Ronai and Ronai
AMERIKAI

Iványi Gábor levele a klerikális fasiszta diktatúrának 2012. augusztus 11. szombat 19:59 | AN

  • Hozzászólások(50)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Iványi Gábor levele a klerikális fasiszta diktatúrának

Budapest – Iványi Gábor metodista lelkész, a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség elnöke levelet írt Balog Zoltán miniszternek, amelyben válaszolt a politikai katolicizmus szolgálatába állt volt református lelkész hazugságaira, amelyekkel a vallási diszkriminációt, az embertelenséget és a klerikális fasiszta diktatúrát  védelmezte, amelynek szolgál. Balog megtestesíti azt a klerikális tanácsadót, akit a történelem során a királyok és fejedelmek mellé állított a katolikus egyház, hogy az újjászületett keresztényeket “eretnekként”, a zsidókat Isten gyilkosaként és minden ember ellenségeként üldözzék. Balog jól reprezentálja azt a reformációt, amely nem szakított a katolicizmus nevű hamis vallással, amely a kereszténység legnagyobb ellensége, amely ellopta a nevét, meghamisította a Bibliát, megfertőztette az Isten beszédét, és amely kitagadta saját örökségéből a zsidóságot és a Jézus Krisztusban újjászületett igazi keresztényeket. Balog ennek a pusztító és gyilkos vallásnak álcázott szervezetnek a képviselője. Balog hazug, képmutató fasiszta, Orbán egyik legkártékonyabb ideológusa, jellemtelen gazember. Az alábbiakban egy keresztény ember levelét olvashatják, amelyet ennek a minden hájjal megkent fasisztának írt.

MAGYARORSZÁGI EVANGÉLIUMI  TESTVÉRKÖZÖSSÉG

Elnök

Balog Zoltán miniszter úrnak

Emberi Erőforrások Minisztériuma

Budapest                                                                                        Iktatószám: M-7823/2012

Tisztelt Miniszter úr!

A Heti Válasz május 24-i számában „Nem nyugszunk bele” címmel Stumpf András  beszélgetést közölt veled. Ezt az interjút olyan fontosnak tartottad, hogy miniszteri honlapodra is feltetted. Mivel név szerint és kiemelten foglalkozol személyemmel, egyházammal, valamint szociális és oktatási tevékenységünkkel, a líd-szövegben pedig az újságíró megállapítja, hogy beszélgetőpartnere „a miniszterelnök első gyerekeit keresztelő Iványi Gábort…nem veszi komolyan” illendő, sőt elengedhetetlen, hogy nagy nyilvánosság előtt tett kijelentéseidre magam is a nyilvánosság lehetőségeit keresve reagáljak.

Néhány előzetes megjegyzés.

A megszólítás közvetlennek tűnő formáját azért választottam, mert kár volna úgy tennünk, mintha nem ismernénk egymást már a rendszerváltás előtti időkből. Mindketten tagjai voltunk a Majsai Tamás szerkesztette Egyház és Világ című folyóirat alkotóközösségének. Jó kapcsolatot ápoltam azzal a Vályi-Nagy Ervin körül csoportosuló, fiatal, főleg református teológusokból álló körrel, (sőt volt, hogy helyet biztosítottam tanácskozásaitok számára, még nemzetközi találkozó alkalmával is) melyhez te is tartoztál. A rendszerváltás utáni friss és még egymást tisztelő időszakban gyakran kaptam meghívást az Európai Protestáns Magyar Szabadegyetem üléseire, ahol többek között te is gyakran megfordultál. E társaságot élénken érdekelte az a szociális munka, amelyet teológiai megalapozással szegények között végeztem. Természetes volt az is, hogy bár lassan kirajzolódtak politikai ízlésünk eltérései,  életed egy nehéz időszakában szívesen láttalak egy szemeszterre a Wesley János Lelkészképző Főiskolán, ahol újszövetségi exegézist tanítottál. Egy előadásodra, melyen a szinoptikus evangéliumokban található adógarasról szóló történetet elemezted, rektorként udvariasságból be is ültem. Máig emlékszem tanulságos magyarázatodra arról, hogyan ébreszti fel Jézus a provokátorai lelkiismeretét, akik az államellenesség csapdájába akarják becsalogatni, s a Mester miként leplezi le a képmutatást az egyikük zsebéből előkerülő „istenként imádandó” császár arcképével díszített pénz birtoklásában. Teljesen egyetértettem veled, hogy az kerül csapdába, aki alkut köt a császárral, mert egyre inkább nehezére esik majd megadni Istennek is azt, ami Neki jár.

Amikor Mádl Ferenc köztársasági elnök úr hivatalát vezetted, te ajánlottad figyelmébe azt a széleskörű szociális munkát, melyet az Oltalom Karitatív Egyesületen és a vele kezdettől együttműködő egyházunkon, a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösségen keresztül végeztünk. Az elnök úr el is jött az egyház fenntartásában működő, hatalmas Fűtött utca nevű hajléktalan-ellátó intézményünkbe (működése alatt a látogatásai az ünnepekhez kötődően megismétlődtek, sőt a hajléktalanok iránti figyelmességből mindig ajándékot is hozott), s ennek nyomán 2003-ban kiterjedt szociális munkánk elismeréseként a Magyar Köztársaság Elnökének Arany Érdemérme címet adományozta nekem. Te is ott voltál az ünnepélyes állami eseményen a Sándor-palotában, és velem örültél. Eszedbe nem jutott, hogy egyházunk méretéhez képest túl nagy az intézményi hálózatunk. Tevékenységünk minőségét láttad, azt, hogy az a munka, amit a hajléktalanok szociális és egészségügyi ellátása, valamint a szegények oktatása terén egyházunk kifejt, példaértékű.

Megjegyzem itt, hogy sem én, sem Egyházunk nem a rendszerváltás óta végez szociális munkát és szegénygondozást. Bizonyára emlékszel rá, hogy Solt Ottíliával és másokkal alapítottuk a 70-es évek végén a SZETÁ-t, a Szegényeket Támogató Alapot, melyet a rendőrség folyamatosan üldözött. De szórványlelkészként, már a hetvenes évek második felében, az akkori egyházi üldöztetésünk idején is, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, Borsod-Abaúj-Zemplén, Nógrád, Baranya és Pest megye szegény- és cigánytelepein lelkipásztori munkám meghatározó része volt a nélkülözők mindennapi szükségeivel való törődés. Éppúgy nem láttam feszültséget az igehirdetés szolgálata és az aktív szociális tevékenység között, mint ahogy ma sem látok. Miért is lett volna vagy lenne ez így? Hiszen Jézus vagy apostolai működési engedélyét is be lehetne ma visszamenőlegesen vonni azon érvelés alapján, hogy „nem elsősorban egyházi-vallási tevékenységet folytatnak”. Mikor Jézus kiküldi „tucatnyi” apostolát (ugyanígy mikor a „néhány tucatnyival” több – hetven – tanítványát indítja útnak) megparancsolja nekik (ld. pl. Máté 10,1-16), hogy a tanítás és vigasztalás mellett betegeket gyógyítsanak, poklosokat tisztítsanak, és egyéb szociális tevékenységet folytassanak. Amikor Keresztelő János a börtönben (Lukács 7,18-22) válságba kerül, és tanítványai által kérdést intéz Jézushoz: vajon „te vagy-e az eljövendő vagy mást várjunk?”, akkor Ő nem tantételeit sorolja fel, hanem ezt üzeni: „a vakok látnak, a sánták járnak, a poklosok megtisztulnak, a süketek hallanak…” stb., Tanítói körútjára indulva, első, küldetését magyarázó beszédjében Jézus Ézsaiást idézi a kapernaumi zsinagógában: „az Úr lelke van énrajtam…felkent…, hogy…a foglyoknak szabadulást hirdessek…”, s a  direkt „vallási tevékenység”, az igehirdetés, csupán ennyi: „ma teljesedett be ez az írás…”. Amikor pedig a kereszthalálhoz közeledve Jézus az utolsó prédikációit mondja, a végső ítéletről szólva felidézi az Isten trónja előtti majdani beszámoltatást, ahol senkit nem katekizmusból vagy vallási hovatartozásáról és egyházának taglétszámáról faggatnak, hanem hallaniuk kell a Mester egyszerű szavait pozitív és negatív kifejtésben (Máté 25,31-46): „éheztem, és ennem adtatok; szomjúhoztam, és innom adtatok; jövevény voltam, és befogadtatok engem; Mezítelen voltam, és felruháztatok; beteg voltam, és meglátogattatok; fogoly voltam, és eljöttetek hozzám…”. Vagy nem adtatok és nem jöttetek el. Nincs más alternatíva. Nem részletezem tovább. Szeretném általában véve kijelenteni, hogy hamis az új egyházi törvényetek azon törekvése, amely mesterségesen szétválasztja az úgynevezett „elsősorban” egyházi tevékenységet (melyet kegyesen engedélyeztek kinél egyházi, kinél egyesületi formában) és a gyakorlati teológiát (melyet csupán politikai alapon kiválasztott egyházak esetében támogattok). Ez nem biblikus, sem nem igazságos és nem is hasznos. A világnak, és így a Magyarország elszegényedett térségeiben szenvedő embereknek, az evangélium szavaira elsősorban a szolidaritással együtt van szükségük. E szolgálat megvalósulásában az államnak természetesen óriási szerepe van. De az „állam” nemcsak azokat jelenti, akik szerinted engem nem vesznek komolyan, hanem azokat is, akik egyre kevésbé tudják érdekeiket képviselni, életüket fenntartani, sőt olykor megmenteni.

Van, amivel a veled készült riportban egyetértek.

Szívemből beszélsz, amikor azt mondod, hogy „ahol minden keresztény vagy nemzeti, ott a végén semmi sem az”, és ezért tetszik, hogy az általad vezetett minisztérium nevét „Nemzeti”-ről „Emberi”-re keresztelted. Bevallom, engem is zavar a nemzetieskedés, a két világháború közötti jelképek lobogtatása, a szomorú trianoni tragédia felelőtlen feszegetése és az a kirekesztés, amellyel egyesek az ország egyik felét magyarnak és nemzetinek, míg a másikat idegennek, idegenszívűnek, ellenségnek bélyegzik. Egyetlen olyan nemzet sem állhat meg a lábán, és érhet el tartósan sikereket, mely belharcokban emészti önmagát, és legázolandó ellenséget lát ott, ahol szövetségest kellene keresnie.

Csak Isten áldását kérhetem arra a törekvésedre, hogy „minden gyerek kapjon nemcsak ebédet, hanem odafigyelést és lehetőséget, hogy a szociális hátrányokat maga mögött hagyhassa…”. Teljes szívemből egyetértek ezzel. Személy szerint engem és egyházamat, a közoktatásban való szerepvállalásunk során is mindig és kizárólag ez a cél vezérelt. Soha nem támogattuk és nem akartuk, hogy az egyházak (akár a miénk is) a közoktatásban meghatározó módon részt vállaljanak. De a felzárkóztatás, a legszegényebbek érdekében való földi és mennyei források mozgósítása, az más.

Több más dologban ugyanakkor még feltételesen sem értek veled egyet, sőt ezeket részben vissza is kell utasítanom.

1.

Először, is elkövettem-e bármiféle hibát azzal, hogy nem titkoltam: én kereszteltem az Orbán család első két gyermekét. Ezzel kapcsolatban arról is elmondanám a véleményemet, hogy az én ilyen vagy olyan lelkipásztori magatartásom egy jogállamban szerepet játszhat-e abban, hogy egyházam, a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség megőrizheti-e egyházi státuszát.

Szavaid nem kötődnek a tényekhez, amikor ezt mondod: „ízléstelennek tartom, ha valaki végigturnézza a médiát azzal, hogy ő keresztelte a kormányfő gyerekeit”. Nem turnéztam végig a médiát sem ebben, sem más ügyben soha. A média (ha hagyják) éli a maga életét, és megfogalmazza azokat a kérdéseket, amelyekre az emberek kíváncsiak. Senkit nem hívtam fel, nem kerestem meg, senkinek nem súgtam a fülébe , hogy én kereszteltem a kormányfő két gyermekét. A hír viszont igaz. Miért kellett volna ezt a tényt eltitkolnom? Nem gyónási titokról volt szó. A sajtót a dolog akkor kezdte érdekelni, amikor kiderült, hogy egyházam, a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség is azok között a felekezetek között van, melyeket kormányotok ki akar lökni az egyház státuszból. Az embereket jogosan izgatta, hogy többek között azzal az egyházzal szemben is művelitek ezt, melynek értékrendje és szertartása ráadásul korábban kétszer is megfelelt az igényes szülők ízlésének, s nem értették, miért ilyen ellenséges a hatalom érintett embere.

Miután magadat, mint lelkipásztort jelölted meg velem szemben pozitív ellenpéldaként („milyen lelki vezető az, aki a rábízott hívők lelki életéről nyilatkozik? Én sosem tennék ilyet, mert komolyan veszem a lelkészi hivatást”), engedd meg, hogy felhívjam a figyelmedet: felháborodott érvelésed alapján ugyanígy nem lehetne komolyan venni az ősegyházban Fülöp evangelistát, és vissza kellene vonni visszamenőlegesen is a működési engedélyét, hiszen bár egy néptelen úton keresztelt meg egy etióp főminisztert, ezt, sőt beszélgetésük részleteit is, a nyilvánosság elé tárta (Apcsel 8,27-39). Nem járna jobban a római hadsereg helyi főtisztjét és háza népét megkeresztelő Péter apostol sem (Apcsel 10,47kk). Nem úszná meg Ananiás atyafi sem, aki nem kisebb személyt részesített a keresztség szentségében, mint a damaszkuszi úton Saulusból Paulussá lett apostol fejedelmet. Sőt maga Pál is valószínűleg legfeljebb egyesületi elnökként funkcionálhatott volna tovább, miután beszámolt róla (1 Korinthus 1,13-17), hogy ő keresztelte Krispust és Gájust, illetve „Stefana háza népét” is. Az Orbán gyerekek keresztelése nyilvános istentiszteleten (és nem titkos összejövetlen) zajlott, sok ember szeme láttára. Így helyes. Hiszen ez, protestáns felfogás szerint, alapvetően közösségi és hitvalló esemény. Azt hiszem, egyedül az a bajotok a dologgal, hogy a szertartást én végeztem. Az pedig arról árulkodik, hogy valaha sokféle értékről egyféleképpen gondolkodtunk. Én nem változtam azóta sem. Hogy jobb lelkész vagy-e, mint én, ezt nem tudom. Mindketten Istennek adunk majd számot. De nem is ez a kérdés most, hanem, hogy jó miniszter vagy-e. Megengedheted-e magadnak ágazati kormánytagként annak szó nélkül hagyását, hogy a műveletlen és neveletlen újságíró így fogalmazzon: „Az ifjú Orbánokat ezek szerint kamuegyház keresztelte?” Nem igazítottad helyre, csak azt magyaráztad el, hogy „a keresztség akkor is érvényes, ha egy bába végzi”. Ha jól értelek, egyházunk likvidálása az én „indiszkrécióm” büntetése. Így fogalmazol: „…a lelkészi hivatást [.A]ki nem veszi komolyan, az pedig miért csodálkozik, hogy az állam meg őt nem?”

2.

Nem igénylem, hogy komolyan vegyen engem az állam vagy akár te. De az példátlan és elfogadhatatlan, hogy ilyen vélt sérelmen felgerjedve fosztotok meg bennünket nem kevés szenvedés árán, jóval a rendszerváltás előtt szerzett polgári és politikai jogainktól. Jól ismered a történetet a hetvenes évek Magyarországi Metodista Egyházáról és arról, hogy az Állami Egyházügyi Hivatal beavatkozásaival szemben szót emelő metodista lelkészeket (köztük engem is) hogyan fosztották meg tisztségüktől, hogyan zaklatták rendőrileg és bírósági úton, kilakoltatásokkal, templomelvétellel, hogyan prédikáltam éveken át a lelakatolt, majd eldózerolt istentiszteleti hely előtt az utcán, és hogyan kaptunk többen (én is) felfüggesztett börtönbüntetést. Megemlítem, hogy az a sokat kárhoztatott kommunista, ateista állami hatalom (mely az alkotmányában a vallásszabadságot szintén biztosította minden állampolgára számára) arra soha nem vetemedett, hogy egyházakat tiltson be. Igaz egyes lelkészeket üldözött, így bennünket is. Egyházaknak egyesületté való visszaminősítése és kommunistagyanú miatti üldözése viszont a sötét Horthy-érában történt meg.

Ti alkotmányellenesen és a nemzetközi jognak is fittyet hányva fosztottatok meg bennünket (és velünk együtt sok más közösséget) több évtizede szerzett és tisztességekkel gyakorolt jogainktól, és arra kényszerítetek, hogy új elismerésért folyamodjunk. Az újságíró kérdése hozzád: „Ön szerint tehát nem egyház, amit Iványi vezet?” Válaszod: „Nyitott a lista, lehet jelentkezni.” Ez megtörtént már, és mondvacsinált okokra hivatkozva, noha még korlátozó és alaptörvényeteket több ponton sértő egyházi jogszabályotoknak is mindenben megfeleltünk, indoklás nélkül lökött vissza bennünket a parlament Fidesz-KDNP és Jobbik többsége. Önmagában abszurd, hogy egy politikai testület dönti el, kinek ad meg egy mindenütt a világon szigorú jogszabályokhoz kötött jogot és kinek nem, és határozata ellen nincs mód fellebbezni. Arra kényszerítetek bennünket, hogy egyesületként regisztráltattassuk magunkat, de itt a bíróság országszerte megalázó módon dobálja vissza a jelentkezéseket, fenntartva vesszőfuttatásunkat.

Az interjúból azt is megtudni (nem cáfoltad a kérdező riporter szavait), hogy Szászfalvi László (akinek tudására ezután is számítasz) — s hozzád hasonlóan református lelkipásztor, majd államtitkár volt – az, „aki menedzselte…, hogy az Orbán Viktor első gyerekeit keresztelő Iványi Gábor egyháza nem egyház többé”. Ennek fényében kell látni azt az állításodat: hogy egyház vagy vallási egyesület-e a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség, az még nem eldöntött dolog. Mint mondtad „nyitott a lista, lehet jelentkezni”. Tehát azért vettétek el jogainkat, hogy egy nyitott listára újra megpróbálhassunk visszakapaszkodni. Szászfalvi László nem azt menedzseli, hogy az, aki megfelel a szabályoknak, megőrizhesse a jogait, hanem azt, hogy miként lehessen elvenni tőle azokat. Ezek után úgy tenni, mintha „keletkezett” volna „néhány átmeneti helyzet”, amit orvosoltok majd, ahogy ezt külföldi barátainknak is állítólag mondtad, csupán megtévesztés. Molnár Ferenc irodalmi párhuzamával élve, a (református lelki)Pásztor testvérek elveszik színes eszközeinket, majd kicsavarják kezünkből zászlónkat, végül pedig meg is fürösztenek bennünket, mert ők az erősebbek. Közben, „azt hiszik, hogy istentiszteletet cselekszenek”.

A „Krisztus ítélőszéke előtt” nemcsak azért kell számot adnunk, hogy szemforgató titkolózással kezeltünk-e egyes keresztséggel kapcsolatos, mindenki által ismert tényeket, hanem hogy miként bántunk felelős személyként mások alapvető jogaival.

3.

A már idézett újságírói kérdésre („…tehát nem egyház, amit Iványi vezet?”)  a másik válaszod ez: „Mégis: valóban helyes arány, ha egy néhány tucat fős vallási közösség tart fenn több százmilliós oktatási és szociális szolgáltatást?”

Először is valótlan, hogy a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség „néhány tucat fős vallási közösség” volna (egyébként több, nálunk lényegesen kisebb és sokkal rövidebb ideje működő egyházat nyilvánítottatok elismert egyházzá). De ha — tegyük fel – így volna is, megfeledkezhetsz-e arról, amire fentebb is hivatkoztam, hogy Jézus egy tucat apostolt, majd további „néhány tucat” (hetven) tanítványt küldött szét egy országos, átfogó szociális, egészségügyi, tanító és lelki tevékenység folytatására. Végül nem egészen egy tucat apostolának mondta a mennybemenetel alkalmával, hogy: „elmenvén tegyetek tanítvánnyá minden népeket.” (Máté 28,18)

A te szavaiddal élve: „vajon helyes arány”, ha egy a szégyenteljes halálon és munkája teljes szétesésén csak alig túljutott valaki nem egészen egy tucat embert az egész világ evangelizálására és szolgálatára küld el? Bizony, a feltámadott Jézus is hiába próbálkozna a mai Magyarországon egyháza működtetésével.

Mint a bevezető gondolatokban említettem, nem most, nem a második évezred után kezdtünk el segítő szolgáltatást működtetni, még csak nem is a rendszerváltáskor, és nem a SZETA alapításával. Hagyományosan mindig így értelmeztük szolgálatunkat. A Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség mind szociális, mind egészségügyi, mind oktatási téren figyelemreméltó munkát végzett eddig. Olyan átvállalt állami feladatokat láttunk el, melyekért sem a református, sem más egyházak nem tülekedtek.

Szociális téren mind a fővárosban, mind országosan már letiltottátok kiegészítő támogatásunkat. Most a legszegényebbek számára általunk működtetett sikeres iskoláink vannak soron. Igaz ugyan, hogy azt nyilatkozod „ebben az intézményrendszerben egyébként vannak értékes elemek, ezekről megállapodást kell kötnünk”, ennek azonban semmi nyoma. Folyik kivéreztetésünk és ellehetetlenítésünk. Pedig pontosan tudhatod, hogy azoknak a gyerekeknek a százait látjuk el, „akik jöttek a nagy nyomorúságból” és elhitték, hogy ez az ő hazájuk is, abban bíztak, hogy ők is válhatnak valakivé. Nagyon sokan közülük leérettségiztek vagy szakmát szereztek, a többiek pedig most szedhetik a sátorfájukat.

Kis kitérő erejéig hadd szóljak itt még a költségvetései finanszírozás gyakran tudatosan is félremagyarázva pertraktált ügyéről. (Nem vesztegetek szót itt most a „bizniszegyház” eleve hamis és megbélyegző, az új törvény megalkotását indokló állításaitokra.) Rendszeresen hallható az az álszent érvelés, hogy Magyarországon teljes hitéleti szabadság van, ami azonban nem tévesztendő össze azzal, hogy az állam szuverén belátása szerint állapodhat meg egyes vallási közösségekkel a különféle közfeladatok költségvetésileg támogatott szolgálatainak az átvállalása felől.  Ehhez az érvhez most Te is siettél csatlakozni, kijelentve, hogy Iványi “közössége hitbeli értelemben [... egyház], s gyakorolhatja is a hitét.” E megjegyzésed álságos voltához itt egy észrevételt teszek csak: e nézettel szinte teljesen egyezően gondolkoztak és cselekedtek a doktriner kommunisták is, akik minden alkalommal hitet tettek a vallásszabadság emberi jogi alapelve mellett, ám (lásd “elsősorban” és “nem elsősorban” egyházi tevékenység)  a hívő közösségeknek, egyházaknak csak egy bizonyos körét és élcsapatát kívánták közéleti, társadalmi szerepkörben is elfogadni. (A végrehajtás eszköze akkor a rendőrség volt, ma a törvényhozás és a fiskális eszközrendszer.) Az általad is támogatott rendszerváltással a helyzet mindenesetre alaposan átalakult. Magyarország jogállammá vált, amelyben a vallásszabadságot a civilizált világ filozófiája szerint definiálták, ami ugyebár nem csak a vallási tanítások szerinti templomi áhítatot és liturgizmust jelenti, de azt is, hogy egy vallási közösség tagjai felnőtt jogi személyiségként, a más szerveződésekkel azonos feltételek mellett (ilyen vagy olyan irányú politikai szempontoktól függetlenül) vehetnek részt a társadalom életében. Az oktatási és szociális intézmények magyarországi körülményeiből adódóan az egyházak a rendszerváltást követően a jogbiztonság keretei között vállalhattak át az államtól ún. közfeladatokat. Addig, amíg Ti most másodszorra is hatalomra nem jutottatok, egyik közösségnek sem kellett soha feltételeznie, hogy a demokratikus jogelveknek elkötelezett világban szolgálatának gyümölcseit egyszer csak semmisnek nyilvánítják, addig elért eredményeit elveszik tőle, és másnak adják. (Már tavaly nyáron felszólítottak hivatalaitok, hogy adjak teljes kimutatást szociális intézményeinkről és nyilatkozzam, kinek adom át őket.) Végül, mindezt kiegészítendő, kérdezik tőlem némelyek, hogy ha nem kötelezem el magam látványosan egyik vagy másik kormányzat mellett, nincs-e rossz lelkiismeretem – az adógaras bevezetőben idézett példázata szerint – a kormányzattól érkező költségvetési pénzek intézményeink fenntartására való elfogadásakor. Azt felelem becsülettel: nincs! Ezek a pénzek ugyanis nem egy-egy kormányzati garnitúra magántulajdonát képezik, hanem annak az államnak az aktuálisan megválasztott politikai ügyintézők által csak kezelt értékeit, amely néphez mi is tartozunk, és amely társadalom érdekében a mi és mások közösségei is végezni próbálják a maguk szolgálatát Isten Országának a nagyobb dicsőségére.

4.

Végül néhány szót arról, hogy az újságíró fontosnak tartotta utolsó témaként felhozni a három éve már ugyanebben a lapban (lásd A szegénység vámszedői. Stumpf András.2009.02.25.: http://hetivalasz.hu/) már kifejtett, „cigánybűnözésről” szóló meggyőződésedet. Véleményed már akkor is megütközést keltett bennem, és most is határozottan ellentmondok neked. Kijelentéseidnek különös súlyt ad, hogy felelős, magas beosztású kormánytag vagy. Azzal próbálod ezt a képtelen és hamis fogalmat megvédeni és indokolni, hogy szerinted „persze van ’keresztény álszentség’ és ’zsidó nagytőke’, és léteznek a világon különféle nemzetiségű ’maffiák’ is”. Szerinted nemcsak a szegénységnek, hanem bizonyos bűncselekményeknek is „van roma arca”. Érdekes teológiai disputát folytathatnánk arról, hogy milyen nemzetiségű volt az a bűn, amit Ádám és Éva ősszüleink elkövettek, és hogy a hamartológiának (a bűnről szóló tanításnak) van-e  nemzetiségi dimenziója. Szerintem nincs. A bűn és minden bűntípus, amit a Biblia felsorol teljesen egyetemes és alapvetően emberi.

Miniszter úr! A felsorolt szópárok közül a „keresztény” esetben alapvetően egy szociológiailag értelmezhető összefüggésre gondolunk, amelynek nincs faji dimenziója (hiszen bármely emberi „rassz” tagja is kereszténnyé lehet) miközben a tőkével párosított „zsidó” előtagú konstrukcióhoz és még inkább a „cigány” jelzővel operáló szópárhoz már igen komoly, a rasszizmust tápláló felhangok tapadnak (az ilyen meggondolatlanul elejtett megjegyzéseknek különösen is jelentős súlyuk van egy olyan korban, amelyben az egyértelműen antiszemita Horthy, Nyírő, Prohászka, Wass, Szabó és mások, valamint korszakuk méltatlan rehabilitálása zajlik). Nincs „cigánybűnözés”, de létezik a szegénység kriminalizálása, hajléktalanok üldözése, súlyos pénzbírsággal vagy börtönnel fenyegetése, ha kukából mernek táplálkozni, vagy ha az utcán aludnának. Szégyen! És létezik nyilvánvaló hatósági terror az ország egyes eldugott térségeiben, ahol rendőrök és szemhunyással tűrt félkatonai szervezetek súlyosan bántalmaznak és megfélemlítenek romákat, lassan-lassan kialakítva azt a fajta rezervátumrendszert, melyben már-már a kijárási tilalom réme sejlik fel. Optimistán azt nyilatkozod, hogy „még nem minden vidéki cigányasszony” érzi a pozitív változást, ami szerinted elkezdődött. Az a helyzet, hogy a magyarországi cigányság kizárólag negatív hatásokat érzékel.

Tisztelt Miniszter úr! Pártod egyedülálló módon kétharmados politikai befolyáshoz jutott. Te magad hatalmas felelősséget vállaltál, amikor elfogadtad az óriási hatáskörrel rendelkező, összevont minisztérium vezetését. Szeretném benned erősíteni annak nyilvánvaló ismeretét, hogy az emberektől nem arra kaptatok megbízatást, hogy azt tegyetek, amit akartok, hogy visszamenőleg jogokat vegyetek el, üldözzétek politikai ellenfeleiteket, és elhallgattassátok a másfajta véleményt. Te ráadásul kétszeresen is miniszterkedsz. Eredeti elköteleződésed szerint először is úgy, mint Isten igéjének a szolgája, amelyet az egyházi nyelv minister Verbi Divini-nek is nevez, másodszor pedig, mint az államügyek szolgája. Az előtted álló hatalmas kihívás ennek megfelelően arra is vonatkozik, hogy az adott szolgálat gyakorlása közben a rád ruházott hatalmadat szolgatársaid bántalmazására, vagy a nekik való kötelező szolgálatra fordítod-e (Máté 24,49).

Ezért arra kérlek, fontold meg helyzetedet, és igaz emberhez méltóan tiltakozz a jogsértő egyházi törvény ellen. Kövess el mindent a személyedben is képviselt kormányzat által méltatlan helyzetbe hozott testvéreid jogainak helyreállítása (restitutio ad integrum) érdekében, hass oda, hogy ne akadályozzanak bennünket intézményeink fenntartásában.

És, hogy félre ne érts: nem csak a magunk egyházára, a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösségre gondolok!

Igen, arra kérlek, hogy emelj szót a naponta megbántott és megalázott „kicsinyekért”: cigány/roma és hajléktalan atyánkfiaiért, az ismét egyre erősödő félelem légkörében élő zsidó testvéreinkért éppúgy, mint az egységesen megsértett „kisegyházak” érdekében, valamint nyomorúságos helyzetben élő honfitársainkért. A diktálás, üzengetés és sértegetés helyett használd a tárgyalás és megegyezés keresés módszerét, „mert nékünk mindnyájunknak meg kell jelennünk a Krisztus ítélőszéke előtt, hogy ki-ki megjutalmaztassék a szerint, a miket e testben cselekedett, vagy jót, vagy gonoszt.” (2 Korinthus 5,10)

Budapest, 2012. július 20.

Üdvözlettel:

Iványi Gábor

lelkipásztor, a szegények szolgálatára és oktatására létesített intézményeket is működtető egyház, a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség elnöke

VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 4.7/5 (77 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +94 ( 108 szavazatból)
Iványi Gábor levele a klerikális fasiszta diktatúrának, 4.7 out of 5 based on 77 ratings

Címkék:, , , , , ,

  • Hozzászólások(50)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

50 Reader’s Comments

  1. Egy ember,aki tisztán áll az Úr színe előtt! Mindent elvettek tőle,és mégis mindene van! Csak meghajolni tudok Ön előtt!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +95 (111 szavazatból)
  2. Iványi Gábor kérdezi több ízben is Balogtól: “Milyen ember az …..?”
    Megmondom én röviden, tömören.
    A fideSS fasiszta zsarnokságát kiszolgáló, lelkészi mivoltát két lábbal sárba tipró, ERKÖLCSTELEN és GERINCTELEN EMBER.
    Már ha embernek lehet egyáltalán nevezni valakit, aki orbánc szolgálatát ilyen LELKETLENÜL “ALSÓFOKON” VÉGZI :-((((((.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +68 (82 szavazatból)
  3. Hát sokan dőgetik a nagy kapukat(ki milyen erős).

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (16 szavazatból)
  4. Nem tudok beleszólni két pap vitájába. Iványi Gábor levele nagyon elgondolkoztató,mert a huszonegyedik században írta amikor már Magyarországon nincs diktatúra. Van egy bökkenő ‘ Az Orbán kormány korlátozta a vallás gyakorlatot.A jóváhagyott egyházaknak van joguk és pénzük, a kisegyházaknak nincs se pénzük,se joguk.Balog Zoltán egykori református lelkész a hatalom kiszolgálója tehet amit akar,mert Orbán barátja és lelkésze.Több szász egyházból maradt néhány.Kinek jó ez? Nem a kisegyházaknak.Az elátkozott Kádár idejében is több elismert egyház volt mint Orbán idejében.Ez egy statisztika és tény.Iványi Gábor egyháza rosszat tett a magyar társadalomnak és a magyar embereknek?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +18 (38 szavazatból)
  5. Írhat akárki, akármit ennek a rablóbandának. Csupa gonosztevőkből áll a pöcegödör, fél-ázsiából egész ázsiába zülött az ország, nincs szólás és vallásszabadság, ahol az állam lefizeti békepapjait, cenzúráz, vagy egyszerűen eltávolítja az ellenzéket a médiából, lefizeti a saját nyalizóit, úgy a civil életben, mint a templomokban, zsinagógákban. Semmi másra nem megy a játék, csak arra, hogy a nyomorba döntött milliók hátán néhány száz milliárdos legyen, mind Fideszes! Emellett megvonnak minden †ámogatást a rokkantaktól, üzemileg k akarják írtani az elesetteket, betegeket is. Fasiszta, náci kormány a Fidesz.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +48 (64 szavazatból)
  6. Nagy megtiszteltetés, hogy a lányom nála diplomázott sikeresen, azóta is ezen a területen dolgozik egy régió szociális szakmai vezetőjeként.
    Iványi Gábort példaképének tartja, sokat mesélt a tevékenységéről, a nagy szivéről, az emberi nagyságáról, azóta is minden tiszteletem az övé!
    Isten éltesse nagyon sokáig Iványi Gábort, aki az embereknek csak jót adott és csak jót érdemel!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +62 (68 szavazatból)
  7. Gyula Bognár,Jr.Bizony jól látod a lényeget.Ki kéne nekik nyiltan mondani hogy mire is megy ki ez az egész.Ez egy népi…ás amit nem fegyverekkel hanem gazdasági eszközökkel vivnak.Bocsánat ha a pontozott vonalra nem teljes szó van mert igy ha a “hatalom” ha utolér engem bármire hivatkozhatok ugyanis mi a garancia arra hogy ha az igazságot leirják nem e jön majd a megt…ás.Tudom hogy az AN soha nem ad ki ip-cimet igen ám de mi a helyzet a magyarországi netezőkkel?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +23 (27 szavazatból)
  8. Már többször leírtam, de most is leírom. Becsülöm Iványi Gábort.Közben sajnálom, mert csalatkozni fog megint. Balog Zoltán jó áron eladta a lelkét Orbánnak.Ezért nem lehet elvárni tőle, hogy hajszálnyi emberség mutatkozzék meg a válaszában.
    Ha ez az ember olyan lenne, amilyennek Iványi Gábor véli, akkor kérés nélkül is a szegények pártfogója lenne.Az Orbán kormány egy tagjától sem várhatunk emberséget. Ők nem erre esküdtek Orbánnál.A pénz, és a hatalom, és ennek érdekében minden, és mindenki eltaposása a nyilvánvaló cél.Cinizmusa mint Orbáné…
    Lelkész úr! Ne tápláljon hiú reményeket Balog Zoltánnal kapcsolatban.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +54 (62 szavazatból)
  9. Megrazo a level, es a teny is hogy ilyenre szukseg van. Le a kalappal Ivanyi ur elott. Ami itt folyik az teljesen atlatszo, ez mar a kommunizmussal van egyszinten, azok jottek ilyen aljas dolgokkal. Az egesz kozelet megint ugyanugy tele van hazugsagokkal, mint ‘90 elott.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +38 (48 szavazatból)
  10. A református egyház – mint tudjuk – nyilas lelkületű szerencsétlenek gyűldéje. Több szót nem vesztegetnék erre.

    A fasizálódó Magyarországon tudomásul kellene vennie minden megalázottnak, hogy a rend helyreállításáért áldozatokat kell hozni!
    Unortodox megoldásokat kell találni – a bölcs, higgadt, belenyugvó állásfoglalások csupán a sakálok röhögését édesítik. Az életét féltő, gyáva embernek a gyermekei is szolgák lesznek – ha engedik az új csatáryak.
    Aki úgy érzi nincs tovább – fogja a baltáját és beszélgessen el az országgyűlési képviselőjével. Annak kedves családjával.
    Nem kell ragaszkodni a rongy élethez!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +13 (37 szavazatból)
  11. Tizest adnék erre a cikkre. minden elismerésem Iványi Gábornak!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +34 (40 szavazatból)
  12. Izsak Bacs Jeremias

    Iványi Gábor Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség Lelkipásztor!
    Szeretet Testverem az Ur-ban!
    A szellemi ember azonban mindent megítél, de ő senkitől sem ítéltetik meg. 1Kor 2,15
    Erről ismeri meg mindenki, hogy az én tanítványaim vagytok, ha egymást szeretni fogjátok. Jn 13,35
    Az igazán győztes keresztényt (valójában mindannyian győztesek vagyunk Jézusban, de ezt ki is kellene hordozni) csak egyféleképpen lehet felismerni:
    azt teszi, amit az Úr parancsolt neki.
    Az Úr parancsai pedig összefoglalhatóak egy mondatban:
    Hirdessétek az evangéliumot minden teremtésnek (Márk 16:15)
    Halas vagyok az Ur-nak hogy megismer hetelek, hálás azért hogy barátomnak és Testveremnek nevezhetem a Magyarország egyik legbátrabb harcosat és a szegények partfogóját, az Istennek egyik kiválasztat emberét!
    A távolság miatt, augusztus 15-én, szerdán 11 órakor személyesen nem tudok reszt venni a sajtótájékoztatón de szívemmel és lelkemmel ott leszek.
    Imádkozom és böjtölünk együtt a drága feleséggémmel azért hogy az Ur változtassa meg a kő szíveket, hús szíveké!
    Ezékiel: 36, 26 És adok néktek új szívet, és új lelket adok belétek, és elveszem a kőszívet testetekből, és adok néktek hússzívet.
    Kívánom az Ur Áldását es ………… régente n mi is esztelenek, engedetlenek, tévelygők, különböző kívánságoknak és gyönyöröknek szolgái, gonoszságban és irigységben élők, gyűlölségesek, egymást gyűlölők valánk. De mikor a mi megtartó Istenünknek jóvolta és az emberekhez való szeretete megjelent, nem az igazságnak cselekedeteiből, a melyeket mi cselekedtünk, hanem az ő irgalmasságából tartott meg minket az újjászületésnek fürdője és a Szent Lélek megújítása által, melyet kitöltött reánk bőséggel a mi megtartó Jézus Krisztusunk által; Hogy az ő kegyelméből megigazulván, örökösök legyünk az örök élet reménysége szerint.
    Titushoz írt levél 3. rész
    Testvéri szeretettel, jeremiás

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +18 (28 szavazatból)
  13. VALAKI! Nincs igazad. Itt egy fasiszta diktatúra épül ezerrel, az alapjai már megvannak, és készséges kiszolgálója a rómkatoknak.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +30 (36 szavazatból)
  14. Van egy tippem, hogy ez lesz az egyik láb, amely elsőként fog összeroskadni, és lerántani az egész NER-t.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +16 (20 szavazatból)
  15. Valaki
    Sajnálom, hogy nem ismered a diktatúra jellemzőit.
    Nem kivánom, hogy a többit is megismerd.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +14 (18 szavazatból)
  16. Balog Zoltán ezt meg sem érti. Amikor több mint 4 millió ember él mély szegénységben, amikor hetente átlagosan hét ember válsztja inkább az öngyilkosságot mint az éhhalált, akkor egy Balog Zoltán volt “lelkész” vigyorog és lelkesen hajtja végre Orbán Viktor agyszüleményeit, ő süket és vak az emberi nyomorúsággal szemben.
    Sajnos Iványi Gábor szavait meg se hallja és meg se érti.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +44 (48 szavazatból)
  17. Bocsáss meg nekik Uram ! Nem tudják, mit cselekszenek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (10 szavazatból)
  18. shamballa
    2012. augusztus 12. vasárnap
    07:34
    “Bocsáss meg nekik Uram !”
    Igen Uram, bocsáss meg nekik! – de csak azután, hogy egytől-egyig mindenki megbocsátott nekik, akikkel rosszat tettek!
    Ha mindazok megbocsátottak, akik ott maradtak a Don-kanyarban, bocsánatuk jeleként virágot visznek Horthy szobrához;
    ha mindazok, akik csak annyit tudnak apjukról/nagyapjukról, hogy a távoli Oroszországban “védték a magyar hazát” (Papír talpú bakancsban);
    ha mindazok, akik most létfenntartásukért küzdenek, mert a hatalom rokkantból egészségessé nyilvánította őket;
    ha mindazok… (itt sorolhatnám tovább!).
    Ha mindez megtörténik Uram, bocsáss meg nekik! – de mindenek előtt add ki parancsodat: “Lopott holmi, vissza!”
    Bocsánatuk után pedig éljenek kolduló-szerzetesi életet!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +29 (33 szavazatból)
  19. A cikkhez:
    Talán érdemes lenne az intézmények átadása iránt érdeklődő levelet beszerkeszteni. Mert az egésznek az a lényege! Már Orbánék szemszögéből.
    Valaki
    Mire alapozod azt a véleményedet, hogy Megyeországon MÁR nincs diktatúra? Amikor éppen újra MÁR van? Méghozzá – ha csak az egyházügyet nézzük – ROSSZABB, mint az előző volt?
    shamballa
    dehogynem tudják mit cselekszenek. Csak nem érdekli őket, hogy másoknak azzal mennyi kárt okoznak. És – Orbánon kívül – még az elmebajra sem hivatkozhatnak mentségként.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +13 (19 szavazatból)
  20. NEM TUDJÁK MIT CSELEKSZENEK?????????????????
    Dehogynem!
    Orbán: Először a gazdagokat kell jóllakatni, hogy a szegényeknek adni tudjunk….de mikor mondja a gazdag, hogy elég?!
    Most éppen Annyitisérlézeres a nyugdíjasoktól akar elvenni (nem elég a lenyúlt mnyp-i pénz) a me., és a ke. özvegyeknek!
    Mikor mondják, hogy elég?! SOHA! Belefulladnak, de még mindig viszik ki a pénzt a közös kasszából! Együttérzés?
    Orbán úgy utálja ezt a népet a bukásai miatt, hogy nem győz “megfizetni” érte!
    Iványi Gábor a nyugalmával, a jóhiszeműségével még inkább felingerli a bósszúállókat!
    KDNP ájtatosmanói nem tesznek semmit ezért az igaz emberért – hallgatnak, mit jelent ez? Nekem azt, hogy megjátszott hívők, mert a székük fontosabb, mint a gerincük, nem igazi keresztények, ha nem látják, mi történik Iványi Gáborral!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +26 (32 szavazatból)
  21. Már nem vagyok református!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +14 (20 szavazatból)
  22. Miközben olvastam Iványi Úr levelét, gyerekkori emlékeim jutottak eszembe.Vasárnaponként minden alkalommal délelőtti misére jártunk. Édesanyánk főzött /tíz gyermeknek kellett vasárnapi ebédet elkészíteni / ,édesapánk ujságot olvasott , ő nem járt templomba, de minden alkalommal megkérdezte tőlünk: nos mit prédikált az a gazember ?
    No komment !

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +23 (25 szavazatból)
  23. Pár száz éve ezek a balog félék rakták a máglyákat világ szerte a velük dacolók számára.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +28 (36 szavazatból)
  24. A kard jobban ékesíti a kart…
    És mi mégis láncot hordunk ?….
    / Idézet Sanyitól /

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +14 (24 szavazatból)
  25. A legnehezebb annak magyarázni, aki nem akar hallani.
    Szép látvány lesz majd egy rendszerváltáskor a sok magyarázkodó fülkeforradalmár. Hogy ők parancsra tették, meg hogy nem úgy gondolták meg satöbbi. Remélem, a hamisság szolgálatával összeharácsolt vagyont azért visszaveszik majd tőlük.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +21 (27 szavazatból)
  26. Iványi Gábor nem csak nagyszerű és igaz ember, hanem egy rendkívül fényes elme. Ezt soha nem tudják neki megbocsájtani. Jól sejtettem egyébként, valakinek fáj a foga az intézményeire. Azt gondolják, hogy jó üzlet, mert különben miért csinálná Iványi?! A Dzsugasviki gyerekek kereszteléséről meg csakis az igazi Dzsugasvili juthat eszembe. Ő volt az, aki azokat is kinyírta, akiknek köszönettel tartozott. (Ld. Ribakov: Az Arbat gyermekei) Diktátorbetegség.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +25 (29 szavazatból)
  27. Én úgy emlékszem, hogy az egyházakat a kommunisták üldözték. Úgy tudom, hogy a magántulajon elrablása az államosítás, a megfélemlítés módszere ugyancsak rájuk volt jellemző.
    Úgy emlékszem, hogy a rasszizmus és az antiszemitizmus leginkább a nácikra jellemző. A szegények és az elesettek megkülönböztetése, más vélemények üldözése a megfélemlítés ugyancsak.
    Az állami megrendelések megszerzése az Olasz maffiára volt jellemző.
    Nem is tudom miért jutottak ezek eszembe.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +23 (29 szavazatból)
  28. Báthory Ödönke:

    Ha én lennék az Orbánt követő miniszterelnök, az első dolgom az lenne, hogy olyan törvényt hozatnék, miszerint a „parancsra tettem” cselekményeket 10-15 évi börtönnel büntetném. Alapállásból.

    Iványi Gábor pedig egy bölcs és tisztességes ember. Tiszteletet érdemel kitartásáért és bátorságáért.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +16 (18 szavazatból)
  29. Minden tiszteletem Iványi Gábor Úr irányába – az ellenkező irány aljas.
    Egy ateista, vagy agnosztikus – majd a jövő eldönti, ha szükséges!
    :(((((((((((((((((((((

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  30. warren, hátborzongató amit irsz.
    volt egy demokráciánk ellopták, akkor most nekünk nem demokrataként kéne az akaratunknak baltákkal nyomatékot adni?
    erre várnak, alig várják, hogy robbanjon a nép, azonnali szükségállapotot rendelnének el és még pofáznunk sem szabadna!
    nézd meg mit tesznek a rendőrséggel, mihelyt olajügyek is látókörbe kerülnek, a főmaffiózó érintettség okán rögtön osztályokat szüntet meg, mert a szervezett bünozést nem tudja és végül is soha nem is akarta!
    mire számithatnánk mi ezután, a baltákat is ugy ellenünk forditanák, hogy attól kódulnánk, na meg mástól is!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (9 szavazatból)
  31. “erre várnak, alig várják, hogy robbanjon a nép, azonnali szükségállapotot rendelnének el és még pofáznunk sem szabadna!”(bajao)
    Akkor inkább ne robbanjon? Nyugodtan pofázhassunk? Minek?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  32. Én főleg olvasni szoktam ezt a lapot, ritkán szólok hozzá, de most beindult kezem alatt a billentyűzet. Magyarországon tombol a kirekesztés. Most a reformátusok vannak soron? Komolyan mondom ámulok és bámulok. Ennyire sikeres lenne az a sokat emlegetett „megosztás politikája”? Hát már annyira természetes lesz, hogy észre se vesszük? Emberek, hát gondolkozzatok is néha, ne csak írogassatok! Szerintetek Iványi Gábor erről írt a levelében? Gondoljátok, hogy ő nem ismer egyetlen tisztességes reformátust sem? Azért mert a Balog meg a Szászfalvy ilyen gazemberek, nosza essünk nekik? Nem ismerős a motívum? Van aki máris siet kijelenteni, hogy ő már nem református.
    @R.P. Warren: A református egyház – mint tudjuk – nyilas lelkületű szerencsétlenek gyűldéje.
    Honnan is tudjuk?
    Mindemellett végtelenül tisztelem Iványi Gábor lelkész urat, és jó egészséget és erőt kívánok neki

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -3 (9 szavazatból)
  33. A református egyház díszei Marinéni emlékezetébe:
    A Hegedűs família tagjai: Az öreg Lóránt meg a fia. És ifj Lórántné ugye, mint jobbikos képviselő van a Parlamentben.
    A legdíszesebb pinty pedig Tőkés László.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +13 (17 szavazatból)
  34. “Ez egy népi…ás amit nem fegyverekkel hanem gazdasági eszközökkel vivnak.Bocsánat ha a pontozott vonalra nem teljes szó van mert igy ha a “hatalom” ha utolér engem bármire hivatkozhatok ugyanis mi a garancia arra hogy ha az igazságot leirják nem e jön majd a megt…ás.”
    .
    Népirtás? Megtorlás?
    .
    Nem tartozik ide szorosan, de megszűntették a szervezett bűnözéssel foglalkozó osztályokat. Vajon miért? Van valahol szervezett bűnözés Magyarországon? Talán már a kormánykörökben? Hmmm?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (9 szavazatból)
  35. Bárcsak Iványi Gábor lenne a miniszterelnökünk!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (7 szavazatból)
  36. Marinéni: Csak azért szólalok meg, hogy biztosítsam róla: véleményével nem áll egyedül..

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (8 szavazatból)
  37. Egy ritka jo es bator ember aki egy olyan hatalommal szgul ellen amely olyanokra is kepes mint amirol irok egy cikkemben:

    http://drmandler.wordpress.com/2012/08/13/hunting-the-nazi-hunter-hungary-may-go-after-efraim-zuroff/

    Ha tetszik, osszatok meg angolul tudo ismeroseitekkel a Facebook-on vagy emailben.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -2 (4 szavazatból)
  38. Iványi Úrnak egy baja van nem volt tagja a hitler-jugendnek ! Akkor az Ő kezét is csókolgatná ez az ELMEHÁBORODOTT! A pulyákat meg nem kellett volna megkeresztelni ! Idő pocsékolás volt !! EGY REMEK EMBER , nem úgy mint ez a kis sztahanovista munkamániás SEMMIHEZ NEM ÉRTŐ BAROM !!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (6 szavazatból)
  39. sommas 2012. augusztus 11. szombat 21:01
    Elnézésedet kérem, de annyira egyetértek a véleményeddel, hogy inkább csatlakozom ahhoz, a felesleges külön vélemény írása helyett. Köszönöm!

    Annyival kiegészítem, hogy most a fideszes képviselők luxus óvodáját sem lehet innen kihagyni, hiszen, ha minden igaz, akkor itt nevelődnek az ifju jugendek…….., na, nem semmi! – ahol ma tart hazánk! – közveszélyes szélhámos bagázs önfejű, “polihisztor”-orbáni irányítás mellett.

    LE VELÜK, de sürgősen, mielőtt még a saját gyerekeinket is “beoltják” és a szüleik, testvéreik ellen hergelik, mert a nép megosztottsága utána, a családon belűli megosztottság lesz most a cél!!!!! – ezeknek semmi sem szégyen, amit végrehajtottak és fognak végrehajtattni!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  40. Balogh de nem balga

    Szegény Iványi Gábor! Minden tiszteletem az Övé, pedig katolikus vagyok, de miért?
    Egyre többször foglalkoztat az a gondolat vajon él e még az Isten. Mert ha él és ezeket nem bünteti, akkor Ő is …. Ha nem él, akkor meg kinek a nevében öblögetnek ezek a szarháziak? No nem IG -ra gondoltam.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  41. Kedves Mari néni azért lettem református mert nem birtam elviselni a katolikus papok álszent magatartását.Azért nem vagyok már református sem ,mert nem birom elviselni a református vezetők viselkedését(tökés,hegedüs,balog,orbán? benne nem vagyok biztos hogy most milyen vallású)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  42. Nem vagyok a kérdés szakértője,de ha egy egyház státuszát törvénnyel megszüntetik akkor az orbáni szokás szerint azt visszamenölegesen kell alkalmazni,ezek szerint a “nagyon”vallásos orbán családban két gyermek nincs megkeresztelve.Ez természetesen nem a gyerekekre van kihegyezve.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  43. Kedves Nyugger (12.08.15 08:27)És mi a fene köze van a TE REFORMÁTUSSÁGODNAK! a református vezetők viselkedéséhez??

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (1 szavazás)
  44. Kedves Bozse! Felsoroltál itt négy db “reformátust”. Adjuk hozzá még a másik kettőt. Az 6 db. És akkor mi van?
    Mondjak Neked kétszer ennyi tisztességes becsületes EMBERT, aki mellesleg református is?
    @Emigrant: Köszönöm.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  45. Marinéni
    onnan tudjuk, hogy megtűrik a Hegedűs-féléket is már elég régóta. Az a torta, a Balog csak a hab rajta. És az állítólag tisztességes tagok meg megtűrik az ilyen nácimosdató vezetőket. Amitől ők is barna trutyisak – ez már csak így működik!
    Aki szarban tapicskol – maga is szaros lesz.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  46. Iványi Gábor nagyon jól igazságot írta !!!!!!!!!!!!!!!!! Balog Zoltán valóban hazudik és elnyomja az ártatlan embereket!!!!!!!!!!!!!!!!:-((((/////

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  47. Katolikus vagyok,de nem tudom elfogadni ennek az egyháznak a, nem csak most,hanem egész történelme során tanusított..Most sem tagadja meg magát,egy szava sincs O.V. cinikus,embertelen,rideg diktatúrája ellen.
    Miért is tenné,a skorpió is megcsípte a kígyót,pedig tudta hogy mindketten megfulladnak.
    Szomorú vagyok és dühös,mert ilyenkor mindig eszembe jut,hogy kiknek köszönhetjük eezt a pöcegödröt,amiben vagyunk.Csak azért imádkozom(a magam módján) hogy még életemben megérjem O.V. bukását !

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  48. Ha valakit útálok , akkor az Balog Kufár Zolibácsi .

    Árgyélus egy beteg elme , vele nincs mit tenni , de a legveszélyesebb az olyanok , mint ez a kivetkőzött pap , a talpnyaló , képmutató , negédes stílusával maga a gerinctelenség megtestesítője !

    Ezért is iszom Iványi Gábor szavait .
    Telitalálat a levél minden sora , szava , betűje .

    Ha ez a minden szempontból bukott pap még hisz valamennyire abban a vallásban amelynek valaha a szolgája volt , akkor egy – egy nagyon ritka , de őszinte pillanatában remélem valaki gyorsan elé tol egy tükröt …

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  49. nyuszi Debrecenből

    Több ilyen ember kellene ebbe az országba mint Iványi Gábor .ISTEN áldja meg ! Kapjon nagyobb nyilvánosságot , hogy sokkal többen hallhassák a szavait!
    Nagyon sokan áhítják az igaz szót az Magyarország keleti felében is.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  50. gyergyói ferenc

    Szeretném látni azt a parlament által “elismert”egyházat, amely annyit tesz a szegény,elesett és hajléktalan emberekért, mint a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség! Aki nem hiszi, sétáljon el a Dankó utcába és ízelítőt kaphat.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
Kapcsolódó cikkek

A fasizmus 12 előjele 2014. március 2. vasárnap

Iránban kivégeztek egy ellenzéki költőt 2014. február 14. péntek | AN

Iványi Gábor egyháza bojkottál 2014. február 14. péntek | AN

KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos