Képtelen vagyok követni, hogy ebben az órában hol tart a Milla annak eldöntésében, hogy rajtuk kívül ki jogosult még részt venni a közéletben. Az mindenesetre feltűnő, hogy ezt nem kérdőjelezik meg a Fidesz esetében, amely felszámolta mindazt, amitől demokrácia egy demokrácia. Demokraták általában a választókra bízzák, ki maradjon a politika porondján, és ki távozzon. Ha a Milla feljogosítva érzi magát arra, hogy bárkit nemkívánatosnak minősítsen, akkor máris rosszabb, mint bárki azok közül, akiket kiközösítene. Ők ezt nem tették. Gyurcsány Ferencnek és bárki másnak abban teljesen igaza van, hogy aki egy kalap alá veszi az elmúlt húsz év politikai alakulatait és az Orbán-rendszert, az nem tudja, miről beszél, és meghamisítja a történelmet. A rendszerváltás óta csupán egyetlen párt kérdőjelezte meg a demokráciát, és tört a hatalom kizárólagos birtoklására, felszámolva a demokratikus alkotmányt, a Fidesz. Ez minőségi különbség. Ami a hazudozást, a korrupciót és minden egyéb mást illet, abban nem volt sok különbség. De az alkotmányosság határvonal. Márpedig a Fidesz alkotmányellenes hatalmat hozott létre, államcsínyt hajtott végre, ennek alapján folytatott kormányzása alkotmányellenes, így törvénytelen. Ebben a törvénytelenségben vesz részt mindenki, aki az alkotmányellenes keretek között tevékenykedik. Márpedig a Milla éppen most egy választási szövetségbe lépett, és arra készül, hogy ezt maga is megtegye: a létrehozott szövetség feltételezi, hogy részt kíván venni a Fidesz által kiírt csaló parlamenti választáson. Mindezt annak tudatában, hogy a választási törvény ellentmond a titkos és egyenlő feltételeket biztosító szabad választások minden követelményének. Ez azt jelenti, hogy a közélet teljes megtisztítását hirdető Milla máris elkövette a maga ősbűnét, megkötötte az első elvtelen kompromisszumát, amelyet majd követ a többi. Mi tekintetben különb hát, mint bárki más? Nem mentség, hogy a többi ellenzéki párt is hasonlóképpen legitimálja az alkotmányellenes állapotot. Ők csak beleragadtak abba a helyzetbe, hogy az Orbán-rendszer demokratikus választás útján jutott hatalomra, és nem érzékelték, hol a határ, amikor a kormányzásuk egy új minőséget hozott létre, amelynek már semmi köze a demokráciához, és amelyben már nem szabad résztvenni.
A Milla túl nagy ambícióval nyilatkozik bárki másról, ahhoz képest, hogy a vezetése gyakorlatilag semmiféle legitimációval nem rendelkezik. Juhászt és társait senki nem választotta meg, senki nem bízta meg semmivel, néhány társukon kívül. A Milla nem rendelkezik tagsággal, megkockáztatom, hogy bázissal sem, hiszen a nemzeti ünnepeken összetrombitált demonstrációk közönsége nem a Milla jól megkülönböztethető bázisa, hanem mindazon emberek együttese, akik a különleges időpontokban szeretnék kifejezni, hogy nem tetszik a rendszer. A Milla látványosan felsült minden alkalommal, amikor nem a kitüntetett időpontokban próbált tömegeket maga mellé állítani, ezért ezt gyorsan be is fejezte. Akik a Milla megmozdulásain részt vettek, azok egy olyan civil szerveződés által meghirdetett demonstrációra mentek el, amelynek szervezői alkalmat és lehetőséget teremtettek az ellenérzés kifejezésére anélkül, hogy egy politikai program vagy pártjellegű szerveződés mellé kellene állniuk. Az a tömeg nem a Milla tömege, amelyet Juhász Péter március 15-én vagy október 23-án lát. Ráadásul ezek az emberek nem választották meg őt és társait, ők jelenleg egyesületük néhány tagján kívül senkit nem képviselnek, kizárólag saját magukat. Annál is inkább, hogy a magukénak tulajdonított tömeg nagyobb részét azok az emberek alkotják, akik olyan pártok tagjai és szimpatizánsai, amelyeket ők kizárnának a közéletből, de a demokratikus együttműködésből mindenképp.
Miután kapcsolatban állok a Milla néhány fiatal aktivistájával és támogatójával, nagyjából nyomon követem az ideológiai fejlődésüket. Egy Milla-rajongó kezdetben azt gondolta, hogy a pártok és a pártrendszer minden rossz gyökere, azokban lakik az ördög, ezért elvetnek mindent, amely pártokhoz kötődik. Egy mozgalomnál, amely főleg fiatal egyetemistákra épül, ezek a forradalminak tűnő, valami új után vágyakozó radikális, anarchista nézetek elnézhetők. Különösen akkor, ha a lényege éppen az, hogy a kompromittálódott pártok bénultságában, egy vállalható ernyőt tartson azok feje fölé, akik valamilyen formában szeretnék kifejezni a nemtetszésüket anélkül, hogy olyanok mellé kelljen állniuk, akikkel nem szívesen közösködnének. E tekintetben még az is érthető, amikor elutasítják azokat a korábbi politikusokat, akik valamilyen szerepet játszottak a politikai válság kialakulásában, és hozzájárultak ahhoz, hogy egy demokráciaellenes uralom jöjjön létre. Azonban az már nem működik, hogy ugyanez az alakulat maga is elindul a párttá válás útján, átértékelve a pártrendszer korábbi teljes elutasítását, és ebből a pozícióból kérdőjelezi meg más pártok vagy politikusok részvételét a pártpolitikai küzdelmekben. Mert akkor nem látunk mást, mint egy újabb pénzéhes és hatalomra ittas társaságot, amely szíve szerint betiltaná a konkurenciát, hogy könnyebben férjen az Orbán Viktor által biztosított húsos fazékhoz, a demokrácia hazug látszatának fenntartása reményében. Arról ugyanis ne legyen kétségünk, hogy Orbán választási rendszerében – amely a választás napjáig folyamatos változásokon megy át, hogy garantálja a regnáló törvénytelen hatalom túlélését – a versengő ellenzéki pártok és vezetőik a nehéz megélhetés miatt kizárólag a meleg parlamenti ülésterem padjaiért és a baksis képviselői fizetésért folytatnak ádáz küzdelmet. Ebben a küzdelemben jelent meg egy újabb jelentkező, amely annyi legitimitással sem rendelkezik, mint a többi, és éhesebbnek látszik mindegyiknél. Az egész politikai felvilág, a pártok rendszere, az elkopott politikusok, a hazugságok, a korrupció, a felnőttek csúnya világa, s talán az egész világrendszer ellen lázadó ifjú anarchistákból elég hamar lettek öreg megalkuvó korrupt politikusok, akik máris betagozódtak az elutasított csúnya világba. A különbség az, hogy valami zavaros és hazug ideológiával éppolyan kizárólagosságra törekszenek, mint azok, akiket el kellene innen takarítani. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy mindez a legkisebb legitimáció, tömegbázis és támogatottság nélkül. Töröljünk el mindent és mindenkit, jöjjön egy teljesen új nemzedék, amely érintetlen és tiszta. Csakhogy a bibi ott van, hogy ez a teljesen új nemzedék sem annyira új, Juhász Péter nem a bölcsőből érkezett, hanem ő maga is részese annak a múltnak, amelyet ifjú proletárjaival eltörölni készül, és ebben a múltban megvan az ő nagyon is markáns története. Legfeljebb arról lehet beszélni, hogy a múlt szereplői közül valaki úgy próbálja most lerázni a konkurenseket, hogy egy új kezdet hazugságával, és nem férfias versenyben kívánja legyőzni őket. Ehhez már csak annyit érdemes hozzátenni, hogy a mozgalom, amelyet meglovagolni készül, a gyermeki tisztaság eszméi mellett a sajtószabadság ügyét tűzte zászlajára, amelyért máskülönben ez a szervezet a rendszerellenes demontsrációk megszervezésén kívül vajmi keveset tett, vagy legalábbis semmiféle sikert nem ért el. A Milla e tekintetben megbukott, nem ért el semmit.
Ehhez a gyakorlatilag nem létező szervezethez kötötte a szekerét Bajnai Gordon volt miniszterelnök, aki nagy kompromisszumokat kötött annak érdekében, hogy egy kitüntetett napon szólhasson azokhoz, akik már régóta követelik a nyílt színre lépését. Ez még magyarázható, de az már teljesen érthetetlen, hogy ezzel a legitimáció nélküli szervezettel, amely ráadásul elfogadhatatlan módon magyarázza a közelmúlt történelmét, és azonosít demokratákat fasisztákkal, egy választási szövetség keretében kompromittálja magát. A Millának nincs bázisa abban a pillanatban, hogy önálló politikai erőként jelenik meg a sok közül. Ez a szervezet megtámadja és elvitatja mindazok életét, múltját és történelmét, köztük burkoltan Bajnai Gordonét is, akik eddig az országért bármit tettek. Félrevezetve azokat is, akik a demonstrációin eddig részt vettek. Mindezt átlátszó politikai számítások mentén teszi, amelyek semmivel nem különbek, mint azok, amelyekkel szemben alternatíva szeretne lenni. Nem kívánom részletezni, de aki nemet mond Gyurcsányra, annak nemet kell mondania Bajnaira is. Ezzel nem a két kormányzás között húztam egyenlőségjelet, de Bajnai minden tekintetben ugyanolyan része az elmúlt húsz évnek, mint Gyurcsány. Hazugságban születik ez Milla-párt, és álnokság a dajkája. Bajnai Gordon pedig miközben a legszélesebb ellenzéki összefogás jelszavával tért vissza a közéletbe, a Millával való szövetségben a legnagyobb megosztást hozza létre, miután ez a szövetség azt az érzetet kelti, hogy nem csupán Orbánt akarja leváltani, hanem az MSZP-DK oldalnak is alternatívát kíván állítani. A Millával a közös pont csak az lehet, hogy az MSZP-DK a múlt, amellyel a tisztalelkű Milla le akar számolni, és ezzel szemben ők a jövő. Csakhogy ennek a múltnak, mint azt már jeleztük, Bajnai Gordon is a része, ami azt jelenti, hogy itt nem valami magas elvekről, hanem világos politikai számításról van szó, amelyben a Milla ugródeszkaként felhasználná Bajnai Gordon népszerűségét, és az iránta táplált reményt és bizalmat. Cserébe ezért nem ad semmit, kivéve azt a látszatot, mintha Bajnai mögött jelentős erő állna, és ez nem azonos se az MSZP-vel, se Gyurcsánnyal, akik ugyebár lejáratódtak. A Fidesz még így is Gyurcsánnyal akarja Bajnait amortizálni.
Ebbe a stratégiába vágnak azok megnyilatkozások, amelyek részben a jobboldal kegyeit keresik, részben arra szolgálnak, hogy Bajnai és újdonsült szövetsége megkülönböztesse magát az MSZP-től és Gyurcsánytól. Ebben lenne logika, a baj csupán az, hogy ehhez hazudni kell. Az MSZP-re és Gyurcsányra még visszatérünk, mert van mit tisztázni velük kapcsolatban, és lehet jogos kritikával illetni őket (is). De amivel Bajnai és a Milla kívánja elhatárolni magát tőlük, és ezáltal a bűnös múlttól, az egyszerűen nem igaz. És ennek oka részben az, hogy a Fidesz legendáriumából kölcsönzik azokat a kijelentéseket, amelyeket alkalmasnak vélnek arra, hogy hitelesnek tűnő módon különböztessék meg magukat tőlük. Ezt már láttuk az LMP-nél is, és éppen olyan hazug állítások voltak, mint amikor ugyanez Orbán, Juhász vagy Bajnai szájából származik. Az egyszerűen nem igaz, hogy az MSZP antidemokratikus módon kormányzott, diktatórikusak voltak egyes lépései, és különösen nagy hazugság a 2006-os fideszes puccskísérlet leverését rendőrterrornak minősíteni. Még akkor is, ha voltak rendőri túlkapások, és nem volt a rendőrség felkészülve szakmailag egy erőszakos hatalomátvételi kísérlet leverésére. Gyurcsány ezekben a hónapokban bukott meg, mint vezető. Nem tudta, mit kell ilyenkor csinálni. A közrendet zavaró törvénytelen zavargásokat nem akadályozta meg kellő határozottsággal. Orbánt a kordonok lebontásakor őrizetbe kellett volna venni. Alkotmányos rend megdöntése kísérlete miatt kellett volna bíróság elé állítani. Gyurcsány nem védte meg a demokráciát, és a Fidesz goebbels-i propagandája olyan színt adhatott a 2006-os eseményeknek, amelyekhez hasonló a náci Németországban történt, amikor mártírokként emlékeztek meg az erőszakos náci rohamosztagok egy-egy áldozatáról. Orbán legnagyobb szomorúsága az volt, hogy nem halt meg senki, és nem tudtak egy mártírt is felmutatni azok közül, akiknek jelenleg is húszéves börtönbüntetésüket kellene tölteniük. Ebbe a hazug, és hangsúlyozom, náci mintákat idéző propagandába Bajnai Gordonnak beállni, nemcsak az igazság megrontása, hanem annak az Orbán-rendszernek az igazolása is, amelynek legendáriuma ezekre a hazugságokra épül. Bajnai nem kérdőjelezheti meg az Orbán-rendszert, ha annak alapjait maga is megerősíti, mindezt csak azért, hogy elhatárolja magát a Milla oldalán az elmúlt húsz évtől, és annak fő bűnbakjaitól, az MSZP-től és Gyurcsánytól. Ez hazugság, emellé rendes ember nem állhat.
Az elmúlt húsz év történetét érdemes lenne feldolgozni, és levonni azokból a megfelelő következtetéseket. Ha a lényeghez akarunk eljutni, akkor azokat az újságcikkeket kell elővenni, amelyek a pártok korrupciós ügyeiről szólnak. Nem csupán az MSZP, hanem a Fidesz, és nem csupán a Fidesz, hanem az MSZP, és azon kívül az SZDSZ, a kisgazdák és az összes többi párt ügyeit. Ezek azok az ügyek, amelyekben a demokrácia hitele elkopott, amelyek megutáltatták az egész néppel a demokráciát és a szabadságot. A korrupció szétrohaszt egy országot, felmorzsolja anyagi és erkölcsi erejét, és egy idő után szélsőséges és tekintélyelvű, rendpárti diktatúrák iránti vágyat hoz létre. Orbán és a Fidesz legnagyobb gazembersége, hogy miközben derekasan kivették részüket a korrupcióból, az állami vagyon megrablásából, ők maguk jelentkeztek arra a szerepre is, hogy ezt egy rendpárti diktatúrával felszámolják. Ez gyakorlatilag azt jelentette, hogy felszámolták a rablók közötti szabad versenyt, mindenki mást eltiltottak a lopástól, és kizárólag maguk lopják szét az országot. Ehhez bónuszként adnak egy diktatúrát is, mert anélkül ez nem megy. Ez volt az elmúlt húsz év, baloldali elvtársak és jobboldali nemzettestvérek, függetlenül az ideológiai süketelésektől. Leosztott piac volt, és a Fidesz ezt az egyezséget felmondta, az MSZP-ben pedig valamiért (vajon miért?) nem volt elég erő és bátorság, hogy ezt az egyensúlyt és megállapodást fenntartsa vagy mindkét fél részéről megszüntesse (erre szándék sem volt). De az elmúlt húsz évben nem csupán a pártok gyakorolták ezt, hanem az egész ország. Ne hazudozzunk, ez nemcsak politikusok zsebeire volt igaz, mindenki ott lopott, ahol tudott, és a 13. havi nyugdíjtól kezdve az összes fedezetlen kifizetésig, ígérgetésekig, a magyar nép is be volt avatva ebbe a közös rablásba, és maga is megkapta a hallgatásért a maga díját. Így adósították el közös erővel az országot, züllesztették le, és tették ebek harmincadjává. Ezért az elmúlt húsz évet csak úgy lehet eltörölni, kedves Juhász úr, ha az egész országot, a szegény magyar néppel, és Juhász úrral, és Bajnai úrral egyetemben törlik el, beleértve a Wallis és az MSZP hosszú időn át virágzó kapcsolatát is. Mivelhogy nehezen lehet a tolvajokat megkülönböztetni, a rendszert kellene megváltoztatni, nem a tolvajokat a lopástól elzárni, mert ha ezek nem férnek hozzá, majd lopnak mások. Itt van máris egy új jelentkező, épp Juhász úr és társai személyében. Az egész országot kellene szembesíteni a tolvaj mentalitással, és egy közmegegyezést teremteni, hogy mostantól nem lopunk, mert magunkat lopjuk meg, és a vége fasiszta, utána pedig náci diktatúra lesz. Ez pedig úgy lehetséges, hogy magunkat és másokat is szembesítjük azzal, hogy ez történt, és a jövőben lemondunk erről. Ennek a szándéknak kifejezése lenne az, hogy egy olyan rendszert alakítanak ki, amely minimalizálja a lopás és korrupció lehetőségét. Ez úgy lehetséges, hogy egymást ellenőrzik a hatalom résztvevői, amely éppen ellenkezője Orbán rendszerének, ahol minden ilyen kontroll megszűnt, ezért a korrupcióra adott válasz egy tolvaj maffiaállam lett. Orbánt ezzel már csak a bíróságon lehet szembesíteni, de a demokratikus oldal résztvevőit talán nem.
Ezért nem a rablótársak kirekesztése a célravezető, hanem olyan megállapodás mindenkivel, amely programszerűen hadat üzen mindannak, ami idáig vezetett. Ehhez nem kell lecserélni azokat, akik ebben korábban részt vettek, mert rajtuk kívül senki nem tudja jobban, hogyan lehet ennek véget vetni, milyen fogásai vannak a korrupciónak. Egy országnak pedig nincs sok elitje, egy van. Olyan, amilyen az ország. Ilyen megállapodások keresésének és programalkotásnak, valamint őszinte, egyenes és nyílt beszédnek lenne értelme a katarzishoz, amely kivezető utat is mutat. Ez lehetne az összefogás közös alapja, amely mellé oda lehet állni. De a Milla nem erre emlékeztet, hanem mindenre, amit az elmúlt húsz évben utálni lehetett (kivéve a „Nem tetszik a rendszer” című dalt, mert az telitalálat). A másik közös nevező az lehetne, hogy Orbán Viktor az alkotmányt sértve hozta létre rendszerét, a hatalom kizárólagos birtoklását valósította meg, amely túlfeszíti a kétharmados parlamenti többség jogainak kereteit, erre az alkotmány nem jogosította fel. Ezért a ténykedését és az önkényes alkotmányát, az arra épülő törvényeit, és az egyszemélyes hatalom teljes rendszerét törvénytelennek kellene nyilvánítani, és kijelenti, hogy az ellenzék ebben az intézményrendszerben és politikai felépítményben, amely egy államcsíny következtében jött létre, nem hajlandó együttműködni, és Orbán nagylelkű könyöradományáért (úgy, mint képviselői fizetés) cserébe a demokrácia hamis látszatát kelteni. Még akkor sem, ha emiatt elveszítik egyesek az állásukat. Létezik ám olyan is, hogy valaki új életet kezd, tiszta lapokkal. Diktatúrával egy demokrata nem működik együtt. Nem vesz részt a látszatparlamentben, és nem indul egy olyan választáson, amelynek szabályai már előre kijelölték a győztest.
Ezekről lenne értelme tárgyalni, mert az a veszély fenyeget, hogy az MSZP úgy akar visszatérni a hatalomba, hogy azért nem tesz semmit, megvárja, amíg magától az ölébe hullik, és nem gondolja, hogy az elmúlt húsz évhez képest bármit is változtatnia kellene. Ez azt jelenti, hogy ha Orbán a mérhetetlen butasága és tehetségtelensége folytán előbb megbukik, mint ahogy az kívánatos lenne (ez azt jelenti, hogy nem végleg bukik, és nem derül ki róla, mire képes, és mi áll a hazugságai mögött), akkor minden kezdődik elölről. Megmarad a kölcsönös vagy nem kölcsönös zsarolások rendszere, a pártpénztárnokok társadalom feletti alkudozása, és ha ezt még egyszer eljátsszák, akkor már nem egy klerikálfasiszta diktatúra, hanem egy igazi náci uralom veszi kezdetét, mert nem lehet másképp kipucolni azt a disznóólat, amelyet voltak kedvesek az urak és a hölgyek húsz év alatt a szemünk elé varázsolni. Most még van esély arra, hogy a demokrácia hívei valamennyien szembenézzenek maguk és mindnyájunk közös felelősségével, bűneivel, szembesítsék ezzel a „szegény magyar népet” is, amely oly boldogan szavazott a vizitdíj ellen, és ha ő maga lát valami lopásra és korrupcióra lehetőséget, akkor nagyobbat ugrik, mint London olimpiai bajnoka. De a politikusoknak azért a kurva anyját, ha valamelyik több pénzt vesz fel. Ez a mentalitás tarthatatlan. Ezt a drága magyar népet is fel kell világosítani néhány dologról, a munkáról, a saját felelősségéről, tanulásról, igazságról, méltányosságról, miegyébről.
De ha a demokrácia mellett elkötelezett politikai elit, ugyanazt folytatja, ami idáig vezetett, és nem hajlandó a lényeggel szembenézni, hanem hazugsággal gyógyítja magát, akkor az igazi zsákutca. Ide sorolom a magát demokratikusnak nevező sajtót is, az önmagát sajnálgató Klubrádióval és társaival az élen, akik önmaguktól meghatódva segélykoncertezgetnek, mert azok a kedves kollégák, akik most is meg akarják mondani, ki mit gondoljon, akik mellébeszélnek az Orbán-rendszerről, mert most is csak a zsebükre és saját érdekeikre gondolnak, akik nem látszottak ki egyik-másik párt zsebéből és seggéből, azok ugyanazt csinálják most is, amivel megágyaztak ennek a struktúrájában már fasiszta rendszernek. Amelyet ők még mindig majdnem példás demokráciának látnak, mert abban bíznak, hogy semmi nem változik, jönnek vissza a szocik, és dől megint a lé. De ha maguktól nem hajlandóak szembenézni azzal, hogy ennek vége, ez így nem mehet tovább, akkor majd az élet szembesíti őket.
Bajnai Gordon sikeres és szimpatikus miniszterelnöksége nagy erkölcsi tőkét adott neki, és nagy felelősséget is rótt rá. Ezzel jól kell sáfárkodnia, mert jelenleg a sors neki adta meg azt a lehetőséget, hogy valami változás élére álljon. De ha nem tesz különbséget Orbán és a demokraták között, az alkotmányos demokráciát ügyetlenül védők és puccsisták, garázdák, csőcselék és politikai kalandorok között, beáll olyan karrieristák mellé, akik mások kirekesztésével akarnak érvényesülni, akkor ezt a politikai tőkét sokunk nagy bánatára elherdálhatja. Most még sok emberben él a remény, hogy egy szelíd, kedves és okos ember állhat Magyarország élére, de ha megmagyarázhatatlan lesz némely kijelentése, és fontosabbnak tartja olyan jobboldaliak megnyerését, akik egy Orbánt támogattak, mint az igazságot, ha egy Schiffer András szintjére akar süllyedni, akinek esztelensége és ostobasága olyan, mint a fénysebesség, amelyet megközelíteni lehet, de utolérni nem, akkor ez a remény könnyen elillanhat.
Ha Bajnai Gordon azt gondolja, hogy a jobboldali szavazók megnyerésével győzhet, akkor téved. Ő azok szavazataival győzhet, akik a Fideszre szavaztak, de nem jobboldaliak abban az értelemben, amit az Magyarországon jelent. Ha őket akarja megnyerni, akkor olyan kompromisszumokat kell tennie, amilyen kompromisszumokat nemcsak nem érdemes, hanem nem is szabad megkötnie egy demokratának. Ha ezt megteszi, a baloldaliakat elveszíti, és a jobboldaliakat sem nyeri meg. És ha elvtelen, káros kompromisszumokat megköt, akkor sem fogja megnyerni az igazi magyar jobboldaliakat. Csak akkor, ha elhiteti velük, hogy antiszemita, antiliberális, nacionalista, gyűlölködő, a szentistváni katolikus állameszme híve, esetleg a Turul madár is kedvence, és nem, nem soha, Trianont nem adja. Az a jobboldali, aki nem ilyen, az már régen otthagyta a Fidesz csűrhét. Azoknak, akik ebben az értelemben nem jobboldaliak, csak kiábrándultságuk és megtévesztésük okán, valamint a tömeglélektan hatására Orbánra szavaztak, azoknak semmiféle engedményt nem kell tenni a jobboldali retorika irányába és az ő hazugságaik hangoztatásával. Az ő megnyerésük érdekében nem kell leköpnie naponta nyilvánosan Gyurcsányt, akármilyen is lett a viszonyuk, mert minisztert mégiscsak ő csinált belőle. Ezen az áron tisztességes ember nem szerez szavazót, még akkor sem, ha nem tartja Gyurcsány Ferencet alkalmasnak a miniszterelnöki posztra. Megkockáztatom, ezen a közös nevezőn nem lép szövetségre Juhász Péterrel, és még azzal a tíz emberrel sem, akiket képvisel. Bajnai Gordon más minőség, mint a politikai élet más szereplői. Jó lenne, ha nem keveredne rossz társaságba.
Jobboldali szavazóhoz olyannak kell lenni, amilyenek azok a jobboldaliak, akik a háborús menetben menetelnek Bayer mögött. De akkor meg minek az egész? Ebben a társaságban Orbánnál nincsen jobb.
Szegény kedves Kónya Péter szervezetéről azért nincs mit mondani, mert az szintén nem létezik. Mióta nem képvisel szakszervezeti vezetőként senkit, ez a szolidaritás nem létezik, legfeljebb vele lehetünk szolidárisak. Kónya Péter pedig rendes ember, nagyon fontos időben nagyon fontos dolgokat tett, igazán adhatna neki valaki valami rendes munkát. Megérdemelné.









“olyan, mint a hangsebesség, amelyet megközelíteni lehet, de utolérni nem,”
Inkább:
“olyan, mint a FÉNYsebesség, amelyet megközelíteni lehet, de utolérni nem,”
A hangsebességet nemcsak utólérni, de megelõzni is lehet, a FÉNYsebességet
nem.
Egyébként egy nagyon jó cikk.
Kedves Sammy,
köszönöm, nem voltam biztos benne, de javítottam. :)) BL
Kedves Bartus Úr!
Minden szavával egyetértek!
Nagyon szeretném, ha Bajnainak sikerülne egy normális összefogást kiépítenie, mert valóban egy végtelenül szerény, jóeszű, szimpatikus ember, aki bizonyított a csapatával mondhatni ÖNZETLENÜL 1 forint fizetésért.
Sajnos hiányzik belőle a harciasság, nem egy hordószónok, de nem is ez számít. Ma a nemzetközi porondon egyedül neki van hitele, rá figyelnek, ismerik.
Gyurcsány egy olyan nem elhanyagolható politikus, aki egyedül mer és akar is szembeszállni mindenkivel szemben, igazi demokrata. Talán a 2006-os dolgokban nem volt elég bátor, de a fidesz által gerjesztett közhangulat olyan volt, hogy akár lincseléssé is válhatott volna a helyzet. Kár, hogy a fidesz aljas módon ellehetetlenítette, teszi ezt most is. Ehhez a korrupt, megélhetési politikus Mszp-s párttársai asszisztáltak, talán örültek is neki. A többiekről nem is beszélve!
Szerintem is a demokrata politikusoknak ott a helyük az Együtt 2014-ben, a pártok pedig vessenek számot az elmúlt 22 évükkel, vessék ki maguk közül azokat, akik nem oda valók. Helyük van itt liberálisoknak, (Kuncze, Fodor),
romáknak, melegeknek és minden demokratikusan gondolkodó, az ország jövőjéért tenni akarónak! Ne a Milla, Juhász Péter akarja megmondani, hogy kit “enged” a soraik közé! Csak így lehet megújulás, demokrácia, szabadság és szolidaritás.
Kónya Péter sokat dolgozik, járja az országot, szervez, minden elismerés neki!
Tökéletes a helyzet ábrázolása. Szégyen ránk nézve…
Félek hogy Bajnai nem veszi észre a manipulatív szándékot,és a legjobb szándéka ellenére kihasználják a hátán felkapaszkodni vágyók.
Nem tudom,hogy Juhász a Gyurcsány-vezetés alatt a Tasz tagja volt e,de arra emlékszem, hogy a Tasz mindenért belekötött Gyurcsányba,folyamatosan támadta,ezzel is tolva Orbán szekerét.Bár amiért bírálni kellett volna,az nem hangzott el sehol:pl.,hogy demokratikus politikai korrektség címén nem építette ki a demokratikus médiát,hogy a 2008-as? Kossuth téri nagygyűlésén a feldúlt Budapesten teljes erővel visszafogta a szimpatizánsait valami megfoghatatlan békére szólítva fel,hogy 2006-ban az őszödi beszéd kipattanása idején kormányfőként nem követelte ki,hogy a teljes beszéd elhangozzon a közmédiában,és hogy segített a Fidesznek széttaktikázni az Szdsz-t:Gyurcsány populista,de még mindig jobb egy balpopulista, mint egy fasiszta, aki ráadásul zseniálisan leplezi.Amit szoktak mindig hajtogatni,hogy a baloldal nem használhat olyan eszközöket,mint a diktatorikus oldal,mert hasonul hozzá,az tévedés vagy hazugság,kemény eszközöket egy demokráciának is kell használni,meg kellene tudni védenie magát,pl.van amikor katonaságot kell bevetnie,attól még nem lesz antidemokratikus.A zsákutca ott kezdődött,hogy az elmúlt 22 év legmeghatározóbb poltikusa sohasem volt “liberális”,csak megjátszotta,(számtalan közvetett bizonyíték van erre),és pl. ott folytatódott,hogy az első, 94-98-as baloldali kormányzás idején “baloldali” főbíró alatt rehabilitálták a mocskos náci háborús bünösöket!
Tisztelt Bartus Úr!
A cikkében leírtakkal nem igazán vitatkoznék, de Bajnainak hol lett volna alkalmasabb visszatérni a politikai küzdőtérre?
Egyébkint ameddig a beszari ellenzék jobban fél a néptől, mint a hatalmat bitorló kollégista csürhétől, addig sajnos esély sincs a hozzáállásuk megváltoztatására. Minden ellnzéki párt csak a protest szavazatokra ácsingózik, de változást csak a mennyei csodával felérő 2/3-tól várnak/ígérnek. Ez számomra azt mutatja, hogy a legfőbb törvény, az alkotmány életbeléptetésének és módosításának jogát az isten kicséért sem adnák ki a kezükből, mintha az az égi manna volna. Ez támasztja alá az ön igazát abbann, hogy a korrupciót minden politikus saját előjoguknak képzeli ugyanúgy, ahogy a köznép az apró csalásokat. Azonban kérem, vegye figyelembe, hogy a köznép előtt milyen példák vannak. A milliárdos csalások büntetlenűl maradnak, ha mögöttük áll valamely gazdasági, vagy politikai erő. Ettől a hendikeptől kell megszabadúlnuk. Helyesen látja, ez a tét.
hát nagy optimizmusra ez a cikk sem ad okot. változás pedig nem lévén, marad a szabadrablás, egyébként tök mindegy kinek a részéről. ha az mszp herdál, legalább a demokrácia látszata megmarad és megnyugodnak a kedélyek, visszajön az imf és a befektetők újra akcióba léphetnek. de a rendszer itt sosem fog megváltozni, ahhoz isten parancsa hiányzik: ne lopj, de a legatyásodott társadalomnak vhogy össze kell szednie magát. az elmúlt évek elszegényedését nem lehet 2 év kemény munkájával visszavarázsolni, ehhez lopni kell, mutyizni, seftelni, másokat átbaszni. ehhez értünk a munka, tanulás már nemzedékekre szóló időtöltés. hosszú távon mindenki nyer, de hosszútávon meghalunk-mondja a tőzsdei befektető, szóval szorít az idő és ki tudja mi hoz a holnap, amit ma ellophatsz az a tiéd, a többi kit érdekel?
igen, zsákutca. esély sincs egy jobb országra. ezért harácsolj amit lehet, és ha van lehetőséged húzz el. nem magad miatt, a gyerekeid miatt. nekik adj még reményt. ők még megérdemelnék.
Titok
Amit írtál,azt hívják demoralizálásnak, orbáni filozófia.
Feladatok a “demokratikus” pártok számára:
1. A látszatparlamentet elhagyni.
2. Alternatív parlamentet létrehozni.
3. Alternatív választásokat megszervezni.
4. Alternatív hatalmi struktúrát kiépíteni, működtetni.
Amen.
Szeretném felhívni a figyelmet arra,hogy Gyurcsány a fentieket,mint helyzetelemzés,Öszödön megtette!Viszont a mostani elemzésnél villant át előszőr az agyamon,hogy miért vált fekete seggűvé, az egész magyar politikai “elit” vagy mondhatnám,majdnem az egész magyar értelmiség szemében!
A Bajnaival kapcsolatos okfejtést is egész egyértelműen ábrázolta Gyurcsány,az ATV Egyenes beszéd c. műsorában!
Az egész morbid megközelítés,hogy esetleg azért kiáltsuk ki ma bűnösnek,mondhatnám gyengének,mert nem hagyta belehajszolni az országot egy véres polgárháborúba 2006-ban.
Hogy nem volt elég erős? Kérdem én,hogyan lehetett volna erős,ha a mögötte álló párt gyenge volt! Hogyan lehetett volna erős,ha azok akik az ideológiai hátteret biztosították,hátba szúrták?Pont amiatt,amiről most az elemzés szól! Hogy miért nem akkor állt fel? Mert szerintem,nem hitte,hogy ez megtörténhetett! Persze lehet azt mondani,hogy a gyengeség akkor is gyengeség,és ez igaz.Mindezek szétbogozhatatlan velejárójaként, a legnagyobb következményekkel járó gyengesége az volt,hogy nem akkor mondott le.Ez leamortizálta az akkori és a jelen lehetőségeit számára és az ország számára! Kár érte! Kár értünk! De Gyurcsány hosszútávfutó,nem véletlenül tart tőle – NEM MÁSTÓL – az Orbán Viktor által vezetett jobboldal!
Kedves Bartus László! Régóta olvasom, és értek egyet szinte minden alapvető véleményével. Az e cikkben megfogalmazottakkal is: hasonlóan keményeket gondolok Juhász Péter szerepéről, és hasonlóan látom ennek az új mozgalomnak a lehetséges zsákutcás voltát. De vannak azért reményeim: azt hiszem, az összegyűlt, sokarcú, sokszínű, sok indulatú tömeggel a háttérben a mozgalom új vezetői nem sokáig fogják megtűrni ezt a demagóg, pöffeszkedő, militánsan kirekesztő új diktátort sem. Sokaknak nem tetszik a – meglehetősen átlátszó, önleleplező – megannyi nyilatkozata, fellépése. A környezetemben levő emberek elég világosan elhatárolódnak tőle, igazán csak a média fújta fel. (Érdekes adalék: maga mesélte, talán a Klubrádióban, hogy igazán nem az ő ötlete volt az első, a sajtószabadságért szervezett demó sem; az eredeti ötletgazda kérte a segítségét, mert elmaradt a szervezéssel, Juhász Péter csak rendezvényszervezőként keveredett az egész élére. Most pedig nem tud szabadulni a tömeg látvány okozta eufóriától.) De azok, akiknek “nem tetszik a rendszer”, keresik a kivezető utat, és ma ez az egyik közeg, amelyre figyelni kezdtek nagy tanácstalanságukban. (Olvasta a mai Nézőpont Intézeti jelentés? Azt mérték, hogy ha most vasárnap lennének választások, a választók 5 %-a (!) Bajnaira és az együtt mozgalomra szavazna). Az emberek nagy része józan, abban az értelemben legalábbis, hogy nem forradalmárok, egyszerűen demokratikus megoldásra vágynak, kapaszkodnak tehát ebbe lehetőségbe is. Nem tudják, de nyilván érzik, ha elfogynak a demokratikus változás esélyei, (és sokan már tudják, hogy igen, már el is fogytak talán), akkor itt erőszakhullám lesz, amitől joggal ódzkodnak.
Egy ponton ítélem most pontatlannak az ítéletét: A Szolidaritás mozgalomról nem állítható, hogy nem létezik. A lakóhelyemen egy éve működik csoport, segítem őket. Számos megmozdulást szerveztünk, útlezárásoktól aláírásírás gyűjtéseken át karitatív akciókig, ) megetettünk már néhány száz embert a saját pénzükön). Tudom, hogy ez ne hoz megváltást semmilyen értelemben; de arra jó a mozgásunk, hogy sok emberrel tudunk szót váltani, és azt tapasztaljuk, hogy bátorságot ad egyre többeknek, ha látják, hogy néhányan nyíltan kifejezik a véleményüket. Ezt gondolják sokan a Szoliban: az a dolgunk, hogy minél több embert motiváljunk e elégedetlenségének (közös) kifejezésére, lássuk el őket racionálisabb érvekkel az “orbán takarodj!” indulata mellé. Több vidéki Szolidaritás csoportot ismerek, (van megyeszékhely, ahol a napokban bővült ötszörösére a létszámuk), és tudom a FB-ról, hogy számos településen valóban és hathatósan dolgoznak. Kónya Péter – akit hasonlóan és azért becsülök, mint Ön – pedig azért dolgozik, hogy e csoportokat valóban szervezetté alakítsa. Nos, ebben valóban nagy hiányosságok vannak, (ezt maga is nem egyszer szóvá tettem és teszem; hiányzik a mozgalomból az profi szervezetfejlesztő tudás és szakembergárda, amely egy országos szervezetnél nélkülözhetetlen.) Lehet, hogy túlzás hatszáz egynéhány települési csoportról beszélni, ahogyan ezt mondják a Szolidaritás vezetői – de biztosítom, több tucat városban vannak csoportok. Talán az egyesületté való alakulás enyhít majd ezen a problémán. Tudom azt is, hogy a nagyobb kérdés az: mire lesz jó ez a mozgalom, hogy csatornázza be az összegyűjtött szimpatizánsok véleményét, tetterejét egy leendő kormány, sőt rezsimváltás folyamatába. Számos kérdésem van nekem is ezzel kapcsolatban. De örülök, hogy találtam egy mozgalmat, amely keretet adott az én elégedetlenségeimnek. Köszönöm az írást, jó volt olvasni; megosztottam, remélem, beszélünk róla a mi szolis csoportunkban.
kedves Bartus Úr
Nagyon jó ez az irása is.
Sajnos a helyzet ennél is rosszabb.
Itt 10-17 féle szervezet készül gyakorlatokkal,
lövészetekkel és más egyéb összekovácsoló
tevékenységekkel, a nemtudom mire. Ez onnan
nem látható. Itt is főleg abból sejthető, hogy a
többféle turul nagyon felbátorodottan veri a
mellét.
De sejthetően a vezér is tud róla, mert már a
tüzoltóink – vizipuska helyett – igazival próbálják
a Zorbán tüzét locsolgatni. (legalább is a felső
vezetés szándéka szerint.) Mégsem a klf gárdákat,
goj motorosokat, betyárseregek változatait akarják
kordában tartani, hanem az ellenzéket.
Közben az átépülő elnyomó hatalom állandó
fejlesztése van napirenden. Gondolom az emlitett
szervezetek képzik a segéderőt. Velük együtt
fenyegetnek, de bármikor kirúghatók lennének,
ha nem nőttek volna ilyen nagyra.
Némi bizonyitékként, már a városok és falvak
neveivel jelzett honlapokon is látható a változás.
Sajnos mi innen ezt látjuk a zsákutcából.
Tisztelettel
Túlavasúti
Jól látszik , hogy ennek az országnak annyi meg egy bambi.Saját erőből itt semmi nem fog történni csak pofázás meg politikai elemzések tömkelege.nézzétek meg a szarházi papcsák vagy rogán stb milyen nagy pofával szövegel mostanában , ezek senkik voltak anno és azok is maradtak.Egyre bátrabban hazudnak a pofánkba , és egyre erőszakosabban ahogy érzik semmi reakció a hazugságaikra.Napról napra épült fel a világ egyik legmocskosabb rendszere és ez azért is szomorú , mert akik elkövették nem harmadik országbeli vagy fél ázsiai elmaradott diktátorok hanem tanult és jogot végzett huszadik századi emberek.legszívesebben beleszarnék az egészbe de a gyerekeim miatt nem tehetem.Az már most is jól látszik az erőszak itt csak jobb oldalon divatos balról csak nyuszii ül a fűben.ezért nem kell hibáztatni minket mi azt tanultuk a szüleinktől , hogy a balhét kerüljük el .Idehaza megoldás nincs talán az európai hatalmaknak nem csak félvállról kellene venniük amit velünk művelnek , és most már eljöhetne a betartás időszaka is.Ha engem valaki ennyiszer elküld a búsba mint az igen tisztel miniszter akkor én nem ,hogy a társaságát nem keresném de ott tartanák be neki ahol tudnák , és felülvizsgálnám minden egyes törvényüket amiket csak saját maguk bebetonozására hoztak.Miért nem kérdezi meg őket valaki ki kérte erre , ki hatalmazta fel erre őket ,neki szolgálni és nem kiszolgálni kellene önös politikai érdekeiket.Végezetül ha valaki vagy valakik akár érdek csoportok akár demokratikus erők nem fognak valamilyen úton módon segíteni külföldről akkor szembe fogják magukat találni egy olyan rendszerrel ami a 21-ik században szégyen és elképzelhetetlen volt alig 3 éve.Mos még hallatszik egy két segély kiáltás nemsokára már az se………………………..
Én csak csodálkozom. Kedves Bartus úr ! Hogy lehet az, hogy tisztábban látod kinnről a magyar viszonyokat, mint nagyon sok ember hazánkban.?
Amit leirtál annak egyetlen mondatába sem lehet belekötni.
A diagnózis tökéletes. Igaz nagyon sok minden hiányzik belőle.
Azt hiszem most tudatosan nem írtál róla. A kérdés igy hangzik: neki lehet e menni ezzel az MSZP-vel – ha már senki nem vállalja fel amit fel kellene – a választásoknak?
Nincs-e abban nagyon sok igazság, hogy át kell esnie s ha lehet most egy tisztítótüzön? Amíg mindazok a párton belül vannak akik Gyurcsányt elárulták akár a 2006 os államcsinykisérlet idején, előtte annak kiváltásával és azt követően még mindig belül vannak nem életveszélyes-e bárkinek is szövetséget kötni velük.
Miért van olyan érzésem, hogy két elnöke van a pártnak? Egy aki a hétvégi cikkeket írja és bátran felszólal és egy akit bénává tesz az ortodok politikusi háttér.
Ordítani, kiabálni, tüntetni kellene már egy éve . Miért is nincs így? Az alaptörvény elleni tiltakozásul mások tömegdemonstrációkat rendeztek, a párt meg felállított egy sátort, legyen hol aláírással tiltakozni. Még el sem fogadták a választási csalást lehetővé tevő alkotmánymódosítás de ők már most bejelentették elindulnak vidékre felvilágosítani az embereket a regisztrációról. Ahelyett, hogy már tömegek skandálnák illegitim az alaptörvényt vonják vissza.
Jó lenne ha összeszerveződnének a november 12-i, esti élőláncban mely az alkotmány módosítás és a választási törvény ellen készül a DK szervezésében. Talán lehetne rászervezni is. Talán a gyerekekre vigyázhatna a bébiszitter is.
Van mögöttük egy másik háttér, mely bábfiguraként irányit felelős pozícióban lévő embereket?
Amit leírtál annak az az eredménye, hogy a nép bizalma elveszett. A politikai elittel szemben és általában is. Most aktuálisan az Orbán rezsimmel szemben.
Viszont úgy tünik új helyzet kezd kialakulni. A frontok nem a kormányzó párt és a demokratikis ellenzék között kezd kinyilni hanem a mindent centralizálni akaró hatalom és a nép között.
Mert nem hiszem el sokáig fogja támogatni az a fideszes önkormányzati képviselő pártját aki alól épp most vesznek el vagyont, pénzt , önkormányzatiságot. Bábuvá silányítva őket saját életterükben.
Nem hiszem el sokáig támogatják a vidéken élő fideszesek a pártot a járások kilalakitásál ahová parlamenttből kiesett poltitikai komisszárokat fognak ültetni. Átrendezve a vidéki hatalmi viszonyokat.
Az, hogy az államigazgatás minden szintjén elurakodott a félelem az biztos vissza fog köszönni.
Azok a fideszes vállalkozók sem tapsolnak ahhoz hogy a központi gépezet elszívja előlük a közbeszerzéseket és a munkát.
Nem sorolom tovább azokat a területeket ahol komoly helyi fideszes érdekeket sért a centralizálódó hatalom. Csak még egy. Például az önkormányzati hitelátvállalás kérdése.
Aki tisztességes volt azt büntetik aki Orbán parancsára rabolt az mentesül az adósság alól.
A konkluzió. Az orbán rendszer ellen egységesül az ország. Új front , új szerepek amihez új válaszok kellenek. Össze kell fogni és egységesíteni az Orbán által széttépett országot.. És meg kell kezdeni a romokból az újjáépítést.
Hatalmas az értelmiség a média s a demokratikus ellenzék felelőssége ebben.
Szélesebb a tábor, mint a mai demokratikus ellenzék. Meg kell tudni szólítani őket.
Bajnai szegény nagyon egyedül van. A zavaros Milla , a szárnyait épp bontogató Szolidaritás között őrlődve a MSZP által féltékeny és talán még ellenséges szemekkel is figyelve egy tiszta ember aki életét elkötelezettségből épp most áldozza fel, hogy jobbítson az országon.
Ne engedjük, hogy megbukjon! A változást akaró választói többség akaratával hozzuk olyan helyzetbe, hogy kikerülhetetlen szereplője legyen egy pártok között szükségszerüen létrejövő választási koalíciónak.
Kedves Admin.,
Hogy tudnalak elerni? A Facebook-on mar nem latlak nagyon reg es az email cimed nem fogad uj emaileket…
Bajnai nem tud a vízen járni, és úgy látszik, ezt már most is tudatosítani akarja a támogatóiban. Talán ezért tette a 2006-os “rendőrterror” kijelentését, mert tudja, hogy ezen a balos szavazók ugyanúgy fennakadnak, mint Gyurcsány Nagy Imre választásán Kádárral szemben. Azaz érzékeltette, hogy nem hibátlan, nem csalhatatlan, és bizony gesztusokat fog tenni a jobboldal irányában is, amik nem fognak a balosok ízlésével találkozni. Kár, hogy nem eleve egy jobbközép pártot alapított, vegyült a Millával és az inkább balra sorolható Szolidaritással. Tisztább helyzet lett volna – és Gyurcsánynak megint igaza volt – nem lesz az jó, hogy a Milla színpadán bontott zászlót.
Igen, így van Kekec!
“Bajnait sokra tartom. Fontos szerepe lehetne az ellenzéki együttműködés létrehozásában, Orbán leváltásában, a leendő kormányzásban. Most sokak meglepetésére szónok lesz a Milla tüntetésén. Ellentmondásos helyzet. Ha Gordon a Milla élére akar állni, akkor ez teljes tévedés. Ő nem osztozhat a múlt eltörlésének, az MSZP és a DK megbélyegzésének politikájában. Ha meg az ellenzéki együttműködés meghirdetését tervezi, akkor nagyon rossz színpadot választott. Bárhogy is, Bajnai mostani döntése több, mint ellentmondásos, hajlok rá, végzetes stratégiai hiba.”
Gyurcsány Ferenc október 11.-i blogjából idéztem
http://www.demokratikuskoalicio.hu/index.php/2011-12-05-15-42-05/blogok/gyurcsany-ferenc-blogja/3485-a-milla-es-bajnai
Ez már nemcsak tükörkép – tényfeltáró dokumentum! Gratulálok!!!
:(((
Láng László: Kékgolyó utca 2/a?
Ez jóóóóóó :
” éhesebbnek látszik mindegyiknél ”
Na ja.
A hungry parlament ! Meg az oda betüremkedni kívánó újabb hungryk !
Friss adalék Bajnaihoz, saját szavaival:
.
“Bajnai jobbnak érzi magát Matolcsynál
Ő maga elvette a 13. havi nyugdíjat, de a Fidesz-kormány szerinte háromhavi jövőbeni nyugdíjat is elvett. Az unortodox gazdaságpolitika szerinte nem más, mint az ország tartalékainak felélése. Azt mondja, gyerekeink generációjának életét teheti tönkre, ha 2014-ben marad a mostani kormány. Vajon az MSZP-nek kaparja ki a gesztenyét? Hogy emlékszik a 2006-os rendőri atrocitásokra? Interjú Bajnai Gordonnal.”
http://index.hu/belfold/2012/10/29/bajnai_interju/
Sajnos, hogy igaz! Köszönöm!
Bajnai túl sokat határolódik el.
Szóval ha már most az elején elveszíti az emberi tartását, én nem sok jövőt jósolok neki.
Miután a Millát az elejétől közelről láttam, egy percig sem bíztam a vezetőiben. Sajnos, hogy most ezektől függünk. :(
Ismét egy megszokott, alapos értékelés a szerkitől, köszönet érte.
A kommentelők közül egyetértek Norbert, ProTestOrr, öregpg véleményével, valamint igazat adok Gyöngyi Péternek Gyurcsánnyal kapcsolatos és Láng László Juhász P.-ről ill. a Szolidaritásról tett megállapításaival, és a végén kekec nek is igaza van.
baluka
Naná! A végén csattan az ostor.
Egyébként meg Juhász kisebbségben van Bajnai HaHa-jával és a Szolival szemben, és annyiban alkalmas politikusnak, hogy a közhangulatot érzékelve képes volt egy kicsit visszavenni a nagy pofájából. Szerintem hasznos: legalább mindenki számára érzékelhetővé tette az ellenzék végpontjai közötti távolságot és az összefogás nem egyszerű voltát.
Lehet gyalázni a Millát, leszólni a Szolidaritást. De ki tett többet, látványosabbat náluk? Lehet jobban csinálni, semelyik pártnak nincs megtiltva, hogy százezres tömeget hívjon az utcára, mint a Milla, hogy szinte minden hétre szervezzen valamilyen megmozdulást, mint a Szoli, hogy reális és józan elemzéseket írjon, mint a Haza és Haladás. Bekerült-e még valaki rajtuk kívül a nemzetközi sajtóba? Tudott-e bárki rajtuk kívül beszédtémává válni hetekre? Egy hét alatt 23.000 like-ot begyűjteni? (ez már most meghaladja az mszp-ét, és közelíti a fideszét – persze nem orbánét)
A Szolidaritás pedig teszi a dolgát: az egyes településeken összefog hol az mszp-vel, hol az lmp-vel, dk-val, hol ki van jelen, és ezzel bontja a falakat.
A jobboldali szavazókat pedig nem feltétlenül megnyerni kell, de együtt élnünk velük muszáj lesz. Ezért fontos lenne, hogy olyan legyen a következő miniszterelnök, akire bár sosem szavaznának, de nem is érzik magukat olyan kisemmizettnek, megalázottnak, mint most mi. Igen, ez is cél.
Nem ertem ezt a Trianon dolgot. MO vesztese lett a VH-nak, feltetel nelkuli fegyverletetelt kelett vegrehajtania. A gyoztesek diktaltak a felteteleket es az akkor magyar fel alairta, vagyis MAGARA NEZVE KOTELEZOVE TETTE.
utolag azonban nem jon be a dolog es elkezdenek larmazni ellene. Ilyenkor csak egyet lehet tenni jol elverni a hobolgo fasisztakat es megint minden csondes lessz.
Mert a fasisztakat jol EL KELL VERNI. (A szerzodes megsertese a fasizmus megturese, a Garda , a Horty szobrok , meg a naci “irodalom” megturese.)
Ez is egy zsákutca, utasnak fővárosnak egyaránt::
.
“Európában Budapesten a legdrágább a BKV-jegy
.
Akár megvalósul a Főváros által tervezett jegyáremelés, akár nem, a budapesti buszjegy már így is Európa legdrágábbja a nettó átlagbérhez képest. Míg egy magyar átlagfizetésből 433 budapesti buszjegyet lehet venni, addig egy bukaresti vagy egy római lakosnak közel háromszor ennyi buszjegyre futja saját hazájában. Nem csak az átlagfizetéshez képest költséges a budapesti közlekedés: ha a tervek szerinti legmagasabbra emelik fel a jegy árát, akkor a kelet-közép-európai régióban nem lesz a magyar 370 forintos buszjegynél drágább egyetlen országban sem – áll a Policy Solutions politikai elemző intézet legfrissebb gyorselemzésében.”
Tovább:
http://atv.hu/cikk/20121031_europaban_budapesten_a_legdragabb_a_bkv_jegy
Távol élek, örömmel veszek minden magyarázatot az otthon történtekről.
-
Amikor a Fidesz és Orbán hatalomra került, megdöbbenve láttam, hogy aki munkahelyeket, megújulást és annyi minden szépet jót ígért, amiben a feneség, hogy nem lehetetlen csak éppen nem egy olyan tudatlan tehetségtelen embertől mint ő – és ez az a fontos apróság ami az ígértekben hívőknek nem tűnt fel – az első dolga volt, hogy felszámolta a köztársaságot.
-
Miféle megújulás ez?? Kiirtani ellenzéki pártokat, felszámolni a demokráciát, összeveszni a nemzetközi közösséggel, kirabolni az országot és önkényesen eltörölni a köztársaságot.
-
Eltörölte a köztársaságot. Nekem ez már mindent elmondott. És az emberek bambán tűrik, de amikor az öszödi beszéd elhangzott, megvadultak, vagy hagyták magukat megvadítani.
Eszemben sincs sem Gyurcsánnyal foglalkozni, sem védeni őt, pusztán csak az arányérzékem tiltakozik ez ellen, hogy a kicsire nagyot ugranak amikor meg tényleg nagy a baj és mozdulni kellene átmennek az emberek zombiba.
-
Nem tudom Bajnai vagy ki más lehet képes hegyeket megmozgatni, egy ilyen helyen. Nem tudom mi fog történni.
Eagle
2012. november 1. csütörtök
03:18
Gyurcsánnyal kapcsolatos gondolataidra.
2006 őszén, volt egy nagy összefogó erő, amely azt tűzte ki célul, hogy akár vérfürdő árán is, megdönti Gyurcsány hatalmát! Az erő, nem más, mint a jelenlegi és az akkori jobboldali tőke akarata, és Orbán Viktor személyisége! Az emberi ostobaság és gyarlóság, határtalan! Az emberek tetemes része, nem gondolkodik és megvásárolható!
Ez vonatkozik az összecsődített, sőt importált tömegre, és vonatkozik azokra az értelmiségiekre, akik rohadt jó megélnek azokból a nyilatkozatokból, tanulmányokból és cselekedeteikből amellyel kavarják a szart!
Ezzel már meg lehet embereket vezetni! Különösen azokat az embereket, akik ennek a mélyére nem mennek bele.
Ha meg az ellenkezőjét cselekszik annak, amit gondolnak, akkor aljasabbak, mint amit gondolnánk!
Az ellen oldal vezető prominensei, nem akarnak vért, és mindenáron hatalmat! Ez az összefogó erő hiányzik, és lehet morbid, de úgy látszik, az emberek még mindig nem fogták fel, hogy helyettük senki nem fog cselekedni!
Halljuk meg végre a hívó szót!
A lényegi kérdésekben van valami hasonlóság azzal,amit én is képviselek! Persze a részletekben sok vitatni valóm van!!! A végkövetkeztetésben azonban alapvető vitám van!!! Én nem tartom “ördögtől valónak”, hogy Bajnai éppen ezzel a két szerveződéssel kötött szövetséget!!! Ez még akár jó, és eredményes is lehet! Na és persze KUDARC is!!! Habár éppen a két szerveződéssel kapcsolatos kritikáiban sok az igazság! De a változáshoz és változtatáshoz való jogot és lehetőséget nem lehet kizárni, vagy elvitatni! Igenis,m van arra esély, hogy egy ilyen szerveződéssel összefogjon az egész demokratikus politikai erő! Ez azonban CSAK esély!!! MÉG!!!
Nos a következő hónapokban elválik, hogy alkalmas Bajnai politikusnak is, vagy nem tudja túllépni a technokrata árnyékát. Ha semlegesíteni tudja Juhászt, anélkül, hogy elveszítené a mögötte álló támogatókat, akkor alkalmas. Ráadásul ott van mellette Kónya is, aki azért már szervezettel és az összefogás iránti tényleges elkötelezettséggel rendelkezik – eddig.
Viszont a cikkekben van néhány ellentmondás, vagy csak nekem tűnik annak?
Itt:
“ha Orbán a mérhetetlen butasága és tehetségtelensége folytán előbb megbukik, mint ahogy az kívánatos lenne (ez azt jelenti, hogy nem végleg bukik, és nem derül ki róla, mire képes, és mi áll a hazugságai mögött), akkor minden kezdődik elölről. ”
Ez a szövegrész mintha amellett lenne, hogy Orbánt hagyni kell 14 után is kormányozni, amikor már a leghülyébbnek is feltűnne, hogy tönkre tette az országot, és nemhogy javított volna, de mindenen csak rontani tudott.
Viszont a Most kell magára hagyni a fideszt-ben:
“Ha diktatúra van, akkor legyen diktatúra. Orbán érdeke, hogy a demokrácia hazug látszatát fenntartva abszolutisztikus hatalmat gyakoroljon. Aki ehhez asszisztál, az Orbán malmára hajtja a vizet.”
“Aki asszisztál ehhez a csaláshoz, bűnrészes, és hosszú időre segít meghosszabbítani a demokráciának álcázott diktatúra uralkodását.”
..
Most akkor hagyjuk, hogy Orbán a saját szarába fulladjon – azaz hagyjuk, hogy meghosszabbítsa a hatalmát, vagy pedig “nem asszisztálunk” azaz meg se próbáljunk harcolni ellene?
Ez kísértetiesen hasonlít a fidesz Minél rosszabb az országnak, annál jobb az ellenzéknek elvre. Hagyjuk ellenállás nélkül garázdálkodni, hogy hamarabb túlessünk az orbáncon?
Nem fognak lemondani a hatalomról mert akkor egyenesen mehetnének a börtönbe azért a sok szemétségért amit az emberekkel meg az országgal tettek.Érdekes az a felvetés is amit mostanában mondanak , hogy törvényben tiltják meg a szocik választáson való részvételét , na akkor mi van?Olvastunk már román 500 ezres levélkékről, kínai szavazókról ,úgy hogy ne idegeskedjetek ők se ülnek a babérjaikon amiről ti még csak álmodoztok azt ők már rég lemodellezték és már gyártják ellene a törvényeket.Aki itt demokratikus választásban hisz az vagy vak vagy agy mosott Fidesz zombi.Minden szavuk minden megnyilvánulásuk szégyen a magyar emberekre demokráciára nézve , ők már kiépítették a saját birodalmukat most már csak finomítgatják utána pedig jöhet az erőszak is mikor a kisembernek és a demokratikus erőknek már semmi sem lesz a tarsolyában.Már rég vérnek kellet volna folynia mégpedig az övéknek akik így elárultak mindent és mindenkit ,és amíg ez nem lesz ne is várjatok változást csak nézzétek ahogy nap mint nap belehazudnak a pofánkba egy olyan világ nevében ami legfeljebb a diliházban gyógyszer bevétele előtt lenne valóságos és reális…………………………………
Kedves Bartus László Úr!
Ön előtt is szabad a pálya…
Ha úgy gondolja, hogy a kilábalás csak az elmúlt több mint 20 év törlésével kezdhető meg, és tenni akar, akkor kérem, alakítsa meg “vegytiszta” pártját és nyerje meg a 2014-es választásokat.
Én -a múltam alapján is- ebbe a pártba beléphetek…
Szal kérem, segítsen nekünk!
Mikor és hova menjek, hogy a mai törvények alapján és azok betartásával a párt bejegyzéshez szükséges adminisztrációs és hivatali ügyek elintézésében részt vehessek?
Kik még azok a hozzám hasonlóan motivált emberek, akik szintén megfelelnek a “vegytiszta” követelményeknek és hajlandóak csatlakozni? Hova menjek, hogy találkozhassunk?
Annak érdekében páldául hol és mikor szórólapozzak, hogy a rendezvényeinken kiderüljenek a céljaink, és azok végül eljussanak a nagy tömegekhez is?
Szal kérem, a gyakorlati megvalósításban adjon útmutatást!
Köszönöm!
Olvasom a híreket Bajnai Komlói szerepléséről.
http://index.hu/belfold/2012/11/01/bajnai_kicselezte_a_jobbikos_tuntetoket/
Feltünik, hogy mit keresett ott Puch László az MSZP volt pénztárnoka a szörnyű titkok tudója?
Hangulatjelentést kell készitenie? És kinek fogja küldeni? Üzenetet hozott? Kitől? Miről?
De szeretném tudni a válaszokat ezekre a kérdésekre.
Mindezek mellett és ellenére:
A harcos Gyurcsánnyal ellentétben a békés Bajnai képes lehet a Biblia fegyverével legyőzni a főgonoszt.
Szerintem.
Attól függetlenül,hogy a cikk írójával teljes mértékig azonosulni tudok,a sok,sok jó hozzászólás mellett,kiemelném Gyönygyi Péter(2012november 1 csütörtök 07:33) írásbeli reagálását a témához.Ajánlom figyelmébe mindenkinek!
Össze szabad foglalni a cikket?
.
Ennek az országnak annyi.
Regisztrációnál is NAGYOBB GALÁDSÁG VAN Magyarországon !! ! ! !
.
ELŐZETES VÁLASZTÁSI MANIPULÁCIÓ !
.
Ebben a pillanatban fel kell jelenteni az EU-nak, az USA-nak és a nem feudális fejlödő világnak, hogy orbatovék már most is választási csalást követnek el azzal, hogy az adófizetői pénzekből félretájékoztatják a közvéleményt, a nem fidesz gondolkodó adófizető pénze is agymosásra és félre tájékoztatásra megy el .Nem kapják meg a felelős döntésükhőz szükséges információt !!
Könnyen bizonyítható, nehezen védhető.
(távlati , katolikus iskolák agymosásáról most ne is beszéljünk)
Nincs kiegyensúlyozottság. Van személyes fenyegetettség,egzisztencia féltés (nálunk ha valaki nem dolgozik,- az alacsony bérek miatt- hetek alatt éhhalál közeli állapotba kerül*) és a túlélési ösztön bizony önkéntes cenzúrához és lapításhoz vezetett.
.
Kérem tegye meg valaki a feljelentést !
.
* ezt kérem a nyugati vélemény formálok számára lefordítani, elterjeszteni ! ! ! (mert szerintem enélkül teljesen értetlenek a magyarországi helyzettel kapcsolatban)
.
Hajrá Magyarország, bukjon a diktatúra !
Nincsenek egyértelmű gondolataim ezt a cikket és a kommenteket olvasva.
Nem vagyok Juhász Péter rajongó, de nem látok olyan politikai/civil erőt, ma Mo-gon, akinek a zsebe olyan üres mint Juhászé, és akkora mozgalmat tudott elindítani, mint a kreatív gondolkodású Juhász.
Ha tegnap láttátok a vele készült interjút, elmondta, hogy nem ő zárta ki a DK-t, hanem Gy.F. nyilatkozta a múltban Olgának, hogy nem akar együtt dolgozni velük. Ezután azt is elmondta, hogy ha mégis úgy dönt a DK, hogy jönni akar, természetesen nyitva előttük az ajtó – közös megegyezéssel.
Nem kellene ezt a lehetőséget mindjárt magocska korában megölni bukásjósló szövegekkel, elvenni a lehetőséget attól, hogy jó dolog lehet belőle. Ha olyanok akarunk lenni mint amit a jelen vezetőink elvárnak (depressziós, mindenbe belenyugvó népség), akkor hajrá.
Azt láthatjuk, hogy az EU-ra nyugodtan várhatunk, mert egy-egy döntésükhöz szükséges időt egy rohanvást romló állapotú ország ki nem tudja bekkelni. Ha sokat várunk a tökéletesre, akkor egy nap arra ébredünk, hogy a nem egyet értő népséget lecserélték a megfelelően gondolkodó, a világból bárhonnan előszedhető (jól megfizetett) magyarokkal és nekünk tényleg annyi.
Ez így kerek:
… lecserélték a megfelelően gondolkodó, a világból bárhonnan előszedhető (jól megfizetett) magyarokkal, és rosszul fizető nem magyarokkal …
figyelő
Látod, milyen könnyen meg lehet vezetni téged is? Eszedbe sem jut megkérdőjelezni, netán ellenőrizni amit Juhász mond, pedig ha valaki/valami, akkor Gyurcsány és a DK tette világossá, hogy minden feltétel nélkül az együttműködés mellett vannak. Gyengébbeknek – és neked: az együttműködés nem azt jelenti, hogy valaki/k beállnak Juhász MÖGÉ. Azt hiszem ezt Kuncze is eléggé világossá tette, és mostanában Juhász-bolhának is kezd derengeni, hogy mégsem ő csóválja a kutyát..
VISSZA A JOGÁLLAMOT !
http://www.klubhalo.hu/pic/hetolajfa1108.pdf
Skizofrén helyzet: egyfelől igen pontosnak érzem az elemzés nagy részét, másfelől, mint Szolidaritás-aktivistát (aki csak megerősíteni tudja mindazt, amit Láng László és ElPocoLoco írtak) végtelenül bánt és igen rosszkedvűvé tesz a Szolidaritás nagyképű lesajnálása ezen a különös összefogáson belül, holott a valóságban a három résztvevő “csapat” közül egyelőre pontosan a Szolidaritás az egyetlen, amelynek, VAN szervezete. A Szolidaritás lassan másfél éve szinte minden nap hallat magáról valamilyen akcióval országszerte, és érdekes módon a tevékenysége – talán mert kevésbé a pesti értelmiséghez kötődik? – alig-alig üti át a médiaérdeklődési küszöböt. Nem lett különösebben érdekes Bartus László szemében sem. Nos, hölgyeim, uraim, tisztelt esküdtek, ezennel vallomást teszek: mivel volt valami csekély részem a létrejöttében, el tudom mondani: a Szolidaritást kifejezetten azért hívták életre, hogy a “prolikat” szólítsa meg, azokat a tömegeket, amelyek nem sem az “illata”, sem a jelszavai hosszú időn át nem igazán voltak kedvesek az érzékeny Milla-orrok és budapesti értelmiségi orrok számára. Tán még ma sem azok. Ám ezek lesznek azok a tömegek, akik – ha egyáltalán lesz még választás – szavazni fognak, és ők azok is, akiket eddig csak a Jobbik szólított meg, Ha – és ezt bizony lassacskán egyre több értelmiségi is észreveszi – továbbra sem beszélünk hozzájuk, akkor átengedjük őket a fasisztáknak vagy a teljes közönynek. Valószínűleg nem véletlen, hogy az október 23.-i tüntetésen már számos jelentékeny magyar értelmiségi – például Heller Ágnes is – fontosnak tartotta, hogy ezzel a nem létező szervezettel vonuljon. Kónya Péter volt az elsők egyik, aki nem csak megértette ezt, hanem tett is egy-két “fontos dolgot, fontos időben”, amit azt Bartus úr is elismeri. Nem gondolnám, hogy munkára van szüksége. Én úgy látom, hogy van tenni valója bőven. A Szolidaritás nagyon is él, és működik. Legfeljebb lehet, hogy olyanok dolgoznak benne, akik kevésbé értenek az erőszakos könyökléshez, a pénzszerzéshez és a kirekesztéshez másoknál, így kiesnek a látótérből. Viszont nem is a láthatóságot tartják tevékenységük legfontosabb részének.
Azt hiszem, többeket zavar az, hogy Bartus Lacit követve szóba hoztam a Bibliát. Pedig Isten bizony, hogy nem ördögtől való.
-
Akkor sportnyelven:
Bajnai is focista.
Ismeri a pályát.
Tudja, hogy mi a különbség a nézőszám és a lefizetett nézők között.
Bajnai kapus, de nyert már kapus is meccset.
Volt már kapus csapatkapitány is.
Volt olyan, hogy kapus rúgta be a nyerő tizenegyest, mert a többieknek tele volt a gatyájuk.
STB.
janos444
2012. november 1. csütörtök
13:52
A Szolidaritás látható és Kónya is jól muzsikál – sokan vagyunk vidékiek, akik szívesen vonultunk volna veletek. Kónya sem ekézte ugyanazon a szinten az előző 20 évet, mint a Milla – ez Bartus úr szövegéből is kiderül. Örülni lehet a vidéki szavazásokon megnyilvánult összefogásnak is – remélhetőleg ez így, vagy még jobban fog fojtatódni. Láthatod azt is, hogy a “nemzet nézőpont intézete” milyen komoly szükségét érezte annak, hogy politológusai azonnal közvéleményt “kutassanak”, majd megállapítsák, hogy az Együtt 2014 mozgalom elvonja a DK és az LMP szavazóit és ezzel érzékeltessék, hogy nincs nagy baj a kormányzat részéről. ?!?
Csak így tovább, vagy inkább még jobban. ELŐRE!
Elővehetjük a pionír köszöntést újra! :)
8u45ru63
Hello!