Ronai and Ronai
AMERIKAI

Buják Attila: Magyar haláltánc 2013. december 12. csütörtök 18:28

  • Hozzászólások(104)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Buják Attila: Magyar haláltánc

Nagy napjait éli a Feri, igazán csúcsra járatja magát. Határidőket szab, ultimátumokat ad, nyilatkozik, szerepel, drámai pózokban illeg-billeg, fél kézzel programot alkot, amelybe tényleg mindent beletesz, mi szemnek-szájnak ingere. Olyan, mint egy gazdag mikuláscsizma, van benne dió, mogyoró, reform, megszorítás, alkotmányos reparáció, még a felháborítóan gerinctelen vatikáni szerződést is felülvizsgáltatná. (Előre jelezzük, úgysem lesz rá módja.) Annyira guszta az egész, hogy összefut az ember szájában a nyál.

Gyurcsány az év embere. Kivált az idei évé, tényleg. Egyszerre három alap-média típust tölt be teljes életnagyságban, HD minőségben. Úgymint: a Nemzeti és Állami Együttműködőt, a Királyi Álhírköltőt és az egy szem, elárvult Kis Ellenzéki Rettegőt, a fuvolázó hangú riporter csajjal. (Mindezeknek van rádiós, hírlapi és magazinos alvariánsuk is.) Egyszerre három politikai-szociológiai irány építi rá, a Ferire kampányát. A kormánypárt, amelynek egyetlen lényeges feladata van. Rámutatni arra, ami ezer méterről látszik. Hogy az ellenzék kulcsemberei tehetségtelen, felelőtlen, infantilis vásári alkuszok, politikai paprikajancsik, akikre nemhogy egy ország, de még a Vak Komondor sorsát sem bízná egy rendes, családjáért felelősséget érző, szerető szívű, szorgalmas, szerény bérét pedánsan beosztó, a törvényt aggályosan tisztelő, sárga csekkjeit rendesen fizető, hazájához hű magyar választó.

A másik csoport az ellenzék, amelynek egyetlen politikai mondanivalója van. Hogy együtt kéne működni má’ végre, na, mingyá’ sikerül, de tényleg, tán má’ holnap. Vagy holnapután. XVI. Lajosról, a nyámnyila, de jóindulatú, lenyakazott Bourbonról beszélték, hat évbe telt, amíg rávette magát, hogy elhálja Marie Antoinett-el kötött házasságát (az anyós, Mária Terézia őrjöngése, szexológiai tanácsai ellenére), hogy a hetedik évben megszülessen a kis trónörökös. A harmadik szegmens maga a nép, amely – alternatíva híján – kénytelen lesz hivatalában hagyni a hatalmi mámorban égő Magyar Tahokráciát.

De a Feri jól szórakozik, hál’ istennek. Pózai, látványos piruettjei dörgő tapsokat aratnak a nézőtéren, kivált a díszpáholyban. Páratlan a kínálat. Van egy népszónokunk, aki folyamatosan látszik, jelen van kifulladásig, pedig rég nem kéne látszódnia. Egy jó kiállású, buta rapperünk, akit a végzet, a magyar balsors sodort színre. Egy reflektorpászma egy rossz pillanatban pont őt találta telibe, és nem akar kijönni a fényből. És egy pedáns miniszterelnök jelöltünk, egy korrekt felszámoló-biztos, aki bár látszódhatna néha (végül is kormányozni készül állítólag), de olyan láthatatlan, mint szarvasgomba az őszi avarban.

Áprilisig kavarog a magyar haláltánc. Akkor lép majd a színre a nagy (el)rendező, Vasmarkú Viktor, hogy lekapdossa a színpadról szánalmasan rikoltozó bábjait.

VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 2.3/5 (37 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: -44 ( 96 szavazatból)
Buják Attila: Magyar haláltánc, 2.3 out of 5 based on 37 ratings

  • Hozzászólások(104)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

104 Reader’s Comments

  1. amikor a krematóriumok füstje szállt az égre akkor is volt karácsony nem igaz ?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  2. +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (6 szavazatból)
  3. Kedves CommonSense !

    Egyetlen gondolatoddal értek egyet: a magyar azt kapja amit érdemel ! Mert bár a hócipője a nagyátlagnak tele van, még mindig sunyít, és kapdossa a fejét jobbra balra!
    Abban tévedsz, hogy azt gondoljuk/ják, hogy Gy. jobb lenne most,mint azelőtt ? Miért gondolod, hogy azelőtt mindenkinek rossz volt Gy. ? Egyáltalán miért foglalkozik mindenki Gy-nyal ? Megmondom – azért mert tényező ! Semmi másért, és ez tény akkor is ha tetszik valakinek, akkor is ha nem ! Vagyis tudomásul kell venni, hogy amikor kormányváltásra szövetkezik két társulat, akik közül az egyik semmivel sem nagyobb, és erősebb mint az akit épp kirekeszteni óhajtanak a több-százezres választói támogatottsággal a háta mögött – nem lehet figyelmen kívül hagyni senkit, aki ugyanazért a célért dolgozik !
    Egyébként te pl mit teszel-már ha nem akarsz beletörődni a magyar létbe azaz elsorvadni ?Csomagolsz ?Mert ha így van, akkor nincs miről beszélned – de ha mégsem, akkor áruld el légykedves szerinted kinek mit kéne tenni – azonkívül, hogy jól érzékelhetően a teljes összefogást szorgalmazzák/zuk ? Éppen mert egyedül ebben látjuk a megoldást, és talán az egyetlen garanciát a nyerésre már ha !
    Ezt pusztán azért kérdezem, mert azt írod,” noha az admin tépi a száját, senki nem tesz semmit…” -pontosan mit is kéne ? Már azon kívül, hogy mindenki tegye magáévá az elméletet, miszerint Gy. egy kártékony ripacs , rúgjon bele mindenki egy rohadt nagyot, és csakis és kivétel nélkül az Együtt-PM lángeszű megváltóiban lássa a megoldást ! Én a magam részéről nem várok Messiást, elég lenne egy nagyjából hiteles ember – ezt gondoltam pl Bajnairól és velem együtt még sokan mások is így gondolták, amikor tavaly okt. 23-án meghirdette ama bizonyos ernyőszervezetet, melybe minden demokratikus alapállású, egyazon célért küzdeni tudó és akaró szervezet betagozódhat, párt állástól függetlenül ( menjetek és vigyétek hírül. a településeiteken … stb stb) talán még emlékszel ! Nem véletlenül indult 22%-os támogatottsággal akkoriban Bajnai elképzelése -nos ebből lett mára alig 6% ! Szerinted miért ? Azért mert – velem együtt – rengetegen csalódtak az elképzelésekben de legfőképp a felállásban, és én pl ma sem tudom elképzelni, hogy mi történt időközben Bajnaival ? Még emberben nem csalódtam ekkorát, pedig egy éve azt hittem van kiút és van ember, aki kivezeti az országot ebből a kényszerű sötétségből, hiszen részemről nagyon sajnáltam, hogy a 2010-es választásokon nem indult Bajnai – tuti rászavaztam volna és ma nem itt tartanánk ! Megvagyok győződve, hogy ő is másként gondolta egy évvel ezelőtt mint ahogy arról is, hogy ma már szívesen visszacsinálná. és valamitől mégsem mozdul – mint aki el van varázsolva !
    Nincs mit tenni, az embereket fel kell rázni,olyan mérhetetlen letargiában vannak és tespednek, hogy csak nagyon erőteljes és intenzív terápia használna, ha egyáltalán használna ( ezért mondtuk, hogy azt kapják amit érdemelnek ?) Erre nagyon alkalmas Gy. – ő ugyanis egy született menedzser, a kampány az erőssége ! Ezt pl miért nem ismerik fel, és használják ki az ellenzéki kormánytváltani akarók közül ? Remek munka megosztás lenne – rábízni a szervezést, koordinálást, Bajnai meg min.elnökként remekül elvezetné az országot – csak nyerje meg neki valaki a választást,mert minden mást önállóan elengedett kézzel tud, de ez bizony kifog rajta !
    Más kérdés, hogy véleményem szerint túl korán jött elő a farbával – ráért volna mostanság bejelenteni a visszatérést, mert mára elfáradt, és megkopott a személye és az elképzelése !Tőle tartani sem érdemes, nem véletlen, hogy a Fidesz is diétásan támadja – ha egyáltalán, de pontosan tudják hogy nem különösebben veszélyes, ahogy Mesterházy sem.
    Egyedül ez a fránya Gy. kavar be állandóan, ez tematizálja a közéletet folyamatosan !

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +25 (31 szavazatból)
  4. Fiam, alig tudod begombolni az ingnyakadat és már megint lóg a nadrággombod.
    *
    Egy hetes éhségsztrájk a Kossuth tér szélén.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (4 szavazatból)
  5. putty
    “egy, kettő, három”
    .
    Nemcsak az egy, kettő, de az egy-két-há-négy is ismert.
    .
    “a nyelvi javítgatás, kritizálás, megbélyegzés alapvető emberi jogot sért.”
    .
    Síkra kellene szállni az igénytelenséghez, az alulképzettséghez és a tudatlansághoz való jogért? Pl.: a suk-süközés a fület bántja, de az emberi méltóságot nem csorbítja. Viszont aki hallja, levonja a konzekvenciát.
    Nincs joga hozzá, hogy esetleg javítsa, hogy eggyel kevesebben csúfítsák el a magyar nyelvet? A hiba javításához, a jobbításhoz, a nyelvi igényességhez való jog nem illeti meg az – értelmesebb- embert, de másoknak van joguk az igénytelenséghez? Hogy is van ez?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  6. Mindenkinek joga van ahhoz, hogy ragaszkodjon megszokott nyelvhasználatához (kivétel a durva, másokat bántó beszéd). Mindenkinek joga van ahhoz, hogy ne sértegessék, ne bántsák sajátos nyelvhasználata miatt. Én sem bántani kívántam. (Pontosabban: nem ezért. Sajnos ezt a nyelvhasználatot találtam a leglényegesebbnek a cikkben, vagyis tartalmát semmitmondónak éreztem, ami viszont súlyos kritika.)
    Másrészt példamutatással, esetenként a nehezebb, ritkábban előforduló, nehezebben megtalálható szavakkal kisegíthetjük azokat, akik épp fáradtabbak a szokásosnál, és nem találták a megfelelőt.
    Pl:
    1. látszódjon ? látsszon ? :”lássék”
    2. elveszik ? elveszlik ? : “elvész”

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  7. bojkott 2013. december 13. péntek 14:34
    “++++++++++++++++++++++”
    .
    A betűket is ismered? Hogy megtudják az olvtársak, mikor, kinek és minek örülsz a sok plusszal.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (4 szavazatból)
  8. proaktív 2o13.12.13.

    Kedves proaktiv!
    A betűket most tanulom, de az “áldemokratákat” már jól ismerem!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  9. Ha itt egy vélemény senkit nem bánt, senkit nem sért, és feldereng benne a dolgok jobbá tételének igénye, akkor a helyesírási hibák, a mondattani vagy a szemantikai hibák kritizálása nagyon nem elegáns dolog.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  10. Újra és újra kérdem!
    .
    Mostanság az jár a fejemben, hogy Bokros lenne legalkalmasabb kormányfő jelöltnek.
    .
    Nagy hülyeség ilyent gondolni?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (8 szavazatból)
  11. Nem nagy hülyeség.
    Nem is hülyeség.
    Miért lenne az?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  12. Bokros Lajos értékes szakember, most sok szempontból előnyösebb lenne, ha nem külön pátot alakít, hanem egy már jól szereplő baloldali, demokrata pártot erősítene jelenlétével.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (9 szavazatból)
  13. Ez a szöveg még a drágabolgárurat és a havashenriket, de még az újságíróklubot is (külön-külön és együttesen) alámúlta! Kétszer is megnéztem, hogy jó helyen járok?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +11 (19 szavazatból)
  14. Buják Attila, már látszik, hogy péntek este van.
    Megindul a Gyurcsányfa*.ok rohama.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -3 (11 szavazatból)
  15. proaktív 16:54: erre a hozzászólásodra nem lehetsz büszke! a kisgyermekkorban megtanult nyelvváltozat megváltoztatása kb. annyira “könnyű”, mint a születési bőrszín megváltoztatása. ezt vésd az eszedbe! ráadásul, más ok nincs a megváltoztatásra, mint a többségi társadalom intoleranciája. mint mondám, a nyelvtudomány álláspontja az, hogy a nyelvi változatok egyenértékűek. hogy értsd: a suksükölő nyelvváltozata ugyanannyit ér, mint a tiéd. a suksükölésből nem következik semmiféle negatív emberi tulajdonság. nem buta, nem lusta, nem igénytelen, aki suksüköl, csupán a szülei ezt a változatot beszélik.
    és a magyar nyelv sem szenved semmiféle kárt ettől, ugyanis a magyar nyelvnek egyenjogú részhalmazai a suksükölő változatok.
    és most jön a lényeg: ha a suksükölőnek azt veted a szemére, hogy felszólító módot használ a kijelentő helyett, akkor rossz hírem van: te is ezt teszed az igék nagy részénél. hozza, olvassátok, tudjuk, játssza, nézzük… folytassam?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  16. kekec
    “Ez a szöveg még a drágabolgárurat és a havashenriket, de még az újságíróklubot is (külön-külön és együttesen) alámúlta!”
    .
    Talán az ATV-nél éppen valamelyikük helyére pályázik a szerző. Ezzel az írással akarta az ATV tudomására hozni, hogy ideje lenne őt is bevenni a csapatba.
    Várjuk a fejleményeket…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (7 szavazatból)
  17. putty
    “a kisgyermekkorban megtanult nyelvváltozat megváltoztatása kb. annyira “könnyű”, mint a születési bőrszín megváltoztatása.”
    .
    Orbánéknak ezek szerint igazuk van, hogy minek tanítással terhelni a tanárokat, minek tanulással fárasztani a gyerekeket, és minek pénzt ölni az oktatásba, ha teljesen mindegy, ki mit tanul, mennyit tud, és hogyan kommunkál a 21. században.
    .
    Ezek szerint idegen nyelv tanulással sem érdemes foglalkozni, mert gyerekkorban nem ismertük. Sőt, tanulni egyáltalán nem érdemes, mert teljesen hatástalan az emberre. Bravó! Van még pár hasonló axióma a tarsolyodban?
    (A fenti hozzászólásod szerinted ok a büszkeségre?)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  18. proaktív: grat, szövegértésből elégtelen! én csak és kizárólag az anyanyelvváltozatokról beszélek, nem tűnt fel? szerinted, aki suksükölve bizonyítja be a Pitagorasz-tételt, az hányast érdemel? éppen a tiedféle hozzáállás megváltoztatása lehetne az oktatás egyik célja. azaz: felfedeztetni a gyerekekkel, hogy a nyelv nem egységes; leírni, milyen különbségek vannak a beszélők nyelvhasználatában; elmagyarázni, hogy mez a szakmám. ennyire természetes, hogy nem ugyanúgy beszél egy egyetemi tanár, mint egy utcaseprő, egy budapesti, mint egy cáki, egy 70 éves, mint egy 14 éves
    ha holnaptól valamilyen csoda folytán a nem suksükölőket tartanák lusta nyelvrontó tahóknak, akkor szerinted mennyi idő múlva rázódnál bele a suksükölésbe, hogy egyszer se téveszd el? és jól éreznéd-e magad a bőrödben?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  19. mez a szakmám. ennyire = mennyire

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  20. putty
    2013. december 13. péntek
    23:07
    .
    „…a kisgyermekkorban megtanult nyelvváltozat megváltoztatása kb. annyira “könnyű”, mint a születési bőrszín megváltoztatása.”
    .
    Abszolúte hamis álláspont.
    .
    Képességeken és ambíciókon múlik a dolog. Valamikor jó régen, még rádióhallgató koromban hallottam egy riportot, amelyben egy színész beszélt arról, hogy így utólag csak csodálkozik azon, hogy fölvették a főiskolára, olyan rettenetes diftongusokkal adta elő magát a felvételin, most már tudja. Ezt néhány éven belül fel tudta váltani a sztenderd kiejtésváltozattal. A nyelvtani szerkezetek és a szóhasználat terén is lehetséges az átállás. Sőt, még a személyiséget jobban megmozgató előrelépésekre se nehéz példákat találni. Létezik olyan, hogy nótakedvelőből (….) vagy rágógumizene-kedvelőből komolyzene-értő és kedvelő amatőr (vagy az életpályájától függően, akár profi) zenésszé váljon valaki. Versgyűlölőből verskedvelővé. Balettgyűlölő, a mindenféle „kultúrához” megvetéssel hozzáálló primitív és arrogáns környezet által rossz irányba elindított gyerekből balettkedvelő, az árnyalatokra érzékeny, és ebben kedvét lelő profi műélvezővé is válhat valaki. Az én életemben is található itt-ott ilyesmi, másokéban is. Én egy bizonyos, gondolkodási és kulturális szint kötelező velejárójának tartom pl. a suk-sükölés elhagyását. A nyelv, és mindenféle kommunikációs közeg működésének alapfeltétele az egységesség egy szintje. Láthassa és láthatja – ezek nem felcserélhető alakok. Elhúzta a függönyt, hogy láthassa a gyerekeket. Ha kinyitja a könyvet, láthatja az illusztrációkat. Szóval ebben nincs demokrácia, a különböző jelentések nem fognak eggyé válni a PC eszméjének behódolás jegyében. A nyelvtudomány… is irányzatokra és iskolákra bomlik, így nem hivatkozhatunk rá. Az eltérő jelentéseket egy nyelvi maszatba összemosó igénytelenséggel szemben intoleráns vagyok, és ez kötelező elvárás (legalábbis részemről annak érzett) mindenki iránt, aki gondolkodó lényként akarja magát megjeleníteni bárhol.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  21. Marcus Aurelius: ha nem szóltál volna, bölcs maradtál volna…

    légy oly kedves, ne igénytelenkedj mostantól azzal, hogy

    – a hozza, védjük stb. alakot kijelentő módban és felszólító módban is használod
    – az olvastam, kértem stb. múlt idejű alakokat alanyi és tárgyas ragozásban is használod
    – a néznék, vinnék stb. alakokat E/1. alanyi ragozásban ÉS T/3. tárgyas ragozásban is használod
    – a vár szót igeként és főnévként is használod

    nincs olyan nyelvész, aki nem az általam vázolt szemléletet vallja

    én egyedül az intoleranciával szemben vagyok intoleráns!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -2 (2 szavazatból)
  22. putty
    .
    A nyelv tényleg nem egységes. Én óriási gyönyörűséggel olvasom pl. Heltai Gáspár szövegeit, a Száz fabulát, a Ponciánus Császár históriáit, a Károli-bibliát, stb. az erdélyi balladagyűjteményeket, de tudni való, hogy szinte egy önálló nyelvváltozatot teremtett meg Devecseri Gábor a homéroszi eposzok lefordítása során, vagy Kodolányi János a Julianus barátban, vagy Rákos Sándor az Agyagtáblák üzenete c. fordításkötetében, amelyben sumér és akkád szövegek magyar fordításait adta közre. Gyönyörűnél gyönyörűbb nyelvváltozatok. Nem a sokféleséggel van baj, ne maszatoljuk egybe a különböző dolgokat. De igenis civilizációpusztító bunkóság néhány, a nyelv kifejezési lehetőségeit is csonkoló primitivizmus gyakorlása. A szabadság zászlaját lobogtatva. A szabadság nem erre való.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  23. putty
    .
    A „hozza” szó esetében valóban egybeesik a kijelentő és a felszólító alak.
    .
    Nem szerencsés. De mondok még egy érdekesebbet is.
    .
    Próbáld meg megalkotni az elsiklik (pl. elsiklik fölötte, elsiklik az üldöző elől), tehát az „elsiklik” szó felszólító alakját.
    .
    Tehát a nyelvi változatok rendszere nem maradéktalanul következetes. Itt-ott homonímákat mutat, azaz különböző funkciókra ugyanazt a betű-és hangalakot. Máshol pedig kitöltetlen marad a paradigma egy mezője, ugye érted. De ezt ne tedd meg hivatkozási alapnak ide nem tartozó kérdésben, mert ez nagyon durva csúsztatás.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  24. “…légy oly kedves, ne igénytelenkedj mostantól azzal, hogy

    – a hozza, védjük stb. alakot kijelentő módban és felszólító módban is használod
    – az olvastam, kértem stb. múlt idejű alakokat alanyi és tárgyas ragozásban is használod
    – a néznék, vinnék stb. alakokat E/1. alanyi ragozásban ÉS T/3. tárgyas ragozásban is használod
    – a vár szót igeként és főnévként is használod…”

    .
    Én pl. az “ég” szót nem átallom hol igeként, hol főnévként használni :-((

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (3 szavazatból)
  25. Marcus Aurelius: hát, az iskolában beléd sulykolt és a médiában is terjesztett nyelvi tévhiteket és a nyelvi intoleranciát nem fogom tudni 3 hozzászólással semmissé tenni. :) te egyelőre lingvicista vagy, és remélem, valamikor ezt szégyellni fogod

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (1 szavazás)
  26. Marcus Aurelius: de ne megbántódj, hanem képzeld magad a megbélyegzettek helyébe

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (1 szavazás)
  27. putty
    “mez a szakmám”
    .
    Minden szakmában vannak szakadárok, így a nyelvészetben is. Mások pedig másként vélekednek. Joguk van hozzá.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  28. proaktív: akkor nézzük a nem szakadár nyelvészedet, mit is mondhat, ami zene füleidnek?
    a MAGYAR NYELV a legősibb, leglogikusabb, legtökéletesebb emberi szellemi termék! csodás logikájának egyik gyémántja, a magánhangzó-harmónia, melynek dinamikus megvalósulása a toldalékok hangrendi illeszkedése! DE JAJ! pár évszázaddal ezelőtt homokszem került ősi nyelvünk szent gépezetébe! a rendszer egyetlen pontján nem érvényesül a hangrendi illeszkedés! minden jó érzésű MAGYAR EMBERNEK kötelessége a magyar nyelv TELJES LOGIKUSSÁGÁNAK visszaállítása! össze kell fognunk, mert nagyon kényes helyen bomlott meg nyelvünk tökéletes egyensúlya… mély hangrendű igető után magas hangrendű toldalék? NEM! NEM! SOHA! mivel
    az én néznék, én hinnék, én kérnék a hangrendileg helyes, azért
    csak az én látnák, én tudnák, én adnák lehet helyes!
    a NÉKELŐK az ősi magyar nyelv, tehát a haza ellenségei!!! abcúg!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  29. http://nepszava.hu/cikk/1005547-felmentettek-nagy-navarrot
    -
    Lehet mellette demonstrálni – Ő két éve ott van, de hol vannak a rendszerrel elégedetlenek és a többiek?!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  30. Anyósom szokta mondani: nem elég megállapítani, hogy büdös a tojás, tojni is kell helyette másikat.
    Őszintén unom már a Gy fanyalgókat, miközben semmi érdemi gondolatuk nincs. GyF ma a legfelkészültebb és legtisztességesebb politikus, akinek van elképzelése erről a kuplerájról, ami körülvesz bennünket és arról, hogy lehetne ebből kiszabadulni.
    A tehetségtelen, kishitű, szervilis, korrupt, beszari magát baloldalinak hazudó véleményformálók és megélhetési politikusok írnak ilyen hülyeségeket mint ez a cikk is, és javasolják azonnal mikrofont látva, vagy ceruza közelben a visszavonulását. Vonuljon vissza a középszer. De legalább fogja be.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (13 szavazatból)
  31. KI,
    mit gondolsz, mégis ki a fax kíváncsi Gyurcsányra? Meglehetősen baloldalinak érzem magam, származás, tanulás, foglalkozás és tapasztalatok okán, alapján.
    Mégsem érdekel Gyurcsány.
    Miért?
    Nos ez összetett.
    Talán legyen elég, hogy a liberális demokráciájával zsákutcába jutott. A szociális gondolattól nagyon messze jár, még akkor is, ha Miskolcra jár a cigány emberek közé. A cigányságnak ugyanis nem erre van szüksége. Álságos cselekedetekkel és álságos szöveggel pedig nem jutunk semmire.
    A baj sokkal nagyobb, mint amit bevallotok. Tudom, hogy Gyurcsány ezt minden valószínűség szerint ugyancsak tudja, de ezt nem hirdeti, várja, hogy más hozza meg az áldozatot a változásért, hogy aztán az élére álljon mások munkájának.
    Jellegzetes kapitalista gondolkodás. Bizonyára a szociális módszereivel lett milliárdos a”nép által kisajátított úszómedencés villában. ” Észak Koreában nem lenne nagy sikere! DDD

    -

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -7 (11 szavazatból)
  32. OFF
    putty, Drága!
    “nemelehetnee”, hogy nyelvtani értekezéseid elé legalább kiírd, hogy OFF? Mert így illik szerintem, ha nem a cikkben megpendített témában fejtegeted hosszan, egyébként értékes véleményedet. Valószínűleg ugyanis ezért kapod a legtöbb mínuszt. Tőlem legalábbis biztosan. Megértésedet köszönöm.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  33. Gonoszka
    Rosszul ítélkezni könnyű ,főleg ha figyelmen kivül hagyod,Gyurcsány mögött tevékenykedő klikket,és nem mersz megnevezni ,nálánál jobbat.
    Javaslom légy szíves Gyurcsány vezette kormány hátterét megvizsgálni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (10 szavazatból)
  34. Gonoszka
    Ki kíváncsi Gyurcsányra? Nagyon sokan kíváncsiak vagyunk rá és arra, amit ő mond. Te mégis kire vagy kíváncsi?
    Nem tudom konkrétan mi bajod van Gy F szociális érzékenységével? Sorold már fel a problémáidat, mert vagdalkozással nem megyünk semmire.
    Egyébként pedig nincs ingyen ebéd és elosztani is csak azt lehet, amit már megtermeltünk. Ha szociálisan gondolkodom, akkor csak az adott kereteken belül tehetem, azt oszthatom el úgy, hogy ne fojtsam meg a növekedési alapokat, de segítsem a leginkább rászorulókat. Amúgy nem halat kell osztani, hanem megtanítani horgászni az embereket.
    Nem hiszem, hogy neked hiteleznek bárhol is, ha vásárolni mész. Kicsiben és nagyban is így működik. Ígérgetéssel és szociális handabandával tele a padlás.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (10 szavazatból)
  35. Nem értem a cikk íróját, hogy ezt most minek írta? Hacsak nem pénzért.
    Elfogulatlan, objektív, feltáró véleményen alapuló kritikaként biztosan nem. Talán szondázni akarja, hogy mennyi “Gyurcsány-fan” jár ide beszélgetni? Erre talán jó volt, de nagyon alacsony színvonalon sikerült a provokáció.
    Talán arról is lehetne szólnia, hogy szerinte melyik párt mi a jó francot képvisel ( mármint értékrendet)? Amint azt már korábban is mondtam, a fideszről, a jobbikról, a DKP-ről tudom, de mi az ördögöt képvisel az mszp, nopláne az e-14. Amennyiben a két utóbbi párt bizonyítottan magasabb értékrendet képviselne(persze nemcsak szavak szintjén és a mesevilágban) , mint a DK, akkor neki lehetne futni mégegyszer ennek a cikknek is, de akkor is valami teljesen mást kéne mondani.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (9 szavazatból)
  36. A cikk eszembe juttat egy régi mondást, aki nem tud arabusul, az ne beszéljen arabusul.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  37. http://nepszava.hu/cikk/1005554-orban-hazug-kormanya
    -
    Cikk azoknak, akik nem tudnak különbséget tenni….

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  38. egy ember aki 2004-ben puccsal jutott hatalomra majd a végzete is ez lett a bársonyszékben, nem biztos, hogy kívánt vezető személy lenne ebben az országban. annak ellenére, h nagyon sok baloldali nézetű ember számára a 2014-es választásokon nem lesz opció nézete szerint szavazni, mert a mesterházi-bajnai páros a baloldaliság szégyene. láthattuk, hallhattuk a kisköpcös ellenzéki retorikáját, kommunikációját elég sokáig, számomra gy.f. imázs is hasonlóra épít mostanság

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -9 (11 szavazatból)
  39. Nem volt puccs. Ez már megint az antigyurcsányisták legendagyártásának része. Egy lusta és tehetségtelen ember megbukott a kormányszékben. Ennyi történt. Azon a kongresszuson, ahol Kis Péter mérkőzött GyF-el pedig magam is ott voltam. Nem lehet a két embert felkészültségben, színvonalban, retorikai és közgazdasági tudásban, karizmában egy lapon említeni.
    A puccs az lett volna, ha a középszerű országos elnökség egy középszerű embert erőltethetett volna az országra. Akkor a mezei párttagok megakadályozták, hogy kesztyűbábot rakjanak MP helyére. Csak azt tudnám, hogy Szili Katit miért nem akadályozta meg senki a sorsrontásban.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  40. Ez valami borzasztó, buják miatt(is,meg különben is). 22 év után lemondom a 168 órát.
    BIzonyos szempontból az ilyenek szemetebbek ( havas,para,ceglédi ,kéri , tamás ervin)mint az izék. Most sincs egyetlen konkrétum sem, jó hogy nem szemkilövetőzik ez a nyomorult. Menjen a francba…..asshole.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (9 szavazatból)
  41. gonoszka

    Te ugye a világ másik feléről vagy ilyen okos? Neked nem a bőrödre megy.
    Észak Koreában megürült egy hely, nem pályázol???, De ezzel a dumával a morvai mellett is jól mutatnál. Amikor több ezer milliárdot nyulnak le , akkor neked a Gyurcsány fáj??? Te normális vagy? A mészároslőrinc 3 év alatt 2x annít szedett össze kizárólag közpénzböl. különben is elegem van a hozzád hasonló gyurcsány fóbiásokból. Csak egyszer mondana valamelyikőtök egyetlen konkrétumot is. de nem ti csak a zombi bandának segitettek elterelni a figyelmet a gazemberségekről. Szégyeld magad! shame on you.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  42. Észak Koreában, mondod? Meggondolandó ! Kösz a jó ötletet. DDD

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (1 szavazás)
  43. Te emlitetted először ,nem én. Ha nem tetszik a gyurcsány ,hát ne tetszen,nem az a bajom ,hogy más a véleményed ,hanem az ,hogy nem igaz ,amit irsz. Meg ez az antikapitalista duma . Érdekes annak idején ,gondolom te se Albániába mentél.
    Pacsemú daragój drúzja?? Ja, és még egy valami : minden ilyen buják vagy gonoszka förmedvény jó pár biztos szavazatot hoz Gyurcsánynak Kösz..

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  44. Пщщещму что товарыщ Ен вер Ходжа смертюю

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  45. “дружба” ДДД

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  46. BB
    El vagy tévedve!
    Én is kritizálom Gyurcsányt, de amit lehet, azt a javára írok. Elfogulatlanul.
    Elindult, jó irányba.Radikalizálódnia kell, hogy felébressze az embereket, mert ez már rég nem csak miniszterelnök váltásról szól, hanem az ország államformájáról van szó!
    Remélem időben eszébe jut, és jó irányba viszi az őt támogatókat!
    Egy lehetősége van,második nincs!
    Már csak remélem, hogy jól méri fel a helyzetet!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (5 szavazatból)
  47. bumburi,
    mitől lennék eltévedve? ezt ne is haragudj, de kikérem magamnak…, azért mert nem látok utat a kisköpcös birodalmának összeomlására? és azért mert nem látom gyurcsányban az új megváltót? igazad van lehet h el vagyok tévedve, de ha elfogulatlanul szemléled az új gyurcsányi kommunikációt nagyon sok hasonló populista zöngét vélhetsz felfedezni benne, pont mint a négy évvel ezelőtti etetés volt. én nem szeretnék két hataloméhes pojáca csontja lenni…., egyébként én akkor léptem le az országból, amikor az általad istenített gyurcsány azt mondta 2007-ben, hogy el lehet innét menni, hát megtettem :)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (3 szavazatból)
  48. BB
    “gyurcsány azt mondta 2007-ben, hogy el lehet innét menni, hát megtettem :)”
    .
    Pedig biztosan nem neked szólt, hanem a hazai adózás elkerülése miatt külföldre – sorozatosan Szlovákiába – telepített cégeknek. (Például Bayer Zsolt céges autója a szlovák rendszámú dzsippel bejárta a világhálót.)
    .
    A teljes mondatot szövegkörnyezetében kellene értelmezni, nem csak a fideszes félrevezetésre kiragadott “el lehet innét menni” négy szót ismételgetni. Akinek nem inge, az maradt, vagy nem emiatt ment el.
    Ferdítés helyett jobb lenne a tényeket közölni és bevallani, amit kell. De vissza is lehet települni, ezek szerint az sem alternatíva. Csak nem Gyurcsány miatt?
    Tiszta vizet illene önteni – legalább – a saját pohárba.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  49. BB
    Barokkos túlzás engem Gyurcsány fannak mondani.
    ” El lehet menni, itt hagyni bennünket”
    Okoska!
    Ezt tudod mire mondta? Amikor Széles Gáborék (tudod a fideszes oligarchák) megzsarolták, hogy az adók végett Szlovákiába viszik át a vállalkozásaikat!
    Hogy ne itt adózzanak!
    Orbán nem mondta, de megemelt minden adónemet, meg még bevezetett jó párat, és az ellen mégsem zúgolódik senki!
    Hogy is van ez?
    Gyurcsány mondta, te elmentél, Orbán nem mondta, de nem jössz haza? Pedig Orbán aztán mindent megtenne érted, hogy hazagyere! Még túró rudit is adna ajándékba!
    És ami szép az egészben
    Hiába mondta Gyurcsány, nem mentek el. Orbán nem mondta, és 500 ezren mentek el.
    Te meg gyere haza! Neked itt nagyon jó lesz!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  50. BB

    Ahogy te félremagyarázol ,az nagyon bosszantó. Bumburi se Gyurcsányt isteniti, amit mond ,abban benne van a “mihez képest?” is . Ma magyarországon az egyik legelvetemültebb bűnnek tartom gyurcsány bármilyen összehasonlitását ,összemosását ill maszatolását. orbánnal. Ez nem csak ,hogy más világ ,hanem egy más univerzum!! Ahogy az összes gyurcsány fóbiás ,úgy te sem mondasz egyetlen konkrétumot sem . Illetve amit mondasz, az úgy nem igaz ,ahogy van. ( ez az el lehet menni……).
    Ne haragudj ,de ahhoz nagyon hülyének vagy rosszindulatunak kell lenni ,hogy ezt valaki ne értse. Gyurcsánnyal sok mindenben én se értek egyet,de a mai kinálatból messze a legelfogadhatóbb MINDEN SZEMPONTBÓL.
    És te azért mentél el ,mert Gyurcsány ezt mondta a Szélesnek??? Most te hülyének nézel minket. Igaza van Bumburinak , Gyurcsány lassan 5éve nincs már, helyette itt van viszont Miszter neverlaying,oszt jó napot, miért nem jössz haza???

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)

Írja meg véleményét!

 
KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos