Budapest – Az ombudsman szerint a hatályos joganyag nem biztosítja hatékonyan a vízbázisok védelmét, nem fektet kellő hangsúlyt a felszín alatti vizek növényvédőszer-szennyezés elleni védelmére. Szabó Máté ezért több jogszabály módosítását is javasolta – közölte az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala.
.
Szabó Máté ezt annak kapcsán állapította meg, hogy a gödöllői Szent István Egyetem (SZIE) hálózati ivóvízében a jogszabályban előírt határértéket meghaladó mennyiségű nitrátot, valamint növényvédő szereket mutattak ki. Az ombudsman szerint ezzel az egészséghez és az egészséges környezethez való jog sérült, az alapvető jogok biztosa azonban úgy véli, a háttérben az áll, hogy a hatályos jogszabályok nem hatékonyak.
.
A közleményben kitértek arra, hogy a vizsgálatot még 2010-ben a jövő nemzedékek biztosa kezdeményezte.
.
Szabó Máté ombudsman azt állapította meg, hogy az egészséghez és az egészséges környezethez való jogot sértette a vízszolgáltató, az egyetem, illetve az érintett hatóságok mulasztása, mert nem tettek eleget a megelőzéssel, a vízbázis megfelelő védelmének biztosításával, továbbá a kutak és az ivóvízellátó rendszer üzemeltetésével összefüggő jogszabályi kötelezettségeiknek. Más környezethasználók, például a mezőgazdasági termelésben résztvevők felelőssége is megállapítható, ami nemcsak a hálózati ivóvíz minőségére korlátozódik, hanem a vízbázis védelmének megőrzésére is kiterjed, tették hozzá.
.
Szabó Máté szerint a hatályos jogszabályok nem fektetnek kellő hangsúlyt a felszín alatti vizek növényvédőszer-szennyezés elleni védelmére sem. A víziközmű szolgáltatók nem rendelkeznek információval arról, hogy a vízbázisuk területén milyen jellegű mezőgazdasági tevékenységet folytatnak, milyen és mekkora mennyiségű műtrágyát, illetve növényvédő szert használnak fel.
.
Az alapvető jogok biztosa jelentésében a problémák orvoslására több jogszabály módosítását is javasolta, olvasható a közleményben.
.
A gödöllői egyetem ivóvizének szennyeződését 2010-ben véletlenül fedezték fel, amikor egy tudományos kísérlet kapcsán vízvizsgálatot végeztek. Értesítették az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálatot (ÁNTSZ). Miután bizonyossá vált, hogy a kútból nyert vízben a nitrát- és az atrazinmennyiség meghaladta a határértéket. Az ÁNTSZ 2010 októberében leállítatta a szennyeződést okozó kút működését.
.
Solti László, a SZIE rektora tavaly februárban jelentette be, hogy ismeretlen tettes ellen feljelentést tett, mert a birtokába került dokumentumok alapján egyértelmű vált: az egyetem ivóvizét biztosító Duna-menti Regionális Vízmű (DMRV) Zrt. már hónapokkal korábban tudta, hogy az általa szolgáltatott ivóvíz szennyezett, mégsem intézkedett. Hozzátette: a kút leállítása óta többször is vizsgálták az egyetemi hálózat vizének minőségét, és az minden alkalommal kifogástalan volt.
.
Ezzel egy időben a DMRV Zrt. is feljelentést tett közveszély-okozás és közérdekű üzem megzavarása miatt ismeretlen tettes ellen. Vogel Csaba, a cég vezérigazgatója közleményében leszögezte: társaságuk soha nem használt atrazint vagy ahhoz hasonló egyéb szereket, azaz a vízbázis szennyezését ismeretlenek idézték elő; emiatt tettek büntetőfeljelentést. Kiemelte, hogy a DMRV a kérdéses időszakban és azóta is a vonatkozó jogszabályoknak megfelelő minőségű ivóvizet szolgáltatott, illetve szolgáltat.
.
Magyarországon a vízárak a bőséges vízkészlet ellenére nemzetközi összehasonlításban is a legdrágábbak közé tartoznak; a csapvíz ára nem egy sivatagi országét meghaladja.









A cikkben említett atrazin széles hatásspektrumú gyomirtószer, melyet Európában 2004-ben tiltottak be,
azonban többek között az USA-ban máig is a leggyakrabban alkalmazott szer. Fitotoxikus
anyag, elsősorban magról kelő kétszikű gyomok ellen alkalmazzák, főleg a kukoricatermesztésben.
…
Mivel Mo.-on atrazin hatóanyag-tartalmú herbicid nincs – vagy legalábbis nem lehet – kereskedelmi forgalomban 8 éve, nem tudom, hogy kerülhetett a gödöllői ivóvízbe. Szívesen megnézném azt a labort, ahol ezt a szennyezőanyagot határérték felett mutatták ki az ivóvízben…
…
tisztaszivvel 2012. augusztus 4. szombat 19:59
“Aha, érdekes egy fejlemény. Ami egészen összefügghet egy Gödöllőn tartott termékbemutatóval, ahova több környékbeli és helyi lakost hívtak meg és kérték, hogy hozzanak egy üvegcsében a helyi vezetékes vízből. Meg is csinálták a vízminták tesztelését és az elképedő közönség elött nyilvánvalóvá vált, hogy egyenes folyékony patkánymérget isznak már évek óta:-)) Igen ám, de ha vesznek a zepter vízszűrő és egyéb csodakütyüjéből, akkor örökéletűek lesznek. Szerintem innen ered a hisztériakeltés. Ugyanis külföldön már régen jó üzlet az üveges ásványvíz, és konkrétan tudom hogy a magyar csapvíz mikrobiológiailag is tisztább mint az Evian ásványvíz…Szóval, ne dőljünk be se az ásványvízlobbinak , se a megélhetési víztisztítóügynököknek. Örüljünk annak, hogy jó minőségű a vizünk, becsüljük meg, de éppen a minősége miatt drágább is. Mindig mosolygok, mikor kartonszám vásárolják az egyébként nem tisztább ásványvízeket…”
…
Egyetértek tisztaszivvel. Ez egy szemfényvesztés, parasztvakítás lehetett a termékbemutatón. Ezeket a vízszennyező anyagokat csak nagyműszereket igénylő analitikai módszerekkel lehet kimutatni, és ezeknek a műszereknek a használata komoly műszeres analitikai (kromatográfiai) felkészültséget igényel. Kizárt dolog, hogy a helyszínen ilyen vizsgálatot végeztek volna. Ezt elhihetitek nekem, korábban vízanalitikával foglalkoztam.
…
Marcus Aurelius, honnan veszed azt, hogy a 20-30 keménységi fokú ivóvíz egészségre ártalmas? A víz keménységét a benne oldott állapotban lévő kálcium- és magnézium-vegyületek okozzák. Egyébként a magyar lakosság napi kálcium- és magnéziumbevitele 30-40%-kal alacsonyabb a fiziológiailag szükséges mennyiségnél, ezért van annyi időskori osteoporozis. Ha keményebb ivóvizet fogyasztanak, legalább kisebb a hiány…
Egyébiránt az ivóvíz keménységére megállapított határértéknek nem egészségvédelmi, hanem technológiai okai vannak, pl. hogy az ivóvíz-vezetékben kisebb legyen a vízkőlerakódás, ami üzemeltetési problémát okozhat.
…
És végül: a magasabb keménységi fokú karsztvizeknek sokkal jobb az íze és többnyire tisztábbak is…
Másfél órája elküldtem egy hozzászólást, azóta se kép, se hang…
Maeldron, honnan veszed azokat a ….-t, amit leírtál? Hogy gőzöd sincs a témához, az világos. Többet inkább nem is írok…
Chemist: ha minimális szinten értenél a kémiához, tudnád hogy “kálcium” nevű anyag (elem) nem létezik.
.
Ha minimális szinten értenél a táplálkozáshoz, akkor tudnád, hogy az emberi szervezet a szervetlen formában oldott kalciumot nem igazán veszi fel az ivóvízből. Ez az anyag a szerves vegyületekben található kalciumból kérül a csontokba.
.
A vese pedig ozmózis alapján működik, és túl sok bevitt, felesleges, fel nem használt ásványi anyag gátolja a működését. A vas kifejezetten káros a férfiakra, ezért vastalanítják az ásványvizeket.
.
Attól, hogy valami hivatalosan nem kapható, szerinted nem lehet benne a vízben? Érdekes. Fegyvert sem tarthatsz engedély nélkül magyarországon. Szerinted csak a rendőröknek, katonáknak van?
.
Általában az kezd hozzád hasonlóan támadva, a másikat leszólva okoskodni, és azzal előhozakodni, hogy hol dolgozott – kit érdekel -, aki tudja, hogy a saját tudása ingatag talajon áll. A valódi tudással rendelkező emberek szépen, türelmesen elmagyarázzák a többieknek, amit a témáról tudnak. Lásd Róna Péter. Senkit nem néz hülyének, akihez beszél, pedig talán ő a legokosabb közgazdász.
Chemist
2012. augusztus 6. hétfő
17:29
.
Megint késésbe kerültem, csak az előttem író kommentjéhez fűzök hozzá.
.
A kemény víz elsősorban a vesekő-képződésre való hajlam esetén jelent kockázatot, ld. a linkkel elérhető szöveget.
http://terinformatika-online.hu/Content_upload/Rovatok/egyeb/html/pdf/art/2003-5-20.pdf
.
Tanulmányozták a vesekô-elhalálozás
országos átlagtól való
eltéréseit, majd a vesekövesség
egyik rizikófaktorát, a vezetékes
ivóvíz vízkeménységi
adatait a körzetbe esô mérési
pontok adataiból a körzethez
tartozó települések lakossága
szerint súlyozottan átlagolták.
Végül statisztikai módszerrel
összehasonlították a vesekövesség
kedvezô és kedvezôtlen
régióit a vízkeménység alacsony
és magas koncentrációjú
régióival. Kiderült, hogy a
kedvezôtlen régiókban – az ország
területének csaknem egyharmadán
– az országos szintnél
másfélszer több a megbetegedés.
Szignifikáns többlet
igazolható Zala, Vas, Nógrád,
Bács-Kiskun megyében.
.
De sokféle só előfordulhat a vízben, a vízadó talaj összetételétől függően. Ez mind átszámítható valamilyen CaO-egyenérték alapján keménységi fokra, de a szélsőségesen magas oldottanyag-tartalomhoz ugye az evolúció nem igazíthatta hozzá a szervezetünket, az nem a kivételekhez igazodik.Tehát a kivételek ritkán hasznosak. Ha mégis, akkor a témánál maradva, azoknak gyógyvíz a nevük.
Mióta olyan helyen lakom, ahol az öblítő mennyiségétől függetlenül lényegesen keményebbek, érdesebbek a törölközők mosás után, mint máshol voltak (nem kell ám mindenhez drága labor), lényegesen több vesekövem volt.
.
Bízom benne, hogy az ozmózisos szűrés pont ellenkező irányba dolgozik. Megjegyzem, számomra a magas ásványanyag tartalmú vizek voltak finomabbak, a kedvencem a Margitszigeti volt (persze, hogy az szűnt meg), de ezek sem túl hasznosak a szervezet számára.
.
A szűrt víznek alig van íze, eleinte fura. Van, aki szerint gyógyszerízű. Szerintem az utolsó ízt hozza ki a szádból, avokádó után például kifejezetten keserű, ez érdekes. A leves és a tea kategóriákkal finomabb tőle, mint ásványvízzel – igen, főztem ásványvízből levest -, a csapvíz maga a tragédia ezekhez viszonyítva. Forralás után is fura íze van.
.
A mosogatógépbe az utolsó két öblítéshez szoktam szűrt vizet önteni manuálisan. Nem hagy nyomot az edényekről elpárologva, ami szintén bíztató jel.
.
Egy fokkal kevésbé “fémes” az íze, mint a desztillált vizeknek.
Maeldron
“A mosogatógépbe az utolsó két öblítéshez szoktam szűrt vizet önteni manuálisan.”
.
Ezt hogy kell érteni? A mosogatógépek öblítő adagolójának pár cseppje eléri a tökéletes hatást. A legtisztább edényt a szakszerűen használt mosogatógépek produkálják.
“proaktiv”: én hatalmas nagy mosogatógép párti vagyok. Szerintem a világ egyik legnagyszerűbb találmánya. A boltokban kapható legdrágább tablettát veszem hozzá, és Bosch gépem van.
.
Ezzel együtt végig csapvizet haszálva a sötét edényeken szürke foltok maradnak a cseppek helyén. Ezt nem tudja eltüntetni semmilyen tabletta, mert a vegyületeket nem varázsolja ki a vízből, legfeljebb átalakítja (vízkeménység). Az oldott anyag oldott anyag marad a vízben, nem csoda, hogy ott marad a nyoma. Nézd meg a teflonokat. Az egy másik kérdés, hogy a kézi mosogatáshoz képest sokkal tisztább a végeredmény.
.
A szűrt víznek meg nem marad ott.
Marcus Aurelius
-
Az a cikk amit idéztél úgy marhaság ahogy van. Amit Chemist irt azt viszont egy az egyben elhiheted. A vesekö kialakulásának patofiziológiája egész másra alapokra épül. Valamikor még Magyarországon évekig kellet mesterségesen létrehozott vesekömodelleken dolgoznom farmakológiai vizsgálatokhoz. Kevés itt a hely, meg az idö, hogy leirjam de hid el calcium bevitellel nem megy. Aki ezt a cikket vagy tanulmányt irta annak halvány ülkürtfüttye sem volt a témához. Biztos FIDESZ-közeli bölcsész volt és …
De komolyra. Tedd magadévá Chemist ajánlását. Egyél meszet, hogy egészségesebb legyél. Ha pedig majd te is olyan vén hülye leszel, mint én akkor duplázd meg, mert ami a vizben van az bakfitty.
-
Édesjóistenem, de sok marhaságot összeirnak az újságok!
Maeldron: “Az oldott anyag oldott anyag marad a vízben, nem csoda, hogy ott marad a nyoma. Nézd meg a teflonokat.
.
A szűrt víznek meg nem marad ott.”
-
Tudod miért? A jó szürö kiszüri még a keménységet is. :-))
-
Nem azért de észre lehet venni, hogy Magyaországon megszünt a természettudományos oktatás a középiskolákban.
cOLOMBUS: a vesekőnek legalább 6 típusa van, bár általában keverék kövek kerülnek elő. Gondolom, ezt a körülményt azért említetted, mert évekig foglalkoztál vele. Ja, bocs, nem említetted.
.
A kövek 50%-ában van kalcium-oxelát. Aztán ott van a kalcium-foszfát is. Semmi baj. Vicces, amikor valaki azzal érvel, hogy a másik marhaságokat ír, ő viszont évekig foglalkozott vele. Komoly, tárgyilagos érvek ezek. Mind a kettő.
.
Ahelyett, hogy írna tartalommal rendelkező tényeket. A “nem így van” nem tárgyilagos érv. Az felesleges mondat.
.
Az érelmeszesedést is a sok ásványi anyag okozza, mert nem szívodnak fel rendesen a szervetlen ásványi anyagok. És nem a koleszterin, a közhiedelemmel ellentétben, amit a szervezeted magától is előállít, ha nincs elég. Szerintem ne egyél meszet.
Maeldron:
-
“Arzénból egész sokat lehet inni úgy, hogy az ember évtizedekig életben marad, az adagot is lehet fokozatosan emelni. A haja lesz kevesebb az illetőnek, és kétszer annyi idősnek néz ki, de egy darabig még élni fog.”
-
“Ha a határértékek olyan frankók, akkor miért 50-60 év körül van az átlag élettartam, miért nem 100-110. Tudjuk, hogy elérhető lenne az utóbbi.”
-
“Nullára nem lehet csökkenteni a bevitt mérget, ám minden be nem vitt méregmolekuláért hálás lesz a szervezet.”
–
Ezek csodálatos megállapitások Maeldron! Nem haragszol ha mosolygok rajta? Mosolygok, mert ha komolyra veszem kihullik a hajam tölük.
Egy jótanács ha meg nem sértelek vele: kerüld a kémiával kapcsolatos hozzászólásokat, mert ez igy szörnyü, … még laikus szinten is szörnyü.
Kydonna
“mindent a legdrágábbra srófolnak fel, naponta úgy emelkednek termékek árai, hogy már be sem jelentik.”
.
Mert nem értik a piacgazdaság lényegét. Még 22 év eltelte után sem. Lásd legutóbb: a dinnye kormány-kartelles ára még augusztusban is közel 100 forint, amit a nagybani piacon a külföldinek vélt több tonnányi dinnye megsemmisítése követett. Ahelyett, hogy néhány nyári diáktábort beterítenének vele, inkább megsemmisítették tonnaszámra a balgák.
.
Vagy a hús stb. árának a 27%-os áfája, az uniós 5-7-8%-os élemiszer-áfa helyett. Hadd fizessen a magyar, a kormánynak nem számít, nekik az a fontos, hogy hatalmas áfa-bevétel legyen. A nemzeti kormánynak (sic!) mindegy, mennyi éhezés árán érik el. Az élemiszerek árának a harmadát az állam zsebeli be, ami emberileg érthetetlen, a fogyasztóknak felháborító.
.
Tüntetni kell ellene! Ez legalább nem valamilyen ideológiai tüntetés lenne, hanem az átlagos jövedelemmel bírókat is kézzel fogható eredménnyel kecsegtetné, ha elérnék az élemiszerekre kirótt áfa alapos csökkentését.
Ha senki nem mozdul erre sem, a kormány tovább dicsérgeti önmagát.
Kedves Maeldron,.. miután a biokémia és a farmakológia a szakmám, tisztában azzal amit müvelek. Egyik vesekövet sem lehet létrehozni (az általad emlitettet sem) kemény vizzel, Ca bevitellel. Ha megveszel sem lehet. De lásd, mert szeretek ám tanulni másoktól, megadom neked a tanitás lehetöségét. Itt a PUBMED:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/
Keress nekem olyan cikket, ahol ezt a tényt alátámasszák.
Columbus:
.
“…Nem azért de észre lehet venni, hogy Magyaországon megszünt a természettudományos oktatás a középiskolákban…”
.
- Pajtás, ez igaz az egyetemekre is, úgy általában, minden szakra, karra. Mert amit ott művelnek bármiféle “oktatás” címén, az gyakorlatilag diplomás hülyeképzésre jó.
.
Pár kivétel van, de az már régen halál, ha csak pér ilyen kivétel van, a többi meg semmirekellő utcasöpredék.
.
Na, de te meg akkor most átérezheted pl. az én fájdalmam, mikor valaki a minimális szakismeretek nélkül tesz Hatalmas Megállapításokat tesz katonai, stratégiai, közel- keleti kérdésekben – ás téveszméihez lényegében haláűláig ragaszkodik.
.
Barátom, magyarsztánban nem csak a Tt oktatás szűnt meg, de a bölcsésztudományokhoz tartozóké is.
.
Jajjj de megvigasztaltál!!
cOLOMBUS : Valóban a természettudományos oktatás, és általában az oktatás tragédiája, hogy olyan emberek járják ki az egyetemet, akiknek az érvelési technikája kimerül a “Ezek csodálatos megállapitások Maeldron! Nem haragszol ha mosolygok rajta?”, és a “kerüld el a kémiát” magasröptű mondatokban. Ezek az érvelési 1-10-es skálán 0 pontot érnek, elvileg már általános iskolában komolyabban kellene alátámasztani, amit mondasz. Hogy min érdemes mosolyognod, megmondod: a saját okfejtésed hiánya a hulladék mondatok között.
.
Mivel láthatóan a kémián kívül is vannak hiányosságaid – tudod, a mesterséges vesekő kialakulása más, mint a valódié -, elárulom, hogy a középkorban egyes – gazdag – emberek szándékosan itták az arzént, azért, hogy hozzászokjanak, és amikor a feleségük megpróbálja kinyírni őket vele, ne patkoljanak el. Ez történelem, ajánlom figyelmedbe, van róla írott anyag, lelet, és jól nyomonkövethető a tipikus arzénmérgezés az ugyanarról az emberről több időben készült festményeken. Nem beszélve a csontokat, amiken szintén vizsgálható, hogy egy konkrét, nagy dózisú, vagy éveken át tartó arzénfogyasztást történt az illető életében.
.
Ennek megfelelően hírhedt méregkeverő famíliák léteztek, Mátyás király is ilyenbe házasodott bele, és egyesek szerint emiatt hunyt el.
.
Komoly kutatások szerint Napóleon halálos mérgezését arzénmérgezéssel készítették elő, legyengítve a szervezetét. Nem konkrétan az arzénba halt bele.
.
Mondanám, hogy üdvözöllek a konkrétumok és érvek világában, de mivel a tiédhez hasonló értékelhetetlen érvelési technikákat használó, és a konkrétumok hiányát a saját tanulmányaik felsorolásával helyettesítő kommentelők várható fejlődési képességeit jól ismerem, ezeket a történelmi és kémiai érdekességeket a világra fogékony, fejlődésre képes és arra vágyó olvasók kedvéért írtam le.
Kedves Maeldron, Még mindig várom a referenciát töled a megállapitásaidhoz. Csak azért, hogy a lényegnél maradjunk.
Maeldron Barátom,.. fejezzük be elöször a vesekövet szisztematikusan, ha már tudományba haraptunk és utána folytathatjuk Napoleonnal meg az arzénnel. Várom a referenciát,.. addig visszamegyek dolgozni a laborba, mert a veled való diszkurzusért nekem nem fizetnek.
Minek sorolsz fel három témát, ha egyikről se tudsz érbenben beszélni. Nem lehet jó fizetésed, ha 5 perc kommentírás érezhető érvágást jelent, és nem pótolja a szellemi fejlődés.
.
Tudományos területen dolgozó embernek tudnia kell, hogy az, hogy egy kísérlet – különösen egy mesterséges kísérlet nem bizonyít semmit magán a kísérlet kudarcán kívül, esetleg azt, hogy a kísérletező béna volt.
.
A negatív vizonyáshoz elméletben végtelen számú kísérlet kell, a pozitívhoz elég egy, ha az kikezdhetetlen.
.
Tessék, olvasgass, de ne csak a blikkes linkeket, több oldalt.
.
http://www.google.com/search?ie=UTF-8&sa=Search&channel=fe&client=browser-ubuntu&q=vesek%C5%91+kem%C3%A9nyv%C3%ADz&hl=en#hl=en&client=browser-ubuntu&hs=9Ls&channel=fe&sa=X&ei=FE8gUPGCN4nT0QX2lYHABg&ved=0CFMQvwUoAQ&q=vesek%C5%91+kem%C3%A9ny+v%C3%ADz&spell=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=2fae34cda8a4d721&biw=959&bih=680
COLOMBUS, azt írod (23:52) „Az a cikk amit idéztél úgy marhaság ahogy van.” Mit mondjak, lehet, láttam már ilyet eleget. (Pl, a homeopaták. Egymástól tanulják a hülyeséget, a lánc elején álló valaki – lehet akár orvos! – nem egyéb, mint mániákus futóbolond. És gyártják a weboldalakat. És láthatóan elemi f#ngjuk sincs semmi fiziológiáról, biológiáról) Én itt tényleg a legszimplább kíváncsi pógár, – még csak egy urológussal se beszéltem érintettként – az a dolgom, hogy értelmesen higgyek.
Elhiszem neked, hogy az a gondolatmenet, mely szerint ha némely ivóvízben sok a szervetlen kalciumvegyület – márpedig ezek csak kis arányban szívódnak fel, hogy aztán a vér által széthordva a sejtekben építőelemként pl. fehérjékbe….akkor tehát maradnak a vérben – végül is a kiválasztás a vesekelyhekben és a vesemedencében parkoló vizeletbe juttatja – amely vizelet túltelítetté válhat a benne levő (ekkor már általában) kalciumoxalátra nézve – megindul a kristályképződés… tehát elhiszem, hogy ez csak egy látszólag összeillő és kielégítő sorozat, de csak a szükséges háttérismereteket nélkülözők számára az.
Míg ha (!) hosszú nekifutásokkal sikerülne valami valósabb képre szert tennem, abban a szervezet sav-bázis viszonyai, az illékony és a nem illékony savak, a szervezet puffer-rendszerei, közrejátszó hormonális hatások, aztán elhízottság, megtört húgyvezeték… (????- ezek sajnos most nekem még nem egy összedolgozott rendszer részei -) és kiderülne, hogy ha van hajlam, akkor a szervezet nagyon lágy ivóvíz fogyasztása esetén is megcsinálja azokat a veseköveket, de ha nincs hajlam, akkor akár mészkövet is rághatok, akkor se.
.
Úgy tudom, hogy a mai felfogás szerint a vér koleszterinszintje max. 10-20% mértékéig befolyásolható az étkezéssel. Korábban pl. a tojásevést, szalonnaevést sokkal nagyobb hatású körülménynek tartották.
De az emberek egy kis része tényleg érzékeny a bevitelre. Vagy a szervezet különös módon hajlamos tévedésbe esni. Pl. a koleszterinszegény diéta oda vezet, hogy a szervezet érzékeli a koleszterin (nagyon fontos idegsejt-építő anyag, ugye) hiányát, és …röviden…kóros koleszterin-túltermelésbe fut. Aztán ha az ilyen ember (ha már úgyis meg kell halni) elkezd tojást és szalonnát enni, a normálisnál nagyobb bevitel ellenére, beáll a normális szint. Konkrétan tudok ilyen esetről.
Nem lehet, hogy az emberek egy része (a vesekő-képződésben) mégis érzékeny az ivóvíz kalciumsó-tartamára?
Azaz Maeldron tapasztalatai valósak?
.
Mert amit az ozmotikus víztisztító vizéről ír, az igaz. Én is az év nagy részében rendszeresen megfordulok olyan helyen, ahol van ilyen víztisztító. Jó néhány pet-palacknyi ilyen vizet hoztam el már onnan (nem ivóvíz céljára), és tényleg, ha ilyennek a maradéka szárad oda valahova, az nem hagy maga után lepedéket, cseppnyomot. És a csap kifolyócsövén sincs két éve semmi odaszáradt-bepárlódott lepedék. Míg a szomszédságában levő közönséges vízkifolyó végével… embert lehetne ölni.
.
No meg… hova jut ez az oldal, ha egy bizonyos legszűkebb kör… ti… a tényállításaitokat úgy fogalmazzátok meg, hogy az a kör egy másik tagja számára megkérdőjelezhető marad…
“De komolyra. Tedd magadévá Chemist ajánlását. Egyél meszet, hogy egészségesebb legyél. Ha pedig majd te is olyan vén hülye leszel, mint én akkor duplázd meg, mert ami a vizben van az bakfitty.”
(hétfő 23:52)
.
“Meszet” (jó)
.
De lehetőleg szerves vegyületekben megkötve, tejben, tejtermékekben, olajos halban, mákban, dióban, káposztában, és legyen bennem D-vitamin (hormon) is.
A vízben meg inkább ne.
Maeldron
-
Úristen! Te a Nöklapjából szerzed az információidat? Gondolhattam volna.
OK,.. Te akartad, magadra vess.
30 nK°-nál keményebb viz nincs a csapban. Ez azt jelenti hogy ~ 5 x 30 Ca mg/liler. Vagyis 150 mg/liter.
A U. S. Food and Drug Administration standardja alapján (amely a magyar is de nem a Nöklapja alapján) 1300 mg Ca a maximális Ca igénye a szervezetnek. Ha ezt vizzel akarod felvenni, akkor 8-9 liter vizet kell igyál DE ETTÖL MÉG NEM LESZ VESEKÖVED. Ennek a Ca bevitelnek 5-10 szeresétöl már van rá esélyed de még az sem biztos, mert sok egyéb faktor is kell hozzá. Ez napi ivóvizben 43-86 litert jelent. Iszol ennyit naponta?
Folytassuk? Vagy magadtól nézel utána az oxalátos vesekövek kialakulásának, különös tekintettel a Ca-oxalát oldhatósági szorzatára?
A fizetésem miatt meg ne aggódj. Az egyetmi oktatókat itt jobban fizetik, mint Magyarországon.
A többi marhaságodat, meg vegyük úgy, hogy nem olvastam, mert szelid ember vagyok.
Császárom,.. fáradt vagyok mindjárt éjfél. Most fejeztem be a melót, még nem vacsiztam de olvastalak. A meszet persze viccnek szántam (mészkövet akartam irni de a márvány sokkal táplálóbb). A homepátia meg a többi baromságban igazad van de ne keserits velük ilyen késöi órában. Szeretnék menni haza és enni (meszet, márványt). A net tele hülye oldalakkal és sajnos az emberek onnan szedik a nagyon kétes tudásukat, mint a mi Maeldronunk is. Lehet, hogy nem is öt kéne lenyelnem.
Maeldronnak levezettem, hogy mennyi vizet kell innia, hogy kö nöjön a hasában. Olvasd el és fogj hozzá az iváshoz. Továbbá aludj jól.
“No meg… hova jut ez az oldal, ha egy bizonyos legszűkebb kör… ti… a tényállításaitokat úgy fogalmazzátok meg, hogy az a kör egy másik tagja számára megkérdőjelezhető marad…”
Ezen még rágódok. Aljas vagy! :-)))
cOLOMBUS
Egyetértve veled, nagyon kérem a vitapartnereidet sziveskedjenek
erre az oldalra Maci Laci vizfogyasztásáról is irni valamit.
Ugyanis dédunokáimat nagyon érdekelné.
cOLOMBUS: gondoltam, hogy tanár vagy, ez az egyetlen mentség arra, hogy fenntartott ujjal magyarázól arról, amihez nem értesz.
Rá se ránt! Amig csak neked ilyen lesújtó a véleményed, addig nem kell aggódnom.
Juteszmbe,.. add már meg a szüröd pórusméretét amivel a calciumot kiszüröd a vizböl. Itt ez nagy érdeklödésre számitana. Bomba üzlet lehet.
És hogy állsz a számolással?
Tegnap este már nem volt időm arra, hogy Maeldron és Marcus Aurelius hozzászólásaira válaszoljak. Hazafelé menet arra gondoltam, hogy ha cOLOMBUS is elolvassa őket, szegény szívrohamot kap… Mit ad isten, ma délelőtt azt látom, hogy elolvasta, reagált is rájuk, és csak remélem, hogy jó egészségnek örvend!
Egyébként megmutattam a kommenteket a kollégáimnak is (orvosok, állatorvosok, vegyészek). Percekig röhögtek…
…
A víz keménységével kapcsolatban tökéletesen egyetértek a cOLOMBUS által leírtakkal. Néhány hozzászóláshoz, elsősorban a kemény víz egészségre „káros” hatásához azért van még hozzáfűzni valóm.
…
a) Maeldron 2012. augusztus 6. hétfő 19:15
„Chemist: ha minimális szinten értenél a kémiához, tudnád hogy “kálcium” nevű anyag (elem) nem létezik.”
…
Maeldron, felettébb magabiztosan állapítod meg azt, hogy gőzöm sincs a kémiához, mivel a kalcium helyett kálciumot írtam. Igazad van, helyesen leírva tényleg kalcium, de mivel a magyarban kálciumnak ejtjük, véletlenül így írtam. Te még nem vétettél ilyen helyesírási hibát? Egyébként megkérdezhetem, mi a foglalkozásod? Csak nem vízszűrő csodaketyerék forgalmazásából élsz?
…
b) Maeldron 2012. augusztus 6. hétfő 19:15
„Ha minimális szinten értenél a táplálkozáshoz, akkor tudnád, hogy az emberi szervezet a szervetlen formában oldott kalciumot nem igazán veszi fel az ivóvízből. Ez az anyag a szerves vegyületekben található kalciumból kérül a csontokba.”
…
A kalcium b i z o n y o s szerves vegyületek formájában tényleg jobban felszívódik (állati eredetű élelmiszerekből), mint a szervetlen kalciumforrásokból, de mindez nem igaz a növényi eredetű élelmiszerekre (ott is főleg szerves kötésben van a kalcium, de többnyire fitát formájában, a fitinsav sójaként, erős komplex kötésben, amit a monogasztrikus élőlények nagyon rossz hatásfokkal tudnak hasznosítani).
Nem csak a szerves vegyületekben található kalcium képes beépülni a csontokba. A tápanyagokban (tápanyag-kiegészítőkben) szervetlen formában jelenlévő kalcium bizonyos mértékig felszívódik a tápcsatornából (igaz, rosszabb hatásfokkal), még a mész (kalcium-karbonát) is, mert a gyomorsavban feloldódik és egy része ionos formában marad még a vékonybélben is. Ajánlom, hogy tanulmányozd az f) pontban Marcus Aurelius-nak ajánlott szakirodalmat.
…
Egyébént az egyik, e területen elismert szaktekintélynek számító kollégám minden nap megeszik egy doboz kefírt úgy, hogy belekever egy fél kávéskanál CaCO3-t…
…
c) Marcus Aurelius 2012. augusztus 6. hétfő 21:40
„A kemény víz elsősorban a vesekő-képződésre való hajlam esetén jelent kockázatot…”
…
Ezt a témát szerintem cOLOMBUS már elég részletesen tárgyalta, nyugodtan hidd el, amit a vesekőképződésről ír. Mindig megborzadok attól, amikor egy olyan cikket látok, amelyben egy igen összetett folyamatot, mint például a vesekőképződés, egyetlen változó figyelembe vételével vizsgálnak és súlyos következtetéseket vonnak le ez alapján. A szerzők egy árva szót nem szólnak arról, mi az oka annak, hogy például Veszprém megyében, ahol az ivóvízszolgáltatás főként a kemény karsztvízre épült ki, miért alacsony a rákos megbetegedések száma. Világos: nem illik a koncepcióba, inkább hallgatunk róla…
…
d) Marcus Aurelius 2012. augusztus 6. hétfő 21:40
„De sokféle só előfordulhat a vízben, a vízadó talaj összetételétől függően. Ez mind átszámítható valamilyen CaO-egyenérték alapján keménységi fokra…”
…
Hát nem! Nem ártana utána nézned, hogy mi is a víz keménységének definíciója (általános iskolai kémia tananyag): az összes oldott anyag koncentrációjához semmi köze nincs, hacsak nem olyan vízről beszélünk, amely Ca- és Mg-sókon kívül más oldott anyagot nem tartalmaz – ilyen természetes víz pedig nincs…
…
e) Nem említettem meg korábban, de most megteszem, hogy a víz keménységének a mértékegysége hivatalosan nem a német keménységi fok (nk0), hanem mg CaO/L, azaz a vízben oldott kalcium és magnézium mennyiségét sztöchiometrikusan CaO-ra átszámítják és 1 liter vízre vonatkoztatják. A víz keménységére vonatkozó határértékeket is így adják meg már vagy 40 éve, amióta a SI mértékegység-rendszert hazánkba is bevezették.
Az ivóvíz keménységére elfogadott határértékek egyébként a következők: min. 50 – max. 350 mg/L CaO, ami a Dél-dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság dokumentumának 3.-4. oldalán olvasható.
(http://ddkovizig2010.webpartners.eu:90/datadir/content/2melleklet.pdf).
Hogy segítsek is: ez min. 5 – max. 35 nk0–nak felel meg.
Az alsó határértéket sem egészségügyi, hanem technológiai okok miatt határozták meg: az ennél lágyabb víz erősen korrozív és igen gyorsan tönkretenné az ívóvíz-vezetékeket.
f) Marcus Aurelius 2012. augusztus 7. kedd 04:37
„Elhiszem neked, hogy az a gondolatmenet, mely szerint ha némely ivóvízben sok a szervetlen kalciumvegyület – márpedig ezek csak kis arányban szívódnak fel, hogy aztán a vér által széthordva a sejtekben építőelemként pl. fehérjékbe….akkor tehát maradnak a vérben – végül is a kiválasztás a vesekelyhekben és a vesemedencében parkoló vizeletbe juttatja – amely vizelet túltelítetté válhat a benne levő (ekkor már általában) kalciumoxalátra nézve – megindul a kristályképződés…”
…
Ha tisztában lennél azzal, hogy mi történik az élelmiszerekben és ivóvízben lévő kalciummal attól kezdve, hogy bekerül a szájba, akkor nem írtad volna le a fentieket! Az a kalciummennyiség, ami nem szívódik fel a tápcsatornából, az nem kerül a véráramba és – szavaiddal élve – a vér „nem hordja szét” sem a sejtekbe, sem sehová. Sokkal prózaibb a fel nem szívódott kalcium sorsa: egyszerűen kiürül a feaces-sel…
…
„…Míg ha (!) hosszú nekifutásokkal sikerülne valami valósabb képre szert tennem…”
…
Segítek! Olvasd el ezt a szakcikket, a The Journal of Nutrition folyóíratban jelent meg:
…
Felix Bronner and Danielle Pansu: Nutritional Aspects of Calcium Absorption. J. Nutr. January 1, 1999, vol. 129, no. 1, 9-12
http://jn.nutrition.org/content/129/1/9.full
…
Ha elolvasod és megérted, át fogod értékelni mindazt, amit eddig írtál. Fel hívom figyelmedet a 3. ábrára és a következő kifejezésekre: homeostasis, homeostatic regulation.
…
A következő témákra most nem térek ki, pedig ezek is megérnének egy misét, mert enyhén szólva nagy butaságokat jelentettek ki „szerzői” ex katedra…
1. „A vas kifejezetten káros a férfiakra, ezért vastalanítják az ásványvizeket…”
…
2. „a sertéstenyésztők humán anabolikus szteroidoknak a disznókba injekciózásával növelik a súlygyarapodást”
…
3. „például bizonyos típusú rákok a betegségi statisztikákban ritkábban fordulnak elő azokban a kultúrákban, ahol a sertéshús tiltott.( a méhnyakrák egészen biztosan.)”
…
A méhnyakrák kisebb előfordulási gyakoriságának az oka más: a körülmetélés. A körülmetélésről kimutatták, hogy a férfiakban csökkenti a HIV, a herpes simplex vírus-2 és a HPV fertőzések valószínűségét, valamint a genitális fekélyét, partnereikben pedig a HPV fertőzés, a trichomoniasis, a bakteriális vaginózis és a genitális fekély kockázatát.
http://www.medicalonline.hu/tudomany/cikk/a_korulmeteles_elonyei
…
„A másik érdekes adat az egészségügyi határérték. Olyan eleve nem létezik. Illetve létezik, és ez az érték minden anyagra nulla.”
…
Hú! Itt elállt a lélegzetem…
…
Maeldron, türelemmel várom én is a szakirodalmi hivatkozásokat…
A folytatás nem ment át, moderálásra vár, biztosan a két link miatt. Ketté vágom és úgy küldöm újra.
…
f) Marcus Aurelius 2012. augusztus 7. kedd 04:37
„Elhiszem neked, hogy az a gondolatmenet, mely szerint ha némely ivóvízben sok a szervetlen kalciumvegyület – márpedig ezek csak kis arányban szívódnak fel, hogy aztán a vér által széthordva a sejtekben építőelemként pl. fehérjékbe….akkor tehát maradnak a vérben – végül is a kiválasztás a vesekelyhekben és a vesemedencében parkoló vizeletbe juttatja – amely vizelet túltelítetté válhat a benne levő (ekkor már általában) kalciumoxalátra nézve – megindul a kristályképződés…”
…
Ha tisztában lennél azzal, hogy mi történik az élelmiszerekben és ivóvízben lévő kalciummal attól kezdve, hogy bekerül a szájba, akkor nem írtad volna le a fentieket! Az a kalciummennyiség, ami nem szívódik fel a tápcsatornából, az nem kerül a véráramba és – szavaiddal élve – a vér „nem hordja szét” sem a sejtekbe, sem sehová. Sokkal prózaibb a fel nem szívódott kalcium sorsa: egyszerűen kiürül a feaces-sel…
…
„…Míg ha (!) hosszú nekifutásokkal sikerülne valami valósabb képre szert tennem…”
…
Segítek! Olvasd el ezt a szakcikket, a The Journal of Nutrition folyóíratban jelent meg:
…
Felix Bronner and Danielle Pansu: Nutritional Aspects of Calcium Absorption. J. Nutr. January 1, 1999, vol. 129, no. 1, 9-12
http://jn.nutrition.org/content/129/1/9.full
…
Ha elolvasod és meg is érted, át fogod értékelni mindazt, amit eddig írtál. Fel hívom figyelmedet a 3. ábrára és a következő kifejezésekre: homeostasis, homeostatic regulation.
A következő témákra most nem térek ki, pedig ezek is megérnének egy misét, mert enyhén szólva nagy butaságokat jelentettek ki „szerzői” ex katedra…
…
1. „A vas kifejezetten káros a férfiakra, ezért vastalanítják az ásványvizeket…”
…
2. „a sertéstenyésztők humán anabolikus szteroidoknak a disznókba injekciózásával növelik a súlygyarapodást”
…
3. „például bizonyos típusú rákok a betegségi statisztikákban ritkábban fordulnak elő azokban a kultúrákban, ahol a sertéshús tiltott.( a méhnyakrák egészen biztosan.)”
…
A méhnyakrák kisebb előfordulási gyakoriságának az oka más: a körülmetélés. A körülmetélésről kimutatták, hogy a férfiakban csökkenti a HIV, a herpes simplex vírus-2 és a HPV fertőzések valószínűségét, valamint a genitális fekélyét, partnereikben pedig a HPV fertőzés, a trichomoniasis, a bakteriális vaginózis és a genitális fekély kockázatát.
http://www.medicalonline.hu/tudomany/cikk/a_korulmeteles_elonyei
…
„A másik érdekes adat az egészségügyi határérték. Olyan eleve nem létezik. Illetve létezik, és ez az érték minden anyagra nulla.”
…
Hú! Itt elállt a lélegzetem…
…
Maeldron, türelemmel várom én is a szakirodalmi hivatkozásokat…
cOLOMBUS 2012. augusztus 7. kedd 16:09
…
Maeldronnak írtad: “Juteszmbe,.. add már meg a szüröd pórusméretét amivel a calciumot kiszüröd a vizböl.”
…
Erre csak a fordított ozmózisos (RO) membránnal ellátott berendezések képesek. Nem hiszem, hogy épeszű ember huzamosabb ideig ilyen, teljesen ionmentes vizet fogyasztana.
…
“Az RO membránnal ellátott kisberendezések szinte a vízben lév összes szervetlen iont
eltávolítják. Ebből adódik nagy hátrányuk is, ugyanis a víz keménységét (a víz keménységét a
kalcium- és magnézium-ionok okozzák) is eliminálják.
…
Lényeges, hogy a rendszeresen használt ivóvíz – speciális és
átmeneti ivókúrától eltekintve – ne un. ionmentes víz legyen. Ezért az ilyen kisberendezések
esetében elírás az eltávolított ionok részbeni visszapótlása. Ezt különféle módon, pl. un.
visszasózó patronok bekötésével, illetve ún. by-pass üzemeltetéssel (a kezeletlen csapvíz és a
kezelt víz bizonyos arányú keverése) oldják meg. Ez utóbbi módszer egyben azt is jelenti,
hogy az eltávolítani kívánt ionok egy része is a kezelt vízben marad! A membrán
berendezések – attól függen, hogy visszasózó egységgel, vagy anélkül kerülnek forgalomba
– igen kis ásványi anyag tartalmú, vagy „só” mentes vizet állítanak el. Ezek a vizek étel-,
italkészítésre, kávéfzk üzemeltetéséhez, stb. megfelelek. Az ilyen vizek rendszeres
használata ivásra azonban – különösen a nagy ásványianyag-vesztéssel járó kánikulai napok
esetén – komoly egészségkockázatot jelent; a felhasználók az ilyen ivóvízzel nem tudják
pótolni a szervezetbl az izzadtsággal együtt eltávozó ásványi sókat.
…
Csecsemk és kisgyermekek a testtömeghez képest nagyobb folyadékfogyasztás miatt
különösen veszélyeztetettek. Az ionmentes vagy alacsony iontartalmú víz tápszer készítésére
sem alkalmas, mivel annak összetételét normál iontartalmú vízhez állapították meg.”
..
Kivonat: Tájékoztató a vízcsapra szerelhető háztartási ivóvízkezelő kisberendezésekről
…
Országos Környezetegészségügyi Intézet
Vízhigiénés és vízbiztonsági főosztály
…
http://oki.wesper.hu/files/dokumentumtar/Otthonokban%20alkalmazott%20iv%C3%B3v%C3%ADz%20ut%C3%B3tiszt%C3%ADt%C3%B3%20kisberendez%C3%A9sek%20-%20lakoss%C3%A1gi%20t%C3%A1j%C3%A9koztat%C3%B3%202012%2002%2006.pdf
@chemist
ezt én írtam, „például bizonyos típusú rákok a betegségi statisztikákban ritkábban fordulnak elő azokban a kultúrákban, ahol a sertéshús tiltott.( a méhnyakrák egészen biztosan),- egy orvosi és nem bulvár cikk alapján, amiben még arra is kitértek, hogy bizonyos tipusú női-váladékok kifejezetten sertés szagra hajaznak.
Igazad van, attól függ, hogy milyen változókat visz be az ember egy vizsgálatba -
vagyis a sertéshús tilalmát, a körülmetélést, vagy hogy van-e abban a háztartásban szines tévé vagy sem, esetleg víztisztitó berendezés.
A körülmetélés meg azokban a kultúrákban szokás,- ahol nem esznek disznóhúst,- megjegyeztem, hogy az evési szokások mellett közrejátszanak a tisztátalansági törvények is. Valóban nem emlitettem meg se a körülmetélését, se a nők tisztátalanságának törvényeit, azt
sem, hogy erősebb a házastársi hűség a családokban stb.), nem divat a promiszkuitás, nem elítélendő dolog szűzen férjhezmenni a XXI.században sem.
*
Bizonyára a leírtakon kivül egy csomó más dolog is közrejátszhat abban, hogy a zsidó és muszlim közösségekben kevesebb a méhnyakrák ( például).
Igazad van, sok-sok tényező befolyásolhatja azt, hogy ezekben a közösségekben kevesebb a méhnyakrák.
…
A fenti hozzászólásomban ehhez a témához ugyan egy magyar web-oldalt másoltam be hivatkozásképpen, de a szerző egy, a Lancet folyóíratban közölt cikk megállapításait ismerteti. Akinek a Lancet név mond valamit, az tudja, hogy a szerkesztőbizottság nagyon megválogatja, minek ad helyet a folyóíratban.
…
“Amint a Lancetben a múlt héten megjelent közlemény írja, két év alatt a körülmetélt férfiak feleségei, illetve állandó partnerei körében 28 százalékkal kisebb volt a humán papillóma vírussal (HPV) történt fertőzések aránya, mint a körülmetéletlenek partnereiben. A HPV-ről tudott, hogy a nemi szerveken szemölcsöket és méhnyakrákot okozhat a nőkben….”
@chemist
Megkerestem a cikket a sertéshúsról. ( remélem a sertéshús tanács nem olvassa el.
A tanulmány eredetileg a Gesunde Medicin c. folyóirat 1978/3. számában jelent meg
Dr.Hans-Heinrick Reckeweg:
Sertéshús és egészség
http://www.denesotto.hu/cikkek/tel-s-mreg-az-asztalunkon
@chemist
Most én írom, húúúú elállt a lélegzetem. Most látom, hogy a két cikk megjelenése között több mint 30 év telt el, hozzáteszem, hogy tisztelem az orvosi szaklapok anyagait, de most az a dolog jutott fejembe, hogy a HPV elleni oltást egyes gazdagabb országokban kötelezővé akarják tenni (?), talán már előkészítési stádiumban is van a dolog, a fejletelenebb-mondhatni talán “szegény” országokban, pedig a TV-ben is reklámozzák, hogy a kislányokat oltsák be HPV ellen, ezzel megelőzve a méhnyakrák kialakulását. Ha jól tudom, idehaza több mint 100 ezer forint egy ilyen oltás.
Ennyit fejlődött a dolog 30 év alatt…… ne egyek sertést…. oltassam be magamat (ha van elég pízem)… esetleg 10%-al kevesebb az esélyem a HPV-re ha körülmetélt férfival szeretkezem. Ámen.
Voisine
-
Függetlenül attól, hogy milyen állitásokat tartalmaz az idézett oldal, kezdjük az elején.
Ezt irja a site: “A tanulmány a Gesunde Medicin c. folyóirat 1978/3. számában jelent meg.”
Nohiszen!
Megnéztem, hogy van e ilyen folyóirat. Nem akar lenni az istennek sem. Pedig keresem.
Hmm,.. mondtam. Jó kis site ez az izé.
Van viszont egy olyan, hogy “Gesunde Medical”.
Voisine,.. ha neked más jön ki szólj.
Gondoltam, megnézem a cikk eredetijét, mert nem bizom azokban akik a Föld laposságat egy ismeretlen újságra hivatkozva bizonygatják.
Vagyis rámentem a U.S. National Institutes of Health’s National Library of Medicine oldalára ami összegyüjt a 20. század eleje óta minden referált tudományos irást. Még a szarokat is amit nem kellene. Összesen 2.4 millió tudományos értékü orvosbiológiai cikket arhiválnak felhasználva 1094 folyóiratot (beleértve japánt, kinait, magyart és természetesen németet). Továbbá 233 nem folyóirat tipusú de éves kiadványokat is arhiválnak. És hogy teljes legyen a kép 1753 különbözö un. szelektiv tudományos irásokat tartalmazó újságot is.
Nos, ebben a 2.4 millió tudományos értékü orvosbiológiai cikkgyüjteményben nincs benne a a Gesunde Medicin c. folyóirat 1978/3. száma,.. söt semmilyen cikk abból a folyóiratból.
Nem akarok egyedül következtetéseket levonni a forrásodról ezért Téged kérdezlek meg: SZERINTED MIÉRT NICS BENNE?
Chemist
-
Kösz élek. Edzett vagyok nem kapok könnyen infarktust. :-)
voisine
2012. augusztus 7. kedd
20:39
-
Most olvastam csak bele a sertéshúsról szóló szövegbe – bevallom, nem voltam képes végigolvasni. Azt hiszem, ennél többet nem kell mondanom…
Chemist, cOLOMBUS:
.
“cOLOMBUS 2012. augusztus 7. kedd 16:09
…
Maeldronnak írtad: “Juteszmbe,.. add már meg a szüröd pórusméretét amivel a calciumot kiszüröd a vizböl.”
…
Erre csak a fordított ozmózisos (RO) membránnal ellátott berendezések képesek. Nem hiszem, hogy épeszű ember huzamosabb ideig ilyen, teljesen ionmentes vizet fogyasztana.”
.
Itt a vita komolytalansági faktora elképesztő szintre emelkedett, ha nincs is ejtőernyőm, én itt most kiszállok, lesz ami lesz.
.
Az egyszerű kancsók is képesek kiszedni a vízkő 90%-át:
http://viztisztitos.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=1145536
..
Gondolom, létezik ioncserélt víz is, tehát a “csak” szó használata kettős hiba. Az már teniszben sem túl szerencsés.
http://hvg.hu/kkv/20090518_viztisztito_teszt_bakterium_oki
Maeldron:”Gondolom, létezik ioncserélt víz..”
Igen létezik. De az ioncserélö nem szürö. Te szürni szoktad. Ezért bátorkodom ismét megkérdezni
1) mi a szüröd pórusmérete?
2) hogy állsz a számolással?
3) hol a referenciád?
Na, ..csak azért hogy tanuljunk valamit. Töled!
Mást is szopattok, de jó… :)
Ez lenne a szakirodalmi hivatkozás mindarra, amit két nap alatt itt összehordtál? A víztisztítós lap, ahol a szerencsétlen, agyatlan embereket hülyítik?
-
És még csodálkoztok, hogy mennyi ember el van ájulva Orbántól, és még akkor is rá fognak szavazni, ha az éhhalál szélén lesznek!
Az emberek egy részét Orbán/Vona tudja hülyíteni, másik részét pedig a sarlatánok (átfedés is van/lehet). De abban közösek, hogy egyik csoport sem hajlandó gondolkodni és belátni, hogy hülyeséget képvisel, ha beledöglik, akkor sem.
-
@chemist
Ne felejts el, a cikket úgy olvasni, hogy 35 évvel ezelött publikálták, és ez nem jelenti azt, hogy akkor is íródott, lehet hogy sokkal előbb, tekintve, hogy szerzője 1905-ben született. …. Szerintem a cikkben az a lényeg, hogy már évekkel ezelött, mindenféle laboratóriumi kutatások nélkül, a nagy vallások könyvei olyan szabályokat állítottak fel, körülmetélés, tisztasági szabályok, étkezési szabályok,- amiknek betartása jobb egészségügyi állapotot biztosított a közösség számára,-
melyekre mint írod a LANCET is hivatkozik.
“Ez lenne a szakirodalmi hivatkozás mindarra, amit két nap alatt itt összehordtál? A víztisztítós lap, ahol a szerencsétlen, agyatlan embereket hülyítik?”
.
Nem, ez arra a sok hülyeségre válasz, amit összehordotok. Lehet szórakozni a százmillió dolláros laboratóriumban, de annyi ész is elég lenne néhány dologhoz, hogy fogsz egy ilyen aktívszenes kancsót, elforralod a benne szűrt vizet, és megnézed, mi marad belőle. Vegyészkéim, ha szinte semmi nem marad, akkor ott egyszerűen nem lehet annyi só. Meglepő módon a Ca látszik az elpárolgott víz helyén. Nem csak a karbonát, hanem a többi sója is.
.
De érdekes. Általános iskola 5 osztályos tudás.
Ricsi
-
Te leszel a következö. :)))
voisine: aki akar valamit az élettől, az nem eszik disznót. Ehhez bőven elég, ha az illető rendelkezik valamennyi szaglással. Ha gyenge a szaglása, akkor hagyja ki néhány hónapra a sertést, aztán szagolja meg.
.
Az ember maga a laboratórium.
voisine, 35 évvel ezelőtt már kutató voltam, és ha ilyen, minden tudományos alapot nélkülöző “cikket” írtam volna, a főnököm agyoncsap…