Ronai and Ronai
AMERIKAI

Tüntetés a Bayer-bűnözés ellen 2013. január 13. vasárnap 17:26 Forrás: MTI

  • Hozzászólások(149)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Tüntetés a Bayer-bűnözés ellen
Budapest – A rasszizmus, a gyűlöletbeszéd és a kirekesztés ellen kezdődött demonstráció a Fidesz budapesti székháza előtt vasárnap délután a Demokratikus Koalíció (DK) szervezésében Bayer Zsolt cikke miatt.

A rendezvényen számos politikus és közéleti személy is megjelent, mások mellett Gyurcsány Ferenc, a Demokratikus Koalíció elnöke, Vadai Ágnes elnökségi tag, valamint Török Zsolt, Horváth Csaba, Teleki László szocialista politikusok.

A résztvevők közül többen táblát viseltek a nyakukban felirattal: “Én is cigány vagyok”. Mások uniós, magyar, roma, DK-s és Szolidaritás-zászlókat hoztak magukkal.

A demonstrációt a DK azért hirdette meg, hogy így tiltakozzanak Bayer Zsolt január 5-én, a Magyar Hírlapban megjelent cikke miatt. Bayer Zsolt írásában a szigethalmi bűncselekményre utalva úgy fogalmazott, hogy “gyáva, undorító, kártékony állatok” késeltek. Hozzátette: “a tények pedig ezek, a cigányság jelentős része nem alkalmas az együttélésre. (…) A cigányság ezen része állat, és állatként viselkedik. (…) Állatok meg ne legyenek. (…) Ezt kell megoldani – de azonnal és bárhogyan!” – zárta írását.

A publicista kedden válaszolt a bírálatokra, és azt írta, hogy szándékosan félreértették a mondatait. “Nem akarom likvidálni a cigányságot, sem egy részét, sem egyetlen cigányt. (…) Rendet akarok. Azt akarom, hogy minden tisztességes cigány ember boldoguljon ebben az országban, és minden, társadalmi együttélésre képtelen és alkalmatlan cigány pedig legyen kirekesztve a társadalomból” – fogalmazott írásában Bayer Zsolt.

A cikk miatt két magánszemély feljelentést tett közösség elleni izgatásra hivatkozva, de ezt bűncselekmény hiányában elutasította az ügyészség.

Vadai Ágnes országgyűlési képviselő, a Demokratikus Koalíció elnökségi tagja, pénteki sajtótájékoztatóján azt mondta, a tüntetésen a DK mellett az MSZP, a Szema, a Szolidaritás, a Polgárjogi Mozgalom a Köztársaságért, valamint a Lasso Drom szervezet képviselteti magát.

VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 4.3/5 (22 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +36 ( 42 szavazatból)
Tüntetés a Bayer-bűnözés ellen , 4.3 out of 5 based on 22 ratings

Címkék:

  • Hozzászólások(149)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

149 Reader’s Comments

  1. „2014 nagyon messze van, de előtte meg kell mondani pontosabban, hogy mit akarunk majd csinálni.” /Bajnai
    *
    Na , szóval tetszik tudni, hogy mit kellene csinálni, csak nem tetszik tudni csinálni! :))

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (7 szavazatból)
  2. Gonoszka
    Én nem a seggét nyaltam, hanem szétnéztem a kínálat között. Nagy 2!

    Más.
    Bajnai szerint a rasszizmust nagyon sokan ürügynek használják.
    Mire?
    Ő mire használta fel, amikor a színpadra lépett, és akkor amikor észre sem vette, hogy miért tüntetnek a fidesz székház előtt?
    Ki a számító?
    Az e, aki parolázik a kormány tagjával, vagy az, aki vállalva a népszerűtlenséget, de a nyakába akassza a cigány vagyok táblát?
    Beszél itt már mindenki önnön magától megtáltosodva.
    Az ország meg gyorsulási pályán van… a lejtőn.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +14 (16 szavazatból)
  3. “Beszél itt már mindenki önnön magától megtáltosodva.” :)))

    Számomra ez a nap mondása.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (10 szavazatból)
  4. Írtam egy hosszú hsz. az áder cikkhez. és nem tudtam elküldeni, mert azt írta ki a gép, hogy azonos hozzászólást észleltem.Mi ez? Eltudják érni hogy ne jelenjen meg amit írok?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  5. Úgy látom, hogy nem Bajnai lesz a “megváltónk”
    Ha ez így megy tovább, akkor nekünk marad továbbra is OV és a Fidesz bagázs!
    Ahogy írtam is a minap, jó lenne ha visszamenne az USAba tanítani az Egyetemekre , mert nem látom és nem érzem azt, hogy ő és az Együtt 2014 letudná váltani Orbánt!
    Semmi esély jelen állás szerint!
    Ha olvasunk a sorok között , nem látjuk azt a kis szikrát, ami által győztes lehet bárki az ellenzék közül!!!
    Az ellenzék egyelőre tehetetlen, nincs a helyzet magaslatán, ezt lássuk be!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  6. T. ten!
    .
    ten
    2013. január 14. hétfő
    09:13
    .
    Köszönöm szépen :-) !

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  7. Megváltó kerestetik!
    Addig amíg leszáll közénk, keressük mi együtt a megoldást.
    Véleményem változatlan, békével nem fog menni, már lekéstük a csatlakozást róla.
    Mindenki mondja a magáét (én is), időnként keményebb hangon és ez jó jel, mert a fásultságnak még nincs nyoma. Ami Gyurcsányt illeti, nem véletlen az ellene folyó gyűlölet-kampány. Jelenleg az egyetlen méltó ellenfele Ovinak. Igyekeznek is mindenkit leválasztani róla, eddig sajnos sikerrel. Ha valaki egyenes, néha még őszinte is, annak sok ellensége lesz. Ez van jelenleg.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +13 (15 szavazatból)
  8. Megváltó kerestetik!
    Addig amíg leszáll közénk, keressük mi együtt a megoldást.
    Véleményem változatlan, békével nem fog menni, már lekéstük a csatlakozást róla.
    Mindenki mondja a magáét (én is), időnként keményebb hangon és ez jó jel, mert a fásultságnak még nincs nyoma. Ami Gyurcsányt illeti, nem véletlen az ellene folyó gyűlölet-kampány. Jelenleg az egyetlen méltó ellenfele Ovinak. Igyekeznek is mindenkit leválasztani róla, eddig sajnos sikerrel. Ha valaki egyenes, néha még őszinte is, annak sok ellensége lesz. Ez van jelenleg.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  9. Bocs kétszer küldtem, véletlen volt

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  10. hétfő 01,14.
    Szevasztok, pihentem egy kicsit, meg volt (és még ma lesz is) némi hólapátolás, de hát ezzel jár a paraszti létforma.
    Bajnaihoz csak annyit, nem a védelmében, mert tőlem ritkán hallhattátok még a neve említését is, hogy a tüntetés helyszínét illető mondatában 100% igazság lakik. A cikket B.Zs. a szélsőjobb MH mit tudom én milyen rendű-rangú alkalmazottja jegyezte és mellette állt ki szerdán szerkesztőségi vezércikkében is az újság. Tehát ennek a tüntetésnek az említett újság székháza és/vagy az említett “újságíró” lakása előtt lett volna a helye. Mert ha jól emlékszem, nem fidess tagként volt jegyezve a cikk.
    Más kérdés, hogy a klf. helyeken elhangzott és megjelent nyilatkozatok miatt az erre a célra rendszeresített érdekvédelmi szervezet vezetőségének eléggé el nem ítélhető nem megnyilvánulása(i) miatt a székházuk elé is kellett volna szervezni az ellenzék soraiban és az említett szervezet hatáskörébe tartozóknak egy másik, vagy éppen átvonulásos tüntetést, mert azért az sem baj, ha az emberek saját maguk védelmét nem (csak) külsősöktől várják el. Mindezek után lehetett volna egy valóban, az összes e témában hangját hallató szervezetnek közös tüntetést ( ez már a harmadik lehetett volna ) szervezni más, a várható megjelentek számának megfelelőbb helyen – ide nem beengedve a fidess és a jobbik tagjait, nem hogy még szereplési, megszólalási lehetőséget is biztosítani. Ez így nézett volna ki ellenzéki összefogásnak és így tarhatott volna picike kis nemzetközi visszhangra is.
    Ezt én, kis vidéki paraszt nyugdíjas létemre így csináltam volna.
    Ezért szoktam mindig arra hívatkozni, hogy csak hasonló módon kell e fidess ellen menni, mint amit láttunk tőlük 14 éven keresztül, egy fikarcnyit sem tanultak ezek az „ellenzéki” úr-elvtársak, pedig csak céltársakká kellene váljanak. Hogy csak Gy.F volt ennyire gerinces ? Ja, ő nem angol elitiskolában tanulta a politizálást, hanem a Ménesi úton – ahol ezt akkor az osztályharc alapjának hívták.
    Szerintem vissza kellene – legalább kis időre – hívni ezeket a tanárokat, sok a képzetlen diák…
    Éppen ezért ajánlom az ellenzékiek, főleg vezetőik figyelmébe plagizált mottóm többszörösen javított változatát:
    Ceterum censeo: Történelem szemléleten alapuló ÖSSZEFOGÁS és nem megalkuvás !
    Ezek nélkül nem megy !

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  11. anonyme
    Beszélt itt már mindenki önnön magától megtáltosodva. – a politikusokra értettem.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  12. Nagyon jó írás a témával kapcsolatban:

    “Vigyázat! A zsidók támadnak!”

    “Ritkán látni olyan mélyrepülést, amit a Hochintelligenz fideszes megtestesítője legutóbbi cigánysággal kapcsolatos bejegyzésében produkált. Orbán bizalmasának, az ötös számú tagsági könyv tulajdonosának hangvétele nagyon jól beleillik abba az övön aluli kampányba, amit a kormánypárt napokkal ezelőtt indított útjára. Bayer adta meg a kezdőhangot.”

    http://granadinho1.nolblog.hu/archives/2013/01/14/Vigyazat_A_zsidok_tamadnak/

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  13. godunivich
    Nem lehet megnyitni a linket.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  14. bumburi
    Gondoltam.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  15. bumburi:

    Firefoxban és Google Chrome-ban is megnyitja nekem…
    A NOL-blogon lehet elolvasni: http://www.nol.hu

    Mégegyszer beillesztem:

    http://granadinho1.nolblog.hu/archives/2013/01/14/Vigyazat_A_zsidok_tamadnak/

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  16. bumburi
    ügyetlen vagy, nekem símán megnyílt

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  17. telekis
    2013. január 14. hétfő
    10:10
    Tetszik, nem tetszik, Bajnai nem tartotta a szavát. Korábban azt nyilatkozta, hogy hasonló összefogásra van szükség, mint decemberben, Kónya hasonló véleményen volt. Mikor a Szabad szemmel c. műsor vezetője rá kérdezett, hogy miért változott meg a véleménye, azt válaszolta, az E-14-ben konszenzusos döntések születnek. Ha Bajnai akarta, Kónya akarta, akkor mi hiányzott a konszenzushoz? Mert ezt leírtam, már az ellenzék megosztását szorgalmazom? Aki nem ért veled egyet, van saját véleménye az eseményekről az megosztó? Te, aki megakarod mondani, ki vehet részt az együtt működésben, természetesen nem vagy megosztó. Be kell látnunk, türelmetlenek vagyunk egymással szemben is. Az pedig nem vezet jóra.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  18. ptg
    Nem nyílt meg, de a nolblogon el tudtam olvasni.
    (Nem is vagyok annyira ügyetlen)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  19. Kedves kalmik!
    .
    Sajna félreértettél, én sem az E-14-gyel és sem az újellenzéki kerekasztal tárgyalásokkal nem értek egyet.
    Véleményemet sokszor leírtam már: nem hiszek abban, hogy egy diktatúrában lehet demokratikus választásokat tartani, ergo 2014-ben nem fog tudni nyerni a demokratikus ellenzék.
    Amire felhívtam a figyelmet: nem szerencsés, ha az amúgy is megosztott ellenzéket TOVÁBB MEGOSZTJA az AN-kommentelők egy része.
    Bemásolom a linket:
    telekis
    2013. január 14. hétfő
    07:53
    Kedves Kommentelő társaim!
    Végigolvasva hozzászólásaitokat ismét felhívnám a figelmeteket arra, hogy:
    1., diktatúra van, amit a tegnapi tüntetésen a felszólalók elfelejtettek közölni, pedig ennek megállapítása a témának része kellett volna legyen…
    2., az egyébként is megosztott bénakacsa-ellenzéket sikerült nektek is tovább megosztani, már ha ők is olvassák az AN-t (szerintem igen és néha hozzászólnak is…)
    Igy az Orbán-rezsim leváltásában senki még csak ne is reménykedjen!!!
    .
    Üdvözöl: telekis

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  20. Az Együtt 2014 nem ment el, mert lavírozni próbál a demokraták és a diktatúrapártiak között, akik közül szavazókat szeretne gyűjteni. Ennek érdekében folyamatos csúsztatásokra és hazugságokra kényszerül. Ebből lesz az ígért demokratikus kezdet? Csodálnám.
    Amúgy egyetlen transzparensre ekkora adag rasszizmust sűríteni! Ez már-már csodálatra méltó.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  21. telekis
    2013. január 14. hétfő
    19:16
    “2., az egyébként is megosztott bénakacsa-ellenzéket sikerült nektek is tovább megosztani, már ha ők is olvassák az AN-t (szerintem igen és néha hozzászólnak is…)”
    Mi ez a kívül állás? Ismét megkérdezem: aki nem osztja a véleményedet az megosztó? Amikor megkérdezem tőled, hogy a másfél, kétmillió szavazóval a háta mögötti MSZP-t mért akarod kizárni az összefogásból, akkor a válasz helyett kikiáltasz trollnak? Szerinted ez az összefogás módja?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  22. Kedves kalmik!
    Kapsz tőlem egy újabb linket…
    telekis
    2013. január 14. hétfő
    10:10
    ADOM A KOMMENTELŐTÁRSAK ELLENZÉKET TOVÁBB MEGOSZTÓ HOZZÁSZÓLÁSAIT…A TOVÁBB MEGOSZTÓT!!! csak erről az oldalról…
    .
    Bajnai eladta a lelkét az ördögnek, a Milla zátonyra vitte a hajót.
    Ő az akinek van bátorsága a (nem gyakorló)kézigránátot belehajítani a magyar politika rothadó, bűzös mocsarába. (Gyurcsányról van szó…)
    Akárhogy csűrjük csavarjuk, valami nagyon szemét dolog van kialakulóban, még az ellenzék részéről is.
    Ez a karanténba zárás kiválóan megmutatja, hogy ki veszi komolyan az antifasiszta fellépést, és ki az, aki csak szavazatszámot akar vele maximalizálni. (a DK-ról van szó)
    Az, hogy Gyurcsányt minkét irányból támadják, nekem is garancia arra, hogy ő nincs benne a bandában.
    Merthogy közmegegyezés a jobb és a ballib “megmondó emberek” között, hogy a Gyurcsány az oka a fidesz 2/3-ának.
    MIRŐL IRT A TELEKIS?
    Az amúgy is megosztott ellenzéket TOVÁBB MEGOSZTJÁK az AN-kommentelők közül is többen. Miközben a lényeg elvész: azaz hogy diktatúra van, amire a politikusok nem hívják fel a figyelmet. Itt is a kommentelők nem ezt a veszélyt érzékelik, hanem TOVÁBB MEGOSZTANAK!
    Persze az is lehet, tévedek…mert úgy ahogy pl. Para is írja: legtöbben a függöny mögül lesnek kifele…
    .
    Tegnap ami jó volt: a nem megfélelmítettek közül aki ráért, az elment erre a tüntetésre (bár mint mondtam a diktatúra-megállapítás itt is elmaradt…)
    Ami rossz lesz 2014-ben: a megfélelmített tömegek (erre megy ki a nácizós fidesz-buli, és erre sem hívja fel a figyelmet senki) nem merik majd leváltani a diktatúrát (ezért baj, ha itt is a tovább-megosztás megy…)
    .
    Megpróbálok jobban fogalmazni (remélem most tudtam is…)!
    .
    Üdvözöl: telekis

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  23. ipiap
    Azért ha belegondolunk, eddig csak egy-egy- képviselő nyilatkozata, melyet később félreértettnek minősítettek jelentette a rasszizmust. Amit igyekeztek kimagyarázni valahogyan.
    Ez a transzparens egy kicsit más!
    Ezt a kormánypárt legyártatta, tehát tudatosan átgondolt, szerkesztett hivatalos véleménynek minősíthető.
    Dekódolva az előzmények ismeretében: A cigányok gyilkosok, és velük együtt a zsidókat is…………..
    Ez egy magát demokratikusnak valló hatalom álláspontja egyes kisebbségeiről.
    Javasolnám nekik a biblia olvasgatását, ha már egyszer tananyag lesz. Náluk még nem volt az. Nekünk meg a nyugati határt, amíg nyitva van.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  24. kalmik
    2013. január 14. hétfő
    19:38
    MSZP-t mért akarod kizárni az összefogásból,
    .
    Én hol és mikor?
    Mutasd!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  25. tisztelthölgyeimésuraim
    A fidesz = Orbán. Orbán viszont lapít. Ezen nem változtat egy akármekkora molinó sem. És ezért dühítő, hogy egy náci szöveg ellen nem azon a ponton támadnak, ahol védhetetlen: a BÁRHOGYAN-nál. Nem teszik fel a kérdést, hogy ebbe mi fér bele a fidesz és Orbán szerint. Ahol nem lehet azt mondani, hogy “gyilkosok” pártját fogják. ENNYIRE nem lehetnek hülyék – tehát szándékos, műbalhé.
    Redding is az “állat” minősítéssel vacakol, amikor az Unió hozott már egy csomó állatjóléti intézkedést, lassan jobb helyzetbe kerülnek a haszonállatok, mint a hajléktalanok.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  26. telekis
    2013. január 14. hétfő
    19:44
    Negyedszer írom le, hogy Bajnai megváltoztatta a demonstrációban való részvétükről a korábbi álláspontját. Mikor a Szabad szemmel műsorvezetője megkérdezte miért változott meg a véleménye, azt mondta, hogy az E-14-ben konszenzusos döntéseket hoznak. Ha a korábbi Bajnai és Kónya egy irányba mutató Nyilatkozatot tettek, akkor nyilván való, hogy a Milla egyet értése hiányzott a konszenzushoz. Tehát zátonyra vitte ez ügyben az együttműködés hajóját. Hol van itt a széthúzás a részemről? Ezek a tények.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  27. KORDON BLUED
    Dopeman: “magyar vagyok, zsidó vagyok, cigány vagyok, kevert vérű árja vagyok, hajrá Magyarország”.
    telekis
    Valamit nagyon nem értesz. Mi mind összefogás-pártiak vagyunk, de nem mindenáron és akárhogy. Mert nem akarunk csöbörből vödörbe kerülni. Ezért vitázunk. Egyébként elég lenne kommentelés helyett a cikk alján csak a tetszik-nem tetszik gombot nyomogatni.
    NINCS kritikátlan nyájban ballagás a vezérürük kolompja után, igenis bele akarunk szólni abba is, hogy MERRE megy a nyáj, milyen ütemben, stb. Ezt az is elősegíti, hogy elől a vezérürük is még egymással öklelőznek, hogy melyik vezessen és merre.
    nakadzsi
    Amit egy jogász első sorban megtanul, hogy az igazság filozófiai fogalom, nincs “igazságszolgáltatás” csak jogszolgáltatás van. Tehát parttalan és sehova nem vezető vita lenne az is, hogy “mi a hazugság” Van rá még egy fél életed, mire a végére érnek?
    Katalin
    Ez nem hit kérdése. Hanem lehetőség és igazodás. Ha elég sokan követeljük tőlük, és nem fogadunk el egyrészt-másrészt mis-másolást, akkor rá lesznek szorítva. És igen: ezekkel az emberekkel. Szegény ember vízzel főz! Nekünk ezek jutottak, elég gyenge leosztás, de még nem reménytelen.
    anonyme
    Teszem azt a Magyar Hírlap szerkesztősége előtt is lehetett volna, netán Bayer LAKÁSA előtt. Ők hozták “divatba”, nem árt, ha saját bőrén érzi a viszonzást.
    Lehetett volna a Fővárosi Főügyészség előtt, akik elutasították a Bayer elleni eljárást. Számtalan lehetőség lett volna, a fidesz előtti tünti tényleg egy kissé fals volt! Bajnai magyarázkodik – de az nem mentség! Maga a téma megkövetelte volna a jelenlétét, szervezhetett volna máshova egy másik tüntetést.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  28. Az összefogásról és annak hiábavalóságáról egy realista vélemény a net világából:
    “Lehet itt még nagy meglepetés 2014-ben, amikor a mindenki által biztosra vett kormányváltás úgy marad el e szabályoknak köszönhetően, hogy a többség az ellenzékre szavazott. Ezt érdemes észben tartani nemcsak jövőre, de azután is.” (sabater)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  29. telekis
    Már megbocsáss.Milyen megosztásról beszélsz az AN oldalain?
    Csak elemezgetjük a demokratáinkat. Leírjuk a meglátásainkat.Ha valami nem megosztó, akkor ez a tevékenységünk biztos hogy nem az.
    Nem hiszem, hogy Neked nem tűnnek fel ezek a dolgok.
    Gondolj arra, hogy
    Nem mind arany ami fénylik…
    Vagy
    A pocsolyában is lehet leejtett érték.
    Választáskor is ezeket gondoljuk végig,szerintem.
    Kérdés lesz e választás?!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  30. Telkis !
    *
    “Aki ráért elment…” írod.
    VASÁRNAP 15 ÓRAKOR: 2-300 EMBER – borzalom !
    *

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  31. kalmik
    2013. január 14. hétfő
    21:21
    telekis
    2013. január 14. hétfő
    19:44
    Negyedszer írom le, hogy Bajnai megváltoztatta…
    bumburi
    2013. január 15. kedd
    06:30
    Milyen megosztásról beszélsz az AN oldalain?
    Kérdés lesz e választás?!
    .
    Nem tudom minek köszönhetem kitüntető figyelmedet, hogy immár negyedszer írsz nekem Bajnairól.
    Én írtam volna róla (külön róla?) bármit is?
    Hol és mikor? Mutasd!
    .
    Lesz választás, ez nem kérdés…
    Amit az Orbán-diktatúra fog megnyerni.
    .
    “A Gyurcsány-kormány későn ismerte fel, hogy ellenzéki támadás köpönyegébe bújtatott fasiszta puccs zajlik. Nem lépett fel azzal szemben a demokratikus rend erejével, és a puccshoz felhasznált szélsőjobboldali rohamcsapatokkal szemben sem mutatott kellő határozottságot. Ebből lett a Fidesz kétharmada, a Jobbik 14 százaléka. Ehhez társultak a félbemaradt reformok, a gazdasági válság, az életszínvonal csökkenése. Mintha csak közvetlenül egy háború után lennénk. Ez a demokrácia bukásához és a most létrejövő fasiszta állam kialakulásához vezetett. A tömegek bizalma megingott, és tekintélyelvű rend után kiáltott. A Fidesz a kétharmados parlamenti győzelem után befejezte a puccsot, felszámolta a jogállamot, eltörölte a demokratikus alkotmányt. Minden úgy halad, ahogy a múlt századi Európában. Sok tekintetben visszanyúlnak a Horthy-korszak tekintélyuralmi hagyományaihoz is, amelyek rehabilitációja most zajlik. Orbán fasiszta állama Gömbös Gyuláéra emlékeztet. Kívülről nézve ösztönös és tudatos jegyek keverednek egymással, de a vektorok egy irányba mutatnak. Magyarország a demokratikus köztársaságtól halad a fasiszta diktatúra felé, amelynek kiépítése megfeszített ütemben, rohammunkában zajlik.
    Ebből az következik, hogy egy szabad választáson bekövetkező demokratikus fordulatnak nem sok esélye van. Ha a nép elégedetlen, akkor a fasiszta Fideszt a náci Jobbik válthatja a hatalomban. A Jobbik a részleges törvényes kereteket is felrúgja, és totális diktatúrát vezet be. ”
    .
    Az itt kommentelők is részletesen leírták, hogy a különböző demokratikus ellenzéki pártoknak milyen megnyilvánulásaik vannak, amik egyben egyfajta politikai kötélhúzást mutatnak.
    Amikor a pártok közötti megosztottságot nem csupán véleményezzük, hanem abban kinek-kinek igazat adunk vagy elítélünk, akkor ezzel a megosztottságot növeljük.
    Fentebb Bartus László egyik cikkéből idéztem, amiben Ő a valódi problémát mutatja be. Mivel én ezekkel a megállapításokkal értek egyet, ezért mondom azt, hogy (idézem magamat is):
    2013. január 14. hétfő 07:53
    Végigolvasva hozzászólásaitokat ismét felhívnám a figelmeteket arra, hogy:
    1., diktatúra van, amit a tegnapi tüntetésen a felszólalók elfelejtettek közölni, pedig ennek megállapítása a témának része kellett volna legyen…
    2., az egyébként is megosztott bénakacsa-ellenzéket sikerült nektek is tovább megosztani, már ha ők is olvassák az AN-t (szerintem igen és néha hozzászólnak is…)
    Igy az Orbán-rezsim leváltásában senki még csak ne is reménykedjen!!!
    .
    További szép napot!
    telekis

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  32. telekis
    Nem azért volt elhibázott a tüntetés, mert “nem közöltrék” hogy diktatúra van, mivel az nem is volt akkor téma. Egy rasszista újságíró náci szövege ellen ment a tüntetés, előbb be kellene bizonyítanod, hogy ilyesmi azért fordulhat elő, mert diktatúra van, és csak akkor lehet “árukapcsolásként” a diktatúra elleni fellépést is megkövetelni.
    Annyiban igazad van, hogy ha már NEM a logikus helyeken tüntettek, akkor a fidesz székház előtt mást is szóvá tehettek volna – de nem azért gyűltek oda, tehát aki pl a rasszizmus ellen tüntetne, nem biztos, hogy jó néven vette volna, ha a jelenlétét a diktatúra elleni fellépésre használják.
    Másrészt nem MI osztjuk meg az ellenzéket, hanem az megosztott, Bajnai pl az ATV-ben azt nyilatkozta, hogy baloldalon sem mindenki akarja Orbán távozását
    és
    “Mi azt gondoljuk, hogy először a választókkal, a szakmai szervezetekkel, kamarákkal, szakszervezetekkel, civilekkel kell felépíteni egy programot, velük kell elfogadtatni. A koalíciókötés utolsó előtti aktusa az, amikor a pártok saját ideálisnak gondolt programjukhoz képest egymással kompromisszumokat kötnek. Ez szerintem valamikor nyáron van” – fejtette ki Bajnai Gordon, aki azt megjegyezte, hogy jelenleg azoknak, akik az MSZP által szervezett egyeztetéseken részt vesznek „együtt nincs annyi választójuk, ami ahhoz kellene, hogy leváltsuk az Orbán-rezsimet, pedig ez a közös célunk”. ”
    Nos, semmi kifogásom nem lenne, ha Bajnaiék nem a saját kis elefántcsonttornyocskájukban alkotnának mindenféle szakmai programot, amihez nem igénylik a “szakma” széles hozzájárulását, hiszen nem szerveznek az Mszp-hez hasonlóan SZÉLES társadalmi egyeztetést. De nem szerveznek, viszont a széles egyeztetésen nem vesznek részt, mert az lazán Mszp-közelinek minősítik.
    Ha ez nem megosztás, akkor micsoda? Pont a mi kommentelésünkkel van bajod?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  33. telekis
    Nem, dehogy . Te nem írtál Bajnairól. Én írtam róla. Mert miközben összefogásról beszél, kirekeszt a meg nem jelenésével,mert derogál neki együtt megjelenni Gyurcsánnyal.
    Lehet hogy tévedek a véleményemmel, de aki Rogánnal össze fog, a DK-val meg nem (direkt nem Gyurcsányt írtam),az helyezkedik, és nem összefog.
    A vizet prédikál és bort iszik esete.
    Lásd be kérlek, hogy az ilyen dolgokat nem lehet nem észre venni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  34. Egyébként Bajnai vagy naiv, vagy poilitikailag hülye, ha összekeveri a koalíciókötési tárgyalásokat a széles társadalmi konszenzus kialakítására törekvő, a programok kialakítását befolyásolni kívánó egyeztetésekkel.
    Azaz az Mszp SOKKAL demokratikusabb a más nézetek felé nyitottságával, mint Bajnai és az Együtt. A gazdaságban bejöhet az egyszemélyi, egy irányba történő vezetés, de a társadalomban az ilyesmi orbáni következményeket hoz maga után.
    Bajnai azért tudott jó eredményeket elérni a válságkezelésben, mert letiltotta a belepofázásokat. Valahol ez azért egy diktatórikus módszer, és nem biztos, hogy több évig működne.
    Láthatólag arra játszik, hogy Orbán olyan gazdasági katasztrófába sodorja az országot, aminek a kezelésére megint kaphat egy diktátori felhatalmazást.
    Ha ez csak a következő demokratikus választásig, rövid ideig tart, még akár legitim is lehet. De benne van a pakliban egy Orbán 2.0-ás verzió is, ugyanis nem egyedül kormányozna, és nekünk “csak egy gengszterbandánk van” tehát
    a háttere még a legjobb szándéka ellenére is eltolhatja a diktatúra állandósítása felé.
    És legyen szabad már ennek nem nagyon örülni!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  35. Röviden és tömören: Bajnai nem összeköt, hanem elválaszt. Azzal, hogy fellépett a Milla színpadára, elindult abba az irányba, hogy nem egy MINDEN ellenzéki párt által vállalható, kompromisszumos, a szakmaiságot képviselő, a “politika mocsarától” nem szennyezett figura legyen, hanem egyike az ellenzéki pártocskák vezetőinek. Aminek logikus következménye az “mszp” egyeztetéstől való távolmaradása, a különállás hangsúlyozása. Miért is kellene ennek tapsikolni?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  36. kekec
    2013. január 15. kedd
    07:19
    telekis
    Nem azért volt elhibázott a tüntetés, mert “nem közöltrék” hogy diktatúra van,
    .
    Elhibázott tüntetés? Ezt írtam volna?
    Mikor és hol?
    Mutasd!
    .
    bumburi!
    “Lásd be kérlek, hogy az ilyen dolgokat nem lehet nem észre venni.”
    .
    Ha nem haragszol, ismét egy korábbi hsz-emet idézném:
    telekis
    2013. január 14. hétfő
    19:16
    “… én sem az E-14-gyel és sem az újellenzéki kerekasztal tárgyalásokkal nem értek egyet.
    Véleményemet sokszor leírtam már: nem hiszek abban, hogy egy diktatúrában lehet demokratikus választásokat tartani, ergo 2014-ben nem fog tudni nyerni a demokratikus ellenzék.”
    .
    Amint látod, a teljes ellenzéknek felrovom azt, hogy rosszul ítélik meg a helyzetet. Akkor lennék TOVÁBB megosztó, ha közöttük (mint AN-kommentelő) különbséget tennék…
    .
    Most pedig Tőled idézek:
    “Mert miközben összefogásról beszél, kirekeszt a meg nem jelenésével,mert derogál neki együtt megjelenni Gyurcsánnyal.
    Lehet hogy tévedek a véleményemmel, de aki Rogánnal össze fog, a DK-val meg nem (direkt nem Gyurcsányt írtam),az helyezkedik, és nem összefog.”
    Amint látod, különbséget tettél ellenzéki politikusok között, sőt! összevetetted őket.
    Honnan tudod, hogy derogál? Vagy hogy helyezkedik?
    Pedig Te magad írod: “Lehet hogy tévedek a véleményemmel,”, azaz csak gondolod, hogy megállapításod helyes…
    .
    Na, ezt nevezem én tovább megosztásnak!
    Én ugyan nem hiszek benne, de legalább mi AN-kommentelők adjunk esélyt az Orbán-rezsim leválthatóságának…
    .
    Üdvözöl tisztelőd: telekis

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  37. kekec
    2013. január 15. kedd
    07:31
    Azaz az Mszp SOKKAL demokratikusabb a más nézetek felé nyitottságával, mint Bajnai és az Együtt.
    .
    Na! Ez mire példa?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  38. Tegnap a betelefonálós műsorban cigányok által történt támadásokról meséltek öreg nénik: pl. összerugdosták, teljesen a felismerhetetlenségig, majd hazaszaladt telefonálni….a másik lapátolta a havat, a táskájából pedig kilopták a pénztárcáját….Ja, én is a pénztárcámmal szoktam kimenni havat lapátolni.
    Szóval nemcsak bérbeíró trollok támadnak ezerrel a hazai oldalakon, hanem idős embereket rávesznek rémtörtének elmesélésére.
    Egyet nem tudnak, hogy ezekkel a ténylegesen megtörtént eseteket is hiteltelenítik a hülyéik!
    Amikor a gyilkosságokat hozzák fel, akkor mélyen hallgatnak a családon belüli gyilkosságokról, lehetne említeni az elmúlt évből is nem egyet, az egyetemi lövöldözőt is elfelejtik, Szita Bencéről is hallgatnak, a családjukat kiirtókról, stb., stb.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  39. Nézzük már meg ki az aki megosztja az ellenzéket.
    Mi itt (legalábbis én) senkik vagyunk. Azért a véleményünket még leírhatjuk.
    Bajnai Gyurcsánynak köszönheti politikai pályafutását. A miniszterelnökséget csak úgy volt hajlandó elvállalni, ha az MSZP frakció feltétlen és kritika nélküli támogatását élvezi. Mi ez ha nem diktátum? A gazdasági válság nem akkor következett be amikor ő vezette az országot, az előző kormányok működése alatt. Ő, Oszkóval egyetemben semmi mást nem tett mint a kiadáscsökkentést erőltette, ezzel nagyon sok érintetett a Fidesz felé lökött, vagy a választástól távol tartott.A gazdaságélénkítés, a bevételnövelés, a piacnyitás érdekében semmit sem csinált. Ehhez nem kell közgazdásznak lenni.
    Most a politika színpadára lépett. Karrierje ígéretesen, sokunk számára szimpatikusan indult. Gyanúm, hogy mégsem olyan ma született bárány mint aminek feltünteti a mögötte álló stáb, akkor merült fel amikor Rogánnal bratyizott az antiszemitizmus elleni tüntetésen. Ne legyünk szemérmesek, mondjuk ki, ott ahol többek között Gyurcsánytól és Iványi Gábortól megvonták a megszólalási lehetőséget.
    Térjünk vissza a jelenbe. Mit tett a Bayer cikk kapcsán? Kiadott egy korrekt, de megkésett nyilatkozatot. Amikor a tettek mezejére kellett volna lépni, nem tette! E helyett újra nyilatkozott, magyarázkodott. Lehet, sokak számára elfogadható amit mondott, számomra csak gyenge, utólagos mosakodás.
    Az E 2014 nem tárgyal minden ellenzéki szervezettel, ők akarják megmondani ki a számukra elfogadható ellenzéki, ki nem az. Nem együtt az Orbán kormány leváltásáért, együtt azokkal akik őket feltétel nélkül támogatják. Újra a diktátum!
    Bajnai nagyon hamar elvesztette hitelét, beállt az indokolatlanul taktikázó politikusok sorába. Akkor amikor a határozott, világos beszédnek van itt az ideje.Az ilyen kirekesztő, semmitmondó politizálással csak a Fidesz malmára hajtja a vizet.
    Végülis, ki a megosztó?

    Ps.
    Ez természetesen csak az én véleményem. Nincs nálam a bölcsek köve, nem vagyok jós sem. Én így látom.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  40. csakén

    Hát én is végig röhögtem a két öregasszonyon.Felolvasták ami le volt írva nekik, nem válaszoltak Gréczi egyetlen kérdésére sem. Ennyit a “megtörtént” rémtettekről… :) Sajnos az ilyen “történetekkel” van tele a sajtó is.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  41. telekis
    Ne haragudj, ez már szőrszálhasogatás.
    Nem látod be, hogy van abban ráció, amit mi mondunk, Te az elvtelen összefogás híve vagy. Mindegy ki kivel, és hogyan. Pedig nem mindegy. Hogyan bízhatnának meg ezek az összefogók egymásban, ha ilyen nemtelen viselkedéseket produkálnak? A továbblépéshez a leváltás után, ugyanis bizalom szükségeltetik,mert újra választás lesz. Kit válasszunk, az elvtelenül (magán) érdekből összefogókat,vagy az őszinte, az országért tenni akarók között?
    anonymmal értek egyet.
    És én is őszintén tisztellek: bumburi

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  42. bumburi
    2013. január 15. kedd
    08:52
    Te az elvtelen összefogás híve vagy.
    .
    Tőlem ilyesmit olvastál volna?
    Hol? Mikor?
    Mutasd!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  43. telekis
    Nem olvastam tőled ilyet. De ezt sugalmazod azzal, hogy mi itt az AN oldalain a kifogásainkat mondjuk el ezekről a formációkról,következésképp ( az értelmezésed szerint) megosztóak vagyunk,mert nem fogunk össze.
    A Hol? Mikor?- kérdéseid úgy látom nem csak nekem teszed fel.
    A mutasd felszólítás meg egyenesen érthetetlen.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  44. Sugalmazom…
    Nem az AN-kommentelők összefogásáról vagy nem összefogásáról írtam…
    .
    Teljesen mindegy hogy összefog vagy sem a mai demokratikus ellenzék, mert amíg abban hisznek, hogy egy diktatúrában demokratikusan leváltható az Orbán-rezsim, addig megette őket a fene…
    Ezzel együtt és ugyanakkor az az AN-kommentelő, aki hozzászólásaival szembeállítja az egyébként is megosztott demokratikus ellenzék pártjait/mozgalmait/szervezeteit, az egy esetleges (csodával határos) rezsim-váltás esélyeit rontja.
    Még akkor is, ha egyébként jószándékkal kommentelne.
    .
    bumburi!
    Tudod, nehéz felnyitni a szemeket, ezért ajánlja Bartus, hogy menjen ki merre lát!
    Üdvözöl: telekis

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  45. telekis
    Nem tudom mióta vagy velünk itt az AN-en,de mindannyian tudjuk, hogy itt nem lesz békés átmenet választások után. Sőt! Az sem biztos, hogy választások lesznek.Ha meg lesznek, azt a csalások fogják felülírni.
    Gyakorlatilag mi nem hiszünk már semmiben, egyet kivéve. Rossz vége lesz…
    És ezt nem a mi kritikánk fogja kiváltani, hanem az ellenzék pöcsölése!
    Írhatnám azt is mire várnak? Mi törvényes napjainkban?Leledzünk egy illegitim módon ránk erőltetett, demokratikus úton megpuccsolt alkotmány árnyékában… Miről is beszélünk akkor?
    Demokratikus választásokról?
    Bartusnak igaza van. Csak az a baj, hogy hiába van nyitva a mi szemünk, ha a zöm csukott szemmel hisz a varázslónak!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  46. Személyesen ismerjük egymást bumburi, és én kedvellek is…
    .
    Szerintem pedig talán bízhatnánk egy békés rezsim-váltásban is, ha például a diákok és a progresszív értelmiség a fennálló hatalommal szemben valahogy összehozna egy markáns nyomásgyakorlást.
    Ehhez kéne jó ötlet (befogadó közegben felvilágosító munka, amit szintén felvetettem, de hiába)…
    .
    Üdvözöl: telekis

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  47. Szerintem aki valakivel valamiben nem ért egyet, az még nem nem megosztó. Megosztó az, aki valakit ki akar zárni a demokratikus oldalon. Ha bírálom valamelyik felet, azt nem azért teszem, hogy kizárjam, hanem azért, hogy felhívjam a figyelmet az általam helytelennek vélt dologra. Én Bajnaihoz sok reményt fűztem, de most úgy látom két ügyben mellé fogott. Az egyik a Millához fűzött naivnak mondható remények. A Millától nem kapja meg azt a tömeg támogatást amire számított, mert a milla mögött nincs tömeg, de még egy kiérlelt politikai koncepció sem Ami koncepció van, azzal csak kárt okoz. A másik nagy tévedése szerintem az, hogy abban reménykedik, hogy az Orbánról leszakadó mérsékelt konzervatívokat maga mellé tudja állítani. Ugyan is ilyen tömeg nincs. Ha volna, akkor máshol gyülekeznének. Meglátjuk Bokros milyen sikerrel jár ez ügyben.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  48. telekis
    Tudom hogy nem kekeckedésből írod,amit, és én is kedvellek. Sőt, egyet is beszélünk, csak más más aspektusból.
    Ha nagyon őszinte akarok lenni, akkor váltás kellene, most,azonnal! Mindegy hogy mennyire fog össze az ellenzék, vagy éppen gáncsolják egymást.
    A diákok, és pedagógusok ha elindulnának, sok csatlakozó lenne. Indulnak az éhségmenetek is, azt hiszem 8 megyéből, lehet hogy még ez a szám is nő.
    Akkor mondd már meg mi hibádzik?
    Szerintem egy valaki hiányzik… Aki az élre áll.Mer oda állni.Világos célokkal, hatalmas támogatottsággal.
    Sajnos ilyenünk nincs…
    Pótcselekvésképpen meg irkáljuk az agymenéseinket. Nem megosztás az amit mi művelünk, hanem agyalás.Üdvözöllek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  49. Nem tudom, hogy a cikk eredeti témájához szabad-e még hozzászólni.
    Mert eléggé elszaladt a ló, úgy érzem.

    topi MaCKó

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)

Írja meg véleményét!

 
Kapcsolódó cikkek
KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos