New York – Az alábbiakban egy 2007. november 22-én megjelent cikk rövidített változatát közöljük abból az alkalomból, hogy Hoffmann Rózsa oktatásért felelős államtitkár 100 forintokat gyűjt Böjte árváinak népviseletére.
“Nem készítettem naptárt Böjte Csaba programjairól, csak arra emlékszem, hogy alig van hónap, amikor ne kapnék hírt arról, hogy Böjte Csaba szerzetes, a dévai árvák atyja, itt lép fel Amerikában. Már meg is jegyeztem: Böjte Csaba talán Amerikába költözött, itt alapított menhelyet az árváknak? Hisz állandóan itt van. Hogy mennyit, azt nem tudom, de attól tartok, többet van velünk, mint az árváival. Megszerette Amerikát.
Minden tisztelet azé, aki árvákat karol fel. Ám ez bizonyos felelősséggel is jár. Sok pénzre van szükség, tudom, azt pedig látom, hogy Böjte szerzetes gyűjti a pénzt derekasan Amerikában. Biztos vagyok abban, hogy eközben állandóan az árváira gondol, és arra, hogy a pénzgyűjtés miatt nem láthatja őket. Vagy csak ritkán, ha egyáltalán még emlékszik rájuk. Ha ugyanis nem Amerikában szedi a pénzt, akkor Magyarországon szerepel. Aradszky László fénykorában nem lépett fel annyit, mint a jólelkű, szerény szerzetes. Böjte atya árvái már kettős árvák lehetnek, mert egyszer elveszítették a szüleiket, másodszor a pártfogójukat, akit magával ragadott a szereplés és a pénzgyűjtés kényszere. Ők már Böjte Csaba árvái is.
Biztosra veszem, hogy Déván vannak olyanok, akik a gyerekeket ellátják. Speciel őket szívesebben látnám, mint Böjtét. Mert ami szép ebben a munkában, azt ők végzik. Böjte Csaba sztár, nem árvagondozó. Az árvagondozókat jobban szeretem, mint a sztárokat. Egy gyereknek nemcsak fizikai, lelki szükségei is vannak. Nem hiszek olyan gyerekvédelemben, amelyik elszakad a gyerektől. Ha gyerek lennék Déván, én nem állnék szóba a Böjte atyával, ha nagy ritkán megjelenik. Függetlenül attól, hány dollárt dugtak a zsebébe Amerikában.
Nemcsak Böjte ment árvákat ezen a világon, és még Magyarországon sem, sokan mások is, de őket senki nem ismeri. Nekik nincs idejük tekeregni, sztároltatni magukat, és eszükbe sem jut a szereplés.
A baj nemcsak ez. Nem tudom, ki hallott már jobboldali és baloldali árvákról? Böjte árvái jobboldaliak. Néha szélsőjobboldaliak. Böjte legutóbb Morvai Krisztina handabandázó bandájával lépett fel, és állandóan politikai gyűléseken szerepel. Nem mint magánember szónokol, szavainak hitelét azok az árvák adják, akiket hetek óta nem is látott. Az árvák ügyét állítja politikai harcok szolgálatába, az ő fegyverei az ő árvái. Ez mérhetetlenül erkölcstelen. Ha én dévai árva lennék, és ezt hallanám, biztosan elhagynám a világhírű Böjte-rezervátumot, inkább az utcát és a szabadságot választanám. Aki ezt nem érti, annak fogalma sincs az árvákról.
Én tudom, mit jelent az, amikor valakiről lemondanak a szülei és elhagyják. Ismerem ezt az érzést, és az egész életen át tartó küzdelmet az elvetettség és a hátrányos helyzet miatt, amit egy kisgyerek nagyon is világosan átél. Azt is tudom, mit jelent egy gyereknek, amikor valaki felkarolja, magához öleli, felneveli, otthont és szeretetet ad neki. Látom, mi lett azokból, akiket örökbe fogadtak, és azokból, akiket nem.
De tudom azt is, mit jelent egy ilyen gyereknek az, ha felhasználják. Még akkor is, ha most nem tud róla, majd csak utólag tudja meg. Nem szép, ha valaki elhagyja a gyerekét, de az még erkölcstelenebb, ha valaki felhasznál elhagyott gyereket. Böjte pedig ezt teszi. És ebből a szempontból mindegy, hogy jobboldali vagy baloldali politikai szereplését hitelesíti árvákkal, és melyik párt oldalán csattog a sarujában. Ha Gyurcsány gyűlésein pózolna, az éppen olyan taszító lenne. Az árvák ügye pártokon felül áll. Az árvák mindenkiéi. Ezeket az árvákat már most utálják a nem (szélső)jobboldaliak. Fordított esetben a jobboldaliak utálnák a dévai árvákat, akik erről mit sem tudva kanalazgatják a bablevest. Az ő szerencsétlenségükkel hitelesítenek egy politikai irányzatot. Böjtének nincs joga ehhez. Ez visszaélés kiszolgáltatott gyerekekkel.
Az nem érv, hogy Amerikában azért adnak pénzt, mert Böjte jobboldali pártelkötelezett. Amerikában több a nem jobboldali és a sehova el nem kötelezett. Böjte egy kisebbséghez jut el pártossága révén, aminek az árvák látják kárát. Az amerikai magyarok akkor is adnának árváknak pénzt, ha Böjte semmiféle párt mellett nem kampányolna. Sőt, a többség akkor tisztelné, ha az árvákat nem keverné a piszkos politikába. Hogy megmentettek sok árvát, nem jogosít fel mindenre. Mások is mentettek meg. És politikát csinálni árvagyerekekből, a világ legnagyobb arcátlansága.
Egy paptól leginkább.
Bartus László”









Az emberi aljasság kimeríthetetlen.Én is szemétségnek tartom az atya “ródsózását” az árvák nevében…Megcsókolhatják egymást Rózsikával…
Régi bajunk, hogy nálunk a szép gondolatok, tettek is eltorzulnak hamar. A függetlenséggel okosan élve ez a sorsrontó effektus fokozatosan gyengülhetett volna, helyette azt látjuk, e hónapokban különösen, hogy éppen az ellenkező irányba sietünk. Ez a jelenség szinte páratlan Európában.
A nagy abszurd: a mai kurzus, amely fő hajtómotorja ennek a förtelmes folyamatnak, az IGAZI, az EGYEDÜLI HAZAFINAK harsogja magát. Az persze szintén egyedi, hogy ezt még mindig milliók elhiszik neki.
“És politikát csinálni árvagyerekekből, a világ legnagyobb arcátlansága.”
.
Egyáltalán gyerekeket kihasználni bármilyen politika érdekében, aljas!
Az önzetlen segítség nem, vagy hosszú idő után derül ki! Ettől önzetlen!
(moderálva) Mindent Istennel magyaráznak de a tetteik megmutatják az igazi arcukat !!!!!
Majd akkor lesz gondban amikor a színe elé kell állni. A végelszámolás forró lesz.
Nem értem, mit nem értetek! Ő is csak a “biznisz” egyház egyik képviselője. Más papok a gyülekezetet, ő az árvákat viszi a csatamezőre!!!!!!
Böjte, te ájtatos manó, visszatalálhatsz még a háttérben munkálkodó Szent Ferenc-i modellhez, (ezt őszintén kívánom neked), vagy hagyhatod, hogy hülye és gazember politikusok celebet csináljanak belőled. Ez utóbbi esetben még ne adj’isten, ki talál lógni a lóláb a csuhádból!
Ez a Rózsika perselyezzen a parlamentben!
Nagy ország Románia, oldják meg ők.
Ahol dolgozom, a takarítónő nyög a svájci franktól.
A gyermeke szakközépbe jár kombinált bérlettel, kérvényezte a helyi iskolát, hogy ott folytatthassa, mert nem tudja a havi (azt hiszem 14 eFt-ot) utiköltséget kigazdálkodni.
És akkor külföldre gyűjtettne ez a múltat visszaidéző Rózsa asszony!!!
Állami gondozott voltam, és vannak a tanítványink között állmisok, tudom miről beszélek.
Nem vitatom Böjte jó szándékát.
De, szálljunk már le az erdélyi nagyarkodásról,
..támogatni az osztálykirándulásokat Erdélybe stb. ..
Itt is a pelda, miszerint a penz sajnos rossz iranyba valtoztat /tisztelet a kivetelnek/!
Visszatetszo, ellenszenves, telhetetlen viselkedes.
Ha az “atya” ródsózik amerikába (pénz gyűjtésileg) akkor tessen már elárulni nekem, hogy mi a jó istenért van szüksége a mi kisiskolásaink gyűjtésére?
Rózsi néni!! Nekünk nincsenek rászoruló iskolásaink, árváink? A mieinknek nem gyűjthetne az atya? esetleg?
Tele a csücstartóm, hogy nekünk mindenkit támogatni kell, de nekünk ki ad akár egy falat kenyeret is?? Vagy bármilyen segítséget???
Nincs több…elfogyott az osztogatható! és ennyi!
Böjte atya a szemforgató, hipokrata egyházfi tipikus alakja. Nem több és nem kevesebb. És az egyháza milyen? Vajon milyen mértékben törleszkedik a hatalomhoz?
Minél jobban erőltetik a határon kívüli “magyar testvéreink” segítését, én egyre inkább eltávolodok tőlük. Emlékszem hogy felháborodtam, amikor egy lap címlapján valamelyik határon kívüli magyar zenekar 2 tagja mondta hogy ha már megkapta az állampolgárságot követeli a szavazójogot is. Mi az hogy követeli? Mit tesz a ő a határon belüli magyarokért?
Böjthe Csabával kapcsolatban annak van igaza, aki sztárnak, celebnek nevezei. Szép volt tőle hogy törődött az árva gyerekekkel, de csak addig aníg csendben volt. Mióta ródsózik, sztárkodik nem tudok ránézni. Tehát tőlem és a környezetemből, gyerekeimtől ne számítson 100 Ft–ra de még 1-re sem. Viszont ezt a pénzt magyar árváknak juttatom el.
Böjte Csabát minden általam ismert embernél többre becsülöm. Ismerem munkásságát, s igen sokra értékelem. Szerény, igénytelen, önzetlen ember. Úgy tűnik, önöknek fogalmuk sincs az általa elvégzett munkáról.Talán nézzék meg közelebbről, kérdezzék meg a munkatársait. Magyarországi fiatalok is vállalnak néhány hónapos, ingyenes szolgálatot az árvák gondozásában, tanításában. Boldogan, lelkesen számolnak be az ottani életről, többet kapnak lelkiekben, mintha pénzért dolgoznának.
Kérem, ne csúfolódjanak, ne gyűlölködjenek, hiszen látható, fogalmuk sincs, miről van szó.
Király Lászlóné
nem mi csúfolódunk,és legkevésbé gyűlölködünk, és nem mi borogattunk kukákat gyújtottunk fel televíziós székházat egy egy gondosan szétszedett beszéd miatt,az egy másik társaság,akik ha nem lennének hatalmon most az országot is szétverné!
egyébként a papok egy részéről sok minden elmondható,de jó nem!
Király lászlóné olvasgasson talán más oldalakat,ha ez itt feldúlta keblét,lelkét!
Szerintem ebben a kérdésben egy dolog számít, nevesítve, mire használja fel a pénzt. Erről szívesen megnéznék egy korrekt elszámolást.
Azt, hogy otthon kellene ülnie tisztes szegénységben, ahelyett, hogy pénzt gyűjt a gyerekeknek (feltéve, ha nekik gyűjti) azért én nem nevezném releváns érvnek.
Az ázsiai embertípus minden eszmét kifacsar , eltorzít , visszaél vele.
Kínától Magyarországig.
( Mit műveltek Marx és Engels nézeteivel is. Ha Marx megérte volna a történteket , egyenesúton köpte volna szembe az összes álkomcsi hatalmasságot )
Geyza! Nem tudom mit értesz azon hogy ázsiai embertipus, mert amit mondtál, az inkágg az európai emberre jellemző. Marx és Engels eszméit nem a keleti emberek facsarták ki, hanem a hatalom birtokába került, magukat kommunistának nevező kisebb és nagyobb diktátorok és szolgáik. A keleti emberek sokévezredes kultúrával rendelkeznek. Fejlettebb a gondolkodásmódjuk az európainál, A keleti vallások nem egy mindenható isten létén alapulnak, hanem a tökéletesség elérésére nevelik az embereket. A keletiek közösségi érzése sokkal mélyebb mint a miénk. Gondolj csak a legutóbbi japáni földrengésre. Mi történt volna egy ilyen esetben nálunk?
Tanácstalanul “áll” az ember Böjte Csaba árvái előtt. Évekkel ezelőtt hallottam, hogy indignáltan kifakadt: ha minden magyarországi adna 100 Ft-ot, akkor nem lenne probléma. Viszont tudjuk, hogy a kormánynak kedves az atya és munkája, szóval bizonyára kap magyar támogatást (az adófizetők pénzéből). De ez a 100 Ft-ozás azóta is szinte folyamatos.
A hajléktalanokat gyámolító magyarországi metodista egyház érdekében nem jeleskedett, nem agitált az államtitkár asszony….
Király Lászlómé
Kedves hölgyem! Egyet fogjon fel! Amíg a mi árváink, állami gondozottjaink, éhező gyerekeink léteznek (és sajnos léteznek), addig NEM ÉRDEKEL más országok árvái stb.! Ha mieink jól lakottak, normális körülmények között nevelkednek, na majd akkor…talán! ÉS…amíg a határon túli magyarok még csak nem is kérnek, hanem KÖVETELNEK(!), addig egy fillért sem! Nem én tehetek arról, hogy ott élnek.Ez az egyik. A másik, hogy próbáljanak már meg a saját országukban boldogulni, ahogy az itt élő nemzetiségek! Ők miért tudnak úgy élni ebben az országban, mint bármely magyar? (na jó nem az “egyéb”népekről írtam most) Az ön által emlegetett “magyarországi fiatalok” pedig a saját hazájukban is találhatnak lelki felemelkedést adó feladatot!! Jah hogy azt meg nem keresik, mert az nem olyan trendi?? Na ez a legszomorúbb az egészben!! :(
Kedves minuszolók….várom a betű formátumú vélemény nyilvánításukat…mert ez így csak vér ciki!
Helytálló a cikknek az a meglátása, miszerint nem szerencsés, ha egy karitatív tevékenység valamely politikai szervezethez akár csak látszólag is kötődik.A cikk erre nem tér ki, de stratégiai szempontból sem célravezető, mert fennáll annak a veszélye,hogy egy ilyen erősen túlfőtött közegben már csak azzal is elveszíti a lehetséges támogatók egy részét, hogy éppen a “másik” oldalhoz tartozónak vélik.Függetlenül attól, hogy oda tartozik vagy nem.
Másrészt viszont egy elvont fejtegetésbe és erkölcsi dilemmába kezd, szembeállítva a gyakorlati segítő munkát a píár tevékenységgel.Logikusan megközelítve a megoldandó feladatot(minél több gyereket a lehető legjobb körülmények között felnevelni-gondolom), feltevődik a kérdés, hogy mi hasznosabb az ügy szempontjából: kizárólag a gyerekekkel kapcsolatos gyakorlati feladatokra koncentrálni, vagy emellett törekedni arra is, hogy egy nagyobb bázisra alapozva esetleg hosszabb távon, szélesebb spektrumon tudjanak segítséget nyújtani a célcsoportnak.Erre a tevékenységre pedig a legpraktikusabb egy olyan embert választani,aki rendelkezik az adott területen kellő tapasztalattal és hitelességgel.Böjte Csaba ezekkel láthatóan rendelkezik. A gyermekek szempontjából tehát önmagában ez a promóciós tevékenység nagyon hasznos.Gyakorlati haszna hosszabb távon még nagyobb, mint a gyerekekkel való egyenkénti foglalkozás, bár ez utóbbi kétség kívül sokkal kellemesebb .Hoffmann Rózsa levele meglehetősen ízléstelenre sikerült és hosszabb távon nem biztos, hogy segítségére van Böjte Csabának és ügyének.De attól, hogy Hoffmann Rózsa támogat valamit az még lehet jó ügy nem?
Az objektivitás kedéért még ez is ide tartozik:
http://index.hu/belfold/2011/09/02/nem_volt_egyeztetes_hoffmann_nepviseleti_gyujteserol/
Mindig attól tartok, hogy az ilyen kenetteljes, jóságos, nagyon karitatívnak bemutatott emberekről egyszercsak egyebek is kiderülnek.
“tóthlili
2011. szeptember 3. szombat
07:25 ”
Nem értek vele egyet.
Rosszindulatú a cikk és a cikkírója alaposan ferdít! Más téma Hoffmann hozzáállása… és a politika hozzáállása..
Ugyanis a szocik is segítették Böjte Csabát!
Nem tudom, min és miért csodálkozunk?
Böjte atya csak azt teszi, amiből munkáltatója (vagy inkább :tulajdonosa? azaz: egyháza) gazdagodik 2000 éve.
Az a félkatonai szervezet – amit eufemisztikusan Pápai Egyháznak nevezünk – a világ egyik (ha ugyan nem “a”) legnagyobb gazdasági/üzleti vállalkozása!
Abból vált azzá, ami a világon a legstabilabb és legbiztosabb gazdasági tényező: az emberi ostobaságból!
Miért is volna Böjte atya más?
Böjte Csaba Atya már Csobánkán is hozott létre házat, így köszönvén meg a mai Magyarország területén élők adakozását.
Soha nem fogadott el állami támogatást, egyik országtól sem.
Nem magát népszerüsíti, hanem lehetőséget teremt arra, hogy az emberek a valódi értékeket támogassák.
Persze, hogy mindenütt vannak olyanok akik segítségre szorulnak. Ő a legjobb példa rá, hogy lehet házakat és embereket megmenteni a pusztulástól. Tessék utána csinálni!!!
Ezek a gyerekek felnőnek, nagykorúak lesznek és vajon kire szavaznak?
A legnagyobb tiszteletet illeti az árvák felkarolóját!
Politikai nézetei lehetnek, titkolnia sem kötelező. Nekem sem, ha ez engem taszít.
Disztingválni a szentek tudnak, annak valószínűleg nem tartja magát. Én sem.
Szomorú, hogy -miközben árvák vagy szëgény sorsú családok gyermëkeinek mëgsegítése a célja Böjte atyának- itt mindënféle igaztalan vádakkal próbálják besározni e nemës fáradozást.
Böjte Csaba sosëm vállalt politikai szerepët s sëmmilyen pártnak vagy politikai szërvezetnek nëm agitátora.
Az, hogy elmondja véleményét a politikai szereplők cselekëdeteiről (akár méltatással, akár fájlalását kifejezvén) teljesen természetës dolog, s ez nëm jelënt politizálást. Ő mindig is az erkölcsi s embëri értékëk oldalán állt, s nëm volt soha valamëly politikai erő partizánja.
A jelën cikk, csak azt éri el, hogy kiváltja a magyar embër fölháborodását az igaztalan s ízléstelen tartalma miatt, és sëmmi esetre sëm sikerülhet elérni a kívánt, alávaló közvélemény-manipulálást.
Tisztelt borbi,
azért álljon meg a menet. Nyilvánvalóan hamis állításokat ne terjesszünk. Én megértem, és egyetértek azokkal, akik a részleteket nem ismerve, csupa jószándékból méltányolják azt, ha valaki árvákat felkarol. Magam is árva gyerek voltam, tudom, hogy ez mit jelent. Ez a cikk nem ezt a tevékenységet kifogásolja. De azt állítani, hogy Böjte nem politizál, soha nem vett részt politikai rendezvényeken, soha nem vállalt politikai szerepet, az vagy nagymértékű tájékozatlanságra vall, vagy egyszerűen hazugság. Böjte úr az egyik állandó tapéta és díszlet a Fidesz és Orbán Viktor különböző rendezvényein, de az még hagyján. Hanem rendszeresen fellép szélsőséges politikai rendezvényeken. Kanadában együtt szerepelt Morvai Krisztinával, a szélsőjobboldali Jobbik egyik üdvöskéjével. Ez nemcsak, hogy az árvák védelmével, de a náci gyűléseken való szereplés a keresztény mivoltjával, papi hivatásával is összeegyeztethetetlen (lenne, ha az egyháza története nem lenne tele olyan papokkal és püspökökkel, akik még nyilasokat is támogattak). De az árvák ügyét szélsőjobboldali szervezetek gyűléseire vinni, magát a szélsőjobboldalt az árvamentés ügyével támogatni, nácikat szalonképessé tenni, elfogadhatatlan. Ez visszaélés a gyerekekkel, politikai manipuláció, megengedhetetlen felhasználása az árváknak politikai célokra. És mielőtt ebből vita támadna: Böjte ezeken a rendezvényeken nem magánemberként politizál, amihez joga van, ha nem is ízléses, hanem árvamentőként jelenik meg, és ezeken a szélsőséges rendezvényeken felszólal és az árvákról beszél. A végén minden úgy néz ki, mintha a nácik mentenék az árvákat. Ha ez nem szándékos, akkor ezt vegye figyelembe, és az árvamentés érdekében fejezze be.
A cikk ezt kifogásolja, nem az árvák megmentését.
Bartus László
Kakucsi,
Böjte úr amerikai kirándulásai, azok jellege és hossza, már nem a marketingről és a pénzgyűjtésről szól. Itt hónapokról beszélünk. Szeret Amerikában. Megértem. Csak van róla véleményem.
BL
Megdöbbentő!
“Borbi” ízléstelen tartalomról beszél. És azok a tények, amelyeket a szerző említ, micsodák? Immár ott tartunk, hogy aki ezeket felmutatni, bírálni merészeli, az “alávaló közvélemény-manipuláló”. Íme, megint jó példája annak, milyen következményeket szül, mennyire bevésődni enged förtelmes nézeteket az a sajátosan magyar gyakorlat, hogy képtelenek vagyunk feldolgozni történelmünk sötét időszakait.
És nem lehet elfeledni azokat a riasztó perceket, amikor az Esztergomi Ferences Gimnázium rektora erős, baráti öleléssel, a tizenéves hallgatók vastapssal honorálták Bayer Zsolt fellépését.
Adminnak igaza van. Rosszul hangzik, de ez az igazság, Böjte – nekem nem atya – a klerikális jobboldal kinyújtott jobbkeze, amit nyíltan deklarál is szereplésein. Az egyház hatalom! És ez független attól, hogy “másodállásban” árvákkal is foglalkozik – hisz a jó látszatra is adni kell.
Messzemenőkig egyetértek tóthlilivel is, amit a kenetteljes és ájtatos figurákról kifejt.
Alegnagyobb izléstelenség és maga a politikai pártpropaganda, ami Hofmann államtitkár beletenyerelését illeti a magánéletbe – mert az adakozás bár közügy, ám az hogy ki ad hová és mennyit, az magánügy. Csak a csendes(!), tehát hiúságmentes adomány Istennek tetsző cselekedet.
Tisztëlt Bartus László!
Őszinte ëgyüttérzésëm nehéz gyermëkkora miatt! Én ilyen szëmpontból sokkal szërëncsésebb voltam, de -azt hiszëm- mëg tudom érteni, mit jelënthet a mëgadott segítség a sanyarú sorsú gyermëkëk számára.
Az iménti admin-hozzászólás tartalmaz igaz és hamis állításokat is, elegyítve.
Az, hogy Böjte atya kifejti álláspontját az embërëket érintő kérdésëkben, nëm tévesztendő össze a politikai szerepvállalással. Véleményëm szërint ëgy ëgyházi szëmélynek ëgyenësen kötelessége foglalkoznia a szeretetët, erkölcsiségët, embëri szolidaritást, embëri szenvedést stb. érintő kérdésékkel. Böjta Csaba ezt tëtte/tëszi, s ő nëm csak beszél róla, hanëm ebben a szellemben cselekszik is!
Hozzászólásából mëgértëttem, hogy Ön valójában nëm is Böjte Csaba célkitűzései miatt neheztel, hanëm azt kifogásolja, amikor ún. jobboldali politikusok társaságában mutatkozik.
Igën, valóban mutatkozott ëgyütt ilyenëkkel is, de ez nëm jelënti azt, hogy politizálna.
Mëggyőződésëm, hogy Ön sëm hiszi azt komolyan, miszërint attól, hogy Böjte Csaba pl. Morvai Krisztinával találkozott (aki jobbikos), cigányellenës vagy zsidóellenës lënne. Erről bárki mëggyőződhet, aki látja, hogy Böjte Csaba gyermëkei között mëgtalálhatóak a Kárpát-medënce szinte mindën nemzetének, ëtnikumának fiai, lëányai.
Ön szërint az, aki az ún. jobboldal politikusaival bármilyen kapcsolatba kerül, eleve elítélendő?
Hitëm szërint roppant káros, ha így osztályozzuk az embërëket: ez baloldali, tëhát jó embër, ez mëg jobboldali, vagyis rossz, vagy fordítva.
Másrészt mëg ëgy ëgyházfitól, ëgyenësen elvárandó, hogy në előítéletëkkel közelítsën embërtársaihoz: Në feledjük, hogy Jézus, aki sokunknak példaképe (így Böjte Csabának is), nemëgyszër bűnösnek mondott embërëkkel mutatkozott (emiatt támadták is rëndësen).
Në gondolja, hogy ún. baloldali politikusokkal vagy ilyen mëggyőződésűekkel nëm áll szóba Böjte Csaba. Ez tévedés.
A legmelegebben ajánlom Önnek (s mindazoknak, akik itt vëhëmënsen támadták Böjte atya fáradozásait), hogy ëgyszër, mikor lësz rá ideje, látogassa mëg Böjtéék valamëly gyermëkotthonát vagy találkozzék szëmélyësen Böjte atyával (szeretettel vendégëlné mëg Önt is), s garantálom, hogy teljesen mëg fog változni eddigi véleménye a kérdésről.
Tisztelt borbi,
elnézést nekem nem volt nehéz gyermekkorom, boldog gyermekkorom volt, mert egészen korán örökbefogadtak, és szerető családban nőttem fel. Nem arról van szó, hogy Böjte úr politikusokkal “mutatkozott”, hanem rendszeres résztvevőj, fellépője politikai gyűléseknek, nagyon sok esetben szélsőséges politikai gyűléseknek. Morvai Krisztinával nem csak “találkozott”, hanem együtt lépett fel egy náci szellemiségű rendezvényen, ahol nem javította ki Morvai Krisztinát, mint lelkész, amikor a zsidógyűlölet kapcsán elhíresült nő azt mondta, hogy Mária, Jézus anyja egy palesztin asszzony volt. Ez a Biblia megtagadása, hazugság. Böjte úr pedig egy lelkész, egy pap. Arról nem beszélve, hogy atorztás antiszemita indíttatású volt, amitől Pál apostol óvja a hívőket. Nemcsak találkoztak, hanem ilyen náci szellemiségű gyűlésen együtt szónokoltak, az nem ugyanaz. New Yorkban a kuruc.info helyi munkatársainak vendége volt. Ezek nem ártatlan dolgok. Jézsu nem azért ment a bűnösök közé, hogy ugyanazokat a bűnöket velük együtt elkövesse, hanem azért, hogy őket azokra figyelmeztesse, és a bűneikből megtérítse, megszabadítsa. Böjtének ott nyilvánosan fel kellett volna szólítania Morvait, hogy szakítson az antiszmitizmusával, a gyűlölködésével és fejezze be az Isten Igéjének, a Binbliáénak a meghamisítását. Ha ezt teszi, akkor járt volna Jézus nyomdokain. De nem ezt tette, hanem nácik között ájtatoskodott, az igazságról pedig megfeledkezett.
Bartus László
admin köszönem a választ, amit helyettem is fogalmaztál.
“Igën, valóban mutatkozott ëgyütt ilyenëkkel is, de ez nëm jelënti azt, hogy politizálna.
Mëggyőződésëm, hogy Ön sëm hiszi azt komolyan, miszërint attól, hogy Böjte Csaba pl. Morvai Krisztinával találkozott (aki jobbikos), cigányellenës vagy zsidóellenës lënne.”
Tisztëlt Bartus László!
Böjte Csaba azért mëgy különféle rëndëzvényëkre, hogy pénzt gyűjtsön a gyermëkotthonokhoz, nëm pedig azért, hogy politikusokkal vitatkozzon. Ennyi.
Ami pedig Böjte atya álláspontját illeti akár vallási akár közéleti kérdésëk tekintetében, ezëkről hitszónoklatai, könyvei és cselekëdetei alapján átfogó képek akothatunk.
Ezëk ëgyedül a mérvadóak, a többi alaptalan, áskálódó spëkuláció!!!
Ami Morvai Krisztinát illeti vagy a Jobbikot, e kérdés nëm tartozik a témához.
Az ëgy manipulatív fogás, amikor összemosunk eltérő dolgokat, hogy így befolyásoljuk az embërëket. Ez nëm korrëkt eljárás, bár sajnos használatban van.
Hëgyi Borbála
admin 2011. szeptember 3. szombat 17:49
Minden bizonnyal ez is igaz, én is megértem. Ám az is tény, hogy az ismert történelemben még nem volt olyan diktatúra és/vagy önkényúr, amellyel, vagy akivel a Katolikus egyház ne tudott volna együttműködni!
Akár – önfeladás árán is. Ehhez – mindig akadt ideológia is…
Böjte úr pedig – hű reprezentánsa és alázatos, odaadó tanítványa egyházának.
Gyalázat. ! Könnyű nick név alatt gyalázkodni. Jellegzetes anyaországi szokás. Adakozni nem kötelező. Adják nyugodtan a saját árváiknak.(bár adnák) Jöjjenek csak továbbra is Erdélybe ingyen-nyaralni, olyankor testvérek vagyunk. Nem vagyok katolikus, nem politizálok és nem vagyok Csaba tesó munkatársa.de mikor szülőfalumban leégett egy ház ahol az anya egyedül nevelte segélyből 3 gyermekét,senki sem segített pedig napokig telefonálgattam. Lerázott polgármesteri hivatal,gyermekjog mindenki. Október végén nulla fok alatt a buszmegállóban aludtak míg a gyermekek belázasodtak. Ekkor mentőt hívtam és kórházba vitettem őket. Jancsi nevelő a szovátai házban első kérésre helyet szorított a gyermekeknek. Azóta is figyelemmel kísérem a gyermekek sorsát .Tudom tőlük,hogy Csaba testvér gyakran látogatja őket. A petrozsényi házban is ismerek nevelőket,ők is nagy tisztelői,oda is gyakran jár. Tudomásom szerint több mint 2000 gyermeknek viseli gondját. Özvegy vagyok, rokkant és magam is árva gyereket nevelek..Bár tehetséges és sok oldalú a gyermekem,egyetemről csak álmodunk,nem hiszem,hogy visszautasítanám valaki segítségét,kérni persze nem kérünk. Az ÚR eddig is velünk volt. Olyan “hívő” emberek dicsekedtek azzal,hogy segítettek,akik csak bántottak.Akik elorozták gyermekem örökségét azok is az árva érdekével érveltek. URAIM NÉZZENEK TÜKÖRBE ! ” Ami másban zavar,az benned van…”
Nem kell őt sem szeretni , sem elismerni ,és még figyelemmel sem kellene kísérnie azoknak akikből ellenérzéseket vált ki a személye és közéleti szereplései .Mert hiszem ,hogy nem politikáról szól az Ő élete … Nem is kell számára adakozni , az ő hite megteremti mindazt amire szüksége van . Nem hiszem azt sem hogy nem kellene hogy a fenti számomra negatív vélemények egyáltalán gondolatban megszülessenek ( ettől az Ő hite csak erősödik ) ….. De abban biztos vagyok és HISZEM hogy mindenki csak egy jót tenne a körülötte élő rászorulókkal akkor ilyen vélemények nem látnának napvilágot…. Ha másra nem lenne jó az Ő szereplése csak és kizárólag pénzgyűjtésről szólna akkor is azt kell mondjam nemes cselekedet …. De sokan csak erőt és példát kapunk mindattól amit általa ismerünk és tanulunk meg …. És még valami én amikor adok egy rászorulónak , mindig arra gondolok milyen kegyes velem a sors hogy én tudok adni és nem én vagyok a másik oldalon …. Amit leírtam nem akart másról szólni mint az elfogadásról …… semmilyen párt és egyház elkötelezettje nem vagyok …. csak szeretnék olyan önzetlen lenni mint Böjte Csaba ….
Én odaadnám Böjte Csabának egész Amerikát,úgy ahogy van.Ez a cikk nem jöhetett volna létre sem nélküle,sem egy kényelmes karosszék nélkül,a cikkíró maximális teljesítménye annyi volt amennyi billentyűt leütött.Sajnos,ennyi a cikk értéke is.Párszáz betű,nem több.