Ronai and Ronai
AMERIKAI

Bartus László: Bojkott 2012. szeptember 11. kedd 2:14

  • Hozzászólások(167)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Bartus László: Bojkott

Ha valaki figyelemmel kíséri a sajtónak álcázott goebbels-i propagandát, és időnként belenéz a Magyar Nemzet című kiadványba, abból jó érzékkel kialakíthatja azt a stratégiát, ami az önkényuralomnak fáj. Ahogyan normális ember patkánymérget sem fogyaszt, gondosan kerülöm én is azt, hogy Magyar Nemzetbe ütközzem, de ma véletlenül megláttam a címlap vezető hírét: “Kolláth György a tényeket is bojkottálta”. Ha valakinek egy kevés esze van, márpedig Magyarország tele van okos emberrel, ráadásul a csavaros magyaros észjárás sem hiányzik, azonnal észreveheti, mitől retteg legjobban a Nemzeti Együttműködés Rendszere. Lehetne ez Kolláth György is, aki ritka okos és tisztességes ember, nem is emlékszem arra, hogy valaha tévedett volna. A Magyar Nemzet is arra szorul, hogy “MSZP-közeli alkotmányjogásznak”, “balliberális médiumokban gyakori vendég alkotmányjogásznak” nevezze őt, mert saját jogán nem is tudják karaktergyilkolni, rászotrulnak arra, hogy azokkal próbálják hitelteleníteni, akikhez semmi köze nincs. Kolláth György eszétől retteghetne a megfélemlített és terror alatt tartott fideszes felvilág, ha lenne valakinek annyi esze, hogy a Kolláth Györgyhöz hasonló kaliberű szürkeállományokat hasznosítsa. Így azonban arra kényszerül, hogy markáns véleményét óvatosan fogalmazza meg, rettegve attól, hogy a balliberális megmondóemberek szokás szerint lehülyézik őt is, mint minden értelmes és normális embert, aki nem olyan korrupt, mint ők. Kolláth György csak annyit mondott, hogy nem tartja eleve elvetett ötletnek a bojkott gondolatát. Ez így, ebben a formában is a Magyar Nemzet címlapjára repítette őt. Ha lenne Magyarországon erős ellenzéki pártok, azok mögött álló felkészült szellemi műhelyek, ebből a tényből megállapíthatnák, hogy ez az, amitől a Fidesz és Orbán a legjobban retteg. A bojkottól.

Ha létezne Magyarországon ellenzék, és az ellenzéknek stratégiai terveket kidolgozó szakmai műhelye, ebből a Magyar Nemzet címlapból világosan kihámozhatná, hol kell ütni, hogy a legjobban fájjon. Azt többé-kevésbé azok a pártok is elismerik, akik a választásokon mindenképpen részt kívánnak venni, hogy Orbán választási törvénye egyenlőtlen feltételeket teremt. Orbán olyan meccset játszik, ahol a szabályokat megváltoztatják, a bíró és az ellenfél ugyanaz. Orbán úgy szeret focizni, hogy közben a szájában van a síp, az ellenfél játékosait kiállítja, saját lesgóljait megadja, a szabályokat úgy alakítja, hogy senki nem győzhet, csak ő. Egy futballcsapat ilyenkor levonul a pályáról, nem játssza végig az egyenlőtlen feltételek mellett vívott meccset, és nem nézi végig, amint a csalással megnyert meccs után önmagát ünnepli a csaló. De nemcsak azért vonul le a pályáról az ellenfél, mert tudja, hogy így soha nem nyerhet, hanem azért, mert a szabályok nem tisztességesek. Ha a tisztességtelen szabályok ellenére is esélye van a győzelemre, akkor sem játszik, nem fogadja el a tisztességtelen feltételeket. Nem azért kell levonulni a pályáról, mert nem nyerhetünk. A fair play azt kívánja, hogy akkor is levonuljunk, ha nyernénk, mert nem korrekt feltételeket nem fogadunk el. Ahogyan akkor is kiállunk játszani, és küzdünk a végsőkig, ha semmi esélyünk nincs a győzelemre, de tisztességes és egyenlő feltételeket biztosító szabályok között mérkőzünk. És akkor emelt fővel veszítünk. De tisztességtelen szabályok között se nyerni, se veszíteni nem lehet emelt fővel, tisztességes ember ilyen versenyeken nem vesz részt.

Mindezt a választások nyelvére fordítva elmondható, hogy demokraták nem hitelesíthetnek a részvételükkel még oly ravasz választási csalást sem. Akkor sem, ha ezek között a feltételek között is úgy gondolják, hogy esélyük van a győzelemre. Egyébként nincs, mert a hamisságot azért építették a rendszerbe, hogy ne legyen. De ha nem így lenne, szabálytalan választást, csaló választási rendszert, demokrata nem legitimálhat azzal, hogy elfogadja ezeket a feltételeket, és részt vesz benne. Ehhez nem elégséges indok az, hogy ha csalnak, akkor a csalás ellenére kell nyerni, és utána megszüntetjük a csalást. Azokra nem is szavaznék, akik ilyen elvtelen kompromisszumokat megkötnek, mert azoknak nem hiszem el, hogy maguk nem készek arra, hogy valahol máshol ugyanúgy csaljanak.

Az Orbán-rendszer egyeduralomra épülő diktatúra. A Fideszben is korlátlan hatalommal rendelkező önkényúr kormányoz, aki feudális függőségben tartja alattvalóit. Látatlanban megmondom, hogy rettegnek tőle, tombol a terror Orbán körül, és egybeugrik a gyomruk, ha megszólal a telefon. Ha megdicséri őket a főnök, akkor repesnek a boldogságtól. Ugyanezt valósította meg a kormányban, és ugyanilyen korlátlan hatalommal rendelkező önkényuralkodó az egész országban. Orbán hatalmát senki és semmi nem korlátozza. Struktúráját tekintve ez egy diktatúra, amely egyelőre nem szorul a nyílt erőszakra, és mivel pénzre van szüksége, igyekszik fenntartani a demokrácia látszatát. A Nemzeti Együttműködés rendszere egy csalás. Hazugságra épül. A hazugság lényege az, hogy nevében és külső vázában megtartotta a demokrácia látszatát, de belül teljes egészében kibelezte. Minden hiányzik belőle, amitől demokrácia a demokrácia, csak a csontvázát tartotta meg. A hazugság addig él, amíg erről a diktatúráról azt hazudhatja, hogy az demokrácia. Látszólag van alkotmány, de a gyakorlatban nem létezik, mert Orbán saját alkotmányán is úgy lép át, ahogyan akar. Ő maga a törvény. Ha a törvény mást mond, akkor vagy nem vesz róla tudomást, vagy megváltoztatja a törvényt. Orbán rendszere addig él, amíg a hazugság él. Ennek a hazugságnak az egyik legfontosabb eleme az, hogy Magyarországon demokratikus választások vannak. Orbánnak mindennél nagyobb szüksége van arra, hogy legyenek 2014-ben választások, és azon elinduljanak azok a fantom szerepre ítélt pártok, amelyeket ő ellenzéknek nevezhet. Ha lesz egy olyan választás, amely ugyanolyan csalás, mint az egész rendszere, de amelyen részt vesznek az ellenfelek, akkor az ő hazugságára ország és világ előtt ráütötték a hitelesség pecsétjét. Akik a csaló és hazug rendszer csaló és hazug választási komédiájában részt vesznek, azok legitimálják az Orbán rendszer hazugságát, és megerősítik az Orbán-rendszer hazug fundamentumát. Azok bebetonozzák a hazugságot, és az önkényuralomról kijelentik, hogy az demokrácia. Ezzel Orbán későbbi felelősségre vonását is meghiúsítják. Joggal hivatkozik arra, hogy részt vettek a választáson, elfogadták a feltételeket.

Miért retteg Orbán, a Fidesz és a Goebbels legjobb tanítványait foglalkoztató Magyar Nemzet? Azért, mert ha az ellenzék kijelenti azt, amit a két szemével lát, nevén nevezi a csalást, és nem vesz részt a választáson, akkor Orbán rendszerének legitimációja kérdőjeleződik meg. A NAGY HAZUGSÁG, hogy ez demokrácia, látványosan összeomlik. Talpára áll a feje tetejére állított skizofrén világ. Ez az ember, a saját belső skizofrén világát kivetítette, és Magyarországra kényszerítette. Ha senki nem kiáltja el magát, hogy “meztelen a király”, akkor a bolondokháza valósul meg. Orbán pedig kifelé és befelé azt hazudhatja, hogy az nem egy önkényuralom, amelyben ő egyszemélyben dönthet a Videoton középcsatáráról, a nyugdíjak elrablásáról, a Magyar Nemzet címlapjáról, a földbérletekről és egy azeri gyilkos szabadlábra helyezéséről, a költségvetésről, Magyarország külpolitikájáról és EU-tagságáról. Olyan koncentrált hatalom, amilyennel Orbán rendelkezik, abszolút uralkodóknak sem volt, mert azok ellen fellázadhattak a nemesek. Orbán egy korona nélküli király, aki azt tesz, amit akar, és egyelőre azt választotta, hogy a látszatot kedvéért a demokrácia csontvázát megtartja, de belül nincs semmi, csak ő maga. Ezt csak Bolgár György nevezi demokráciának és a Klubrádió, legfeljebb még az azeri, a kazah, a fehérorosz despoták, akik irigykedve tekintenek Orbán teljhatalmára. A Kínai Kommunista Párt elnökének sincs olyan hatalma, mint Orbánnak, mert a párt belül erősen tagolt. Utoljára a kulturális forradalom idején volt az övéhez fogható hatalmi koncentráció. Az ellenzéki pártok kívülről nézve szánalmasak, hogy ehhez adják a nevüket, és egy általuk is tudott csalást hitelesítenek. Ha ezt megteszik, akkor Orbánt felhatalmazzák arra, hogy folytassa azt, amit elkezdett, és elveszítik minden erkölcsi és törvényes alapjukat arra, hogy a rendszer hiteles kritikusai legyenek. Ezzel a magatartással akkora bukásra számíthatnak, mint az ólajtó, mert tisztességes és normális ember ilyen korrupt pártokra nem szavaz. Ez teljesen hiteltelenné teszi őket, és a demokrácia képviseletének minden legitim képviselete megszűnik. Ők többé nem lesznek azok, hanem a rendszer megvásárolt része.

De ha bojkottálják a csaló választásokon való részvételt, akkor lerántják Orbán hazugságáról a leplet. Ott áll pőrén, leleplezve, mindenki szeme előtt egy diktátor. Ez megváltoztatja a hozzá való viszonyt belföldön és külföldön egyaránt. Vége a hazugságnak. Csináljon Orbán egy csaló és hazug választási rendszert, induljon el rajta egyedül (karöltve jobbikos náci testvéreivel vagy nélkülük), és győzzön 100 százalékban, legyen három harmada. Uralkodjon a semmi felett. Tartson fenn egy olyan parlamentet, amelyben ő van egyedül és a hűbéresei, vazallusai. Ha van Orbánnak rossz álma, akkor ez az. Ha van, amitől ma retteg, akkor az a választási bojkott. Ha ezt a bojkottot megússza, akkor szerencse fia, a világ legboldogabb és legszerencsésebb embere, ölébe hullott egy ország, amellyel azt tesz, amit akar. Azt is maga dönti el, hogy mikor unja meg, hogy itt még mások is pofázhatnak az ő engedélyével, és mikor kényszerül bevezetni a demokrácia helyett egy másik rendszert. Ezt is úgy jelentette be, mint ami kizárólag az ő személyes döntése. És ez így is van. Majd a Fideszben megtudják időben, amikor ő azt jónak látja. Meghallgathatják a tévében, amikor bejelenti. Orbán ellen csak a hazugság leleplezésével, az igazság kimondásával és megalkuvás nélküli képviseletével lehet győzni. Egy elmebetegnek a normális külvilág köteles megmondani, hogy beteg. Ha a normális külvilág úgy tesz, mintha a beteg nem lenne beteg, hanem elfogadja a feltételeit, és belemegy a skizofrén játékaiba, akkor a külvilág is beteg lesz, és elveszíti normális jellegét. Ha ebbe a csaló válastási rendszerbe belemegy az ellenzék, akkor elfogadja a bolond játékszabályait. Behódol és a zsarnok uralma alá kerül. Mindenkiből egy kis Szijjártó Péter lesz a lelkében. Aki meg akarja őrizni a lelke függetlenségét, az elméje tisztaságát és a szíve szabadságát, annak fel kell lázadnia a lelkében a zsarnok ellen. És úgy kell viselkednie, mintha teljesen normális lenne. Aki ezt elmulasztja, aki behódol, annak vége, az elveszíti a szabadságát. Orbánt egy dolog képes megállítani, ha leleplezik a hazugságát, ha nem asszisztálnak a csaláshoz, és bojkottot hirdetnek egységesen az ellenzéki pártok egy olyan választási rendszerben való részvételre, amely csak formáját tekintve választás, valójában egy csaló színjáték. Ebben az esetben Orbán kerül kutyaszorítóba: vagy kénytelen egyenlő feltételekkel megrendezni a választásokat, és akkor mindent meg kell tenni az ellenzék győzelméért, vagy ha nem hajlandó egyenlő feltételekkel megküzdeni, akkor a bojkott által ellehetetlenül.

Mi szól a választásokon való részvétel mellett? Vannak, akik olyan hamis álmokat kergetnek, hogy megnyerhetik ezt a választást. Ez naiv ábránd, ez még matematikailag is lehetetlen. Másrészt Magyarországon Orbánnak van egyedül biztos szavazótábora, az antiszemiták tömege hatalmas. Elég annyit mondania kódoltan, hogy az IMF, az amerikaiak, a Nyugat, az EU, vagyis így minden együtt: a zsidók, fenyegetik a magyar életteret. Akkor nem számít semmi, az ország nagy részét kitevő antiszemita katolikusok, nagyegyházi protestánsok, fasiszták és nácik, rá fognak szavazni. Ilyen biztos szavazótábora nincs senkinek, és ezen még az összefogás sem segít, amely soha nem is fog létrejönni. Akik a győzelemre kacsingatnak, azok nagyon tévednek. Ehhez a stabil bázishoz elég már csak ilyen finom torzításokat tenni  arendszerbe, hogy tuti legyen a kétharmad. Látjuk magunk előtt a saját kezeit lefogni képtelen Orbánt, amint bejelenti, hogy a választások demokratikusak, törvényesek és szabályosak voltak. A Fidesz-KDNP pártszövetség elsöprő győzelmet aratott, győzött a demokrácia és a magyar nép akarata, soha ilyen nemzeti egység nem jött létre Magyarországon, amely azt jelenti, hogy az emberek még nagyobb átalakításokat akarnak Magyarországon? Ugye, tudjuk, hogy az mit jelent? Ezért fontos, hogy a szabályok miatt kell bojkottálni a választást, nem azért, mert nem lehet megnyerni. Ne hazudhassa azt, hogy demokratikus választás történt, amelyet részvételükkel hitelesítettek az ellenzéki pártok, és Magyarországon demokrácia van, sőt: mintademokrácia, tanulhat tőle a hanyatló Nyugat.

De sokan tisztában vannak ezzel, és azért támogatják a hazug választásokon való részvételt, mert a demokrácia látszatának fenntartása érdekében Orbán hajlandó bizonyos áldozatokat hozni, és nekik parlamenti képviselői fizetést adni, noha az egészet el is lophatná. Még lopnia sem kell, hiszen az övé. Ez az ország az övé. És vannak, akik ezt tudomásul vették, és máris igyekeznek alkalmazkodni, és Orbán országában megélni, képviselősködni, újságot kiadni, rádióműsort vezetni, céget működtetni, élelmiszerjegyekhez és orvosi vizsgálatokhoz kerülő úton hozzájutni. Megélni és túlélni, és nem konfrontálni. Aki erre bíztat, azt lehülyézni. Ezek miatt nem meri azt mondani Kolláth György, amit gondol, hogy “emberek, ne legyetek hülyék, ne legyetek részesei az ő bűneinek, ne legitimáljatok egy csalást, ne a korrupt megalkuvást, a túlélést keressétek, mert bele fogtok pusztulni, hanem legyetek tisztességesek, csalásban ne vegyetek részt, ne nyújtsatok segédkezet a hamis demokrácia hazugságához, merjetek szembe szállni Orbán Viktorral, hát őt is anya szülte, és ha nem féltek tőle annyira, akkor nem is látszik majd olyan erősnek”. Ne a hasznot kerssétek, hanem az igazságot és a szabadságot, mert drága árat kell fizetni a megalkuvásért és a korrupt lélekért.

Tisztelem Gyurcsányt és társait azért, hogy valamilyen módon fel akarják hívni a figyelmet, és keresik a megfelelően erős ingereket. Még akkor is, ha ez az éhségsztrájk műfajilag elhibázott, mert mint gyakori böjtölő, tudom, hogy egy hét böjt sem olyan gyerekjáték, és ha az ember nem elég szellemi módon böjtöl, akkor az éhezés elég borzalmas tud lenni. De éhségsztrájkot akkor hirdetnek, amikor nincs más, és életre-halálra elszántak azok, akik ezt vállalják. Egy éhségsztrájk akkor ér véget, ha a követelések teljesültek vagy az éhségsztrájkoló meghal. Éhségsztrájkot nem lehet abbahagyni és meghatározott időre vállalni, mert az nevetségessé válik. Az éhségsztrájk ereje abban van, hogy a másik fél tudja, hogy a sztrájkoló kész meghalni, és halálának erkölcsi felelőssége őt terheli. Ezért én nem tartom jó választásnak az éhségsztrájkot, noha tisztelem és elismerem a mögötte levő szándékot. Tisztában vagyok azzal, hogy milyen megfeszített önuralomra van szükség az éhezéshez. Ráadásul, ez nem szellemi böjt, amely olyan tud lenni, hogy két hetet sem vesz észre az ember, néha a nagyobb részét élvezi. De itt éhezést vállaltak az emberek, ami nem ugyanaz. Különösen azok esetében, akik csak követik a párt elnökét, mint a Marincsák családhoz, ha ő éhezik, akkor a hű fegyver(táska)hordozók is éheznek. De ez nem ugyanaz. Ezért azokat a tökfilkókat sem szeretem, akik mindenből csak gúnyt tudnak űzni. Csak a nihillt, a cinizmust és a bunkóságot ismerik. Egy ilyen vállalkozás akkor is tiszteletet és együttérzést vált ki egy normális emberből, ha úgy gondolja, hogy jobb sorsra érdemes emberek nem gondolták át, hogy a tiltakozásnak adekvát módját választották-e. Együttérzést az is kiválthat, ha valaki baklövést követ el. Dráma az ilyen tévedésekben is van, mert ha valaki nem felkészült, öt napba is belebetegedhet, ha a szervezete nem bírja.

Ezért a tiltakozásnak az a formája jó, amely az ellenfélnek okoz fájdalmat, az ő hazug számításait húzza át, őt leplezi le. Orbánnak akkor vannak a napjai megszámlálva, ha nem tudja a demokrácia hazugságát tovább fenntartani, és a diktatórikus rendszerét rajta kívül már csak Bolgár György és a Klubrádió nevezi és hiszi demokráciának. Orbán ezzel a választási csalással benavigálta magát saját csapdájába, ha az ellenzék tisztességes és következetes demokrata. Ha a korruptságukra és a jellemtelenségükre épített, és nem kell csalódnia, mert részt vesznek ebben a hazugságban, hitelesítik a csalást és a diktatúrát legitimálják, akkor ennek az országnak tényleg vége van. Kiszolgáltatva hánykolódik azokon a vizeken, amelyeken a gyorsnaszád kapitánya egy részeges, tivornyás, elmebeteg csavargó, aki fosztogatja a hajó utasait, a kormányt összevissza rángatja, és azt dob ki a hullámok közé, akit akar.

VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 4.5/5 (60 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +90 ( 114 szavazatból)
Bartus László: Bojkott, 4.5 out of 5 based on 60 ratings

  • Hozzászólások(167)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

167 Reader’s Comments

  1. girbegurba
    Abban igazad van, hogy diktatúrának nem ellenzéke, hanem ellenállói vannak. Azokból azonban (mint a tevéből) van több fajta: aktív, passzív, és aktívan passzív (azt hívják sztrájknak vagy bojkottnak) Aki nem ellenálló, azt viszont kollaboránsnak nevezik!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (1 szavazás)
  2. Kekec drága! Pár héttel ezelőtt éppen én írtam, hogy a Cs-d-s-sz négyesfogat nem engedi kilépni nyilvánosan és látványosan az EU-ból a beosztott Orbánt. De “kikopni” hagyni fogja jó darabig, mert eleinte észre sem veszik. Orbán hatásosan tudja őket zsarolni azzal, hogy ő hozta nekik a kétharmadot, ő hozza a nekik tetsző törvényeket, mit akarnak még.
    A bojkottot azért ellenzem, mert szerintem az ország jelenlegi mentális állapotában reálisan a következő várható:
    1. A bojkotthoz csatlakozhatna az MSZP és a DK. Az LMP talán, a Jobbik egészen biztosan nem. A kampány arra menne el, hogy miért NE szavazzanak az emberek, nem arra, hogy a demokratikus ellenzék milyen alternatívát kínál.
    2. A Fidesz önállósítja annyira a kereszténydemokratákat, hogy országos listát állítsanak, és elérjék az 5 százalékot – erre már vannak jelek.
    3. A fidesz-kdnp-nek van 1,5 millió, ezt a külhoniakkal felhozzák 1,8-2 millióra. A Jobbiknak 900 ezer szavazója (ERdéllyel meglesz ott is az 1,2 millió) – ha csökken is 2014-ig, szerintem max. 10%-kal.
    4. Az LMP nagy valószínűséggel nem csatlakozik a bojkotthoz, nekik úgy 400-500 ezer szavazatot jósolok.
    A külföldi szavazókat is számítva így elérhetik a 40-45 százalékos részvételi arányt, amit már ki lehet magyarázni.
    Felállt a parlament, biztos Fidesz-KDNP többséggel, két “ellenzéki” párttal. Mi a probléma? Miért szólna bele az EU, vagy bármilyen más nemzetközi erő? A bojkott esetén még csak csalniuk sem kellene a szavazatokkal, hiszen totál biztos a fidesz elsősége. Az LMP szerepe nagymértékben felértékelődne, hiszen az egyetlen, nem fasiszta alakulat.
    A bojkott tehát csak az MSZP-nek és a DK-nak nem érdeke, a fidesz, jobbik, lmp csak nyerhet vele. De lehetetlenné tenné az újonnan jelentkezőket is. Ha elfogadják a bojkottot, mire buzdítsák a híveiket? Arra, hogy ne szavazz, akkor továbbra sem tudod meg, hogy mit tennék a parlamentben? Ha meg szavazásra buzdítanának, rögtön felmerülne a gyanú: mit akarnak a Fidesztől?
    Értem én a dühötöket, hogy semmibe kell venni ezt a nemzetáruló bagázst. De azt úgy lehet a leghatásosabban, ha a programokban, kampányokban tudomást sem vesznek a ma regnáló kurzusról, legfeljebb egy-egy frappáns helyretevéssel, ha kérdés érkezik. Hanem arra koncentrálnak, mit kínálnak ők a szavazóknak.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  3. Az írás elejével teljesen eggyetértek. A Gyurcsány hőssé kikiáltásával már nem, de szerintem ez mellékszál, bár azért megjegyzendő éppúgy szarrá válik a kezében minden mint Orbánéban, a tevékenysége éppen az éhségsztrájkot alázza le, ami halálosan komoly, mint a cikk is rámutat.

    Viszont át kell gondolni mégegy aspektusát a dolgoknak, miszerint ha nem indul ellenzék a választásokon az deklaráltan azt jelenti, hogy polgárháború indul a kocka el van vetve, hiszen semmi más eszköz nem marad Orbánia megbuktatására. Van esélye az ellenzéknek nyrni egy polgárháborúban? Nyilvánvalóan nincs, a központi hatalomnak /Orbán/ és a nyilasoknak /jobbik/ van egyedül fegyveres hadereje az országban. Az ellenzéknek nincs semmije, se pénze se emberei se fegyverei. A dolog teljesen reménytelen.

    Amúgy a kőkemény igazság az, hogy az mszp már régebben az LMP meg mostanában a rendszer integráns részévé vált, ők nem is képesek már az Orbán rendszeren kívűl gondolkodni, megvalósul a 67-es kiegyezés és Horthy rendszere ismét.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -2 (6 szavazatból)
  4. Valójában minden reménytelen, amíg a magyar nép teljesen kivonja magát a sorsa alakításából, és ilyen apolitikus állapotban van, képtelenség bármilyen változás. Enélkül minden harc csak egy belső klikk hatalmi mozgásnak tetszik.

    Abban reménykedem, hogy majd ahogy szépen lassan választásról választásra felismerik, hogy képtelenek leváltani a diktátort aktivizálják magukat. Ha nem akkor meg talán egy külföldi intervenció megoldja. Nem tudom.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (3 szavazatból)
  5. Összeszámoltam, hány ember mondta eddig, hogy bojkottálni lehet vagy kell (a választásokat is). Bartus László, Róna Péter, Kolláth György és én.
    .
    Egyrészt megtisztel ebben a társaságban lenni, és végtelenül megnyugtat, hogy ennyire okos vagyok (mert hiszen a három másik ember kiemelkedően az, és nyilván nem véletlenül értünk egyet).
    .
    Sajnálom, hogy a másik 9 999 996 embernek mennyire kevés esze van.
    .
    A kommenteket nem volt időm elolvasni. Elnézést kérek, ha kihagytam valakit, aki szeretne ebben a kérdésben a néhány fős csoportunkba tartozni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -3 (7 szavazatból)
  6. Közben ahogy átfutottam a kommenteket, azért vagyunk még néhányan. Ez megnyugtató.
    .
    Engem még az érdekelne, hogy vajon az alkotmánybíróságunkat lehet-e valamilyen módon nemzetközi bíróság elé állítani. Az megérne egy próbát.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (4 szavazatból)
  7. admin: “Azzal, hogy ő mindig az ellenkező oldalt védi, mint a betelefonáló, és nem az igazság oldalán áll, hanem automatikusan a telefonálóval ellentétes oldalon, az egy szakmai tévedés.”
    .
    Sajnos szerintem ez egy sokkal általánosabb és roppant hibás emberi gondolkodás egyik megnyilvánulása nála. A klasszikus eset az, amikor az órán az egyik gyerek 20-30 perce szekálja, lökdösi, dobálja, ütögeti a másikat, mire a másik végül visszaüt. Erre a tanárnő rájuk kiált, hogy “rosszak vagytok”, és mindkettőnek ad egy-egy pofont, vagy beír egy-egy egyest.
    .
    Ezt nem parallel példának szántam. Ez az alapszituáció. Igen gyakori gondolkodásmód. Az, amikor valaki azt érzi objektívnak, hogy mindig a másik oldal véleményét mondja, vagy egyforma erőset üssön két nem egyformán rossz “gyereknek”, az ennek a sötét gondolkodásnak az egyik mutációja.
    .
    És Bolgár pont ezt a sötétséget képviseli a saját szakmájában.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  8. Elnézést, ez lemaradt: ugyanennek a primitív gondolkodásnak a másik megnyilvánulása, hogy azonnal “balos”-nak nevezik azt a személyt vagy médiumot, aki felismeri, hogy a fidesz nagyságrendekkel gonoszabb párt, mint az mszp. Mintha az objektivitás azt jelentené, hogy minden ugyanolyan messze kell legyen az origótól.
    .
    Ez utóbbit nem Bolgárra írtam, csak ez is az alapjelenséghez tartozó permutáció.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  9. Heroo
    Én nem vagyok ennyire pesszimista! Nálunk a személyi kultusszal ötvözött diktatúra kihordási ideje 5 év (48-53) pedig akkor a szovjet fegyverek is támogatták, viszont a sikerpropaganda és a napi tapasztalatok közötti távolság robbanáspontig feszült.
    Viszont éppen a történelmi tapasztalatok alapján nem is vagyok annyira optimista, hogy ez már 2014-re sikerülhet. Pont az újrázás utáni TOVÁBBI helyzetromlás fogja beizzítani az indító rakétákat. Amikor kiderül, hogy SEMMI remény a javulásra. Amikorra az összes most elhelyezett akna a fidesz pofájába robban, és nem az ellenzéken csattan. Egy bojkott után lehet mondani, hogy “nekünk ebben nincs részünk”

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  10. Matchlock kedves,

    én ma megint tüntetgettem egy kicsit. Tudod nőként kifejezetten fontosnak tartom ezt a családon belüli erőszak témát. De voltak ott férfiak is, akik szintén fontosnak tartották. Meg a női egyenjogúságot. Kultúrnép az ilyesmiért kivonul.
    Én persze csak azért mentem, mert nem volt jobb dolgom. :) Te mi jót csináltál drága ma este 6 körül? Írtál okos kommenteket? Földbe döngölted a nem elég gyurcsányista komment-ellenfeleket?
    Tudod Mathlock kedves, érdekes ám ez a családon belüli erőszak téma. Sőt, jó apropó is a mi kis csevelyünkhöz. Lehet, nem tudatosult benned, de nem 2010-ben kezedődött ez az erőszak-ügy. Nos, akárhogyan is számolom, a Mszp kormánynak 8 éve volt foglalkozni a témával. Gyurcsány miniszterelnöksége is jó pár év volt. Nem történt az ügyben semmi. Azt hiszem olcsó és populista fogások helyett a problémákat kellett volna meglátni – és igyekezni megoldani. Ha a nagy, országos gondok orvoslása a Fidesz miatt meg is hiúsult, volt (van) sok kisebb, amivel lehetett volna foglalkozni. Pl. a családon belüli erőszakkal. De a 8 év alatt ilyesmikre nem volt idő, most meg ugye (milyen jóó kis ürügy) minek is, hiszen leszavazzák.

    Te kedves Mathlock elhamarkodottan ítélkezel. (Bár kétségelenül nagyon szép a nick-neved:), bár nem értem, ennek mi köze van bármihez is. )
    Mit tudsz Te a kalózpártról? Semmit. Lehet, hogy igazad van, és nem is érnek semmit. De az is lehet, hogy érnek. Nem tudom, nem ismerem őket. Te igen? Én annyit tudok róluk, amit a neten olvastam. Te olvastad egyáltalán? Tény, hogy kicsik. Na, de van itt kérem akkora párt, hogy kétharmados, és mégsem érnek semmit, csak a baj van velük.
    Mint írtam, én a kalózpártra szavazok. Légy erős: az egyébként teljesen idétlen ellenzék érdekében. Ti hajtogatjátok folyton: “aki nem megy el szavazni, az a Fideszt támogatja.” Én meg is értettem, miért mondjátok ezt és újragondoltam az álláspontomat, ami a “nemszavazás” volt Kompromisszumként (mivel nem visz rá a lélek, hogy erre az ellenzékre szavazzak), úgy gondoltam, egy kicsi, ismeretlenre adom a voksomat. A kalózpártra. Ha jjól tudom más, itteni komment-harcosok is ezt ajánlják az ilyen kis ingadozóknak, mint én. Aztán már ez se elég. Ej-ej. Az ember a kisujját nyújta, aztán tessék… ….De, mondok jobbat: legyen az ellenzék vonzó alternatíva. Akkor rájuk szavazok. Miért olyan nagy kérés ez? Na, ahoj. (Vagy hogy is köszönnek a kalózok.)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  11. Maxval,
    már mentem volna aludni, de visszaolvastam. Elutasítod a baloldali értékeket. Ez így nagyon frappánsan hangzik, de nem értem. Pontosítanád, mégis melyek azok a baloldali értékek, amelyeket elutasítasz?
    És mik azok a jobboldali értékek, amiket nem utasítasz el?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  12. cicamic
    2009. évi LXXII. törvény a hozzátartozók közötti erőszak miatt alkalmazható távoltartásról1
    Ennyit arról, hogy korábban nem történt semmi.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  13. Én is pártolom a bojkottot. Kár, hogy a pártok nem. Tulajdonképpen az a benyomásom, hogy ennek egészen kézzelfogható oka van. :) :)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  14. Kekec, bocs, hogy ezt mondom, de ez a jogszabály a nesze semmi, fogd meg jól. Nem old meg semmit, nem segít semmit. De látszatnak jó. Neked elég lenne a látszat törvény, ha a férjed terrorizálna gyerekestül? Kötve hiszem.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  15. Maeldron
    .
    Korábban kétszer, vagy talán háromszor is jelezted, hogy folytatnál egy témát csak kétoldalú eszmecsereként. É kétszer írtam is a szerkesztőségnek, hogy küldje meg neked a mellékelt g-mailes címet. Már nem annyira aktuálisak azok a dolgok, vagy nem kaptad meg a címet?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  16. Kicsit lementem én is éhségsztrájkolni , olyan háromnegyedtíztől éjfélig.
    Jó film ment a kivetítőn , aztat megnéztem.
    Direkte nem kajáltam előtte , háromnegyedtizenkettőkor már majd’ a fene megevett , hogy egyek valamit.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  17. Cicamica! Csak szólok, hogy az országgyűlési választáson csak az a párt szerepelhet, amelyik legalább x megyében, legalább x db egyéni képviselőt állított (azért x, mert nem tudom pontosan mennyit). Úgyhogy ne lepődj meg, ha a szavazólapon nem szerepel majd a kalózpárt neve.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  18. cicamic
    Neked megfelelne egy olyan törvény, amely mondjuk kerékbe töréssel fenyegetné ezt a cselekményt, de sem hóhérra, sem kerékre, sem pedig az alkalmazandó bunkóra nem tartalmazna a költségvetés fedezetet? A közmorált, a közvélekedést (bocsánatos bűn) és a bűnüldözők szemléletét kellene megváltoztatni, és akkor tényleg elegendő lenne a jelenlegi jogszabályi környezet következetes alkalmazása is. Ehhez ugyanaz kellene, mint a háborúhoz (pénz, pénz, pénz)
    Az emberölést is külön tényállás tartalmazza a Btk-ban, de ettől még előfordul.
    “CSAK” attól, hogy külön tényállás lesz, még nem változik semmi. Elegendő lenne emberülésnél és testi sértésnél súlyosbító körülményként értékelni a “családon belül élő terhére” történő elkövetést.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  19. Bölcs Pupu véleménye a bojkottról:
    http://www.pupublogja.hu/2012/07/bojkott.html
    .
    “A világ legrosszabb taktikája a passzivitásra épített taktika, demoralizál és közömbössé tesz”
    .
    “Normális pártok egy ilyen esetben, mikor a választási rendszert tovább manipulálják, mint a dúvad mennek neki a hatalmon levő despotának, aktivistáik (már ha vannak, ugye…) már ott ülnek egy fejtágítón, melyen a párt tömegkommunikációért felelős vezetője (már, ha van olyan, ugye…) már osztja is a feladatot, kinek milyen szervezői hálózat felállításáról kell referálni tíz napon belül.
    Milyen aktivistákra van szükség a feladathoz, kiket lehet és kell mozgósítani, mekkora legyen egy kiskörzet, melyben az aktivistának el kell végeznie a feladatát, milyen érveket használva kell tudatosítani a választóban, hogy ha valamikor, hát most ott kell lennie az urnáknál.”

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  20. talalom
    Csak szólok, hogy viszont lesz számtalan egyéni körzet, ahol boldog-boldogtalan elindulhat, (kopogtató cédulák hiányában bármely önjelölt világmegváltó) hogy a baloldal minél apróbb dirib-darabkákra töredezzen. Listára meg a külhoniak is szavazhatnak, nem kell azok fejét mindenféle egyéni jelölttel megzavarni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  21. kekec:
    “Ha van csökött, magyarosch jobboldali szempont, az éppen a szembeállítás.”
    A szembenállítás JÓ dolog, hiszen különben robotok lennénk. A vélemények sokélesége önmagában érték.
    A többi reakciódra nem válaszolnék, mert nem olvastad el hozzászólásomat: nem mondtam sehol, hogy egyik kizárná a másikat. Így magaddal vitatkozol jelenleg, nem velem…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  22. kekec:
    “és maxwal – örülnék egy pár soros értékelésnek a “jobboldali ethosz és az oligarchák és földmutyíik kivizsgálásának elmeszelése az alkotmányügyi bizottságban” témakörben is”
    Nekem ehhez mi közöm van???

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  23. Bölcs Pupu véleményének még egy idézete (egy perspektíva szükségén van a hangsúly):
    .
    “Persze a seggünket vakarni és bölcseket mondani egyszerűbb, mint harcolni a demokráciáért, meg a baromságok megszüntetéséért, de az a kisember, akit várólistára vesznek halálos betegségével, vagy az a nyomorult, aki nem képes etetni a gyermekét nem ilyen türelmes, és ha nem adunk neki mi perspektívát, akkor meglát egy árvalányhajjal dús mezőt nemzeti zászlókkal és délcegen masírozó fekete lajbis legényekkel, akkor felsóhajt:
    Hej! ha én is, én is köztetek mehetnék, Szép magyar vitézek, aranyos leventék! – és aláír Vonának, aki persze zárt alakzatban viszi majd el választani, az egész pereputtyával együtt.”
    http://www.pupublogja.hu/2012/07/bojkott.html

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  24. maxwal
    Nem mazsolázunk! Ha te deklaráltan jobboldali vagy, akkor bizony fel kell vállalnod a jelenlegi deklaráltan jobboldali kormány intézkedéseit is! Vagy el kell tudnod magyarázni, hogy azok miért nem felelnek meg a jobboldaliság (már a normális jobboldaliság, azaz demokratizmus) kritériumainak.
    És mivel az érveidet párokba állítottad, használati utasítás nélkül, jogos volt a véleményem, hogy azokat szembeállítani kívántad. Elvégre nem vagyok gondolatolvasó. A leírt szöveget értelmeztem.
    Tehát ha párba állítod őket, akkor ugyan értelmezd már, hogy a munka megítélésében pl mi a jobbos és a balos “értékelv” és így tovább a többi páros esetében is.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  25. hunyadi
    Az ugyan meglehet egy ellenzéki bojkott esetén, de már 2014 végére a pokolra kívánja őket, és rájönnek, hogy MEGINT átverték őket, sőt rosszabb helyzetbe kerültek. És akkor TALÁN sikerül tőlük megszabadulni! Mert tömegtámogatás nélkül nem fog menni.
    Pupunak is igaza van: mindent meg kell tenni a pocsolyában dagonyázó konda kihajtása érdekében, és Bartusnak is igaza van: ha viszont ez nem megy, még a legjobb lépés otthagyni őket a sárban fetrengeni.
    Bartussal csak abban van vitám, hogy ezt most rögtön kell megtenni, mielőtt végleg a sárba fulladnánk, vagy a Pupu féle aktivizálás sikertelensége UTÁN kell megtenni, de a szükségessége az nyilvánvaló!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  26. cicamic:

    Olvasd vissza mit írtam kekecnek, ott nagyjából vázoltam. Egy pontot kiemelnék: a baloldal egyik fő értéke a szolidaritás, a jobboldalé meg a szabadság. Számomra abszurdum a szabadság háttlrbe szorítása a szolidaritás nevében. Pl. ezért is vagyoj jobboldali.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  27. kekec:
    Ez kb. olyan, mintha azt mondanám egy szocdemnek, hogy ne mazsolázzon, vállalja fel Lenint, Che Guverát, Pol Potot, mert ők is baloldaliak. A Fidesz jobboldalinak számít (a valóságban persze közelebb állnak a baloldalhoz), de nagyon távol áll a jobboldali alapértékektől.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (1 szavazás)
  28. Nálunk már régóta van bojkott.
    A fidesz 2 éve bojkottálja az ellenzéket.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  29. Mivel Debreczeni József dobta be a köztudatba a bojkott lehetőségét itt van egy vélemény Surányi Bálinttól akinek nagyon jó elemzéseit épp Debreczeni ajánlja rendszeresen a facebook oldalán (http://balintafatalista.blogspot.ro/ ):
    .
    “A választások bojkottjának kérdését 2012 augusztusának politikai uborkaszezonjában felvetni minősített politikai pancserség. Természetesen a mai hatalom folyamatosan hoz olyan új és új szabályokat, amivel a választások eredményét erőszakosan a maga javára szeretné fordítani.
    Ebből a szempontból most nincs határpont. Várhatóak még további unorthodox megoldások is. De lehet, hogy addigra olyan közutálatnak fognak örvendeni, hogy mindez nem lesz elég győzelmükhöz és igenis szavazni kell menni..”
    .
    “De lehet, hogy nem. AKKOR előadódhat, hogy a bojkott marad a leginkább célravezető eszköz. […] Ma viszont, amikor a politikai közömbösségben van a hatalom ereje és az a gond, hogy adott esetben hogyan lehet a választókat mobilizálni, kitüntetetten kontraproduktív egy a passzivitásra felszólító lehetőséget dobni be a köztudatba.”

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  30. hunyadi,
    Ha most nem szól, hogy a választási rendszer mostani (és még várható) felrúgása és a jogi garanciák megszüntetése miatt VALÓSZÍNŰLEG bojkottálni fogja a választásokat (ha lesznek), akkor közvetlenül a választások előtt már hiteltelen lenne ugyanezt felvetni. Hiszen: miért nem szólt akkor, amikor a változásokat bevezették?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  31. hunyadi,
    Továbbá: Nem csak a választások bojkottjáról van szó. Sőt, nem elsősorban arról. Az egész rendszert kellene bojkottálni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  32. @ girbegurba
    Kekecnek írt hozzászolásomat idézem Bartus úr törölt cikkéből. (Ezt Pupu és Bálint, a fatalista idézett véleményeinek olvasása előtt írtam!)
    .
    1) A választás bojkottjának semmi értelme. Annak Orbán, a Jobbik és az LMP örülne a legjobban. Másrészt egy választásnak lehet a legnagyobb mozgosító ereje. Figyelmeztetni kell a csalásokra, de nem szabad demoralizálni a népet, mert csak akkor megy el szavazni ha meg van győzödve, hogy le lehet váltani Orbánt.
    A közvéleménykutatások és az időközi választások ellenére születhet meglepetés, mint 2002-ben. A Fidesz fel lesz készülve, hogy csaljon ahol csak lehet, de az ellenzék is fel kell legyen készülve a csalások leleplezésére, világraszóló ribillió szervezésére, a PARLAMENT bojkottjára és sztrájkokra.
    .
    2) Tudtommal a DK is legitimálta Orbánék államcsínyjét azzal, hogy továbbra is együtt ülnek velük a parlamentben. Két év után kaptak észbe? Most akarnak bojkottálni? Mikor a külföld szapulta Orbánt akkor Gyurcsány azzal kampányolt külföldön, hogy Orbán nem diktátor.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  33. hunyadi
    2012. szeptember 12. szerda
    10:01
    “A bolondok hajója ” kicsit fésültebben újra elérhető. :)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  34. Marcus Aurelius: igen, megérkezett hozzám az email címed, máris küldöm őket.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  35. @ gets
    Ha a DK-t nevezed “A bolondok hajója”-nak akkor az szélsőséges túlzás.
    Rendes, szimpatikus emberek vannak benne.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  36. hunyadi
    2012. szeptember 12. szerda
    11:29
    Az admin előző cikkét hiányoltad, annak ez a címe és újra elérhető.
    Bartus úr sem a DK-ra értette – az mszp és a fityisz jóvoltából a DK nem is parlamenti párt, csak függetlenek csoportja. (egyébként DK tag vagyok alakulástól) :)))

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  37. hunyadi
    Úgy tűnik igazad van, ha mondjuk arra gondolsz, hogy Szili Kati pártjának
    parlament képviselői bojkottálnának kizárólag.
    A bolha is hiába tapos az elefánt lábára. Benn is, a bojkottáláshoz is
    támogatókat kell megnyerni. Ehhez nem csupán látszani kell, hanem
    EL KELL ADNI A PÁRT POLITIKÁJÁT A VÁLASZTÓKNAK.
    .
    Vigasztal, hogy már elkezdődött a mozgolódás. Remélem erősödni fog.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  38. @ gets
    Bocsánat! Félreértettelek :)))))
    Már nem emlékeztem a címre. Egyszercsak azt vettem észre, hogy eltűnt a cikk is és Bartus úr facebook oldala is. :)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  39. @ Túlavasúti
    A helyzet tiszta. Pupu így foglalta össze:
    “az ötletet a Demokratikus Kávéház alelnöke tette közkinccsé, … a reakciók ebben az esetben azonnal kiszámíthatóvá válnak

    A Tiszta Gáz a Politika azonnal kifejti, hogy nem adja a nevét az ilyen kalandorakciókhoz

    A Vörös Nyugdíjasklub kettős csapást mér a tervezetre.
    Egyrészt Szanyi párttag saját Hosszú Menetelésénél is hosszabb blogban taglalja Marxnak a bojkottról szóló álláspontját…
    Másrészt Mesterházy pártelnök mond egy ütős beszédet az Alsómocsoládi Nyugdíjasotthonban elkötelezett hívei előtt, melyben kifejti, hogy harcolni fognak az első fadugós kézigránáttól az utolsó vaktöltényig, és igenis, részt fognak venni a választásokon”
    .
    Ezért kérdezem én, minek kell továbbra is beszélni a bojkottról?
    “eremita” hozzászólónk már bojkottálja a választásokat és másokat is erre buzdít :)
    Puput idézem: “A világ legrosszabb taktikája a passzivitásra épített taktika, demoralizál és közömbössé tesz”

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  40. KEKEC.-nek van igaza.
    Mint általában.
    2014.-ben semmi értelme a demokratikus oldalnak blazíroznia a választásra.
    Csak kiröhögtetné magát vele.
    Sajnos le kell nyelni a keserű poharat : újabb négy év !
    Utána valószínüleg tarra vágják a Fideszt , mint kombájna a a parlagfüves veteményt.
    Mindenféle választási trükk ellenére is.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (1 szavazás)
  41. Ja még had tegyem hozzá :
    Újabb négy év alatt a Fidesz és a Jobbik gyilkolni fogja egymást.
    ( Ezt csak előrevetítem , a jelenlegi tényekből mint premisszákból kiindulva. )
    Indokaim :
    A Jobbik választóinak fogalmuk sincs a Jobbik felsővezetésének mutyijairól a Fidesz.-szel. Őket csak felháborítja a Fidesz belpolitikája és elhiszik a a Jobbik retorikájának szociális demagógia részét. ( Lásd : Fasizmus ismérvei. )
    Viszont már most több olyan ( sajnos ) Jobbik felé húzó barátom , akik amúgy ismerik az én beállítottságomat , mondják hogy már nem szavaznának a Jobbikra mert csak a szájuk jár. Közben meg alá-alá dolgoznak a Fidesz gazdaság ” politikájának ” . Ezek is szaporítják erősen a nemszavazók széles táborát. Ezek gondolkodó emberek , akik régebben a Maszop.-ra szavaztak talán , de kiábrándultak. Ezeknek erősen ” használni ” fog a ” Zújabbnégyév ” , persze negatív értelemben.
    Emiatt ” Zújabbnégyévben ” távolodni fog egymástól a Jobbik és a Fidesz , mert a Jobbik meg szeretné tartani a szavazóit .

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  42. Kekec, ez az okoskodásod legalább olyan cinikus, mint a mostani hivatalos álláspont. (Hát kaptak már ezek a szerencsétlenek egy jogszabályt, mit akarnak még?!) És a hozzá nem értésedről árulkodik. Bizonyára nem tudod, de ez a jogszabály a gyakorlatban nem működik, nem működhet megfelelően. Kis olvasnivalóként javaslom a neten is megtalálható (bironokegyesulete.hu) “A hozzátartozók közötti erőszak miatt alkalmazható távoltartásról, avagy egy jogszabály”sötét oldala” bírói szemszögből” című anyagot. Elég értelmes nőnek tartalak, így feltételezem, meg fogod érteni. Mint ahogyan nyilván érzékeled azt a különbséget is, ami egy gyakorlatban is működő jogszabály, ill. egy “legyen nekünk egy ilyen is, ne érje szó a ház elejét” jogszabály között van. Ez utóbbit arról lehet megismerni, hogy sem alkalmazni nem lehet normálisan, sem nem ad – törvényes alkalmazás mellett – megoldást a védelmében bízónak. Így aztán nem fogadom el az álláspontodat.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  43. Kekec, olvasom itt, mit írsz az önmagát jobboldalinak deklaráló kormányról és Maxvalról.
    Bizonyára elkerülte a figyelmedet, hogy ez a kormány demokratának is nevezi önmagát. Mint ahogy Te is. Azonosulsz vele netán?
    Leírták már sokan: ez a kormány sem nem demokrata, sem nem jobboldali. Akárminek is deklarálja önmagát. A rózsát akárminek is hívod, épp oly illatos. A szart is hívhatod rózsának, attól még büdös marad. Vagy hogy is mondja az írás.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  44. Mégis, ki volt az a nagyon hülye, aki a Maxvalnak feltett kérdésemet leminuszolta?!
    Ugyan mit sikerült “kilátni” belőle valakinek?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  45. cicamic:
    A kormánnyal nem tudok azonosulni szinte semmiben – persze nyilván van pár intézkedés, amit jónak tartok, dehát még pokolnak is van biztos pár pozitív vonása. S jobboldaliként különösen zavar, hogy a kormány magát jobboldalinak mondja. Sajnálom, hogy Mo-n nincs egy valódi jobboldali párt, melyre szavazni tudnék. Amíg ilyen nincs, kiválasztom a választékból azt, ami mégis a legközelebb áll értékeimhez, ez jelenleg a DK. S AKAROK SZAVAZNI, ezért is tartom abszurdnak a bojkottot.
    A Fideszre szavaztam 1998-ban és 2002-ben a Fidesz-MDF koalícióra, de már akkor inkább az MDF miatt. Azóta nem szavaztam rájuk és nem is fogok. 1990-ben még SZDSZ-es voltam egyébként.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  46. cicamic:
    Ez a mínuszolás vicces dolog. Mivel humoros ember vagyok, időnként saját magamat is mínuszolom…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  47. Köszi, hogy elmondtad, amit elmondtál.
    Valójában azért kérdeztem rá, mert a hozzászólásaidból (már amit olvastam), nem úgy tűntél, mint akiket mostanság itt jobboldalinak szoktak mondani. Teljesen összekavarodtak a fogalmak a fejekben. Én meg azokat szeretem tisztázni.:) Akkor talán (a pártpreferenciád alapján) mondhatjuk azt, hogy egy szabadelvű jobboldali lennél? Ebbe szerintem jól beleillik a DK-ra szavazás. (Az, hogy “mostani” fideszes lennél bennem fel sem merült.)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  48. Hahaha, itt mindenkinek üldözési mániája van (nekem is :) ), már a kérdésekben is istentudjamiket látnak bele egyesek. Nem kéne pedig. Amúgy a minuszolás nem zavar, saccolni szoktam, épp hány minuszra vagyok jó egy-egy hozzászólásommal. A kérdéseknél azért zavar, mert olyankor ált. azt látom, a minuszoló megnézte a nevemet, és automatikusan nyom egy minuszt. Ez meg nem kommunikáció. De mindegy, azért szoktam aludni ilyen esetben is.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  49. Na, nyomtam egy pluszt a legutóbbidhoz. Le is tagadhattad volna… :)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  50. Talalom, Kekec: most akkor szavazhatok vagy sem? Döntsetek ebben a rendkívül fontos kérdésben.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)

Írja meg véleményét!

 
KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos