Ronai and Ronai
AMERIKAI

Bartus László: Az összefogás hazugsága 2014. január 6. hétfő 20:41

  • Hozzászólások(132)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Bartus László: Az összefogás hazugsága

Most újra előkerült, hogy szélesíteni kellene az “összefogást”, amelyet tévesen neveztek eddig is összefogásnak. Az MSZP és az Együtt 2086-PM különalkuja sem összefogás. Az összefogás egészen mást jelent. Ez egy kényszerházasság, amelyben az MSZP kénytelen volt átadni néhány helyet egy fantompártnak, amely csak azért létezik, mert Bajnai Gordon alapította. Bajnai egyéves kormányzását sikeresnek ítélte a közvélemény, a demokratikus Nyugat és főleg Amerika pedig benne látta a lehetséges ellenzéki miniszterelnök-jelöltet. Egy ideig még a baloldali-liberális szavazóknak is voltak ilyen illúzióik, de azok már régen elszálltak. Bajnai Gordonnak az elmúlt bő egy évben, amióta visszatért Szigetvári nevű lován (inkább szamarán) a politikába, nem volt egyetlen jó lépése. A kár, amelyet okozott, azonban felmérhetetlen.

Pártok feletti civil mozgalomtól jutott el a pártalapításig, miután egy darab civilt, Juhászt sikerült megszereznie, viszont a Milla mozgalmat ugyanazzal az egy mozdulattal megszüntetnie. A nemlétező mérsékelt jobboldalt célozta meg a Fidesztől kölcsönvett hazugságokkal, de mérsékelt jobboldalit egyet sem talált. Az MSZP-től való elhatárolódással indult, végül örülhetett, hogy beeshetett az MSZP ölébe, és politikai értelemben ez életben tartotta. Bajnai Gordon finom ember, kedves személyiség, de ez nem elég a politikában, különösen Magyarországon nem. Nem kell politikusnak mennie annak, aki nem ért hozzá.

Kevés olyan politikus született magyar földön, aki ennyire nem igazodott ki a jó és a rossz, az igaz és a hamis között. Utólag már a teljesítménye is megkérdőjeleződik: mi lett volna akkor, ha a hatalomra készülő Fidesz nem hagyja, hogy rendbe tegye a kormányváltásra az országot, hanem ugyanazt teszi vele is, mint az elődjével? Már akkor felkaptuk a fejünket, amikor azt mondta, hogy Orbán is demokrata. Azóta is így látja? Helyesbítette ezt az állítását? 2009-ben mitől nem lehetett látni azt, hogy Orbán nem demokrata? Vajon e kijelentésének, amely akkor egy hiteles ember szájából hangzott el, mennyi köze volt abban, hogy a bizonytalanokat is a Fidesz mellé állítsa? Ha Orbán is egy demokrata, akkor mi a baj? Miért ne szavazhatnánk rá? Felsorolni is sok lenne az azóta elhangzott érthetetlen szövegeket: Bibót és Mindszentyt állította egy sorba, támogatta a Trianon-nap nevű szélsőjobboldali szörnyűséget és hazugságokat, de nincs is értelme folytatni.

Bajnai színre lépését mindenki várta, de annak módja több szempontból elhibázott volt. Egyrészt ideológiailag rosszul mérte be a helyzetet. Miközben a baloldali szavazók várták vissza, ő mérsékelt jobboldaliként akart visszatérni, és Orbán jobboldali alternatíváját kívánta létrehozni. Mindezt úgy, hogy olyan orbánista valótlanságokat mondott a baloldalra, hogy azok után visszasompolyogni a baloldalra, és ott találni menedéket a teljes ellehetetlenülés elől, egyenlő volt a morális megsemmisüléssel. Akinek annyi realitásérzéke nincs, és annyira nem ismeri a 20. század történelmét, hogy nem tudja, Magyarországon mit jelent jobboldalinak lenni, annak tényleg nem kellene politikával foglalkoznia. Maga Orbán Viktor is az MDF antiszemita keresztény-nemzeti radikálisaival szembeni alternatívaként jelent meg a jobboldalon, szét is szakította az MDF-et, aztán a mérsékeltek maradtak hoppon, mert Orbánnal megértették: ha a Mussolinit éltető katolikus egyház nem adja a hitelesítő pecsétjét, hogy belőle jó fasiszta lesz, akkor a jobboldalon őt soha nem fogadják el. A vége pedig az lett, hogy Orbán nem alternatívája lett az antiszemita “keresztény” jobboldalnak, hanem a vezére. Lezsákék kötöttek ki a Fideszben, nem az ellenfeleik. A katolikus egyháztól független kereszténydemokráciát pedig a szicíliai leszámolásokhoz hasonlóan végezték ki (kérdezzék erről Giczy Györgyöt).

Azzal, hogy Bajnai a Milla tüntetésen lépett színre, és a civil Milla főszervezőjét pártpolitikussá tette, ügyesen kivégezte az ígéretesen induló civil kezdeményezéseket. Az Orbán-rendszerrel szembeni ellenállásban addig volt spiritusz, amíg az nem állt be a Fidesszel kibogozhatatlan és gyanús viszonyban levő MSZP mögé, amelynek kitüntetett érdemei vannak a Fidesz kétharmados győzelmében. Az utódpárti MSZP egyetlen érdeme és ígérete az volt, hogy megvédi az országot Orbántól és a szélsőjobbtól. Erre azonban alkalmatlanná vált, elkorrumpálódott, zsarolhatóvá lett, példát statuált az összes demagóg fasiszta vádhoz, és látszólag igazolta a liberális demokráciával szembeni szélsőjobboldali populizmus összes hazug vádját. Ezért a civil mozgalmak azt a lehetőséget ígérték, hogy ez az MSZP ebben a formájában eljelentéktelenedik vagy megszűnik, esetleg megújul, de ez utóbbi csak matematikai lehetőség. A civil mozgalmak elhalása azt eredményezte, hogy előtérbe került újra a pártpolitika, a hangsúly a “választásra” terelődött a rendszerrel való szembenállás helyett, és akkor az MSZP szavazói a pavlovi reflexek alapján csatlakoztak megint oda, ahol a szegfű illatát megérezték. Függetlenül attól, hogy ez a virág már régen elrohadt, és nem hajlandóak se cserepet, se földet, se magot cserélni. Csak öntözik a hervadt virágot. A vizet pedig a Fidesz adja hozzá.

Bajnai ezzel a halálból hozta vissza az MSZP-t. Politikai dilettantizmusára jellemző, hogy annak ellenére tette ezt, hogy a szándékai ellentétesek voltak. A Milla tüntetésen még a civilek MSZP-ellenessége jegyében lépett színre, és még odáig is elment, ameddig a civilek nem, hogy átvette a Fidesz hazugságait. Az MSZP-vel szemben lenne mit kifogásolni, kivéve a Fidesz által mondott hazugságokat. Az egészben a legvisszataszítóbb az volt, hogy érződött a számítás, a mérsékeltnek vélt Fidesz-szavazók megszólításának szándéka. Csakhogy mérsékelt Fidesz szavazó nincs, mert a Fidesz szélsőséges párt, szélsőjobboldali támogatással szerzett kétharmadot. Másrészt, ha lenne, akkor az nem a 2006-os hazugságokra izgulna, mert a 2006-os hazugságok Szőke Feri és társai szintjén állnak, ezek róluk szólnak. Bajnai miközben kivégezte az ígéretes civilmozgalmakat, és nem tudott jobbboldali alternatívát létrehozni, nem volt képes az MSZP megüresedni látszó helyére sem lépni, mert ahelyett, hogy eltemette volna az MSZP-t (béke poraira), feltámasztotta a halottaiból. A végén ott állt a legkisebb támogatás nélkül, a baloldal részéről fagyos tekintetektől körülvéve, és egy újra megerősödött MSZP-vel az ellenzékiség oldalán. Miután Mesterházy Attila azt hitte, hogy ez a feltámadás neki köszönhető, Bajnai kapott egy törekvő konkurenciát is a miniszterelnöki posztra a megerősödött MSZP mellé, pedig ő csak azért jött vissza a politikába, hogy újra miniszterelnök legyen.

Ennyi balfácánság, hiba és tévedés után nem maradt más, mint bejelenteni a csődöt és visszavonulni (ez lett volna a becsületesebb), vagy összeállni azzal az MSZP-vel, amellyel szemben meghatározta magát (vagyis: leköpni önmagát). Bajnai Gordon ez utóbbit választotta, és ezzel morális tőkéjének utolsó maradékát is eljátszotta. Nem mintha Magyarországon ez sokat számítana. Lehet azon vitatkozni, hogy saját alkalmatlansága és politikai vaksága, vagy a mérhetetlenül öntelt és annál is tehetségtelenebb pojáca, Szigetvári Viktor zsenialitása nullázta le fél év alatt. De ha ez utóbbi, az is Bajnai hibája, hogy ezt hagyta. A jó vezető tulajdonságai közé tartozik az is, hogy jól választja meg a munkatársait. Nem választ egy jellemtelen és ostoba karrieristát, aki ugródeszkának és elmebeteg politikai ötleteihez használja fel őt. De ha tévedett, akkor három másodperc alatt kirúgja a zsenit az ötödik zsákutca után, de Bajnai besétált Szigetvárival még a hatodikba is, és soha nem határolódott el tőle. Gyenge vezető. Ez azt jelenti.

Egy jó sakkozó az első lépésből megmondja a parti kimenetelét. Bajnai még a mattot sem vette észre. Gyurcsánynak volt egy jó mondata akkor, amikor Bajnai első lépésként a Milla színpadán tért vissza. Ez úgy hangzott, hogy rossz színpadot választott magának. Ebben az első lépésben benne volt az összes többi vereség, és mindaz a borzalmas kár, amit neki köszönhetünk. E károk között tarthatjuk számon, hogy Bajnai színrelépése, miniszterelnöki ambíciói és az ezzel kapcsolatos illúziók kényszerpályára vitték az ellenzéket a választási részvétellel kapcsolatban. Többet nem lehetett azon gondolkodni, hogy egy illegitim rendszer által kiírt választáson szabad-e részt venni, nem bojkottálni kell-e inkább. Bajnai óriási lökést adott ezzel a rendszer és Orbán önkényuralmának legitimációjához. Mindezeket még tetézte a rendszer demokratizmusáról szóló felelőtlen nyilatkozataival és az Orbán melletti brüsszeli lobbitevékenységével. Ezzel kinyírta immár az uniós ellenállást is, mert ha az ellenzék potenciális miniszterelnökjelöltje megvédi Orbánt és rendszerét, akkor lehetetlen helyzetbe kerül az Európai Unió, ha sokat ugrándozik ellene.

Bajnainak a színre lépése után egyetlen területen sikerült megtartania korábbi álláspontját, és ez a Gyurcsány-ellenesség volt. Mivel emberileg Bajnait szeretjük, ezt is inkább Szigetvári nyakába varrjuk, ha igaz, ha nem igaz. Lehettek a Gyurcsánnyal szembeni elutasításnak személyes okai is. De az teljesen nyilvánvaló, hogy Bajnai stábja az MSZP-t azért választotta, mert a politikai túlélés és a választási esélyek miatt az érdekei így diktálták. Elvtelen taktikázás ez. Nehéz lenne ebben a bő egy évben egyetlen elvi döntést felfedezni, amelyet nem machiavellista szempontok és totális immoralitás vezérelt. Mivel magánemberként Bajnait nem ilyennek ismerjük (de nem ismerjük olyan nagyon), hajlamosak vagyunk a mellette levő ördögnek, Szigetvárinak tulajdonítani ezt is. Mindenesetre Gyurcsány jól látta meg, hogy esetleges személyes konfliktusaik ellenére, a rivális helyzettől függetlenül, Bajnainak a DK és Gyurcsány mellett kellett volna visszatérnie a politikába, mert az lett volna az ő természetes előfordulási helye (Szigetvárinak kínos lett volna, mert ott egyszer már leszerepelt). Ketten tudtak volna a rendszer igazi ellenzékének élére állni, és a Fidesznek valamiért nagyon is megfelelő MSZP ellensúlya lenni. Az ellensúly azt jelentette volna, hogy a szegfű szaga miatt stabil egykori párttag és munkásőr táborral rendelkező MSZP nem határozhatta volna meg egyedül a demokratikus ellenzék sorsát. Nem lehetett volna eladni ilyen könnyen a demokratikus ellenzéket Orbánnak.

Az MSZP, miután Bajnai szerencsétlen színre lépése miatt megerősödött, a háta közepére sem kívánta Bajnait. Soha nem kötött volna egyezséget vele, ha ezt részben belülről, de főleg kívülről nem erőltetik rá. A Magyarországért aggódó demokratikus országok nem érzékelték Bajnai hibáit, benne továbbra is a demokratikus jogállam lehetőségének letéteményesét látták. Ha az MSZP beveszi Bajnait, elháríthatja azokat a belföldi kritikákat is, hogy nem akar összefogni senkivel, márpedig nem akar. De a teljes ellehetetlenülés elől hozzá menekülő Bajnaival való összefogás látszata megfelelő fügefalevél számára. Az MSZP ezzel együtt sem fogott össze Bajnaival, hanem alkut kötött vele: a mentőövért cserébe Bajnai biztosítja az “összefogás” látszatát és az arra való készséget. Összefogás akkor lett volna, ha közös listát indítanak és közös miniszterelnökjelölt van, arról nem beszélve, hogy valamiféle közös program, de itt igazi programja, amit épeszű demokrata támogathatna, egyik félnek sincs. Mesterházy, s a fentiek miatt Bajnai személye sem garancia arra a választóknak, hogy bárki bianco csekket állítson ki nekik. Ez látszik a közvéleménykutatási eredményeken. Ha lenne Magyarországon egyetlen eltökélt, határozott, következetes ellenzéki párt, akkor lenne kormányváltó hangulat. S ha nem lehetne választáson leváltani ezt a bűnszervezetet, akkor lenne azonnal forradalmi hangulat is. De nincs ilyen, a DK sem az. Nincs miért hősnek lenni. Ez a fő ok, nem az ellenzéki média hiánya.

Az MSZP semmi mást nem tett, mint a látszat kedvéért átlökött néhány választási körzetet Bajnaiéknak, ahol egyébként is kérdéses volt a szereplése. A fuldokló Bajnai-csapat pedig belekapaszkodott, az LMP-ből kipottyant további fuldoklókkal együtt. Közös érdek a hazugság, hogy ez valamiféle összefogás lenne. Ez nem összefogás, hanem színjáték, kölcsönös érdeken alapuló paktum. A túlélés érdekében, az összefogás eszméjét és egykori miniszterelnökét hátba szúrva, Bajnai lemondott a DK-val való megegyezésről is. Az MSZP-ben van akkora Gyurcsány-utálat, hogy még a Fidesz zsarolása, és a sokat emlegetett Puch-Simicska tengely nélkül is képesek a választások sikerét, Orbán leváltását és Magyarország érdekeit feláldozni, hogy vele ne fogjanak össze. Indok, persze, van elég. Ez mindent elárul az “összefogás” mítoszának őszinteségéről. Az érthető, hogy egyszemélyes pártokat és a szépkorú Schmuck Andort nem veszik be egy esetleges összefogásba, mert keressen magának állást Fodor Gábor máshol. Tetszett volna nem szétverni az SZDSZ-t. De a Demokratikus Koalíció kiebrudalása leleplezi az igazi szándékokat.

Most értünk el tulajdonképpeni mondanivalónk lényegéhez.

Minek tekintsük ezt az év eleji új nyitást az “összefogás” bővítésére. Semmiképpen ne annak, aminek látszik. Ez arra lesz jó, hogy az ellenzék a megmaradt három hónapját sem kampánnyal, hanem pótcselekvésekkel, marakodással és a további megosztással töltse. Ezek a bejelentések időnyerést jelentenek, azt a látszatot keltik, hogy csinálunk valamit. Bajnai hozzáteszi, hogy a tárgyalások megnyitása nem jelenti a korábbi megállapodások felülvizsgálatát, azok sérthetetlenek. Akinek van füle, hallja a rémületet, nehogy még ők is kiessenek ebből a látszat megegyezésből, és a pártjából senki ne kerüljön be a klerikálfasiszta rendszer parlamentjébe díszletnek. Nehogy elvegyék a játékszerüket. Az MSZP-nek sincs semmi ötlete, mit tehetne még a választásokig, ezen a csonton elrágódni még egy hónapig éppen jó lesz, aztán majd lesz valahogy. A lényeg, hogy a DK is ezzel lesz elfoglalva, és a végén úgy kell lezárni az egészet, hogy Gyurcsányon és a pártján lehessen még egy nagyot rúgni, a támogatását csökkenteni. A DK maga sem vette észre, hogy amikor közelít az MSZP-hez és gerincét görbíti, a támogatása csökken. Ha az MSZP-vel szemben valami igazi ellenzékiséget képvisel, megpezsdül a levegő, és a támogatottsága nő. Ennek ellenére a kollaboráns álszövetség után ácsingóznak, és szeretnének azok fenekébe bújni, akikben senki nem bízik. Ez mutatja, hogy a DK is gyáva, és Gyurcsány sem igazán jó politikus, mert a döntő lépések előtt mindig megijed.

De tételezzük fel azt, hogy a Demokratikus Koalíciót (és Gyurcsányt) valóban be akarják venni a kollaboráns brancsba. Ez két esetben lehetséges. Vagy a Fidesz úgy látja, egyébként nagyon helyesen, hogy ezek hárman együtt nem többen lesznek, hanem kevesebben, és egy kupacban kivégezheti a teljes létező ellenzéket. Vagy az MSZP magától jött rá, hogy Gyurcsányt hatékonyabban tudják ártalmatlanítani, ha belül van, mintha kívül. Ha ez utóbbi áll fenn, erről meg kellett győznie a Fideszt, mert abban egészen biztosak lehetünk, hogy a hatalmi játszmákban ugyanaz a leosztás zajlik a két párt között, mint az emlékezetes rádiófrekvenciák elosztásánál. Éppen olyan sikerrel és eredménnyel a baloldal számára. Ilyen lépésről az MSZP a Fidesz hozzájárulása nélkül nem dönthet. Senkinek nem tűnik fel, hogy a Közgép hirdetéseivel gyakorlatilag a Fidesz tartja fenn az MSZP-hez közelálló médiumokat, és tartja életben a látszat miatt az álellenzéket. Ebben a mutyivilágban akar mindenképpen részt venni a DK, amelynek ez a mostani ajánlat mindenképpen csapda: ha nem veszik be, úgy lesz vége a tárgyalásoknak, hogy ők voltak a hibásak. Ha beveszik, azzal feladják önmagukat, és olyan bandába keverednek az “összefogás” hazugsága miatt, amely morálisan lenullázza őket. Miközben időt veszítenek, ez a két banda csak kolonc a nyakukon, és a választásokat hárman együtt sem nyerhetik meg.

A DK éppen azt veszítheti el, amiért érdemes lenne rá szavazni, ha bekönyörgi magát a kollaboránsok közé, akikről azt sem lehet tudni, mit akarnak valójában. Kormányt váltani, vagy rendszert váltani, folytatni akarják a fideszes alaptörvény keretei között, vagy nem, felelősségre vonják Orbán bűnszervezetét vagy kitüntetik. A DK-ban hallani még olyan hangokat, mintha tudnák, hogy itt egy alkotmányellenes aktus, puccs és államcsíny történt, de ebből már ők sem vonják le a következtetéseket. Elképzelhetetlen, hogyan egyeztetik az illegitim rendszerről szóló nézeteiket Bajnaival, aki szerint az Orbán-rendszer törvényes alapokon áll. Az pedig nem egy program, hogy győzzünk, váltsuk le Orbánt és majd lesz valami, valamiben majd megegyezünk. A háromszor nulla az nulla marad a matematika szabálya szerint. Ezek ha összefognak valahányan, akkor sem lesznek jelentősen többen, mert az alapok hamisak. Ha a Demokratikus Koalíció is a hazug önmegtévesztés részévé válik, attól ennek az “ellenzéki összefogásnak” hazudott kamunak nem lesz sokkal több szavazata. A DK ebbe a bandába nem viszi az összes szavazaóját, mert akik támogatják, azoknak elveik vannak, és azokat nem adják fel olyan könnyen, mint a párt vezetői. Én elvből bojkottálom az Orbánt legitimáló álválasztást, de ha szavaznék, akkor nem szavaznék a DK-ra, ha ezekkel összeáll. Míg az MSZP szavazóinak egy része sem szavaz olyan konglomerátumra, amelynek Gyurcsány is tagja. Bajnaiéknak pedig soha nem is volt saját szavazójuk. Bajnainak vannak szimpatizánsai, de saját szavazói nincsenek. Az ő szimpatizánsai más pártokra szavaznak.

Ennek ellenére talán az lenne mégis a legjobb – különösen, ha a DK sem képes átlépni saját árnyékát -, ha összeborulna mindenki. Hadd lássák, mire jutnak, hadd csattanjon el az a kijózanító pofon, amit megérdemelnek. Ne lehessen a megélhetési és korrupt “véleményformálóknak” azt hazudozni, hogy az összefogás hiánya miatt nem sikerült. Szembesüljenek a valósággal. Derüljön ki végre erről az “összefogásról” szóló hazudozásról, hogy micsoda. Bűncselekményt nem választáson kell legyőzni, különösen nem olyan pártokkal, akiket a háttérből a Fidesz pénzel és mozgat. Eleve nem szabadna elfogadni olyan választási rendszert, amely össze nem tartozó pártokat összefogásra kényszerít. Ha nem lehet különben leváltani azt, aki ezt a választási törvényt önhatalmúlag hozta, akkor az már nem szabad választás. Akkor ezt a hatalmat már nem lehet választáson leváltani. De itt választásról és népakaratról szó sincs. Ezt a válastzást azért tartják, hogy az alkotmányos rend törvénytelen megváltoztatását, a statáriális törvénykezést, a jogállam és a Köztársaság felszámolását, az önkényuralom bevezetését utólag legitimálják. Ha az ellenzék részt vesz ebben, akkor bebetonozza és nem megdönti az Orbán-rendszert. Ha a Fidesz hozzájárult, hogy az MSZP beszippantsa az álellenzéki összefogásba a DK-t, az csak azt jelenti, hogy úgy látják, hárman együtt sem jelentenek rájuk veszélyt. A győzelmi diadal nagyobb lesz, ha mindenkit együtt vernek meg. Gyurcsány pártját is ledarálják, miután korrumpálták ezzel a másik két bandával.

Tényleg nem hagynak más megoldást: vagy maradsz, és eltűröd a bűnszervezet uralmát, lelked megnyomorítását, tudomásul veszed és elfogadod, hogy ezek éhbéren és megalázva eltartanak (ha befogod a pofád, és mindenkire rákiabálsz, hogy “csönd”, aki kinyitja a száját). Vagy ha ember akarsz maradni, akkor elmész bárhova, amíg nyitva a határ, mert ennél rosszabb sehol nem lehet, de legalább embernek érzed magad. Ez az ellenzék az előbbit választotta, az őket kiszolgáló korrupt értelmiséggel és sajtóval együtt, elfogadva a Fidesz hazugságát. Rendes ember ettől hány. Nagyon nehéz lesz gyomorral bírni azoknak, akik nem akarnak sem alattvalók lenni, sem hős áldozatok, nem akarnak maradni, de menni sem tudnak. Visszavonulnak a magánszférába és begubóznak, de nem tudják magukat elrejteni ezektől, mert ha más nem történik, a házmester becsönget a rezsicsökkentéssel. Megbolondulni lehet csak, vagy megalkudni és szemét emberré válni. A késő Kádár korszak jobb volt, mert az a rendszer alapvetően pozitív ideákat célzott meg, és megnyerte a társadalom legjavát, az ország intelligenciáját, hogy a rendszer korlátai között az országot működtesse. De az Orbán-rendszer ideológiája embertelen, fasiszta, népirtások származtak belőle, és a társadalom legmocskosabb része a bázisa. A rendszert nem intelligenciák, hanem kioperált agyú idióták, tehetségtelen és jellemtelen karrieristák, unintelligens barmok irányítják és működtetik. Azért a rezsiharcosok Magyar Csapatához hasonlót Bacsó Péter sem talált volna ki, az már Virág elvtársnak is sok lett volna. Bástya elvtárs nem mert egy radirt sem hazavinni az unokáinak, nemhogy stadiont építsen a kert aljába.

És akkor még nem beszéltünk arról, amikor a rendszer fejlődése és önmozgása eléri az erőszakot. Ennek fényében kell értékelni Mesterházy, Bajnai, és bizony, Gyurcsány urak tevékenységét. Még akkor is, ha a felelősség nem egyforma. És félreértés ne essék: a hiba nem abban van, hogy ezek nem képesek igazán összefogni. Hanem abban, hogy nem képesek egy diktatúrának ellenzéke lenni, nem képesek egy szervezett bűnözői csoporttal és egy antiszemita, fasiszta, klerikális ideológiai elnyomással szembeszállni. Ha erre képesek lennének, akkor lenne miért összefogni. De így teljesen mindegy, hogy összefognak vagy nem. Csak őfelsége kedvenc ellenzéke lehetnek. Nincs más választásuk, ha felülnek az Orbán-rendszer hazugságának, és elfogadják a legitimációját. Még ez is elviselhető lenne, ha nincs más. De milyen ez az “őfelsége”? Ez az igazi megaláztatás és ez az igazi szégyen.


VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 4.5/5 (73 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +107 ( 131 szavazatból)
Bartus László: Az összefogás hazugsága, 4.5 out of 5 based on 73 ratings

  • Hozzászólások(132)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

132 Reader’s Comments

  1. Itt a megoldas nem Gyurcsany/DK, plane nem a tavaly meghirdetett “Osszefogas”.
    Le kell szamoljunk azzal a remenyunkkel, hogy ezek az egyebkent biztos joszandeku ellenzeki politikusaink fognak reszt venni az orbani-orulet elzavarasaban.
    Ma meg nem tudhatjuk, hogy ki/kik es mikor fogja/fogjak megoldani ezt a helyzetet, a nepnek mikor lesz az az altalanos onmagaval szembeni igenye, hogy europai polgari demokraciaban eljen. Azt mikor fogja sajat maga szamara kikovetelni…
    Ha a Rakosi-rendszerre gondolok, akkor mar nem sok van hatra…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (16 szavazatból)
  2. Kegyelem, tévedsz. Tegnap meg se szólaltam, összetévesztesz valakivel. Ezt a fajta összefogást soha nem szorgalmaztam, csak, ha nem a választásra, hanem annak bojkottálására fogtak volna össze. Semmilyen összefogást nem üdvözöltem, a faceb. oldalon soha elő nem fordultam.
    Bocs… csak a félreértések elkerülése végett, egyébként én is szeretlek…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (11 szavazatból)
  3. Kedves Oldberg!

    Akkor bocsánat, lehet hogy én tévedtem. És összetévesztettelek valakivel.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  4. Ismét egy tényszerű helyzetelemzést írt Bartus úr, melyhez gartulálok.
    Bajnai bejelentését, majd Mesterházy tegnap esti érvelését hallva a leírtakhoz hasonló véleményre jutottam. A külön-együttműködők akciója számomra is hiteltelen, és újfent nem Orbán leváltására, hanem a rohamosan erősödő DK választási eredményének minimalizálására, Gyurcsány kiiktatására irányul.
    Az Orbánt kétharmados hatalomhoz juttató Mesterházy-Bajnai duó most is a centrális erőtérnek dolgozik, ahogy azt 2009-ben, majd a 2010-es választási kampányban is tette.
    A DK, az “összefogás pártja” saját csapdájába esett, hiszen az összefogás hónapokon keresztül történt szorgalmazása után most nem mondhat nemet. Ennek eredményeként ugyan az fog bekövetkezni, mint ami Bajnai színre lépésekor történt, a DK szimpatizánsainak egy része újra vissza fog térni Bajnai mögé. Mesterházy meg végre ismét miniszterelnök-jelölti szerepben tetszeleghet. Az MSZP aktivistái ezért sokat is tesznek, hiszen Mesterházy tetszési indexét a facebook-on az utóbbi egy hónap semmittevése közepette mintegy tizenötezer “like”-al növelve lenyomtát Gyurcsányt, ahogy a Bajnait kedvelők száma is jelentősen emelkedett, miközben a kemény munkát végző Gyurcsányt kedvelők tábora is jelentősen nőtt.
    Az ATV kiválóan megfelelt a Bajnai-Mesterházy duó propaganda elvárásainak. Reggel Bajnai, este Szigetvári és Mesterházy kapott jelentős műsoridőt, majd az Újságíró Klub igyekezett gyengíteni, az ügyben megszólásái lehetőséget nem kapott DK-t. Az összefogást eddig szorgalmazók így váltak láthatatlanná, s így léptette helyükbe az ATV az összefogást eddig szabotálókat.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +13 (21 szavazatból)
  5. Így most már nem is nyerhet más CSAKAFIDESZ!
    Ehetjük még egy ideig azt, amit a 2/3-s támogatottságával kifőzött – ez lesz az együttkanalászás rendszere….akinek nem veszi be a gyomra, az elmegy, aztán az utolsó majd azer a nagy rezsicsökkentés ellenére, oltsa le a villanyt!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +13 (15 szavazatból)
  6. Ez is egy vélemény.
    http://jovaros.blog.hu/2014/01/07/csapda_833

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (14 szavazatból)
  7. Ha a választáson a jelenlegi pártok nem vesznek részt, a választásokat nélkülük is megtartják. Lásd a békéscsabai időközit. Ehhez csak néhány orbáni pszeudo párt kell. Másrészről Bokros 500 napos programját kell megvalósítani! Akkor minden helyrerázódik. Persze az 500 napos program egészüljön ki az orbán és társainak bíróság elé állításával, hazaárulás és az egyeduralom megszerzése miatt, valamint a töménytelen gazdasági bűncselekményük miatt!!! Erre és csak erre fogjanak össze, erre és csak erre kérjenek felhatalmazást a szavazóktól. Ha megnyerik így is a választásokat, akkor elmondhatjuk, hogy EZ VOLT A FÜLKEFORRADALOM!!! Mert nem az utcán , vérrel zajlott és valódi forradalom, mert többlet jogokat adott a széles tömegeknek az orbáni klerikálfasiszta állam után!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +26 (32 szavazatból)
  8. Molnár Péter
    Kenegeted a sz@rt. Ezen a választáson történelmi bűn lesz asszisztálni a további orbáni agymenéshez!
    Orbán ugyan demokratikusan lett megválasztva, egy kormányváltással, de arra nem kapott a néptől felhatalmazást, hogy RENDSZERT is váltson. Következésképp mindaz ami a NER bevezetése óta történt, az mind törvénytelen! Az új választási törvény is!!!
    Ehhez asszisztáltak az ellenzéki pártok 2010 óta!!!
    Ha ezt még megfejelik egy megnyerhetetlen választással, akkor örökre lemondhatunk egy demokratikus Magyarországról!
    Ehhez Orbánnak még csak pszeudo párt sem kell, elég lesz ha összefekszik a jobbikkal!
    Nézd meg a fidesz-kdnp, és a jobbik támogatottságát! Ha a közvélemény kutatók most felül is értékelik kommunikációs szempontból ezt a támogatottságot, az új választási törvény szerint hozzá tudják csalni a nekik szükséges x-eket a nyeréshez!
    .
    Az ellenzéki pártok ehhez csak azért szükségeltetnek, hogy a világ felé Orbán demokratikus választásokat tudjon kommunikálni, mert különben senki nem ismerné el törvényesnek a választást, és annak eredményét!
    .
    Ha ezt az ellenzék nem látja át,és nem hirdet bojkottot, akkor súlyos hibák vannak azon a térfélen is kompetencia terén!!!
    Ne hidd hogy hülye vagyok, de véleményem szerint az lesz az igazi hazaárulás, ha belemennek a választásba, és a nyakunkba ültetik Orbánt örök időkre leválthatatlanul!
    Ráadásul elmondhatják majd magukról, hogy keményen megdolgoztak a saját megsemmisítésükön, mert ne legyen senkinek illúziója a továbbiakra, az ellenzék kiheréli saját magát!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (21 szavazatból)
  9. ” Akinek annyi realitásérzéke nincs, és annyira nem ismeri a 20. század történelmét, ……………”.
    .
    Ismerik, csak nem értik.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  10. Most akkor mit tegyünk. Én láttam már Rákosi et. is. Mit lehet tenni, ha olyan ostobák- azt most nem fejteném ki, hogy mitől- hogy a gyűlölt egypárt rdsz. után megszavazzák az egypárt rdszrt ? Tudja valaki? Az legyen kedves írja meg. köszönettel kk

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  11. Azt hallottam, hogy most némi többségben vannak akik nem akarják, hogy orbán maradjon a helyén. Elegük van belőle. Ez egy nagyon heterogén tömeg.
    .
    Ennyit hallottam, és hajlok rá, hogy valóságosnak tartsam. Ebben a tömegben egyféle közös akarat munkál: nem kell többé orbán.
    Hát, hogy ki kell? – nem tudni. Elképzelhetőnek tartom, hogy a tömeg egy része sem tudja, hogy ki kell. Csak azt tudja, hogy orbán nem kell.
    .
    Lehet, hogy ezt tudják az összefogni akarók-nem akarók. Ha ők tudják, akkor orbán is tudja. S ha tudja, nincs más dolga, mint az összefogni akarókat szembefordítsa egymással. Ez neki nem gond. Ha szembe tudta fordítani egy ország népét egymással, akkor azokat, akik amúgy sem tudják, hogy mit akarnak, sokkal könnyebb egymással szembefordítani.
    .
    Hülye egy helyzet. Ha igaz, hogy többen vannak már az orbánt nem kívánók, akkor itt egy vákum van, amit be kell tölteni. És, ez az úgynevezett demokratikus ellenzék egymást törve-taposva igyekszik betölteni. De nem megy, az Istennek sem megy.
    .
    Egyszerűen azért nem, mert a hatalom utáni vágy, és benne az egyéni ambíciók olyan erősek, hogy teljesen háttérbe szorítja a hazáért érzett felelősséget.
    .
    Én szerettem volna magamat mindig is realistának hinni, de valójában közelebb állok a pesszimizmushoz, mint az optimizmushoz.
    Vagyis nem hiszek a teljes és feltételek nélküli összefogásban. Mert hogy erre lenne szükség.
    .
    Persze lesznek laza kis szövetségkötések egy-egy mozzanatra, amelyek talán ideig-óráig működnek is, de ezek nem lesznek elegek orbán leváltására.
    Azt is látjuk, hogy orbánon kívül is van élet. És vele is van élet. És aki ezt az életet válassza az szememben – egy rohadt hazaáruló.
    .

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +16 (18 szavazatból)
  12. Nagytakarító Brigád
    .
    A választásokat nem szabad bojkottálni. Már csak azért sem, mert a jelenlegi puccsista, az Alkotmányra felesküdő, majd azt egy tollvonással megszüntető kormány olyan nagy mértékben illegitim, hogy őket az ellenzék még a választási részvételével sem legtimálhatja.
    .
    Most, hogy Gyurcsányt is valamiképpen beveszik a kormányváltásra készülő csapatba, kellene oda még egy nő is, mondjuk egy független és hiteles ember, lehetőleg miniszterelnök-jelöltnek. Az esztergomi polgármesterasszonyra, Tétényi Évára gondolok, az egy kardos menyecske, jól oda tud mondogatni, de bizonyára van más kevéssé elhasznált női arc is tartalékban. Az sem baj, ha semmi nagypolitikai gyakorlata nincs, fő hogy közbizalmat ébresztő személyiség legyen. Láttam már ilyen nőket a szakszervezeteknél vagy a civil szervezeteknél.
    .
    Ennek a választási koalíciónak ezután már csak egy jó név kellene, ilyenre gondolok hogy “Nagytakarító Brigád” vagy valami hasonló, ami egyrészt világossá teszi, hogy mennyi kosz halmozódott fel az utolsó négy évben, másrészt optimista, előre tekintő és tavaszi hangulatot áraszt. És a programjuk első pontja az lehetne, hogy ez kérem szépen csak egy választási koalíció, amely ha többséget szerez, akkor csupán kilenc hónapot (mindjárt kiderül hogy miért ennyit) kér arra, hogy rendbehozza a tönkretett , szétzilált közjogi állapotokat, addig pusztán ügyvivő és válságkezelő funkciókat tölt be, és a terhességi időszak letelte után, amikor majd megszületik a következő Magyar Köztársaság, akkor új választásokat ír ki.
    .
    Mindenki a Nagytakarító Brigádba!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (10 szavazatból)
  13. Én úgy látom, hogy eszük ágában sincs bevenni Gyurcsányt, most hoznak olyan döntéseket, amelyeket a DK nem fogadhat el, így rá fogják majd az összefogás képtelenséget.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (8 szavazatból)
  14. Én is pontosan úgy látom, hogy ez csapda a DK-nak. Nincs szüksége a DK-nak az összeborulásra. Induljon egyedül, vagy bojkottáljon. Mert az eredmény csak egy lehet (amit már sokszor írtam): csak a FIDESZ győzhet, mert mindent el fog csalni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (8 szavazatból)
  15. Devizahiteles Bajnai egy jellemtelen féreg, akire kár is túl sok szót vesztegetni. A reakciós, jobbos arcél amelyet jezsuita cimborájával adtak fantompártjuknak pedig pont megfelel beállítottságuknak. Amúgy baloldal nem létezik ebben az országban, se napjainkban sem pedig történelmi távlatokban nem volt. Hiába divat ma a (szélső) jobb és a (valójában jobb oldali ) balliberális köpönyegforgatók körében gerinctelenül kommunistázni, kádáristázni, hiszen itt kizárólag csak a Vörös Hadsereg nagy létszámú ( a SZU megtámadásának következményekénti ) jelenlétében lehettek hatalmon magukat kommunistának nevezők ( ellentétben a Horthy rezsimmel amelyet kezdetben megtámogatott némi antant, román katonaság, de a továbbiakban mindenféle külföldi megszállás nélkül fennmaradt ). Az a szégyentelen féreg politikai és “értelmiségi” vezető réteg amely ma baloldalinak nevezi magát pedig valójában csak a Magyarországon hegemón, nyíltan antiszemita, rasszista, fasiszta legszélső jobboldaltól áll balra ( nem zsidózik, cigányozik ). Amit képvisel – a választópolgárt hülyére vevő, lenéző elitizmus, a korrupt, zártláncú nepotizmus, a társadalmi mobilitást gátló társadalom és gazdaságpolitika – abban viszont semmi haladó, progresszív nincsen, mondhatni, ezekben egy húron pendül a jelenlegi rezsimmel. A nihilista, elvtelen politikájuk ( nácik szólás és gyülekezési szabadságának védelme; a 45 előtti horthysta, feudális világ jelkép és eszmerendszerének 189 óta tartó és most kiteljesedett rehabilitációjával szembeni tétlenség ) következményeként megerősödött fasiszta szélsőjobbról nem is beszélve. Ez egy embertelen, reakciós, jobboldali értékrendű, köpönyegforgató ország.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (13 szavazatból)
  16. Walla
    A devizahitelt ne varrja már Bajnai nyakába – ha utálja és jellemtelennek tartja az a magánügye, de sem libásnak sem devizahitelesnek nem lehet nevezni!
    -
    https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/11098_589783751039887_1424084612_n.jpg

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  17. SZIGETVÁRI VIKTOR
    Középiskolai tanulmányait a Budapesti Piarista Gimnáziumban végezte. Az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) Bölcsészettudományi Karának filozófia és politikatudomány tanszékein folytatott egyetemi tanulmányokat. Politikaelmélet szakon „Tony Blair és az Új Munkáspárt” című szakdolgozatával szerzett diplomát, konzulense NAVRACSICS TIBOR volt.
    http://hu.wikipedia.org/wiki/Szigetvári_Viktor

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  18. Persze, kitűnő Bartus László eme írása is, ehhez kétség sem fér. A baj Magyarországon azonban sokkal nagyobb annál, mint sokan gondolnák. Ugyanis még mindig sokakban él az a naiv hiedelem, hogy Mo.-n az emberek alapjában véve a különféle módokon történt manipuláltságuk, tájékozatlanságuk, vagy éppen téves tájékozottságuk miatt olyanok, amilyenek. Merthogy az egyoldalú média és a megélhetési ösztöneik, stb. befolyásolják őket. De tegyük fel a kérdést, hogy ki a fene tudná manipulálni a határon túli magyarokat ezzel? Ők sem egzisztenciálisan nem függnek Mo.-tól, sem pedig a Mo.-i média egyoldalúsága nem elegendő ehhez, hiszen bőségesen hozzájutnak más egyéb információs forrásokhoz is. Mégis azt lehet tapasztalni, hogy a határon túli politikailag aktív magyarok is inkább a szélsőjobb felé húznak. Egyszóval van itt valami társadalomlélektani helyzet, amelyet eddig még senki nem vett eléggé komolyan ahhoz, hogy alaposan feltárja. Nekem pedig az a véleményem, hogy az egész magyar társadalom lélektanilag beteg. Éppúgy, ahogy egy depresszióban szenvedő embert sem lehet azzal megsegíteni, hogy pusztán elmagyarázza neki valaki, hogy változtatnia kellene az életmódján, a társaságán, a kapcsolatain, a szokásain, a szemléletmódján, hanem ha javítani akar az életminőségén, akkor bizony alá kell vetnie magát némi szakszerű terápiának, netán akár gyógyszeres kezelésnek is, éppígy vonatkoztatható ez egy egész társadalom lelkibetegségére is. Szerintem a magyar társadalom ma ezen a ponton tart, sürgős nemzetközi pszichiátriai kezelésre szorul, máskülönben csak tovább fog súlyosbodni az állapota. A tapasztalatok szerint a betegek ebből az állapotból már nem képesek önerőből kigyógyítani magukat.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +13 (13 szavazatból)
  19. Egy lelki beteg pedig hiába ismeri meg a valóságot, akár Bartus írásaiból is, attól semmi nem változik meg. Ma Magyarországon már réges-rég nem az a probléma, hogy az emberek szemét sikerül-e felnyitni, ha egyeseknek az emberek orra előtt, tapsvihar kíséretében lehet milliárdokat hazatalicskázniuk a közvagyonból. Ha simán meg lehet tenni mindenki által tudottan, hogy egy éve nem találja a rendőrség a felcsúti fatolvaj traktorost, de a milliárdos áfacsalást bejelentő Horváth lakásán az ellene benyújtott feljelentés után három nappal már házkutatást lehet végezni. Aki akarja, tudhatja, hogy az MSZP-t anyagilag évek óta Orbán szándékától függően Simicska tartja lélegeztetőgépen, mégis senki fel nem fogja ennek jelentőségét, és emberek százezrei képesek az MSZP-re úgy tekinteni, mint egy valóban szuverén politikai pártra. A jobboldalon pedig már rég ott tartunk, hogyha Orbán odafingik közvetlenül az emberek orra alá, és utána bocsánatkérés helyett előadja, hogy ez csak azért történt, mert emögött egy aljas nemzetközi ármány áll, akkor ezeket az embereket akár kapára-kaszára is lehetne kapatni az ármánykodók ellen. Simán. Sajnos ebből nincs már semmilyen kiút csupán belső erőforrásból. Ha Magyarország nem kap valamilyen sürgős nemzetközi pszichológiai-pszichiátriai segítséget, akkor sajnos ez az ország óhatatlanul a szakadékba görgeti önmagát.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +18 (20 szavazatból)
  20. bumburi
    2014. január 7. kedd
    09:04
    .
    Ez is egy vélemény.
    http://jovaros.blog.hu/2014/01/07/csapda_833
    .
    De micsoda vélemény!
    .
    Szerintem tök jól látja a helyzetet a blogíró, én is így gondolom.
    Kíváncsi leszek, hogyan farolnak ki Gyurcsányék, ebből a nyilvánvaló csapdából, amit a két gyíkagyú, vagyis “Atygordon” állított neki.
    Ezek tényleg hülyének néznek mindenkit!
    Rövidebben: á r u l ó k!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (9 szavazatból)
  21. Öreg Titán
    “tegyük fel a kérdést, hogy ki a fene tudná manipulálni a határon túli magyarokat ezzel? Ők sem egzisztenciálisan nem függnek Mo.-tól, sem pedig a Mo.-i média egyoldalúsága nem elegendő ehhez, hiszen bőségesen hozzájutnak más egyéb információs forrásokhoz is.”
    .
    Egyéb információs forrásokhoz hozzájutnak, de magyar útlevél, magyar nyugdíj megszerzésében, iskoláik, egyetemeik, diákjaik, Mo.-i egészségügyi ellátásuk hathatós támogatásában Orbán és bagázsa segíti őket – a hazai adózók tetemes jövedelem megvonása árán.
    .
    A mérleg nyelve az anyagi juttatásokon keresztül egyértelmûen Orbán felé billen – a magyar adózók terhére. Ki van ez találva: pénzért mindent, határon túli szavazatot meg különösen, mert nem kerül semmibe.
    Nemcsak Orbánéknak, a határon túliaknak is maguk felé hajlik a kezük.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (9 szavazatból)
  22. Walla!
    .
    “Az a szégyentelen féreg politikai és “értelmiségi” vezető réteg amely ma baloldalinak nevezi magát pedig valójában csak a Magyarországon hegemón, nyíltan antiszemita, rasszista, fasiszta legszélső jobboldaltól áll balra ( nem zsidózik, cigányozik ). Amit képvisel – a választópolgárt hülyére vevő, lenéző elitizmus, a korrupt, zártláncú nepotizmus, a társadalmi mobilitást gátló társadalom és gazdaságpolitika – abban viszont semmi haladó, progresszív nincsen, mondhatni, ezekben egy húron pendül a jelenlegi rezsimmel. A nihilista, elvtelen politikájuk ( nácik szólás és gyülekezési szabadságának védelme………”
    .
    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    .
    Remek!
    Hosszú évek óta így gondolom én is, ha nagy ritkán belenézek az ATV véleményformáló műsoraiba, mint pl tegnap este, akkor csak az undor fog el tőlük.
    A Klubrádiót is ezért nem hallgatom már vagy 2 éve, mert nem akarok mindig hányingerrel küzdeni!
    A nagy magyar értelmiség, úgy gyalázat, ahogy van!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (8 szavazatból)
  23. proaktív. félreértesz. nem csupán a Kárpát-medencére gondoltam, hanem az egész diaszpórára. de egyébként Romániában és Szlovákiában is igaz az a megállapítás, hogy tágabb információs térben vannak az ottaniak, mint a Mo.-on élők. Befolyást természetesen jelentenek az anyaországi támogatások, de ezek mértékéből önmagában nem következhetne az a mértékű szélsőjobb szimpátia, ami jellemző. Különösen Szlovákiában nem, ahol mára az átlagkeresetek vásárlóerőn messze meghaladják a magyarországit. Valójában hamarosan illő lesz elgondolkodniuk a szlovákiai magyaroknak, hogy a náluk ma már szegényebb magyarországi magyarokat hogyan támogassák.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  24. Tisztelt Mester ! Tisztelt Kertész Imre !
    Gondolok Önre . Hogy van ? Természetesen mindenben igazat adok Önnek .Hogy van ? Öleljük. Szeretettel. Tisztelői.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (5 szavazatból)
  25. Walla. elfogadhatalannak és az AN színvonalához méltatlannak tartom a “féreg” megnevezés használatát Orbán, Kövér, Áder és társaikon kívüliek esetében, mert akkor ezekre a valóságos fárgekre már nem marad megkülönböztetési lehetőség.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (9 szavazatból)
  26. Hm. Sajnos, ez így igaz.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  27. A kialakult helyzet tisztázásához elkerülhetetlen az azzal való őszinte szembenézés is, hogy a rendszerváltás idején és még utána is jó ideig, a magyar közmédia és sajtó alakításában jelentős szerepe volt a magyar zsidó értelmiségnek. A rendszerváltás utáni első 10 évben még nem elhanyagolható befolyást élvezhettek mind a médiában, mind pedig a politikai életben a magyar liberális zsidók. Az általuk ebben az időben elkövetett hibák és tévedések, a magyar szélsőjobbal kapcsolatos kérdéses szándékú megközelítések, a problémára adott rossz válaszok, a magyar náci klerikális soviniszta jobboldalnak tett önérdekű engedmények sajnos hozzájárultak ahhoz az evolúciós folyamathoz, amely a mai helyzet létrejöttét előidézte. Kertész Ákos pontos leírást adott a magyar zsidókról, akik sajnos ugyanannyira ludasak a mai mo.-i helyzet létrejöttében, mint a nem zsidók. Azokon a területeken pedig, ahol a befolyásuk nagyobb volt, a felelősségük is nagyobb másokénál.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (9 szavazatból)
  28. Kertész Ákos és Kertész Imre RESPECT FOREVER FROM HUNGARY.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  29. Öreg Titán 2014. január 7. kedd 14:44
    .
    “… az egész magyar társadalom lélektanilag beteg. … sürgős nemzetközi pszichiátriai kezelésre szorul, … a betegek ebből az állapotból már nem képesek önerőből kigyógyítani magukat.”.
    .
    Gratulálok. Ez egy pontos, és nagyon fontos felismerés!
    Vajon a szociálpszichológusok vizsgálják-e ezt a jelenséget. A jelenlegi állapot feltehetően történelmi okokra vezethetők vissza. De a közvetlen, és a nap mint nap keletkező újabb és újabb okokat – a pontos diagnózis felállítása érdekében – fel kellene tárni. Ez a mai magyar társadalom többé-kevésbé személyiségzavaros emberekből áll. Mi magunk is azok vagyunk, még ha nem is tudunk róla.
    .
    A nemzetközi segítségnek orbán rendszerében semmilyen esélyt nem adok. Az általa hangoztatott (és védett!) nemzeti szuverenitás nem más, mint az arra való törekvés, hogy a magyar lélekkel azt tegye amit csak akar. Abba senki ne szóljon bele. Az EU csak adja a milliárdokat, de a társadalmi, gazdasági, politikai kultúráját csak tartsa meg magának.
    .
    A nemzetközi segítség kellene, nagyon is kellene, de orbán diktatúrájába az nem fér bele, mert egy ilyen segítség csak demokratikus alapokon képzelhető el.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (8 szavazatból)
  30. Kedves Titán !
    Én is mint még nagyon sokan megéltük, és megéljük a történteket.Nagyon nagy dolog ha ma valaki objektivan képes látni. A lélek betegsége tehetetlenné tesz, nem képes az ember alapvető szükségleteinek megoldására. Az egészséges, kicsit szélesebb látókörü ember informálódik,, próbálja élethelyzetét s megváltozotthoz igazitani, türelmes- valameddig. Aztán meg dühös, mert nem akaródzik semmi sem sikerülni, bármi életképes dolga a kukában végzi,szétszakadnak családi-baráti kapcsolatok. Az agyonterhelt polgárnak sem kedve sem ideje a kikapcsolódáshoz. Végiggondolja vajon Ő gondolkodik rosszul,vagy ennyi megváltozott minden tényező ami engedné élni csak úgy átlagosan. Előbb dühös és nem akarja engedni ,hogy a sok fal körülvegye, aztán tétova- már nem érti hol a baj. Szerintem itt tartunk most. Lehet azoknak volt igazuk akik csapot papot itt hagytak,nekik nem kell egy tányér ételért sorban állni..De vannak még nagyon sokan akiknek van agyuk és változtatni akarnak. Kérdés ,hogy szülőföldjükön, vagy távolabb. Azt sem tudjuk kinek jobb aki érti ,itt ott átlátja az eseményeket,vagy aki nem törődik vele.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  31. Világosan kell látni, hogy mi a lényegi különbség a mo.-i és más országokbeli zsidók helyzete között. Ritka a világban az olyan skizofrén állapot, mint amilyen a zsidók számára Mo.-on előállt: a trianon-szindróma gyakorlatilag a 22-es csapdája. Ha a magyarok nemzetvesztési fájdalmával azonosulnak, akkor a mo.-i zsidó holokauszt áldozataitól fordulnak el, hiszen erre a visszacsatolt területeken éppen a Mo.-hoz való visszacsatolás miatt kerülhetett sor. Ha pedig következetesen és őszintén őrzik az áldozatok emlékét, akkor óhatatlanul szembekerülnek a magyar trianon-fájdalommal. Ennek ellenére ez lenne az egyetlen helyes magatartás, azonban az élet sokszor készteti megalkuvásra az embereket, sőt sok esetben éppen túlkompenzáló zsidók állnak a magyarok mellé a trianon-búban, egzisztenciális vagy egyéb okok miatt. Tény, hogy nagyon erős lélek, a családja biztonságának erős tudata szükséges ahhoz, hogy egy zsidó szembe tudjon menni a többségi társadalom sovinizmusával. Könnyű ezt kijelenteni, de nekem az a véleményem, hogy a magyar zsidó értelmiségnek ebben a kérdésben (és Horthy megítélésében sem!) nem szabadott volna behódolni a többségi társadalomnak, sőt, addig, ameddig még jelentős volt a véleményformáló szerepük, kifejezetten az igazságot és a mai eszünkkel egyedüli helyesnek vélhető álláspontot kellett volna képviselniük, azt értelmes érvekkel a köznép számára is érthetővé tenniük: Mo. számára nincs többé sem helye sem esélye semmiféle revansizmusnak, semmiféle utólagos kompenzációnak, vagy a nemzetközi status quo bármiféle megváltoztatásának. Azokat pedig, akik ilyen őrülten ártalmas eszméket hirdetnek, a magyar társadalom legveszélyesebbjeiként kell számontartani és izolálni. Azzal a Torgyán Józseffel senki nem léphetett volna koalícióra, aki a Szabadság térre Trianon-emlékművet akart visszaállítani. Ebből a konzekvens álláspontból eleve következett volna az is, hogy Mo. nem tekintheti magát Szt. István birodalmi örökösének, hiszen ha józanul tudomásul vesszük a szomszédos népek jogos önrendelkezését és a politikai határokat, akkor nyilvánvaló, hogy Szlovákia legalább olyan joggal tekintheti magát örökösnek, mint Magyarország. Nem véletlenül szerepel a hármashalom és a kettős kereszt a szlovák címerben. Nyilvánvaló, hogy az egyedüli alkalmas válasz a Szt Istváni birodalmi örökség kérdésére egy jószándékú kárpát-medencei együttműködés lehetne, teljesen függetlenül kinek-kinek a származásától. Emellett pedig a térség összes lakója büszkén és zavartalanul ápolhatná saját nemzeti hagyományait, nyelvét és kultúráját. Egymás kölcsönös megbecsülésével. Ehhez az egyedüli tisztességes magyar úthoz nyílt meg az esély 1990-ben, és Antall József ezt az éppen csak rügyező esélyt szinte első jelentős nyilvános államférfiúi megnyilvánulásával tőre metszette: a lélekben 15 millió magyar miniszterelnökének nevezve önmagát. Ez az egy mondat világossá tette, hogy a magyarok továbbra sem képesek a meglévő politikai államok kereteihez szabni az álmodozásaikat és óhatatlanul elindult a lelki-politikai viaskodás a Kárpát-medencében. A magyar zsidó értelmiség pedig elkövette azt a hibát, hogy nem találta meg az egyedüli következetes helyét ebben a viaskodásban, sajnos bekapcsoltak a túlkompenzálás és az egzisztenciális ösztönök, és a soha többé vissza nem térő lehetőséget elmulasztotta a modern magyar köztársasági eszme és a kárpát-medencei együttműködés melletti álláspont széleskörű megerősítésére. A másik véglet természetesen a magyar néplélek nemzeti-birodalmi vágyakozásainak totális doktriner ignorálása volt, ami szintén a szélsőjobb erősödését eredményezte.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +12 (12 szavazatból)
  32. oldster.
    természetesen csakis demokratikus alapon és a korrekt nemzetközi együttműködés és felelősségvállalás jegyében. de gondoljunk bele, hogy egy pszichiátriai kezelésre szoruló depressziós esetében is az első jelentős lépés a meggyőzés, hogy önként alávesse magát a terápiának, mert az az egyetlen megoldás az életminősége javítására. előbb-utóbb Mo. is kénytelen lesz eljutni erre a felismerésre, és kérni fogja a nemzetközi segítségnyújtást. ha nem teszi, akkor pedig megy a szakadékba. ebből az össztársadalmi pszichotikus állapotból képtelenség kiszabadulni külső segítség nélkül. anélkül marad a polgárháború, ami a maga pszichikai következményeivel, a beszűkült agyak gondolkodásra kényszerítésével, az értelmetlen áldozatok miatti emberi empátia újraéledésével, új lapot nyithat az életbenmaradók számára.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  33. hangyacska
    Egyet értek. Csak aztán nehogy Gyurcsány is ott kössön ki közöttük.
    Bár nagy a hallgatás a DK portáján.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  34. Az olvasás sokaknak fárasztó , esetleg akadályozott, mint pl. nekem is , ezért felolvastatom a szöveget a géppel: A cél érdekében önkritikusnak is kell lennünk !! Itt hallható az írás: http://www.mixcloud.com/patak27/bartus-l%C3%A1szl%C3%B3-tanulm%C3%A1nya-c%C3%ADme-az-%C3%B6sszefog%C3%A1s-hazugs%C3%A1ga-2014-janu%C3%A1r-6/

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  35. Civil63
    “felolvastatom a szöveget a géppel”
    .
    Príma ötlet! Laptopon sajnos nagyon halk a szöveg, a maximumra hangosítás ellenére is. Másnál is?
    Nem lehetne hangosabb felvételt csinálni? Biztosan sokan értékelnék a technika újabb vívmányát, ha tudnának róla, hogy egy leírt szöveget a gépen hallgatni is lehetséges.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  36. Öreg Titán
    “nem csupán a Kárpát-medencére gondoltam, hanem az egész diaszpórára.”
    .
    Az EU-n kívüli államok esetén másutt sem jobb az arány, aminek szintén oka van: az amerikai földrésztôl Afrikáig, Ausztráliáig, Új-Zélandig bezárólag magyar útlevél birtokában bármikor és simán beutazhatnak az EU területére, amíg a lakhelyük szerinti országokból csak vízummal. A magyar útlevél ingyenes beugró Európa fejlettebb országaiba. ki ne igényelné meg, ha teheti? Utána hálás is lesz érte, a Fidesznek húzza be az X-et.
    .
    Nem véletlen, hogy az amerikai – leginkább jobboldali – magyar csoportok dicsőítik Orbánt leginkább. Mellesleg nekik is dől az ottani Fidesz-kampányhoz a lé, szintén a hazai adózók terhére.
    .
    (Öreg Titán 2014. január 7. kedd 17:35 hsz. pluszolva)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  37. Bumburi szerint nagy a hallgatás a DK portáján.
    December elején Gyurcsány ultimátumot adott Bajnainak és Mesterházynak. Semmilyen feltételt nem szabott. A határidőig nem történt semmi. Azóta sem.
    Azóta sem?
    Hacsak az nem, hogy mindketten egyszerre összefogni akarnak. Az előadott indokok érdekes módon már legalább fél éve ismert tények. Most mégis rájöttek valamire. Még az a nagypofájú Szanyi is.
    Jó, hogy nagy a hallgatás.
    Ja és eszembe jut, hogy a szakszervezetek is összeálltak.
    Ja és megint eszembe jut amit okt 23-án mondott Gyurcsány: ” … ha kell felszántom az országot jobbról, de balról is…” (Nem biztos, hogy pontos voltam!)
    Javaslom, hogy ne csak olvassatok, hanem figyeljetek is!

    Öreg pg! Rossz volt téged olvasnom.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (6 szavazatból)
  38. Nem értem még most sem, sem az Együtt-PM-et, sem az MSZP-t. Mit akarnak? Nem látják és nem veszik észre, hogy nincs közöttük egyetlen politikus sem, aki képes lenne arra, hogy sikerrel vegye fel a küzdelmet ezzel a fasiszta ideológiát meggyökeresítő és gyakorlatot kialakító önkényuralommal? Ezzel a banditákkal? Ezekkel a rablóbandákkal élükön a miniszterelnökkel? Ha pedig nincs, miért nem kerestek. Volt rá négy évük. Most kapkodnak már? Akkor, amikor szinte nincs esély még arra sem, hogy együttesen lépjenek fel ezzel a társadalmat megnyomorító rezsimmel. Nem látják tesze-toszaságukat és annak következményeit? Nem veszik észre, hogy Orbánnal és annak rezsimjével attól sokkal keményebb, határozottabb, következetesebb, az országban dúló folyamatokat világosabb politikai elképzelésekkel lehet megváltoztatni, mint, amit ők megvalósítani képesek? Most akarnak összefogni? Kivel is? Miért is? Mert egyedül nem megy, és nem csak azért nem mert egyedül vannak, hanem azért sem, mert fogalmunk sincs arról, hogy azt a szemét dombot, hogyan kellene eltakarítani, amit összehordott a FIDESZ. Egy választás megnyeréséhez olyan húzóerőnek kell élen járni, aki mögé fel tudnak sorakozni a választók milliói. Katarzisra van szükség. És hol van abban a katarzis, hogy mindkét formáció bejelent valamit, és mindkettő a másikra mutogat, a másikat nevezi meg olyannak, mint aki ellenezte korábban az összefogást. A DK elnöke rendelkezik ma Magyarországon mindazzal a tulajdonságokkal, amelyek szükségesek ahhoz, hogy felsorakozzanak mögötte a választók milliói, aki a katarzist meg tudja teremteni. Mesterházi Attilával nem lehet választást nyerni. Személyében alkalmatlan arra. De ha mégis megnyerhető lenne vele a választás, nem tudná végig vinni a négy évet. Vele ugyanazt tenné az MSZP, mint amit tett Medgyessy Péterrel és Gyurcsány Ferenccel. Magára hagyná, nem állna ki mellette, és hagyná, hogy ugyan azokkal a jelzőkkel lehessen illetni, mint Medgyessy Pétert és Gyurcsány Ferencet. Azt a Gyurcsány Ferencet, aki a rendszerváltás óta a leghosszabb ideig volt Magyarország miniszterelnöke és éppen az MSZP színeiben. Az MSZP ilyen párt. Megnyeri a választást és tönkreteszi azt, aki győzelemre juttatta pártot. Az MSZP kiszámíthatatlan és Horn Gyula óta csak lefelé tudott haladni a lejtőn. A 2014. évi választási előkészület a párt körüli tisztességtelen játéka ezt előre vetíti. A lejtőn nincs megállás.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (8 szavazatból)
  39. A legfontosabb “összefogás” már megtörtént. Az igen szerény képességü Mesterházy már a Fidesszel való koalicióra “gyúr”.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  40. A választás csapda.
    Ezt így kijelenteni isi csapda. Szerintem.
    Nem tennék rá 100€-nál többet, hogy választással el lehet zavarni Orbánt, de annyit megérne. Sokkal valószínűbb az általános bojkott – és a külső segítség. Ha az sem segít, akkor kampec. Akkor ne számoljon senki 2018-cal!
    De kérdem tisztelettel (mert futottam egy kört és ittam egy vöröset), hogy ha nem lesz szavazás, sem általános bojkott és az EU sem avatkozik be egy szigorú választási felülvizsgálattal, akkor mit érünk el?
    Ezt: O.
    De büszkén döglünk éhen. Hurrá!
    Van egy állítás: ha MSzarházy beveszi Gyurcsányt, akkor könnyebben elamortizálja. De kérdem tisztelettel: fordítva nem lehetséges? Sőt! Nem valószínűbb?! Mért is kell csalódni???!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  41. Kerék-Bárczy Szabolcs
    http://www.galamuscsoport.hu/tartalom/cikk/349630_a_fideszes_maffiaallam_lebontasanak_forgatokonyve
    Ez ma a Dk mondanivalója. Csak meg kell hallani. Szerintük a fidesz a kizárólagos hatalom megszerzésére törekedett. Majd így glytatják:”Ha minden demokratikus politikai erő egyetért ezzel a helyzetleírással, akkor nem választhat egy leendő demokrata kormány más utat, mint hogy hivatalba lépését követően azonnal megkezdi a NER felszámolását és a demokrácia helyreállítását. ” Majd azt mondják, hogy “A NER és a demokrácia egymást kizáró fogalmak.”
    Bartus úr gondolatai köszönnek vissza ezekből a mondatokból. És ezt nem a Gyurcsány adta elő, hanem egy volt MDF-es. Tehát a DK nem csak Gyurcsányból áll. Vannak ott még értékes gondolkodók. A másik két pártról ezt nem tudom nyugodt lelkiismerettel kijelenteni. Most miről beszélnek? Ott tartanak, lehetséges, hogy szükség lenne az összefogás kiszélesítésére,bla-bla-bla és bla-bla-bla. Ehhez kellett egy év nekik éjt nappallá téve gondolkodva, tárgyalva, mindenkit kirekesztve megállapodva, a nem létező új parlamenti helyeket elosztva? Nem sül ki a szemük a szégyentől? Azt kell mondjam, hogy selmeci gabriella kijelentései helytállóak: a saját szavazóik bőrére megy ez a hatalmi alkudozás, össze-vissza beszélnek, hazudoznak, stb.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (10 szavazatból)
  42. Életbevágóan fontos mondata Kerék-Bárczy-nak:” A demokratikus ellenzék teljes körű együttműködésének, egyben választási győzelmének kulcsa a NER eltörlésének közös akarása, s az ehhez szükséges képesség megszerzése. Az a politikus és párt, amelyik ebben a kérdésben legkésőbb január végéig nem foglal teljes egyértelműséggel állást, az nem akarja Orbánék országrontó politikájának végét és a demokrácia helyreállítását.”
    Ezzel nem lehet vitatkozni, tiszta, világos állítás és mennyire igaz. Ha ehhez igazodnak, mint vezérlő gondolat, akkor nem fogják tudni csőbe húzni a DK-t!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +13 (13 szavazatból)
  43. Ez van. Bele kell nyugodni, mert az már egészen nevetséges, hogy lassan négy éve megy a szörnyülködés, diktatúrázás, Orbán-Putyinozás, stb. és közben olyan bődületes fölénye van a kormánypártoknak, amit 3 hónap alatt teljesen képtelenség nem hogy behozni, de minden valószínűség szerint még valamelyest lefaragni is. Itt van most ez a nagy büdös összeborulás.
    Eldöntötték (eldöntötték?) végre, hogy most aztán már végképp közös lista kell, meg lesz is. 90 nappal a választások előtt!
    Mert leváltják a kormányt.. Édes Istenem! Egyáltalán van ezeknek fogalma arról, hogy választói szinten milyen mozgások zajlanak az országban?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  44. Kerék-Bárczy:
    “Az a politikus és párt, amelyik ebben a kérdésben legkésőbb január végéig nem foglal teljes egyértelműséggel állást, az nem akarja Orbánék országrontó politikájának végét és a demokrácia helyreállítását. Ám ha elhangzanak az állásfoglalások, akkor automatikusan megnyílik az út a széles ellenzéki összefogáshoz: a közös miniszterelnök jelöltben, listában és egyéni képviselő-jelöltekben való megállapodáshoz.”
    Ha…, AKKOR…
    MATT Házmesterynek és Bajnainak

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  45. Öreg Titán,
    A nemzet származása, mibenléte, öröksége, és az egyes személyek nemzeti identitása és identitástudata felől a legmegalapozottabb és leginformatívabb írásokat Komoróczy Géza : “Meddig él egy nemzet? //A nemzet történeti látószöge//” c. gyűjteményes kötetében találtam (Kalligram, Pozsony, 2011).
    Nagyon nehéz olvasmány (!), de világos és követhető szempontokat ad e nagy érzelmi töltésű probléma kezeléséhez.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  46. girbegurba. köszönöm. feltétlenül el fogom olvasni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  47. Öreg Titán,
    Kerék-Bárczy írása lényeges, hasznos, de nem várhatunk sokat tőle, ha még mindig a parlamenti csalásokon készül nyerni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  48. Öreg Titán!
    Csak akkor olvasd el, ha nagyon nyugger vagy és jó az olvasó szemüveged!
    Inkább mégegyszer Kerék-Bárczyt. Ezt javaslom girbegurbának is.
    Ma ez van napirenden. Ha nem dől be Orbán, akkor addig él a nemzet.
    Matt így nyilvánosan, és valszínűleg a fű alatt is.
    És majd ha az összefogásban Gyurcsányé lesz a vezető szerep, akkor kiadhatja a jelszót: BOJKOTT! Csak ekkor fog menni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  49. girbegurba. egyébként a felvetéseim nem a nemzeti identitás kérdését taglalják, hanem a mai európai politikai államokhoz való viszonyulás kérdését. nyilvánvaló, hogy a steril nemzetállamok eszméjéhez való ragaszkodás kirekesztő gondolkodáshoz vezet, ami semmilyen módon sem egyeztethető össze az európai demokrata polgári értékközösséggel. mindazok a nemzeti törekvések, amelyek az elkülönülést és nem a társnemzetekkel való együttműködést célozzák, ellentétesek ezzel az értékrenddel. az önigazgatás, önkormányzatiság, regionalitás viszont beleilleszkedik. éppen ezért lehet létjogosultsága a skótok vagy katalánok önállósági törekvéseinek, MINDADDIG, amíg olyan célkitűzést nem hangoztatnak, hogy Skócia a skótoké, vagy Katalónia a katalánoké. A magyarok nem képesek ezeket a különbségeket megérteni, hogy Európában mindennek az alja olyan kijelentéseket tenni, például, hogy “Magyarország a magyaroké”. A szörnyű az, hogy a magyar jobboldal nemhogy igyekezne tisztességesen a helyére tenni ezt a kérdést, hanem céltudatosan manipulálja a társadalmat a látszólagosan tisztességes nemzeti helytállás harsogásával.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  50. parlamenti csalások? mire célzol?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)

Írja meg véleményét!

 
KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos