Ronai and Ronai
AMERIKAI

Bartus László: Csurka, a Fidesz és 56 2012. február 18. szombat 21:26

  • Hozzászólások(86)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Bartus László: Csurka, a Fidesz és 56

Eltemették Csurkát, mostantól vége a kötelező kegyeletnek, értékelhető a halott munkássága. Tamás Gáspár Miklós azt a definíciót adta, hogy „Csurka náci volt meg fasiszta.” Értékítéletét elfogadhatjuk tárgyilagos szakmai véleménynek. Ezt legfeljebb annyival toldhatjuk meg, hogy nem ösztönös, öntudatlan, hanem jól képzett, tudatos fasiszta és náci volt, aki jól ismerte a náci szakirodalmat, maga is felhasználta a náci klasszikusokat, tudója és értője volt az antiszemitizmus irodalmának, sőt: érdemei között említhetjük, hogy a kor követelményeihez igazította, a magyar viszonyokra és az új világrendre adaptálta a náci eszméket.

Csurka a nácizmus legképzettebb magyar szakértője és leghitelesebb képviselője volt, emellett egyenes ember: ha valaki az általa pontosan képviselt náci értékrendhez képest nem volt eléggé náci, azzal szemben Csurka mindig keményen fellépett, legyen az barát vagy ellenség. Ha kellett, szétverte saját pártját is, de soha a legkisebb megalkuvást nem tűrte. Mondhatjuk, hogy „tisztán tartotta” a nácizmust Magyarországon, őrködött felette, vigyázta a hamisítóktól, a kufároktól, a pojácáktól, ha valaki „nemzetinek” mondta magát, az nem lehetett csak úgy fél szívvel antiszemita és náci, annak teljes szívből kellett annak lennie. Amit, és akit Csurka elfogadott, hitelesített, az minden kétséget kizáróan náci volt. Az ő ítéletében abszolút módon meg lehetett bízni. Csurka ebben soha nem tévedett, és soha nem volt elnéző vagy kijátszható. Szakmai felkészültségéhez nem férhet kétség, személyes példamutatása hitelesítette nézeteit. Ízig-vérig náci volt, akinek mindenről az jutott eszébe.

Így tehát Csurka nemcsak egy antiszemita volt a sok közül, hanem egy intézmény, aki a nácizmus adekvát képviselőjeként hitelesített másokat. Durva hasonlattal élve, Csurka olyan volt a nácizmus tekintetében, mint egy rabbinikus tekintély, aki a kóser ételeket hitelesíti. Csurka egy náci apostol volt, aki kanonizált. Amire Csurka rátette a pecsétjét, amit ő hitelesített, az garantáltan náci volt.

A Fidesz eljutott a nácizmusig

Márpedig Csurka a Fidesz-KDNP kormányzására, a Nemzeti Együttműködés Rendszerére és személyesen Orbán Viktorra rátette a maga hitelesítő pecsétjét. Ha minden más esetben elfogadjuk, hogy Csurka hitelesen igazolta bárki náci voltát, akkor ebben az esetben is el kell fogadnunk a legmértékadóbb személy értékítéletét. Ha Csurka korábban soha nem tévedett, akkor nem tévedett most sem. Ha Csurka elfogadta a Fidesz-KDNP kormányzást, náci szemszögből hitelesnek tartotta, akkor nem lehet kétség afelől, hogy a Fidesz-KDNP kormányzás megfelel a náci követelményeknek. Ha pedig Csurka hiteles „nemzeti” politikusnak elfogadta Orbánt, ha Csurka maradéktalanul elégedett volt vele, akkor Orbán Viktor is náci eszméket követ. Nem kell ettől megijedni, nemcsak tömegpusztító és véresszájú nácik vannak, léteznek egészen halk szavúak is, vagy akik nem hirdetik nyíltan az elveiket. Segít a megértésben, ha követjük azt a használati utasítást, amit Orbán adott: ne arra figyeljünk, amit mond, hanem arra, amit tesz. Csurka okos ember volt, enélkül is ezt tette, és Orbán tetteiből le is vezette szépen azt, hogy a „szabadságharc” miért náci. Csurka ugyanis ebben a tekintetben ellentéte volt Orbánnak: nála nem azt kellett figyelni, amit tesz, hanem azt, amit mond. Csurka elmondta azt, amit Orbán tesz. Pontosabban, azt mondta el, hogy amit Orbán tesz, az micsoda.

Csurka tavaly november végén végrendeletnek is tekinthető írásában elemezte Orbán szabadságharcát a „globalokrácia” ellen. Ezt írta: „Orbán jól tudja, hogy a bankár, kamatszedő globalokrácia, amelynek arcát Sárközi és Obama elnök rajzolta fel a minap egy maguk közt maradónak vélt beszélgetésben, akármekkora hatalommal rendelkezik is ma még, meg fog bukni. Új világrendnek kell jönnie, mert ez a mostani az emberiség létét fenyegeti. Addig azonban élve kell maradni. Ezért kezdődnek tárgyalások a megtorpedózott hajó kormányosa és az IMF között.” A „globalokrácia” arcáról a cikkben később ezt írja: „Sárközi és Obama beszélgetésének sötét hőse, Netanjahu”, vagyis akiket Netanjahu megtestesít: a zsidók. Csurka a helyzetet a szokásos „tankok helyett a bankok” kezdetű náci formulával írja le, „a világ a globalizmusban annyit változott, hogy egy nemzet függetlenségét bankműveletekkel éppen úgy meg lehet szüntetni, el lehet taposni, mint lánctalpakkal.” Úgy tesz különbséget  az emberek között, hogy „soha még világosabbá nem vált, ki itt most az IMF-pufajkás és ki a magyar”. Akik az IMF által képviselt zsidó világ-összeesküvés pártján állnak, azok a mai pufajkások, liberálisok, kommunisták és mind együtt: zsidók. Ezt írja Csurka: „Most minden hazaárulást nevesíteni lehet. Hányan vannak, milyen funkcióban és milyen vagyonnal rendelkeznek azok, akik nemcsak tudtak a készülő magyar csődbevitel tervéről, de nemzetközi kapcsolataikkal elő is mozdították, és most ezt a magyarság és kereszténység ellenes összeesküvést akarják a saját hatalmuk visszaállítására, illetve további törvénytelen vagyonosodásukra felhasználni.” A szokásos náci elméleteket nem idézzük tovább, a velük folytatott harccal Csurka elégedett. A nácizmus magyar apostola így értékeli Orbán Viktort: „Orbán Viktor, akinek most a fejét követelik, ha szigorúan magyar szempontok szerint ítélünk, mindent jól tett és éppen ez a bűne.” Akiről Csurka azt mondja, hogy mindent jól tett, arról ne legyenek kétségeink, megkapta a hiteles pecsétet, az legitim náci. Csurka még Szegedre is elment nem sokkal a halála előtt, hogy Orbán mellett beszédet mondjon. Csurka egyenes, jellemes ember volt, akivel ő csak egy kicsit is nem ért egyet, amellett nem mond beszédet. A szellemi alap már közös.

Az elfogadás ugyanakkor kölcsönös. Ne feledjük, hogy az Új Színház elfogadott koncepcióját Csurka írta, ezt a színházat nem Dörner György kapta, aki maga is bevallotta, hogy Csurka szellemisége és útmutatása szerint akar dolgozni, hanem Csurka. Csurka korára való tekintettel nem vállalt igazgatói posztot, mint mondta, mert az ezzel járó feladatok neki már fárasztóak, ezért az igazgatói székben Dörner a strómanja. Történhet-e bármi Magyarországon, amit Orbán nem akar? A kormány képviselője szavazatával is támogatta a pályázatot. Orbán a parlamentben is cinikusan jóváhagyta, hogy Csurka színházat kapjon. Amikor Csurka meghalt, a Fidesz által uralt közszolgálati televízióban műsorváltozás történt. Mintha nem egy közismert antiszemita és náci, fasiszta szélsőséges uszító halt volna meg, aki gyilkos eszmékkel fertőzte az országot, hanem egy köztiszteletben álló személy, ahogyan Csurkát azzá is tették. Ilyen a mai Magyarország, ahol egy ízig-vérig náci, antiszemita, gyűlölködő politikus köztiszteletben álló személy lehet. Bayer Zsolt, Orbán Viktor barátja könnyezve búcsúztatta el a magyar nácizmus legújabb kori apostolát, temetése kapcsán pedig ezt írta: „megpróbálunk odaállni az emléke alá. Vagy mögé. Hogy óvjon, segítsen, védelmezzen – és irányt szabjon”. A Fidesz egyik vezető publicistája, ideológusa, azzal búcsúzik egy nácitól, hogy megpróbálnak méltók lenni hozzá, és azt várják a náci vezértől, hogy halálában is irányt szabjon nekik.

Mit mondjunk akkor erről a pártról? Azt, hogy nem náci? Csak azért, mert nem mondják ki azt, amit Csurka nyíltan hangoztatott, de Csurka követői akarnak lenni? Aki Csurkát követi, az micsoda?

Van egy kis ideológiai bizonytalanság Csurka nácizmusát illetően, mert itt van a Jobbik is. Ha Csurka náci, akkor mi a Jobbik? Tamás Gáspár Miklós is azt írta, hogy nem Csurka a legrosszabb. „Az ő gonosz szíve forró volt” – írta. Ezt TGM írói munkásságának tekintjük, természetesen ez nem igaz. Csurka gonosz szíve hideg volt, mint a jég, olyan volt, mint egy krokodil meleg szíve. Nem igaz, hogy szerette a magyarokat, ő csak a zsidókat gyűlölte. A zsidógyűlöletet nem lehet másképp eladni, mint „nemzeti érzésnek” álcázva. Ha Csurka Izlandon születik, akkor „nemzeti érzésű” izlandi lett volna, „nagy izlandi” és nem „nagy magyar”, a közös csak a zsidógyűlölet lett volna. Ugyanakkor Csurka és a Jobbik között valóban van különbség. Csurka a művelt nácik közé tartozott, akik komolyzenét hallgattak, zongoráztak, ezzel szemben a Jobbik a belső csikágó sötét, buta, primitív nyilasainak szervezete. A Jobbik a kuruc.info világa, akik ma is a Dunába lőnék a zsidókat és akiket ők zsidónak mondanak. Csurka ezzel szemben a numerus clausus pártján állt, de ha lett volna olyan, aki kikéri megint a zsidókat egy kis „közmunkára”, akkor ugyanúgy deportálta volna őket a halálba, mint antiszemita elődei. Ahogy ezt tette az Orbán-rendszer példaképe, a Horthy-rendszer, és aztán azt mondta volna másodszor is, hogy nincs köze a holokauszthoz. Náci Németország híján a „humanista” Csurka ezt írja idézett cikkében: „Az IMF-pufajkásokkal, belesavanyodva az elfogadhatatlan realitásba, nem élhet együtt a nemzet. Minden pillanatban, minden találkozáskor, minden megjelenéskor rá kell mutatni árulásukra. Semmi törvénytelenséget, semmi erőszakot nem kell és nem szabad elkövetni velük szemben, de minden találkozáskor, minden megjelenéskor rá kell mutatni kilétükre, emberi minőségük posványára és köpni kell. Nem érezhetik magukat otthon abban az országban, amelynek szabadságtörekvését megtorpedózták.” Vagy ahogyan cikkét zárja: „Az IMF-pufajkások számára egyébként nyitva van a határ minden irányban.” A nagylelkű, forró szívű Csurka leköpni és nem Dunába lőni javasolja a zsidókat, illetve felszólítja őket a távozásra. A bűnük a létezésük, és a szabadságszeretet, amit minden embernek megadnának. Csak az nem világos, hogy a kínaiak, az oroszok, az antiszemita arabok, akiktől szintén próbált Orbán pénzt szerezni unortodox és a közgazdaságtan törzsanyagával ellenkező gazdaságpolitikájához, miért nem támogatták a Nemzeti Együttműködés Rendszerét, ha az egyébként olyan klassz lenne, csak a zsidók teszik tönkre? A nem zsidó befektetők miért nem fektetnek be Orbán rendszerébe? És miért a zsidók az okai mindennek, miután a működésképtelen és önmagát eltartani képtelen Magyarországot csak a zsidónak mondott IMF hajlandó megmenteni a teljes csődtől? Antiszemitának ilyen kérdésekre nem kell válaszolni. Valahogy abban is a zsidók keze van benne.

Az Orbán-rendszer az olasz fasizmus mintájára rombolta le a demokráciát, és náci eszmék alapján vívja „szabadságharcát” a világ zsidóságával szemben. Történelmi küldetést tulajdonít magának, ahogyan azt Csurka is igen jól látta: „Húsz év múlva – vagy talán még előbb –, amikor a gerjesztett válságokkal fegyelmező gátlástalan globalokrácia végképp megbukik és átadja a helyét egy ma még ismeretlen takarékos és istenfélő világrendnek, talán majd megemlékeznek róla, hogy a folyamatot a magyarok indították el.”

A demokrácia lerombolása teljes mértékben megfelel a Mein Kampfban leírt céloknak és eszközöknek. Hitler továbbfejlesztette Mussolini fasizmusát, amikor ötvözte azt az antiszemitizmussal, miután a fasizmus ellenségeit, a liberális szabadkőműveseket és a szocdemeket a zsidókkal azonosította. A demokráciát a zsidók eszközének tartotta, hogy a nemzetek fölötti hatalmat megszerezzék. Ezért kell a demokráciát lerombolni. Mindez összhangban áll a katolikus egyház érdekeivel, amely vallási-nemzeti ideológiát nyújt a liberális állam szabadságával szemben, amely nem teszi lehetővé, hogy államhatalmi eszközökkel uralkodjanak az emberek lelke fölött. A kettő találkozásából jön létre a fasiszta és náci állam. Az Orbán-rendszer ott tart, ahol a Horthy-rendszer: félfasiszta és fél-náci államot építettek fel, amelyben a liberalizmus korlátozottan megtűrt, jogon kívüli, és az államrendből kiiktatott lett. A mai kor viszonyai között nagy elődeik se csinálták volna jobban. A liberális Európában, az Unió tagjaként, felépítettek egy fasiszta és náci államot, amely gyenge ellenzéke, és erős társadalmi támogatottsága miatt megengedheti magának, hogy ne legyen totális diktatúra. Szükséges, hogy a világ változzon ahhoz, hogy a magyar fasizmus és nácizmus totális diktatúrában uralkodhasson. De még Csurka is realista volt: tudta, hogy szükség van kompromisszumokra, mert „a zsidók” még túl erősek. Márpedig Orbán diktatúrája csak ellenük és a velük egyetértők ellen irányul. Tudja ezt a jó magyar ember is, ezért támogatja, sőt nagyon helyesnek tartja. Ahogy Csurka temetésén elhangzott Lezsák Sándor szájából, ők Csurkával együtt megpróbálják „kikényszeríteni a sorstól végre azt a magyar függetlenséget, nemzeti önrendelkezést, belső demokráciát, amit a magyar nép története során már régen kiérdemelt.” Figyeljünk a szavakra: „belső demokrácia” – ez csak az övéké, ez nem jár a zsidóknak, liberálisoknak, szociáldemokratáknak, vagyis a „nem magyaroknak”. Amíg liberális demokrácia van, addig nincs magyar függetlenség, önrendelkezés. Ellenségük az egész demokratikus világ, mert az egész demokratikus világ – kényszerképzetük szerint – zsidó.

Mindezt csak a liberálisok, a zsidók és a szocialisták nem látják, akik ellen ez irányul. Gyávák, sunyítanak, lapítanak, elfogadják a bűn nélküli bűntudatot, amit a nácik harsánysága és agresszivitása okoz, és még azokat is terrorizálják, akik ezt nekik egyenesen megmondják. Azokkal szemben nem gyávák, csak a nácikkal szemben azok. Aki felhívja a figyelmüket erre, nekik az szélsőséges. Pedig jobb lenne, ha szembenéznének azzal, hogy jelenleg csak azért ússzák meg a halálkamrákat, mert nincsenek ilyenek Európában. Ha a magyarokon múlna, már régen be lennének vagonírozva.  Hogy ez ma nincs így, az nem a magyarok, hanem a németek érdeme.

1956, mint Szálasi folytatása

Ebbe a náci eszmerendszerbe illeszkedik az, hogy Csurkát az 56-os hősök parcellájába temették. Az 56-os szervezetek közül még egyik sem tiltakozott, ami szégyen. Két okból is. Egyrészt, mert Csurka elárulta a forradalmat, még akkor is, ha a Kádár-rendszert bíráló darabokat írt, amelyeket azért a Kádár-rendszer bemutatott. Másrészt, ha egy közismert nácit az 56-os hősök közé temetnek, meggyalázzák a forradalom hőseit. Csodálkozni persze nem kell, hiszen az 56-os szervezetek egy része mindig is csurkista volt és náci ideológiát vallott. A hivatalos tiltakozás elmaradása pedig azt jelenti, hogy a kormányzat is 1956 szélsőjobboldali értelmezését fogadja el.

Csurka életrajza szerint 1956-ban a főiskolai nemzetőrség vezetője volt, amiért fél évre Kistarcsára internálták. Kistarcsán beszervezték III/III-as ügynöknek, pártállami besúgónak. Amikor Antall József átadta neki a borítékot, amelyben a beszervezési nyilatkozata volt, beismerte, hogy aláírt az állambiztonságnak, de azt állította, hogy kényszer hatására tette, és soha nem írt jelentéseket. Ehhez jegyezzük meg, hogy másokat is megpróbáltak beszervezni, de nem sikerült, és nem is lett semmi bántódásuk azon kívül, hogy nem lettek a kommunista Magyarország ünnepelt és jól fizetett drámaírói, a lóversenyek elmaradhatatlan látogatói. Csurka nemcsak kiszolgálta a rendszert, nemcsak kedvezményezettje volt annak a rendszernek, amellyel szemben 56-ban felkelt a magyar nép, hanem hivatalosan még besúgója is. Életrajza szerint 1957-ben a Színház- és Filmművészeti Főiskola dramaturgia szakán szerzett diplomát. Tehát egy évvel a forradalom után Csurka már diplomát kaphatott, egyenesen az internálásból. A kettő között egy apró közjáték, említésre alig méltó csekélység történt: a később habzó szájjal kommunistázó Csurka aláírt az állambiztonságnak. De nála ez is érdem, és a diktatúra vádirata. A hetvenes években már egyszerre több színházban is játszották az antikommunista Csurka darabjait. Valamit azért kellett tenni, nem lehetett a III/III-as ügyosztályt csakúgy átejteni. Ez az ember most azok közé lett eltemetve hősként, akik az életüket adták a forradalomért. Akiket azok öltek meg, akiknek Csurka – minimum papíron – a besúgójuk volt.

Csurka azt mondta, hogy nem írt soha jelentést. Erre általában nem is volt szükség. Elég volt, ha a rendszeresen megjelenő tartótisztnek mesélt az ügynök, aki aztán az leírta. Aki rólam jelentgetett annak idején Esztergomban, annak a kapcsolattartóját látásból ismertük, általában a Várhegyre mentek sétálni. De Csurka szóbeli jelentéseiről sem kerültek elő papírok, így maradjunk annyiban, hogy voltak nála nagyobb jellemek is.

Csurka nem mint besúgó került az 56-os hősök parcellájába, hanem mint antiszemita. Ha valaki nem tudná, sok évvel ezelőtt megjelent „A forradalom igaz története” című remekmű Szalay Róbert volt 56-os tollából, aki mellesleg utána még szép honvédségi karriert is befutott a szocialista hadseregben, csak a rendszerváltás után lett megint nagy nemzeti hős és kommunistagyűlölő. Ez a Szalay ebben a kis könyvecskében, amelynek második előszavát volt kedves Pongrátz Gergely írni, azt állította, hogy az 1956-os forradalmárok elődei a „zsidó-bolsevizmus” ellen hősiesen harcoló nyilasok voltak. Ezek után nem véletlen, hogy a „bolsevik zsidóktól” megtisztított ötvenhatos szervezetekből hungarista eszméket valló csoportok lettek, és Csurka lelkes követői. Amikor Csurka megírta hírhedt „dolgozatát”, amelyet akkor még a konzervatív jobboldaliak is náci alapvetésnek minősítettek, ezek az 56-os csoportok mind lelkesen támogatták. Emlékezzünk csak arra, hogy a Csurka-dolgozat 1992-ben mekkora felháborodást váltott ki, teljesen jogosan. Mennyit változott azóta a náci uszítással szembeni tűrésküszöb? Nem kis mértékben Csurkának köszönhetően. Amikor Csurka a médiaháború részeként elkezdte az MTV előtti tüntetéseit szervezni, a legnagyobb támogatói ezek a szélsőjobboldali 56-os szervezetek voltak. Ezek voltak azok, amelyek más szkinhedcsoportokkal együtt kifütyülték az 56-os elítélt Göncz Árpádot a Kossuth téren, mert a médiaháborúban nem támogatta a katolikus vallási előrenyomulást. Vajon kikkel szemben? Akikre Csurka azt írta, hogy „megnevezhetetlenek”. Azért ő megnevezte őket.

Ezek az ötvenhatosok azt vallották, ami a Szalai-féle könyvben megjelent, hogy 1956-ban a magyar nép a zsidó ávósok ellen kelt fel, a nemzetközi zsidó világ-összeesküvés ellen harcolt. Ennek az összeesküvésnek az egyik formája a bolsevizmus, a másik formája a liberalizmus. A zsidó apák kommunisták, a zsidó fiak pedig liberálisok voltak. Ezt hirdeti a magyar szélsőjobboldal, ez ellen vívja „szabadságharcát” Orbán Viktor. A tankok helyett jöttek a bankok. A kör bezárult. A magyar nácik szerint a magyarok már 1956-ban sem egy diktatúra ellen harcoltak, és nem egy idegen megszálló ország ellen keltek fel, hanem a zsidók uralmát próbálták megdönteni. Ezt állította Szalay Róbert ebben az „igaz” történetben, ezt vallotta maga Csurka is, és ennek szellemiségében politizál Orbán Viktor, ha nem is nevezi nevén a dolgokat úgy, ahogyan Csurka és Szalay tette.

Ez az alapja annak, hogy a kommunista besúgó, rendőrspicli, áruló és ügynök, a közönséges nyilas és náci Csurka az 56-os hősök között kap örök nyughelyet. Ezzel hivatalosan lenácizták a forradalmat. Győzött 56 szélsőjobboldali és antiszemita értelmezése: Szálasiék 1944-ben a Dunába lőtték a zsidókat, a forradalmárok pedig 1956-ban felkoncolták őket az utcán, amikor az ávósokat fejjel lefelé felakasztották. Lehet, hogy a lincselők között voltak olyanok, akik a kommunistákat a zsidókkal azonosították, bár ezek nagy része később értesült erről, amikor az 56-os emigrációt Nyugaton az egykori nyilas emigráció fogadta, és vette szárnyai alá. Mellesleg, a kommunizmusnak a zsidó nagytőke esett elsőként áldozatul, és a forradalmárok, sőt a forradalom vezetői között is voltak szép számmal zsidók, de ez nem számít. Az antiszemitizmushoz nem kellenek érvek, tények. Ez a magyarokra és zsidókra való felosztás torz és beteg elmék szüleménye. De az egész forradalmat antiszemitának minősíteni azzal, hogy a legnagyobb zsidógyűlölő rasszistát befektetik az 56-os hősök parcellájába, enyhén szólva sokatmondó és sajátos. Hacsak azt nem vesszük figyelembe, hogy a 298-as parcellában fekszik maga Szálasi és a nyilas kormány több minisztere is, egy szinttel az 56-osok földi maradványai alatt. Az ő sírjaikat ápolta Bosnyák Imre egykori nyilas, a Mártírok Igazságtevő Bizottsága nevében. Az öreg hungarista csak azt nem mondta, hogy az ő mártírjai nem az 56-osok, hanem a nyilasok. Most jól összekeverték a kettőt.

A temetéssel nemcsak Csurka, de a nácizmus rehabilitációja is megtörtént. József Attilát megtagadják, Csurkát magasztalják. 1944 óta annyi változott, hogy a nyilasokat még jeltelen sírba temették. Csurkát nem lehet azokkal azonosítani, akik a Dunába lőtték vagy lövették a gyerekeket, nőket, férfiakat. De akik Csurka mérgezett beszédein nevelkedtek, még megtennék ugyanezt, ha lehetőségük lenne rá. Csurkát pompával, hősként temették Magyarországon. Senkinek nem volt egy szava az ellen, hogy kormánypolitikusok, valamint Lázár János, a Fidesz frakcióvezetője, Kövér László a Fidesz volt választmányi elnöke, az Országgyűlés elnöke búcsúztatták jelenlétükkel a nagy magyar antiszemitát. Sírjánál kormánytagok, államtitkárok jelentek meg, temetésén “nemzetellenes zendülésnek” nevezték az operaházi demokráciatüntetést, a ravatalánál a fideszes Lezsák Sándor, az Országgyűlés egyik alelnöke mondott beszédet, aki szerint Csurka csak radikális, de nem szélsőséges.

Igaza van. A mai Magyarországon az antiszemitizmus és a nácizmus nem számít szélsőségnek. Maga a fő irány.

VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 4.7/5 (74 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +109 ( 133 szavazatból)
Bartus László: Csurka, a Fidesz és 56, 4.7 out of 5 based on 74 ratings

  • Hozzászólások(86)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

86 Reader’s Comments

  1. Köszönöm az írást!
    Engedjen meg egy kérdést, kedves Bartus László! A Fiumei úti sírkertben is vannak ‘56-os hősök? Bizonyára rosszul tudom, hogy az ‘56-os forradalom után kivégzetteket – mint Nagy Imrét, Maléter Pált is – a rákoskeresztúri (ma új) köztemető 298-301. parcellájában temették el. Jártam ott magam is, 1990 után. A Fiumei úti sírkertben is jártam, többször is, 1990 után is. Nem emlékszem arra, hogy ott ‘56-os hősök sírját láttam volna.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (4 szavazatból)
  2. Avi:

    Az a helyzet, hogy ebben sajnos igazad van. Személyes élményeim nincsenek – 44 éves vagyok -, de nagyapám a magyarországi zsidó holokauszt idején 33 éves volt, s bizony mesélt dolgokat, s bizony az derül ki az egészből: a lakosság többsége vagy örült az egésznek vagy egyszerűen elfogadta mint valamiféle igazságtételt, s csak egy kisebbség volt az a rész, mely sajnálta a deportáltakat.

    Dédnagymamám színnémet volt, Szudéta-német (haláláig német akcentussal beszélt magyarul), s akkor tartotta Hitlert őrültnek, amikor a többség – különösen a Szudéta-vidéken – hősnek tekintette. Szóval dédnagymamám annyira jó kapcsolatban volt a környékbeli zsidókkal, hogy képes volt jiddisül is megtanulni (csak beszélni, írni nem). Amikor 1944 ápriisában gettósították a környékbeli (Kárpátalja) zsidókat, képes volt elmenni a gettókerítéshez meglátogatni a zsidó szomszédját. A lakosság többsége ilyet nem tett, nyilván egy rész félelemből, de a többség egyzerúen elfogadta természetesnek a történteket. Nekem a 70-es évek végén mesélte ezt, s akkor is csak ingatta a fejét “mi rosszat tettek ezek az emberek? miért kellett elvinni őket?” mondta. Szóval dédnagymama megy a gettóhoz, magyar csendőr persze igazoltatja, ő meg direkt mutatja a nagy horogkeresztes papírját, hisz megkapta ő is németként a német papírokat, mire csendőr kicsit megilletődött, de a végén odaszólt neki: “én a maga helyében vigyáznék, mert aki zsidókat támogat, az könnnyen maga is átkerülhet a kerítés másik oldalára, s az árulókat a nagy horogkeresztes igazolványuk sem fogja megmenteni”. Bennem marad ez a történet, pedig 12-13 éves voltam mikor mesélte.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +22 (30 szavazatból)
  3. kekec
    egyetértünk ma sokkal könnyebb megmondani, hogy akkor Nagyéknak vagy bárkinek mit is kellett volna tennie, vagy mi lett volna ha. Ami viszont minket „igazol” az az, hogy ahhoz akkor sem kellett nagy jóstehetség, (mint ahogy ez már a görögök, rómaiak vagy a különböző nagy gyarmattartók idején, meg mindig is így volt), hogy ész nélkül egy nagyhatalomnak nem szabad nekimenni, mert annak garantáltan súlyos következményei lehetnek. Nagy Imrééket egyébként az előző évi osztrák függetlenség is nagyban dezorientálhatta ugyancsak tévesen, mert ott nem Ausztria harcolt a függetlenségéért, hanem előzetesen az USA és a Szovjetúnió állapodott meg a színfalak között arról, hogy mindketten kivonulnak és egy általuk is aláírt államszerződéssel garantálják Ausztria függetlenségét. És az is tény, hogy az USA a különböző szerveivel (SZER) rendesen lehetetlen ígéretekkel kábította a Nagy kormányt és egyben uszította a Wittnereket is a további „hős” harcokra értsd lincselésekre, gyilkosságokra csak azért, hogy biztosan elérjék Moszkva beavatkozását s vele a Szovjetúnió lejáratását a világ előtt.
    És ebbe a csapdába Nagy Imréék rendesen beleestek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +12 (16 szavazatból)
  4. Hát ez az amiért tisztelem Bartus lászlót, még ha nem is mindig értek vele egyet mindenben. Nevén nevezi a dolgokat, tisztán és egyértelműen. Nem úgy mint a -Debreczeni szavaival- bakelitpolitológusok akiknek az “egyrészt meg másrészt” szövegével már torkig vagyok. Sajnos nálunk ezek az emberek már olyan züllöttek, hogy talán még Ausvitz-ot is képesek lennének elemezgetni. Egyszerűen fölháborítónak tartom ezt a magatartást mert ez ez ami a Magyar társadalom tűréshatárát egyre hátrább tolja. Igaza van hát Bartusnak amikor figyelmeztet, hogy a pusztulásba viszik az Országot és akár tetszik akár nem ebben bizony a teljes politikai “elit” tettestárs lesz ha így folytatja.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +18 (28 szavazatból)
  5. maxval
    Sajnos K.Á-nak igaza van. A magyar nép egyszerűen képtelen magában keresni a bajt, egyszerűbb mindig valakit hibáztatni. Az emberek hatalmas többsége nagyon egyszerű gondolkodású. Ezt használják ki azok a “politikusok” akik hatalomvágyuk miatt képesek romba dönteni országokat is. Nagyon egyszerű a taktikájuk, folyamatosan ellenségeket mutatnak az egyszerű népnek akiket lehet okozni minden gazdasági baj okozójának. A zsidóság Európában a legkézenfekvőbb dolog mert Európa alapból antiszemita. Ezért van, hogy az ú.n. békemenetben tüntettek a 450Ft-os benzinár mellett a Manyup pénzek lenyúlásáért, a fizetős iskolák bevezetése mellett és a többi. A demokráciát nem is említem mert ezeknek a tudatáig el sem jut, hogy mi az és mire való. Ezeknek az embereknek tud a lelkén olyan szép szirénhangon muzsikálni ez a maffiavezér. A baloldal (?) sohasem fog ilyen módon beszélni a tömegekhez mert vezetőik nem értik meg, hogy az egyszerű emberekhez egyszerűen kell szólni. Nem fognak populista demagóg dumákat mondani mert azt hiszik, hogy nem való az ők erkölcsi magasságaikhoz. Pedig a nép csak ebből ért. Ezt a náci csürhét a saját fegyverével kell szétverni és nem széplelket játszani.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (16 szavazatból)
  6. Egyébként ez is csurka hagyaték:
    http://hvg.hu/hvgfriss/2012.07/201207_kaosz_az_egykori_csurkacegeknel_szekhazmest

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (5 szavazatból)
  7. figyelemre méltó írás. egyedül az eu képes az orbáni ösztönöket kordában tartani. eddig sikerült.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (12 szavazatból)
  8. Egyébként meg a cikk nagy hiányossága, hogy mennyire nem foglalkozik azzal, hogy mire is megy ki igazándiból a játék? Mert az egész fasisztoid rendszer csak eszköz – a cél a gazdasági hatalom!
    http://www.vagy.hu/tartalom/cikk/1677_kie_lesz_magyarorszag

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (7 szavazatból)
  9. Kedves Bartus László! Nem volt egyenes ember!!!!!!!!!!!!! Gond nélkül vette át kitüntetéseit Acél Györgytől. Nem zavarta Acél zsidósága, sőt az sem zavarta hogy zsigerből gyűlölte a Rákosi és a Kádár rendszert. Egy besúgó talpnyaló gerinctelen ember volt!!!!!!!!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +13 (21 szavazatból)
  10. A felrakott linkjeim nem arattak nagy sikert, pedig érdekese – és kapcsolódnak ide!
    http://www.nepszava.hu/articles/article.php?id=522173
    “Semmilyen hatalmi érdek, semmiféle taktikai szempont nem igazolhatja, hogy ultraradikális, nyíltan szélsőséges csoportok a nyilvánosság elé léphessenek. Márpedig ha egy kormányzat ezt mégis lehetővé teszi, nem háríthatja el magától azt a gyanút, hogy elfogadhatatlan engedékenysége nem egyszerűen gyengeség; sokkal inkább politikai számításra vall. Kivált, amikor a Fidesz-kurzus újabban azzal igyekszik elhárítani az Európai Uniónak a magyar alkotmányozással és a sarkalatos törvényekkel kapcsolatos megannyi aggályát és fenntartását, hogy az országunkat ért bírálatok kontraproduktívak – mert a “túlzott támadások” végtére is a radikálisok malmára hajtják a vizet. A kormányzat emberei úgy tesznek, mintha az “euroszkeptikus”, elvakultan nacionalista indulatokat hosszú évek során nem ők maguk táplálták volna, hanem azok valami újkeletű buzgárként törnének fel az Európa által megsértett magyar nép lelkéből”
    http://www.nepszava.hu/articles/article.php?id=522177
    “Nem eshetett volna meg Európa és különösen az unió egyetlen fővárosában sem, hogy az éppen regnáló kormány belügyminisztere parolázik és vitázik a szélsőjobboldal vezéregyéniségével. Akkor sem, ha ez a pártvezér ádáz harcosaival együtt parlamenti képviselethez jutott. A neonácik, mert Jobbikék ennek az irányzatnak a követői, mindenütt eltűrhetetlen szereplői a demokratikus közéletnek”

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (11 szavazatból)
  11. és a fasisztoid rendszer nyilvánvaló célról:
    “Például mi van akkor, ha a hazánk megismerésére irányuló vágy odáig fajul, hogy titkosszolgálatok is beszállnak a tényfeltárásba? Mi lesz, ha összerakják a képet: igenis van ebben az őrültségben rendszer, van logikája és konkrét célja, és az a zsákmányszerzés? Sok csúnyaság elhangzott már rólunk Brüsszelben és Strasbourgban, de Simicska Lajos neve még egyszer sem. Pedig anélkül nem csoda, hogy nem látnak tisztán.”
    http://hvg.hu/w/20120217_ephatarozat

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (11 szavazatból)
  12. A cikk megjelenése óta egy 56-os szervezet már tiltakozott, a Nagy Imre Társaság.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (10 szavazatból)
  13. Egy kis pszichiátriai jellegű hozzávetés: TGM valószínűleg arra gondolt, amit Csurka volt felesége mondott a már a politikai karrier kezdete utáni válásukról, ti. hogy ez egy folyamat vége, az István húsz éve egyre inkább megőrült. Nem hidegfejű, hatalomcentrikus náci volt, hanem forrt az indulattól, meg a gyűlölettől. Hozzá képest Orbán is meg Vona is ún. “megélhetési nácik”: azért csinálják, mert kifizetődik nekik. Ha a balliberálisnak nevezett oldalon lett volna kielégítetlen, mindent eldöntő szavazótömeg, akkor ők lennének a baloldal élharcosai.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (12 szavazatból)
  14. Avi
    Az igaz, hogy technikailag csak a saját fegyverükkel lehet őket legyőzni, csakhogy aki ezt a fegyvert használni kezdi, idővel maga is nácivá válik…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (4 szavazatból)
  15. Stumpné Bekes Margit

    Nagyon jó irás Bartos Úr! Egy adalék. Az 1994-es választások előtt kampánybeszédet mondott egy bp-i kerületi sportcsarnokban Csurka.Nem hiveként,hanem mint érdeklődő,kiváncsi ember vettem részt a gyűlésen.Hát borzalmas volt ! De ami már akkor megdöbbentett,Orbán mellett kampányolt.A következő kijelentést tette: ” Ha győzni fogunk,akkor a mi fiatal miniszterelnök jelöltünkkel kitakaritjuk ezt az országot!” Már akkor is egy húron pendült Orbánnal,hiába akart már akkor is távolságot tartani Viktorunk.A háttérben nagyon is meg volt a megegyezés! Hazugság volt az egész élete.Valójában egy ugyanolyan téveszmék alatt élő,őrült ember volt!!!És az is maradt….

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (16 szavazatból)
  16. Alaa merult!!!!! Megoszto szemelyiseg volt a jobboldalon! Lehet, hogy ez volt a feledata?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (3 szavazatból)
  17. http://hvg.hu/hvgfriss/2012.07/201207_esszel_veres
    “Egyelőre inkább sci-fi, mint valóság az olyan, nem halálos fegyver, amely képes távolról megzavarni az ellenség agyműködését.”
    Mintha Magyarországon folyna a fegyver éles tesztje.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  18. Csurka temetése csak bizonyíték. (BL gondolatmenete logikus, végigvitt következtetés.) De már korábban is tudtuk, hogy a fasizmus, nemzeti szocializmus, hungarizmus stb. csak egymás változatai (“ugyanaz pepitában”).
    Feltűnő, hogy a katolikus világszervezet valahogy mindig ezek mellé áll a demokrata, felnőtt, autonom szerveződésekkel szemben.
    Másrészt (“bakelit” másrészt?) az, hogy az eddig jobbára csak fasisztának titulált rendszer ilyen nyíltan vállalja a nyilas szövetséget, azt mutatja, hogy gyengének érzi magát, szüksége van erre a szövetségre. Vagy talán nem is szövetség, hanem kapitulácó, esetleg öntudatlan kapituláció azzal a felszínnel, hogy megpróbálják ellopni a márkát, kisajátítani a hungarista ideológiát is. Nem sikerülhet, az eredmény csakis a hungaristák győzelme lehet.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (9 szavazatból)
  19. Teljesen megrendített ez a cikk.Más beszélni róla és más szembesülni az igazsággal.Ha valóban itt tart az Orbán kormány akkor nagyon nagy bajban vagyunk.Miért engedték azok akiknek kutya kötelessége lett volna erre időben felhívni a nép figyelmét.Állj nézzétek meg mit csinálnak veletek!Vagy ők sem látták netán nem is akarták?Tragédia!
    A magyar nép tragédiája és sajnos nem az első.A fasizmus hitelesítve az Eu meg a hitel elutalásával még meg is erősíti.Szép kis kupleráj mondhatom.Itt már mindenki meghülyült vagy tényleg nem alkalmas a feladata elvégzésére.
    Akkor tényleg nem marad más csak a menekülés egy normális országba ahol még normálisan gondolkodnak.Miért várjuk meg a végkifejletet?
    Ha zsidó és cigány is vagyok mert most őket üldözik, akkor nekik tök mindegy hová tartozom.Ezt nem lehet hagyni ez egy rémálom!Miért nem vagyunk elegen,hogy meg tudjuk végre állítani ezt a kritikán aluli társaságot?
    .

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (14 szavazatból)
  20. Egy történet, Csurka szereplésével. Megtisztelő barátságban voltam Kardos G. Györggyel. 1991 tájt mesélte:”Följárt hozzám a Csurka Pista, ott ült, nem szólt semmit, csak nézett a vastag szemüvege mögül. Én meséltem neki mindenfélét, ahogy barátoknak szoktam. Most meg miket beszél, hát nem értem én ezt a Pistát…” Akkor is, ma is egyformán értelmezem mindezt. Kardos G., az izraeli reguláris hadsereg egykori katonája, hazatérése után MSZMP-tag, aki 1964-ben merészelt kilépni a Pártból, baloldalisága ellenére (vagy épp azért) néhány dologgal nem értve egyet, természetesen az állam(párt)védelem figyelmének tárgya volt. Bizonyos vagyok benne, hogy Csurka a tartótisztjének szóban, minden ügynökökkel szembeni elvárást kielégítve, rendszeresen jelentett; az állambiztonság hite szerint rendszerhű lojalitásból, a maga hite szerint pedig egy megfigyelt zsidóról, a lelkében lakozó, ádáz antiszemita utálkozással eltelve. Más kérdés, hogy ezzel mit sem árthatott az egyik legkiválóbb magyar írónak.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (8 szavazatból)
  21. Bartus úr, számomra ez az eddigi legjobb cikke.
    A Csurka és a csurka-jelenség elemzése, a minden szempontból elviselhetetlenül botrányos temetésről, az antiszemitizmusnak az ” alámerült kibekkelésből történő felmerüléséről”, a sunyi, gonosz, erkölcstelen, undorító pártról és kormányról, az ostoba parlamentről pontos, mert egy okos ember mértéktartó írása.
    Írása elemeit szégyellem, és ez így van rendjén.
    De mit kezdjek e mondatokkal:
    “Ha a magyarokon múlna, már régen be lennének vagonírozva.” ugyanakkor: ” Ez a magyarokra és zsidókra való felosztás torz és beteg elmék szüleménye.”
    Higgye el, nem kell minden – mégoly jó, vagy annak tetsző – gondolatot beleírni egy cikkbe. Kicsit nagyobb intellektuális önuralommal nem nehezítené meg indokolatlanul a nem-zsidó olvasói számára az ön gondolatainak követését. Ha azt akarja, tegye azt egy külön cikkben, de kár egy ilyen jó írás kontúrjait tompítani.
    De én kitartó vagyok… :-)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (9 szavazatból)
  22. Sokáig nem hittem, túlzásnak tartottam, a magyar jobboldalt antiszemitizmusáról szóló cikkeket. Úgy gondoltam, nagy részüket nemesebb érzések vezetik: a nemzetükért, határon túliakért való aggódás, az előző rendszerben szerzett rossz tapasztalatok, ilyesmi. Naivságomat talán menti, hogy műszaki emberként egyszerűen nem hittem el, hogy emberek agya tömegesen működhet ennyire irracionálisan.

    De mostanában, hogy egy ellenzéki mozgalommal többször “kitelepültünk” utcai standokkal, szembesültem a valósággal: a kormánypártiak – akik persze előszeretettel jönnek oda hazaárulózni, a kedves idős hölgytől a részeg és agresszív fiatalemberig – előbb-utóbb előállnak a zsidókkal. Mindig. A különbség csak annyi, hogy van, akinek ez a legfőbb érve, és van, aki csak az érvei elfogyásakor hozza ezt elő.

    A jó hír, hogy már csak az egészen szélső jobbosok vannak orbán mellett. A rossz hír, hogy ők sokan vannak, és minden gyakorlati tapasztalatuk ellenére ki fognak tartani mellette, mivel elhitette velük, hogy mindenki más zsidó.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (9 szavazatból)
  23. Még én sem tudtam volna jobban mondani. Talán kicsit rövidebben……
    .
    Hamár Csurka nem lehet Schmitt utódja, javaslom Wittner Máriát a Zászlóanyát és így leszünk szószerint is Mária Országa.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (4 szavazatból)
  24. >> Tamás Gáspár Miklós is azt írta, hogy nem Csurka a legrosszabb. „Az ő gonosz szíve forró volt” – írta. <<
    .
    Azt is írta, amellett, hogy forró szíve volt, hogy, olyan érzelmes, meggyőződéses magyar volt (mint szláv asszimiláns). Hogy imádta a magyart.
    .
    Igen, Csurka márcsak ilyen jóravaló náci volt.
    .
    Rettentő szomorúnak tartom, hogy Magyarországon Tamás Gáspár Miklós az értelmiségi. Nem mintha ez bármiféle módon zavart okozna a közéletben.
    .
    Épp ellenkezőleg.
    .
    Amilyen az ország mentális állapota, olyan a közíró. TGM két perc alatt képes kétszer ellentmondani önmagának a tévében, és néhány évente világnézetet vált.
    .
    Orbánt ezért el szoktuk ítélni.
    .
    TGM sokak szemében szent tehén. Szerintem ők ketten együtt Babarczi Eszterrel többet ártottak a magyar közéletnek, mint Bayer Zsolt. Zsoltot ugyanis csak a legócskább minőségű emberkezdemények veszik komolyan, TGM és BE viszont a HVG hasábjain pusztítanak.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (11 szavazatból)
  25. Mi már az itt az AN oldalán, előzőleg elbúcsúztunk végleg Csurkától, a magyarországi náci, fasiszta fő ideológustól, Bartus László cikkére válaszolva. Soha nem gondoltam, hogy – a politikai szélkakas, aki anno hűen szolgálta a zsidó vallású komcsi urait is a III/III titkos ügynöki jelentéseiben –, gyors tempóban fogja teljesíteni a szívből jövő, szeretetteljes jókívánságunkat mindnyájunknak.
    .
    Ha nem alkalmatlankodom még egy kérésemmel, már csak egy tiszteletteljes óhajom lenne: Szíveskedjen – ott fenn és lent – utat készíteni a magyarországi fertőzött agyú náci csőcseléknek is minél hamarabb.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  26. Bocsi megint egy másik ügy:

    http://www.hir24.hu/kulfold/2012/02/19/merkelek-is-tamogatjak-gauck-allamfove-jeloleset/

    Benne: Joachim Gauckot jelöli a Német Szövetségi Köztársaság államfői tisztségére a konzervatív-liberális kormánykoalíció az ellenzéki szociáldemokratákkal és a Zöldekkel közösen – jelentette be Angela Merkel kancellár vasárnap este berlini hivatalában a jelölt jelenlétében.
    ——–
    Aki Magyarországon nem érti, hogy mi a különbség a modern nyugat-európai (így a német), valamint az avítt, autoriter, gyűlölködő orbáni magyar jobboldal között annak csak rá kell tekintenie a német államfői választás egyeztetési módjára.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  27. Úgy látom, hogy az e cikkhez írott esti megjegyzésemet a moderátor nem engedte megjelenni. Vajon azért törölte-e, mert a komment utolsó szava szabados nyelvezetre engedett utalni? Nem tudom, de most még egyszer idemásolom a bejegyzést, ezúttal szalonképesebb szóval jelölve a szexuális együttlétet. Következzen tehát még egyszer a vélemény.
    .
    Remek publicisztika volt, lendületes, indulatos, és 999 ezrelékben sajnos igaz. Csurka kapcsán is bizonyítható, hogy az uralkodó klikk nem talált jobb ideológiát, mint a nácizmust. Náluk ez több, mint afféle csendes el-nem-határolódás a fasisztáktól.
    .
    Csak két kisebb fenntartásom van a cikkel kapcsolatban.
    .
    Az egyik az, hogy szerintem a legtöbb fideszes vezetőnek a náci hitvalláshoz csak annyi köze van, mint egy sikeres marketingesnek a termékhez, amit remekül eladott, de annak előtte nem nagyon vizsgálta, hogy mi van a dobozban. Most viszont már nem mondhatja, hogy amire ő beszélt rá milliókat, az romlott és mérgezett – tehát agyonhallgatja vagy cáfolja az ételmérgezésről szóló híreket, illetve egy idő után ő is úgy csinál, mintha ízlene neki a kotyvalék. A sleppben persze sok az igazi, meggyőződéses fasiszta, de a vezér és az alvezérek körében a legtöbbnek semmiféle világnézete sincs, se nemzeti, sem pedig nemzetiszocialista: ők csak úgy keveredtek ide a szélsőjobbra, hogy keresték a legjobban eladható árut, és ezt találták. A fentiek alól talán csak Kövér a kivétel, aki oly mélyen irracionális személyiség, hogy akár be is szophatta a fasiszta maszlagot.
    .
    A másik megjegyzésem pedig az, hogy a katolikus egyházról ebben az összefüggésben talán óvatosabban kellene nyilatkozni. Igaz, hogy Csurka szájából percenként előbukott egy katolikus Magyarország, igaz, hogy az egyház nem a polgári szabadságjogok védelmezőjeként híresült el, és az is fennáll, hogy a templomaikban és iskoláikban a hívőket a jobboldal érdekében politikailag befolyásolják . De a fasizmushoz azért nincs közük, ez szerintem csúsztatás. A fidesz lefekszik a nácikkal is meg a papokkal is, de ez csak azt mutatja, hogy mekkora prostituált, nem pedig azt, hogy az egyes ügyfelei egymással is csókolóznak.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  28. Vélemény
    ” Mert a Német Kormány támogatása nélkül Orbán nem tehetné azt meg amit meg tett.”
    A német kormány nem támogatja sem a fasizmust sem a nácizmust. Minden országban találhatók szélsőségesek, így Németországban is, de a kormány a demokrácia talaján áll. Nem véletlen, hogy Kertész Imre ott él.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  29. ” Németországban is, de a kormány a demokrácia talaján áll. …”
    Pont ezért nem tudják elképzelni és emiatt későn ébrednek fel, hogy Európa közepén a XXI. században a fasizmus, nácizmus újraéledhet.
    Mire feleszmélnek (talán most) már késő!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (1 szavazás)
  30. Alonzanfan,
    1. Ha igazad lenne, akkor a katolikus vezetőknek kellene elhatárolódniuk ettől az eszement bandától. De nem teszik.
    2. Nagyon úgy látszik, hogy a katolikus világszervezet és állama bármilyen eszközt hajlandó felhasználni fundamentalista céljainak eléréséhez. Ha szóban néha mást mond is, tettei erre utalnak. BL cikkei részletesen elemzik a katolikus egyház szerepét a fasiszta ideológia és a fasiszta rendszerek térnyerésében.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  31. Alonzanfan
    2012. február 20. hétfő
    09:17
    „A fidesz lefekszik a nácikkal is meg a papokkal is, de ez csak azt mutatja, hogy mekkora prostituált, nem pedig azt, hogy az egyes ügyfelei egymással is csókolóznak.”
    Nem a Fidesz feküdt le a papokkal, hanem a papok a Fidesszel (a politikai irányultságuk ismeretében), hiszen az említett egyház „világszerte” nagyobb jelentőséggel, hogynemondjam hatalommal bír, mint a Fidesz. Ha bármely egyház bevállalja, hogy az evangélium hirdetése helyett a szószékről egy párt iránti elkötelezettségre vegye rá a híveit éveken át, azzal komoly problémák vannak, tekintettel a Bibliában is leírt elhívására.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  32. A Nagy Imre Társaság Budapesti Szervezete kéri a tiltakozással egyetértőket, hogy az alábbi nyilatkozat terjesztését segítsék.
    .
    (És én azt teszem hozzá: tegyék ezt elsősorban nemzetközi körökben, elsősorban német és angol fordításban, hiszen Magyarországon, ahol ilyesmi egyáltalán megtörténhet, úgyis hiábavaló – csak pusztába kiáltott szó)
    .
    „Nagy Imre Társaság Budapesti Szervezete elítéli a nyilas gondolkodást felélesztő, erről elhíresült Csurka István 56-os nemzeti sírkertben való eltemetését.
    Visszautasítjuk a temetéssel is sulykolt hazugságot, mely szerint az 1956-os forradalomnak lett volna hungarista vonása.
    Ismételten felhívjuk a magyar és nemzetközi közvélemény figyelmét, hogy a nyilas vezetők, tömeggyilkos keretlegények nemzeti panteonban fenntartott díszsírhelyei sértik az erkölcsöt, az 1956-os forradalmárok emlékét, és akadályozzák eszméik felidézését.
    Nagy Imre Társaság Budapesti Szervezet nevében: dr. Donáth Ferenc elnök. „
    .
    Liebe Freunde!
    .
    Die Imre Nagy Gesellschaft verurteilt, dass der neonazistische Ideen verbreitende István Csurka, im Nationalfriedhof in den Parzellen 56 begraben ist.
    Wir weisen zurück, dass – auch mit der Beerdigung gerammte Lüge – der Wiederstand von 1956 ein ungarisches Nazigesicht gewesen wäre.
    Wir müssen aufmerksam machen, dass reservierte Gräber für Nazis, Naziverehrer und Massenmörder, die Moral verletzen, und auch die Erinnerung an die Helden der Revolution von 1956.
    .
    Im Namen der Imre Nagy Gesellschaft: Erzsébet Nagys Tochter Imre Nagy und Dr. Ferenc Donáth- Vorsitzender der Gesellschaft.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  33. e-Vita
    Nagy Imre társaság: „visszautasítjuk a temetéssel is sulykolt hazugságot, mely szerint az 1956-os forradalomnak lett volna hungarista vonása.”
    Pedig bőséggel volt mindazok akik gyilkoltak, lincseltek, durván és fenyegetően zsidóztak, nem beszélve Mindszentyékről (akik még a parasztok földjeit is visszaadták volna a földesuraknak, meg önmaguknak az egyháznak) kizárólag egy fasisztoid, nyilas rendszerről álmodoztak, „tevékenykedtek”.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  34. Nem vagyok sem cigány, sem zsidó, de ha a cigányokat szidják cigány vagyok, ha a zsidókat, zsidó. Teljes szívvel. Hgy éljek eztán ebben az országban, ahol állami szintre emelkedett a fasizmus és a nácizmus? Mit mondjak a gyerekeimnek, az unokáimnak, mit tettem, hogy ne így legyen? Tettem-e valamit ellene? Tudok tenni ellene? Csak kérdéseim vannak…és a végtelen szomorúság a szívemben.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  35. Az 56-os forradalom a magyar történelem és közbeszéd nagy hazugsága. Számomra 56 legfőbb üzenete az, hogy semmit, de semmit ne higgyek el a történelemből. A történelemhez képest Egely György nullpontenergetikai gömbvillámkísérletei a józan valóság talaját képezik.
    .
    56-ot mindenki arra használja fel, amire akarja. A többség szereti patetikus szabadságharcként elképzelni. A politikuosok rendre hivatkoznak rá (ebben Gyurcsány a világbajnok), 56 szelleme így, 56-os hagyományok úgy. Mások a nyilasokat keresik a koncolós képeken, megint mások lelki támaszként kapaszkodnak 56-ba.
    .
    Körülbelül annyi történt 56-ban, hogy egy elméletben nagyon szép és helyénvaló célért, az ország szabadságáért és függetlenségéért kirobbantottunk egy kaotikus, szervezetlen és szanaszét szakadó eseménysorozatot, ahol egymással ellentétes erők dolgoztak, nem meglepő módon szervezetlenül és egymás ellen.
    .
    Biztos, hogy voltak tiszta szívű, lángoló lelkű forradalmárok, ahogy voltak ott nagy számban lincselő állatok is. Kár letagadni bármelyiket.
    .
    De ez is csak a felszín.
    .
    Inkább azon kellene elgondolkodni, hogy mekkora tökkelütött idiótának kellett lennie bárkinek ahhoz, hogy politikusként azt gondolja, hogy 11 évvel azután, hogy a nácik oldalán nekirohantunk Európának, és hogy hadat üzentünk Amerikának, 56-ban bárki segíteni fog nekünk a Szovjetúnió ellen.
    .
    Mert Nagy Imre bemondta ám a rádión, hogy help, meg hilfe. Ja, hogy jöttek a tankok. Váratlan fordulat lehetett.
    .
    Hogyan lehetett volna elvárni, hogy Izrael tekintettel legyen ránk (Szuezi csatorna vs. oroszok vs. 56-os forradalom), 11 évvel azután, hogy Dunába lőttük a zsidókat?
    .
    56 fő tanulsága, hogy az országot akkor is idióták irányították, ahogy azt megelőzően és azóta is. Ez egy ilyen hely.
    .
    Másik nagy tanulsága, hogy megint Nyugattól várjuk a segítséget. Mert magunktól képtelenek vagyunk rá.
    .
    Az orosz tankok ereje semmi ahhoz képest, ami a magyar lakosság fejében él.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)

Írja meg véleményét!

 
KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos