Ronai and Ronai
AMERIKAI

Gyurcsány: fasisztákra nem szavazunk! 2011. július 12. kedd 17:28 | AN Forrás: facebook.com

  • Hozzászólások(104)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Gyurcsány: fasisztákra nem szavazunk!

Budapest – Gyurcsány Ferenc szerint is szükség van a széles koalícióra, de csak a demokratákkal, a nyitott, befogadó, együttműködő pártokkal. Egy demokrata nem kérheti arra a szavazóit, hogy a Fidesz leváltása érdekében szavazzon a Jobbikra. „Ez a demokraták végső erkölcsi megsemmisülését hozná” – írja blogjában Gyurcsány.

„Lassan ébredezik az ellenzék. Kezd leesni a tantusz, hogy a Fidesz ellen csak széles összefogással lehet majd győzni. Aki eddig értetlenkedett, azt most kijózanította a Fidesz új választójogi törvénytervezete” – kezdi legújabb blogbejegyzését Gyurcsány Ferenc.

Van azonban pár kérdés, amire úgy érzi, válaszolnia kell. A válaszra váró kérdések összefüggnek Karácsony Gergelynek a nol.hu-n megjelent javaslataival. Az LMP-s országgyűlési képviselő ugyanis nem zárja ki a három ellenzéki párt összefogásának lehetőségét a kétharmados Fidesz-beton feltörése érdekében. Karácsony elképzelése szerint az LMP-MSZP-Jobbik szövetség csak addig létezne, ameddig „ki nem gyomlálnák közösen a demokratikus versengés akadályait”. Amint újra megteremtődik a demokratikus rendszer Magyarországon, fel lehet oszlatni az LMP-MSZP-Jobbik szövetség talaján megválasztott Országgyűlést, és új választást kell tartani sportszerű keretek között.

Gyurcsány Ferenc szerint az LMP-s javaslattal kapcsolatban megválaszolandó első kérdés, hogy kivel és miben lehet együttműködni. Szerinte a parlamentben bárkivel, annak érdekében, hogy a Fidesz után helyreálljon az ország kormányozhatósága, szélesebb értelemben a demokratikus alkotmányosság. Ráadásul a parlamentben az együttműködés a képviselők belátásán nyugszik. Választási szövetséget azonban fasisztoid párttal nem lehet, illetve nem szabad kötni. Választási szövetséghez a választók széles körének aktív és értő támogatására van szükség. A demokrata szavazók nem fognak olyan pártra szavazni, amelynek képviselői zsidóznak, cigányoznak és nemzetárulónak tartanak minden baloldali és liberális demokratát.

Gyurcsány Ferenc a demokratikus ellenzék két pártjának azt tanácsolja, először is gondolják végig, hogy helyes-e, ha kormánykritikájukat rendszeresen megspékelik egy oldalvágással, amelyben a másik demokratikus ellenzéki pártot ütik. Ez ügyben az LMP-nek van több tennivalója. A szocialistáknak szóló tanácsa, hogy értsék meg, „mély politikai, kulturális, morális átalakulás nélkül” nem lesznek választhatók sok demokrata számára. A Fidesz leváltásának szükségessége önmagában nem elegendő érv sok demokratának, hogy erre vagy arra a demokratikus ellenzéki pártra szavazzanak.

Az alábbiakban szó szerint is közöljük Gyurcsány Ferenc blogbejegyzését:

Lassan ébredezik az ellenzék. Kezd leesni a tantusz, hogy a Fidesz ellen csak széles összefogással lehet majd győzni. Aki eddig értetlenkedett, azt most kijózanította a Fidesz új választójogi törvénytervezete. A tervezetet majd’ mindenki ismeri, most nem mennék a részletekbe.

De van pár kérdés, amire válaszolni kell.

Először is az, hogy kivel lehet együttműködni és miben? Az nagyjából világos, hogy a Parlamentben bárkivel együtt lehet szavazni annak érdekében, hogy a Fidesz után helyreállítsuk a kormányozhatóság feltételeit, szélesebb értelemben, a demokratikus alkotmányosságot. Választási szövetséget azonban csak olyan párttal, pártokkal lehet kötni, amelyekkel stratégiai kérdések sora köt bennünket össze. A fasisztoid párt nem ilyen.

Ráadásul a parlamenti együttműködés a képviselők belátásán nyugszik. A választási koalícióhoz a választók széles körének értő, aktív támogatása kell. Rá kell venni a pártok szavazóit, hogy másik párt jelöltjére szavazzanak. Ez nem egyszerű. Meggyőzhetők-e a demokraták, hogy olyan pártra szavazzanak, melynek képviselői köszönés helyett zsidóznak, cigányoznak, és nemzetárulónak tartanak minden baloldali, liberális demokratát. Én ezt nem hiszem.

Ami meg a demokratikus ellenzéket illeti. A Fidesz leváltásának szükségessége önmagában nem elegendő érv sok demokratának, hogy erre vagy arra a demokratikus ellenzéki pártra szavazzanak. Halljuk a választók sokaságának hangját: „nem valaki ellen, hanem valamire szeretnék voksolni.” Közben azt is tudjuk, hogy a mai két demokratikus ellenzéki párt sok demokratának nem választható jó szívvel.

E két pártnak először is végig kellene gondolnia, hogy helyes-e, ha kormánykritikájukat rendszeresen megspékelik egy oldalvágással, amelyben a másik demokratikus ellenzéki pártot ütik. Ez ügyben az LMP-nek van több tennivalója.

A mi leckénk, a szocialisták legfontosabb leckéje meg az, hogy képesek vagyunk-e megérteni, hogy mély politikai, kulturális, morális átalakulás nélkül nem leszünk választhatóak sok demokrata számára.

Szóval szerintem széles koalíció a demokratákkal, nyitott befogadó, együttműködő pártokkal, és küzdelem a fasisztoid pártokkal. Demokrata nem kérheti szavazóit, hogy a Fidesz leváltása érdekében szavazzon a Jobbikra. Ez a demokraták végső erkölcsi megsemmisülését hozná.”

VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 4.9/5 (17 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +32 ( 34 szavazatból)
Gyurcsány: fasisztákra nem szavazunk!, 4.9 out of 5 based on 17 ratings

Címkék:, , , ,

  • Hozzászólások(104)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

104 Reader’s Comments

  1. Nácizmustól nem lessz parfümillatú a fasizmus.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +15 (17 szavazatból)
  2. Helyes!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +14 (14 szavazatból)
  3. Amiről beszélnek az egy ideiglenes kormány létrehozása egy demokratikus alapra helyezett választásig.Csak addig. Szerintem ez helyes, a cél ugyanaz- tiszta választás után minden polgár a leadott szavazatok alapján legyen képviselve, mi ezzel a probléma?
    Lehet fújjólni de akkor el kell fogadni hogy a fidesz valóban akár 20 évre is bebetonozhassa magát és viselni ennek minden következményét.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (22 szavazatból)
  4. Akkor kellett volna az asztalra casapni, amikor a neoliberalista semmittevés a határozott cselekvéseket megakadályozta.

    Mára, aki hatalom közelben akar maradni, csinálja a – Betlen – Peyer paktum alter-.egoját.

    Ki kéne végre “találni” hogy egy ellenzéki gödörbe taszigataott pártnak, ilyen huza-vonában mit köllene csinálni, hogy a hatalom azt “meg is éfrezze”

    doki

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  5. SZAVAZZON!

    Szétveri-e a belháború az MSZP-t?

    Mi a fene, már ez is itt szavazás kérdése ?

    doki

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  6. Ha csak a jobbikkal lehet legyozni a fideszt, az meg nem eleg! Matematika?!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  7. Kedves btag!
    El tudod képzelni, hogy a német szocdemek anno koalcióba léptek volna a nácikkal?
    Szomorú.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +11 (11 szavazatból)
  8. Egyebkent az ordoggel nem kell cimboralni a gyozelem erdekeben, mert annak nagyon szomoru vege lehet!!! A helyzetnek kell megerni a valtozas akarasara!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +11 (11 szavazatból)
  9. Pillanatnyilag a Jobbik, mint szelid bárány viselkedik. Megjátssza a valódi ellenzékit, hangzatos rikácsiol, miközben (vona) az imént még Gyöngyöspatán jelenlétével tüntetett – mert hát egyelőre csak ő mondhatja meg a tutit a kormánypárt helyett… E magatartása meggyőződésem, hogy valahol a Fidesz agytrösztjében született meg – nem most – még a választások előtt. Valójában ő kecskebőrbe bújt farkas: “…Kérlek, csak a bal mellső lábamat engedd be, mert megfagyok!”

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +14 (14 szavazatból)
  10. Kivételesen nem értek egyet. Rossz a kérdés föltevési módja. Nem a Jobbikra szavazást kell kérni (ez akkor lenne, ha nem KÖZÖS jelölteket indítanának, hanem kölcsönösen visszaléptetnének egymás javára jelölteket. Ez tényleg vállalhatatlan)
    Egy választási pártszövetség, amelynek EGYETLEN közös programja az Alkotmányozó Nemzetgyűlés összehívása és az antidemokratikus fidess törvények eltörlése – közös jelöltek állításával: már vállalható lenne.
    Az alkotmányozó nemzetgyűlés fogadná el az őj választási törvényt – feloszlat5ná magát – és AKKOR indulhatnának egymás ellen is a fidess-leváltó pártok!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +12 (16 szavazatból)
  11. btag írta:
    “tiszta választás után minden polgár a leadott szavazatok alapján legyen képviselve, mi ezzel a probléma?”
    Csak annyi, mint ha rendőrök és neofasiszta polgárőrök fognának össze a közrend megteremtése érdekében.
    Egy széles összefogásba sokféle párt belefér, csak egyfajta nem: az, amelyik magát a célt, az összefogás célját nem fogadja el.
    A Jobbik — saját állítása szerint is — ilyen.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  12. Kedves Gyurcsány úr, szeretem a kelkáposztát és van 500 öl kertem, kapálni.
    Csak most tűnjön el és bízza olyanokra Orbán megbuktatását, akik valóban akarják. Ön akármennyit vár, már többé NEM KELL Magyarországnak. Soha többé!
    És most már maradjon csöndben. Kérjük. A pártszavazás értelmében.
    Vigye a támogatóit és “Minden Jót” Maonika!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -32 (38 szavazatból)
  13. Pedig ez teljesen világos és egyértelmű:
    http://nol.hu/belfold/20110712-javaslat_alkotmanykorrekcios_szovetsegre

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  14. És ebből a lényeg (aki nem találná)
    “Egy ilyen koalíció nyilván elképzelhetetlen lenne, erről nem is érdemes beszélni. Elég megállapodni abban egy alkotmánykorrekciós szövetség tagjaiként, hogyan állítjuk helyre a versengő pártrendszer feltételeit. Ilyen az adótörvények kivezetése a kétharmados törvények közül, a Költségvetési Tanács vétójogának az újragondolása, a médiatörvény alapvető megváltoztatása, az önkormányzati és parlamenti választási rendszer arányosítása és az ajánlócédulák rendszerének eltörlése. Ebben, bármilyen fura is, mindhárom ellenzéki párt egyet tud érteni.”

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (9 szavazatból)
  15. Gonoszka írta:
    “És most már maradjon csöndben. Kérjük.”
    .
    Kedves Gnoszka!
    Biztosan vannak, talán sokan, aik egyetértenek veled, és ezzel semmi bajom.
    De fogadd el, hogy lehetnek olyanok is (én közéjük tartozom), akik szerint Gyurcsány egy kiváló képességű ember, akit alávaló gazemberek meghurcoltak, a szavait kiforgatták, és a gondolkodással nem fáradó emberek sokasága elfogadta ezt a Gyurcsányról festett hazug képet. Aki szellemileg és erkölcsi bátorságban többet ér, mint bármelyik párt prominensei együttvéve. Akinek van valami elképzelése arról, hogy hogyan tovább.
    Úgyhogy kérlek, csak a saját nevedben beszélj, és kerüld a többes szám első személyt meg a magyarországozást. Hogy Magyarország mit akar, azt közvéleménykutatás vagy választás dönti el.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +27 (31 szavazatból)
  16. LMP és MSZP – de csak Gyurcsány vezetésével – igen is fogjon össze, kössön nagyon erős koaliciót.
    Nagyon sok helyen volt már és van ma is szocialista – zöld országirányítás.
    Ne feledjük, ha 2010 évben az LMP nem olyan makacs, ma nem lenne Orbánnak 2/3 többsége!!!
    :evil:
    Két igen fontos tényező:
    1. Azokat is el kell vinni a választásokra, akik 2010 évben odahaza maradtak,
    2. Olyan koaliciós szerződést kell kötni az LMP-nek és az MSZP-nek, amelyből nem következik az MSZP-SZDSZ szindróma!
    :wink:
    Sajnos elképzelhető, hogy Vona és Orbán összecsókosodik, ha ez lesz az ára a 2/3-duknak!
    :evil:

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +19 (19 szavazatból)
  17. Az ilyen jellegű összefogás butaság és kár rá szót, betűt vesztegetni. A legfontosabb az lenne, hogy a demokratikus pártok meg erősödjenek. Egyenes, szilárd programmal kirukkolni. Még egyszer azt a baromságot az emberek nem veszik be, hogy program és elképzelés nélkül pártot, pártokat hatalomra segítsenek. Egyszer volt Budán kutyavásár! Az a magát demokratikus párt ként jelölő viszont, melynek vezetője program pont ként jelöl meg a másik demokratikus párt jeles személyét ellenségként, az nem hiszem, hogy elég érett a szövetségre. A Schiffer, mint pártvezér nem hiszem, hogy szellemiségének teljes tudatában leledzik. Ilyen felfogás mellett megáll a fejlődésben a pártja. Sokan tudjuk már, hogy Ő az Orbán meg hosszabbított két bal keze. A Jobbikhoz nem szabad normális embernek leereszkedni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (10 szavazatból)
  18. Végülis közelednek az álláspontok, csak Gonoszka olvas keveset. :-)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (7 szavazatból)
  19. Bocsánat! KÉREM. Mint látom vannak egy tucatnyian, aki nincsenek velem egy véleményen. :-)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (13 szavazatból)
  20. Gonoszka!
    Szeretem a szerepedet, de most sok tucatnyian nem ertenek veled egyet!
    Remelem egyszer meg megerted es meg is bocsajtasz Gyurcsanynak!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +12 (16 szavazatból)
  21. Kekec, teljesen egyetértek, nem is ismétlem meg, amiket Te már elmondtál.

    A Jobbik kiszorításának nem az a módja, hogy egy adott, konkrét cél eléréséhez nem vesszük igénybe a kb. tíz százalékát. Ha nem demokratikus a környezet (márpedig szerintem már nem az), akkor meg fog erősödni a Jobbik. Főleg úgy, hogy a választások után volt egy kis megtorpanás a Jobbik kimutatott radikalizmusában, majd újra belehúztak. Nyilván felmérték, hogy ez számukra a nyerő viselkedés. Mert a nem demokratikus közegben a radikalizmus a nyerő.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (4 szavazatból)
  22. Ja igen, az Mszp meg egyáltalán nem nyerő, mert sunnyognak. Mintha szégyellnék az elmúlt 8 évüket. (Nem ok nélkül.) Gyurcsány Ferenc jobb sorsra érdemes politikus volt, a “lehetett volna belőle valami” kategória. De nem élt a lehetőségeivel, amit én személy szerint sajnálok. Nem tudta jól kezelni a saját pártján belüli ellenzékét és nem tudta jól kezelni a Fideszt. Én nem látom Őt alkalmasnak egy széles, Fidesszel szembeni koalició összefogására.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (9 szavazatból)
  23. Gyurcsánynak igaza van és alkalmas.Fel kell nőni a feladathoz az MSZP-nek és az LMP-nek. Programmal. Ha ketten nem képesek a leváltásra, megette a fene.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (8 szavazatból)
  24. Akinek kétségei vannak arról, hogy milyen párt a Jobbik, és érveket keres az un. együttműködéshez, az nézze meg a mostani Novák-Vona, Fónagy-Lázár csörtét.Ha valaki azt hiszi, hogy ezzel a párttal a demokrácia megmentéséhez együtt lehet működni, bármilyen megállapodásban bízni lehet benne, az vak és irracionális.Kell, hogy legyen ebben az országban annyi demokrata, hogy ahogy Gyurcsány mondta, a “rendszer ellenzékeként”, az említett két pártra szavazva leváltsa a Fideszt.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  25. gm – Gyurcsánynak ÁLTALÁBAN igaza van – de most nem nyilatkozott államférfihoz (de még csak politikushoz sem) illően.
    Egyrészt: egy politikus soha nem mondhatja, hogy soha.
    Másrészt megint HEBRENCS volt.
    Szó sem volt “Jobbik jelöltjeire szavazásról” olvasd már el Karácsony valós szövegét, és ne “annak égi mását” Pont ez a hebrencsség távolított el tőle nagyon sok lehetséges szimpatizánst korábban.
    Ami egy kissé újragondolásra késztetett pl a pártszavazás felől: a fidesz és Gyurcsány tudta az Mszp-t megújulásra képtelen és korrupt bagázsnak feltüntetni. Akinek ilyen barátja van – ellenségre már nincs is szüksége.
    Nem látom, hogy neki LENNE olyan programja, amihez mindenki csak parírozhatna és beállhatna szekértolónak! Akkor meg ne fumigálja a lehetséges tolóerőt. Oroszországban az egyik motor hiányában borult fel a kirándulóhajó. Talán a jobboldali volt?
    Ja: és még egyáltalán nem biztos, hogy Vona félreteszi a személyes ambícióit, és rá tudja venni a NÁCI kemény magot egy ilyen szövetségre. Már pedig anélkül nehéz lesz elérni azt a 8-10 % nemzeti radikális (ÉS NEM NÁCI!)
    szavazót, aki nélkül Orbán leváltása csak álom marad.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (9 szavazatból)
  26. Na meg az is megérne egy misét, hogy demokratikus szavazáson a parlamentbe került pártot mennyire “illik” lenácizni? A rájuk szavazó (meglehet, hogy tájékozatlan) szavazókat ezzel szembeköpni?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -3 (7 szavazatból)
  27. “A demokrata szavazók nem fognak olyan pártra szavazni, amelynek képviselői zsidóznak, cigányoznak és nemzetárulónak tartanak minden baloldali és liberális demokratát.”
    Valóban nem?!
    De akkor vajon kire?
    Arra az MSZP-re amelyik hatalomra segítette a fideszt? Folyamatos hatalmi harcokkal, pozíciók megszerzésével, belső árulásokkal szórakoztatták magukat teljesen hiteltelenné válva és most segítsük vissza önöket a hatalomba, a jólétbe?
    Miért is?!
    Mostanra rádöbbentek arra, hogy mi lett volna a dolguk, megtisztultak, mostantól dolgozni fognak értünk és nem mi vagyunk magukért?
    Van valami jele annak, hogy ebben a rendkívüli politikai, szociális és morális válsághelyzetben átélték azt a katarzist ami reményt adhatna arra, hogy mostantól mi is számítunk?
    Emlékeznek még ránk? Mi vagyunk a nép! Tudják, az a jelentéktelen társaság amelyik folyton megzavarja a zajló pártpolitikát az igényeivel, mert szeretnénk szabad emberként, kiszámítható, tisztességes életet élni és sokan, sokáig azt hittük, hogy ez teljesül ha önökre tesszük a voksot!
    Ha ezt a hitet nem teremtik meg bennünk, márpedig elkeseredve azt látom, hogy egyre többen csalódottan elfordulunk önöktől de akkor ki marad?
    Az az LMP aki inkább Orbánt választja bennünket teljes kiszolgáltatottságban hagyva mint a demokratikus összefogást akár önökkel is? Nem csodálkozom, hogy nem lelkesednek de a fasizmus, az emberek kegyetlen elnyomása nem számít annyit mint valamiféle fennkölt elvek, vagy helyezkedés a politikai és hatalmi palettán?
    Na ki marad az elkeseredett és és szép szavakkal félrevezetett embereknek önök szerint! A magas röptű tiszta eszmék, az eltökélt gyűlölet a fasizmus ellen vagy a bizalom egy pártban aki szép szavakkal változást ígér és jobb életet!
    Vajon mennyien lesznek köztünk akik tudják, hogy ez a vég, a netovább ha megtesszük és a jobbikra szavazunk?!
    Nem magas röptű történelmi igazságokkal, hanem hiteles személyek által elmondott érthető, tiszta és őszinte szavakkal lehet hatni az emberekre!
    Tud valaki erre példát mondjuk az utolsó egy évben!
    Nem bennünket kell kapacitálni, hogy térjünk észhez és elvekkel eltelve rohanjunk az MSZP-re szavazni, hanem talán úgy kellene viselkedniük, hogy hátranézni se kelljen és tudják, hogy mi ott vagyunk!
    Önöknél van a labda Gyurcsány úr, tisztelt MSZP!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (7 szavazatból)
  28. kekec írta:
    “Na meg az is megérne egy misét, hogy demokratikus szavazáson a parlamentbe került pártot mennyire “illik” lenácizni? A rájuk szavazó (meglehet, hogy tájékozatlan) szavazókat ezzel szembeköpni?”
    Kedves kekec!
    Bocs, hogy már megint kötözödök, de:
    (1) Annyira illik (lehet) lenácizni, amennyire náci. Hitler is hasonlóan került hatalomra, de ettől még mi másnak nevezhetném, mint fasisztának, nácinak? Nevezzem “demokratikus párt”-nak?
    (2) Ezzel senki sincs szembeköpve. Valami “píszí’ megnevezést szeretnél inkább? Finomodást? Tapintatos meg nem nevezést? Minek kéne hívni őket?
    Vagy szerinted nem is újnácik?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (13 szavazatból)
  29. Ezt a lapot általában USA barátok olvassák.
    Nem tudom, hogy
    - a Szovjetunióban mióta volt Gulág?
    - mióta volt tudott a nyugati világban, hogy Sztálin mennyi szovjet embert öletet meg?
    - mióta voltak ismertek a „kommunizmus bűnei?
    Azt viszont tudom, hogy a fasizmus elleni harcban, az amerikaiak, angolok, franciák jó szövetségesnek tartották a szovjeteket.
    Néhány évtized, meg Reagen elnök kellett ahhoz, hogy a Szovjetunióból „A Gonosz birodalma” legyen.
    Ha olyan politikai géniusz véleményére alapozzák az ellenzékiek a szövetségüket, mint Gyurcsány Ferenc, aligha lesznek sikeresek…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (9 szavazatból)
  30. kekeccel értek egyet, máshol is megírtam.
    Ez is nagyon jó: “A rájuk szavazó (meglehet, hogy tájékozatlan) szavazókat ezzel szembeköpni?”
    A rájuk szavazók többsége nem kiforrott ideológus, hanem sodródik azokkal, akiktől megoldást lát a problémájára.
    A nácizmus (mint ahogy általában a fasizmus) valódi problémákra adott rossz válasz.
    Lehet együttműködni velük, ha közben nem dícsérjük a hülyeségüket, és világosan megmondjuk, hogy mi nem tetszik a véleményükben vagy a javaslataikban. Csak egyenesen, őszintén, de nem feltétlenül vadul és felháborodva!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (11 szavazatból)
  31. Kedves girbegurba!
    .
    A kiegészítéseiddel így már én is egyetértek, csak kekec kicsit meredekebben fogalmazott jelen témában! :-)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  32. Gyurcsánynak most kivételesen igaza van,
    és úgy látom,
    hogy minél nagyobb a “lekvár”,
    annál inkább szükségünk van az ilyen igazságokra.
    Ha ugyanis a Jobbiknak csúfolt rosszabbik lenne kétharmados többségben, a Fidesz valóságos liberálbolseviknak tűnne föl előttünk,
    és az első közmunkás
    (bocsánat, az Első Közmunkás)
    valószínűleg maga Orbán Viktor lenne.
    Ha mégsem,
    akkor Vona Gábor helyett ő lenne a miniszterelnök,
    hiszen mégiscsak tud angolul,
    meg focizni is tud a maga lelkes amatőr szintjén.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  33. mit vársz egy kekectől? Nomen est omen!
    Egyébként magukat a Jobbikosok “nemzeti radikálisként” határozzák meg.
    Sok szavazójuk nem is érti, hogy mi a fenének nácizzák le őket. Sokan a rasszista szövegek ELLENÉRE szavaznak rájuk, mert az ő problémáikra csak tőlük kapnak választ. Talán illene ÉRTHETŐEN, EGYSZERŰEN elmagyarázni, hogy ezek a válaszok miért rettenetesek – és helyette tisztességes válaszokat adni, erre törekedni. Nem elvadítani a lehetséges szövetségeseket.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  34. Husz János Puszita

    Eeeegen csakhogy nem elég simán leváltani a Fideszt, az alkotmányozáshoz kétharmad kell. Én drukkolok Gyurcsánynak.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  35. Bocsi, átgondoltam ismét. Lehet, hogy mégsem volt hebrencs szöveg Gyurcsánytól. Mert ilyen szövegekkel Vonáéknak és a kemény náci magnak, mint PÁRTnak lehetetlen lenne részt venni egy választási szövetségben – viszont tisztességes programmal a szavazóik nagy része elterelhető. Amúgyis csak rájuk lenne szükség: a Jobbik indulása meg a jobboldalt osztaná meg (gyengítené)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  36. “Az LMP-s országgyűlési képviselő ugyanis nem zárja ki a három ellenzéki párt összefogásának lehetőségét a kétharmados Fidesz-beton feltörése érdekében.”
    .
    De rövidlátó ez a fickó. Például hol volt még három-négy éve az LMP a parlamenti bejutástól? Hány párt alakulhat még, vagy kelhet újra életre 2014-ig? A három ellenzéki párt a jelent mutatja.
    Nem mintha az MDF vagy sz SZDSZ jeleskedne a kormány bírálata terén, de ki tudja, mire készülnek és meddig jutnak el 2014-ig? Vagy hány új párt alakul meg a választásig? Most még talányosak a válaszok.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  37. Ahogy itt végig olvasom a hozzászólásokat, egyre jobban tudatosul bennem hogy a fidesz nyert. Ekkora széthúzást látni magukat demokratikus szemléletűnek gondolt emberek között ritkán látni.
    Ha 2014-ben is itt tartunk akkor megérdemeltük sorsunkat.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  38. Kekecnél ma nagyon ott a pont!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (4 szavazatból)
  39. Gonoszka
    “Kedves Gyurcsány úr, (…)
    Csak most tűnjön el és bízza olyanokra Orbán megbuktatását, akik valóban akarják. Ön akármennyit vár, már többé NEM KELL Magyarországnak. Soha többé!”
    .
    Orbán riválisaként szólalsz meg? Vele együtt, vagy Orbán ellenére egyszemélyes zseniként tudod, mi kell vagy ki “NEM KELL Magyarországnak”? VAgy te vagy Magyarország? Orvos látott már?
    “Soha többé!” – javasolod. Kinek? Magyarországnak vagy magadat hipnotizálod?
    Szerinted mégis mi van a többiekkel? Nem érdekel, mi a véleményük? És ha jópárnak más, mint neked? Velük mi legyen?
    Te vagy Orbán autokrata riválisa, aki az országot önmagával azonosítja?
    Ne tedd magad ennyire komolytalanná! Higgadtabban tovább jutsz.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (7 szavazatból)
  40. cicamic: “Nem tudta jól kezelni a saját pártján belüli ellenzékét és nem tudta jól kezelni a Fideszt.”
    Egyedül, egy emberként mindkét irány folyamatos övön aluli ütéseit és vagdalkozásait kivedeni? Még az amortizálók is ketten voltak egy (védtelen) ellenében. Az arányok nem stimmeltek, és nem az akarat és elszántság hibádzott.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  41. Bartus László

    Tisztelt Hozzászólók,

    engedjék meg, hogy mint egy hozzászóló, én is kifejtsem röviden a véleményemet. Ebben a kérdésben Gyurcsány Ferencnek szóról szóra igaza van. Egy demokrata nem is gondolhatja másképp. Amiben téved, az a Jobbik meghatározása, mert a Jobbik nem fasiszta, párt, hanem náci párt, ami még súlyosabb. A Fidesz az egy fasiszta párt. Demokrata egyikkel sem állhat szóba. A nácik nem azért támadják a fasisztákat, mert demokráciát akarnak, hanem azért, hogy a fasizmust nácizmussal váltsák fel. Nem közösek a célok sem. De ez morális kérdés. Az a demokrata, aki szóba áll és szövetkezik egy nácival, attól kezdve nem demokrata.
    Nagyon szomorúan látom azt a propagandát, amelyet egyesek nagy erőkkel kifejtenek ezeken az oldalakon azért, hogy szalonképesnek és elfogadható partnernek mutassák be a nácikat és szavazóikat. Ez homlokegyenest szemben áll az Amerikai Népszava szellemiségével, értékrendjével, vallott küldetésével, a magunk részéről határozottan elhatárolódunk ezektől a gondolatoktól. Nácikkal soha semmit. Vannak bizonyos határok, amiket soha nem lehet átlépni, ez ilyen. Vannak olyan eszközök, amelyeket soha nem szabad igénybe venni, mert elveszíti a demokrata a morális erejét, tisztaságát és létjogosultságát.
    Megismétlem, amit egyszer már leírtam: ez a hang veszedelmes, ez már egy náci uralomra való készséget mutat, akik ezeket hangoztatják, azok már készen állnak arra, hogy elfogadhatónak tartsanak egy nyilas, náci rémuralmat.
    Ami a Jobbik szavazóit illeti, még soha nem találkoztam olyan Jobbik szavazóval, aki ne tudta volna, hogy a Jobbik mit vall a zsidokrol, a ciganyokrol es a baloldali liberalisokrol, es mi a programja veluk szemben. Ezek azt mondjak, hogy ok nem rasszistak, de eleg tiz percet beszelni veluk, es kiderul, hogy a lelkuk melyen nagyon is azok. Falat kell huzni, ez nem kirekesztes, ez onvedelem. Egy cikkemben irtam, most megismetlem: a Jobbik naci part. Aki pedig naci partra szavaz, az is naci. A tobbi mellebeszeles, suket duma.
    Tisztelettel kerek mindenkit, hogy ebben a kerdesben szolaljanak meg azok is, akik egyetertenek azzal, amit en es amit az Amerikai Nepszava vall. Nem szeretnem, ha eppen az Amerikai Nepszava terjesztene es nepszerusitene ezt a metelyt.
    Udvozlettel, Bartus Laszlo

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +12 (14 szavazatból)
  42. Én kekeckedek – gonoszka gonoszkodik. Csak azt adjuk, ami a lényegünk. Amíg az admin ki nem moderál -elférünk mi is a többi között. Ha mindenki mindenben egyetértene – nem lennének viták. Az nagyon uncsi lenne! Ráadásul a viták során egymás is győzködjük – és ha itt, ebben a viszonylag kisebb környezetben sikerül egyetértésre jutni – akkor talán országos szinten sem elképzelhetetlen.
    Márpedig: Egységben az erő!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  43. proaktiv, lényegileg igazad van Ha nektek kell, tessék.
    Én nem kérek belőle.
    Így, tessék. Én megvagyok Orbán nélkül is, meg Gyurcsány nélkül is.
    Van nekem jobb dolgom is, így igaz.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  44. Btag, szerintem ez nem széthúzás, vagy nem feltétlenül. Amit írtam GYF-ről és az Mszp-ről az a véleményem. A jelenlegi véleményem. Mert én folyamatosan változtatom, a történések függvényében. Pusztán egy névvel nekem nem eladható semmi. Ahhoz a minőség is kell. (Minek is a rövidítés a Fidesz? Fiatal micsodák?!) Lehet, GyF fejlődik, változik, az Mszp is, ki tudja? Majd akkor másként értékelem őket.
    Mindez nem akadályoz meg abban, hogy a Fidesz ellenében rászavazzak egy demokratikus koalícióra, de ettől nem látom tehetségesebbnek az Mszp-t, vagy az Lmp-t, vagy a vezetőiket.
    Választói álmom: Egyszer valaki mellett szavazok, nem ellene.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  45. kekec: “demokratikus szavazáson a parlamentbe került pártot mennyire “illik” lenácizni?”
    Megfordítva a kérdést: A parlamentben felszólaló(ka)t lezsidózni és a tolvaj(oka)t lecigányozni lehet? Csak kérdem.
    Merthogy azok is emberek, akiket szintén a parlamentbe került pártok képviselnek, ugyanúgy a szavazóik jóvoltából.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  46. Hááát … egyszerűbb lett volna (meg korrektebb is), ha kompletten idézik az egész blogot …. :-) )))))

    Ezzel együtt végre kezdenek ébredezni ….

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  47. Bartus úr, tudomásul veszem a véleményét – egy picike ellenvetésem van.
    100 %-ig elfogadnám a véleményét: ha rasszista, homofób, náci, stb. stb. véleményekkel csakis és kizárólag a Jobbik és a Fidess szavazói között találkozhatnánk. De ilyet (sajnos) számtalanszor lehet baloldalon is hallani. Akkor az ilyeneket is közösítsük ki elvi alapon? És inkább tűrjünk egy akár évtizedekre bebetonozott fasiszta rendszert, de csakis elvi tisztaságú szavazatokat fogadhatnánk el a leváltáshoz?
    Egyre inkább kikristályosodni látszik az a vélemény, hogy ha a fidesst nem lehet demokratikus módon leváltani (márpedig ilyen válogatós módszerrel nem lehet) akkor csakis erőszakkal dönthető meg a hatalmuk.
    Én valahogy kevésbé tartok elfogadhatónak egy véres polgárháborút, egy választási szövetségnél. De persze ízlések és pofonok….

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (8 szavazatból)
  48. Félreértés ne essék: fasisztákra (nácikra) nem szavazunk. Ebben nincs is vita köztünk, ez egy demokratikus minimum. Csakhogy nem ERRŐL szólt az LMP.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  49. Kekec , megbolondultál? Nagyon hebrencs vagy.Azt mondod, nem kellene az MSZP-nek és LMP nek a Jobbikra szavazni? Dehogynem. Lennének ilyen helyek.Mivel lehet a Fideszt leváltani, választással, nem? És ahhoz mi kell, választási együttműködés, nem? Hivatalosan, nyilvánosan. Ez egy nagy politikai trükk és csapda.A Fidesz nyilvánvaló törekvése, hogy eddig sunyi módon, használta a Jobbikot a hatalom megszerzéséhez, most pedig meg akar szabadulni tőle. Eddig titokban együtt működött a Jobbikkal, .most át akarja passzolni, odalöki az MSZP-nek és az LMP-nek.Fogjanak össze, együtt boldoguljanak.Lássa az egész világ, hogy összenő ami összetartozik, ő a Fidesz tiszta.Azt a kommunikációt képzeljétek el, amit majd akkor folytat, ha ez a szövetség megvalósulna. Soha nem lehet többé lemosni az MSZP -ről hogy csak pofázott az elhatárolódásról, majd hivatalosan együttműködik vele…Ehhez akár az LMP-t is beáldozza, őket is hitelteleníti, az LMP sem lesz többet probléma. Az LMP meg egyszerűen ostoba. Nem részletezem, de kinyírja magát ezzel az akcióval. Megismétlem, a Fidesz soha nem kötött deklarált szövetséget a Jobbikkal, most pedig ez megtörténne z MSZP-vel Ezt nem lehet kimagyarázni, senkinek, sehol a világon!!!És most az elvekről nem is beszéltem. Ne legyetek már ilyen hülyék, ez Fidesz csapda!!!!!!!Muszáj az MSZP-nek és LMP-nek Jobbik nélkül boldogulnia. Dolgozni kell érte, programmal, mert van annyi demokrata az országban, hogy ez lehetséges.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  50. Gyurcsánynak tökéletesen igaza van, mint ahogy Bartus Úrnak is.
    Nem szabad hogy bármilyen céllal összefogjanak a szélsőjobbal.. Ne legalizálják ezzel azokat az eszméket,amiket a jobbik hol nyíltan, hol burkoltan vall!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)

Írja meg véleményét!

 
Kapcsolódó cikkek

Népszavazást kezdeményez az MSZP 2011. július 14. csütörtök

KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos