Ronai and Ronai
AMERIKAI

Észhez térnek a görögök? 2012. május 28. hétfő 21:09 | AN Forrás: Reuters

  • Hozzászólások(135)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Észhez térnek a görögök?
Athén – Görögország előtt három út áll: vagy teljesítik a monstre pénzügyi segítség fejében tett vállalásaikat, vagy katonai diktatúra veszi át a hatalmat, vagy a központi kormányzat széthullik. A korábban érdemtelenül, munka nélkül élvezett, a skandináv színvonalat messze verő juttatásokról azonban mindhárom esetben le kell mondaniuk. Nem szólhatnak egy szót se, volt vagy tizenöt jó évük.
.
A legutóbbi választások során kialakult patthelyzetben egy ideig úgy látszott, a megismételt voksolásból elsősorban azok jönnének ki jól, akik az Unióval szembeni vállalások felrúgását szorgalmazzák, ámbár ezeknek az erőknek is tudniuk kell, hogy a szövetségből való kiszakadással Görögország gyakorlatilag összeomlana és valahová a hatvanas évek közepére zuhanna vissza. Az ügyvivő kormány ennek megfelelően nem merte folytatni a reformokat sem a túlduzzasztott állami hivatalnokréteg leépítése, sem a korábban megkezdett privatizáció terén, és a rendkívül magas nyugdíjakat sem csökkentették.
.
A legújabb közvélemény-kutatások azonban arról tanúskodnak, hogy a görögök körében lassan felülkerekedik a józanság, és egyre többen konzervatív politikai pártokat részesítenek előnyben, amelyek összefogva képesek lennének arra, hogy az országot az Unióban és az euróövezetben is benn tartsák. Az új eredményeket vasárnap hozták nyilvánosságra.
.
Görögország azért kényszerül arra, hogy június 17-én megismételje a választásokat, mert a május hatodikai szavazás végeredményeképp nem tudtak koalíciót alakítani, a szükséges többséget magában pedig egyik párt se szerezte meg. A legújabb, 130 milliárd dolláros mentőcsomag azonban csak abban az esetben esedékes, ha az új kormány nemcsak megalakul, de haladéktalanul hozzákezd a népharag miatt évek óta halogatott reformokhoz, valamint lépéseket tesz a nemzeti sporttá vált adócsalás megfékezésére.
.
A hétvégén öt felmérés is a konzervatív Új Demokrácia pártját tette az első helyre, igaz, csak a statisztikai hibahatáron belüli, 0,5-től 5,7 %-ig terjedő előnnyel dicsekedhetnek az Unió-ellenes Szüriza párttal szemben, amely azt ígérte, hatalomra jutása után minden szerződést felmond. Arra nem tértek ki kampányukban, hogy ebben az esetben mit fognak a görögök enni.
,
„Ha nincs megegyezés, nincs üzemanyag”, intette józanságra a valóságtól az utóbbi években teljesen elrugaszkodott honfitársait Antonisz Szamarasz konzervatív vezető, aki frontális támadást indított az ultrapopulista Szüriza ellen, a jelek szerint nem eredménytelenül. „Ha Görögország egyoldalúan felmondja a kölcsönmegállapodást, évekre elszigetelődik… Nem lesz élelmiszer, gyógyszer, üzemanyag. Meg kell tanulnunk a folyamatos áramszünetekkel együtt élni.”
.
Az össznépi kijózanodás azonban még messze van. Az egyik felmérés válaszadóinak 65 százaléka vélekedett úgy, hogy „keményen újra kell tárgyalni” a kölcsönszerződés feltételeit. Úgy tűnik azonban, az arcoskodás immár nem segít az Unióval – elsősorban Németországgal – évek óta bújócskát játszó görögökön. Hans-Peter Friedrich német belügyminiszter a Leipziger Volkeszeitungban azt nyilatkozta, „nem vagyunk hajlandóak feneketlen verembe önteni a pénzünket”, míg Christine Lagarde, az IMF vezérigazgatója kereken kijelentette: a görögök maguk felelősek a sorsukért, és az önmagukon való segítést kezdhetik azzal, hogy befizetik az adójukat.
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 4.4/5 (7 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +7 ( 9 szavazatból)
Észhez térnek a görögök?, 4.4 out of 5 based on 7 ratings

Címkék:,

  • Hozzászólások(135)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

135 Reader’s Comments

  1. Naaa..már épp ideje..

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (8 szavazatból)
  2. Mi van akkor, ha pl a franciák a németek kárát akarják, és ezért azt a görög pártot támogatják, akik az úniós tagság megtartását akarják.

    Ha kilépnek az únióból, szerintem Oroszország fogja a szárnyai alá venni Görögországot. Fontos lenne nekik a tenger, meg katonai támaszpontnak sem utolsó, közel a közel kelethez, meg dél európához.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (6 szavazatból)
  3. Gyengécske cikk, tele demagógiával és a lényegről egy szót sem ejt. Pfujjjj.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -6 (14 szavazatból)
  4. Fantomas
    2012. május 29. kedd 00:58
    Talán esetleg ha a pfujjolás helyett felvilágosítanál minket arról, hogy szerinted mi a lényeg. Bár nem nagyon hiszem, hogy Christine Lagarde-t érdemben cáfolni tudnád.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (7 szavazatból)
  5. Senki Alfonz!
    Geniuszi kozeljovobe latasod alapja . Sziriaba dol ahelyzet. Ottan felkell majd szamolni a tamaszpontokat, akkor gorogorszag johet szamitasba akar rubel ovezet is lehet vagy dollar lasd szerbiaba mar kinyitotta moszkva a penzcsapot.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  6. Fantomas, a lényeg az, hogy a görögök húsz éve ötször annyit költenek, mint amennyit megtermelnek, és a különbözetet a német adófizetőtől várják. Ezt mindenki tudja.

    Senki Alfonz: az orosz nyomulás veszélye fennáll, az orosz már 1945 óta be akarja tenni a lábát a görögökhöz, pontosan azért is lettek felvéve a Közös Piacba és eltartva, mint egy rossz kurva, hogy ne álljanak át a sötét oldalra. De a CIA 1967-ben megmutatta, hogy van harmadik út is. A fekete ezredesek, az kellene most is nekik. Mindjárt rend és munka lenne.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (7 szavazatból)
  7. Tisztára mint a Fidesz kormány, az IMF tárgyalásokkal.
    Megvárják míg még rosszabb lesz a helyzet, aztán mégis teljesítik a feltételeket, csak a Görögök azért okosabbak voltak mint viki, mert azok legalább kibekkelték, hogy az adósságuk felét elengedjék, míg mi, több adósságot halmoztunk fel mint volt,az időhúzással.
    “Nem mindegy, hogy egy okos ember hülyéskedik, vagy egy hülye okoskodik”
    (ismeretlen mondás)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  8. hamond
    2012. május 29. kedd 13:31
    Ez most pont úgy fog kinézni, mintha orbánékat védeném, pedig egy percig sem…
    Azért azt látni kell, hogy a görögök helyzete egy kicsit más. Ők euróval fizetnek, ezért ha a közös valutát tovább rángatják lefelé, akkor abból a valutaunió többi országának is komoly baja származik. Azt a németek, és a franciák is megérzik. Ez nem okosság kérdése, de Magyarország a fasorban sincs a forintjával. Nem sok vizet zavarna az EU-ban, ha bedől ez az egész kuruc vircsaft.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  9. Hát meg a görögöknél azért nem kizárólag a politikusok lopták el az egészet, hanem jutott belőle az embereknek is. Basszus, 7000 eurót kerestek a mozdonyvezetők, az ész megáll. Nem helyeslem, de azért valljuk meg, az nálunk nem fordult elő, hogy dolgozó emberek pénzt kapjanak a munkájukért az elmúlt húsz évben. Magyarországon a juttatás feltétele az, hogy valaki ne termeljen semmilyen hasznot. Csak a szavazatát kérik cserébe.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  10. Lehet, hogy hagyni kellene a görögöket csődbe menni, valószínűleg úgy sem menthetők. A görög társadalom úgy sem fogja elviselni az elkövetkező egy évtized folyamatos megszorításait, sorozatos kormánybukásokra lehet számítani, még ha most valami szerencse folytán átmenetileg a józan és kerekedne is fölül.
    Meg pedagógiai szempontból sem lenne utolsó a segélyre ácsingózó tagállamok számára.
    Az egyetlen súlyos érv ami ellene szól, hogy a valutaúnióba vetett bizalom veszélyes mértékben csökkenhetne, ha hagyná egy tagállamát csődbe jutni, és ez kihatna a bajban lévő államokra, ami akár sokkal nagyobb bajt is okozhatna.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  11. Kerpács Winnetou

    Sírjak, vagy nevessek??
    Egy nép aki csendesen, kicsit sumákul ugyan, de pillanatok alatt felvitte a keresetét az NSZK. fölé! Akkor senkinek nem szúrt szemet, hogy egy D-keleti nép átlag bérezése, nyugdíjazása 1000-1500 Euróval meghaladta Európa legdinamikusabb nemzetének javadalmazását ???
    Így teltek el évek, mire kiborult a bili! Hitte volna valaki, hogy egy mozdonyvezető, ha önmaga megfékezte a szerelvényt egy tilos lámpa automatizmusát, akkor 50 bázispontot kapott?Egynapi útja során ez t még 5-7 x teljesítette, még egy napos bérnek felelet meg?? Hogy egy titkárnő, ha ismerte a faxot, a fénymásolót, jogosult volt még 1 fizetésre, főleg, ha az iratokat is Ő maga cipelte??
    És most?? Ha elvonnak tőlük /nyugdíjasaiktól/ akár 40% járandóságot, még akkor is többet fognak keresni, kapni, mint mi idehaza??? És mi?? Mi miben nyertünk a mai kormánnyal?? Mert a görögök legalább elmondhatják magukról, hogy 10 évig jól éltünk!! És mi?? Mi mit mondunk?? Az uralkodópártot jól tartottuk???

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  12. Kerpács Winnetou

    Mit szóljon ehhez egy magyar orvos?? Az MSZP is csak ígérgetett, Szócska meg parancsra folytatta.
    Nem akarok én itt igazságot tenni, de, ha egy 35 évet lehúzó korkedvezményes alezredes nem érdemli meg a nyugdíját, akkor egy röntgenorvos sem? Vagy pár 1000 km.-re innen az Unióban egy középkáder 3,5-4 x annyit keres, mint itthon egy egyetemet végzett orvos??? Egy korkedvezményes főtisztnek annyi a nyugdíja 35 év után, mint egy, mint egy osztrák minimálbéresnek, a minimálbére, ráadásul itthon még meg is adóztatjuk visszamenőlegesen??!!
    Na ezért nincs lét és vagyonbiztonság itthon! Ezért menekül innen mindenki, aki átlátja a Fidesz törvénykezését és ebből nem kér! Elege volt a szipolyból!!!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  13. Persze, persze, egyértelmű, hogy a görögök is benne vannak a dologban. De a fő gond mégiscsak az, hogy a németek, franciák és egyéb erős államok erőfölényükkel visszaélve kihasználták őket, nem beszélve a bankokról. Velünk is ezt csinálták, csinálják.

    “Christine Lagarde, az IMF vezérigazgatója kereken kijelentette: a görögök maguk felelősek a sorsukért, és az önmagukon való segítést kezdhetik azzal, hogy befizetik az adójukat.”

    Hahaha…. Nemfogják visszakapni az uzsorára kiadott pénzüket. :-))))

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -4 (8 szavazatból)
  14. Mit használták ki őket? 1977-ig még nyugdíj sem volt abban az országban. Élősködő banda, és még van pofájuk az őket eltartó németeket hibáztatni. Én kineveznék az élükre egy gauleitert, aztán ha valami nem tetszik, körbefalaznám őket és megnézném, mi marad belőlük tíz év múlva.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (7 szavazatból)
  15. ricsi, ricsi, te aztán alaposan a dolgok mögé látsz. :-)) Azért ne feledd, hogy mi is a levágandók listáján vagyunk, mégpedig elég előkelő helyen. Ne feledd, hogy évente 6 ezer milliárdot kiszívnak innen profit és kamat által. Meddig megy ez és mi lesz a vége, mert hogy jó nem, az biztos,

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (6 szavazatból)
  16. Milyen klassz dolog, hogy a EKB nyomtatja, (vagy számlán létrehozza) az eurómilliárdokat, melyeket odaad a kereskedelmi bankoknak 1% kamatra, azok meg kiadják uzsorakamatra a görögöknek, meg más államoknak köztük persze nekünk is. Ugye milyen igazságos? Rendben van ez így?
    Kockáztattak, buktak, vegyék tudomásul, hogy elbukták a pénzt és kész. Hagyják békén a görögöket.
    Adják vissza nekik a pénzkibocsátásuk jogát, azaz vezessék vissza a drachmájukat. Más út úgysem lesz.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (4 szavazatból)
  17. Fantomas
    TE nem látod az erdőt a Mosthatalmonlévő hangosan ismételgetett közhelyeitól !

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  18. Geyza,

    köszönet kimerítő, logikus, ésszerű érveidért! :-)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  19. A pénzkibocsátás jogát senki nem vette el tőlük. Kiléphetnek az EU-ból, és másnap rogyásig nyomtathatják a drachmát, csak sajnos – ellentétben az euróval – az semmit sem fog érni, mert nem lesz mögötte fedezet. Ezt persze ők is tudják, nem véletlenül véli 80 % úgy, hogy mindenáron benn kell maradni az euróövezetben… akár azt is megtehetik, persze, hogy nem fizetik vissza az adósságukat, és igazi bunkó magyar tulajdonság az ilyennek még szurkolni is. Persze azután azt is meg lehet nézni, amint az egész Szomália szintjére süllyed. Ja, hogy Magyarország is ugyanazon az úton van? Bizony ám. Be kell fejezni a gazdasági szabadságharcot, vagy be kell rendezkedni autarkiára. A görög mellesleg nem 13 % kamatot fizettek – ami különben nem uzsorakamat -, hanem 3-4 %-ot az IMF-től. A piaci finanszírozásra akkor szorultak rá, amikor elbaszták a renoméjukat az IMF-nél. Azt magad sem gondolod komolyan, hogy Európa majd egy lusta balkáni csürhét fog eltartani, ami ráadásul még igen pofátlan is? Német turistákat vernek az utcán, amiért Németország nem hajlandó finanszírozni az életszínvonalukat? Tudod, mit? Nyomtassanak drachmát, aztán egyék meg. A vállalkozásaik már menekülnek. Bulgáriába.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (7 szavazatból)
  20. És mi ez a tőkekiszívás duma? Ha neked pénzed van, azt nem azért fekteted be egész véletlenül valahol, hogy kamatostul visszakapd?

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  21. Befektetés? Hát persze? Ugyanaz a multi – pl. a Tesco – Angliában ugyanolyan árak mellett tud 7-10 fontos órabért! fizetni és még ezenkívűl a nyereségből még tud fizetni 26 % adót a költségvetésbe.
    Nálunk gyakorlatilag nem fizet adót és a dolgozók szemét kiszúrja a minimálbérnél alig magasabb fizetéssel. Mi ez, ha nem elnyomás és kizsákmányolás. Visszaélnek az erejükkel, lefizetik az elkurvult vezetőréteget, döntéshozókat és kizsákmányolják a lakosságot.
    Ők nyomtatják a pénzt is, amiért nekünk államkötvényeket kell adnunk, hogy finanszírozhassuk az államot és persze 7-8-9-10 vagy efeletti százalékos kamatot kell fizetni érte.
    Ja igen, nemvagyok fideszes, sohasem szavaztam rájuk és nem is fogok. Nem értek egyet azzal sem, amit ők csináltak, ha mégis valamiben igen, az a véletlen műve.
    Le kéne szokni a pártokban való gondolkodásról.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  22. A drachma mögött nem lesz fedezet? Ugyan már. Egy gyönyörű ország jó kajákkal és sok sok millió turistával. Ha oda akarsz utazni, majd Te is veszel drachmát euróért és így tesznek majd sok millióan és máris lesz mögötte fedezet.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -2 (4 szavazatból)
  23. A görögök legalább nem hagyták magukat teljesen kizsákmányolni és fizettek rendes bért a dolgozóknak és rendes nyugdíjat. A lakosság – ha volt esze – félretett és most sokaknak van tőkéje, tartalékja. Nem lehet őket úgy szivatni és zsarolni, mint a magyarokat.
    Nem lett volna jobb, ha a vezetőink a görög utat járták volna és a magyar lakosság nagyrésze rendelkezne tartalékkal, tőkével? A vége itt is az lesz, mint a görögöknél, csak mi képtelenek leszünk – anyagi bázis híján – védekezni. Az országunknak, a magyarságnak kampec – sajnos!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -2 (4 szavazatból)
  24. “A pénzkibocsátás jogát senki nem vette el tőlük.”

    De igen, és sajnos ebből is látszik, hogy nem értesz semmit kedves ricsi.
    A pénzt a EKB állíthatja elő és a görögöknek kemény kamatot kell érte fizetni. Bár mi nem vagyunk az euró övezetben, mégis ugyanez a helyzet nálunk is. Nem nyotathatunk forintot, csak amennyire van euró fedezetünk. Tehát a forint nem más, mint euró forintosítva. Az eurófedezetet pedig államkötvényekkel tudjuk megszerezni kemény kamatokat fizetve. Csak azért, mert csatlakoztunk a monetáris únióhoz, bukunk évente több száz milliárdot.
    A forint kibocsátáról való lemondásunk pedig Viktor első regnálása idején történt, úgyhogy benne van ő is nyakig.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  25. Meg fox döbbenni, a Tesco Angliában is a minimálbért fizeti, 7 font asszem most. Ott ennyi a minimálbér. Ott dolgozni, vásárolni a világon sehol nem kötelező. Nálunk gyakorlatilag az adók és járulékok 80 %.-át a multik fizetik, úgyhogy amiket írsz, hogy nem adózik, az baromság, a tipikus tudatlan, bunkó magyar kliséi.
    .
    A kötvényekkel nem csak az államot fiannszírozod, hanem egy mesterséges életszínvonalat is, amit Magyarország nem engedhet meg magának. Tudod, ez egyszerű képlet, adva van egy ország, három lehetőséggel. 1. Él, ahogy telik az erejéből. 2. Megpróbálja az életszínvonalat a maga erejéből emelni. 3. Eladósodik. Ez utóbbi történik Magyarországgal az olajárrobbanás óta. Van egy átlébecolt negyven év, meg nem érdemelt életszínvonal, lerobbant munkamorál, hárommillió nyugdíjas, lerohadt régiók tömege. Ezt az egészet vagy hagyod visszazuhanni, ahová való, vagy felveszel piaci kamatozású kölcsönt, vagy felveszel IMF-kölcsönt, ami alacsony kamatú, nekik ellenben feltételeik vannak, pl. az, hogy a pénzt ne szavazatvásárlásra add ki, hogy újabb négy évig lophassál.
    ,
    ” Nem nyotathatunk forintot, csak amennyire van euró fedezetünk.”
    .
    Naná, még szép! És hála Istennek, még sok minden mást sem tehetnek meg! Mit akarsz, térdig gázolni az utcán eldobált százmilliárdos bankjegyekben, mint 1946-ban? Te eszeden vagy? Naná, hogy nem nyomtathatnak, és nem nyúlhatbak hozzá az aranyfedezethez meg a valutatartalékhoz sem. Nem fognak a választások előtt hat hónappal odadobni valami koncot, aztán újabb négy évre hatalmon maradni.
    .
    Javaslom, ismerkedj meg bizonyos gazdasági és pénzügyi alapvetésekkel ahelyett, hogy hülye internetes babonákat böfögsz fel.
    .
    “A görögök legalább nem hagyták magukat teljesen kizsákmányolni és fizettek rendes bért a dolgozóknak és rendes nyugdíjat. A lakosság – ha volt esze – félretett és most sokaknak van tőkéje, tartalékja. Nem lehet őket úgy szivatni és zsarolni, mint a magyarokat.”
    .
    Ebben részben igazad van, a görögök egy részének lehet tartaléka az eddig ajándékba kapott pénzből, menekítik is külföldi számlákra, mint a huzat, mert tudják, hogy a becsődölő állambácsi majd rá akarja tenni a kezét. Nem hülyék azok. Csak pofátlanok és lusták.
    .
    Naná, hogy jobb lett volna, ha az a pénz, amit Magyarország felvett, és elszórt politikusokra, nyugdíjakra, gyógyszerkasszára és szociális segélyekre, most az én zsebemben lenne. Mi az, hogy. Most több pénzzel mennék külföldre, mint így fogok. De hát nem így történt, Magyarországon az értéktermelő embert tudatosan büntették mindig is, így nem fordulhatott elő, hogy fizetés gyanánt valaki ne gombokat kapjon.
    .
    “A drachma mögött nem lesz fedezet? Ugyan már. Egy gyönyörű ország jó kajákkal és sok sok millió turistával” – Na, ne viccelj. Minden ország a turizmusból akar megélni, és soha nem a lerobbant helyeknek sikerül. Turista nem az, aki a szaros májkonzervét bontogatja valami noname görög falu apartmanjában, barátom. Ez csak a turista magyar fogalma. A turista napi kb. 50-100 ezer forint elköltésénél kezdődik. Ez a réteg meg nem lesz kíváncsi egy olyan országra, ahol mindennaposak lesznek az áramszünetek, és az utcán még meg is verik, mert nem óhajtja őbalkániságát ingyen finanszírozni.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  26. Kiváló példája vagy, hogy milyen ‘jó munkát’ végez a mainstream média. Hibáztasd csak a görög embereket, kajálva a maszlagot tovább. Lesz egy kis felfordulás biztosan náluk, meg infláció, de utána visszatérnek majd a túristák is és veszik majd a drachmát, mint a cukrot. :) A forint meg majd nem fog érni fabatkát sem.

    Ha ennyire frankók a multik otthon, akkor maradj csak ott és dolgozz náluk.

    Ha valakit érdekel, mi a görög válság oka, akkor nézze meg, olvassa el Róna Péter videóit, cikkeit. Kezdheti ezzel:

    Görögország egy tünet. Az EU pénzügyi és bankszerkezete a fő ok:

    http://www.youtube.com/watch?v=AbiIQnAkyGI

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  27. Nézd, ha elveszítesz érvek híján egy vitát, akkor egész nyugodtan valld be, nem szégyen az. Az a baj, hogy két malomban őrölünk, én mondom neked, hogy mi az, ami van, te meg mondod a vágyálmaidat. Nem az EU pénzügyi szerkezete a fő ok, hanem az, hogy egy elit klubba felvettek olyan országokat, amelyeknek semmi keresnivalójuk nem volt ott.
    .
    Persze az is egy álláspont, hogy ha sikertelen, szar nemzet vagyunk, akkor vegyünk föl minél több kölcsönt, aztán ne fizessük vissza, és hibáztassuk érte a kölcsönadót. Igaz, hogy ez a nőstény menyét erkölcse, de hát miért is ne lehetne felvállalni.
    .
    Én szarok a multikra, egyébként nem csak minimálbéres dolgozó van náluk, megsúgom neked, hogy nem azokból az emberekből kell kiindulni, akit a képességeik arra predesztinálnak, hogy árut töltsenek fel valahol. Minimálbért kapnak, és akkor mi van? Miért, mennyi pénzt kéne kapniuk egy olyan munkáért, amit egy majom is elvégez? Tetszettek volna tanulni, lehetőségeket keresni, nem pedig nyavalyogni, hogy minimálbér van. Örüljön, hogy van munkája. Azt azonban csak a leghülyébb ember hangoztathatja, hogy nem fizetnek adót meg járulékokat, amikor jószerével csak ők fizetnek. Hárommillió nyugger nem fizet, egymillió lézengő nem fizet, kétszáz vagy háromszázezer külföldön dolgozó nem fizet, fostos magyar vállalatnál minimálra bejelentett szerencsétlen se fizet. Ha most kivonulna az öt legnagyobb multi, Magyarország már dobhatná is be a törölközőt. Szembe kell nézni a tényekkel, nem pedig megugatni őket!

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  28. Az a problema mélyen tisztelt ricsi, hogy túl magas lovon ülsz és lenézed az embereket. Ez világos a szóhasználatodból.
    Nem veszed észre, hogy az erőfölénnyel rendelkező multik és a bankok szarrá keresték magukat a periféria országain. Vajon miért vették fel őket (idézlek) az “elit klubba”? Hatalmas hasznuk volt rajta, negyed, ötöd, hatod annyi bért kell fizetni, mindenféle adókedvezményeket lehet kapni, az árut meg el lehet nekik adni, ami sokszor silányabb és drágább, mint az “elit” anyaországban.

    Jónéhány éve eljöttem otthonról és mondhatni, nincsenek anyagi gondjaim. De nem beszélek úgy az egyszerű emberről és a nyugdíjasról, ahogy te. Árufeltöltőre is szükség van és ha melózik az hülyéje, sokszor éjjel is, akkor ne kelljen már nyomorognia Magyarországon sem, nem gondolod? Szerinted rendben van, hogy a melós szemét kiszúrják 70-80 ezerrel, a multik meg ezermilliárdokat kaszálnak. Hát szerintem nem!

    Mire mennek el a kölcsönvett hatalmas pénzek? Mert szerinted gyógyszerkasszára, meg a nyuggerekre, segélyekre. Hát persze, meg a nagy életszínvolalra. Röhögnöm kell.

    Nos mire?

    Egy rövid tanmese:

    http://www.youtube.com/watch?v=LB39EWU-A-M

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  29. Hogy ki veszítette el a vitát, és ki az aki felkészültebb, azt majd minden olvasó eldönti, aki erre jár és veszi a fáradságot, hogy elolvassa ezeket a hszeket.

    Mi nem nyomtathatjuk a forintot, csak amennyire euró fedezet van, ez rendben van így szerinted. Gondolom az is, hogy az EKB viszont nyomtathatja az eurót, mintahogy meg is tette ez év elején, többszáz milliárdot előállítva a semmiből. Az Usa meg nyomtathatja a dollár százmilliárdokat minden évben, amiért a gyengébb országoknak oda kell adniuk nyersanyagaikat, erőforrásaikat. Ez is rendben van így ugye? Gratulálok!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  30. Én nem nézek le senkit, csak nem értek veled egyet abban, hogy a világ alfája és ómegája az, hogy Gipsz Jakab mennyit keres az Auchanban a nyolc általánosával. Volt egy állás, ő elment, hogy betöltse, senki nem kényszerítette, és az egésznek semmi köze ahhoz, hogy kinek hány milliárdja van. Sehol nincs az kőbe vésve, hogy valakinek járnának dolgok pusztán azon az alapon, hogy ő a világon van, és főleg a másik ember pénzéből, A hatalmas pénzek igenis egy fenntarthatatlan szociális rendszer fenntartására mentek el, részben pedig lenyúlták őket. Add össze, mennyit költ Magyarország egy évben nyugdíjra, segélyre és gyógyszerkasszára, aztán tedd mellé, mennyit költ az országot előre lendítő dolgokra: oktatás, tudományos kutatás, fejlesztés, hadiipar stb. Meg fox döbbenni. És nem azért teszik, mert szeretik az embereket, hanem hogy ne az ő tolvajlási periódusuk alatt boruljon ki a bili. Márpedig ha nem akarják, hogy az ország csődbe menjen, úgyis a nagy tömegeket kell valagba rúgniuk. Téged nem tudnak, te már elmentél, volt eszed!

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  31. “Mi nem nyomtathatjuk a forintot, csak amennyire euró fedezet van, ez rendben van így szerinted. Gondolom az is, hogy az EKB viszont nyomtathatja az eurót, mintahogy meg is tette ez év elején, többszáz milliárdot előállítva a semmiből. Az Usa meg nyomtathatja a dollár százmilliárdokat minden évben, amiért a gyengébb országoknak oda kell adniuk nyersanyagaikat, erőforrásaikat. Ez is rendben van így ugye?”
    .
    A kettő közt van némi különbség, az Egyesült Államok nem fedezetlen dollárt nyomtat, hanem eladósodik, ott is belement az Obama ebbe az utcába, hogy elkezdte keresni a nem-értékteremtő rétegek kegyét, csak hát ott egyelőre messze az értékteremtők vannak többségben, és nagyon nem tetszik nekik az az ötlet például, hogy az ő pénzükből biztosítsák be azokat, akik saját maguk sorsát leszarják. Az erőforrások adásvétele piaci áron történik, senkit nem köteleznek semmire, még Iraktól a megszállás alatt napi áron vette Amerika az olajat, pedig az egyre drágább lett, mint ahogy valamennyi nyersanyag egyre drágább, nem beszélve az energiaforrásokról. Mégis, mivel fizetne valaki az olajért, rubellel? Arról sem tudok, hogy fedezetlenül eurómilliárdokat nyomtattak volna, hiszen akkor az euró folyamatosan gyengülne, ez megint csak pénzügyi alapismeretek, általános iskola… Sajnos, a kelet- és dél-európai politikusok bizony simán beindítanák a pénzjegynyomdát, ha ezzel csak pár hónapot is át tudnak vészelni, a következményekre nem gondolnának, nem is érdekli őket, pedig azok katasztrofálisak. Ezért kell a nemzeti jegybankoknak függetlennek maradniuk a mindenkori kormánytól, hiszen azok seperc alatt kirabolnák. Ezt tervezik Orbánék is. Kíváncsi vagyok, a görög aranyfedezet megvan-e még, vagy már annak is lába kelt. Egy kormány bohóckodhat bizonyos fokig a tömegek felé, de nem teheti meg, pláne egy szövetség, egy struktúra tagjaként, hogy szétver alapvető folyamatokat, hiszen akkor olyan lesz, mint egy tumor az emberi szervezetben. Azt meg ki szokták vágni. Ez egy olyan világ, ahol mindenki függ mindenkitől, és minél kisebb és gyengébb valaki, annál inkább függ az erősektől és a nagyoktól. Persze mondhatod, hogy ez neked nem tetszik, de attól még ez van.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  32. “Arról sem tudok, hogy fedezetlenül eurómilliárdokat nyomtattak volna, hiszen akkor az euró folyamatosan gyengülne, ez megint csak pénzügyi alapismeretek, általános iskola…”

    Ha tényleg így van, akkor áruld már el, mi volt a fedezet, mert hogy ezer milliárdot új eurót pumpált az EKB a bankrendszerbe az idén, az tény. (google a barátod).

    És ha annyira tudod, akkor azt is áruld már el, hogy miért jó, hogy az EKB előállíthatja a pénzt, odaadja a bankoknak 1% kamatra, azok meg kemény kamatra az államoknak? Milyen jogon kér a bankrendszer pl. Magyarországon 9-10 % reálkamatot a gazdaság szereplőitől? Ez kitermelhetetlen és tönkrevágja, ellehetleníti az értékteremtő vállalkozásokat is. Gyakorlatilag teljesen elszívja az emberek munkájának eredményét csak azért, mert azoknak a bankok(amúgy a semmiből előállított) pénzét kell használniuk.

    Miért jó az, hogy a nemzetállamok kamatot fizetnek azért, mert egy érdekcsoport által előállított pénzeszközt használják? Miért nem lenne jobb, ha maguk állítanák elő – komoly szabályozás mellett persze – a saját pénzüket?

    Nem egymást, meg az egyszerű embereket kéne hibáztatni, hanem picit gondolkodni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  33. “Ez egy olyan világ, ahol mindenki függ mindenkitől, és minél kisebb és gyengébb valaki, annál inkább függ az erősektől és a nagyoktól. Persze mondhatod, hogy ez neked nem tetszik, de attól még ez van.”

    Tényleg így van. De akkor mit csináljunk? Sajnáljuk le Gipsz Jakabot és mondjuk, hogy a görögök lusták és maguknak köszönhetik a sorsukat?

    Lehet, hogy van benne valami, de nem ez a fő gond. A pénz imádata, az pénzügyi és egyéb elnyomás, az erőfölénnyel való visszaélés a fő gond a nagyok és az erősek részéről.

    Ha egymást és az egyszerű embert hibáztatjuk és egymásnak esünk, csak eltereljük a figyelmet az elnyomókról és a bajok fő okáról.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  34. A görögök a válságtól, valamint Gipsz Jakabtól függetlenül lusták és megérdemlik a sorsukat. Nézd meg Portugáliát, ők is átlébecolták az utóbbi húsz évet, elvoltak, heverésztek, most ott vannak, ahol a part szakad, de eszükben sincs másokat okolni meg gyújtogatni az utcán. Pedig valaha világbirodalmuk volt, szemben a Pelopponésszoszi félszigetre bevándorolt illír pásztorok leszármazottaival, akik baromi szívesen tévesztik magukat össze az ókori görögökkel.
    .
    Nincsenek elnyomók, Fantomas. Kivéve azokat az országokat, ahol a gazdasági törvényszerűségeket figyelmen kívül hagyják. Óriási hibák persze vannak, azt pl. tudni lehet, hogy 7-10 évente válság van. Ezt már Marx előtt kimutatták a közgazdászok. A válságot háborúval lehet a legjobban leküzdeni és megelőzni, ahogyan a két Öböl-háborúval is történt, sőt, a nagy válságot is bizonyos értelemben a második világháború zárta le. Csakhogy négy éve a drága Nobel-bizottság adott egy békedíjat a mi derék Obamánknak, aki ezt azzal szolgálta meg, hogy a mai napig nem csinálta meg se Irán, se Venezuela, se Észak-Korea seggét, pedig ezzel a válság nagy részét is megspórolhattuk volna.
    .
    A magas kamatokkal természetesen én sem értek egyet, és az is igaz, hogy a bankok számos esetben abnormális módon működnek Kelet-Európában, mert a birkák olyan kormányokat választanak meg, akik hagyják a pénzintézeteket kaszálni. Részint maffia jellegű összefonódások miatt (lásd Pintér-OTP-Fidesz), részint meg mert az adóból élnek, és ki az, aki maradéktalanul sok adót fizet be? Hát a bank. Az aztán nem tudja a nyererségét eldugni. Hát hadd kaszáljon, akkor kaszálunk mi is. Ugyanez a benzinár, hogy lehet, hogy duplája Magyarországon, mint Amerikában? Mert a sleppnek valamiből zabálnia kell. De hát egy szép napon nagyot robban ez. Őszintén remélem, hogy még a Fidesz alatt.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  35. ja, és ne nyalj mindent, amit Drábik Jánostól olvasol. Kitalálta ezt a baromságot, hogy a számlapénz nem is létezik, és most ezzel eteti a sok zombit. Ne ülj fel annak, hogy közgazdász. Ha közgazdásznak akarsz hinni, Milton Friedmannek higgy. Egyedül az ő elméletei váltak valóra, nem mellesleg mert megegyeznek a józan ésszel. Nem véletlen, hogy kapott is érte egy bazi nagy Nobel díjat.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  36. Utóbbi szösszeneteden igazán jól szórakoztam. :D

    “Nincsenek elnyomók”, a válság fő okozói Észak Kórea, Venezuela, Irán”. :-) “Drábik kitalálta, hogy nincs számlapénz” :D

    A görögök meg szerinted lusták. Én meg azt mondom, hogy tudnak élni, összetartóak mind családi, mind nemzeti szinten. Bárcsak mi lennénk olyanok és volnának olyan adottságaink, mint nekik.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  37. Szóval kedves ricsi, ha Drábikkal szemben van is fóbiád – melyet részben meg is értek – akkor nézegesd Róna Péter videóit pl.

    Ez is nagyon tanulságos:

    Róna Péter – Surányi György – Pogátsa Zoltán: Gazdasági válság vitaest

    http://www.youtube.com/watch?v=KwClhBSDHnQ

    Meg kell dolgozni az infóért és azért, hogy ember a kuliszák mögé lásson, vagy pedig kajálhatja a fősodratú média hülyítő cikkeit, vagy az ilyen felszínes írásokat, mint ez is, ami alatt vitatkozunk.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (3 szavazatból)
  38. Nekem nincs fóbiám, csak hiszek bizonyos alapvető törvényszerűségekben, és teszek a fősodratú médiára, ami egyébként nem mond ki ilyesmiket, mint én. A kulisszák mögé látással a félműveltek vagy a teljesen műveletlenek kábítják magukat. Azt se te, se Róna Péter nem fogjátok nekem beadni, hogy valaki több százmilliárdot kitalál egy pénznemből úgy, hogy az a pénz ne veszítsen az értékéből. A pénz ugyebár mindig annyit ér, mint a fedezete. Legjobb, ha aranyfedezete van, de a legeslegjobb, ha ő maga van aranyból. Persze lehetetlen mindent kápéban intézni, arra való a számlapénz. Megnyugtatlak, hogy az ugyanúgy viselkedik, mint a készpénz. Ha van X euród, és hozzá generálsz fedezet nélkül +X eurót, akkor lehet, hogy 2X euród lesz, de azonnal 50 %-kal kevesebbet fog érni. Ugyanis az állam azzal, hogy elinflálta, tulajdonképpen hamis pénzt csinált. Pontosan ugyanazt csinálta, mint a hamispénzverők. Minden annyit ér, amennyit fizetnek érte; maga a pénz is, a Gipsz Jakab munkája, a lotyó segge, a magyar ember egészsége. Ezen semmiféle közgazdaságnak nevezett lila köd meg kulissza mögé látás nem változtat, akkor se, ha megfeszülsz. Az, aki belépett az euróövezetbe, vállalt bizonyos dolgokat, persze voltak, akik nem teljesítették, a nagyok meg politikai okokból szemet hunytak az egész fölött, ami hülyeség volt – pláne, amikor a görögök olimpiát rendeztek, ugye, és két nappal előtte még nem voltak kész, és mindenki tudta, hogy szétlopták az egészet, na, kábé akkor kellett volna velük abbahagyatni; még jó, hogy nem csináltak egy Mars-utazást, wazze. A mai közgazdaság át van itatva politikával. Döbbenet, hogy miket mondanak diplomás emberek a tévében, az ész megáll. Közben csak elő kéne venni a macilaci első, kék kötetét, és megnézni, mit írt a Riccardo meg a Smith. Meg a Malthus. Mert lassan az is tanulságos lesz.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  39. “a válság fő okozói Észak Kórea, Venezuela, Irán”. :-) ”
    .
    Nem ezt írtam. A válságot háborúval el lehetett volna kerülni, ezt írtam. Vagy a hatásait tompítani. Ezek az országok kivonták magukat a gazdasági törvényszerűségek hatálya alól – ennek persze jól látható következményei vannak. Venezuela ideig-óráig tudja járni ezt a táncot, mert olajhatalom, az olajból képes az esztelenséget egy darabig finanszírozni, ráadásul egy szárnyalóan felfelé ívelő kontinensen van, nagyon jó közegben. De hát ez olyan, mint amikor a lumpen megnyeri a főnyereményt, aztán egy-két év, és ugyanott van. Hány ilyen riport volt, hogy megkeresték a régi lottónyerteseket, akik 1-2 millió forintot nyertek, amikor 2-3000 forint nagy havi kereset volt. Megvették a kombinált szekrénysort, kifizették a sógorság OTP-kölcsönét, kicsit dáridóztak, aztán mentek vissza tyúkszart kapálni. Ugyanez megy olajországokkal is, csak nagyban.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  40. Akkor mégegyszer a lényeg:

    Ha tényleg így van, akkor áruld már el, mi volt a fedezet, mert hogy ezer milliárdot új eurót pumpált az EKB a bankrendszerbe az idén, az tény. (google a barátod).

    “És ha annyira tudod, akkor azt is áruld már el, hogy miért jó, hogy az EKB előállíthatja a pénzt, odaadja a bankoknak 1% kamatra, azok meg kemény kamatra az államoknak? Milyen jogon kér a bankrendszer pl. Magyarországon 9-10 % reálkamatot a gazdaság szereplőitől? Ez kitermelhetetlen és tönkrevágja, ellehetleníti az értékteremtő vállalkozásokat is. Gyakorlatilag teljesen elszívja az emberek munkájának eredményét csak azért, mert azoknak a bankok(amúgy a semmiből előállított) pénzét kell használniuk.”

    Szóval milyen fedezet van az euró és a dollár mögött? Semmi, annyi, mint a papír, vagy fém, amiből készítették őket. Ez ténykérdés, nézz csak utána.

    (Keresd a választ ezekre a kérdésekre és talán sokmindenre rájössz!)

    És hogy nem inflálódnak? Nézz csak utána, mit lehetett kapni egy dollárért 30 éve és ma. Mindjárt kiderül, hogy mennyit veszített az értékéből. Az euró is szépen veszít értékéből,(inflálódik) ahogy egyre többet adnak ki belőle.

    Az eurónak és a dollárnak is épp ezért (is) kampec. Nem sok van nekik.

    http://www.youtube.com/watch?v=iujC2FKhAbw

    Ez nem Drábik :)

    Ha megnézi valaki, akkor tájékozottabb lesz azzal a bizonyos kuliszával kapcsolatban is.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  41. Ha ezermilliárdot pumpált a rendszerbe, Fantomas, és az fedezet nélküli lett volna, akkor hiába tette volna, az a pénz nem érne semmit. A magyar bankrendszer azon az alapon kap magas kamatot, hogy azt a gazdaság szereplői hajlandók és képesek megfizetni. Meggyőződésem, hogy amennyiben a kamatot nem csökkentik, a hitelezés le fog állni, mert ez csakugyan kitermelhetetlen.
    .
    Természetes, hogy bizonyos mértékig romlik minden pénz, a dollár pl. azóta, hogy nincs mögötte aranyfedezet, de emögött más tényezők is állnak, például a harminc évvel ezelőtti olajár és a mai olajár közti különbség. Azonban azt az évi 2-3 %-ot még a közgazdászok is elfogadhatónak tartják. Ha a kelleténél több pénzt nyomnak, akkor viszont az hamis pénz, az teljesen más kategória, amiről te beszélsz.
    .
    A valódi pénzek, és ide tartozik a dollár vagy az euró vagy a svájci frank, arról ismerkszenek meg, hogy gazdasági teljesítmény van mögöttük, ez a fedezet. Vannak a félig kamu pénzek, mint pl. a forint, amiből csak azért nem nyom az állam többet, mert nincs neki megengedve. És van, ahol meg van engedve, az ilyen országok nem nyögnek a nemzetközi tőke zsarnoksága alatt, pl. Zimbabwe. Ott nyomtak már tízmilliárd dollárost is, asszem. Robert Mugabe képével. Senki se gátolta meg őket, az egy szabad ország.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  42. “Ezek az országok kivonták magukat a gazdasági törvényszerűségek hatálya alól – ennek persze jól látható következményei vannak. Venezuela ideig-óráig tudja járni ezt a táncot, mert olajhatalom, az olajból képes az esztelenséget egy darabig finanszírozni…”

    Kár, hogy nem árultad el, melyek azok a törvényszerűségek és mi lenne az az esztelenség, amit Irán vagy Venezuela elkövetett konkrétan. Ez így egy lózung kedves ricsi.

    Gondolkodj csak el, miből telik például az Usának olyan életszínvonalra, hogy a világ összes kitermelt olajának 25%-át ő égeti el, miközben a népessége 5%-a sincs a föld népességének? Miért ott van a legtöbb milliárdos?
    Ennyire hatékonyak lennének vagy annyira okosak, esetleg ilyen sok saját ásványkincsük vagy erőforrásuk lenne?
    Nemhinném!
    Íme a válasz, ha érdekel:

    http://www.youtube.com/watch?v=Em9hTxMcrZA

    Szó van benne Venezueláról és Iránról is konkrétan.

    Szóval nem gazdasági törvényszerűségek, hanem erőszak és hódítás. Ugyanaz megy, mint évezredek óta, csak a módszerek lettek kifinomultabbak és a legtöbb ember számára -akik nem járnak alaposan utána – rejtettek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (3 szavazatból)
  43. “Ha ezermilliárdot pumpált a rendszerbe, Fantomas, és az fedezet nélküli lett volna, akkor hiába tette volna, az a pénz nem érne semmit”

    Már miért ne érne? Az egész eurótömeg ér valójában ennyivel kevesebbet. Talán ez nem érezhető azonnal, de az inflációnak ez a fő oka. Mondom a fő oka, mert persze más tényezők is álnak az infláció mögött, ahogy írtad, de ez a fő ok. Ha az egész pénztömegre rázúdítok még egy bizonyos adagot, akkor az egész fog kevesebbet érni, azaz inflálódik.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (1 szavazás)
  44. Lehet mínuszolni, attól még nem lesz igazad. :D

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  45. “Ennyire hatékonyak lennének vagy annyira okosak, esetleg ilyen sok saját ásványkincsük vagy erőforrásuk lenne?
    Nemhinném!”
    .
    Pedig elhiheted. Főleg a hatékonyságról híresek, de erőforrásaik is vannak. Az USA nem csak a világ gazdaságának és pénzügyének, de politikai életének, tudományos életének, sőt a divatnak és a kultúrának is az első számú központja. Jókor voltak jó helyen, és persze az első dolguk nem az volt, hogy gyest meg nyugdíjat vezessenek be a semmire, hanem dolgoztak napi 18 órákat. Még ma is sokkal többet dolgoznak. Egy amerikainak – vagy egy izraelinek – van egy évben 14 fizetett szabadnapja. De nézz meg egy filmet, vagy olvass el egy könyvet a pionírok, a bevándorlók életéről, és akkor megérted, hogyan lett Amerika naggyá. Én nem mínuszollak, ez engem nem érdekel.
    .
    Az erőszak vagy hódítás olyan esetben elvetendő, amikor a primitívebb kényszeríti rá magát a fejlettre, pl. az orosz Európára. A gengszterállamokkal pedig ugyanúgy le kell számolni, ahogyan a hétköznapi életben is üldözik a bűnözőket. Főleg, ha még pénzügyi válság is van, és a nemzetközi tőke úgy tűnik el, mintha sohase lett volna.
    .
    Venezuelában esztelenség a benzin 50 forintért osztogatása, a favellalakók nyakló nélküli szociális segélyezése, a házépítések, ahelyett, hogy munkahelyet teremtene ez a fasz Chávez, de hát a térség legmagasabb munkanélkülisége van Kuba meg Bolivia mellett, csupa unortodox, nem véletlenül. Esztelenség az olajjövedelemből írástudatlan indián tömegek X-ét megvásárolnod, mert ezzel azt plántálod abba a szerencsétlenbe, hogy neki az a fizetett állása, hogy utálja a fehér embert. Esztelenség az olajipar államosítása, a kártérítések ki nem fizetése, az Amerika-ellenesség, a Kuba-barátság, a nagyvállalatok, autógyárak – Mitsubishi – gazdasági terrorizálása, a média megfojtására tett kísérletek, a baloldal fanatizálása, ez az egész szemét, amit Orbán próbál lenyúlni, persze borzasztó átlátszó módon és ostobán.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  46. Még egy dolog és elteszem magam mára. :-)

    “Ha a kelleténél több pénzt nyomnak, akkor viszont az hamis pénz, az teljesen más kategória, amiről te beszélsz.”

    Tudtad, hogy a világon az összes pénz kb. negyvenszerese az összes megvehető vagyonnak és ezek többsége – idézlek – “valódi pénz”, azaz kemény valuta, mint svájci frank, dollár, euró, japán yen és hasonlók. (Ráadásul pl. a forint nem is játszik, mert annak meg teljes mértékben euró fedezete van).

    Szóval a világ pénzkészletének 97,5 %-a teljesen fedezetlen, ahogy mondod- hamis pénz.

    Megdöbbentő! Viszont alaposan cáfolja pénzügyi ismereteidet, vagy inkább elméletedet. :-)).

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  47. Tisztelt vitázó felek
    Nem szeretnék beszállni a vitába, nem is tehetném, egyrészt mert idáig is csak szúrópróba-szerűen néztem ide (más munkán dolgozom), és a közgazdaságtan-ismereteim is frissítésre szorulnának. No de ezek ellenére:
    .
    „“Ezek az országok kivonták magukat a gazdasági törvényszerűségek hatálya alól -…i…”
    „Kár, hogy nem árultad el, melyek azok a törvényszerűségek és mi lenne az az esztelenség, amit Irán vagy Venezuela elkövetett konkrétan. Ez így egy lózung kedves ricsi.”
    .
    Miért volna lózung.
    Ilyen alapvető törvényszerűség pl. az, hogy a lakosság oldalán vásárlóerőként csak annyi pénznek szabad megjelenni, amennyit az újratermelésbe fektetett (bérért beleadott) munkaerejéért kapott, és amennyinek az áru-(vagy szolgáltatás-)fedezetét maga előállította. Szóval a pénzgazdálkodás mindössze a munkamegosztás gépezetének a gördülékenységét hivatott biztosítani (ehhez képest a pénz kincsképző, másodlagos újraelosztást könnyítő, stb szerepe csak kísérő funkció). A cégek részéről beruházási célú pénznek elsősorban csak annyinak szabad megjelenni, amennyit a kiegyensúlyozott tevékenysége profitként eredményez. Ha a jegybank számlapénzt teremt, azt csak termelésbővítő beruházásra szabad fordítani, és ez a számlapénz a hitel visszafizetésekor szűnjön meg. Ha egy országra rázúdul az olajjövedelem, és azt nem úgy használják fel, mint pl. Norvégia, hanem úgy, mint az Orbánhoz fogható populista Hugó Chavez, akkor a fent említett mértéktartási szempontok mind elsöprődnek, és velejéig életképtelen makrogazdaság alakul ki. Mihelyt alábbhagy a potyán (a föld mélyének ajándékaként) odazúduló pénz, jön a gyilkos csőd.
    .
    „Gondolkodj csak el, miből telik például az Usának olyan életszínvonalra, hogy a világ összes kitermelt olajának 25%-át ő égeti el, miközben a népessége 5%-a sincs a föld népességének? Miért ott van a legtöbb milliárdos?”
    .
    Egységnyi élőmunka befektetését az USA-ban kíséri a legnagyobb hozzáadott érték. Technológiai fölény, élenjáró fejlesztések, innováció, emiatt piacképes termékek. Régi jó szocialista hasonlat: egy amerikai és egy lengyel kocsi lehet kilóra ugyanannyi, de…” És persze marketing is, de azért Kína nagyon jól tudja, miért lop (főleg az USA-tól) fejlesztési eredményeket. Mert csak az azokban levő szellemi érték termékké alakításának van piaci értéke.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  48. “Ennyire hatékonyak lennének vagy annyira okosak, esetleg ilyen sok saját ásványkincsük vagy erőforrásuk lenne?
    Nemhinném!”
    .
    - Wazze, mintha ez “hit” kérdése lenne, nem pedig ellenőrizhető tényeké… na de, végigolvasva fantomász elképesztő hülyeségeit, és egyre eszetlenebb vergődését, nem kell az ilyesmin csodálkozni.
    .
    Akinek minimális közgazdasági ismereti sincsenek, fingja nincs a nagyhatalmak ipari- gazdasági erejéről, sem arról, kinek mennyi az ásványkincstartaléka és kitermelése, akinek a gazdaságélénkítésről nagyjából annyi fogalma van, hogy több pénzt kellene nyomtatni, oszt akkor jó lenne…
    .
    És ismeretek megszerzése helyett jútúbos videó- részleteken, meg drábik- féle eszementségeken szocializálódik…
    .
    Attól mit lehet várni?
    .
    Ricsi, ez nem pont olyan, mikor valami hülyegyrek idejön, és el akarja nekünk magyarázni, hogy valójában az iráni terrordiktatúra a szabadságszerető népek netovábbja, bezzeg az elnyomó, szadista, rasszista, zsidónáci Izrael, meg a Zusákok, meg hasonlóak, és nincs az az érv, nincs az a tanulány, nincs az a szakirodalomra való hivatkozás, ami ne peregne le róluk?
    .
    ???

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  49. commandante
    2012. május 29. kedd
    07:59

    Asszem a felvilágosítás elég részletesre sikeredett, csak győzzed magad átrágni rajta. :-))

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -2 (2 szavazatból)
  50. Marcus:
    .
    - Jaj, komám, miket írsz te itt… szerintem Fantom Ász kb. azután a mondat után vesztette el teljesen a fonalat, hogy “…a lakosság oldalán vásárlóerőként csak annyi pénznek szabad megjelenni…”
    .
    Az az írásod második bekezdése ugye, ahol a téma tárgyalása következne.
    .
    Az eddig általa előadottak alapján nem értékeled kissé túl szövegértési- értelmezési képességeit, és gazdasági alapismereteit?
    .
    E.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
Kapcsolódó cikkek

Görögország két év haladékot kap 2012. október 24. szerda | AN

Görögországban rekordszinten a munkanélküliség 2012. június 7. csütörtök | AN

Németország a legtiszteletreméltóbb 2012. május 31. csütörtök | AN

Ismét junta lesz Görögországban? 2012. május 21. hétfő | AN

KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos