Győzött a gyávaság, amelyet meglovagoltak a helyezkedő haszonlesők, a megélhetésüket keresők. A hosszú vajúdásnak vége, nincs tovább miért aggódni, idegeskedni. Eldőlt, hogy Magyarország elveszett, hiszen nincs egyetlen politikai erő sem, amely az Orbán-rendszer ellenfele lenne. Az Orbán-rendszer ellenfele arról ismerszik meg, hogy kívül van a rendszeren. Akik a rendszeren belülről akarják megdönteni a rendszert, azok szemfényvesztők. Aki belülre kerül, az elfogadta. Aki tudomásul vette, hogy az illegitim alaptörvény után Orbán a szabad választások lehetőségét is elvette, egy tömörülésbe kényszerítve (és egymást is kioltva) össze nem tartozó pártokat, az eladta magát. Ez az ellenzék úgy kapitulált, hogy egy harcot sem vívott meg. A harcmezőre sem ment ki.
Ezen most már nincs mit rágódni, Virág elvtárs, ezek kinyírták magukat. Nincs mit foglalkozni velük. Egy ideig még fáj értük a szívünk, mert közülünk valók voltak, de egyre távolabb kerülnek majd, ahogyan Orbán Viktor őfelsége kitartott ellenzéke lesznek. Azoknak lesz nehezebb, akik nem gondolták komolyan, hogy kilóra eladták magukat. Úgy járnak, mint Pinokkió, aki nem hallgatott a jó szóra, elhitte, hogy a könnyűnek látszó utat kell választani a boldogsághoz, és szamárrá változott. Először a füle nőtt ki, aztán Kanóc barátjával elkezdtek igazi szamárrá változni: “És ahogy így keringtek, a kezük lassan átváltozott lábbá, arcuk megnyúlt, átváltozott szamárfejjé, bőrük pedig csíkos szőrű szamárbőrré keményedett és vastagodott. De még ennél is borzasztóbb és szégyenletesebb volt, amikor érezniük kellett, hogy hirtelen igazi szamárfarkuk is nő. Ez már több volt a soknál, ez ellen már tiltakozni akartak; de bár ne akartak volna, mert ahogy szólni kezdtek volna, szájukból nem emberi hang jött ki, hanem valami keserves, fűrészelő ordítás, ilyesformán: iá! iá! iá!”
Ez vár rájuk. Szamarak lesznek, és nem tudnak tenni ellene semmit. Húzni fogják a kocsit, táncolnak a cirkuszban. Szomorú sors. Ennél boldogabbak lesznek azok, akik tudatosan elhatározták, hogy gonoszok lesznek.
Mielőtt végleg búcsút mondanánk nekik, érdemes egy pillanatra megemlékezni arról, mi vezetett ide.
A demokrácia a liberalizmusra épül. Ez a mostani bukás a liberalizmus, a magyar liberális értelmiség bukása. Szép jelképe ennek a választási lista előkelő helyén szereplő Fodor Gábor, aki egy nemlétező párt nevében képviseli a liberalizmust.
De ha mélyebben vizsgáljuk ezt a kérdést, akkor fontos megállapításokat tehetünk. Ennek oka az, hogy alapeszméjével ellentétben a létező magyar liberalizmus elveszítette a pluralizmusát. Kialakultak a liberális értelmiség pápái, udvaroncai, hercegei és grófjai, kifutó fiúi, és ez jelentős meghasonláshoz vezetett. A tekintélyelvű hierarchiát elvető, a verseny és a szellem szabadságát hirdető liberalizmus Magyarországon hierarchikussá és tekintélyelvűvé vált. Megcsontosodott, kialakult a liberális közvéleményt alakítók tábora az alattvalók hódolatától kísérve, amelynek következtében létrejött egy olyan szellemiség, amely nem tűri a “hivatalos” liberális megmondó emberektől eltérő véleményeket. Nem alakultak ki egymástól különböző, egymással is versenyben álló, liberális szellemiségű közösségek, irányzatok, amelyek eltérhettek volna egymástól, és egyenrangúként, szabadságban és kölcsönös tiszteletben élhettek volna egymás mellett. Monolittá vált a liberális tábor, mindenki elfogadta az informális hierarchiát, és igyekezett alkalmazkodni hozzá. Ettől aztán sebezhetőbbé is vált, és szabad prédája lett az antiliberális erőknek. Ez a létrejött “egység” nem erősítette, hanem gyengítette a liberálisokat. Tekintélyelvű liberalizmus halálra van ítélve. A ház, amely meghasonlik magával, elpusztul.
Ugyanazok a folyamatok indultak be, amelyek a nem liberális közösségekre jellemzők: megjelent a kontraszelekció, a verseny helyett a hierarchia csúcsán állókhoz való viszony határozta meg kinek-kinek a helyét és a lehetőségeit a rendszerben. Az elfoglalt tekintélyi és hatalmi pozícióit mindenki félteni kezdte, nem lehetett betörni, csak a hierarchia engedélyével és elfogadásával, de a hierarchián kívül sem lehetett élni, mert kívül is megsemmisítettek mindent, ami nincs a kontrolljuk alatt. Kijelölték mindenki helyét, szerepét, rangját és értékét. Megszűnt a rugalmasság, a dinamika, a frissesség, az újító szellem, konzervatívvá merevedett és nehézkessé vált az a monolit világ, amely féltve őrizte helyét és kiváltságait. Az a paradox helyzet alakult ki, hogy a liberalizmuson belül megszűnt a pluralizmus, felszámolta a szabad gondolkodást, a nyílt vitát, megszűnt az önkorrekció képessége, ahogyan az minden hasonló zárttá váló “rendszerben” bekövetkezik. Szentek jöttek létre, akik dogmákat hirdettek, és a kanonizált gondolattól és irányzattól eltérni nem lehetett. Aki nem alkalmazkodott ehhez, az kívülre került vagy eljelentéktelenedett, a senki földjén találta magát. Az érvényesülés útja az alkalmazkodás lett. Ugyanolyan alattvalókat nevelt, mint a nacinalisták rendszere. Fel kell tennünk a kérdést: liberálisoknak nevezhetők-e még azok, akik tekintélyelvűen szerveződnek?
Az csak az antiszemiták beteg téveszméje, hogy a liberálisok a zsidókkal azonosak, minden liberális zsidó, és minden zsidó liberális. Ez ostobaság, annak ellenére, hogy a liberalizmus kialakulásában jelentős pozitív szerepet játszottak zsidók, de nem zsidók egyaránt. A liberalizmus nem zsidókérdés, hanem nemzeti kérdés. A magyar liberalizmusban nincs különbség, nem lehet megkülönböztetni és elválasztani zsidókat és nem zsidókat. Az említett folyamatnak vannak mindenféle nyertesei és vesztesei, a kialakult helyzet mindkét oldalán vannak zsidók és nem zsidók. Ennek a liberális pápaságnak a szenvedői között több zsidó van, mint nem zsidó. Ha valamikor ezt a beteg struktúrát valakik felszámolják, azok vélhetően a járomban görnyedő zsidók lesznek.
Ez a magyar liberalizmus a társadalmi élet különböző terein él, művészetben, sajtóban, pártokban, és eredetileg az a közös értékrend tartotta össze, hogy a szabadság, a jogállam és a demokrácia eszméje mindennél fontosabb. Bizonyos “prakticizmusnak” nevezett behatások a korrupció irányába is nyitottá tették a rendszert, mert hát “így működik a világ”, ha nem alkalmazkodunk hozzá, nem tudjuk képviselni és megvédeni szép eszméinket. A tekintélyelvűség mellett egyre nagyobb szerepet játszott a korrupciós láncolat, az ezekből fakadó érdek és függőség, különösen azután, hogy lassan az egész ország és a liberális demokrácia működése is alapvetően korrupciós rendszerekre épült. Ezek a láncolatok tovább erősítették a zárt közösségek kialakulását, és már nemcsak szellemi tekintélyek, hanem kézzel fogható egzisztenciális és anyagi érdekek is összefűzték a tagjait, illetve érdekszövetségeket hoztak létre. Mivel alapvetően liberális emberekről van szó, akik elvből elutasítják a korrupciót, ez megfertőzte a lelkiismeretet, szorongóvá, bűntudattal terheltté, félőssé tett egyeseket. Közben a rendszer úgy fejlődött, hogy a korrupció a működés módja lett, és nem is lehetett másképp megélni.
Közös értékrend, közös érdek, még zártabb rendszer jött létre. Ez az egységes tömb könnyű prédává lett a faiszta támadásoknak. Mivel a magyar liberalizmus belső hierarchiája és zárt rendszere fojtotta el a mainstreamen kívül eső más liberális megnyilvánulásokat, és irtotta ki a sokszínűség legkisebb csíráit, maga számolta fel a társadalom védekezőképességét. Egy rossz lelkiismerettel terhelt, zártságánál fogva gyenge és sérülékeny, félős liberális blokk találta szemben magát azzal a fasiszta támadással, amely könnyen karámba szorította a monolit liberális tábort. A demokrácia ott veszett el, amikor a rendsszerváltás eufóriája után a magyar liberalizmus elveszítette nyitottságát, szabadságát, önmegújító képességét, az új és friss dolgokra való fogékonyságát, hierarchiába szerveződött és önvédelmi harca keretében megölt minden rajta kívül eső szabad kezdeményezést. Először a liberalizmuson belül ölték meg a szabadságot, a pluralizmust és a szabad versenyt, s vált a liberalizmus bálványimádók vallásává. Utána ezt már nem volt nehéz körülhatárolni és diszkvalifikálni.
Amikor az Orbán-rendszer elindult ez a zárt világ erőteljes önvédelembe kezdett, de nem a rendszerrel való nyílt szembefordulás útján, hanem az alkalmazkodás és a féken tartott kritika keverékével. Tudni lehetett, hogy az Orbán-rendszerre adott reakció olyan lesz, amilyet ez a liberális hierarchia jónak lát és elfogad. Ők határozták meg a kanonizált megnyilvánulási formákat, a hangvételt, az eszközöket. Akik ettől eltértek, azokat kirúgták a brancsból, szalonképtelenné váltak, mert azok veszélyeztetik az általuk jónak tartott irányt, és ez a szellemiség a gyávaság útján járt. Ebben része van a rossz lelkiismeretnek, félelmeknek, görcsöknek, és annak is, hogy ennek a hivatalos magyar liberalizmusnak egy része magával hozta a zsidóság évezredes üldöztetésének traumáit, az ebből fakadó görcsöket és reflexeket, az évszázados tapasztalatok alapján kialakult alkalmazkodási stratégiákat és elveket. Ezek jól működtek századokon át, a túlélés eszközei voltak, de megbuktak a két világháború között. Ez inkább a félelmeket erősítette. Nem kell őket provokálni, ez volt a jelszó. Úgy érezték, hogy felelőtlenek azok, akik a megerősödött fasisztákkal, antiszemitákkal szembeni nyílt és bátor fellépést hirdetik. Igyekeztek ezeket elnémítani, perifériára szorítani, amelynek a következménye egy végtelenül megalkuvó, gyáva és megfélemlített liberális közvélemény lett, amely lemondott arról, hogy visszaszerezze az országot a szabadság számára. Sokan elhitték és megfélemledtek a fasiszta arroganciától és verbális erőszaktól, hogy mi nem vagyunk igazán magyarok, idegenek vagyunk abban a hazában, amely valójában az övék. Ne ugráljunk. Ezzel a gyávasággal éppen azok a liberális magyar zsidók állnak leginkább szemben, akik a holokauszt tanulságaként nem azt a következtetést vonták le, hogy gyávának lell lenni, és alkalmazkodni kell, hanem akik nem tűrnek semmiféle megkülönböztetést, és soha többet nem akarnak megalkudni és meghunyászkodni egyetlen koszos fasisztával szemben sem.
Nem tudott a mindent kontrollálni igyekvő hierarchikus liberális tábor mellett kinőni és felnőni egy alternatíva, egy szabad civil társadalom, amely nem kér jóváhagyást a létezéséhez. Ezért nem alakult ki egy spontán bátor ellenállás, mert vagy bekebeleztek és pacifikáltak minden ilyen kezdeményezést, vagy csírájában elfojtottak. A gyávaságuk foglya lett az ország. Egyáltalán nem természtes, hogy egy demokráciából négy év alatt diktatúra legyen, és senki ne álljon oda egy senkiházi felcsúti parasztgyerek elé, ne nézzen a szemébe, és ne mondja azt, hogy állj. A gyávaságuk még nagyobb önbizalmat adott a fasisztáknak, és magukra húzták őket, mint az Újpestet a Videoton védelem. Ha lett volna egy nem teljesen lekontrollált szabad civil világ, plurális polgári liberalizmus, szabad társadalmi mozgás, amely nem lett volna lefojtva egy szűk hierarchikus liberális csoport által, akkor ez nem történhetett volna meg. De ezek mindent az ellenőrzésük alatt tartottak. Ők osztják az észt a liberális tévében és rádióban, furkósbottal verik bele a liberális alattvalók fejébe, hogy miről mit kell gondolni.
Ez a monolit szellemi tömörülés akkor sem mondott le szellemi egyeduralmáról, amikor beütött a baj. Nem engedte, hogy önálló, kontrollálatlan szabad mozgások beinduljanak a társadalomban. Ők ölték meg, szorították vissza a spontán megnyilvánulásokat, foglalták el és nyírták ki a civil próbálkozásokat, ők mondták meg, hogy demokrácia van vagy diktatúra, mi a helyes, mi a bevett és elfogadott. Ez a progressziót megakadályozó, a szabad versenyt megölő szellemiség az első számú felelőse, hogy Orbán diktatúrája kialakulhatott, konszolidálódott, és vele szemben semmiféle komoly ellenállás nem alakulhatott ki. Elfoglalták a teret, kiszorítottak mindenkit, de ők maguk gyávák és megalkuvók voltak. Se átugrani, se megkerülni nem lehet őket. Az ő beteges szellemiségük nyomja rá a bélyegét az egész társadalomra, amely alól valóságos felszabadulás élményét nyújtja Orbán egyszerű, falusi, populista demagógiája. De ezeknél minden jobb.
Ez a folyamat vezetett odáig, hogy egymással is ellentétben álló, demokratikus versenyre ítélt pártokat egy választási szövetségbe kényszerítettek, ahol azok Orbán szabad prédái lesznek. Ez a liberális hierarchia a megbékélést, a kiegyezést keresi, az alkut próbálja megkötni, hogy jöjjön létre új társadalmi megegyezés, amelyben a liberálisok elismerik a nacionalista többség uralmát, hajlandóak kifelé és befelé legitimálni a rendszert, cserébe Orbán biztosítsa számukra a minimális életfeltételeket, működhessenek a pártjaik, az intézményeik, a sajtójuk, és legyen békés egymás mellett élés. Ebbe beleférnek az élesebb hangvételű bírálatok is, de soha nem lépnek át egy bizonyos mértéket, nem veszélyeztetik a “nemzetiek” által kijelölt határokat. Akik ezt nem szeretnék elfogadni, azok megszoknak vagy megszöknek. Nincs más választás, mert ez a konglomerátum alkuszik a demokratikus oldal nevében a fasiszta hatalommal. Vagy a másik megoldás, hogy a felháborodott lioberálisok, elsősorban a legmérgesebb zsidók, elkergetik ezt a kártékony, önző, korrupt, narcisztikus, önmagát túlélt liberális pápaságot.
Itt tartunk.
A megoldás az lesz, amikor a magyar liberalizmus leveti magáról ezt a jármot, megszabadul a liberalizmuson belüli elnyomó szellemi hatalomból. Ha lesznek olyan fiatalok, akik elég sezmtelenek és tehetségesek lesznek ahhoz, hogy ledöntsék a bálványokat, kitörjenek a dogmáik rendszeréből, belső forradalmat hajtsanak végre, és elsőként a liberalimuson belül megteremtsék a szabadságot, az innovációt, a pluralizmust, az elvek és az eszmék egyenlő jogait és szabadságát. Olyan világot, amilyen New Yorkban és Berlinben van, ahol nem számít, hogy ki vagy, csak az, hogy mit csinálsz. Senki nem ítél meg, senki nem skatulyáz be, nem az önjelölt tekintélyeken keresztül vezet az út a boldoguláshoz. Ezek tették tönkre az országot, ezek szabadították ránk a fasisztákat, és még most is ezek pofáznak.
Voltak eddig is ilyen jellegű kezdeményezések fiatal zsidó és nem zsidó közösségekben, ígéretes roma fiatalok között, de ezek elhalványultak, elhaltak. A magyar forradalom akkor kezdődik, amikor először a “hivatalos” liberalizmus kontrollja és a liberális pápaság megszűnik, amikor a megmondó hólyagoknek beintenek, és a szabadság győz a liberálisok tánorában. Egy sokszínű, szabad, dinamikus, nem lefojtott, liberális pluralizmussal szemben a monolit fasiszta rendszerek tehetetlenek. Fel kell ismerniük a fiataloknak, hogy meg kell szabadulniuk az őskövületek kontrolljától. Fügét kell mutatni nekik, vissza kell utasítani, hogy mindent meg akarjanak mondani, mindent az uralmuk alatt akarjanak tartani, hogy minden szabad megnyilvánulást ők maguk nyírjanak ki, és a baráti géppuskatűztől jobban kelljen tartani, mint a náciktól. Elég volt belőlük, takarodjanak!
Mostantól ez a feladat. Amíg a liberális pápaság uralkodik, amíg nincs szabadság és pluralizmus a demokraták között, addig nem lesz szabadság az országban sem, mert ezek mindent lefojtanak és megölnek. Orbán helyett elvégzik a piszkos munkát. Fel kell lázadni ellenük, ki kell követelni a szabadságot, először Budapestet, majd az egész országot szabaddá kell tenni. Olyan világ kell, ahol nincs kontroll, hanem mindenki szabadon veheti a levegőt, a neki tetsző módon él, gondolkodik, alkot és cselekszik, és nem jön egyetlen nagypofájú nagyokos sem, aki meg akarja mondani, hogy te ki vagy, mi vagy, mit tehetsz és mit nem tehetsz. Amíg ezek a liberális bálványok le nem dőlnek, amíg ezek kiátkozhatnak mindenkit a liberális közösségből, amíg ezek uralják Budapestet, amíg a Békemenetre emlékeztető bálványimádók hada követi a liberális szent teheneket, addig Magyarország szabad ország nem lesz.









Fájóan igaz minden sor.
Csakhogy ez az állapot nem fog megszűnni egyhamar! A rendszerváltás óta kialakult egy politikai garnitúra, és ők uralnak mindent. Sajnos annyira szűk látókörűek ( vagy gazemberek ),hogy azt sem vették észre hogy szétszakítják az országot,de ami még fájóbb, most már darabjaira törték.
Reménykedhetnénk, ha lenne mibe.
Nincs.
Minden reményt elvettek, és szisztematikusan úgy alakították a helyzetet,hogy beleszólás ne lehessen a machinációjukba.
Liberalizmus ebben az országban?
Nem! Majd én mondom a tutit, te meg igazodsz. Vagy megszoksz vagy megszöksz!- ez lett a liberalizmust hirdető nagy nagy hazafiakból.
Már nincs jobb, meg bal oldal. Eladják egymásnak magukat, mikor melyik, mikor melyiknek.
Az ember meg áll báván, és néz ki a fejéből ennyi arcátlanság láttán.
Említhetném az értelmiséget. Minek?
Budapestet kéne először felszabadítani a gúzsból?
Jelentem a fővárosiak nagyon jól érzik magukat ebben az elkábított helyzetben, látható volt ez minden demonstráción.
Itt nagyon sokáig a fű sem fog nőni.
Köszönhetően a megalkuvó hazaárulóknak.
Pár napja még enyhe túlzásnak tartottam amikor leírtam először ezt a szót.
Mára kőkemény valósággá vált.
Ezért én maradok a lenézett elveimnél, és megvetem ezeket az értelmi fogyatékosokat!
Háború nélkül tették tönkre ezt az országot.
Annyit sem tudtak felmérni, hogy hiába győznének ( nem fognak ) ezzel a csalással kierőltetett választáson, másnap már a csőcselék hadra lesz vezényelve, és kő kövön nem fog maradni, abban tunya, megalkuvó városban, aminek Bp a neve?!
Orbán jól mondta… fordítva ülünk a lovon és ez halmozottan igaz az ellenzéki összefogás tagjaira is.
Ki a faxt érdekel, hogy milyen sorrendben állnak a közös listán, csak őket.
Engem valamiféle, lehetőleg emészthető, program, cselekvési terv. Esetleg feladatok felosztása érdekel.
Pl., hogy ki lesz a, jó zsaru-rossz zsaru mintájára, a verőember és ki az, aki elsimítja a hullámokat. Bár szerintem a mostani helyzetben a totális letámadás a megfelelő taktika. Még akkor is, ha hibák csúsznak bele.
Az ellen, hogy a liberális szó, szitokszó lett, már nem tehetnek semmit.
Fennáll egy helyzet, megtörtént az összefogás, hát rajta. Lássuk a medvét!
Az orosz medve már itt csoszog a spájzban.
Csak egyvalaki képes ilyen zseniális ördögi, mindent átfogó, átlátó rendszert létrehozni, működtetni, milliókat becsapni , megtéveszteni.De a hatalma nem végtelen.
kb olyan 1O vagy 15 éve írta Francis Fukuyama, hogy az elkövetkezendő évtizedekben legalább 14 ország egyszerűen el fog tűnni a térképről.
.
Attól tartok Magyarország is köztük lesz. Félek a magyar történelemnek egy nagyon, nagyon sötét korszaka kezdődött el. Ha nem jönnek új emberek, új politikusok és egy teljesen új nemzedék de azonnal, akkor a meglévőktől nem sokat várok. De most nem jönnek, ahhoz nemzedékek kellenek, és annyi idő már nincs. Magyarország már nem fogja tudni olyan sokáig kihúzni, vagy ha mégis akkor örökre tolószékben végzi.
.
Nem írtam nagy bölcsességeket, csak ennyi az egész hszem a többit Bartus elmondta már nem tudok mit hozzátenni, max. annyit, hogy felnézek az égre és várom a csodát.
http://nepszava.hu/picture/8043/normal/32/00032156.jpeg
-
Ez sem hazaárulás, csak rinocérosz bőr kérdése az egész, az orosz medve pedig nem felejt, aki azt hiszi, az nem ismeri Putyint és az orosz embereket, hogy a vh. 26 milliós áldozata után is köpködik őket!
Ezt nem felejtik, a Tovaris konyecnek sem!
-
Eagle
“Ha nem jönnek új emberek,…”
Az egyetemisták nem kérnek a pártokból, (inkább a Jobbikhoz húznak a felmérések szerint), akkor kik válthatják le és mikor a régieket?
Még hány emberöltő – addig valóban kiürül az ország.
-
Egy kicsi, halvány reménysugarat azer mondok:
Szentes, Horváth Mihály Gimnázium, egy letiltott vers Purosz Leonidásztól, a
“Homo Ethicus Hungaricus”, mely itt az AN is megtalálható.
-
Nem csak a bukott baloldaltól, nem csak a már többször leírt Gyurcsány Ferenctől, hanem ettől a fiatalembertől és az Ő versétől is félnek….remélem, hogy még éjjel, álmukban is reszketnek, a golyóállómellényükben!
http://nepszava.com/2013/12/magyarorszag/szentesen-mar-a-verstol-is-felnek.html
-
Purosz Leonidász és a verse, hogy ne kelljen lapozni.
Ikovacs! Te milyen szemüveget használsz? Hol van itt a demokrácia? Hol van itt demokratikus választási rendszer? Hol van itt egyetlen független hatalmi ágazat? Hol van itt egyetlen a hatalomtól független közszolga?Sorolhatnám a kérdéseket, de felesleges.
Megegyeztek!
Ez van!
Most inkább örülnünk kell, hogy léptek az ellenzékiek és nem a saját pecsenyéjükre gondoltak. Pillanatnyilag ez a jó!
Ezért legalább a választások végéig ne szítsa a tüzet, Bartos úr!
A kellemes “nyugati” légkörben könnyű osztani az észt. Nem elég az, hogy mi, magyarok, ahányan vagyunk, annyiféle módon képzeljük el a jövőnket, és a nagy magyarkodásban egyre szarabbul élünk, mélyebbre süppedünk? Sajnos, ilyenek vagyunk! Meg is szenvedjük!
Most tettünk előre egy lépést az összefogás, az orbánt elűzni akaró közös cél érdekében.
Mit akar még? Polgárháborút? Mert másra nem hajaz a szövege!
1956-ban hittünk a Szabad Európa rádió szózatainak, aztán, amikor már lángokban állt Budapest, akkor az orosz invázió fenyegetése elől a nyugat “biztatók” megléptek és itt hagytak minket segítség nélkül!
Ismét ezt akarná?
Könnyű kibicnek lenni!
Hallgasson most egy ideig!
Így tud segíteni.
Talán ez a legjobb írás az összes eddigi közül.
Az a baj, hogy a magyar politikai élet szereplői -higgyük el- vannak olyan aljasok , hogy ha az “ún” demokratikus ellenzék bojkottálná a választásokat, akkor a keletkezett űrt pillanatok alatt betöltenék az önjelölt pártok /smukk és rohamcsapata, stb/
Nem beszélve arról, hogy a fidesz és a jobbik eleve elindulna és máris legitimmé tenné a voksolást.Semmiféle EU-s és hazai jogszabály nem írja elő, hogy egy választáson a baloldali-liberális erőknek KÖTELEZŐ elindulni…
Továbbá a nép egyszerű fiai gyávaságnak értékelné a demokratikus erők bojkottját.
Most, mivel más lehetőség egyelőre nem mutatkozik, marad a demokratikus összefogásra való szavazás.
bumburi
Szinte mindig a szívemből szólsz, úgyhogy én már lustán nem is kommentelek, csak plusszollak :)
Most is csak annyit tennék hozzá, hogy ebben a cikkben a politikai garnitúráról szerintem még szó sem esett. Legalábbis az én értelmezésemben itt inkább a “levélaláírókról” van szó. Gondolom, többek közt róluk írt Bartus:
http://mandiner.hu/cikk/20140108_ertelmisegiek_fogjunk_ossze_minden_demokratara_szukseg_van
Ha nálunk a melóban valaki elrontott valamit, bár viccesen, de az első felkiáltás szinte mindig ez volt: Neveket akarok! :)
“A kellemes “nyugati” légkörben könnyű osztani az észt.”
Itt sem fenekig tejfel, 10-bol 7-en felnek a szovetsegi kormanytol es sokan azt gondoljak, hogy mindegy ki a az elnok, mert csak babok es a ket oldal csak latszat. Ha a demokraciaban a valaszto emberek dontenenek mar reg megszuntettek volna. :-)
Avar Jánosnak és Mesterházy Attilának a napokban volt egy -egy jó gondolata.Avar azt mondta, hogy az egyszerű ember nem foglalkozik napi szinten a politikával, neki elég a kampány , a saját életének tükrében tudni fogja, hogy kire szavazzon és éppen ezért neki nem kései az összefogás. Mesterházy pedig tegnap azt mondta az egyenes beszédben, hogy vidéken már nem rágódnak az előzményeken , most már előre kell tekinteni .
Itt az AN oldalon elvitatkozunk egy pár százan -ezren , de sajnos ezt a lapot kevesen olvassák.
Egy a lényeg, mindenki tegyen azért , hogy vége legyen ennek a rémálomnak és eltakarodjon orbán örökre.
ŐZS
http://www.168ora.hu/itthon/iszonyu-sok-penzt-lehet-szerezni-egy-egy-kamuparttal-122573.html
-
Erről már tudni lehet nagyon régóta – és ki tudja, hány ilyen párt fogja a választásokat szabályossá és demokratikussá tenni – a Fidesz és a külföld szemében is.
Ezt nem tudomásul venni, nagy tévedés.
Ha elolvasom Bartus László írását a magyar liberalizmus bukásáról, úgy érzem, igaza van.
Ha elolvasom Para-Kovács Imre írását a magyar pankrátorokról, úgy érzem, igaza van.
Olvasás után könnyű egy-egy mondatba összefoglalni őket. Komoly elemzői munka van mögöttük.
Mindkettő egyszerre igaz.
Érdekes, hogy az valóságnak mennyi arca van.
http://www.stop.hu/belfold/orszagos-bekemenetet-inditanak-a-fidesz-civiljei-az-ellenzeki-osszefogas-miatt/1208753/
-
Itt vannak a cöfögök, beindultak az ellenzék összefogása ellen, mégis, mi a franctól ijedtek meg?
Talán, hogy el kell számolniuk, ha kisül a fideszbukta?!
Ajaj, ez benne volt a pakliban!
-
Talán a márc. 15-én itt felejtett lengyel bértüntetők is átálltak az ellenzékhez?
El nem tudom képzelni, mitől ez a rinyálás, összefogott az ellenzék, de az összes kimutatás szerint 4/5-re vezet a Fidesz, vekkeres visszahívja az oroszokat és nem szovjeteket, ő a legnépszerűbb – mi a baj akkor?!
A tegnapi és a mai cikkekhez írt véleményeket olvasva feltűnt, hogy igen nagymértékben megemelkedett a mínuszolások száma. Olyan nagymértékben és minden vélemény cikknél, hogy tudatosságra és szervezettségre gyanakodok.
.
Az az érzésem (hangsúlyozom: érzésem), mintha valakiknek érdekében állna, hogy az eddig, az összefogáscirkuszról alkotott véleményezőket megossza, mi több, egymással szembe fordítsa.
.
Többnyire egyetértettünk abban – BL és egymás kiokosításával – hogy ez a politikai, társadalmi, gazdasági, kulturális rendszer itt most egy diktatúra rendszere. Egy ilyen diktatórikus rendszert – a maga diktatórikus választási szabályaival – pedig nem lehet demokratikus választással eltávolítani, mert a választás nem demokratikus szabályok szerint történik.
.
Így aztán az összefogás cirkuszát legtöbbünk ebből az irányból közelítette meg, persze mindenki a maga szimpátiája, vágyai, reményei szerint.
Sokan csalódtunk, vagy legalább is nincsenek jó érzéseink, kicsit (nagyon?) kiábrándultak vagyunk.
.
Ezt a kissé borongós, csalódott állapotot akarják kihasználni arra, hogy szembefordítsanak egymással minket.
Nézzék csak meg azokat a kommentelőket (a legtöbbünket), akik nem változtatták meg a véleményüket, s ezért az elvi véleményért magasan plusszal lettek jutalmazva, most ugyanazért a véleményért magasan mínusszal vannak leértékelve.
.
De, lehet, hogy ez csak az én összeesküvés-elméletem.
.
Én érteni vélem azokat, akik örülnek ennek az összefogásnak. Olyan ez, mint a nyugati orvostudomány. Főleg a tüneti kezelésre összpontosít és fájdalmat csillapít, gyógyszereket használ, de szinte sosem az okot keresi és szünteti meg. Egy borzalmas, visszatérő migrén esetében értem, hogy fájdalomcsillapítás az első, de ha az okot nem ismerjük, (ami lehet, hogy csak szimpla vízhiány, fél helyett két litert kéne inni, de az olyan macerás), mindig visszatér és egyre rosszabb lesz. Pl. a hagyományos kínai orvoslás szerint a mesterségesen adott inzulin csak arra készteti a hasnyálmirigyet, hogy még jobban ellustuljon, és idővel teljesen leálljon. Még több gyógyszer, még több mellékhatás. A végén az élet egyre keservesebb és a betegség halálos lesz. Ha nem keressük meg a betegség okát és nem küszöböljük ki, a bajnak sose lesz vége. Meg kell érteniük azoknak, akik most örülnek ennek az összefogásnak, hogy a fájdalomcsillapító és a tüneti kezelés, nem gyógyítja meg a betegséget. Újra és újra vissza fog térni, és egyre súlyosabb lesz, a vége pedig nem kétséges.
Az én értelmezésemben ezt próbálja Bartus László megértetni azokkal, akik olvassák az AN-t, gyönyörűen levezeti több írásában, hogy szerinte mi az oka, hogy ez az ország ide jutott, mivel kéne kezdeni a terápiát. De ahogy az egyébként szuper okos tesóm is azt mondja az orvosának, hogy doktor úr, nem érdekel, mi vezetett ide, csak adja azt a qrva fájdalomcsillapítót vagy műtsön meg, és továbbra sem adja meg a szervezetének azt, amire igazából szüksége van, úgy az ország nagy része is ezt teszi, az AN olvasóinak egy részét is beleértve, és azon vitatkozik minden cikk alatt, hogy ide nekem a fájdalomcsillapítót meg a többi vegyszert, hát nem látjátok, hogy most ez az egyedüli megoldás, könnyű onnan Kínából osztani az észt, a gyümölcs meg a zöldség rohadt drága télen, nem tudjuk mi azt megvenni és különben is, vizet csak az állatok isznak, főleg napi két-három litert?
De én tegnap megmondtam az orvosomnak, nem veszek be több gyógyszert, szüntessük meg inkább az okokatt, vagy keresek másik orvost. Lehet, hogy kínait.
okokat egy t, tudom, csak a lendület :)
http://www.stop.hu/belfold/17-ezren-telefonaltak-be-a-fideszhez/1208759/
-
Magyar Csapat és aki nincs velük, az nincs vagy majd nem lesz, oszt jó napot!
300 forintosok népe…..
Ezekhez a zemberekhez szól egy üzenet, akiknek kell egy atyuska aki vezeti őket, egy Mekk Elek, aki mindenhez ért, vagy nem:
-
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1551716_649299038441659_158753982_n.png
Gyurcsánynak valami baja van. Egyre sűrűbben téveszt szót, akad el beszéd közben. Mintha egy kisebb agyvérzés érte volna.
Szerencsére már nem Bartus László az egyetlen, aki látja., mi a baj. Ez ad némi reményt, legalábbis nekem.
“Ma a feloldhatatlan ellentét nem Orbán és azok között feszül, akik meg akarják verni őt és bandáját, hogy helyreállíthassák a polgári demokráciát, hanem azok között, akik hajlandók ebben a mocskos választási színjátékban Orbán és/vagy Mesterházy oldalán részt venni, illetve azok között, akik felismerték, hogy ennek semmi értelme nincs.”
http://gepnarancs.hu/2014/01/bajnai-utan-gyurcsany-is-mesterhazy-titanicjan/
Millió plusz az újabb remek írásért!
Nem a liberalizmuson belül kell kivívni a szabadságot mert liberalizmus nincs és soha nem is volt Magyarorsz.-on. Legfeljebb egy, két liberális meggyőződésű értelmiségi Jászi Oszkártól, Göncz Árpádig; a többi meg csak annak nevezte magát amivel lejáratta a liberalizmust. De az ország társadalmi fejlettsége ( ez az ország pl. nem Svájc vagy Ausztrália hanem mondjuk Egyiptom vagy Üzbegisztán szintjén van ) miatt nem is lehet a liberalizmus elveinek táptalaja. Valójában ez egy konzervatív, belterjes, a kívülállókat mélyen lenéző elitista réteg, szinte kaszt; amely ahogyan Bartus úr pontosan leírta, mindenféle társadalmi haladás kerékkötője. Ráadásul legtöbbjük intellektuális teljesítménye egyáltalán nem kiemelkedő, amely az általános kontraszelekció miatt cseppet sem meglepő.
Szóval leszállhatnak a magas lóról; egy sötét, primitív, tahó, félanalfabéta, minden tekintetben Európa végén kullogó ország vezető rétegének lenni nem olyan nagy dicsőség. Közhely, de Kertész Ákos írásai nagyon igazak.
gszabi
Na látod! Nálunk olyan sohasem lesz, hogy: Neveket akarok!
És ez nagyon nagy baj.
Itt nincs felelős. Itt a rendszerváltás is arra lett többek között kitalálva, hogy az ismeretlen tettes fogalom teret nyerjen.
Hány ügyben ismerjük a tettest, mégis ismeretlennek nevezik?
Így tűnik el lassan minden nemzeti vagyonunk, ismeretlen tettes kezén.
És ehhez minden kormány hozzá járult. Neveket senki nem akart tudni.
Szgabinak nagyon igaza van. Fájdalomcsillapító a betegség okainak föltárása helyett! Bartus László kiváló elméleti elemzése után el kellene jutnunk a konkrétumokig. Azt tudjuk, hogy a rendszerváltáskor (amit a világpolitikai erőviszonyok ajándéka képen kaptunk), valamit nagyon elkúrtunk. De mit?
A liberalizmus akkor még nem látszott tekintélyelvűnek, diktatórikusnak, sőt. A legnagyobb veszélynek az látszott, hogy a liberalizmus idióta módon szabadjára engedte a gyűlöletbeszédet, a holokauszt tagadást, mindenféle neonáci megnyilvánulást azon az alapon, hogy egy egészséges társadalom mindezt úgyis automatikusan kilöki magából. (De hol volt itt egészséges társadalom?) Akkor sokan a weimarizálódástól féltettük a magyar demokráciát.
Hol kezdődött a liberalizmus belső diktatúrája? Hogy függ mindez össze azzal, hogy az egészséges gazdasági verseny megindulása helyett a kapcsolati tőke vált tulajdonosi tőkévé, és elszabadult a korrupció?
Világos, hogy én most, fölkészületlenül, egy hozzászólásban nem tudok megfelelni ezekre a kérdésekre, de ezeken kellene közösen gondolkoznunk.
Valamit elrontottunk. De mit? Mikor? Ki? Melyik párt? Vagy nem is párt? Akkor melyik tábor? Vagy nem is egyik vagy másik tábor?
Hát akkor…?
Ha az orvosi hasonlatnál maradunk: anamnézis nélkül nincs diagnózis, anélkül pedig nincs terápia.
S mindezt megelőzi a fölismerés: betegek vagyunk. Mert anélkül nem is fordulunk orvoshoz.
Érdemes megnézni a közös képeket, ahol Fodor is látható. Vagy külön áll a többiektől (ezt azért megértem), vagy mosolyog, boldog.
.
Nem illik (?) betenni más hírportál linkjét, de érdemes elolvasni a HVG cikkét, amelyben Fodorról írnak. Egyik elmélet az, hogy gyakran jár a köztévébe, és nem akarták, hogy az összefogást széttrollkodja.
http://gepnarancs.hu/2014/01/bajnai-utan-gyurcsany-is-mesterhazy-titanicjan/
oldberg,
valamit már fölismertünk, mert elég sokan itt vagyunk, És igen, ezek a kérdések, amiket fölteszel, nincsenek még megválaszolva. Persze azért nem akarok visszamenni a honfoglalásig, bár valaki nemrég idézett itt egy német-római császár vagy fejedelem? naplójából, amit a magyarokról írt. Mit mondjak, elég lesújtó volt olvasni. Hát nem változtunk semmit? Szóval talán elég lenne a rendszerváltásig visszamenni.
És igen, neveket akarok. Sokszor elgondolkodom, miért van, hogy ha megpendítem valahol pl. Antall József felelősségét, rögtön kitör a háború, a felháborodás, mintha istenkáromlást követnék el. Pedig valahol ott kezdődött.
De tényleg szétfeszítené ez most egy hozzászólás kereteit, és nagyon egyetértek veled, közösen kell gondolkodnunk azokon, amit írtál, és megosztani, mire jutottunk.
Kíváncsi vagyok, Bartus László készülő könyve mennyiben ad majd támpontot ehhez.
szgabi
15:53 nagy érdeklődéssel olvastam a hozzászólást. Tetszett a párhuzam a betegségek szokásos tüneti kezelése és a jelenlegi “ellenzéki” összefogás közötti párhuzam. Tetszett, mert erősen foglalkoztat, hogy miért ünneplik emberek ezt az összefogást. Azontúl, hogy mert nem értenek semmit, a hozzászólás kapcsán most azt is el tudom képzelni, ünnepelnek, mert íme legalább történik valami. Illetve pontosabban: ünnepelnek, mert az a látszat, hogy történik valami. MInt a tabletták bevételekor is.
Kedves oldberg, kicsit vitatkoznék (17:22):
“Ha az orvosi hasonlatnál maradunk: anamnézis nélkül nincs diagnózis, anélkül pedig nincs terápia.
S mindezt megelőzi a fölismerés: betegek vagyunk. Mert anélkül nem is fordulunk orvoshoz.”
Ez igaz, bizonyos megkötésekkel. Képzeljünk el egy súlyos állapotban lévő, belső sérülések miatt kivérző beteget. Ha az orvos azonnal nekiáll a vérzés forrását keresni anélkül, hogy előtte ne gondoskodna az elvesztett vér pótlásáról, akkor a beteg előbb meghal, mintsem esély lenne meggyógyítani. Ezt a hasonlatot amiatt is találónak érzem Magyarország esetén, mert véleményem szerint az ország közel van a shockállapothoz, annyira kivérzőben van.
Egyébként az orvoslásban az ún. ex juvantibus therapia bizonyos esetekben indokolt lehet: nem tudjuk a diagnosist (mert pl. nincs rá időnk, hogy teljes bizonyossággal megállapítsuk), de a tünetek alapján valamilyen kezelést elkezdünk (mert ennek hiányában a beteg meg is halhat). Aztán legfeljebb nem sikerül beletrafálnunk (pl. a feltételezett angina helyett csak gyomorfekély miatt érez mellkasi fájdalmat), de az még mindig a kisebb rossz, mintha nem tennénk semmit vagy a pontos diagnosisra túl hosszú ideig várnánk.
Félreértés ne essék: fogalmam sincs, jelenleg Magyarországnak mi lenne a legkisebb rossz. A fő baj az, hogy megint ezen kell gondolkodni, nem azon: mi lenne a legjobb, vagy csak egyszerűen a JÓ…
csakén “… 300 forintosok népe…..”
Erről jut eszembe nem azt írták orbán kedvére alá annó hogy legyen az euró háromszáz forint felett?
Elgondolkodtató, szerintem idetartozó elemzés:
http://www.kanadaihirlap.com/2014/01/15/az-ufasizmus-feltamadasa-okok-es-kovetkezmenyek/
http://www.kanadaihirlap.com/2014/01/15/az-ujfasizmus-feltamadasa-kelet-europaban-okok-es-kovetkezmenyek/
Elnézést még egyszer a link
szgabi
hadd jegyezzem meg, hogy a keleti orvoslás az, ami a tüneti kezelésekre fókuszál, nem törödve a szervi eltérések kimutatásával. keleten a betegek általában jobban érzik magukat az orvosi tevékenységnek köszönhetöen, de objektíven vizsgálva betegebbek a nyugati betegeknél. a nyugati orvoslás merül el az okok keresésében, de az okokra alapozott kezelés, hiába eredményez gyakrabban gyógyulást, jobb állapotot objektíven a beteg mégis összességében rosszabbul érzi magát.
ezt te fordítva írtad. kicsit beleszédültem az analógiádba. mindenesetre, ha jól értettem a “hasfájásodat”, akkor neked egy “nyugati” orvosra lesz szükséged.
de visszatérve magyarországra és maradva a mai napon népszerü orvosi hasonlatnál, az semmi kétség halott. szinte mindegy, hogy keleti vagy nyugati patológus boncolja. legalábbis nekünk magyaroknak.
Peka36
2014. január 15. szerda
14:01
“Megegyeztek”
Ez jo!
Elso helyen parlamentbe juto: Mesterhazy
Ez megjobb!
Miert kell mar ennyi sz.rt megenni? Hova gorbulnek mar a kedves ellenzeki szavazok?
Eleg szomoru lenne, ha csak Amerikabol kellene osztani az eszt ahhoz, hogy a valos helyzetet atlassuk…
Őrjöngő Zsebdiktátor
2014. január 15. szerda
14:21
Ha az ellenzek bojkottalna a valasztasokat (is) es a szavazobazisuk pedig tavolmaradna a voksolastol, akkor nincs olyan europai demokratikus orszag (EU), amely Orban “gyozelmet” legitimnek fogadna el. Azaz a 2014es valasztasok mind belfoldon es mind kulfoldon megbuknanak.
De ez is mar tobbszor leirasra kerult…
csakén
2014. január 15. szerda
14:42
Nem csak te fogod tudni, hogy melyek a kamupartok, hanem mindenki.
Tehat ez nem ellenerv a bojkottra…
egyvandor
“Akinek most pl GyF okozza a csalódást a behódolással az is el van tévedve”
.
Hát még Te hogy el vagy tévedve!
telekis
Fölösleges minden szó!
egyvandor
2014. január 15. szerda
22:14
Nem tudom, felmerult-e mar Benned annak lehetosege: mi lesz akkor, ha megsem gyoz az “Osszefogas”?
Demokratikusan tovabb a diktaturaban? Mert a valasztasi eredmenyt azt tisztelni kell am!!!…
Idoben megkezdett es kovetkezetesen vegrehajtott altalanos BOJKOTTal viszont az ellenzek jelentos tomegeket kivul tudott volna tartani ennek az ujhorthy-maffiaallam rendszeren.
Na, ez az az ero, amely megbuktathatta volna Orbant!!!
Ugy latszik, a megelhetesi politikusainknak nem ez a celjuk…
szgabi! +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Sokan gondolkodnak úgy, hogy ha nem lesz radikális változás Magyarországon, akkor Áder hamarább hirdet ki szükségállapotot, mint a népszavazást.
Most fel állt egy csapat, tény, hogy minden tagja más ambícióval indult a pályára.
Ez a csapat van, nincs másik! Idő sincs. A pápai gyors már elindult !
Meg kell várni milyen teljesítményt hoznak, élnek e egyáltalán, vagy tetszhalottak mind. Csak tények alapján építsünk nekik ,,stadiont vagy bitót,,…ha egyáltalán lesz még kivel és kinek építeni bármit is.
szgabi
Igen, Antall az egyik szenttehén. Egyrészt azért, mert nem ő bukott 1994-ben, hanem a Boross, mert szent Antall József idejében meghalt. Másrészt azért avatják szentté, mert “ahhoz képest”, hogy a többi jobboldali micsoda tetű, élükön Orbán Führerrel… Mint ahogy Lenin elvtársat is szeretjük, mert “ahhoz képest”, hogy Sztálin, ugye… És Gyurcsány is micsoda karizmokkal rendelkezik “ahhoz képest”, hogy, mondjuk, a Mesterházy…
A szentteheneink mind “ahhoz képest”…
Holott, például, Antall lelkén szárad a szentkoronás címer, a Horthy kultusz fölélesztése, a Horthy hamvai hazahozatalával… erről érdemes előkeresni Kertész Ákos “A Horthy korszak újjáéledése és a zsidók” (lásd AN archív.) című cikkét. De Antall alatt kezdődött el például az olajszőkítés… öngyilkosság járvány rendőrtisztek között… felelősségre vontak egyetlen egy embert is kimondottan olajszőkítésért? A Nógrády-ügyben az olajszőkítés csak mellékszál volt.
Olajszőkítés, privatizáció: ezek a magyar jogállam alapjai, ez mind Antall nevéhez fűződik.
Pintér mikor volt országos főkapitány, nem Antall alatt? 1991-1996-ig. Horn Gyula leváltotta? ‘96-ig maradt… Két év múlva már Orbán belügyminisztere…
Igen. A nevükön kell nevezni őket, legalább mi, itt az AN-ben ne szemérmeskedjünk!
A megoldás az ELÉGEDETLENEK PÁRTJA!
telekis
2014. január 15. szerda
23:30
Csak az itt is emlegetett aktív bojkottnak volna értelme.
http://endresy.blogspot.com/2014/01/neobojkottizmus.html
Annak a fajta össznépileg fanyalgó, a választásokat ellustuló “marajd otthpn” mozgalomnak, ami sokszor visszaköszön a szövegekben, semmi értelme.
Az EU bocs, de nagy ívben letojná. Joggal.
DE O.k. Európa nem tikinti legitimnek, amire különben nem lenne oka, mert ezt Bajnai már régen elbénázta. Szóval nem tekinti legitimnek. És? Sarokba fogják állítani Surjánt az E.P.-ben?
Az EU-nak erre éppen úgy nincs cselekvési terve, mint Orbán eddigi bomlásaira. Persze, összeülnek, egy tisztásra települnek. Tanácskoznak, és majd hoznak huszonhat jegyzőkönyvet. 3 év múlva. Addigra az ország tönkremegy, vagy polgárháborúig jut.
http://www.168ora.hu/globusz/orban-viktor-es-fidesz-teljes-fordulatarol-ir-financial-times-122689.html
-
Ezt a cikket, ha elolvassa az ember és az utána következő hozzászólásokat, akkor az ember feladja összes reményét….csak a múlt és a mutogatás!
-
Magyarországon az emberek menthetetlenek – ilyenekkel kell osztoznunk ezen a hazán és ők a hangosak!
Akkor is amikor az előző kormányt hasonlóért hazaárulóvá kiáltották ki, most ehhez tapsolnak – ezeket miről lehet meggyőzni és mivel?!
Tényleg nem kellene foglalkoznom a napi eseményekkel….ebbe nem csak belebetegedni, belehalni is lehet!
Gonoszka meg sem szólal.
Miért?
Hát szüksége van Gonoszkának arra, hogy ki legyen moderálva?
Egy fenét ! Hazamegy és Giappal malmoznak, színes és fehér rizsszemekkel.
Peka56.
Az a segitség,amire te gondolsz tulságosan későn fog jönni,ha jönni fog egyáltalán.
O.V.pedig mostmár megnyugodhat.Megvalosulni látszik az a joslat,melyet az előző Orbánykormány E gészségügyi Minisztere egykoron mondott.A külhoniak “jovoltábol” a FIDESZ 20 évre be lesz betonozva.Magyarorsszág sorsa végleg megpecsételődött.Kuss azoknak akik nem velük együtt gondolkodnak.
Akinek nincs semmije, az annyit is ér!
*
http://www.hir24.hu/belfold/2014/01/16/lazar-valthatja-orbant/~~fokusz
*
Ez már a lábos feneke?
*
Még nem ássátok ki a …. ?