Ronai and Ronai
AMERIKAI

Bartus László: Tiporjátok el a gyalázatost! 2011. november 2. szerda 3:10

  • Hozzászólások(151)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Bartus László: Tiporjátok el a gyalázatost!

Meghallgattam Gyurcsány Ferenc megfázós interjúját. Arról beszélt, hogy egy nyugatos demokráciát akarnak építeni, ha megnyerik a választásokat. Választást akarnak nyerni, és azt gondolják, azzal oldódik meg a demokrácia problémája. De hiába nyernek választást. A demokrácia veresége kódolva van.

Ennek oka pedig az, hogy nem ismerik fel az ideológiai háború jelentőségét. A múltat végképp el akarják törölni azzal, hogy nem vesznek róla tudomást. De a múltat nem lehet így eltörölni. Azt gondolják, amit maguk mögött hagynak, örökre elmúlik. Az új felülírja a régit. De ez nem igaz.

Ha a sorstragédiákat okozó ideológiákat nem győzik le, évszázadok múltán is képesek feltámadni, új köntösben megjelenni, és Magyarországot a gyűlölködés poklává tenni. Magyarországon olyan elvekért kell egy életen át harcolni, amelyek evidenciák egy demokratikus országban. Ennek oka az, hogy a polgári demokrácia erői soha nem győzték le ideológiailag az ellenfelet. Amíg ezt nem teszik meg, addig nem lesz „nyugatos”, demokratikus Magyarország.

Orbán nem karizmatikus személyiség, az ő „mágikusnak” mondott ereje nem saját személyiségéből, hanem a soha le nem győzött ideológiából fakad. Ezért beszél mindig úgy, hogy az összhangban legyen az ideológiával, amiben az ő ereje nyugszik. Személyét felsőbb erők eszközének tekinti. Évszázados szellemi alapokról van szó, melyek azonnal működnek, ha valaki elkezdi használni őket.

A harc tétje nem az, hogy ki kormányoz. Itt nem a demokráciában, hanem a demokráciáért zajlik a küzdelem. A tét a szabadság. Aki nem ismeri fel az ellenfelet, az nem tudja használni a győzelemre képes ideológiai fegyvereket.

Magyarországon azt a küzdelmet kell megvívni, amelyet Európában a 17-18. században vívtak meg. Nálunk a polgárság hiányában ez elmaradt. Hiányzik a demokráciához vezető úton a felvilágosodás győzelme. Kimaradt egy lépcső a magyar történelemből, amit nem lehet megspórolni.

A felvilágosodás hozta létre az európai demokráciákat, az emberi szabadságot, a liberalizmust és a kapitalizmust. A felvilágosodás politikai programja soha nem győzött Magyarországon. A felvilágosodás elsősorban a nemzeti függetlenség követelésében és a nyelvújításban öltött testet. Az enciklopédisták által lefektetett demokratikus alapelvek nálunk nem arattak győzelmet. A Horthy-rendszer a felvilágosodás ellenforradalma volt. Ez a rendszer a katonai vereség miatt, és nem az ideológiai veresége miatt bukott meg. A rendszerváltás után készen alkalmaztuk azokat az elveket, amelyek Magyarországon még soha nem győztek. Ezért nincs gyökere a magyar lelkekben. Az ellenkezője viszont erős.

A magyar progresszió hívei lebecsülik az ideológiai harcot, a felvilágosítás erejét. Ezért nem ismerik fel, hogy mi történik. Elvesznek a napi részletekben, a jelentéktelen ügyekben, és nem veszik észre, hogy milyen harc közepén állnak. Az ellenfél ezt pontosan tudja, és tetteit az ideológiai mérőzsinórhoz igazítja. Amíg ezt nem ismeri fel az ellenoldal, és nem látja be, hogy ezt kell legyőzni, addig tartós demokrácia nem lesz Magyarországon. Voltaire szavait kellene a zászlókra tűzni: „Tiporjátok el a gyalázatost!”

Semjént, őt hallgassátok

Ezért nem jók a beszédek a gyűléseken, mert nem a lényegről szólnak. Nem látják a szónokok az igazi ellenséget. Ezért nincs mozgósító ereje annak, amit mondanak, nem szabadul fel a katarzis. Pedig tudhatnák, hol kell keresni. Elég lenne beleolvasni Semjén Zsolt „Megharcolunk minden magyarért!” című örökbecsű könyvébe, és tudhatnák, ki ellen kell harcolni.

Attól, hogy valami röhejes, még igaz. Hányszor elmondják a kereszténydemokraták, hogy ők adják a horgonyt a Fidesz hajójához, és ezt nem vesszük komolyan. Szó szerint idézem egy interjú részletét. Előre bocsátom, hogy ezt a könyvet nemrég kaptam kézhez. Amikor „A jó, a rossz és a csúf” címmel írtam arról, hogy az Orbán-rendszer Szent Ágoston államelmélete alapján a felvilágosodás ellen harcol, ezt a könyvet még nem láttam.

Íme, mit mond „Politica Christiana” címmel az ő rendszerükről Semjén Zsolt:

-         A baloldali értelmiség önmagát modernnek, haladónak, progresszívnek állítja be, Önöket pedig konzervatívnak, múltba nézőnek, tradícionalistának.

-         Az ő „modernségük” rég lejárt, a jakobinus-szabadkőműves-bolsevik ötletekben gyökeredző, már a múlt században megbukott ideológiák, poros lomok, még akkor is, ha időnként leporolják és átcímkézik. A mi felfogásunk definitíve azért modern, mert éppen az a lényege, hogy tudatosan és állandóan visszalendül az örök értékekhez. Ami pedig az örökkévalóságban gyökeredzik, az bármilyen ősi, mégis mindig fiatal. Olvasson bele mondjuk a felvilágosodás enciklopédistáinak könyveibe. Olvashatatlan, legfeljebb kortörténeti szempontból lehet érdekes, ma már semmit sem jelentő kacatok. És olvasson bele Szent Ágostonba: eleven, friss, itt és most nekünk szól. Ágoston élő, az enciklopédisták poros könyvtárak moly-abrakja. Azért, mert Ágoston az Örökkévalósághoz kötődik, az enciklopédisták pedig egy elmúlt kor időleges ideológiájához. Hát ezért vagyunk modernek mi és avíttak ők.”

Vegye már észre valaki, hogy egy világegyház filozófusai, évezredes történelmi tapasztalatai, szellemi öröksége, sajátos érdekei és sötét szellemi erői állnak a háttérben. “Isten országát” államhatalmi eszközökkel akarják megteremteni itt a Földön. Olyan hatalmas tárgyi-szellemi apparátus áll a másik oldal szolgálatában, amit nincs az a jó Gréczy blogbejegyzés, ami ellensúlyozna. Ezzel szemben a felvilágosodás ugyancsak hatalmas szellemi apparátusát lehetne szembeállítani a győzelem reményében. Szent Ágostont betonba döngölték a reformáció teológusai és a felvilágosodás filozófusai. Azok az örök értékek, amelyekről Semjén beszél, csak a katolikus egyház ideológiai dogmái, semmiféle örök érték nincs bennük.

A politikai katolicizmus titkos férge

Semjén bukott ideológiáknak és poros lomoknak nevezi a felvilágosodásnak azokat az alapműveit, amelyekre épül az Egyesült Államok alkotmánya. A szabadság alkotmánya. Amit ő avíttnak és molyok abrakjának nevez, arról Kant azt mondta, hogy „az ember kilábalása a maga okozta kiskorúságából. Kiskorúság az arra való képtelenség, hogy valaki mások vezetése nélkül gondolkodjék.” Semjénnek lom, mert ők kiskorúságban akarnak tartani. Elvitatják, hogy az embernek vele született jogai vannak, hogy minden ember egyenlő, a hatalom korlátozásra szorul, ezért a hatalmi ágakat külön kell választani.

Az emberek fogékonyak arra az ideológiára, amely nem lett legyőzve. Lehet, hogy ez az ideológia a szabadságukat veszélyezteti, de védtelenek vele szemben, mert nem tudják róla, hogy micsoda.

Nevezzük nevén az ellenfelet: ez a radikális politikai katolicizmus. Ahogy Semjén mondja: „Politica Christiana”.

A politikai katolicizmus a felvilágosodás és a szabadság ellensége. Célja a liberális demokrácia felszámolása, amely a szabadság alapja. Legádázabb ellenségei a szabadkőművesek, akik a felvilágosodás révén megdöntötték a katolikus klerikális-feudális uralmat, helyette lefektették a polgári jogállam alapelveit.

A politikai katolicizmus legkifejezőbb formája a vatikáni állam. Az egyház és állam összefonódásának legmagasabb szintje az, ha maga az egyház az állam. Ezt éppen Mussolini adományozta a katolikus egyháznak. Mussolini állama és a politikai katolicizmus ugyanannak az egésznek két oldala. Mussolini semmi mást nem tett, mint „koppanásig” végigvitte a szabadkőművesek elleni harc logikáját. Ha a demokrácia elveit következetesen felszámoljuk, akkor szükségszerűen jutunk el korporatív államhoz, amely magában egyesíti és felszámolja a társadalmi-gazdasági érdekellentéteket. A politikai katolicizmus is a liberalizmus semlegesítésére jött létre, ennek legvégső logikai pontja maga a fasizmus. Amikor a szabadkőműveseket és baloldaliakat a zsidókkal azonosítják, akkor változik a fasizmus nácizmussá.

A politikai katolicizmus a „nemzeti állam” fogalmát a katolikus egyházzal összekapcsolja, az állam és az egyház szövetségében testesíti meg. Ez az ideológia volt az alapja a Szent István-i állameszmének, a Szent Korona-tannak, és ez az alapja az új Fidesz-alaptörvénynek is. Változó formában ez adta a Horthy-rendszer ideológiai tartalmát. Ebből sarjad a magyar politikai antiszemitizmus, a populista és demagóg nacionalizmus,  a Trianon-hazugság, a kommunistázás. A radikális politikai katolicizmus Magyarország megosztottságának és a magyarok közötti gyűlölködésnek az oka, alapja és gerjesztője.

A politikai katolicizmus annak a militáns jobboldalnak a filozófiája, amely Magyarországot a XX. században sorozatosan pusztulásba vitte. A politikai katolicizmus az oka Trianonnak, az ország szétdarabolásának, a Don-kanyarban elpusztult csaknem 150 ezer magyar katonának, a numerus claususnak, a deportálásoknak, a holocaustba elküldött csaknem 600 ezer magyar zsidó elpusztításának. Ez mind a „keresztény-nemzeti” Magyarország nevében történt. Százezrek vére szárad a lelkükön.

A politikai katolicizmusnak semmi köze a kereszténységhez. A katolikus egyházon belül is vannak ugyanakkor papok és hívők, akik elvetik a politikai katolicizmust, és ami abból nő ki: a fasizmust, az antiszemitizmust és a nácizmust. De ez egy kisebbség. A vatikáni stratégia a politikai katolicizmusban ölt testet.

A radikális politikai katolicizmus áll a zsidózás és a kommunistázás mögött, mert a zsidókkal azonosítják a szabadkőművességet és a kommunizmust, amely véget vetett a klerikális uralomnak, a trón és az oltár szövetségének. Keresztény az, aki nem zsidó. Nem véletlen, hogy a katolikus egyházban ma is tiszteletnek örvendő Prohászka Ottokár püspök, a keresztényszocializmus megalapítója, volt a hungarizmus atyja, a nyilas ideológia megteremtője. Prohászka tanításán nevelkedtek azok a nyilasok, akik a Dunába lőttek gyerekeket.

Prohászka nemzeti önvédelemnek tartotta a keresztényeket előnybe helyező antiszemitizmust. A “liberalizmus mételyével” a „hungarizmust” állította szembe. Szerinte “a zsidóság idegen, kereszténységet leszorító, honfoglaló, minket kisajátító, idegen hatalom. A védekezés módja a politikai katolicizmus. Szerinte a demokrácia, a liberalizmus zsidó (szabadkőműves) találmány. Ezért Prohászka szembeállította a demokratikus „baloldali és zsidó Magyarországot” és a „keresztény Magyarországot”. Ez nyilas elmélet.

A radikális politikai katolicizmus az Orbán-diktatúra alapja, ami fasizálja az országot. A politikai katolicizmus megalázza az egész magyar népet, mert szabad polgárokból alattvalókat nevel. Kettéosztja a nemzetet és polgárháborús légkört teremt. Magyarország szabadsága, békéje, nyugalma és boldogsága attól függ, hogy legyőzze a politikai katolicizmust.

Ennek módja politikai szinten az egyház és az állam tényleges szétválasztása. A katolikus hívők szabadon gyakorolhatják a hitüket, a katolikus papok hirdethetik a vallási tanaikat, de nem hirdethetnek politikai nézeteket, mert az nem egyházi tevékenység. Ha el tudnak tartani iskolákat, akkor lehet egyházi iskolájuk. Ha fenn tudnak tartani műemlékeket, tegyék. De ha nincs pénzük a fenntartásra, akkor adják el. Ne az állam tartsa fenn az épületeiket. Az egyházak egyetlen fillér állami támogatást nem kaphatnak, tartsák el őket a hívők úgy, mint Amerikában. Véget kell vetni annak, hogy a katolikus egyház állam az államban, törvények felett áll, közpénzből gazdagodik, és nő az adófizetők feje fölé.

A katolikus egyházat ki kell söpörni a politikából és az államhatalom bástyái mögül. Szent István a korabeli „politikai katolicizmus” felvételével csatlakozott Európához. Most a politikai katolicizmus kirúgásával lehet bent maradni Európában. Aki ezt megteszi, a legnagyobb magyar államférfi lesz.

Tiporjátok el a gyalázatost!

VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 4.7/5 (86 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +140 ( 160 szavazatból)
Bartus László: Tiporjátok el a gyalázatost!, 4.7 out of 5 based on 86 ratings

  • Hozzászólások(151)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

151 Reader’s Comments

  1. De jo lenne! De mar annyira bebetonozodott a FIDESZ politikajaba az egyhaz, hogy miota elek, ekkora hatalma es befolyasa meg nem volt!
    Mar szinte szegyenkeznie kell es emberszamba sem veszik azt, aki nem hodol valamelyik vallas tanainak.
    Ha nem rohansz reggel karodban a csecsemoddel a reggeli misere, vagy nem vagy kotelezoen a templomban allandoan imara es gyonasra keszen, mar-mar rabbiatusan csak errol, es innennezve itelve, beszelve , akkor senki vagy.
    Az emberek meg vannak metelyezve, felnek, azt hiszik a vilag csak innen nezheto. Agymosott tarsadalomma lettunk, a tisztanlatok kevesek!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +30 (44 szavazatból)
  2. Tisztelt Bartus Úr!
    Az első mondat, ami eszembe jutott e tanulmány elolvasása után az az volt, hogy: “Uram Atyám! Ez fantasztikus, ez valami eszméletlen jó írás!”
    Tartom!
    Gratulálok és köszönöm.
    Üdv.
    Gábor

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +52 (64 szavazatból)
  3. “Megint panasz, s kiről szó, megint pap az”
    Már Petőfi is tudta ! .)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +27 (29 szavazatból)
  4. Zseniális! Remélem, elgondolkodnak rajta, akiknek szól!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +30 (34 szavazatból)
  5. Tisztelt Bartus Úr!

    Köszönöm ezt az írását is. Terjesztem!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +33 (37 szavazatból)
  6. Tökéletesen egyetértek a cikkben foglaltakkal.Az az erőszakosság, ahogy nyomul az egyház, gyomorforgató.Mindig is azt hangoztattam,(ismerőseim nem kis döbbenetére)hogy a fidesz nem tudna győzni a katolikus egyház segítsége nélkül.Ahol lassan a szentmise helyébe lép a fideszes szeminárium.
    Semjénnek maximálisan igaza van akkor,amikor azt mondja, hogy ők adják a horgonyt a fidesz hajójának.
    A nép, az istenadta,meg megy és hallgatja a szentbeszédeket, amiknek a végeredménye legtöbbször az, hogy a pap rávezeti a híveket,miért is jó a fidesz, és miért “ellenség”a templomba nem járók hada.
    A hülyítést nagyon alpári módon végzik,most meg tetőzik az egyházi iskolák csatasorba állításával.Fogynak a hiszékenyek, ezért kell az egész napos iskola, ahol a még tiszta lelkű gyerekeket meg tudják mételyezni a hamis tanokkal.
    Ezért szélmalomharc az amit Gyurcsány csinál.Hangoztatja hogy a demokráciáért tesz mindent, de közben ő sem látja, hogy nem azon a térfélen van,ahol esélye lenne nyerni.Segítségére lehetnének ebben az értelmes, gondolkodni képes,és az összefüggéseket látó emberek.
    Csakhogy ahhoz bátorság is kellene, hogy kiálljanak,vagy megírjanak egy olyan cikket, mint azt Ön tette Bartus úr.Mert az értelmiség még mindig hallgat. Még mindig nem érzik azt az egyre közelítő veszélyt, amit a fidesz Semjénnel karöltve a nyakunkba zúdít.Azt hiszik, hogy ez még egyszer nem történhet meg. Pedig de! Meg fog történni, ha ez így halad tovább.
    Sokunkat le kommunistáznak mert már nem tudnak érveket felhozni a vádjainkra,amikor szóvá tesszük a meglátásainkat, meg a véleményünket.Így a legkönnyebb elnyomni a másik oldalt.Mi azért mondjuk a magunkét.
    A felvilágosodás szellemi mozgalmát emlegeti Bartus úr…A mi településünkön minden állami ünnep a szentmisével kezdődik már évek óta.
    Minden új dolgot beszentel a pap… És csodálkoznak, hogy az emberek nem kíváncsiak rá,mert el sem mennek inkább az ünnepségre, vagy a beszentelésre.
    Mert ha nem is ilyen kristálytisztán látják ezeket a dolgokat amivel szembesített bennünket most Bartus úr, de érzik.Érzik hogy a hazugság, a képmutatás, és a lelkek megszerzése a cél. Ami ellen a távolmaradásukkal tüntetnek.
    A politikában meg úgy néz ki, hogy egyenlőre Semjén áll nyerésre, háta mögött az egyházzal. Amivel Gyurcsány nem fog tudni megbirkózni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +41 (43 szavazatból)
  7. Én is terjesztem. Közben szétnézek e kis hazában, és azt gondolom, hogy nem született még meg a prófétánk. A kis magyar próféta. Vagy jól el van bújva. Az írás logikus, de nehezen fogyasztható. Hol van az a karizmatikus személyiség, akinek a szavára a mélyen lehajtott fejek felemelkednek, és megértik, hogy nekik szól. Ma már a fásultság, a beletörődés, napi harc a fennmaradásért, a melegért, az otthon megtartásáért, a gyerekek felnevelésért minden energiát elszív. Ma már alig mennek ki az emberek az utcára ordítani, mert nem hiszik, hogy az ő dolguk, vagy azt várják, hogy majd más kimegy, és helyettük is ordít. Én ezt látom magam körül. Ezért lehet szolgasorba zülleszteni a népet. Mindig csak az elvesztett szabadságharcainkat siratjuk, és nem hisszük el, hogy győzni is tudunk. Tudunk győzni egyáltalán?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +29 (31 szavazatból)
  8. Sokan azt mondják nem lehet állandóan csak hátrafele nézve előre menni.
    .Igazuk van, de nem teljesen. Ha valaki nem tud tájékozódni, akkor igenis körbe kell nézni.
    Hogyan gyökerezik a múlt jelenünkben?
    Nagyon egyszerűen.
    A kuruc mozgalom Thököly Felkeléskor alakult ki, és a szultán fizette a pénzt a sereg eltartásához. Mikor megbukott a kuruc mozgalom, akkor Rákóczi Ferenc kenyéradójánál kötött ki menedéket kérni?, vagyis aki fizette hadseregét, vagyis a török szultánnál.
    A szultán azért nem adott neki selyemzsinórt, mert még fel akarta használni(raktárba tette). Ott a csatátvesztett hadvezér selyemzsinórt szokott kapni.
    A jelenlegi “kurucok” az önállóság elvesztése miatt felcsaptak “NÁCI”- nak, és olyan náci nézetek terjednek kurucinfó jelszó alatt. Ez már tényleges valóság. Húsbavágó,mai,jelenlegi. Ma valószínűleg nem a szultán pénzeli,hanem az arab sejk.

    Ilyen téma a “Trianon” is. Sosem volt magyar terület, osztrákok kiléptek mert nem tudták pénzelni, feloszlott, de Károlyit és Kun Bélát okolják vele..
    A 20-as években húsbavágó zsidóellenes pogromok dúltak(Héjasy ,Prónay,stb.)
    Úgy látom hogy nem én, hanem az ország olyan mint egy rossz lemez, kattan egyet és mindig visszatér ugyanoda. Nem én térek vissza, én csak erre akarom felhívni a figyelmet.
    Nem voltam sohasem kommunista, szívesen kritizálom Kun Bélát, de azért a Trianont ne varjuk a nyakába.
    A Károlyi körüli vita megint kiújult, a szobrával kapcsolatban.
    Jelenlegi Húsbavágó:
    Szívesen kritizálom az SZDSZ-t, MSZP-t, de lezsidózni, és úgy megnyerni egy 2/3-os választást, az már gyomorforgató, az már gusztustalan csúnya dolog.
    Az LMP sajnos nem nézett utána a Gyurcsány ügynek, és Gyurcsány kritizálásával próbált a FIDESZ kedvébe járni. Nem ért célba, mert az LMP is le lett zsidózva, és ugyanúgy meg van bénítva mint az MSZP,SZDSZ. Egy hajóban eveznek.
    Hagyjuk a történelmet a történészre,………mondják sokan.
    Igen.
    De hát hogyan oktatják a történelmet, hol az igazság?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +20 (28 szavazatból)
  9. Köszönöm Bartus Lászlónak ezt a kiváló cikket. Magam amikor az új tákolmányt olvasásához hozzákezdtem és megláttam az elején hogy “Isten álldd meg a magyart” abba is hagytam az olvasaást. Azóta sem vettem a kezembe. Ennek oka az, hogy az első mondatrol eszembe jutott Az isten városa című fércmű, amire a középkori kereszténység despotikus államelmélete alapszik. És persze eszembe jütott Szent Ágoston is. Hogy ki volt tömjén zsolt nagy filozófusa, amire eszméit alapozza, aról kivánok megosztani egy rövid tanulmányt. Érdemes elolvasni, és ennek is alapján itélni:
    http://egyhazatyak.blog.hu/2010/04/03/szentsegtelen_szent_agoston_354_430

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +14 (18 szavazatból)
  10. Kecskeméti Károly

    A szerző megint rendkívül pontos diagnoszta, minden fontos bajunk eredőjét foglalta össze. Innen nézve jön elő a csodálkozás, de inkább a düh, miért nem történtek meg ez ügyben legalább az első markáns lépések a bal-lib tizenkét éve idején. Elképesztő, hogy nem csupán túlélni képes ez a “Semlyén Kód” az évszázados förtelmes történéseket, égi tüneményekkel vakítva a gyengén látókat, de, mint megéljük éppen, örök életre tervez visszapofátlankodni.
    Talán Diderot-tól olvashattuk: Éjszakai erdőben eltévedt ember mécsessel próbál tájékozódni. Megszólítja egy hang: fújd el a lámpást, akkor jobban látsz majd. Ez a hang egy papé volt.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +21 (23 szavazatból)
  11. Jó (hosszú) cikk, de mégis hiányérzet marad utána. Valahogy nincs kidomborítva eléggé, hogy a militáns katolikus hatalom- és revansvágy és az ezt alátámasztó ideológia hordozója nem a hívők tömege – hanem a klérus, ezért a harcot sem a hit ellen (az magánügy és a szabadságjogok közé tartozik) kell folytatni, hanem az azt terjesztő papság ellen.
    Ez különösen azért nem jó, mert ezt a cikket is majd “kiprédikálják” mint a HIT ellen való támadást, és a hívők közül kevesen fognak eljutni odáig, hogy eredetben olvassák: ahogy bizonyos filmek és színdarabok ellen is tömegek tüntetnek anélkül, hogy látnák: nekik elég, amit erről mondanak nekik a klérus tagjai.
    Orbánnak a saját személyiségéből fakad a tagadhatatléan, bár csak a híveire ható “karizmája” viszont teljesen elvtelen, amit az általa megtett ideológiai cikk-cakkok igazolnak. Ezt a benne levő űrt töltötte be a katolikus EGYHÁZ – és nem a katolikus hit.
    Aki SEMMIBEN nem hisz, csak a maga “elhivatottságában” – az a katolikus tanításokban sem hisz (már a Jézusi tanításokban) hanem kizárólag a hatalomhoz szükséges támogatást akar szerezni belőle. Nagy kérdés, hogy ennek során ki a kutya és ki a farok – de hogy össze vannak nőve és együtt mozognak – az tény.
    A radikális politikai katolicizmus “ellen a felvilágosodás eszméivel és műveivel lehet sikeresen harcolni”
    De HOGYAN? Akik ezek ismerik, eleve immunizáltak a katolikus VILÁGI nyomulással szemben – a nép többsége meg ValóVilágon, a Kiskegyeden és az egypárti médiákon csügg. Hogyan lehetne ezekhez az ilyen elveket és irodalmat eljuttatni, amikor EGY könyvet sem olvasnak (a Biblián kívül)?
    Tehát pont az a közönség nem érhető el, amelyik a leginkább rászorulna a “felvilágosodásra”?
    Ráadásul a klérus MINDEN az ellene irányuló támadást azonnal a HIT elleni támadásnak tud beállítani, ami egy hívőt joggal irritálhat?
    Szóval több kérdést vet fel a cikk, mint amennyit megválaszol. HOGYAN lehet a napi politikai diskurzusba ezt anélkül beépíteni, hogy ne a hit elleni támadásnak legyen minősíthető? Ami sok demokrata hívőt is elriaszthat a demokrácia támogatásától?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +17 (21 szavazatból)
  12. Gratula a cikkért Bartus úr!!

    Hmm… Alig jelent meg az oldalon a cikk máris megjött a “válasz”.(ez az én magán véleményem)
    Direkt idézójelben.Egy jól előkészített “hadjárat” indul a bírálók ellen.
    A naívak !(hisz az oldal emlegetése reklámot csinál )
    Bizony bizony vannak másként gondolkodók is. Nekünk szerencsénk nekik gáz.Hiszen a másként gondolkodás veszély a mindenkori demagóg hatalomra,az erővel kormányzásra.A történelem már bizonyította nem is egyszer. A cikkből csak ennyi idézet elég is!
    “Tévedés a Fideszt lefasisztázni” – egy volt párttag értékítélete
    2011. november 02., szerda, 06:30
    Szerző: Szegő Péter
    http://hvg.hu/itthon/20111101_hegedus_istvan_fidesz

    “hvg.hu: Az Amerikai Népszava lefasisztázta a Fideszt, mégpedig nem a szokásos, hétköznapi, hanem a legortodoxabb, Mussolini-féle értelemben. Ebben benne van az ön által említett populizmus, továbbá a vezérelvűség és a tömegmozgalmi jelleg is. A fasisztázás erős?”

    De azért meradok “kibertér kutakodó “! Csak úgy pro és kontra!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (10 szavazatból)
  13. Félreértés ne essék: NEM a betegség diagnosztizálásával van bajom – abban nincs vitánk. Csak attól van hiányérzetem, mert a cikk ott valahol abbamarad, hogy betegek vagyunk, és kellene valami gyógyír – de a felvázolt terápia nagy tömegek számára elérhetetlen. Ami végső soron azt sugallná, hogy menthetetlenek vagyunk, a kevés tisztán látó nem tudja ezt az évezredes hatalmi technikákon edződött nyomulást megállítani.
    Én vagyok azonban annyira marxista, hogy szerintem a LÉT határozza meg a tudatot (aztán az így meghatározott tudat visszahatását nem tagadom a létre)
    azaz továbbra is tartom azt a véleményemet: nem lehet az akár fasisztoidnak, akár radikális politikai kereszténységnek nevezett rendszert cukormáz nélkül lenyomni a nép torkán. TÖRTÉNELMI szerencsénk, hogy ezt a mézet most nem tudták rákenni a szoros és egyre fojtogatóbb madzagra.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +11 (15 szavazatból)
  14. Mr. Belze – pont a lényeget nem idézted: “ott MÉG nem tartunk”
    hvg.hu: Az Amerikai Népszava lefasisztázta a Fideszt, mégpedig nem a szokásos, hétköznapi, hanem a legortodoxabb, Mussolini-féle értelemben. Ebben benne van az ön által említett populizmus, továbbá a vezérelvűség és a tömegmozgalmi jelleg is. A fasisztázás erős?

    H. I.: Vannak a Fidesznek olyan vonásai, amelyek hasonlítanak akár a Mussolini-féle pártra is. Ennek ellenére túlzás és alighanem tévedés a Fideszt lefasisztázni – itt azért még nem tartunk.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  15. KFJ
    “Hagyjuk a történelmet a történészre,………mondják sokan.
    Igen.”
    Egyetértek. A profi és elfogulatlan történészekre, de ilyenek még nem születtek Hunniában. Mert a derék egyházfiakon kívül a történészek is igen kedvelik a hatalom melegét, oszt úgy magyarázzák a múltat, hogy az a jelen kiskirályainak is tetszen.
    Kicsit unom már a töröket, kuruczokat, meg főleg Trianont, Kun Bélát, Károlyit és Biszku Bélát.
    Az érdekelne, miért ilyen gyalázatos a forint szereplése, miért ilyen gyalázatosan drága az élet. Főképpen pedig az érdekelne, mikor lesz már ennek a gyalázatos virtcsaftnak végre vége.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +15 (17 szavazatból)
  16. Mr. Belze – a nyilatkozó a fideszt, mint pártot minősítette (sőt az AN kritikáját is arra szűkítve értette) – Bartus viszont az általuk épített rendszer elemzésével a RENDSZERT minősítette fasisztoidnak. Az ugyan árulkodó (pl arról, hogy nem is OLVASTA a cikket a nyilatkozó) hogy a kettőt összemossa – a pártot és a rendszert, azaz lényegében igazat ad Bartusnak, hogyvannak a rendszernek tagadhatatlanul fasisztoid vonásai, vagy arról hogy olvasta és értelmezni is tudta – csak szándékosan terel, ahogy az önigazodó liberális értelmiségtől már “megszokhattuk”.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (8 szavazatból)
  17. Egy szabad, demokratikus jogállam alapja az állam és az egyház szétválasztása.
    Most Magyarországon e kettő összeolvasztása folyik.
    A birka magyarok csorgó nyállal csendesen nézik, ahogy kilopják alóluk a demokratikus országot, a szabad jogállamot.
    Másfél év alatt ez 90%-ban megtörtént.
    Nincsenek szétválasztott hatalmi ágak és független szervezetek, mert vagy megszüntették őket, vagy fidesznyik pártkatona vezeti.
    BL írása ismét telitalálat!
    Annyit még hozzátennék, hogy Mo.-on ráadásul egy egyház nyomulását látjuk, mely mögött nincs igazi tömegbázis. Egy kisebbség akaratát erőltetik a többségre. Mint a kommunisták tették.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +19 (21 szavazatból)
  18. kekec
    Mi a cukormáz:
    a magyarkodás
    a trianonozás
    a különbek vagyunk mindenkinél
    az ún. különutas magyar fejlődés
    harcban állunk több befolyásos nemzetközi szervezettel
    fikázzuk a Nyugatot és az EU-t
    ütjük a hajléktalant, a szegényt, a nyugdíjast, a rendvédelmist
    sunyi módon cigányozunk, zsidózunk
    azon dolgozunk, hogy fizikailag is ellehetetlenítsük a másként gondolkodókat
    mi minősítjük egymást és másokat hazafinak és hazaárulónak
    megbénítjuk a szakszervezeteket

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +13 (15 szavazatból)
  19. Talán nem véletlenül nem tettem bele a többi idézetet!

    “Őszinte a Fidesz konzervatívizmusa
    Interjú Hegedűs István európai uniós szakértővel, a Fidesz egykori vezetőségi tagjával és parlamenti képviselőjével, aki a kilencvenes évek elején a Liberális Internacionáléhoz való csatlakozás egyik előkészítője volt.”

    “Ön a Fidesz azon szakpolitikusai közé tartozott, akik szervezték a párt Liberális Unióba való belépését. Mi volt akkor a motiváció?

    Már 1989-ben világossá vált, hogy a Fidesz magát liberális politikai erőnek tekinti. Ahogy jobban megismertük a külföldi politikusokat és pártokat, eléggé magától értetődő volt, hogy a nemzetközi politikai életben is a centrumban van a helye, nem a baloldalon vagy a konzervatívok között.

    A napokban döntött a Fidesz-MPP kongreszusa, hogy átlépjenek a konzervatív szervezetbe. Ez hidegfejű számítás, vagy őszinte döntés?

    Vannak, akik azt mondják, hogy ez a döntés csak politikai számítás, trükk. Szerintem ez nem ilyen egyszerű. Orbán Viktor és a Fidesz-MPP vezetői ma már egyértelműen konzervatív, sőt, néhány kérdésben radikális konzervatív beállítottságúak. Identitásuk erősen antiliberális. Főleg a 92-94 közötti időszak párton belüli konfliktusai, a nagy népszerűség utáni választási vereség, a csalódás és a sértettség, a magyar értelmiség nagy részével való összeveszés nyomán lettek egyre konzervatívabbak, nem csupán taktikai megfontolásból, hanem “belül” is.”

    http://www.europatarsasag.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=119&Itemid=32

    No komment tovább!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  20. gyozo – az csak az ámítás része, amitől hagyták a madzagot a nyakuk köré tekerni. A cukormáz az anyagi jólét növekedése lehetett volna – mivel eddig minden TARTÓSAN hatalomra került fasiszta rendszer erőteljes életszínvonal növekedéssel tudta magát elfogadtatni. Ezek meg még ahhoz is hülyék voltak, hogy FOLYTASSÁK azt a trendet, amit Bajnai előkészített számukra, és ők is voltak annyira marxisták (hiszen A SZOCIALIZMUS ÉS A KAPITALIZMUS POLITIKAI GAZDASÁGTAN tankönyvein nevelkedtek) hogy először az új rendszerük GAZDASÁGI alapjait akarták megteremteni – ezért belepiszkáltak abba, amihez nem értenek – és amiben a klérus sem tudott nekik hathatós szellemi segítséget nyújtani: “It’s the economy, stupid”

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (10 szavazatból)
  21. Jó tanulmány, de egyetértek kekeccel ez az első fejezet lehet.
    Folytatni kell és ki kell találni, hogy a hívők elriasztása nélkül, hogyan lehet a klérus hatásait minimálisra csökkenteni a politikai terepen.
    Sajnos kevés Iványi Gáborhoz hasonló pap van a katolikusoknál, aki respektálja a vallásszabadságot és nem tekinti eredendő bűnnek az ateizmust ….

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (10 szavazatból)
  22. Mr. Belze – szerintem az általad korábban betett idézet volt csonka és félretájékoztató. Ez most magára a fidesz, mint párt múltjára vonatkozik – és a jelen de főleg a jövő tekintetében érdektelen.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  23. gets – gratula, sokkal tömörebben meg tudtad fogalmazni, amit végül is mondani akartam. Az utolsó fordulatot mire alapozod?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  24. Tegnap este fél füllel hallottam a hírekben, hogy a Vatikán vagyona az EU összes GDP-jének 10%-ára rúg – 7000mrd euró.
    Ilyen háttérrel egyetértek, hogy “Most a politikai katolicizmus kirúgásával lehet bent maradni Európában. Aki ezt megteszi, a legnagyobb magyar államférfi lesz.”
    .
    Ez bizony nem EGY államférfis feladat.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (12 szavazatból)
  25. Több mint elgondolkodtató…

    Mindenkinek joga van abban hinni, amiben akar, DE, senkinek nem lenne joga a saját hitét előtérbe helyezni máséval szemben.
    Én ilyen messze nem jutottam, mint Bartus Úr, mikor megpróbáltam megérteni azt az ijesztő elfogadást, ami a 2/3-hoz vezetett, és ami ma sem kiált rendőrért, látva a politikai és ideológiai ámokfutást, ami hazánkban folyik.
    Orbán sokat tehetett ezért, de a társadalom már régebb óta “pocsolyában fetreng”.
    Én naívan csak az értékkonzervatizmust, benne az egyház történelmi “értékeivel” véltem ez mögött, főleg, ha sok jóérzésű Fidesz és KDNP szimpatizáns lelkét próbáltam megérteni, de sajnos az ilyen (Semjén féle) kinyilatkoztatások, és párhuzamok sokkal ijesztőbb képet nyújtanak.
    Sajnos igencsak reális képet.

    Ha azt gondoljuk, hogy Orbán ellen kell harcolni, nagy hibába esünk. A jelen társadalmi morál Orbán közeljövőbeni bukásával a még szélsőségesebb jobboldalra fog húzni, s azt ne akarjuk megtapasztalni. Orbán ahhoz képest kissé eltévelyedett ártatlan gyermek, s még akár mi is visszasírjuk ezeket az ijesztő éveket.
    Meggyőződésem, hogy csak nyitottan, nyíltan de harag és ellenségeskedés nélkül lehet a problémát kibeszélni. Az választáskor az úrnákhoz fáradók 2/3-a mondott igent a Fideszre, és túl sokan a Jobbikra. Egyszerű volna azt hinni, ők rossz emberek, rosszat akarnak, vagy csak ostobák. Nem erről van szó.
    A válság is rátett, de meginogtak az alapvető emberi értékrendek, s így a lehető legfogékonyabb táptalajt kapta aki új értékrendeket kínált.
    A józan, tiszta nyílt beszéd, a konfrontálódás vállalása segíthet a hazugság és gyűlölet politikája ellen, de eredményt csak kicsiben, otthon, barátok közt, munkahelyen, lehet elérni. (Ez volt a polgári körök sikerének kiindulási pontja is.) Szerintem se választásokat akarjunk nyerni, és Orbánt elkergetni, hanem kikövetelni, és főleg az egykori kétharmad által kikövetelni a megfelelő politikát.
    Ahogy az egyenes beszéd megerősödik, Orbánnak automatikusan leáldozik, hisz ebben ő nem rúg labdába. Vagy megtanulja és a tehetségét esetleg jóra használja majd, ki tudja…
    Mindenesetre én megköszönöm ezt a cikket is Bartos Úrnak, sajnos alapvetően semmit nem tudok ellene felhozni…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (7 szavazatból)
  26. kekec
    2011. november 2. szerda
    10:22
    A korábbi cikkek bizonyították Iványi toleráns magatartását, mellesleg gyerekként ministráns is voltam egy darabig és lerakódott bennem az akkori prédikációk lényege – katolikus voltam.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  27. kekec
    Ne tulajdonítsatok olyan nagy jelentőséget a Hegedűs István által mondottaknak. Szerintem nagyon is jól látja, hogy mi folyik itt, csak “még” nem meri kimondani, helyette megelégszik, az “ott nem tartunk még kijelentéssel”.
    Amint lesz egy számára is elfogadható valaki,aki ki meri jelenteni egyértelműen, hogy bizony ott tartunk, akkor ő is azt fogja majd állítani.
    Nem szeretem az ilyen, ide is, oda is véleményeket,mert ez mind csak a megtévesztésre jó.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  28. Én egy egyszerű nyugdíjas asszony vagyok,,és sok helyen nehéz nekem megérteni a Bartus Úr ismeretlen szavait. Helyes ő tanulta ezeket a mondatokat,de a lényeg a mondanivalója nagyon jó. Én is azt mondom,hogy a vallás vonuljon ki a politikából és különösen a jelenlegi miniszter helyettes a semjén el tünhetne a sülyesztőbe.Remélem nem sokára bekövetkezik,.
    Ön Bartus Úr nagyon okos ember,amiért én tisztelem és becsülöm! Zsóka mama.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (9 szavazatból)
  29. @antifülke:
    “…egy egyház nyomulását látjuk, mely mögött nincs igazi tömegbázis…”
    Lesz az mindjárt, hiszen vége a népszámlálásnak…
    Az előkészítés már elindult, éppen tegnap hallottam, hogy még soha nem válaszoltak ennyien a vallást firtató kérdésekre. (De lehet, hogy már én is megfertőződtem, és csak rosszra tudok gondolni.)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (8 szavazatból)
  30. Kuksi, de az igaz, hogy csak hatmillióan “lettünk”?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  31. Nagyon köszönöm Bartus Lacinak ezt a cikket ! Ez nem is egy cikk csupán, hanem egy tökéletes feltáró elemzés, dolgozat! Az igazi filozófiai, sőt inkább szellemi hátteret feltáró és leleplező elemzés, ami végre a nevén nevezi a magyar tragédia (“balsors”) gyökerét és lényegét. Ennek felismerése, és a jelentőségéhez mért kezelése nélkül Gyurcsányéknak sem, de a demokratikus ellenzék összességének sincs esélye megváltoztatni nemzetünk sorsát. Való igaz – egyetértek – csupán választást nyerni nem lesz elég! Ha a társadalmi közgondolkodást nem sikerül átformálni, akkor még egy választási győzelem is kevés lesz. Példa erre a 2006-os választási győzelem. Semmit nem tudtak kezdeni a kormányrúddal a kezükben, mert egy ideológiailag a nemzeti és politikai katolicizmussal átitatott tömeg, és fasisztoid vezetői, mindenben elgáncsolták! Még ha 2/3-os győzelmet aratnának Gyurcsányék, akkor is minden intézkedésük ellen 100 ezres, gyújtogatós utcai tüntetésekkel válaszolnának, és megbénítanák a kormányzást, és a jelenlegivel ellentétes irányú törvénykezést. Igen ez egy gonosz, gyalázatos, gyilkos szellemiség, fasiszta és náci szellemiség, aminek a gyökerei valóban a politikai katolicizmusban vannak, aminek semmi köze az Igaz Kereszténységhez. Ezeket nevesíti a Biblia “hamis egyház” , Babilon, és a Fenevadon ülő Parázna asszony képeivel, és fő eszközei Orbán és Semjén, valamint a velük kollaboráló Fidesz-Kdnp, a Jobbik és a holdudvaruk. A Fenevad a politikai hatalmat jelenti, ami Ormán és Fidesz képvisel, ennek a fenevadnak a hátán ül a parázna asszony, vagyis a hamis egyház, az évezredes politikai katolicizmust képviselő katolikus egyház. (Nem az őszinte, és félrevezetett katolikus hívőkről van itt szó, hanem a pápaság rendszerében megtestesülő Pontifex-Maximusz, azaz a Római birodalom szellemi örököséről, a Vatikánról, mint Államegyházról, melynek uralma van a föld királyain, a Biblia szerint! Ezt nevezi a Nagy Babilonnak is a Biblia. Ehhez a babiloni rendszerhez és az ezt képviselő Orbáni fasizmushoz símúlt hozzá most sajnos a Hit Gyülekezete is.) Tehát, ennek a gyalázatos babiloni, politikai katolicizmusnak a legyőzése nélkül a mai ellenzéki politizálás eleve kudarcra van ítélve! De ezt legyőzni lehetetlen akkor, ha még fel sem ismerik, és halvény lila gőzük sincs a valódi szellemi háttérről, amit egyébként a történelem teljes pontossággal igazol! Na ezért örülök ennek a remek tanulmánynak, ami sokkal- de sokkal nagyobb jelentőségű, mint aminek első olvasásra bárki is gondolná. Ez valójában az IGAZI szellemi okokat és gyökereket leleplező és feltáró dolgozat !!! Az IGAZI GYALÁZAT KÉPVISELŐJÉNEK LELEPLEZÉSE !!! A politikai katolicizmus támogatta Mussolinit, és Hitlert is, csak Hitler bukása után mosták kezeiket, de titokban bújtatták a náci háborús bűnösöket. Hogy miért ? – mert egy és ugyanaz a szellemiség. Való igaz, hogy Magyarországon ez sosem lett legyőzve, csak a háború utáni kommunizmus által el lett fojtva, de nem legyőzve, csak azt hittük, már halott. Ez a dolgozat azért óriási jelentőségű, mert világossá teszi végre, és DEFFINIÁLJA minden olvasó és remélhetőleg minden mai ellenzéki politikus számára, hogy mi az IGAZI ELLENSÉG, MI AZ IGAZI GYALÁZAT, amit el kellene TIPORNI !!! Nem test és vér ellen van tehát harcunk, hanem gonosz szellemiségek, és az általuk táplált GYALÁZATOS és GONOSZ IDEOLÓGIÁK ellen, amiből Orbán és a mai jobboldal táplálkozik!!! Ez a dolgozat prófétikus értékű Magyarország számára! Köszönöm Bartus úrnak, és ajánlom az általam is nagyra becsült Gyurcsány Ferenc úr, és a minden mai ellenzéki politikus figyelmébe!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +16 (16 szavazatból)
  32. Mr Belze! Nem tudom mi a problémája a Hegedűs interjúval, véleményem szerint nagyon hiteles kor-,és kórrajz a Fidesz pálfordulásairól, még akkor is ha Hegedűs nem fasisztázik.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  33. Kedves “Gyozo”!
    2011. november 2. szerda
    09:48
    Azt kérdezed:
    “Az érdekelne, miért ilyen gyalázatos a forint szereplése, miért ilyen gyalázatosan drága az élet. Főképpen pedig az érdekelne, mikor lesz már ennek a gyalázatos virtcsaftnak végre vége.”

    Nem én vagyok a fő “guru”, és nem én találtam fel a “spanyol viaszt”.
    De a “sejtemlékezetem”-et proaktíválva és a jövöre irányozva a következő a meglátásom.
    Csupa közhely:
    Egyszer mindennek vége.
    Most különösen az az “érzésem” hogy rövid időn belül változások lesznek. Minimum 2014-ben, de lehet hogy már jövő tavasszal.
    Magyarul “vircsaft” = rossz gazdaság,
    németül wirtschaft= gazdaság
    Te a “t ” betűt beletetted, de ennek ellenére a magyar értelmét veszem alapul.
    ……………….
    A rossz gazdaságnak és a drágaságnak Magyarországon sohasem lesz vége, mert itt mindíg minden drága volt,Ezer éve. Itt az emberek mindíg belepusztultak az életfeltételekbe, és majd betelepítésekkel pótolták őket.
    Már I.István kiirtotta a magyarokat, és betelepítésekkel “operált. Azóta is ez a gyakorlat, és nem fog változni.
    :))

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (4 szavazatból)
  34. Noha én a hitemet gyakorló katolikus vagyok, egyet kell értenem a cikkel. Nem tartom jónak, hogy az állam és az egyház egybeszövődik.
    Az államnak és az egyháznak is megvannak a céljai, és az azok elérésében segítséget adó eszközök. Ezért a két szervezet egymástól független.
    .
    Noha gyakorlom a katolikus vallásomat, mégsem katolikusnak, hanem metodistának vallottam magam, Iványi Gábor miatt. Nincs lelkiismeretfurdalásom. És megjegyzem, egy kedves barátom egész családja vallotta magát ateistának. Nem, nem a hitünket tagadtuk meg, hanem a katolikus egyháznak a vezetését.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +12 (14 szavazatból)
  35. Bartus László cikke ezúttal is tökéletes, fontosságát tekintve azonban az eddigiekhez képest egyértelműen az első helyen áll. A magyar társadalom, a magyar politika, a magyar demokrácia számára nem orbán viktor vagy a jobbik a legfőbb probléma – ezek csak tünetei egy sokkal mélyebben gyökerező betegségnek. Ha ezek az emberek egyszer majd eltűnnek, (idővel) jönnek helyettük mások: és a ciklikusság mindaddig kitart, amíg a magyar néplélek legmélyebb bugyraiban nem indul el a gyógyulás folyamata. Nem lehet véletlen, hogy a 20. századi Magyarországra annyi elmebeteg politikai vezető jutott, mint tíz közép-amerikai (vagy fekete-afrikai) országra összesen. Pofonegyszerű meglovagolni a magyaroknál a gyűlölet kultúráját, és ezt a jobboldalnak nevezett (handa)banda (amelynek jobboldaliságát tekintve az égvilágon semmi köze a demokratikus Európa jobboldaliságához) sikerrel teszi. Én ezért nem vagyok derűlátó a jövőt illetően; ha el is buknak majd a politikában a jobboldali erők, ebben a tízmilliós országban akkor is milliónyi fejben marad ott a trianonozás, a zsidógyűlölet, a cigánygyűlölet, a kommunistázás, a mássággal szembeni intolerancia és az irigység… Kertész Ákos?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (10 szavazatból)
  36. Igen ez az!!!!! +++++++++++
    ….
    Minden hatalmat akarnak minden szinten!
    Bár mi is az ami ellenük fordul azonnal támadnak, semmi egyenlőség és kritika !!!
    Az a jó hogy “hisznek” Istenben , mert az “meg segíti azt aki Őbenne hisz”!
    A hatalom és a pénz az ő istenük.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  37. A Hit Gyülekezete képviselhetne egy igazi demokratikus ellenzéki szerepet – mint azt a 80-as évek végén tette a pártállam idején, – és még a szellemi szinten is fel tudná venni a küzdelmet a politikai katolicizmus szellemiségével, és ehhez még sajtóval is rendelkezik, ( ATV, Hetek hetilap,) , de ezt a lehetőségét feláldozta a koncért, amit Orbán oda dobott neki. Belesimult szépen a fasiszta rendszerbe, elfogadva cserébe a hatalom barátságát, az óhajtott egyházi státuszt, és vele járó milliárdos állami támogatásokat, feladva ezzel a 20 évvel ezelőtt még tisztán és őszintén képviselt erkölcsi és szellemi elveit, korrumpálódott a hatalommal. Más szavakkal ezt úgy szokták mondani: “lefeküdt a hatalomnak” a hatalmi, az anyagi és a jogi előnyök érdekében. Így szellemi értelemben a Hit Gyülekezete is felzárkózott a katolikusok mögé, – Biblia szavaival élve, – a parázna egyház, (más szavakkal, babiloni egyház) kategóriájába. Ezzel elszalasztotta azt a történelmi szerepet, amit betölthetett volna, ha nem fekszik le Orbánnak, (akitől 13 évvel ezelőtt még féltek, ellene imádkoztak és kampányoltak,) és kiállhattak volna az egyházi jogaiktól megfosztott többi egyházért, valamint a sérelmeket és jogfosztásokat szenvedő összes többi társadalmi réteg érdekeiért! De ez már akkor látható és tudható volt, amikor 2009 végén kiléptek az MDF mögül, és a Fidesz-Kdnp mögé álltak 2010 januártól, és rájuk is szavaztak, ezzel felvállalva azt a történelmi szerepet és felelősséget, hogy ezzel Orbánt 2/3-os hatalomhoz juttassák! Sajnálatos, amikor valaki jól kezdi, de rosszul végzi pályáját! Sok őszinte, de félrevezetett jó keresztyén van a Hit Gyülekezetében, nagyon sajnálom őket. Hamarosan eljön az idő, hogy a parázna egyházakban élő őszinte hívő keresztyének meghallják és felismerik a Isteni hívást és parancsot : “Fussatok ki belőle én népem, hogy ne legyetek részesek az ő bűneiben, és ne kapjatok az ő csapásaiból:” (Jel. 18, 4.) és “Annakokáért menjetek ki közülök, és szakadjatok el, azt mondja az Úr, és tisztátalant ne illessetek; és én magamhoz fogadlak titeket,” (2.Korint. 6, 17.) A jelenben épülő fasiszta diktatúra és az erősödő politikai katolicizmus, és az arra épülő Jobbikos nácizmus, intő jel kellene legyen azoknak az őszinte keresztyéneknek akik még nem futottak ki ezekből a parázna, babiloni egyházi rendszerekből! Aki már felébredt, az maghallja a hívó parancsot! Aki pedig alszik, az ott marad!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  38. maracanazo:
    “akkor is milliónyi fejben marad ott a trianonozás, a zsidógyűlölet, a cigánygyűlölet, a kommunistázás, a mássággal szembeni intolerancia és az irigység…”
    Bingó!
    Gyűlölet és intolerancia!
    Szomorú, de arra kell figyelnünk, hogy ez bennünk, akik megvetéssel érzünk a kialakuló diktatúrával szembe, bennünk éppúgy nőnek ezek az érzelmek.
    Éppen azt kellene elérni, hogy bennünk és persze jobboldal, vagy szélsőjobb szimpatizánsaiban is csökkenjen ez az inger, különben sokkal sötétebb világ jön ennél is sötétebb.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (7 szavazatból)
  39. Hazafi:
    Gonolataival nagyobb részt most is, és korábban is általában eggyet értek, de azért a fenti gondolat bevezetését így erősnek tartom. :”A Hit Gyülekezete képviselhetne egy igazi demokratikus ellenzéki szerepet.”
    Nem csak azért, mert nem vagyok vallásos, nem vagyok hívő, de azért sem, mert valahogy úgy érzem, a vallásnak ILLŐ lenne elhatárolódnia a politikától, a politikának meg a vallástól, pont a Bartus cikkben is részletezett visszáásgok, de bármilyen más vallási indítatású harc elkerülése végett.
    Nem vallásosként is olvastam gyerekkorban a Bibliát, és több családi vagy egyéb alkalommal hallgattam végig “Istentiszteletet”. Szeretném magam abban a hitben ringatni, hogy az egyház(ak) szép, az egyház(ak) jó, az egyház(ak) nemes(ek), s elhatárolódnak a sötét középkor sötét tetteitől, ( boszorkányok és eretnekek megégetése, inkvizíció, keresztes hadjárat, gyerek keresztes hadjárat, és a közelmúlt pedofil botrányai, de ide sorolhatnám a Prohászka féle kinyilatkoztatásokat is.
    Mint mondtam, nem vagyok hívő, de csak akkor tudnék egyházat tisztelni, ha ezektől és alapvetően a politikai megnyilvánulásoktól elhatárolódnának, így mondjuk nem várnám el a HIT gyülekezettől sem, (sőt), hogy demokratikus ellenzék szerepét töltse be.

    Alapvetően tisztelem embertársaim, még azokat is igyekszem, akikkel nagyon más az értékrendünk. A hit szerintem magánügy, az egyház vállalkozás, gazdasági vállalkozás. Sajnálom, hogy ilyen sarkossan fogalmazok, nem sértő szándékkal teszem.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  40. Ez egy vádirat a “klerikálfasizmus” ellen! Ennek “legjelesebb” képviselője napjainkban a “zorbánc-tömjén” tolvaj kormány! Ezeket és az ideológiai támaszaikat is a történelem szemétdombjára kell űzni, különben visszatér a rabszolgaság, a hűbéres rendszer!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (9 szavazatból)
  41. Végre a lényegről esett szó!
    Általában egyetértek Bartus Lászlóval, de szerintem egy ponton kissé téved.
    A dolog nálunk, Magyarországon, és még bizonyára sok helyen a római katolikus egyház (főleg a klérus) és a hatalom szövetségén alapul, de nem mindenhol.
    Van, ahol más vallás játssza a főszerepet, és volt olyan eset is, ahol nem vallásé volt a főszerep. Ha jól emlékszem, a német nácik a katolikus egyház fölött, azt elnyomva működtek. Ne tudom, volt-e olyan fejlődési szakasza, amikor támaszkodott az egyházra (talán volt), de (emlékeim szerint) kifejlett alakjában már uralta azt. Persze, lehet, hogy tévedek.
    Mindenesetre abban egyetértek, hogy radikálisan korlátozni kell az egyházak és az állam, illetve az egyházak és a területi önkormányzatok kapcsolatait. MInél erősebb ez a szennyes hagyomány, annál inkább, lehetőleg francia ill. belga módra. Ez a korlátozás a tudat kontrollja lehet az állami ösztönélet felett. Ez a legelső feladatunk az önkény bukását követően, hogy ezt az alkotmányban rögzítsük.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (8 szavazatból)
  42. fentebb olvasom egyik hozzaszolasban,;
    -”senkinek nincsen joga eloterbe helyezni-(masok fole)-a sajat vallasat”-
    IGY IGAZ!!!
    eppenezert!!
    mar a kezdetek ota TILOS egy zsidonak,-(legyen az hivo vagy sem)-eloterbe helyezni az Izraelita vallast mint olyat!!a Sanhedrin Gadol Torvennyel bunteti az un,; “hitteritest”!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  43. ervin: temetőlátogatásból kifolyólag volt alkalmam végighallgatni a lorettói litánia egy részét (azt hiszem ez az, ahol a szentek nevét sorolják) nos, nem sokkal Páduai Szent Antal után említették Loyolai (szent) Ignácot. Én viszont nem tudok tisztelni egy olyan értékrendet, amely az Inkvizíció megalapítóját, és harcos művelőjét, valamint Hitlert megelőzően a szándékos tömegirtásban csúcsot tartó személyt szentként tiszteli. És ez akkor is így lenne, ha nem támogatnák és ösztönöznék a fidesz klerikál-fasisztoid rendszerének kiépítését.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  44. ervin,
    az egyház nem gazdasági vállalkozás, hanem elsősorban lelki és szellemi közösség. A gazdasági része a közösség ügyeinek anyagi részével kapcsolatos. Ugyanez igaz más vallási közösségekre is.
    Abban egyetértek, hogy a vallási közösségek gazdasági egységként is működnek, és természetesen bevételre, felhalmozásra törekednek. Erre szükségük van a hitélet anyagi vonzatainak (oktatás, terjesztés, gyülekező hely stb.) fedezésére, és szükségük van létbiztonságuk fenntartása céljából is, mert sajnos minden vallási közösséget fenyeget a más vallásúak ellenérdekeltsége. Az állami szerepvállalás is e törekvés következménye.
    Az talán nem szükségszerű, hogy a vallási vezetők vagy megbízott gondnokok (pl. püspökök) visszaéljenek a hatalmukkal, és akár saját egyéni gyarapodásuk, akár a közösség hatalmának növelése céljából hitükkel, vallásukkal ellentétesen viselkedjenek, de nagyon nagy a kísértés. Az állam és a vallási közösségek szétválasztása ezt a kísértést tudná erőteljesen csökkenteni.
    Üdv

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  45. Az ember,-embernek született.Semmi nem indokolja,hogy aljas módon, embertársaink fölé emeltessük önmagunkat!Ember módjára,tisztességgel-becsülettel hittel lehet élni!!!De az ideológiákat ráerőszakolni az egészséges tudattal,és főleg beteg emberekre, gyerekekre:EZ már BŰN!!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  46. Teljesen egyetértek a cikkben leírtakkal. Csak azért írok, hogy felvilágosítsak MINDENKIT, hogy az a 2/3-os győzelem, csak 1/4.
    Én részt vettem a választási bizottságban, de enélkül is tudhatja mindenki, hogy 2010-ben A VÁLASZTÓK FELE MENT EL SZAVAZNI, S A FIDESZ CSAK A SZAVAZATOK NAGYJÁBÓL 50 %-ÁT KAPTA, MERT A MÁSIK 50 % MEGOSZLOTT A TÖBBI JELÖLT KÖZÖTT, akkor ez csak annyit jelent, hogy a Választókörzetek 2/3-ban volt a Fidesznek többsége. S ez nem a lakosság 2/3-át jelenti.
    CSAK ANNYIT HALLJUK EZT A 2/3-OT, HOGY LASSAN EL IS HISSZÜK.!
    de nem igaz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  47. MOST MÁR BARTUSTÓL IS ELVESZIK A KOSSUTH DÍJAT.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  48. girbegurba – a világ legnagyobb biznisz-egyháza, mint nem gazdasági vállalkozás? no ne mán!
    http://negymadar.blog.hu/2011/05/27/isten_utjai_4

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  49. Hagyd el Farcsi, ezek gonoszabbak, még nálam is.
    Oda sem adják ! :)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  50. zsu501
    2011. november 2. szerda
    17:21
    Hát akkor nem az van, amit a kedves vezető meg az ő szája mond? :D

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)

Írja meg véleményét!

 
KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos