Budapest/London – A Sun című angol lap azt állítja, megtalálta a magyar fővárosban Csizsik-Csatáry Lászlót, aki a kassai gettó parancsnokaként leginkább abban lelte az örömét, ha korbáccsal ütlegelhette az oda bezárt zsidó nőket. Az illető tagad: „Nem, nem én csináltam, menjenek innen” – mondta az őt kérdőre vonó riportereknek.
.
A világ még élő háborús bűnösei közül az egyik legkeresettebb a 97 éves Csizsik-Csatáry, akit azzal vádolnak, hogy 17 ezer 500 zsidó Auschwitzba történt deportálásában játszott aktív szerepet a Magyar Királyi Rendőrség tisztjeként. A Sun szerint Csizsik-Csatáry a második világháború végén, amikor Kassa ismét Csehszlovákia része lett, elmenekült a Felvidékről. Távollétében háborús bűnösként halálra ítélték 1948-ban.
.
Csizsik-Csatáry új személyazonosságot vett fel, jugoszlávnak hazudta magát és műkereskedőként dolgozott Kanadában, tizenöt évvel ezelőtt azonban, amikor felfigyeltek rá és a kanadai kormány vizsgálatot indított az ügyében, ismét eltűnt.
.
.
A jeruzsálemi Simon Wiesenthal Központ által felfedezett dokumentumok tanúbizonysága szerint a férfi a derékszíján hordott korbáccsal rendszeresen ütötte-verte a gettóba kényszerített nőket, és gyakran arra kényszerítette őket, hogy puszta kézzel kaparjanak lövészárkokat a fagyott földben. Ha egy zsidót valamilyen fegyelmezetlenséggel vádoltak, büntetésként több órára mozdulatlanságba kényszerítette, kutyapórázzal ütlegelte az illetőt. Szökési kísérletért a helyszínen agyonlőtték az elfogottakat; ilyenkor a táborparancsnok személyesen felügyelte az ítélet végrehajtását.
.
A Wiesenthal Központ nácivadászai nemrég helyezték Csizsik-Csatáryt körözési listájuk élére, és ellátták a Sunt lehetséges búvóhelyeiről szóló információkkal. Jellemző, hogy a mai magyarországi sajtónak egyetlen olyan orgánuma sem akadt, akiben megbíztak volna; ezt a munkát egy brit bulvárlapnak kellett elvégezni.
.
.
Rendőrök Kassán 1944-ben
.
A Sun azt állítja, egy kétszobás budapesti lakásban bukkant rá a férfira. Az angolt kanadai akcentussal beszélő férfi alsóruhában és zokniban nyitott ajtót a riportereknek, de nem volt hajlandó a kérdéseikre válaszolni – arra sem, hogy vajon miért indult meg ellene a kitoloncolási eljárás Kanadában. „Tagadja, hogy ezt tette?”, kérdezte a Sun. „Rengetegen haltak bele abba, amit maga művelt.” „Nem, én nem csináltam, eredjenek innen”, csapta az újságírókra az ajtót Csizsik-Csatáry.
.
A férfi még annak idején, Kanadában elismerte, hogy részt vett zsidók Auschwitzba küldésében, de azt állította, a szerepe „korlátozott” volt. Állampolgárságát visszavonták, de eltávozott az országból, mielőtt még a kitoloncolásáról szóló értesítést kézbesíthették volna számára.
.
Dr. Varga Jenő, a főügyész helyettese a Sun által benyújtott bizonyítékokról úgy nyilatkozott, hogy folyamatban van a nyomozás és az ügyészség tanulmányozza az anyagot.
.
A nácivadászok a következő, még élő gyanúsítottak elszámoltatását szeretnék elérni: Gerhard Sommer (93), egykori páncélgránátos, Vladimir Katniuk (90), náci rendőrosztag tagja, Zentai Károly (90), akit budapesti zsidógyilkossággal gyanúsítanak, Soren Kam (90) páncélos, Ivan Kalymon (91), ukrán segédrendőr, Algimantas Dailide litván titkosrendőr (pontos kora ismeretlen), valamint Helmut Oberlander (88), egy náci halálosztag tagja.











De milyen jó állapotban van a vénember! Bevásárol, jön-megy, elvan, mint a befőtt. Na, kíváncsi leszek, most hogy fexik majd le a náciknak a magyar igazságszolgáltatás.
Ezek leszarják, azt csinálnak amit a vezír mond nekik. Undorító vénember. Minden nácibűnös idejön vénségére, mert itt már elfelejtett ez a szemét banda mindent, inkább visszacsinálják ami a háború elött volt. Azért űldözik megint a zsidókat, mert védik a bűnösöket. Remélem ugyanazt teszik az öreggel, mint ez a szemét tette a nőkkel.
Ezek leszarják, azt csinálnak amit a vezír mond nekik. Undorító vénember. Minden nácibűnös idejön vénségére, mert itt már elfelejtett ez a szemét banda mindent, inkább visszacsinálják ami a háború elött volt. Azért űldözik megint a zsidókat, mert védik a bűnösöket. Remélem ugyanazt teszik az öreggel, mint ez a szemét tette a nőkkel.
És a hazai patkányutánpótlás nem érez semmiféle késztetést arra, hogy ők maguknak kiderítsék, vajon nem tényleg az ő egyik elődjükről van-e szó?
Azért az érdekes, hogy a Sun találta meg és nem a magyar ügyészség. Én a helyükben nem szívesen gondolnék arra, hogy náci szimpatizánsként emlegetnek, miközben baromi nagy erőfeszítéseket teszek annak megállapítása érdekében, jogosan utalt-e ki Juhász Ferenc HM-lakást valamelyik csicskájának. Hát kinek mi a fontos, wazze…
.
Tudnám, itt ki mínuszol…
Ha nem olyan titkosszolgálatunk volna, mint amilyen van…
akkor egy, a mai nácik közé beépült ember már szervezné az öreg náci titkos meglátogatását, ahol esetleg őszintén beszélne, mit beszélne, dicsekedne a fiataloknak az öreg hulladék.
.
Ezzel szemben a mai titkosszolgálat… lehet, hogy már a védelmét szervezi.
Ricsi!
Talán mert Zuroff és a Sun ebből él! Csak megint ott tartunk, hogy több nácit fogunk 2011-12-ben, mint 1945-ben, miközben meg Biszku elvtárs köszöni jól van. Akkor lezárjuk a múltat és tabula rasa, vagy akkor minden totalitarius rendszer gyilkosait elő kell venni. Mert erkölcsi különbséget nem lehet tenni kommunizmus és nácizmus között, mert egyfelől bűncselekmény, másfelől pedig civilizálatlan. Amúgy Zuroff és a Sun kedves képviselői tudják, Hogy Kassa melyik földrészen van? Csak Csatáryt nehogy összekeverjék idi Aminnal, mert Kassát Ugandában vélik megtalálni!
Von xy
2012. július 15. vasárnap
11:50
Na ne viccelj! Az ügyészséget meg ezért fizetjük! Afelől meg legyél nyugodt, Zuroff és a Sun nagyon is jól tudják a jelexerint, mi hol van. De nekem ne biszkuzzál, ha rajtam múlt volna, szalmán rohad el 1990-től, de hát akkor nem akartak a komcsikkal csinálni semmit. Most jössz rá, ki volt Biszku? Ne nevettesd ki magad. Egy ember, akinek a homo kadaricus a jólétét köszönhette. Ezért nem fogják felelősségre vonni soha. A náciknak viszont nem köszönhető semmi. Ha Hitler nyert volna, akkor a magyar nép a hungarizmusban dagonyázott volna 40 évet a bolsevizmus helyett, és arról folyna a vita, hogy az idős hungaristáktól hogy és mint vegyék el a nyugdíját. A kettő egykutya, csak az egyiknek voltak konszolidációs évtizedei, amiből milliók profitáltak, a másiknak meg nem. A magyar embernek meg mind a kettő rokonszenvesebb a szabadságnál és a demokráciánál, amivel nem tud élni. Ez sokszorosan bebizonyosodott.
ja és arról nem beszélve, hogy a Magyarország által vállalt nemzetközi kötelezettségvállalások értelmében nem a komcsikat, hanem a nácikat kell üldözni.
Ricsi!
Azt hittem vitázhatunk, de sajnos igazad van :) A nácizmus nem élte meg a konszolidáció időszakát, míg a “homo kadaricus”-t nem érdeklik az elpusztíott tíz milliók, hanem csak arra emlékszik, hogy meg volt a napi söre! Majd az unoka meg kifizeti…
Csak az szokta kiverni nálam a biztosítékot, amikor a minden értelemben legkisebb Bárándy, Zuroff, -a szintén beszélő nevű- Herényi kijelentik, hogy a kettőt nem lehet összemosni. Ez egyrészt már bűncselekmény, másrészt meg -pestiesen- hogy van pofájuk?
Von xy
2012. július 15. vasárnap
12:04
Hát, idegeskedni lehet, de összemosni tényleg nem.
.
Légy szíves kimutatni a kommunista ideológia történetében a fajelméletet, fajkiirtási eltökéltséget.
.
Von xy!
.
vitázzon veled a hitler, a zorbán, a kövér, a vona, meg a kondája, hisz tisztán látszik írásodból közibük való, közülük való vagy.
te még mindig a nácizmus konszolidációjánál tartasz.
egy primitív tahó fasiszta állat gondolkodik csak így.
úgy gondolom, az ilyeneknek sem lenne baj, ha nem érnék meg a jelenlegi fasiszta vonorbán banda rendszerének konszolidációját.
egyébiránt: jó reggelt, nektek szemétdomb maradt.
Tényleg Dél-Amerika leszünk! A bujkáló nácik miatt is!
Von xy
Biszkú ügyben azért egy két nem csekélyke körülményre hívnám fel a figyelmedet:
1. A nácik elvesztették a háborút , legyőztek őket – Biszkúék meg vértelen megegyezéssel adták át a hatalmat.
2. A jelenlegi kormány legtöbb tagja is tevékeny részese volt az MSZMP diktatúrájának.
Von xy
2012. július 15. vasárnap
12:02
Erről van szó. Horthy, Antall, Gyurcsány, Orbán: mind kádáristák. Csak most vége van a piramisjátéknak.
“Légy szíves kimutatni a kommunista ideológia történetében a fajelméletet, fajkiirtási eltökéltséget.”
-
Az eredeti ideológiában nem tudod kimondani, de a hatvanas-hetvenes években bizony szó volt az új szovjet embertípusról, ami pedig a világuralmi törekvéseket illeti, hát nem sok híja volt, hogy a ruszkik a seggükbe gyűrjék a fél bolygót. A kommunizmus a Molotov-Ribbentrop paktumtól kezdve arról szólt, mennyi területet tudnak maguknak megkaparintani a viking folyami rablók leszármazottai.
Von xy ! Egy ember halála is sok és megengedhetetlen, de mutass olyan dokumentumot amely igazolja a sok millió pusztulását (amiről írsz) a kádári időkben.
Itt Magyarországról beszélünk, nem Orosz honról. Eichmann azt mondta a bíróság
előtt, hogy nem győztek utolérni magukat a szállítással, a magyar tisztviselők és csendőrök buzgósága miatt.
Egyébként csakigazatmondonak igaza van vitázzon veled a hóhér.
Hogy mit ér meg az ember 97 évesen Csizsik-Csatáryként.
ÚGY-E AKKOR KASSÁN NEM GONDOLTAD VOLNA?
Hitted volna, hogy lesznek emlékező túlélők rajtad kivűl?
.
csakigazatmondo 2012. július 15. vasárnap 12:14
Ne feledd, hogy Von xy, német állampolgárként gondolkodik
“egy primitív tahó fasiszta állat” módjára magát magyar gróf
utódjának vallva. Tehát ő egy kékvérű magyar hazafi.
Igy született. nem tehet róla.
A mai fideSS, és diszjobbos érvelési technika.
Drága Von xy.
Tudod, ez itt, hála a fenttartoknak, az Amerikai Nápszava Internetes
Ujság honlapja.
Tudod, ide elsösorban a külföldre ment, menekült, szakadt, honfitársak
irogatnak komenteket.
Persze biztosan szivesen veszik az othoniak véleményét is, feltéve,
hogy az értelmes, de legalább is, érelmezhetö, esetleg elfogulatlan.
A te érvelés technikád árulkodo.
Egybe cseng a mai, hivatásos kincstári technikával.
Pillanat alatt terelve jutsz el, a náci háborus bünösöktöl, Biszku Béláig,
és a komcsikig.
Nem akarlak elszomoritani drága Von xy, de a te kenyérado gazdáid
között megannyi volt komcsi és kisz funkcionáis sunyit.
Példának mindjárt orbán apuka, volt mszmp párttitkár,
és az ö drága magzata vot kisz titkár, aki napjainkban,
hivatásos ország és nép megmentö, birtokosa a bölcsek kövének,
valamint néhány grofi kastélynak, továbbá, fél Tokaj hegyaljának.
Aki továbbá hös keresztény létére iszlám kigyot melenget szent hazafi
mellén.
Na mindezt pont te ne tudnád?
Ajánlanék egy mindanyiunk számára megoldást jelentö
kompromisszumot.
Persze csk azért hogy lásdd, mi komcsi származékok,
mint a mai 25 év feletti nemzedék mind,
menyire kompromisszum készek vagyunk, a másság iránt.
Tehát. Légy kedves a jövöben emelkedett, és széleskörüen tájékozott
irásaidat , a hazai jobbos irott médiában kamatoztatni,
ott biztosan értö, és megértö fülekre, szemekre talál.
Nem tudni miért, de mi valahogy nem kedveljük itt a hivatásos
komentelöket.
Jusef
Jusefnál a pont. Hihetetlen, hogy ha szóba kerül a náci, azonnal kommunistáznak.
Eresszék rá Szegedi Csanádot!
topi MaCKó
Von xy 2012. július 15. vasárnap 12:02
“Ricsi!
Azt hittem vitázhatunk, de sajnos igazad van :) A nácizmus nem élte meg a konszolidáció időszakát, míg a “homo kadaricus”-t nem érdeklik az elpusztíott tíz milliók, hanem csak arra emlékszik, hogy meg volt a napi söre! Majd az unoka meg kifizeti…”
Öregem, egyedül nem lehetsz ennyire hülye. Hol irtott ki a Biszku tizmilliókat?
Jó lenne ha már egy kicsit észhez térnétek. A Kádárizmus nem csak egyes személyek tevékenységéről szól, hanem az ország népének erőfeszítéséről, hogy az ország előbbre haladjon. Hol voltatok Ti szájhősök, mikor az országot kellett építeni a háború után? Akkor kussoltatok, pedig Ti tettétek tönkre.
Most megint addig rázzátok a fofonfát, amig jól seggbe nem rugnak bennünk és akkor megint az egyszerű emberek isszák meg a levét.
Hát nem tudom. Asszem, az ilyen vénembereket már hagyni kéne nyugodtan meghalni. Bár nekem egyik rokonom se lett áldozat, úgyhogy nem vagyok kompetens.
ricsi:
.
A kommunista faji ideológia azon felül, amit írtál, a kambodzsai vörös khmer ideológiarendszerben is jelen volt, elsősorban a vietnamiakkal hirdette a khmer faj felsőbbrendűségét.
.
Ez a hivatalos khmer kiáltvány magyar nyelven megtekinthető Wieslaw Gorniczky; Kambodzsai napló c. könyvében (nehéz hozzájutni, ma már legfeljebb pár gyűjtőkönyvtárban van meg, mert amikor kijött, csak 2000 példányt nyomtattak belőle, pedig zrinyis kiadvány).
.
Figyelem: a könyvet csakis a legerősebb idegzetűeknek, és a legerősebb gyomrúaknak ajánlom. Még én is majdnem a falhoz b…sztam, annyira undorító, felháborító, és elkeserítő, ami le van benne írva.
Báthory Ödönke! Amikor a 35 tagú családból (feleségem családja) ketten jönnek vissza, az egyik az édesapja,van bűn ami nem évül el. A dédnagyapa hasonló korú volt mikor elvitték mint a Csizsik most. Ő is szeretett volna békében elhunyni.
Marcus Aurelius2012. július 15. vasárnap 11:40
„És a hazai patkányutánpótlás nem érez semmiféle késztetést arra, hogy ők maguknak kiderítsék, vajon nem tényleg az ő egyik elődjükről van-e szó?”
.
Ne idegeskedj! Kis idő és az emlékére lehet szobrot avatni, emléktáblát leplezni, rosszabb esetben táskahamvakat cipelgetni állami kísérettel és dotációval, és nem érteni, hogy mi volt a problémája bárkinek is ezzel a kedves öregúrral.
Mint tudjuk nem volt holokauszt, tehát korbácsolás sem volt, különben is a zsidók lopják a vizet, a földet na meg a pénzt ebből a dúsgazdag országból.
Dániel Péter meg meg se szólaljon, mert jönnek a nemzetet jól megvédő gojok, ja és aki majd minderről hitelesen beszámol a mi kommenttársunk a történész, újságíró Von xy.
Tisztelt Olvasóink,
az Amerikai Népszava szellemiségével, az alapszabályával, az egyetemes emberi értékek nevében holokauszt relativizálása miatt “von xy” hozzászólót kizártuk.
Kérjük olvasóinkat, hasonló eseteket szíveskedjenek jelezni a nepszava@nepszava.com email címen. Köszönjük, Admin
Na, most majd megy fon ixkszipszilon panaszkodni a nyilas cimboráinak, hogy a “mocskos liberálbolsevik zsidók” hogy kiutálták innen, mert nem bírják az “igazságot”, meg hogy men tudnak vitázni…
.
Áh.
Ajanaim: ezért mondom, hogy nem vagyok kompetens. Amit írtam, magánvélemény, ami nem mindig egyezik meg a kanonizált változattal. felmerül bennem a kérdés, hogy ha egy túlélőnek, vagy rokonának lehetővé tennék, hogy a villamosszéken megnyomja a gombot, megtenné-e? Nem tudom. Beszéltem ilyen emberrel. Annyi halált, annyi borzalmat látott már, hogy neki már elege van.
És hogy a polgári törvények szerint mi évül el, az egy dolog. A polgári törvényekkel se mindig értek egyet.
Kérlekszépen, ne haragudj rám a véleményemért.
T. csakén
Meg a nem bujkálók miatt!
Ödönke:
.
- Nem, nem kellene hagyni.
.
Főleg annak tudatában nem, hogy ezek ugyanolyan szemét nácik maradtak, amilyenek voltak, kicsi megbánást sem mutatnak soha, az eddigi esetek tanulsága legalábbis ez.
.
Szóval, nem csak az “el nem évülő bűncselekményről” van itt szó.
.
Ezek a férgek nem érdemelnek kegyelmet, nem is értem, miért nem vadászta le a többségét az ötvenes- hatvanas- hetvenes években (vagy bármikor) valamelyik izraeli Kidon- csoport. Valószínűleg kapacitás hiányában.
.
Én sem vagyok érintett az ügyben, de ennek nincs is jelentősége.
.
Ugyanígy gyűlölöm az összes tömeggyilkos gonosztevőt, afrikától a közép- koraújkori- mindenkori Európán át az ázsiai hentesekikg, mind.
.
Halál rájuk.
A Szombaton megjelent cikkben írnak arról, hogy a nácik előkerítésében élenjáró alapítvány gyakorlatilag kifogyott az igazi háborús bűnösökből, ezért azok maradtak, akik vétségei kisebbek vagy nem tudták teljes bizonyossággal megállapítani bűnösségüket.
…
http://www.szombat.org/karsai+laszlo+zuroff+visszael+wiesenthal+nevevel.html
…
Nem sajnálom azokat, akiknek ilyen vén korukba szembesítenek a jócskán elmaradt bűneikkel, de nem szabad rájuk pazarolni már az értékes időt és energiát, hanem az újjászületett antiszemitizmus ellen kell fellépni! Különben is, ha a média felkapja az ügyet, pontosan fordított hatást érünk el vele, megszánják, és ebből következően lekicsinyítik tettének súlyát, főleg most, a Horthy-restauráció idején.
A Wiesenthal Központ aktivistáinak valszeg igaza van. De nekik is üzeni Márai:
“Nagyon kell vigyázni azokra az emberekre, akiknek igazuk van. Például, nagy méltánytalanság, galádság sújtotta őket: elrabolták munkájuk gyümölcsét, szabadságukat, megölték kedvesüket, s mindezt jogtalanul cselekedték mohó vagy aljas, vagy kegyetlen emberek. Ezeknek az embereknek igazuk van, s úgy járnak a világban, mint a lángoló fáklya, vörhenyes vésztüzet hordoznak körül, a maguk kétségtelen igazságát. S kárpótlást akarnak, vagy bosszút akarnak, s néha maguk sem tudják, mit is akarnak? – csak történjen valami….. Ezek a szerencsétlenek nagyon veszélyesek, mert igazuk van; minden ember veszélyes, akinek igaza van és tudja ezt.
A gyakorlatban csak a bűntudatos emberekkel lehet megvalósítani az együttélést, azokkal, akik rossz fát is tettek a tűzre, így vagy úgy, s ezt tudják. Ezekkel lehet működtetni a társadalmakat. A megsértettek s azok, akiknek feltétlenül igazuk van, rosszabbak, mint az egykönyvű emberek. Mert ezeknek csak egy igazságuk van, s azt akarják, hogy az egész világ ezt az egyetlen igazságot, az ő méltatlan szenvedéseik igazságát szolgálja. Értelmi és érzelmi érvekkel egyáltalán nem lehet közeledni hozzájuk. Meg kell várni, amíg az idő kiszívja lelkükből az első fájdalom kígyómérgét. Akkor megnyugosznak. S egy napon ráeszmélnek, hogy ők, az igaztalanul üldözöttek és megkínzottak, igen, ők is felelősek mindazért, ami történt. Mindenki felelős azért, ami történik vele. Akkor vigasztald őket; ne előbb.”
Jesszusom! Von und zu ránkszabadította a mínuszkákat!
Hagyjanak már békén egy 97 éves öregembert. Be kellene fejezni ezt a megélhetési holokausztozást. Történt, ami történt, ennyi idő után nem lehet objektíven igazságot szolgáltatni. Felejtsék el, ahogyan az összes komcsi bűne is el van felejtve. A magyar tényleg egy síránkozós nép. De a magyar zsidó sem jobb. Feldmájer: “igazságot kell szolgáltatni, ez az ember rengeteg zsidó családnak okozott fájdalmat.”
Perzse. És a komcsik mennyi családnak okoztak? Vagy zsidó a zsidónak? Mert kisemmizte a másikat egy üzletben? Vagy mert elszerette a feleségét. Mindenhol vannak szenvedések, de mindenkinek meg is lesz a büntetése érte.
Ez megint csak azt fogja eredményezni, hogy a magyarok megint azt mondják, hogy “a szemét zsidók, nem tudnak nyyugodni, ők irányítják az országot, stb”. Kell ez nekünk? Inkább nyugodtan, finom, elegáns stílusban a háttérben maradva kézben tartani a dolgokat, Ahogyan azt apáink, nagyapáink csinálták.
Akiket a megsemmisítőtáborokban fiatalon elírtottak, nem adatott meg ez a szép, hosszú, időskor….egyszer felelni kell mindenért!
Örülhet, hogy eddig megúszta!
“És a komcsik mennyi családnak okoztak?”
.
Nem érted meg, hogy ez nem adok-kapok volt? Annak, hogy a komcsik mit csináltak, semmi köze a Holokauszthoz.
Karsai meg szvsz egy kicsit féltékeny.
Buligyuri
Mi a fene köze van a komcsiknak a ma országtudatnak beállított horthysta újrahasznosított zsidógyűlölő eszmékhez?
Miért kellene egy teljes jogú magyar állampolgárnak „elegánsan” befogni a száját, ha szemét szöveget hall?
A magyarok bármely vallásúak legyenek is MAGYAROK. Milyen érdekes a világhírű magyarok vallása nem probléma, a külföldön élő (bármely) ország állampolgárának hirtelen keletkezett magyarsága sem, hát ne legyen az itthon élő bármely vallású tehát a zsidó magyaroké sem az!
Éljen az (bocs admin) lefosott bokával, aki úgy szeret élni, de ne azért mert néhány semmirekellő, magát hazugan kereszténynek és magyarnak beállító cenk (bérenc), megpróbálja erre rávenni.
.
… a háttérben maradva kézben tartani a dolgokat, Ahogyan azt apáink, nagyapáink csinálták.
Szégyelld magad alattomos vagy, hazug, és a zsidók ellen lázító! Az apák és nagyapák anno haláltáborokban végezték bár fogadni merek aki ilyen szöveget leír azé ugyan nem! Valószínűleg inkább felügyeltek a táborokban.
Egyáltalán kétséget kizáróan bebizonyítható, hogy ez az ember tényleg az, akinek állítják? Könnyű rámutatni egy 97 éves emberre hogy íme a bűnös, lehet hogy már ő maga sincs olyan állapotban, hogy a vádakat cáfolni tudja. Ennyi év után, mikor már a túlélők többsége sem él, vagy ha igen, akkor már öreg, mivel lehet rábizonyítani valakire a bűnösségét? Milyen bizonyítékok vannak ellene? Vagy arra számítanak, hogy büszkén vállalja tettét, mint anno Eichmann? És ha valóban ő az a bűnös, 97 évesen már mire ítélik? Én ugyan semmilyen formában nem vagyok érintett, de nekem már egy kicsit színjátéknak tűnik ez az egész nácivadászat. Szerintem legyen már vége a II.VH.-nak.
Tisztelt admin!azt hiszem,hogy a többek nevében is megköszönöm,ennek a féreg von xy kizárását,ellenben remélem,hogy a névazonosságunk miatt,nem én leszek pellengérre állítva zsidó létemre.Köszönettel
szundi! A te kommented is OO t ér.Tudod minek a jele?
buligyuri
.
El kéne döntened, hogy szerinted a történelem utólag átírható, vagy nem.
Ha szerinted átírható…, akkor (most erről csak röviden) az átírás elveit, megengedhető mértékét, irányait, szempontjait stb. is rögzíteni kéne… de egyelőre feltételezem, nem tudom, hogy helyesen-e hogy te is úgy döntenél: a történelem nem átírható.
.
Akkor az, amiben ez a Csatáry közreműködött, az azóta eltelt időtől függetlenül ma is annak számít, aminek a történése óta egyfolytában. Tehát micsoda hülye duma ez a „Hagyjanak már békén egy 97 éves öregembert.” Neki kellett volna békén hagynia a közelébe került zsidókat. Ez még nem jutott eszedbe?
.
De esetleg jöhetsz azzal, hogy van olyan, mint az elévülés.
Tényleg van. Ha jól tudom, az adócsalás pl. öt év alatt évül el.
Nem ismerem pontosan az elévülési határidők megszabásában eveit. De: a gazdaság terepe egy igen dinamikus terep, gyorsan átrendeződik, a szereplők súlya, esélyei, lehetőségei, megszűnésük, átcsoportosulásaik viszonylag hamar elmossák a valamikor becstelen úton szerzett előnyöket. Egy idő után az esetek többségében tényleg elmondható, hogy a szereplők mai helyzete már igen kevéssé magyarázható az egykori adócsalással.
Én ezzel sem értek egyet, mert sokféle kivétel lehet, de nagy vonalakban, az esetek többségében ez a pragmatikus álláspont. Sokszor érvényt se lehetne szerezni az ettől eltérőnek.
.
Mondd: szerinted az alapvető emberi erkölcs „axiómái” ugyanolyan gyorsasággal és képlékenységgel alakulnak, mint pl. egy gazdasági pillanatkép szereplői és viszonyai?
Pl. a „ne ölj önkényesen, és életbevágóan súlyos ok nélkül” „nem tekinthetsz senkit ellenségnek csak azért, mert nem olyan, mit te” stb. (azért az átfogalmazások, mert pl. Mózes idejében is volt halálbüntetés, és az ellenséget is ölték), és még állhatna itt néhány hasonló, ezek hány év alatt fogják úgy elveszíteni a prioritásaikat, mint a Nokia a piaci hegemóniáját?
Szerintem soha, de legyen a kedvedért itt most 10000év.
.
No ehhez igazítsd az elévülést is.
.
„Be kellene fejezni ezt a megélhetési holokausztozást.” – ilyen rohadt náci szöveg még kevés jelent meg itt.
.
„Történt, ami történt, ennyi idő után nem lehet objektíven igazságot szolgáltatni.” – de kötelező úgy hozzáállni, hogy ami még megtehető, azt megtegyük.
.
„Felejtsék el, ahogyan az összes komcsi bűne is el van felejtve.” – ennek a következetlenségéről már ricsi írt, én is csak azt írnám.
.
Nem folytatom, aki érti, az ennyiből is érti, te meg úgyse.
.
„Inkább nyugodtan, finom, elegáns stílusban a háttérben maradva kézben tartani a dolgokat, Ahogyan azt apáink, nagyapáink csinálták.”
.
Természetesen, ugyanígy beszélnél akkor is, ha a te családodból s csak egy vagy két túlélő maradt volna, ugye.
.
Pont azért kell következetesen büntetni a nácikat, mert pl. te is azt bizonyítod, hogy a lehetőségeihez képest ma is él és virul.
.
Én még annak is örülnék, ha ezekkel a vén nácikkal kapcsolatban találnának valami jogelméletileg is megálló, világos indoklást arra, hogy őket olyan büntetésekkel is lehessen büntetni, amilyenek akkor voltak érvényben, amikor ezek aktívak voltak.
Halált nekik.
Elnezest kerek mindenkitol, de sajnos ezen a gepen nincs beallitva az ekezet.
Nem elevulo, es szerinem ebben minden benne van.
Ugyan akkor ha egy volt “komcsirol” bebizonyosodik, hogy artatlan embereket pusztitott el, az ugyan ezt a bunt koveti el. Nem az ideologiat, hanem a tettet kell buntetni.
Lehet valaki elvhu komunista, fasiszta, hithu kereszteny, muzulman etc, de nem muszaly leallatosodnia.
Ugyanakkor lathatjuk a mai politikai eletben, hogy koponyeg forgato, elvtelen,buta emberek is lehetnek allatok es “okos” torvenyekkel irthatjak a sajat nepuket. Ez, szamomra, ugyanugy el nem evulo bun.
“… az elévülési határidők MEGSZABÁSÁNAK ELVEIT – elnézést, rossz mondatszerkesztés volt.
Azért a The Sun információira még nem vennék mérget.
” de nem szabad rájuk pazarolni már az értékes időt és energiát, ”
Igen is kell már csak azért is, hogy azok akik hasonló cselekedeteket követnek vagy akarnak elkövetni, tudják, hogy 100 évesen is utoléri őket a törvény haragja. Soha egy nyugodt percük sem legyen az átkozott életükben és utódaik is szembesüljenek azzal milyen bűnöket követett el az apjuk, nagyapjuk!
Tisztelt IKSZ
Én soha semmilyen formában nem szoktam értékelni mások írásait, legfeljebb vitatkozok velük.
Nem arról van szó, hogy ha bűnös ne bűnhődjön. Hanem arról, hogy ennyi év távlatából hogyan lehet bárkire bármit egyértelműen rábizonyítani és ha valóban ő az a bűnös, akkor már mit csinálnak vele? 97 évesen jól bedugják a dutyiba? Vagy halálra ítélik?
Nem leszek a véleményemmel népszerű, de én azt látom, hogy a holokauszt egykori áldozatai leszármazottainak ez a téma ma már inkább a kártérítésről szól, nem az elégtételről. 67 év telt el a szörnyűségek óta, a túlélők zöme azóta már rég elhunyt, aki akkor még gyerekként élte meg, mára az is idős ember. És elsősorban nem is azok emlegetik újra meg újra a témát, hanem gyerekeik, unokáik. Nekem az nem szimpatikus, hogy sokan ma már csak üzletet akarnak csinálni felmenőik egykori szenvedéseiből.
Aki a felelősségrevonás elől hosszú éveken át taktikusan menekült, azt csakis azért tehette, mert a SUN által feltárt bűnöket, súlyosakat, elkövette.
Semmi esetre sem érdemli, hogy öregségére éljen nyugodtan, NEM, ez az ember nőt, anyát, időst nem kimélve ostorozott, öletett. Örüljön, hogy eddig megúszta, ELVENEN KELLENE az ILYEN ALAKOKAT MEGNYÚZNI, akkor talán éreznék, hogy ők mit tettek az ostoraikkal, fegyvereikkel, kegyetlenségeikkel.
Különös, hogy Orbán szuper klán rendőrsége, titkosszolgálata, stb. azonnal nem tartóztatták le, előzetesbe!
Ártatlan embereket nap mint nap kitalált, kreált támadásokkal bilincsbe visznek el, ilyen szentségtelen iszonyatos agyú embert, meg VIZSGÁLGATJÁK az ÜGYET????!!!!!
Ilyen ország vagyunk, tényleg, ilyen?