Ronai and Ronai
AMERIKAI

Mérgező a világ egyik legdrágább ivóvize 2012. augusztus 3. péntek 14:19 | AN Forrás: AN/MTI

  • Hozzászólások(147)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Mérgező a világ egyik legdrágább ivóvize
Budapest – Az ombudsman szerint a hatályos joganyag nem biztosítja hatékonyan a vízbázisok védelmét, nem fektet kellő hangsúlyt a felszín alatti vizek növényvédőszer-szennyezés elleni védelmére. Szabó Máté ezért több jogszabály módosítását is javasolta – közölte az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala.
.
Szabó Máté ezt annak kapcsán állapította meg, hogy a gödöllői Szent István Egyetem (SZIE) hálózati ivóvízében a jogszabályban előírt határértéket meghaladó mennyiségű nitrátot, valamint növényvédő szereket mutattak ki. Az ombudsman szerint ezzel az egészséghez és az egészséges környezethez való jog sérült, az alapvető jogok biztosa azonban úgy véli, a háttérben az áll, hogy a hatályos jogszabályok nem hatékonyak.
.
A közleményben kitértek arra, hogy a vizsgálatot még 2010-ben a jövő nemzedékek biztosa kezdeményezte.
.
Szabó Máté ombudsman azt állapította meg, hogy az egészséghez és az egészséges környezethez való jogot sértette a vízszolgáltató, az egyetem, illetve az érintett hatóságok mulasztása, mert nem tettek eleget a megelőzéssel, a vízbázis megfelelő védelmének biztosításával, továbbá a kutak és az ivóvízellátó rendszer üzemeltetésével összefüggő jogszabályi kötelezettségeiknek. Más környezethasználók, például a mezőgazdasági termelésben résztvevők felelőssége is megállapítható, ami nemcsak a hálózati ivóvíz minőségére korlátozódik, hanem a vízbázis védelmének megőrzésére is kiterjed, tették hozzá.
.
Szabó Máté szerint a hatályos jogszabályok nem fektetnek kellő hangsúlyt a felszín alatti vizek növényvédőszer-szennyezés elleni védelmére sem. A víziközmű szolgáltatók nem rendelkeznek információval arról, hogy a vízbázisuk területén milyen jellegű mezőgazdasági tevékenységet folytatnak, milyen és mekkora mennyiségű műtrágyát, illetve növényvédő szert használnak fel.
.
Az alapvető jogok biztosa jelentésében a problémák orvoslására több jogszabály módosítását is javasolta, olvasható a közleményben.
.
A gödöllői egyetem ivóvizének szennyeződését 2010-ben véletlenül fedezték fel, amikor egy tudományos kísérlet kapcsán vízvizsgálatot végeztek. Értesítették az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálatot (ÁNTSZ). Miután bizonyossá vált, hogy a kútból nyert vízben a nitrát- és az atrazinmennyiség meghaladta a határértéket. Az ÁNTSZ 2010 októberében leállítatta a szennyeződést okozó kút működését.
.
Solti László, a SZIE rektora tavaly februárban jelentette be, hogy ismeretlen tettes ellen feljelentést tett, mert a birtokába került dokumentumok alapján egyértelmű vált: az egyetem ivóvizét biztosító Duna-menti Regionális Vízmű (DMRV) Zrt. már hónapokkal korábban tudta, hogy az általa szolgáltatott ivóvíz szennyezett, mégsem intézkedett. Hozzátette: a kút leállítása óta többször is vizsgálták az egyetemi hálózat vizének minőségét, és az minden alkalommal kifogástalan volt.
.
Ezzel egy időben a DMRV Zrt. is feljelentést tett közveszély-okozás és közérdekű üzem megzavarása miatt ismeretlen tettes ellen. Vogel Csaba, a cég vezérigazgatója közleményében leszögezte: társaságuk soha nem használt atrazint vagy ahhoz hasonló egyéb szereket, azaz a vízbázis szennyezését ismeretlenek idézték elő; emiatt tettek büntetőfeljelentést. Kiemelte, hogy a DMRV a kérdéses időszakban és azóta is a vonatkozó jogszabályoknak megfelelő minőségű ivóvizet szolgáltatott, illetve szolgáltat.
.
Magyarországon a vízárak a bőséges vízkészlet ellenére nemzetközi összehasonlításban is a legdrágábbak közé tartoznak; a csapvíz ára nem egy sivatagi országét meghaladja.
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 3.3/5 (3 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +5 ( 7 szavazatból)
Mérgező a világ egyik legdrágább ivóvize, 3.3 out of 5 based on 3 ratings

Címkék:,

  • Hozzászólások(147)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

147 Reader’s Comments

  1. Szépen állunk! :((((((((((((((

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +13 (15 szavazatból)
  2. Hihetetlen h mindenben csak a nagy magyar nyomor nyilvánul meg.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +15 (17 szavazatból)
  3. “csapvíz ára nem egy sivatagi országét meghaladja”
    Ha ez igy igaz exportáljunk a Szaharába homokot, vizért!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +23 (25 szavazatból)
  4. Ozmózis alapú vízszűrő. Igaz, háromszor drágább tőle a víz (körülbelül 35% hasznosul), de legalább meg lehet inni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (11 szavazatból)
  5. A felszín alatti vizek védelme az alábbiak szerint történik hazánkban:
    Három évvel ezelótt sok csapadék volt és soszor a kertem egy részén állt a víz.Van egy bunkó szomszédom,aki az utat vastagon beterítette trágyával az én kutamtól 3 méterre és a trágyalé befolyt a kútba.Azt mondta ha nem tetszik hívjam ki az ÁNTSZ-t.Meg is tettem,megállapították a szennyezést,azt mondták a jegyzőkönyvet elküldik a jegyzőnek,mert az tud intézkedni.Egy hónap elteltével kétségbe esett hangon közölte a hölgy,most kaptak a jegyzőtől egy levelet a Mezőgazdasági és környezetvédelmi Hivatal az illetékes.Megkerestem a hivatalt,onnan kijött egy fiatalember,de az még szólni sem mert a szomszédomhoz,és meg akarta magyarázni,hogy nincs is probléma.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +16 (18 szavazatból)
  6. A szűrőhöz még annyit, hogy sajnos hiába iszol tiszta vizet, mert az állatokat mérgező vízzel itatják, és mérgező vízzel öntözik a növényeket. Nem beszélve az antibiotikumokról és egyéb gyógyszerekről.
    .
    Ezzel együtt minél kevesebb mérget iszol, annál jobb.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (13 szavazatból)
  7. Régi szöveg máshol is: ki a Tisza vizét issza, a más vizét issza vissza.
    Figyelembevéve, hogy állandóan szaporodunk, már mi emberek.
    Nem pont a magyarok, a szennyezés mitől csökkenhetne?
    Még az a szerencsénk, hogy a ladányi viz kiváló volt mindig és az is
    maradt.
    Nem az ásott kúti vizről beszélek, mert a szippantás bevezetése előtt,
    ha a polyogtatós megtelt, ástak helyette másikat. A telkeket tekintve
    alig lehetett 20-30 méternél nagyobb a távolság a budi és az ásott
    kút között. Ezért azt a vizet már régóta a növények locsolására
    használják. A nitrogén tartalma miatt jó a növény növekedéséhez.
    Viszont az a növény is fogyasztásra kerül. Ezért jó a település
    szélén lévő szőlőskertnek becézett veteményesben lévő kiskert.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  8. A világ legdrágább ivóvizéről jut eszembe, Magyarországon a műszaki cikk 30-50%-kal került többe, mint Németországban, az éves autópályamatrica 8-szor (igen, 8-szor) kerül annyiba, mint Svájcban, Los Angelesben a családi TB olcsóbb, mint Magyarországon.
    .
    Gazdag ország ez, megengedheti magának.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +13 (15 szavazatból)
  9. Maeldron
    2012. augusztus 3. péntek
    16:58
    “Nem beszélve az antibiotikumokról és egyéb gyógyszerekről.”
    .
    Pl.arról, hogy a sertéstenyésztők humán anabolikus szteroidoknak a disznókba injekciózásával növelik a súlygyarapodást.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (9 szavazatból)
  10. Épp akartam írni Bartus Laci cikkénél, hogy hiányollak, lassan már egyedül kekec áll szóba velem.
    .
    Sertést nem eszünk.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  11. Mindenki tudja hogy erre , mifelénk , nitrátos a víz.
    Még ” elmúttnyóccév”.-ben számtalan magánkezdeményezésű vízminőség vizsgálatot indítottak , ezek rendre elakadtak és kezdeményezőiknek fura módon kellemetlenségeik támadtak az APEH .-el !! !!
    -
    A helyi lakosság reakciója kétféle :
    1 : vízszűrő beépítése
    2 : bolti ásványvíz fogyasztása főzéshez , iváshoz.
    én harmadik utat választottam :
    Tejet , sört és viszkit iszom .
    Főzni meg csak kávét szoktam.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (10 szavazatból)
  12. “Magyarországon a vízárak a bőséges vízkészlet ellenére nemzetközi összehasonlításban is a legdrágábbak közé tartoznak; a csapvíz ára nem egy sivatagi országét meghaladja.”
    -
    Nem értem a szerzö problémáját. Persze, hogy drága. Azért drága, mert nem csak viz van benne hanem ez mütrágya is. A mütrágya mindenhol drága. Nem meginni kell az ilyen folyadékot, hanem locsolni vele a káposztát.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (9 szavazatból)
  13. heheheeh mint a harmincasévekbeli magyar filmben , az amerikai nagybácsi , mikor hazalátogat a pusztába és aszongya a szekéren a vastagbajszúnak , akit rágóval kínált :
    ” Nem lenyelni : Rágni ! “

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  14. Akkor a Hörpentő nevű szörpentő (kinek ismerős?) reklámszlogenje az is lehetne, hogy “Mi itt fenségesen tiszta vízzel vizezzük a bort”

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  15. „Vinkóci Lőrénc! Te vinkó-és lőremérő! Te vizezed a bort!



    - Nem a bort vizezem – mondta fölényesen Vinkóci Lőrénc – Hanem a vizet borozom.
    Ámulva bámulta Vinkóci Lőréncet a Hörpentő közönsége.
    - Azt akarod mondani – suttogta Violin – hogy nélküled ihatnánk a színtiszta vizet, de te jószívűen csurrantasz – cseppentesz bele egy kis borocskát?
    - Ahogy mondod – fennhéjázott Vinkóci Lőrénc – Hálával tartoztok nekem.
    Olyan magabiztosan mondta, hogy egy pillanatra az egész Hörpentő elhitte, tényleg hálával tartozik neki. Egyes-egyedül a…”

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  16. Geyza 2012. augusztus 3. péntek 23:34
    “Tejet , sört és viszkit iszom .
    Főzni meg csak kávét szoktam.”
    Meggondolásra javaslom:
    Mit iszik a tehén? Hiszen a tejnek nemcsaak szárazsnyag tartalma van?
    Milyen folyadékból készited a kávét? Hiszen a műtrágya nem elbomló szerves
    anyag, hanem vegyszer.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  17. Elolvastattam a cikket feleségem Őnagyságával. Remélem most már meg fogja érteni, hogy miért részesítem előnyben a sört és este hat után a bort.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  18. Én úgytudtam a tehen viszkit iszik !

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  19. Na akkor nem költözik ide 2millió Zsidó hogy kiszippantsák az “igazmagyar” vizet és elvigyék antifideSS országba ?
    Majd a joBBik ezt is megmagyarázza :(

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  20. Aha, érdekes egy fejlemény. Ami egészen összefügghet egy Gödöllőn tartott termékbemutatóval, ahova több környékbeli és helyi lakost hívtak meg és kérték, hogy hozzanak egy üvegcsében a helyi vezetékes vízből. Meg is csinálták a vízminták tesztelését és az elképedő közönség elött nyilvánvalóvá vált, hogy egyenes folyékony patkánymérget isznak már évek óta:-)) Igen ám, de ha vesznek a zepter vízszűrő és egyéb csodakütyüjéből, akkor örökéletűek lesznek. Szerintem innen ered a hisztériakeltés. Ugyanis külföldön már régen jó üzlet az üveges ásványvíz, és konkrétan tudom hogy a magyar csapvíz mikrobiológiailag is tisztább mint az Evian ásványvíz…Szóval, ne dőljünk be se az ásványvízlobbinak , se a megélhetési víztisztítóügynököknek. Örüljünk annak, hogy jó minőségű a vizünk, becsüljük meg, de éppen a minősége miatt drágább is. Mindig mosolygok, mikor kartonszám vásárolják az egyébként nem tisztább ásványvízeket…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  21. Sajnos éppen ez az egyik rákfenénk. Igaz hogy a budapesti ivóvíz az egyik legjobb minőségű Európában, de az ára (plusz a csatorna) is az egyik legmagasabb. És Magyarországon sok helyen még ennél is drágább. Szinte mindennek az ára már elérte az európai színvonalat, sőt a legtöbb szolgáltatásé meg is haladta, miközben a fizetésünk (sajnos egyre kevesebbeknek) az európai átlag negyede-ötöde. A legjobb pedig az, amikor multimilliárdos vállalkozóink, Demjánnal az élen, nem győzik mondogatni, hogy a munkavállaló lusta, nem szeret dolgozni és legfőképpen túl van fizetve. Mert bezzeg Kínában, ahol napi egy tál rizsért dolgoznak, gyakran mint a rabszolgák, az milyen rettenetesen jó nekik és a gazdaságuknak. Hogy róluk kéne példát vennünk és úgy átalakítani a gazdaságot és a munkajogot ahogy az ázsiaiak tették, az lenne nekünk az igazi! Egyszer kollégáimmal kiszámoltuk, hogy egy éves átlagfizetésből hat-hét havi (jó esetben) csak arra megy el, hogy az ember befizesse a számláit és ne legyen hátraléka, csak a maradékot tudja magára (étel, ital, (ruha, könyv), stb.) költeni. De aki minimálbért keres, vagy közmunkán még annál is kevesebbet, annak magára (és családjára) még ennyi sem jut. Jó hallani, hogy dúsgazdag vezetőink még ezt is sokallják. Szép jövő elé nézünk!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  22. Hát ez van! – fejik a magyar embert minden szinten. De ma hallottuk a TV-ben az ORBÁN-féle KASZTOSÍTÁS legújabb változatát, mely szerint a budapesti kormány képviselőinek a gyermekeiknek LUXUS OVODÁT működtetnek, amely csak havi 20.000 Ft-ba kerül nekik/gyerek. Külsőst nem igen fogadnának, de annak 90.000 Ft-ot kellene fizetni????!!!! Micsoda tisztességtelen mocsok világot teremtenek ezek itt a magyar embereknek????

    Magyarán szólva Orbán megkezdte a LUXUS-ELIT képzést már ovódás kortól!

    A szavazásból is ki akarják zárni azokat, akik regisztrálnak majd, de nem mennek el mégsem, akkor a következő voksolásnál már nem is szavazhatnának. Hátrányos diszkriminációk minden mennyiségben!

    A luxus elitet akarják maguknak kineveltetni…….. aztán majd talán ezek szavazata is jól jön nekik, hiszen elkötelezettek lesznek, kineveltek a fidesz jobbos sziszstématikája szerint.

    BORZALOM, ami itt történik és a MAGYAR NÉP ITTHON HALLGAT ! – mindent ELFOGADNÁNAK????? – szinte hihetetlen, v. ennyire meg vannak félemlítve, hogy még azt a kicsit is elvehetik tőlük, ami a napi betevő falatot még biztosítja számukra.
    Hát a VÍZ is kell a falathoz….. ! – igen, mindent a legdrágábbra srófolnak fel, naponta úgy emelkednek termékek árai, hogy már be sem jelentik.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  23. Ami az egészségemet fenyegető veszélyeket illeti, azok között a zöldségtermesztők által használt rovarölő permetezőszerek sokkal jobban idegesítenek, mint az ivóvíz nitráttartalma, (Amúgy én egy ideje ásványvizet iszom, de nem a nitrát, hanem az itteni ivóvíz kirívóan magas keménységi foka miatt.)
    .
    Különösen a fóliázó zöldségtermesztők körében elterjedt, hogy gyakran permeteznek, ez nekik még mindig olcsóbb, mint ha a kártevők szaporodnának el, de eladni már a permetezés másnapján szedik a paprikát, nemhogy kéthetes lebomlási idő… ááá… meg hát egyvalaki úúúúgyse vesz abból magának annyiiiit… a család persze nem azt eszi.
    .
    Permetezési napló…. abba azt ír vagy nem ír, amit akar.
    Szermaradvány-vizsgálat… az pénzbe kerül.
    Lebuktatni a mérgezőt… mikor ott maffia is lehet… meg a sok fellebbezés, ismételt vizsgálat, hercehurca… no meg ha a termesztő hajlandó áldozni…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  24. Kydonna
    2012. augusztus 5. vasárnap
    01:12
    .
    Ne izgasd magad, ebből a sok moslék vidéki proliból soha nem lesz úr, a fattyából se, írathatja akár 900 ezer forintos óvodába is. Úrnak ugyanis születni kell, a proli meg terem, mint a dudva.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  25. Annak is érdemes lenne utánanézni/olvasni/,hogy ki engedte meg a nagy közszolgáltatóknak,/víz,gáz,áram,távfűtés/,hogy az egységes nagykereskedelmi haszonkulcsot,ami cca.9% volt,hirtelen 27%lett!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!,ugye felcsúti kutyaszar!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  26. Marcus Aurelius: az ásványvíz gyakran szűrt csapvíz, beleoldódik a műanyag palack (női hormonokhoz hasonló anyagok), és marha drága, kényelmetlen is. Gondolkozz el a szűrőn, 50e-ért már kapsz, én egyedül beszereltem három óra alatt, és nem hobbim a barkácsolás.
    .
    Tegnap odajött hozzám a boltban egy ember, hogy beszélek-e angolul. Mondta, hogy itt van ez a sok ásványvíz, de az ő országban az emberek forrásvizet isznak. Az itt melyik. Mondom neki, hogy én is szeretnék forrásvizet inni, hehe, eltévesztette az országot, esetleg menjen fel a hegyekbe, és nézzen körül, hátha ott lesz. Kérdezte, hogy akkor melyik ásványvíz jó. Mutattam neki kettőt, egy palackkal vett összesen, hogy először kipróbálja.
    .
    Nem tűnt csórónak, nem azért vett egyet. Gondoltam, Svájci vagy Német, de inkább Svájci, ha tele vannak forrásvízzel, jól el van kényeztetve. (Ezt irigységből gondoltam, én is forrásvizet akarok inni).
    .
    Kérdezem, honnan jött. Na, mit gondolsz? Törökországból. Idejön egy török a balkánról, és forrás vizetkeres, mert ők ott azt isznak otthon. Két földrengés között. Mondom neki, hogy ha már idáig eljött, szerintem ne álljon meg itt, hanem menjen még egy kicsit nyugatra, jobban jár vele, megyek én is.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  27. Marcus Aurelius: ha tiszta húst szeretnél venni, ajánlom a kóser hentest. Tudtommal összesen egy van belőle a városban, köszönjük horthy miklósnak és barátainak.
    .
    Nem vagyok híve az ortodox vallásosságnak, mégis, élelmiszerbiztonsági szempontból többet ér, mint a magyar termelők által vezetett mérgezési napló. Ebből a boltból a marhahúst bármikor megeszem nyersen. (Érdekes módon a szír éttermben is lehet tiszta ételt enni, az arabok sem tartják akkora hulladéknak a saját testüket, mint az kárpát medencében szokás. Bár azt azért nyersen még nem láttam, milyen.)
    .
    Sajnos a kóser boltban nincs liba és nincs hal. Pedig az elmúlt tíz évben az egyetlen nem mocsár ízű pontyot kóser étteremben ettem, valahonnan csak veszik. Hogy nincs liba és nincs hal, szintén köszönjük horthynak és elvbarátainak, gondolom, ha többen járnának oda, lenne.
    .
    Én jártam az összes bioboltban, de ehető minőségű csirkét és tojást is csak ebben az egy, említett hentesnél kaptam. A bioboltos biotojás ahhoz képest inkább a kőolajhoz hasonlít. Piacra nem járok, az rosszabb, mint a tesco, és iszonyat büdös.
    .
    Ja, és az ilyen helyeken legalább nem raknak bacont még a csokitortába is, szemben a magyar éttermekkel, ahová, ha már három éve jársz, akkor is tesznek, ha kéred, hogy ne, akkor kétszer annyit.
    .
    A zöldségkérdésre nem tudok megoldást. Menjél ki Svájcba, vagy valami Skandináv országot ajánlom még.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  28. 3Móz 11,9
    Mindazokból, a melyek a vizekben élnek, ezeket ehetitek meg: A minek úszószárnya és pikkelye van a vizekben, tengerekben és folyóvizekben, azokat mind egyétek meg.
    3Móz 11,10
    A minek pedig nincsen úszószárnya és pikkelye a tengerekben és folyóvizekben, legyen az akármely vízben nyüzsgő, és akármely vízben élő állat; mind útálatos az néktek.
    3Móz 11,12
    A minek nincs úszószárnya és pikkelye a vizekben, mind útálatos az néktek.
    5Móz 14,9
    Ezeket ehetitek meg mindazokból, melyek vízben élnek: a minek úszó szárnya és pikkelye van, mind megegyétek;
    5Móz 14,10
    Valaminek pedig nincsen úszó szárnya és pikkelye, meg ne egyétek; tisztátalan az néktek
    *
    És a halra nem vonatkozik a kóservágás szabálya.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  29. Jozan67
    Valamiből ki kell gazdálkodni a különadókat. De még ilyen árak mellett is annyi pénzt vonnak ki az ágazatokból, hogy szinte teljesen leálltak a fejlesztések, sőt még a karbantartások is. Pár év és úgy járunk, mint az USA-ban, hatalmas üzemzavarokkal a nyakunkba fog szakadni az egész rendszer.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  30. Itt nem csak a kóser vágás szabályairól van szó, mondom, az ortodox vallásosságnak nem vagyok nagy híve. Arról a puszta megfigyelésről, hogy a kóser hentes az egyetlen, ahol jártam, és ahol nem büdös, a húsnak jó íze és illata van, nem vegyszerszga. Bélszín például nincs, mert nem kóser. Egyes táplálkozásszakértők szerinta bélszín a legkönnyebben elkészíthető, legnehezebben emészthető marhahús. Érdekes, hogy erre van, aki évezredekkel ezelőtt rájött.
    .
    Hosszú évek óta odafigyelek arra, mit eszem, és bár a nyelvem és az orrom nem certifikációval rendelkező mikrobiológiai-kémiai laboratórium, többet elárul, mint az el nem végzett, lefizetett vizsgálatok.
    .
    Mondom, nem csak a zsidók törődnek azzal, hogy mit esznek, hanem például az arabok is, és most ne a török gyrosra gondolj. És ha elmész Svájcba, a benzinkúton kapsz olyan húskészítményt, amelyen egy áthúzott disznó szerepel, magyarországon a 7 000 forintos libamájkrém is sertésszalonnából készül, étteremben sem úszod meg, bárhogy kéred. Az Anna café (Váci utca) disznóból főzi a hungarische gulyáslevest.
    .
    Az étel a kultúráról, életigenlésről is szól, nem csak arról, hogy hány nyisszantással vágják el az állat nyakát a Talmud olvasása közben. Megjegyzem, bioboltban még nem találtam xilites csokit, gluténmenteset se sokat, a 20 négyzetméteres kóser élelmiszerboltban ennek van helye. Ja, és a két kóser bolt nem szivatja egymást, mint a magyarok, megegyeztek, hogy ki mit árul, gondolom, ilyenek miatt utálja őket ez az utálkozó nép.
    .
    A Reisinger-féle adventisták is figyelnek arra, mit esznek, és elég nagy a keresztmetszet a zsidó táplálkozási kultúrával, pedig ők keresztények, és Jézus szerint nem az a lényeg, mit eszel, hanem az, hogy mit beszélsz.
    .
    Svájcban lóhúst is lehet kapni a boltokban – én egyelőre kihagytam -, egyesek szerint a legegészségesebb húsétel. A tévében napközben hosszú műsort vetítenek arról, milyen káros a nátrium-glutamát és általában a glutén, túrót se nagyon kapni, sajtot rengeteg félét, ami a paleo táplálkozás szerint az egyetlen elfogadadható tejtermék. Próbálj normális sajtot venni itthon. (A belvárosi bolt fél éve bezárt, mert itt a Tesco trappista megy). A jóember blogot vezet arról, hogy miért zárta be a szeretett sajtboltját.
    .
    Megnéztem, hogyan tartják a teheneket odakint, a hegyre vezető dűlőút jobb minőségű, mint itt az autópálya, a tehenek zöld füvet legelnek, sírni volt kedvem a visszaúton.
    .
    Tehát nem azért járok kóser boltba, mert különben mit szól az égből a névrokonom, hanem azért, mert ott találtam ehető ételt. Ha máshol is találok, máshova is járok, főleg, hogy abban a boltban már péntek egy órakor szombat van, nem mindig érek oda. Szoktam próbálkozni, az összes nagy piacot végigjártam, botrányosak.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  31. Itt nem csak a kóser vágás szabályairól van szó, mondom, az ortodox vallásosságnak nem vagyok nagy híve. Arról a puszta megfigyelésről, hogy a kóser hentes az egyetlen, ahol jártam, és ahol nem büdös, a húsnak jó íze és illata van, nem vegyszerszga. Bélszín például nincs, mert nem kóser. Egyes táplálkozásszakértők szerinta bélszín a legkönnyebben elkészíthető, legnehezebben emészthető marhahús. Érdekes, hogy erre van, aki évezredekkel ezelőtt rájött.
    .
    Hosszú évek óta odafigyelek arra, mit eszem, és bár a nyelvem és az orrom nem certifikációval rendelkező mikrobiológiai-kémiai laboratórium, többet elárul, mint az el nem végzett, lefizetett vizsgálatok.
    .
    Mondom, nem csak vallásos zsidó emberek törődnek azzal, hogy mit esznek, hanem például az arabok is, és most ne a török gyrosra gondolj. És ha elmész Svájcba, a benzinkúton kapsz olyan húskészítményt, amelyen egy áthúzott disznó szerepel, magyarországon a 7 000 forintos libamájkrém is sertésszalonnából készül, étteremben sem úszod meg, bárhogy kéred. Az Anna café (Váci utca) disznóból főzi a hungarische gulyáslevest.
    .
    Az étel a kultúráról, életigenlésről is szól, nem csak arról, hogy hány nyisszantással vágják el az állat nyakát a Talmud olvasása közben. Megjegyzem, bioboltban még nem találtam xilites csokit, gluténmenteset se sokat, a 20 négyzetméteres kóser élelmiszerboltban ennek van helye. Ja, és a két kóser bolt nem szivatja egymást, mint a magyarok, megegyeztek, hogy ki mit árul, gondolom, ilyenek miatt utálja őket ez az utálkozó nép.
    .
    A Reisinger-féle adventisták is figyelnek arra, mit esznek, és elég nagy a keresztmetszet a zsidó táplálkozási kultúrával, pedig ők keresztények, és Jézus szerint nem az a lényeg, mit eszel, hanem az, hogy mit beszélsz.
    .
    Svájcban lóhúst is lehet kapni a boltokban – én egyelőre kihagytam -, egyesek szerint a legegészségesebb húsétel. A tévében napközben hosszú műsort vetítenek arról, milyen káros a nátrium-glutamát és általában a glutén, túrót se nagyon kapni, sajtot rengeteg félét, ami a paleo táplálkozás szerint az egyetlen elfogadadható tejtermék. Próbálj normális sajtot venni itthon. (A belvárosi bolt fél éve bezárt, mert itt a Tesco trappista megy). A jóember blogot vezet arról, hogy miért zárta be a szeretett sajtboltját.
    .
    Megnéztem, hogyan tartják a teheneket odakint, a hegyre vezető dűlőút jobb minőségű, mint itt az autópálya, a tehenek zöld füvet legelnek, sírni volt kedvem a visszaúton.
    .
    Tehát nem azért járok kóser boltba, mert különben mit szól az égből a névrokonom, hanem azért, mert ott találtam ehető ételt. Ha máshol is találok, máshova is járok, főleg, hogy abban a boltban már péntek egy órakor szombat van, nem mindig érek oda. Szoktam próbálkozni, az összes nagy piacot végigjártam, botrányosak.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  32. Nem jutott át a moderáción, amit írtam, voisine, nézz majd vissza, ha átengedte Admin.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  33. @Maeldron
    Biztosan egynél több link volt benne, azért vár moderációra.
    *
    A cikkhez:
    Az ivóvízben az ösztrogén “veszélyesebb” hatással bír, mint a különböző vegyi anyagok, mert ameddig egy klórnak vagy nitrátnak van határértéke, addig a nemi hormonoknak nincsen, és nem is lehet az ivóvízet megtisztítani tőlük. Nem csak a nők fogamzásgátló gyógyszerei, hanem a szója a tej és a növényi ösztrogének is maradhatnak az ivóvízben.
    Vagyis Uraim vigyázat ! Hamarosan férfi melltartó bolt nyilhat. (is.) …. A folyamat már előrehaladott állapotban van, a nyelvújítók már felfedezték, úgy hívják: Metroszexualitás.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  34. Link nem volt benne, Talmud igen, illetve különböző etnikai-vallási csoportokra hivatkoztam.
    .
    A hormonhoz hasonló anyag a folyóban is túl sok van (csapvíz), viszont a pet palackból is a vízbe oldódik. Ezért mondtam az ozmózisos vízszűrőt, elvileg kiszűri. Nem mértem, elhittem. Az biztos, hogy tisztább íze van, és ha elpárolog, szinte nem hagy nyomot, ami az oldott anyagot hiányát jelenti. Főzni szászor jobb vele, erősebbek, tisztábbak az ízek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  35. @Maeldron 16:49

    Egyetértek azzal, amit írsz,- ha valaki meg szeretne róla győződni, ajánlok egy nagy adag gulyáslevest megfőzni gázon, nem kuktában kóser húsból, és ugyanezt nem kóserből. Kb. 1 óra a különbség időben. Engem meggyőzött.
    *
    Ricsi azt mondaná, hogy az iszlám minden jó dolgot a zsidóktól vett át, persze itt ott kiegészítve, például bódító anyagok fogyasztásának tilalmával.
    De azt kell mondani, hogy igazuk volt, mert például bizonyos típusú rákok a betegségi statisztikákban ritkábban fordulnak elő azokban a kultúrákban, ahol a sertéshús tiltott.( a méhnyakrák egészen biztosan.)
    Sőt a sertéshúst nem fogyasztó serpák körében hosszabb élettartam, mint a malacfogyasztók körében.
    A méhnyakrák gyakorisága összefüggéseket mutat népcsoportonként,- vallási, kulturális szokások is befolyásolják
    ( Nyilván ezt még számos más előírás is befolyásolhatja, például a szexuális érintkezés tisztasági törvényei,- egy zsidó közösségnek előbbre való a mikve megépítése, mint a zsinagógáé)

    Ha nem vallási ok miatt eszel kósert, hanem az egészséged érdekében, akkor technikailag a kóser vágás megfelel az iszlámvágásnak.( kivéreztetés és kíméletesség). Nézd meg, hogy van-e hentes a városban aki helal húst árul.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  36. Tudom, mennyi minden hasonló, mert Hollandiában, Németországban azért tiltják a zsidó szokásokat (is), hogy a fanatikus arabokat hazaküldjék, de ne tűnjön az egész arabellenesnek. Nem is attól hangos a média, hogy szegény arabok. Mondtam többször, hogy elég lenne az országba való belépéskor Mohamedet lerajzoltatni mindenkivel, nem lenne ennyi robbantás, az egész biztos.
    .
    Ha már nem az adócsaló, bóvlit termelő magyar őstermelőknek támogatom, akkor azért inkább Izraelbe küldöm a pénzem, mint valamelyik arab országba, ahol a mai napig korbáccsal verik a nőket, agyonkövezik, vagy simán népirtás zajlik éppen. Létezik a világon normális arab ország? Úgy hallottam, Jordánia is bekattant újabban.
    .
    Egyébként se arabul szeretnék tanulni az angol és a német után.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  37. voisine: “egy zsidó közösségnek előbbre való a mikve megépítése, mint a zsinagógáé”
    .
    Nem csodálom, mivel az egyetlen közel-keleti vallás, amely nem trancsírozta szét előszeretettel a nőket. A szó eredeti értelmében.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  38. @ Maeldron
    “Mondtam többször, hogy elég lenne az országba való belépéskor Mohamedet lerajzoltatni mindenkivel, nem lenne ennyi robbantás, az egész biztos” ez egy jó 5let :-) lájkolom, de akkor hogyan lehetne milliárdokat megszavaztatni a parlamentekkel a terrorizmus ellen ? :-) Azt hiszem, le lehetne játszani egy háborút a médiában…… tudod: Persil, Ariel, Perwoll….. Média.
    Egyszer én balga elindultam egy afrikai országba élni, csupán a Média-mosópor hatásai alapján,- ha jól emlékszem 23 kiló felesleges cuccal….

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  39. Tudod, a Perwollból legalább van Black Magic. A többség fejét eleve azzal kellene mosni, nehogy odabent kifakuljon.
    .
    Tizenkét éve nem nézek tévét, az Index öt évig volt letiltva a gépemen, újabban a nol van. Egyszerre egy-két portállal még megbírkózik az agyam védelmi rendszere (a hvg-n is annyi sületlenség olvasható, döbbenetes).
    .
    Afrika honnan jött? Tudom, vannak rejtett vízkészletek, ami tíz-húsz év múlva aranyat fog érni, de oroszlán is akad arrafelé néhány, meg mindenféle veszélyes szúnyog röpköd. Én főleg angolul tudok, erre az összes ország, amit kinéztem magamnak, vagy német nyelvű, vagy német-francia-olasz, vagy valami német-angol keverék, inkább német szavakkal.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  40. @Maeldron
    Afrika? Azt hittem ott olcsóbb az élet,- pedig nem.

    A 19:02-es hsz-hoz:
    Már régen tervezem végigolvasni a Bibliát, hogyan viszonyul a nőkhöz, de nagyon időigényes.
    Csak a Mikvénél maradva, egy fiú gyermek szülése után 7 napig tisztátalan az anya, egy leány gyermek születése után 14 napig. Micsoda diszkrimináció. Az előírt áldozat azonos.
    Mózes III.12.2.
    Szólj Izráel fiainak, mondván: Ha az asszony lebetegszik, és fiat szül, tisztátalan legyen hét napig; az ő havi betegségének ideje szerint legyen tisztátalan
    4.
    Azután harminczhárom napig maradjon otthon a vértől való tisztulás miatt; semmi szent dolgot ne illessen, a szent helyre se menjen be, míg el nem telnek az ő tisztulásának napjai.
    5.
    Ha pedig leányt szül, két hétig legyen tisztátalan, mint havi betegségekor, és hatvanhat napig maradjon otthon a vértől való tisztulása végett.
    *
    Maradjunk a cikknél.
    Tényleg jók a víztisztítók, akiknek nem futja egy olyanra amilyen a tied, nagyon jó mechanikusan szűrő kancsókat lehet párezer forintért kapni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  41. voisine: francia neved van, igaz? Ott élsz? Párizst még csak fényképeken láttam, gyönyörű.
    .
    A csóró országokban nem olcsó az élet. Vagy azért, mert bár az ország olcsónak tűnik, az élet mégis drága, ha van néhány alapvető igényed, amiről a helyben lakók többsége álmodni sem mer, és azokat aranyáron mérik. Vagy azért, mert ha tényleg minden olcsó, akkor te is lényegesen kevesebbet fogsz keresni, mint máshol. Hiszen az olcsó ország téged sem tud megfizetni. És akkor még eljönni is nehezebb lesz onnan. Ha pedig külföldre dolgozol onnan sok pénzért, akkor a nyomor közepén fogsz “dőzsölni”, az se jó érzés.
    .
    A következő országokat vettem számításba eddig: Anglia, Norvégia, Amerika, Svájc, Németország, Luxemburg, főleg az utóbbi három. Ebből a következőkről tudom, hogy olcsóbb az élelmiszer, az egészségügy és a műszaki cikk (az utóbbi 30-40%-kal, engem ez komolyan érint): USA, Svájc, Németország. A többiről sem hiszem, hogy másképp van, csak nem jártam utána az áraknak. A műszaki áru mindenhol olcsóbb. Az említett országokban egyetlen dolog drágább, mint nálunk, az albérlet. Igaz, nálunk is létezik havi 800 ezres, és kint szép helyen lévő, szép lakásokat néztem, tehát nem biztos, hogy olyan nagy a különbség.
    .
    Átmész Ausztriába, az első nagyobb benzinkúton veszel egy csomag pisztáciát, kibontod, és látod, hogy nem másik országban vagy, hanem másik kontinensen.
    .
    Svájcban egy gyönyörű város sima, sarki kisboltjában 6 ezer forintba került egy kg bélszín. Nem azért mondom a bélszínt, mert kizárólag az jöhet szóba, hanem azért, mert abban a boltban az volt az egyetlen marhahúsfajta. Magyarországon egy kb. bélszín az Intersparban 10 ezer forint, és könyörögni kell, hogy adjanak 40 dekát, mert a maradékot “senki nem viszi majd el”. Persze, biztos én vagyok az egyetlen, aki nem két kilót venne magának.
    .
    Ahol jártam, minden ételből van “szingli” kiszerelés. Ez félig-meddig megvalósult nálunk is, mert magyarországon a nagy áruházak tele vannak olyan áruval, amiből a nagyobb kiszerelés kerül többe *fajlagosan*. Ha nem nézed meg az apró számokat, és nem számolod át fejben is, hanem megveszed a nagyobbat – ahogy rengetegen teszik a józan észre hallgatva -, drágábbat veszel. Ez döbbenetes.
    .
    Svájci éves autópályamatrica: 9 ezer forint. Ebben az országban mennyi? 60 ezer? Vagy több?
    .
    Luxemburgról hallottam, hogy drága, nem tudom, hogy van. Rettenetesen bánom, hogy nem mentem ki, amikor volt rá lehetőség (jó, mindig van, de akkor könyörögtek, hogy menjek). Azt tudom, hogy valójában az olcsónak mondott, csóró országok a legdrágábbak, és Magyarország élen jár ebben.
    .
    Ja, és úgy hallottam, Amerikában jellemzően többször akkora adagot adnak az ételből, mint itt, hogy ne maradj éhes, elégedett legyél, és visszamenj oda enni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  42. tisztaszivvel
    2012. augusztus 4. szombat
    19:59
    .
    „…a magyar csapvíz mikrobiológiailag is tisztább mint az Evian ásványvíz…Szóval, ne dőljünk be se az ásványvízlobbinak , se a megélhetési víztisztítóügynököknek. Örüljünk annak, hogy jó minőségű a vizünk,…”
    .
    Ebben nagy területi egyenlőtlenségek lehetnek. Az egyik ilyen eltérés az alföldi arzénes ivóvíz.
    De az egész országban előfordulnak olyan foltok, ahol a víz keménységi foka 20-és 30 között van, ami már egészségre ártalmas. És ezek, egy évekkel ezelőtt a nyomtatott HVG-ben közölt térkép szerint nagy átfedést mutatnak azokkal a foltokkal, amelyekre az átlagost meghaladó vastagbél-és végbélrákos halálozás jellemző.
    Akol a kávéfőzők kéthavonta elzáródnak a vízkőtől, a csapok kifolyócsövének végén valóságos szürke buzogányfej képződik a vízkőből, ahol a vízóra-bekötés miatt elvágott bejövő vezetékből kivágott csődarabon az látszik, hogy nyolc év alatt a keresztmetszet egyharmadát-felét már elvette a vízkőlerakódás, ezt a saját szememmel láttam, ott se neked, se másnak nincs okotok dicsérni a magyar vezetékes vizet.
    „Örüljünk annak, hogy jó minőségű a vizünk,…” örüljön is, az, aki olyan helyen veszi igénybe, ahol oka is van rá.
    .
    Én Maeldron tanácsa szerint, ősszel már valószínűleg itthon fogok tisztított vizet inni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  43. Valami nem jól működik a lap szerverén.
    Küldözgetem ezt a szöveget, meg egyszer sem jelenik, de kapok egy üzenetet, hogy a rendszer szerint azonos szöveget másodszor küldök, ez megy több mnint tíz perce.
    Na most talán emiatt az új bevezetés miatt új szövegnek számít.
    .
    Szóval:
    .

    tisztaszivvel
    2012. augusztus 4. szombat
    19:59
    .
    „…a magyar csapvíz mikrobiológiailag is tisztább mint az Evian ásványvíz…Szóval, ne dőljünk be se az ásványvízlobbinak , se a megélhetési víztisztítóügynököknek. Örüljünk annak, hogy jó minőségű a vizünk,…”
    .
    Ebben nagy területi egyenlőtlenségek lehetnek. Az egyik ilyen eltérés az alföldi arzénes ivóvíz.
    De az egész országban előfordulnak olyan foltok, ahol a víz keménységi foka 20-és 30 között van, ami már egészségre ártalmas. És ezek, egy évekkel ezelőtt a nyomtatott HVG-ben közölt térkép szerint nagy átfedést mutatnak azokkal a foltokkal, amelyekre az átlagost meghaladó vastagbél-és végbélrákos halálozás jellemző.
    Akol a kávéfőzők kéthavonta elzáródnak a vízkőtől, a csapok kifolyócsövének végén valóságos szürke buzogányfej képződik a vízkőből, ahol a vízóra-bekötés miatt elvágott bejövő vezetékből kivágott csődarabon az látszik, hogy nyolc év alatt a keresztmetszet egyharmadát-felét már elvette a vízkőlerakódás, ezt a saját szememmel láttam, ott se neked, se másnak nincs okotok dicsérni a magyar vezetékes vizet.
    „Örüljünk annak, hogy jó minőségű a vizünk,…” örüljön is, az, aki olyan helyen veszi igénybe, ahol oka is van rá.
    .
    Én Maeldron tanácsa szerint, ősszel már valószínűleg itthon fogok tisztított vizet inni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  44. tisztaszívvel
    19:59
    .

    „…a magyar csapvíz mikrobiológiailag is tisztább mint az Evian ásványvíz…Szóval, ne dőljünk be se az ásványvízlobbinak , se a megélhetési víztisztítóügynököknek. Örüljünk annak, hogy jó minőségű a vizünk,…”
    .
    Ebben nagy területi egyenlőtlenségek lehetnek. Az egyik ilyen eltérés az alföldi arzénes ivóvíz.
    De az egész országban előfordulnak olyan foltok, ahol a víz keménységi foka 20-és 30 között van, ami már egészségre ártalmas. És ezek, egy évekkel ezelőtt a nyomtatott HVG-ben közölt térkép szerint nagy átfedést mutatnak azokkal a foltokkal, amelyekre az átlagost meghaladó vastagbél-és végbélrákos halálozás jellemző.
    Akol a kávéfőzők kéthavonta elzáródnak a vízkőtől, a csapok kifolyócsövének végén valóságos szürke buzogányfej képződik a vízkőből, ahol a vízóra-bekötés miatt elvágott bejövő vezetékből kivágott csődarabon az látszik, hogy nyolc év alatt a keresztmetszet egyharmadát-felét már elvette a vízkőlerakódás, ezt a saját szememmel láttam, ott se neked, se másnak nincs okotok dicsérni a magyar vezetékes vizet.
    „Örüljünk annak, hogy jó minőségű a vizünk,…” örüljön is, az, aki olyan helyen veszi igénybe, ahol oka is van rá.
    .
    Szóval én Maeldron tanácsa szerint, ősszel már valószínűleg itthon fogok tisztított vizet inni. Egyszeri, de megtérülő beruházás.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  45. @Maeldron
    Nem élek Franciaországban, jelenleg Magyarországon élek.
    Ahogyan te írod “csóró” országokban nagyon sokat lehet tanulni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  46. @Maeldron
    Franciaországból nagyon sok nyugdíjas él például Marokkóban, a marokkói király direkt ország-programot csinált abból, hogy minél több európai nyugdíjas éljen ott, de például Mauritius is igen kedvelt lakóhelye a francia nyugdijasoknak,- ahol sokkal magasabb életszinvonalon tudnak élni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  47. voisine: Én a Mauritius szigetekről annyit tudok, hogy offshore. Sajnos, még nincs ott offshore cégem. Remélem, azért nem lesz, mert olyan helyre költözöm, ahol reális az adó, és azt szívesen fogom fizetni.
    .
    Mindenképpen irigyellek azért, mert elég bátor és elhatározott voltál elindulni egy másik országba élni. Én itt beszélek róla majd’ egy éve, és még itt vagyok.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  48. Marcus Aurelius: “„…a magyar csapvíz mikrobiológiailag is tisztább mint az Evian ásványvíz…Szóval, ne dőljünk be se az ásványvízlobbinak , se a megélhetési víztisztítóügynököknek. Örüljünk annak, hogy jó minőségű a vizünk,…””
    .
    Ezt én is annyiszor hallottam már. Gondolom, a mikrobiológia tisztaság alatt azt értjük, hogy a klór elpusztítja benne a baktériumokat. (Marad így is élő baktérium, de tényleg nem sok.)
    .
    A másik érdekes adat az egészségügyi határérték. Olyan eleve nem létezik. Illetve létezik, és ez az érték minden anyagra nulla. Klórra, nitrátra, arzénra, kén-dioxidra mind-mind nulla. Azért mondanak egy nullánál nagyobb számot, mert a nullla eleve elérhetetlen a városban, minek stresszelni rajta. Arzénból egész sokat lehet inni úgy, hogy az ember évtizedekig életben marad, az adagot is lehet fokozatosan emelni. A haja lesz kevesebb az illetőnek, és kétszer annyi idősnek néz ki, de egy darabig még élni fog.
    .
    Ha a határértékek olyan frankók, akkor miért 50-60 év körül van az átlag élettartam, miért nem 100-110. Tudjuk, hogy elérhető lenne az utóbbi.
    .
    Nullára nem lehet csökkenteni a bevitt mérget, ám minden be nem vitt méregmolekuláért hálás lesz a szervezet.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  49. Na, az enyém se jött át. Szerintem a klór szó miatt lehet.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  50. A cikkben említett atrazin széles hatásspektrumú gyomirtószer, melyet Európában 2004-ben tiltottak be,
    azonban többek között az USA-ban máig is a leggyakrabban alkalmazott szer. Fitotoxikus
    anyag, elsősorban magról kelő kétszikű gyomok ellen alkalmazzák, főleg a kukoricatermesztésben.

    Mivel Mo.-on atrazin hatóanyag-tartalmú herbicid nincs – vagy legalábbis nem lehet – kereskedelmi forgalomban 8 éve, nem tudom, hogy kerülhetett a gödöllői ivóvízbe. Szívesen megnézném azt a labort, ahol ezt a szennyezőanyagot határérték felett mutatták ki az ivóvízben…

    tisztaszivvel 2012. augusztus 4. szombat 19:59
    “Aha, érdekes egy fejlemény. Ami egészen összefügghet egy Gödöllőn tartott termékbemutatóval, ahova több környékbeli és helyi lakost hívtak meg és kérték, hogy hozzanak egy üvegcsében a helyi vezetékes vízből. Meg is csinálták a vízminták tesztelését és az elképedő közönség elött nyilvánvalóvá vált, hogy egyenes folyékony patkánymérget isznak már évek óta:-)) Igen ám, de ha vesznek a zepter vízszűrő és egyéb csodakütyüjéből, akkor örökéletűek lesznek. Szerintem innen ered a hisztériakeltés. Ugyanis külföldön már régen jó üzlet az üveges ásványvíz, és konkrétan tudom hogy a magyar csapvíz mikrobiológiailag is tisztább mint az Evian ásványvíz…Szóval, ne dőljünk be se az ásványvízlobbinak , se a megélhetési víztisztítóügynököknek. Örüljünk annak, hogy jó minőségű a vizünk, becsüljük meg, de éppen a minősége miatt drágább is. Mindig mosolygok, mikor kartonszám vásárolják az egyébként nem tisztább ásványvízeket…”

    Egyetértek tisztaszivvel. Ez egy szemfényvesztés, parasztvakítás lehetett a termékbemutatón. Ezeket a vízszennyező anyagokat csak nagyműszereket igénylő analitikai módszerekkel lehet kimutatni, és ezeknek a műszereknek a használata komoly műszeres analitikai (kromatográfiai) felkészültséget igényel. Kizárt dolog, hogy a helyszínen ilyen vizsgálatot végeztek volna. Ezt elhihetitek nekem, korábban vízanalitikával foglalkoztam.

    Marcus Aurelius, honnan veszed azt, hogy a 20-30 keménységi fokú ivóvíz egészségre ártalmas? A víz keménységét a benne oldott állapotban lévő kálcium- és magnézium-vegyületek okozzák. Egyébként a magyar lakosság napi kálcium- és magnéziumbevitele 30-40%-kal alacsonyabb a fiziológiailag szükséges mennyiségnél, ezért van annyi időskori osteoporozis. Ha keményebb ivóvizet fogyasztanak, legalább kisebb a hiány…
    Egyébiránt az ivóvíz keménységére megállapított határértéknek nem egészségvédelmi, hanem technológiai okai vannak, pl. hogy az ivóvíz-vezetékben kisebb legyen a vízkőlerakódás, ami üzemeltetési problémát okozhat.

    És végül: a magasabb keménység fokú karsztvizeknek sokkal jobb az íze és többnyire tisztábbak is…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
Kapcsolódó cikkek

Az Úr és a választók színe előtt 2012. augusztus 13. hétfő | AN

Alkotmányellenes a szakképzési törvény 2012. augusztus 5. vasárnap | AN

KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos