Győzött a kontraszelekció, Mesterházy Attila lesz az “ellenzéki összefogás” miniszterelnök-jelöltje. Azt még mindig nem lehet tudni, hogy az “összefogás” azt jelenti-e, hogy az MSZP átad helyeket a saját listáján, vagy egyenrangú felek szövetkeznek egy közös listán. Vélhetően az előbbi, de az nem összefogás, hanem gyarmatosítás. A Fidesz az MSZP segítségével darálja le az egész ellenzéket. A közös miniszterelnök-jelölt Mesterházy Attila lesz, aki már MSZP-elnök is azért lett, mert nem volt más, később pedig az MSZP-t átalakította a Fidesz képére és hasonlatosságára. Az ellenzék egy kontraszelektált, teljesen alkalmatlan miniszterelnök-jelölttel indul Orbán ellen (ez a szó csupán publicisztikai fordulat, mert Mesterházy még csak nem is Orbán ellen indul), aki rendelkezik Orbán összes negatív tulajdonságával, de nem rendelkezik az előnyös tulajdonságai egyikével sem. Katasztrófa.
A demokratikus ellenzéknek nevezett csődtömeg addig követelte az “összefogást”, a közös listát és a közös miniszterelnök-jelöltet, amíg megkapta. Ezzel elszálltak maradék remémyei is, mert nincs az a fasiszta diktatúra, amelynél egy Mesterházy jobb lehet. Bármilyen is Orbánia, de működik az ország. Aki hallotta Mesterházy kongresszusi programbeszédét, az tudhatja, hogy ez az ember képtelen lenne az ország működőképességének fenntartására is. Ezt úgy kell értékelni, hogy amúgy az ország magától is működne, de ez az ember pillanatok alatt működésképtelenné tenné. Nem mintha bármi esélye lenne arra, hogy valaha miniszterelnök legyen. De az most már biztos, hogy aki elkövetné azt a hibát, hogy a választásokon való részvételével legitimálja az Orbán-rendszert, most már senkire nem szavazhat. Különösen, ha Gyurcsány öngyilkosságot követ el a pártjával, és Simicska Lajos választottjának szárnyai alatt akar a választásokon részt venni, akkor már senki nem marad, akire szavazni lehetne. Mesterházy Attilát az a Puch László tette pártelnökké, aki miatt Gyurcsánynak távoznia kellett az MSZP-ből. Mesterházy az első ellenzéki politikus a rendszerváltás óta, akivel szemben a Fidesz karaktergyilkosságot sem hajtott végre. Már az is sokatmondó, ha a Fidesz úgy látja: Mesterházy Orbán legkívánatosabb ellenfele. De ennél többről is szó lehet. Az MSZP ugyanazt a mocskos szerepet töltheti be a pártpolitikában, amit az ATV az “ellenzéki” médiában. Belekonszolidálja az ellenzéket és a társadalmat a diktatúra szövetébe.
Mesterházy tehetségtelenségére jellemző, hogy a bajai videóbotrány után még saját pártja is “tanácsadó testületet” nevezett ki mellé (fölé?), amelynek üzenete az volt, hogy a választások előtt lecserélni már nem lehet, de Mesterházyt önmagára hagyni sem lehet, mert kárt tesz magában. Kiszámíthatatlanul megbízhatatlan a ténykedése. Most egy olyan ember lesz az ellenzék közös miniszterelnök-jelöltje, akit még saját pártja fajsúlyos személyiségei sem tartanak alkalmasnak a párt vezetésére. De ennél is nagyobb baj, hogy Mesterházy az ellenzékben eltöltött három évet nem az Orbán-rendszer elleni harcra, hanem saját korlátlan hatalmának kiépítésére használta az MSZP-ben. Saját embereit ültette mindenhova, gyakorlatilag hasonló helyzetet teremtett az MSZP-ben, mint Orbán a Fideszben. Nemcsak a párton belülről lehet hallani rémtörténeteket arról, hogy Mesterházy egy kis Mussolini az MSZP-ben, hanem személyiségének ezt a vonását elárulta az október 23-i megmozdulásra tett reakciójával is. Diktátorokra emlékeztető módon nem tűrte, hogy a hallgatósága véleményt nyilvánítson, és a spontán megnyilvánulásokat utólag összeesküvésnek nevezte. Bástya elvtársat – Mesterházy elég fiatalon eljutott idáig – nem lehet bekiabálásokkal megzavarni.
Mesterházy választása végülis méltó koronája az ellenzék eddigi működésének és a magyar demokrácia utolsó reményei megszűnésének. Jól kifejezi azt a romlási folyamatot, amely a rendszerváltás óta a demokratikus politikai erők színvonalát jellemzi. Egyetemi professzorok, művészek, írók és magasan kvalifikált értelmiségiek, atomfizikusok, világhírű zongoraművészek remélik életük és tevékenységük alapjainak helyreállítását a politikai ellenzéktől, és egy Mesterházy intellektuális színvonalán álló ember kiszolgáltatottjai lettek. Erre kell szavazniuk, ha nem akarnak stadiont a kutatólaboratórium és a koncertterem helyén. A demokratikus érzelmű magyar publikum ezt az embert tudta kitermelni magából, mint a legjobbat, mint miniszterelnök-jelöltet, és az ellenzék vezérét. Azért, mert az egyébként romokban heverő kommunista utódpárt a Fidesszel kötött háttérmegállapodásainak köszönhetően egyedül élte túl Orbán Viktor demokratikus pártokat leszalámízó pusztítását. Nem elég, hogy Mesterházy totálisan alkalmatlan, még a pártjáról sem lehet tudni, hogy miből él. A Közgép csak a párt holdudvarához tartozó médiát tartja el, vagy magát a pártot is? Az MSZP által kilopott pénzből mennyi ment az előző nyolc évben a Fideszhez, és most mennyit kap az MSZP a Közgép és mások által kirabolt közvagyonból, hogy a kis játékukat játszhassák? Nem lehet tudni, mennyire a Fidesz és annak informális pénztárnoka irányítja azt a pártot, amely az ellenzéket vezeti. Tragédia.
El kell siratni Bajnai Gordont is, aki minden politikai hibája és tévedése ellenére egy minőséget és egy kvalitást képvisel, ízig-vérig demokrata, megnyerő és kedves ember, de akit saját társelnöke, Szigetvári Viktor politikailag kivégzett. Bajnai Gordon azért jött vissza a politikába, hogy az ellenzék közös miniszterelnök-jelöltje legyen. Ha az nem lehet, semmi értelme, hogy egy tagság nélküli, támogatás nélküli fantompárt élén (nem akármilyen “társelnökökkel”) beüljön huszadrangú senkinek a parlamentbe, és egy Mesterházy színvonalú ember lépjen a helyére. Bajnai Gordonnak most vissza kellene lépnie a politikától, keresnie egy amerikai egyetemet, ahol tanít, és boldogan él. Hátha lesz még egy esélye, hogy újra kezdje másokkal, amit most elrontott. A diktatórikus Orbán-rendszer díszlet-parlamentjében szégyenkezni semmi értelme. Meg kellene szabadulnia azoktól, akiket a nyakába vett, akik politikai ambícióit tönkre tették, és visszamenni civilnek. Így is az ő lelkén szárad, hogy az ő nevével verbuvált párt elhagyásával otthagyja a kígyótojásból kikelt szörnyet, Szigetvári Viktort, Magyarország következő Orbán Viktorát. De még mindig jobban járna, ha most abbahagyná. Ugyanakkor ezzel a pártalapítással, az “összefogásról” hangoztatott eddigi beszédeivel olyan zsákutcába kormányozta magát, hogy abból nem lehet csak úgy kiugrani. Már nem hoz pozitív pontokat, hogy visszalépett ennek az alkalmatlan törtető senkinek a javára. Ez most már negatívum. Mostantól csak elszenvedője lesz ennek az elpuskázott egy évnek, és legjobb, ha az egészségével törődik, mert az a megalázó szerep, amire most kényszerül, ahogyan kullog majd az események iránti, és nem alakítója lesz azoknak, felemészti az emberek egészségét. Mesterházy alé kerülni – ennél megalázóbb helyzetbe már nem kerülhet. Jól benavigálta magát a totális csődbe.
A másik nagy vesztes Gyurcsány Ferenc, aki jó szokásához híven megint elgaloppírozta magát az “összefogásról” szóló hazugságokkal, és hasonló csapdába ejtette magát, a pártját és a híveit is. Elhagyta az MSZP-t, hogy megszabaduljon a pártpénztárnoki rendszertől, a lelki és anyagi korrupciótól és a Fidesz kibogozhatatlan befolyásától, a háttérből mozgatott kiszolgáltatott helyzetből. Most pedig visszanavigálta magát ugyanoda, a Puch által irányított Mesterházy alá, kiszolgáltatva magát olyan gyanús paktumoknak, amelyeket nem lehet átlátni. Mindezt úgy, hogy már nem is tagja ennek a pártnak, szabad ember lehetne, a pártja is talpára állhatna, és az igazi ellenzék élére küzdhetné magát. Ehelyett birkaként vonul a vágóhídra mindazokkal együtt, akik követik. Mindezt az “összefogás” nevű hazugságnak köszönheti, miközben ebből a képmutató aljasságból egyszer már kirúgták, olyan szerencséje volt, hogy megúszta. és ennek köszönhetően a pártja emelkedni kezdett. De ő ahelyett, hogy örült volna neki, a harakirit választotta. Azért, hogy megfeleljen korlátolt, korrupt, hülye pesti értelmiségieknek, nyomta az “összefogásról” szóló hazug dumát (s ami még rosszabb, pártja identitását is ehhez a baromsághoz kötötte: “Az összefogás pártja”), és most csapdába esett: visszzafordították a fejére. Vagy szembefordul az “összefogással” és az erről szóló szövegeivel, vagy besétál a Mesterházy-Orbán páros csapdájába. Tragédia.
Pedig Gyurcsány mondhatta volna azt is, hogy nem fogadja el Orbán diktátumát, amelyet az egyfordulós választási rendszerrel hozott létre. A DK demokratikus párt, amely megméreti magát, amely a többi ellenzéki párttal is összzeméri a programját. Lárifári – mondhatta volna -, hogy Orbánt nem lehet leváltani csak akkor, ha mindenki összefog, és Orbán leváltása – ugyebár – a legfontosabb. Orbánt ugyanis “összefogással” sem lehet legyőzni, erre találta ki az egyfordulós rendszert, és “összefogással” lehet a legkevésbé legyőzni. Az egymással össze nem tartozó, egymással is rivalizáló és szemben álló pártok összefogása kioltja egymást, nem erősíti. Nem lehet automatikusan összeadni a szavazatokat. Ez most derül majd ki leginkább, miután Mesterházy a közös jelölt, mert normális DK-s erre a konglomerátumra mostantól fogva nem szavaz. Miért jött ki akkor az MSZP-ből? Még akkor sem szavaz, ha Orbán uralkodik száz évig, mert ennél még Orbán is jobb. Mi lesz, ha valami istencsapása folytán az ellenzék mégis nyerne? Annál még egy futballstadionná alakított ország is jobb, mert az legalább működik. Kinyitnak a boltok és jár a villamos. Nem a pártoknak kell összefogni, hanem a szavazóknak, és a pártok közül kiválasztani azt, amelyiknek a programjával egyetértenek. Az ellenzékből is essen ki az, akit nem választanak. Itt már az is felmerült, hogy egyszemélyes pártok elnökeit is be kell venni, mert az “összefogás” eszméje ezt kívánja. Mindenkinek elment a józan esze. Ennek az egész őrültségnek a hazugságát az MSZP politikusai és bérújságírói cáfolják legszebben, amikor azt mondják, hogy Gyurcsány gyengítené az összefogást. Hát persze, hogy gyengítené, az övékét mindenképp. És Mesterházy is gyengíti Gyurcsányt. ez a lényeg, ez a csapda erről szól. Ennél az “összefogás” nevű hazugságnál nagyobb butaságot és állatságot még nem hordott a hátán a föld. Gyurcsányra azért van szükségük, hogy magukkal rántsák a mélybe, és az előre borítékolható megsemmisítő erejű vereséget a nyakába lehessen varrni. A következő hazugság majd az lesz, hogy az “összefogás” ideája jó volt, csak Gyurcsány nem kellett volna bele, mert emiatt nem működött. Ezek ugyanúgy hazudnak, mint a Szijjártó és a Selmeczi. Mesterházy és Bajnai az eddigi teljesítményükkel már megbuktak. Még el sem kezdődött a meccs, ők már vesztettek. Gyurcsány még nem. Most magukhoz rántanák őt is a bukásba, és még megtennék bűnbaknak is. Ha Gyurcsány nem áll melléjük, ezek a választásokig lenullázzák magukat. Már ha itt komoly választásokról lenne szó. De választás itt nem lesz, csak egy színjáték.
Mi következik ebből, elvtársak? Az, hogy amikor Orbán átalakította a választási törvényt, és ezt a helyzetet létrehozta, legkésőbb akkor nemet kellett volna mondani az addigi kollaborációra, és kiszállni az egészből. Ezt már a NENYI elfogadásakor és a “fülkeforrradalom” bejelentésekor meg kellett volna tenni. Akkor még volt Alkotmány, semmiféle “fülkeforradalom” nem írhatta volna felül az Alkotmányt. Legyünk megértőek, le voltak rongyolódva, agyon voltak verve, nem merték megtenni. Rendben. De legkésőbb a senki által soha el nem fogadott és nem legitimált alaptörvény megszavazása után meg kellett volna tenni. Ezzel ugyanis megszűnt az államhatalom legitimitása. Erőszakkal megdöntötték az alkotmányos rendet. Egy párt ideológiáját mindenki számára kötelezővé tevő, a fékek és ellensúlyok rendszerét felszámoló alaptörvény nem azonos a demokratikus alkotmányos renddel, miután mindent ebből vezettek le. Utána kétharmados törvényekkel bebetonozták az új rendszert, ezzel már eleve tét nélkülivé téve bármilyen választást. Eldöntötték Magyarország sorsát évtizedekre előre. Csak az lehet, amit ők akartak. Az ellenzék pedig nem vonult ki a parlamentből és nem hirdette meg a rendszer általános bojkottját. Kivonult az alaptörvény megszavazásáról, aztán visszavonult, hogy ennek az alaptörvénynek a sarkalatos törvényeiről szavazzon. Miféle logika van ebben? Hacsak nem a képviselői fizetés és a párttámogatás logikája. Ebben az esetben viszont ez az ellenzék paktumot kötött a diktatúrával, hogy a pénzért cserébe legitimálja a rendszert. Elárulták a demokráciát, a köztársaságot, az Alkotmányt és – nem nagy szó – a hazát. És az ország lakosságát. Majd azt hazudták, hogy Orbánt úgy lehet leváltani leggyorsabban, ha a választásokon legyőzzük. Ezzel minden további ellenállást elnapoltak már két évvel ezelőtt a választásig, hogy majd akkor és ott… Orbán Viktor köszöni, fáradjanak a pénztárhoz, mennek a Közgép hirdetések.
Ezekre már nincs magyarázat és nincs bocsánat. De amikor a választási törvény megváltoztatása után sem hirdettek bojkottot, nem vonultak ki a parlamentből és az egész Orbán-rendszerből, hanem a statáriális törvénykezés utáni konszolidációját segítették, az már ütés után kiált. Eleve van egy feloldhatatlan ellentmondás abban, hogy az Orbán-rendszer által kiírt választás után akarják megdönteni az Orbán-rendszert. Ha az Orbán-rendszer nem legitim, akkor hogyan vehetnek részt az általa kiírt választáson? Ha az Orbán-rendszer legitim, milyen alapon és jogon akarják megdönteni? Ebből már látszik az egész ellenzéki stratégia álnoksága és hazugsága. Nem az igazság útján jártak, mert eladták magukat. Ettől kezdve egyik hazugság követi a másikat, és esnek a saját maguk által ásott csapdába. De amikor Orbán választási törvénye összefogásra kényszerítette az ellenzéki pártokat, és a fenti abnormális helyzetet idézte elő, akkor legkésőbb fel kellett volna állni, és a rendszer bojkottját meg kellett volna hirdetni. Nem azt a hazugságot kellett volna szajkózni, hogy az ellenzéki pártok összefogása erősíti egymást, hanem azt kellett volna megmondani (a sok politikus és politológus okostojásnak), hogy az ilyen összefogás nem erősíti, hanem kioltja egymást. Ha nem így lenne, akkor a demokráciákban nem külön indulnának a pártok, hanem együtt. Mellesleg Orbán ezzel az egybekényszerítéssel a kétpártrendszert készíti elő, ahol lesz egyetlen kollaboráns ellenzéki párt, amely a demokrácia díszletét adja, és a centrális erőtér. Ezzel létrejött az a helyzet, amiről Hillary Clinton beszélt: nem lehet demokratikus választáson leváltani a hatalmat, mert nincsenek demokratikus választások. Azt mondta Clinton, hogy ettől kezdve beszélhetünk diktatúráról (Bolgár Gyurit és a Klubrádiót üdvözlöm, a Közgép hirdetés úton van, ha már nem fut).
Az eddigi vergődés annak volt köszönhető, hogy ezt a helyzetet nem ismerték el (fel), vagy letagadták. Lehetetlen egymáshoz nem tartozó pártokat “összefogásba” kényszeríteni, mert lehet, hogy a pártok összefognak, de a szavazók nem. Demokráciában a szavazóknak kell összefogniuk a versenytársak valamelyike mellett. Ez a politológusképzés alaptétele (legalábbis remélem). Ha összekényszerítenek egymáshoz nem illő pártokat, akkor azok együtt nem többek lesznek, hanem kevesebbek. De ez nem elég. Az összefogás hazug logikája azt kívánta, hogy közös lista, közös miniszterelnök-jelölt legyen, miközben a hazugság miatt eddig az volt az egészben a legjobb, hogy nem volt közös miniszterelnök-jelölt. Ezért a kioltó hatás gyengébb volt. Miután megnevezték Mesterházyt, ez a törvényszerűség felerősödik: mostantól ez az “összefogás” drasztikusan gyengülni fog. Ha nem így lesz, újabb paradoxon áll elő, mert ünnepelni fogják azt, amiért sírni kellene: akkor megint megerőszakolták ennek a népnek a lelkét, darabokra törték a gerincét, és mindezt semmiért, mert az el nem utasított választási rendszerben és az információs szabadság nélkül (amely szintén feltétele a szabad választásoknak) esélye sem lesz a győzelemre. Ez a választás annak a hazugságnak az egyenes folytatása, amely a parlamentben maradó pártok korrupciójával kezdődött. Az alku ugyanaz: Orbán eltartja a parlamentbe, képviselői fizetésre és szereplésre vágyó képviselőket, valamint az önmagukat (f)eladó pártokat, azok pedig úgy tesznek, mintha mi sem történt volna: legitimálják az Alkotmány elleni puccsot, a diktatúrát.
Akinek egy kevés esze, tisztessége, gerince van, ezt a mocskos alkut nem támogatja, erre nem szavaz. Ezek az emberek, akik a pénzükre vágynak, teljesen hülyének néznek bennünket, és az egész magyar népet. Hazudoznak, miközben csak a pénzre vágynak, nem akarnak lekerülni a képernyőről, a mikrofon elől. Mások megfelelési kényszerből és csordaszellemből követik őket. Legalább mondanák meg, hogy mi is meg akarunk élni, eladnánk magunkat, szavazzatok ránk, hogy bekerüljünk a parlamentbe, kapjunk képviselői fizetést, a pártjaink állami támogatást, a holdudvarunkba tartozó médiumok a Közgéptől hirdetéseket, a nekünk dolgozó újságírók fizetést Orbán Viktortól. A diktátor eltartja az ellenzékét is, annak sajtóját is, hogy a demokratikus díszleteket, a Patyomkin-demokráciát fenntartsa. Ez az ellenzék pedig a kijelölt határok között (nem érintik a rendszer legitimitását, nem szerveznek bojkottot és ellenállást) álellenzékieskedhetnek. Megkapják érte a pénzüket. Ez férfias, tiszta és egynes beszéd. Ez az egyens beséd. Legfeljebb azt mondom erre, hogy nem. De azt a pofátlanságot, hogy még hülyének is néznek bennünket, azzal hitegetnek, hogy ez az “összefogás” bármire is jó lehet, hogy majd nyernek a választásokon, és soha nem engedik megtudni az embereknek, hogy itt valójában mi történik, és ebben ők milyen dicstelen szerepet játszanak, az aljasság. Semmivel nem különb aljasság, mint az Orbán Viktoré.
Ezért ez a diktatúra és az ellenzéke erkölcsileg egy tőről fakad, összetartozik, egymást kiegészítik. Ha Gyurcsány beáll közéjük, ő is oda tartozik a pártjával együtt. Ezt kell még csak kivárni, merre dől a fa, és ha ők is eladják magukat, akkor létre kell hozni egy valódi ellenzéket. Ezeket pedig le kell írni, és az igazi ellenzék programjának arról kell szólni, hogy ezt az álellenzéket Orbánnal együtt söpri el, és még a büntetőjogi felelősségüket is fel kell vetni, mint Orbán bűncselekményeinek társtetteseiét.
Hiába elviselhetetlen az Orbán-rendszer. Hiába fordul fel mindenki gyomra. Hiába következnek be a várható tragédiák. Ez az ellenzék erre csak hivatkozik, de nem fogta fel a súlyát, és az egzisztenciális érdekei még mindig erősebbek. A többi hazugság. És/vagy valóban Simicska Lajos irányítja az MSZP-t a háttérből. Bajnai Gordon szerepe pedig, akinek a pártja mindezt legitimálta, ebbe a választási őrületbe a demokratákat belehajtotta, miközben nem tudott egy európai színvonalú miniszterelnök-jelöltként sem az élre állni, egyszerűen gyalázatos.
Lassan megtanulhatjuk: amikor a korrupt emberek legjobban ünnepelnek, akkor történnek a legnagyobb tragédiák.
admin.
Alkotmányos ellenállás???? Ez nem az a Geri Tibor féle nyakatekert bizbasz??
Szerintem ezek azok ,agyamra is ( meg másokéra is) mentek néhányszor.
Még az is lehet ,higy a Németh Sándor iránti “tiszteletedet” is tőlük koppintottad.
Nem akarlak védeni ,nem is szorulsz rá ,de Bartusról azt állitani ,hogy idegen tollakkal ékeskedik ,enyhén szólva bizarr. Nem kell velük törődni. Kik is ezek?? Valami Júdeai Népfront???
Tisztelt Bartus László!
Mondtam, hogy saját korlátait kellene átlépni, de ahogy Gyurcsány se teszi meg, (pedig kértem őt is) úgy látszik, egyelőre Ön se teszi meg…:-(
.
Régóta olvasom Önt, és nagy tisztelője vagyok.
Egyes elemzései kimagaslóan jók, és még jobbak lennének, ha egyes témákhoz objektívebben, a személyes érintettséget elhagyva nyúlna.
Engem ebből a szempontból a politikai “baloldal” tevékenységének megítélése érint és érdekel.
.
Én se szeretném megbántani, de évek óta a saját nevemen írok itt, és évek óta ugyanazt mondom. És tudom, hogy mit kaptam érte az Ön itteni “híveitől”, amikor a baloldali pártokról – tényekkel, dokumentumokkal alátámasztottan – két éve megírtam, hogy elárulták a népet, és részt vettek az érvénytelen alaptörvény által létrehozott diktatúra felépítésében.
Nem az a lényeg, hogy ki írta le előbb, hogy ez nem a Fidesz, hanem a TELJES politikai elit diktatúrája a nép felett, hanem az, hogy végre nem csak mi beszélünk róla.
És az se fontos, hogy nem tud rólunk. De amíg Ön csak azt írta le, hogy mit kellene csinálnia a diktatúra valódi ellenzékének, addig mi megtettük.
Lehet, hogy nem úgy, ahogy szerettük volna, ahogy kívánatos lett volna, de a diktatúra keretei közt szerintem így is nagy szó, amit tettünk. Tudomásul kell venni, hogy az MSZP ténykedésének következtében ennyien maradtunk Magyarországon a diktatúra ellenzéke. A többieket az MSZP a Fidesz közeli háttér titkosszolgálat segítségével vagy bedarálta, vagy a diktatúra szolgálatában a diktatúra hazug választására készülnek.
Amit tettünk, az Alkotmányos Ellenállás meghirdetése, az nem egy kis csoport fellángolása, hanem egy nagyon tudatos, politológiailag és alkotmányjogilag felépített Új Rendszer. Egy koherens, logikailag egymáshoz kapcsolódó, azonos alapelvű részekből álló Egység. Ami itt és most, Magyarországon tudott megszületni egy ilyen diktatúra keretei közt, erre adandó válaszként.
.
Tisztelem azt, ahonnan ahova eljutott. Nyomon követtem a politikai fejlődését, és látom, hogy nem tudja átlépni a liberális demokrácia kereteit.
Tehát Önnek nincs új ideológiája a jelenlegi helyzet megoldására.
Csak azt a liberális demokráciát tudja kínálni, amire Magyarországon már NEM LEHET visszatérni. Ezért kell nekünk magyaroknak új irányba elindulni.
És ha a magyar rá van kényszerülve, hogy új dolgot találjon ki, akkor kitalálja.
Nekünk van válaszunk a diktatúrára, tudjuk, hogy hogyan és mivel lehet felszámolni, és van elképzelésünk arra is, hogy az Új magyar társadalom milyen lesz, hogyan épül fel és hogyan fog működni. És arra is, hogy a népek közösségébe beilleszkedve, hogyan és mivel fogunk példát adni a világ népeinek.
.
Sokkal jobban örülnék, ha mégiscsak elolvasná a dokumentumainkat.
Ön az elmúlt 2 éves fejlődése alapján alkalmas arra, hogy megértse, és a jövő élharcosa legyen.
Mert amit mi elméletben letettünk, a következő 50-100 év arról fog szólni….
És ezt a legnagyobb szerénységgel írom, mert a gondolat nem a mienk, nekünk csak “eszünkbe jutott”, leírtuk és közkinccsé tettük…
És megpróbálunk a szerint élni.
Egyelőre maroknyian….de ami ELV van a kezünkben, az rövidesen milliókat fog megmozgatni…
És nem csak Magyarországon, nem csak Európában…
És ezután mindenki azt ír az elmeállapotomról, amit akar.
Amit írtam az elmúlt 3-5 évben, az magáért beszél és engem igazol….
Miért is nem segít az AN egy Alkotmányos Ellenállásban, amely a magyarországi nép önrendelkezési jogáért folyik?
Tessék JÓL érteni a szavaimat. Nem a félreérthető és félremagyarázható MAGYAR nép önrendelkezési jogáról beszéltem, (tehát ne tessék nekem jobbikozni) hanem a MAGYARORSZÁGI NÉP önrendelkezéséről….
.
Kedves Geri Tibor,
lelkesen kezdtem olvasni az alkotmányos ellenállásra felhívó 3 posztját.
A végére elfogyott a lelkesedés. Miért?
A tett halála az okoskodás.
abból meg sok van.
Geri Tibor
.
Kedves Geri Tibor!
Az egész NÉP önrendelkezése és hatalma: demokrácia.
Ha nem a liberális demokrácia, akkor milyen? Melyik dokumentumuk ír erről?
.
Addig is, míg ez az info elér hozzám: Meggyőződésem, hogy a társadalmi rendet nem kitalálják és felépítik, hanem az kialakul, és legfeljebb a hozzá tartozó, neki valamelyest megfelelő formát alakítják ki rátermett államférfiak.
.
Az is meggyőződésem, hogy Magyarországon az aktuális társadalmi állapot (tudati és gazdasági fejletlenség) egyelőre a liberális demokrácia kialakulását is gátolja, vagyis még nem sikerült túllépni a megelőző korszakok társadalmi rendjének tudati, szervezeti maradványain. Innen nincs más út kifelé, mint a liberális demokrácia. (A gazdasági világrend sem enged más utat.) A liberálison nem a gazdagok önkényét, hanem a jogbiztonságot, jogkövető magatartást és az elfogadó, megengedő hozzáállást, a társadalmi kohéziót és autonom szerveződések működését elősegítő politikát értem.
100% igazság. Ha Gyurcsány beáll akkor végünk. Gyurcsány csak akkor állhat be és ez az Ő és DK feltétele, ha nem Házmesterházy a minszterelnök jelölt. A múltat be kell vallani. Mindig. Bartus állatl felsorolt demokrácia sorompók bármelyikénél ki kellett volna szállni és BOJKOT! Minden órával nappal amikor nem ezt tették minden továbbbi leheletükkel tettükkel csak Orbán Viktort legitimáltákl Le velük! El velük! Jöjjön mert jönnie kell a Népszava pártnak!
Kedves “”!
Nálunk nem működik. az hogy az emberek felismerjék, “ezt már megszenvedtük egyszer, nem kérünk belőle”.. A tájékozatlan emberek nagy száma miatt újra és újra ismétlődnek azok a katasztrófák amikből egy is sok és erre még tudatosan épít időnként egy diktatúra amely meghamisítja a tényeket.
Ha csak a történelmi léptékben tegnapba, a Horthy korszakba visszatekintesz és összehasonlítod az orbán féle Horthy felfogással, azonnal kiviláglik, hogy miért élteti olyan nagy számban a nép azt az embert aki az ő osztályát elnyomta, biztos halálba küldte és aki rasszista alapon százezreket küldött gázkamrába. Ami Neked evidens az ismeretlen százezrek sőt milliók számára, más történelemre alapozzák a világnézetüket. Az árkok miatt még a történelmi tények helyretétele sem egyszerű. Ha próbáltál már egy átlagos alacsony képzettségű jobbikos fejében helyre tenni néhány tévképzetet, megtapasztalhattad, hogy fel vannak készítve az igazság befogadása ellen. Amikor olyat mondasz ami nem illik a világról alkotott képükbe azt elutasítják mint zsidó, kommunista hazugságot. Ők nem ismeretekkel hanem emóciókkal rendelkeznek amiket tudatosan keltenek bennük ha kell a történelem meghamisításával. Az összeomlás meg fog történni de mint Horthy után is megtörtént, jöhet egy újabb náci anarchia amit orbánék szabadítanak az országra, hogy elkerüljék az igazsággal való szembesítést.
Az “ellenzék” árulása nem ost, nem ma kezdődött. Bajnaitól, Gyurcsányon át, Mesterházyig mindenki maszatol a szennyes, szaros mosogatóronggyal.
Ki kellene már önteni a poshadt szennyes vizet.
Kisember
Bizonyos mértékig egyetértek veled, de a fák akkor se nőnek az égig. Ha a tömegeket manipuláló ügyesen csinálja,akkor hosszabb ideig tudja manipulálni a manipulálandó masszát. Szerintem nem ügyesek.
A másik dolog ,hogy vannak a z általad is emlitett agymosott zombik( minden országban vannak,persze nem kormányon ,mint nálunk) De az érdekes ,hogy amig egy jobbikost kitartó munkával VALAMENNYIRE meg lehet győzni ,addig egy fideszest LEHETETLEN. Valami olyan irtózatos pofátlansággal tudnak hazudni ,amit senki más. Abban is vitazkoznék veled ,hogy ezek tényleg olyan sokan vannak e. ? Azokról most nem beszélek ,akik totálisan be vannak szarva és csak félelemből csinálnak úgy ,mintha……. Szerintem ez 500-800 ezer fő és nem több,csak irtózatosan erőszakosak ,hangosak és látványosan rátelepednek mindenre. Ha valóban az van ( ÉS AZ VAN) ,hogy ezek tönkreteszik az országot ( ÉS TÖNKRETESZIK), ha kirabolják és megnyomoritják az embereket, akkor mi itta gond??? El kell menni szavazni és a 80%-nak el kell küldeni őket a jó édes a………. ba. Ja …,ha nem hát akkor tessék szivni továbbra is mint a torkos borz. Ez a világ rendje. Én nagyon sokszor mondom ,hogy egyáltalán nem sajnálom az embereket : Kizárólag rajtuk múlik . ÉS MÉG RIZIKÓ SINCS!!!!!!Persze ez arra vonatkozik ,akire vonatkozik. Nagyon sokszor túlvariáljuk, bonyolitjuk és magyarázgatjuk ( mentegetjük) a helyzetet,pedig ennél egyértelműbb ,világosabb helyzet nem létezik.
vikmeki, tökéletesen igazad van, mert a sok ugatás helyett meg kell próbálni leszavazni őket. Aztán meglátjuk. Valóban ilyen egyszerű ez.
Kedves “vikmeki”!
Adná az Isten, hogy minden szavad bekövetkezzen és legalább egy százalékkal több legyen mint ami a jogállam helyreállításához kell. Szándékosan nem demokráciát írtam. Az lassan Jézus tanításai és a kommunizmus elvei mellé sorolandó, ez az ország csak visszaélni tud ezekkel a gyönyörű ideákkal, élni nem.
.. és elnézést, az előző hozzászólásomnál nem jól nyomtam meg a smittpali gombokat és lemaradt a neved a macsakörmök közül.
http://magyarnarancs.hu/publicisztika/nehany-kerdes-pinter-belugyminiszter-furcsa-mondatarol-88246
1. Nálunk épül az Unió első fasiszta állama
2. Ez kötelezővé teszi az antifasiszta harcot akár a következményeket sem mérlegelve (a nácik esetében a partizánok annak ellenére támadták a németeket, hogy előre tudható volt a polgári lakosság elleni megtorlás)
3. “Az a szekér elment” hogy a tákolmány után kivonuljon az ellenzék. Ez tény.
És a tények makacs dolgok.
4. Választási győzelemre matematikai esélyt csak a demokratikus ellenzék teljes körű összefogása adhat. Muszáj megpróbálni, mert az ország nem bír ki még 4 ilyen évet.
Végül, de nem utolsó sorban: MA és BG megvárta, hogy Gyurcsány elutazzon, és a bejelentést akkorra időzítették, hogy kész helyzet elé állítsák. Tehát még nem lefutott (remélem) hogy MA lenne a minielnök-jelölt. Ugyanis totálisan alkalmatlan, MERT SZAVAHIHETETLEN. És a választás ígéretekről és az abban való bizalomról szól.
Várjuk már ki, ahogy “vajúdnak a hegyek” hogy milyen egeret szülnek.
Ugyanis MA jelölése lesz/lenne a legjobb indok egy választási bojkott mellett!
Ma a partizánakciók ellen nem lehetne a civil lakosságon Európában bosszút állni.
Érdekes hatása lenne, bizonyára.
“girbegurba
2014. január 10. péntek
22:34
….
Kedves Geri Tibor!
Az egész NÉP önrendelkezése és hatalma: demokrácia.”
Nagy tévedés!
Ez már 2300 éve se volt igaz, el kell olvasni Arisztotelészt…:-(
A demokrácia az a TÖBBSÉG magánérdeke, és nem az EGÉSZ közérdeke.
Minden demokráciában hatalomra jutott párt vagy társadalmi réteg kísérletet tesz arra, hogy a nép közérdeke HELYÉBE a saját csoportja (osztálya) magánérdekét tegye. De ha ez időlegesen sikerül is, ez nem valóság, csak hazugság. Egy csoport magánérdeke nem tehető egy EGÉSZ társadalom közérdekévé. Még egy diktatúra erőszakával se….
Hogy a demokrácia ( a többség magánérdekének diktatúrája) és a néphatalom, az egész közérdeke közt mi a különbség, azt már másfél éve leírtam….
http://peacekeeper.nolblog.hu/archives/2013/09/20/Demokracia_esvagy_Nephatalom/
“Addig is, míg ez az info elér hozzám: Meggyőződésem, hogy a társadalmi rendet nem kitalálják és felépítik, hanem az kialakul…”
Szerintem Leninnek, Hitlernek, Rákosinak és Orbánnak más véleménye van erről….
Hogy Rousseau-t ne is említsem…
Azt csak materialista ember hiszi, hogy valami csak úgy “kialakul”….
Mindennek van szellemi előképe. Írók, költők, filozófusok a tanúi…..
Az, hogy én tudom, hogy milyen lesz a következő társadalmi korszak – és ebből következően tudom, hogy mi lesz a Korszak-váltás, és mi NEM AZ – az nem érdem, hanem egy helyzet.
Valamiért az én eszembe jutott ennek szellemi előképe.
Én meg sok vívódás és gondolkodás után – talán a kelleténél korábban – nyilvánosságra hoztam.
Ez a Tetraéder a 4 gömbbel, a politikai rendszer 3D modellje.
Ebből nem csak az látszik, hogy hogyan működik a liberális vagy a szocialista demokrácia, de az is, hogy MI LESZ a következő társadalmi korszak alaphelyzete, felépítése, működése.
Vagyis ez az első korszak, amit tervezetten, szervezetten, az eddigi tudásunkra alapozottan érhetünk el.
Szerintem…
Geri Tibor,
Bocs, de véletlenül találtam rá. Annyi cikk van, és olyan gyorsan eltűnnek, és hozzászólások aktuális listája olyan rövid, hogy nagyon nehezem követem a kialakuló párbeszédeket.
“A demokrácia az a TÖBBSÉG magánérdeke, és nem az EGÉSZ közérdeke.” Ha már a többség érdeke, akkor inkább az uralkodó réteg/osztály közérdeke, akár többségben vannak, akár nem (többnyire nem). A demokráciában az uralkodó réteg tagjai a demokrácia technikáját alkalmazva kötnek olyan kompromisszumot, ami lehetővé teszi a réteg/osztály -érdekeiknek megfelelő állam működtetését, fenntartását. Vagyis az egyéni érdekeket egymással szemben ütköztetik, korlátozzák, az elnyomott, kizsákmányolt osztályokkal szemben érvényesítik.
A modern demokráciákban is érvényesül a tőkés rend és a tőkés érdekek védelme, de furcsa módon ebbe (a technikai és politikai fejlődés következményeként) beletartozik a munkavállalók, sőt, a munkát nem találók érdekvédelme, a szólás, költözés szabadsága, a jogegyenlőség is, mert enélkül nem űködne megfelelően a tőkés rendszer. Ez ad lehetőséget a demokrácai korábban nem látott kiszélesítésére.
“Szerintem Leninnek, Hitlernek, Rákosinak és Orbánnak más véleménye van erről…” Na és? Nekem meg ez a véleményem.
“Azt csak materialista ember hiszi, hogy valami csak úgy “kialakul”…. Mindennek van szellemi előképe. Írók, költők, filozófusok a tanúi….” Nem tagadom, én is gondolom, hogy az embernek van rá befolyása. Csak azt nem hiszem, hogy önkényesen szabható át a társadalom.
“Hogy a demokrácia ( a többség magánérdekének diktatúrája) és a néphatalom, az egész közérdeke közt mi a különbség, azt már másfél éve leírtam…”
Nekem ez jobbik esetben fából vaskarika, rosszabbik esetben anarchia.
“a Tetraéder a 4 gömbbel, a politikai rendszer 3D modellje” értelmetlen, érthetetlen. Az ilyen “modellt” ki kell fejteni, részeit és azok kapcsolatát konkrét példákkal megvilágítani. Külön azt is ki kellene fejteni, mint jelentene ez Magyarországon, a magyar viszonyok között, és hogyan valósítható meg az átmenet a mostani helyzetből abba az elképzelt helyzetbe.
girbegurba
2014. január 24. péntek
12:13
Nem akarom hosszan ragozni, itt nincs hely és idő ideológiai vitát folytatni, de a többségnek nincs közérdeke. Csak a többségének a magánérdeke. Ami megint egy többségi magánérdek összességből áll. És így tovább….
És ha közben nem lineáris a hierarchia, hanem vagy szövetség vagy többágú alárendelt, az is valahol CSAK magánérdekek összessége.
.
És a demokráciában az emberi jogok kiteljesedése pont nem a demokrácia szélesedése, hanem a szűkülése.
A demokrácia “szélesedése” a többség diktatúrájának erősödésével jár, ami legszélsőségesebb esetben odáig is elmegy, hogy a többség jogot formál magának egy kisebbség fizikai megsemmisítésére.
Lásd a német és a magyar fasizmust, vagy Pol Pot Kambodzsáját.
.
Fent nevezettekkel ellentétben neked csak véleményed van, hogy nem úgy van, ők viszont meg is csinálták, hogy a társadalmat a saját képükre formálták, tehát úgy van…
Sőt! Orbán a szemed előtt csinálta meg, nem “kialakult” a rendszere, hanem nagyon aljas módon megtervezték és módszeresen felépítették. Egyetlen mozzanat se volt véletlen, és majdnem tökéletesre sikerült.
Szerencsére csak majdnem, és a Gondviselés hagyott nekünk egy kiskaput, ahol elindulhatunk a diktatúra felszámolásával….
.
Ha az idézett írásomból nem érted, hogy mi a különbség a demokrácia és a néphatalom közt, ha nem látod, hogy Arisztotelész rendszerében egymás ellentétpárjai, akkor majd egyszer később olvasd el újra….
Én értem, hogy nehéz, mert neked ez egyszerre minden új, és ennek megértéséhez a gondolkozás, a szemlélet is változáson kell átmenjen, és ez így egyszerre sok.
De hidd el nekem, hogy ez egy nagyon koherens, egymással logikailag összefüggő, 2500 éve épülő rendszer mai, utolsó 50-150 éves fázisa.
2010-ig ennek csak a politológiai (politikai) részével foglalkoztam, de kiderült, hogy a diktatúra és a magyar alkotmányos jog keretén belül is működik, sőt itt és így működik igazán!!!
Ennek politikai vetülete a Tetraéderből következő “egész-séges” demokrácia (valódi néphatalom) alkotmányos vetülete pedig az önrendelkezés, ami a nép által alkotott alkotmányban és az általa létrehozott államban ölt testet.
Ez a modell részleteiben ki van dolgozva, én is érzem, hogy egy helyre kell leírni, ha nem éppen egy Alkotmányos Ellenállást kellene szervezni és nem állandóan értelmetlen vitákkal kötnék le a kapacitásom (ez rád nem vonatkozik, a saját szervezeteinkbe betett provokátorokról beszélek) ezt meg is tenném….
A környezetem már érti….
.
Itt olvashatsz az elméleti részéről bővebben (éppen 3 éve írtam!)
http://peacekeeper.nolblog.hu/archives/2011/01/25/Az_egesz-seges_demokracia/
Ha van kérdésed, az itteni képemre kattintva találsz egy címet, amin keresztül felvehetjük a kapcsolatot, és akkor konkrétan tudok válaszolni a kérdéseidre.
Az “összefogás” valóban “baloldali”.
Nézzük csak:
.
Az ember élte sorsát
csak munkájával építi fel.
Ki nem akarja jobbá tenni,
napfényt sem érdemel.
.
…Ha minden munkás, dolgozó
…velünk együtt harcba jő:
…bátor ÖSSZEFOGÁSsal a lánc lehull,
…szabad lesz majd a jövő!
.
A dolgozó szívében
a jobb jövendő visszfénye ég,
hol szabadság lesz, igazság
és munkástestvériség.
.
…Ha minden munkás, dolgozó
…velünk együtt harcba jő:
…bátor ÖSSZEFOGÁSsal a lánc lehull,
…szabad lesz majd a jövő!
.
És mert a munkás sorsa
a milliókkal együtt halad,
a munkás, csak a dolgozók
harcával lehet szabad.
.
…Ha minden munkás, dolgozó
…velünk együtt harcba jő:
…bátor ÖSSZEFOGÁSsal a lánc lehull,
…szabad lesz majd a jövő!
girbegurba
Nekem az tűnt fel, hogy egyre többen merészkednek elő a szobákból.
Mióta megtörtént az okt. 23-i követelés teljesítése, a nagy keserves összefogás, egyre több a megmozdulás.
Bányászok, gazdák tüntettek, fiatalok, az atom jellel, pénztárgépesek, stb., – lehet, ha nem is a pártokat egyenként, hanem az összefogottakat érzik maguk mögött, akkor bátrabbak lesznek az emberek?
Az összefogás azt jelenti számukra, hogy nem az MSZP, nem a DK, nem az Együtt akar valamit elérni azzal, hogy beállnak a megmozdulásuk mögé, hanem így együttesen, akkor ez az emberek felé is jobb üzenet…mindenki mehet, pártszimpátia kihangsúlyozása nélkül?
Végül is csak az LMP képzeli, hogy majd ők egyedül elzavarják a kormányt!)))
Mindenki tudja, egyedül nem megy, a cél pedig ezek elzavarása!
Ha valóban ez a helyzet, annak örülök.
Ugyanakkor aggódom, mert nem lesz, aki valóban összefogja és irányítsa a spontán kimerészkedőket. Az “összefogók” erre alkalmatlanok, alig lehetett őket magukat rávenni erre a kényszerű “összefogásra”.
“Mintegy három-négyszáz ember részvételével megkezdődött a civil szervezetek által rendezett, Ne paksolják el a jövőnket! – NEM a paksi paktumra elnevezéssel meghirdetett demonstráció szombat délután Budapesten, a Nemzetgazdasági Minisztérium József nádor téri épülete előtt.”
-
Holnap is lesz egy civil tüntetés, nemrég olvasták be a pacsirta rádióban.