Ronai and Ronai
AMERIKAI

Vegetáriánus étrendre kényszerülhet az emberiség 2012. augusztus 29. szerda 16:50 | AN Forrás: MTI

  • Hozzászólások(57)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Vegetáriánus étrendre kényszerülhet az emberiség
London – A vízszűke miatt egyre súlyosbodó élelmiszerellátási problémák miatt az emberiségnek radikális változtatásokkal, egyebek között a majdnem teljes vegetarianizmusra való áttéréssel kell számolnia a jövőben, hogy a 2050-re várhatóan 9 milliárdosra duzzadó globális népesség egészének legyen mit az asztalra tennie.
.
A világ vezető vízkutatói által ez idáig közzétett egyik legkomolyabb figyelmeztetés szerint a katasztrofális élelmiszerhiány elkerülése érdekében a bolygó lakosságának majdnem teljesen át kellene állnia a vegetáriánus étrendre a következő negyven évben. Az emberek jelenleg állati eredetű termékekből nyerik fehérjeszükségletük nagyjából 20 százalékát, ám ezt az arányt körülbelül 5 százalékra kellene csökkenteni, hogy elegendő táplálék jusson a 2050-ig várhatóan 9 milliárdosra duzzadó globális népesség egészének – idézte a Stockholmi Nemzetközi Vízintézet (SIWI) szakembereinek jelentését a The Guardian című brit napilap.
.
Az élelmiszertermelést fenyegető vízszűkösségről szóló figyelmeztetés azután látott napvilágot, hogy az Oxfam humanitárius civilszervezet és az ENSZ megkezdte a felkészülést egy öt éven belül lehetséges második globális élelmiszerválságra. Bizonyos gabonafélék ára június óta majdnem 50 százalékkal emelkedett a nemzetközi piacokon, az Oroszországot és az Egyesült Államokat sújtó aszályok, valamint az ázsiai monszunok miatt. Az afrikai Szahara déli részén húzódó Száhel-övezetben már most több mint 18 millió ember küzd komoly élelmiszerhiánnyal.
.
Az Oxfam előrejelzései szerint az áremelkedés pusztító hatással lesz az olyan, nagyrészt élelmiszerimportra támaszkodó fejlődő térségekre, mint Latin-Amerika bizonyos részei, Észak-Afrika és a Közel-Kelet. 2008-ban az élelmiszerhiány 28 országban eredményezett társadalmi nyugtalanságot. A vegetarianizmusra való áttérés egyike azon lehetőségeknek, amelyekkel növelhető az élelmiszertermelésre fordítandó vízmennyiség az egyre inkább kiszámíthatatlan éghajlati viszonyoktól sújtott világban – húzták alá a kutatók.
.
Az állati fehérjében gazdag étrend 5-10-szer több vízfelhasználással jár együtt, mint a vegetarianizmus. Jelenleg a világ szántóföldjeinek egyharmadát fordítják takarmánytermesztésre. A hiánykezelés további lehetőségei közé tartozik az ételszemét felszámolása, valamint az élelmiszertöbblettel és -deficittel bíró országok közötti kereskedelem erősítése. „Kilencszázmillió ember éhezik és kétmilliárdan alultápláltak, annak ellenére, hogy az egy főre jutó élelmiszertermelés folyamatosan növekszik”, mutattak rá a szakemberek.
.
A jelentés megjelenését a szokásos évi stockholmi víz-világkonferenciához időzítették, amelyen politikusok, ENSZ-szervezetek, nem kormányzati szervek és 120 országból érkezett kutatók vitatják meg a globális vízellátás problémáit. „Az ENSZ előrejelzése szerint a század közepére 70 százalékkal kell növelni az élelmiszertermelést. Ez további nyomást helyez a már most erősen igénybe vett vízkészleteinkre, amelyeknek jelentős részét a következő 30 évben várhatóan 60 százalékkal növekvő globális energiaigény kielégítésére, illetve a jelenleg még elektromos áram nélkül élő 1,3 milliárd ember ellátására kell fordítani”, hangsúlyozták a kutatók.
.
A Nemzetközi Vízgazdálkodási Intézet (IWMI) különálló tanulmánya szerint a Szaharától délre fekvő fekete-afrikai régióban, illetve az Ázsia déli részén élő farmerek biztos élelmiszerellátásának legjobb módja, ha a drága és grandiózus öntözőrendszerek helyett, a területi adottságokhoz jobban igazodó kisebb szivattyúkat és egyszerűbb technológiákat építenek ki.
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 4.5/5 (8 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +4 ( 6 szavazatból)
Vegetáriánus étrendre kényszerülhet az emberiség, 4.5 out of 5 based on 8 ratings

Címkék:,

  • Hozzászólások(57)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

57 Reader’s Comments

  1. Milyen jól meg tudják mondani ezek ott Stockholmban a frankót, hogy majd ki mit fog enni. Én pl. nem vagyok hajlandó lemondani a borjúbécsiről. Talán nem kéne 9 milliárd embernek lennie egy olyan bolygón, ami egymilliárdig kompatibilis.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (16 szavazatból)
  2. Tudnám értékelni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  3. Több alkalommal, hónapokig éltem olyan országokban, ahol vallási okokból nem fogyasztanak húst. Ahol fogyasztottak, ott az alapvető higiéniai körülmények nincsenek meg, ezért a hús fogyasztása nem is igazán ajánlott az európaiak számára, de hozzáteszem nem is hiányzik a napi étrendből. Kiváló ételeket lehet készíteni a hihetetlen bőségben kapható zöldségekből, gyümölcsökből, nálunk kevésbé ismert fűszerekkel ízesítve. Nota bene, ha az utolsó sertés, vagy borjú is kipusztul a földön, én akkor sem fogok éhen halni! :)ב

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  4. ricsi:

    Azt eszed majd Te is, amit lehet. A XX. század két nagy világégése során a mindennapok része volt a jegyrendszer, és ma is sok országban nem lehet nagytestű háziállat húsához jutni (Afrika és Közel-Kelet nagy része) vagy elképesztően drágán (Japán), és ha Kína és India is be fog állni a nyugati életszínvonalra (ami persze képtelenség, hiszen messze nincsenek olyan helyzetben), akkor Európa sőt Amerika is kénytelen lesz saját lakosságát spórolásra és józan fogyasztási szokások kialakítására késztetni. Mert hála az Istenek nem lehet a világon mindenki akkora bálna, mint a jenkik egyre nagyobb hányada, akik hatalmas zsírfeleslegük miatt még 3-4 lépcsőfokon se tudnak megtenni, és egész családok kényszerülnek háromkerekű motorokba (erre ne mondja senki, hogy genetika, az elhízás soha nem okozott “járvány” az ezt megelőző évszázadokban-évezredekben, mert egyfelől ha munkájuk nem is volt elég megterhelő, akkor is kénytelenek saját lábukon mozogni, másfelől nem volt ekkora pazarlásra ingerlő bőség, ami miatt ennyire elterjedtek a zabagépek).

    De ezek még az egyén problémái, sokkal rosszabb, hogy még a demokráciák se hajlandóak felrázni a társadalmaikat, nemhogy a diktatúrák, esetükben a gabona árának emelkedése veszélyes elégedetlenségi hullámokat, forradalmakat és kormánydöntéseket hozott, hiszen addig se törődtek a népükkel úgy, ahogy azokkal kellett volna, csak a kiszipolyozásukkal foglalkoztak. A világ vezető közép- és nagyhatalmai is egymás szemét figyelik, ki pislog először, ki fogja beleadni a derekát abba, hogy feláldozza gazdasági fejlődését, amit aztán könyörtelenül ki is használnának az erőviszonyok átrendezésére (ezért sincs semmi meglepő abban, hogy Kína mellett az USA tagadja és gátolja meg a leginkább a globális klímaváltozás elleni fellépéseket). De majd eldől, hogy dől össze a globalizált világ, hogy fogja lezárni határait több száz ország, hogy megmentse saját magát a világvégétől.

    Addig is kezdjük legalább érzésben hozzászokni a zöldségek, gyümölcsök és rovarok(!) egysíkú fogyasztásához, nem baj, ha úgy érezzük emiatt, hogy IPad ide, űrhajó oda, visszasüllyedtünk az őskorba.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (12 szavazatból)
  5. A probléma az, hogy gyermekkorban mindenképpen kell a hús. Ellenkező esetben ugyanolyan problémás a dolog, mint a kizárólagos hús fogyasztása. Vagyis a szélsőségek itt sem jók. A már kifejlődött szervezet évtizedekig ellehet a csontokban felhalmozódott tartalékokkal, így felnőtt korban már lehet valaki kizárólagos vega egészségkárosodás nélkül. A túlnépesedést kellene megállítani.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (10 szavazatból)
  6. 120992
    Úgy van.
    Sajnos nagyon egyszerűen és hatékonyan lehet küzdeni a túlnépesedés ellen. (Polgárháború, padlássöprés, atombomba, élelmiszer-embargó, harci vírus stb.)
    Még a kannibalizmus is újraéledhet.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  7. 120992
    2012. augusztus 29. szerda
    18:20

    A probléma az, hogy gyermekkorban mindenképpen kell a hús.
    .
    Szerintem ez tévedés, hiszen éppen commandante is említi, h százmilliók vallási okokból nem fogyasztanak húst. Valahogy mégsem haltak ki.
    A tévedés oka éppen az, h a köztudatban úgy terjedt el, h az emberi szervezetnek fehérjére van szüksége. Aminosavakra van szükségünk, amit aztán átalakítunk a saját fehérjéinkké.
    Az állati hússal is ez történik, csak – egyéb káros hatások mellett – még dupla munka a szervezetnek, mert előbb aminosavvá kell átalakítani a számára testidegen fehérjét, aztán azt már könnyedén emberi fehérjévé.
    Az esszenciális – azaz az ember számára nélkülözhetetlen, mert önmaga nem tudja előállítani – aminosavak a növényekben is előfordulnak!
    Talán mondanom sem kell, h a sütés-főzés hatására a fehérjemolekulák annyira deformálódnak, h még nehezebb az átalakításuk.
    Röviden ennyit.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (11 szavazatból)
  8. A tudományos vélemények között megjöttek az új kóklerek is:
    - kimutatják, mi miért jó, vagy nem jó
    - felfedezik az új betegségeket és ajánlott népi és nem népi gyógyszereket
    - különféle életmódokat és étrendjavaslatokat készitenek hogyan kerülhető el
    a micsodának a hogyishivjákja
    - mindezt a politika kihasználja a pillanatnyi célja szerint, pl a fide$$ bebizonyitja,
    hogy a bicsérdistáknak volt igaza
    - új vállalatok alakulnak a mamaligás trupendli és hasonló termékek gyártására.
    .
    Vigyázni kell mi sem fogunk kimaradni ebből.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (6 szavazatból)
  9. Beszéltem egy biológussal. Az embernek gumós zápfoga van, tehát mindenevő. Én kibírom hús nélkül, ha van elég gyulai kolbász, szalonna és sonka helyette. Az állatok trágyájára is szükség van, az elsivatagosodás egyik oka pl., hogy az állatok trágyáját eltüzelik, a nitrogén és foszforvegyükletek nem jutnak vissza a talajba, a trágyázás talajkolloidokra gyakorolt kedvező hatásáról nem is beszélve. Az ún növényevő kultúrák emberei is gyakran fogyasztanak halat, ami ugyanolyan állati fehérje, mint a disznóhús, csak valamiért nem tartjuk annak. A szent teheneket el nem fogyasztó hinduk is megisszák a tejet., és fogyasztanak tejtermékeket. Én nem ettem meg a tyúkjaimat, de a tojásukat igen. (Egy tyúk 9-10 évig él, ha hagyják.) Összefoglalva: Állatok mindig lesznek, mind természetes, mind háziasított körülmények között, mert nélkülük nem fenntartható a földi élet. Tehát mindig lesz annyi, hogy a ragadozók és mindenevők táplálását egy bizonyos szintig el tudják látni. A túlnépesedés ellen tehát nem lehet válasz a vegetarianizmus, mert az oroszlánok és az én esetemben ez nem működik, ill. mindig lesz, akinek jut hús, mert mindenhogy keletkezik belőle elfogyasztható fölösleg. Nem tűnt még föl senkinek, hogy az ún. jóléti társadalmak – most az egyszerűség kedvéért idesorolom magunkat is – nem akarnak túlnépesedni? (Sőt, bevándorlás nélkül kihalnának.) Lehet, hogy a szegénység világméretű leküzdése fogja megoldani a problémát, és nem lesz szükség a Kínából ismert drákói törvények alkalmazására?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  10. TanLala
    2012. augusztus 29. szerda
    18:54
    http://medizona.hu/test_es_lelek/20110127_betegseg_hus_nelkul.aspx

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  11. 120992
    2012. augusztus 29. szerda
    20:15
    Köszönöm, elolvastam.
    A cikkben főleg az anémiáról olvashatunk, ami a szervezetből hiányzó vasvegyületek miatt jön létre. Egyoldalú táplálkozás és vegán étrend miatt -írja. Szerintem a vegetáriánus/vegán étkezés egyáltalán nem egyoldalú, csak lehet úgy is csinálni.
    Idézek a cikkből: “A táplálkozási szakemberek szerint 15 mg vasat a következő ételek és mennyiségek tartalmaznak: 15 dkg sertés vagy pulykamáj, 5 dkg libamáj, 20 dkg kacsahús, 8 dkg aszalt paradicsom, 10 dkg fehérbab vagy vöröslencse, 5 dkg szárnyas májkrém, 5 dkg szárított sárgabarack és ugyanennyi pisztácia. Mivel a máj raktározza a vasat, ezért az ebből készült ételekben található a legtöbb és legjobban felszívódó vas, ennek ellenére heti egy alkalomnál többször nem ajánlatos fogyasztani a belsőségből.”
    .
    Azaz a szükséges mennyiségből a kevesebb súlyú növényben annyi van, mint a nagyobb mennyiségű húsban.
    Persze tudom, nehéz elfogadni, hogy a növényi étrend egészségesebb a vegyes étkezésnél, hiszen a jól fűszerezett hús igazán finom. Meg jól lehet lakni tőle, de nagyon! Pedig a gyümölcsök, zöldségek ízletesebbek önmagukban, mint a hús, mert ennek fűszer nélkül semmi íze nincs, és hamar büdös is lesz. Ki kell próbálni. Anno azért is kezdték el fűszerezni és füstölni a húsokat, h ne érezzék a dögszagot.
    .
    Mindettől függetlenül mindenki táplálkozzon úgy és annyit, amitől jól érzi magát testileg-lelkileg.
    Örülök, ha más véleményen vagyunk ezen a téren, ettől szép és színes a világ.
    Én is ajánlok olvasnivalót – a másik oldalról:
    http://nutrixxion.hu/spg/977295/Zoldsegek
    üdv

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  12. Vegetariánus életmódra kényszerül az emberiség?
    Azt mondhatom, látom ezt a környezetemben.
    Legjobb barátomat erre kényszerítik.
    Mivelhogy természetgyógyász a felesége, és ezt írja elő neki.
    Kérdezem, mit eszel?
    LEGELEK!, válaszolta büszkén.
    Nem lennék a felesége férje.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (7 szavazatból)
  13. Most ez milyen cikk?Mindenki azt eszik amit meg tud venni ennyi.Egyszerü amig lesznek növények ezen a bolygón addig lesznek növényevő állatok is igy lesz hús is.Amig lesznek oceánok tengerek addig lesz hal is.Még a meduzák is fogyaszthatók ha rendesen van elkészitve meg a békák is melyek mérgezőek.Az meg hogy kinek mi egészséges és mennyit egyen szerintem egyénenként kódolva van tehát tudat alatt választjuk meg.Gondoljunk csak bele amikor megnézünk egy menüsort lehet hogy van ami incsiklandozóan csábitó mégis mást választunk.A gond akkor kezdődik ha valamit divatból fogyasztunk és nem a szervezetünk által diktált ételt.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (9 szavazatból)
  14. ricsi:

    - A Föld nem 1 mrd emberre van hitelesítve, hanem az a baj, hogy amiről ez a cikk szól, az egy kalap alá veszi a civilizált országokat, azokon belül is a fejlettebbeket, és a kőkorszaki kannibál területeket, pl. Afrika nagy része.
    .
    Az az afrika, ahol irgalmatlan mennyiségű, teljesen kihasználatlan termőföld van, de mivel semmiféle szándék nincs a helyi lakosság részéről a szervezett agrártevékenységre (vagy bármilyen egyéb, értelmes tevékenységre), addig azokat a földeket leírhatjuk.
    .
    A vízhiány is csak a fejletlen területeket sújtja, ahogy a brutális túlnépesedés is.
    .
    Nem is értem, hogy ezt így konkrétan miért nem mondják ki egy ilyen konferencián – jaj, a politikai korrektség miatt, nyilván.
    .
    De attól még ez nem a “mi” problémánk. Nem mi fogunk kifogyni, nem nálunk lesz százmilliós léptékű dögvész.
    .
    Afrikán pedig lehetetlen segíteni – lehetetlen, mert levágják a segítő kezet, ahelyett, hogy megfognák. Ahogy pl. az arabok nagy részére is igaz ez.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (13 szavazatból)
  15. KAKAS
    2012. augusztus 29. szerda
    23:28
    .
    Istennek legyen hála, KAKAS, hogy közénk küldött. Nélküled jól belegubancolódtunk volna a saját hülyeségeinkbe vazze.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -2 (8 szavazatból)
  16. Valakik abban a szerepben t-ntetik fel magukat hogy 9 miliárd embert akarnak megetetni. Soha senki (Istenen) kívül nem volt képes, és nem volt felelős az emberiség egészéért, ezért nagyon erősnek tartom hogy valaki vagy valamelyik szervezet magához vegye a jogot és Ő mondja meg hogy ki mit eszik. Az egész krizis hangulat keltés valójában előszele egy Globális világkormány (rém) képének. Ez a jelenleg még nem létező kormány majd megoldja a problémákat, békét teremt, megszünteti a jelenlegi vallásokat és egy közös vallást tesz kötelezővé.
    Aki nem engedelmeskedik…., aki nem imádja a fenevadat, aki nem veszi fel a sátán számát vagy jelét (jobkéz vagy homlok) az nem tud majd adni és venni….
    A végjáték szelei fujnak… meg állítani nem lehet, de lehet tiltakozni és menteni ami (aki) menthető.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  17. De a képlet egyszerü, ha van saját földem , akkor azon termelek elegendő növényt magam és az állataim számára, ha van felesleg akkor azt eladom és ebből még gazdagodom is. mIvel gazadag vagyok meg tudom venni a fegyvereket és meg tudom védeni magamat azoktól akik nem dolgoztak (evezredek óta), mindíg csak a mások termékeit akarják elvenni. Ilyen volt a barabarizmus kora, ilyenek voltak a magyar hordák, és ilyenek az országok ahol az emberek nem akarnak, nem tudnak vagy nem képesek élelmet termelni. Aztán jmajd jön valaki és kijelenti hogy ez az egész nem igazságos, mert az amarikai túl kövér (tényleg kövér , de ez is az ő dolga), és a gadagoktól el kell venni a felesleget és a szegényeknek adni.

    Gyerekek ! Ezt már lejátszott film, ez hozta létre a szovjetunio, a komcsi blokk és akkor sem müködött, meg máskor sem fog.
    Egyszerübb a dolog. Minden országnak a belügye a népesség élelmezése amelyik megtudja oldani az fent marad amelyik nem az vagy éhen hal, vagy megtámadja a gazdagabbat aki elveri mint jégeső a termést.
    Ezek a törvények akarcsak a gravitáció ki nem kerülhetőek, aki termel az gyarapodik aki nem az….tudjátok.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (6 szavazatból)
  18. “a 2050-re várhatóan 9 milliárdosra duzzadó globális népesség…”
    Azt hiszem, ezek kilencen valahogy csak elleszenek, mégoly duzzadtan is.
    Ezt a mondatot inkább így kellett volna leírni: a 2050-re várhatóan kilencmilliárdosra duzzadó globális népesség… Ugyanis nem mindegy, hogy kilenc milliárdos, vagy kilencmilliárdos.
    Az egyik legirtóztatóbb vizuális élményem abban az időben, amikor még hébe-hóba néztem televíziót, az egyik kereskedelmi csatorna kis színese volt. Amiben képekkel gazdagon illusztrálva beszámoltak egy rendezvényről, ahol egy medencét megtöltöttek sok teherautónyi paradicsommal, és lelkes, fürdőruhás magyarok abban tapicskáltak önfeledten, mint valami eszelős, aberrált ördögök.
    Ismert az a paradox helyzet, hogy a földi javak 80%-át a földi népesség 20 %-a birtokolja, élvezi, míg ugyanezen népesség fennmaradó 80 %-a ugyanezen javak maradék 20 %-án kénytelen osztozni. És marakodni, természetszerűleg.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  19. Minden éghajlati övnek megvan a maga ember számára fogyasztható növény és állat világa.Ebből adódik hogy más-más területeken élők szervezete más táplálékhoz szokott.Aki utazott már távol hazájától tapasztalt érdekes dolgokat például a megszokottól eltérően kezdet működni az emésztése itt arra gondolok hogy más területeken lévő élelmiszertől nem a megszokott időközönként kellett wc-re menni tehát kell egy kis idő mire átáll a szervezet más élőflórára és faunára.Nem vagyok tudós de szerintem az az egészséges amit egy adott területen megszokott a szervezetünk amit évezredeken át öröklünk.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  20. TanLala 2012. augusztus 29. szerda 22:24
    NUTRIXXION
    Úgy tűnik ez egy vállalat. számtalan termék van a marketingjében, melyeket a
    likben szereplő irás reklámszövege nyilván ajánlásként alátámaszt!
    sajnos a szerzője ismeretlen.
    KI JEGYZI A CIKKET?
    Gyártó cég – a tudományos életben – nem vitaképes!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  21. Némi kiegészités a 2012. augusztus 29. szerda 19:06 hszomhoz:
    TanLala
    Mindig jó tovább olvasni a linkben szereplő anyagot pl egy árúcikk:
    “10db Energia szelet 55g (810kJ) féláron ÚJ
    10db Energia szelet 55g (810kJ) féláron
    .
    Szavatossági idejük: 2012. november és 2013. március
    Magas energia tartalmú, gabona alapú szelet.
    .
    Sportolók számára kiváló, könnyen felszívódó szénhidrátokat tartalmazó, izomaltulózzal édesített, hosszú távon fenntartható energiát biztosító szelet.
    Készlet: 107 db
    5 900 Ft
    Akció: 2 950 Ft
    Kezdete: 2012.08.23
    A készlet erejéig!”
    .
    Nem célom a reklámozás, de aki ilyen “vegetáriánus” ételt akar fogyasztani,
    csak tegye nyugodtan. Ki tudja milyen adalékanyagokat tartalmaz?
    De ezt a sok vackot is el kell adni, mert a nyakukon marad!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  22. TanLala
    2012. augusztus 29. szerda
    22:24
    Köszönöm a linket, én is elolvastam. Amit nem vett figyelembe az általam küldött cikkben, az egy lényeges pont. Ez a vas, nem az a vas. Mint tudjuk, szerkezetileg a vasnak rengeteg formája van. Ha csak a mindennapi életből merít példákat, értheti amit mondok. Más összetételű az öntvény, a szerkezeti vas, valamint az acél. Az ötvözeteket még nem is vettük figyelembe.
    Ugyanakkor még nem beszéltünk a degeneratív betegségek egy csoportjáról, amiért szintén a húshiány a felelős.
    -
    Viszont azon fentebbi megállapítással is vitába szállnék, hogy az ember mindenevő. Igaz, ezt a megállapítást nem ön tette. Bár a megállapításnak van alapja, mivel a féregnyúlvány, avagy közismertebb nevén a vakbél, valószínűleg az evolúció során a cellulóz emésztésére szolgált. Viszont az evolúció során elkorcsosult, és ma már inkább gyulladások, fertőzések forrása. Valamint jelenleg már alkalmatlan a cellulóz alapú anyagok lebontására. A megfogalmazás így kicsit módosult. Ma már elveszítettük a mindenevő tulajdonságunkat, pontosabb az, hogy az ember felépítése a vegyes táplálkozásra épült fel. (Mivel az idők folyamán elveszítettünk nagyon sok képességet, amit nem, vagy csak évezredek után nyerhetnénk vissza.)
    -
    Ezt a kérdést úgy is feltehetném: – Mi a jobb: Auschwitz vagy a Gulág? Az egyik az egyik szélsőség, szemben egy másik szélsőség.
    Az egészséghez a középút a megfelelő. Természetesen személy szerint úgy dönt, ahogy önnek szimpatikus. Van aki horogkeresztet tetováltat, van aki vörös csillagot. És vannak a demokraták. Hogy a napi politikát is belevigyük.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  23. commonsense:
    .
    “…Ő (Mindenható) mondja meg hogy ki mit eszik…”
    .
    - Ejnye, barátom… Isten nem azt mondja meg ki mit eszik, hanem megadja a lehetőséget, hogy az emberiség megtermelje magának a javakat.
    .
    Más kérdés, hogyan élnek ezzel a lehetőséggel a különféle népek. Vannak, aki kitűnően (pl. euro- atlanti államok), vannak, akik sehogy (Ázsia jókora része, Afrika majdnem egésze)- ezek vannak már most is dögrováson.
    .
    Csak azért nem fordultak még fel tömegesen, mert a fejlett országok segélyei néha eljutnak a rászorultakhoz, és nem a kannibál, szubhumán népvezéreik kezében kötnek ki.
    .
    Ami biztos: a túlnépesedés, a tömeges éhenhalások, a százmilliókat érintő dögvészek nem a civilizált világ problémái, és nem is lesznek azok soha.
    .
    Más dolog:
    .
    Az pedig megint csak valami eszetlen urbánus mítosz, hogy mi lesz, ha pl. az afrikai tömegek “megindulnak”.
    .
    Sehová nem fognak “megindulni”, legalábbis kollektíve nem, ez fizikálisan is lehetetlen. Hát nézzétek már meg, egy éhező nép a szomszéd, szintén éhező sz…rfészekbe sem “indul meg” kollektíve… pár tízezres népvándorlás, és kész.
    .
    Európába pedig egyszerűen nem tudnak ennyien átmenni; az nem egy kirándulás ám a szomszéd utcába!
    .
    Szóval, nyugi mindenkinek, nem fog elfogyni sem a víz, sem az ennivaló, legalábbis, az euro- atlanti világban nem.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (11 szavazatból)
  24. Eldrad!
    .
    Töröld már le végre a vért a szád sarkából !!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  25. Ezt az Afrikáról mondottakra mondtam, mert az náci duma !

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  26. Pedig ebben sajnos igaza van Eldradnak.

    Ugyanis a cikk teljes tevedesben van a vegkovetkeztetessel kapcsolatban. Ok is leirjak, hogy az 1 fore juto elelmiszermennyiseg novekszik a vilagban ( vagyis gyorsabban no a megtermelt elelmiszer mennyisege mint az emberiseg! ) , es a nyugati vilagban a kaja egy minimalis, potom osszeg a lakhatashoz kepest. Vagyis jol latszik, hogyha mindenki ezen a szinten lenne, akkor bosegesen lenne elelmiszerunk.

    Ami minket “fenyeget” az az elsivatagosodas. Magyarorszagon, Amerikaban es Oroszorszagban is gond van most. Viszont ez nem ezeket az orszagokat fogja elsosorban sujtani, hanem azokat, akik nem tudnak toluk vasarolni! Vagyis a nyugatnak igyis lesz eleg gabonaja, csak kevesebbet tud majd adni eszakkoreanak es irannak. Azthiszem ezt a veszteseget el fogjuk viselni, foleg, hogy jovore valoszinuleg megint jobban lesz. Ha meg ez rendszeresse valik, akkor majd jobban meg fogjuk tartani a vizeinket, es nem az lesz az elsodleges celunk, hogy a marciusi csapadek eljusson a Fekete tengerre, hanem az, hogy megmaradjon, es a nyaron tudjunk belole ontozni.

    Igazabol az lenne a hasznos, ha ezek a szervezetek inkabb a szegeny orszagoknak segitenenek ahelyett, hogy minket latnak el mindenfele hulye tanacsal, mint peldaul ez is. Pont ma olvastam, hogy Spanyolorszagban 140 tonna paradicsomot hasznaltak fel a paradicsomfesztivalon. Ha jol emlekszem, akkor benne furodtek. No, europaban igy nez ki egy valsag.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (5 szavazatból)
  27. kordon:
    .
    - Nehogy azt hidd, hogy ez nekem bejön, amit Afrikáról írtam.
    .
    De attól még ez így van, és nem miattam van így, hanem ezt az afrikaiak kizárólag maguknak köszönhetik.
    .
    Évtizedek óta függetlenek, mi történt azóta?
    .
    Kiderült, hogy fejlődésképtelenek, életképtelenek. Nem mind, de a nagy részük igen.
    .
    És ez nem nácizmus, ez tény.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (9 szavazatból)
  28. Eldrad:

    Igaz amit irsz, viszont mellettuk szolva: a hatarok nagyresze nem veszi figyelembe az etnikai hatarokat. Emiatt konfliktusok alakulnak ki ( nekunk konnyu, itt kb figyelembe veszik a hatarokat)

    Afrikanak a kulturalis lemaradasa az kb 2-3000 ev… Es ezt nem lehet 1ik pillanatrol a masikra megoldani. Ugyanis ez a kultura. Ha a gyerek azt latja az apjatol ( es mindenki mastol ) hogy a setelem megtorlasa az csakis fegyverrel lehetseges, es a birosagot a hulyeknek talaltak ki… akkor o maga is erre az utra fog lepni.

    Raadasul az afrikaiaknak sohase kellett bizonyos problemakkal szembenezniuk. Ilyen problema a tulnepesedes. Irtottak egymast, es a betegsegek is ritkitottak a soraikat. Erre mit talal ki az ENSZ? Ellatja oket gyogyszerekkel, hogy tobben legyenek, es az megtobb konfliktust szuljon. Az o kulturajukhoz tul sokan vannak, es olyan eszkozok vannak a kezukben, amiket nem tudnak jol kihasznalni. Elobb az elelmiszertermelest kene megoldani, csak utana adni nekik gyogyszert, telefont es egyeb “luxuscikket”

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (4 szavazatból)
  29. Lehet hogy ez most csak megint az én agyi-elváltozásom de ha valaki veszi a fáradságot és jobban körbenéz ismerőseinek a körében az nézze meg kik fogytak annak ellenére hogy mennyiségre elég élelmiszert fogyasztanak.Van ugyanis pár érdekesség ezekkel az élelmiszerekkel ez pedig a TÁPÉRTÉKÜK.Én például fogytam meg még pár ember akivel találkoztam pedig esznek rendesen.Akkor kell majd észnél lenni amikor mindegy hogy mit veszel ami ehető még sincs látszata.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  30. Úgy tűnik, többeknek nem esik le. Ízlésbeli kérdést csinálunk abból, ami egy szimpla morális kérdés.
    1. Az emberiség nagymértékű materiális egymásra utaltságra teremtetett.
    2. A túlzott mértékű húsfogyasztás, számos faktor együttes hatásából fakadóan, jelentősen eszkalálja a víz fogyását.
    3. A szükséges tápanyagmennyiséghez való hozzájutást egyszerűbb és olcsóbb növényi terményekből biztosítani.
    Egy példa: tegyük fel, hogy egy tanyán lakó család teljesen bevétel nélkül marad. Kereskedni, csereberélni nem tudnak. Meg kell oldaniuk a táplálkozást. Csupán valamennyi vetőmagjuk és egy-két csibéjük, disznajuk marad. Az apa nem kíván lemondani a rendszeres húsfogyasztásról, ezért a megtermelt növények túlnyomó részét a jószágok táplálására kell kiadagolniuk. Gabonából készült termékekkel (lepény, kenyér, pogácsa) káposztával, almával, krumplival pont kitelelnének, csakhogy mindent a disznók tenyésztésének kellett alárendelni. Azok pedig minden nekik adott 100 kCal-ból csak 20-40-et adnak vissza. A tél közepére már alig van mivel elverni az éhüket.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  31. Mármint, hogy a szóban forgó családnak nem marad mivel elverni az éhüket.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  32. Szerintem meg sokaknak egyszerűen nem esik le, hogy ha nincs elég víz vagy termőföld vagy mindkettő, akkor nincs helye 9 milliárd embernek. Az nem megoldás, hogy majd én átmegyek vegába. Mit fogunk csinálni, ha 18 milliárdan leszünk? Mert akkor már az lesz a kérdés, hogy kinek mennyi gabona jut. Meg kéne már érteni, hogy a világ véges, és érdekes módon az ember az egyetlen állat, ami akkor szaporodik, mikor nem adottak ennek a feltételei, és megfordítva.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  33. Az emberiség nem egy család. Azok, akik most a leginkább visítanak, hogy eleszek meg eliszok előlük mindent, simán átlépnének engem, ha fordított lenne a helyzet, maximum leköpnének, ha vizet kérek. Ma is bevertem két hamburgert sült krumplival.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (7 szavazatból)
  34. „Szóval, nyugi mindenkinek, nem fog elfogyni sem a víz, sem az ennivaló, legalábbis, az euro- atlanti világban nem.”
    .
    Ez még rendben is volna, mármint a víz és az ennivaló dolga az euro-atlanti világban. De ez az istenverte egymásra akaszkodás, ami ma Nyugat-Európa és az arab-perzsa-török régiók között van, lehetetlenné teszi, hogy a fejlettebbek legalább békésen elszigeteljék magukat a lemaradottaktól (és békén hagyják azokat, hogy tudjanak fejlődni, ezt janos82 ajánlotta a korán-égetős cikk után csüt. 09:34, hogy a fejlődés miért nem valósulna meg, az egy másik kérdés. A „békén hagyásba” annyi még beleférhetne, hogy közvetlenül élelmiszert adjunk olajért).
    A német nyugdíjrendszer összeomlana a főleg Törökországból beengedett fiatal munkavállalók nélkül. A francia gazdaság is hasznosította és hasznosítja a bevándorló arab munkaerőt, de az angolok, hollandok és mások is ugyanígy. Ezzel viszont beengednek egy, az ő társadalmukat is züllesztő elszegényedő és lumpen réteget is (akik mellesleg még állampolgárságot is kapnak). Ld. a gyújtogatásokat London és Párizs némely kerületeiben. És a kisebbség arány a nő. Szóval amíg az euro-atlanti világ nem szüli meg és neveli fel magának a saját utánpótlását, továbbá nincs társadalmi békét eredményező megegyezés az elosztásban (hogy a kisember akkor is meg tudja venni, amit kell, ha az árszintet nem nyomják le olcsón termelő bevándorlókkal), addig a mai helyzet olyan nagyon nem javítható. Továbbra is be kell engedni az EU-ba a talizmánjukban bízó burkás-csadoros-becsületgyilkosságot-elkövető-alvóterrorista bandát. Akik egy része magasan képzett, és később hazaviszi a tudását, és atombomba építésében működik közre Iránban.
    Egyelőre Európa minden kulturális fölénye ellenére sincs itt belső közmegegyezés abban, hogy igenis mindenki menjen bele egy valamekkora közvetlen áldozat vállalásába azért, hogy Európa elvághassa a kártékony kötelékeket maga és az iszlám népek között. Az európaiak között egymás iránt sincs elég bizalom, van helyette túlzott individualizmus. Viszont nincs meg az egyesítő szolidaritás (“európai tudat”).
    Ha tényleg elég nagyarányú (a mainál nagyobb) lesz az iszlám népeknél a túlnépesedés, elszegényedés, éhínség, akkor igen egyszerű lesz minden rossz okának az euro-atlanti világot megtenni. Ez persze ma is megy. Ez esetben a vezető réteg számára nélkülözhetetlen legitimáló elem lesz valami folyamatos „fegyveres fellépés” a sátán ellen. És ha tömegesen nem is fognak, persze hogy nem fognak megindulni, rendzavarás akkor is lesz, és túl sok európai erőt fog lekötni a kezelésük.
    Szóval a véges Földön is megélne x milliárd ember, fejlődni is tudna, van is hova, az aberrált iszlám világ problémáit is tudná kezelni (pl. elszigetelni) a világ fejlettebb fele, csakhogy az is válságban van a saját értékeivel is. Pl. agyonvágja magát a polkorrektséggel, a liberalizmus vadhajtásaival, az ENSZ BT bénaságával, stb. Húsz éve még abban sem sikerült megegyezni, hogy pl. Törökország EU-tag legyen-e. Hát ez nem az életképesség jele.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (6 szavazatból)
  35. ricsi
    2012. augusztus 30. csütörtök
    15:53
    .
    “Mit fogunk csinálni, ha 18 milliárdan leszünk? ”
    .
    Akkor az ínséget szenvedők már annyi zavarkeltőt tudnak kiállítani-küldeni (ld. fentebb), hogy a problémát már csak a hagyományos, az ókorból is ismert vérbe fojtással lehet megoldani. Erről írtam a korán-égetős cikk után csüt. 00:26-kor.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (7 szavazatból)
  36. “Továbbra is be kell engedni az EU-ba a talizmánjukban bízó burkás-csadoros-becsületgyilkosságot-elkövető-alvóterrorista bandá”
    .
    Nem kell beengedni, hozathatsz laoszi, kambodzsai stb, munkaerőt. Kicsik, szorgalmasak és engedelmesek.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (7 szavazatból)
  37. ricsi
    .
    És töbnyire buddhisták, ezt ki is emelhetjük. Az ezzel járó türelmes és szemlélődő attitűd kifejezetten előnyös, ha itt hozzáfognak valami hivatalos ügyük intézéséhez.
    .
    Vagy nem hivatalos ügyük intézéséhez.
    .
    Vagy csak egyszerűen élni próbálnak itt.
    .
    Habár a vietnamiak… nálunk eléggé aktív kendertermesztők. Pincékben, elhagyott tanyákon. Szóval vegyes a kép.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (7 szavazatból)
  38. Talán nem kellett volna gyarmatositani haszonszerzés céljából más népeket afrikában és ázsiában ráadásul szándékosan lebutitani őket meg rabszolgaként bánni velük.JA HOGY A FAGYI VISSZANYAL?HÁT EGYÉK IS MEG!!!!!!!!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (5 szavazatból)
  39. Ebben igazad van, KAKAS. De a ma élők egy kész helyzetet kaptak, anélkül, hogy annak a kialakításában részük lett volna. (De persze örököltek előnyöket is, a gyarmatosító ősök jóvoltából.)
    Helyes is ilyenkor etikusan valami jóvátételről, fejlesztési segítségről stb gondolkodni.
    .
    Ha a másik fél a barbárságával méltatlanná nem válik erre. Mert azért olyan is van.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (7 szavazatból)
  40. Élelmiszerválság jelen van.De el kéne gondolkodni egy kicsit.Amikor az Angol Spanyol Portugál Francia hóditók kiszipolyozták a gyarmataikat szépen távoztak.Sokat nem érdekelte őket hogy az ott élő emberekkel mi lesz és hogyan éltek és hogyan fognak boldogulni.Az hogy most mindenki európai szinten szeretne élni vagy egy jobb élet reményében európában akar letelepedni pont azok vinnyognak a legjobban akik évszázadokig gyarmati sorba kényszeritette őket.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (5 szavazatból)
  41. Nézd, Kakas, minden civilizációnak megvan a maga történelmi küldetése. Az euroatlanti civilizációé pl. az, hogy vezesse ezt a világot, amellett biztosítsa, hogy én személy szerint minél több marhahúst, benzint és sört tudjak fogyasztani. Meg még sok egyebet is, de úgy hirtelenjében a három legfontosabb jutott az eszembe.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (7 szavazatból)
  42. KAKAS
    .
    Azért ha én egy gyarmatomat ki akarom szipolyozni mint gyapottermő földet, akkor mellesleg meg is kel tanítanom az ottani bennszülötteket a gyapotkultúra gondozására. Ugyanígy a kávéval, teával, bányaműveléssel, stb. Tehát a gyarmatosítók nemcsak elvettek, hanem adtak is. (Míg pl. az oroszok a Baku környéki azerieknek nem adtak az olajért túl sok ajándék kultúrát, mivel a két nép korábban is kb. egy szinten volt.) Szóval azoknak a gyarmatosított araboknak, indiaiaknak, feketéknek az ölükbe pottyant az európai termelési kultúrának egy olyan része, ami viszont az európaiaknak sehonnan nem pottyant ajándékképpen az ölükbe, nekik meg kellett dolgozni érte, és nem két napjukba került.
    Nézd meg, hogy vannak-e különbségek a tekintetben, hogy melyik egykori gyarmati nép mennyire tudta előbbre mozdítani a sorsát a gyarmatosítással már együtt járó know-how-import jóvoltából. De hogy ne nehezítsem meg túlságosan az életedet, ajánlok egy alternatívát is: ha nagyon utálod a tényeket, akkor ne nézd meg. (Helyette inkább mínuszolj egyet, az legalább annyira jól tud esni. És még értelme is van. Esetedben pl. az önkifejezés.)
    Ezzel nem akarom kisebbíteni a gyarmatosításnak az alapvetően önkényes, és sokszor egyoldalú haszonra törekvő természetét, de a dolognak több oldala van.
    És hát az, hogy az egykori gyarmatok népei, ahogy írod, szeretnének európai szinten élni, az egy dolog. Fognak is, ha képesek megérdemelni. Azaz civilizált módon létrehozni álmaik európai világát, munkával, a saját munkájukkal, és az európaiaktól átvett civilizációval. No ez pl. a saría, az iszlám vallásjog alkalmazásával nem fog menni. Öngyilkos merényletekkel se nagyon. Talán le kéne szokniuk arról a sivatagirabló mentalitásról, amely már a próféták pecsétjének szinte az egész életét is jellemezte. No de ez hosszú lenne, valójában nem is neked írtam, inkább azért, hogy megtudjam, mennyire értenek mindezzel egyet azok, akiktől ez nekem azért jelent valamit. De azért te csak működj közre továbbra is, neked is két oldalad van, akárcsak a gyarmatosításnak.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (5 szavazatból)
  43. ricsi
    2012. augusztus 30. csütörtök
    19:10
    .
    Egy pár dologban fenemód irigylem a hozzáértésedet (már ez maga is több mint a semmi), de a történelmi küldetés… az, már szerintem, csak egy kitaláció. Finalizmus.
    A valóságban különböző múltú népek és kultúrák, különböző esélyek, adottságok, érdekérvényeítő képességek vannak, és van, aki valami teleologikus értelmezéssel “küldetést” lát ott, ahol semmi ilyesmi nincs, egyszerűen bonyolítja magát a történelem. Mondja a materialista.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  44. http://atv.hu/videotar/20120217_borcsok_maria
    Jó történelemszemlélete és könyve van! :)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  45. “Marcus Aurelius
    2012. augusztus 30. csütörtök
    21:17
    (Szerkeszt)
    ricsi
    2012. augusztus 30. csütörtök
    19:10
    .
    Egy pár dologban fenemód irigylem a hozzáértésedet ”
    .
    Ezt nagyon helyesen teszed, havi egymillió sestertiusért hajlandó vagyok az udvarodban állást vállalni mint tanácsadó. Ostiai hétvégi ház ingyenes használata előny.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (3 szavazatból)
  46. “…De el kéne gondolkodni egy kicsit.Amikor az Angol Spanyol Portugál Francia hóditók kiszipolyozták a gyarmataikat szépen távoztak.Sokat nem érdekelte őket hogy az ott élő emberekkel mi lesz és hogyan éltek és hogyan fognak boldogulni…”
    .
    1, Nem “elgondolkodni” kellene ezen, hanem tanulni róla. Alapismeretek nélkül ugyanis max. hülyeségeket lehet gondolni bármiről is.
    .
    2, A gyarmatosítás sem egy sablon mintájára ment, különféle gyarmattartók különfélekppen viselkedtek a gyarmati népekkel.
    Britek pl. többnyire igyekeztek, hogy a gyarmati népeket iskoláztassák, értelmiségi réteget képezzenek, addig soha nem látott vívmányokat vittek nekik (utak, könnyű- és nehézipar, gépesítés, EÜ ellátás, oktatás, vasút, hatékony államgépezet, stb). Persze nem jószívből tették, hanem érdekből, de akkor is odavitték ezeket a dolgokat.
    .
    Franciák hasonlóképpen.
    .
    Olaszok építkeztek.
    .
    Belgák brutálisan bántak a gyarmatiakkal, ostoba politikát műveltek.
    .
    Németek pedig a modernkori történelem első szervezett népirtását vitték véghez (hererók kipusztítása, kb. 90%- ban).
    .
    3, A gyarmattartók többségét nagyon is érdekelte a népek bizonyos szintű felzárkóztatása; feketehumor, de a legjobban ami ezt elmagyarázza, a BRIAN ÉLETE c. filmben a “Mit adtak nekünk a rómaiak???” – kezdetű rész.
    .
    Ha a gyarmattartók nem mennek oda, azon népek nagy része ma is vicces pofákat vágva a tűz körül ugrálna, és embereket áldozna, meg ilyenek. Vagy, megmaradnak a középkor szintjén.
    .
    Arról meg nehogy már a gyarmattartók tehessenek, hogy kivonulás után a felépített infrastruktura nagy része összeomlott, nem lévén, aki gondozza…
    .
    4, Nem azért vonultak ki, mert “kiszipolyoztak mindent már, oszt akkor jónapot”, hanem mert
    .
    A, liberális demokráciákká váltak a gyarmattartók, abba meg nem fért bele többet más helyek gyarmatosítása (sajnos). Szóval, MAGUKTÓL vonultak ki, saját belátásuk miatt.
    .
    B, A II. VH után megrogyott euro- atlanti világ számára pénzügyileg nem volt tovább tartható a gyarmati rendszer.
    .
    A kivonulások után pár kivételtől eltekintve (pl. India, Kenya, Botswana) mindenhol azonnal kitört a kannibál anarchia, és azóta ez csak rosszabb lett. A helyi lakosok egymást irtják azóta is, a felépített infrastrukltura sok helyen már csak múlt idő, közoktatást, népegészségügyet felejtsük el, szervezett gazdaságot, hatékony államgépezetet tózse.
    .
    Na, ennyit – egyelőre – a gonoszelnymomókiszipolyozórászístánáci gyarmati rendszerekről.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (7 szavazatból)
  47. eremita 2012. augusztus 30. csütörtök 15:39
    Irásodból az látszik hogy vidéket csak fényképen láttál. Mit gondolsz, mit ettek a
    tanyasi emberek, akik java részének csak annyi pénze volt, mely a fűszerekre
    és a nagyon tartós ruhaneműre volt elég?
    NEM VOLT PÉNZÜK SZEMÉTHALOMRA.
    Ügyeltek arra, hogy semmi se menjen veszendőbe. Aki mindent a piacról, vagy boltból szerez be, annak valamilyen jövedelme kell legyen. A városi lakosság abba született bele, hogy a panel lakások nagy részén csak akkor van virág, ha valaki ajándékba hozza a virágüzletből.
    Azt hiszem, hallottál már a tanyasi sonkáról és tojásról. Ne gondold azt, hogy
    az UFÓKTÓL származik, vagy a bevásárló központokból.
    Igaz, hogy aki vidéken igy él annak látástól mikulásig van tennivalója és a
    jószágtól nincs ideje üdülésre, de pénze sincs ilyen hiábavalóságokra.
    A múltkor amikor Pesten voltam meglátogattam barátomat a csúcshegyi
    kiskertjében. Ott Boros Péterék dácsája környékén. A barátomnál és néhány
    kerten meglátszik a gazda szorgalma. Nyáron kinn élnek és még baromfit
    is tartanak, hiszen a konyhai hulladékot kiegészitve etetik. Jól élnek.
    Borosék kerteszekkel és egyéb alkalmazottakkal kis villaként füvesitettek.
    Ők jövedelmükből tündérországot csináltak ott is déli- és tengergyümölcse megy.
    Sajnos a kertek nagy részének kihaltak tulajdonosai. A új generáció még arra sem hajlandó, hogy a még el nem pusztult gyümölcsfák termését leszedje. De még ingyen művelésre sem kell a telkek nagy része, mivel ott dolgozni kellene. Sajnálattal néztük az elhagyott telkek gyümölcsfái alatt lehullott töménytelen termést.
    Eközben a zemberek egy része éhezik, gyümölcsöt is csak a piacon lát.
    De ennek ellenére még ingyen sem hajlandók ezzel erőltetni magukat.
    Nyilván kifogásolhatják a drága piaci mezőgazdasági terméket, hiszen azt
    megtermesztette, leszüretelte és a paicra szállitva kinálják a városiaknak.
    Midez valakiknek a munkáját és költségeit rejti magában.
    Különös figyelmet igényel a piacra szállitás, mivel az nemcsak az anyag
    mozgatását jelenti, hanem X+1 könyvelésen áthaladva és közben a hasznot
    és a hozzáadott értéket felszámitva gazdagitja az “üzletelőket”.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  48. ricsi:
    Ha majd 18 milliardnyian leszunk, akkor is lesz eleg elelmiszerunk.

    Eleg csak a statisztikakat megnezni. Az __1 fore__ eso elelmiszer folyamatosan __NOVEKSZIK__. Ezt kellene megerteni. Meg igyis, hogy elsivatagosodik a vilag. Ez a legyunk vegak nehany hulyenek az agyszulemenye. Aki akar, az legyen vega, aki viszont nem, az majd megfizeti a husnak a felarat.

    Amugy az igaz, hogy a vizgazdalkodasunkat lenne meg hova fejleszteni, de ez nem indok arra, hogy vegak legyunk. Ez inkabb arra indok, hogy a vizgazdalkodast fejlesszuk. Viszont ez meg nem olyan nagyon fontos, ugyhogy erre meg par evet ( evtizedet ) varni kell majd. Magyarorszag is pazarolja a vizet, csak nem ugy, ahogy ezek allitjak. Mi konkretan leengedjuk a Dunan es a Tiszan azt a hatalmas tobbletet, ami tavasszal az aradassal jon. Ha ebbol egy keveset megtartanank, akkor az utanunk jovo orszagoknak is jutna eleg, es nekunk is. Gondolom Amerikaban es Oroszorszagban is hasonlo a helyzet ( tudni nem tudom ), ugyhogy a megoldas naluk is adott lesz, amikor majd szukseg lesz ra.

    Tulavasutinak meg sajnos igaza van. A varosi ember nem akar hetvegen vagy delutan dolgozni. Pedig neha leszedni a termest igazan nem nagy munka. Meg persze evente par napot lehet fuvetnyirni is. Kulonosebben en se ismerem a videki eletmodot, de szerintem ez meg egeszsegesnek is tekintheto. A vicc az, hogy az ilyen munkak helyett inkabb konditerembe jarnak az emberek, amiert fizetnek. Ahelyett, hogy valamit kapnanak a munkajukert es az idejukert… ( jelen esetben peldaul gyumolcsot )

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  49. Amit a hatvanas evekben mondtak, az ma beigazolodik. Nem mondtak, hogy elfogy az elelem vagy az ivoviz. Az elojelzes az volt, hogy otven ev mulva (most) nem tudnak eleg elelmet biztositani a megszokott minosegben, vagy/es a jo minoseg megfizethetetlenul draga lesz, es nagyon kevesen engedhetik meg maguknak. Amit engem illet, koszonom, mar jol vagyok, tegnap kaptam etelmergezest az arutol, amit frissen hoztam haza gyari csomagolasban a helyi szupermarketbol. Komolyan gondolkozom a vegetarianizmuson, mert meg egy etelmergezes nem hianyzik.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  50. Ha jól látom, már megint sikerült többeknek is figyelmen kívül hagyni, hogy ez a válság nem a fejlett országok válsága. Ma már az ATV weboldalán is megjelent a hír, de ott is valahogy egy kalap alá vonták a Föld teljes népességét.
    .
    Ami teljesen téves.
    .
    A fejlett országok továbbra is képesek lesznek fenntartani a jólétet, és a víz sem “fogy el”; a víznek nem szokása csak úgy elfogyni.
    .
    Nem látom be, hogy pl. a dán, amerikai, izraeli, brit, holland, ausztrál, osztrák, stb. agráripar miért ne tudná a hozamát fenntartani, sőt, akár növelni is. Minden adott hozzá, és a koldusszegény tömegek további, robbanásszerű szaporodása nem az euro- atlanti világban várható, hanem azokon a helyeken, ahol már eddig is ez volt a gyarmati kor vége óta.
    .
    Komolyan érthetetlen ez a globális rémisztgetés, hogy elfogyavíz, meg nemleszelégtermőföld.
    .
    Ilyen nem “LESZ”, hanem már most van, de nem a fejlett országokban. És a koldus országok még jobban elszegényedése semmiben nem befolyásolja a fejlett világ termelékenységét – ahogy eddig sem befolyásolta.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (8 szavazatból)
Kapcsolódó cikkek

A gyógyszerek egy része nem vega 2012. március 1. csütörtök | AN

Bíróság előtt a vegetáriánus szülők 2011. március 29. kedd | FH

KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos