüket, vagyonukat, esetenként a családjukat stb. áldozták a hazájukért, ostoba módon nem voltak elég önzőek, azaz a fityusznak igaza van így helyes amit csinálnak, ez az állampolgárok elvárása. Zavar a konklúzió: hogy ha egy politikus nem a cikkíró szerinti alapállást teszi magáévá, az csak demagóg és populista lehet.
Valószínűleg idealista vagyok, de hiszek az olyan „alakokban” mint a magyar szabadságharc hősei, mint a német Stauffenberg vagy a svéd Wallenberg. Akik képesek voltak átlépni a bennük is meglévő kicsinyes önzéseiken, percnyi érdekeiken egy ma Mo-gon hiteltelenné koptatott szóért a nemzetükért.
Kieg.:
Akik képesek voltak átlépni a bennük is meglévő kicsinyes önzéseiken, percnyi érdekeiken egy ma Mo-gon hiteltelenné koptatott szóért a nemzetükért, eszméikért és más nemzetbeliekért is.
Olvasom a hsz-eket, és minduntalan felbukkan egy óriási hamisság, ami makacsul tartja magát a magyar közgondolkodásban, és ami rettentő károkat okoz. Némiképpen a mai helyzetünk okozója is.
Ezúttal ugyan Figyelő írja, de nem idegen másoktól sem: “pártérdek vagy nemzeti érdek között kell egy pártnak választani….”
NEM!!! Létezik ugyan egyetemes nemzeti érdek olyan általánosságok szintjén, mint a haza becsülete, tekintélye, a nemzet megmaradása, jóléte stb. A kutya azonban itt is a részletekben, a hogyan-ban van elhantolva.
Mi szolgája a haza becsületét: ha tartva a nemzetközi jogot, kiadunk egy baltás gyilkost egy jó üzlet reményében, (a nemzet felemelkedése céljából), vagy ha figyelembe vesszük a körülményeket, és a jogot nem sértve, nem indukálunk indulatokat két nép között?
Simicska és én egyazon nemzet tagjai vagyunk, neki az egykulcsos adórendszer, a személyre szabott alaptalantörvény kiválóan megfelel, nekem megnyirbálja állampolgári jogaimat, jelentősen csökkenti a jövedelmemet.
A nemzet szerencsére nem egyforma kockára szabott egyénekből áll, ezért aztán ki kellett találni a különféle érdekek, értékek artikulálására képes részeket, a pártokat. Ezek versengnek egymással: melyik tud nagyobb közönséget megszólaltatni, világosan megfogalmazni, hogy mit és hogyan akar elérni. Egyetlen párt sem képes az egész nemzet minden tagja számára csak előnyöket elérni. De minden pártnak kötelessége (lenne, a fidesz ezért nem párt, hanem “család”) olyan kompromisszumokra törekedni, amelyek a legkevésbé sértik a többség érdekeit.
Az ellenzéki erők nem gondolkodnak egyformán – és attól óvott Gyurcsány Ferenc, hangsúlyozván, hogy ha a szükséges kompromisszumokat nem kötik meg előzetesen, képtelenek lesznek a kormányzásra. Szívem csücske a Szolidaritás, de képtelenség lenne változatlan formában visszaállítani a rendvédelmisek nyugdíjrendszerét, mint ahogyan a 13. havi nyugdíjat is. Ezért én alaptalannak tartom az Együtt 2014 résztvevői között kialakult vitákat ekézni. Azért vannak pártjaink, hogy különböző érdekeinket képviseljék, nem azért, hogy vita nélkül parancsszóra egy másik nemzeti együttrohadás rendszerét építsenek.
Figyelő! A hsz-em elküldése után jelent meg a Tiéd. A példáid mind végletes helyzetekben való helytállásra vonatkoznak. Normális politikai erőnek éppen a végletes helyzetek elkerülésére kell törekednie. Hogy ne kelljen hősi halottnak lennie az embernek, ha szereti a népét, a hazáját. Legyen elég tisztességesen dolgozni, nem gyűlölködni, együttműködni. Ez egyébként – ahogyan a az eddigi történelem is bizonyítja – sokkal sikeresebb nemzeteket “teremt”, mint a miénk.
“Jobboldali szavazóhoz olyannak kell lenni, amilyenek azok a jobboldaliak, akik a háborús menetben menetelnek Bayer mögött. De akkor meg minek az egész? Ebben a társaságban Orbánnál nincsen jobb.”
-
Ha már Orbán szóba került egyszerűen nem tudtam megállni, hogy ne vonjak párhuzamot két súlyos beteg között, az egyik Charlie Sheen akinek az agyát elrohasztotta a kábítószer és a végét járja, a másik Orbán.
.
Mindkettőjük arcán ugyanaz az őrület látható. Csak megismétlem egy régebbi állításom, Magyarországon semmi nem fog kibontakozni amíg ez az örült ott szívja a levegőt, kár is bármilyen megoldáson vitatkozni, gondolkozni, amíg ő van addig ott fű nem terem, előbb őt kell kiküszöbölni és aztán valami kifejlődhet a semmiből és kijuthat Magyarország a zsákutcából. Addig amíg ő ott van és ontja magából a toxint addig kár is bármi másról gondolkozni.
.
Itt van két link amit én látok hasonlatosságot a két elmebeli roncs között.
-
http://static.168ora.hu/db/0C/E4/charlie-sheen-crack-d00017CE435a61a665992.jpg
-
http://static.168ora.hu/db/0A/99/orban-700-d00017A992ff553fedcfc.jpg
Gets
Köszi a linket. Valóban tanulságos volt. Nagy koponya ez az ember és minden beképzeltség nélkül. Nekem úgy tűnik Ő a szívén viseli Magyarország sorsát, pedig érdeke sem fűződik hozzá. A riport pont ellenkezik Bartus úr véleményével, én inkább Lendvai úrral értek egyet a választási bojkott vs. indulás esetében. Az ATV, még ha “őfelsége ellenzéke is”, ha nem lenne ilyen riportokat sehol nem láthatnánk.
http://hvg.hu/w/20121024_milla
Ez a cikk is nagyon jó.
“Forradalom akkor keletkezik, ha nincs törvényes módja a változásnak, miközben a változásra való igény eléri a kritikus szintet. A békemenet élén masírozó oligarcháknak és sameszeiknek ez a legfőbb lecke. Lehet bűvészkedni regisztrációval, határon túli szavazatokkal, mindenféle manipulációval, de az elégedetlenség utat talál magának. És ezek a trükkök csak tovább gerjesztik – mert a rajongótáboron kívül már senki nem hiszi el, hogy bármi más céljuk lenne, mint a hatalom és vele a lopógép bebetonozása.”
A románok is hány évig kínlódtak Ceausescuval.
Nagyon elgondolkodtatonak tartom Bartus Ur irását.Minden irását nagyra értékelem.Valamennyiből a Magyarországért és a demokráciáért való aggodást érzem ki.Ilyen a mostani is.Eddig érdeklődést tanusitottam a MILA iránt.most gondolkodoba estem és megértettem miért mondte Gyurcsány F.,hogy Bajnainak nem lett volna szabad a MILA rendezvényén részt venni.Csak abban bizom,hogy Bajnai van annyira okos politikus,hogy ő is lássa azt,amit Bartus Ur emleget aMILA-ról.Nagyon frappáns megjegyzésnek találom Bartus Ur azon megjegyzését,hogy”A korrupció szét rohaszt egy országot.”Engem is az MSZP-ben tapasztalt “zsebtömögetés”taszitott el az MSZP-tőlVitázom is Nyakó képviselő azon kijelentésével,melyben kijelenti ,hogy kikéri magának,hogy “bünösök pártja ként kezeljék az MSZP-t.”Én annak tartom.Ha gátat vetettek volna a a zsebtömögetésnek,ha megvédték volna Gyurcsány F.-et és mellé álltak volna,amikor az öszödi beszédet elmondta,akkor nincs FIDESZ.2/3-ad.De nem ezt tették,hanem pofátlanul kihátráltak mögüle,sőt segitették a FIDESZ-t a Gyurcsány F.eltávolitásában.Igen is bünös ez a párt és jo lenne,ha ezt elismernék.A “figyelö”-vel értek egyet,amikor azt irja:’Gyurcsány egy okos politikus.”Ezt az MSZP-meghatározo emberei nem értékelték.Miért?Azért,mert ha Gy.F.marad,akkor vége lesz a zsebtömögetésnek,és esetleg néhány nem odavaló embernek a hhusosfazéktól is távoznia kellett volna.Én az un.öszödi beszédet pozitivan értékelem minden durvasága ellenére.Megértettem belőle,hogy Gy.le akar számolni egy türhetetlen dolognak.Nem fogja tovább türni,a hazudozást,a korrupciót.Ettől rettentek meg többen és még olyan is akadt,aki kicsempézte és a FIDESZ.kezére adta az elhangzott beszédet.Milyen párt az,ahol judások vannak?
tapis32
2012. november 3. szombat
15:17
“Milyen párt az,ahol judások vannak?”
Ilyen!
Én 20 éven keresztül, a szocikra szavaztam.
Először azért, mert levezényelt egy vérmentes rendszerváltást.
94-ben, az első kormány analfabétizmusa miatt egyértelmű volt számomra, hogy a szocikra szavazok. Azok után, meg különösen, ahogy az SZDSZ politizált. Nem volt tudható,hogy mit tenne, ha ő döntené el kivel alkotna koalíciót? A Fidesszel? A Fidesz, már akkor is gátlástalan volt! Lásd székház ügy. ( ez volt az alapja Orbán meggazdagodásának )
98-ban, a sors nyelvöltésének tartottam, a Fidesz kormányra kerülését, azok után, amit a Horn kormány a Bokros csomaggal bevállalt.
A 2002, 2006, ebből kifolyólag egyértelmű, de a 2010, az a nem volt más alternatíva helyzete volt a számomra. Megundorodtam tőlük, Gyurcsányhoz való hozzáállásuk miatt,kisstílű hatalmi akarnokságuk miatt. Jelen nyilatkozataik a teljes tehetségtelenséget mutatják, és ez akkor is így van,ha az emberek, végső döntésként, a kisebbik rosszként, őket választanák meg, még ma. Én nem fogok rájuk szavazni még egyszer! Mert a saját egyéni érdekeiket helyezik az ország érdekei elé még ma is, és azért,mert nem ismerték fel, hogy Gyurcsányt a DK megalakításakor megtámogatni és nem ellehetetleníteni kéne!
Ha valaki vagy valakik a jelen történelmi helyzetben nem ismeri vagy nem ismerik fel hogy mi az az egyetlen tisztességes dolog, amit tehetnek, azok ne kapaszkodjanak a hatalomért, mert nem szolgáltak rá e kitüntetett feladatra!
MAGYARORSZÁGON MEGSZÜNT A HÍRSZABADSÁG !
a korrekt , kiegyensúlyozott híretájékozotsághoz való állampolgári hozzáférés joga. állampolgárok , adófizetők pénze hazugság kampányra megy el !!
.
orban- mint tudjuk hazugsággal, papagáj kommandóval, ellenzékben is túldimenziónált média szerepléssel került 52%-os 2/3-ba .
(az elmúlt nyóóóc év alatt annyit láttam a közmédiában, hogy elhangzott egy hír, majd jött Szijjáártó, vagy Rogán és hazudtak bele a kamerába vastagon, ellenzékbőkl)
.
Azt kell gondolnom, hogy ma már a Klubrádió híradásaiba is IGEN DURVÁN BEAVATKOZNAK.
FIGYELEM ! !
Szombat reggel sikerült kétszer a hírekben azt az információt elkapni, hogy az MTVA épületénél tüntetés volt a média szabadságért , a rendőrség elhurcolt tüntetőket. Szabálysértési eljárás indult a szervező ellen, Navaró rögtön cáfolta hogy vétettek volna a a gyülekezési törvény ellen.
Készer hallottam csak a hírt a klubrádión , utána mintha elvágták volna. Csak gyerek agyonverés, és egyéb bünesetek szerepeltek az ellenzéki rádió híradásaiban utána , kékfény hírek .
.
KÉRDEZEM MERKEL ASSZONYT :
ha az egyetlen , megmaradt szerencsétlen ellenzéki rádió hírszerkesztésébe ilyen durván szólnak bele, hogy képzelheti a fejlett Ny-Európa , hogy itt egy ellenállás kialakulhat a diktatúra ellen ?
Merkel asszony, a közmédiában egy betű nem hagzott el erről .
.
Kedves Merkel asszony MOST várom válaszát !
Tisztelettel .