Ronai and Ronai
AMERIKAI

Szakíthatja Gyurcsány a pártot 2011. szeptember 21. szerda 20:14 | AN Forrás: 168 Óra, Népszava

  • Hozzászólások(42)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Szakíthatja Gyurcsány a pártot

Budapest – Nem túl jó lélektani pillanatban szakíthat az MSZP-vel Gyurcsány Ferenc, miután távozása után már nem számíthat a legnagyobb ellenzéki párt védelmére. Maga a pártszakadás nem biztos, hogy hátrányára válna a baloldalnak, mindkét fél felszabadulhat a kölcsönös béklyók alól. A 168 Órának adott interjújában Gyurcsány Ferenc olyan javaslatokat fogalmaz meg, amelyekre régóta vár az Orbán-rendszer ellenzéke, csupán azt nem lehet tudni, hogy miért kellett erre ennyit várni.

A 168 Óra előzetese szerint a szocialista politikus kijelentette, hogy már a vádirat is kész ellene: „Polt Péter csak arra vár, hogy a mai hatalom által kinevezett bírók közül választhassa meg, ki is ítélkezzen felettem.” Azt is mondja: „Polt Péter eladta a becsületét. Hogy ennek az ára az ő kinevezése volt-e kilenc évre, vagy más, nem tudom. Azon viszont el kellene gondolkodni: ő minden jogi felelősség nélkül – különleges felhatalmazást használva – meggyanúsíthat, megvádolhat, meghurcolhat. (…) Ez nincs így rendben!”

Kovalovszky Dániel felvétele/168 Óra
.

Gyurcsány Ferenc a mentelmi jogának felfüggesztése kapcsán az LMP szavazását súlyos morális, politikai tévedésnek tartja, mondván, ez a történet nemcsak róla szól: „Ma én vagyok soron, holnap a következő jön, holnapután a harmadik. Orbán mindenkit ellenségnek tekint, aki az útjában áll. Ádáz harcát addig folytatja, ameddig olyannyira meggyengül a balliberális világ képviselete, hogy esélyünk sem lesz kihívóként fellépni a Fidesszel szemben.” Ugyanakkor Gyurcsány leszögezi: „Nem akarok egy harc szimbólumává válni. Nem akarok mártír, hős lenni.” Az MSZP Demokratikus Koalíció Platformjának vezetője saját pártjáról is kifejti véleményét a 168 Órában: „Változatlan körülmények között nincs sokáig maradásom a pártban. Ilyen MSZP-nek nem akarok még egyszer a képviselője lenni” – állítja Gyurcsány Ferenc.

Három szempontot is említ, amelyeknek – miként mondja – „teljesülnie kell ahhoz, hogy a szocialista párt és én újra egymásra találjunk”. Szerinte például meg kell fontolni a frakció átalakítását: „A mostani garnitúrával nekünk sok babér nem terem. Jeleznünk kell a minket jelölő pártszervezeteknél: mindnyájan készen állunk, hogy listás mandátumunkat visszaadjuk, megnyitva az utat új, egy jobb összetételű frakció előtt.”

Gyurcsány Ferenc arról is beszél a hetilapnak: „Az egész nyár arról szólt, milyen belső koalíciók szűntek meg Mesterházy Attila mögött. Akinek volt erről mondandója, eljött hozzám Kötcsére is. Én mindenkit meghallgatok, de ilyen ügyekbe nem avatkozom bele. Azért sem, mert nem az a kérdés, hogyan hívják az MSZP elnökét. Hanem az: milyen a párt moralitása, a vezetés egészének az összetétele, mit ért a világból, mit gondol a rendszerellenzékiségről. Ahhoz én nem akarok asszisztálni, hogy szimplán újraosszuk egymás között a lapokat.” Az interjú további részletei a 168 Óra e heti számában olvashatók.

A Népszava információi szerint Mesterházy Attila minden eddiginél határozottabban reagált az interjúban elhangzottakra, és válaszlépéseiből úgy tűnik, hogy az MSZP vezetése kapva-kap az alkalmon, hogy megszabaduljon Gyurcsánytól. Ez azt is jelentené, hogy nem kell viselnie a Gyurcsány elleni koncepciós per erkölcsi terheti sem a pártnak.

“Az MSZP-nek senki nem adhat ultimátumot és ha Gyurcsány Ferenc nyilvánosságra került terve “a pártból való távozás forgatókönyve, akkor legyen, de minél gyorsabban” – mondta Mesterházy Attila pártelnök-frakcióvezető szerdán újságíróknak, közölve azt is: csütörtökre rendkívüli frakcióülést hívott össze.

Molnár Csaba, a Gyurcsány Ferenc vezette Demokratikus Koalíció Platform alelnöke levelet írt Mesterházy Attilának, a többi között azt javasolva, hogy a listán mandátumot szerzett szocialista politikusok adják vissza országgyűlési mandátumukat, így “cseréljék le szinte a teljes képviselőcsoportot a megújulás jegyében”.

“Itt az ideje, hogy mindenki eldöntse hol áll ebben a küzdelemben” – mondta, hozzátéve: ezért csütörtökön 12 órára rendkívüli frakcióülést hívott össze.

A szocialista politikus hangsúlyozta: az MSZP akkor tud az “orbáni rendszerrel” szemben levő erők legerősebb bástyája lenni, ha nem a belső vitákkal és személyes hatalmi ambíciókkal foglalkozik, hanem alternatívát tud nyújtani a jelenlegi kormányzattal szemben. Gyurcsány Ferenc javaslata azonban belső viták és személyi harcok “garmadáját” fogja jelenteni az MSZP számára – értékelte.

Kérdésre válaszolva Mesterházy Attila azt mondta, ha egy MSZP-s képviselő “vissza akarja adni a mandátumát, akkor ezt megteheti, tudomásul fogjuk venni”. Ez előre vetíti azt a szándékot, hogy a frakció kitessékelje Gyurcsányt az MSZP képviselői csoportjából. Elvégre azok fognak szavazni, akiknek a parlamenti képviselői státuszát, fizetését szüntetné meg a javaslatával.

Az világos, hogy Gyurcsány Ferenc nem szétszakítani akarja, hanem meg akarja szerezni a pártot. Egy új párt sok pénzbe kerül, új infrastruktúra nagy szervezést igényel. Ezt megspórolni, érthető törekvés. De kívülről nézve, kezdettől fogva úgy látszik, hogy ennek megszerzésére nincs esély.  Esély arra van, hogy a belháború következtében az MSZP az MDF és az SZDSZ sorsára jut. És akkor marad a párt pénze azokban a magánzsebekben, ahova szocialista megőrzés céljából került.

Végezetül már csak az a költői kérdés marad, hogy ha ennek a konfliktusnak távozás lesz a vége, akkor mi értelme volt eddig is a pártban maradni? Miért nem lett volna jobb békésen kettéválni? Mi volt az, amit nem lehetett előre látni?

VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 4.1/5 (7 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +8 ( 10 szavazatból)
Szakíthatja Gyurcsány a pártot, 4.1 out of 5 based on 7 ratings

Címkék:, , , ,

  • Hozzászólások(42)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

42 Reader’s Comments

  1. Gyurcsány végig gondolta, és – szerintem – jól döntött.
    Nem akar tovább együtt dolgozni a csempeszájúval és bandájával.
    Még nincs késő, még vastagon belefér a 2014.-es választásba – ha csak Orbán el nem törli addigra a választásokat.
    Aki Gyurcsánnyal tart az pillanatokon belül kilép az MSZP frakcióból, és fél év múlva úja baloldali frakcióban folytatja.
    Hajrá Gyurcsány, hajrá demokrácia!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +24 (30 szavazatból)
  2. Semmi másról nincsen szó, csak arról, hogy Meseházi nem meri a tagság szintjére vinni a döntést. Az egyszerű mezei tagok nem érdekeltek abban, hogy a jelenlegi megélhetési politikusok a parlamentben lebzseljenek, ezért azt a szavazást, hogy a plebs döntsön kiemelt jövedelmeik megtartásáról, vagy húsosfazék mellőli kiebrudálásukról, mindenáron el akarja kerülni.
    Előre borítékolható, hogy senki nem fog lemondani közülük önként a munka nélkül megszerezhető zsíros falatokról.
    Gyurcsánynak nehezebb dolga lesz egy újonnan felépítendő párt logisztikai feladatait megszervezni, mintha a működő szervezet tagsága elzavarná a korrupt haszonlesőket, és készen adnának neki felépített, működő pártot, de legalább több ideje lesz rá, mint amennyit korábban erre tervezett.
    … Már persze csak akkor, ha Polt kazamatáiban életben marad addig, és egyszer szabadlábra kerül.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +17 (21 szavazatból)
  3. Orbán András Lajos

    Úgy legyen!!!!!!!!!!!!!!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (9 szavazatból)
  4. A baj csak az,hogy mar a multkor is leszavaztak, akkor most…?? Helyben topogas? Az MSZP-t lehet, hogy még a jo atya sem tudna megujitani…
    A mandatumarol önként lemondok között elsö lesz Puch La$$zlo, az biztos.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (9 szavazatból)
  5. «Egy másik testület azt vizsgálná, hogyan került kétmilliárd forint közpénz $vájci magánszámlára. “Hogy Orbán Viktornak egy szava sincs ehhez, az baj, de még nagyobb baj, hogy a mi pártunknak sincs”.» A DK költöi kérdést tett fel.
    Ugy latszik ez az MSZP derék tagjait annyira nem izgatja.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (8 szavazatból)
  6. “Nem akarok mártír, hős lenni.”
    Hiába. Mivel a másik fél kijelölte elpusztítandó ellenségnek, ha elintézik, akkor a szerepből következően mártír lesz. Ha Gyurcsány győz, ugyanezért hőssé válik.
    Gyucsányon legfeljebb az múlik, hogy a kettőből melyik lesz.
    De talán már ez sem rajta múlik, Polt nyilván megírta már az ítéletet is.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +11 (11 szavazatból)
  7. Végre esély lesz, hogy ez a posztkádárista bagázs a helyére kerüljön, a süllyesztőbe.
    Elvegetálnak 2014-ig a parlamentben, de utána utilapu. Csak az elvesztegetett 20 évért kár.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (11 szavazatból)
  8. Egy kicsit értetlenül állok a dolgok előtt!
    Molnár Csaba, a Gyurcsány Ferenc vezette Demokratikus Koalíció Platform alelnöke levelet írt Mesterházy Attilának, a többi között azt javasolva, hogy a listán mandátumot szerzett szocialista politikusok adják vissza országgyűlési mandátumukat, így “cseréljék le szinte a teljes képviselőcsoportot a megújulás jegyében”.

    Ha visszadják a mandátumukat, akkor az Mszp frakció választhat újból politikusosat a parlamentbe?
    Vagy szavazást kell kiírni ismételten?
    Mert ha ez utobbi, akkor az MSZP-nek befellegzett egyszer s mindenkorra!!!!

    Várom a hozzáértők válaszát a kérdésemre!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  9. Husz János Puszita

    Milyen vádirat? Az ítélet is készen van már szerintem. Már csak a bírói kart kell lefejezni és akad, aki felolvassa.
    .
    Végre! Hajrá Gyurcsány Ferenc! Nagyot téved az Mszp, ha azt hiszi, nélküle erősebb lesz. Meneküljenek csak a felelősség elől, vissza fog hullni rájuk. Hívő fideszesek azt írják, szeretik Gyurcsány Ferencet. Az Mszp-ről nem írnak ilyeneket.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (9 szavazatból)
  10. sedona, gyakorlatilag a listás helyről bejutott képviselő helyére a listán már épp be nem jutott kerül. De gyakorlatilag az, akit a párt jelöl.
    Emiatt látszólag felesleges volt Gy. F. javaslata, de valójában nem az, mert színvallásra készteti az MSZP-t. Ami gyakorlatilag már meg is történt, mert már elkezdték “faragni”, hogy hálátlan, ők kiálltak egységesen a mentelmi jog szavazásnál.
    Az MSZP szövegel bármiről, mikor már nincs tagsága (nem merik még felmérni sem), a mai napig nem néztek szembe a vereség okaival (amiben nagyságrendekkel nagyobb a bűnük az általuk megbuktatott Gy.F.-nél.)
    Abban senki ne ringassa magát, hogy Gy.F.-et a FIDESZ buktatta meg.
    Nem, a begyepesedett világtól elrugaszkodott kádárista bagázs, aki azt hitte, evvel talpon maradhatnak. Mesterházyt is a mai napig ők rángatják, ő meg van akkora balek, hogy eljátsza ezt a szerepet.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +16 (18 szavazatból)
  11. Kedves Álnaiv

    Nagyon szépen köszönöm a válaszát!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  12. Most olvasom a Népszavában, hogy Gyurcsány az EU szerint nem politikai fogoly.
    EU: Timosenko nem politikai fogvatartott
    Beárnyékolta az Európai Unió és Ukrajna közös jövőjéről szóló jaltai konferenciát a Timosenko-ügy. Bár a volt kormányfő szabadon bocsátását szorgalmazza, az EU nem tekinti politikai fogvatartottnak az ellenzéki politikust.
    Janukovics rátette a kezét Ukrániában a gázcsapra. :)))
    Az EU meg lejjebb vette a hangot.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (9 szavazatból)
  13. Ideje tiszta vizet önteni a pohárba!Gyurcsányt nem érdemelte meg az mszp.A megélhetésiek hátbatámadásai ezt bizonyítják.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +12 (14 szavazatból)
  14. ‘Molnár Csaba, a Demokratikus Koalíció Platform alelnöke – aki kedden levelet írt Mesterházy Attilának a platform javaslatát ismertetve – ezt megerősítve kapkodónak nevezte a csütörtöki frakcióülés összehívását. Szerinte indítványuk egyike annak a sok száznak, amelyet a párt tagjai az MSZP novemberi kongresszusára készülve megfogalmaztak, így arról ott kell majd tárgyalni, nem a frakcióban.

    Mint mondta, Mesterházy Attila a napokban azt mondta, radikális változásokat szeretne az MSZP-ben. Ehhez – tette hozzá Molnár Csaba – radikális javaslatok kellenek.’
    http://atv.hu/cikk/20110921_gyurcsany_nem_szamit_frakcioszakadasra?source=hirkereso

    Mi a baja Mesterkéltnek?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  15. Aki ma hallotta Józsa MSZP-s képviselő beszélgetését Kálmán Olgával, megértheti, hogy a pártnak ebben a formában vége. Mert az, hogy Józsa úr elkezdi Gyurcsányt vádolni az ún. szociális népszavazás elvesztésével, egyesegyedül az ő nyakába varrja a 2010-es buktát – nos, ez olyan fokú begyöpösödöttséget, megújulásképtelenséget és a képviselők önkritikájának teljes hiányát takarja, ami a teljes reménytelenséget vetíti előre.

    Józsa úr után Hann Endre következett, aki kitett egy diagramot. Ezen érzékletesen látszott, hogy kis hullámzásokkal, de az MSZP népszerűsége folyamatosan lefelé megy a választások óta.

    E diagram láttán Gyurcsány teljesen jogosan fúj riadót. Mesterházynak pedig önként kéne távoznia, Gyurcsány nélkül is. Mert láthatólag a párt fennen hirdetett megújulásából egy szó sem igaz, még hajdani szimpatizánsait sem tudta visszaszerezni, nemhogy a szavazótábort gyarapítani.

    Nem hisztiznie kéne a frakciónak, hanem mélyen elgondolkodni. És távozni.

    Azt hiszem, igaza van Orbánnak, hogy az MSZP többé nem képes felállni. Így, ahogy van, ezzel a gárdával semmiképp.

    Csak az a baj, hogy nincs másik gárda.

    Józsa úr felháborodottan említette, hogy ez a hála Gyurcsány részéről, amiért nem szavazták meg a mentelmi jog felfüggesztését. Józsa úr csak azt felejti el, hogy ezért hála nem jár, mert csak azt tették, ami a kutya kötelességük volt.

    Megismétlem, hogy Józsa úr is értse: a kutya kötelességük.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (12 szavazatból)
  16. Nem tudok mit hozzátenni, csak izgalommal, idegesen, drukkolva várom a fejleményeket íGyurcsány javára. Nincs más karizmatikus vezetőnek való a baloldalon. Bajnait tisztelem, de ő távoltartja magát, mint független. Valahogy meg lehetne-e nyerni őt ? Ők ketten “fel tudnák forgatni” ezt az állóvizet, vagy minek nevezzem.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (9 szavazatból)
  17. Mesterházy nem azért pártelnök, mert ő a legjobb, hanem azért mert vállalta, hogy azt teszi, amit a vén megélhetési vezetők mondanak neki. Ezzel két legyet üthet egy csapásra. Egyrészt kiélheti hatalmi vágyait és nem mellékesen szép kis jövedelemhez is jut.
    Gyurcsány megszervezheti az új pártot, de jobban teszi, ha nem ő lesz a párt elnöke, nem ő lesz a párt miniszterelnök jelöltje. Ez utóbbi címre Bajnai lenne a legjobb, ő már bizonyította alkalmasságát és nemigen tudnak belekötni sem = tiszta. Ha Gyurcsány bármilyen vezető szerepet vállal az új pártban, akkor nem túl sok esélyük lesz arra, hogy kiemelkedő eredményt érjenek el. Utálják őt annyian, hogy ne legyen túl nagy szavazóbázisuk. Ebben az esetben a Jobbik csapata erősödne még jobban és az ország átmenne fasisztába!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (7 szavazatból)
  18. Az MSZP jelenleg egyszerűen SEMMI a FIDESZ előtt.
    Ott rúgnak beléje ahol tudnak , mindenféle retorzió nélkül. Ez így megy már hetedik éve.
    Az MSZP.-nek vége…ő maga akarhatta így ? nem tudható. De vége.
    Egyszerűen kell valamit csinálni , fel kell venni a kesztyűt ! Mert amit az ú.n. ” Liberális Baloldal ” vagy kiafene csinál , az semmi. Akkor inkább ne is legyen .

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  19. Szóval ez az amiről beszélek! Mi a francnak kellett most kitennie magát Mesterházy arroganciájának. Miért szaladt bele ebbe a pofonba. Nekem az az érzésem, hogy Gyurcsány a végletekig provokatív személyiség. Rengeteg jót mond, tesz is elég sokat a pártért, de ez a provokálási mániája halálra dühíti, még a szimpatizánsait is. Ő boldogtalan, ha naponta kukoricára nem térdepelteti a pártját. Már öszöd után be kellett volna látnia, hogy ez nem járható út, nem szaros gyerekekkel van dolga és egyébként a bölcsek kövét sem hordozza a zsebében. Egy szóval provokatív, túlságosan direkt, miközben látható, hogy ezzel a társasággal, csak nagyon óvatosan, csavaros észjárással és főként indirekt módon lehetne valamire menni. Itt valóban áll az az állítás miszerint többet ésszel, mint erővel!!!Valami csábítót fel kellene villantani, de a következő kormányra itt soha nem látott csődhalmaz, veríték és könny vár. Ki a fenének hiányzik ez? Jómagam egyre jobban hajlok arra, hogy Orbánt hagyni kell, hogy az ő kis meccsét játsza végig, mert igazán bukni, csak akkor tud. Már írtam róla, nem nagy segítség az országnak, ha teszem azt holnaptól megint az ellenzéki székből fog kurjongatni, lázítani. Nem, ez nem megoldás. Neki véglegesen el kell tünni a politikából és természetesen galád tetteiért vállalni a felelősséget.Én tényleg drukkolok Gyurcsánynak, csak az a bajom, hogy egyre fogy a reményem vele kapcsolatban.Egy valóban tisztességes demokratikus párt élén mindenkép helye lenne, de miniszterelnöknek jelenleg csak Bajnait tudnám elképzelni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (12 szavazatból)
  20. cornelius: “Csak az a baj, hogy nincs másik gárda.”
    .
    Már hogyne lenne! Többen is alig várják, hogy színre léphessenek. (Megteszik, ha lesz hely a porondon.)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  21. Ha ez így van akkor ez a csapat kukába kerül aztán irány a szeméttelep!!!!!!
    Nem kevésbé sz@rnak ránk mint a fide SS !!!!
    Ó már megint a pénz és a pozíció , hogy fulladnátok bele, az ég szippantana fel benneteket egy darab felleggel meg a fityesszel együtt.

    Mehetünk magunk kivívni a szabadságunkat.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  22. Kedves proaktiv

    Megírnád nekünk ki(k) az(ok), akik színre léphetnek?
    Mert hirtelen senkit sem látok :)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  23. miaszösz 2011. szeptember 21. szerda 20:54
    «Egy másik testület azt vizsgálná, hogyan került kétmilliárd forint közpénz $vájci magánszámlára. “Hogy Orbán Viktornak egy szava sincs ehhez, az baj, de még nagyobb baj, hogy a mi pártunknak sincs”.»
    .
    A forrásmegjelölés lemaradt. Pótolnád?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  24. sedona
    A sok lenézett és sértett fiatal, és a még nem közismert aktív szimpatizánsok, akik tennének a baloldalért, ha lenne hol és lenne kivel. Figyeld meg, ha meglesz a kezdőlépés, megjelennek a színen az eddig háttérben tevékenykedő, értelmes és elszánt segítők is.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  25. Most már csak tényleg egyetlen egy lépés tehető, szétválni békességben és két baloldali formációban , szoros szövetségben de más ideológiai fegyvertárral felkészűlni a választásokra!
    A választások sikere eldönti a további lépéseket.

    Ezek után azt a formációt választhathatja minden baloldali aki neki szimpatikusabb…………., s remélhetőleg többen lesznek mint a fidesz.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  26. Jade – ne kímélj, állj elő a farbával, milyen csábítót kellett volna még ajánlani a möszöpö vezetőségének?! Hogy nyugodtan hazudozzatok tovább úgy, mint eddig? Hogy tegyetek továbbra is úgy, mintha Orbán nem is létezne?! Hogy nyugodtan bújjatok a hátam mögé, és annyi kést döfködjetek belém, amennyit akartok?
    Könyörgöm, áruld már el, mi lett volna az az “eszes” megoldás, ami eredményes lett volna…
    Gyurcsánynak a kisujjában több ész van, mint amennyi a teljes MSZP-ben, meg Orbánban együttvéve sincs.
    Az pedig nem tűnik fel, hogy Bajnai pont azt csinálta, amit Gyurcsány útmutatott nekI, miután ledöfte a möszöpö vezetése? Ha eddig nem tudtad volna, arra a kormányfő váltásra kizárólag birkaország birka népe miatt volt szükség, hogy hagyják végre abba az utcakőfelszedéseket. Ha már oly agyalágyultak, hogy évi háromezer forint vizitdíj helyett inkább a százszorosát akarják majd fizetni, hát legyen, de ne azonnal, hanem majd csak egy év múlva… Gyurcsány mentette meg pénztárcánkat átmenetileg azzal, hogy Bajnai hajlandó volt azt csinálni, amit megbeszéltek.
    Mellesleg pedig, ha akkor nemcsak kormányfő váltás van, hanem rendkívüli választás, akkor valszeg nincs meg az orbánkétharmad, viszont a möszöpös elvtársak sok hónappal korábban kipottyannak bizottságokból, igazgatótanácsokból, ami sok tízmilliócskával csökkentette volna mellényzsebükben rejtőzködő bankszámlakivonataik egyenlegkimutatási számait..

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  27. csatt >>>>>>>>>>lakozom! :)
    2011. szeptember 22. csütörtök
    11:29
    Remélem GyF időzítései optimálisak!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  28. @Geyza! Miféle hetedik? 9. Minimum! 2002-ben kezdődött. Ha csak nem folytatódott. És az mszp pedig tovább adta a rúgásokat. Az egyetlen probléma, hogy a saját választóinak. És erre nincs bocsánat.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  29. Jade: “Szóval ez az amiről beszélek! Mi a francnak kellett most kitennie magát Mesterházy arroganciájának. Miért szaladt bele ebbe a pofonba. Nekem az az érzésem, hogy Gyurcsány a végletekig provokatív személyiség.”
    .
    Ez is helyes megfigyelés. Ami igazán fontos szerintem, hogy Gyurcsány maga a kudarc. Senki, még a fanatikus hívei sem tudnak semmi konkrét sikerről beszámolni, amit a sportminisztersége óta elért volna.
    .
    Medgyessy Péternek mennie kellett, ezt mindenki tudta, őt a nagymamám is képes lett volna megpuccsolni. 2006-ban még emlékezett valamennyire az ország arra, kicsoda Orbán Viktor. Az összes ismerősöm (egy kivételével) a fidesz ellen szavazott, és nem az mszp-re.
    .
    Gyurcsány hat év alatt mást sem tett, csak kapkodott, védekezett, harcolt az ármány ellen. Siker? Nulla. Bajnai egy év alatt többet ért el.
    .
    Mind a szociális, mind az mszp-s szavazásnál teli arccal rohant bele a pofonba.
    .
    Gyurcsány maga a sikertelenség. Azért hisznek benne a hívei, mert karizmatikus. Ez egy adottság, ami független attól, hogy valaki mit tud védhezvinni és mit nem. Ő abban jó, hogy beszél, és vannak, akik szeretik hallgatni. Bevallom, én is szeretem hallgatni, mert alapvetően jól látja a dolgokat.
    .
    Csak hát ide ez nagyon kevés.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -2 (4 szavazatból)
  30. A minap a gödöllői műveldési házba GYF-nek sikerült kb. 200 ( azaz: kettőszáz) embert mozgósitania.
    OK. Én GYF hívő vagyok, és a forrásom nem az.
    De akkor legyen 400 ( négyeszáz) fő, aki megjelent GYF előadásán.
    ?
    Sirjak?
    vagy nevessek?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  31. A másik ujjatok szopogassátok! Értsétek már meg végre!
    BAJNAI NEM VÁLLALJA ! VILÁGOS ?
    Mindenütt leírjátok százszor, hogy Bajnai így, Bajnai úgy.
    Hányszor kell titeket leszarni, hogy 1x megértsétek?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  32. Pontosan úgy van, ahogy Gonoszka írja!!!

    Arra a kérdésre, hogy 2014-ben visszatér-e a politikába, Bajnai Gordon azt válaszolta, hogy nem tervez ilyet.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  33. Szerencse, hogy a történelmi akciók nem a mi posztjainkon múlik, különben azt írnám, hogy tényleg megérdemeljük Ovit és bandáját. :)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  34. Oktober 3-an lesz Gyurcsany Ferenc ugyeszsegi meghallgatasa! Nagyon sietos…..

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  35. múlnak >>>>>>>>>jav. bocsi!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  36. Maeldron
    Néha az az érzésem, nem ugyanabban az országban élünk. Én egészen más történéseket éltem át.
    Gyurcsány, bárhol szólalt meg, bármilyen témában, kristálytisztán, mindenki számára világosan fejtette ki, mi a teendő. Egyetlen jegyzett közgazdász nem emelt tervei ellen kifogást. A fideszesek persze igen, no de azokat rajtunk kívül sehol nem jegyzik. (Az egyedüli valamirevaló – Varga – nem közgazdászként funkcionál, nehogy beleszólhasson Orbán barmolásába, de akkor ő se tudott észérveket felhozni Gyurcsány ellenében.)
    Orbánnak nem volt más választása, mint az utcakőfelszedés, gyújtogatás, országmegbénítás. Sztrájkok ezred annyi megszorítások hallatán, mint amik mostanság zajlanak, ám most lapít Gaskóval az élen mindenki, aki akkor hőbörgött.
    Szerinted volt egyetlen olyan napja Gyurcsánynak, amikor nem az Orbán általi rombolást kellett előbb eltakarítani?
    Persze, egyszerű lett volna lecsukni az egész bagázst, lett volna rá törvényi alap, csak nem volt kikkel végrehajtatni. Ugyanis akkor már minden helyen Orbánhívők pöffeszkedtek.
    Mondd, Maeldron, miért teszel úgy, mintha Gyurcsány zavartalanul tehette volna a dolgát, és csak tőle függött, hogy mit csinál? Hol voltál, mivel mosták át az agyad, hogy meg sem említed, úgy teszel, mintha nem lenne annak semmilyen szerepe a történésekben, aki miatt semmit nem lehetett megvalósítani?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  37. Gyurcsány Ferenc azt mondta, 2012-ig próbálkozik.Most van a végjáték, legyetek türelemmel. Gyurcsány Ferenc nyilván nem próbálkozna, ha nem lenne esélye.Ennek az esélynek a mértékét mi nem látjuk kívülről. Ne dőljünk be a hivatalos MSZP-s kijelentéseknek, azok az esély mértékét nem tükrözik, csak azt tükrözik, hogy az MSZP egy része, “hivatalos” része Gyurcsány ellen van. De ezt tudjuk pl. Öszöd óta, ebben semmi új nincsen.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  38. Szerintem is ez a végjáték – de azért még benne van a pakliban, hogy ugyan osztódik az Mszp – de nem kizárt a kettős tagság Azaz nem biztos, hogy anyázva fognak elválni. A novemberi kongresszus előtt tiszta helyzetet teremt ez a lépés -és szerintem ott osztódni fognak. Ha ezt (és a háttéren való békés megosztozást) megakadályozzák, nem hagynak más utat Gyurcsánynak, minthogy megint a tagságra támaszkodva megkerülje a vezetőséget és az EGÉSZ pártot nyúlja le. Azaz nagy esélyét látja 2012-re egy előre hozott választásnak.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  39. Gyurcsány azt mondta, “Orbán bukása után szerepem lesz a demokrácia helyreállításában” Hogy ez mikor lesz és milyen szerepe lesz, azt nem tudjuk, de még ő sem tudja. Sem a bukás idejét sem a saját szerepét.Teszi amit tehet, a “dolgát”.Nyilván nem tud sok okkal másképp tenni, többet tenni, különösen ha olyan nagy a személyének elutasítottsága. Hála a Fidesznek. és a személyét az MSZP-vel azonosító kommunikációnak.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  40. “Néha az az érzésem, nem ugyanabban az országban élünk. Én egészen más történéseket éltem át. Gyurcsány, bárhol szólalt meg, bármilyen témában, kristálytisztán, mindenki számára világosan fejtette ki, mi a teendő.”
    .
    Mint azt magam is írtam, szépen tud beszélni, és a többi mszp-s politikushoz képest viszonylag kevés hülyeséget mond. Az MSZP soraiból nála kevesebb hülyeséget csak Lendvaitól hallottam (ő az egyetlen abból a garnitúrából, aki jó valamire). Nem azzal van baj, amit Gyurcsány mond (általában).
    .
    “Egyetlen jegyzett közgazdász nem emelt tervei ellen kifogást.”
    .
    Ha Bokros Lajos nem számít “jegyzett közgazdásznak”, akkor valóban nem, kivéve azt a 10-20 szerzőt, aki az ÉS hasábjain folyamatosan kritizálta. Azt kell mondjam, teljes joggal.
    .
    Azt kellene megérteni, hogy Gyurcsány Ferenc bukott miniszterelnök. Nem leváltották, hanem le kellett mondania. Pedig nagyon, de nagyon nem akart lemondani. Legalább annyira bukott, mint az elődje. Hozzá képest Horn, Bajnai, de Orbán is százszor sikeresebb.
    .
    Horn végigcsinálta a Bokros-csomagot, Bajnai meg tudta szorongatni az mszp-t, Orbán pedig két választási vereség után talpon maradt, háta mögött az egész párttal. Ehhez képest Gyurcsányt támogatja az MSZP kb. negyede, és néhány tízezer fanatikus tüntetésre járó. Aztán ennyi.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  41. Maeldron – nem tudom eldönteni, hogy őszintén vagy ilyen – vagy teszed magadat?
    Horn NEM csinálta végig a Bokros-csomagot, beijedt – és ezért fogadta el Bokros lemondását, aki így már nem volt hajlandó folytatni. Ez is a jelenlegi vezetőség nagy részének “köszönhető”
    Egyetlen UNIÓS közgazdász nem emelt kifogást Gyurcsány/Veress tervei ellen – és az ország centire kiszámítva le is írta azt a konvergenciás pályát,
    ami fellendítette volna utána (kedvenc példám erre a kettesbe való visszakapcsolás az emelkedő előtt – a másik meg a lázas gyerek hűtőfürdőbe dugása – csak ezt a gyereket uszította a másik szülő, hogy tüdőgyuszit akarnak vele okozni).
    ELŐRE kiszámított kockázata volt a gazdaság lehűtésének – viszont SENKI sem számolt előre egy 80 éve nem látott mértékű gazdasági válsággal.
    Gyurcsány MÁSFÉL! év alatt levitte a hiányt 10 %-ról 4 %-ra, és olyan nagyon nem kellett beledögleni – főleg ha Orbán ámokfutásával vetjük össze.
    Bajnai egy nagyon nehéz helyzetben azt TARTOTTA! (Orbán meg sokkal jobb helyzetben elcseszte)
    Teljesen igaza volt Gyurcsánynak: JOBBAN kormányzott és demokrata maradt.
    Amit az is bizonyított, hogy volt ereje lemondani a hatalomról. Orbán EZT soha a büdös életben nem fogja tudni utána csinálni!
    Mi meg Orbán alatt napról-napra rosszabbul élünk! A narancsleves agymosás hatása meg kezd elpárologni és a nép kezd a hidegvizes leöntésektől egyre jobban kijózanodni.
    Már nem sokáig lehet őket ilyen altatásokkal narkózisban tartani, mint amit te is itt előadtál!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  42. “Egyetlen UNIÓS közgazdász nem emelt kifogást Gyurcsány/Veress tervei ellen”.
    .
    Tegyük fel, hogy így van (egyébként nem hiszem, és máshogy emlékszem). Ebben az esetben csak az “UNIÓS” közgazdász ért hozzá, és az összes magyar közgazdász hülye?
    .
    “Gyurcsány MÁSFÉL! év alatt levitte a hiányt 10 %-ról 4 %-ra”
    .
    Na, és ki vitte fel 10%-ra?
    .
    Az a baj, hogy Gurcsányt Orbánhoz akarod, akarjátok hasonlítani. Orbán tragédia, sorscsapás, rettenetes nagy baj az ország számára.
    Az, hogy van valaki, aki nem olyan szörnyű, mint ő, nem lesz jó miniszterelnök a szememben.
    Márpedig az Orbán kontra XY választás az idióták és a gondolkodó emberek között dől el. És az idiótákat nem érdekli, hogy milyen a miniszterelnök teljesítménye. A másik tábor viszont részben az alapján dönt. Részben Orbán ellen szavaz.
    Most az történt, hogy a nem idiótáknak annyira elege lett az MSZP-ből, és ez nagy részben Gyurcsánynak is köszönhető, hogy nem mentek el szavazni a fidesz ellen. Nem az idióták szavaztak többen, hanem a másik táborból szavaztak kevesebben, mert nem volt kire.
    (Volt, mert az MDF-re lehetett szavazni, és ha Retkest nem veszik magukhoz, szerinte bejutottak volna).

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)

Írja meg véleményét!

 
Kapcsolódó cikkek

Gyurcsány: a rombolás miniszterelnökének mennie kell! 2011. szeptember 22. csütörtök | AN

A Fidesz durva megszorításai fájni fognak 2011. szeptember 17. szombat | AN

KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos