Ronai and Ronai
AMERIKAI

Kertész Ákos-ügy: segítünk, mivel kellene szembenézni 2011. szeptember 2. péntek 22:24

  • Hozzászólások(114)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Kertész Ákos-ügy: segítünk, mivel kellene szembenézni

New York – Kertész Ákosnak, az Amerikai Népszavához írott nyílt levelére többen úgy reagáltak, hogy nem értik, mivel kellene szembenéznie a magyaroknak. Segítünk felébreszteni az emlékezetüket: tavasszal New Yorkban járt Grüner Miklós, aki az egyik legismertebb holokausztról szóló fotón szerepelt, és háromrészes interjút adott az átélt borzalmakról az Amerikai Népszavának. Kérünk mindenkit, hogy nézze végig a három részt, és utána gondolkodjon azon, van-e megbánnivalója a magyar nemzetnek, és rendjén van-e, hogy napjainkban ugyanolyan antiszemita légkör alakul ki Magyarországon, mint amilyen megelőzte a holokausztot.

1. rész

2. rész

3. rész

VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 3.9/5 (32 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +7 ( 37 szavazatból)
Kertész Ákos-ügy: segítünk, mivel kellene szembenézni, 3.9 out of 5 based on 32 ratings

Címkék:, , ,

  • Hozzászólások(114)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

114 Reader’s Comments

  1. Mit vártok azoktól a zemberektől megbánást, bocsánatkérést, akik orbán és a Nagy Magyar Nemzet szellemáben élnek? Szerintük a nácizmus bűneiért a Dicső Magyar Nemzet nem felel, mert német megszállás alatt volt. Aki evvel ellentétes véleményen van, az nem igazi Magyar. Van egy olyan fasiszta miniszterelnökünk, és több olyan fasiszta, vagy náci pártunk pártunk, akik semmiért nem vállalnak felelősséget, sem a múltért, sem a jelenért, sem a jövőért. Nem kell szépíteni a dolgokat, a Magyar Nemzet jelntős többsége zsigerből hitvány, nincs erkölcsi felelősségérzete a múltbeli és jelenlegi tetteiért sem.
    Ma is itt ül lomhán, petyhüdten,
    Fejét, jussát, szívét kobozzák
    S ha néhányan nem kiáltoznánk,
    Azt se tudná, hogy őt pofozzák.
    Amíg nem számol el multjával, nincs jövője sem Igaza van Kertész Ivánnak!
    Ezért a népért ugyis is mindegy,
    Ebsorsot akar, hát – akarja.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (32 szavazatból)
  2. Aki valaha is jogosnak tartotta azt az igényt, hogy a zsidók kérjenek bocsánatot Krisztus keresztre feszítéséért, az most ne mantrázza azt, hogy ő maga nem volt felelős a holokausztért.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (55 szavazatból)
  3. Nem én voltam… mi közöm hozzá… olyan nem is volt… amúgy is, megérdemelték… azóta is csak mások lehúzásából élnek… én amúgy nem vagyok náci, de drábik jános a szellemi hátterem…

    - Téboly.

    Vagy négy hónapja, mikor még éppen magyarsztánban voltam, az “utca emberét, egy harmincas, kimondottan jó vágású, jó módúnak látszó pasast hallhattam erről a témáról. Nappal, nagy hangon következőt mondotta a qrvájának, akivel amúgy kedélyesen, kézen fogva sétált:

    “… deportálni kell hát mind, mert ezek itt élősködnek az országon, és amúgy is, ezt érdemlik…”

    (a rib…nca meg nagyon okosan bólogatott hozzá)

    Na, hát ide a bökőt, hogy nem az újnyilasokról, vagy az orbán- fále maffia összes tagjáról beszélt…

    Szóval, zsidók kiirtásáról, deportálásáról, kirablásáról immár nem ciki nappal, hangosan az utcán beszélni. Már évek óta. Sőt…

    Régebben ezért oda szóltam, főleg az egyetemen, egy- két alkalommal trágárkodás lett az eredménye (részemről is), de most már értelmetlen lenne.

    Nem lehet “odaszólni” egy egész társadalomnak.

    Az egyetemeken is ugyanez megy már, és a kutya nem figyelmezteti a sok szemét prehumánt. A tanárok is annyiban hagyják immár (úgy 8 éve még nem így volt…).

    Többek között ebből az állat alatti általános őrületből is elegem lett, ez az egyik oka, amiért léptem magyarsztánból, és nem is megyek többet vissza életvitelszerűen, ha lehet.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +21 (59 szavazatból)
  4. Te rohadt, magát “sapiens”-nek álcázó, élő gyalázat!
    .
    Te csak a . h o m o . b e s t i a l i s* . nevet érdemled meg a bejegyzésed alapján, amely egyébként azt is bizonyítja, hogy az egyház(ad) 2000 éven keresztül antiszemitizmussal fertőzte az agyatokat.
    Kommentárod Kertész Ákos 100%-os igazságát támasztja alá…
    .
    *A hasonlatért elnézést kérek az állatoktól.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (45 szavazatból)
  5. Tudjátok mit!? Nekem nincs kedvem végignézni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (15 szavazatból)
  6. Végignéztem, és szégyenlem magam h ogy magyarnak vetett ki a sors. Őseim és jelenlegi kortársaim szégyenletes viselkedése gondolkodása a hozzászolók némelyikével együtt mocskos, undoritó, gyalázatos.Megtörtént, megcsinálták, megcsinálnák ma is. Nekem ezek nem honfitársaim. Vagy már én nem akarok ezek között magyar lenni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +20 (60 szavazatból)
  7. Kedves ismeretlen Társak!
    Színvonal és magatok érdekében ne “Te rohadt, …” és hasonló hsz-eket ne írjatok.
    Tudom, hogy néha fel tudnátok/tudnék robbanni egyes hozzászólástól, de azzal vagyunk jobbak, hogy nem hagyjuk magunkat provokálni.
    Szép napot mindenkinek. :-)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +18 (30 szavazatból)
  8. Csak ma olvastam a bejegyzést és a kommenteket.
    Amit írnék bakfitty és egyasokközül hozzászólásához, már megtették előttem többen, a sokadik ismétlésnek nincs értelme.
    A válaszolók minden szavával egyetértek, mást én sem tudtam volna írni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (16 szavazatból)
  9. A magyarnak hiába beszélsz tényekről, hiába idézel a történelem tényeiből, szemtanuk emlékezéseiből, de akár tanítók, tanárok, politikusok, papok, professzorok, nemzetközi tekintélyek megnyilatkozásaiból, az átlag magyar felfogása minden kérdésben kész a válasszal: Na és? Mindenki hazudik! Le van sz..va! Azt mondja, hogy az a fontos hogy legyen mit enni, inni, legyen fedél a feje felett, és legyen a közelben egy bige! A többi úgy is hazugság!

    A magyar sajnos tanulatlan, műveletlen, gyanakodó, és ennek ellenére könnyen félrevezethető. A magyar népnek nem használt hogy 1945 ig 60 % os volt az analfabétizmus, hogy 24 % a magyarnak élt csak fürdőszobás lakásban, egyháznak, földesúrnak kiszolgálója volt, és a magyarok nagy része nincstelen bérmunkás volt. Még a tanultabbak is többnyire egyházi oktatást kaptak, fejüket mesékkel, hiedelmekkel tömték és olyan elvek és emberek tiszteletére nevelték, akik minden alap nélkül viseltek hivatalt. A magyar ember előtt mindig gyanús, és egyre gyanúsabb a vezető, az elöljáró, mert századok óta látja, hogy ilyen hitvány és érdemtelen előrejutások sehova sem vezettek.

    Ezért történhetett meg 1945 előtt, – hogy Európában egészen egyedülálló módon – a zsidók deportálásában és kivégzésében, a kiüresített zsidók lakásainak elfoglalásában a magyarok tevőlegesen részt vettek.
    Tömören és röviden: A magyar állampolgárok egy része tevőlegesen közreműködött a zsidók begyűjtésében, bevagonírozásában, és gyakran a kivégzésében is.

    Ezt más fasiszta befolyás alatt álló országban nem tapasztaltuk sehol, mert ott a német vagy a helyi katonai alakulatok végezték el ezt a piszkos tevékenységet.

    Ami Izrael helyzetét, helyét, és a zsidók tevékenységét világszerte illeti, a hozzászólások némelyikéből világosan kiderül, hogy ismerethiány, rosszindulat, irigykedés, és a taplónyi butaság pusztít sok fejben. Ezekkel nem lenne érdemes foglalkozni, de a magyarok fentebb említett tulajdonságai miatt valós a veszély, hogy a buták és befolyásolhatók elfogadják a komplett hülyeségeket is!

    Tessék csak megnézni jelenlegi kormányunk pozícióba kerülését, és országunk elindulását a fasizmus felé! Ezt egy fejlettebb intelligenciával rendelkező néppel nem lehet megtenni!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +24 (58 szavazatból)
  10. Itt lehet velemenyt mondani?! Itt sirni, zokogni kell .Itt a lelki fajdalmat nem szabad sarokba szoritani!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +20 (34 szavazatból)
  11. Érdekes,hogy “sapiens” kommentárjához eddig – rajtam kívül – senki nem fűzött megjegyzést, pedig abban hatalmas vallási és történelmi hagyományok rejtőzködnek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -2 (22 szavazatból)
  12. Elborzaszt a múlt, és a kibontakozó jelen.A jelen, ahol némelyik ember(????) attól érzi nagyobb magyarnak magát, ha egy jót (???) zsidózhat!
    Aki szól ellene, az a kisebbség,akit letorkolnak, és nem magyarnak minősítenek.
    Szégyen az országra, szégyen a politikusokra, hogy idáig hagyták zülleszteni az országot.
    De a legnagyobb szégyen az, ha szó nélkül hagyjuk!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +21 (39 szavazatból)
  13. … anyámat a magyar politikai rendőrség nyomozói tartoztatták le , mert baloldali volt (maradt is) . Kínzások és vallatások alatt derült ki , hogy a szadizás nem elsősorban a baloldaliságának szólt , hanem a zsidóságának . Aztán innen rövid úton – anélkül,hogy akár csak egy némettel is találkozott volna – Auschwitzba vitték . Ott az első német maga Mengele volt … élet és halál ura . 1945 óta semmilyen magyar kormány hivatalosan és egyenesen , világos szavakkal nem követte meg őt , s egyáltalán a magyar zsidókat az átéltekért . A kárpótlással ne jöjjön nekem senki , ezzel nincs elintézve a dolog . Nem is lesz a közeljövőben ahogyan látom . Az akkori szemlélet jottányit sem változott … tisztelet a kivételeknek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +18 (40 szavazatból)
  14. Kedves Gyuri!

    Egyetértek veled!!!!! Valamikor én szorgalmaztam,hogy települjünk vissza ebbe országba, de már régen másként gondolom. Szerencse, hogy van visszaút!

    Más: Szerintem is a trágár beszédet el lehetne felejteni, mert azzal mindenki saját magát minősíti!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (23 szavazatból)
  15. Kedves Gyuri!

    Egyetértek veled!!!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (11 szavazatból)
  16. Ösztönszint áhítani és elvenni a másét nem előállítani, megtermelni, megérdemelni. Aki erre nem képes érzi a saját értéktelenségét. Jön egy “politikus” és azt mondja: nem te tehetsz erről, elrabolták tőled!
    Kitutat kínál az igazsággal való szembenézés elől! Nem tanulni, tisztességgel dolgozni kell, hanem elvenni, kreált sértések mentén sárba taposni a másikat és elpusztítani az élő lelkiismeretet! A legaljasabb ösztönök világa ami kibontakozik Magyarországon!
    Aki nem ezt mondja a hazaáruló, zsidó, kommunista a regnáló kormány sugallata szerint, igazolva a saját aljas tetteiket és meg van oldva az élet és az ország felvirágoztatása!
    Ez egy 21. századi törökdúlás a saját elbutított honfitársaink felhasználásával de ők majd ezt is másokra fogják amikor az életük egyre nehezebb lesz és véletlenül sem ismerik el a bűnüket, hogy ide juttatták az országot! Orbán nagy bűnt követ el.
    Ez az ország történetének egyik legsötétebb korszaka lesz visszatekintve!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (26 szavazatból)
  17. Én nem érzem magam bűnösnek, mert nem követtem el semmit. Csak azért érezhetem magam bűnösnek, amit elkövetek, elkövettem. Ez így van és így is lesz.

    A holokauszttal kapcsolatban pedig azt kell mondanom és kívánom, hogy egyszer, majd az unokám csak lábjegyzetben olvashasson róla a törénelem könyv egyik félreeső lapján.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (15 szavazatból)
  18. Sapiens,
    Jezus egy volt az emberek közül, milliók közül, akiket megöltek.A történelemben nagyon sok kiválóságot megöltek. Csak a te keresztény agyadban van Jezusnak kitüntetett szerepe, mert hívő vagy és azt gondolod Jezus Isten fia. Másrészt Jezus zsidó volt, csak” kikeresztelkedett”. Az antiszemitáknak a zsidó nem érték, a holocaustban nagyon sok, Jezushoz hasonló emberi gyöngyszem halt meg.Hát akkor mi a baj? egy zsidóval kevesebb!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (21 szavazatból)
  19. Kommentet írok magamhoz:
    Kedves Geyza :
    Rosszul emlékszek mert egyszer találkoztam egy ” Made in Israel ”
    felirattal:
    Történt hogy a kezembe került véleményezésre egy olyan készülék , ami
    arra való hogy egy kamion elejére felszerelve laser-radaros távmérés
    segítségével folyamatosan vezérelve elektronikájával a kamion fedélzeti komputerét , az előre beállított távolságot tartsa az előtte haladó kamionhoz képest.
    Ezt a ketyerét valami angol-olasz-amerikai-taiwani vagy kitudja még milyen országbéli konzorcium állította elö.
    De belül , a leglényegesebb alkatrész , a kettős nagyteljesítményű impulzzus-laser jeladó és a hozzátartozó detektorok a következtő feliratot viselték :
    ” Kifejlesztve és gyártva Izraelben , a következő izraeli szabadalmak alapján…etc..etc.. “

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (18 szavazatból)
  20. Addig rendben van, hogy “nem én voltam”, de a “mi közöm hozzá” már nem, mert egyszer már mindenkinek szembe kellene nézni a valósággal. Megengedhetetlen a történelemnek a hamisítása és ezt nem csak a holokauszt kérdésére értem. Egy sereg más eseményben is a valóságtól, a kutatások eredményeitől teljesen elrugaszkodott dolgokat adnak be az embereknek. Felháborító a népbutítás, ami folyik és gondolom az “új iskolarendszer” is ezt fogja szolgálni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +12 (26 szavazatból)
  21. Sicc
    Minden szavaddal egyetértek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (14 szavazatból)
  22. Sicc,indenhez.
    nagyon lényeges dologra tapintottál.Igen, mindenkinek köze van hozzá.A Holocausthoz is meg mindenhez. Különben nem ember, hanem állat.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (17 szavazatból)
  23. Jehu,
    te is nagyon jól érveltél..bár aki antiszemita, arra nem hatnak az érvek. Antiszemitának, Izrael ellenesnek lenni identitás,Különösen az arab terror szervezetek és az őket manipuláló, támogató arab államok….a problémák megoldása helyett.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (15 szavazatból)
  24. A magyar nemzet tagjának tartom magam, és kikérem magamnak, hogy ezeknek a szörnyűségeknek az elkövetésével gyanúsítsanak. Azokat a bűnöket magyar és nem magyar emberek követték el, és nem a magyar nemzet. Mivel kellene nekem szembenézni, ismerem a történelmünket, de az elkövetők már nem is élnek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (26 szavazatból)
  25. Kell nekünk egy állam – ahogy BL is írta – mert idegenek vagyunk saját szülőföldünkön!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (16 szavazatból)
  26. Meglehet, én vagyok a funkcionális analfabéta, de én Sapiens szavait egészen másképp értem: nevezetesen, hogy ne hárítson senki, aki valaha is egyetértett a vulgár-zsidózással!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (15 szavazatból)
  27. Sajnos kevesen tudják, hogy az egész holokausztnak az alapja nálunk kezdődött
    A németek a háború elött még azzal számoltak, hogy a zsidóságot egy un zsidó tartományba telepítik ( galícia) amivel a kor viszonyai közül nem igazán lógtak ki
    ( ld. SzU-ban a zsidó szszk amit valahova a távol-keletre telepítettek)
    Aztán amikor az ukrán hadműveleti területekre a magyar hatóságok kitelepítettek többszázezer részben magyar állampolgárságú zsidót, akkor kezdődtek a problémák.
    A németek már a magyar kormánynál interveniáltak, hogy az utakra kitett gyakorlatilag élő útakadályokat távolítsák el ( vigyék vissza) mert akadályozzák a gépesített csapatok előremozgását. Horthyék persze a fülük botját sem mozgatták, amire az SS egyik ezredese akként reagált, hogy katonai szükséghelyzet címén agyonlöveti mind. Ebben a műveletben nemcsak az SS hanem a Wehrmacht és a M.Kir. Honvédség alakulatai részt vettek és az ukrá nacionalistáknak is igen tetszett a saját zsidóikra vonatkoztatva. Mivel ez a tömeggyilkosság megtörtént anélkül, hogy ez a német vezetésben bármi ellenszenvet váltott volna ki, kezdődött a terv továbbfejlesztése.
    Csak ekkor jött az ötlet a zsidók tömeges likvidálására, mert eddig a galiciai zsidó gau ( rezervátum) volt a birodalom hiteles terve.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (14 szavazatból)
  28. És még egy dolog…általánosítani nem szép dolog. És meg kéne esetleg próbálni azokon az embereken segíteni akik most rászorulnak nem a 60 évvel ezelőtt történteken rágódni szerintem. Ilyen erővel akkor senki se beszéljen a Törökökkel, mert kiírtották Magyarország nagyrészét, + Tatárok, Labancok, stb…Szerintem a jelen és a jövő számít, nem lehet a mostani lakosság rovására írni mi történt a múltban, mert semmi köze hozzá…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (14 szavazatból)
  29. Bizonyára észrevettétek, hogy a kommentjeimben sokszor ajánlok irodalmat.
    Most is.
    az egyik: Corrie ten Boom: A menedék c. könyve.
    Egy holland családról szól, illetve az egyik túlélő tagja írta meg a könyvet. Nem voltak zsidók, csak segítették és bújtatták az üldözötteket. És elfogták őket, és koncentrációs táborba kerültek, Ravensbrückbe.
    Mert keresztényekként követték a krisztusi parancsot: aki egyet befogad, engem fogad be.
    Kit? Az üldözött felebarátját. Ők megélték a poklot, és belehlatak, egyedül Corrie menekült meg.
    Minden kereszténynek így kell gondolkodnia. Nem vonz a mártírság, de ha kell, inkább meghalok, mint olyan országban éljek, ahol létükben fenyegetettek lehetnek ennek az országnak egyes állampolgárai. Ezt nagyon komolyan írom.
    Én sem éltem a hoilokauszt idején. De úgy érzem, igenis van tartozásunk zsidó nemzettársainkkkal szemben.
    Büszke vagyok rá, hogy egy hosszú, heidelbergi beszélgetésünk után zsidó barátnőm azt mondta: most már másképp tekint majd a keresztényekre.
    Azok, akik zsidóznak – és közben kereszténynek gondolják magukat – a Biblia és Krisztus legelemibb parancsa ellen vétenek.
    El kell majd számolniuk minden tettükkel és szavukkal, mint ahogy nekem is.
    Akkor is, ha most kiröhögnek érte.
    Ja, és hogy mi a másik könyv?
    Ray Julianna: Jövevények és vándorok c. könyvecskéje.
    A keresztény könyvesboltokban érdeklődhettek utána.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +13 (15 szavazatból)
  30. Szegény édesanyám, 1944-ben velem terhesen a Terézvárosi Róm. Kat. Plébániánál (Nagymező-Király- utcai templom) {nagy}apai engedéllyel – mivel, úgymond itt már élet,halálról lévén szó – sárga csillaggal a ruháján beállt az “átkeresztelkedők” hatalmas sorába. A sor egészen a Teréz körútig ért ott kissé elfordulva ért véget…
    Álltak, álltak a szerencsétlenek csodára várva. Az nem jött, azonban jöttek a járókelők, akik különféle trágárságokkal és szemrehányásokkal illették a puszta életükért várakozókat, mint például: “…Most itt álltok, bezzeg amikor az Úrjézust keresztre feszítettétek, akkor nem voltatok így megijedve…!”
    …Vagy, arra jött két suhanc – ma talán tisztes (fideszes) nagyapák – az egyik hangosan röhögve így rikácsolt, anyámra ujjal mutogatva: “… Figyeld lesz itt egy kis zsidó…” majd nevetgélve továbbálltak volna, de anyám utánuk kiáltott, “lesz itt még több is…!!!
    Aztán, rövidesen megunta ezt a megalázó asszimilációs életmentést. Így szólva a körülötte állókhoz, én ezt nem csinálom tovább, elhagyta a véget nem érő sorállást.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (13 szavazatból)
  31. Butterfláj! Akkor én is funkcionális analfabéta vagyok, mint te, mert ugyanígy értettem a leírtakat! Mellesleg elég sok “bér-antilájkoló” van az oldalon, úgy látszik előmásztak a bűzös csatornák védelméből. Hányingert keltő az a műfelháborodás, amit előadnak azért, mert rájuk olvassák a történelmi igazságokat, meg azt, hogy minden nap meg akarják erőszakolni a történelmet és hogy egyszerűen hulladék nyilasbérencek! Egy cseppnyi szégyenérzetük nincs azért, hogy a gyalázatos, gusztustalan megnyilvánulásaikkal elérték, hogy Európában a magyart sz…k nézik, pedig ha valami (valaki) az, akkor ők azok!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (14 szavazatból)
  32. Kedves verdenvorld,
    Sapiens épp ezeknek a gúnyolódóknak a hozzáállását ítélte meg.
    Hacsak nem járok én is VIP-el butterfláj-al egy cipőben.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (5 szavazatból)
  33. @verdenvorld:
    Ahogy Butterfláj, VIP, és ???, úgy én is úgy értelmezem Sapiens hozzászólását, hogy nem lehet kétféle mércével mérni: akik szerint a zsidók utódainak bocsánatot kell kérniük, azoknak el kell várniuk a zsidógyilkosok utódainak a bocsánatkérését is.
    Szóval te is elnézést kérhetnél Sapienstől a tévedésedért.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (6 szavazatból)
  34. Ja az őrök csak úgy engedték a hobbi,vagy (doc.) fotózást! A túlélőnek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -7 (15 szavazatból)
  35. Tisztelt Janos Id Cseter,

    megjegyzése nem tükröz túl sok szimpátiát, de tévedésével kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy ezt a képet a tábort felmentő amerikai katonák készítették, amikor beléptek a barakkba. Ha belenézne a filmbe, az kiderülne, és talán a látottak és hallottak elgondolkodtatnák, és nem ilyen cinikusan szólna a témáról. Admin

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +13 (17 szavazatból)
  36. A gyalázkodás minden irányból kétségbe ejtő…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  37. Te Újvári, azt írod többek közt, hogy
    “…hanem kamatot sem szabadna szedned felebarátodtól…”
    majd így folytatod:
    “…lényegében a holokauszt is ezt bitonyítja…”
    .
    A kamat, amióta – a föniciaiak állítólag – föltalálták a pénzt, létezik. Az is bizonyítja, hogy bizonyos vallási előírások – amire hivatkozol – megpróbálják tiltani, holott:
    1./ A kamat, mint a hitel ára – fogjuk fel szolgáltatásnak – nélkülözhetetlen a hitelezésben, mert a kölcsönt nyújtó – persze gazdasági kölcsonre gondolok – kamat nélkül hülye lesz a tőkéjét másnál tartani.
    2./ Másrészt, a kamat szedése nem a zsidók privilégiuma, mint azt antiszemita megközelítéssel megpróbálod beállítani.
    Ugyanis foglalkoztak ezzel – vagyis pénzváltással – keresztények is bőven. Itt van például a pápa közvetlen védelme alatt álló Templomos Lovagrend, amely köztudottan a modern bankrendszer (!) megalapítója volt*.
    És ne feledkezz el a Firenzét felvirágoztató, a reneszánsz embertipust megtestesítő, Medici familiáról sem, melynek tagjai ha tetszik neked, ha nem pénzváltóként – mai szóval élve – bankárokként kezdték pályfutásukat és . k a m a t o k b ó l . é p í t e t t é k . fel az olasz kultúra legnemesebb vagyonát, amely ma is az emberiség kultúrkincsének elválaszthatatlan része. – Pedig ők is keresztények voltak.
    3./ Ha úgy gondolod, hogy ezért holokauszt jár, akkor te, Újvári …(akárki?) g á z k a m r á b a n pusztítanád el a keresztény templomos-rendet, és ugynígy, már írmagjában – tehát kezdő bankár korában – k i p u s z t í t a n á d a keresztény m e d i c i e k e t . is, még Firenze kiépülése és annyi csodálatos műalkotás megszületése előtt.
    Gratulálok!
    .
    *A Templomos Lovagrend hatalmas vagyonát – történelmi előrelátással – végülis egy évekig tartó galád koncepciós perben Szép Fülöp francia király és az ügyeletes pápa V.Kelemen szerezte meg (kényszer vallatások, kínzások, árulások, máglyahalál stb.) az akkor épp hatályos, keresztény erkölcsöknek megfelelően. (És a “bűnös” – kamatos – pénzt sem vetették az óceán vizébe.)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (7 szavazatból)
  38. Amikor a nyilasok osszeszedtek minket es vittek a Vorosvari ut fele a Koruton, a mellettunk meno 6-os villamosrol koptek rank. Het eves voltam de erre tisztan emlekszem.

    Meg a moslek is tul jo az ilyen csurhenek!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (12 szavazatból)
  39. Na de kérem
    2011. szeptember 3. szombat
    12:05

    Kétségbeejtően sötét vagy, akár a hozzád hasonló nézeteket hangoztatók. Legalább olvasnál arról, – ezen az oldalon is szó van róla – hogy nem egyszemélyi bocsánatkérést, megkövetést vár el bárki is a zsidóság köréből. Ami a magyar zsidósággal történt, az tabutéma volt évtizedeken keresztül, akik visszajöttek , azok sem beszéltek a velük megtörténtekről.
    A nagy elhallgatás után pedig megkezdődött a holocaust tényének letagadása, meghamisítása, napjainkban is ezer példa van erre.
    A magyar állam feladata lenne a történelmi bocsánatkérés, a szembenézés a sötét múlttal, elismerni az elkövetett bűnöket , megakadályozni és büntetni a nyíltan hangoztatott náci nézeteket.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (16 szavazatból)
  40. Több jó hozzászólás közül : Emerenc +++!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  41. Verdenworld: sapiens hozzászólásával semmi baj. Felületesen olvastad, majd minősíthetetlen stílusban megszólítottad. Mindkettő nagy hiba. Újvárinak írt válaszod alapján jól ismered a történelem egy részét, vagyis tudsz olvasni. Tedd ezt meg sapiens hozzászólásával is még egyszer. Talán második nekifutásra megérted. :)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  42. Helyesen: verdenvorld

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (1 szavazás)
  43. Kedves VIP és ??? . Örülök, hogy ugyanazt olvassuk; köszönöm, hogy meg is írtátok! A témához szeretnék hozzáfűzni valamit a saját életemből: a hatvanas évek elején költöztünk a Köztársaság térre egy komfort nélküli lakásba.(14 évnyi albérlet után) Szomszédaink: 3 testvér, akik 5 testvérüket és szüleiket vesztették el -talán Birkenauban. ( ők nem beszéltek erről, csak a többi lakó suttogta el anyámnak és karjukon a tetovált szám…) Hazatérvén elhatározták, hogy ők hárman együtt maradnak és nem alapítanak önállóan családot. A ház összes gyereke lógott náluk állandóan (ott néztük a tv-t is!) Mivel nem volt fürdőszobánk, a heti fürdéskor, amikor befűtötték a kazánt, Ilus néni áthívott és az első fürdés jogát átengedte nekem; Karcsi bácsi mindig mindegyik gyereknek egyedi ajándékot hozott utazásairól; Klárika csak csendben kuncogva viselte a zsinatolásunkat… nagyon jó volt mellettük élni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (9 szavazatból)
  44. W Bodkin

    megkonnyeztem a sorait…..nekem es a szuleimnek szerencsere nem volt kozunk a borzalmakhoz, de megis ugy erzem, hogy bocsanatot kell kernem Ontol! orulok, hogy tulelte es remelem vannak, voltak es lesznek szep pillanatai az eletben!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (9 szavazatból)
  45. Kedves Zorka!

    Mit vársz Te a Magyar államtól ezek ma Hortyt és a Horty eszméket restaurálják. Ezek pont olyan fasiszták mint 1930-as elődeik csak Ők MÉG – MA nem merik olyan nyíltan felvállalni fasiszta mivoltukat.
    Mi pedig csak abban bízhatunk, hogy európa legalább a látszat kedvéért nem engedi szabadjára ezt a csürhét, de mint tudjuk fasiszta kutyából sosem lesz emberbarát szalonna.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (13 szavazatból)
  46. Elfogulatlan Magyarként írom le ide a véleményem.
    Nem vagyok sem fajgyűlölő, sem előítéletes. Nem vagyok Jobbikos!!!!! Rühelem azt, ami most Magyarországon történik!
    Vannak, voltak és lesznek zsidó, cigány, sőt még arab, muszlin barátaim, ismerőseim is. EMBERT látok bennük és nem fajt, vallást, bőrszínt….
    De!!!!
    Gondolt már arra az a sok emberke, okosan megnyilatkozó, hogy ők maguk keltik, erősítik a zsidó, cigány, idegengyűlöletet?
    Kérem! Azok akik ténylegesen felelősök voltak a holokausztért, azért az embertelen gyalázatért, már vagy meghaltak, vagy annyira öregek, hogy fel sem fogják tetteiket. Hogy a manóba gondolják egyesek, hogy kollektív bűnösnek mondják ki a mai magyar népet azért, amit nem mi magyarok találtunk ki, vezettünk, szerveztünk. Ugyan annyira bűnös a Magyar, mint a Lengyel, Szlovák vagy többi nemzet, ahonnan a deportálások megtörténtek!
    Érdekes! Senki nem firtatja a Német nép kollektív felelősségét, pedig, ha jól tudom, ugyebár ők voltak az értelmi szerzők. Ugye nem Magyar volt Hitler…. Ugye nem Magyarország kezdte a II. világháborút…
    Igen! Benne voltunk, mint csatlósok! Ezt nem szabad tagadni!
    Ezért már kellően meg is bűnhődtünk… És, ha jól emlékszem, már jó-párszor bocsánatot is kértek a vezetőink a magyarság nevében….
    Szerintem, az természetes dolog, hogy a mai nemzedék már nem érzi ezért felelősnek magát! És! Nem is felelős!!!!
    Tehát! Kikérem magamnak, hogy bárki engem, mint a Magyar embert pocskondiázzon és felelőssé tegyen! Tisztelem Kertészt! De! Felháborított a kijelentése!
    És! Kérem hagyják már abba ezt az egész hangulatkeltést, cirkuszolást.
    Ez most az a klasszikus helyzet, amikor a kevesebb, sokkal több lenne! Már a túlzásba vitt propaganda kelt antiszemitizmust. Ha kinyitom a csapot, már abból is a holokauszt folyik.
    Maradjunk a tények ismertetésénél, a történelem tanításánál, de ne sértsünk meg több millió jó szándékú, rendes Magyar embert!
    Ja! És akkor sem lesz lelkifurdalásom a holokauszt miatt, ha az egész világ a feje tetejére áll is!!!!
    Bocsi, ha véleményemmel valakit megsértettem! Nem volt szándékos.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (10 szavazatból)
  47. Ùj vagyok itt – igy hát üdvözlet mindenkinek.
    Néha nevetve,néha elborzadva olvasom az itteni kommenteket.Miután ezeket itt végigolvastam – rögtön egy kérdés jött elö bennem.

    -Mióta van a Fidesz a hatalmon?
    Csak pár éve!
    Ès ki volt elötte a nyeregben?
    A választ tudjuk mindannyian!
    Ès számomra az nem egészen világos – hogy miért pont Orbántól várjátok
    ezt a bocsánatkérést?
    Pedig a közbeesö 60 évben volt:Kádár,Fock,Lázár,Grósz,Németh,Gyurcsány…
    csak hogy az ismertebbeket említsem……
    Remélem valaki ad egy ÖSZINTE választ erre – anélkül hogy lenácizna engem.(mert nem vagyok az)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (5 szavazatból)
  48. Gusztustalan es undorito ez az egesz !
    En imadom a zsidokat, keresztenyeket, ciganyokat es minden naciot, a lenyeg EMBER-legyen! Nincs kulonbseg ember es ember kozott legfeljebb a mentalitasa, gondolkozasa, szokasai de az ertek benne van vagy nincs, tehat ezutan itelek, szeretek vagy viszolygok de nem szarmazas alapjan.
    Hulyeseg egyebkent az egesz, hiszen mar a keveredes es a vallasvaltas, mas vallas felvetele, barkit zsidova vagy keresztennye tesz oda-vissza, raadasul a jobbosok es a kormanyban es korulotte is vegyes sot! hitet gyakorlok vannak!
    Buta gusztustalan degeneralt embertelen dumak tomkelege a primitiv szajakbol! NE FELJUNK EMBEREK!!!! ami volt az nem ismetlodhet meg, mert nem engedjuk!!!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  49. Kedves Olah Zsuzsanna!
    Sajnos megismétlődhet! Elég csak Jugoszlávia felbomlására gondolni. Amikor az addigi barátok, szomszédok ismerősök és ismeretlenek azért mészárolták egymást mert a másik nem az ő népcsoportjához tartozott. Nem volt ez olyan régen ahhoz, hogy rájöjjünk az emberi aljasság Európában is végtelen és a mai nap is jelen van.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  50. Kedves Olah Zsuzsanna!
    A vallás gyakran csak hivatkozási alap az irracionális és embertelen cselekedetekre. Arra szolgál, hogy elfedje, vulgarizálja a valós indítékokat és szándékot. Így történt ez Németországban a nácizmus idején és Jugoszláviában a balkáni háborúk időszakában. Ez ismétlődik meg ma Magyarországon is, ahol egyes történelmi egyházak nyiltan és szemérmetlenül kokettálnak a hatalommal és kóstolgatják a hatalom édes gyümölcsét.
    Igazad van. Az ember lényege nem az, milyen istenben hisz. Az ember megítélésének alapja az, hogy milyen értékeket vall kötendőnek. Humánusan gondolkodik, vagy mély gyűlölet vezérli minden tettét.
    Ez utóbbi számtalan tragédiát okozott a történelemben, óvjon jó sorsunk bennünket olyan politikusoktól, akik az utóbbi kategóriához tartoznak. Momentán úgy tünik, késő. Most a Hazát egy gyűlölettől elvakult, öntelt, pökhendi társaság uralja. Erről a helyzetről MI TEHETÜNK. Mi választottuk meg őket a hatalomba…….
    Egyébként bármi és bármikor megismétlődhet. Ehhez a partnerek itt élnek közöttünk……..

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (7 szavazatból)

Írja meg véleményét!

 
Kapcsolódó cikkek

Népszavazás dönt a Horthy Park nevéről 2012. november 7. szerda | AN

Bergen-Belsen virtuálisan életre kel 2012. október 25. csütörtök | AN

Pert vesztettek a holokausztáldozatok 2012. augusztus 23. csütörtök | AN

Holnap a Soá roma áldozataira emlékeznek 2012. augusztus 1. szerda | AN

KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos