Ronai and Ronai
AMERIKAI

Gombokért dolgoznak a magyarok 2012. augusztus 12. vasárnap 11:41 | AN Forrás: MTI

  • Hozzászólások(112)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Gombokért dolgoznak a magyarok
Budapest – A fővárosban volt a legmagasabb a teljes munkaidőben foglalkoztatottak havi nettó átlagkeresete tavaly mind a szellemi, mind a fizikai foglalkozásúak körében, derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) megyei és régiós statisztikai évkönyvéből. Egy dollár 230, egy euró 285 forintot ér.
.
A KSH adatai szerint a fizikai foglalkozásúak a fővárosban havi nettó 109.984 forintot vihettek haza, míg a megyékben dolgozó fizikaiak országos átlaga 96.647 forintot ért el. A szellemi munkakörökben dolgozók is Budapesten kerestek a legjobban 2011-ben: havi nettó 217.760 forintot kaptak, szemben a megyékben elért havi átlagos 155.396 forinttal.
.
A megyék közötti összehasonlítást tekintve a fizikai alkalmazottak Győr-Moson-Sopron megyében keresték a legtöbbet, csaknem 114.600 forintot, majd a Komárom-Esztergomban dolgozók következnek 109.755 forinttal.
.
Nettó 100.000 forint felett kerestek a fizikai dolgozók Fejér, Vas és Heves megyében, a legalacsonyabb volt a bérük Szabolcs-Szatmár-Bereg (havi nettó 86.973 forint) és Nógrád megyében (87.753 forint) foglalkoztatottaknak.
.
A szellemi foglalkozásúak közül a Komárom-Esztergom megyében dolgozóknak volt a legmagasabb a havi nettó átlagkeresete: 177.251 forint, de Fejérben is átlagosan 176.936 forintot kerestek ezek a munkavállalók. A legkevesebbet, átlagosan havi nettó 133.850 forintot a Békés megyében dolgozók vihették haza a KSH összesítése szerint.
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 5.0/5 (2 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +3 ( 7 szavazatból)
Gombokért dolgoznak a magyarok, 5.0 out of 5 based on 2 ratings

Címkék:, , , ,

  • Hozzászólások(112)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

112 Reader’s Comments

  1. azért furcsa ez a világ!
    a fizikai dolgozók az értékteremtők mennyivel kevesebbet keresnek.
    vajon a szellemi foglalkozásuak statisztikájába beleértendők a politikai és közalkalmazottak jövedelme is?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (11 szavazatból)
  2. Gombokért? Ezek szép fizetések nemzetközi összehasonlításban.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -17 (25 szavazatból)
  3. Nem tudom honnét veszik az adatokat – kőrnyezetemben aki kézhez kap 90 ezer ft az boldog ember kőzápvezetőszinten bruttó 230ezer ft .Jónevű szállodában 2 idegennyelv tudással szépségszalonban 65ezer ft bérek vannak ez nemzetkőzi szinten is győgyőrű??

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +14 (16 szavazatból)
  4. férfi:

    Ez átlag. Ismered a szó jelentését?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -7 (15 szavazatból)
  5. Nemzetközi szinten Mo. a gazdag országok alsó szegmensében van, ezért mondtam, hogy ezek szép összegek. Persze lehet hasonlítani a gazdag országok felső vagy középső szegmenséhez, de ennek semmi értelme.ű

    Összehasonlítani hasonló országokkal érdemes. A rossz az, hogy ebben a csoportban Mo. 15 éve még az elsők között volt, ma meg az utolsó között van. De ettől még nem lett Mo. szegény ország, csak a gazdagok között rontott helyezésén.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -6 (18 szavazatból)
  6. Tisztelt Maxval
    Azért érdemes összehasonlítani bérszínvonalunkat a környező országokéval, mert az árak már közel azonosak, sőt néhány esetben magasabbak, mint azokban (lásd pl. üzemanyagok). Egy európai ország adatait különben sem mondjuk Kongóéval kéne összevetni. Egyszer beszéltem egy velem kb. azonos végzettségű és munkakörű német kollégával, ő az én fizetésemnek durván az ötszörösét kapta. De pl. a vízért vagy a villanyért én itthon többet fizetek, mint ő. A többiért meg majdnem ugyanannyit. Innen nézve is szép összegeknek ítéli meg a fizetéseket? Vagy hasonlítsuk a bangladesi hajóbontóéhoz, aki tíz év alatt sem keres ennyit?
    Szíves figyelmébe ajánlanék egy veboldalt:
    http://zsigamarcellmegel47ezerforintbol.tumblr.com/

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +16 (18 szavazatból)
  7. szundi:

    Németország sokszor fejlettebb Magyarországnál, így az összehasonlítás értelmetlen. Magyarországot Romániával, Szerbiával, Horvátországgal, Szlovákiával, stb. érdemes hasonlítani.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -5 (21 szavazatból)
  8. A közalkalmazottak bére:30 éve dolgozó pedagógus jó,ha 140000 Ft visz haza.
    A közalkalmazott technikai bért 108000 Ft-.ra emelték,így a 18 éves is annyit kap,mint egy 57 éves.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  9. Szerintem a jelenlegi Magyarországot csak és kizárólag a korábbi évek Magyarországával értelmes dolog összehasonlítani.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +11 (11 szavazatból)
  10. http://homar.blog.hu/2010/09/06/ketszer_dragabb_a_lidl_itthon_mint_angliaban
    és mivel nem lehet moderáció nélkül másik linket felrakni, aki nem hiszi, nézzen utána a NET-en, hogy a Pick szalámi fele annyiba került Bécsben, mint nálunk.
    Na az itthoni bérszínvonalhoz képest ez az igazi szemétség. Mert a különbözet kizárólag az adóközpontosításra vezethető vissza – hogy legyen mit szétherdálni Orbánéknak. Hülye gyerekek heti/napi adója. De persze nem mexorítás!
    No mindegy, mielőtt eldurran az agyunk, egy off örömzenéléssel ünnepeljük legalább az olimpikonok jó szereplését
    http://homar.blog.hu/2010/09/06/ketszer_dragabb_a_lidl_itthon_mint_angliaban

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  11. basszuskulcs!
    http://www.youtube.com/watch?v=ebl21Gp6EyI
    Ez az örömzene!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  12. T. Maxval
    Ez a félig üres – félig teli pohár esete. Vajon miért éri meg átjárni vásárolni Ausztriába, autót venni Szlovákiába, tankolni Ukrajnába és Romániába?
    Sokan mondják –főleg hazai milliárdosaink, akik soha nem dolgoztak-, hogy a magyar munkás lusta, nagyigényű, stb. Ez egyrészt a dolgozó emberek megalázása, másrészt tökéletes marhaság. Pl. aki egy szalag mellett dolgozik egy autógyárban, az ugyanannyi munkát végez mint német kollégája, csak töredék fizetésért. És amíg német kollégája fizetésének kisebbik részét teszi ki a rezsi és a többit magára költheti, addig itthon ez az arány fordított, sőt. Áraink elérik az európai szintet, néhány szolgáltatásé még magasabb is. Fizetésünk viszont sokkal kevesebb. Nem lenne semmi baj, ha árszínvonalunk is a fizetésekkel arányosan negyede-ötöde lenne mondjuk az ausztriainak. Merthogy ez is egy összehasonlítási alap.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +15 (17 szavazatból)
  13. szundi:

    Ugyanez igaz az összes kelet-európai országra, azaz ez nem érv. Pont ezért kell az összehasonlítást az többi kelet-európai országgal megtenni. S nem Németországgal.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -4 (16 szavazatból)
  14. Végül egy kis demagógia. Vajon mennyi politikusaink fizetése, miközben gőzerővel dolgoznak azon, hogy tönkretegyék országunkat? Mennyi a havi fizetése azoknak, akik azt bizonygatják, hogy 47 000-ből is meg lehet élni, pláne ha van egy kecskéd? Mennyit keres Demján egy évben, miközben a kínai mintát alapul véve a dolgozók elszegényítésében és jogfosztásában látja a gazdaság bajainak megoldását? Érdekes, hogy azok a pénzügyi szakemberek mondogatják, hogy nálunk a versenyképesség akadálya a magas bérszínvonal, akik még nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedően magas fizetéseket kapnak. Ja persze, nekik az jár. Akkor mondjuk nekem miért nem?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +16 (16 szavazatból)
  15. Szundi!
    Kár a gőzért.

    Maxval!
    Hasonlítsuk Kínához , nem is Pakisztánhoz, azokhoz viszonyítva nagyon jól élünk. Mit sír a szánk.Hmmm?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (11 szavazatból)
  16. T. Maxval
    Attól hogy valami máshol is így van, még nem biztos hogy az jó. A romániai, szlovákiai, horvát, stb. ár-bér viszonyok ugyanolyan igazságtalanok, mint nálunk. Fizetéseink ettől még egyáltalán nem lesznek olyan jók, ahogyan azt Ön látja. És még valami, ha nálunk egy munkavállaló úgy érzi, hogy ugyanannyi munkáért kapott fizetéséből pl. az osztrák kollégája fényesen elvan és egzotikus helyekre járhat nyaralni, miközben neki még az is gond lehet, hogy kifizesse minden számláját, akkor nem érdekli, hogy pl. román kollégájának még ennyi sem jut.
    Egyébként ha pl. egy németországi (vagy francia) autógyárban megéri X összeget fizetni egy alkalmazottnak, akkor itt vajon miért nem, miközben a különbség a végtermék árában nem jelenik meg? Nem csak arról van szó, nálunk (és jó legyen, a szomszédainknál is) mesterségesen tartják alacsonyan a béreket?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (11 szavazatból)
  17. Ismétlem: Mo. gazdaságilag SOHA nem volt a német szinten, de még az osztrákon sem, így ez az összehasonlítás értelmetlen. Hacsak csoda nem történik, az átlag magyar mindig rosszabbul fog élni az átlag németnél. Amire érdemes törekedni, hogy Mo. ne süllyedjen tovább a SAJÁT kategóriájában, mert az utóbbi 10-12 évben pontosan ez zajlik: Mo. lemaradt a saját kategóriájában.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -2 (10 szavazatból)
  18. S még valami: ha Mo-n (és más kelet-európai országokban) a bérszint a német-francia-brit szinten lenne, az összes befektető kivonulna az országból, hiszen értelmét vesztené az egész. Minek vinni egy német befektető egy munkahelyet Németországból Magyarországra, ha ugyanazok lennének a költségei?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  19. bubu64:

    Teljesen igazad van. Igenis ezt is tudnia kellene az embereknek pedig kevesen tudják.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  20. A működő gazdaság megoldaná az itt olvasott dolgok nagyobb részét, az viszont NEM működik. Az olcsó munkaerő idevonzotta a tőkét, egyébként ide sem jött volna.
    Itt nem az igazság és a méltányosság számít, hanem az, hogy meddig éri meg ilyen gyalázatosan vezetett országban befektetni és működtetni. Egy ideje már mennének tovább a multik, de nem szívesen hagynák itt amit eddig befektettek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  21. A “szabvány” közvetítési díj (értéktől függetlenül) 20 %. Ez pár lépés után elviselhetetlen árakat eredményez, amit a nyomorgó lakosság próbál keservesen kiizzadni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  22. Szép napot mindenkinek.A cikket olvasva valaki aki szakértő a témában világositson fel arról hogy hogyan lehet az hogy miközben magyarország lakossága gyorsuló ütemben fogy akkor hogy lehet az hogy egy adott területen megtermelhető javakból mégis egyre kevesebb jut?A másik meg hogy az eu-kvótarendszere csak rátesz erre még egy lapáttal mert magyarország adottságai révén mezőgazdasági ország ráadásul egy olyan kincsel a földe mélyén hogy ha ötven évig nem esik eső akkor sem apadnak el a kutak.Ez a kis ország melynek a kilencven háromezer harminc hat négyzetkilóméteréből nyolvcanezer négyzetkilóméter megművelhető akár negyven millió ember folyamatos élelmiszerellátását tudná biztositani.Itt valami nagyon el van bas..va.Csak gondolkodni kéne kicsit mindenkinek a szűkebb környezetében nyitott szemmel járni és észrevennénk hogy mennyi ellentmondás van a józan dolgokhoz viszonyitva.A fizetések pedig éppen csak életbentartják az embereket pedig bármely kimutatást ha megnézünk akinek van munkálya magyarországon az eu többi dolgozójához viszonyitva két és félszer többet dolgozik éhbérér.A türelem fogy és mint a történelem során többször is ha ez a türelem elfogy az emberekben abba beleremeg egész európa is mert a példa ragadós lesz és a kizsákmányolóknak eljön a végitélet.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  23. 2004 ota szemelyi igazolvannyal lehet utazni kulfoldre, 2008 ota szinte minden EU tagorszagban lehet munkat vallalni, hat tessek munkat vallalni! Ez a hazai sirankozas es nyafogas semmire sem visz. Varni az allamtol, hogy jobb legyen, de minek!? Persze nem tud mindenki elmenni, de aki tud az menjen!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (7 szavazatból)
  24. sagdiyev – vasárnap 16:32

    Tehát még nem vagyunk szibériában – nagyszerű. Ez az ország egy nyelvi gettóban olyan szemléletben működött (a legutóbbi időkig), hogy itt boldogulni lehet, és a magyar csak akkor menne tovább, ha az élete múlik rajta – lassan megérkezünk ide.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  25. Van még valami ami szerintem hibás gondolatmenet.Felesleges az összehasonlitás más országokkal egy adott ország jólétét.Például németországban meg ausztriában már szinte szegénynek számit az aki öt évente nem tud új autót venni vagy évente kétszer két hétre nem tud elmenni nyaralni valahova a világban.A nyugott élethez egy biztos munkahely kell olyan fizetéssel amelyből minimum egy kétgyermekes családot nyugottan el lehessen tartani a napi legszükségesebb dolgokat a létfentartáshoz meg lehessen venni és ha még jól is szeretnénk érezni magunkat amikor kikapcsolódunk vagy szórakozunk akkor ezek a vágyak reális kereteken belül legyenek tehát ha nincs kapacitásunk valamire akkor ne vegyünk el többet annyival a természettől amit később nem fogunk tudni pótólni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  26. Aki keres annyit amiből ha szűkösen,de meg tud élni az nem megy külföldre,amikor lerobban anyagilag akkor meg nincs miből utazni és újra kezdeni.A sokat szidott Kádár rendszerben a fizikai dolgozó keresett többet mert az állított elő értéket és végzett nehezebb munkát.Fizikai munkán kétszer annyit kerestem mint technikusként.
    maxval hozzászólásait olvasva rájöttem miért szerzett 2/3-ot a fidesz.
    Amikor a kereseteket és az árakat hasonlítjuk össze akkor nincs jelentősége mennyire fejlett iparral,gazdasággal rendelkezik az ország.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  27. T. Maxval
    Szóval akkor örüljünk, hogy még nem egy tál kásáért dolgozunk minden nap, már akinek még van munkája. Megnyugtatom, ha így vezetik tovább hazánkat, ez lesz a helyzet.
    Nálunk a legmagasabb az ÁFA egész Európában, jövedelmünkhöz képest agyon vagyunk adóztatva és nem csak a dolgozók, hanem a cégek is. Ehhez társul egy aránytalanul drága, a betegekre nézve veszélyes és korrupt egészségügyi rendszer, egy mára kiszámíthatatlanná vált nyugdíjrendszer, egy pazarló államgépezet és egy nyakunkon ülő, mindent kiszipolyozó állam-maffia. És még mennyi minden! Beleértve azokat a vállalkozókat is, akik a lehető legalacsonyabb bért adják dolgozóiknak és inkább vesznek még két autót, vagy elmennek három luxusútra, minthogy egy forinttal is többet fizetnének alkalmazottaiknak.
    Az öreg Fordot (aki egy dollárral kezdte) senki sem vádolhatta szociális érzékenységgel, kőkemény kapitalista volt, de már ő is kijelentette, hogy a dolgozókat meg kell fizetni ahhoz, hogy a fogyasztást és ezzel a gazdaság fejlődését fenntartsák. Mert már ő is tudta, hogy néhány milliomos pazarlásából nem lesz fellendülés. Ha az átlagember nem veszi meg az autóit, akkor bezárhatja a gyárát. Nálunk pont fordítva zajlik, mesterségesen, tudatosan szegényítik el az embereket, így remélvén elérni a versenyképességet és a fellendülést. Kérdem én, milyen fellendülést várnak egy olyan országban, ahol az átlagfizetések éppen arra elegendőek, hogy az emberek hónapról hónapra vegetálni tudjanak csak? Ahol a többségnek semmilyen megtakarítása sincs arra az esetre, ha váratlanul valamilyen nem tervezett kiadása keletkezik. Jó, most válság van a világban. De ha minden rendben lenne, jelenlegi kormányunknak akkor is ez lenne a stratégiája (igaz ez már több mint húsz éve így megy, de most sokkal erőteljesebben). Persze valóban igaz, hogy a pakisztáni analfabéta kecskepásztorhoz képest rendkívül jól állunk. De miért ez legyen a viszonyítási alap?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (11 szavazatból)
  28. „Amikor a kereseteket és az árakat hasonlítjuk össze akkor nincs jelentősége mennyire fejlett iparral, gazdasággal rendelkezik az ország.”
    Ezt ugatom én is, de süket fülekre találok. Ha Belső-Zumbavában egy úthengerkerék-pumpáló csak tizedannyit keres mint én, de mindennek az ára csak a huszadrésze az itthoninak, akkor ő sokkal jobban él mint csekélységem, mert fizetése reálértéken a duplája az enyémnek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  29. szundi.Már az magában is egy csoda hogy létezik magyarország sőt egyátalán mi magyarok még vagyunk.Azt senki nem tudja megcáfolni hogy mi magyarok egy élő csoda vagyunk.Mondjon nekem valaki mégegy olyan nemzetet melyet megtizedelt a tatár a török majd idegen uralmak probáltak minket teljesen ellehetetleniteni és még két pusztitó világháborút is megértünk és MÉGIS LÉTEZÜNK MÉG.Egy túlélő nemzet vagyunk .Ezek a jelenlegi folyamatok melyek ok-okozat vagy szándékosan manipulált nos ezek is az idő előrehaladtával csak felesleges próbálkozások a magyarság eltüntetésére.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  30. szundi:

    Miért kéne örülni? Az ember mindig többet akar, ez a természetes. De az az elterjedt kép, hogy Magyarország a világ legszegényebb országa, ahol a lakosság éhezik, alapvetően hamis. S ez teljesen független minden politikától. Amit manapság mondogatnak a Fidesz ellenfelei pont ugyanazt mondták 8 éven keresztül fideszesek. Ez az ami nekem nem szimpatikus. Több intelligenciát várok el a Fidesz ellenfeleitől, mint a híveitől.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  31. T. Kakas
    Azért ne feledkezzünk meg a balkáni népekről (bolgárokról, albánokról, stb.) sem, ők is átélték ugyanazt mint mi és ők sem tüntek el. Ne ülljön fel a Kurucinfó vagy az Echo TV dumáinak.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  32. Hogy tudják a zemberek ezt a rengeteg pénzt elkölteni? Én úgy hiszem, orbanisztán valóságos Kánaán. Ez az igáéret földje. Az orbáni igéreté!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  33. szundi.Nem ülök fel káros hatásoknak de elolvasom őket mert nagyon sokan vannak sőt ha a világnézetüket olvasom azoknak döntő része egy tudatlan indulatkomment de vannak dolgok amiről egyformák a szemléletek nagyon sok dolog van amiről egyformán gondolkodunk tehát tudat alatt tudjuk hogy mi az ami normális és mi az ami nem és ami a lefontosabb mikor kell közösen résen lenni.Na ez az ami nem tanitható ami nem megváltoztatható és ez a mi titkunk magyaroknak igaz annál gusztustalanabb nincs mikor egymást bántjuk vagy irtjuk mert mondjuk éppen nemegy vallást gyakorlunk de a többség mindig észbe kap oldaltól függetlenül ezért van az hogy ha idegen behatás ér minket egy egységként tudunk fellépni ellene.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  34. Lássuk már be!
    Amennyiben hazánkban a minimálbér csak megközelítené (azaz lecsökkenne) a “világpiaci árát”, bizony áradna Magyarországra a tőkebefektetés meg a munkalehetőség és nem az Isten háta mögött, mondjuk Thaiföldön vagy Kínában kötne ki. Nyilvánvaló, hogy ez a helyzet zsákutca, melyből már csak hátramenetben lehet kikecmeregni – ha egyáltalán volna, aki erre hajlandó…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  35. Rendben. Átlag! De vajon – kérdem én – a magyar dolgozó tudása hogyan közelít a világ dolgozóinak átlagos szaktudásához? A befektetők az elvégzett munka minőségében mérik a tudást és egyeztetik a munkaerő árával, hogy meghozhassák döntésüket: érdemes maradni, vagy elhúzni a távol-keletre…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  36. Mi a különbség a GDP és a PPP között?
    a táblázatban 2011-es adatokkal.
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)_per_capita

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  37. T. Maxval
    Természetesen nem mi vagyunk a világ legszegényebb országa. De azt mondani hogy az itteni fizetések (amiről a cikk is szól) jók lennének, akár még szűkebb környezetünkben is, az enyhén szólva nem tisztánlátásra utal. Ami viszont tény, hogy utoljára a ’30-as években volt annyi szegény ember, mint most. Hogy gyakorlatilag nincs tisztességes orvosi ellátás. Hogy gyakorlatilag beállt a gazdaság és aki elveszíti munkáját, annak esélye sincs boldogulni. Hogy egyre rosszabb a közbiztonság. Hogy hivatalos statisztikák szerint is több tízezer gyerek nem tud megfelelően táplálkozni. Hogy kb. hárommillió ember él a létminimum környékén vagy alatt. Előtte sem éltünk túl jól, még korábbi önmagunkhoz képest sem, de ennek jelentős része az utóbbi két év unortodox gazdasági ámokfutásának eredménye. Ezt nem lehet a politikától elvonatkoztatni. Hogy a Fidesz mit mondott ellenzékben az számomra irreleváns, mert mindent vehemensen támadtak és hazudoztak összevissza. OV mondta hogy ne azt nézzék amit mond, hanem amit csinál. Hát amit csinál, az ennek az országnak a következetes elszegényítése, nyomorba döntése, kirablása, vagyonának és javainak néhány kivételezetthez való átcsoportosítása. Lehet nem szeretni Gyurcsányt és Bajnait, de ők legalább a javunkat akarták, teljesítményüket a mostani kormányéval összevetni gyakorlatilag lehetetlen.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  38. Mennyit ér a magyar minimálbér Európában?
    http://outside.mfor.hu/mfor/images/mini_120807_600.jpg

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  39. Hagyjuk már ezt a butaságot, hogy ha tisztességes bérek lennének, akkor majd elmenne a tőke Magyarországról. Nettó hülyeség. Ezen az alapon Fekete-Afrikában kellene lennie a tőkének, mert ott a legalacsonyabbak a bérek. Aztán valamiért mégis Németországba meg Amerikába megy a tőke. Ha lottón nyernék, én is német meg norvég államkötvényt vennék, akár mínusz hozammal, és nem ugandai papírt, pedig az 17 %. A bérek, amik itt fel vannak tüntetve, nettó bérek, agyonadóztatva, szétrabolva. Vegyük a szingapúri példát, a minap olvastam, nincs ott semmiféle csoda: az SZJA a legrosszabb esetben 10 %, az áfa 7 %, vámok és járulékok nem léteznek. És akkor lehet fejlődni. Nem az Magyarországon a probléma, hogy valaki 100 ezret keres, hanem az, hogy a másik 100 ezret elrabolják tőle, és a maradék meg 500 forintos benzinre megy, aminek a fele adótartalom, meg a 27 %-os áfára. Ezt vagy megértik a szakpolitikusok, vagy nem csak a nyugdíjas fog éhen pusztulni, hanem az egész rendszer, mert az adóztatás nem csak erkölcsileg gazemberség, hanem öngyilkosság is gazdaságilag. És senki ne jöjjön a svéd példával, mert ott egyrést nem ellopta és szétosztogatta az állam, másrészt meg amikor az egész Abba disszidált a 90 %-os adókulcs elől, akkor rájöttek ott is, hogy nem lehet az embert a végtelenségig kicsavarni.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  40. T. Kakas
    Attól hogy valamiről sokan egyformán gondolkodnak, még nem biztos hogy igaz. Sok embert is félre lehet vezetni. Párszáz éve még mindenki meg volt győződve róla, hogy a Föld lapos. Jól tudták? Istent is utoljára Mózes látta, legalábbis ő ezt mondta, mert tanú nem volt rá. Én csak néha nézem az Echo TV-n Szaniszlót meg a többieket, de csak azért hogy röhögjek egy jót az idiotizmusukon.
    További szép napot!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  41. Én Szaniszlón már nem tudok röhögni. Az ilyen kártékony féreg fertőző elmebajt terjeszt.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  42. maxval
    2012. augusztus 12. vasárnap
    15:52
    (Szerkeszt)
    Ismétlem: Mo. gazdaságilag SOHA nem volt a német szinten, de még az osztrákon sem,
    .
    OK – akkor a lakhatás miért visz el több pénzt, mint a Ruhr-vidéken?

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  43. ricsi.Eddig a te hozzászólásod a leg reálisabb.Lesz változás mert szerintem még egy telet nem bir ki ez az ország.Jön a fűtésszezon és akik az eddigi megszoritásokat éppen csak túlélték ez közel a lakosság fele nos most az addig még emelkedő energiaárakat már nem birja ki.Az ősz még hűvös lesz de a tél maga a pokol.Nekem még vanannyi tartalékom hogy spejzoljak valamennyit mert rossz előérzetem van.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  44. Még valami tisztelt Kakas. A magyarság történelme éppen nem azt bizonyítja, hogy ellenségeinkkel szemben egységesen lépnénk fel. Történelmünk mindig kisebb-nagyobb széthúzásokról és ellenségeskedésekről szól. Amikből számtalan hátrányunk származott, a belháborúktól a megszállásokig. Ezt csak úgy mondom.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  45. KAKAS
    2012. augusztus 12. vasárnap
    18:55
    .
    Jó, de milyen változás lesz? Feltéve, hogy nem kapunk egy enyhe telet, amit én nagyon remélek, mert rühellek gázszámlát fizetni. Itt már adóztatás terén semmit se tudnak változtatni, ez a vonat elment. Mert nem csak a lopásról kéne lemondani a politikusoknak, de azt hogy csinálod meg, hogy nem fizeted ki a nyugdíjakat, egész régiókban nem fizetsz szociális segélyeket? Sehogy, éhséglázadások lennének. Ez a rendszer már az adóztatásra épül, és minél többen esnek ki ebből (elcsalják, külföldre mennek, nyugdíjaskorba lépnek), annál inkább kéne a többit is szipolyozni, az meg már rég túl van minden határon. Ez Mo. igazi problémája, és erről kussol a Jobbiktól az MSZP-n át a DK-ig és az LMP-ig mindenki. Nem véletlenül. Azt is csak a blogok feszegetik, hogy itt tíz év múlva már nem lesz nyugdíj. Lehet erre készülni.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  46. ricsi:
    Ezt mondom én is :-)
    Minden párt kussol az adókról, a nyugdíjakról…
    Mindig csak új adót találnak ki, az aztán a gazdasági csoda, nemde?
    Kalapom rá, ha lenne egy ilyen párt melyik a szingapúri mintával kampányolna, meg is nyerné a választásokat!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  47. ricsi.Szerintem itt nem humánus és emberinek egyátalán nem nevezhető dolgokra kell felkészülni.Igen jól tudod az álltalad felsorolt pártok erről mélyen hallgatnak.Magasröptü dumákra tellik az erejükből azt a látszatot keltve mindegyik a saját közönségének hogy mi aztán tudjuk a megoldást de ez csak illúzió mert pszhihikailag próbálnak manipulálni a maguk közönségének hogy amikor beüt a katasztrófa elhitessék hogy hát nemolyan nagy baj az ha jegyre kapsz csak egy napi fejadagnak való kenyeret hogy épp csak éhen nem halsz meg ne ellenkezz ha kijárási tilalom van hiszen az eu is áldását adja amig a helyzet normalizálódik és hát mi sem természetesebb és magától érthetődő ha valamilyen munkára kényszeritenek majd szakmádtól függetlenül mert másképp nem lábalunk ki a bajból.Igen fel kell készülni.A pártok tudják ezt csak közben úgy csinálnak mintha demokrácia lenne.Bárcsak ismét berepülne pár “őrangyal” és most ne feletkeznének küldeni a megfelelő személyekre “tisztitótüzet”.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  48. Na és mi a TE véleményed? Ha te lennél a diktátor, hogyan kezelnéd ezt a helyzetet?

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  49. ricsi:

    A költségek könnyebben globalizálódnak, mint a bérek. Én jelenleg Magyarországnál is szegényebb országban élek, a bérszint a magyarországi kb. fele, de a költségek nem a kétszer kisebbek, hanem átlagban 20 %-kal. Az olyan dolgok, mint benzin, meg szinte azonos árban vannak.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  50. Azért van azonos árban, mert ott is azon keresztül fosztják ki a gazdaságot. Kérdés persze, mire megy el. A reális benzinár az, ami Amerikában van. Egy liter max 250 forint.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)

Írja meg véleményét!

 
Kapcsolódó cikkek

Becsapta a kormány az orvosokat 2012. május 12. szombat

Jól jövedelmez a Fidesznek a kormányzás 2012. április 22. vasárnap

Úgy véd, hogy elvesz 2011. szeptember 19. hétfő | AN

KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos