Ronai and Ronai
AMERIKAI

Ostrom Edit: Félidő Amerikában 2012. február 22. szerda 23:22

  • Hozzászólások(49)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Ostrom Edit: Félidő Amerikában

Mikor 1994-ben családi körülményeim folytán Amerikába csöppentem, akaratlanul is elkezdtem az ország kultúrális feltérképezését. Minden nap tanultam valami újat, hogyan gondolkodnak a szomszédaim, új barátaim, mi hogyan működik, mit hogyan kell intézni, és mit jelent itt a politika. Más világ ez, az biztos, de az utóbbi időben egyre inkább úgy érzem, mintha otthon lennék Magyarországon. Pontosabban kezdem észrevenni azokat a szociális beidegződéseket, amikről azt hittem, rég magam mögött hagytam őket. Csak éppen itt az ilyen számomra ismerős reakciók új és forradalmi gondolkodásnak számítanak.

Hogy egy friss példával éljek: a múlt héten szóba került ebédszünetben, hogy az egyik fiatal kolléganőm és a férje együttesen százezer dollárral tartoznak az egyetemi költségekre felvett kölcsöneik miatt, s a törlesztést havonta nyögik, lakásvásárlásról nem is álmodhatnak. A szüleik ugyanis nem voltak hajlandók fedezni a tanulmányaikat. Egy másik kolléganő mély részvéttel rögtön megjegyezte: az oktatásnak ingyenesnek kellene lennie!

Kérdem én, ugyan miért? Az egyetemi oktatás Amerikában soha nem volt ingyenes, mégis sokan, még némelyik frissen bevándorolt magyar ismerősömm is le tudott diplomázni munka mellett. Vannak olcsóbb iskolák, tanulmányi és szociális ösztöndíjak, és persze lehet dolgozni is a tanulás mellett.  Ha minden „ingyen” lenne, sokkal több lusta, céltalan, léhűtő főiskolás koptatná az iskolapadot, akiknek a tanulmányait az adófizető fedezné.

Ez a „legyen minden ingyen” szemlélet győzött az új egészségügyi törvény (Obamacare) megszavazásakor is. Igaz, nem lesz rögtön minden ingyen, de a nem annyira titkolt végcél mégiscsak az egyfizetős rendszer, magyarán az állami egészségbiztosítás nagyon fokozatos bevezetése.

Az egész úgy kezdődött, hogy a magánbiztosítók költségei emelkedni kezdtek, és ráadásul nem is fizettek mindent. Az egyik nem fizetett az alkoholelvonó kúráért vagy a drogfüggőség kezeléséért, a másik szülés után csak egy éjszakát engedélyezett a kismamának a kórházban, a harmadik nem fizette a legújabb gyógymódot, és még sorolhatnám. A fogyasztók panaszkodni kezdtek. Erre ahelyett, hogy liberalizálták volna az egészségügyet, ami általában a szabad piacon versenyhez és árcsökkenéshez vezet, még tovább szorítottak rajta. Az Obamacare igyekszik meghatározni, mit kötelesek a biztosítók fedezni. 2014-től a fogamzásgátló tabletta és a terhességmegszakítás is fedezve lesz (mintha a terhesség valami betegség lenne).

Azon gondolkodom, ki lesz az első, aki a vitamint és a fitness klubokat is kifizetteti az állammal. Hiszen arra a logikára alapozva, hogy a biztosítóknak fedezniük kell a betegség megelőzését szolgáló termékeket, előhozakodhatnak az idevonatkozó tanulmányokkal: a kálcium jó a csontritkulás ellen, a sport az elhízás ellen, a vörösbor az érrendszeri betegségek ellen…

Az egészségipar, amibe beletartoznak a kórházak, gyógyszergyárak, biztosítók, az USA iparának nagy részét (egyes források szerint a harmadát) képezi. Az Obamacare eddig soha nem látott mértékben növeli az állam befolyását erre a hatalmas szegmensre, ami mind a magyar, mind az amerikai tapasztalataim alapján nem sok jóval kecsegtet. Amibe az állam belefolyik, ott megjelennek a visszaélések, a várólisták, a hiány, csökken az orvosi rendelők száma, a sorok viszont hosszabbak lesznek. Helló, Magyarország.

De nemcsak az egészségügybe folyik be az állam, hanem az autóiparba és a pénzvilágba is. Korábban úgy hallottam, hogy Amerikában csődbe mennek azok a gyárak, bankok, amelyek nem termelnek profitot, vagy rosszul gazdálkodnak. Erre lám-lám, Obama elnök megmentette a General Motors-t. Nemcsak pénzt adott nekik, de meg is mondta, mit csináljanak vele: elektromos autót. Az a jövő zenéje, a biztos profit! Ő már csak tudja, hiszen ő az elnök. De az elektromos Chevy Volt nem aratott sikert, a gyár részvényei estek, az adófizetők meg bottal üthetik a pénz nyomát. A kormánynak továbbra is 500 millió GM részvény van a tulajdonában, amin veszteség nélkül nem tud túladni.

De egyáltalán mi köze a szövetségi államnak ahhoz, csődbe megy-e a General Motors vagy nem? Tudom, meg akarták menteni a munkahelyeket, de milyen alapon, miért pont a GM-et, ki dönti ezt el, és milyen más, esetleg sikeres vállalattól vonják el azt a pénzt, amit a Chevy Volt-ra költenek? Az alkotmány soha nem hatalmazta fel az államot arra, hogy ilyen mértékben beleavatkozzon a gazdaságba. Hova vezet ez? Ha a GM-et megmentik, akkor a szomszédom kisvállalatát miért nem? Ő is csak ember, neki is rosszul esik, ha csődbe megy.

Ha már az alkotmánynál tartunk: Obama egyelőre nem alkotott új alaptörvényt. Nem mintha nem fájna rá a foga, bizony alkotna, ha tehetn. Egy 2001-es rádiós interjúban azt nehezményezte, hogy az USA alkotmánya tele van negatív szabadságjogokkal. Azaz csak azt részletezi, mit NEM tehet meg az állam a polgárral: nem veheti el a tulajdonjogot vagy a fegyvertartási jogot, nem szólhat bele vallási és lelkiismereti ügyekbe, nem tarthat indokolatlan házkutatást, stb.. Az alkotmány azonban nem rögzíti, hogy mik az állam kötelességei az egyénnel szemben, azaz a jövedelmek újraelosztásáról teljességgel hallgat! Micsoda pech. (Ezt persze nem Obama mondta, csak én tettem hozzá.)

Az új egészségbiztosítás több jogász szerint alkotmányellenes, és a per járja is az útját a kölönféle bíróságok labirintusában, míg el nem érkezik a Legfelsőbb Bírósághoz. Ha ott alkotmányosnak találják, egy lépéssel megint közelebb kerülök Magyarországhoz. Sokba fog az Obamacare kerülni, dehát amíg hitelképes az USA, addig nincs gond. Akárcsak a magyarok, lassan az amerikaiak sem lesznek képesek igényeiket a saját munkájukból fedezni. Eladósodik az állam, már Kínának is tartozunk.

Erről jut eszembe az idei Super Bowl egyik furcsa autós reklámja, amit pont félidőben sugároztak. Nem volt ott sem szuper gyors, ragyogóan tiszta sportkocsi, sem terepjáró, sem szép nők dekorációnak. Clint Eastwood ballagott egy sötétedő sikátorban, és reszelős hangján összefogásra buzdított. Beszélt Detroitról, nehéz időkről, és hogy nem mindig értünk egyet, de össze kell fognunk. „Félidő van Amerikában, és második félidő még csak most következik.” Csak bámultam, és nem értettem, most mit is reklámoz Clint Eastwood? Obamát? Detroit-ot? Egy darab autó nem sok, annyi se volt az egészben, csak családi házak, gyárak és tűzoltók. A végén ugyan megjelent a Chrysler cég neve, de az egész olyan furcsa és sokféleképpen értelmezhető volt, hogy másnap az összes tévé és rádióadás ezt a reklámot elemezgette. A legfrappánsabb megjegyzés szerintem Jay Leno komikustól származott, aki ezt mondta: „Ha félidő van Amerikában, akkor Kínánál van a labda, és 15 billióval le vagyunk maradva!”

Le vagyunk maradva, akárcsak Magyarország. Nemcsak a politikai és társadalmi rendszereink közelítenek vészesen egymáshoz, hanem a taktikák is. Például egy politikusnak szavazókra van szüksége. Hogyan lehetne a szavazók számát növelni, ha a meggyőzés és a propaganda nem elég eredményes? Meg kell célozni a külföldieket. Orbán a határon túli magyarokra számít, Obama pedig az illegális bevándorlókra, akiket szeretne legalizálni. Bocsánat, dokumentumokkal nem rendelkező bevándorlókat akartam mondani, az illegális bevándorló kifejezés nem korrekt politikailag.

Sok államban, például saját szűkebb hazámban, New Jersey-ben is lehet dokumentumok nélkül szavazni akár elnökválasztáson is. Én postán kértem, hogy vegyenek fel a szavazólistára. A formanyomtatványon egyszerűen be kellett ikszelnem, hogy amerikai állampolgár vagyok. Ezzel bekerültem egy nagy könyvbe, ahol minden szavazáskor megkeresik a nevem, én aláírásommal hitelesítem, hogy „én vagyok én”, és már mehetek is a fülkébe szavazni. Ilyen egyszerű ez.

Bárki bevándorolhat a zöld határon át, egyre több minden lesz ingyen, és liberális államokban még szavazni is olyan könnyű… Meddig mehetünk ezen az úton, míg utol nem érjük Magyaroroszágot – a lejtőn?

VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 2.7/5 (12 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +1 ( 15 szavazatból)
Ostrom Edit: Félidő Amerikában, 2.7 out of 5 based on 12 ratings

  • Hozzászólások(49)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

49 Reader’s Comments

  1. Már a 80-as években sokat polemizáltunk a keleti és nyugati blokkok elkerülhetetlen konvergenciájáról, de én is úgy vélem, hogy nem volt elég képzelőerőnk a történésekhez képest.
    Érdekes írás, köszönöm.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (11 szavazatból)
  2. Erdekes de: pl Kanadaban ingyenes az egeszsegugyi ellatas, igaz magassabbak az adok is.
    Az inlfuenza oltast Kandaban pl a bevasarlo kozpontokban ingyen adjak, ahol hosszu sorokban az igenylok. Kozottuk rengeteg USA allampolgar is van mert nem kernek papirokat igy aztan beoltanak boldog boldogtalant.

    Nem kell aggodni, a dolgok lecsitulnak aztan minden megy tovabb.

    A PIAC gazdasagnal meg nincs jobban mukodo rendszer. Ha igeny van ra akkor az igenybevevo fizet, ha nincs nem kell felesleges dolgokat / szervezeteket eltartani.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  3. Csak azert tunik ugy, mintha otthon lennel (Magyarorszagon), mert nem otthon vagy. Tolts egy kis idot Magyarorszagon, rogton erezni fogod a kulonbseget!

    Amit irsz az nagyon szepen osszeszedett republikanus propaganda Obama ellen. Nyavalyatores se akarja bevezetni az allami egeszsegellatasi rendszert, egyszeruen Obama a privat egeszsegbiztositas rendszer visszassagait kivanta orvosolni.. azzal egyetertek, hogy ez eddig nagyon felemassan sikerult.

    Ami az illegalis bevandorlokat illeti, pont az AN-en volt egy cikk par hete arrol, hogy az illegalis bevandorlok micsoda extra koltsegeket jeletenek a korhazaknak, mert nem tehetik ki oket az utcara amikor mar nem szorulnak korhazi apolasra (de meg mindig ellatasra szorulnak), mivel illegaliskent a sokkal olcsobb szocialis ellatasi lehetosegeket nem vehetik igenybe.

    Mit gondolsz, ki fizeti a korhazak extra koltsegeit? A tobbi (magan)biztositott, a magasabb korhazi es biztositasi dijak reven. Ebbol a szempontbol mar csak jobb lenne, ha ezeknek az embereknek a statusza rendezodne… olcsobb megoldas lenne ugyanis, ha jogosultak lennenek olcsobb szocialis ellatasra. Persze a kitoloncolas is opcio… de nekem nem lenne gyomrom hozza, hogy peldaul sulyos beteg emberek kitoloncolasaert kampanyoljak.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +15 (17 szavazatból)
  4. Az orvosi ellatas ingyenes Kanadaban,es mukodott is valamikor.Most mar megszoritask vannak,pl a szemvizsgalatert mar fizetni kell,alapar 100 dolcsi.
    Korhazak orvosi rendelok tulterheltek,rakasra valo nover dolgozik,orvos ritka mint a feher hollo,az ER-ban orakat varsz amig elokerul egy doktornak kinezo eloleny.
    Enervaltan kivizsgal,mjd kozli mi a baj,de nem biztos hogy igaza van.Egyebkent egyike a legjobban fizetett szakmanak az apolo es orvos.
    Pl itt nincs kotelezo rakszures,majd magatol kiderulnek a bajok…
    Ami az ingyenes oltast illeti,az igaz,de egy cirkuszt csinalnak belole,gazdagitjak a gigantikus meretu gyogyszer vallalatokat.Ostrom szerint nagy az allam befolyasa Amerikaban,szerintem itt ugyanaz van.
    Viszont akkor melyik a jobb az allami vagy magan szektor?
    Egy orszagak nem kotelessege utana nezni az allampolgarai miben letenek?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  5. Ez a párhuzam Magyarország és Amerika között, felháboritó! Nem kivánok minden hazugságra külön reagálni, de az utolsó bekezdésben a szavazati jog a legnagyobb hazugság.Dokumentumok nélkül senki nem szavazhat, s aki amerikai állampolgárnak vallja magát, annak azt igazolni kell. Az irás készitőjének fogalma sincs miről beszél. Ezt széles körben megosztani nagyon magyarosra sikerült. Azt gondolom, aki ennyit lát Amerikából, annak jobb lett volna otthon maradni. Én gyakran szégyenlem magam pontosan az ilyen fajta megnyilvánulások miatt. De ez itt különösen felháboritott.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (12 szavazatból)
  6. mennyi bugyutasagot hord ossze a holgy. ha tenyleg az USA-ban el 18 eve, akkor azt javaslom neki, vege igenybe az obamacare szolgaltatasait, mert szuksege van ra.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (11 szavazatból)
  7. “Ez a „legyen minden ingyen” szemlélet győzött az új egészségügyi törvény (Obamacare) megszavazásakor is. Igaz, nem lesz rögtön minden ingyen, de a nem annyira titkolt végcél mégiscsak az egyfizetős rendszer, magyarán az állami egészségbiztosítás nagyon fokozatos bevezetése.”
    /
    Jaj, de felretejokozott az “ujsagirono”! Az Obamacare (nevezzuk igy) azt jelenti, hogy mindenkinek kotelezo biztositast kotnie egy biztositonal. Tehat eppen az ellenkezoje az ingyenessegnek: mindenki fizessen erte!!!!!
    Mi az, hogy nem annyira titkolt vegcel az egyfizetos rendszer? Hiszen epp arrol szol az Obamacare, hogy mindenkinek biztositohoz kell fordulni, megpedig ahhoz, amelyikhez akar. Kedves Holgyem, Amerikaban nem titkos meg nem titkos vegcelok vannak, hanem meghozzak a torvenyt, es akkor azt kovetik.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (10 szavazatból)
  8. “2014-től a fogamzásgátló tabletta és a terhességmegszakítás is fedezve lesz (mintha a terhesség valami betegség lenne).”
    /
    Nem kivant terhessegrol meg nem hallott a kedves “ujsagirono”?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (12 szavazatból)
  9. Erre lám-lám, Obama elnök megmentette a General Motors-t. Nemcsak pénzt adott nekik, de meg is mondta, mit csináljanak vele: elektromos autót. Az a jövő zenéje, a biztos profit! Ő már csak tudja, hiszen ő az elnök. De az elektromos Chevy Volt nem aratott sikert, a gyár részvényei estek, az adófizetők meg bottal üthetik a pénz nyomát. A kormánynak továbbra is 500 millió GM részvény van a tulajdonában, amin veszteség nélkül nem tud túladni.
    /
    Kedves “Ujsagirono”, kerem huzza ki a fejet a tudja honnan. Masr Bush elnok elkezdte az autogyarak megmenteset. Bizony, 17 milliard dollarral. Az adofizetoknek a penz egy jelentos reszet mar visszafizettek. A GM az utolso negyedben tortenete legnagyobb profitjat erte el, es ujra a vilagon az 1. szamu autogyar.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (9 szavazatból)
  10. “Ha már az alkotmánynál tartunk: Obama egyelőre nem alkotott új alaptörvényt. Nem mintha nem fájna rá a foga, bizony alkotna, ha tehetn. Egy 2001-es rádiós interjúban azt nehezményezte, hogy az USA alkotmánya tele van negatív szabadságjogokkal.”
    /
    Mondta azt, hogy uj aklotmanyt akar? Dehogyis mondta, ilyet Amerikaban epeszu ember nem mond. “Ujsagirono” nem tartozik ezen korbe.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (10 szavazatból)
  11. “Obama pedig az illegális bevándorlókra, akiket szeretne legalizálni.”
    /
    Persze, hogy az illegalis bevandorlok elvegezzek az “ujsagiro” no helyett a piszkosabb munkakat, es az “ujsagirono” ez alatt blodlisegeket irhasson az AN-en.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (9 szavazatból)
  12. Pogacsa írta, hogy propaganda iromány. Egyetértek!
    Érdekes dolog párhuzamot vonni, két különböző fejlettségű, más politikát folytató ország között.
    Talán annyit egy kapitalizmusban élő embernek illene tudni, ha az államnak részesedése van a GM-ben, nem akarja hagyni a pénzét ebek harmincadjára, szemben a kis vállalkozók csődjével, ahol nincs állami befektetés.
    A bevándorlók szavazata kétesélyes. Van ugyan egy nagyszámú papírral nem rendelkező ember, de az ő legalizálásuk esetlegesen mennyi ellenszavazatot jelent az ott születettek körében? Mennyire érzik azt, hogy a bevándorlók legalizálása veszélyezteti az ő munkájukat, illetve ez milyen mértékben erősíti, bátorítja a többi beszökni kívánók szándékait.
    Akármerről nézem a cikket, nem kellőképpen kidolgozott, nem járja körül a problémakört, és inkább tűnik politikai röplapnak, mint cikknek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  13. A cikket egészséges gondolkodású republikánus írta. :) sajnos az Egyesült Államok négy éve indult el azon az úton, hogy nem annak kell kedvezni, aki a többi ember megélhetését megtermeli, hanem annak, aki elfogyasztja. Obama volt az első elnök, aki a választási kampányában a szutyoknak kezdett udvarolni, és a lumpeneket lázítgatta azzal, hogy ha én leszek az elnök, akkor majd nem az iraki háborúra költök százmilliárdokat, hanem rád, mert megérdemled. Ez életveszélyes. Azt kell mondanom, szerencse, hogy válság volt, mert különben olyan szinten kiterjesztették volna a szociális kiadásokat, hogy szétverik a társadalmat, ahogyan az Magyarországon történt. Ráadásul az adakozás, nem tudom, miért, de általában sokszorosan újra termeli a rászorulókat. Nagyon remélem, hogy Obama pofára esik novemberben, sajnos nem úgy fest a dolog.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -4 (10 szavazatból)
  14. Kedves Ostrom Edit,
    ezt a cikket kar volt megirnia! A valasztasrol hamis kepet festett, az hogy barki kerheti Amerikaban a valasztasi jogot egy levelben, boduletesen valotlan ( hogy finom legyek).
    Megjegyzem, maskor is olvastam Ostrom Edit cikkeben igrn-igen hamais megjegyzeseket Amerikarol. Ez a cikk valoan csak egy ropedula.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  15. Kedves Bartus Ur,
    Akarki kozolhet suletlenseget az On ujsagjaban? Atmennek a cikkek valamifele rostan? En egy nehany folyoiratban szerkeszto vagyok es ott 2-3 szerkeszto eloszor elolvassa a kozlendo cikket, mileott vagy lekozli vagy nem.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  16. Navy wife
    -
    A cikk ezer sebböl vérzik de vannak benne valós megállapitások is. Pont az általad kritizált utolsó bekezdés ilyen. Hihetetlen de valóban vannak olyan államok ahol “bemondásra” vagy a szavazáskor amerikai állampolgár. Tölem sem kértek semmilyen dokumentet.
    Ezt State szinten szabályozzák. Ilyen volt pl. Mississippi, ahol novemberben népszavazással megerösitve ezt a marhaságot megszüntették.
    Hogy ezek és pont ezek lennének liberális államok (mint MS), mint a szerzö megfogalmazta,… hát kacagnom kell.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  17. A cikk rendkivül gyenge. Mondandójában üres. Logikájában ellentmondó.
    Az ok és okozat összefüggéseinek meg nem látása szinte már imponáló.
    (megrögzött independent szavazó vagyok)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  18. Az independent az idén mit fog jelenteni?

    Ha Amerikában élnék, nekem McCarthy sem lenne elég jobboldali, amilyen időket élünk.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -2 (4 szavazatból)
  19. Kedves kommentálók!
    Eddig engem nem győztek meg arról, hogy a cikkíró tapasztalatai nem lehetnek valósak, hanem csak arról, hogy nem egyezik az önökével. :)
    Nagy ország – sok minden előfordulhat, vagy nem? :)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (5 szavazatból)
  20. Canadaban az ingyenes ellatasert en nagyon halas vagyok, hiszen egy fillert adot nem fizettem az allamnak es megis jar nekem /felesegkent/.
    Az viszont igaz, hogy az otthoni ellatas ossze sem hasonlithato, mert szerintem /2 eve elek canadaban/ otthon teljeskoru megbizhato, egymasra epulo ellatast kaptam.
    Emlekszem mit dohogtunk ha egy orat varrni kellett a rendelokben otthon, itt 5-6 orat vartam egy enyhe rosszullet utani vizsgalatra.
    Amerikaban sokkal rosszabbak az egeszsegugyi ellatas lehetosegei jelenleg.
    Ne elegedetlenkedjunk, oruljunk annak ami van, es eljunk azzal ami eppen adodik, mast ugysem lehet tenni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -2 (4 szavazatból)
  21. A Patient Assistance rendszer eddig ugy-ahogy mukodott, t.i. az alacsony jovedelmuek ingyen kaptak orvosi ellatast. Ha $5.00-ral a hatar folott volt valaki—-peche volt. Ma mar ez is olyan szovevenyes, bonyolult rendszer, hogy mire az orvosig eljut Atlag Amerikai Joe, meghal. Az USA-beli fogorvosi koltsegerol: csillagaszati dijak, legjobb esetben reszletre ami a hitelminositestol fugg, egyedul a gyogyszer megfizetheto, csak recept nelkuli legyen…

    Autoipar: Nagy Auto elso lepese az oriassegey utan mexikoi gyar epitese volt…
    Elektromos auto: a Tesla nevu meregdraga amerikai e. autot Finnorszagban gyartjak, nehogy Atlag Amerikai Joe munkahoz jusson…

    Szabadsagjogok: erdemes utananezni, milyen “kiegesziteseket” kapott az am. alkotmany.

    Kisse ismeros, a magyar kadari idok “akarmi alapos gyanujaval” meghatarozatlan idore orizetbe vetelre emlekeztet.

    20 eve meg a szallodak vendegkonyve tele volt Mr. es Mrs. Smith alairasokkal, ma minden szalloda teljes szemelyazonossag igazolast ker, elore, hitelkartyaval fizetve. Keszpenzzel fizetni csak a $20.00-os Hotel Dump-okban lehet, ahol epeszu jozan felnott ember meg sem all, meg egy colara sem. A valasztasi jog megvitatasat azokra hagyom akiknek ez olyan fontos. Nekem nem. Hogy t.i. Kutya vagy EB.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (3 szavazatból)
  22. Hehe! A cikkíró bebizonyította, hogy Leninnel szemben Marxnak volt igaza, hogy a kommunizmusba a legfejlettebb országok békés belenövésén keresztül vezet út (szemben a lenini leggyengébb láncszemnél elszakított lánccal) Előre USA a marxi úton!
    A jobboldali (republikánusok) tényleg ennyire hülyék ott is?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  23. “kekec
    A jobboldali (republikánusok) tényleg ennyire hülyék ott is?”

    Nagyon. Es azt mondani, hogy az USA-beli demokrata kormany olyan, mint a magyar jobboldali, mint ahogy az “ujsagiro” allitja, egy boduletes mellefogas.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  24. “csak egy ember
    A Patient Assistance rendszer eddig ugy-ahogy mukodott, t.i. az alacsony jovedelmuek ingyen kaptak orvosi ellatast. Ha $5.00-ral a hatar folott volt valaki—-peche volt. Ma mar ez is olyan szovevenyes, bonyolult rendszer, hogy mire az orvosig eljut Atlag Amerikai Joe, meghal.”
    Elektromos auto: a Tesla nevu meregdraga amerikai e. autot Finnorszagban gyartjak, nehogy Atlag Amerikai Joe munkahoz jusson…
    20 eve meg a szallodak vendegkonyve tele volt Mr. es Mrs. Smith alairasokkal, ma minden szalloda teljes szemelyazonossag igazolast ker, elore, hitelkartyaval fizetve. Keszpenzzel fizetni csak a $20.00-os Hotel Dump-okban lehet, ahol epeszu jozan felnott ember meg sem all, meg egy colara sem.”
    /
    Ez egesz egyszeruen nem igaz (egeszsegrendszer). Az atlag amerikai joe-nak van munkehelye, es ezaltal biztositasa is. Akinek meg nincs, annak eppen az Obamacare fog hozzaferest adni.
    (Auto) A Teslat felhozni peldakent helytelen, mert kb 20-at gyartanak belole egy evben.
    (Szalloda). Egy atlagos szallodai szoba egy napra 150 dollar. Meg jo hogy nem fognak az emberek a zsebukben hordani egy koteg 20-ast, hogy majd azzal fizessenek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  25. ricsi
    -
    Nem tudom még. Egyik rosszabb, mint a másik. De mint korábban is a kevésbé rosszat fogom választani.
    Korábbi beirásoddal tudnék vitatkozni de most nincs idöm.
    De a választeasok kapcsán még lesz alkalom.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  26. Gets; “Eddig engem nem győztek meg arról, hogy a cikkíró tapasztalatai nem lehetnek valósak, hanem csak arról, hogy nem egyezik az önökével. :)”

    Nem a tapasztalatokkal van a baj, hanem az azokból levont logikátlan következtetésekkel.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  27. Kekec figyelmebe: a jobboldali (republikanusok) nem is annyira hulyek. ZILLIARDOKBA kerulo, valasztasi hadjarataikon nemzeti szinu maskarakba oltozott, minden kepzeletet felulmulo izlestelen igeret-orditasok utan osszekacsintanak katonai-ipari gyarak NAGYON HAZAFI tulajdonosaival, majd ujabb haborukat inditanak. Most eppen a terrorizmus ellen. Vietnam idejen ugymond a kommunizmus ellen, Afganisztan idejen a szovjet megszallas ellen.stb Mikor mi vagy ki ellen…a lenyeg hogy a hadiiparnak jo sok megrendelese legyen. Hogy az am.-i fogyasztoi arindex 20 ev alatt 3.5 szeresere nott? Nem szamit! Az Atlag Amerikai Csalad az utcara kerul, mert 15 eves lakastorleszteset az utolso 3 honapban nem tudja fizetni, nem szamit !

    Nem is annyira hulyek. Csak szemet, hazug, korrupt politikusok. Es sajnos meg mindig van vevo a hazugsagaikra.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  28. Gets
    -
    Néhány dolog (bár nagyon nincs idöm itt irogatni). Senki, azaz senki nem mondta meg a GM-nek, hogy elektromos autókat kell csinálni. Mindössze jaavaslatok születek szakemberektöl és késöbb törvények arra vonatkozóan, hogy az amerikai autók fogyaszteasát (ami 10 es 20 liter/100 km!!) csökkentni kell. Hogy ezt hogyan csinálják (hybrid, elektromos, stb) az mindegy. Ezt annak érdekében történt, hogy az USA külföldi olajfüggöségét csökkentsék. Mert az világos, hogy amig függ a kelti olajtól, addig nem tud teljes értékü közelkeleti politikát sem folytatni vagy Izraelt védeni.
    A USA-ban (meg kell nézni a statisztikát) terjed a hybryd. NewYorkban még rendörautók is futnak hybrid motorral a taxik mellett. A GM továbbra is kemény versenynek van kitéve. Az amerikai gyártású japán márkájú kocsik amelyek több amerikai alkatrészt tartalmaznak, mint japánt nagy konkurensei a GM-nek.
    Ennek ellenére a GM-et nem lehetett és nem is szabad hagyni csödbe mennei, mert a hadiipar strarégiai beszállitója.
    Ezek a tények és a belölük levont következtetések. Most ezt hasonlitsd össze Edit megfelelö bekezdésével a GM-röl. Az aki egy cikket ir jobb ha elötte olvas egy kicsit és megnézi a tényeket a statisztikai adatok között.
    (na,.. most el, mert dologidö van)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  29. csak egy ember
    -
    Utcára nem került senki, mert bagóért lehet apartmant találni. Háát,.. nem kacsalábonforgót de fedelet.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  30. cOLOMBUS
    2012. február 23. csütörtök
    20:43
    Köszönöm.
    Igazad van, ezen zsigerből átsiklottam, mert műszaki kérdésekben a nőkkel szemben elnézőbb vagyok – kivéve ha szakmabeli.
    Végülis nem annyira véltem logikátlannak a többi következtetést, mert inkább tendenciákra próbált rámutatni, s nem szentírást készíteni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  31. “Akarki kozolhet suletlenseget az On ujsagjaban? ”
    A sületlenség megkapja a választ!
    Szerintem elmegy ez is!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  32. cOLOMBUS: ja, es hova lesz 14 ev es kilenc honap torlesztesed?
    Gyere ki az USA-ba es FIZESD MEG a hybrid autot!
    Nem “kacslabon forgo” hazat, de meg lakasberletet sem kapsz ha a hiteltorteneted olyan rossz. Hivatalosan nem, keszpenzert pedig az USA-ban csak a legrosszabb kornyekeken kapsz lakasberletet.
    Az pedig, hogy a GM a hadiipar egyik legnagyobb beszallitoja NAGYON NEM HAT MEG.
    Ha tul vagy a dologidon, gondolkodj el a hetkoznapok valosagan.

    Vagy csak olvasd tovabb a szep fenyesre csiszolt STATISZTIKAIDAT.

    Bocs, nem akartam tiszteletlen lenni, csak egy kisse elragadtatam magam ugyanis en nem csak a CNN-bol tudom mindezt, itt elek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -5 (9 szavazatból)
  33. csak egy ember

    Dolgozz azon, hogy a hiteltorteneted jobb legyen. Ha sirankozni akarsz, menj haza Magyarorszagra. Mon szeretnek sirankozni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (8 szavazatból)
  34. Csak egy ember: …. ja, es hova lesz 14 ev es kilenc honap torlesztesed?
Gyere ki az USA-ba es FIZESD MEG a hybrid autot!
    -
    Fogódszkodj meg. Az USA-ban élek, dolgozom, tanitok, kutatok 23 éve és amerikai állampoldár vagyok.
    Továbbá Toyota Camry hybriret vezetek. Ezen túl,.. jelenleg két azaz kettö mortgage-t fizetek. Amerikában két házat épitettem (természetesen nem saját kezemmel) de laktam kezdetben nagyon lepukkant apartmanba is. Valami kis lövésem van az itteni életröl. Nyilván ha a mukahelyed nem biztos, akkor az elsö dolgod, hogy biztositást kötsz. Persze vehetsz magadnak ehejett eggyel nagyobb kategóriájú autót is csak akkor ….
    A tobábbiakban olvasd el makako feni rövid és nagyon bölcs tanácsát.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  35. makákó
    -
    Kösz. Talált süllyedt.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  36. cOLOMBUS
    2012. február 23. csütörtök
    22:13

    makákó
    -
    Kösz. Talált süllyedt.

    Szivesen, barmikor. En is Amerikaban elek es kutatok, szovval nekem is van lovesem az itteni dolgokrol.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  37. makákó és cOLOMBUS figyelmébe: Köszönöm bölcs, hatalmas élettapasztalatot tükröző tanacsaikat.

    Ilyenekben utoljára 18 éve volt részem, amikor az Akárhány Éve Amerikai Állampolgár az égre mutatva mondta: Tudod itt Amerikában az a nagy fényes a Nap a halványabb meg a Hold. Mégegyszer köszönöm, nem is tudom mire mentem volna a Nagyon Bölcs Tanácsok nélkül. Hála nektek, művelt, okos, széles látókörű, mindenhez értő amerikai magyarok, örök hála.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -2 (4 szavazatból)
  38. “a lenyeg hogy a hadiiparnak jo sok megrendelese legyen. Hogy az am.-i fogyasztoi arindex 20 ev alatt 3.5 szeresere nott? Nem szamit! Az Atlag Amerikai Csalad az utcara kerul, mert 15 eves lakastorleszteset az utolso 3 honapban nem tudja fizetni, nem szamit !”
    .,,

    Bocs,én nem élek Amerikában, de amit összekapcsolsz, az hülyeség, és elég nagy baj, hogy milliónyi lumpen agyában kezd összekapcsolódni, hogy a hadiipari, űrkutatásokat stb. tulajdonképpen az ő zabáltatására is el lehetne költeni.

    Egyrészt semmi értelme ezt a réteget kitenyészteni, ha Amerika nem akar oda jutni, mint Magyarország, ahol 20 % GDP-termelő tart el 80 % ilyen-olyan okból hempergő embert, és a 20 %-ból 10 azon gondolkodik, hova szökjön, a 80 % pedig azon, hogy hogyan lehetne a szökést megakadályozni.

    A hadiiparral épp fordítva van, ha nincsenek megrendelések, akkor semmi nincs. A hadiipar a legnagyobb húzóágazat, munkát ad, onnan származik minden új technológia,. minden fejlődés, nem pedig onnan, hogy békepárti csiszlikek a kétcentis fütyijüket húzogatják a monitor előtt. Ugyanez áll a háborúra. Minden nagy háború fellendülést hozott, a második világhávború akkorát, hogy az a 73-as olajárrobbanásig tartott. 1945 és 1973 között a nyugati világban nem volt válság. Azóta több válságot is háborúval rövidítettek le.

    Obama előtt volt számos lehetőség, Irán mindenekelőtt, aztán Észak-Korea, de mondhatnám Venezuelát, Szíriát stb. Semmit nem csinált, kivéve bolsevik intézkedések sorozatát, amit az autóiparban igen köszönnek, na de akkor az építőipar joggal kérdezi: minket miért nem segített ki senki? Mi nem emberek vagyunk? Persze a gondok nagy részét megoldotta volna, ha az általad nem kedvelt hadiipar még több megrendelést kap, és Ahmedinedzsád most nem az atomfegyver előállítása küszöbén, hanem egy csinos emelvényen állna, nyaka körül kender nyakkendővel. De hát, ahogy mondani szokták, a pokolba vezető út is jó szándékkal van kikövezve.
    ….
    Ja igen, a Nobel-bizottságot is csókoltatom.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (3 szavazatból)
  39. Csak egy ember: Mitol rossz a hiteltorteneted? Az nem csak ugy magatol tortenik. Azt jelenti felvettel hitelbe penzt es nem fizetted vissza. Semmi kozom hozza mire koltotted de miert sirankozol? Kenyszeritett ra valaki? Vagy csak arrol van szo ugy gondoltad az neked jar? Mintha a jelenlegi magyar kormanyt hallanam vagy akar a szelsoseges demokratakat itt.
    En megrogzott fuggetlen vagyok szocialis kerdeseknel a demokratakhoz gazdasagiaknal a republikanusokhoz (konzervativokhoz) hajlok. 1+1=2 Ezen nincs mit filozofalni.
    Meg egyaltalan nehogy mar egy part mondja meg nekem mirol mit gondoljak. :)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  40. ricsi – ahogy nézem republikánus vagy (azaz jobbos) Azok itthon is nagyonhülyék!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  41. Kedves z ! Tipikus, sommas elitelo hozzaszolasod- hoz: rossz hiteltortenetet ugy lehet szerezni ( nem kolcsont felvenni es nem visszafizetni ) hogy pl. korhazba kerul az ember, kezelest kap, majd benyujtjak a szamlat amit SOHA NEM TUD vissza fizetni. Vagy nem kellett volna alairnom semmit?

    Az hiszem ezzel reszemrol lezarom ezt a temat, itt annyi nagyon okos ember ir, naluk nem akarok okosabb lenni. A Nepszavat ezutan is olvasom, de a VELEMENY rovatot ki fogom hagyni, ennyi utszeli, bunko hulyeseget sehol nem olvasni,
    A Szerkeszo figyelmebe: elkelne itt egy moderator.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -2 (2 szavazatból)
  42. Kedves z ! Tipikus, sommas elitelo hozzaszolasod- hoz: rossz hiteltortenetet ugy lehet szerezni ( nem kolcsont felvenni es nem visszafizetni ) hogy pl. korhazba kerul az ember, kezelest kap, majd benyujtjak a szamlat amit SOHA NEM TUD vissza fizetni. Vagy nem kellett volna alairnom semmit?

    Az hiszem ezzel reszemrol lezarom ezt a temat, itt annyi nagyon okos ember ir, naluk nem akarok okosabb lenni. A Nepszavat ezutan is olvasom, de a VELEMENY rovatot ki fogom hagyni, ennyi utszeli, bunko hulyeseget sehol nem olvasni,
    A Szerkeszo figyelmebe: elkelne itt egy moderator.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -2 (2 szavazatból)
  43. csak egy ember

    A fo, hogy semmirol nem tehetek, mindenert mas hibas, mindenki ellenem van, az amerikai allam, a mocskos politikusok. Ok felelosek az en bajaimert.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  44. Kedves Csak egy ember
    -
    Azt hiszem sokmindent félreértesz. Senki nem bölcselkedik vagy élvezkedik a szerencsétlenségeden. Ha ezt érzed ki vagy ez megy át hozzád akkor bocs. Én nem de tudom mások sem akartak megbántani. Bizonyosnak látszik, hogy saját hibádból kerültél bajba (bár a részleteket nem ismerem). Tanácsokat tudnék neked adni de az már egyrészt késö, másrészt gondolom, hogy tanácsokkal már tele a padlásod.
    Hogy valami biztatót is mondjak, Amerika az újrakezdések földje. Könnyen kerülhetsz a padlóra de könnyen lehet újra elkezdeni. De tudomásul kell venni, hogy a padló az padló és rossz környéken van mindaz, ami ami olcsó.
    Ha elfogadsz a jövöre vonatkozóan egy tanácsot. Soha, de soha, soha ne vegyél fel mortgage-t 15 évnél hosszabb idöre. Válassz kisebb házat, lakást de ne etesd 15 éven át a bankokat a kamatokkal. De mindenek elött a fizetésed jelentös részét költsd biztositásokra. Kidobott pénz ha szerencsés vagy és szerencsés leszel ha baj van. Ez van, ezen értelmén vagy értelmetlenségén gondolkodni nem érdemes.
    Inkább másoknak mondom, mint neked, hogy Amerkában nagyon alacsonyak az adók (bár az ember ha adózik ezt másként érzi és csúnyákat mond) de nem azért alacsonyak, hogy eggyel nagyobb kategóriájú autót vagy házat vagy plazmatévét vegyünk, hanem azért, hogy magunkat és családunkat biztisitásokkal körbebástyázzuk, mert Amerika nem az a hely (hálistennek) ahol többsoros szociális hálót tesznek az ember feneke alá mások adójából.
    Mégeszer bocs a kemény véleményért de a helyzeted nem reménytelen csak kurva kellemetlen.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  45. Csak egy ember: Ez ugy nem igaz ahogy van
    Az orvosi szamlakat akarcsak a diakhiteleket lehet akar havi 10 dollaronkent is torleszteni es nem befolyasolja a hitelmutatot akarmekkora is az osszeg egeszen addig amig valaki hajlandosagot mutat a torlesztesre. Csak akkor valik negativ tenyezove ha valaki egyaltalan nem fizet. A surgossegi beavatkozasok arat pedig a Medicare jovairja ha valaki ki tudja mutatni nem keres annyit, hogy ki tudja fizetni.
    Jo a dumad, csak nem igaz.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  46. ricsi
    -
    Sok megállapitásoddal egyetértek, de nem midegyikkel.
    Érzödik, hogy nem itt élsz és nem jut el minden hozzád. Nyilván nem a te hibád.

    Azt irod: ” Semmit nem csinált, kivéve bolsevik intézkedések sorozatát, amit az autóiparban igen köszönnek, na de akkor az építőipar joggal kérdezi: minket miért nem segített ki senki? Mi nem emberek vagyunk?”

    Az épitöipar nagyobb támogatást kapott, (és kap folyamatosan), mint az autóipar. Amikor a hiteleseket kisegitik és ezzel a lakáseladások számát növelik, segitve ezzel az épitöipar eladatlan lakásainak eladását is(amit Bush hagyott itt, mint a szart) akkor az az épitöiparon csapodik le.

    A gazdaság egyik legnagyobb problémája, hogy az emberek nem tudnak a potenciális munkahelyekre költözni (100-1000 mérföldre, mert ez nem Magyarország) , hanem röghöz kötöttekké válnak az eladhatatlan lakások miatt. Ne magyaros ésszel és méretekben gondolkozz.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  47. “z”
    -
    Ha megengeded pontositok. Medicaid és nem madicare. Ez utóbbi egészen más.

    http://www.medicaid-options.com/welcome?kcid=78&id=945460001&creativeid=4247956139

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  48. cOLOMBUS : Teljesen igazad van. Elirtam. Bocs.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  49. Annyi hülyeséget írni, mint ez a cikk összehozott, nem egyszerû.

    Mint cCOLUMBUS 18:52 írta:
    “A cikk rendkivül gyenge. Mondandójában üres. Logikájában ellentmondó. Az ok és okozat összefüggéseinek meg nem látása szinte már imponáló.”

    Telitalálat!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)

Írja meg véleményét!

 
KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos