Ronai and Ronai
AMERIKAI

Kertész Ákos: Párhuzamok Európa és Gyurcsány között 2012. január 21. szombat 16:33

  • Hozzászólások(98)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Kertész Ákos: Párhuzamok Európa és Gyurcsány között

Errare humanum est; tévedni emberi dolog – mondják –, de megbocsátani isteni tett.

Én nem kérek bocsánatot. Vétkeztem, mert tévedni ebben a kemény világban közírónak akkor is bűn, ha nagyon korlátozott azoknak a száma, akihez szava eljut.

A „Chamberlainek Európája” című cikkemben egy éve azt írtam, az elpuhult, konfliktusokat kerülő Európa ugyanúgy hagyja majd Orbánt, hogy a földrészt eljuttassa egy irreverzibilis tragédiáig, ahogy Hitlert hagyta annak idején. Egy évvel később úgy láttam, tévedtem. Európa mégis csak fölismeri, hogy a náci-fasiszta diktatúra fertőző góc itt Európa szívében, és nem fogja tűrni. Csak az aggasztott, hogy ha ismét másoktól kapjuk ajándékba a szabadságot, mint eddig mindig, újra nem tudunk majd élni vele.

A legutóbbi strasbourgi EP közgyűlés azt mutatja, megint tévedtem. Európa bedőlt a neonáci diktátor, Orbán mézesmázos hazugságainak (ugyanúgy, mint Chamberlain Hitler hazudozásának annak idején), és legitimálta az Orbán diktatúrát. Európa elveszett! – írta erre elkeseredetten Bartus László. Nehezen tudom cáfolni. Mert ez az engedékenység szerte Európában lovat ad a fasiszta diktatúrák hívei alá. És három, négy ilyen rendszer megdönti a demokratikus Európai Uniót. Amúgy se nagyon erős. A tagállamok szeme előtt amúgy is a hamis nemzeti érdekek lebegnek az integráció érdekei helyett. Vagy a pártpolitikai érdekek az összeurópai érdekekkel és Európa humanista kulturális örökségével szemben. És bekövetkezhet a komor jóslat, hogy Európa Ázsia egy jelenéktelen félszigetévé válik.

Közben itthon Gyurcsány próbálja elodázni a radikális változtatásokat, még két esztendőt adna Orbánnak. (Miért pont kettőt? De nem ez a kardinális kérdés.) Úgy véli, amíg nem állt föl teljes hadrendben az ellenzék, nem világos, hogy Orbánnal szemben mit akarunk, addig hagyjuk csak uralkodni Orbánt.

Föltételezem, hogy Gyurcsány demokrata, azt is, hogy nem bolond. De akkor viszont nem értem…

Ha valakinél rákos daganatot diagnosztizál az orvos, és az orvostudomány ígér ugyan egy fantasztikusan eredményes, új eljárást, de az csak két év múlva kerülhet piacra, akkor két évig hagyjuk a betegben növekedni és pusztítani a rákot?

Gyurcsány úr nem ismeri a történelmet? Churchill mennyire volt fölkészülve, amikor fölvette a harcot? Várt két évig, amíg a brit légierő föláll, hogy Hitler addig elfoglalhassa a szigetországot? Megnyerte az angliai légicsatát? Megnyerte. Föl voltak készülve Dönitz tengeralattjáróival szemben? Mégse döntöttek úgy, hogy akkor pár évig szüneteltetik a szállítást az Atlanti Óceánon, hadd uralkodjon addig gondtalanul Hitler. Megnyerte végül az Atlanti óceáni csatát? Megnyerte. Megállították El Alameinnél Rommelt? Megállították. Sztálingrádnál belementek a szinte reménytelen húsdarálóba az oroszok? És győztek?

De Gyurcsány terveivel mintha más baj is lenne. Ő olyan Magyarországon szeretne kormányozni, ahol elülnek a feszültségek, és hely lesz minden irányzatnak. Hiszen a szélsőjobboldaliak, a neonácik a nyilasok is magyarok. Őket is integrálni kell, és ezért akar Gyurcsány kivárni, hogy olyan politikai koncepció alakulhasson ki az ellenzékben, ahol egy új Köztársaságban, új demokráciában minden magyarnak (és nem magyarnak) helye lesz. Szép gondolatok. Az ilyen szép gondolatok dédelgetőit német szóval Schöngeist-nek hívják.

Amikor már a háború vége felé Stauffenberg gróf sikertelen merényletet követett el Hitler ellen, a szövetségesek föllélegeztek. Mert ha akkor, a biztos vesztésre álló háború utolsó perceiben egy nem náci német hadvezetés veszi át Hitler helyét, akkor a békeszerződés alkujában megússza a Birodalom (és a hadsereg!) az összeomlást, és továbbélnek, és revánsra készülhetnek majd a nemzeti szocialisták, s egy ilyen béke már el is vetette volna a harmadik világháború magvait.

Tudták, hogy a háborút a Harmadik Birodalom feltétel nélküli kapitulációjáig kell folytatni. A nemzeti szocializmusnak az írmagját is ki kell irtani. Nem fizikailag, ahogy a nácik tették volna fordított helyzetben, hanem morálisan. Úgy kell a padlóra küldeni a németeket, hogy örökre megtanulják: a nemzeti szocializmus és minden, ami velejár: zsidók kiirtása, az endlösungig, a német faj totális uralma Európa összes többi népe fölött, a szlávok rabszolgasorba döntése, minden másképpen gondolkozó fizikai megsemmisítése, az ősgermán mitológia államvallássá emelése járhatatlan út, és erre a tévútra még egyszer rálépni maga az abszurd és a teljes képtelenség. Ezután lehetett csak szó arról, hogy a szövetségesek hozzákezdjenek Európa háborús sebei begyógyítgatásához a Marshall tervvel.

Gyurcsány úr nem tudja, hogy a demokrata és a náci-fasiszta tűz és víz? Hogy a diktatúra híveit és lelkes alattvalóit morálisan meg kell semmisíteni?! (Hangsúlyozom: morálisan, nem fizikailag!) Azokat képtelenség beintegrálni egy új, demokratikus köztársaságba.

Mi történne, ha megvalósulnának Gyurcsány álmai? Ahogy a szupernacionalista pöffeszkedés és sértettség irredentizmusba hungaronácizmusba csapott Trianon után, ahogy a második világháborús történelmi bűnök lehazudása és tudatos meghamisítása következtében tovább élt ez a nacionalista gőg a fű alatt a szovjet uralom idején, hogy teljes pompájában előbújjon a rendszerváltáskor, és virágba boruljon 2010-ben a fülkeforradalom mámorában, úgy élne és virágozna tovább a Negyedik Köztársaságban is, és a nagylelkű, jóságos Gyurcsány Ferencet percek alatt fölfalnák az ordasok.

Magyarország és Európa további sorsát pedig az olvasó fantáziájára bízom.

VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 4.1/5 (88 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +71 ( 133 szavazatból)
Kertész Ákos: Párhuzamok Európa és Gyurcsány között, 4.1 out of 5 based on 88 ratings

  • Hozzászólások(98)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

98 Reader’s Comments

  1. Kertész Ákosnak már megint nagyon igaza van! Jó lenne,ha ezt Gyurcsány és a DK megértené. Ha nekem egyszerű embernek világos,miért nem látják ők is? Ennyire csak a hatalom megszerzése lebeg a szeme előtt vajon? Aki egy vészhelyzetben nem mer forradalmian gondolkozni, elsodorja a történelem vihara!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +18 (32 szavazatból)
  2. Na, ebben aztán minden összehordva a 20. századból, ráadásul felületesen! Ha a szerző még kicsit strapálja magát és folytatja okfejtését, akkor rohanunk a forradalomba, vagy inkább egy polgárháborúba. Nem baj, ha nem tudjuk mit akarunk és hogyan akarjuk azt elérni, csak “durr bele”. Egyetlen mondanivalója: Gyurcsány a hibás. Ehhez tényleg kell Churchill, Stauffenberg? Nem elég Szíjjártó? Ezt meg én bízom az olvasók fantáziájára. És Kertész Ákos fantáziájára is.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -10 (50 szavazatból)
  3. En Kertesz Akos Irasatol mindig ideges leszek mert annyira falyo dolgokat ir.
    Most is az es falyo, de igaza van. Most mar nem vagyyok ideges tole, csak szomoru.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +15 (23 szavazatból)
  4. Kedves Kertész Ákos,
    Tisztelem Önt, különösen mióta a fővárosi jobbérok élükön Tarlóssal megfosztották Önt a díszpolgári címtől, Ön számomra az egyike a bátor és tisztességes demokratáknak. Nagyon igaz ami most is mond: Európa semmit sem tanult a 38-as müncheni csődből, a kontinens vezetői ma sem értik meg, hogy amennyiben egy autoriter, fasisztoid társaságot hagynak büntetlenül tevékenykedni annak különösen Kelet-Európában lesznek követői aminek a vége pedig egy gyors világpolitikai, de legalábbis európai átrendeződés lehet pontosan az USA és az európai EU nagyhatalmak kárára. Ami pedig Gyurcsányt illeti: ő egy kiváló szónok és egy tragikusan tehetségtelen politikus, sokan nem akarják tudomásul venni, hogy Gyurcsánynak (Öszöd és ötletgyáros kormányzása) nem kis köze van a mostani 2/3-hoz. Az Ön mostani felvetését adó –látszólag igaz és nagyhatású- gyurcsányi viszontválasz Németh Péterhez azon a sunyi, alattomos érdeken alapul, hogy egy mostani előrehozott választás esetén Gyurcsány pártja a DK –ellentétben az MSZP-vel- be sem kerülne a parlamentbe. És hát inkább „dögöljön meg a szomszéd tehene” azaz a magyar demokrácia, meg mindenki így az MSZP, és maradjon még a ciklus végéig hatalmon Orbán, minthogy Gyurcsány Ferenc és DK-s társai kikerüljenek a közéletből. Gyurcsány és társai szánalmasak a javából, mert lenne más út is mint az anarchia -amiről beszél Gyurcsány- konkrétan egy olaszországihoz hasonló technokrata, teljesen pártmentes átmeneti kormány, amely a következő parlamenti választásig konszolidálja a gazdaságot és népszavazásokkal helyreállítja az alkotmányt. Csakhát egyszerűbb valamire azt mondani, hogy ez nem megy (legfőképpen Gyurcsány nélkül), mint megszabadulni a fidesztől és kistesójuktól a nyilasoktól valamint elkezdeni mihamarabb a politikai-gazdasági demokratikus konszolidációt, visszaállítani a jogállamot.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -8 (34 szavazatból)
  5. A cikkel teljes mértékig egyet értek, hogy a gyökerénél fogva kell kiirtani a náci morált, hogy írmagja se maradjon. Viszont egy dolog böki az orromat:

    “Amikor már a háború vége felé Stauffenberg gróf sikertelen merényletet követett el Hitler ellen, a szövetségesek föllélegeztek. Mert ha akkor, a biztos vesztésre álló háború utolsó perceiben egy nem náci német hadvezetés veszi át Hitler helyét, akkor a békeszerződés alkujában megússza a Birodalom (és a hadsereg!) az összeomlást, és továbbélnek, és revánsra készülhetnek majd a nemzeti szocialisták, s egy ilyen béke már el is vetette volna a harmadik világháború magvait.”

    – Ha most az EU beavatkozna, és Orbán Viktort elmozdítaná a helyéről, akkor megkadályozná az összeomlást (mert az új kormány még vissza tudná fordítani az államcsőd közeli helyzetet) viszont az ideológia tovább élne, és Orbán revansra készülne csapataival. Vagyis pontosan az történne, mintha Stauffenberg gróf sikeres merényletet követett volna el Hitler ellen.

    Tehát, akkor ha a következtetéseket levonjuk, akkor egy kiútja van Magyarországnak ebből? A náci hatalomátvétel, majd a teljes összeomlás?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  6. Kertész Ákosnak, amikor Gyurcsányt lehet bírálni vagy szidni, mindig remekül működik a fantáziája. Azt persze elfelejtette hozzátenni fejtegetéséhez, ugyan hol olvasott arról, hogy a volt miniszterelnök, a DK elnöke a megbékélés során integrálni akarná a neonácikat, nyilasokat.

    Aztán persze arról is írhatott volna az általam tisztelt író, hogy ő személy szerint – ha rajta állna – mit tenne a radikális szélsőjobbal, a demokratikus berendezkedés biztosította keretek között.

    Mert fröcsögni mindig könnyű, főleg, ha a Balra, magyar! Szanyi-megálmodta zavaros ideológiája habosítja a szájakat, de felelősséggel politizálni sokkal nehezebb. Elég faramuci lenne a helyzet, ha mondjuk ötvenezer nyilast táborba zárna az új, a negyedik magyar köztársaság. Vagy – régi-új szankcióként ott van még a száműzetés…

    Szóval amellett, hogy Kertész Ákos mást olvas, mást ért, mind amit Gyurcsány írt és mondott, várom, hogy mit tenne ő a növekvő barna áradattal.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +21 (35 szavazatból)
  7. Szerintem sokkal kisebb a különbség Kertész Úr írása és GyF által vázolt célstruktúra között, mint Bartus úr elkeseredett elemzése irányában.
    Amire GyF 2 évet mondott, az nem kőbe vésett időszakot jelent – a helyzet hónapok alatt is megérhet a stabil és visszavonhatatlan váltásra.
    Az biztos, hogy GyF-nek is (ha egyik vezetője lesz a váltásnak) gondja kell legyen a megtévesztett jobbosok értelmes, humánus irányultsága erősítésére és a nácizmus, a kirekesztők végleges törvényes kiszorítására.
    Nagyon jó írás Kertész úrtól, ajánlom GyF figyelmébe.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +14 (20 szavazatból)
  8. Kedves Hetus!

    Nem gondolja véletlenül, hogy ha igaz, amit Ön állít – hogy a DK egy mostanában tartandó, előrehozott választáson nem kerülne be a Parlamentbe -, az csak egy eleme annak a ténynek, hogy a demokratikus ellenzék ma még nem elég erős ahhoz, hogy jó esetben leváltsa Orbánt, majd utána kormányozni is képes legyen?

    Ébredjünk már fel végre és: ne egymásban keressük az ellenfelet, mert az ilyesmi könnyen sikerülhet, de az csak Orbánéknak kedvezne…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +25 (25 szavazatból)
  9. Érdekes adalék a Chamberlain-Hitler tárgyalásról
    http://www.nembulvar.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1640:egy-hiabavalo-talalkozo-chamberlain-hitlernel-&catid=44:visszanez&Itemid=103

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  10. A jobbik nem kistesoja Fidesznek, hanem mar az ikertestvére!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +24 (26 szavazatból)
  11. Kertész Ákos ismételten bizonyságot tett arról, hogy amikor a máról véleményt mondunk, ahhoz három dologra van szükség;
    -hitre
    -tudásra
    -a történelem tapasztalataira.
    Sajnos, nagyon ritka eset, amikor figyelembe veszik egyes önteltek, hogy az intelligenciát nem lehet megtanulni.
    Nem ez a baj persze, hanem az, hogy a tudatlansággal, a hitetlenséggel és a tapasztalatlansággal nem szabadna visszaélni. Ennek felismerésére sajnos éppen az önteltek nem jutnak el soha, – nincs más lehetőségünk, mint hogy elviseljük őket. Persze jó lenne, ha ehhez a véleményhez minél többen csatlakoznának, mert még mindíg igaz az, hogy sok lúd disznót győz.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  12. Uraim Mindenki higgadjon le!! Sok mindenben igaza van Kertész Ákosnak, még a Gyurcsány vonatkozásában is. Gyurcsány egy okos politikus, csak olyan naiv idealista, mint a ma született bárány, mint aki nem ismeri a történelmet. És sajnos ez nagyon nagy hiba. Sőt a következményeit figyelembe véve bűn!!!
    Kormányzása idején is elméleti demokrataként viselkedett, no lám mi lett az eredménye? Nem győzöm újra és újra hangsúlyozni, hogy a politika a farkasok harcmezeje, ott mások a törvények és az elméleti demokratákat keresztben lenyelik. szerinte a viki nem diktátor? Hát mi az apja fa…a? Épp olyan lökött evvel a véleményével, mint a Tabajdi, aki nem akart mocskolódni az EP -ben, csak az lett a vége, hogy a problémák felsorolása helyett kinyalta a diktátor seggét. Ilyen finomkodás mellett irreális azt várni az emberektől, hogy kimenjenek az utcára, pedig az nélkül nem fog menni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (8 szavazatból)
  13. Hogy mit gondol Gyurcsány Ferenc, tegnap elmondta itt Bolgár Györgynél:

    http://www.youtube.com/watch?v=T2Zk49r0REY

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +13 (13 szavazatból)
  14. Kedves Hetus!

    Már most bekerülne a DK a parlamentbe, s ne feledjük, hogy most alakult pártról van szó, tehát csak növekedni tud, ahogyan kiépül országosan.
    Szóval bravúr.
    Íme, már most öt százalékon áll:

    http://img11.hvg.hu/image.aspx?id=e256f4ea-9926-4a6c-96dd-67da011495ee&view=2bc522d1-c844-4343-b563-d62642c68411

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +14 (14 szavazatból)
  15. Támasz – Kertész mindig őszintén ír – és általában őszintén Gyurcsány ellenes. De engem is kíváncsivá tett a kérdésed: SZERINTE mit kellene tenni a magyar neonácikkal? Kategorikusan kijelentette, hogy nem domesztikálhatók. Akkor mit tegyünk velük?. A demokráciának talán nem Recsk az egyetlen lehetősége. De akkor mi más? Le lehet szorítani őket megint a felszín alá – ahogy a Kádár-korszak meg tudta tenni. De a Kádár-korszak nem volt demokrácia – tehát demokráciában nem biztos, hogy alkalmazhatók a módszerei.
    Már attól eltekintve, hogy Gyurcsány szerintem is a mérsékelt jobboldallal való együttélésről beszélt – de tényleg kérdés: hogyan kezeljük a neonácikat?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +16 (16 szavazatból)
  16. Nem értem okos értelmes demokrata embereket akik a radikális változtatást sürgetik.A pártok és civil szervezetek ha nem békülnek meg egy mással,ha nem tudnak közöz programot össze állítani.A mi nem könnyű dolog jelenleg nincs egyet értés.Egyet értés, egy más lejáratásával, nem megyünk előre.
    A vita élesedet lassan mindenért Gyurcsány a hibás :Pedig az ö nézeteivel sokan egyet értünk.Békésen választáson kel leváltani az Orbán kormányt.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +12 (12 szavazatból)
  17. Kedves Támasz!
    Éppen hogy a DK alelnöke, Debreczeni József írta: helytelen az LMP, Karácsony Gergely javaslata a technikai koalícióra a Jobbikkal, a Fidesz náci tagozatával.

    “A meghökkentő ötlet aligha talál lelkes fogadtatásra a demokrácia hívei körében. Gyurcsány Ferenc – akinek Zagyva György Gyulával kellene egy csónakban eveznie – azonnal reagált is a Facebookon: „fasisztákra nem szavazunk”. (Gyurcsányt KISZ-vezető korában „gyors reagálású erőnek” hívták az idősebb MSZMP-s káderek.) Való igaz: a baloldali, a liberális – egyáltalán a demokrata – szavazóknak számos körzetben a (nem ok nélkül) neonácinak tartott Jobbik jelöltjére kellene voksolniuk Karácsony koncepciója szerint.”

    http://nol.hu/archivum/20110718-antifideszista_nepfront_

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  18. A cikknek arról a belső önellentmondásáról nem is beszélve, ami a II. vh. német “fenékig kiitatni a keserű poharat” helyeselt álláspontja és a “két évig még hagyni burjánozni a rákot” elítélése között felfedezhető. Ugyanis minden háborúban töltött nap emberek tömegének a halálával, nemzeti vagyonok pusztulásával járt együtt, tehát a háború rövidítéséért talán nem lett volna nagy ár (az áldozatok szemszögéből biztosan nem) egy korábbi békekötés.
    Ellenben Orbánból való végleges kiábránduláshoz a magyaroknak is kell még cirka az a két év! Az talán nem nagy ár a végleges eltávolításáért – és a visszatérésének megakadályozásáért?!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +11 (11 szavazatból)
  19. András – ne kezdjük újra, de nem jobbikos jelöltekre, hanem fidesz ellenes (akár párton kívüli, köztiszteletben álló civil) jelöltek közös támogatásáról lett volna szó. Amihez akár a Jobbik is csatlakozhatott volna. Van aki elvi alapokból még ezt is ellenezte – szerintem meg praktikus okokból kell ellenezni: a Jobbik nyilvánvalóan a jobboldali szavazatokat osztaná meg. Induljanak tehát egymás ellen a jelöltjeik.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  20. Gyurcsány és a maga reformjai igazi gyógyír a jelenleg sínylődő baloldal számára. Csak így tovább! egyébként sok igazság van a cikkben de azt nem értem, hogy miféle párhuzam van Orbán valamint Hitler és nemzeti szocializmus között…?? minek kell folyton ezt a világháborús rémképet lobogtatni? elmúlt. amúgy is SEMMI köze jelenpolitikai helyzethez! minek? kinek? Kertész Ákos nem tudna ezeken túllépni és kicsit előre tekinteni?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -4 (14 szavazatból)
  21. Attól tartok Kertész Ákos súlyos tévedésben van.

    1. Ki az aki Gyurcsányon kívül, arról publikál, hogy mi lesz 0rbán után és ezért kritika alá lehet vonni? Ott van Bajnai, de ő is azt mondja, hogy nem jött még el az idő, ráadásul Bajnai egy alapítvány elnöke, jelen pillanatban nincs semminek az élére állhatna. Volt egy konferencia az 0rbán utáni gazdaságról amit a DK (elnöke Gyurcsány) szervezett, ott felszólalt Békesi, Bokros, Bauer. És ezeken kívül? Schiffer András vagy az LMP-ből valaki? Mesterházy vagy az MSZP-ből valaki? Árok Kornél, Kónya Péter, Nagy Navarró? Van valami közmegegyezés az ellenzékben mi lesz ha majd 0rbán után és ettől jelentősen eltér Gyurcsány?
    Nem.
    Egyedül Gyurcsányt azért lehet kritika alá vonni az 0rbán leváltásának és az 0rbán utáni időkről történt állásfoglalása miatt, mert egyedül Gyurcsány vetette fel ezt a kérdést és próbált rá választ adni. Lehet hogy ez a válasz hibás vagy alapvetően rossz, de akkor erre kell rámutatni.

    2. A demokratikus ellenzéknek ma nem az a legnagyobb baja, hogy a vezetői tudatlanok, elkötelezetlenek vagy rosszindulatúak, hanem az alapanyaga, azaz a választóik kevesen vannak. (“Valaki” ezt úgy fogalmazta meg, hogy a magyar genetikusan alattvaló. :-) Meg kell nézni a közvélemény-kutatásokat és azt látjuk, hogy az elmúlt másfél év ellenére még mindig a Fidesz a legnépszerűbb párt és hiába adjuk össze a potenciális Ellenzéki kerekasztal pártjainak a népszerűségét, az nem több mint a Fideszé. A zemberek hallgatnak. (“Valaki” fel is tette a kérdést: Miért nem ordítotok? :-)
    És most hiába január 2-ázik valaki az csak egy alkalom volt. (És igazából az is csak akkor kezdett szerveződni, mikor kiderült hogy 13 millió forintból lesz ünneplés.) És kussoltatták a politikai pártokat. (Azt el kell ismerni, hogy Majtényi jó beszédet mondott, de mit kezdünk Majtényivel azon kívül, hogy Bajnaival közösen interjút adnak az ATV-ben meg a KLubrádióban?)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +15 (15 szavazatból)
  22. Filitusnak: Ez nem baloldali-jobboldali konfliktus, hanem fasiszta-demokrata. A párhuzamok ezért félelmetesen relevánsak. Andrásnak: Meghallgattam Gyurcsány fentebb ajánlott rádiónyilatkozatát. Tulajdonképpen igaza van. Én mégis azt üzenem neki: Vada a bordo, CAZZO!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  23. Nagyot csalódtam Európában szerdán. Amit tettek, arra pár évtized múlva úgy fognak visszatekinteni, hogy az Európai Unió segített az új Hitlernek hatalmon maradni. Ez a nap lesz Európa történetének egyik legnagyobb szégyene. Hogy az egységes Európa előtt milyen jövő áll, azt nehéz megmondani. A németek már kaptak eleget a náci diktatúrából, nem hinném, hogy újra ezt az utat választanák. Néhány ország számára még előnyt is jelenthet átmenetileg a “rossz” országok kiesése az unióból, mert megindulhatnak egy sokkal erősebb, politikai unió felé a dolgok, ennek azonban biztosan nem lesz része Magyarország, és elképzelhető, hogy más országok is követni fogják, ahol kevésbé stabil a demokrácia. Amikor Amerika Orbánékat szólítja fel, hogy változtassanak, akkor ez nem csak a magyar kormánynak szól. Az Európai Unió lassan hiteltelenné válik Amerika számára, egy olyan helynek tekintik azt, ahol hatalomra engedtek egy új Hitlert, így Európának köze sem lesz a szabad világhoz, az átlag amerikai számára egy távoli elnyomó helyként fog létezni a tudatban, mint Kína vagy az arab országok. A jobb helyzetben lévő nyugat-európai országok pedig lassan elkezdhetnének elhatárolódni ettől a fajta Európai Uniótól, és létrehozni egy erősebb, valóban működő szövetséget.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (9 szavazatból)
  24. Én is hallottam Gyurcsány monológját a Klubrádióban erről a nyilas-integrálósdiról.
    Hülyeségnek tartottam.
    Ákosbácsi Kertésznek igaza van a kérdésben.
    Sajnos.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (15 szavazatból)
  25. Napersze ha Gyurcsányferi második Messiásnak akar felcsapni , ( Jóság , emberség , megértés , satöbbi ) akkor az máskáposzta. Ha küldetéstudata van akkor igaza lehet a saját szempontjából.
    Dehát küldetéstudatos hatalmárunk jelenleg is van.
    Egyébként nemhinném hogy a Gyurcsányizmus vallássá válhat aképpen mint a FIDESZ-hit.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (11 szavazatból)
  26. A nyilasok integrálása pedig lehetetlen. Gyurcsány hatalmasat tévedett ismét. Ez olyan, mint ha Bin Laden követőit akarná valaki integrálni az amerikai társadalomba. Európa sajnos nem tanult a múlt hibáiból, nem mer kimondani olyan dolgokat, melyek az amerikai rendszert életben tartják. Ennek egyik része a kulturális integráció, melynek során az illető úgy őrzi meg saját kultúrájának elemeit, hogy közben nagyrészt átveszi az amerikai kultúrát. Európában nincs ilyen, még csak egységes európai értékek sem nagyon léteznek, azt meg végképp nem várják el a tagállamoktól, hogy kulturálisan integrálódjanak. Így soha nem fognak eltűnni a múlt démonai, állandóan fel fognak támadni, mint most éppen a középkor szellemisége Magyarországon. Európa felismerhetné végre, hogy nem attól kell legjobban félni, hogy 5 métert megemelkedik a tengervíz, meg hurrikánok söprik el a városaikat, ha nem vigyázunk a környezetre, mert mire oda eljutunk, addigra már minden demokráciára éhes európai az újvilágban lesz. Sok hely van még Kanadában.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (12 szavazatból)
  27. Sokan elveszitik munkajukat addig, sokan itt hagyjak az orszagot, sokan talan a reményt is elveszitik…
    Gyurcsany nem jol idözitett, most mondta ki, hogy Orban nem diktator. A szuverenitasrol valo dobalozas is valoszinüleg a szélsöjobb felé valo kacsingatas volt. Furcsa. Bizony lehangolo. Ez a pislakolo langon valo demokratazas nem jo ötlet. Demokratak vagyunk, nem nagyon, kicsit!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (12 szavazatból)
  28. Na jó. Mindenkinek igaza van, kivéve Gyurcsány Ferencet.
    Akkor tessék szíves megmondani, mely politikai erő milyen programmal tudná holnap leváltani Orbánt?
    Azzal az angliai légi csatával azért van némi probléma. A győzelem igen nagy veszteségekkel járt. Nem Churchill halt bele, persze. Nem az ő otthona lett a földdel egyenlővé. Ő megnyerte a csatát, megdicsőült. Az Atlanti-óceáni csatában is elsüllyedt pár százezer regisztertonnányi angol hajó, mire sikerült megszerezni az Enigmát, amivel az angol flotta előre tudta a tengeralattjárók mozgását. Az áldozat ez esetben is meglehetősen nagynak bizonyult.
    Háborúban még úgy-ahogy elfogadható, hogy van veszteség. Békeidőben azonban nem felelős politikus az, aki előre tudatában van a várható veszteségnek, mégis vállalkozik arra, hogy magához ragadja a hatalmat.
    Egyelőre az ellenzékben akkora a káosz, hogy vétek volna közülük bárkinek is átvenni a kormányzást.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +12 (14 szavazatból)
  29. Játszunk el a gondolattal, hogy a kettészakadt magyarságnak ketté osztjuk az országot. Az egyik felét megkapják a fideszesek és a jobbikosok mindazon lakosokkal, akik imádják őket és az ő politikájuk szerint akarnak élni, az EU-n és NATO-n kívül. Minden reggel eléneklik reggeli helyett a himnuszt, majd a nemzeti melldöngetéssel és kesergéssel kezelik a nemzeti pszichójukat. Hungarikumok kitalálásával, termelésével és forgalmazásával tartják fenn magukat, mint például az egész bors és a rizs, mint kiváló magyar termék (ma is van ilyen a boltokban!). A nemes emberek tetőtől talpig kacagányban és nyíllal felfegyverkezve, jó házi pálinkától elbódulva életük és vérük adják a határok lóról történő védelméért nem kevés kiváltság ellenében. Csak egészséges, magyaros ételeket esznek, mint a pörkölt, a kolbász vagy a gulasch. Vasárnaponként templomba mennek, utána megtisztult lélekkel nemzeti rock-koncerten szórakoznak. Havonta egyszer nemzeti trianon- gyásznapon sírnak sanyarú sorsáért a magyarnak. Boldogok, hogy orbán a vezetőjük eme sorscsapások közepette, aki mindent elintéz és megold helyettük, nekik már gondolkodni sem kell!(Nem is ajánlatos!).
    A másik felén élnének a demokraták a klasszikus demokrácia szabályai szerint, partneri kapcsolatban az EU-val és a NATO-val, békében a szomszédokkal. Meghatározott időnként szabad választásokon, nyílt, becsületes, egyenlő feltételek melletti politikai versenyben új vezető csapatot választanak a közügyek intézésére és a közpénzek kezelésére. A hétköznapjaik nyugodtak, mondhatni unalmasak. Mindenki éli a saját, félelemmentes életét. Melyik fél élne boldogabban, az itt a kérdés???
    Ami pedig azt illeti, hogy Gyurcsány miért ad még két évet orbánnak? Világosan megmondta! Azért, mert a polgárok kb. fele még mindíg átmenne abba az országfélbe, ahol orbán dirigál. Akkor ki a kutya f….(üle) támogatná őt vagy a demokratákat? Miért nem lehet megérteni ezt és miért kell ekézni emiatt (is) Gyurcsányt? Jó mindíg másokéval verni a csalánt?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +17 (17 szavazatból)
  30. A harmadik birodalmat eltüntetni azért kicsit nagyobb háborúval járt, mint amit Orbán megfegyelmezése jelentene. Még csak fegyver sem kellene. Ha egy cent támogatást sem kapnak, pár hónapja van hátra Magyarországnak ezzel a kormánnyal, aztán eltakarodnak az államcsőd után. Addigra születik egy megegyezés az EU-ban egy szakértői kormányról, készül egy program, amivel a demokáciára nevelik a magyar népet, aztán egy-két évtized múlva már arra is érettek lesznek, hogy megválasszanak maguknak egy kormányt (bár ebben nem vagyok biztos a mai birkagyülekezetet elnézve)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  31. Országok kettéosztására is volt már nem egy példa, egyébként a jelenleginél ez is sokkal jobb megoldás lenne, mert az ország egyik fele legalább normális, európai hely lehetne, csak a magyarokban túl nagy a büszkeség, hogy egy terület elvesztésébe belemenjenek. Ha viszont tényleg polgárháborúra kerül sor (ami egyáltalán nem kizárt egy ilyen mai erődemonstráció után), akkor ez is lehet egy forgatókönyv

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  32. Viola:
    Tévedésekben él:
    Az ENIGMA berendezést nem kellett megszerezni , a huszas évektől kereskedelmi forgalomban állt…momentán kapni lehetett a boltban.
    Matematikusok és fizikusok dolgoztak leginkább a dinamikusan változó kódok megfejtésén. Jónagyméretű mechanukus számítógépeket építettek erre a célra.
    Aztán:
    Miért kellett volna Csörcsillnek meghalnia a háborúban ?
    Miféle populista marhaság ez ?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (7 szavazatból)
  33. Miért van , hogy Gyurcsánynak még véleménye sem lehet ?Öszintén szólva én már unom , hogy mindenért Gyurcsány a hibás.Végig gondoltam és másoknak is javaslom : csináljon mérleget. Mi az amit Gyurcsány csinált és Orbán nem? Az eredmény után egyértelmű lesz, ki a hiteles.Nem abból kéne kiindulni, hogy véleményformáló vagy csak parancsot végrehajtó politikai mamelukok mit mondanak a .hitelességről.Beszéljünk konkrétan, mivel a hitelesség meglehetősen tág fogalom. és ha még lehet ilyen idézetet előcitálni -érti aki érti – a konkrét helyzet konkrét elemzést igényel.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +12 (12 szavazatból)
  34. filitus -
    hát azt hallottad már, hogy “Aki elfelejti a történelmet, arra ítéltetik, hogy újra átélje azt”? Ráadásul nincsen új a nap alatt – és a jelen helyzet (sajnos) nagyon sok párhuzamot mutat a 30-as évekkel (világgazdasági válság, féktelen populista szövegelés, autokratikus hajlamú “nemzetvezető”
    De, sajnos nagyon is napirenden kell tartani – éppen a hasonlóságok miatt!
    Okos ember a más kárán tanul.
    Pirx pilóta
    Ez egy jó szempont! Miért ugrottak neki Gyurcsánynak azért, amit Bajnaitól nyugisan fogadtak? Lényegében mindkettő ugyanazt mondta – MÉG nincs itt az idő.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (9 szavazatból)
  35. Magyarországot 10 millió pici részre kellene felosztani – minden állampolgár kapna egy részt- és utána mindenki azzal szövetkezne akivel akarna.
    Én nem látok már más megoldást.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (4 szavazatból)
  36. Kertész téved. Ha most lenne új választás, nyerne rajta a Fidesz. Akkor meg minek? Gyurcsány helyzetelemzése viszont pontos, helyes, ésszerű.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (8 szavazatból)
  37. De későn értem ide…
    valaki (2012. január 21. szombat 19:49) — Tök jó, nekem teszik!
    .
    (Többek szerint Gyurcsánynak igaza van) — Csak egyet mondjatok meg: mi kényszerítette a nincsdiktatúrás nyilatkozatra? Mert szerintem ehhez is korán volt (túl azon, hzogy szerintem nincs is benne igaza, de ezt most hagyjuk).
    .
    Aztán persze arról is írhatott volna az általam tisztelt író, hogy ő személy szerint – ha rajta állna – mit tenne a radikális szélsőjobbal, a demokratikus berendezkedés biztosította keretek között.
    .
    kekec írta (2012. január 21. szombat 18:01)
    “… hogyan kezeljük a neonácikat?”
    — Szerintem a neo vagy bármilyen náci vagy fasiszta annak a rendszernek az alapjait, a leglényegét támadja, amelybe egyesek beintegrálnák. Ugyanilyen alapon megkérdezhetné valaki, hogy büntetés helyett beintegráljuk-e a gyilkosokat. Egy demokráciában mindenki szabadon felléphet és szervezhedhet, kivéve azokat, akik megszüntetnék a demokráciát.
    Amelyik állam ezt nem tudta, ott mindig katasztrófa lett a vége. Békeidőben könnyű elpuhulni, de annyira nem szabad, hogy ilyenkor ne tudjunk védekezni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (6 szavazatból)
  38. Nagyon tisztelem Kertész Ákost. Éppen ezért fáj, hogy valószínüleg nem jól érti Gyurcsányt !

    “Hiszen a szélsőjobboldaliak, a neonácik a nyilasok is magyarok. Őket is integrálni kell”

    Ilyet, de még hasonlót sem, szellemiségében sem, de tényleg soha nem közölt Gyurcsány !!!

    Söt… az elsö (ELSÖ!) volt, aki elitélte, kizárta az úgynevezett “technikai-koaliciót”, Karácsny Gergely (LMP) ötletét…

    Valami hiba történhetett…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  39. Támasz írta (2012. január 21. szombat 17:15)
    “Mert fröcsögni mindig könnyű …”
    Bizoyítsd be, hogy fröcsög, és addig ne használj ilyen randa minősítést valakire, aki szerintem megérdemel némmi tiszteletet.
    .
    “…mit tenne ő a növekvő barna áradattal.”
    — A barna áradat azért nő, mert szívós, alapos, gondos munkával (tíz éve folyó soviniszta/fasisztoid, demagóg politizálással, hőzöngéssel, lázítással, aktív népbutítással — egy szóval orbanizmussal — kinyírták a társadalom önvédelmi képességét.
    Ettől függetlenül annak idején a háború végén Németországban arányaiban sokkal több náci beállítottságú ember volt, mégis be tudták tiltani az ilyen pártokat, és büntetni rendelték az ilyen eszmék hirdetését.
    Pontosan ezt tenném én is.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  40. Ego (2012. január 21. szombat 20:46)
    Az “Aztán persze arról is írhatott volna …” kezdetű idézet tévedésből maradt benne.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  41. Balogh de nem balga

    Nem tudom ki látta a békemenetet? Ezek után miről beszélünk mi itt? Teljesen felesleges. Vagy mi vagyunk inkubátorban, vagy a többiek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  42. Ego – az a feneség, hogy ha Európa rá tudja kényszeríteni egy valamennyire is demokratikus fordulásra Orbánt – és legalább a felszínen elkönyvelhetik, hogy “nem diktatúra”, és a javuló megítélés alapján elfogadható szintű árfolyamok és kamatszint áll be, akkor itt fogunk állni egy konszolidálódó neohorthysta rendszerrel – és még csak Orgoványra sem volt hozzá szükség!
    Márpedig Európa láthatóan adott Orbánnak még egy esélyt. Ebben a helyzetben nem az a baj, amit Gyurcsány mondott – az reálpolitikusi megszólalás – hanem, hogy minek kellett egyáltalán megszólalnia? Az a gyanúm, hogy ez ugyanolyan kettős beszéd, mint Orbáné – és ezt nem belföldi fogyasztásra szánta, hanem a külföld felé demonstrálja a “konstruktív” ellenzékiséget. Arra az esetre,ha mégsem tudnák Orbánt irányváltásra késztetni – és tényleg nekimenne a falnak.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (5 szavazatból)
  43. Lehet, hogy Kertész Ákos tud írni, de megtanulhatna olvasni is. Persze, ha a gyűlölettől nem vakulna el…..akkor talán meg is értené, amit akár Gyurcsány, akár Bajnai mondott, írt.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (9 szavazatból)
  44. kekec,
    “minek kellett egyáltalán megszólalnia?”
    Pontosan ezt mondom/kérdem én is. Örülök, hogy közeledtek az álláspontjaink.
    .
    Orbánban meg megbízhatsz: bármilyen fordulatra kényszerítik is rá, olyan, mint a gáz: a legkisebb résbe is behatol (ezért tekintem a Gonosznak már bvagy 10 éve). Számíthatsz rá, hogy folyamatosan szabotálni, fog, és újra és újra elmegy a falig, újra és újra teszteli majd az EU elszántságát — és mindig a mi kontónkra.
    A problémánk nem egy baloldal/jobboldal probléma (egyébként is bal alig van, jobboldal meg egyáltalán nincs, ezek nem jobboldaliak, csak viselik a címkét).
    A mi problémánk egy demokrácia/diktatúra probléma. Ezért az orbáni rendszerrel nem lehet kiegyezés.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (7 szavazatból)
  45. Balogh de nem balga
    1. Minden közvélemény kutató egyetért abban, hogy a fidesz “kemény magja” a törzsszavazói bázisa 1-1,5 millió fő. Ennek néhány %-át ki tudták vinni az utcára. Nagy ügy! Gyurcsány reálisabban látja az arányokat és a lehetőségeket – és nézd meg, mennyire neki ugranak. Nem árt, ha tudomásul vesszük: az ide írogatók többsége másképp tájékozott és informált, mint a pártirányított médiákon élő tömegek, és még nem akkora az országban az elégedetlenség, aminek az élére lehetne állni. És ne becsüld le a “magyar kártya” szerepét sem.
    2./ Alkalmam volt látni az Andrássy úton a MIÉP nagygyűlésről hazafelé hömpölygő tömeget anno dacu. Az sem volt sokkal kisebb – aztán mégis kiestek a parlamentből. Fel a fejjel!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  46. Ego – értelmes emberek nem fognak kiegyezni a rendszerrel – ahogy Kádár rendszerével sem egyeztek ki – no meg Horthyéval sem. De mindig lesz egy olyan tömeg, amelyik tesz a politikára, akinek elvont fogalom a demokrácia, amelyik nem is akar a saját fejével gondolkodni – és ha valamennyire is konszolidálni tudják a gazdaságot – igen szépen együtt fognak élni az Orbán rendszerrel is, ahogy az összes előző rendszerrel is együtt tudtak. Tehát az ellenzék egyetlen esélye, ha olyan mértékben elcseszik a gazdaságot, hogy előáll a marxista meghatározás szerinti forradalmi helyzet: a tömegek már nem tudnak a korábbi módon élni. Reálpolitikus meg nem mondhatja ki, hogy erre játszik – sőt az ellenkezőjét kell bizonygatnia.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  47. Szóval azért 2 év, mert 2014-ben lesz mai tudásunk szerint a következő választás.
    Annyi sületlenséget összehordani, mint Hetus…
    Ha szerinte a DK be sem kerülne a következő parlamentbe, miért Gyurcsányt noszogatja, miért nem favoritjait, az MSZP-t. Vannak ott elegen.
    Miért akarják sokan Gyurcsányt felelőtlen politikába belehajszolni?
    Bár, szerintem nem hagyja magát. Meg lehet, a hatalom is arra vár, árgus szemmel figyeli minden mozdulatát, megszólalását. Keresik az indokot, hogy újabb vádat akasszanak a nyakába. Hiányzik neki meg nekünk is egy rendszer ellenes összeesküvés vád? Úgy hogy türelem.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  48. Viola!
    Ha akkor az angol légtérben és az Atlanti óceánon nem úgy történnek a dolgok, ahogy történtek, akkor ma egy másik fajta egyesült – német náci – Európában vitatkozhatnánk elméleti megközelítéseken, de nem e témában, és nem így. Feltéve, ha egyáltalán élnénk még – mint a többi milliárd ember – ami nagyon, nagyon nem valószínű…
    Ez a lényege a történelmi pillanat megragadásának, vagy elszalasztásának, amely évszázadok nemzedékeire kihat, amelynek a felismerése különleges adottságot, mondhatni bölcsességet követel, melyben nincs helye a l’art pour l’art pacifizmusnak – sajnos. Ehhez pedig nemcsak bátornak, de vátesznek, vagy költőnek, de legalábbis zseninek kell lenni. Churchill biztos hogy ezek közé tartozott, ám szerintem Kertész Ákos és Bartus Lászlótól sem áll messze valamelyik felsorolt tulajdonság.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  49. Ami a nyilasok “beintegrálását illeti”, gyerekkoromban ismertem állítólag baloldali családokat, ahol a nyilas időkben születetett gyerekeket Szittyának, Álmosnak, Csanádnak, stb. hívták. Most – hatvan évvel később – a fentieket olasva esett le a 20fillér, hogy ez hogyan történhetett: beintegrálódás útján.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  50. kekec (2012. január 21. szombat 21:30)
    “Reálpolitikus meg nem mondhatja ki, hogy erre játszik – sőt az ellenkezőjét kell bizonygatnia.”
    — Gyurcsány saját bevallása szerint az elvi alapú politizálásban hisz (nekem is ez lenne a hiteles), és ebbe egy ilyen kétszínű játék nemigen fér bele. Ez Orbán szintje lenne.
    Jó lenne tőle megtudni, mi vitte rá erre a nyilatkozatra, de azt hiszem, ez hiú remény.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)

Írja meg véleményét!

 
KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos