“Minden féltett kincsnél jobban őrizd meg a szívedet, mert abból indul ki minden élet.” (Példabeszédek 4,23) Ha karácsony környékén a képmutatás, a hamis pátosz és a vallásos giccs áradatát követően szabad még idézni ebben a nagy keresztény országban a Bibliát, akkor megállapíthatjuk, hogy az Orbán-rendszerben nem a trafikok ellopása a legnagyobb veszteség. A legnagyobb kár a lelkekben keletkezik. Ennek oka pedig az, hogy bármilyen jó tanulmányok jelentek meg a maffiaállamról szóló könyvben, ennek a rendszernek a legnagyobb problémája nem az, hogy maffia. A legnagyobb kárt nem azzal okozzák, hogy mindent ellopnak. Magyarország nem vergődne ebben a zsákutcában a Horthy-rendszer ideológiai kútmérgezése nélkül. Ez a rendszer nem azért működik, mert maffia irányítja, hanem annak ellenére. Az ideológiai szempontok felülírják a köztörvényes bűncselekményeket. S ez az ideológia, amelyet állami erővel terjesztenek, halálos méreg.
Hiába hiszi az ellenzék, hogy a trafikmutyival megbuktatja az Orbán-rendszert, mert ennél ezerszer nagyobb korrupciós botrányokkal sem fog sikerülni. Ennek a rendszernek nem a lopás az alapja, és nem is ez a legsúlyosabb következménye. Aggódni nem is ezért kellene legjobban. Amíg az ellenzéki pártok süketek és vakok, amíg nem tulajdonítanak jelentőséget a rendszer ideológiai alapjainak, esélyük sincs arra, hogy ezt a rendszert megdöntsék. A nagyobb baj az, hogy a lelkekben végzett posztítást sem tudják emiatt megállítani. Ezt a rendszert legfeljebb önmaga hazugsága és silánysága döntheti meg. De ha így lesz, nem sokat ér, mert a gyökér bent marad, s újra kihajt. A mag természete az, hogy magától kinő, és gyümölcsöt terem. Ezt a magot, amelynek gyümölcseit ma is élvezzük, a két világháború között vetették, de az első szemeket még századokkal korábban ültették el. Ennek a magnak csupán egyik gyümölcse az államilag szervezett bűnözés. Ezért tévedés azt hinni, hogy a maffiajelleg a lényege ennek a rendszernek.
Ez az ellenzék nincs tisztában azzal, mi ellen harcol, ezért a sötétségben tapogatózik, és totálisan tévúton jár. Nem tanulmányozza a szellemtörténetet, nem veszi komolyan a rendszer öndefinícióját, nem olvassa az ezzel kapcsolatos dokumentumokat, szakirodalmat. Hacsak a katolikus egyház két világháború közötti történetét és reneszánszát ismerné, már sok minden megvilágosodhatna. Nem kell hívő embernek lenni, de az a primitív materializmus, amely semmiféle jelentőséget nem tulajdonít a szellemi, ideológiai kérdéseknek, mintha az embernek csak trafikja lenne, de lelke nem, semmit nem ért a világból. Elszakadt mindentől, ami ebben a világban történik. Ilyen brutális, vasbetonba öntött materializmussal, mint amely a magyarországi balliberális elitet jellemzi, még színházba sem érdemes menni, mert nem lehet megérteni egy jobb szerző darabját. De aki megérti, annak fel kellene tűnni, hogy nemcsak anyag van a világban.
Erre a durva materializmusra nem mentség a negyvenéves kommunista uralom, nem mentség a holokauszt tragédiája, hogy hol volt Isten, hogy ezt megengedte, nem elég magyarázat az iskolai oktatás primitív színvonala, mert a nyugati polgári kultúra, filozófiai irodalma, művészete elérhető volt. Még Magyarország történelme sem érthető és magyarázható ennyire materiális és fizikai szinten, mint amilyen szinten ma a hivatalos, sematikus ellenzéki gondolkodás zajlik. Ezek az emberek úgy gondolkodnak és beszélnek, mintha az emberi lény tudatát csak az anyagi léte határozná meg, a világnézete, az érzelmei, az ideái, a vágyai, a lelki folyamatai, közösségi érzései, a hite, mindenféle lelki tartalmak nem. Rendkívül korlátolt ez a gondolkodás, és örök vereségre van ítélve ebben a világban, mert az ember elsősorban nem fizikai, hanem szellemi lény. A szellemi szükségletei jobban befolyásolják, mint az anyagi szükségletei.
Az olyan ellenzék, amely nem vesz tudomást arról, milyen szellemi szükségletei vannak az embernek, és fogalma sincs arról, milyen szellemi eledellel táplálják az ellenfelei a népet, vereségre van ítélve. Állandóan az anyagi veszteségekre, a lopásra és a bűnözésre irányítja a figyelmet, és nem veszi észre, hogy akikre hatni akar, azoknak ennél magasabb szükségleteik is vannak. A lopástól nem hatódnak meg, mert ők is lopnak, és akik a lopásról beszélnek, azok is lopnak, mindig is loptak, az igazi problémájuk az, hogy a lopást a másik fél monopolizálta, és a szervezett állami bűnözés szintjére emelte. Nekik a demokrácia a lopás pluralizmusát jelenti. Ezért nem értik ezek a funkcionális materialisták, hogy a lopás nem zavar senkit. Azért nem, mert valami felülírja ezeket a szempontokat. És ez a valami ennek a rendszernek az alapja.
Ha az lenne a legfontosabb, hogy ezek lopnak, akkor már rég megbuktak volna. Ha a lopáson kívül nem adnának semmi mást, már el is felejtettük volna őket. A mai ellenzék azért bukott bele a lopásba, mert nekik a lopáson kívül semmi másuk nem volt. Nincs érzékük az eszmei, ideológiai, szellemi dolgokhoz. A legszörnyűbb az, hogy ma sincs. Nincsenek tisztában azzal sem, mitől is kellene megszabadítani az országot. Nem a diktatúrától, mert az csak következmény. Ennek a rendszernek a legnagyobb pusztítása a lélekmérgezés, nem a trafik. Ehhez azzal kellene tisztában lenni, mi az a méreg, amit ezek adagolnak. Ettől a méregtől kellene megvédeni a népet. Ennek a méregnek a lényegét kellene elmagyarázni, hogy megértsék, mi történik velük. De ehhez érteni kellene hozzá. Az egyház és az állam összefonódása egy korlátolt materialista számára annyit jelent, hogy sok pénzt adnak az egyháznak, és az állam egyházi frazeológiát használ. De nincsenek tisztában azzal, mit jelent, ha a nemzeti identitást egy vallással azonosítanak. Nem értik, hogy ennek milyen szellemi ereje van. Ebből következik minden diszkrimináció, elnyomás, világnézeti terror, maffiásodás, a népakaratot elsöprő természetfölötti legitimáció.
Nincsenek tisztában olyan szavak jelentőségével és lélekre gyakorolt erejével, mint a Szent István-i állam. Nem veszik komolyan ezt, annak ellenére sem, hogy Európa 1500 éven át ennek az ideológiának a rabságában élt, és alig tudott megszabadulni tőle. A magyarok soha nem tudtak megszabadulni tőle. Nem számított, hány millió ember pusztult bele, mennyi szenvedést és pusztítást okozott ez. A magyarok soha nem tudták meg, hogy ez hazugság, sem az államiságuk, sem a nemzeti identitásuk nem a vallásból, nem a katolicizmusból, nem a reformált katolicizmusból, nem a pápától kapott koronától származik. Erről senki nem mer beszélni, pedig ez a lényeg. Ez az embergyilkos ideológia a saját képviselőit, a haszonélvezőit és a hatalom birtokosait leszámítva évszázadokon át csak szenvedést, nyomort, üldöztetést és halált jelentett. Ez az ideológia a hamis magyar identitás alapja, a hazug magyar felsőbbrendűségi tudat gyökere. Legalább ennyit érteni kellene belőle, és a történelmi tapasztalatok alapján képesnek kellene lenni arra, hogy felvilágosítsák a népet. Ez ellen kellene harcolni elsősorban, nem a trafikmutyi ellen. Ezermilliárdos adócsalás, szervezett lopás nem érdekel senkit, mert “végre” magyar és “keresztény” kormánya van az országnak. S ez mindennél többet ér. Ez nem mond semmit az ellenzéknek, mintha nem is lenne. Nem fogja fel az ellenzék, hogy ennek az elmaradott népnek ez mindennél többet ér, mert nincs más identitása. Fel kellene világosítani, hogy ez mekkora hazugság, amely az országot újra és újra a pusztulásba vezeti, amíg csak meg nem szűnik egyszer emiatt.
Ez lenne a minimum. De a tudatlanság és a butaság csúcsa az, hogy az embereknek annyi bibliai műveltségük és pszichológiai felkészültségük sincs, hogy tisztában legyenek a “hitoktatásnak” nevezett tömeggyilkosság lényegével. Ha nem így lenne, akkor tömegesen kellene az utcára vonulniuk, a gyereket az iskolától eltiltani, vagy az iskolából azonnal kivenni, kézzel-lábbal tiltakozni az ellen a pusztítás ellen, amit ez a sarlatánság jelent. Minden ember úgy van vele, hogy vegyenek el tőlem bármit, csak a gyerekemben ne okozzanak kárt. Ezek pedig úgy terelik a gyerekeket a hitoktatásra, mint a juhokat a vágódhídra. Ha nem tiltakoznak ellene a szülők, az csak azért lehet, mert nem tudják, hogy ennek milyen súlyos következményei lesznek. Kinek a súlyos felelőssége az, hogy nem világosítják fel az embereket erről a pusztításról? A Horthy-rendszerben hitették el a nagyszülőkkel azt a baromságot, hogy jobb ember lesz a gyerekből, ha hittanra jár. “Ott csak jót tanul.” Ez a legnagyobb hazugság.
Először is, a politikai ellenzék és az értelmiség tisztában lehetne azzal, hogy a hitoktatásnak nem az a célja, hogy a gyerek jobb legyen, hanem az, hogy beleneveljék a rendszer vallásos ideológiáját. A rekatolizádió eszköze, amely megfertőzi a lelkiismeretet, s engedelmes szolgákat nevel. Ennyit legalább érdemes lenne tudni. Ha máshonnan nem, akkor katolikus forrásokból. De akit érdekel a gyermeke sorsa és lelke, annak ennél sokkal többet kell tudnia, mert ennél sokkal súlyosabb következményekkel kell szembenéznie. Először is tudnia kellene azt, hogy a hitoktatástól, az “erkölcsi” neveléstől a gyerek nem lesz jobb, hanem csak rosszabb. Ezt a Biblia mondja. Az ismeret nem tesz jobbá. A bűnök ismerete nem ad szabadságot a bűntől, hanem ellenkező hatást fejti ki. De ez csak azt jelentené, hogy a hitoktatás nem fejti ki a várt pozitív hatás. Ezzel azonban nem lehet megúszni. A helyzet sokkal súlyosabb.
A probléma megértéséhez a bibliai pszichológiához kell fordulni, mivel az erkölcsi jó és rossz a hitoktatásban a bibliai bűn fogalmához kötődik. A megértés kulcsa az első bűnbeesés története. Az Édenben levő két fa, az élet fája, valamint a jó és a gonosz tudásának fája jelkép is. Az élet fája az igaz állapot, a szabadság és a boldogság, amely a bűnbeesés előtti állapotot, valamint a Krisztus utáni, törvény nélküli megváltott állapotot jelenti. A jó és a gonosz tudásának fája az erkölcsi törvényt szimbolizálja, a bűn ismeretét. A hitoktatás erre irányul, a gyerekekkel ugyanazt teszik, amit a kígyó az Édenben, a jó és gonosz tudás fájához vezetik a gyerekeket. Ennek következménye a bűnbeesés lett. A Biblia szerint a törvény megerősíti a bűnt. Ezeket a megváltatlan, megtéretlen gyerekeket odavezetik a jó és a gonosz tudásának fájához, ahogyan a kígyó tette, és ezzel felerősítik a kísértést, felkorbácsolják a bűntudatot. Olyan bűnökkel kapcsolatban is, amelyeket soha nem követtek el. A bűntudat bűnt okoz és benne tart a bűnben. A katolikus egyház lelki és világi uralmát erre a bűntudatra építi a megalakulása, a niceai zsinat óta. Gyerekkorban oltják bele a gyerekekbe ezt a bűntudatot, ettől kezdve nem szabad emberek.
Felkeltik a gyerekek érdeklődését, ahogy a kígyó tette, és kívánatos lett Évának a fa gyümölcse. A jó és a rossz “tudása” nem csak ismeretet jelent, hanem a rossz megtapasztalását is. Tévednek azok a humanisták, akik azt mondják, hogy a jót és a rosszat egyaránt ismerni kell, mert ez soha nem csupán elméleti ismeretet jelent. Aki akarja ismerni a rosszat, az egyben akarja ismerni a saját életében bekövetkező roszzat, betegséget, erőszakot, boldogtalanságot, félelmet, depressziót, háborút és halált is. Ezek a hitoktatásba bevont sarlatánok nincsenek tisztában azzal, micsoda rombolást végeznek. Ha az eredendő bűn mintáját tanulmányozzuk, azt látjuk, hogy a jó és rossz tudásának fájáról való étkezés után elszállt a lelki béke, a kiegyensúlyozott boldogság. Ádám és Éva elbújik, észreveszi, hogy mezítelen, takargatni próbálja magát. Ez játszódik le a hittanos kisgyerek lelkében is. Meghasad belül. Csak a Hoffman Rózsa-féle ostoba kommunista-katolikus rémségek nincsenek ezzel tisztában. A bűnbeesés után már senki nem úgy születik, mint Ádám és Éva, de amíg az evangélium üzenetét nem hallja, és valaki nem tér meg, nem születik újjá, addig jobb neki, ha nem vallásos. A vallás nem segít, hanem ront a helyzetén. Az Éden nem Szabolcsban volt, ezért a gyümölcs nem alma volt, ahogyan a közhiedelem tartja, sokkal valószínűbb, hogy fügefáról volt szó. Ezt erősíti, hogy Ádám és Éva fügefaleveleket aggattak magukra, hogy eltakarják azt, amit szégyellni kezdtek.
A fügefalevél a képmutatás. Akik az erkölcsi nevelést végzik, maguk is erkölcstelen emberek, csak képmutatók, akik teleaggatják magukat fügefalevelekkel. S ugyanolyan képmutatókat nevelnek a gyerekekből, mint amilyenek ők maguk. A képmutatás oka a félelem, ami a bűn ismerete miatt a lelkükre száll. Innen származik a felelősség áthárítása, hogy semmiért nem vállalják a felelősséget. Ádám Évára kente, Éva a kígyóra. Nem én voltam. Ismerős? Nem mi deportáltuk a zsidókat. Nem mi hoztuk a zsidóellenes törvényeket évszázadokon át, nem a pápa találta ki a gettót és a megkülönböztető sárga jelzést. Nem mi tettük, hanem a németek, a nyilasok. Mi mentettük őket. Prohászka nem volt antiszemita, nem úgy értette, amikor patkánynak nevezte a zsidó fajt. Nem, nem, nem, mi nem csináltunk semmi rosszat, nem mi vagyunk a felelősök. És sorolhatnánk. Magyarország maga is a hitoktatás része és áldozata. Ha valaki ránéz egy magyar emberre, Magyarország mai állapotára, és az ország viharos évszázadaira, ez a hitoktatás jusson eszébe, amely képmutató farizeusokat, ócska hazugokat, piti tolvajokat nevel, és tömegével gyártja a bűnösöket.
A Biblia szerint a bűnre az egyetlen megoldás Krisztus. Megtérés, újjászületés, és az Isten követése. Nem a bűntudat, nem a bűnök ismerete, nem a vádlás és kárhoztatás, hanem a kegyelem szabadít meg a bűntől. Aki eggyé válik Krisztus halálával és feltámadásával, az szabadul fel a bűn uralma alól. Nem az, aki hittanra jár. Meghal Krisztussal együtt, és feltámad Krisztussal együtt, hogy egy teljesen új életben járjon. A törvény gyerekek fejére olvasása lélekpusztítás, bűncselekmény a gyermek ellen, mert a törvény öl. A törvényben van a bűn ereje. A Biblia szerint a törvény halált nemz. Ezt erőltetik állami erővel a gyerekre. Ebbe engedi be a magyar szülő szó nélkül a gyerekét. Az erkölcstan csak bújtatott hitokttaás, és lényegében ugyanezt teszi. Akivel szemben megerősítik a törvényt, azt bűnössé teszik. Aki saját erejéből egyre erkölcsösebb akar lenni, az még bűnösebb lesz. Ettől nő a bűntudata, a félelme, bekerül egy ördögi körbe, depressziós lesz, lelkileg tönkre megy. A legjobb, ami történhet vele, ha képmutató lesz belőle és nem lelkibeteg. Ennek a törvényszerűségnek a legékesebb bizonyítéka maga a katolikus egyház. A pápai udvarnál erkölcstelenebb, romlottabb és mocskosabb hely soha nem volt a világon, és mielőtt bárki tévedésbe esne, így van ez ma is. A különbség annyi, hogy Ferenc kicsit elnézőbb a bűnnel, ezért a bűnös világ sztárja.
A baj nem a trafikmutyi. Hanem az a pusztítás, amit ezek a gyilkosok az emberi lélekben végeznek. Az egész ország egy hitoktatás. Jellemtelen, gyáva, hazug és képmutató gyerekeket nevelnek az iskolában, és ugyanilyen jellemtelen, gyáva, hazug és képmutató embereket nevelnek a társadalomban, akik soha nem vállalják semmilyen tettükért a felelősséget, akik lapítanak, akiknek a lelkük mélyén ott van egy piros gomb, a “keresztény-nemzeti” antiszemita, fajgyűlölő, öntelt, kirekesztő, melldöngető, felsőbbrendűséget hirdető ideológia, amit ha megnyomnak, kezes báránnyá válnak, ha valakire uszítják őket, akkor vadállattá lesznek. Ez az igazi pusztulás és kár. Hogy ebből az ideológiából bűnözők kerülnek ki, akik maffuiaállamot működtetnek, az természetes, minden katolikus állam maffiaállam volt. A protestantizmus ne tévesszen meg senkit, mert az nem a katolicizmus egészével szakított, csak az olyan állatságokkal, mint a búcsúcédulák, a bálványimádás és egyebek. De a lényeget tekintve nincs különbség. Nézze meg valaki a református egyházat, vagy az antiszemita Luther Márton egyházát. Ezek a katolikusokkal együtt csinálnak mindent, minden bűnükben osztoznak.
Végezetül, szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy a jó és gonosz fájáról való evés, amely maga a hitoktatás, a jellemrombolásnál is súlyosabb következményekkel járt. Isten megátkozta a kígyót, átkozott lett Éva is, aki fájdalommal szül, és Ádám is, aki verejtékkel keresi a kenyerét, átkozott lett a föld, amelyből meg kellett élni, átkozott lett mindenki, aki ebben részt vett. Átkozott lesz az is, aki törvényt szimbolizáló fának gyümölcséből eszik. A Biblia azt mondja, hogy aki a törvény cselekedeteiből akar megigazulni, az átkozott. Aki a hitoktatáson tanítottakat be akarja tartani, és úgy akar tiszta és igaz emberré válni, átkozott lesz. Csodálkozik még valaki, miért tart itt a katolikus Magyarország? Miért nyomorognak, sínylődnek, vergődnek a virágzó, szabad és jómódú Európa közepén a magyarok? De ez az átok sem állt meg itt. Ez az átok hatott el Káinra, aki végül megölte testvérét, Ábelt. A katolikus Európa így ölte a zsidókat, a katolikus Magyarország, amely a legnagyobb katolikus reneszánszát élte a két világháború között karöltve a reformált katolikus egyházakkal, így küldött csaknem ötszázezer zsidót haláltáborokba. Nem a németek deportálták őket, hanem a németeknél is antiszemitább “keresztény-nemzeti” magyarok. Katolikus identitásuk azt jelentette, hogy keresztények, hiszen nem zsidók. Ez a hitoktatás gyümölcse, barátaim. A tömeggyilkosság.
Ez az ország azért van pusztulásra ítélve, mert ebből nem ért semmit. Hagyja, hogy a lassan ölő mérget csepegtessék a lelkébe, amitől vagy elpusztul, vagy másokat öl meg. Aki szereti a gyermekét, és nem akarja, hogy egy lelkibeteg képmutató, egy sötét békemenet-töltelék legyen belőle, az most azonnal vegye ki a gyerekét az iskolából, akárhova emigráljon, vagy otthon tanítsa a gyerekét. Nincs vesztenivalója, mindenképpen meg kell mentenie a gyerekét Hoffmann Rózsa és a pápisták kivégzőosztagától. Aki a hazáját szereti, annak ezt az egész országra kiterjedő hitoktatást, katolikus gettót kell felismernie, és ezzel nyíltan szembefordulnia. Ez a katolikus egyház képmutató alattomos diktatúrája. Rohadjanak meg a trafikok. Az ember fontosabb. Az embert kellene menteni. Erről lehetne felismerni az államférfit, és megkülönböztetni a többi tolvajtól, akik csak konkurenciaharcot folytatnak Orbán maffiájával.
A hit magánszférája? Ha én nem hallom ( idegenektől ), akkor ma én se hiszek, mert a hit hallásból van. Ezért nem fölösleges ( ezt mutatják a kommentek)
Nem érzés, mert ez lelki síkon nem megtapasztalható. Isten országa érzéki embernek nem megfogható.
A szellemi ember pedig mindent megítél, de őt nem ítéli meg senki.
@Kordon Blued
Eszem ágában nem volt, hogy valakinek is a hitébe gázoljak, hiszen ez tényleg minden ember magánügye. Csak néhány alapkérdést szerettem volna tisztázni, ha már szóba került a Biblia. A Dániel 7:10, pontosabban 9-10 egy kis kitérő volt arról, hogy folyik az ember fölött az ítélet:
9. Nézém, míg királyi székek tétetének, és az öreg korú leüle, ruhája hófehér, és fejének haja, mint a tiszta gyapjú; széke tüzes láng, ennek kerekei égő tűz;
10. Tűzfolyam foly és jő vala ki az ő színe felől; ezerszer ezeren szolgálának néki, és tízezerszer tízezeren állának előtte; ítélők ülének
A fő gondolati irány János 3:16 szerint:
16. Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen ő benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen.
A másik, amiért az első bejegyzést írtam és lehet, hogy nem jött át teljesen, az az, hogy a katolikus egyháznak köze nincs a Bibliához és ehhez csak 3 fontos kiegészítést tennék:
1. a lélek nem halhatatlan
2. nincs tisztítótűz, az ember halála pillanatáig eldől, hogy az örök életet nyeri-e meg, vagy örökre meg fog semmisülni
3. ebből következően nincs örökké égő pokol sem.
Üdvözlettel mindenkinek.
Egyébként az itt sokszor hivatkozási alapként szogáló Újszövetséget a Niceai Zsinat (Anno 325.) öntötte végső formájába, miután kiselejtezte belőle az addig megírt egyéb – eretnek – evangéliumokat, viszont hozzá rakta az egyházatyák számára fontosnak talált iratokat.(Azóta és ma is sok ilyen kivágott anyag és “evangélium” került elő.)
Így hagyományozta ránk is, az utókor számára “az egyetlen isteni igazságot” a Katolikus Anyaszent Egyház. Nem éppen objektív, és egyáltalán nem egzakt anyag bármely igazság fölfedésére, és bizonyítására mert maguk a bekerült az evangéliumok önmagukon belül is ténybeli ellentmondásokat hordoznak, és sok esetben a történelmi párhzamaik is sántítanak…
*
Oly ritka hivatkozásaik pedig az Ó-szövetségre, egyszerűen nem felelnek meg a történelmi valóságnak. (Pl. Az Emmanuel próféciával szemben áll Jézus neve, vagy a dávidi származása is. De afölött is elsiklik a hívő tömeg, hogy Nagy Heródes, aki állítólag Jézus életére tört volna a történet leges-legelején, akkor már 4, azaz négy évvel korábban meghalt.) Ámde nem számít, kicsire nem nézünk.
*
Kár, hogy nem ismerhetjük az elsőt. Ma a számtalan fordítás átdolgozás után tényleg felmerül a kérdés, hogy mi íródott legelőször. .http://www.biblia.hu/regesz/ujfelfed.htm
Kedves Kordon Blued !
Annak ellenére, hogy a katolikus egyház kanonizálta a Bibliát, ettől függetlenül ezt állítja a Szentírás saját magáról: 2 Tim 3:16
16. A teljes írás Istentől ihletett és hasznos a tanításra, a feddésre, a megjobbításra, az igazságban való nevelésre,
és Ézsaiás 34:16
6. Keressétek meg majd az Úr könyvében, és olvassátok: ezeknek egy hijjok sem lesz, egyik a másiktól el nem marad; mert az Ő szája parancsolta, és az Ő lelke gyűjté össze őket!
Tehát a kiválasztás és összerendezés folyamata Isten Lelkének késztetésére ment végbe.
Az Ószövetség és Újszövetség egymástól elválaszthatatlan, hiszen az ószövetségi áldozatrendszer minden jelképe Krisztusra mutat előre. Többek között az Immánuel név jelentése az, hogy “Velünk az Isten”. Ennél pontosabban meg sem lehetett volna fogalmazni, hiszen maga az Isten járt az emberek között a Földön és most is velünk van az Ő Lelke által.
A Messiásról szóló két prófécia Dániel 9:24-26 és Ézsaiás 53. fejezete is szó szerint teljesedett. Mindez úgy, hogy e két könyv Jézus születése előtt több száz évvel íródott. Nem beszélve a több mint száz egyéb messiási próféciáról.
A lelki emberek értik a lelki dolgokat, a testiek nem, ezt szintén a Biblia fogalmazza meg, de bárkiből lehet lelki ember, ha nem kizárólag emberi tudományokkal akarjuk alátámasztani az Írás igazságait, hanem úgy ülök le olvasni, hogy az Isten ezt nekem írta, ezáltal akar hozzám szólni. A Biblia ez esetben magát magyarázza.
Szeretettel.
Én nem tudom még hány könyv vagy írás hiányzik a Bibliából, hiányzik-e egyátalán, de számomra a mostani is elegendő. Szerintem egész életemben nem leszek képes a befogadására.
Soha nem kérdőjelezném meg, mert ha igen, már nem hiszek.
Most az jutott eszembe, ha Isten képes fenntartani a szavával az egész mindenséget, akkor hogy ne lenne képes az Ő szavát leírott formában megtartani nekünk és még az utánunk jövőknek, akik hisznek.
KORDON BLUED
“nem tudom, hogy külföldön hogyan nevezik, de ez a . h i t . és . t a n . valahogy nem összegyeztetheő fogalmak. Az egyház adta ezt a nevet a vallástannak, mely utóbbi igzán helyénvaló elnevezés lenne.”
.
Tévedés, mert a “vallástan” pont olyan helytelen, mint a hittan lett, illetve a magyartan, a kémiatan, a fizikatan stb. lenne.
Külföldön Vallás (angolul religion, németül Religion) a tanítási óra neve, és semmilyen -tannal nincs körítve, pláne nem a hittel.
.
A nyugati világban a vallásórák nem hitre “tanítanak” vagy okítanak (nem is lehet), hanem a világ vallásai közötti eligazodásban segítenek, aminek az általános műveltség és a világban való kiigazodás szempontjából értelme is van.
.
A magyarul Hittannak nevezett órának sem hitbeli, sem műveltségbeli, sem kulturális hozadéka nincs, mivel vagy egyirányú – többnyire katolikus -, vagy zsákutcába vezeti a diákokat.
.
A világvallások tekintetében nem – pro és kontra – megismertetésre, hanem a saját vallás mindenek fölöttiségére, kizárólagosságának tudatosítására, a katolikus dogmák sulykolására törekszik.
Kb. ugyanaz a helyzet, mint a nacionalistáknál: szerintük a magyarok minden más nép fölött állnak, vallási téren a katolikus egyház van piedesztálra emelve, utána hosszú néma csend. Mintha más vallások nem is léteznének.
A katolizálással és a rekatolizációval behálózták az országot. A protestánsoknak pedig egy szavuk nincs hozzá, úsznak az árral.
Valami itt nagyon össze van keveredve. Az Isten hit, egy világnézet. Hiszek a teremtésben, hiszek az örök igazságokban, hiszek a tíz parancsolatban. Mindezt minden egyház torzítva, saját dogmájának alárendelve közvetíti a gyermekek felé, ami a lelkeket először zavarttá, aztán engedelmes bábbá alacsonyítja, Ez az Orbán rendszer legnagyobb bűne, és ha ma iskoláskorú gyermekem lenne, sürgősen kivenném az iskolából és elmenekülnék vele akár Timbuktuba is. Ennek semmi köze a Bibliához, a vallás gyakorláshoz, ennek a lelkek megnyomorításához van köze.
Vissza Erdelyt ! Ennek a rezsimnek ez a legfobb iranyelve. Ehhez nem gondolkodo emberekre van szukseg, hanem olni tudo katonakra. Nincs szukseg Bartus ur altal leirt igaz keresztenyekre, hanem harcos katolikusok kellenek. Ezzel mindenki egyett ert, csak nehany zsido zavar bele.
Ez magyarazza a Horthy kultuszt, Wasst es Nyirot, Kover aktataskas utjat, meg az egyhaz kozremukodeset. A tragedia az hogy egy nevet tisztara mosni igyekezo pojacanal, egy haborus bunosnel es egy nyilasnal nem talaltak jobbat.
A.hitler “”Olyan ifjúság fog felnőni,amelytől rettegni fog a világ. Erőszakos ,úri,rettenthetetlen, kegyetlen ifjúságot akarok……Nem akarok intellektuális nevelést. A tudás megrontja nekem az ifjúságot.”"”
Kedves Proaktív !
*
Köszönöm szíves vlaszod, én ugyanezt akartam mondani, de te százszor jobbanmegyráztad el,
Üdv. KB
*
Ibag!
*
Két ősi evangéliumot egymástól távoli lelőhelyen[az egyiket Etiópiában] az elmúlt tíz éven belü leltek föl. Az egyik a Mária evangéliuma, a másik a Júdás evangéliuma cimet viseli. A papír C14 kor- meghatározása isz. 2. századra teszi a munkákat.
*
És mi a biztosíték, hogy ez is Isten Szavainak leírása? Valószínűleg erre is van valami tudományos vegyszer, nem?
*
Nem rég olvastam, egy hosszú értekezést arról, hogy ezek az egyházatyák, nemcsak az Újszövetségbe, de még világi, törtneti leírásokba, így például Josephus Flavius műveibe is – méghozzá betoldásokkal – kontárkodtak bele azért, hogy valódi történelmi hátterét adják a hívőknek szánt újszövetségi anyaghoz.
*
Kedves Kordon!
Köszönöm a felvilágosító szándékát, de az összes feltárás, felfedezés és egyéb híreket azért figyelemmel kísérem.
Magam is végzek kutatásokat, mégis szkeptikusan fogadok bizonyos bejelentett tényeket.
Főképp azokat, melyek a tiszta Evangéliumot akarják “kicsit” megváltoztatni.
Ha igaz lenne a két új evangélium, akkor ezek szerint , akik ezt 2000 év alatt nem olvasták, hamis hitet követtek és pokolra jutottak?
Érdekes, nem?
Kedves Luki !
*N
A válaszod az általam írtakra teljes mértékben a hit világába tartozik. Sajnos több pontját kerekperec meg tudnám cáfolni, de nem teszem, mert akkor korábbi megjegyzésem a hitvita értelmetlenségéről komolytalanná válna.
Annyit azért megjegyeznék, hogy ez a “velünk az Isten” , vagyis egy név lefordítása pontosan egy katolikus mese annak érdekében, hogy elvegyék az élét ennek az égbekiáltó – matek nyelven – egyenlőtlenségnek, ami az ézsaiási prófécia és az evangélium között feszül. Neveket nem szoktak lefordítani azért, hogy annak jelentése igazolja a személy azonosságát.
*
Abban viszont teljesen igazat adok neked, hogy a Biblia két része teljesen elválaszthatatlan lenne egymástól, azonban az egyház az Újszövetséget teljesen külön kezelte és kezeli ma is oly módon, hogy a híveknek szent biblia címen önmagában adja a kezébe, illetve ajánlja… Az ószövetségi részeket pedig amikor kedve szottyan idézi… Ennek a hagyománya és oka pedig a zsidó-kereszténység korára vezethető vissza a niceai zsinat előtti évsázadokban, amikor a szétválás és megtagadás kérdése napirenden volt… A zsinat pontot tett erre a kérdésre is és a híveknek meghagyta a katekizmust, a folyton változtatható hittani szabályzatot… [Ennek is a protestantizmus vetett véget, amikor vissza hozta a teljes Bibliát.]
Üdv: KB
Bocs, az az N ott fent, a véletlen műve, bár állítolag nincsanak véletlenek…
A katolikus gettó tökéletes elemzése ez.
A futurista “gettó” lélekmódosító hatása sem sokban marad el ettől.
.
@shadok
Jézus a kortársainak hirdette, hogy még az ő életükben vissza fog jönni, és bosszút fog állni azon a bűnös nemzedéken (meg is tette isz. 70-ben). Ezeket a tanításait a futurista értelmezés a jövőbe helyezi, és várja a katasztrófákkal kísért világvégét.(amire a háttérelit holivudu segítségével elmekondicionálja az egész világot a sok katasztrófafilmmel, hogy minél kisebb ellenállásba ütközzenek a világégés tervezett lebonyolításában — ld. Albert Pike-nak Mazzinihoz írt levelét a 3 világháborúról).
.
Jézus a törvény korának végéről és a zsidó templomi áldozatok befejezéséről (és az azt megelőző jelekről) beszélt, nem a fizikai világ elpusztításáról. Isten már Noénál megígérte, hogy soha nem fogja elpusztítani a világot:
1Móz 8:21 Nem átkozom meg többé a földet az emberért, mert az ember szívének gondolata gonosz az ő ifjúságától fogva; és többé nem vesztem el mind az élő állatot, mint cselekedtem.
1Móz 9:11 Szövetséget kötök ti veletek, hogy soha ezután el nem vész özönvíz miatt minden test; és soha sem lesz többé özönvíz a földnek elvesztésére.
Isten több szövetséget kötött az emberrel. A két legfontosabb szövetség az ószövetség és az újszövetség. Az ószövetségben Isten kiválasztott népe a zsidó nép volt és az is maradt. Azt újszövetségben – Krisztus által – Isten kiválasztott népe az egész emberiség.
T Rod Nash
érdekes fejtegetés,amit levezetsz.
Bár tudnám cáfolni pár igehellyel , de én sem kívánok belemenni , mások mellett , haszontalan bibliaismereti vetélkedőbe ,ha nem gáz.
Ha felütöd a jelenések könyvét (most így nagy hirtelen ez jut eszembe) , elég részletes forgatókönyv található ott arról, hogy hogyan is fog kinézni az a “soha többet nem vetek véget a világnak” .
béke!
Kedves Oldster,
nem szívesen avatkozom az olvasók vitáiba, de kénytelen vagyok most megszólalni. Amit Ön ír, az jól hangzik, de nem igaz. Még akkor sem, ha sokan így tudják. Isten az Újszövetséget is a zsidókkal kötötte. “Ímé, eljőnek a napok, azt mondja az Úr; és új szövetséget kötök az Izráel házával és Júda házával. (…) Hanem ez lesz a szövetség, a melyet e napok után az Izráel házával kötök, azt mondja az Úr: Törvényemet az ő belsejökbe helyezem, és az ő szívökbe írom be, és Istenökké lesznek, ők pedig népemmé lesznek. 34. És nem tanítja többé senki az ő felebarátját, és senki az ő atyjafiát, mondván: Ismerjétek meg az Urat, mert ők mindnyájan megismernek engem, kicsinytől fogva nagyig, azt mondja az Úr, mert megbocsátom az ő bűneiket, és vétkeikről többé meg nem emlékezem.” Az ószövetség és az újszövetség között nem az a különbség, hogy Isten az egyiket a zsidókkal, a másikat az egész emberiséggel kötötte. Isten mindkét szövetséget a zsidósággal kötötte, de az újszövetség részesei lehetnek a pogányok is, ha beoltatnak a zsidóság szelíd olajfájába az újjászületés által. Az újszövetség az új ember, az új teremtés, akinek nem kívül van a törvény, hanem belülre, a szíve hústáblájába kerül, és a Szent Szellem (Szentlélek) beköltözik a szívébe. Ez a második Ádám. Ezt a szövetséget is Izraellel kötötte Isten, de már Ésaiás prófétánál megígérte Isten, hogy a Messiás nemcsak a zsidóságnak, hanem üdvöt hoz a népeknek is.
Azért kellett ezt elmondanom, mert amit Ön tévesen közölt, az egyik kiindulópontja nemcsak különféle eretnekségeknek és az ún. helyettesítési teológiának, amely szerint a pogányokból lett egyház az “igazi Izrael”, mert Isten a zsidókat elvetette és az egyházat ültette helyébe. Ez a katolikus egyház antiszemitizmusának alapja, ez mind hazugság. Isten nem vetette el az ő népét, az egyház és a pogányság nem lépett Izrael és a zsidóság helyébe. A Messiás elsősorban a zsidóké, és utána mindazoké, akiket csak elhív az Úr, a mi Istenünk, mondta Péter pünkösdkor a zsidóknak. A Róma 11 beszél a pogányok idejéről, amíg Isten megvakítja a zsidóság, mint nemzet, szemeit, amíg a pogányok teljessége bemegy az üdvösségbe. A zsidók vissza vannak tartva, hogy a pogányok is üdvözülhessenek. De ez nem lesz mindig így, hanem Isten újra visszülteti őket a helyükre, és amikor visszajön a Messiás, akkor Izrael királyaként fog uralkodni az Ezeréves Birodalomban, de előtte megítéli a népeket éppen annak alapján, hogyan visoznyultak zsidó testvéreihez.
Visszatérve: Isten az ószövetséget a zsidósággal kötötte, ahogyan az újszövetséget is a zsidókkal kötötte a zsidó Messiásban, amelybe az újjászületés által a Szentlélek bekereszteli a pogányokat is, és egy test tagjai lesznek/lehetnek, ha hisznek. Az újszövetség lényege az, hogy az első Ádám bűne miatt meghalt minden ember, de Jézus megváltása által új életet kap és feltámad a halálból Krisztussal minden ember, aki hisz a Megváltóban. Ez a Szentlélek korszaka, a megváltott embernek Isten a szívébe írja az ő törvényét, fiává fogadja, és belülről vezeti. Nem a törvény, hanem a kegyelem uralkodik.
Üdvözlettel, Bartus László
Tisztelt Ibag !19,21
*
A válaszom IGEN.
*
Egyébként én úgy képzelem el, hogy Isten a Biblia, Mózes öt könyvétől kezdve, az evangéliumok és más szent iratok szerzőinek “tollbamondhatta” ezt az egészet, mely leírásokat akárki fiának nem lett volna szabad megszűrni [azaz cenzúrázni] válogatni azokban, de különösen nem bármit is hozzáírn. Még egy önjelölt testületnek, avagy zsinatnak sem…
*
Üdv: KB
Helysebítés:”hozzáírn” helyelyett hozzáírni.
Valóban mintha lassan elkanyarodnánk a lényegtől amelyről Bartus ír. Csak remélni tudom, hogy nem az én első hozzászólásommal indítottam el, de végül is mivel Bartus a Bibliára hivatkozik és a Bibliával indul a hamis tanok ellen, így óhatatlanul is mélyre nyúl az emberek érzéseibe és gondolataiba. A reakciók érthetőek.
.
A cikket olvasva nálam különválik Isten, a vallás és hit, és az oktatás. A cikkben inkább egybefoglaltatnak és egymásra épülnek a gondolatok.
———-
Istent illetőleg véleményem szerint Istent mindenki a maga egyéni módján érzékeli és a legjobb ha ő maga választja ki milyen oktatást vagy utat keres a megismerés útján. Szerintem sem szabad senkit rákényszeríteni egy adott oktatásra, főleg ha az nem is hiteles vagy torzult, vagy egyéni és politikai érdekeket szolgál.
———-
Vallás, hát vallásban tájékozatlan vagyok de mint tudatlan is azért a katolikusokat nekem nem kell bemutatni, kerülöm őket ahol lehet. Keresheti bárki a vallásos utat Istenhez, ha a valláson keresztül akarja megérteni és eljutni hozzá.
Nekem a Biblia használhatatlan volt, mert senki nem volt aki (én kisgyermekként) elmagyarázta volna, de annyi eszem már akkor is volt, hogy láttam mennyi a félremagyarázás és inkább maradtam tudatlan mint becsapott.
De sok más is van. Csodálatosan elmagyaráz mindent pl. a Bhagavad Gita, vagy Buddha eredeti tanításai, bár az ebből kinőtt vallást a buddhizmust a jainizmussal együtt sokan inkább eretnek vallásnak tekintik, de ugyancsak sokat tanít a yoga vagy Panjali szutrái. Maximálisan egyetértek Bartussal, hogy a Biblia, illetve bármilyen szent könyv nem arra való, hogy azt hamisan használva azzal megmérgezzenek népeket.
———-
Az oktatás. Hát nem tudom milyen oktatás van Magyarországon, ezt a szót nem is szabadna használni. Magyarországon intézményesített butítás van. Igazat ír Bartus, ha már nem elégszenek meg a szakmai oktatás elszabotálásával és a hittan, a vallás erejéből fegyvert kovácsolva gyerekek lelkét kezdik módosítani, az szörnyű. Az bűntény.
.
Most a régi kérdés, mit lehet tenni ez ellen?? Szembeszállni ezzel a Biblia, az igaz hit és hűséges oktatás erejével, elmenekülni, forradalmat kirobbantani elsöpörni a bűnözőket?
Mi lehet az amire ez az erejét és önértékelését vesztett már csak makacskodni és behódolni képes megbetegített szerencsétlen önpusztító nép még hajlandó?? Nem tudom, tényleg nem tudom.
Értékelem amit Bartus csinál, ahogy harcol, most azon gondolkozom mit tudnék én tenni, hogy ebben segítsem. Valóban Magyarországot tökéletesen megmérgezik. Számomra ez nem csak magyar kérdés hanem általános. A mérgezés az mérgezés akárhol történik.
helyesbítés Panjali = Patanjali . A spell checker átvette az irányítás, elnézést.
http://www.hir24.hu/kulfold/2013/12/30/ismet-apa-lesz-tokes-laszlo/?toplist
-
Most akkor hol az nagyon mély vallás és az erkölcs?!
http://nepszava.hu/cikk/1006782-tiz-eve-nem-lep-fel-az-egyhaz-hegedus-ellen
-
Mert Isten mindent megbocsát…..
*
Azt hiszem, abban megegyezhetünk, hogy minden vita akkor korrekt, ha lovagias is, vagyis a másik állításait mindkét (vagy annál több) fél a szó szoros értelmében komolyan akarja venni. Arra törekszik, hogy megértse a partnerének az állításon belüli érv-rendszerét. Márpedig állítani csak olyat lehet, sormelynek példáit nem csupán a saját szubjektív tükrömön keresztül vetítem ki a partneremre, hanem tételes (nem sorszámok, avagy paragrafusok formájában) példákkal, ha kell példák részletes ismertetésével érvelek… Nem érvelhetek például azzal, hogy márpedig Isten arculata egy szakállas férfiéval hasonlatos, – csak azért mert én úgy képzelem el, így hiszek benne, amikor rá gondolok. Különösen azért nem, mertez esetben nem is elegendő az az információ melyet a Biblia ez ügyben nyújt, hogy úgymond “a saját képére teremtette”, hisz lehetne az akár gyermek, vagy női arc is…
Ez tehát az . é r t e l m e z é s . problematikája, amelyet nyugodtan nevezhetünk . h i t nek . is.
Amennyiben azonban az előhozott érvekből mi magunk – a vitázó felek – kiszűrjük a szubjektív, azaz hitből, vagyis az egyéni . k é p z e t e k b ő l . fakadó érv elemeket, akkor nyerünk olyan és valóban tiszta bizonyítékokat, amelyek nem az értelmezések harcmezején, hanem az objektivitás mérlegén mérhetők össze. Ilyen, egy vita lovagias alapjául szolgáló példákat márpedig csak leírt, illetve rögzített anyagból kiemelve meríthetünk, de semmiképp egyéni interpretációnkból. Ez pedig jelen eszmecsrénk szempontjából a teljes Biblia, amelyet bárki – még egy ateista is – felhasználhat érvei védelmében és példa gyanánt, csupán annak rendszerét elemezve…
*
Az már egy másik lapra tartozik, hogy a rendelkezésre álló magyar nyelvű, e viták során a Biblia-fordítások még külön értelmezési és néha amásik félben kétkedést kiváltó eredményt, sőt nehézségeket szülnek, hisz a fordítók maguk is hús-vér emberek lévén, függenek (függtek) elsősorban a Vallásukból – tehát nem csupán szubjektív hitükből – adódó elkötelezettségektől és annak szokásjogától is… Ráadásul mindannyian más-más korban éltek, amikor a magyar nyelv is más cipőben járt, mint a kor-szerű, azaz. a . m a i . nyelvezetben tolmácsolt szentírás szó és nyelvtani megjelenése. E kérdésben a gyakorlat azt bizonyítja, hogy a Károli Gáspár féle fordítást tekintik sokan hitelesnek, hisz az négyáz évvel közelebb esik a “történtekhez”, mint egy kortárs fordítás. E szemlélettel, vagy érzéssel összefüggésben játszik szerepet a fordítás régies, a r c h a i k u s . jellege is, amely e misztikumokban is bővelkedő témát sokak számára talán még hihetőbbé teszi. Azért kíváncsi lennék, hogy eme igényes olvsóknak, a mai “világi” tananyagot, mondjuk Károli magyarságával tanítanák, vagy kérnék azt tőlük számon, vagy ’stenments, holnaptól fogava az AN hasábjain is ezen a nyelven jelennének meg a cikkek…?
*
Bevallom magam a Magyarországi Egyházak Ökumenikus Tanácsának Ó és Újszövetségi Bibliafordító Szakbizottsága fordítás, Református Egyház kiadását forgatom [miközben több más forditásokkal is rendelkezem], amelynek olyan tagjai voltak többek közt, mint Lőrincze Lajos, vagy Grétsi László is. Ebben lapozgatva azonnal megértek minden mondatot és e fordíásba ráadásul nincs lehetőség bármilyen, a Biblia szerzői szándékátol is idegen, szubjektív eszmeiséget és értelmezést bele magyarázni, vagy becsempészni.
*
Mindíg nagy örömmel olvasom Bartus Lászlónak a hittel, a vallás(okk)al kapcsolatos írásait. Nagyon köszönöm, hogy olvashatom õket, hogy megosztja gondolatait. Ezek nagyon sok esetben fogalmaznak meg oly dolgokat, melyekre jómagam képtelen lennék. Lényeges pontjai a legvilágosabb értelmezését adják számomra annak, amit Magyarország társadalmáról elengedhetetlennek látszik tudni ahhoz, hogy az ország valaha is kikerülhessen abból az örvénybõl, mely szerintem is csak vesztét jelentheti. Ha magam már nem is járulhatok tevékenyen hozzá, hogy Magyarország társadalma hétköznapjaiban is elõrébb jusson, igyekszem továbbra is követni az ottani eseményeket, s családi, vagy ismerõsök körében beszélgetéseimben érvelni mindamellett, amit Bartus László cikkei is vallanak. (Már rég nem M.o.-on élek, gyermekeim pedig csak az apanyelv által kötõdnek – még? – M.o.-hoz, de az ottani hittan számukra is érthetetlenül idegen, s visszataszító volt, amikor találkoztak vele.)
Fogadja hálás köszönetemet Bartus Úr.
@shadok
igazad van, ne vitázzunk szilveszterkor. Annyit azonban hadd jegyezzek meg, hogy a Jel. könyve egy totál szimbolikus leírása (ld. a sok 7-es és 12-es, 12×12-es számot, a sok jelképet: sárkány, asszony, fenevadak, stb.) az i.sz. 70 előtti 3 és fél évnek (ld. Josephus Flaviusnál Néró rémtetteit).
.
Néhány gondolat mégis kikívánkozik belőlem:
Az “új ég, új föld” is egy szimbólum: az új égi parancsolatokat és az új földi rendtartást jelenti (= új szövetség), nem egy új bolygó létrehozását. Ha szó szerint kellene venni, akkor az ÓSz-ben már többször el kellett volna pusztulnia a kozmosznak (ld. pl. Tírusz ítélete Ézs. 24:1,3,23; vagy Babilon ítélete i.e. VI. sz-ban Ézs.13:13 — egyik esetben sem volt kataklizma).
Az Úr ítélete egy régi világrend megszűnését jelenti és egy új keletkezését. Ézsaiásnál is ezt láthatjuk, hogy az ég és föld jelképezi a szövetséget és a papságot (51:16; 66:21-22)
Pontosan egy ilyen szövetségváltás következett be i.sz. 70-ben, vagyis prófétai nyelvhasználattal új ég és új föld keletkezett (Ézs. 65:17).
.
@BL
Az ÚSz-ben nincs többé különbség zsidó és nem zsidó között: mindenkit magához fogad Isten az Ő Fián keresztül. Erről szól a R 11 is, vagyis, hogy Isten nem vetette el a zsidóságot, visszafogadja Fián keresztül (“visszaoltja”), annak ellenére, amit a vezetőik, főpapjaik, elöljáróik uszítására Ővele műveltek.
Nincs különutas üdvözülés.
A “pogányok teljessége” a 40 éves (= az a nemzedék) időszakra vonatkozott 30-tól 70-ig, amikoris mindenkihez eljutott az evangélium (R 1:8; 10:17; 16:26; Tit 2:11; Kol 1:23, stb.) — tehát maga a Biblia cáfolja, hogy a Mt 24:14-ben leírt világevangelizáció csak a jövőben teljesednie be.
.
Ja, és a földön sem lesz soha látható mennyei királyság, sem 1000 évig, sem egy pillanatig, mert Jézus nem hazudott, amikor azt mondta, hogy “az én királyságom nem e világból való”, vagy hogy “az Isten királysága nem szemmel láthatólag jön el”, vagy hogy “ha valaki ezt mondja akkor nektek: Íme, itt a Krisztus, vagy amott; ne higgyétek”.
A Jel 20:4 nem földi királyságról beszél, hanem Krisztussal való együtturalkodásról “ezernyi” (khilioi) évekig a MENNYBEN.
.
Bocsánat, hogy a futurista nézetet egy kicsit megpiszkáltam, de több sebből vérzik a tanrendszere.
.
Békés Új Esztendőt mindenkinek,
Sándor
Mint a cikk szerzőjének és mint e lap kiadójának van némi felelősségem, hogy hamis tanokat itt ne terjesszünk. Azért nem kívánom sorról sorra cáfolni Rod Nash olvasótársunk fejtegetéseit, mert kívülállók úgysem értenek egy szót sem belőle, aki ért a Bibliához, az úgyis tudja, milyen tévtanítások ezek. Ezért az én felelősségem csupán annyi, hogy jelezzem, minden tiszteletem és nagyrabecsülésem mellett, hogy Rod Nash barátunk állításai hamisak, semmi közük az igazsághoz. De nem hiszem, hogy itt ilyen jellegű teológiai vitákat kellene folytatni (ezzel nem akarok senkit lebeszélni arról, hogy ezeket a tévtanokat tételesen cáfolja). Az én cikkem a hamis egyház és az állam összefonódásáról, annak lélekölő voltáról, valamint a hitoktatás emberpusztító voltáról szól. Ha a katolicizmus nem akarna egy embertelen ideológiát kényszeríteni az állam erejével minden polgárra, nem hozna létre szörnyállamokat, saját szervezetén belül olyan ostobaságokat tanít, amilyet akar, azzal nem foglalkoznék. A teológiai viták az egyházak belügyei, ezeket nem is szívesen látom itt. Ránk annyi tartozik, hogy megerőszakolják az államot, és az államon keresztül a polgárokat. Mi ez ellen tiltakozunk, és ezért foglalkozunk ezzel a témával, ennek is azzal a részével, amely ideológiát ad az állam elfoglalásához. Ez bűnözés, és nem egyházi tevékenység. Mi ez ellen emelünk szót, a teológiai vitákat meghagyjuk az egyházaknak és a teológusoknak.
Üdvözlettel, Bartus László
rendben.
Meddig tűri a világ ezt a mocskos náci rohadék bandát?
http://hvg.hu/itthon/20131231_nemet_megszallas_emlekmu_szabadsag_ter
Kedves Rod Nash,
köszönöm a megértését, nem tudom, honnan veszi ezeket az állításait, de kérem, ezeket itt ne terjessze, mert egyrészt ellentmond az Írásoknak, másrészt nem szeretnénk itt felekezeti rögeszmék megvitatásával foglalkozni. Mint jeleztem, itt csak azért, és csak olyan mértékben kerülnek szóba teológiai kérdések, amennyiben azoknak társadalompolitikai következményei vannak, és érintik az egyházon kívüli civil világot. Az egyéb teológiai kérdések eldöntése az egyházak és felekezetek belső ügye, ide nem tartoznak. Kénytelen vagyok megjegyezni, hogy az újszövetségben is megmarad a különbség zsidők és nem zsidók között. Az, hogy mindnyájan egyek Krisztusban, az üdvösségre vonatkozik, annak módjára és tartalmára. Ugyanott, ahol azt olvashatja, hogy nincs zsidó, sem görög (pogány) Krisztusban, azt is olvashatja, hogy nincs férfi és nincs nő. Ez azt jelentené, hogy többé nincs különbség férfiak és nők között, ha Krisztusban vannak? Nem. Csupán azt, hogy az üdvösség szempontjából nincs különbség. De a megtérő zsidó a megtérése után megtért zsidó lesz, a megtérő pogány pedig megtért pogány. Amiről Ön beszél, hogy az “én országom nem evilágból való”, egészen mást jelent, és nem az 1000 éves földi birodalom cáfolata. De nagyon kérem, hogy mellőzzük itt az ilyen teológiai vitákat, ez nem hitéleti, hanem közéleti újság, és ehhez tartani szeretnénk magunkat. Itt csak azért van szó egyházi és teológiai kérdésekről, és csupán olyan mértékben, amennyiben az egyház és az állam összefonódása, a vallási ideológiai állam közügy, és mindenki szabadságát sérti.
Köszönöm a megértését. BL
admin
2013. december 31. kedd
17:15
++++++++++++++++++++++
Mint nem hívő, egyetértek veled.
” Ez bűnözés, és nem egyházi tevékenység.”