Ronai and Ronai
AMERIKAI

Brüsszelben folytatódik a magyar ügy 2012. február 8. szerda 22:23 | AN Forrás: Nol

  • Hozzászólások(83)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Brüsszelben folytatódik a magyar ügy

Budapest/Brüsszel – Másokra mutogatással, illetve az Európai Néppárt hathatós segítségével próbálja megúszni a Fidesz a harmadik Magyar Köztársaság demokratikus intézményrendszerének szétcincálása miatti csütörtöki tetemre hívást.

Valójában már az sem biztos, hogy a magyar ügyet egyáltalán sikerül Brüsszelben életben tartani, annak ellenére, hogy maga Manuel Barroso EP-elnök is több ízben elfogadhatatlannak találta azt, amit a budapesti rezsim alkotmányozás és a rendszerváltás lezárása címén művelt. Ám több jel mutat arra, hogy maga Barroso sem kíván saját pártján, a Néppárton belül – ahová a Fidesz is tartozik – a szövetségi viszonyokat meggyengítő botrányt generálni, ezért – jóllehet mindenki tisztában van azzal, hogy Orbán Viktor színjátékot űz, amikor időlegesen és átmenetileg visszavonulót fúj – beérik azzal, ha Budapest mindenki számára megnyugtató módon zárja le a jogvitákat, eközben pedig a demokrácia lebontása zavartalanul folyik tovább.

A Fidesz vezető korifeusai egyre magabiztosabbak, és legtöbbjük úgy véli, a látszatengedmények fejében hamarosan ott folytathatják, ahol abbahagyták. Így hazafelé azt kommunikálják, hogy most már csak a Magyar Nemzeti Bank elnöke és a bírók korai nyugdíjazása körüli „félreértéseket” kell tisztázni, ugyanakkor a Fidesz visszatérni látszik ahhoz a taktikához, hogy valamennyi intézkedésére tud példát hozni működő európai demokráciából, és azzal érvel: ha Magyarországot változtatásra kötelezik, akkor a másik, hasonlóan eljáró országot is ugyanúgy kötelezni kell.

Kellemetlen percekre számíthat a budapesti diktatúra Neelie Kroes médiaügyi biztos részéről, mert noha a rezsim a korábbi külföldi bírálatokra tekintettel a nagy port felvert médiatörvény bizonyos részeit eliminálta, a Szalai Annamária vezette cenzúrahivatalt pedig részben súlytalanná tette, a jelek szerint eltökélte, hogy a Klubrádiót mindenféleképp kiirtja az éterből. Az ellenzéki hangvételű, az utóbbi hónapokban a sajtószabadság egyfajta jelképévé emelkedett adó érdekében többek közt Hillary Clinton amerikai külügyminiszter is közbenjárt, eredménytelenül. A rádió ügyében holnap elmondhatja a véleményét Navracsics Tibor miniszterelnökhelyettes, de a Klubrádió vezetője, Arató András is.

Úgy tűnik, az EU liberális és környezetvédő frakciója nem éri el azon célját, hogy az Orbán-rendszert vonják felelősségre az emberi jogok lábbal tiprása miatt, és függesszék fel Budapest uniós szavazati jogát. Ehhez legalább a szocialista frakció egyetértése lenne szükséges, a szocialisták viszont a radikális lépést eltúlzottnak tartják, és nem kívánják a diktatúrát ily módon sújtani, mert attól félnek, hogy ez a szélsőjobboldal malmára hajtaná a vizet.

Teljesen elképzelhetetlen, hogy az Európai Néppárt az eddigieknél komolyabban konfrontálódjon a Fidesszel, noha a szocialisták több alkalommal nehéz perceket szereztek Barrosónak, amikor arra kérték, szabaduljon meg attól az antidemokratikus ballaszttól, amit Orbán Viktor alelnöksége jelent.

VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 4.7/5 (26 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +39 ( 47 szavazatból)
Brüsszelben folytatódik a magyar ügy, 4.7 out of 5 based on 26 ratings

Címkék:, ,

  • Hozzászólások(83)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

83 Reader’s Comments

  1. Nyul György
    2012. február 9. csütörtök
    15:46
    „A hőkölés népe több mint ezer éve vesztes A Szent Pityu hozta ránk a Vatikánnt. Azóta vagyunk a katolicizmus alázatos szolgái.”
    Ez nem igaz! Nézz utána, mikor és mennyi ideig volt protestáns az ország, és hogy lett újra katolikus. Egyébként az A.N.-ben is jó cikkek jelentek meg erről.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (7 szavazatból)
  2. Egy remény maradt: azEU egyszerűen nincs abban a helyzetben, hogy az EU közepén – akár az EU szervezetén belül, akár azon kívül – egy diktatúra megerősödjön. Túl nagy a politikai kockázat. Azon kívül a tehetetlenségét, politikai impotenciáját bizonyítaná ezzel. Méghozzá ország-világ előtt. A déli államok gazdasági recessziója pedig hamarosan jó táptalaja lesz az orbán-féle politikusok megjelenésének, módszerei lemásolásának. Tehát Mo. – legyen bármennyire jelentéktelen gazdasági tényező – már csak földrajzi elhelyezkedésénél fogva sem megkerülhető az EU számára. Hogy néz az ki, hogy Európa közepén fasiszta állam él és virul. Gondolkozzon el mindenki, aki azt állítja: az EU leszar minket, mert megteheti. Nem teheti meg. És ez a mi – tulképp mára egyetlenként megmaradt – szerencsénk.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  3. Fentieket még egy kicsit árnyalva: az EU nem engedheti meg magának azt a presztízsveszteséget, hogy egyik – korábban tulképp mintademokráciaként elismert – tagállama a szeme láttára fasiszta állammá változzék. Méghozzá egyik pillanatról a másikra. Holott az EU-s intézmények kezében volt valamennyi eszköz ennek megakadályozására. Ráadásul mindez úgy történt, hogy a jóhiszeműen megválasztott saját vezetői – rosszhiszeműen visszaélve a rájuk ruházott teljhatalommal – a jogot eszközként használva bontották le magát a jogállamot. A jog erejével egyeduralmat építenek ki. Gátlástalanul, a megfélemlítés és az ellehetetlenítés eszközeiben nem válogatva bénítják meg az ellenük fellépőket, semmilyen kíméletet nem tanúsítva. Ha ez a rezsim itt, Európa meg tud erősödni, akkor – bármennyire is hihetetlen – az európai demokrácia napjai tényszerűen meg vannak számlálva. Mert a működő szisztémát – ha az EU hagyja a megerősödését – le fogják másolni. És elég lesz, ha csak néhány tagállamnak sikerül. 5-10 év kell hozzá, az biztos, OV-nak is kellett ennyi. Európa és Orbán ezért sem politikailag, sem földrajzilag nem összeférhető fogalmak. Az egyiknek buknia kell. Ez van.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (7 szavazatból)
  4. Gondolkodtam, hová tegyem. Egy kis kitérő.
    http://shakespeare.nolblog.hu/archives/2012/02/09/Sir_Robert_Saundby/

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  5. “Gondolkozzon el mindenki, aki azt állítja: az EU leszar minket, mert megteheti. Nem teheti meg.” Simán megteheti és ha kell meg is teszi. Ha a magyarok nem akarnak tenni a saját szabadságukért, az EU meglesz nélkülünk is.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  6. Ne bántsuk Szent Istvánt. Akkor a katolikus kereszténység előremutató dolog volt, ma meg hátra. Ma István nem erőltetné ezt, persze ma már legfeljebb alkotmányos király lehetne eleve..

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  7. Azt is kifejtettem ám, miért nem teheti meg. Ha megteszi, elveszett. Ha nem is azonnal, de biztosan. Továbbá: mit csinál azzal a szennyessel, ami a kirakatban van? Attól függetlenül, hogy kizárja renitens tagállamát – ugyanis azt a tényt, hogy az a kebeléből nőtt ki, nem tudja negligálni. A térképről, Európa közepéről nem tudja eltüntetni…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  8. Gonoszka 2012. február 9. csütörtök
    22:50
    Eszerint Lipcse felett repültek Drezdáig, vagy Drezdában is van Tamás templom?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  9. A Frauenkirchére gondoltam, de a zene járt a fülemben, :)))

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  10. Az a zene gyerekkorom óta kedvencem. :)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  11. Nincs rossz ízlésed. :)) Gondolkodtam, melyik felvételt tegyem föl, az orgonajátékot, vagy a hegedűt, aztán az üveghangra a hideg kezdett szaladgálni a hátamon.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  12. “Ne bántsuk Szent Istvánt. Akkor a katolikus kereszténység előremutató dolog volt, ma meg hátra” Keresztény az aki Jézus Krisztus tanításait követi. Szent István és a római katolikus egyház tömeggyilkosságokat követet el, Szent István még a saját népét is irtotta. Mi köze ennek Jézushoz? Mi köze ennek a valódi kereszténységet. A katolikus “kereszténység” soha nem volt előremutató dolog. A romai katolikus egyház mindig igyekezett elnyomni az embereket és tudatlanságba tartani őket.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (6 szavazatból)
  13. Mi köze volt az örült, kegyetlen és vérszomjas a saját népét is irtó Szent Istvánnak Jézus Krisztushoz és a valódi kereszténységhez? Jézus hány embert öletett meg? Egyet sem! Az első egyébként zsidó származású keresztény apostolok hány embert gyilkoltak meg? Egyet sem! M köze van a vérszomjas katolikus egyháznak Jézushoz? Semmi.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  14. A Szent korona és a Szent jobb imádata pedig kimeríti a bálványimádás fogalmát.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  15. Igen valóban, ez az ügy ugyanolyan mint az ötvenes évek második felében volt az úgynevezett “Magyar ügy”.
    Akkor se segítettek nekünk és most se fognak. Legalábbis egyhamar, mert ma azért más a helyzet. Akkor volt egy SZU aki felvállalta az ország politikáját és gazdaságát, ezért lettünk a “legvidámabb barakk” országa. Most Orbánéknak el kell jutniuk valahová. Ha a nyílt diktatúrát választja a Fidesz vezére, akkor vége az ország uniós tagságának és nem marad ország aki felvallaná ezt a csődtömeget, még a harmadik világból se talál erre balekot. Ha tovább sunnyog, akkor kénytelen lesz betartani a látszatdemokráciát és az nem kedvez egy diktatúrának, mert nem tudja annyira megfélemlíteni az ellenzéket, hogy teljesen elnémítsa. Tehát ha a nyílt terrortól tartózkodnia kell és meg kell hagynia az ellenzéket akkor hosszabb távon kénytelen,kelletlen meg fog bukni.
    Hiszen a nyomor és az elégedetlenség már most is olyan méreteket ölt , hogy nyílt terror nélkül fenntarthatatlan lesz a Fidesz hatalma.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  16. Véleményt mindenki tud okoskodi,nem anyira fekete az őrdőg amenyire festik,kedves barátok.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -2 (4 szavazatból)
  17. Feleselő
    2012. február 10. péntek
    01:09
    Azt írod:
    “A Szent korona és a Szent jobb imádata pedig kimeríti a bálványimádás fogalmát”
    ……..
    A szentek imádatát a Katolikus Egyház nem teszi kötelezővé híveinek.
    A korona a ferde keresztjével ferdévé teszi az egész címert, sőt az egész országot.
    A kommunisták által szövegezett “rendszerváltás” emelte be ezt a hülyeséget az alkotmányba.
    …..
    A kommunizmus(és Sztálinizmus) felülmúlta ….a nácizmust. Valójában “Nyugat” egy süllyedő hajóba szállt be, amikor ezeknek a tömeggyilkosoknak “átmentést” biztosított 1989-ben.
    ………
    Kertész Imre a Le Monde-nak adott nyilatkozatában megmondta hogy Magyarországon sohasem volt demokrácia.
    http://nepszava.com/2012/02/magyarorszag/kertesz-szerint-ismet-horthysta-az-atmoszfera.html
    Olvasd el az eredeti cikket.
    A hatalomból legutóbb kiesett szörnyetegek, nehogy már azt hitessék el hogy ők tudják mi a demokrácia.
    Az ateizmus és vallásellenesség is végérvényesen leszerepelt, és a vallás esztelen elitélése a tömeggyilkos kommunizmust idézi vissza.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -9 (9 szavazatból)
  18. “A Szent korona és a Szent jobb imádata pedig kimeríti a bálványimádás fogalmát”
    ……..
    ” A szentek imádatát a Katolikus Egyház nem teszi kötelezővé híveinek.
    A korona a ferde keresztjével ferdévé teszi az egész címert, sőt az egész országot.
    A kommunisták által szövegezett “rendszerváltás” emelte be ezt a hülyeséget az alkotmányba.”

    Megkérdezhetem, hogy ezt mi köti össze az általad idézett állítással? Hol mond például ellent annak? Mellesleg a régi alkotmány egyáltalán nem foglalkozik – még gondolati szinten sem – a szentkoronával, a szentjobbal, sem azokról kapcsolatban nem tesz említést fetisizmusról.

    “Az ateizmus és vallásellenesség is végérvényesen leszerepelt, és a vallás esztelen elitélése a tömeggyilkos kommunizmust idézi vissza.”

    Ateizmusról ‘89 óta szó sem volt. Az az egyes emberek magánügye. A vallás is. Nem a vallással van baj, sosem azzal volt – de azzal igen, hogy annak egyik intézményét egyoldalúan a többi fölé helyezik és privilégizálják. Mindezt politikai-hatalmi érdekek mentén teszik. Aminek semmi, de semmi köze nincs önmagában a valláshoz. Normális, civilizált országokban eszükbe sem jut a politikusoknak, hogy visszafele fejlődjenek. Nem így nálunk. Sajnos.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  19. Szóval, kedves KFJ, az állam feladata a vallással kapcsolatban: biztosítsa azon vallások GYAKORLÁSÁNAK kereteit (értsd: engedélyezze transzparens, azaz törvényes keretek között a működésüket, ha azok nem veszélyeztetik a társadalom egyéb csoportjait, esetleg szerényen támogassa őket – de akkor mindegyiket egyformán), amelyek bírnak egy bizonyos számú hívővel. Magyarul igény van rájuk. Bármily csekély is.
    De az diktatúrákra jellemző, hogy egyes egyházakat ellehetetlenítsen, bizonyos, neki parírozni hajlandó egyházakat pedig (politikát támogató szolgálatuk fejében) engedélyezzen, sőt, az egyiket ezek közül magasabn ki is emelje. Hagyjuk az eszetlen ateizmuskodó, útszéli komcsi dumákat. Itt azzal semmire sem mész. Ide GONDOLKODNI TUDÓ ÉS SZERETŐ közönség jár:)))

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  20. Jonesy – ne engedélyezze! Nagy tévedés: biztosítsa! A szabad vallásgyakorlás alapvető emberi jog – nem kell hozzá “engedély”! Az ellenkező vélemény a zsarnokságot erősíti.
    De hogy idézzem Kroes asszony mondását Navra csicska Me helyetteshez: nem egyetérteni kell – hanem VÉGREHAJTANI azokat a módosításokat, amelyektől a magyar jogrendszer az Unió rendszerébe és alapelveihez illeszkedik. Éas innen kezdve egészen biblikussá válik a magyar helyzet megítélése: “Az igen legyen igen, a nem pedig nem”

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  21. Igazad van, elírás részemről

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  22. Jonesy
    2012. február 11. szombat
    12:26
    Azt írod:
    “Mellesleg a régi alkotmány egyáltalán nem foglalkozik – még gondolati szinten sem – a szentkoronával”
    ………
    Mielőtt valamit leírsz, nézz utána!
    a rendszerváltás utáni alkotmányba benne van a címer, ami tartalmazza a “szent koronát”.

    A jelenlegi címert 1990. július 3-án fogadta el az Országgyűlés, az Alkotmány módosításáról szóló 1990. évi XLIV. törvényben.
    ……………..
    Azt írod:
    ” Hagyjuk az eszetlen ateizmuskodó, útszéli komcsi dumákat. ”
    Szerintem az 1989-ben önmagukat átmentő kommunisták az útszéliek, és Nyugat oda süllyedt hogy ezzel az útszéli bandával lepaktált.
    Ezzel süllyedő hajóba lépett, és meg is látszik rajta. Lásd EU válság, stb.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -8 (8 szavazatból)
  23. Jonesy
    2012. február 11. szombat
    12:26

    A jelenlegi címert 1990. július 3-án fogadta el az Országgyűlés, az Alkotmány módosításáról szóló 1990. évi XLIV. törvényben.
    ………
    1990-ben az országgyűlés tele volt írni ,olvasni nem tudó analfabéta kommunistával.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -7 (9 szavazatból)
  24. Stumpné Bekes Margit

    Brüsszelnek egy dolgot kellene vizsgálnia! A hatalmi ágak szét vannak e választva és Fideszen kivüli politikusok is vannak e az ellensúlyi pontokon.!!! Ennyi! Mert ha most megnézzük,minden poszton kormányhű egyének vannak,egyetlen ellenzéki sincs az ágazatokban beosztásban! Igy a Fidesz kénye-kedve szerint hozhat meg döntéseket,itélkezhet,hozhat szankciókat stb! Ez igy nem demokrácia! Márpedig ha nem demokrácia,akkor annak helye nincs az Eu-ban! Nem vitatkozni és magyarázkodni kellene!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (10 szavazatból)
  25. Stumpné Bekes Margit
    2012. február 11. szombat
    15:54

    .Kedves Stumpné Bekes Margit!

    Francis Fukuyama professzor, a világhírű társadalomtudós véleménye a következő:

    “a klasszikus brit Westminster-rendszer messze nagyobb hatalmat összpontosít a miniszterelnök és a Parlamentben többséget szerzett párt számára, mint a magyar alaptörvény.”
    ……….
    Nem csak Fukuyama írt ilyen véleményt hanem sokan mások a világban.

    Ezek után ennek fényében Brüsszel jelenlegi eljárása csak szimpla kötekedés Magyarországgal.
    ………
    Sajnálom.
    ……..
    Nekem sem tetszik a rendszer, illetve túlsúlyosnak tartom a hatalomkoncentrációt, és a “fékek és ellensúlyok rendszerét” sem látom.
    Hiába fogom a kifogásokat felsorolni, a liberális filozófusok fogják a sutba dobni..
    ………..
    Ezen felül nagyon primitívnek tartom a kommunizmusra jellemző vallásellenes szitkozódást, mert nem ez a megoldás.
    Mindez semmit sem változtat azon hogy a baloldal padlón van és úgy néz ki végérvényesen ott is marad.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -5 (7 szavazatból)
  26. Jól van, KFJ, halljuk: közpénzből, vagy lelkesedésből csinálod? És erre a színvonalra vajon mennyit költ a kormány, amit itt előadsz?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  27. Minek tartjátok az ősszes magyarokat hibásnak,ki is hatalmaz fel hogy egy nemzetet sáral dobáljad,nem midenki tartozik valamilyen párthoz,vanak még igazi magyarok is,akik nem érdemlik meg ezeket az itéleteket.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  28. Tisztelt “KFJ”! Írja,hogy padlón van a baloldal, márpedig én úgy gondolom, hogy a baloldal soha nem volt a padlón. Az MSZP valóban padlóra került, de az elmúlt nyolc év kormányzása alatt közel se volt már igaz baloldali. A Fityisz a demagóg retorikájával pont ezt használta ki és ezt nevezi “fülkeforradalomnak”! Viszont most megtapasztalhatták -velünk együtt- a forradalmárok, hogy mennyire tartotta be ígéreteit a Fityisz vezér. Egy jól szervezet valódi baloldal -legyen ez akár egy újjászervezett MSZP- civil összefogással komoly eséllyel indulhat a legközelebbi választásokon. Óriási az elkeseredettség országszerte. Naponta hallani, hogy több-ezer fő létszámú cégek szűnnek meg rendre és ezzel szemben a kormányzati “megoldás” kínálata a nettó 47.000.-Ft/ hó közmunkás lehetőség, de az se mindig és mindenkinek. Persze tudjuk már Eltolcsy elvtárs jóvoltából, hogy szerényen, de tisztességesen meg lehet belőle élni. Láttam valahol,” hogy legyünk úriemberek duplázzuk meg és adjuk a képviselőknek fizetésként.”
    Ha ilyen lesz továbbra is, illetve tovább romlik a közhangulat elképzelhető, hogy el se jutunk már a legközelebbi békés választásokig. A baloldal újjászervezése okvetlenül szükséges lenne egy békés kármentéshez, de ehhez kell komoly média is, nem olyan, mint az ATV mely adó a nap javarészben reklámokat sugároz és talán fél tucat politikai műsort mondhat magáénak hetente.
    Persze nem kell hagyatkozni a közvélemény kutató cégekre, mert azok nem jutnak el oda ahol nincs vezetékes telefon, vagy ahol már nincs fűtés és világítás, vagyis az ország rosszabbik felére.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  29. En miutan nem elek Nagyarorszagon, igy jogosulatlannak tarom hogy barkit, barmelyik partot vagy politikust innen, a viszonylagos angliai kenyelembol biraljam.
    Nem ertem meg azokat a szemelyeket, akik bar hasonlo helyzetbe vannak mint en, ide-oda rohangalva minden letezo vagy kepzelt befolyasukat es energiajukat ara pazaroljak, hogy volt hazajukat es annak vezetoit biraljak,nepet leegessek a vilag szeme elott.
    Ezzel vegulis az ott elok szenvedeset novelik. Bar talan ez is a nem is nagyon titkolt celjuk.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  30. “Ezen felül nagyon primitívnek tartom a kommunizmusra jellemző vallásellenes szitkozódást, mert nem ez a megoldás.”

    Másodjára írod ezt. Én is másodjára vagyok kénytelen leírni – bár ezirányú, fideszre jellemző mellébeszélésedet tudatosnak érzem. Ezért nem miattad teszem tehát, hanem mások kedvéért, legyen nyilvánvaló számukra a módszered (hatástalansága):
    …………………….
    Ateizmusról ‘89 óta szó sem volt. Az az egyes emberek magánügye. A vallás is.
    Nem a vallással van baj, sosem azzal volt – de azzal igen, hogy annak egyik intézményét egyoldalúan a többi fölé helyezik és privilégizálják (római katolikus egyház). Mindezt politikai-hatalmi érdekek mentén teszik. Aminek semmi, de semmi köze nincs önmagában a valláshoz. Normális, civilizált országokban eszükbe sem jut a politikusoknak, hogy visszafele fejlődjenek. Nem így nálunk. Sajnos.
    Szóval, kedves KFJ, az állam feladata a vallással kapcsolatban: biztosítsa azon vallások GYAKORLÁSÁNAK kereteit (értsd: engedélyezze transzparens, azaz törvényes keretek között a működésüket, ha azok nem veszélyeztetik a társadalom egyéb csoportjait, esetleg szerényen támogassa őket – de akkor mindegyiket egyformán), amelyek bírnak egy bizonyos számú hívővel. Magyarul igény van rájuk. Bármily csekély is.
    De az diktatúrákra jellemző, hogy egyes egyházakat ellehetetlenítsen, bizonyos, neki parírozni hajlandó egyházakat pedig (politikát támogató szolgálatuk fejében) engedélyezzen, sőt, az egyiket ezek közül magasabn ki is emelje. Hagyjuk az eszetlen ateizmuskodó, útszéli komcsi dumákat.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  31. “Óriási az elkeseredettség országszerte. Naponta hallani, hogy több-ezer fő létszámú cégek szűnnek meg rendre”
    Pontosan ez nem jut el a jobboldalnak nevezett véleményformálókhoz.
    Friss példa:
    .
    “Egy asztalnál Baranyi Márton, Megadja Gábor és Paár Ádám a demokráciáról, Európáról és az Orbán-kormányról
    .
    Leváltható-e az Orbán-kormány a 2014-es választásokon? Árt-e a magyar jobboldalnak a miniszterelnököt náciként ábrázoló karikatúra? Fiatal értelmiségiek válaszoltak egyebek mellett ezekre a felvetésekre. Egy asztalnál Baranyi Márton, a Mandiner szerkesztője, Megadja Gábor, a Jobbklikk és a Konzervatórium szerzője és Paár Ádám történész, politológus, a Méltányosság Politikaelemző Központ szakértője.”
    .
    Pető Péter| NOL| 2012. február 12. |115 komment

    http://nol.hu/belfold/2010_tanulsaga_az_volt__hogy_azt_a_kormanyt__amelyet_a_valasztok_megutalnak__elzavarjak
    .
    Az interjú alanyok 2/3-a a jobboldali – internetes – sajtó fiatal véleményformálói, plusz egy éretlen politológus:
    “Baranyi Márton, a Mandiner szerkesztője, Megadja Gábor, a Jobbklikk és a Konzervatórium szerzője és Paár Ádám történész, politológus, a Méltányosság Politikaelemző Központ szakértője.”
    A kommentek is érdekesek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  32. KFJ
    - talán olvasd el Fukuyama TÖBBI mondatát is – amiben pl arról beszél, hogy ÉVSZÁZADOS gyakorlat van a mögött, hogy a biztosított túlhatalommal nem élnek -de főleg nem élnek vissza! Szemben a fidesszel, amely egy egyszerű, a 4 éves kormányzásra szóló felhatalmazással visszaélve lebontotta a demokráciát. Amiben a professzor teljesen biztos!
    kekecs
    - nem az “összes” magyart, csak azokat, akik lehetővé tették ezt az ámokfutást, és akik kizárólagosan tartják magukat “magyar”-nak, sőt “igazi magyarnak”.
    És nem is értik, hogy mi ebben a probléma?
    Stáry Lóránt
    Orbán 1 millió munkahelyet ígért: azt hamarosan elérjük ebben az ütemben: csak annyi marad!
    Jonesy
    talán félreérted, és a primitív vallásellenes szitkozódás alatt a saját oldalának a vallásügyi törvényét érti. Hiszen abba a sorba illesztette, ahol esetleg, netán-tán némi problémát még ő is lát!
    Proaktív
    - ott a legjobb komment valami olyasmi volt, hogy el sem olvasta, mert nem kíváncsi arra, ahogy 3 fidesz-fan vitázik a demokráciáról Én elolvastam – és totál egyetértek vele! Tök fölösleges időpocsékolás volt!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  33. Stáry Lóránt
    2012. február 12. vasárnap
    17:43
    Teljesen egyetértekveled
    :::::::::::::
    kekec
    2012. február 12. vasárnap
    22:48
    Csak részben értek egyet veled. Fukuyama olyan dolgokra is pazarolja szavait, mint a bírók nyugdíjba menetelének ügye. Ez nevetséges. Nem szentírás amit ő leír. Csak a hatalomból kiesettek siránkozásait leltározta fel.
    :::::::::::::
    Röviden leírom az én elképzeléseimet.
    Az alkotmányba bele kellett volna venni az ENSZ Emberi Jogok Kiáltványát, az Európai Szociális Cartát annak lényeges pontjait, illetve az nEU-val kapcsolatos fontosabb alapelveket.
    Ezekről kikértem volna ezen szervezetek előzetes javaslatát és ennek alapján fogalmaztam volna meg az alkotmányt.
    És itt jön amit Fukuyama is írt,de más is, a “fékek és ellensulyok rendszere”, vagyis olyan dolgokat mint az Országos Bírói Hivatal FIDESZ közeli személy által való irányítása, vagy a Médi Tanács irányítása, megszüntetném. És a többi…….
    Nem vagyok DK párttag, vagy Gyurcsány-hívő, de a vele való koncepciózus per diktatúrára jellemző.
    A Rákosi Rendszer kriminalizálta a közéletet.
    Kidobnák olyan dolgokat az alkotmányból mint “korona” stb. A múzeumban a helye.
    :::::::
    Mindezeken felül például Kroes személyeskedése kötekedése és “beszólása” Navracsiccsal kapcsolatban, egyenesen nevetséges és felesleges, nem célravezető. Ugyanúgy eredménytelenséget fog okozni mint egy évvel ezelőtt.
    :::::::::::::::::::
    Ami a fentiekkel nem egyezik, azt kritizálnom fogom.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)

Írja meg véleményét!

 
Kapcsolódó cikkek

Van valaki tőlem jobbra? 2012. április 8. vasárnap | Népszabadság Online

Orbán nem számított Schmitt hiúságára 2012. április 1. vasárnap | AN-álláspont

Schmitt marad és új doktorit “ír” 2012. március 30. péntek | AN-álláspont

Schmitt: nem a doktori miatt lettem elnök 2012. március 28. szerda | AN-álláspont

KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos