Ronai and Ronai
AMERIKAI

Romániának nem kell Szálasi utolsó csatlósa 2012. május 24. csütörtök 21:10 | AN Forrás: MTI

  • Hozzászólások(40)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Romániának nem kell Szálasi utolsó csatlósa

Budapest/Bukarest – Ha nagyon visszafogottan fogalmazunk, azt kell mondanunk, hogy Nyírő József újratemetése nem tesz jót az amúgy is sok sebből vérző román-kapcsolatoknak. Kevésbé diplomatikusan: nagyot hibázik a magyar kormány, amikor – akár csak nem hivatalosan is – asszisztál az idehaza is megosztó személyiségként számon tartott író temetési ceremóniájához. A romániai magyaroknak úgy kell egy újabb botrány, mint ablakos tótnak a hanyatt esés.

Mircea Geoana független szenátor, volt szenátusi elnök, a kormányon lévő Szociáldemokrata Párt korábbi elnöke szerint a bukaresti parlamentnek nyilatkozatban kellene elítélnie azt, hogy Nyirő újratemetése által olyan személy tiszteletére szerveznek megemlékezést, akivel szemben nagyon komolyan felmerül a fasizmus, a románellenesség és az antiszemitizmus vádja.
.
.
Mircea Geoana
.
„A román szenátusnak külpolitikai szerepe miatt is kötelessége fellépni a budapesti parlament provokáló megnyilvánulásával szemben. A román hatóságoknak meg kell akadályozniuk, hogy a vasárnapi székelyudvarhelyi rendezvényt a soviniszta, irredenta propaganda szolgálatába állítsák”, szögezte le Geoana, emlékeztetve arra, hogy 2002-ben ő volt az ország külügyminisztere, amikor Románia aláírta a Magyar Köztársasággal a stratégiai partnerségi nyilatkozatot.
.
Alexandru Florian, a romániai holocaust kutatásával foglalkozó Elie Wiesel Intézet igazgatója szerint Nyirő József fasiszta volt, ezért tiltakozik az ellen, hogy újratemetését közéleti eseményként, nyilvános tiszteletadással szervezik meg. Florian szerint igaz, hogy Nyirő nem volt sem gyilkos, sem felbujtó, de „a fasiszta hatalomátvétel után is tagja maradt a magyar törvényhozásnak, parlamenti bizottsági alelnökként tevékenykedett, tehát aktív fasiszta politikát folytatott”.  Az igazgató szerint Nyirő nyilvános dicsőítése a fasiszta eszmék népszerűsítését jelentené, amit Romániában is tilt a törvény.
.
Alexandru Florian
.
Smaranda Enache, a Pro Európa Liga társelnöke, független marosvásárhelyi polgármesterjelölt csütörtöki sajtóértekezletén úgy vélekedett: Nyirő József újratemetését kisajátította a politika, ami diplomáciai feszültségeket szított Magyarország és Románia között. „Nem tesz jót az író emlékének az, hogy a végakarata szerinti családi eseményt, a szülőföldjén való újratemetést, választási kampánycélokra sajátították ki a politikusok”, mondta az ismert emberi jogi harcos. Smaranda Enache szerint ilyen körülmények között Nyirő irodalmi munkássága helyett politikai szerepvállalása került előtérbe, ami sem emlékének ápolását, sem a magyar-román bizalom erősítését nem szolgálja.
.
.
Smaranda Enache
,
Kövér László örvendetesnek és a normalitás jelének tartotta, hogy a román állam is tekintettel volt erre, hiszen több iskola is viseli az író nevét. „Az én könyvespolcomon is ott vannak magyar fordításban Mircea Eliade román filozófus munkái. Én sem dobtam a szemétbe azokat, csak azért, mert a szerző valamikor a Vasgárda tagja volt”, jelentette ki Kövér László, utalván a két világháború közötti Románia antiszemita, náci mozgalmára. Hangsúlyozta, a Magyar Polgári Párt (MPP) tiszteletbeli elnökeként érkezett Erdélybe, és akárcsak négy évvel ezelőtt, most is segíteni kívánja a hozzá hasonló értékrendet képviselő erdélyi magyar pártot a választási kampányban. Az európai normalitás jelének tartotta, hogy az azonos értékrendet valló politikusok támogassák egymást a választási kampányban.
.
Újságírói kérdésre elmondta, nem látja, miért lenne kötelező az erdélyi magyaroknak egypártrendszerben élni. Úgy ítélte meg, egy hatékony, egyenes, őszinte politikai mozgalom manipuláció nélkül is egységbe tudná tömöríteni az erdélyi magyarokat. „Én a sokféleség önkéntes egységében gondolkodnék”,  jelentette ki az egységbontás vádjára reagálva.
.
Kövér László azt is megjegyezte, két másik oka is van az erdélyi látogatásának. Pünkösd szombatján részt vesz a csíksomlyói búcsún, pünkösd vasárnapján pedig Székelyudvarhelyen Nyirő József hamvainak az újratemetésén. Hangsúlyozta, amikor a pünkösdi programot előkészítették, még nem lehetett tudni, hogy ebben az időszakban zajlik a romániai önkormányzati választások kampánya. Akkor az önkormányzati és a parlamenti választásokat is őszre tervezték. „Az lenne a helyes, ha nem is keveredne össze a politikai kampány és a kegyeleti esemény. Én ezt kívánom elősegíteni””, jelentette ki az Országgyűlés elnöke. Arra az újságírói kérdésre, hogy végül lesz-e újratemetés, Kövér László kijelentette: „Én így készülök”.
.
.-
Kövér László megemlítette, az Európai Unióban vannak bizonyos normák, amelyek tiszteletben tartásával jó egyetértés alakulhat ki az emberek között. „Mindenkinek biztosítani kell, hogy az anyanyelvén tanulhasson, hogy saját kulturális önazonossága jegyében nevelhesse gyermekeit, hogy az anyaföldben nyugodhasson, és hogy meglegyen a választás szabadsága”, sorolta a normákat, amelyeknek szerinte nemzeti vagy politikai identitástól függetlenül mindenkire vonatkozniuk kell.
.
Kövér László „a hirtelen jött kampányidőszaknak” tulajdonította, hogy a román-magyar viszonyban a bukaresti kormányváltás óta feszültségek keletkeztek. „Sajnálom, hogy a román politikusok egy részének szüksége van a magyar kártya kijátszására, de abban bízom, hogy ha túl leszünk a választásokon, visszatér az együttműködés a régi kerékvágásba”, jelentette ki. Utalt arra, hogy a magyar kormány egy tágabb európai együttműködésben gondolkodik, amelyben relatív kis államokként is és újonnan csatlakozottakként is közösek Románia és Magyarország érdekei. „Az együttműködés azonban csak egy feszültségmentes légkörben lehet hatékony”,  tette hozzá. Úgy látta, az államközi kapcsolatok területén nincsenek gondok, de a Marosvásárhelyi Orvosi és Gyógyszerészeti Egyetemmel (MOGYE), a választási törvénnyel, a közigazgatási reformmal, valamint az RMDSZ-hez kötődő államigazgatási alkalmazottak gyors leváltásával kapcsolatos hírek őt is aggodalommal töltik el.
.
Kövér László az MPP politikusai társaságában tegnap, csütörtök óta a párt kampányrendezvényein vesz részt Erdélyben, szombaton a csíksomlyói búcsún, vasárnap Nyirő József hamvainak az újratemetésén vesz részt.
.
.-
Fráter Olivért ösztöndíjat vesz át Lezsák Sándortók
.
Lukács Csaba, a nyilas propagandista Nyirő újratemetéséért felelős kommunikációs vezető ismertetése szerint Korond közelében megállították a Nyirő-újratemetés országgyűlési hivatali megbízottjának, Fráter Olivérnek az autóját, és fél órán keresztül vizsgálták civil ruhás rendőrök, akik konkrétan rá is kérdeztek, hogy ő szállítja-e Nyirő József hamvait az újratemetésre. Hozzá hasonlóan Marosvásárhely előtt Szász Jenő, a Magyar Polgári Párt elnökének gépjárművét is átvizsgálták.
.
Elvileg vasárnap kora délután lenne Székelyudvarhelyen a Pap-kert elnevezésű magánterületen Nyirő József újratemetésére, ezért azonban az érintettek nem nagyon lelkesednek. Székelyudvarhely polgármestere május 4-én intézett nyílt levelet Kövér Lászlóhoz, az Országgyűlés elnökéhez, miután a Magyar Országgyűlés Hivatala nyilvánosságra hozta: a polgármester nem támogatta a város központi terére május 27-re vonatkozó közterület-használati kérelmet, amelyet Nyírő József újratemetésének helyi társszervezője, a Székelyudvarhelyért Alapítvány nyújtott be. Bunta Levente szerint az újratemetés nem képezheti egyes pártok választási kampányának a részét. Kijelentette, a rendezvény átpolitizáltsága miatt a kegyeletsértés veszélye is fennáll. Azt javasolta, hogy a hamvak átadása a Székelyföld határában történjék meg, és a székelyek gondoskodjanak a kegyeletteljes újratemetésről, mert “Székelyföld a székelyeké”.
.
.
Bunta Levente
.
Az 1953-ban emigrációban elhunyt hungarista madridi sírjának feltárását a fideszes parlamenti kétharmad Országgyűlés kezdeményezte. Az újratemetést az Országgyűlés Hivatalának közreműködésével a Szász Jenő, a Magyar Polgári Párt elnöke vezette Székelyudvarhelyért Alapítvány szervezi. Nyirő hamvait szerdán ravatalozták fel a budapesti Fiumei úti Nemzeti Sírkertben. A magyar Külügyminisztérium múlt szerdán megerősítette, hogy a román külügyi tárca bekérette Magyarország bukaresti nagykövetét. Füzes Oszkár misszióvezető távollétében Balázs Ádám ideiglenes ügyvivő tett eleget a kérésnek. A tájékoztatás szerint román részről mind tartalmi, mind szervezési szempontból nehezményezték Nyirő József tervezett újratemetését.
.
Másnap Veress László, az Országgyűlés elnökének kabinetfőnöke – akinek személyével az Amerikai Népszava egy nem mindennapi tolvajlási ügy kapcsán volt kénytelen tavaly foglalkozni – közölte: az Országgyűlés Hivatala sürgeti a román felet, hogy tegye egyértelművé, mit jelent egyet nem értése Nyirő József újratemetésével kapcsolatban.
.
.
Suzálasi utolsó csatlósa

Az Erdélyi Körök Országos Szövetsége felszólította Románia kormányát, Bunta Levente székelyudvarhelyi polgármestert és a mellette álló képviselőket, illetve mindazokat, akik szerintük „minden alap nélkül rágalmazzák” Nyirő Józsefet, hogy ne akadályozzák az író hamvainak méltó újratemetését. A szövetség azt írta: örömmel vették tudomásul, hogy a budapesti Ábel Alapítvány és a helyi Székelyudvarhelyért Alapítvány kezdeményezésére és Kövér Lászlónak, a Magyar Országgyűlés elnökének támogatásával Nyirő József erdélyi magyar író hamvai, végakaratának megfelelően, hazakerülnek Székelyudvarhelyre.
.
.
Duna-parton lemészárolt zsidók. Nyirő József és bűntársai örökségére méltán büszke a jelenleg regnáló budapesti diktatúra

Nyírő József képviselőként a legutolsó pillanatokig kitartott Szálasi Ferenc mellett. 1944 őszén Szálasiékkal együtt ő is elmenekült Budapestről Sopronba. Miközben akkor már a meglévő 240 képviselő kétharmada nem volt hajlandó a nyilas vezérrel tartani, hatalmát ily módon legitimálni. Sopronban amúgy ez a nyilas parlament még faji alapú zsidótörvényeket is tárgyalt, vagy éppen hozzájárulását adta ahhoz, hogy 15-16 éves gyerekeket fogdossanak össze és küldjenek a frontra meghalni. Nyírő nemcsak egyszerű, csöndben meghúzódó képviselő volt, hanem ő szerkesztette az „Eleven Újságot”, amely a városban hangszóróból sugározta a nyilas propagandát. Nyírő Szálasi leghűségesebb követőivel együtt, Ausztrián át Németországba menekült. Később Franco Spanyolországa fogadta be, ott is halt meg – szögezi le a pesti Népszava, amely megállapítja: „Ünnepélyes újratemetése, amelynek szervezésében és minden valószínűség szerint finanszírozásában a magyar Országgyűlés is részt vesz, már csak ezért is botrányos. Ráadásul mindezzel komolyan beleavatkozik a magyar parlament vezetése a romániai helyhatósági választásokba is.”
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 5.0/5 (10 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +12 ( 18 szavazatból)
Romániának nem kell Szálasi utolsó csatlósa, 5.0 out of 5 based on 10 ratings

Címkék:, , , , , ,

  • Hozzászólások(40)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

40 Reader’s Comments

  1. Nem értem ezt az egészet. A magyarországi magyar kormány kitalálja, hogy egy másik állam területén újratemettet valakit. Történetesen egy írót, aki Szálasi híve volt.
    A magyar kormány egy másik állam területén csinál valamit. Hogy képzelték ezt? Mit szólna ov és bagázsa, ha egy külföldi kormány itt akarna valakit újratemettetni???
    Ez beavatkozás, illetéktelen beavatkozás. Nevezhetném illegális behatolásnak is. Kértek rá előzetesen engedélyt? Egyeztettek a román kormánnyal? Vagy csak jött az ötlet, és találtak hozzá Romániában végrehajtókat a vazallusaik között?
    (Elnézést kérek, tudom, hogy nem tartozik ide, de érdemes elolvasni Andrassew Iván Tőkés L-ról szóló könyvét. Szó van ov és bagázsa erdélyi viselt dolgairól, s ezekben Tőkés szerepéről.)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +37 (53 szavazatból)
  2. NO COMMENT! :((((((((((((((((((

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (24 szavazatból)
  3. “Tehát kegyelmednek Magyarország idegen föld ugye?-kiálta föl egy gúnyos hang a tömeg közöl.
    Bánfi e szólásra elveszti mérsékletét…….
    -Ti mondátok! Igenis! Idegen ország voltatok ránk nézve mindenha; még több: mostoha ország, és mi mostohagyermekek! Ti vétkeztetek mindig, és mi szenvedtünk miatta. Mi harcoltunk, és küzdelmeink gyümölcsét ti vesztegettétek el! A ti viszálkodástok háromszor döntötte sírba a hazát,Erdély háromszor támasztotta újra! Mi adtuk nektek a hősöket, ti adtátok nekünk az árulókat.
    Ez utóbbi szavait már ordítva kellet elkiáltania Bánfinak, hogy a nőttön növő zajból kihallassék.Nemsokára általános lett a fölkiáltás. A magyar urak fölugráltak székeikről, dühösen kiáltozva Bánfi ellen.”

    Jókai Mór: Erdély aranykora

    Rég volt, igaz? Apafi kora. Jókai is .Trianont vajon nem a magyar urak ostoba politikája okozta-e. A II. világháború alatt és után történteket?Jókai után sok évvel. Nem kellene Erdélyt békén hagyni és nem uszítani az erdélyi magyarokat egymás ellen. A románokat a magyarok ellen. A mai magyar “urak” vajon nem vétkeznek Erdély ellen? Nem tanul a magyar.:(

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +30 (38 szavazatból)
  4. ÁLLATOK!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +12 (22 szavazatból)
  5. Nem tudom minek Nyírő József hamvait keresni.
    Azt már rég megirta Zilahy Lajos az Elfújta A Szél cimű művében.
    Különben is Erdély mindig Erdély volt. Erdély volt Mohácsnál.
    iért kellett volna szeretniök a Habsburgokat magyar királyként,
    hiszen az országban sem szerette mindenki azokat. Különösen
    Motecuccoli, Karaffa és Mária Terézia, vagyis a Mádéfalvai
    Veszedelem alatt. De lehetne mondani az 1848-as 12. pontot
    vagyis “UNIÓ Erdéllyel”. Miért kell az oszághoz tartozó
    fejedelemséggel uniót kötni, ha valóban az ország része?
    .
    Félreértés ne essék. A felsoroltak és egyebek nem mentesitenek
    senkit a KÖLCSÖNÖS tisztelet alól.
    Nyirő József és Vas Albert nem viselkedett az elvárt módon. Nem
    tudom értik-e fideSSék mit tesznek múltbeli tetteik felmagasztalásával
    és “műveik” kötelező irodalomként történő oktatásával.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +20 (30 szavazatból)
  6. Nem tudom, hogy mit szolna Orban, ha Lenint temetnék ujra a Kossuth téren, vagy Szulejmant, hogy megünnepeljék a 150 éves török uralmat.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +27 (35 szavazatból)
  7. Kezdik teljesen elvetni a súlykot.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +18 (26 szavazatból)
  8. Orban sorban bemutatkozik a sok balfasznak, akik annyira senkihazi idiota szarevok voltak, hogy nem tanultak az 1998-ban is sorra pofankopott fideszes szekertolo esetebol. 8 evig nyaltak a segget, romanok es magyarok altal egyarant megvetett romanok vertek itt az orszagban a tamtamot, stb… Pont ideje, hogy Romania egyszer, s mindenkorra ugy vagja pofan orbant, hogy az orrat ne merje odadugni, nemhogy tonkretegye a nyugodtan es bekeben elo romaniai magyarok eletet.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +24 (30 szavazatból)
  9. Frissült a cikk.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (7 szavazatból)
  10. Egyre mélyebbre süllyed Orbán Viktor és ideológiai támassza, amiért egyre inkább belehabarodik a szélsőjobboldalba. Nem tisztem egy halottról rosszat mondani, de veszedelmes következményekkel járhat az, ha emlékét úgy ápolja az ország közössége, mint egy hősét, miközben sokkal több kárt okozott, mint amennyi hasznot hozott számunkra. A történészek feladata, hogy megállapítsák, kik azok, akik méltók előbbi címre, és kiket kell a feledés, a szégyen, és a bűn mélyére taszítani szavai vagy tettei miatt.

    Romániai újratemetése viszont annál bonyolultabb, minthogy az ottani kormány nem akarja egy nyilaspárti író maradványait saját földjébe tudni. Érdekes módon ott régóta a baloldal számára is ideológiai ütőkártya a magyarellenesség, jól láthatóan nem tűnt el Ceușescu rendszere után sem, ezért Orbán Viktor cinkos némaságával csak tovább tüzeli azt, olyan magyarok sorsát rontva ezzel, akikért (szerencse vagy sajnos?) semmit sem tehet. Igaz, úgy érzem, számára csak szavazatokat jelentenek ők is, mint ahogy a magyarországi rajongói is, mintsem valóban képviselendő, gondolkodásra képes állampolgárokat.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +20 (24 szavazatból)
  11. Nincs kevesebbről szó, mint Hazudniképtelen Viktormihály és haramiatársai komolyan veszik, hogy ők az összmagyarság urai, parancsolói, alattvalóiknak tulajdonosai.
    Visszamenőlegesen úgy döntöttek, hogy Trianon meg sem történt, a szomszédaival békés módon élni képtelen ország területi elcsatolásaira nem került sor, Orbanisztán jelenlegi határai három tengerig nyúlnak, sőt ahol szittya leszármazott lélegzik a földgolyón, az mind turulföldnek számít, ahol csak az történhet, amit a legfőbb hűbérurak megtenni kívánnak.
    Romániának márpedig ehhez semmi köze, és punktum.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +18 (24 szavazatból)
  12. csatt (2012. május 25. péntek 05:54)
    Azt hiszem, fején találtad a szöget. Orbán előbb megteremtette a művalóságát, most már el is hiszi.
    A baj csak az, hogy ezt lehet ugyan politizálásnak hívni, de van rá rendes orvosi meghatározás is, és kezelni szokták.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +19 (23 szavazatból)
  13. Orbán András Lajos

    A románoknál a szlovákok tökösebbek voltak mikor a bazsalaca beakart utazni Szlovákiába…………

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +13 (21 szavazatból)
  14. “Az igazgató szerint Nyirő nyilvános dicsőítése a fasiszta eszmék népszerűsítését jelentené, amit Romániában is tilt a törvény.”
    Nálunk IS, nem? Akkor miről beszélünk? Rendőrség, ügyészség, Pintérke!!!! HAHÓ!!! Ébresztő!!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +19 (25 szavazatból)
  15. “Újságírói kérdésre elmondta, nem látja, miért lenne kötelező az erdélyi magyaroknak egypártrendszerben élni. Úgy ítélte meg, egy hatékony, egyenes, őszinte politikai mozgalom manipuláció nélkül is egységbe tudná tömöríteni az erdélyi magyarokat.” „Én a sokféleség önkéntes egységében gondolkodnék”, jelentette ki az egységbontás vádjára reagálva Kövér László.
    Ez beszél? Mindent elkövetnek az egypárt rendszer kiépítéséért és a nép megosztásáért Magyarországon! Ez is a kettős beszéd. Amit nálunk nem kívánatosnak tartanak, az Erdélyben kívánatos. Mi ez, ha nem beavatkozás Románia politikájába.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +18 (22 szavazatból)
  16. Napról napra világosabbak a céljaik, ha itthon nem is veszik észre de ezek a külföldiek hogy miket meglátnak,de a “kormány ” legalább nem is tagadja a náci kapcsolatokat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +12 (16 szavazatból)
  17. Az Antall és Orbán kormányok egyik fő ténykedése az újratemetések.
    Szimpatikusabb lett volna, ha a Horthy és Szálasi rezsimek többmillió magyar halottját temették volna újra.
    Ezt a jóérzésű emberek lelkükban megtették és megteszik.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +15 (17 szavazatból)
  18. BUTA , BUNKÓ, TUSKÓ ÁLLATOK, ÉLÜKÖN ELMEBETEG SZERETETT VEZÉRÜKKEL !

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +18 (20 szavazatból)
  19. Sötét egy idő!

    Van miért szégyenkeznünk!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (12 szavazatból)
  20. Voltak (vannak) nagy művészeink, akiknek politikai, emberi megnyilvánulásait nehezen tudja tolerálni az ember.
    Az idő, a jótékony felejtés homálya ezeket letisztítja az értékes művekről, s marad azok gyönyörűsége.
    Így lehet ez Nyírővel is. Szép, jó regényeket írt. Politikailag (utólag látva) rossz helyre állt. Jaj a mai politikusok “műveinek”!
    Ezért szerintem az lenne a szerencsés, ha még békén hagynák, hadd tisztuljanak meg művei szerzőjük politikai szennyeződéseitől, s majd 50 -100 év múlva tisztán lehet élvezni, ha van olyan tartós értéke, hogy megmarad addig.
    Az meg, hogy kötelező olvasmánynak teszik, a legrosszabb, mert biztosan utálni fogják a ma már alig olvasó diákok. Szerintem szerencsésebb lenne “ajánlott” műnek nevezni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (10 szavazatból)
  21. Érdekes, hogy ezzel a magyar kormány az ottani románi pártoknak segít… magyarellenességre építve stb…. ezután meg Orbán szavalhat arról, hogy ő majd segít… de igazából hát ő innen nem tud semmit, a szép szavak nem érnek semmit, viszont az ott élő magyarok mindennapjait keseríti meg ezzel!

    és egy kis erdélyi zene:
    http://www.youtube.com/watch?v=qUZppD_Zd0s
    :-)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  22. Smaranda Enache véleménye korrekt! :(((((

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (8 szavazatból)
  23. Nem véletlen, hogy pünkösdkor rendezik meg ezt a . n y i l a s t e m e t é s t, hisz a jobboldali média teljes skálája – beleértve állami média is – állítása szerint minden évben ilyenkor zajlik “a Kárpát-medencei magyarság legnagyobb megmozdulása” a . c s í k s o m l y ó i . b ú c s ú.
    Ezt támasztják alá azok a régebbi fotók és videó felvételek is, melyek évek óta bemutatják – a ma már ki tudja miért, egyre ritkásabbnak látható – árpádsávos zászlóerdő(k) felvonultatása. A közvetítésekből megláthatjuk, hogy lesz e még most is árpádsáv-folyam ezen az idei, “meghitt” ünnepen is.
    Persze világos, hogy az lenne a politikus megoldás, ha most a szervező katolikus (+ a protestáns) jobboldal fékezné a magyar-náci jelképek felvonultatását, mert ellenkező esetben a románoknak és a normális magyar szervezeteknek (meg a világnak is) szemet szúrhatna a két – ti. a náci temetés és e fontos vallási – esemény egybeesése.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +14 (16 szavazatból)
  24. T. Mist!
    A gyilkosok keze haláluk után is véres.
    Az, aki a menekülő nyilas “parlament” tagjaként részt vesz annak ülésein, gyilkos törvények, rendeletek meghozatalában vesz részt, ha csörgedező patak partján madárdalban hajladozó gyöngyvirág édes illatát is énekli meg, akkor is gyilkos marad. Az a szervezet, amelynek ez a nyilas tagja volt tettleg vett részt, többek közt Radnóti Miklós, Rejtő Jenő, Szerb Antal és Bajcsy Zsyilinszky Endre meggyilkolásában is… Mit szépít meg az idő ??
    Legalább ne hamisíts, ne csúsztass barátom !!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +12 (16 szavazatból)
  25. Ui:
    “Többek közt” értsd: százezrek között…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (8 szavazatból)
  26. Kövér: “Újságírói kérdésre elmondta, nem látja, miért lenne kötelező az erdélyi magyaroknak egypártrendszerben élni. Úgy ítélte meg, egy hatékony, egyenes, őszinte politikai mozgalom manipuláció nélkül is egységbe tudná tömöríteni az erdélyi magyarokat. „Én a sokféleség önkéntes egységében gondolkodnék”, jelentette ki az egységbontás vádjára reagálva.”
    Ők arról híresek, hogy manipuláció mentesek. Egyáltalán, ez az álságos, hazug duma, ami itt levág, felháborító. Miért akarjuk mi innen eldönteni, hogy ott az erdélyi magyarságnak mi a jó. Miért nem lehet csak úgy, elvárások, ellenszolgáltatások nélkül normálisan segíteni őket? Miért kell ott is mindent feldönteni? Ki érti ezt?! Persze, jelen kell lenni, és meg kell hülyíteni őket is, hogy az itthoni 2014-es választáson úgy szavazzanak, ahogy a fidesz akarja. Borzasztó.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (12 szavazatból)
  27. Túlavasúti!
    Azon túl, hogy az Elfújta a szél című (amerikai!) regénynek az égvilágon semmi köze Zilahy Lajoshoz és pláne Erdély problematikájához, miféle kaotikus marhaságokat hordozol Te itt össze? Az, hogy fogalmazni nem nagyon tudsz, arról nem tehetsz, azonban, hogy a román hatóságoknak ne lenne joga egy háborús bűnös mocskos hamvait keresni, azt kötve hiszem, és ezért, javaslom olvasgasd a nemzetközi jog ide vonatkozó passzusait – no meg az irodalmi lexikonok magyar vonatkozásait is…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  28. Mondjam azt, hogy igazuk van a Romániának?
    Mert azt mondom: Igazuk van a Románoknak!
    .
    Ez a szemét Fideszes és jobbikos Csürhe; Miután tönkretette a kapcsolatot az
    EU-val (az EU egészével) most szépen szisztematikusan kikezdi azokat is akik nem adnak igazat a tébolyultságuknak.
    Most inkább konfrontálódik mindenkivel … Én szerintem beteg emberek irányítják ezt az országot, a tétlenek pedig hagyják ezt!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (12 szavazatból)
  29. Kedves Olv és Kommenttársak!

    Írtok itt “a románokról” pró is, meg kontra is…
    Akkor amikor a határok teljesen nyitottak, oda mehetünk ahova, és amikor csak akarunk, ott vállalkozhatunk ahol akarunk stb., akkor a magyar hivatalos politika ennek teljes erejéből ellene dolgozik. Vajhon miért? Hogy zárják le a határokat, hogy legyen miért ismét bevezetni a sorkatonaságot, új ágyútöltelékeket kiképezendő? Ésszerű ez ?? Bár logikus, de nem ésszerű…
    Jómagam bevallom nektek, hogy csodálkozom a románok fantasztikus türelmén, amikor magyarok kiözönlenek ezt, meg azt demonstrálni, de még jobban azon,hogy a rendszerváltás óta egyfolytában magyar politikusok jelenlétükkel tüntetnek – tulajdonképpen ellenük. Nem tudom, hogy kiket tartsak bölcsebbnek, a szlovák, vagy a román politikusokat. Előbbiek, harcosabbak, direkt módon támadnak vissza ( Pl: válasz Sólyom provokációjára, vagy a dunaszerdahelyi foci és egyéb felvonulások válasza), míg az utóbbiak bölcs hallgatásba temetkezve tűrnek, persze kérdés, hogy meddig. Mi lehet mindezek végkimenetele… ??!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +13 (15 szavazatból)
  30. Kommentár a Duna-parti hullahegyhez:
    .
    Ezek gyilkosainak gyerekei és unokái tüntettek minap Dániel Péter szinte magányos szabadságharcos ellen az Andrássy úton, de az első kép szereplői is az ő körükbe tartoznak…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +11 (13 szavazatból)
  31. Románok hagytátok a fejetekre nőni ezt a kis pojáca orbánt, ha nem léptek fel nagyon határozottan ellene,nagyon sok gondot fog okozni nektek a tőkéssel együtt .Lassan mindent ő akar meghatározni a környező országokban,ne engedjétek szavazni,MO-on szavazni a kinti magyarokat!!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (11 szavazatból)
  32. Kecskeméti Károly

    “Vigyázó szemetek Bukarestre vessétek!”
    Szomorú tény, és ezekben a hónapokban egyáltalán nem meglepő, hogy megint a MAGYAR KORMÁNY viselkedik ostobán, ön- és közveszélyesen. Mintha szándékosan nehezítené meg, ki tudja hányadszor a határon túliak sorsát.
    Románia földrajzilag távolabb van Európa kulturáltabb központjától, érettségben jóval közelebb, mint a mai Magyarország.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (10 szavazatból)
  33. Mocskos neonáci banda! Isten nem ver bottal, meg fogja büntetni a magyar nép félrevezetőit, élükön a sátánista papokkal.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  34. Kezdem csípni a románokat.
    Orbánnal és bandájával úgy kell bánni, mint Sólyommal tették a szlovákok a Duna hídon.
    Név szerint kipécézve nem kell beengedni őket Románia területére.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  35. Ti akik Magyarországon laktok, ti hogy látjátok? Irányitottan halad az elhülyülés felé az ország vagy spontán sodródik és egyszerüen ekkora állatságok lesznek szabaddá a sodádásból?
    Nekem nehéz elképzelnem, hogy ekkora állatoká váljanak spontán.
    Az evolúció során ehhez évmilliók kellenek. Tényleg nem értem.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  36. @Túlavasúti
    Ez most aztán tényleg zavarosra sikeredett! Én is erősen elcsodálkoztam Margaret Mitchell átváltozásán. Azt sem igazán értem, hogy jön a mádéfalvi veszedelemhez Montecuccoli, aki addigra már rég elporladt. De még Caraffa is jóval korábban ténykedett (már ha ugyanarra gondolunk, az eperjesi vésztörvényszékkel). Az meg hogy Erdély mindig Erdély volt, kissé túlzásnak tűnik…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  37. cOLOMBUS!
    Látod a magyarok ebben is világelsők. Tíz év múlva már csak makogni fognak és ház helyett ismét a fák tetején fognak lakni.
    Itt ilyen gyors a fordított evolúció. Azért ez szerintem egy Nobel díjas kutatás témája lehetne.:))))))))

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (4 szavazatból)
  38. A jobboldaliak mindig megvédik a sajátjaikat! Így van ez Horthyval,Szálasival,és Nyírővel is,de egyébként így van a ” büntetlen előéletű ” ,kivizsgálatlan körülmények között meggazdagodó,valamint rasszista gyilkosokkal is,akik a mai jobboldal táborát erősítik! Azért lehet nálunk ennek ilyen erős táptalaja,mert felnőtt az elmúlt 22 év alatt egy olyan nemzedék,akik csak Kádár diktatórikus rendszeréről hallottak – nap mint nap – de elfelejtették nekik megtanítani azt,hogy ez a diktatúra minek a következményeként jött létre,és most azt éltetik,akik őseiket kergették a halálba!Bűnös ebben a 22 éve fennálló politikai kurzus minden egyes tagja,és azért mert nem adta meg a választási lehetőséget a mai fiatal nemzedéknek, az ismeretek átadásával, a jelen döntésekhez! Bűnös,mert eladta a lelkét egy tál lencséért,és hagyta és hagyja,hogy tort üljön a nihil,amely a halálba kergeti újra ezt az országot! Azon vívódunk,hogy Kádár diktátor volt vagy sem,ahelyett hogy a jelen diktátorát elsöpörnénk addig,ameddig lehet? A mai diktátort senki és semmilyen elv nem kényszeríti arra,hogy azt tegye az országban és az országgal amit tesz,ellenkezőleg azzal,akinek a csontjait is kidobálták a földből! Gyurcsány Ferenc Kádár évfordulóján,még mindig Kádározik és eszébe sem jut,hogy Kádár diktatúráját sem Horthy sem Orbán diktatúrájával nem lehet összehasonlítani,mert bár a Kádár rendszer is diktatúra volt,de ha egy lapra hozza bárki e fent említett nevek alatt működő fogalmat,akkor eltorzítva adja vissza a történelmi szituációkat! Mondhatnám összekeveri a szezont a fazonnal!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (5 szavazatból)
  39. Túlavasúti
    2012. május 24. csütörtök
    22:43
    Nem tudom minek Nyírő József hamvait keresni.
    Azt már rég megirta Zilahy Lajos az Elfújta A Szél cimű művében.

    Tessék? Mit írt Zilahy?
    A többit már ne is részletezzük.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  40. Gonoszka 2012. május 25. péntek 17:14
    Sajnálom. Valószinüleg nem ugyanarra az emberre gondoltunk. Az általam emlitett
    Zilahy Lajos megtalálható:
    http://hu.wikipedia.org/wiki/Zilahy_Lajos
    Az irónak meglehetősen hányatott élete volt a nem irigylésre méltó korban.
    Sajnos a wikipédiában nincs felsorolva a Félpegős Regények között megjelent
    - általam hivatkozott – ponyvaregénye, melynek cime megegyezik a
    Margaret Mitchell világhirű regényével az Elfújta A Szél c. művel. Hasonlóan
    Gárdonyi Gézához Zilahy sem dicsekedhetett minden művével. Az általam
    emlitett ponyva valószinüleg a nagy világválság alatt iródott. téma szempontjából
    hasonlit a Mitchelli történetre, de az első világháború utáni állapotokat
    dolgozta fel. A könyv néhány éve került kezembe. Eléggé ronggyá olvasott
    állapotban. Sajnos kézen közön azóta eltünt.
    .
    Felkeltetted érdeklődésem és ráleltem egy 1960-ban született Zilahi Lajosra.
    Én nem járok az ő oldalaikon és semmi közöm hozzájuk. Ezért feltételezem,
    hogy te őrá gondoltál. De utólag elnézésed kérem e miatt.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (1 szavazás)

Írja meg véleményét!

 
Kapcsolódó cikkek

Disznólábakat aggattak Wallenbergre 2012. május 22. kedd | AN

Történt itt bűncselekmény? 2012. május 21. hétfő | AN

KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos