Ronai and Ronai
AMERIKAI

Kertész Ákos: „A magyar zsidóság is alattvaló” 2012. március 5. hétfő 11:07 | Bartus László/New York

  • Hozzászólások(109)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Kertész Ákos: „A magyar zsidóság is alattvaló”

Kertész Ákos sajtónyilatkozatában úgy fogalmazott, „ha egy 80 éves író, akit minden a szülőföldjéhez köt, ilyen elhatározásra jut, és ekkora kockázatot vállal, annak súlyos oka van”. A Népszavának adott exkluzív interjújában ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a szűnni nem akaró támadások, amelyek az elmúlt fél évben érték, tarthatatlanokká váltak. „Háromszor kergettek meg az utcán, de megtámadtak bevásárlóközpontban is, egy alkalommal majdnem a villamos alá löktek a járdáról, a metrón leköptek, az uszodába, ahova járok, vízbe akartak fojtani” – sorolja a Kossuth-díjas író. Az eset úgy történt, hogy egy férfi elúszott mellette, majd miután felismerte, visszafordult, és trágár szavak kíséretében fojtogatni kezdte a medencében. Miután segítségért kiáltott, a férfi elengedte, majd az autóján egy cédulát hagyott a következő szöveggel: „Büdös zsidó ússzál a Vörös-tengerben, egyenek meg a cápák”. Gyakran a lakásánál gyülekeztek, veszélyes volt az utcára lépnie. A kormánypárti sajtó nyíltan uszította a szélsőségeseket.

Az Amerikai Népszavában megjelent írásával kapcsolatban elmondta: „Igazam volt abban, amiért elüldöztek a szülőföldemről. A magyar nép évszázadok óta alattvaló attitűdöt követ, hányatott történelme okán. Ha valahol diktatúra alakul ki, nemcsak a diktátor a bűnös, hanem az alattvalói szemlélettel élő tömegek is” – tette hozzá. Verbális támadások nemcsak Magyarországról érték, hanem az kiterjedt az egész Kárpát-medencére, Erdélyből és a Felvidékről is kapott zsidózó fenyegető leveleket.

Azzal kapcsolatban, hogy a támadásoknak volt-e bármi köze ahhoz, hogy a magyarsággal kapcsolatos kritikáját zsidó származású íróként fogalmazta meg, Kertész Ákos azt mondta, hogy tulajdonképpen ez volt a durva fogadtatás oka: „egy zsidó ne beszéljen így a magyarokról – mondta. – De én magyarként mondtam azt, amit mondtam, egy másodpercig nem gondoltam, hogy ezt bárki így foghatja fel”. Kertész Ákos szerint a magyar zsidóság olyan mértékben asszimilálódott, hogy benne fel sem merült, hogy valaki azt gondolja, ő nem magyarként beszél. Úgy látja, hogy az asszimiláció olyan erős, hogy a magyar zsidóság politikai mentalitása is hasonló a magyarokéhoz. „Ennek megfelelően a magyar zsidók is alattvalók – teszi hozzá. – A zsidótörvények után is azt mondták, hogy nem kell tenni semmit, meg lehet úszni, túl lehet élni, ha betartjuk a törvényeket. Erre a tévedésre már csak akkor jöttek rá, amikor rájuk csukódott a gázkamrák ajtaja”. Mint mondja, ez az oka annak is, hogy cikkét nemcsak a szélsőjobboldal fogadta ellenségesen. „A Kertész ne pofázzon, mert csak rosszabb lesz, növekszik tőle az antiszemitizmus”, idéz egyes véleményeket, továbbá, hogy „egy zsidó nem mondhat ilyet” – teszi hozzá. Már csak azért sem lehet az írását úgy értelmezni, hogy egy zsidó beszél így a magyarokról, mert amit mondott, ugyanúgy igaz az asszimilálódott magyar zsidókra is. A kijelentéseit rájuk is értette. Nem véletlen, hogy a zsidók egy része az antiszemitákkal kokettáló jobboldalnál keres „menedéket”.

Kertész Ákos végezetül elmondta, azért esett Kanadára a választása, mert gyermekkorában olvasta a Tamás bátya kunyhóját, amelyben a két rabszolga Kanadába menekült az akkori Amerikából. „Azóta nekem Kanada a szabadság földje” – mondta. Az író azt tervezi, Kanadában is folytatja, amit elkezdett. Újabb regényt ír, az európai és amerikai fejlődésről egy nagy esszét tervez, és folytatni szeretné publicisztikai tevékenységét is arról, hogyan látja a világot. Csak mostantól ezért nem érhetik fizikai támadások, civilizált országba érkezett.

VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 4.1/5 (61 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +68 ( 102 szavazatból)
Kertész Ákos: „A magyar zsidóság is alattvaló”, 4.1 out of 5 based on 61 ratings

Címkék:, , , , , , ,

  • Hozzászólások(109)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

109 Reader’s Comments

  1. A “történelmi tudat” egyébként valóban elsősorban szenvedélyek szítására alkalmas demagóg tömegmanipulációs eszköz. Én is inkább a magyar kultúra, nyelv, és közös múlt iránti elkötelezettségre utalással helyettesíteném, ha lenne ennek valami bevezetett hívószava.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (16 szavazatból)
  2. Zsuzsenkam! Az idézet Martin Niemuller nemet lutheránus paptol van

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (5 szavazatból)
  3. Egy irodalmártól milyen gyorsan el tudták venni a diszpolgári cimet.
    Egy köztársaság nélküli elnöktől nem tudják elvenni a LOPOTT dr-i cimet?
    én
    Én “látom” , hogy egyszer Ő még visszakapja a diszpolgárit. Amásik meg lop egy nagy DR-t

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +20 (44 szavazatból)
  4. Nem tudok mit hozzafuzni, Kertesz mindent elmondott . Minden szavaval egyetertek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (43 szavazatból)
  5. A Don Kanyar az csúnya történet volt. Nem is tudom Horthy mit képzelt…? Elmebeteg dolog volt odamenni. De már idióta döntés volt belemenni a háborúba…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +15 (33 szavazatból)
  6. Egyébként meg jobb bizonyíték nem is kell arra, hogy a zsidó származású magyar állampolgárok is igaz magyarok. Ugyanolyan alattvalói mentalitással rendelkeznek, semmivel sem ütnek el a nagy magyar átlagtól. Ezen csak az csodálkozhat, aki komolyan veszi a kiválasztottságukat.
    Niemüller szövegét meg lehetne a mai magyar helyzetre aktualizálni:
    Amikor visszamenőleg 98 %-os különadóval sújtották a köztisztviselőket, nem szóltam, mert nem voltam köztisztviselő.
    Amikor visszamenőleges jogalkotással megvonták a rendvédelmiek korengedményes nyugdíját nem szóltam – mert nem voltam rendvédelmi.
    Amikor legyalázták a Költségvetési Tanácsot, a Földrajzi név bizottságot – nem szóltam, mert nem voltam a tagjuk.
    Amikor lebontották a demokratikus intézményeket nem szóltam, mert nem éreztem, hogy attól kevesebb lesz a borítékban.
    Mire a borítékban kevesebb lett – már senki sem volt, aki szót emelhetett volna értem.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +30 (48 szavazatból)
  7. kössszz! Trulla!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (10 szavazatból)
  8. kekec
    +++++++++++

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (11 szavazatból)
  9. Aki megmeri mondani az igazat,annak itt helye nincs,
    igy elment és jol tette

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (29 szavazatból)
  10. E. Kovács Péter: Hétköznapi élet Mátyás király udvarában c. könyvéből

    „Francesco Massaro velencei titkár (1523) írta rólunk: „A magyarok általában a világ legrosszabb fajtája. Nem szeretnek, és nem becsülnek egyetlen nemzetet sem a világon, és egymást sem szeretik. Mindenki a maga kénye kedvére gondol, lopják a közt és kevesen törődnek vele. Egymás között olyan titkos gyűlöletet és ellenségeskedést táplálnak, hogy szinte hihetetlen. Ennek ellenére minden nap felváltva együtt esznek és testvéreknek hinné őket az ember. Nincs semmi engedelmesség közöttük, büszkék és arrogánsak, s nem tudnak sem uralkodni, sem kormányozni, és tanácsot sem fogadnak el azoktól, aki ért hozzá. Mindig dicsekednek saját dolgaikkal, azonnal készek bármit megfogadni, de igen késedelmesek a végrehajtásban. Kevés dologgal foglalkoznak, kivéve a dőzsölést és a köz meglopását. Ebben nagyon serények.”

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +23 (45 szavazatból)
  11. ha nem leszek lusta, csinálok ilyen táblát március 15.-ére, kekec!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (11 szavazatból)
  12. kekec

    5*

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (12 szavazatból)
  13. Remeljuk,hogy Kertesz Ur nem fog csalodni az altala valasztott orszagban.
    Montrealban igaz van magyar kozosseg,de az is igaz,hogy a melegagya a rendkivuli elszaporodott muszlim szelsosegeseknek.
    Ez igaz forditva is az onmagat piedesztara emelo Judy Rebickre is.
    O az az ongyulolo holgy aki kepes volt a sajat fajtajat szembe kopni,amikor uvoltozve orditot Izrael ellen 2009 ben,a gazai esemenyek miatt.Ez a nonek nevezett hiena, jeleneg Omar Khadar erdekeben visitozik ejjel nappal a kanadai mediaban ennek az utrabaloldliak tapsolnak.
    Omar Khadar az ugynevezett kanadai al qaida sarja,csaladjaval mast nem csinalt,mint Izrael es Amerika ellen harcolt.Megolt egy amerikai katonat,es evek ota ul.Koveteli a kanadai kormanytol,hogy vissza akar terni.Judy Rebick egy ilyen embernek fogja a partjat,akinek mas celja nem volt es nem lesz mint az infidelek kiirtasa.
    Itt talalkozik az ultrabaloldal es a szelsoseges muszlim nezetek…..
    Tehat ez is Kanadahoz tartozik.Ez is allitolag a resze a demokracianak.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -4 (18 szavazatból)
  14. Meg valamit,akkor egy Radnoti Miklos meg egy Petschauer Attila is asszimiladott zsidok?
    Hagyjuk mar az orokos onmarcangolast,az orokos ki zsido ki nem.A zsidoszarmazasu ,ezt olvasom unos untalan.
    Zsido valaki vagy nem.
    Eleg a rinyazasbol,cselekedni kell.
    Nem hiszem,hogy ennyit nyavogtak az oseink,amikor az okorban a romai birodalom ellen harcoltak.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (13 szavazatból)
  15. Tisztelt Kekec!
    Ha nem haragszol, elküldtem Niemöller szövegének aktualizált változatát két ismerősömnek. Nagyon tetszett.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (5 szavazatból)
  16. Az esemenyekbol az tunik ki hogy sajnos Kersztesz Akosnak igaz van. A magyar valoban szolgalelku, toketlen, igazi taplobunko nep.
    A diktaturaval szemben tehetetlen sot szereti azt, a gyegeket meg uldozi , bantalmazza. Tisztara mint a katolikus egyhaz, vagy az iszlam. Akitol fel annak behodol, akit meg lehet azt eltapossa.
    Tunde a magyar tudatoddal kitorolheted. Mikor eloszor mentem Becsbe, es lattam a tomeges magyar csordat, ahogy elleptek az olcso gatyi boltokat, es szinte versenyezve vasaroltak a bovlit, nagyon szegyenlettem hogy en is magyar vagyok.

    Az internet korlevelek mennek a magyarok felsobrendusegerol, az hogy 6000 eves irasbeklisegunk van, hogy a kerektol a tulipanig, sot az atombombaig mindent mi talaltunk fel, nelkulunk megalna a vilag.
    HAZUGSAG. Ez a hazugsag taplalja azt a magyar ontudatot amirol Tunde beszel, de ez az ontudat ures, nincs mogotte semmi, csak masok gyalazasa. A hires magyar ontudat nem mas mint naci felsobrenduseg, nemet mintara, de magyarra formalva. Ebbol taplalkozik a jelenlegi kormany, a jobb oldal is. Ezt szopja be a tomeg, talan mar az anyatejjel egyutt. Tenyleg megerdemli magyarorszag az Orban kormanyt, es lehet hogy meg rosszab is jon.

    Igen igaz hogy resze volt magyaroknak nagy talalmanyokban, de ezen magyarok tulnyomo resze, magyrorszagrol ki lettek uldozve, es a szabad vilagban tudtak befutni a karriert ahol az erdemeket, nem kelett megosztani a fonokkel.

    Kertesz Akos, buszke lehet, o azok koze a kevesek koze tartozik akiket az igazsagert uldoznek. Sok magyar is kimenekult akiket nem az igazsagert hanem buntettekert uldoztek, (komcsik, nyilasok) es kint megallt szamukra az ido. Oskovuletek akik sohasem tanulnak.

    Kertesz Akos irasaira nem lesz szukseg. Kanadaban a demokracia nagyon eros, nem szamit a bor szine, a vallasi hovatartozas, csak az hogy milyen ember vagy. Ha ir Kertesz Akos akkor magyarul a magyarorszagi magyaroknak fog irni.

    Hibazott Kertesz Akos ? IGEN hibazott ? Hogyan ?

    igy :

    Pro 16:22 Életnek kútfeje az értelem annak, a ki bírja azt; de a bolondok fenyítéke bolondságuk.

    Pro 23:9 A bolondnak hallására ne szólj; mert megútálja a te beszédidnek bölcseségét.

    Mi tortent valojaban ? :

    Pro 14:16 A bölcs félvén, eltávozik a gonosztól; a bolond pedig dühöngõ és elbizakodott.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (15 szavazatból)
  17. Igen Akos, itt is ilyen lokottek a magyarok, sot meg ilyenebbek :)
    Isten hozott – shalom

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (14 szavazatból)
  18. CommonSense:
    Napeeeeeeersze…a magyarországról elüldözött zsidószármazású magyarok …azok vették ki a részüket az atom meg a hidrogénbomba kidolgozásában..annyi köze sincs ahhoz a ” magyaroknak ” meg az árvalányhajas ” tejjel-mézzel folydogálónak ” mint Makónak Jeruzsálemhez.
    -
    Más :
    A magyaországi zsidó-származású magyarok csak az igazán alattvalóak. Sajnos ezt kell mondani. Megalkuvóbbak a megalkuvónál. Tisztelet a kivételnek persze.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (11 szavazatból)
  19. Tunde:
    Hogy Karinthyt idézzem ( remélem tudja mi az , vagy ki volt az ) :
    ” Steigoljon maga a sárgába…”

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -2 (12 szavazatból)
  20. Magyar ontudat-Tunde szerint. Szeretnem, ha egyszer valaki megindokolna, hogy a magyarok miert lennenek jobbak, mint a tobbi nep. Vannak hires magyarok akikrol a vilagon mindenhol hallottak mar es akikre felneznenek? Akik valamit hozzatettek az emberiseg fejlodesehez? Esetleg a Nobel dijasok? Ja, majdnem mindegyik zsido volt? Dehat a zsido az egy masodrendu, kiirtani valo csoport. Vagy nem? A magyar nep egyeduli erdeme, hogy 1000 evet tulelt, es fennmaradt. Azert szerintem ez nem eleg. Amikor iskolaba jarunk, azt tanuljuk, hogy mi vagyunk a legjobbak, hogy mi vagyunk a vilagegyetem kozeppontjaban. Aztan a szerencsesek, akik vilagot latnak, rajonnek, hogy pont az ellenkezoje az igaz. A magyar ROSSZABB, mint a tobbi nep. Az USA-ban valaki meghallja, hogy magyar, igy reagal: Oh, Attila, a hun? A brutalis gyilkos? eznnyit tud a vilag Magyarorszagrol. A vicc az egeszben az, hogy Attilat szemben valamelyik elozo kommentelo velemenyevel, vegul a romai birodalom jol megverte.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (24 szavazatból)
  21. A magyarok? Nem, a magyar társadalom többsége sajnos tudatlan, tehetetlen, kényelmes.
    Aki az egész magyarságot ítéli el, valószínűleg maga sem tett/tesz semmit. Annak fogalma sincs arról, hogy hány tehetséges, önzetlen ember (származásra való tekintet nélkül) teszi a dolgát, hogy változtasson a jelenlegi állapotokon. Aki még erről sem tájékozott, az legalább hallgasson. Várja meg, amíg mások kiharcolják neki is a szabadságot, a megélhetést, és mindazt, ami ezzel jár.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (19 szavazatból)
  22. Korán kelnek a minuszolók. Ha már felkeltek akkor menjenek és döntsék meg az élve eltemetés világcsúcsát. A mostani kisérletező úgyis belehalt. :))))))))

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -2 (14 szavazatból)
  23. Kertész Ákos Kanadában. Helyes. Minden értékes magyar gyémánt külföldön csiszolódott. Az pusztára sajnos minden szemetet befúj a nyugati szél. Ebből áll össze az amit ma itt látunk. Számomra Kertész Ákos örökké díszpolgár marad. Isten éltesse sokáig.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (22 szavazatból)
  24. Hordobonto, technikai okok miatt,{ugy mint az angolul postolok}
    ekezetek nelkul irok. Biztos vagyok benne,hogy technikaban,
    esetleg masban is, jobbak vagytok nalam. Valoban, hazaban mindket
    fogalmat ertettem,bar itt sem konnyu a lakasvetel.
    Magamrol,anyam elettapasztalatanak koszonhetoen , 1957 ben kovettuk
    itt elo rokonainkat akik a haboru utan erkeztek. Mindannyian,en is,
    bar serdulo voltam, megvivtuk harcainkat.
    “Nekem ket hazat adott a vegzet”,otthon vagyok anyanyelvemben es
    apaim nyelveben is.
    Gyermekeim es unokaim mar felemelt fejjel vallaljak zsidosagukat.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (15 szavazatból)
  25. András
    2012. március 6. kedd
    09:05
    Nem inkább keleti az a szél? :)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (9 szavazatból)
  26. Egy ember aki kimeri mondani a véleményét, és igaza van.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  27. Bocsánatot kérünk Ketész úr! Mi is mennénk ebből az országból, de nincs hozzá pénzünk és bátorságunk. Mindenki tudja, hogy ezeket a nemzetáruló , nemzetrontó aljas embereket nem lehet egyik pillanatról a másikra eltüntetni, csak egy véres forradalommal. Az meg itt nem lesz, ebben a megosztott országban. Kristálytisztán látszik, hogy van másfélmillió hülye ebben az országban, akik képesek megakadályozni a változást azért, mert a főgonosz okosan, számítóan és aljas módszerekkel ellehetetleníti minden komolyabb kihívóját, akik mára már elfogytak.. Boldogabb és termékeny életet kívánok, hátha onnan is tud segíteni abban, hogy ez az aljas és gonosz hatalomittas ember, legalább 20 éven belül eltünjön Magyarországról. Ha ez sikerül és orbán és csatlósai menedékjogot kérnek Kanadában, akkor Önt ismét szeretettel. várjuk idehaza.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (22 szavazatból)
  28. Nem kéne hősködve melldöngetve megsértődni, hanem őszintén önkritikát gyakorolni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (12 szavazatból)
  29. Stáry Lóránt

    Antiszemitizmussal senki se születik, arra nevelni kell az embereket. Gazdasági válságoknál, életszínvonal drasztikus csökkenésekor maga a hatalom keresi az ellenséget. Ki lehet az ellenség? Kézenfekvő, hogy a cigányok és a zsidók! Kertész Ákos leírt egy rossz mondatot, amit még ráadásul elferdítettek, de ki nem írt már életében valamit meggondolatlanul? Kapóra jött ez a hatalomnak, mert meg lehetett lovagolni, hiszen ezzel is el lehetett terelni ideig-óráig a nyomorgó tömegek figyelmét .
    Ezzel egy köztiszteletben álló magyar írót megbélyegeztek és kitették a csőcselék üldözésének. Hol van Pintér úr híres közbiztonsága? Milyen hírt visz ez az eset a világba? Csodálkoznak, hogy az egész világ elutasítja, megveti ezt az autokratikus orbáni hatalmat.
    Akik így viselkedtek az idős íróval, azoknak azt tanácsolnám, hogy mielőtt megkeseredett indulataikat elszabadítják, előbb olvassanak el tőle, legalább egy regényt -amennyiben ismerik az ábécét- és meglátják rögtön meg fognak szelídülni!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (15 szavazatból)
  30. Nem a magyar nép a hibás,hanem az a félrevezetett embertömeg, akit a tudatlan, jellemtelen, képmutató keresztény értelmiség vezet félre immár évszázadok óta, – visszaélve Isten nevével. Ebben elsősorban a vezető papság, a vatikáni “tévedhetetlen” álkeresztények, képmutató keresztény sátánisták a hibásak.
    Például a Sumarella félék, akikre igaz a mondás: Az intelligenciát nem lehet megtanulni akkor sem, ha három egyetemet végzett valaki.
    Nem ismerik Isten szavát a Bibliában, – Ezékiel könyve 3. 33. 34. fejezetében leírtakat arra, hogy mi a feladata az őrállóknak.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (15 szavazatból)
  31. Nagyon sokszor hallottam már primitív,buta embert a “magyar büszkeség”-ről beszélni de nem tudtam fölfogni,hogy tulajdonképpen mire lehet büszke a butaságán kívül.A buta ember nem tudja mennyi mindent nem ismer még és ezért azt képzeli ő mindent tud.A Kertész Ákossal kapcsolatos cikkek utáni mínuszt nyomogatók száma mutatja,hogy mennyien ismertek magukra,habár lehet sokan csak utasításra teszik mert fogadni mernék ha azt írnám csak hozzászólásban,hogy süt a nap arra is mínuszt nyomna,mert el se olvassa vagy nem magyarázták el neki mire kell mínuszolni.Hallottam már sokszor:Magyarországon van a legtöbb beteg,de eddig nem akartam elhinni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (16 szavazatból)
  32. A szemétdombról

    Biztos, hogy sok energiát szabadít majd fel benne a szabad világ. Isten éltesse

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  33. fringe-hez szeretnék kapcsolódni:
    Valóban, én is nagyon unom ezt a “ki a zsidó és ki a nemzsidó”. Dühít és megijeszt, mert még az is, mikor gyöngéden leírom “zsidó származású” – - – - nos, hát még az is hazugság!!!!
    Itt kérem szépen mindenki ember. Mennyire vagyok szláv? Mennyire vagyok tatár, grúz, török, sváb?? Ebben a nagy keveredésben nem teljesen mindegy?
    Ha most jön az érv, melyet oly jól ismerem és utálok a szüleimtöl:
    “de a zsidók mások” – - –
    akkor hangosan akarok sikoltani, hogy ELÉG EBBÖL!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +11 (17 szavazatból)
  34. A Massaro kora magyarjai, Kertész Ákos, Navracsics, Selmeczi, meg a többiek a csapatból
    E. Kovács Péter: Hétköznapi élet Mátyás király udvarában c. könyvéből
    „Francesco Massaro velencei titkár (1523) írta rólunk: „A magyarok általában a világ legrosszabb fajtája. Nem szeretnek, és nem becsülnek egyetlen nemzetet sem a világon, és egymást sem szeretik. Mindenki a maga kénye kedvére gondol, lopják a közt és kevesen törődnek vele. Egymás között olyan titkos gyűlöletet és ellenségeskedést táplálnak, hogy szinte hihetetlen. Ennek ellenére minden nap felváltva együtt esznek és testvéreknek hinné őket az ember. Nincs semmi engedelmesség közöttük, büszkék és arrogánsak, s nem tudnak sem uralkodni, sem kormányozni, és tanácsot sem fogadnak el azoktól, aki ért hozzá. Mindig dicsekednek saját dolgaikkal, azonnal készek bármit megfogadni, de igen késedelmesek a végrehajtásban. Kevés dologgal foglalkoznak, kivéve a dőzsölést és a köz meglopását. Ebben nagyon serények.”
    Van-e mai aktualitása a fenti mondatoknak, még akkor is, ha az értelmesebbje tudja, hogy az általánosítások sosem adják vissza a valóság teljességét?
    Csak három vetülete annak, ami ma zajlik:
    1) Kertész Ákos menedéket kért Kanadától, mert azt találta mondani, hogy a “magyar genetikailag alattvaló”, azaz, szolgalelkű mentalitású nép, aki napjainkban is birka türelemmel tűri a szélsőséges nézetek terjesztését, valamint a jogállam nagy ütemben folyó lebontását és a szerzett állampolgári jogok elvételét.
    Az kivándorlás oka: a szélsőséges brigantik részéről való tettleges béntalmazás, üldöztetés és gyűlölethadjárat államhatalom általi megtűrése és annak állampolgári jóváhagyása.
    Egy bizonyíték a sok közül:
    http://index.hu/video/2012/03/02/rasszistazo_kozgazosok_es_az_egyszeru_igazsagok_minisztere/
    2) Mi a helyzet az “oligarhák elleni harc” ügyében? Ángyán J. már a második állami főalkalmazott, aki a “maffiaszerűen fellépő oligarhák” miatt mondott le a posztjáról.
    A “mi” képviselőink többsége persze nem is hallott az oligarhákról, holott az oligarhák fő célpontjai éppen maguk, a képviselők, amióta a parlamenti politizálás létezik Magyarországon.
    http://atv.hu/belfold/20120227_jo_lelkiismerettel_nem_tehettem_mast_lemondott_az_allamtitkar
    http://index.indavideo.hu/video/Latott_maga_mar_oligarchat
    http://www.origo.hu/itthon/20120305-a-fidesz-gazdasagi-hatorszaganak-epulese-i-resz.html
    http://www.hir24.hu/belfold/2012/03/06/egy-atlagszulonel-milliokkal-kapott-tobbet-selmeczi-gabriella/
    3) No, meg a köztársaság ügye, ami megint csak az állampolgári jóváhagyással kerül véglegesen “eltakarításra”:
    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150642740095116&set=a.312789050115.148110.184334725115&type=1&theater
    Szóval akkor, milyen is a magyar nép, aki mindezeket közönbösen és rezzenéstelen arccal szemléli?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  35. A zsidók tényleg mások. Mert velük mindig elő lehet jönni, a zsidókat bármilyen probléma esetén lehet vádolni. Valahogy örményezni, grúzozni még nem hallottam a jobbikot. A zsidókkal napi szinten foglalkoznak. Nem értem ezt a beteges fetisizmust, de ők tudják.
    Pedig van itt nemzetiség szép számmal, köztük is.
    Szálasi is örmény volt. Nos, akkor ki is az igaz magyar?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (12 szavazatból)
  36. Én úgy vélem, hogy az az igazi magyar ember,aki szereti a hazáját és nem árulja el, s ki, nem gyalázza, nem uszítja az embereket egymásnak, nem barmozza le a tudatlanabb embertársait, valamint megpróbál értük tenni valamit. Az a magyar ember,aki szereti a felebarátait, megpróbál segíteni a rászorultakon és szereti a virágokat!))) Nem hinném, hogy szégyellnie kellene bárkinek is azt,hogy magyar! Nem hiszem, hogy bűn az, ha valaki büszke arra,hogy magyar! Azt sem hiszem, hogy ez miatt más emberek fölé kellene tennie magát az embernek, de alább sem, úgy gondolom!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (17 szavazatból)
  37. Nagyon sajnálom ami K.Ákossal történt Magyarországon. NEM itélhetünk el senkit egy rossz kijelentése miatt. Az irgalmasság lelki cselekedetei.5.A bántalmakat békével tűrni.6.az ellenünk vétetteknek megbocsájtani.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  38. Kertèsz Àkoshoz csak annyit, hogy van németül egy szolàs mondàs “Recht bekommen und Recht haben sind zwei Paar Schuhen.Kertésznek igaza van de nem kapott igazsàgot.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  39. tisztelt Sumarella Úr, vagy Asszony! Köszönöm a véleményét, szívesen olvastam. Örülök, hogy a sárdobálás után immár megszólíthatjuk egymást. Magamról annyit, hogy 22 év külföld alatt megöriztem a magyar állampolgáságomat, számomra fontos volt, hogy ott születtem. ——————————————————
    Elgondolkodtam azon, amit írt.
    “az az igazi magyar ember, aki szereti a hazáját” – - – nos, ha így véli, akkor ebben véleményünk egyezik. Szerintem is az az igazi magyar, vagy holland, vagy afgán ember, aki szereti a hazáját. Ez az, amit Petöfi a “mit nekem te Kárpátoknak” verssoraival fejez ki. Jó érzés gondolni a Dunakanyarra, a Balatonra, az Örségre, felidézni a felvidéki tájszólás csengését…………………..
    ——————————————————————————————————–
    Mondatát így folytatja: “nem árulja el, s ki nem gyalázza” – attól tartok, hogy ön itt Kertész Ákosra gondol, és ha igen, szeretném kifejezni értetlenségemet.
    ———————————————————————————————————
    Mondok egy analógiát. Tegyük fel, van egy gyermekem, aki lop, csal, hazudik. Bizony, ha jót akarok, KI KELL MONDJAM, meg kell neki mondjam, hogy látom, hogy ö lop, csal, hazudik————————————————————–éppen azért kell kimondjam, mert szeretem a gyermekem. Ha nem nevezem meg, ha nem adok visszajelzést, pláne, ha úgy teszek, mintha a probléma nem lenne ———————————————————————————————————
    tisztelt Sumarella, egyetért velem, hogy akkor nem szeretném igazán a gyermekem`?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (15 szavazatból)
  40. most látom, hogy kimaradt az átvezetö gondolat.
    Tehát, ha valóban Kertész Ákosra gondolt, mikor arról beszélt, hogy az az igazi magyar, aki….nem gyalázza a hazáját, akkor azért van bennem értetlenség, mert Kertész Ákos ilyet nem tett. Csupán megfogalmazott egy jelenséget. Minden átlalánosítást problémásnak tartok, ezért én Kertész ´Ákos diagnózisához hozzátette magamban: “gyakran”. —————————————Véleményem szerint Kertész Ákos épp azért mondta ki a dolgokat, mert szereti a hazáját. Ezért írtam az analógiát a problemás gyermekr´öl. üdvözlettel: Zsuzsenkám

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (13 szavazatból)
  41. UI: Nő vagyok tisztelettel!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (9 szavazatból)
  42. “Mindenki tudja, hogy ezeket a nemzetáruló , nemzetrontó aljas embereket nem lehet egyik pillanatról a másikra eltüntetni, csak egy véres forradalommal. Az meg itt nem lesz, ebben a megosztott országban.” — Dehogynem, sajnos. Csak majd 10-20 év múlva, amikor már tényleg nem lehet másképp.

    Ami pedig Kertész Ákos távozását illeti: ő nem a kormányzat elől menekült el, hanem előlünk. Lehet, hogy kissé túl érzékeny, de ez a hivatása. Mi meg túl érzéketlenek vagyunk.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  43. bubu
    - nem haragszom, (én is közprédának tekintek minden NET-es szöveget) de némi kritikai átdolgozás ráférne. Mert nem biztos, hogy csak a köztisztviselőekre vonatkozik a 98 %, nem biztos hogy korengedményes vagy korkedvezményes az a nyugdíj, stb. Azt hittem, majd mások kijavítják. Amikor eszembe jutott, nem volt türelmem utána nézni.
    Szóval lehet javítani!
    g
    - ez egy gigamarhaság. Nem megsértődött, hanem a sérülések elkerülése végett emigrált. Mivelhogy FIZIKAILAG inzultálták.
    Sumarella
    - még mindig nem érted. Az ember elsősorban a SAJÁT teljesítményére és családjára büszke, és csak azután arra, hogy a nép, amelyhez tartozik ilyen-olyan. A baj azokkal van, akik a saját kudarcos életük miatt KIZÁRÓLAG a mélymagyarkodásban nyernek vigaszt. Hát persze, hogy minden azt kikezdő érvet SZEMÉLYES sértésnek vesznek. Normális ember tudja, hogy “akinek nem inge, nem veszi magára” MI nem is vettük magunkra Kertész írását, azt nem is az Orbán rendszerével szemben állókra, tehát MINDEN magyarra célozta be, csak az Orbán hatalmát lehetővé tevő lebutított, és tenni rest tömegekre értette.
    De ha elolvasod a saját utóbbi hozzászólásodat, abból nem a haj, de milyen nagy rendben van nálunk idehaza életérzés sugárzik. Ha egy ilyet feltennél a kurucra – téged is legalább úgy szétcincálnának, mint Kertészt. Üdv a való világban!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  44. Stáry Lóránt

    Kedves “Sumarella”! Az az igazi magyar ember aki itt született, magyarul beszél és magyarul álmodik. Természetesen büszke is lehet a magyarságára, de igazán akkor igazi magyar, -szerintem- ha álmában is tudja, érzi, hogy más népek, nemzetek és nemzetiségek ugyanolyan értékesek és egyenértékűek mint a magyarok. Nagyon szerencsétlen ez a mai magyar valóság, itt pártok élethalál harca zajlik és sokan nemzeti színbe öltöztetik a gyűlöletet és a kirekesztést. Attól még, hogy valaki baloldali, lehet hazafi, attól, hogy valaki zsidó vagy cigány még lehet nagyszerű magyar ember.
    Megengedhetően még az is magyar ember, aki az európai parlamentben, vagy máshol kifejezésre juttatja nemtetszését a jelenlegi autokratikus kormányzás miatt, vagy a munkanélküliség, esetleg az alultáplált gyermekek sokasága végett. Talán még azt is meg tudjuk bocsátani honfitársainknak, ha bírálják az egykulcsos adót,mellyel kiveszik a szegények szájából a falatot és gazdagítják a gazdagabbakat.
    Nem árkot kéne ásni, mélyíteni és szélesíteni, hanem azt betemetni kéne végre és minden embernek esélyegyenlőséget adni!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (8 szavazatból)
  45. ateista:
    Itt vok ÉN….ha büszkének kell lenni magamra. Pl akkor , amikor letudok menni úgy a pincelejárón , egyik kezemben krigli sörrel , másikban virslivel , hogy nem borítom magamra !
    Hiába no. Büszke magyar vok. Mit tehetnék ellene ?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (8 szavazatból)
  46. Sumarella
    2012. március 6. kedd
    16:29
    :-)))

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  47. Geyza:
    a teljesítményt csak a dőlésszög (saját + lépcső) és a fokok száma (lépcső + maligám) ismeretében lehetne elbírálni.
    anonym -
    ez a baj a mínuszolókkal. Most nem lehet tudni, hogy Sumarella női mivoltával, vagy a tisztelettel kifejezéssel van bajuk (ami nem egyértelmű – ő állítja tisztelettel, hogy nő, vagy tiszteletet vár ezért?)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  48. kekec:
    Nemúgyvana’ !
    A lépcső girbegurbasága a döntő jelen esetben !
    ( Magam készítettem , fából . )

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  49. Mielőtt valaki félreértené: persze, hogy büszkék vagyunk mi is arra, hogy magyarok vagyunk. Meg Európaiak. Meg a Föld nevű bolygó homo sapiens fajának tagjai – évmilliós múlttal, hatalmas, az egész földgolyóra és annak minden történelmi korszakára kiterjedő világörökséggel. És abból a nem jelentéktelen magyar részesedéssel, akár a sport, akár a kultura területén.
    De nem KIZÁRÓLAG azért a biológiai véletlenért, hogy 1/700 arányban éppen
    magyarnak születtünk. (10 millió magyar a 7 milliárd földlakóból)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (10 szavazatból)
  50. A girbegurbaság mellett a fokok száma és a dőlésszög nem elhanyagolható körülmény.
    Girbegurbaságról jut eszembe: láttátok a Mazsihisz nehezen minősíthető véleményét Kertész emigrálásáról: A “nemmegkérdőjelezhetően sértő” nyílt levél minősítésről?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)

Írja meg véleményét!

 
Kapcsolódó cikkek

Gyurcsány felismerte a Vatikán szerepét 2012. március 6. kedd | AN

Kertész Ákos Kanadába emigrált 2012. március 3. szombat | AN

KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos