Az online kiadás nyári szünete miatt az Amerikai Népszava csupán szűkszavú közleményben búcsúzik Horn Gyulától, a politikustól, az államférfitól, az embertől, a Magyar Köztársaság volt miniszterelnökétől.
Horn Gyula a vasfüggöny lebontásában és Németország egyesítésében játszott szerepével pozitív szereplőként beírta magát a világtörténelembe. Elévülhetetlen érdemeket szerzett a békés rendszerváltás lebonyolításában. Horn Gyula egy diktatúrában kezdte a politikai pályafutását, de ebben egy idealisztikus eszme szolgálata vezérelte. Az osztályok nélküli és kizsákmányolástól mentes társadalom ideája, a prolik, a munkások és a kisemberek iránt érzett szolidaritása és együttérzése vezette, nem pedig személyes hatalmi vágya és a meggazdagodás lehetősége vonzotta. Amikor ez az eszme összeomlott, képes volt arra, hogy egy demokratikus ország miniszterelnöke legyen, aki Orbán Viktor kétharmadánál nagyobb parlamenti többség birtokában is tiszteletben tartotta a demokratikus Alkotmányt, a jogállamot, a demokrácia intézményeit, és egyetlen pillanatig sem volt kétséges, hogy demokratikus választásokon leváltható.
Horn Gyula politikus volt és az is maradt, nem lett belőle maffiafőnök, nem rabolt magának és a családjának milliárdokat, nem épített személyi kultuszt, hűbéresi rendszert és diktatúrát. Horn Gyula 1956-ban azért állt a rendteremtők közé, mert a forradalom egyes irányzatai nem 1956 demokratikus szellemében tevékenykedtek, hanem koncoltak, gyilkoltak, antiszemita és nyilas eszmék feltámasztásának lehetőségét látták a forradalom zavaros időszakában. Demokraták és fasiszták keveredtek 1956 neve alatt, és hol csak demokratákat, hol csak fasisztákat voltak hajlandóak látni, és csak kevesen ismerték el, hogy mindkét irányzat jelen volt. Saját felfogásukról maguk a fasiszták és nyilasok számoltak be az 1956-os forradalmat értékelő “A forradalom igaz története” című könyvükben. Horn meggyőződése szerint ezek ellen harcolt. Nem véletlen, hogy a fasiszták egyik képviselője a Fidesz parlamenti képviselőcsoportjának tagja lett, nyilas gárdistákat avat, és még évtizedekkel később is Horn Gyula halálát kívánta.
Horn Gyula egy nehéz korszakban állt helyt, vezette át az állampártot egy demokratikus rendszerbe. Nem tudott saját korlátain ő sem túllépni, de a rendszerváltás utáni magyar politikai elitből magasan kiemelkedett annak ellenére, hogy magát soha nem első számú vezetőnek tartotta, s csak szükségből vált azzá. Horn Gyula a mai Magyarország vezetőihez és politikai elitjéhez képest fajsúlyos történelmi személyiség, széleslátókörű ember, államférfi, akinek csillaga olyan magasan ragyog az égen a mostaniakhoz képest, hogy azt ők még csak nem is látják. Pedig Horn Gyula nem volt egy fenomén, de volt benne elemi tisztesség, jó érzék, alázat és a nemzete iránti felelősség. Ennyi elég volt ahhoz, hogy a történelemkönyvek oldalára kerüljön. Azok az ellenfelei pedig, akik most gyalázzák, élükön az általuk istenített Orbán Viktorral, a történelem szemétdombján fogják végezni, mint az ország elárulói, kirablói és bűnözői. Ha szerencséjük van, nem akasztják fel őket, de a magyar hagyományokat figyelembe véve, ebben nem lehetnek biztosak.
A magyar történelmi hamistudat képtelen a rendszerváltást is helyesen értelmezni. A kommunizmust nem Orbán Viktor döntötte meg a Hősök terén, és nem ő parancsolta ki a szovjet csapatokat, hanem azok a Horn Gyulák, akik a hatalom birtokában képesek voltak egy diktatúrát lebontani és demokráciává szelidíteni. Horn Gyula és társai nélkül Orbán azt mondhatott volna a Hősök terén, amit akar, abból nem lett volna semmi. A Hornék által kialakított politikai helyzetben pozőrködés volt a beszéde, és a Horn Gyuláék által létrehozott helyzetért ő aratta le a dicsőséget. Már ez is csalás volt. De a fonák szív indulatai és motívumai felismerhetők Orbán későbbi politikai pályfutásából: Orbán demokráciából csinált diktatúrát, ellenkezőjét tette, mint a lekommunistázott és lepufajkásozott Horn Gyula. Jellemző, hogy amíg a magyarok nagy része a hagyományainak megfelelően nem becsüli Horn Gyulát, a New York Times vezető helyen emlékezett meg róla és méltatta kiváló érdemeit.
Az Amerikai Népszava Szerkesztősége és Olvasói nevében búcsúzunk Horn Gyulától, meghajolunk az államférfi és a demokrata előtt. Köszönetünket fejezzük ki azért, amit a rendszerváltásért, a demokratikus fordulatért, a szovjet csapatok távozásáért, Magyarország függetlenségéért, euroatlanti csatlakozásáért, Magyarországnak a nyugati világhoz való kapcsolásáért tett. Együttérzésünket fejezzük ki az elhunyt családjával, barátaival és egykori munkatársaival.
Nyugodjék békében!
Amerikai Népszava Szerkesztősége









Barry1
2013. június 23. vasárnap
16:06
Erre egy nyílt levél elegendő és kellően hatásos lett volna, felesleges ovival szóba elegyedni. :(((((
Barry1
Tényleg nem fogadod el, hogy más is végiggondolja a lehetőségek tárházát.
Mondod a magadét. Nem és nem és nem és nem és nem és nem……
A család kérhet zárt temetés nyilván, ahova azt hív meg akit akar.
Hogy megtilthatja-e az állami búcsúztatást, nem tudom, mert nem értek hozzá, csak sejtéseim vannak.
Nemrégen javasoltam valakinek, “hogy ha ha a vita túlhevül csak annyit írj, hogy amit írok és gondolok, értünk teszem nem ellenünk.”
Üdv Szenzor
Szenzor
Kötelező állami búcsúztatás?????Hagyjuk, tényleg nem ér annyit….
( Egyébként nem csak mondom a magamét ,hanem ,lehet ,hogy nem jól ,de érvelek is!!) Üdv. Barry1
Barry1
A remény hal meg utoljára, bár érdekes a kis csapat.
http://www.sonline.hu/somogy/kozelet/nem-szuzlanynak-valo-videk-x-et-kapott-b-es-m-szarszon-503591
gets
Persze ,az is egy megoldás lett volna. A legfelháboritóbb ,hogy a jobboldalról eddig ketten pofátlankodtak bele:
1. a hóbagoly ( temetkezési vállalkozóként) ,aki szerint a baloldal soha többé nem kerülhet hatalomra.
2. A bajuszos bunkó , (hivatalos “méltatóként”)aki szerint a baloldal nem is lehetne a parlamentben.
Megáll az ész. És az MSZP ( Mesterházy) KUSSOL!!!!!!!
sedona
2013. június 22. szombat
22:44
A legmesszebb menőkig egyet értek!
.
Micsoda pitiáner senkik! Nem volt az MSZP-nek annyi pénze, hogy saját halottjának tekintve, eltemettesse Horn Gyulát?
Egy olyan párt vezetőjével, egy olyan emberrel tárgyal, aki a soraikban megtűri azt az embert, akit ( Horn Gyulát ) védtelenségében és most halálában is csak gyalázni tud?
Az MSZP – ha nem mást – legalább annyit, nem ismert fel, hogy sok elpártolt szavazóját, Horn Gyula emléke kapcsán, közös együtt töltött küzdelmük kapcsán, az ország stabilitásának megteremtése kapcsán, újra egységes erővé
kovácsolhatja?
” CSAK ” ennyire pitiánerek,” CSAK ” ennyire alkalmatlanok, csak ennyire lelketlenek!
.
A Horn család helyében, mindenki lába alól kihúznám a talajt.
A család helyében senkinek sem hagynám, hogy a temetésbe beleszóljon, – ez minden család legbensőbb ügye – és ez ellen senki sem szólhat semmit.
Amennyiben igen, akkor minden amit az előzőekben leírtam önmagát bizonyítja.
Kedves Gyöngyi Péter
Na végre ,ismét 100% -ban egyetértünk.
Olvasd el légyszives a 16:06-ot , kiváncsi vagyok a véleményedre. Üdv. Barry1
A New York Times vezető helyen emlékezett meg Horny Gyuláról és elismeréssel méltetta tetteit.Hasonló szép gesztus volt az Amerikei Népszava Szerkesztősége részéről is,amikor köszönetét fejezte ki Horn Gyulának.Ilyen szépen tud müködni a demokratikusan gondolkodó ember.Sajnos Magyarországon,csak tessék-lássék modon vették ésszre,hogy meghalt az az ember,aki sokat tett Magyarországért és annak jó hire érdekében.Nálunk még igy müködik a demokratikus eszme.
,
Gedeon 2013. június 22. szombat 22:41
Kedves Gedeon!
Bocsi, bocsi, nem Rólad van szó. Elírtam a nevet, helyesen: Egon
Más: Most hallom, hogy Szárszón a Heti Válaszos Stump és a Havas Henrik kedvesebb vendég, mint a Gyurcsány. Na most, ha több százezer DK-s szavazata fog hiányozni a győzelemhez, akkor megint Ő lesz a hibás? Megérdemli ez az ország a saját vezérét. Pláne ha Stumpoknak, meg Havasoknak kell meghatározni, hogyan és merre.
Elnézést, de nem akarok evvel kegyeletet sérteni, de nagyon felbosszantottak.
#
Balogh de nem balga
2013. június 23. vasárnap
17:31 Tehát a Rónai Egon nevű műsorvezetőre gondoltál?
Kedves Barry1
“Ez az igazán kétségbeejtő.Mesterházy,mikor ez ügyben találkozott orbánnal ,miért nem adott át egy irásbeli nyilatkozatot, hogy amig Wittner tagja a fidesz frakciónak ,addig ez ügyben nincs miről beszélni. Pont: Szó nélkül sarkon fordulni, és kijönni”
POntosan ugyanezeket a megfogalmazásokat akartam írni én is, ezt kellett volna tennie az Mszp elnökének, de totálisan elcseszte az egészet!
Mindegy ezen már kár búslakodni , hiába minden !
A részemről az Mszp most írta alá , hogy ne szavazzak rájuk :((((((((((((((((
Barry1: Abszolút egyetértek. Csak azért hallgatok itt nagyokat, mert én nem vagyok emeszpétag, akkor meg mit szólok bele… De Horn nem csak az emeszpé elnöke volt, hanem Magyarország miniszterelnöke. Hogy ki adja meg neki a végtisztességet, az pedig kizárólag a legközelebbi hozzátartozókon múlik. Ha ők úgy döntöttek, hogy a Párt, akkor hogy jön ide a zorbán? Ha úgy döntöttek, hogy legyen állami végtisztesség, akkor hogy jön ide a meseházi? Na ezt nem értem!
#
Igen Gedeon.
Mesterhazy az MSZP-vel teljesen leirta magat, mert nem sajat halotjanak tekinti Horn Gyulat, part es a csalad Magyarorszag lenagyob politikusat, MSZP politikusat nem hajlandoak sajat halotjuknak tekinteni, ha csalad temetne akkor is eljönnenek demokratikus orszagok allami kepviselöi. Rendörsegnek kutya kötelessege lenne biztositani, külföldi politikusok vedelmet
allami szerveknek kötelessegük biztositani, ha nem az lenne az utolso szeg
a fasiszta kormany koporsojaba. Horthy ujratemetöje szervezi a temetest, talan a zaszlos banya mondja a beszedet, magyar garda pedig biztositja a helyszint.
MSZP es a demokracia kepviselöi keritesen kivülröl nezhetik a temetest. Ebben orszagban minden demokratikus politikusnak elment az esze? Fasiszta rezsim sajat fenyezesere kisajatitsa Horn Gyula temeteset, Orban olyan politikusokal mutatkozhat a Hir Tv-ben vilagsajtoban, mediaban akik maskülömben nem fognanak kezet vele. Aljas politikai szandekkal csinaljak, hogy felrevezetö kepet mutasanak a vilagnak.
MSZP kezeben Horn Gyula temezese atombomba lehetett vollna, diktalo pozicioba kerülhetett volna a fasiszta maffiozo kormannyal szemben.
Jó ez az írás.
.
Szeretek ide járni.
.
(Sokat elmond Magyarországról, hogy az egyetlen olvasásra méltó, magyar nyelvű médium egy másik országban üzemel.)
Barry 1!
Tisztelem a kitartásodat! 1000 kifogás lehetne ellene annak, amit mondasz, de NE LEGYEN EGY SEM !
Veled vagyok !
.
.
Mesterházy úgy nyilatkozott, hogy Horn – úgymond – reálpolitikus volt, aki…
.
Ostobaság sőt, nevetséges sablon szöveg, amit menedzserképző gyorstalpalókon tanítanak…
.
Horn nem egyszerűen reálpolitikus volt, aki csak az események sodra és kényszere alatt cselekedett. Egy bölcs ember, akit elsősorban nem a kényszerek és az adott helyzetek hajtottak, mint a mai miniszterelnök utódját, hanem elvei voltak, amelyeket ha csak tehette realizált (!), és nem fordítva… Tudásban és elvekben szilárd egyéniség volt, egy igazi pártelnök alkat, szintén nem úgy, mint pártelnök utódja…
.
Csak ezzel a szellemmel felruházva lehetett képes arra, hogy szocialista kormánya 2/3-os többségével egy csöppet sem élt vissza, hogy a demokrácia alapvető szabályait a legmesszebmenőkig tiszteletben tartotta. Ez volt számára, a legtermészetesebb politikai magatartás és az általa megteremtett demokratikus környezet.
.
“2013.06.21. 14:00
“Boross Péter összehívta a Horn Gyula temetését koordináló bizottságot
Boross Péter volt kormányfő, a Nemzeti Emlékhely- és Kegyeleti Bizottság elnöke összehívta hétfőre a Horn Gyula egykori miniszterelnök temetését koordináló ad hoc bizottságot – tájékoztatta közleményében Radnainé Fogarasi Katalin, a Nemzeti Örökség Intézetének elnöke pénteken az MTI-t. ” Annak idején belügyminiszerként Vitéz Nagybányai Horthy Miklós újratemetésének biztonságáért felelt, most pedig Horn Gyula temetését szervezi! A család és az MSZP belegyezésével!
Barry1
2013. június 22. szombat
21:56
+++++++++++++++
Hoppá
Vanek úr nagyon pontosan és precizen fogalmazta meg azt amit itt egész nap súlykolok ,csak nem fogalmaztam meg ilyen pontosan az egésznek a lényegét.
” Az MSZP kezében Horn temetése atombomba lehetett volna”
Ez találóbb mint amit én irtam,hogy Horn utoljára még segitett Mesterházynak ,de ez a kis kaliberű ember ezt nem képes felfogni.
borossnak meg adnék egy mokkás kanalat .és ássa ki a sirt ,ha már annyira
részt akar venni.
Boross Péter temetését majd az MSZP fogja szervezni?
A 94-es választási kampány különösen mocskos volt. Horn Gyulát pufajkásozták, elhordták mindennek a jobboldalról, Orbán is benne volt rendesen. Akkor méglétezett baloldal, megmutatták. Elfelejtette volna a család? Mesterházy pubi akkor még nem politizált? Nézzen utána a dolgoknak. Meggyalázták Kádár sírját, Károlyi Mihály emlékét, most Horn Gyulán a sor. Amihez hozzáérnek bemocskolódik.
Sajnálom Horn Gyulát aki cselekedeteivel bizonyította az igazi jelző nélküli
demokrácia megvalósulására irányuló szándékát a nehéz idők ellenére.
Azt hiszem ‘56-al kapcsolatban a fiatalabb generációnak van tennivalója,
melyet az összefoglaló Így említ:
“Demokraták és fasiszták keveredtek 1956 neve alatt, és hol csak demokratákat, hol csak fasisztákat voltak hajlandóak látni, és csak kevesen ismerték el, hogy mindkét irányzat jelen volt. Saját felfogásukról maguk a fasiszták és nyilasok számoltak be az 1956-os forradalmat értékelő “A forradalom igaz története” című könyvükben.”
Nehéz idők voltak! Ismét megjelentek Francia Kiss Mihály és barátai, ami a
kezdeti forradalmi fellángolásra igen csak rányomta bélyegét. Ma már
láthatjuk ki mennyire áll a valódi jelzők nélküli demokrácia mellett.
A TÉNYEK ÖNMAGUKBAN IS BESZÉLNEK!
.
Nem volt könnyű abban az időben dönteni. Ki, hová, merre, meddig?
Horn Gyula akkor is és az azt követő időszakban alapvetően helyes
irányban döntött. Megválasztása után azonnal törekedett valamiféle
nemzeti minimumban való kiegyezésre. Hamarosan rá kellet jönni, hogy
erre semmi remény nincs. Ennek a jelen helyzet is bizonyítéka.
.
AZ IGAZI ÁLLAMFÉRFI EMLÉKÉT TISZTELETTEL MEGŐRIZZÜK!
Az a szegénységi bizonyítvány amit Mesterházy naponta bemutat, az előrevetíti az mszp rohamos szellemi leépülését. Mit gondol ez a szerencsétlen?A megfelelési kényszerével majd embereket állít maga mellé? Kiábrándító!
Ahogy 3 éve a labdákat hagyták elszállni, úgy tesznek most a temetés tényével is.Orbánhoz ment megbeszélni? Kért e engedélyt vajon a belépésre? A marhája!
A legjobban az mutatja a különbséget Horn Gyula és a csuti bolond között,hogyan gazdálkodtak a 2/3-al (orbánnak 68 % -a van, Hornnak 72%volt)
Egyetlen egyszer( önkormányzati törvény )élt vele. különben észre se lehetett venni a Horn féle 2/3 -ot! No comment!!
Nincs mit csodálkozni. Készül a Fidesz-kdnp-MSZP-e2014 koalíció.
Van egy kifejezés, hogy … a saját halottjának tekinti. pl. az MSZP, így ők rendezik a temetést. Nem így kellett volna?
“Wittner Mária maradt képviselő, maradt Fidesz-képviselő. Maradt. Fellélegezhet, és talán kicsit megnyugodhat. Az, aki már akkor sem tudott védekezni, már felülről nézheti a kicsinyes vergődéseket. Miközben már életében, aktív politizálásának utolsó évtizedeiben elérte azt a politikusi magasságot, melybe sok politikus csak görcsösen kapaszkodni szeretne. ”
http://gepnarancs.hu/2013/06/horn-gyula-halalara/
bubu64
2013. június 23. vasárnap
22:15
+++++++++++++++++++++++++++++++++
Nagyszerű komment!
A kérdésem lenne hozzád:
Hogyan tovább?
Nagyon szomorú vagyok , ahogy a fejlemények és dolgok alakulnak!
Még az életkedvem is elment , mert ilyenkor sincs az Mszp a helyzet magaslatán!
Már teljesen tanácstalan lettem aki vesztett már el csatát az életében (és vagyunk így egy páran), …… Be kell dobni a törölközőt , reményt vesztett lettem :(((((((((((
El akartam menni a temetésre, de fasisztákkal és nácikkal nem akarok együtt mutatkozni. A fene egye meg. Most mit csináljak?
bubu64
Hát most mondtad ! Én is áldom az eszemet ,hogy nem mentem el a
Rogán Show -ra!!!!! Ezekkel soha!
Kedves Sedona!
Minden jel erre mutat. Régen úgy gondoltam, hogy Jobbik-Fidesz koalíció lesz. Végülis a Fidesz megvalósította a Jobbik programjából azt, ami nekik jó, a többi az EU felé kellemetlen. Nem határolódnak el tőlük, hátha néhány szavazót onnan leakaszthatnak. Most már nem tudom mi lesz.. Az MSZP-E2014 sajnálkozása a 2006-os események miatt, a kettős állampolgárság szavazás miatti bocsánatkérés, nem tudom már melyik, Bajnai vagy Mesterházy a Fidesszel közösen akarta a problémákat megoldani. Mi a bánat ez a stílus? Eddig mindig voltam választani. Akkor is, ha kétségeim voltak, de most?
Van egy ötletem. Nem tudom mi sülne ki belőle. Mi lenne, ha a temetés napján a Köztársaság téren megemlékezést tartanának( vagy a volt pártházban ravataloznák fel. A köztársaságét és Horn Gyuláét. Ha a Mező Imre úti(szándékos volt) temetőbe temetnék, közel van.:) Akkor még én is elmennék és kint megvárnám a temetés végét.
Kedves bubu64
Érdekes ország ez , ahol élünk, lassan már nem is tudom kiismerni magam, olyan ez mint egy labirintus, hol eltéved az ember, hol előkerül a rengetegből!
Mindenkinek jó de mégis szenvedünk!
Felmerülnek ilyen – olyan problémák és egyből megoldódik úgy , hogy utána még borzalmasabb mint előtte!
Komolyan mondom, néha olyan furán érzem magam, hogy nem is tudom követni a fejleményeket !
Emlékszünk még a hóhelyzetre , amikor is nem bukott meg az égegyadta világon semmi” “a rendszer működött”, a mentés “szervezett volt és jól működött”. említette egy magas rangú emberke !
De ez már lecsengett , az árvízen is túlvagyunk , a földmutyin és a trafikmutyin is , fogalmam sincs, hogy mi lehetne tenni , annak ellenére sem, hogy az ok-okozati összefüggések már nem léteznek.
Szomorú és abszurd a magyarországi helyzet
Elolvastam az összes Horn-nekrológot (vagy majdnem az összest). Bartus Lászlóé kiemelkedik közülük (talán még TGM-et érdemes megemlíteni). Köszönöm, Laci!
Bubu64: Bokros pártját nézted már? A többi tagot nem ismerem, de a bajszos egyedül értelmesebb, mint a másik három ellenzéki együttvéve.
PuPu blogja Horn Gyuláról:
http://www.pupublogja.hu/2013/06/blog-post.html
“Nagy ember volt, nagy politikus, olyan, aki hiteles és jó válaszokat tudott adni kora kihívásaira, ezért aztán soha nem is fog bekerülni nemzetünk büszkeségei, Kossuth, Horthy, Nagy Imre sorába.
Az ő helye valahol a Széchenyi, Deák, Kádár sorban, háttérbe szorítva lesz, hiszen itt arra szokott büszke lenni az ország, aki rombadöntötte.”
OFF!!!
SOS!!!
Melyik cikkében foglalkozott Bartus L. a bojkottal?
bubu64
2013. június 23. vasárnap
22:32
Pedig el kell menni, és komolyan mondom,mindenki vigyen magával még sok embert.
Legyen ez a baloldal legnagyobb tisztelete, a mellett az ember mellett, akinek nem csak a szája járt, hanem kellő erő birtokában, képes volt stabilizálni az országot egy olyan kormány koalíció élén, amely széthúzás szempontjából, akkor sem volt különb, mint ma.
Hogy nem érdemelt meg annyit az MSZP részéről, hogy saját halottjának tekintve, maga szervezze a temetést, azért ne magunkat és az ő emlékét büntessük, hanem azon gondolkodjunk el kire adjuk ezek után a voksunk.
Pontosítok.
Az akkor sem volt különb, mint ma, az természetesen a jelen ellenzékére vonatkozik.
Beszélgetés közben kérdezve, mivel jöttél ? “gyulabérlettel” hangzik a válasz, közben gondolkodnom kellett, mire leesett a tantusz. Máig neki köszönhetik az ingyenes utazás lehetőségét a nyugdíjasok. Most már nem felhőtlenül.
Nyugodjék békében, mindig tisztelője voltam egyenessége és becsületessége miatt.
Maeldron
Bokros OK. számomra. Az MDF politikáját kedveltem. KIfejezetten tetszett a normális Magyarország szlogenjük.Egy baj van, hogy kevesen vannak. Alapvetően baloldali vagyok, de ha látnék egy normális jobbközép pártot, akkor lehet, hogy rájuk szavaznék(ha nem lenne DK), az MSZP-re többet soha. A pártok gombamód szaporodnak. Múltkor olvastam, hogy Smuck Andor szociáldemokrata pártot alapít, közben a helyi témában nyilatkozott, hogy Bajnai elfogadhatatlan( jó igaza van), de talán nem kellene dörgölőzni állandóan a maffia kormányhoz.
Gyöngyi Péter
Igazad van. Elég hirtelen ember vagyok. Felkaptam a vizet, hogy ezek a pofátlan alakok rátelepednek mindenre. Nem Horn Gyulán kell a port elverni. Majd az MSZP-n.:)Abban is hiszek, hogy a sors kamatostól adja nekik vissza.
Mesterházy Attila azt nyilatkozta, hogy az MSZP saját halottjának tekinti Horn Gyulát.
Nem tudom, hogy ezt megteheti-e, hiszen Horn Gyula Magyarország miniszterelnöke volt, ehhez viszont a mai kormánynak is köze van.
Itt valamit a család tehetne – nehéz lenne nekik is elhatárolódni a kormánytól, de valószínűleg a külföldi vendégek miatt ezt nem is lehet megtenni.
Mittmer Mariska pedig most még bátrabban “fröccsöghet” – de bízzunk a sorsban, hogy van valahol egy iromány erről a gonosz, fröccsös némberről, mely majd időben bekerül a HVG.hu postaládájába.
A Bokros csomagból és a Bajnai megszorításból nem sokat éreztem meg.Még a 2008-as gazdasági válságból is csak annyit vettem észre, hogy az MNYP hozamom minusz volt, de úgy voltam vele, hogy kompenzálja majd a következő évek nyeresége. Felfogtam azt is, hogy túl sokat osztogattak a dolgozó népnek( nekem is) az ország teljesítő képességéhez mérten. De az, hogy most a dolgozóktól, a rokkantaktól és a nyugdíjasoktól vesznek el, közben a felső réteg gazdagodik, az durva. Ez a sok ostoba proli(mondhatom, mert én is az vagyok), beveszi a dumát, amit a Jobbik és a Fidesz nyom felháborít.
csakén
Ez nem elég?
http://asperjangyorgy.blog.hu/2011/10/28/wittner_mariska_erenyessegerol
Az utolsó hozzászólásom témája nem idevaló, hanem az orbáni zsarnokság cikkhez.
Horn valóban európai szintű politikus volt.De vajjon most mit gondol erről Pozsgay Imre,aki korábban magának privilegizálta a határ nyitást,magának tulajdonitotta a pártállami rendszer gyújtó kanóca szerepét??! Hallgat…és ez mindennél többet mond! Orbán tombol (lehet,hogy hamarosan utazni kényszerül egy kis regenerálódásra!),mert nem tud kitérni az állami temetés megrendezése ellen…A németek csak azért is a legmagasabb szinten fogják magukat képviselni,hacsak Merkel annál is jobban utálja Orbánt,hogy egy levegőt szivjon a mi kis napóleonunkkal!
Gyöngyi Péter
06:40
.
Véleményem szerint is el kell menni a temetésre. Ezzel a részvétellel bizonyízhatjuk Horn Gyula iránti tiszteletünket, megmutathatjuk a mostani rezsimmel szembeni mélységes megvetésünket.
Ez nem egy békamenet, hanem egy őszinte gyászoló tömeg lenne. Nagy nemzetközi figyelmet fog kapni az esemény, ránk figyelnek a világban.
A suttyó, álszent, farizeus, magamutogató minielnöknek és szektájának pedig egy nagy pofáncsapás, hogy óriási tömeget így is lehet ellenük szervezni.
Mert ez is egy TÜNTETÉS a rezsim és a diktátor ellen.
http://www.hirhatar.hu/hir/legyen-budapesten-horn-gyula-utca
.
“Levelet intéz Tarlós Istvánhoz a Demokratikus Koalíció – adta hírül az ellenzéki párt közleménye. Azt kérik a főpolgármestertől, hogy a Fővárosi Közgyűlés nevezzen el utcát a minap elhunyt Horn Gyuláról.”