Ronai and Ronai
AMERIKAI

Az Olajfa és az Olajcsemete jogállamot akar 2012. november 1. csütörtök 20:10 | AN-álláspont

  • Hozzászólások(97)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Az Olajfa és az Olajcsemete jogállamot akar

Budapest – Németh Sándor, a Hit Gyülekezete vezető lelkésze, aki valamilyen cégháló révén az ATV tényleges többségi tulajdonosa, és fia, Németh Szilárd, az ATV hírigazgatója lesz a “Hétolajfa rendezvények” sorozat következő vendége. A beszélgetés címe: “Vissza a jogállamot!”. Mondja ezt annak az egyháznak a vezetője, amely egyház az Orbán-rendszer kivételezettje, kedvezményezettje, amely államegyházi státuszban nem fizet adót, amely ellenzékinek mondott tévét üzemeltet, miközben meg nem támadási egyezséget kötött Orbánnal, amelynek elemi érdeke, hogy az Orbán-kormány soha ne bukjon meg, mert az egyház és az állam tényleges szétválasztása esetén egy demokratikus kormányzás alatt ilyen kedvezményekre és a vele járó pénzekre soha nem lenne jogosult. A Hit Gyülekezetét a katolikus egyház megtorpedózta az Orbán-kormánynál, hogy ne vehessen részt az állami iskolák lenyúlásából származó klerikális bizniszben, ezért Németh Sándor már “jogállamot” akar. Mondja ezt az az ember, aki az Orbán-rendszer pénzén és annak berkein belülről ellenzéki, az államegyházi státuszért hátba döfte az MDF-et, és kilóra eladta az egyetlen jobboldali riválisát Orbánnak. Szerencsére van egy partizánunk az Orbán-rendszerbe építve, aki államegyháznak álcázza magát, csak miattunk nem fizet adót, és Orbán pénzével a zsebében harcol a jogállamért. És ezzel is a békét védi.

Nagy veszély leselkedik az ellenzékre, ha Orbán Viktor médiaistállójának egyik fontos tagja, az ATV-t birtokló Hit Gyülekezete és vezető lelkésze az ellenzék oldalára áll, mert aki mellé a Hit Gyülekezete állt, az a politikai szerveződés még mind tönkre ment vagy megszűnt. Ez lett az SZDSZ sorsa, az MSZP úszta meg legjobban, mert nem engedték be eléggé Németh Sándort a sáncaik mögé, az MDF viszont gyorsan kimúlt, miután sorsát a Hit Gyülekezetére bízta. A 2010-es választások előtt a Népszabadság beszámolt róla, hogy a Hit Gyülekezete kiegyezett a Fidesszel. Ennek lényege az volt, hogy a Hit Gyülekezete “nem politizál”, viszont cserébe a Fidesz hatalomra jutásakor egyházi státuszt kap. Miután a Hit Gyülekezete gyakorlatilag kezébe vette az MDF sorsát, a “nem politizál” azt jelentette, hogy Orbánnak tálcán átnyújtják az utolsó jobboldali konkurencia fejét. Ezért cserébe megkapták az egyházi státuszt, amely ma gyakorlatilag államegyházi státuszt jelent, különböző jogcímeken sok százmilliós állami támogatásokkal, diplomata útlevéllel, teljes adómentességgel, a pénzügyek teljes átláthatatlanságával és ellenőrizhetetlenségével. Az állam még azt sem ellenőrizheti, hogy kiválasztott államegyházai hogyan és mire használják fel a címzett állami támogatásokat. Ezért lett óriási biznisz az, hogy a világnézetileg semleges állami iskolákat kiéheztetik, hogy azok az egyházak karjaiba rohanjanak, mert másképp nem kapnak állami támogatást. Csak példaként, ez azt jelenti, hogy ha egy iskola megszerzésével az adott egyház kap – mondjuk – 400 milliós állami támogatást, de abból csak 200 milliót költ az adott iskolára, mert ezt senki nem ellenőrizheti, akkor iskolánként 200 millió forintot nyert az üzleten. Ha tíz ilyen iskolát megszerez, akkor 2 milliárdot keres rajta, mindezt adómentesen. A számok nem konkrét adatok, csak jelzik az üzlet lényegét. A Hit Gyülekezete is be akart szállni ebbe az üzletbe, őket is “behívták” néhány iskolába, mint egykor a szovjet csapatokat, de a katolikus egyház megtorpedózta a bizniszt, mert se a pénzről, se az agymosás monopóliumáról nem akar lemondani. Németh Sándor kiesett az iskolabizniszből, ezért most már “jogállamot” akar.

Csakhogy a jogállam az lett volna, ha a világnézetileg semleges iskolákat nem játsszák ilyen módon az egyházak kezére, és nem kényszerítik a települések egyetlen iskoláit is arra, hogy az egyházak karjaiba rohanjanak. Az lett volna a jogállami helyzet, ha nem veszik el a szülők jogát attól, hogy maguk döntsenek gyermekeik világnézeti neveléséről. Ha Németh Sándor jogállamot akar, akkor olajfa ágakat lengetve azt kellett volna mondania kenyéradó gazdájának, a Fidesznek, hogy “vissza a jogállamot!”, adják meg a világnézetileg semleges iskoláknak is azt a támogatást, amelyet az egyházi fenntartású iskolák megkapnak. De Németh Sándor ekkor nem hétolajfás demokrataként járt el, hanem a II. Ukrán Front mintájára bevonult volna néhány iskolába Ajkára és máshova. Miután Semjénre ráparancsoltak az ő kenyéradó gazdái, a Vatikán magyarországi helytartói, hogy a rivális szekta nem vehet részt ebben a bizniszben és a lelkekkel való kufárkodásban, akkor a bevonuló Németh Sándort feltartóztatták az iskola ajtajában, és ő egyből hétolajfás demokrata lett. Ezért most követeli vissza a jogállamot államegyházi státusszal, adómentességgel és sok százmilliós orbáni támogatással a zsebében.

Kezdhetné a jogállam helyreállítását azzal, hogy az államegyházi státuszról, a vele járó privilégiumokról és pénzekről lemond, azokat visszaadja, mert alkotmányellenesen jutott hozzá. Az alkotmány szerint az egyház az államtól elválasztva működik, és a jogállamiság alapkövetelménye a felekezeti jogegyenlőség. Németh Sándor úgy olajfázik és követeli vissza a jogállamot, hogy ő maga a jogtipró állam berkein belülről élvezi az elnyomó kormányzat kegyeit, és például Iványi Gábor egyháza, további kétszáz egyházzal együtt, ezeken a falakon kívül áll megfosztva az egyházi státusztól és a működés alapvető jogi és tárgyi feltételeitől. Ezen a szép olajfás estén Németh Sándor kezdhetné a jogállami normák visszaállítását azzal, hogy bejelenti: a jogállamot sértő megkülönböztetéséről lemond, követeli az adómentessége megszüntetését, kéri a mindenkivel szemben fennálló elszámolási kötelezettség helyreállítását önmagával szemben, mindent visszaad, amit eddig a jogállamot sértő Orbán-kormánytól kapott, és szolidaritásból csatlakozik azokhoz, akiknek alapvető emberi jogait lábbal tiporja az a hatalom, amellyel saját nyilatkozataik szerint meg nem támadási egyezményt kötött. Hacsak Némethnek nem az jelenti a jogállam helyreállítását, hogy nem rekesztik ki a katolikusoknak és csatlósaiknak (reformátusok, evangélikusok) fenntartott piszkos üzletből. A jogállamiság nevében külön kéri, hogy az őt megillető jogok illessék meg azt a Budapesti Autonóm Gyülekezetet is, amely a Hit Gyülekezetéből lépett ki, mert a jogállamiság normája megköveteli a felekezeti egyenlőséget, és az nem függ attól, hogy kiket gyűlöl Németh Sándor keresztény lelkipásztor és kiket nem.

A jogállamiságot durván sértő egyházi törvény megszavazásakor, amely valami rejtélyes oknál fogva egyedül a Hit Gyülekezetét beemelte a történelmi egyház kategóriába sorolt egyházak közé, Németh Sándor elmulasztotta az olajág lengetését, hogy “vissza a jogállamot”, ehelyett Kálmán Olga készített vele, mint saját tévéje tulajdonosával, egy munkásőr interjút, amelyben Németh Sándor azt mondta el, hogy verseny van, ezt más egyházaknak is tudomásul kell venni, és ha majd elég ügyesek lesznek ők is a versenyben, hogy hozzájuthassanak azokhoz a jogokhoz, amelyek mindenkinek egyformán alanyi jogon járnának, akkor majd ők is bejutnak az “elitklubba”. Németh Sándor és szektája valamennyi tagja “elitklubnak” nevezte azt a szégyenteljes társaságot, amely bekerült az Orbán-kormány kivételezettjei közé. Akkor még nem kiáltott Németh Sándor a jogállam után. Azt elfelejtette a “versenyben” kiesett többi egyháznak elmondani, hogy ebben a versenyben ő fel tudta mutatni az MDF és Dávid Ibolya fejét, és ezzel orrhosszal nyert a versenyben előttük. Ne feledjük: az egyházi törvényt több hónapos előkészítés után az utolsó pillanatban éjszaka ad acta tették, mert a Hit Gyülekezete nem volt benne a történelmi egyházak között, hanem csak a második kategóriában. Ennek oka az volt, hogy ha a katolikusok nem tudják máglyán elégetni őt, ahogyan szívük szerint szeretnék, akkor legalább ne legyen egy kategóriában velük. Erre az utolsó pillanatban eltöröltek minden kategóriát, hogy ezt a problémát elhárítsák, egyetlen kategória maradt, és abba egyetlen felekezetet emeltek még be: a Hit Gyülekezetét. Vajon ki miatt kellett ezt az egész megalázó, törvénytelen és istentelen, jogállamellenes procedúrát végrehajtani? Németh Sándor miatt, aki most lengeti az olajfát, és követeli a jogállamot, ugyanebből a státszuból, amelyben rajta kívül még a vatikáni helynökök, a csatlósaik, és a hamis látszat fenntartására bevett díszpintyek ülnek.

Mindezt az arcátlan képmutatást és ördögi galádságot nem tette szóvá az emberi jogokra és a demokráciára oly érzékeny liberális értelmiség, sajtó, az ellenzéki pártok és politikusok, mert az ATV-ben való szereplés lehetősége, vagy az ottani munkavégzés és pénzkereset reménye miatt valamennyien gerinctelen és jellemtelen módon hallgattak. Egyetlen nagy demokrata sem emelte fel a szavát, hogy itt valami nem stimmel, hogy itt egy szekta eladott egy pártot, hogy az ellenzék soraiba épülve van egy olyan egyház, amely kedvezményezettje a jogállamot felszámoló Orbán-rendszernek, és a tenyeréből eszik. Miért? Meri ezt valaki kimondani? Azért, mert ők ugyanolyan korrupt gazemberek, mint az Orbán Viktor, a Németh Sándor és az összes korrupt közéleti szereplő, akik egy tál lencséért nemcsak az elsőszülöttségüket, hanem saját anyjukat is eladnák. Tisztelet a kivételnek, ha majd valaki lát ilyet, szóljon. Mert aki felteszi a kérdést, hogy mi történt Iványi Gáborral és egyházával, annak azt a kérdést is fel kell tennie, hogy Németh Sándor és egyháza hogyan kerülhetett Semjén és Orbán kivételezettjei közé? Németh Sándor azt mondja, hogy azért, mert “megérdemelte”. Azóta is ezen röhög a világ. És azt a kérdést sem teszik fel, hogy akkor mit keres Németh Sándor a másik oldalon, ha egyszer lefeküdt a Fidesznek, sőt azt sem, hogy akkor mit keresnek ők Németh Sándor televíziójában, ha ez az ember Orbánnak elárult mindent, ami egy demokratának fontos lehet. Németh Sándor dróton rángatott csicskása, Hack Péter egy nappal a választások második fordulója előtt azt írta a Népszabadságban (amely szégyenszemre ezt közölte), hogy szükség van Orbán kétharmados győzelmére, hogy ne kelljen a Jobbikkal egyeztetnie. Ilyen képmutató hazudozás és manipuláció III. Ince pápának is dicséretére vált volna. Hack az egyházi törvény előkészítése idején azt nyilatkozta, hogy a felekezeti jogegyenlőséget biztosító 1990. évi IV. törvény, amelyet mellesleg a Hit Gyülekezete készített elő, betöltötte történelmi szerepét. A jogállamiság ezzel betöltötte történelmi szerepét, mehet a szemétdombra, mert a Hit Gyülekezete érdekei azóta változtak. Ezek után Németh Sándornak van képe kiállni olajfáskodni, és a jogállamról szónokolni.

A kormányváltás után 2011. november 25-én megjelent a Heti Válaszban egy cikk “Iszonyból viszony” címmel, amelynek már a címe is kifejezi a lényeget: a Hit Gyülekezete és Orbán kapcsolata az iszonyt elhagyta, és viszony lett belőle. Nem szerelem, hanem prostituált viszony. Mi kellett ehhez? Semmi más, csak anyagi ígéretek, amelyek az egyházi státusszal járnak, és Németh Sándor sutba vágott mindent azonnal, legelőször is a jogállami normákat, amelyeket állítólag most visszakövetel, miközben ki sem látszik Orbán zsebéből. Idézünk a fideszes újság cikkéből, amelyet jóváhagyásra megküldtek a Hit Gyülekezetének is, amely ezt a szöveget rendben levőnek találta: “Pécs fideszes polgármestere, Páva Zsolt a Hit Gyülekezetéhez kötődő Vidám Szimfonikusok koncertjének fővédnöke; Kósa Lajos, Debrecen jobboldali vezetője nyitja meg az egyház helyi iskoláját; a kormánypárti Lázár János irányította Hódmezővásárhely ingyen ad ingatlant Németh Sándoréknak. Három példa a közelmúltból arra, mennyit változott a világ a kilencvenes évek óta, amikor a jobboldalon még közveszélyes szektának tekintették a Hit Gyülekezetét. Miközben húsz éve még sokan destruktív szektának tartották a Németh Sándor vezette egyházat, ma bal- és szélsőjobboldali vádak szerint (ez lenne az Amerikai Népszava – a Szerk.) – a tulajdonukban álló ATV-t is érintő – paktumot kötöttek a Fidesszel. Ennek lényege: a baloldali csatornát pacifikálják, illetve „őfelsége ellenzékeként” működtetik, cserébe pedig a kormánytól megkapják a történelmi egyházi jelzőt. (…) Mint megtudtuk: erről nincs szó, de például Gera Zoltán labdarúgó személye – azon túl, hogy a gyülekezet legjobb arcát mutatja a nyilvánosság felé – “jószolgálati nagykövetként” is értelmezhető az egyház és a Fidesz között. A focista ugyanis bensőséges barátságot ápol Orbán Viktorral; fontosabb meccseire jegyet küld neki, a miniszterelnök pedig tavaly személyesen járt közbe, hogy a csatár ismét szerepeljen a válogatottban. A Heti Válasz megvizsgálta, hogy mi igaz a vádakból, és kiderítette: a gyülekezet, minden igyekezete ellenére, nem fogja megkapni a történelmi egyházi jelzőt – merthogy, a korábbi jogszabály-tervezet ellenére, feltehetőleg nem is lesz ilyen kategória. Ezzel együtt kormányzati informátorunk úgy summázza a Fidesz és a Hit Gyülekezete kapcsolatát: a most formálódó törvény afféle „megnemtámadási szerződés” a két fél között, ám kapcsolatukra igaz a bibliai mondás is, miszerint „aki nincs ellenünk, az velünk van”.”

Erre a szövegre Németh Sándor jóváhagyólag rábólintott a megjelenés előtt. A Fidesz hivatalos újságja azt mondja, hogy az egyházi törvény “megnemtámadási szerződés” Orbán Viktor és Németh Sándor, a jogállamot felszámoló Fidesz, és az ellenzéki TV-t működtető Hit Gyülekezete között. Vagyis Németh Sándor az egyházi törvényért, a státuszért, az adómentességért, a különböző jogcímeken kapható milliárdokért eladta nemcsak magát a Fidesznek, hanem eladta az ATV igazi ellenzékiségét is, vele együtt pedig eladta az egész ellenzéket is. Aki ismeri Németh Sándort és militáns szervezetét, az tudhatja: ha Németh Sándor és az ATV valóban ellenzéki lenne, már kő kövön nem maradt volna. Az iskolákból való kirugdosásával már felbosszantották, de még mindig nem eléggé, még mindig kap annyit, hogy ne lázadjon fel, és a meg nem támadási egyezséget ne rúgja fel. Ha valaki nem tud olvasni, idézzük azt is, hogy a “viszonyba” került két fél hogyan értelmezi ezt a kapcsolatott: “aki nincs ellenünk, az velünk van”. Hülyébbek kedvéért lefordítjuk: Németh Sándor és az általa irányított ATV Orbánnal és a Fidesszel van, mert nincs ellene. Az Amerikai Népszaván kívül senki más nem írta meg azt, hogy az ATV álellenzéki tévé, Orbán Viktor legerősebb fegyvere az ellenzéki indulatok kontrollja, leszerelése és az ellenzék manipulálása érdekében. Az nem tűnt fel senkinek, hogy a gyáva Klubrádióval szemben mennyi piszkálódás zajlik (ami csak látszólagos, a Klubrádió soha nem fog megszűnni, mert más okból, de hasonlóan hasznos szelep az Orbán-rendszernek), míg az ATV ellen semmiféle fellépés soha nem történt. A fideszesek bejárnak nyilatkozni. Érdekes módon a NapTV-be nem jártak be. Az nem volt a zsebükben.

Van az “olajfa” rendezvénynek még egy szereplője, az “olajfacsemete”, Németh Sándor fia, Németh Szilárd, aki az ATV hírigazgatója. Senki nem tehet arról, hogy ki az apja, de Németh Szilárd az apukája tévéjén kívül még más szerkesztőséget nem sokat látott, ő az egyetlen olyan újságíró, aki hírigazgatóként kezdte ezt a pályát. Természetesen, az ATV minden alkalmazottja, létező vagy potenciális szereplője, a világ legjobb hírigazgatójának tartja ennek ellenére. Nem sokáig jelenne meg ebben a tévében bárki, aki ennek ellenkezőjét akár csak gondolni merészeli is. De biztosan így van, és mivel bevált, ezt a módszert javasoljuk minden médiumnak, hogy a legkisebb gyakorlat nélkül az utcáról nevezzen ki kezdőket hírigazgatónak. Nem véletlenül imponál Németh Sándornak Orbán Viktor: ha valaki látta Orbán Viktort, akkor látta Németh Sándort, és fordítva. A Hit Gyülekezete működése eddig is sok tekintetben emlékeztetett kolumbiai drogmaffiákra, amely a Fidesz vezetési struktúrájának is mintaképe, Németh Sándor pedig kolumbiai drogbárókra. Ez a metódus mindenesetre nem idegen attól. Erre pedig azért van szükség, mert Németh Sándor nem bízik meg senki másban, csak a fiában. Ahhoz, hogy az ATV-t ennek az alkunak megfelelően tudja manipulálni, miközben azt a látszatot is fenntartja, hogy ez egy ellenzéki televízió, egy megbízható emberre van szüksége, akit úgy rángat, ahogy akar. És ez a fia. Nem könnyű a mutatvány, mert ha Orbán rendszere megbukik, akkor az Orbán-rendszer megfejése után az új demokratikus hatalmat is meg akarja fejni, és olyannak akar látszani, mint egy ellenzéki hős, aki olajfaként és partizánként harcolt az államegyházi státuszból az Orbán-rendszer ellen. Belülről pusztította a rendszert.  Ha nem így lenne, és nem kellene Németh Sándor napi taktikai húzásainak megfelelni, akkor elég lenne egy gyakorlott, jó szakembert kinevezni, aki teszi a dolgát. De ide bizalmi ember kell. Szaddam Huszein is a fiait nevezte ki a bizalmi állásokba, a titkosszolgálat élére, stb..

Ez ellen a gyalázat ellen senkinek nincs egyetlen szava sem. Mindenki úgy tesz, mintha ez nem lenne. Németh Sándor kilóra megvásárolja (vagy csak ATV-s szereplés ígéretével) az újságírókat, laptulajdonosokat, akik elkészítik vele azokat az interjúkat, amelyeket utoljára Grósz elvtárssal olvashattunk a Népszabadságban. Megértük azt is, hogy Németh Sándor lesz a nyolcadik olajfa, amely átmenetileg ugyan Orbán Viktor udvarában lengedez, de gyümölcsét már az ellenzéknek ígéri. Az olajból, vagyis a pénzből, ugyan senki nem kap, mert azt magának szereti megtartani. Az említett Heti Válasz cikkben azt nyilatkozták, hogy semmiféle baloldali vagy ellenzéki elkötelezettség nincs amögött, hogy az ATV “ellenzéki” televízió. A piacon itt van rés, és ha anyagilag meg akarnak élni, akkor muszáj baloldalon álló televíziót csinálni. Miközben meg nem támadási szerződést köt az ellenzéki televízió tulajdonosa azzal a despotával, akinek állítólag az ellenzéke, eközben a televíziójába a baloldali pénzemberektől és hirdetőiktől várja a pénzt. Amellett, hogy a Hit Gyülekezete ilyen-olyan jogcímen kapott állami támogatása Orbán támogatásának is felfogható, a Júdás pénznek, vagyis az ATV legnagyobb finanszírozója vélhetően maga Orbán Viktor. Ideje lenne tisztán látni, és jó lenne, ha Németh Sándor úgy kezdené visszakövetelni a jogállamot, hogy jogállami módon átvilágítja magát, és pontos kimutatást közöl arról, mennyi pénzt kapott Orbán Viktortól eddig, és azt mire költötte. Tekintettel arra, hogy a Hit Gyülekezete átvételi elismervények nélkül gyűjti a tizedeket és az adományokat, nincs adóbevallása és hivatalos állami szervezet által hitelesített könyvelése sem, ennek sem lenne sok értelme, mert Németh Sándor azt hazudik, amit akar.

Mielőtt lengetjük az olajágat, és tömegesen vonulunk erre a paródiára, meghallgatni Németh Sándort a jogállamról, az alábbiakban idézzük az Amerikai Népszava “A nézőknek a közszolgálati televízióhoz van közük” című írásának egy részletét arról, hogy az ATV hazugsága hogyan akadályozza meg, hogy az adófizetők követeljék a közszolgálati tévé szabadságát:

“Az adófizetőknek a közszolgálati televíziókhoz van közük, mert azokat nemcsak a jobboldaliak és a Fidesz-szavazók pénzéből, hanem az ellenzékiek adójából is finanszírozzák. Egyetlen demokratikus országban sem engednék meg azt, hogy az adófizetők pénzéből üzemeltetett közmédiából pártpropagandát és párttévét finanszírozzanak. A polgároknak joguk van a közszolgálati médiumokhoz, a hiteles és pártatlan tájékoztatáshoz, és ahhoz, hogy a pénzükért kiegyensúlyozott és tárgyilagos tájékoztatást kapjanak. Jobb helyeken ennek védelmére tartanak egyebek mellett médiahatóságokat. Az adófizetők eddig semmilyen formában nem is tettek kísérletet arra, hogy megköveteljék a közmédiumok hiteles és pártatlan működését. Ezért nem tették még nyilvánvalóvá, hogy a közszolgálati médiát erőszakkal foglalta el és tartja uralma alatt az Orbán-kormány. Nem tették nyilvánvalóvá, hogy diktatúra van, a közmédiumokat manipulációra, hazug propagandára, a valóság meghamisítására és a tények elhallgatására, az ellenzéki hangok elnémítására használják.

Ebben az Orbán-kormány segítségére volt az ATV, mert az adófizetők azt gondolták, hogy a közszolgálattal szemben nem érvényesített jogos igényüket az ATV kielégíti. A Fideszt segíti, hogy az ATV olyan színben tűnik fel, mint amely ellensúlyozza a megszállt közmédia hiányát. Az ATV ezzel jó szolgálatot tesz az Orbán-kormánynak. Sokan ezért azt gondolják, hogy működik a demokrácia, hiszen van ellenzéki televízió. De a közszolgálati funkciót nem lehet átruházni és számonkérni egy speciális érdekekkel rendelkező vallási szekta magántelevízióján. A politikai ellenzék sem nyugodhatna bele a közszolgálati média megszállásába, arra hivatkozva, hogy maradt egy “ellenzéki” csatorna. Arról nem beszélve, hogy nem választhatja a könnyebb utat, megspórolva a demokratikus és szabad média kiépítését arra tekintettel, hogy létezik az ATV. Ha eddig ebbe a tévébe pumpálták a pénzt, az nagy hiba volt, mert az ATV küldetése nem valamely demokratikus elvek és értékek szolgálata, hanem a Hit Gyülekezete érdekeinek érvényesítése. Ez természtes, miután a fő tulajdonos erre a célra vásárolta meg.

A polgári demokratikus ellenzéknek nincs televíziója, a közszolgálati médiát elfoglalta és leigázta a Fidesz. Létezik egy felekezeti tévécsatorna, amelynek meg nem támadási szerződése van a Fidesszel, és nem érdeke a kormány megdöntése. Ugyanakkor “álellenzéki” televízióként azt a látszatot kelti, mintha létezne kiegyensúlyozott médiapiac. Leszereli az ellenállást és azt a tiltakozást, amit a közmédia pártpropaganda céljára történő kisajátítása indíthatna el. Emlékezzünk a médiaháborúra: egykor még százezres tömeg vonult az utcára a Charta szervezésében, hogy megvédje a közszolgálati televízió függetlenségét. Erről ma mindenki lemond, mert “ott van az ATV”. Az ATV viszont megtéveszti az ellenzéki közvéleményt, amikor azt a látszatot kelti, mintha céljai egybeesnének a megcélzott közönség céjaival. Ez nem igaz, ez csalás. A liberális újságírók kiszolgáltatott helyzetükben kénytelenek az ATV-ben dolgozni, és alávetni magukat a tulajdonos felekezeti érdekeinek. Az egzisztenciális függőség miatt az ATV-t is egy kifizetőhelynek tekintik, és nem is érdekük, hogy a jelenlegi helyzet egy határozott ellenzéki szereppel romoljon, és ez a kereseti lehetőségük is megszűnjön.

Az ATV által megtestesített “ellenzéki” televíziózás az Orbán-rendszer szerves része, és a demokrácia, a sajtószabadság hamis látszatának megteremtését segíti.”

VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 3.9/5 (43 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +34 ( 66 szavazatból)
Az Olajfa és az Olajcsemete jogállamot akar, 3.9 out of 5 based on 43 ratings

Címkék:, , , , , ,

  • Hozzászólások(97)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

97 Reader’s Comments

  1. Kedves Laci!
    Azt is megkérdezhettem volna, hogy hogyan látod, egyáltalán szükség van e az “intézményesített”, “hivatalos” szervezetté – még rosszabb esetben államá – züllesztett vallásokra, egyházakra?
    Mert én úgy veszem ki a működésükből, hogy előbb-utóbb mindegyiket eléri a nagy hivatalokat, vállaltokat veszélyeztető “Parkinson törvényében” lefektett bürokratikus burjánzás, amelyet aztán hatalmi intézkedésekkel ellensúlyozandó, maga is hivatallá forrja ki magát. A hivatal pedig öngerjesztő természetű ember alkotta teremtmény, amely “fejlődésében” szinte megállíthatatlan, éhes amőbaként funkcionál – hit helyett.
    *

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (15 szavazatból)
  2. Kedves Geronimo,
    privátban: nepszava@nepszava.com

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (6 szavazatból)
  3. Báthory Ödönke

    KORDON BLUED
    2012. november 2. péntek
    15:10
    Persze, megérdemel mindent. Hiszen a hívek önként adták amit adtak, és ha ők méltónak találták rá, akkor ki vitathatná el tőle? De azt vitatnám, hogy jóban rosszban együtt van a gyülekezetével. Inkább elkülönül attól, és csak az istentiszteletek idejére jelenik meg a plebsz előtt. A mezei hívő semmit nem tud róla. Nem tudja hogy hol lakik, hogy mi a kedvenc kajája, hogy éppen mi foglalkoztatja -semmit nem tud róla.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (14 szavazatból)
  4. Woisin 23.38!
    Ma fedeztem fel, hogy Lendvai Pál Megyerország búcsúzik Ezrópától c. ORF filmjét felraktad ide. Azt hiszem mindannyiunk nevében is megköszönhetem, és ajánlom mindenki figyelmébe!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (12 szavazatból)
  5. Mindenkihez, aki mínuszolt!
    Nem is értem. Nem írtam olyat, ami erre adhatott volna okot. A sajnos igaz válaszom, amit Bartus Laci írt? Hisz igazat adtam, akkor az miért mínusz? A sajnos a mínusz vagy az igaz a mínusz? Vagy következtetésem a kiinduló alapról, amely az ATV ugyan, de legalább, ha görény módon is, de tájékoztat és hírt szolgáltat! Lehet, sokszor nem tárgyilagosan, de megszólítva az ellen oldali szereplőket. Egyébként, mindenki leszűrheti magának – tudás, érzékenységi és világnézeti hovatartozásának megfelelő módon – a következtetéseit. Laci válaszolt,nem minuszolt, válaszolt. Azzal lehet egyetérteni vagy sem. Én egyetértek azokkal a vegytiszta következtetésekkel, amit a napi folyamatokban leír, de semmilyen módon sem kérhető számon, a vegytiszta laboratóriumi klisé! Még akkor sem,ha a történelem bizonyítja az igazát. És azért nem, mert talán pont azokat a történelmi tragédiákat akarják elkerülni,amit Laci ír! És mivel tőke nem áll rendelkezésre, ez az egyetlen csatorna, amely rendelkezésre áll ahhoz – bármilyen sunyi módon is – hogy a véleményüket, akár nemtelen körülmények között is de kinyilvánítsák. Megőrülök attól, ha Laci ír, majd mindenki elalél a gyönyörtől. Nem gondolom, hogy Laci isten! Azt gondolom, hogy ugyanolyan ember, mint mi vagyunk, azzal a hatalmas különbséggel, hogy lehetőséget biztosít számunkra, önálló véleményünk kinyilvánítására. Pont azért, hogy ütköztessük véleményeinket!
    Laci, a véleményeddel egyetértek, az okfejtéseddel nem, de köszönöm a lehetőséget, hogy vitatkozhatunk ezen az oldalon egymással!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (19 szavazatból)
  6. Ez igen!!!! El kell foglalni a Baloldali Demokratáknak ez ATV-t, mert ezt nem hagyhatja Magyarország, hogy egy ál ellenzéki Tv így működjön.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (15 szavazatból)
  7. “Ahol a pap megszólal, ott az igazság megfeszíttetik.” /Petőfi Sándor/

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +19 (21 szavazatból)
  8. Kedves Tancsa János!

    Sajnos a papi rend nem tud mit felmutatni, mint ami a szívében van, azt mondja ki a száján. Megcsúfolták az Isten Igéjét, ezért aztán őket is megcsúfolják az emberek. Petőfi is ezt tette. Azért az Isten beszéde megáll. Sokan azért vallják magukat ateistának, hogy így védekezzenek a vallásos őrülettől. KORDON BLUED is hasonlóan fogalmazott.
    “Sanyibácsi”

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  9. Nagyon sajnálatos, hogy ilyen cikkre szüksége van a magyar olvasótábornak! Pedig szüksége van, hiszen az Orbán kormány és a különböző vallások szövetséget kötöttek hogy az Orbáni országáruló hatalom „mind örökké” tartson. Ez a szóhasználat az egyházi hazugságok között már nagyon régen az első, oly annyira, hogy Orbán nemzetvesztő is felhasználja a régi hazudozók jól bevált szóhasználatát és elveit!
    Szinte érthetetlen, hogy népünk hogyan satnyult szellemileg oda, hogy fel kell hívni a figyelmét minden normális ember számára teljesen evidens és magától értetődő dolgokra!
    Talán, ez azért van mert népünk nagy része praktikusan analfabéta! Még is köszönjük a tények feltárását, az erőfeszítést, hogy minél többen értsék és higgyék, hogy új vezetőkkel, új úton kell járnunk!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +11 (11 szavazatból)
  10. A szekularizáció, az állam és az egyház szétválasztása, az egyház befolyásának a visszaszorítása több mint 300 éves.
    A fidesz ennyi idővel vitt vissza bennünket a múltba. Ennek káros hatásait nap mint nap tapasztaljuk, de mértékét nem tudjuk túlbecsülni.
    Miközben milliók éhesen fekszenek le este, a fidesznek kedves egyházakat milliárdokkal támogatja az állam, iskolákat (embereket!) ad a kezére, adófizetési mentességgel, a legcsekélyebb ellenőrzés nélkül.
    Kormányváltás után ennek a megszüntetése az egyik legsürgősebb feladat.
    A gyermekeinket mentsük meg!
    Az egyházak adják vissza, amit az államtól az elmúlt 20 évben kaptak.
    Tartsák el őket a hívők, és adózzanak.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (9 szavazatból)
  11. Báthory Ödönke

    “Az egyházak adják vissza, amit az államtól az elmúlt 20 évben kaptak.
    Tartsák el őket a hívők, és adózzanak.” -jó ötlet, szimpatikus. Csak ezt hogyan lehet megoldani? Hiszen ha valami ilyesmi készülődne, akkor a sok ingyenélő felekezet mind vallásháborúkat robbantana ki (természetesen mind Jézus Nevében). Látod a HGYt. Elég volt annyi, hogy néhány iskoláról lepattantak, és máris csorbult a vallásszabadság, meg a demokrácia. Ha a sok pap kiadná, hogy “Kapára, kaszára, védjük meg a templomunkat”, akkor lenne aztán haddelhadd.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  12. “Sanyibácsi”! Én ateista vagyok. Nem szkeptikus, nem a papok miatt, hanem egyszerűen azért, mert nem hiszek a mesékben.
    Ez ilyen egyszerű.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  13. ” ”
    Egyszerűen. A legtöbb egyházat valóban saját hívei tartják el, legfeljebb karitatív tevékenységhez kapnak támogatást. A kivételek a nagyegyházak, de az ő híveik sem kapnak kaszára-kapára csak úgy.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  14. Ez jó.
    Látom az elküldött hozzászólásomat, és ami megjelent, abból hiányzik az idézet. Ezt alighanem valami jelkombináció okozza. Most bemásolom másképp.
    // “Az egyházak adják vissza, amit az államtól az elmúlt 20 évben kaptak.
    Tartsák el őket a hívők, és adózzanak.” -jó ötlet, szimpatikus. Csak ezt hogyan lehet megoldani? //
    Egyszerűen. A legtöbb egyházat valóban saját hívei tartják el, legfeljebb karitatív tevékenységhez kapnak támogatást. A kivételek a nagyegyházak, de az ő híveik sem kapnak kaszára-kapára csak úgy.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (7 szavazatból)
  15. Kedves Gyöngyi Péter,
    én vagyok mindnyájunk közül a legnyomorultabb és a legkisebb, én nem értek semmihez, ezért vagyok újságíró. Számomra megtiszteltetés, hogy vitatkozhatok Önökkel. Azt aztán itt senki nem gondolja, hogy engem isteníteni kellene, még az árnyékát is elutasítom minden hasonlónak. Nem gyártok és nem gyűjtök rajongókat, ez talán az írásaimból is látszik. Sok hízelgést nem talál bennük senki felé. A konkrét kérdésben viszont szilárdan állítom, hogy az elvtelen kompromisszumok, a megalkuvások vezettek ide, innen hasonló elvtelen kompromisszumok és megalkuvások nem vezetnek ki. Ha ezen nem változtatnak az emberek, akkor addig végig kell szenvedni mindent, amíg ezeket az elvtelen kompromisszumokat meg nem utálják, és ezen nem változtatnak. Az emberek néha megkérdezik, mit lehet tenni a diktatúra ellen, hogyan lehet megrövidíteni. Ez a válasz: a kompromisszumok és elvtelen megalkuvások nélküli, egyenes, jellemes es gerinces magatartassal. De ez a válasz nem tetszik, pedig nincs más. A morális csőd és a nihillizmus vezet a diktatúrákhoz. A demokráciához szilárd elvekre és következetes magatartásra van szükség. Akik ezt nem hiszik, azoknak jön a diktatúra. A gyakorlat nyelvére fordítva: ha például Németh Sándorral szemben elvszerűen viselkedne a liberális/baloldali értelmiség és a liberális/baloldali sajtómunkások, akkor elutasítanák ezt a jellemtelen paktumát, amelyet megkötött a despotával, és bojokttálnák a televízióját. Ezzel Németh Sándort választás elé állítanák, és hamar rájöhetne, hogy őt a katolikusok és kiszolgálóik soha nem fogják komolyan venni és emberszámba venni, ha itt is elveszíti aljasságokkal a barátait, egyedül marad. Kénytelen lenne a tisztességes utat választani, és a janicsárjaival fél év alatt úgy elsöpörné ezt a tehetségtelen bandát, hogy emlékük nem maradna. Most pedig azt hiszi, milyen okos, hogy itt is, ott is eladja magát. Ezt csak hozzá hasonló jellemtelen emberek között teheti meg, és ezért nagy árat fog fizetni ő is, és azok is, akik elvtelenül és jellemtelenül, anyagi érdekből cimborálnak vele. És azok is, akik ezt az egész mocsokságot elnézik, és azt gondolják, ez a kisebbik rossz. Tévednek, ez a nagyobbik rossz, mert ez a sajat oldalunkat mérgezi, fertőzi, az ilyeneket, ha nem gyógyulnak meg, mint rákos daganatot kell kivágni egy egészséges testből. Csak az a baj, hogy ez a test nem egészséges. Én erős gyógyszereket próbálok e testbe fecskendezni, de nem használ. Saját olvasóink sem veszik át a megalkuvás nélküli egyenes gondolkodásmódot. Ez az egyetlen fegyver pedig, amely legyőzheti az ellenfelet. De nem hiszik el, hanem valami másra viszket a fülük, amely nem borítja fel a kényelmes korrupt világot. Nem kell ezt elfogadni, de akkor ne csodálkozzanak, hogy itt tartanak. Ezért vakok, nem látnak semmit, nem látnak kiutat, mert ezt a fényt eloltják a lelkükben.
    Üdvözlettel, Bartus László

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +15 (23 szavazatból)
  16. admin
    Ez egyenes beszéd, pluszoltam.
    Vajon hányan követik megalkulvás nélkül, valóságosan is az ilyen karakán hozzáállást? Talán egyre többen, ha belátják, hogy változást – önkorrumpálás helyett – csak a korrektség eredményez. Ami természetesen nemcsak magunkkal, másokkal szemben is jogos elvárás, de jobb magunkon kezdeni. A többi már könnyebb lesz.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (11 szavazatból)
  17. admin
    Mint már oly sokszor, ezzel is egyetértek.Mert nagyon igaz.Az emberek azt hiszik az a könnyebbik út, ha megalkusznak. Tévedés! Csak elodázzák a megoldást.Sokszor súlyos árat fizetve.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +11 (13 szavazatból)
  18. Kedves Admin!
    A véleményeddel, a legmesszebb menőkig egyetértek,annak ellenére értek egyet, hogy a véleményemet én is tartom! Nem azért is, és nem csak azért is, hanem azért, mert a világ nem csak fehér és nem csak fekete! Ezen az alapon, a taktikázás is mocsokság, pedig a taktikázásra szükség van! Én nem mondom, hogy Németh Sándornak igaza van, vagy sem, de egyet tudok, ha nem így áll hozzá, már ez a csatorna sem létezne. Persze lehet, hogy ez lenne a jó, mert már rég kitört volna a balhé, de az is lehet, hogy az a jó, mert haladékot kapunk egy lightosabb megoldásra, mint 56.
    Visszatérve a bevezetődre, én még csak nem is gondoltam, hogy isteníteni akartad volna valaha is magad, én csak azt mondtam, istenítik azokat a gondolatokat,amit leírsz, pedig a gondolataink nem istentől valók,hanem tőlünk csóri halandóktól,és elvonatkoztatva, erről a tőről fakad az amit több visszatérő témádban jogosan ecsetelsz!
    Üdvözlettel
    Gyöngyi Péter

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  19. Kedves Gyöngyi Péter,
    köszönöm kedves válaszod, csupán egyetlen megjegyzésem lenne: az idő előrehaladtával nem lightosabb, hanem véresebb megoldás felé közeledünk. Ha nem így lenne, akkor nem lenne ilyen nagy a felelőssége ezeknek a korrupt embereknek. De nagyon hasznos volt a polémiánk, ha lesz egy kevés időm, szeretnék egy cikket írni erről a kérdésről, mert fontos kérdések körül járkálunk itt körbe-körbe. :))
    Üdvözlettel, Bartus László

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  20. Bartus úr!
    Nem a diagnózist vitatjuk: a rák minősítéssel egyetértünk. A vita tárgya a javasolt kemoterápia,, az “erős anyagok befecskendezése” Mert az ATV lekapcsolása, netán átállítása a kormánynak nyíltan nyalizó szerepbe csak azon rétegben okozna háborgást, akik nézik – tehát eleve nem kizárólag a kormánypropagandán tengődnek. A tömegben, akik eddig sem nézték sermmiféle hiányérzetet nem okozna, mert őket úgy manipulálják az ingyenesen fogható kormánypárti csatornákkal, hogy esélyük sincs ezt a manipulációt észrevenni.
    Ezt egy kommentelő a Varánuszon nálam jobban összefoglalta:
    “Neolibsi 2012.11.03. 15:18:59
    @ariel12:Akár igaz is lehet(ne), amit ebben a cikkben olvashatunk, ha a köztévét csak úgy felületesen néznénk, de éppen ez benne az “érdekes”, hogy úgy befolyásol, hogy nehéz észrevenni.Ha gazdasági kérdésről van szó, jobboldali közgazdász nyilatkozik, ha nemzetközi jogról, akkor jobboldali jogász.Ennek egy “kifinomultabb” változata, amikor két jobboldali szakembert hívnak meg “vitázni” és a vitából kiderül a végén, hogy tulajdonképpen mindent jól csinálunk.A politikusi interjúk pedig csak egy kicsit elfogultak, éppen csak annyira, hogy ne okozzon elviselhetetlen fizikai fájdalmat a képernyőn keresztül.A kormánypártnak alákérdeznek az előre begyakorolt szöveghez, az ellenzék politikusi nyilatkozatokra a műsorvezető grimaszol, pofákat vág, gúnyos megjegyzéseket tesz.BRAVÓ!”
    a hivatkozott cikk pedig inkább blog:
    http://nivo.blog.hu/2012/11/02/a_kozteve_ejjel-nappal_hazudik
    a linkben nem szerepl, de a cymben már ott van a kérdőjel – zárójelben, egyébként az egész a szokásos fideszes mantra: nem is nézik, honnan tudják?
    “Most komolyan nem akarok reklámposztot írni a köztévének, csak arra kérek mindenkit, hogy előbb tessék belenézni a közszolgálati műsorába, pl. végignézni egy Híradót vagy egy-egy esti műsort, és utána véleményt nyilvánítani, mert a jelenlegi helyzet – senki nem nézi, de mindenki képben van vele, milyen – erősen álszent dolog. Olyan lehet ez, mint a valóságshow-k: mindenki utálja, senki nem nézi, mégis roppant népszerűek. Hogy is van ez?”
    Szóval – akkor már inkább az ATV, ahol legalább megszólalási lehetőséghez jutnak az ellenzékiek. Az, hogy mit mondanak, az már rajtuk áll.
    Nem, nem lenne jobb kemoterápiázva, amikor a belünk is kifordulna az ilyen közmédiás “tájékoztatástól”. Akikre meg hatni kellene, azok nem is tudnának róla.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  21. kekec
    Még igaz is lehetne amit írsz. Elfelejted,ahogy megszólalási lehetőséget biztosít a “panelproliknak”, azzal együtt el is altatja őket.Így csak toljuk magunk előtt a valóságot, de tragédiát segítünk elő ugyanakkor.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  22. Okuljatok, kedves Barátaim! A mai Népszabadságban ez a drága,egyenes jellemű ember (N.S.) nyilatkozik….

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  23. bumburi
    Link hozzá? Mindenki keresgéljen?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  24. http://nol.hu/belfold/semmifele_paktumot_nem_kotottunk_a_fidesszel
    mindent a vevőért!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  25. PÁRTÁLLAMOT NEM!
    JOGBIZTONSÁGOT, JOGÁLLAMOT VISSZA!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  26. B. Ödönke
    Kösz!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  27. Kedves Admin!
    Itt egy uj bizonyitek arol hogy a Nemeth Sandor tisztara akarja mosni magat.
    En ugy latom ezt mind az aki szenyes vizel akar mosokodni.
    http://atv.hu/cikk/20121104_nemeth_sandor_nem_kotottunk_paktumot_a_fidesszel?source=hirkereso

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  28. Mindenesetre, még egy összefüggésre hívnám fel a figyelmet.
    Ezt az olajfás rendezvényt az a Németh Péter szervezte, aki mostanában került be az ATV Újságíróklub című műsorába. Hírek szerint, igencsak küzdött azért, hogy újra képernyőre kerüljön. Az Ujságíróklubot évekig az a Dési János vezette, akit éppen arra hivatkozva rugtak ki, hogy elment a DK alakuló gyűlésére.
    Hát, nem könnyű itt eligazodni, az már biztos.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  29. Véleményem szerint,ez az interjú N.S.-el nem erősítette meg Laci álláspontját! Mindenki azt a következtetést vonja le önmagának, amit akar. A borzasztó az, hogy ha valakit ilyen alapon el akarunk ítélni, elítélhetjük, mert minden dolognak két oldala van. Pozitív és negatív. Az elítélés negatív, a megítélés pozitív, vagy semleges! A borzasztó ebben az egészben az, hogy van egy ősrégi magyar mondás: Nem zörög a haraszt, ha nem fújja a szél. Gyurcsányt – azok akik saját maguk által is bevallottan lejáratták, és annak ellenére – így járatták le, úgy néz ki hosszú időre, lehet véglegesen! Nekem N.S., sem kutyám, sem macskám, de azért jó lenne ezen elgondolkodni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -4 (4 szavazatból)
  30. De nem is cáfolta, és akinek már volt része N.S. taktikázásából, az nagyrészt tudja, hogy milyen elvek és célok mentén “politizál”. Az már amúgy a vicc kategóriája, hogy egy “vezető lelkész” miért mozog a politika terén úgy mintha neki ezt kéne tennie és miért viselkedik úgy (100 000 szavazóval büszkélkedik) mintha neki egy gyülekezetet és az ahhoz tartozókat “magánhadseregként” kéne a megfelelő (politikai) irányba terelgetnie. Valahogy a Biblia pásztor és juh képe nagyon nehezen ugrik be számomra N.S. és “szavazói tábora” kapcsán….

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  31. Báthory Ödönke
    Ez egy elég duplafenekű nyilatkozat. Ugyanis egy szóval sem tagadta, hogy mozgósítani tudná a hitgyüliseket, nem mondta, hogy politikailag semleges az egyháza, és minden hívő a saját lelkiismerete szerint szavaz/hat/na. Persze nem hülye, hogy előre elkötelezze magát: majd ahhoz csatlakozik, aki győz. És még csak nem is kell ezt a választás előtt eldöntenie. Magyarán: profibb politikus, mint jó néhányan az ebből élők közül.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  32. Kedves Kekec,
    a profizmusról más fogalmaim vannak. A profizmust és az aljasságot még a politika terén sem keverik jobb helyeken, ahogyan ezt Magyarországon Orbán esetében is megteszik nemegyszer. Itt van a válasz a Népszabadság-interjúra:
    http://nepszava.com/2012/11/magyarorszag/bizonytalanok-taboraban-az-atv-tulajdonosa.html
    Üdvözlettel, Bartus László

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  33. Elég régóta látható, hogy az MSZP politikusai beavatkoznak az ATV műsoraiba, így volt ez, amikor Gyurcsány még a párton belül volt és nagygyűlést tartott a Symá-ban. Ez eredetileg egyenes adásban ment volna. De aztán később felvételről adták le, mert valakik odaszóltak. Azóta is látni, hogy szinte minden vitaműsorban a műsorvezetők (nemcsak a vendégek) gyalázzák Gyurcsányt. Kálmán Olga csak Gyurcsánnyal szemben enged meg olyan hangot, amit egy kormánypárti politikussal sohasem.
    Szóval ebben a buliban az MSZP bizony részes.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  34. Ödönke,
    Én speciel tudom hol lakik, és tudom mi foglalkoztatja. Szerintem a feleséged is tudja, bár szerinted sosem figyel oda a prédikációra. A feleséged szerintem azt is tudja, hogy nem az iskola ügy miatt csorbult a vallásszabasgás és a demokrácia NS szerint, de az erről volt elég cikk a Hetekben is, meg voltak HGY nyilatkozatok is, aminek csak van valami köze NS véleményéhez. Szóval mit hazudozol itt össze-vissza?
    Admin: töröld csak nyugodtan, te szólásszabadság bajnoka!

    András

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  35. Ugyanmár emberek! Amerikában is lehet tudni, hogy egy-egy befolyásosabb prédikátor melyik pártot támogatja. Ha az ott ok, akkor itt miért ne lenne?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  36. Az egyházfiak éppen olyan manipulátorok, mint a politikusok. Saját érdekükben (s nem a hívők érdekében), ha kell a sátánnal is lepaktálnak. A többi csak rizsa.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  37. da

    /
    /
    Ugyanmár emberek! Amerikában is lehet tudni, hogy egy-egy befolyásosabb prédikátor melyik pártot támogatja. Ha az ott ok, akkor itt miért ne lenne?

    /
    /
    Viszont az USa ban erdekes modon nincs olyan kereszteny gyulekezet amelyikrol az osszes tobbi gyulekezet azt gondolna hogy a keresztenyi ertekeket sutbadugva elarulta a testvereit !
    /
    /
    Mondhatnam vilagiasabban hogy nem talalni meg egy olyan gyulekezetet amelyik az altala kikuzdott szabad vallasgyakorlatot biztosito torvenyt onmaga nevezi semmisnek idejetmultnak azutan hogy o mar a kivetelezett egyhazak kozze kerult.

    /
    /
    Nem furcsa ez neked ???
    Egy csoppet sem ?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (1 szavazás)
  38. Jó lenne néhány tény az NS “ki sem látszik Orbán zsebéből” alátámasztására! Mennyit veszített a HGY az egykulcso adó miatt (mint az összes többi egyház), és mennyit nyert?
    Jó lenne azt is tisztázni, hogy akkor tulajdonképpen mi a baj azzal, hogy Iványi Gábor és a többiek nem lettek elismert egyház? Az a baj, hogy így ők nem kerültek be Orbán zsebébe, a pénzről van szó? Csak azért kérdezem, mert a szerző annyit emlegeti ezt, hogy az a látszat keletkezik, hogy egy egyháznak a pénz a lényeg nem is az egyházi tevékenység, és tulajdonképpen az a probléma, hogy Iványiék nem kapnak! Plusz kérdés, hogy akkor a Krisnások és a Jehova tanui és a Mormonok is Orbán zsebében vannak? Csak elmékeztetőül: ők is elismert egyházak az új törvény szerint.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  39. andrás
    Talán, mert Gyurcsány mindegyik MSZP-sről tudja mennyit ér:
    megmérettek és könnyűnek találtattak.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (1 szavazás)
  40. Az a baj, hogy Magyarországon nincs is kire szavazni. Sajnos csak a rossz és a még rosszabb közül lehet választani. Ha Orbánt elzavarja a nép és visszahozza az MSZP-t, akkor mennyivel lesz jobb? Egyébként Ajkán az MSZP-s többségű önkormányzat paktált le a hitesekkel. Az MSZP itt nem világi oktatást akar, hanem hitest. Új pártokat kellene alapítani.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (1 szavazás)
  41. ubul:
    Már elnézést, de mo-n sem gondolja azt az összes keresztény gyülekezet, hogy a HGY elárulta volna őket. Akiktől hallottam ilyet, azok konkrétan vagy a HGY-t árulták el (is mindenki mást is árulással vádolnak), vagy csendben lapítottak (beleértve Iványi Gábort is), amikor a hatalom a HGY-t próbálta kicsinálni.
    Én arra sem emlékszem, hogy nagyon megköszönte volna bárki az előző egyházügyi törvényt, pedig lett volna miért. Mára az is a gyűlölet indoka lett, hogy azt is nekünk köszönhették.
    Tavábbá, az előző törvány valóban betöltötte szerepét, mert megvalósította a vallásszabadságot, és tényleg rászorult a változtatásra, hacsak nem gondoljuk komolyan, hogy egy állatmenhely, vagy GO klubb jogilag egyháznak tekinthető.
    Hogy milyen változtatásokat havasolt a HGY és milyen álláspontot képviselt ebben az ügyben, arról bőséges olvasnivaló található a http://hit.hu/belfold/hit-gyulekezete-es-vallasugyi-torvenyalkotas oldalon.

    Melegen ajánlom a tények megismerését, az előítéletes ítélkezés, és a gyűlöletketől irásoknak való felülés helyett!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  42. Attól mert Amerikában lehet tudni, hogy melyik prédikátor kit támogat, attól még ez nem lesz ott sem feltétlenül biblikus, ahogy itt sem, másrészt pedig ott tudtommal az egyházak/ gyülekezetek egyrészt saját magukat tartják el, másrészt még az intézményeiket is maguk tartják el. Nem az a nagy baj, hogy az egyházak kikerültek az állami rendszerből, a nagyobb baj az, hogy 13 benne maradt.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  43. “hacsak nem gondoljuk komolyan, hogy egy állatmenhely, vagy GO klubb jogilag egyháznak tekinthető.”
    Én fordítva szeretném: Az egyházak jogállása ne különbözzön más civil szervezetek jogállásától.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  44. Báthory Ödönke

    #
    da
    2012. november 5. hétfő
    11:36
    Kedves András (így írtad alá, így szólítalak)
    A feleségem valóban odajár, de nem szokásom kifaggatni a gyülekezet belső dolgairól. Amit elmond, azt elmondja, amit nem, az az övé marad. És hogy te tudod NS dolgait? Gratula, de nem rólad beszéltem, hanem egy rendszerről. A rendszer pediglen az, hogy a közHITes NSt hetente kétszer láthatja többtucat méter távolságból, oszt’ jónapot. A bibliai pásztornak nem ez a leírása. Amiket írtál rólam, abból úgy tűnik, hogy ismered az ilyen téren született publikációimat, ezt a helyet nem OFFolom szét azzal.
    Hivatkozol HGYs nyilatkozatokra. Akkor kérlek, idézd már be nekem azt a nyilatkozatot,amit példul Iványi Gáborék iskoláinak elvétele ügyében tettetek! Kis emlékeztető: A mostani Egyházügyi Törvény előkészítésével egyidőben IG kapott egy levelet a minisztériumból, ahol azt kérdezték, hogy kinek óhajtja átadni az iskoláit. Asszem, ez a levél kimeríti a hatalmi arrogancia és pofátlanság esetét. Mit nyilatkoztatok erről az eljárásról?
    .
    Mit hazudozom? Amit én hazudozom, azokat cikkekkel és hangfelvételekkel tudom alátámasztani. Vagy egyéb szem és fültanukkal. És én még sose prédikáltam azt, hogy istenembere hazudhat, mert Dávid is hazudott.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  45. Báthory Ödönke

    #
    da
    2012. november 5. hétfő
    13:17
    “a hatalom a HGY-t próbálta kicsinálni.” -ez egy visszatérő toposz a HITesek beszédében. Kezdve a gaz komenyistákkal, akik le akarták dózerolni az engedély nélkül épített házrészeket, folytatva Németh Géza szektakampányával, nem kifelejtve Horn Gyula kiegyezését a romkat felekezettel egészen az OV által rátok csibészeltetett APEH vizsgálatig. Igen, ez mind a HGYt akarta eltenni láb alól, plusz az a rejtélyes ismeretlen, aki NS nyilatkozata szerint “mindent megtett, hogy kinyírjon titeket”. Annak csak örülni tudok, hogy a sok üldözés közepette csarnokot építettetek, több iskolát üzemeltettek országszerte, és megvettetek egy csomó környékbeli ingatlant parkoló és kiszolgálóépületek céljára. Asszem, keveseket üldöztek ennyire.
    .
    “Én arra sem emlékszem, hogy nagyon megköszönte volna bárki az előző egyházügyi törvényt, pedig lett volna miért. Mára az is a gyűlölet indoka lett, hogy azt is nekünk köszönhették.” -talán említhetnél egy-két példát, aki konkrétan az előző egyházügyi törvény okán gyűlöl titeket. Mert ez így csak olyan rágalom, mint NS nyilatkozata, hogy ki akarják nyírni (hogy a sárkányrepülőt ne is említsem).
    .
    Az előző törvény pedig valóban változtatásra szorult. Éppen az általad említett bizniszegyházak és egyéb bűnös visszaélések miatt. De ennek jó megoldása az, hogy ártatlanokat is büntetnek? Milyen lenne, ha a sok bűnöző ember miatt minden embertől megvonnák az összes emberi jogot, és csak azok kapnák vissza, akiknek a Parlament ezt megadja? Ezt is jogosnak tartanád, vagy csak akkor, ha te kedvezményezett lennél? Mert most ez van.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  46. Tisztelt da,
    nagy gazemberségeket hordasz itt össze, amikor például azt állítod, hogy Iványi Gábor bármikor is elárulta volna szeretett vezéredet. Arról pedig tudnának mesélni az egyházi státusztól megfosztottak, hogy milyen lehetetlen jogi helyzetbe kerültek, még az általuk énekelt dalok után is fizettetni akarta őket a szerzői jogvédő hivatal, és nem folytatom. Emellett Magyarországon vannak előzmények, hogy az egyházi státuszon kívülrekedtekkel szemben üldözés, elnyomás kezdődött, és most is azzal fenyegették őket, hogy államosítják a vagyonukat, elveszik az intézményeiket. Ne beszéljünk mellé, ezeket a Hit Gyülekezete megírta, és amíg őket veszélyeztette egy ennél sokkal enyhébb törvénytervezet, akkor azt a holokauszthoz hasonlították, azt mondták, hogy ez a “végső megoldás”, inkvizíciót kiáltottak. Miután őket az MDF kinyírásáért cserébe az üldözöttek csoportjából az üldözőkébe tették, Németh Sándor már versenyről és az érdemeiről beszélt. Az egyházügyi törvény vitájában csak egy dolog érdekelte őket, hogy Németh Sándor ne kerüljön alacsonyabb besorolásba, mint a katolikus egyház. A többiek pedig menjenek a levesbe. Azt mindenki tudja, hogy a krisnások és még néhány vallás a nemzetközi tiltakozás miatt kerültek vissza. Németh pedig kötögette a kis különpaktumát. Csak annyira nem bírta magában tartani a boldogságát, hogy az egész megegyezést kikotyogta, utána pedig hivalkodott azzal, hogy őt bevették, diadalt ült, és kevélykedett msokkal szemben. Mindenki emlékszik, mindenki látta és hallotta. Süket manipuláció és propaganda a szöveged: Németh Sándor ott feszített a fideszes Heti Válasz címlapján nagy büszkén, a cikkben pedig dicsekedett a meg nem támadási szerződéssel, amit az egyházi törvénnyel a Fidesszel kötött. Aztán jól pofára esett szokása szerint, amikor elhajtották az iskolalenyúlásból, mert már azt hitte, hogy ő is olyan, mint a római pápa.
    Amerikát nehogy már Magyarországhoz hasonlítsd. Nekem ne meséld el, hogy mi van Amerikában. Pat Robertson barátotok, aki miközben imádkozik, alul megy a felirat, hogy milyen számot kell hívni, ahol lehet fizetni, undorító manipulátor, igazán összeillik a főnököddel, egy periférikus senki a civil szférában, a kutya nem vizeli le, hogy mit csinál, köze nincs a hivatalos politikához. Amerikában az egyház és az állam valóban szét van választva.
    Egész életetek ezzel a hazudozással és azzal a nyomorral telik, hogy a gátlástalan és jellemtelen főnökötök szemétségeit kell magyarázni a külvilág előtt, és a helyzettől függően, hol ezt hazudozni, hol azt. Nekem ne mutasd be, hogy miről beszélek, biztos közelebb voltam ehhez a dologhoz, és többet láttam belőle, mint Te.
    BL

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  47. A “SZALÁMI POLITIKA” régen elkezdődött. Sorban – fontosság szerint – szalámiz
    az egyházállam.
    Bartus úr többször irt erről. Mi is igen sokszor emlitettük. A HIT vezetői azt hitték,
    hogy megúszhatják. Úgy tűnik most rajtuk van a sor.
    Érdekes! Ha már az emlitettekből, de az Alkotmányt helyettesitő – kimit tud még
    változtatni – játékon alapuló Kerettörvény állandó módositgatásokból látniuk
    kellett volna:
    1./ MINDIG A FŐNÖKNEK VAN IGAZA
    2./ ha valami miatt probléma fordul elő VÁLTOZTATUNK és életbe lép az 1.
    .
    Ha valaki még mindig nem vette volna észre:
    A JOGÁLLAMNAK MÁR A “LÁTSZATA” IS ELTŰNT !!!!!!!
    (egyesek meg még mindig az utólagos törvények kötőszavait kifogásolgatják)
    A REGISZTRÁCIÓ önmagában lényeges lenne de:
    AZ EGÉSZBEN CSAK RÉSZLETKÉRDÉS?
    BÁRMELYIK PILLANATBAN ÖSSZE ESZKÁBÁLHATNAK ÚJ TÖRVÉNYT!
    .
    TUDSZ EZ ELLEN TENNI VALAMIT???????

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)

Írja meg véleményét!

 
Kapcsolódó cikkek

Bizonytalanok táborában az ATV tulajdonosa 2012. november 4. vasárnap | AN-álláspont

Alkotmányos lett a választási csalás 2012. október 29. hétfő | AN

Utat nyit a keleti maffiáknak az Orbán-kormány 2012. október 29. hétfő | AN

KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos