Ronai and Ronai
AMERIKAI

Hadgyakorlatok a Közel-Keleten 2012. június 27. szerda 14:40 | AN Forrás: Máárív/Jediot Achronot

  • Hozzászólások(59)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Hadgyakorlatok a Közel-Keleten
Washington/Jeruzsálem – A tervek szerint Izrael és az Egyesült Államok az eddigi legnagyobb közös rakétaelhárító hadgyakorlatot tartja majd meg idén októberben, közölte egy izraeli napilap. Az értesülést hivatalosan nem erősítették meg, az viszont biztos, hogy orosz-kínai-iráni hadgyakorlat néhány héten belül lesz a térségben, szíriai vizeken.
.
Mintegy háromezer katona vesz majd részt a hadgyakorlaton, amely során a válaszreakciókat fogják gyakorolni arra a szimulált hatalmas zárótűzre, amelyet több száz, Iránból és Szíriából egyszerre Izraelre lőtt rakéta képez, állította a Máárív, izrael második legnagyobb napilapja.
.
Izrael kipróbálja a korszerűsített Chec (Nyíl) II. rakétaelhárító rendszerét, míg az USA Aegis ballisztikus rakétaelhárító és PAC-3 Patriot légvédelmi rendszereit használja majd a hadgyakorlat során. Az izraeli hadsereg szóvivője nem nyilatkozott az ügyben, sőt azt sem erősítette meg, hogy a gyakorlat az Austere Challenge 12 lenne, amelyet Izrael januárban halasztott el a költségvetés akkori szorult helyzetére hivatkozva.
.
Lényegesen nagyobb, mintegy 90 ezer főt felvonultató erőfitogtatásra készül Szíria partjainál Irán, Oroszország és Kína haditengerészete, kiegészülve a szír erőkkel, írja Izrael legnagyobb napilapja, a Jediot Achronot. A hadgyakorlaton légelhárító egységek, 400 repülőgép, a szárazföldön 900 harckocsi, valamint iráni tengeralattjárók, aknaszedők, hadihajók és orosz rombolók vesznek részt.
.
A jelentés szerint Egyiptom már beleegyezését adta ahhoz, hogy tizenkét kínai hadihajó áthaladhasson a Szuezi-csatornán. A manőverek résztvevői körülbelül két hétig horgonyoznak szíriai kikötőkben. A Jediot Achronot megjegyzi, hogy eközben ismét megfeneklettek az iráni atomfegyverkezéssel kapcsolatos tárgyalások, amelyek alighanem a tervezettnél hamarább érnek véget.
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 5.0/5 (1 szavazás)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 0 ( 2 szavazatból)
Hadgyakorlatok a Közel-Keleten, 5.0 out of 5 based on 1 rating

Címkék:, , ,

  • Hozzászólások(59)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

59 Reader’s Comments

  1. Az iráni tengeralattjárókhoz most faragják az evezöket. Feltehetöen most fogják elöször kipróbálni az iráni lopakodó repülöszönyegeket is.
    Egyébként meg joguk van a karneválhoz.
    Remélem a szir felkelök is löni fognak közben.
    Ha a törököknek eszük van besegitenek nekik.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (16 szavazatból)
  2. “…Lényegesen nagyobb, mintegy 90 ezer főt felvonultató erőfitogtatásra készül Szíria partjainál Irán, Oroszország és Kína haditengerészete, kiegészülve a szír erőkkel…”
    .
    - Tömeg, az lesz… minőség már nem annyira, legalábbis az élvonalhoz képest, amit ugye, NEM ez a banda képvisel…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (15 szavazatból)
  3. Azért nem árt figyelni rájuk, hátha csak álcának használják a gyakorlatot a felvonulást segítendő! Továbbá a dekóderek éles próbája is adhat tippeket a fejlesztéshez. :)))

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (8 szavazatból)
  4. Hogy is valósul meg a fegyvernemek együttműködése az arab hadseregekben? És a különböző vezető törzsek együtműködése?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (7 szavazatból)
  5. Milyen közös nyelvet fognak használni? Kínai, orosz, perzsa, arab????

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (6 szavazatból)
  6. Ruszki lesz a vezénylő nyelv alighanem.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -4 (12 szavazatból)
  7. Kis teruleten sok hadihajo. Ebbol sajna barmi is lehet. Meg az sem kell hogy Izrael tuzeljen, eleg ha rakenik.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (6 szavazatból)
  8. Putyin kozben Izraelben jart……
    Az orosz utokarytat senki nem ismeri……..ki tudja mirol folytak a targyalasok…..
    Sose becsuljuk le az orosz medvet……..

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (8 szavazatból)
  9. Ki volt az, aki azt lemínuszolta, hogy “Ruszki lesz a vezénylő nyelv alighanem.”? Ki ilyen barom, most őszintén? Ebből látszik, hogy a két mínuszoló egyáltalán nem olvassa el a hozzászólásokat, csak végigmegy, és automatikusan, mindenre benyomja a mínuszt. Mióta a lap a neten fönn van… ész megáll.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -2 (14 szavazatból)
  10. Putyin nyilván azért járt Izraelben, hogy mutassa, nem Izrael ellen irányul a hadgyakorlat.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (10 szavazatból)
  11. A térségnek erről a feszültségéről már sokszor írtam, és írtak mások is. Valahogy még ebben a körben sem tulajdonítottak jelentőséget soraimnak. Most röviden csak annyit, Oroszországnak megint sikerült növelni a befolyását. Közben gondolkodhattok azon, hogy miért gondolták néhányan, hogy az Oroszoknak meg van a saját baja az iszlámmal? Talán, ha köztudott lesz, hogy az Alkaida milyen mértékben lesz érdekelt a szíriai folytatásban akkor majd a „józan” „okos” „civilizált” „demokratikusan ítélő” Európának is el kell gondolkodnia, hogy kiknek adtak el gépészetet a nukleáris berendezésekhez, kiket vállasztottak partnerül, és kiket intettek „önmérsékletre”! Mindenkinek tudnia kell vagy kellett volna, hogy Izrael Állam minden eszközzel meg fogja védeni magát és a térségét. Csak ne hogy valaki utólag felsóhajtson: Ezt nem hittem volna!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (10 szavazatból)
  12. Bonyolítja a helyzetet a törökök felvonulása a szíriai határon. :(

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (5 szavazatból)
  13. Érik az az armageddon.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (9 szavazatból)
  14. Én mindig mondtam, hogy a második világháborúban a szövetségeseknek nem lett volna szabad megállniuk, hanem minimum az Ural mögé visszanyomni az oroszt. Ha kell, atommal. Nekem nagyon nem szimpatikus, amikor ezek olyan magabiztosak. Én a jelcini Oroszországot szerettem. Az beérte azzal, hogy beküldött három darab PSZH-t Koszovóba, mert épp kellően be volt nyomva.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (9 szavazatból)
  15. Most mindenki az erejét fitogtatja, a kérdés az, kinek is van igazán, nemde?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  16. Magabiztosak, mert a liberális demokráciák hagyják, hogy azok legyenek.
    .
    Pedig oroszország egy veszettül korrupt, élhetetlen szörnyrendszer, most is az, 20 éve is az volt. Oligarchák, maffiafőnökök uralta sz…rgödör, csak jó nagy sz…rgödör, agyaglábakon álló óriás, melyet nem volna nehéz helyre tenni – ha meglenne a megfelelő politikai szándék.
    .
    Na, de amíg a liberális demokráciák azon vitáznak, ki szabad- e mondani az elmebeteg, nyíltan tömeggyilkos bandáknak toborzó gyerektaperoló iszlámnáci bandavezér terroristáról, hogy “terrorista”, mert ezzel megsérthetik az emberi jogait (WTF???), addig ne várjunk többet.
    .
    Még ha a megfelelő katonai- gazdasági erő bőven meglenne ehhez, akkor se.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (13 szavazatból)
  17. Eldrad:

    Oroszország kétségtelenül kényes hatalmi erejére, hiszen anyagközpontú, ergo ha nincs mit kibányásznia a földből, nem tud mivel kereskedni, így jelentősége is megcsappan. Az iszlámfasiszta államokra pedig már kimondta a “liberális” demokrácia, hogy terrorizmust támogató diktatúra, csak a többpólusú világrendben nem lehet csak úgy a másik nagyhatalom érdekeltségein keresztülgázolni, legalábbis nagyobb elhatározottság kell hozzá, mint egy gyenge állam (pl: Afganisztán) lerohanásához. Szíria is ennek áldozatává vált, véleményem szerint ha nem is lett volna világgazdasági válság, akkor se tenne semmit az USA az ott élőkért.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (4 szavazatból)
  18. Ha ennek a hadgyakorlatnak a költségvetéséből csak az egy percre eső arányos részét megkapnám készpénzben, nem lenne anyagi gondom vagy 1OO évig.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (5 szavazatból)
  19. Eldrad, Gets, Ricsi és más levelezőknek.

    Amikor szilveszterkor lezárunk egy évet, és hozzákezdünk egy újabbhoz, nagyon sokáig csak 365 napokról volt szó. Már a múlt év is lényegesen többet jelentett 365 elmúlt napnál, és ebben az évben is hihetetlen mértékben meggyorsultak a változások! Akkor kerül az ember szembe igazán a gyorsulással, a változásokkal, ha igyekszik egy átfogó képet kapni a körülöttünk, a világunkban zajló folyamatokról. Ez természetesen – és gyakran tragikusan – érvényes mindenre ami körül vesz minket: A tudományokra, a filozófiai értékekre és értéktelenségre éppen úgy, mint az eddig talán interdiszciplináris és jelentéktelennek tűnő felismerésekre, új tudásra, amelyekből önálló tudományok lettek.
    A vulgárisabb, nyersebb, gyakran diktatórikusan vezetett országokban – vagy az ilyen történelmi háttérrel rendelkező államoknál – teljesen megszűnt mindenféle ideológia, abszolút eredmény érdekeltekké váltak, és skrupulus nélkül avatkoznak bele a világ dolgaiba, egyedül azzal a céllal, hogy mi az érdekük, és hogyan lehetne kiterjeszteni érdekeltségeiket másokra, területekre, nyersanyagokra, stb.
    Edrad például a liberalizmus jegyében hozott, vagy hozandó politikai, gazdasági, katonai érdekeket alapokon álló országokról beszél elítélően, és teljesen, totálisan igaza van!
    Ez a fogalom – már mint hogy a liberalizmus – hatalmas átalakuláson ment át, vagy kellett volna átalakulnia néhány év alatt, úgy hogy sok évtizeden keresztül gyakorlatilag változatlan volt.
    Ez a sok érték és jelentés változás egészen a humanizmustól kezdve a demokrácia fogalmáig, de ideértve a szabadság, vagy nacionalizmus vagy éppen a sovinizmus fogalmát is, nem is beszélve a vallások vagy a materialista világnézet eredményeiről netán eredménytelenségéről, világunkban szinte teljesen új, illetve erősen átértékelendő fogalommá váltak.

    A különböző iszlám irányzatokat elsősorban olyan hatalmak fogják a maguk javára fordítani, akik materializmusban szereztek gyakorlatot, és ma is csak a kíméletlen materiális hatalom megszerzése a céljuk.

    Európa, a valamikor keresztény (?) éppen az egyház alkalmatlansága és ma már nevetséges elvei és elveinek elvtelen és erkölcsileg romlott hirdetői miatt ma már inkább egy nagy párt szerepét tölti be, hiszen mindenhol politizál, és igyekszik a hatalom közelében lenni.

    Más pártok is politikai tényezőként tevékenykednek, és a tapasztalat az, hogy önző, csak nacionalista, vagy kvázi nacionalista (csoportok érdekei) érdekek alapján döntenek minden felett, így a szabadság, a liberalizmus, a demokrácia, a vallási meggyőződés, a humanizmus, az önrendelkezés és még sok minden felől.

    Igen, például a liberalizmus klasszikus (?) értékei biztosan nem szolgálják ma már a gyorsan változó helyzetekben a mindenki érdekeit.
    Talán inkább a gyors és határozott kemény döntés!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (7 szavazatból)
  20. Elítélte Szíriát az Észak-atlanti Tanács
    http://www.haborumuveszete.hu/rovatok/hirek/elitelte_sziriat_az_eszak-atlanti_tanacs_

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (3 szavazatból)
  21. Júliusban a levegőbe emelkedik a Boeing csupaszárny repülőgépe, az X-48C
    http://www.haborumuveszete.hu/rovatok/fegyverek/repulok/juliusban_levegobe_emelkedik_a_boeing_csupaszarny_repulogepe

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (3 szavazatból)
  22. Keresztes S.
    2012. június 27. szerda
    18:13

    “A térségnek erről a feszültségéről már sokszor írtam, és írtak mások is. Valahogy még ebben a körben sem tulajdonítottak jelentőséget soraimnak. ”

    _

    Mert a legegyszerűbb hadászati szempontból nézni, egy alapvetően nem hadászati problémát.
    Abban a pillanatban, hogy a tábornokok kezébe kerül a probléma ők beindítják a hadászati procedúrát és nem érdekli őket semmi más. A végén a politikusok is kezdenek ilyen sémában gondolkozni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (3 szavazatból)
  23. Ezért kell Magyarországnak Kínával és Oroszországgal baráti viszonyt ápolnia.
    A “liberálisok” meg csak idegeskedjenek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -7 (11 szavazatból)
  24. Gets!

    Persze, a tudósok nem foglalkoznak filozófiával, liberalizmussal, ideológiákkal, és semmi hasonló, sokértelmű dologgal. Ők, a technikusok, mérnökök a szaktudományos talajon teszik a dolgukat. Nem fekszenek naponta ötször négykézláb, rájuk van bízva hogy mennek e templomba, tisztességes fizetést kapnak, és nem kell egyetlen pártba sem belépniük. Nekik van közös nyelvük a többi szakemberrel, és nincsen bennük sem dogmatizmus, sem idealizmus, sem irracionális törekvés.
    Ma már a világűrből, vagy annak határától közlik a korszerű holdak az információkat pl. egyenesen a tengeralattjáróval, vagy közvetlenül a szárazföldi csapatok vezetésével, esetleg a támadó drónokkal. Ezek jól működnek, de a felhasználásuk tényleg korlátolt mert száz politikai hatástól befolyásolt érdekrendszer hoz döntést. Ameddig ez nem határozott, gyors, addig sok minden történhet, olyan, amire a civilek nem gondolnak, vagy csak későn.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (6 szavazatból)
  25. Keresztes S.
    2012. június 28. csütörtök
    17:20
    Sajnos nem ennyire ideális a helyzet.
    Ilyen “racionális” körökben forogtam és tapasztalataim szerint köztünk is előfordult gyakran információhiányon is alapuló szélsőséges nézet – otthonról, vagy iskolából hozva a fals elképzeléseket.
    Aki nem találkozott személyesen a tényekkel, vagy dokumentumaikkal, az hajlamos eltekinteni ezek figyelembevételétől a racionálisnak tűnő életfelfogás ellenére.
    A politikusok egy része meg hajlandó elnyomni a természeti törvények érvényesülését is, ha az a hatalmukat veszélyezteti – ez vezet arra, hogy a hadászati és harcászati kérdésekben is képesek eltéríteni a racionális viselkedést.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (5 szavazatból)
  26. Európa csodásan kimaradt ebből, mintha nem is létezne.
    Az van most is, amit már régen mondanak rólunk: gazdasági óriás, katonai értelemben törpe.

    Majd az lesz megint, hogy sumákolva -helyesen választva oldalt- Izrael mellé állunk, de nyíltan nem merjük ezt megtenni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (3 szavazatból)
  27. Koolch mindig is tudtam hogy hülyének méltóztatik lenni , most sem kellett csalódnom magában .

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (5 szavazatból)
  28. koolch:
    .
    “…Ezért kell Magyarországnak Kínával és Oroszországgal baráti viszonyt ápolnia. A “liberálisok” meg csak idegeskedjenek….”
    .
    1, Miért is kellene?
    .
    2, Hogy jönnek ide a “liberálisok”?
    .
    3, Mi az a liberális?
    .
    Köszi a válaszokat!
    .
    E.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (7 szavazatból)
  29. Ejelhar11:
    .
    - Nem is baj, ha az EU kimarad ebből.
    .
    Legalább nem akadályozza agyalágyult okvetetlenkedésével a probléma hatékony megoldására képes hatalmakat, haderőket (Izrael, USA, Arab- félsziget diktatúrái).
    .
    Brit “jogvédők” pl. megint a sátáni, emberjogtipró- gyerekalázó- szörnyeteg izraeli katonákkal sz…rakodnak, hogy hát miféle módon zaklatják a palesztin gyerekeket (igazából magukra bombát kötő, balhézó, másokat csapatban megtámadó tizenévesek előzetesbe vágásáról van szó, ha jól láttam).
    .
    Ahelyett, hogy az iszlámnácik eszeveszett, emberiségellenes szörnytetteiről ordítoznának, melyek teljesen nyíltan, ember alatti brutalitással mennek különféle afrikai kannibál diktatúrákban, iránban, afg.ban, stb, stb.
    .
    A brit kormány és a lakosság többnyire ugyan nem azonosul ezzel a “jogvédéssel”, de ellenkampány sincs, vagyis, mélán, töketlenül elmennek az ilyen baromságok mellett.
    .
    Így pedig, jobb, ha kimaradnak abból, ami a közel- Keleten várhatóan jön.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (5 szavazatból)
  30. “- Nem is baj, ha az EU kimarad ebből.”

    Amir Izrael kapcsán Európa művel, az nem csupán Izraelnek rossz, önfeldásnak hívják az eféle gyáva meghunyászkodást. Saját elveink mellett sem merünk kiállni, sorsközösséget azért nem merünk vállalni az izraeliekkel, mert a nyílt kiállás következményekkel jár, azoktól meg nagyon félünk.

    A nagypolitika szintjén ez megy, a háttérben meg -Hál’ Istennek- ennek ellentéte. Például mikor De Gaulle megtagadta Izraeltől a katonai együttműködést, a francia szolgálatok automatikusan próbálták ezt kompenzálni, innen kezdve nem csupán a kért anyagokat adták át, hanem kérés nélkül minden olyat, ami szerintük fontos lehet számukra.
    Hát valahogy így, és ez a kettősség azóta is tart szerintem. Európa nagyon gyáva, ebben semmi sem változott azóta.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  31. Európa azon kívül, hogy szerintem alapjában antiszemita az országaiba beengedett több tizmilliós muszlim bevándorlóitól is tart. Mostanában kezdenek rájönni, hogy ez a nagy multikultúra szép dolog csak azért csínján kell vele bánni. Emlékezetem szerint talán Amszterdamban van olyan muszlim negyed ahova rendőröket be sem engednek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  32. Avi,
    azon vitatkoznék, hogy Európa “alapjában antiszemita az országaiba” minősítést ráhuzzad az öreg kontinens bennszülött népeire, azonban az igaz, hogy zsidó szavazóból nincs sok, muszlimból meg egyre több.
    Ebből már kiszámolható a várható irány, mert az őshonos európaiak nemhogy Izraelért, de még saját magukért sem képesek kiállni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  33. Amíg az EU nemzetállamosdit játszik addig csak a NATO az összefogó erő. :(

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  34. Gets,

    abból kell építkezni, amink van. Az EU, tágabb értelemben az agyonidealizált Európa az népek közössége. Európai identitás nincsen, jó lenne ha létezne, de nincs ( a negatív önmaghatározást ne tekintsük annak, ha pl. én egy spanyollal és egy dánnal közösen megállapítom, hogy AZ AUTÓVERSENY az A Forma 1 és nem az amerikai Cart sorozat, az még nem közös identitás, bár tagadhatatlan, hogy közös értékrendet tükröz és valószínűsít egy az amerikaitól eltérő, az európai kontinensen fellelhető ízlésvilágot ).

    Ha siettetjük az európai integrációt, azzal nem segítjük létrejöttét, hanem szétverjük azt. Hagyjunk időt erre és természetes folyamatként végbemegy magától. Katalizálhatjuk, de ne erőszakoljuk, mert a várakozásainkkal ellentétes eredmény születik a türelmetlenségből.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  35. Ejelhar11
    Igaz! De …
    Hogy banális legyek: folyamatban van a világ (a föld) “újra-felosztása” – ezt most globalizációnak hívjuk. Ebből rosszul is ki lehet jönni, de kár lenne. :(((

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  36. Ebben neked mélyen igazad van, de erről mi már lekéstünk.
    Európa emberesen kinyírta magát a két világháborúval, mire újból magára talál -ha egyáltalán- már elszaladt mellette a világ.

    Visszakanyarodva -Európa kapcsán- a topic témájához:
    Izrael nem számíthat Európára, mert az magával sincs tisztában, ezért megbízható barátnak sem tekinthető.
    Ez viszont baj, mert neki kéne lennie a természetes hátországnak, amire most képtelen. Az USA e vonalon nem tudja kiváltani, mert -mondjuk- a Hatodik Flotta nem arra való és nem is azért lett létrehozva, hogy a -sajnos nem létező- európai támogatást kompenzálja.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  37. A levelezés szép lassan a dekadens és opportunista, nacionális és antiszemita elmezavarral küzdő Európa szerepére tévedt. Azért „tévedt”, mert egyetlen józanul gondolkozó ember sem szán szerepet a legkülönfélébb nacionalizmusokba, a múltjuk egyes viszonylag eredményes évtizedére, egyes népek a nyugalmat biztosító analfabétizmusukra, a hazug ,de boldog feloldozottságuk idejére, és arra vágyik, hogy még egyszer népnek ne kelljen tudást igénylő dolgokban döntenie, szerepet vállalnia. Európa népe arra vágyik igazán, hogy legyenek ismét arisztokraták, nemesi előjogokat viselők, a „szent egyház” és a pápa által felszentelt minden tudók, legyenek helyettük megmondók, kitalálók, és olyanok akik a nép alkalmatlansága és brutális butasága miatt helyettük börtönbe megy, vagy fülkeforradalmat csinálva gondoskodik egy újabb Trianonról. A lényeg, hogy a népnek ne kelljen semmit tennie saját eszének felhasználásával, amely többé kevésbé amúgy is alkalmatlan mindenre, legfeljebb csak a gyűlölködésre, irigykedésre jó.
    Bizony Európa csak alig különbözik országunktól, és egymástól. A Görög éppen úgy nem ad számlát és nem adózik, mint a Spanyol, vagy az Olasz, és másokkal együtt a Magyarok sem.
    De tartja a markát, szidja a bankokat, és alkalmatlan kormányt választ.
    Amikor a németek zászlójukra – és az Európai Unió – zászlójára tűzték hogy utol kell érni az USA teljesítményét, pontosan olyan primitív és hozzá nem értő volt, mint a Szovjet hatalom, amikor a szocializmus főlényéről papolt.

    Azt hiszem egy olyan világrész, amelynek 500 – 600 millió lakósa és a különböző pártok irányította kormányai vezetésével még saját létszámukat sem képesek reprodukálni, és ahol a lakóség igen nagy része éhezik, ahol a nacionalizmus már az egyházzal is vetekszik, pedig mindkettő dogmáik nagy része hazugság, népmese, álom, egyszerűen jövőtlen!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  38. Keresztes S., borzaszto ez de lehet hogy igazad van.
    Egyik evben nagy nosztalgiazas es honvagybol kofolyolag rakaptam a rovidhullamu radiozasra az USAban, remelve hogy befogok egy magyar adot de mas jott be; egy riporter bejelentette hogy most olyan vendeege lesz akit nem mutathat be mert nem jarul hozza, es a parbeszed rovid leenyege az hogy o azon maroknyi emeberek kjoze tartozik akik gyakorlatilag a vilaag folyasaat befolyasoljak, es nem politizalnak. Hogy nekik mindegy melyik orszagban ki van hatalmon es mi a tarsadalmi rend, ugyis az lesz amit ez a nehany ember eldont.
    Utolag belegondolva talan zart diktaturakra nem ervenyes, esetleg csak kozvetve. Ez nekem olyan sok hogy probalom ezt az informaciot mellozni mert nem tudok vle mit kezdeni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  39. Ugyfognak szopni mint hitler reisztagnal!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (1 szavazás)
  40. http://www.haborumuveszete.hu/rovatok/fegyverek/hadihajok/athaladt_egy_amerikai_repulogep-hordozo_a_hormuzi-szoroson
    .
    Incidensek nélkül haladt át a Hormuzi-szoroson és folytatta útját az Ománi-tenger felé egy amerikai repülőgép-hordozó és kísérete szerdán. Az Abraham Lincoln nevét viselő hajó akadálytalanul hagyta el az Arab-félszigetet és Iránt elválasztó Perzsa-öbölt, ahol az utóbbi hónapokban viszonylag nyugodt volt a helyzet. A Lincoln a térségben marad, valószínűleg az Ománi-tengeren. Ugyancsak a környéken tartózkodik egy másik repülőgép-hordozó, az Enterprise – közölte Jonathan Greenert admirális, az amerikai haditengerészeti erők parancsnoka.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (1 szavazás)
  41. Kedves Gets!

    Ha érzelmeinket és szimpátiánkat sikerül félretenni, akkor a világ dolgairól elképesztően szomorú képet kapunk!
    Hogy Európa nem antiszemita? Hát ha belegondolunk a történelembe, – a tényekbe – ennek az ellenkezőjét tapasztaljuk. Nem csak a Hitleri fasizmus gyűlölte a zsidókat, hanem maga a német klasszikus közép, vagy nagypolgár is ezt tette. Igazán nem is kell azt hiszem bizonyítani, hiszen a zsidó orvosok, mérnökök és általában a zsidó intelligencia nem igen kapott egyenlő lezelést, elismerést és előrejutási lehetőséget a németekkel. (Sigmund Freudtól kezdve a fizikusokig, matematikusokon keresztül az irodalom eminensein keresztül a zsidó politikusokig.)
    A pénz arisztokrácia ugyan úgy igyekezett kiszorítani a zsidó pénzembereket, bankárokat a pénzügyi életből, mint a nagyipar, amely a hasonszőrűvel igyekezett szerződni dolgozni.
    Ugyan így, a franciáknál is megvolt az ellenszenv, – gondolj a Dreifus ügyre – és sorolhatnám!
    Hát mi Európa magja? Nem a németek? Nem a Franciák? És ez sokkal Hitler előtt tötént!

    Szakértők mondják, hogy ez az ellenszenv nem csak a zsidókkal szemben érvényesült, hanem a magyarokkal, csehszlovákokkal, lengyelekkel oroszokkal szemben is, sőt még az olaszok is kaptak belőle. Tehát talán nem tiszta antiszemitizmus, hanem annak egy nacionalizmussal keveredett változata az ami megjelent. Ez a mostani Európa, – a műveltség, az emelkedettség, a kifinomultság, a demokrácia, a polgárosodás, stb. – magja? Ez a táptalaj?

    (Ez legfeljebb csak arra volt jó, hogy a szellemi tőkének a tudományos része a tengeren túlra koncentrálódott, és a szabad alkotás lehetőségével együtt, most már Izraelbe is. Arra, hogy a Zsidó Nép ráébredjen, hogy békében csak egymást megbecsülve, és maga is rászorulva a nacionalizációra, egy saját államban élhet csak nyugodtan.)

    Igaz, a zsidóság otthonra talált az USA ban is, és ott senki sem kérdezi hogy milyen vallású vagy, hiszen ez az egyik legnagyobb neveletlenség! Ugyan így Angliában is megvannak a zsidók, bár a történelemben a Közel keleten sok bajuk volt egymással.
    Még is, az USA a saját problémájával van leginkább elfoglalva, nyilván azért is teheti, mert neki is egyre több van, de tudja, hogy Izrael meg fogja oldani a saját problémáját.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  42. A szekularizáció elleni fellépések okozzák a legtöbb problémát, azt pedig sajnos “politikusok” gerjesztik. A vallások fundamentalista erősítése a birka jellemű tömeg befolyásolására a legegyszerűbb alkalomteremtés.
    Ha tudnák az emberek, hogy a testre szabott oktatás révén mennyi mindenre lehetnének képesek, akkor nem itt tartana a világ. :(((

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  43. A nagy világégésekeket előzte meg ennyi balfék politikus felbukkanása és ennyi idiótikus szájtépés , ennyire legyengült államhatalmak kialakulása , akik láthatólag folyamatosan veszítik el önvédelmi képességeiket !

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  44. Amit most Ti is leírtatok véleményként bizony szó szerint igazak. Hogy a szekuláris tényezők milyen mértékben ölik meg a józan érdekeket és célokat arra most talán a legjellemzőbb a Törökök – Erdogan – politikája! Török ország kitartó munkával közelített a NATO köreihez, és egyszer csak hirtelen iszlám központú lett. Azzal kezdte Erdogán, hogy szembe került a nem vallásos katonai vezetésével, majd úgy érezte, hogy szervezője kellett hogy legyen az Izrael ellenes hajós provokációnak. A Török állampolgárságúak estek neki a hajóra lépő Izraelieknek, és így közülük került ki az a néhány halott. Ezt követően egyre keményebb lett Szíriával, majd fegyvert is adott a hozzájuk menekült iszlámistáknak. Utána rájött, hogy egész Szíria már Orosz és Irán befolyása alatt áll, miután ez lett az orosz külpolitika új bázisa. Erdogán most hiába vonult fel tüzérségével a szír határra, egyszerűen nem mer az oroszok támogatta Szír kormány csapatokra lőni, hiszen nyugattal is konfliktusba került. A felküldött repülő lelövése nyilván az oroszok által működtetett és telepített tüzérség (rakétások) eredménye, hiszen 62 méter magasról szedték le a gépet, amire a régebbi szír légvédelem nem volt alkalmas.
    Most már kétségtelen az afganisztáni – Alkaida – jelenlét is Szíriában, akik Irán felől érkeztek.
    Kérdezem, hogy mind ez kinek jó? Az USA nak és Európának és Izraelnek biztosan nem!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  45. Itt a lényeg, hogy az oroszok és a kínaiak az arabokkal közösen lépnek fel, ezzel mintegy jelzik, hogy ácsi NATO! Itt az arabok csak ürügyként fognak szerepelni, a lényeg, hogy az oroszok is és a kínaiak is ezzel bejelentették igényüket az arab olajra és ezzel a világhatalomra. Hát uraim és hölgyeim, közeledünk a III. világháború felé. Közeledik az idő, mikor be kell következnie a világ újrafelosztásának, és ez eddig mindig világháborúk útján történt meg. Már nem az a kérdés, hogy lesz e III., hanem hogy mikor. Egyes jóslatok szerint 2017-ben lesz. Akkor még 5 év. Pont elég, hogy addigra teljesen elfajuljanak a dolgok, a világ eseményei mind erre utalnak! Hogy utána mi lesz? Hát bízzunk benne, hogy a majdan, ezerévek múltán, a földön kifejlődő új értelem, valóban értelem lesz!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  46. neroka
    Iránt perzsák lakják, nem arabok. :)
    Bocs.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  47. Itt talán érdemes visszatérni Eldrad, és mások felvetette kérdésre, mi a liberalizmus, hány féle létezik, és korunkban hova vezetnek a liberalizációs törekvések, államvezetési módszerek?
    Meddig lehet egy hatalom liberális a belpolitikájában, és meddig a külpolitikájában? Sőt, egyre sürgetőbb válaszra vár, hogy ez a liberalizmus megjelenhet a katonai politikában is?

    Lassan kiderül, hogy ezek a kérdések a civilizáció betegségeként – de legalább kísérőjelenségeként – vetődnek fel, és mindenképpen a hatalom érdekeivel ellenesek, azokat gyengítik. Eldrad az Orosz – Kínai új, – nyilván egyeztetett ,- Közel keleti katonapolitikával szembe állítja az USA 6. Flottájának és más a térségben tartózkodó tengeri és szárazföldi haderőinek a jelenlétét, és igaza van! (Egyesek szerint ez a komplex erő, önmagában is képes volna megnyerni akár még egy világháborút is, még akár az Oroszok és Kína ellen is!)
    De az izmusok és a demokrácia azt súgja a térségben uralmat akaróknak, hogy ismerjük az USA liberalizmusát, soha nem fog világraszóló konfliktust a saját hatalmi érdekeinek védelmében kiváltani. És bátran „betették a lábukat” – mint ahogy írtam – a szíriai helyzet megoldásában, egy teljesen nevetséges katonai erő mellett a saját érdekükben, a szíriai hatalom mellett. (Aztán majd ők cserélik Asszadot, kedvük szerint!)

    (Mind ez nem érvényes Izrael Államra, náluk nem izmusok kérdése ez a helyzet, hanem az élve maradásé! Ezért látogatott sürgősen Putyin Izraelbe, ne hogy Izrael akcióba kezdjen, mert annak igen komoly következményei lehetnének, rengeteg áldozattal. Ezt az Oroszok világosan tudják, látják!)

    Ennyit a civilizált kultúr jogok, így a liberális politika konkrét értékéről. Mert úgy általában, nincsen vele semmi baj! Csak mindig konkrétan!

    Egy idézet Kissinger egy beszédéből: „Nem a Nagy Októberi Forradalommal van baj, hanem azzal, hogy azt mikor és mire használták! Az sem lényegtelen hogy ki használta, és az mennyi halottal járt!”

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  48. Örökös dilemma marad a liberálisok számára a tolerancia határainak a kijelölése – a kirekesztő viselkedés szigetelése. :)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)

Írja meg véleményét!

 
Kapcsolódó cikkek

Irán szupergyors visszavágást ígér 2012. július 5. csütörtök | Rákócza Richárd

Peresz: „Támogatjuk Amerikát Irán ellenében” 2012. június 14. csütörtök | AN

Izrael: Mi döntjük el, mikor támadunk 2012. május 31. csütörtök | Rákócza Richárd

Irán: „Megsemmisítjük Izraelt” 2012. május 21. hétfő | Rákócza Richárd

KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos