Ronai and Ronai
AMERIKAI

Bartus László: Levél egy barátomnak Gyurcsány beszédéről 2012. március 16. péntek 22:04

  • Hozzászólások(115)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Bartus László: Levél egy barátomnak Gyurcsány beszédéről

Levelet írt egy kedves barátom, amelyre válaszoltam. A válasz több olyan elemet tartalmaz, ami közérdekű. Ezért a levelet közzéteszem. Barátom, aki ismert közéleti szereplő, ehhez hozzájárult, de nevét érthető okokból, nem írhatom le.

Íme barátom rövid levele: “Remélem, Laci, a 3. ponttal már neked sincs sok bajod… :-) http://www.facebook.com/note.php?note_id=368084563224012

Levelében a március 15-i beszédre és a másnapi blogbejegyzésre céloz. Ez a 3. pont így hangzik:

“3.)    Orbán hatalmának eszmeiségét „az oltár és a trón szövetségére” építi. Amikor keresztény Magyarországról és Európáról beszél, akkor nem a szeretet, a megbocsátás, a könyörület érdekében szól, hanem a Vatikán hatalmának növeléséről, az érsekek és püspökök közéleti szerepének megerősítéséről, kiváltságaik megőrzéséről, bővítéséről. Semmi okunk nincs arra, hogy ezt szótlanul tűrjük. Miközben az ország hatodik éve küzd, hogy egyensúlyba hozza gazdaságát és elindítsa a növekedést, ennek érdekében millióknak kell több terhet vállalni, addig az egyházak senki mást meg nem illető adókedvezmények sorát élvezi. Mi indokolja például, hogy egyházi személy nem fizet gépjármű adót, vagy fizetése után töredéknyi közterhet fizet. Az egyházaknak nem a kiváltságosok sorát kell szaporítani, hanem az alázat példájával kell az élen járniuk.  Ne legyünk szégyenlősek, vagy ahogy Orbán mondja, merjük ledönteni a tabukat. Döntsük le a kiváltságaiban érinthetetlen egyház tabuját. Mi, a Demokratikus Koalíció képviselői a következő hetekben olyan törvénymódosító indítványokat fogunk benyújtani a Parlamentnek, amelyek eltörlik az egyházi kiváltságokat.”

Ez pedig a válaszom:

“Kedves Barátom,

alábbi rövid leveledre válaszolva: boldog vagyok Gyurcsány Ferenc beszédétől, de az okot nem jól látod. Ez nekem nem a vesszőparipám, a papok nem az én személyes ellenfeleim, ez nem az én monomániám, és Gyurcsány Ferenc nem nekem tesz szívességet, ha a fák gyökerére helyezi a fejszét. Hanem én is úgy jöttem rá, kicsit ugyan korábban, de ez nem számít, hogy ez a gyökere az Orbán-rendszernek. A magyar jobboldal ideológiai tartalma évszádok óta a politikai katolicizmus, a szent ágostoni államelmélet, a trón és az oltár szövetsége, a Vatikán hatalmi törekvése, a jezsuiták harca a felvilágosodás ellen, ez az antiszemitizmus gyökere, hogy Európa katolikus visszahódítása a cél, és ehhez használják Orbánt, és ő ebben a küldetéstudatban él. És boldog vagyok, hogy ezt GY. F. is felismerte, és mellette szóljon, hogy felismerte. Mert ezt nem könnyű, hatalmas a ködösítés, a manipulálás és a varázslás.
Ennek eredménye egy klerikálfasiszta diktatúra, mert a politikai katolicizmus kifejlett formája, ideáltipikus állama a fasizmus. Ha végigviszed az ő felfogásukat koppanásig, akkor a legvégén ott éppen a fasizmust találod. Ezt írom másfél éve, amiért engem hülyének, szélsőségesnek, elmebetegnek mondanak gárgyú hülye értelmiségiek, akik csak okoskodnak, de nem értenek semmit. Ezért ütöttem, vágtam Gyurcsányt mindenért, mert az igazsághoz és ehhez a lényeghez képest felesleges dolgokkal foglalkozott, és nem ennek szellemében beszélt. Vakként szólt  a világtalanokhoz, és nagyon örülök, hogy ez a múlté. Borzasztóan idegesítenek az átlátszó kommunikációs fogások, a mesterkélt, megrendezett, kitalált, nem a lényegről szóló kommunikációs manipulációk, ezek nemcsak pótcselekvések, de ártalmasak is. Fejlett demokráciákban ez már annyira kicsinyes, ilyeneket már nem használnak.  És most nem azért vagyok boldog, mert én a katolikusokat valamiért személyesen utálnám. Nem én tehetek róla, hogy ők ilyenek. Hanem azért, mert végre van valaki, aki ezt felismerte, ezt belátta, megértette, és most van először egy halvány remény arra, hogy a fenevadat legyőzzétek, és Magyarország a sötétség és elnyomás alól felszabaduljon.
Korábban többször írtam azt, hogy aki ezt felismeri, és aki nekimegy a Vatikánnak, és legyőzi (a győzelem kulcsa pedig maga a felismerés), az fogja helyreállítani a Magyar Köztársaságot, a szabadságot, és annak eszközét, a demokratikus jogállamot. Most pedig örömmel tájékoztatlak arról, hogy ha Gyurcsány Ferenc nem tér le erről az útról, ha nem kap bele valami más ötletbe, ha a kommunikációs balfácánok nem rángatják bele megint valami hülyeségbe, hanem ezt tovább tanulmányozza, még jobban megérti, elmélyül benne, és kidolgozza a győztes stratégiát, akkor ez a személy ő lesz, és én ennek nagyon örülök. Ebből is láthatod, hogy amikor én őt élesen bíráltam, akkor nem személyes ellenérzések, hanem az igazság szeretete vezetett, és boldog vagyok, hogy végre van kit támogatni az igazságban. Isten áldja meg érte, és kívánom, hogy a harca sikeres legyen. Mert ha nem tudnád, most égnek a vonalak, a láthatatlan sötét erő most ismerte fel benne az igazi ellenfelet, mostantól veszik Gyurcsányt komolyan, mert a sok ájtatoskodó hazug ködösítésen átlát. Eddig elég volt a félhülye Semjénnel karaktergyilkoltatni, mostantól viszont nagy hebegés lesz. A nép pedig meg fogja érteni, hogy mi zajlik. A jezsuiták már tanácskoznak, biztos lehetsz benne, méghozzá ezerrel. De a leleplezett igazsággal szemben nincs fegyverük. Mostantól vesztésre állnak. Lesz néhány trükkjük, nem szabad lebecsülni őket, lesz nagy nyivákolás a “keresztényellenességről”, de ennek nem szabad bedőlni, nem szabad megijedni tőlük. Nekik a hazugság és az ijesztés a fegyverük. Ha valaki annak ellenáll, akkor vesztettek. A felvilágosodás azzal a jelszóval győzött, hogy “Tiporjátok el a gyalázatost”. Nincs bennük semmi tiszteletre méltó, frontáisan kell ütközni velük, és kíméletlenül kell kisöpörni őket a hatalomból. A civil szférában szabadon gyakorolhatják hamis vallásukat. Ez az ő dolguk.
Gyurcsány Ferenc ezzel a tegnapi beszédével fordulatot hozott az események menetében, ha ez még nem is látszik a látható szinten, de a fordulat szellemileg megtörtént. Megnevezte az ellenséget, leleplezte őket. Hidd el, most megfordult minden. Mostantól a győztes poziciójában van, ha ezen az úton tovább halad, mert most világtörténelmi perspektívába helyezte azt, amit csinál, ahogyan az ő ellenfelei kezdettől ebben a perspektívában tevékenykednek. Ezért volt nagy különbség a két dimenzió között az ő javukra, és engem borzasztóan idegesített ez a vakság, és idegesített minden tévedés, ami a felszínt kapirgálta, és elveszett a napi történések sűrűjében. Gyurcsány Ferenc tegnap belépett a történelemkönyvekbe, ha nem téved el, akkor mostantól abban a dimenzióban tevékenykedik, azokban a távlatokban mozog, amiket a történelemkönyvekben lehet olvasni, és a történelemkönyvekben szereplő pozitív személyiségek (Abraham Lincoln és mások) évszázados harcát vívja tovább. Erről van itt szó, nem az én személyes monomániámról.
Még egyet hadd tegyek hozzá.
Ha valaki nem hízeleg, az nem annak a jele, hogy ellenség. Hanem ellenkezőleg. Csak olyan emberben bízhatsz meg, aki nem hízeleg. Ezért idegesített például mindig a sok rajongó Gyurcsány körül, mert a feltétel nélkül lelkendezők, jószándékú imádók, nem gondolkodnak. Azért is lelkesednek, ha hódolatuk tárgya fehéret mond, és azért is, ha feketét, és ölni tudnának érte. Ezt én borzalmasnak tartom, és már az is irritál, ha valaki ezt nem utasítja vissza. Nem azok jelentenek segítséget, akik minden szó és tett után ki vannak ájulva. Ezek között engem ne keress. És az ilyenekre nem számíthat. Az én korábbi kritikáimban azt láthatod, hogy nem elvtelenül követek bálványokat, hanem minden erőmmel az igazság mellett állok, és borzasztóan szenvedek attól, ha valaki, akit egyébként sokra tartok, nem látja meg a fátol az erdőt. De az a lényeg, hogy végre meglátta, csak el ne felejtse, és a sok süket értelmiségi ebből ki ne beszélje. Ne hallgasson azokra, akik próbálják lebeszélni, megijeszteni, “óvatosságra” inteni. Ha rájuk hallgat, akkor elbukott. És fognak ilyen embereket ráküldeni. Észre sem veszik, kiknek az eszközei. De maguktól is elég buták.
Az értelmiségi maradjon a kaptafánál, jó esetben kiszolgáló személyzet, nem tudja megkülönböztetni a jobb kezét a baltól, mindig gyáva és számító. Nem véletlen, hogy az értelmiség Magyarországon is csődöt mondott, És azért nincs számottevő ellenzék, mert ezek uralják a nyilvánosságot és a közbeszédet. Az értelmiségiek még soha sehol nem vezettek győzelemre sem szellemi, sem valóságos forradalmat. Ezektől kell a legjobban óvakodni, és most majd jönnek huhogni. Egy részüket küldik, amiről ők nem is tudnak, másik részük saját jogon ostoba és tökhülye. Ezek hülyéznek engem és másokat. Nekem is van három diplomám, nem sokat érnek, az értelmiség nem azonos a diplomásokkal, az egy külön kaszt. Mindig tök hülyének tartottam őket, azok is, és most is ők “dolgoznak be” legjobban Orbánnak a gyávaságukkal, a korruptságukkal, az okoskodásukkal, miközben az orrukig nem látnak. Jellemtelen fajankók, farizeus népség, ha ők is eljutnak másfél éves késéssel oda, amit én mondok másfél éve, akkor is ők lesznek az okosok, én pedig maradok a szélsőséges elmebeteg hülye. Gondolhatod, mit érdekel engem ezeknek a süket véleménye. Tele van a fejük sok ismerettel, de nem tudják mire használni. Hogy stílszerű legyek, ők azok, akikről azt mondja a Biblia, hogy “állandóan tanulnak, de az igazság ismeretére soha el nem jutnak”. Ezektől kell nagyon óvakodni. Pál apostol szavaival: “ezeket kerüld”.
Visszatérve: nem akarok senkit megbántani, de más politikusok miatt Te még nem láttál engem bosszankodni. Miért? Mert fel sem merül, hogy alkalmasak lennének bármire, arra, hogy ezt megértsék és végigharcolják. Nem is bosszankodom miattuk. De Gyurcsány esetében bosszant, ha azt látom, hogy nem azt csinálja, mondja, amit kellene, pedig az világosabb, mint a Nap. És most persze örülök, hogy azt csinálja, amit kell, nem a magam igazsága miatt, hanem a “kurva országért”. A hazaszeretetért, ha megengedsz március 15-e másnapján ilyen nagy szavakat. Láthatod, hogy ha bírálom, az nem a személye ellen irányul, és nem is azért, mert nem tartanám az egyetlen valamire való politikusnak a pályán, hanem fordítva, éppen azért. De ha nem ismeri fel a lényeget, nem látja a láthatatlant, akkor az ő kiváló képességei mindörökre ígéretek maradnak, és politikai tevékenysége a nárcisztikus pótcselekvések szintjén mozog. Ha nem találja el, hogy ki ellen és mi ellen kell harcolnia, akkor hiába a ragyotó képességek. Sajnos, már azt is kétségbe vontam, hogy egyáltalkán ez érdekli-e. Annyira nem értettem, hogy ezekkel a képességekkel, hogyan nem látja?
De ezeket a képességeket és az őszinte szándékot számomra most igazolta azzal, hogy felismerte a lényeget, és első megnyilvánulásaiban megalkuvás nélkül követi az igazságot. Már majdnem azt mondja, amit én. :))
Még ha kicsit dühösebb lesz, legalább annyira, mint a hallgatósága, és nem érdekli őt a hülye értelmiségiek véleménye, hanem még jobban szívből beszél, hatalmassá fog nőni. Rá fog szállni az a szellemi erő, amely a reformáció, a felvilágosodás, az egyéni szabadságjogok harcosait naggyá tette a történelem folyamán. Rettegni fog tőle az ellenfél, mert megérzik azt a szellemet, ami őket legyőzte, és ők csak addig bátrak és erősek, amíg a sötétségben vannak. De amikor kilátszik az ő mezítelenségük rútsága, ha ki vannak piszkálva a napfényre, és le vannak leplezve, akkor összeomlik a hatalmuk, mert nyilvánvaló lesz a hazugságuk.

Erről van itt szó, nem az én elégedettségemről. De azért válaszolok a kérdésedre: hogy a fenébe ne lennek elegédett? Hát persze, hogy az vagyok. Azért írtam minden eddigi cikkemet, hogy végre rájöjjenek az igazságra. Magyarország nem volt, hanem lesz. Most azt mondom: Gyurcsány for President!
Aztán majd meglátjuk, mennyire követi azt a világosságot, amit most megismert. De úgy látszik, megértette.
Baráti udv., Laci”
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 4.8/5 (107 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +178 ( 204 szavazatból)
Bartus László: Levél egy barátomnak Gyurcsány beszédéről, 4.8 out of 5 based on 107 ratings

  • Hozzászólások(115)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

115 Reader’s Comments

  1. Soha nem fogom megérteni: Vétkezhetünk, hiszen úgyis feloldoznak!
    Ha a papok biztosak lennének a túlvilágban, pláne Isten-félők lennének, nem követnének el bűnöket! – ők tudják a legjobban, mi az igazság.
    Ne tégy olyant másokkal, amit nem szeretnéd, hogy veled megtörténjen!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +21 (25 szavazatból)
  2. rejtogabor írta: Tudom mit írtam! Igen ha nagy baj van Istenhez fordulunk! Mindenki a maga istenéhez! Ez kényes kérdés! Mikor diktatúra van a vallás gyakorlását tiltják először! A Pártállami világban valljuk meg őszintén titokban eljártak a templomba. Mindenki a hitének megfelelő templomba!
    Tisztelem Gyurcsányt! Értelmes ember, de most szavazatokat, a híveket másképp kell visszaszerezni! Miközben a diktátor el van telve magától elszaladtak az árak! Nem hallom hogy mondanák mennyi az üzemanyag, az Euró, a svájci valuta, a kenyér ára stb. Hogy emberek kerülnek az utcára, elveszik lakásukat, munkahelyek, szóval ez lehet majd a választási kampány része! És reális lehetőségeket ígérni! Munkahelyeket tisztességes bérért!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -4 (14 szavazatból)
  3. Megmondom őszintén, én nem érzem a történelmi fordulatot ebben a beszédben. A rk. egyház előjogokat, kedvezményeket kap ettől a kormánytól, belefolyik a mindennapi politikai életbe, hívőit manipulálja. És? Más egyházak nem politizálnak? pl a Hit Gyülekezete egy tisztán a háttérben tevékenykedő egyház? A rk. egyház Magyarország legnagyobb felekezete, ha ennek ostorozásával foglalkozik az ellenzék az pont ellentétes hatással fog járni: még inkább megerősödik a jobb/szélsőjobb oldal. A rk. egyház mai felértékelődött szerepe nem az ok, hanem a következmény. Remélem a magyar belpolitikai élet nem a vallásháborútól lesz hangos, mert akkor a lényeg elsikkad.
    Lassan 500 ft lesz egy liter benzin, erre tessék lapot húzni, ennek megoldását kell érthetően kommunikálni a rk. hívők felé is. Ez ilyen egyszerű.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -11 (25 szavazatból)
  4. Végtelenül örülök ennek a levélnek Bartus László részéről.
    Több oknál fogva is.
    Mindig is szívesen olvastam a lapot és ha egy abban egy számomra kevésbé elfogadható, vagy vitathatónak tartott írás megjelent nem esett jól.
    Gyurcsány személye, és a mindenkori megítélése a magyar demokrácia visszaállítás szempontjából ugyanis megítélésem szerint meghatározó.
    Ez egy másodpercre sem jelenti azt hogy ne lehetne bírálható.
    De ha valaki erre adja a fejét – és itt a demokrácia elkötelezett híveire gondolok – kéretik átgondoltan, és jól felkészülten, valamint mindenoldalú összefüggéseiben, továbbá térben és időben elhelyezve megpróbálva megfogalmazni az őszinte véleményt.
    Ez még soha nem ártott senkinek. Sőt tanulni is lehet belőle.
    Az ellen oldal ócska mocskolódásait, semmivel alá nem támasztható vádjait pedig illik minimum kétkedéssel fogadni. Ezekkel, ha van valakinek türelme hozzá, ám vitatkozzon, bár meggyőződésem, se fanatikusokkal, se “bértollnokokkal” vitatkozni nem érdemes.
    Célravezetőbb a társadalom azon lebénult részének mozgósítása akik fulladoznak a mesterien kifundált és megszerkesztett, valamint központilag és szervezetten gyártott – rafinált módon igaznak látszó, de valójában álszent, álságos és hazug – információk tengerében.
    És ebben a helyzetben Gyurcsány személye kiemelkedően fontos és megkerülhetetlen.
    És nem azért mert ő holmi félisten lenne.
    A fenéket. De azon ritka politikusok egyike, – megkockáztatom az egyetlen – aki elég bátor és képességes ahhoz, hogy valamilyen fajta centrális erőtérkén funkcionálva az élére álljon a jelenleg még szétforgácsolt ellenzéki mozgalmaknak.
    Hogy egy ilyen összerendeződési folyamatban az egyes ellenzéki mozgalmak, pártok hogyan képesek megőrizni önálló arculatukat az csak megállapodás és tisztesség kérdése.
    E nélkül nem fog menni.
    (Természetesen az “elmúlnyócévről”, az öszödi beszédről, stb… nekem is van véleményem, igaz kicsit talán objektívebb, mint másoké és egy értelmes vitában bárkivel hajlandó vagyok ezt megvitatni)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +33 (37 szavazatból)
  5. Lacikám! Remélem, hogy a katolikusok alatt a klérust értetted és nem a hívőket.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (9 szavazatból)
  6. Gyurcsány képes lenne rá, hogy megszervezze a választási kampányt, de Bajnait volna szükséges miniszterelnök-jelöltnek megneveznie. Őrá magára ugyanis, ha tetszik, ha nem, az egyszerű lelkek fejében rajtaragadt a hazug jelző. Ezért ezek az egyszerű lelkek sose szavaznának a személyére. Viszont az egyszerű lelkek rengetegen vannak, hatalmas szavazatvesztés sülne tehát ki önmaga jelöléséből.
    Gyurcsány tud kampányt szervezni, tud kiállni, beszélni, Bajnai tud gazdaságot rendbe rakni. Kérdés, hogy Gyurcsány le tud-e mondani a miniszterelnökségről.
    Mondjuk lehetne köztársasági elnök, ha már kell neki valami.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +15 (19 szavazatból)
  7. A főcsapás iránya megvan, a stratégia adott. Már csak a kellő számú elkötelezett egyed szükségeltetik.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +17 (17 szavazatból)
  8. “2009-ben Felcsút volt az egy főre jutó havi jövedelem alapján a leggazdagabb magyarországi település 171 092 forinttal, megelőzve Budapest II. kerületét, valamint a harmadik helyezett XII. kerületet. 2008-ban Felcsút még csak a 336. helyen állt.

    A CID Cég-Info Kft. szerint valószínű, hogy Felcsútot néhány új, magasan adózó vállalkozói adófizető adatai emelték az átlagjövedelmet mutató rangsor első helyére.[11] A Heti Válasz oknyomozó írása alapján pedig a megoldás kulcsa nem más, mint a 2009 októberében felújított Kastély óvoda.” Forrás: Wikipédia! Kedves Bartus László! Nem kellene ennek utána nézni? Hogyan lett Felcsút a leggazdagabb magyar település?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +12 (12 szavazatból)
  9. http://hetivalasz.hu/uzlet/felcsut-titokzatos-milliardosa-30264

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  10. Én azért nem becsülném le a Vatikánt. Ne felejtsük el I. János Pál pápa esetét. 1978. augusztus 25-én választották meg pápának. Az ő nevéhez fűződik a Vatikán megtisztításának a szándéka, beleértve a pénzügyeket is. 1978. szeptember 29-én váratlanul szívrohamban elhunyt. Az orvosai szerint egyáltalán nem voltak szívpanaszai, sőt kiváló egészségnek örvendett.
    ( Paul L. Williams : A leleplezett Vatikán )

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +14 (14 szavazatból)
  11. Mit lehetne ígérni a 2014. évi választásokra?
    Nem igazán látni, maradhatunk-e az EU tagjai, erősködnek, feszegetik a határokat, hogy kokik, tockosok osztásában még meddig mehetnek el, húzzák az időt, ülnek az asztalnál és várják a tárgyalófelet, de változtatni a kifogásolt dolgokon nem igazán akarnak, a Vonáék népszavaztatni akarnak az EU tagságról, de lehet, hogy maga az EU fogja azt mondani, hogy tólják már el a kerékpárt a magyarok, persze nem így, csak nem kapunk pénzt, becsődölünk és akkor állhatunk a saját lábunkon és akkor annyi a programnak, hogy olcsóbb lesz ez, meg az! (Lehet, hogy egy ekkora nagy pofonra szükségünk is lenne, ha mindenkinek egyszerre lenne rossz, mert a csőd ezt jelentené, nem egyformán rossz, de egyszerre?!)
    Az árakat pedig még a vakok is érzékelik, csak a hívők nem látják – ők állítólag jobban éltek 1998-2002 között, mecsoda memória! Akkor miért is zavartuk el ezt a bagázst 2002-ben? Miért nem szavaztuk meg őket még 2006-ban sem?! Azzal az ígérettel, hogy 2014-ben mindent visszacsinálunk lehet, hogy nyerni lehetne, de én nem hiszem, hogy most ezekről a dolgokról kéne programot adni, mert az csak felelőtlen ígérgetés lenne! Az árakon nem az ellenzék tud változtatni, kiabálhatnak, ennyit tehetnek!
    Az ország renoméját kell visszaszerezni, vissza kell szerezni a befektetők bizalmát, befejezni a kettősdumát, a visszamenőleges törvénykezést megszüntetni, akkor jönnek befektetők és általuk teremtődnek munkahelyek! A Fidesz oligarchái pedig itthon teremtsenek munkahelyeket!
    Ami most romjaiban hever: a kisemberek és a nemzetközi bizalom, utóbbi helyrehozatalához csak remélni lehet, hogy a hátralévő két év elég lesz….

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +14 (14 szavazatból)
  12. Sok tétellel egyetértek, sokkal nem. Az un. átkosban az egyház és az állam elválasztása majdnem megtörtént, az egyház nem szólhatott bele az állam dolgaiba, hacsak a már felderített módon, a III/III módon. Most ezt állami szintre emelték. Próbáűlkozások voltak a válaswztások során több alkalommal (pl. Horn választása idején, a papok szószékről prédikáltak ellene.) A papság befolyást akart szerezni mindíg a hatalomba, nem volt neki elég a hittel való zsarolás, kellett nekik a világi hatalom is. Háborúk esetén mindkét oldal fegyvereit megáldják, mindkét oldalon, a győztes úgyis hálás lesz nekik! A rengeteg egyéb, általuk elkövetett bűnökről most nem érdemes beszélni, hiszen nálunk soha nem lesz valódi elszámoltatás részükre. A szélsőjobbos elkötelezettségükre nagyon jó példa az ifj. Hegedűs Lóránt, aki véres-szájú “kommunistaellenes” szövegéért többször volt az újságok témája, mégsem történt semmi.
    Az értelmiség szerepéről már többször kifejtettem a véleményem, hogy igazi értelmiség – akik a kormányzat, vagy az ellenzék elképzeléseit érthető nyelvre leforítaná a köznépnek – szinte nincs. Az érdekből, pénzért, hatalomért szekértábortolók soraiba szegődöttek lehetnek okosak, lehetnek szépek, de a nép nyelvén nem tudnak beszélni. Ha volt kommunikáció a jobboldalon, miért nincs a balon? Érthetetlen, hogy azok az értelmesnek mondott emberek – tanárok, orvosok, mérnökök – a szélsőjobbos ideológiák támogatói lettek, pedig a szocializmusban és a gengszterváltás első időszakában nagyon jó poziciókat foglaltak el, mára a jobbikos, és a szélsőséges fideszes politika támogatói lettek.
    Azzal egyetértek, hogy a különböző választási győzelmek során a győzteshez csapódó seggnyalók tömegéből ki kellene választani a valódi értéket, és nem hatalmat adni a karrieristáknak, akik a saját és családtagjaik, haverjaik érdekeit tartják szem elött minden esetben. Ezek miatt érte támadás – jogosan – az MSZP-t, és ez fog a jövőben is előfordulni, ha azokat helyezik döntéshozói helyzetbe, akik méltatlanok rá! Az első jelre könyörtelenül le kell váltani a posztjukról, megelőzendő a későbbi támadásokat!
    Végezetül, a széles tömegekre ható, nem populista, és nem mentegetődző, tájékoztatással el lehet érni, hogy azok a Mari nénik és Lajos bácsik is megértsék, akik nagyon megérzik a jelen kormány népnyúzó megszorításait.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  13. “Nekem is van három diplomám, nem sokat érnek, az értelmiség nem azonos a diplomásokkal, az egy külön kaszt. Mindig tök hülyének tartottam őket, azok is, és most is ők “dolgoznak be” legjobban Orbánnak a gyávaságukkal, a korruptságukkal, az okoskodásukkal”
    Az értelmiség tud olvasni a sorok között, visszafogott, figyelmes és nem utolsó sorban aggódó és érzékeny a többi ember élete iránt.
    És talán most Gyurcsány jó úton halad. Remélem 2014-ben legkésőbb távozik ez a patkány a bandájával együtt. Ebben az elmúlt 2 évben nemcsak az országnak, hanem személy szerint nekem, családomnak és gyermekeimnek rettenetes nagy károkat okozott.
    Mit tehet? Hatalmam nincs. Bp-en lakok, rengeteget utazok. Tegnap előtt a Kiskunság tanyáin jártam munkából kifolyólag. Kb. 15 emberrel beszéltem, és eszmét cseréltünk a jelenlegi politikai hatalomról.
    Azt mondta egyikük – köztudott, hogy ez a vidék elég fideszes(volt) -: “Viktor itt már nem tud segíteni, várjuk mi történik a tüntetéseken, nézzük a tévét.” Bár szívében ez az ember még fideszes és többi tanyasi is oda szavazna. Csak nem beszélget senki velük, nem mond el történeteket, amik kézzel foghatóak és elmondja nekik, hogy egyes munkahelyeken, és pld. Nyugat-magyarországi osztrák határ közeli vidéken mi történik. Mert én ezt is ismerem.
    Ide kell menni, beszélgetni, de nem úgy, hogy én vagyok ennek az x pártnak a tagja vagy szimpatizánsa, hanem egyszerűen csak beszélgetni, mint ahogy Gyurcsány teszi a kötcsei környéki emberekkel.
    Ezt teszem én is, sőt harmincas éveit taposó fiam és és huszonéves lányom is, aki főiskolás. Talán így több nemzedéket ér el családunk, hogy csak fidess-re ne szavazzanak, mert akkor még nagyobb lesz a baj.
    Mert a tanyasi ember a földnek, az állatoknak, a családjának, a gyermekeinek, a növényeknek, magának az ÉLET-nek él!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +19 (19 szavazatból)
  14. @nótafa 13:53 Ez a lényeg! A Hit és a klérus közé nem szabad egyenlőségjelet tenni. A klérus a történelmünk során, csodálatos módon mindig át tudta menteni magát. Így volt ez 1848-ban is és a 2.vh. után is. Ha volt egy-egy mártír, – aki komolyan vette a tanítást és például zsidókat mentett, az elszigetelt jelenség volt. Utólag pedig rátelepedett az egyház a mártíromságukra. Tud-e valaki példát mondani arra, hogyan támogatta az egyház a 48-as forradalmat (nem, mert a Habsburgokat támogatták), vagy volt-e szervezett kath. egyházi fellépés a zsidók deportálása miatt, vagy 56-ban hol álltak az egyházak? Ezekhez az ásatag eszmékhez kellene visszatérnünk. A klérus már el kezdte verni a tamtamot, hogy itten katolikus üldözés van. Figyelem! Orbán Brüsszelben aszonta, Magyarországot támadják. Mintha a klérus és a hit ill. ez a sz…s kormány és Magyarország egy lenne.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +14 (14 szavazatból)
  15. 1 : Ha valaki jó mérnök , kiváló fizikus vagy orvos , még távolról sem biztos hogy ért a politikához. Pl. tökhülye is lehet a politika területén. Nem szégyen az ! Azért mert a politika nem tartalmaz hatismeretleneseket , attól még az is egy ága tudománynak.
    A baj ott kezdődik amikor -amúgy kiváló tudósok- elkezdenek éretlen gyerek módjára belekotyogni abba , amihez tökhülyék.
    -
    2 : Az Öszödi Beszéd ( szerintem igen kiváló ) elnevezésű Beszéd után már az ellenség nem képes tovább rágalmazni Ferinket. Mostmár bármit találnak is ki , csak magukat égetik vele. Gyurcsánnyal kapcsolatban minden adujukat ellőtték. Ha most pl. előveszik azt hogy a mi Ferink tulajdonképpen álruhás alien , a lakosság már csak röhögni fog rajta.
    -
    3 : Nem hinném hogy Feri miniszterelnöki posztra törekedne. Az nem szokás kultúrált , demokratikus berendezkedésű országokban. Az ilyesmi csak a ” sztán ” végződésű országnevek alatt divat. És ezen -gondolom- Ő változtatni
    szeretne.
    Hiszen már kétszer volt , akkor minek többször nemiga ? .. :)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +20 (20 szavazatból)
  16. Tegyük élhetővé !

    Végre. A DK-s Gyurcsány és Molnár kijelentése után picit kevésbé szégyenletes magyarnak lenni. Csak igy tovább !
    Remélem az ellenzék értékeli hogy végre valaki KIÁLLT Magyarország érdekében !
    Remélem extra védettséget kapnak a néptől az ilyen emberek, akik vállalták hogy mint céltáblák álljanak ki a beteg túlkapás ellen, és a LÁTHATATLAN ZSEBEK ellen.
    .
    Remélem extra védettséget kap a mohácsi HŐS, aki egyedüli EMBERKÉNT kiálltott diktatúrát a fideszes márc.15.-i ünnepségeken, és bilincsben, rendőrautóban vitték el!!! Öszinte csodálatom !Hajrá !!
    !!!!

    (azok vitték el, akik kereplőkkel, sípokkal, tojás dobálással , fütyüléssel vágtak tönkre minden megemlékezést éveken keresztül.
    azok vitték el, a NÉVTELEN MOHÁCSI HŐSt , akik beakasztottak Magyarországnak amikor növekedési pályára akarták tenni az országunkat)
    .
    Javaslom , becsüljük meg ezeket az embereket !
    Ha a hatalom hozzájuk mer nyúlni, kövesse útblokád (elromlott autó a körúton, mellette lévő sávban benzin miatt leálló jármű…, Áfa befizetés elhalasztása, … stb..nem értek hozzá )
    Ezek a sza*ok sokáig nem maradhatnak.
    .
    más:
    olvastam , hogy Orbán Viktor és Kövér László is besúgó ügynök volt.Források bukkannak ki hamarosan. Hajrá Magyarország !!
    Bukjanak !
    .
    Más:
    orban beszédének részleteit felvételről láttam, rossz állapotban volt a Kedves, az egyházi homloklebeny simogatóban nem tudták teljessen rendbehozni, beszéd közben felső testi rángásai voltak.
    Könyörgöm , lőjj…., ítéljül már el !!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +17 (17 szavazatból)
  17. Az nagyon igaz, hogy Orbán a katolikus klérus legmaradibb részével kötött szövetséget és ez hallatlanul veszélyes. Nem tudom, hogy klerikálfasizmusnak nevezném, mert rémisztő mivolta ellenére EZT a tendenciát nem tartom még középtávon sem tartom esélyesnek.

    MIndenekelőtt ez az őskonzervatív álláspont még a magyar katolikus klérus egészére sem érvényes, még kevésbe a hívekre. A római világegyház pedig sokkal árnyaltabb és korszerűbb áramlatokat is magába foglal, a mostani, rendkívül konzervatív pápa ellenére is. Nekünk pedig ott kell szövetségeseket keresnünk Orbán államkatolikus offenzívája ellen.

    Tehát gondolkodjunk és disztingváljunk egy kicsit.! Tényleg a jezsuiták felvilágosodás elleni hadjáratára kell hivakozni, amikor a mai katolikus egyház legérdekesebb és legprogresszívabb gondolkodói épp a jezsuitáknál találhatók? Igen, azoknál a jezsuitáknál, akiket a kommunista rendszer, ugyanilyen történelmi analógiákra hivatkozva először tiltott ki az országból! Meg kellene egy-két amerika jezsuita professzornak mutatni Márfi Gyula levelét. és megkérdezni a véleményüket róla… Mennyivel jobb és korszerűbb helyzetben lenne a mai magyar katolikus egyház, ha maradtak volna jezsuiták 45 után Magyarországon! Isten nem ver bottal….

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -4 (6 szavazatból)
  18. pogács írta (2012. március 17. szombat 14:23):
    “…Bajnait volna szükséges miniszterelnök-jelöltnek megneveznie. Őrá magára ugyanis, ha tetszik, ha nem, az egyszerű lelkek fejében rajtaragadt a hazug jelző. Ezért ezek az egyszerű lelkek sose szavaznának a személyére.”
    Talán meg kéne kérdeznie Orbánt, hogy mi mást tegyen vagy ne tegyen?
    Azért, mert Európa legnagyobb hazug mocska kikiáltotta hazugnak, még nem az. Még akkor sem, ha Semjén vatikáni főügynök lejellemgyilkolta.
    Azokra az “egyszerű lelkek”-re meg én speciel sz*rok.
    Ezek az “egyszerű lelkek” ennek az oroszágnak a szellemi söpredéke. Ezeknek mindig führer kell, vagy ilyen, vagy olyan. Horthy, Orbán a komódon, feszület a falon, mélyen vallásosnak tartja magát. Ezek voltak azok, akik végignézték és/vagy segítették 600 ezer magyar (nekik zsidó) legyilkolását. Akik aztán hirtelen kommunisták lettek, meg partizánok (végül már jó sokan voltak). Aztán 1989 után visszamenőleg ellenzékiek lettek. Aztán hithű fideszesek. És soha, egy percig sem volt annyi bűntudata ennek a sok “egyszerű”, “vallásos” léleknek, hogy legalább tudja, hogy ezzel el kell számolni valahogy.
    Nem is szeretném, ha Gyurcsányt támogatnák.
    Nem akarok velük egy gyékényre kerülni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (12 szavazatból)
  19. Örülök az írásodnak .Tisztáztad a viszonyodat Gyurcsány Ferenc el .Már azt hittem meg sértettek, meg bántottak.Az állá pontoddal egye értek.Sajnos a tárgyilagos helyzet elemzést különösen a bírálatot nem igen szeretik a vezetők.Sajnos a lényeget Kevesen látják még ,a reakciós klérus a fasizmus és a korrupció a legnagyobb veszély.
    E harc fel világ gosító munka nem csak Gyurcsány Ferenc feladata,ha az írás tudok bátor ki állástól is függ.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  20. Azok az egyszerű lelkek, akiknek az 1bites fejében megragadt amit az egyetemi tanár Navracsics (szégyen!) és a nagyon keresztyénydemokratya Semjén (gyalázat!) belevert, két amortizálóbajnok, miniszterek pláne(!), azok maradjanak is azon a szinten, megérdemlik,( csak, ha a vakondok is érdeklődik) – őket már soha nem lehet ebből kirángatni, ők azon a szinten érzik jól magukat! Ennyi ész és még élsz? Szuszognak, ennyi!
    Ha ezeknek a lényeknek az ember azt mondja, hogy akkor mit szólsz ehhez: ne arra figyeljenek, amit mondok, hanem amit teszek vagy a másik, ha módodban van megölni ellenfeledet nem gondolkozol, megteszed, vagy ne mi kapjuk a legtöbbet, jönnek a jogászaink oszt jónapot – erről ők semmit nem tudnak! Tájékozatlanok(?), de nem is akarnak ezekről hallani!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +13 (15 szavazatból)
  21. Az 1943-44-es napló végén írja Márai:
    „Ha vége ennek a háborúnak, a feladatok mérhetetlen sora vár reánk, el kell temetni a halottakat, el kell takarítani a romokat, kenyeret kell adni az éhezőknek, valamilyen államfélét kell építeni a cserepekből, amit a rablógyilkos horda, melynek nagy része megszökött már, ránk hagyott. De ez a kisebbik feladat. Ahhoz, hogy Magyarország megint nemzet legyen, megbecsült család a világban; ki kell pusztítani egyfajta ember lelkéből, a „jobboldaliság” címkéjével ismert különös valamit, a tudatot, hogy ő, mint „keresztény magyar ember” előjogokkal élhet a világban, egyszerűen azért, mert „keresztény, magyar úri ember”, joga van tehetség és tudás nélkül is jól élni, fennhordani az orrát, lenézni mindenkit, aki nem „keresztény magyar”, vagy „úriember”, tartani a markát s a keresztény-magyar markába baksist kérni az államtól, társadalomtól: állást, kitüntetést, maradék zsidó birtokot, potya nyaralást a Galyatetőn, kivételezést az élet minden vonatkozásában. Mert ez volt a „jobboldaliság” igaz értelme. S ez a fajta nem tanul. Aki elmúlt harmincéves és ebben a szellemben, légkörben nevelkedik, reménytelen: talán megalkuszik, fogcsikorgatva, s mert önző és gyáva: bizonnyal hajlong majd az új rend előtt: de szíve mélyén örökké visszasírja a „jobboldali, keresztény, nemzeti” világot, amelyen belül olyan szépen lehetett zsidó vagyont rabolni, versenytársakat legyilkolni és aladárkodni a nagyvállalatokban, képzettség és hozzáértés nélkül. S lehetett „előkelő közhivatalnok”-nak lenni és sérthetetlen, páncélinggel védett katonatisztnek; s mindezért nem adni semmit, csak becses létezés tényét. Ez a fajta sohasem változik meg. De amíg ezeknek szavuk van, vagy befolyásuk, Magyarország nem lesz nemzet.”

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +21 (21 szavazatból)
  22. Husz János Puszita

    Még annyit szeretnék hozzátenni, hogy a nemzet, haza, hazaszeretet stb. fogalmakat is nagyon a helyükre kellene tenni, mert kizárólag egészen kifacsart értelemben használatosak. Többek között azt tartom az értelmiség nagy mulasztásának, hogy hagyták idáig fajulni a helyzetet. Azért is nagy a kereslet a szektavezérekre, mert súlyos identitásválságban szenvedünk. Mi az értelmiség dolga, ha nem ez? A demokrata politikusoknak vissza kell szerezni a szavainkat úgy, hogy teljes természetességében használják azokat. Skizofrén egy világ, ahol semmi nem azt jelenti, ami.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +11 (11 szavazatból)
  23. Kisfiúkat kasztráltatott a holland egyház
    MTI
    2012. március 17., szombat 16:42
    |A holland katolikus egyház több fiatal fiút kasztráltatott az 50-es években, hogy kigyógyítsa őket állítólagos homoszexuális hajlamukból, írja az NRC Handelsblad. A lap forrásainak legalább tíz ilyen esetről van tudomásuk. Az állítások alapját az egykori műtéti beavatkozások elszenvedőinek vallomásai, orvosi jelentések, magánlevelek és ügyvédi dokumentumok képezik.

    A kasztráltak olyan kiskorú fiúk voltak, akiket korábban katolikus iskolákban vagy internátusokban egyházi személyek megrontottak. A sebészeti beavatkozásokra az egyház fennhatósága alá tartozó pszichiátriai klinikákon került sor: a műtétek indikációja úgy hangzott, hogy a gyerekeket “meg kell szabadítani a betegségüktől”. Hollandiában tavaly decemberben tették közzé egy vizsgálóbizottság jelentését, amelyből kiderült: 1945 után az ország katolikus egyházi intézményeiben több tízezer gyermeket rontottak, illetve erőszakoltak meg.

    Bár már akkor felmerült annak a gyanúja, hogy sor került a kasztrálás mint “a homoszexualitás gyógyítását célzó terápiás módszer” alkalmazására, ez a körülmény nem került bele a jelentésbe. Wim Eijk, Utrecht érseke decemberben bocsánatot kért a visszaélések elszenvedőitől, majd a jelentés nyilvánosságra kerülése után úgy fogalmazott, hogy annak tartalma “szégyennel és fájdalommal tölt el”.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  24. http://www.origo.hu/nagyvilag/20120317-kisfiukat-kasztraltatott-a-holland-katolikus-egyhaz.html
    -
    Várom az AN erről szóló cikkét :-)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  25. eremita – régi mondás, hogy akit isten el akar veszejteni, előbb az eszét veszi el. A katolikusok elérkezettnek látták az időt arra, hogy nyíltan a színre lépjenek hatalmi restaurációs igényeikkel. Szerintem lépést tévesztettek, és Magyarország példája intő jel lesz a többi európai államnak is – ha valamire azt lehet mondani, hogy kontraproduktív – akkor ez az!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (8 szavazatból)
  26. Tusinger: korábban nem sok Bartust olvastál, az látszik a hsz-eden!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  27. kekec: így igaz!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  28. @figyelő 17:19 Azt hiszem ennél pontosabban, mint Márai nem fogalmazták meg ennek az ásatag, félfeudális rendszernek a lényegét, amelyet most megint ránk akarnak kényszeríteni. Orbán, mivel csak futball témájú könyveket olvas, nem tudja, hogy Magyarország a két világháború között ugyanolyan pária volt a csökött demokráciája miatt Európában, mint amivé O. ma kezdi tenni.Valamelyik naplójában írja, hogy amikor Svájcból vonaton utazott Franciaországba, a határon a határőr úgy fogta meg az útlevelét, mintha sz..s lenne.Máraitól megkapta ez az ásatag, félfeudális rezsim. Nem lehet véletlen, hogy Márai a maga européer mentalitásával nem fér bele a mai ásatagok követendő példái közé.Wass Albert az bezzeg!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  29. Addig amíg nincs médiája Gyurcsány Ferencnek és a baloldalnak, addig esélytelen.Kevés az internet. Rengeteg olyan ember van, főleg az idősebbek, akik nem neteznek, csak a TV-ből és a helyi ingyenes lapokból tájékozódnak. Az összes TV csatorna a jobboldalé, a postaládákba a Helyi Téma, most már a Budapesti piac is elkurvult és jobboldali szennylap(bulvár) lett belőle, a helyi újságokból is csak a Fidesz folyik, legalábbis nálunk. Ez így nem fog menni. Működik rendesen a fasiszta agymosás. Néha olyan érzésem van, hogy Mo- lakosságával le kellene ülni híradót nézni, mint a gyerekekkel a mesét és elmagyarázni, hogy mit is hallanak.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (12 szavazatból)
  30. Na ugye! Okos írás, köszönöm.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  31. pogács
    “Kérdés, hogy Gyurcsány le tud-e mondani a miniszterelnökségről.
    Mondjuk lehetne köztársasági elnök, ha már kell neki valami.”
    .
    Mondjuk, nem lehetne, amíg vissza nem állítják az eddigi köztársaságot, amit az idén eloroztak a köztársaság tagjaitól, polgáraitól és állampolgáraitól, a megkérdezésük nélkül.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  32. Leslie
    “A klérus már el kezdte verni a tamtamot, hogy itten katolikus üldözés van.”
    .
    Figyelmükbe kell ajánlani Kanadát, az üldözöttek kiutazási célpontját és bejáratott menekülési útvonalát.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  33. Nótafa, Leslie Charteris:
    Laci szigorúan a klérusról írt, nem a hívőkről. Van is mondata, ami ezt egyértelműsíti.
    Én azért továbbgondolnám ezt a vonalat: Min is alapszik a klérus hatalma..? (Legalább részben..)
    Ugye hogy a hívőkön…?
    Mi is következik ebből…?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  34. Tusinger: akkor ezeket olvasd el (ha fent a keresőbe beírod Bartus-t, és a régebbi szövegeit is megnézed, találsz hasonlókat is) aztán tárgyaljuk újra!
    http://nepszava.com/2012/01/velemeny/bartus-laszlo-lesz-e-polgarhaboru.html
    http://nepszava.com/2012/01/velemeny/bartus-laszlo-a-fejsze-a-fak-gyokerere-vettetett.html
    A legjobban olvasottak közül pedig a Nálunk épül az Unió első fasiszta államát és a Római iskolát. Jobban képben leszel. Jó olvasást!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  35. Leslie Charteris – Wass munkásságából egy mondat marad majd meg (az sem övé, csak felhasznált egy erdélyi közmondást): A víz elszalad, a kő ottmarad.
    Egy diktátor és egy diktatúra sem élt örökké! Rákosi – ha 46-tól 56-ig számolom – akkor is csak 10 év! Ha viszont 48-tól 53-ig, akkor csak 5 (ÖT!)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  36. proaktív: nem “katolikusüldözés” hanem a “katolikus egyház nyomulásának visszaverése” Tudatosítani kell, hogy a hittel és a hívőkkel senkinek semmi baja nincs, amíg magánügyként gyakorolják és a templomok falán belül marad.
    Ja! És amíg eltartják magukat – állami támogatást csak a nemzeti vagyonba tartozó műemlékek fenntartásához és a szociális intézményekhez (azonos feltételekkel, mint más is) kaphassanak.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  37. bruckenbacker kapitány

    Ego
    2012. március 17. szombat
    16:36

    Igen ez olyan, mintha én írtam vona:)

    Aki normális és tartása van és stabilan az értékrendje demokratikus annak azt kell látnia, hogy most pária szinte.
    Persze hosszútávon kiderül a kerítés melyik oldala az ahol az épelméjűek tartózkodnak.

    Valóban az értelmiség vagy magát annak kinevező emberek opportunizmusa illetve az átlagot meghaldó(?) szellemi potenciálja egy aljas fasisztoid rendszert magyarázgat.
    Mindenki fél az egzisztenciavesztéstől.
    Ez a nagy baj.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  38. bruckenbacker kapitány

    Még egy: a nyomulást a szabálysértési törvény is alátámasztja: 3 szabálysértés(vagy amit ez a kaotikus hisztérikus hatalom és piti képviselői-érdekes a keresztényi könyörület tükrében- annak vesznek) elzárással és ezzel párhuzamosan teljes egzisztenciavesztéssel járhat.
    Magyarul egy ördögi hatalomgyakorlás igen jelentős eszköze lehet, hogy a tiltakozás ki se alakulhasson. Vajon az a családanya/apa ahol el kell gyerekeket tartani munkahelye fontos egy ilyen törvényi háttérrel-gyakorlatilag emberi jogokat semmibevevő- lehetőséggel kétszer iy meggondolja mihez adja a nevét.

    A pórnép megregulázása zajlik, Ők meg tapsolnak hozzá.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  39. kekec: Az előjogokat csak egy választási győzelem után lehet megnyirbálni. Magyarországon hiába kampányol azzal a DK, hogy üti a katolikus klérust, nem lesz népszerű, ez nagyon rossz út. Kell valaki, akiről az emberek elhiszik, hogy képes jobbá tenni az életüket, és ez az ember nem GYF lesz, ez egészen biztos. Nem néztem utána, de gondolom, hogy 2014-ben sem lesz más a katolikus szavazók aránya mint amilyen 1994-ben volt. Nyakunkon a választás, 2 év, és az ellenzék önmaga paródiája: az egyik Dopeman-el ugrabugrál, a másik meg az új Da Vinci kódról szónokol. Ennek nem lesz jó vége.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -2 (6 szavazatból)
  40. Hála az égnek,hogy felismerte Bartus úr a Gyurcsány úr igyekezetét,csak arra kérem,hogy tessék biztatni és továbbra is mellé állni,hogy ezt a mocskos magyar
    ceausescu nép nyomorítót eltüntessük még a föld színéről is.
    Örülök az Ön leveleinek és mindég olvasom,:
    Kívánom,hogy nagyon sokáig írjon az amerikai magyar újságba erőben és egészségben. Üdvözlettel! Zsóka mama.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  41. kekec
    “proaktív: nem “katolikusüldözés”
    Leslietől idéztem a fentit, szabályosan idézőjelbe téve, amire az idézet alatt reagáltam. Nézd csak meg!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  42. Kedves László!Nagyon örülök a cikkeidnek.Végre termő talajra hullott?Ha így van megérte.Én sem értettem mindig egyet a Gyurcsány Ferenccel egyet bár kedvelem.Követett el hibákat és nem is keveset,de számomra maradt a tisztességes politikus amennyiben ezt meg tudta tenni ilyen közegben,Nekem ez volt a lényeg.Remélem most,hogy felismerte a bajt orvosolni is fogja.A hazaszeretete és a tisztessége meg fogja tetetni vele mert különben végünk ez tisztán látszik.Sokat támadták büntetlenül is és kibírta, erős.Mi akik támogattuk most még inkább mellette fogunk állni hiszen megértettük mi már talán előbb is mi forog kockán.Nem vakon és süketen de teljes mellszélességgel.Köszönöm az előrevivő írásaidat Laci!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (8 szavazatból)
  43. Kedves Laszlo! Vegre! Csak azt tudom mondani:
    , hogy vegre. Vartam egy gyurcsany-jelenseg cilket, mert igerte. De nem ezt vartam. Ennek, igy nagyon orulok. Kobza Gyorgy

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  44. Kedves Bartus László!

    Nagyon örülve olvastam,hogy barátságosan írtál a levelet Gyurcsánynak!!!:-)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  45. bruckenbacker kapitány

    http://hvg.hu/gazdasag/20120314_FT_European_Cities_and_Regions_of_the_Fut

    Itt van a nagyon nagy baj, idézem:
    ám egy nagy presztízsű rangsorban nemhogy hátrébb szorultak a magyar városok és régiók, hanem egyenesen lekerültek a listákról. A Financial Times által immár hagyományosan kétévente készülő European Cities and Regions of the Future, 2012/2013-as kiadványában az idén egyetlen egy helyen találunk magyar várost.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  46. Jó beszéd, jó blog, jó kérdés, jó válasz, bár minél több hasonló lenne. :)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  47. Husz János Puszita

    Coffi,
    a klérus hatalma nem a hívőkből ered, hanem a hívők manipulációjából, mint ahogy Orbáné is. Azért nagyon fontos a felvilágosítás. Felvilágosult embereket sokkal nehezebb manipulálni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  48. Husz János Puszita

    Tusinger,
    nem a klérus ütése vagy a katolikus szavazók megnyerése a lényeg, hanem a hazug, szemforgató képmutatás leleplezése, ami a “keresztényi értékeket” hirdeti. Ami bort iszik és vizet prédikál. Megélhetési keresztények. Érték- és identitásválságot élünk, mindenre vevő szerencsétlen választópolgár, ami kis reményt ad, hovatartozást, értékrendet, eligazít a hatalmas társadalmi hazugságok, egzisztenciális bizonytalanság közepette. Le kell leplezni a hamis prófétákat, ennyi.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  49. Tusinger, ezt viccnek szántad? Miszerint ha Gyurcsány nem támadja az egyházat -akkor cserébe majd őt támogatnák Orbán helyett? Másért ugyanis nem lenne értelme kussolni!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  50. Véleményem szerint egy önálló ellenzéki vicclapot,talán egy “Új Ludas Matyi”-t kellene indítani.A viccet nem lehet cenzúrázni és vidéken is megértik.
    Ráadásul a klérus és az Orbán-hívek is egyedül a nevetségességtől rettegnek.
    Másképp szerintem nem lehet őket legyőzni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos