Ronai and Ronai
AMERIKAI

Bártfai Imre: A felcsúti Robin Hood hattyúdala 2011. december 22. csütörtök 15:41

  • Hozzászólások(91)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Bártfai Imre: A felcsúti Robin Hood hattyúdala

….és bárcsak neki lenne úgy szégyenére szünet nélkül balra változása és mindig rosszabbra hajlandósága, mint amennyire nekem és társaimnak… fájdalmára van… Mivel minden emberi megfontolás lehetősége szerint már a jövőt tekintve úgy tűnik, semmiféle ékesszólással meg nem győzhető, semmi orvoslással meg nem gyógyítható, semmi rábeszéléssel meg nem hajlítható.

(Lodomér esztergomi érsek Kun Lászlóról, 1288)

A fent idézett levélben az érsek keresztes hadjáratot kért Kun László ellen. Bizony, akkor is voltak ám ’nemzetközi’ szervek, vagy inkább páneurópaiak. Igaza volt-e az érseknek, nem lényeges most. De keresztes hadjárat kell. Nem hazánk, hanem vezetői ellen.

A magyar politikai vezetőréteg, minden poszt-kommunista elit legsilányabb maradéka most énekli hattyúdalát. Elérkezik lassan az igazság pillanata. Nem vagyok jós, TV-s távgyógyító, lehet, hogy óriásit tévedek, és még sokáig húzzák. Ez esetben Isten kegyelmezzen nekünk. Vergebens!-így kiáltanak fel hasonló helyzetben a Sturm und Drang drámák hősei, és holtan esnek össze, miközben lemegy a függöny.

Igen, ’vergebens’, minden hiába, ha itt nem lesz óriási politikai változás. A kétharmados kormányzás hatékonyabb pusztító erőnek bizonyult, mint a cunami vagy a Little Boy.

Mert most egy szétesett, apatikus társadalom néz üveges szemekkel a közeljövőbe, 2012-be. Nincs már erő, kedv tüntetni se. Drasztikusan csökkentett munkanélküli segély, áremelkedések, új adók, gazdasági stagnálás vagy legalábbis csak elhanyagolható növekedés fogja kezét a megritkított, csonkává lett demokráciának. Szomorú páros. A kétharmados kormány minden ellensúlyt eltakarított az útjából. Az Alkotmánybíróság, a Jegybank sem zavarhatja sokáig az egypártrendszer úthengerét. Még – amúgy fél kézzel – jut ereje arra is, hogy elsöpörjön egy Klubrádiót. Csakúgy mellékesen, ahogy egy kabátunkra esett levelet hessegetünk el, ahogy egy pókhálót tépünk szét. Az ország élén bábállamfő van, egy bólogató jános, egy mindenmindegy jakab. Mindent aláír. A parlament díszcsillag  a rablóvezér mellén, cirkusz, ahol a bohócok elaludnak a saját tréfáikon.  Kegyetlen tréfák ezek azonban.

Jön a 2012-es év, hamis fércmű-alkotmánnyal, amely bebetonozza a bűnbandát, és rögzíti a trónján, gazdasági csőddel és példátlan nyomorral az ország kétharmadának. Vagy inkább 90 százalékának. A belügyminiszter terve szerint hamarosan új titkosszolgálat figyelheti majd meg minden moccanásunk. De sokaknak nem lesz újabb moccanása, ők még az idén megfagynak, legyengülnek és várhatóan akár éhen is halnak. Mások meg se várják ezt, ugranak ki az ablakon, vagy a saját húsukba vágnak.

Az egykulcsos adó, a fantáziadús ám valóságszegény gazdaságpolitika, a külfölddel szembeni köpönyegforgató kaméleonpolitika minden áldozatot megér a kormányunknak. Nem érdekli a forint árfolyama, az elszegényedés, a kritika, a könyörgés, a jajszó, a miniszterelnök továbbra is bízik Matolcsy Györgyben. És ez a lényeg, a bizalom. Hiszen együtt gyúrták a pisipogácsát a homokozóban, együtt rázták a klubban az Első Emeletre vagy mittudomén. Aprócska tény csupán, hogy senki más nem bízik ebben a gazdaságpolitikában és Matolcsy személyében.  A gazdasági mutatók sem bizonyítják sikerét. De még a siker lehetőségét sem.  Már zajlik a visszaszámlálás a leminősítésünk felé.

Persze ettől kormányunk még nem adta fel. Cápák a vízben, keselyűk a levegőben, de a kreativitás megmaradt. A rablás kreativitása. A kétharmados haramia rászegezi a fegyvert az állampolgárra, és kiürítteti a zsebeit vele. Még a karóráját is le kell csatolnia. A devizatartalék lesz a következő zsákmány, miután beleürítették a zsákba a maradék nyugdíjpénztáros petákokat is. Aztán ha az is elfogyott, akkor majd csődöt jelentünk ki, és megmagyarázzuk, hogy az euróválság az oka, meg a nemzetközi spekuláns. Miféle gazdaságpolitika az, amelyiket csak állandó fosztogatással lehet fenntartani, foltozgatni? Miféle adósságcsökkentés tékozol el mindent pénzt csak azért, hogy az adósság ismét emelkedjen?

Miféle ember gorombáskodik alpári, falmelléki stílusban a szövetségeseivel, és azokkal, akiktől ő maga kért pénzt? A haramia, az útonálló. Ugyanaz a valaki, aki kirabolja azokat, akiket állítólag véd, és miközben még könnyes a szemük a fájdalomtól megmagyarázza nekik, hogy nevelő célzattal veri őket.

A következő gazdaságpolitikai-program neve legyen „Negatív Robin Hood-terv”. Alcím: Elvesszük a nincstelentől, hogy legyen a dúsnak. Micsoda vircsaft ez kérem, miniszerelnök úr?

Ez benne volt a programjában? Ha nem, akkor van Önnek felhatalmazása erre? És arra hogy törvénybe iktasson egy amúgy katasztrófális gazdaságpolitikát?

De uraim, légy van a levesben. Megjött a most jó oldalon álló nottinghami bíró: az unió. Az USA és az Unió most már nem tudja véka alá rejteni heveny iszonyatát, gyomorforgató undorát a mi Robin Hoodunk ténykedése láttán. Nem kell nekik az euróválság mellé még egy vaskolonc is a nyakukba. Lehet kiáltozni, hogy „kik ezek”, meg twitterezni, meg libsizni, de ezúttal az árnyékboksz nem lesz elég. Nem Thomas Melia fog eljönni, hanem a pünkösdi királyság végnapjai.

Nem szeretem én sem, ha a külföld beavatkozik belső ügyeinkbe. Én is olvastam Tamás Gáspár Miklós intő szavait, csakhogy jobban félek a közeli, kegyetlen haramiától, mint a távoli királytól. Mi magunk pedig fájdalmasan gyengék vagyunk.

Egyébként ez már nem a mi belső ügyünk, ez már mindenkire tartozik, hiszen a jogsértések olyan lavinája indult el 2010-ben, ami példátlan a térségben. Igen, volt jogsértés az őszödi beszéd után is, durva is, tűrhetetlen is. Ez azonban nem felmentés. Ez így nem mehet tovább, a valóság maga döngeti az ajtót, a falat. Mind politikailag, mind gazdaságilag. Ez az út a sherwoodi erdőből a pokolba visz egyenesen. Most kell elvégezni a beavatkozást, utána már csak a halott test marad.  Addig kell rajtaütni a rablókon, amíg osztozkodnak a zsákmányon, és nem lép életbe a saját maguk által írt törvény, mely a kifosztott polgárt bünteti majd a betyár galádságáért.

Anti-Robin Hood már ellőtte az utolsó nyílvesszejét.

Aztán jöhet a többkulcsos adórendszer, a jogállam felépítése, a korrupció elleni harc, az értelmes, józanelvű kül- és belpolitika, ha nem is a boldogság, de a túlélés reményei.

VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 4.7/5 (50 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +80 ( 84 szavazatból)
Bártfai Imre: A felcsúti Robin Hood hattyúdala, 4.7 out of 5 based on 50 ratings

  • Hozzászólások(91)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

91 Reader’s Comments

  1. Hávagy valami jó kis polgárháború.
    Ahol lessz vagy három-négy csoport és mindenki mindenki ellen fog harcolni.
    Mint Libanonban a polgárháborújuk idején.
    Amikor is sikerült ” Közelkelet Aranypartjából ” egy szétlőtt kísértet-birodalmat kreálni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +13 (15 szavazatból)
  2. Orbán és klerikálfasiszta hordái gyakorlatilag megbuktak. Csak idő (rövid!!!) kérdése, hogy mikor kullog el a közéletből ez a Mussolini-torzó, de sajna nem lehetnek túl optimista látomásaink, mert nagyon drágán megfizetünk az 51% tévedéséért!!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +28 (28 szavazatból)
  3. Pestről jöttem. Van egy réteg, kétségkívül, akik gyomorkorgás nem hallik, mert messze vannak. Akiknek gyerekei az állati sor legalján nőnek fel, de jogaik az eget verik, mert oly olcsó a jók a kenyérhez képest. Van egy réteg, akik megfagynak az utcán, vagy kihűlve lakásaikban, gyógyszerhiány miatt elhullanak.
    És van egy réteg, hogy az Andrássy úton, vagy a mellékutcákban nem tudsz parkolni, a körúton kétszer mehetsz oda-vissza és nem találsz parkolót, mert városi terepjárók pihennek. A Tescók és Osánok parkolói is tele vannak, hogy fogyjon a gagyi. Na, addig ez a csutka megmarad.
    Ha csak a TEK védené, de körbeállva védi a maffia, a Girok, Szijjártók és Kövérek siserahada.
    Ezeket akarjátok ti szóval elzavarni!
    Jaj, az oldalam, szúr a röhögéstől. :)))

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +22 (28 szavazatból)
  4. Szerintem megindul az éhes gyomor és a felső vezetést meg harmadolják.
    Az okosabbja már biztos becsomagolt és megrendelte a jegyet is valamelyik adóparadicsomba !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +17 (17 szavazatból)
  5. Gonoszka:
    Ne bántsad a Tescot : a szélesebb néprétegek áruháza az !
    Átlagosan 30 százalékkal olcsóbb mint az átlagos magyar boltok többsége.
    Amíg a kiló kenyeret megtudom venni 150 Forintért , a liter tejet 160 Forintért , az egykilós háztartási kekszet 430 Forintért , addig oda fogok járni.
    És addíg amíg -ha problémám akad egy ott vásárolt műszaki termékkel – könnyed fejbólintás kíséretében térítik vissza a pénzemet ha kell , öt perc alatt..

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +22 (22 szavazatból)
  6. Ez a sajátos vélemény nélkülöz minden szakmai értékelést, nem támasztja alá regnáló számokkal, nem tájékoztat az előzmények okozta hatásokra, s annak kivédésére milyen javaslataik lettek volna. Nem számol olyan dolgokkal, hogy nem az a probléma, hogy megszüntették a magánnyugdíj jelenlegi formáját, hanem az , hogy egyáltalán létre hozták abban a formában ahogy, s nem számoltak az ezzel együtt járó állami hitelek felvételének kényszerével.Az, hogy nyomorban élnek az emberek ? , s mégis még mindig 2/3-s többséggel választanák újra a jelenlegi kormányt !,talány, hogy a jelenlegi nyomor jobb, mint a 8 év jó léte ? Úgye nem gondolják komolyan azt amit írnak ? Érdekes, a reál jövedelem nőt, regie költségek, alapvetően nem nagyon növekedtek. Azt, hogy leminősítenek bennünket ? Nem kell annyira mellre szívni, hiszen magyar inditatású szövegek indukálják. Tessék meghallgatni, majd elolvasni mit mond az MSZP, LMP, mely megjelenik a külföldi újságokban, érdekes módon mindig ugyan abba, s ez jelenik meg az EU-nál, a különböző minősítő intézeteknél. A legutóbbi lemínősítés a két kamatemelés követően, ha már az MNB is így látja, hát nem maradhatunk le ! Egy ország lemínősítésének alapvető tényezője államháztartási hiány, ez 3 % alatt van,államadósság, ez az eu átlagnak megfelelő, de csökkenő folyamat, foglalkoztatás nőt az elöző időszakhoz képest, infláció stagnál / MNB ? / stb. Kis ország, gyenge gazdaság, könnyű préda a spekulánsok részére, s a minősítők nem államok felettiek, hanem pénzügyi magántársaságok tulajdona, akiknek nem a más jóléte az érdekük ! Talán ilyen irányban kellene a véleményeket ütköztetni. Vannak hibák, már korábban is írtam, ezeket beszéljük át, ez előre vinni az országot.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -46 (50 szavazatból)
  7. Egy kis történet a TESCO.-ból amelyet ellestem:
    Egy jó ember felemelt egy akciós, pirosnyelű gázszerelő-fogót ( kínait ) és mélabúsan mutatta asszonyának:
    -Látod szívem : itt ez a fogó 350 .-ért , pont ilyet vettem a héten a kínain , 900 Forintért és még mennyire örültem neki hogy jó olcsón kaptam !

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (9 szavazatból)
  8. Úgyvan Pali41
    A Klubrádiót is azért zárják be hogy nekünk jobb legyen.
    ” ELVTÁRS : BE A SZERVEZE….izé…TEMPLOMBA ! “

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +22 (22 szavazatból)
  9. Még jó hogy az ilyen Pali41-féle blablákra már szelektíven nem reagálok…ovastam-hallottam én már eleget Szijjártótól !

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +20 (20 szavazatból)
  10. Valóban, én nem vagyok szakértő. Olvasni azonban tudok.

    Gazdasági növekedés nem indult be. A foglalkoztatottság növekedése semmit sem ér mert nem termel GDP-t. Hiszen a munkanélkülieknek muszáj minimálbér alatt dolgozniuk egy-két hónapot a segélyért. Így ez a növekedés semmit sem jelent.

    A nyugdíj pénztár elvételével az a baj hogy ezeket az elvett nyugdíjakat majd ki is kell ám fizetni. Miből ha nincs növekedés?
    Az ország leminősítése azzal jár hogy külföldi piacokról finanszírozhatatlanná válik az ország.

    2/3-os támogatás: Ha jól tudom ezt egy korámny kérésre készült felmérés produkálta..

    A spekulációs teória hogy Soros állt a háttérben stb, egy nagy nulla. Ez megint csak szerecsenmosdatás. Nem, a kormányunk áll a háttérben. És az előtérben is.

    Szakmai kritikák: Róna Péter eddigi összes nyilatkozata, Pogátsa Zoltán írásai. (mindkettő elismert szakember)
    Demokrácia kritika: Paul Krugman, Thomas Melia et al.
    Google és ott minden megvan.

    Az ő szavukkal szemben mi áll? Matolcsy György??

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +31 (31 szavazatból)
  11. Pali41 agitprop .-jával szemben mitsem érnek a józan érvek.
    Legcélszerűbb az ilyet szemberöhögni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +27 (27 szavazatból)
  12. (moderálva) Pali41!
    Ilyen marhák mint te miatt nem tűntek el még ezek a maffiózók az ország vezetéséből. Te vagy fizetett troll vagy pedig mély-sötét kétlábú. már nem tudjuk fizetni a hiteleinket, nem tudjuk fizetni a számláinkat havonta azon vacillálunk, hogy a rezsit vagy a kaját fizessük! Ezt mind azalatt a majd 2 év alatt értük el mialatt a főnökeid uralkodtak az országon. A vállalkozásaink sorra mennek csődbe ha pedig még tartjuk magunkat akkor jön az APEH vagy mi a fenének hívják és súlyos büntetéseket szabnak ki vélt vagy valós hiányosságok m iatt. Nem titkolva, hogy ki van adva nekik, hogy kötelező büntetni. Miközben a Kedves Vezető és csapata százmilliárdokat nyúl le a közös pénzünkből. Bedöntögetik a Forintot mert ők shortolásra vannak berendezkedve. Igaz, hogy milliók kerülnek utcára vagy dögölnek éhen nekik semmi sem drága. A tavalyi télen 2 szer annyian fagytak meg mint az 56.-os események utáni halálos ítéletek alapján kivégzettek száma. Behülyítik az embereket mindenféle vallásos meg Szent István királyos népmesékkel miközben kilopják az utolsó fillérjeiket is. Botrányos a gazdasághoz még véletlenül sem értő csinovnyikot ültetnek a pénzügyi tárca élére és viszik csődbe az országot. Miféle “ember” vagy te aki még véded ezeket a rablókat és gyilkosokat?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +29 (29 szavazatból)
  13. “…Ez a sajátos vélemény nélkülöz minden szakmai értékelést, nem támasztja alá regnáló számokkal…”

    - Ez tényleg nem, de megteszi a cikk helyett rengeteg magyar és külföldi közgazdász, és gazdasági- pénzügyi intézetek.

    És az a gáz, hogy AZOKAT is tökéletesen semmibe veszi ez a tetves felcsúti kondás bűnbanda, vagy egyszerűen elintézik annyival, hogy “kiakurvaanyátokvagytokti”, esetleg “ezmármegint kapitalistaspekulációs támadás”.

    Undorító férgek, akasztófánál kevesebbet sem ezek, sem a családtagjaik nem érdemelnének, ez utóbbiak azért, mert röfögve henteregnek a kondásék által összerabolt vagyonban (orbán- horda, rogánné, kósza alajos és hordája, smitt “goyostol” pál lányai, stb).

    Ezeknek nem lenne kegyelem.

    Kár, hogy mindez megmarad a sci- fi szintjén, mert ezt a bandát semmi nem fogja kirobbantani a hatalomból.

    Leviszik az országot kb. albánia vagy koszovo szintjére, de akkor is, a tetején fognak ülni.

    :(((((((((

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +20 (20 szavazatból)
  14. Eldrad!Most többet írtam volna,de kommented 100% ban megeggyezik az enyémmel.Vajon moderálást érdemel,ha azt írom,hogy valakinek most már az erőt kéne összevonni és “molotov et” t küldeni rájuk,aztán a többi megy magától.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +14 (14 szavazatból)
  15. Írja már össze valaki, Orbán becéző neveit.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (8 szavazatból)
  16. valaki
    2011. december 22. csütörtök
    18:41
    Ez szinte lehetetlen, de a szöveg környezetéből kiderül.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  17. Az újságíró feladata nem az, hogy gazdasági programot adjon,de a rosszat kritizálnia kötelessége. Pali41 se tud tojást tojni, de az elkészítését joga van kritizálni. A normális újság író észrevételez, kritizál, dicsér, de legfőképp tájékoztat.
    Mondja a rossz tekintetű faszi, hogy a leminősítés nem Magyarországnak szól, hanem Európa gazdasági helyzetének, legalábbis ez volt az értelme. Valóban nem Hazánknak szólt, hanem az aljas kormányunknak, többek között neki is. Az orránál tovább kéne látni. A futball bírónak is szoktak szemüveget ajánlani, neki is kén egy az igazság dioptriájára csiszolva.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +13 (13 szavazatból)
  18. a magyarok nem képesek lerázni magukról Orbán diktatórikus igáját. sok sok fideszre szavazó beláthatta már mennyire átverte a soha nem hazudó fülkeforradalmár, a disznóólak takaritója. De kérem , hogyan harcolhatta fel magát
    ilyen magas posztra , az aki disznóólak világában szocializálodott. Hogyan kerülhetett a csizma az asztalra?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +14 (14 szavazatból)
  19. Geyza!
    Pali41 hisz valamiben, valakikben, ezt ne rójuk fel neki.
    Tisztességes az legalább, hogy “ellenszélben” (Matolcsytől loptam) kifejti véleményét, mégha számunkra tényleg megmosolyogtató naivitású is, de legalább alkalmas vitára. Mi így vagyunk talán elfogultak, ő úgy elfogultabb, nem “elűzni” kell az ilyen oldalról az ilyen embert, hanem eszmecserét folytatni. Épp elég mélyek a szakadékok a táborok közt, ez senkinek sem jó.

    Tisztelt Pali41!
    A mondandójának alapjaival sem értek igazán egyet, hisz szerintem, s azt gondolom a többség szerint itt elég gyenge muzsika a kormány gazdaságpolitkája, s akkor nagyon visszafogottan fogalmaztam.
    El kell ismerni a külgazdasági környezet, az államadósság nem kedvez az elrugaszkodáshoz, és ez kis mértékben írható csupán a jelenlegi kormyány rovására, kb. annyira, mint amennyire az előző kormányéra. (Vagy még kevésbé, de ezt nem szívessen valljuk be, mert a Fidesz szinte az ilyen “ziccerek” lecsapására építette programját, ahelyett valami értelmes alternatívát dolgozott volna ki a kormányzásra.)
    Lehet vitázni gazdaságpolitikáról, akár még az egykulcsos létjogosultsága sem tabu, de azért ne legyünk vakok, amit a kormány csinál, az nem (kiszámítható) gazdaságpolitika, csak valami gyenge ötletelés. Fél éven belül megdöglik a tehén, és majd Matolcsy szomorúan mondhatja, hogy kár, mert még rengeteg ötlete lett volna.
    Szakemberek, komoly szaktekintélyek vitatkoznak a közelmúl és a jövőkép tekintetében, miért ne tehetnénk mi is, de higgye el nem ez a fő bűne a kormánynak és Orbánnak, hogy esetleg tovább löktek úgyis a szakedék szélén imbolygó szekerünkön lefelé.
    A baj sokkal, de sokkal nagyobb.
    A kormány agresszív, pökhendi, hatalomittas, paranoiás, és csak legvégül dilettáns.
    Nehogy azt higgye az “elmúlt 8 évet” akarnám magasztalni.
    A
    Minden bizonnyal okkal is, meg persze az ellenzék hozzáálása miatt is volt oly kevéssé népszerű az a kormány. De ők is szabad választásokon nyertek, és azon is veszítettek meggyőző arányban.
    Elismerjük a Fidesz sokmindenre felhatalmazást kapott. Hogy a 2/3 valójában akkor, vagy ma mennyi, most mellékes. Magam részéről én ma is annak örülnék jobban, ha a megfelelő (végre pozitív) irány (és személyi) változás után végigvinné a ciklust ez a kormány, bár erre egyre csökkenik az esélye, mintsem kitörne a “forradalom”. Ebben a tekintetben sokkal visszafogottab, higgadtabb az ellenzék, mint a 2006-os ellenzék, pedig több gombócot próbálnak letuszkolni a torkunkon.

    Nem tudom, kívülállónak mennyire látható, de az emberek feszültek, idegessek, dühössek, és nem a megszorítások miatt.
    Az ellenzék teljes joggal van felháborodva azon, hogy lassan kriminalizálnák őket, hogy a kormány tagjai fölényes, gunyoros, személyeskedő megjegyzésekkel is illetik az előző kormánykat, és persze ezzel azok szimpatizánsait is, az sem megengedhető, de hogy törvénybe iktatni bizonyos nekik tettsző értékítéleteket, az politikai bűnözés.
    Átalakítani viszonylag szent dolgokat, mínt az igaszságszolgáltatás, választási rend, egyházak szerepe, médiafelügyelet, magánnyugdíj-rendszer, és számos egyéb dolog, főleg maga az alkotmány hatályon kívül helyezése lehetséges ugyan, de NORMÁLIS esetben csak nagyon megfontoltan és létszámtól teljessen függetlenől a legszélesebb ellenzéki konszenzussal legitim, így, ahogy ezeket keresztül viszik nem.
    Amit a parlamentben (és nem csak ott,) a Fidesz művel, az kigúnyolása a demokráciának, s ezt ők kaján vigyorral teszik. A vigyor nem hervadt le most sem az arcukról, változtatás nélkül visszaviszik a parlamentbe az AB által elmeszelt törvényt, nem hajlandók komolyan venni még a külföldi kritikákat sem.
    Van valaki, aki ott, házon belől elhiszi, hogy azokat az ellenzék gerjeszti?
    Vagy tapsolni kellene mindenkinek, meg vigyázba állni néhány eszelős ámokfutó garázdálkodását hagyva kiteljesedni?
    Igen, elfogult vagyok, ellenkezőleg, mint Ön, tisztelt Pali41, de ez nem ok arra, hogy ne beszélhessük át, mennyi az annyi.
    Nem értek egyet a nemzetiségi programmal, az egyházasítással, és sok minden mással, de keresem, és néha nyomokban fel is fedezem a jószándékot is a kormány tevékenységében, de sajnos a véleményem ettől még lesújtó.

    Lehet, Önöknek nem nagy áldozat az, hogy az efféle “idegenszívüek” szoc-libek, ateisták, meg effélék csodás nemzetünkben nem érzik most jól magukat, de higgyék el, nagyon közel az az idő, amikor a sunyiságból épített kártyavár összedől, s majd csodálkozva állnak a romok felett, hogy itt miért nem működik semmi. Akkor már a nyolc évre, meg a lassan újra magára találó nyugatra nem lehet hivatkozni, az értelmesebb előbb elmenekül, akkor már csak magukat szidhatják, megtévesztett, elvakult Fidesz és Orbán hívőket.
    Orbán olyan, mint a kisgyereknek a színes léggömb, s ha kipukkan, csak a szomorúság és fájdalom marad. Pedig kipukkad, ez borítékolva van.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +15 (17 szavazatból)
  20. Elnézést, off:
    http://www.168ora.hu/itthon/orbanekra-valaszul-ujraindul-a-szabad-europa-88074.html

    Együtt lehetne működni, talán…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (8 szavazatból)
  21. AVI !
    Az Önök objektivitásához csak annyit, hogy a KSH hivatalos közlése szerint 2011 1-10 hónap bruttó átlag keresete 4.6 %-al. nettó átlagkeresete 5,8 %-al haladta meg az elöző évit..Döntsék már végre, hogy a szent életű mszp-szdsz reálbér csökkentő kormány kell, vagy ” a lopos Fideszes” ahol még ilyen külgazdasági körülmények között is van reálbér emelkedés. Talán mesélhetne az elmúlt másfél év gázár emeléseiről például.Mesélje már el, hogy hol halt meg 800 ember tavaly ? Ha csak ennyire tudja magát moderálni, akkor milyen lehet a való megjelenése, ne mutassa meg, eltudom képzelni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -23 (27 szavazatból)
  22. Orbán, takarodj!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +14 (14 szavazatból)
  23. Avi:
    Teljesen igazad van.
    Még hozzátenném :
    Mindeközben köröttünk az Európai Únió országaiban az emberek boldogan zabálnak , fűtenek és autóznak.
    ( Nálunk meg minden nap reggelén el kell dönteni hogy e háromból melyiket is csináljuk aznap ?…egyelőre. Mert lehet jövőre már nem lessz választási lehetőség.)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +12 (12 szavazatból)
  24. Pali41:
    Hadd mán esztet a blablát.
    Mintha valami istenverte szóvivőtől olvasnám a hurrá-optimizmuzst.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +14 (14 szavazatból)
  25. Pali 41′
    Igyekeztem kifejteni még tőlem is meglepően visszafogottan, hogy nem baj, ha valaki úgy gondolkodik mint Ön, mindenkinek hinnie kell valamiben, vagy valakiben, nem, azért legfeljebb sajnálni tudjuk, hogy Önnek csak ilyen Orbán-féle csapat jutott.
    Igaz, itt is voltak ellenséges hangnemű (Önhöz) hozzászólások, de azért azt figyelembe vehette volna, hogy Ön nem egy kormánypárti oldalon puffogtat jól hangzó hülyeségek mellett még sértő megjegyzéseket (pl. “Ha csak ennyire tudja magát moderálni, akkor milyen lehet a való megjelenése, ne mutassa meg, eltudom képzelni.”) felénk, hanem az Amerikai Népszavában, s jegyezze meg, erre a lapra az Önök húzásai nem hatnak, olvasói pont azért szeretik, mert végre valahol lehet nyugodtan beszélgetni, kicsit fájva, de nevetni is a zsebdiktátor szánalmas vergődésén.
    Ha Önnek más a véleménye, azt korrekt módon elmondhatja, de vigyázzon, mert elég jól felkészült, és hát igen gondolkodó, az orruknál tovább látó hozzászólók is akadnak itt, ami kicsit zavaró lehet kormánypárti közegben…

    Hogy konkrétan arra válaszoljak, amiket írt: a bruttó és nettó bérnövekedést tudja mi okozta? Az, hogy a szegényektől kicsit többet, a gazdagoktól sokkal kevesebbet vettek el, de, hogy igazságosabb legyek, közrejátszhat ebben a családi adókedvezmény is, ami önmagában jó, de az ország nagy árat fizetett érte, az adólyukat szeptemberben mindenféle egyéb különadó, és bírság módján próbálják beszedni, pedig hatalmas összegeket nyomtak bele a manyup prédából is.
    A gázárról meg csak annyit, hogy határozatokkal nem lehet tartóssan alacsonyan tartani (reálissan) a gáz árát, mert Orbán, vagy Lázár (mégha egyesek szemében ez nem is világos) nem isten, hogy a nemzetközi árakra, a termelési, előálítási árakra különösebben hatással legyen, és, ha már valakinek kell, akkor inkább az fizessen a gázért, aki használja, mint az is, aki félve az árak várható elszállása miatt be sem köttette… (A rászorulók, ha van miből, kaphatnak persze támogatást, de ez sem jelenthet állandó megoldást.)
    Miért, hol halt meg 800 ember?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +11 (11 szavazatból)
  26. Tisztelt ervin ! Megköszönöm sorait, mert írása oázisnak számit e közegben. Tudom, hogy olyan helyre merészkedtem ahol még megtürni sem akarnak,de témákat megbeszélni, megtalálni a helyes választ , válaszokat csak olyan közegben lehet, ahol másképp látnak bizonyos dolgokat. Én nem az ellenvéleményeket nem fogadom el, hanem a stilust, ami itt alkalmaznak egyesek. Én mérnők-közgazdász voltam, s még nem találkoztam olyan elméleti közgazdásszal, aki előre megmondta volna, hogy hasonló gazdasági helyzetben mit kell cselekedni, hogy adott helyzetből kihúzzák az ország szekerét. Ezen oldal sokat emlegetett témája m.ny.pénztár. Ezt a témát az amerikai Nobel-díjjas Stiglitz közgazdász szülte , de már bevezetésekor is közölte, hogy ez csak rendkivül fejlett gazdasággal rendelkező országoknak ajánlja, mert ellenkező esetben a folyamatos hitelfelvétel káros a magas hitellel rendelkező országoknak. Nálunk be is jött. Most ki a hibás, aki bevezette, vagy aki leállitja ? Most kinek van igaza, annak,aki sárba dagonyázva próbál az út végére érni, vagy aki a sarat csinálta, s most a mű úton gyalogolva mondja, hogy miként kell a sárba futni. Ezen a fórrumon többször leírtam, hogy vannak problémák, melyek valós, nem úgy csinálják ahogy kell, de nem az amiről sokan írnak. Pl. a mezőgazdaság !
    Remélem, hogy egyszer majd elérjük, hogy érdemi témákat beszélhetünk itt meg normális körülmények között. Köszönöm írását. Üdvözlettel.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -7 (15 szavazatból)
  27. Pali 41:
    (1) “még mindig 2/3-s többséggel választanák újra a jelenlegi kormányt!”
    — A túrót. A nagy többség el sem menne, aki kevés meg elmenne, az fegyelmezett szélsőjobboldali (és most finom voltam). Na azoknak a 2/3-a. Esetleg.
    .
    (2) “Érdekes, a reál jövedelem nőt”
    — Érdekes, a reáljövedelem csökkent.
    .
    (3) “Azt, hogy leminősítenek bennünket ? Nem kell annyira mellre szívni, hiszen magyar inditatású szövegek indukálják.”
    — Ön hülyének nézi a minősítőket meg az EU-t? Azt képzeli, hogy a libsibolsi média hazug szirénszava alapján dönt egy hitelminősítő? Azt képzeli, hogy a napi sajtóból tájékozódnak? Aki ezt mondta Önnek, az nangyon csúnyán becsapta.
    .
    (4) ” … államháztartási hiány, ez 3 % alatt van … csökkenő folyamat”
    — Az ország csaknem teljes ki- és lerablása árán. Jövőre már nem lesz mit ellopni, növekedés helyett recesszió, olajárak az egekben, Önnek ebből casökkenő hiány látszik? Tényleg?
    .
    (5) “…foglalkoztatás nőt…”
    — Helyett: a foglalkoztatás csökkent.
    .
    (6) “Kis ország, gyenge gazdaság, könnyű préda a spekulánsok részére…”
    — Aki pénz kezeléséből/forgatásából él, az mind spekuláns. Spekuláns a bank, spekuláns a befektető, sőt, spekuláns Ön is, ha van bankbetétje, mert a pénze gyarapodására spekulál. Szóval hagyjuk az ilyen demagóg rizsát, jó?
    .
    (7) “… a minősítők nem államok felettiek, hanem pénzügyi magántársaságok tulajdona, akiknek nem a más jóléte az érdekük !”
    — Egyrészt: a hitelminősítőknek (pl. Giró-Szász Andrással szemben) a legnagyobb trőkéjük a szavahihetőségük. Másrészt: bármilyen ellenszenvesnek látja is a hitelminősítőket, képzelje, a befektetők rájuk hallgatnak. Úgyhogy ha pénz kell, mert elkúrtuk a gazdaságot (is), nem kicsit, hanem nagyon, akkor jó lesz keresni a hitelminősítők kegyét, különben nincs pénz. Igaz viszont, hogy baromi függetlenek leszünk.
    .
    (8) “Talán ilyen irányban kellene a véleményeket ütköztetni.”
    — Talán inkább mégsem.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +19 (19 szavazatból)
  28. Te pali 41, dögölj meg, ahol vagy… az ilyen magadfajtákat kellene elsőnek a lámpavasra felhúzni, aztán mehetnének utánad a kondásgyerek és bandája is.

    Amit pl. nekem is most el kell szenvednem a tetves, qrva fajtád miatt – pedig én még időben tudtam lelépni – na, azért nem adnék nektek kegyelmet. Ti sem adtatok nekem, én sem adnék, hidd el.

    Pusztulj, a kondás- rablóbandával együtt.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +13 (13 szavazatból)
  29. Az INDEX újságíróit kitiltották a Magyar Parlamentből – Kövér -, emiatt:

    http://index.hu/video/2011/12/20/boldog_karacsonyt_magyar_demokracia/

    Nem bírják a humort?
    Ez a fajta nyilatkozás pedig olcsóbb, mint ha törnének, zúznának.
    Nincs már messze az sem, hogy így fejezze ki az elégedetlenségét a Magyar Kisember. Nem kívánom, de úgy látszik, hogy erre törekszik a FIDESS.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (9 szavazatból)
  30. “a hibás, aki bevezette, vagy aki leállitja ? Most kinek van igaza, annak,aki sárba dagonyázva próbál az út végére érni, vagy aki a sarat csinálta, s most a mű úton gyalogolva mondja, hogy miként kell a sárba futni”

    Próbál az út végére érni? Mivel is pontosan? az Áfa emeléssel? Ez csökkenti a növekedést!
    A munkanélküli segély csökkentésével? Ön mint “mérnök-közgazdász” igazán
    tudhatná hogy a kényszerfoglalkoztatás nem növeli a gazdaságot.
    Az un. flat tax (egykulcsos adórendszer) nem hagy “az embereknél több pénzt” egészen pontosan a középosztály felső rétegénél hagy több pénzt.

    Samuelson : Közgazdaságtan, 245. Itt van egy ábra, ami mutatja, idézem:
    “A progresszív adók csökkentik az adózás utáni jövedelmek eloszlásának egyenlőtlenségét”. Azok igen, az egykulcsos nem.

    Lehetne még egész köteteket írni erről, de elég meghallgatni Matolcsy és Orbán urakat és rájövünk hogy felesleges.
    Amikor Orbán úr kijelenti hogy nem baj ha nem költik el a zemberek a náluk maradt pénzt, az teljesen nevetséges, hiszen az átlagember ma nem tud félretenni, tehát indirekte bizonyítva van hogy a jómódúaknál hagyta az adórendszer a pénzt, miközben szorongatja az alacsony jövedelműeket.

    Semmitől sem fog növekedni a gazdaság. Viszont a tartalékok elfogynak és jön az államcsőd. Viszont addig a lakosságról lehúznak minden bőrt.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (8 szavazatból)
  31. Pali 41!
    Elég jól felkavarta itt a vizet a sületlenségeivel. Próbálja értőn olvasni mondjuk “ego” válaszát önnek. A végzettségével azt hiszem ezen az oldalon senki sem fog hasraesni először is szerintem az itt kommentelők nagy része nem szűkölködik egy vagy több diplomával, másodszor a diplomás ember is lehet egy nagy “kövér” nulla. Ezekből a saját pártjában is talál bőven. Harmadszor akinek nincs diplomája az is lehet sokszorosan értelmesebb ember mint egy akárhány diplomás. Ezt értse úgy ahogy akarja!
    …………..
    ” Ha csak ennyire tudja magát moderálni, akkor milyen lehet a való megjelenése, ne mutassa meg, eltudom képzelni.”
    ……………
    Na most aztán ez egy igazán nagy szamárság volt öntől. Összetéveszti ezt az oldalt valamelyik szépségkirálynő választással.
    ………………………
    Megsúgom a jövedelmünk a 2 évvel ezelőttinek kb a talán tizedrésze. Köszönhetőleg az ön kedveltjeinek minden vállalkozást ellehetetlenítő intézkedés sorozatának. Speciel a fizetnivalókkal kapcsolatosan a mi valóságunkat mondtam el. Azzal, hogy egy vérbeli Fideszes pártkatona jövedelme növekszik azon természetesen nem lepődöm meg.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (8 szavazatból)
  32. És még ahhoz is lenne pofájuk. hogy ilyen növekedési kilátásokkal elherdálják az MNB devizatartalékát is, ami ugye a gazdaság utolsó támasza.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  33. EGO ! A ” HITELMINŐSÍTŐK ” hogy értékelték a válságot elő idéző amerikai másod, harmad értékű részvényeket kibocsájtó bankot, mely kb. 1500 milliárd dollárjába került amerikának, s ez a műintézet még mindig osztja az észt, s minősit. Talán az országban működő bankokat érdekli, hogy az állandó egyoldalú szerződési módosításuk miatt szava hihetőnek tartják e őket. Ne legyen naiv.Talán beszélgethetünk a kirablásáról, ki, mikor mennyiért csinálták. Érdekes irományok születhetnek. Kezdjük a stratégiai területekkel. Jó ? Kezdetnek egy példa : 1987-ben egy város pártbizottságának egyik főmunkatársának kiadták, hogy vegye meg az összes párt tulajdonában garázst ird és mond egy ezer Ft-t / garázs. Akkor egy sor garázs 70-90.000 Ft.volt.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -11 (13 szavazatból)
  34. Kedves Pali 41
    2011. december 22. csütörtök
    20:44
    A példa szerint akkor a kis lopás menti a nagyot, vagy nem?
    Mellesleg ezeken az oldalakon senki nem állította, hogy tévedhetetlen bármelyik, akár hitelminősítő, vagy elemző, de ha már sok hiteles szakember állítja ugyanazt, akkor bizony eléggé kézenfekvő az igazságuk. Aki ezt vitatja, az legyen ám felkészült, különben koppan mint orbán.
    Egyre kevesebb jól fizetett fideszes marad, mert már nincs mit ellopni, ezt nem árt figyelembe venni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (9 szavazatból)
  35. Pali 41,
    Ön szerint a hitelminősítők (persze idézőjelben, jelezve, hogy hogy jönnek ezek ahhoz…) hülyék. Tegyük fel, hogy azok. Na ezek azok a hülyék, akiktől a kölcsönünk függ.
    Érti? Az hogy Ön lehülyézi őket, a kutyát sem érdekli. Az, hogy ők lehülyézik ezt a Magyarországnak becézett őrültekházát, az meg MINDENKIT érdekel, aki számít.
    Ezzel a garázsos marhasággal meg ne jöjjön nekem, mert az egyszerűen elhanyagolható a ma itt asztalon forgó nagyságrendekhez képest. Ebben az országban Rákosi óta senki nem rabolt akkorát, mind Orbán. És még Rákosi sem volt akkora fasz, hogy az ország utolsó tartalékait feltegye egy Matolcsy-féle ruletten. Ehhez egy olyan veszett őrült kell, mint Orbán.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (10 szavazatból)
  36. Kedves Bártfai Imre!
    Túl azon, hogy minden leírt szavaddal (is) egyetértek, egyetlen dologgal szeretnélek kiigazítani:
    A legendabéli Robin Hood a GAZDAGOKAT fosztogatta, s abból adott a SZEGÉNYEKnek.
    Ez az alak ITTEN azonban SZEGÉNYEK ZSÍRJÁN GAZDAGOKAT HÍZLAL!
    Így tehát a “negatív”, avagy az “anti-Robin Hood”, mit Te vársz, az maga Orbán!
    … és ezt …
    … szendamondja!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (8 szavazatból)
  37. Te pali, pali.. remélem, eljön az idő, mikor szabad vadászat lesz rátok… az utolsó magad fajtának biztos, hogy táncolnék a sírján.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  38. Pali 41!
    Ne értse félre, ha azt mondom, lehet részben elfogultságból, lehet kiváltságos helyzete miatt, de úgy látom, Ön nem érzi át, az életszínvonal romlás súlyát.
    És a társadalom túlnyomó többségének elkeseredettsége nem is igazán erre vezethető vissza. Csalódtak korábban a Fideszben, majd törvényszerűen az MSZP-ben is. Joggal. De az MSZP bukdácsolása, túl a belső fegyelmi rend híján nagyban köszöhető volt egy álságos “utcaiharcos” ellenzék, sőt ellenfél mentalitásnak is. Az akkori, a mostani GAZDASÁGI kérdéseket, hibákat és döntéseket is lehet különbözőkepp meg, vagy elítélni, vitatni. Az én megítélésem szerint az elmúlt bő másfél év alatt sokkal többet romlott a helyzetem, mint korábban 8 alatt, de ez jelenleg nem számít. Sokkal jobban érdekel, hogy még az átkosban sem éreztem ennyire elnyomva magam, holott ott is ellenzéki mentalitással éltem, igaz, össz. 19 évet. Ez vérlázító, amit ezek művelnek, amiatt mélységessen szégyellem magam, német és osztrák barátaim, ismerőseim elött.

    Mivel Ön közgazdász, készséggel elhiszem aggályait a magánnyugdíj pénztárak létjogosultságát illetően.
    Viszont miután már éteztek ezek a nyugdíjpénztérak, és a nevében is benne volt, hogy az MAGÁNember jövőéről való gondoskodását szolgálja, a MAGÁNEMBEREK vagyonát kezeli, így onnantól a meghozott intézkedéssorozat jogszerűtlen. Lehet a pénztárak jövőjének sorsát szabályozni, de oly módon, hogy az a korábbi pénzeket ne érintse. Itt elvették, és eljátszották, hogy ez önkéntes volt. Most meg elveszik a maradékot.
    Nézze, hiába volt esetleg rossz döntés, (jó vagy rossz szándékú), de az adott helyzetben ezt így nem volt korrekt a pénztártagokkal szemben megtenni. (Csak azért enm okozott nagyobb felháborodást, mert álságossan önkéntesnek akarták feltőntetni, illetve a reálkamatokról lemondva kiszúrták az emberek szemét egy kis borravalóval, arról nem is beszélve, hogy sajnos elég sőgér nép lettünk ahhoz, hogy sokmindent legyömöszöljenek a torkunkon, s csak udvariassan ellenkezzünk.)
    Ennél a törvénytelen lépésnél volt egy sokkal nagyobb baj ugyanebben a témában.
    Hogy a hatalmas összeget pillanatok alatt elkótyavetyélték. Hát ezt ki adja majd vissza a nyugdíjba vonulóknak, kamatokkal ráadásul? De legalább hasznos dologra fordították volna, de még azt sem lehet mondani. Könnyen jött, gyorsan betömködtek vele néhány lyukat, és vége.
    A gazdaságunk legnagyobb baja, hogy … Ön a közgazdász. Különadókkal, találtpénzzel, hitellel, nem lehet megoldani az ország baját.
    Nem arra kell büszkének lenni, hogy tartjuk a hiányt, ha ezt ilyen forrásokból tesszük, ahelyett, hogy bátor, és fájó lépéseket tenne a kormány egy VALÓBAN TAKARÉKOS állam, és/ vagy egy rendkívül produktív állam kialakítására. Arra lehet költeni, de így a 3% is sok, nagyon sok. Részemről üdvözített elképzelés volt a hiánycsökkentés terve, akkor is, sőt csak akkor, ha fájni fog. De így? Pénzkidobás.
    A régi Bokros csomag “brutalitását” jócskán meghaladó intézkedések kelettek volna, de nem is annyira újabb adók, hanem egyéb költségcsökkentés formájában.
    És bátor, őszinte politika.
    Orbán politikája nem bátor, hanem vakmerő, vagy inkább vak, de bátornak tűnhet, felületes szemlélő számára.
    Bátor az lenne, ha ki merne állni a népek és a zemberek elé, és ŐSZINTÉN beszélne. Belebukhat? Benne van a pakliba, megérdemelné, mert hazugságra építette rendszerét, de benne van a pakliban az is, hogy kap mégegy esélyt, mert még a legnagyobb ellenségei is lehet, hajlamossak lennének emberszámba venni, holott ez rá nem volt igazán jellemző.
    Nagyon rossz irányba mennek a dolgok, és nagy baj, hogy az elégedetlenkedők zöme lassan a jobbik szélsőséges ideológiáját fogadja inkább el, s akkor jön a “tisztítótűz”, mintsem végre valódi emberszabású politika alakuljon újra Magyarországon.
    De az, hogy ez megtörténjen, hogy Orbán valódi önkritikát gyakoroljon, szinte utópisztikus vágy, mert egy erős kisebbségi komlexussal vert ember a legjobban saját hibáit bevallani nem képes.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (9 szavazatból)
  39. Pali41!

    Baszki,

    ennyi minuszt összehozni egy topic-on belül komoly unortodox hozzáállásra vall!!

    Egy hszre -23 azért ez helyi világcsúcs!

    topi mackó

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (9 szavazatból)
  40. Pali41
    – tisztelettel közlöm önnel, hogy hülyébb, mint 6 másik! Senki sem vitatja, hogy egy réteg (havi 300 ezer felett) jól járt, és nőtt a nettója. Ez nem vigasztalja viszont a TÖBBSÉGET, akiknek viszont stagnált vagy csökkent. Kérem fogadja meg Churchill úr tanácsát: csak abban a statisztikában hiszek, amit magam hamisítok!
    ervin:
    - nagyjából egyetértek – no de a dilettantizmust én nem sorolnám a végére!
    Valahol az élbolyban menetel, közvetlenül az arrogáns önteltség mögött!
    Geyza
    - miért, csak nem hitted, hogy ez originál szöveg, és semmi köze a fideszes agymosókhoz. Érezzük magunkat megtisztelve, hogy ide egy értelmesebbet szalajtottak, mivel az egyszerű mocskolódót Bartus fel sem engedi. Értelmes alatt értem, hogy több sort is képes hejes irási hiba nélkül lemásolni!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (6 szavazatból)
  41. Pali41, édes hülyegyerekem, Én nem leszek veled ilyen finom, mint ervin és a többiek.
    te meg a hozzád hasonlók hozták nyakunkra ezt a gané bandát. Igazából nem csak ezeket kellene lámpavasra lógatni, hanem azokat is, akik tevékenyen hozzájárultak a szavazatukkal a hatalomra kerülésükhöz, pl a te fajtádat.
    Azt hiszed, attól, mert mérnök-közgazdász vagy, máris aranyat szarsz? Kisapám, a diplomához nem osztanak észt is, ezt csak ti hiszitek ott a balkánon. Kártékony csótány vagy te is, és a többi hasonszőrű kretén is…
    Milyen tényeket követelsz te szerencsétlen, milyen számokkal támasszalak alá? einstandoltátok a mnyp megtakarításainkat, a következő lépés a szent szarkotmány életbe lépését követően majd a házam meg a fizetésem egyből letiltása lesz?? MILYEN JOGON NYÚLTOK AZ ÉN PÉNZEMHEZ, AZ ÉN TULAJDONOMHOZ??? Az észak-koreai szeretett vezér megirigyelné a gátlástalan rabló fajtátokat.
    És áruld már el nekem, hol szarják világra az ilyen derék fidesznyikeket, mint te meg az a csürhe 2/3? tőled meg a hasonló rövidlátó barmoktól már hánynom kell. És érdekes, a valós életben ha a személyt is látni, senki, ISMÉTLEM: SENKI sem fityeszes, senki sem szavazott ezekre az anyjukat 1 ft-ért eladni képes fasiszta bandára. Úgyhogy elmehetsz te is meg szeretett vezéred is a jó édes…

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  42. Pali 41
    Most viszont lebukott! Ha ugyanis (akárcsak másod-ként) de lenne közgazdasági végzettsége, akkor nem kellene alapfokú közgazdasági fogalmakról kioktatni!

    És ne jöjjön itt már lassan 30 éves mesékkel – ide felnőttek írnak. Ahova eddig kirendelték, ott beszoptak ilyen “minőségű” hülyeségeket? szedje már össze magát! Például magyarázza el, miért akarták a haverokkal 5000 millióért lefotóztatni az országot, amit a szocik 160-ért már megcsináltak? Meg miért emelték meg a közbeszerzés lezárása után a vasúti pályaépítés költségkeretét? És hova lettek a Manyup ezermilliárdjai, ha közben csúcsot javított az államadósság? És miért nem a károsultak kapták meg amit az ország összedobott NEKIK (és nem mindenféle parkocskákra, és fidesz_közeli kivitelezőknek) a vörösiszap katasztrófa után?
    Tisztességes ember már csipesszel sem nyúl ezekhez a takonygerincűekhez!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (8 szavazatból)
  43. Kedves Bártfai Úr ! Ha megtudja mutatni melyik szovjet utód állam példáján keresztül mutatta be Samuelson neves közgazdász a tételét nagyon megköszönném. Ez hasonló jellegű, mint Stiglitz m.ny.pénztári eszménye.Ha elolvasná a kapitalista gazdaságtant, akkor olyant olvashatna, hogy a gazdag réteget különféle kedvezményekkel olyan helyzetbe hozta az uralkodó kormány, mely alapján többszörösére tudták vagyonukat fejleszteni, s ez úgy ment, hogy befektették felesleges pénzüket különféle ágazatban, munkahelyeket hoztak létre, ahol kizsákmányolva a munkásokat extra profitra tettek szert. Nem tudom, hogy ez vezérelte a jelenlegi kormányt, de csak ez lehet a végső cél, hogy eredményre vezessen. Cipruson tartott, befektetett vagyon itthon nem hoz hasznot, legalább is az országnak nem.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -8 (8 szavazatból)
  44. Pali41: Dicséretes dolog, hogy megfogadja a vezír tanácsát, és „mer nagyokat álmodni”, de minden álomnak egyszer vége szakad és jő az ébredés borzadalma, amikor szembesül az ember a tényekkel és nem Ön lesz az első. Nem csak vezírek, de birodalmak tűntek már így el a történelem süllyesztőjében. Legutóbb egy 1000 évesnek indult birodalom tűnt el röpke 12 év alatt, miközben Magyarország lakosságának a 4 szeresét hagyta hátra maga után, fakeresztek formájában.
    A történelem megtanított arra, hogy a vezírek sohasem győzhetnek az igazság felett, mert a végén „AZ IGAZSÁG MINDIG GYŐZ”

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  45. és Pali41 – ígérem, hogy mára ez az utolsó. Tessék kimenni bármelyik piacra, és előadni ezt a “mindenki jól járt, mert aki rosszabbul járt, az senki” tartalmú szöveget, meg azt hogy “már csak párat kell aludni, és aztán már repkednek is a sült galambok” – aztán számoljon be arról hogy a következmények 8 napon belüliek, vagy túliak voltak!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  46. Mit magyaráztok ennek az állatnak?

    Neki mindegy, az úgy van, ahogy ő gondolja, és kész.

    Itt már csak az akasztófa segíthet, ha eljön az ideje… (nem fog).

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  47. Pali41 ne b..tasson már minket! Nem látjátok, hogy csak gumicsontot dob be, hadd rágódjunk? Vagy beteg, vagy szándékos zavarkeltő. Ne magyarázzuk már az kétszer kettőt!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  48. “Kedves Bártfai Úr ! Ha megtudja mutatni melyik szovjet utód állam példáján keresztül mutatta be Samuelson neves közgazdász a tételét nagyon megköszönném”

    Kedves Pali41.
    Samuelson egy grafikont mellékelt amely a hetvenes évek amerikai adatjait használta bizonyításul. Ez a szovjet utódállam tehát az USA.
    Tudtommal Samuelson “kapitalista” közgazdász volt, Keynes iskolájából, mint az Ön Matolcsyja, aki azonban Keynest nem érti, de átvett tőle egy ötletet.

    Az Ön elmélete vagy nem tudom kié, miszerint a gazdagokat rá kell venni kedvezményekkel hogy befektessék itthon a pénzt ebben a formában kudarcot vallott. Ezért nem volt növekedés. Egybként sokféle kedvezmény létezik. A jelenlegi helyzetben kevesen fektetnek be mivel a piac bizonytalan. Mellékesen a befektetéshez termelni is kellene, ez pedig általános gond, lévén hogy az agrár szektor nálunk meggyengült, az ipar meg csak Németországban meg.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  49. pali 41 egy hülye,ne foglalkozzatok vele átesett a kötelező agymosáson.Miért nem a moderált fideSS oldalon kommunikál az ilyen.Engem jobban zavar,hogy valaki szidta a vidékieket ,és erre az volt a válassz,hogy amikor a paraszt szarik a város akkor eszik.Annyit szeretnék mondani az annyira önérzetes vidéki embereknek,hogy ,ha a vidékiek csak egy kicsit is nem erre a buzi kormányra szavaztak volna,ilyen túlnyomó többségben akkor most ez az ország nem itt tartana,Nem fogjuk tudni őket elzavarni ha, csak a főváros forrong ,vidéken meg nyalják a Viktor seggét.Ébresztő vidékiek szarjunk együtt,és töröljük el a vidék és főváros ellentéteit.Ismeritek a Dalton fivéreket nekem egyből beugrott négy bandita neve amint egy cellában osztják az észt.A nevek Orbán,Szíjártó,Matolcsy és,Schmitt ,már csak Talpraesett Tomot kel megtalálni,aki őket lecsukja.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  50. T.ervin! Ön most érzi, hogy életszinvonala nem éri el a 8évi regnálás alatti szintet, ezen nem csodálkozom, ez 14.000 milliárd hitel felvétel eredménye, akkor nem érezte, de most és az elkövetkező években kell vissza fizetni. Van ahol 25 %-s fizetés és 15 %-s nyugdíj csökkenéssel jár , nálunk valahogy nem ez megy.A 12 éves m.ny befizetés 3.000 milliárd, az állam az emiatt felvett hitelek után járó kamat 200 milliárd, a visszavett befizetések összege 2.600 milliárd, 200 milliárd maradt, nagy üzlet volt. Veszteség 400 milliárd, de eg két ember meggazdagodott. Erre jön , hogy ez nem volt magán megtakaritás, hanem a kötelező ny. járulék névszerinti kihelyezése, abban a reményben, hogy igy majd plusz bevételt eredményez, na ez volt a -400. Enyit a ny.-ról. Egyéni befizetés 0 volt. A pénz egy rész adóság törlesztésre ment, továbbá a Mol részvényekkel és a Győri részvényekkel az állami vagyont növelte.Érdekes, hogy milyen felháborodás követte ezen állami vagyon növelése, mikor fillérekért 2002 után eladták, akkor 8.000 milliárdért, mely rá két hétre 14.000 milliárdot ért, valahogy hajaz a moszkvai kirendeltség témájára. Ezek kiragadt tételek, de megmutatják a történések irányait, s ez majd mindenre értelmezhető.Az akkori ellenzéknek semmilyen formában nem volt beleszólása.A Fidesz egyszer szavazta meg a 2002 utáni pedagógus béremelést , 50%-s, az óta is hivatkoznak a költekezés ellenzéki tevékenységére.A 3 % alatti költségvetés a hitel felvétel és az EU-s elvárás kardinális pontja. Egyben a végre hajtás egy kormányzat komolyságát biztositja.Nem a dolgok mennek rossz irányba, hanem a lehetőségek, a külső behatások változásai kényszeritik az állandó döntések meghozatalára. Meg kell figyelni, hogy a Ft. romlása állandóan együtt mozog a cseh és lengyel fizető eszközökkel, nem egyenlő mértékben, de azonos irányba.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -38 (42 szavazatból)

Írja meg véleményét!

 
KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos