Ronai and Ronai
AMERIKAI

Gingrich: a palesztinok kitalált nép 2011. december 10. szombat 18:51 | RR Forrás: AN

  • Hozzászólások(100)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Gingrich: a palesztinok kitalált nép

Washington/Ramallah – Palesztin vezetők szerint az erőszak újabb hullámát indíthatja el a Közel-Keleten Newt Gingrich, a republikánus elnökjelöltek egyikének kijelentése. A volt házelnök arra mutatott rá, hogy a palesztinok kitalált nép, amelynek egyedüli célja Izrael megsemmisítése.

Száíb Erikát veterán palesztin politikus, a zsidó állammal folytatott tárgyalódelegációk állandó tagja, Mahmúd Abbász elnök tanácsadója megvetendőnek, Chánán Ásráui asszony pedig rasszistának nevezte Gingrich megjegyzését. Erikát szerint a közel-keleti háborúk oka a tagadás – népek vallásának, létének tagadása.

Newt Gingrich a Jewish Channelmek pénteken adott interjújában sorakozott fel nem nagyon meglepő módon Izrael mellett és a palesztinokkal szemben, amikor a következőket szögezte le:

„Emlékezzünk, olyan, hogy Palesztina, államként nem létezett. Része volt az Ottomán Birodalomnak.” A politikus, aki Herman Cain kiszállása után Mitt Romney és Rick Perry mellett a hármas számú nagy esélyese az előválasztásoknak, így folytatta: „Úgy gondolom, kitaláltuk a palesztin népet, amely valójában arab, s ami történelmileg része volt az arab közösségnek. Alkalmuk nyílt arra, hogy megannyi helyre menjenek, s különböző politikai okokból fenntartottuk ezt a háborút Izrael ellen a negyvenes évek óta, ami tragédia.”

Hivatalos palesztin becslések szerint világszerte 11 millió palesztin él. Ebbe a számba beszámítják azokat is, akiknek a dédapja menekült el Izrael mai területéről 1948-ban, és már a nagyapja is külföldön született. A Nyugati Parton és a Gázai-övezetben összesen mintegy négymillió palesztin identitású ember él.

Az ottomán-török birodalom felszámolásakor Szíria néven ismert tartományt több részre szabdalták, ekkor jött létre a mai Szíria, Libanon, valamint Palesztina, amelyet később ismét kétfelé vágtak, körülbelül a mai Izrael és Jordánia területére; utóbbin kellett volna létrejönnie a palesztinai arabok államának.

Chánán Ásráui, a PFSZ Végrehajtó Bizottságának tagja szerint Gingrich kijelentései azokra az időkre emlékeztetnek, amikor Golda Méir, aki 1969 és 1974 között volt Izrael miniszterelnöke, tagadta, hogy palesztin nép létezne. Ásráui szerint Gingrich kijelentései az amerikai választások hisztérikus légkörét bizonyítják.

A történelem jelen állása szerint nem létezett sem olyan civilizáció, sem olyan nép, sem olyan nemzet, amelyet palesztinnak neveztek volna. Nem létezett külön palesztin kultúra vagy nyelv, vagy olyan államalakulat, amelyet arab-palesztinok kormányoztak volna, 1964-ig palesztin-arab nemzeti mozgalom sem létezett. Jasszer Arafat egyiptomi volt.

A Palesztina nevet a rómaiak adták a területnek 135-ben, hogy ezzel is kifejezésre juttassák: a lázadó zsidó nemzetnek többé e földhöz semmi köze. A Júdeáért felelős római prokurátor történészeihez fordult, hogy megtudakolja, ki volt a zsidók legelkeseredettebb ellensége a történelem során, és amikor azt a választ kapta, hogy a filiszteusok, elrendelte, hogy Izrael Földjét nevezzék a továbbiakban Philistiának. Ez a név torzult később Palesztinává. A filiszteus egyébként héber szó, betolakodókat jelent.

A Palesztina szónak arab nyelven nincs jelentése. Az arabban minden szót meg lehet magyarázni a Korán alapján, kivéve ezt az egy szót.

Nem Gingrich az első, aki a palesztin népről mint kitalációról beszél. A Trau című holland lap 1977. március 31-i számában nyilatkozott ugyanis a kérdésről Záhir Muhszein, a Palesztinai Felszabadítási Szervezet végrehajtó bizottságának tagja:

„A palesztin nép nem létezik. A palesztin állam megalakítása számunkra csak eszköz, hogy az arab egység kedvéért fokozzuk Izrael állama ellen a harcunkat. A valóságban ma nincs különbség jordánok, palesztinok, szírek és libanoniak között. Ma csakis politikai és taktikai okokból beszélünk a palesztin nép létezéséről, lévén az arab nemzeti érdekek azt követelik, hogy a cionizmussal szemben mutassuk be egy ’palesztin nép’ létezését.”

VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 4.6/5 (14 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +10 ( 10 szavazatból)
Gingrich: a palesztinok kitalált nép, 4.6 out of 5 based on 14 ratings

Címkék:, , ,

  • Hozzászólások(100)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

100 Reader’s Comments

  1. CommonSense:

    “Gingrich minden szava igaz. A palesztinok nem masok mint az elmenekult arabok”

    A kettő nem mond ellent egymásnak.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  2. Esetleg a palesztinok génjei nem duplán csavarodnak mint a japánoké és így akár testvérek lehetnek a magyarokkal is. A kenyérdobáló (Grespik )után szabadon. :)))

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  3. asher alexander:

    “nem letezik,mivel olyen etnikum hogy “palestin” nincs,es nem is volt soha!!!!!”

    De van. A XX. sz. folyamán alakult ki.

    “a szo palestin,az angol mandatum-(sir allenby)-idejebol szarmazik-(akkortol terjedt el a vilagban!!mivel,az elottuk ott levo ottomanok nem ugy hivtak!!)-akik rendkivul rosszul forditottak le a szot-(phylistea)-angolra!!”

    Ez hogy jön ide?

    “ismetlem!!a phylistea es a szo palestin SEMMILYEN kapcsolatban nincsen egymassal,es nem is volt soha!!a ket nep nem ugyan az!!!a szo palestin a romai palestra -(bekeritett terulet)-ered!!”

    Így igaz. Amit írsz, teljesen igaz. De ez hogy kapcsolódik a témához?

    “a phylisteen viszont oshonos nep a mai mauritania foldjen!!genetikailag bizonyitott teny!!!”

    Ez is igaz. De ez sincs kapcsolatban azzal, hogy léteznek-e palesztínok.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (4 szavazatból)
  4. Dunántúliak is léteznek, mégis magyaroknak hívják őket.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  5. Jimbo:

    Jó példa! Ha holnaptól a dunántúliak tömegesen magukat dunántúli etnikumként kezdik definiálni, akkor kialakul a dunántúli nép. Mindegy hogy ma ilyen nép nincs, attól holnap még lehet.

    Minden nép így alakult ki: a palesztín is, a zsidó is, a magyar is, az amerikai is.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (5 szavazatból)
  6. Ha beszélnek dunántúliul…rendelkeznek elkülönült dunántúli kultúrával, stb… ez nem egyik napról a másikra megy. Ehhez kell pár évszázad. Vagy még több.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  7. Jimbo.

    Külön nyelv nem szökséges. Számtalan nép létezik saját nyelv nélkül. CSak egy közös identitás kell. Néha elég 1 nemzedék ehhez. Számtalan példa van erre. Például a Balkánon a macedón és a bosnyák nép. A macedónokról mint népről senki sem beszélt a XIX. sz. vége előtt, de tömegesen csak a II. vh. után alakult ki mint stabil etnikai tudat. A bosznyákok meg 20 éve alakultak ki! Régebben Bosznia összes lakosa bosnyák volt, ez csak egy területelnevezés volt. Ma viszont egy új nép, melynek 20-25 éves történelme van. S próbálad azt mondani egy bosnyáknak, hogy ő szerb vagy horvát, hiszen bosnyák nem létezik – nagyon nem fog neki tetszeni.

    Szóval a népnek egy szubjektív fogalom. Ha valakik X-nek vallják magukat, akkor van X nép. Ennyi az egész.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  8. asher alexander

    maxval!!
    egy etnikum NEM “alakul” ki csak ugy!!!!!
    annak elozmenye is Kell hogy legyen!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  9. asher alexander

    maxval!
    -”a ketto nem mond ellent”-???!!
    ha ma megkerdezel egy un,; “palestin”-t az azonnal kikeri maganak azt hogy Ot arabnak titulald!!
    eppen ugy mint az Algeriai berberek!!
    eppen hogy VAN koze hozza!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  10. maxval!
    Te milyen anyagot használsz?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -3 (3 szavazatból)
  11. Esetleg még annyit, hogy sokan vannak akik az idióta népcsoporthoz tartoznak mert annyi baromságot hordanak össze, hogy más népcsoportok őket ezen csoportokhoz tartozónak sorolják be.
    Kedves barátunk! mesélj mi az anyanyelvetek?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -3 (3 szavazatból)
  12. Avi:

    Milyen anyagot? Sokfélét. De alapvetően itt arról van szó, hogy nem kedvelem a nacionalizmust, népek lenézését, bárki ellen is irányuljon.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  13. Avi:

    “Esetleg még annyit, hogy sokan vannak akik az idióta népcsoporthoz tartoznak mert annyi baromságot hordanak össze, hogy más népcsoportok őket ezen csoportokhoz tartozónak sorolják be.
    Kedves barátunk! mesélj mi az anyanyelvetek?”

    Az identitás teljesen független minden egyébtől. Mi az, hogy “idióta”? Hogyan lehet egy nép idióta? Idióták maximum egyes emberek lehetnek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  14. Maxval, egy nép nem annak alapján jön létre, hogy ő maga eldönti, hogy van. Ezen az alapon a borsodi cigányok kitalálhatnák, hogy ők egy külön nép, és adják nekik Kelet-Magyarországot. Annak, hogy egy csoport népnek nevezze magát, vannak bizonyos kritériumai – a nemzetről már nem is beszélve. Ha valaki semmilyen, csak rá jellemző kultúrát, nyelvet, történelmet, irodalmat, művészetet stb. nem képes felmutatni, az nem nép. Különösen, ha a lehető legostobább elméletekkel próbálja bizonygatni, hogy ő volt ott “előbb”, és közben a hatalmában lévő területeken szisztematikusan pusztítja a valódi őslakosra utaló régészeti maradványokat.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (4 szavazatból)
  15. ricsi:

    Az országalapítás egy egész más téma, ne hozd ide. Egy rakás népnek nincs saját országa.

    A borsodi cigányok szerintem most is cigányok, azaz a magyaroktól külön nép. Nem?

    Az, hogy “ki volt előbb” bárhol, nem relevéns téma, s nem is tartozik ide.

    A néppé alakulás alapkritériuma a közös akarat, minden egyéb következmény. Szerinted vana bármilyen komoly történelme, irodalma a bosnyákoknak és a macedónoknak? Nincs, mert nem volt idejük rá. Ettől még azonban ők különálló nép?

    Az asszír népnek van 5000 éves történelme, a zsidó népnek van kb. 4000 éves történelme, a magyar népnek 1500, az amerikainak 300, a palesztínnak 50, a bosnyáknak meg 20. Most akkor minél több év, annál értékesebb egy adott nép? Nem. nincs ilyesmi. Nem attól lesz egy csoportból nép, mert hosszú a történelme!

    Az is jellemző, hogy minél újabb egy nép, annál több történelmet igyekszik magának kitalálni. A kínaiak vagy a perzsák vagy a zsidók pl. nem szoktak idiótaságokat kitalálni maguknak, mert van mindenki által elismert hosszú történelmük. A magyarok közül sokakank kevésnek túni az 1500 év valódi történelem, s kitalélnak butaságokat. A palesztínok meg még inkább így vannak ezzel. De pl. a macedónoknál pont ugyanez van, szerintük ők Európa legősibbb népe, s a keréktől a gőzgépig minden tőlük van.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  16. maxval!
    Többet nem válaszolok neked mert sajnos még a célzást sem érted. Talán lesz valaki aki még eljátszadozik veled. Na sok szerencsét a népednek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -2 (4 szavazatból)
  17. Azt hiszem, abban megegyezhetünk, hogy Palesztina (az arab nem ejti a “p”-t, tehát Falesztina, még pontosabban Filisztina – filiszteusokból eredően) egy nem egészen dunántúlnyi területet magába foglaló földdarab. Ezen (is) éltek arabok és ugyan úgy, ahogy a Palesztinában élő zsidókat palesztinai zsidónak nevezték, az arabokat palesztinai araboknak.
    A palesztin nép elnevezést Arafat kreálta és attól kezdve az a jövevény arab, akit Arafat telepített be és akinek semmiféle palesztinai gyökere nincs, szintén palesztinnak nevezi magát.

    A nép-nemzet kritériumait Ricsi ecsetelte, ehhez és a viselkedésükhöz nincs mit hozzátenni.

    Egyébként pedig, ha nép-nemzeti identitása van, akkor miért rombol, miért nem épít. ‘48-ban nekik is állt a zászló!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  18. Avi
    2011. december 13. kedd
    16:3

    Maxval ezt már eljátszotta velem a NolBlogon is! Nem haragszom rá, de vannak dolgok, amihez rögeszmésen ragaszkodik.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  19. lehar:

    “Maxval ezt már eljátszotta velem a NolBlogon is! Nem haragszom rá, de vannak dolgok, amihez rögeszmésen ragaszkodik.”

    Ragaszkodom az igazsághoz. De úgy emlékszem, te sem tagadtad a palesztín nép létezését.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  20. maxval
    2011. december 13. kedd
    16:47

    ez nem igazság, ez “történelmileg így alakult”. Na ez az, amit én sem tagadtam.
    Azt mondtam akkor is, hogy ha már így van, hát legyen önálló országuk, de ezért ne Izraelt akarják tovább darabolni és ne a zsidókat akarják a tengerbe szorítani.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  21. Pedig a hamasz ezt akarja. Azért kíváncsi vagyok, mi a céljuk “Kelet-Palesztinával”? Azt is “fel akarják szabadítani”? És ha igen, mit szólnak ehhez a jordánok?
    A több ezer éves palesztin múlthoz, “Ábrahám és Jézus is mind palesztin volt, ráadásul muszlim is” már nem is fűzök semmit.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  22. lehar:

    Ismered jól álláspontomat. Ebben – az izraeli-palesztín konfliktust és annak megoldását illetően – egyetértek veled teljes mértékben.

    A meg, hogy mi hogy alakul, hát ott nincs szerintem se “igazság”, se “igazságtalanság”. A dolgok valahogy alakulnak. Persze utólag lehet örülni valaminek, vagy sajnálni valamit, de az egyetlen értelmes megoldás a tények elfogadása, függetlenül attól, hogy azok esetleg “nem jók” nekünk.

    Szóval erősen kontraproduktívnak tartom a Gingrich-féle hozzállást. Pedig egyébként még szimpatikusnak is tartom őt. De ebben most hibázott.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  23. maxval
    2011. december 13. kedd
    17:02

    Gingrich helyében én sem tettem volna – egyszerűen nem diplomatikus. Én még csak szimpatikusnak sem tartom – egyszerűen egy a sok önjelölt közül, akinek kellenek a zsidó szavazatok.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  24. Talán nem is a zsidó szavazatok. Inkább a keresztény-cionista újprotestánsok szavazatai.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  25. asher:

    “maxval!!
    egy etnikum NEM “alakul” ki csak ugy!!!!!
    annak elozmenye is Kell hogy legyen!!”

    Ezen az alapon egyetlen etnikum sem létezik, hisz a kialakulása előtt nem volt előzménye.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  26. asher alexander

    maxval!
    oriasi tevedes!!!
    mi zsidok a legjobb pelda erre!! tobb mint 6000 eve letezunk mint nep,etnikum,etc!!
    eleg mint “elozmeny” nem gondolod!?!!
    a mi kalendariumunk a legosibb a vilagon ma is!!mi ma 5772-ot irunk!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  27. asher alexander

    maxval!
    eppen az altalad istenitett “palestinok” tuztek Chartajukban elsodleges celjukka a kovetkezoket-(barmelyik Israeli zsido tudja hogy ez igaz,a Hamas nem is tagadja!!!!)-,;
    Israel megsemmisitese es az osszes zsido tengerbefojtasa!!!
    erdekes ez az emberek megolesere buzditas,lenezes,nem zavarja a cizellalt lelked mi??

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  28. asher:

    Legyen csak 4000 év az, a többi nem bizonyítható tudományosan, de most ez mindegy.

    A lényeg: de ugye a zsidó nép sem az égből hullott alá, van kezdete. Valahol megindult a zsidó identitás. Más népeknél ugyanaz történt.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  29. asher:

    Hol láttad, hogy istenítettem bárkit is? Egyszerűen azt a téveszmét szerettem volna oszlatni, mely szerint X nép nem létezik, mert nincs Y évnyi története. Ez nem igaz, s azt hiszem, meg is magyaráztam ezt.

    Mi köze vannak a Hamasz programjának ahhoz a kérdéshez, hogy létezik.e palesztín nép? Ez kb. olyan abszurdum, mintha azt állítanád, hogy a német nép megszűnt létezni, mivel sok embertelenséget követtek el németek a vh. során.

    Szóval nem értem ezt az egész hozzáállást.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  30. Nem tudom,hogy lattatok e a palesztin nep felvetelet az Ensz fele gittegylet tagozatahoz,az Unescohoz?
    Egy rohej.
    Abbas paradezott a jol oltozott jol taplalt testoreivel,nem beszelve a palesztin nep “konnymamorba fuldoklott” Gaza es Hebron utcain,mindenki jol taplalt,ki van hizva,modern kocsik szaguldoznak….hol van itt elnyomas, uldozes?
    A mai napig a sekelt hasznaljak,viz, villany ellatas a “gonosz”Izraelbol jon….
    Modosabb palesztinok kuldik a kolykeiket Amerikaba es Kanadaba tanulni,ahol tart karokkal fogadjak oket…..idokozonkent tuntettnek a izraeli es mas hitetlenek ellen….aztan visszaulnek az iskolapadba a mernokseg szamos szakagat tanulni…nem volt nagy visszhang akkor sem,amikor egy terror csoportot kaptak le Ontarioban….leakartak fejezni a kanadai miniszterelnokot…..no comment….

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  31. A mai Leage-i merényletet is egy békés arab követte el!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  32. maxval:
    HA Te ennyire jól ismered a dolgokat és ily mértéktelen módon vagy igazságos , akkor áruld el nekem a következőket :
    Hogy van az , hogy sok sok néptől elvették , elbitorolták a hazájukat.
    Izrael , aztán a a Kurdok , örmények , tibetiek , stb.
    ( Izrael fiai a csodával határos módon vissza tudta szerezni , de ismétlem : ebben a véletlenek sorozatos összejátszására volt szükség, nem mindennapi történet. )
    Van egy ún. ” nép ” azonban , akiknek sohasem volt hazájuk , csak nagy pofájuk , ezek pedig az önmagukat ” paleszínoknak ” nevező helyi arabok.
    Namost ezekre erőnek erejével egy HAZÁT akart oktrojálni az ENSZ , 1948 ban , azonban nem kellett nekik. Helyette a zsidók vérét akarták !
    Aztán később döntöttek : mégis hazát akarnának , a mai Izrael területén.
    Hát tudod … francba az ilyen ” néppel ” !

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  33. Fringe:
    Ez a paleszin söpredék Nyugatra járattja a kölkeit mérnöki tudományokat tanulni , hogy aztán meglegyen a tudásuk arra hogy a nyugati emberek fejére robbantsák a nyugati emberek házait !
    Fel nem foghatom miért nem zavarják ezeket vissza a putrijakba ! !

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  34. geyza.

    Egy nép léte és az, hogy van-e saját országa két teljesen összefüggéstelen ügy. S annak sincs köze a palesztín nép létezéséhez, hogy mit cselekedtek a palesztín vezetők 1948-ban vagy máskor.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  35. maxval
    Nem unod még?
    Menj hittérítőnek a palesztin haverjaidhoz, itt már nagyon fárasztó vagy!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -3 (3 szavazatból)
  36. Avi:

    Mit kellene unnom? Szokásom nem hagyni válasz nélkül a hozzám intézett kérdéseket? Te nem unod még? Te vagy a honlap tulajdonosa egyébként, hogy elküldesz?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  37. Avi:

    Mit kellene unnom? Szokásom nem hagyni válasz nélkül a hozzám intézett kérdéseket. Te nem unod még? Te vagy a honlap tulajdonosa egyébként, hogy elküldesz?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  38. maxval
    Egyszer ha leírod akkor is megértem. Mármint nem a hülyeségedet mert azt hiába szajkózod akkor sem fogom megérteni. Egyszerűen arra kértelek mint az oldal egyszerű olvasója, hogy a ha nem esik nehezedre a hittérítést fejezd be. Ez csak kérés és nem utasítás.
    Na ennyit rólad!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -3 (3 szavazatból)
  39. Avi:

    Te miért folytatsz “hittérítést”? Úgy értelmezem, hogy a “hittérítés” szó jelentése nálad: “véleménynyilvánítás”…

    Az pedig sokat mond el rólad, hogy a tényeket hülyeségnek nevezed…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  40. A tény az, Maxval, hogy az nem identitás, hogy el akarok pusztítani egy másik népet. Nem akarom most minősíteni azt a sok marhaságot, hogy a macedónokat meg a bosnyákokat bírtad összehasonlítani, basszus, ezeket már ezer meg kétezer éve említették, az más lapra tartozik, hogy a macedónok elszlávosodtak, de attól még ők adták a világnak Nagy Sándort, és nem Belgrádot akarták maguknak, hanem azt a területet, ahol mindig is laktak. A palesztinok népi mivolta nemcsak azért megkérdőjelezhető, mert semmiféle múltjuk nincs, kivéve az általad említett húsz évet, hanem azért, mert ez a húsz év azzal telt el, hogy a világ legsegélyezettebb népe – mert egy főre nekik jut a legtöbb segély – azzal van elfoglalva, hogyan tudná kiirtani azt a másik népet, amitől egyébként száz százalékban függ. Ez nem identitástudat, hanem őrület.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  41. maxval!!
    jol fizetnek a gazdaid remelem!!?
    az a 6000 ev mar regen bizonyitott!!-(ne mond el senkinek)-

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (3 szavazatból)
  42. ricsi:

    “A tény az, Maxval, hogy az nem identitás, hogy el akarok pusztítani egy másik népet.”

    S ki mondta, hogy az?

    “Nem akarom most minősíteni azt a sok marhaságot, hogy a macedónokat meg a bosnyákokat bírtad összehasonlítani, basszus, ezeket már ezer meg kétezer éve említették, az más lapra tartozik, hogy a macedónok elszlávosodtak, de attól még ők adták a világnak Nagy Sándort, és nem Belgrádot akarták maguknak, hanem azt a területet, ahol mindig is laktak.”

    Rosszul tudod. A mai macedónoknak semmi közük az ókori macedónokhoz. Egyszerű névegyezés, semmi egyéb. Az ókori macedónok sosem szlávosodtak el, hanem elgörögösödtek, úgy 2500 éve.

    Ugyanez a helyzet a bosnyákokkal. Akiket a középkorban “bosnyák” név alatt említették, az egyszerűen Bosznis összes lakosa volt, etnikai hovatartozás nélkül. Míg a mai bosnyák név egy nép identitás, mely a 80-as években kezdett csak kialakulni.

    “A palesztinok népi mivolta nemcsak azért megkérdőjelezhető, mert semmiféle múltjuk nincs, kivéve az általad említett húsz évet,”

    Ezen az alapon nem kérdőjelezhetp meg népi mivoltuk, mivel – példákkal bizonyítottam – nem szükséges x év népi mivolthoz.

    “hanem azért, mert ez a húsz év azzal telt el, hogy a világ legsegélyezettebb népe – mert egy főre nekik jut a legtöbb segély – azzal van elfoglalva, hogyan tudná kiirtani azt a másik népet, amitől egyébként száz százalékban függ. Ez nem identitástudat, hanem őrület.”

    Ez teljesen irreveláns abból a szempontból, hogy nép-e vagy nem.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  43. ricsinek szeretettel:
    3 Mózes 19,36
    5 Mózes 25,14
    Példabeszédek 11,1
    Példabeszédek 20,13

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  44. ricsi
    Hagyd már ezt a hittérítőt. Majd elmegy magától valami “palesztin” honlapra az övéihez ha nem szólsz hozzá. :)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -4 (4 szavazatból)
  45. Avi:

    Kellemes neked, hogy hülyét csinálsz magadból? Nagyon kurucinfós az egész stílusod, bevallom neked.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  46. asher:

    “maxval!!
    jol fizetnek a gazdaid remelem!!?”

    Egy csőszkunyhóban kapom minden második héten a pénzt jeloleltlen svájci frank bankjegyekben. Nem panaszkodom, bár a pénzügyi válságra hivatkozva gazdáim idén nem adtak újévi bónuszt. Kicsit mérges is vagyok ezért rájuk… :-)))

    “az a 6000 ev mar regen bizonyitott!!-(ne mond el senkinek)-”

    Mellékes, ebbe ne menjünk bele. mert lényegtelen a téma szempontjábhól. Legközelebb megkérdezem gazdáimat, hogy mennyit mondjak!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  47. Az az Isten, akit valónak hiszel, egyrészt tudatlanság, másrészt zsarnokság terméke; amikor az erősebb rabigába akarta hajtani a gyengébbet, bebeszélte neki, hogy Isten áldását adta láncaira, amannak pedig már annyira begyepesedett az agya a sok nélkülözéstől, hogy el is hitte neki. Valamennyi vallás erre a mesére megy vissza, úgyhogy éppoly megvetésre méltó mind, akárcsak a forrásuk, nincs közöttük egy sem, melyről ne ordítana messziről, hogy szemenszedett hazugság; mindegyik tele van olyan misztériumokkal, melyekbe belesápad az ész, olyan tantételekkel, melyek megcsúfolják a természetet, idétlen ceremóniákkal, melyek kacajra fakasztanak.”

    Donatien Alphonse Francois de Sade

    És szerintem le is szállhatunk a palesztin meséről!:))

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  48. asher-alexander/dec.14 szerda,; kiegeszites keppen!!
    az Uruk varosanak feltarasan talalt cserepedenytoredekeken olvashato O-Heber szovegek bizonyitjak a Tobb mint 5800 eves Zsido jelenletet!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  49. Geyza,
    Az a sok segely az nem a koznepnek jut,hanem a palesztin “felso tizezer” egyszeruen ellopja,lenyulja,majd befizetik a legdragabb nyugati egyetemeket.
    A politikai korrekciora fog Europa ugy az USA es Kanada rafizetni
    Itt most ebredeznek…..muszlim nok nem viselhetik tobbet a burkat,hijabbot,amikor leteszik az eskut,felvenni a kanadai allampolgarsagot.Tegnapelott jott be az uj torveny….szerintem keso mar.
    Kanada mar regen nem az ami volt.
    Ma inkabb azt mondanam Jeddaban,Karacsiban,vagy Lahoreban vagyunk es nem egy civilizalt,nyugati demokraciaban.Ma Kanada a szennylevezeto csatorna szerepet jatsza…….

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  50. ricsi
    2011. december 13. kedd
    16:12

    ricsi ne ötletelj. így is kicsi már ez az ország. :)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)

Írja meg véleményét!

 
Kapcsolódó cikkek

Romney hozza Nevadát, Gingrich nem száll ki 2012. február 5. vasárnap | AN

Romneyé Florida is 2012. február 1. szerda | AN

Romney és Gingrich összecsaptak 2012. január 27. péntek | RR

KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos