Ronai and Ronai
AMERIKAI

Kertész Ákos: Amilyet megérdemel 2011. november 25. péntek 22:21

  • Hozzászólások(106)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Kertész Ákos: Amilyet megérdemel

Novemberben nem csak az időjárás üli meg lelkünket, de gyászosan komor az emlékezet is. Negyedikén emlékezünk az ötvenhatos forradalom eltiprására, hetedikén végezték ki Szenes Hannát, kilencedikén gyilkolták meg Radnóti Miklóst, novemberben kezdték el véres haláltáncukat a nyilasok, akkor kezdődött a pesti zsidók belelődözése a Dunába, akkor kezdték tizedelni a nagy balfi munkatábor foglyait, ha Szerb Antalra csak januárban került is sor. Van mire emlékeznünk; gyásznapok sorát jelenti azoknak, akik emberek maradtak az embertelenség tornádója idején a magyar november.

Az idén november 7-én láttam először Dénes Gábor Szenes Hanna filmjét. A történetet ismertem, de volt egy pillanat, amikor a lélegzetem elállt. A rendszerváltás után, a szovjet megszállástól megszabadult, független és demokratikus Magyar Köztársaság idején, 1993-ban Szenes Iván országos hírű író, szövegíró, zeneszerző kérte unokatestvére, Anikó jogi rehabilitálását. A válasz az volt, hogy rehabilitálásról szó sem lehet, az ítélet teljesen jogszerű volt, mert az akkori törvények erre lehetőséget adtak. Az egyetlen engedmény, amit a független, demokratikus magyar igazságügy megadhat, egy nyilatkozat, hogy az ítéletet semmisnek kell tekinteni. Itt tartunk. Egy semmisnek tekintendő, de végrehajtott halálos ítéletnél.

The rest is silence.

Ennyi. Ezzel a magyar állam, a magyar nép (sőt, a magyar zsidóság is) lerótta kegyeletét, kifejezte háláját, szolidaritását, letudta a rehabilitációt.

Milyen nép ez? És milyen zsidóság ez? Mindig tudtam, hogy minden népnek olyan vezetői vannak, olyan elitje van, amilyet megérdemel. De hogy még a zsidói is olyanok, amilyet megérdemel, sőt minden zsidó diaszpórának is olyan a „gazdanemzete”, amilyet megérdemel, arra csak most döbbentem rá.

Ki volt ez a lány? Mi okozza, hogy „szó bennszakad, hang fennakad, lehellet megszegik”, mitől szorul ökölbe az ember keze?

Szenes Hanna – a világ Anikót ezen a néven ismeri –, író és költő volt. Hetven országban 36 nyelven adták ki a műveit. Közel száz utcát, teret neveztek el róla (külföldön), Izrael első számú nemzeti hőse.

Szenes Anikó bakfislányként vándorolt ki polgári kényelemmel kibélelt budai otthonából – az a kislány, akit a fölvilágosult szülők nem is neveltek vallásosan –, csak mert az iskolában a társai, a magyar társadalom kirekesztette, megbélyegezte, megszégyenítette, mint zsidót, és ezt a gyermeki igazságérzete nem bírta elviselni. Elment Palesztinába földet túrni, tehenet nevelni, Európa és a szülőhazája üldözött zsidósága számára szabad hazát építeni.

A második világháború kitörése után, mikor már látható volt, hogy a zsidógyűlölet Németországban és a megszállt Európában véres és tömeges népirtásba, holocaustba torkollik, társaival belépett a Palesztinát megszálló angol hadseregbe. Ez volt az egyetlen lehetősége arra, hogy a nácik ellen harcolhasson. A brit hadsereg ejtőernyős tisztjeként tért vissza 1944-ben Magyarországra, hogy megszervezze a fasisztákkal szemben az ellenállást, a deportálásra (és gázhalálra) váró zsidóság megmentését, a fiatalok egy részének Palesztinába szöktetését a partizánok által ellenőrzött Jugoszlávián és a már felszabadított Dél-Olaszországon keresztül. Az ejtőernyősöket márciusban, Jugoszláviában dobták le, két hónap múlva átlépték a magyar határt. Elkéstek. Március 19-én a német hadsereg egyetlen puskalövés nélkül megszállta Magyarországot. Az akciót elárulták, az ejtőernyős csoportot a magyar hadsereg elfogta, és az akkor 23 éves lányt, akit hadifogolyként kellett volna kezelni, fütyülve mindenféle „genfi konvencióra” kegyetlenül megkínozták. Egy szót sem húztak ki belőle! Majd félévi fogság után halálra ítélték.

Az utolsó kihallgatásra a Margit-körúti fegyházba vitték. A kihallgatásról azonban soha nem tért vissza, mert a hadbíró, dr. Simon, miután meglebegtette, hogy a kihallgatás után Hannát bizonyítékok hiányában elengedhetik, spontán, egyszemélyben, minden tárgyalás nélkül meghozta a halálos ítéletet, hogy a hatalomra került nyilasoknál gyorsan benyalja magát. Évekkel később doktor Simon úr, már Argentínába szökve, azt nyilatkozta, hogy az ítélet korrekt volt. Annyira rendben volt, hogy Szenes még védőügyvédet sem kért. A dolog ördögi. Mivel nem volt tárgyalás, nem is lehetett ügyvédet kérnie, még kevésbé, kegyelmi kérvényt benyújtani.

Az ítéletet 1944. november 7-én végrehajtották.

Ez az a halálos ítélet, amit 1993-ban a magyar igazságügy képes volt semmisnek nyilvánítani.

Az egész világ tud Anna Frankról, ő persze holland volt, nem magyar. A naplója magyarul is megjelent, tanították még talán az iskolában is. Szenes Hanna versei a mai napig csak az interneten olvashatók, de nem nyomtathatók ki. Anna Frank áldozat volt, drága kicsi lány, megeshet rajta mindenki szíve. És ez rendjén van így, a zsidó legyen csak áldozat, az el van nézve neki. De hogy harcos legyen, katona, háborús hős, hősi halott, az már nem! Zsidónak az nem dukál!

A német megszállást egyetlen puskalövés nélkül vette tudomásul Magyarország. Szenes Hannáék elbukott vállalkozása volt az egyedüli magyar tett, ami enyhíthetné a kapituláció szégyenét. Szenes Hanna nem egy eldugott tenyérnyi parkocskát érdemel egy kicsiny emlékkővel a hétkerület szürke házai, szűk utcái között, hanem sok-sok szobrot szerte az országban, utcákat és köztereket, róla elnevezett klubokat, iskolákat, laktanyákat, hiszen katona volt! Büszkeségünk tárgya, a magyar haza hőse kellene legyen, de híre is alig van idehaza, még a magyar zsidók közül is csak kevesen ismerik.

Szenes Hanna „Kis-Varsó” lázadóival együtt oldhatná szégyenünket, hogy Magyarországot a náci Németország utolsó hűséges csatlósaként tartja számon a világ. Ki tud közülünk Kis-Varsóról, szinte senki, egy márványtábla jelzi az eseményt a Népszínház utca 46. számú ház falán. Pedig itt és a Teleki tér 5. alatt a nyilas hatalomátvétel után, október 15-e és 17-e között a munkaszolgálatosok olyan példátlanul elszánt ellenállást tanúsítottak, hogy a magyar rendőrség csak német tigris páncélosok támogatásával bírta legyőzni őket. A megtorlás persze eszelős volt. Rajtuk kívül több száz zsidót koncoltak föl bosszúból az ország különböző pontjain – a Kristall-Nacht mintájára. Nem a szentírás szerint, hogy szemet szemért, fogat fogért, nem! Ezer szemet egy szemért, ezer fogat egy fogért.

A varsói gettólázadás tiszteletére nevezik a városnak ezt a pontját „Kis-Varsó”-nak. Tizenkét évesen, negyvennégy novemberében, a bujkáló jelmezemben, levente sapkával a fejemen, szürke Bocskai télikabátom dereka körül a cserkész szíjjal (nehogy véletlenül meglássa rajtam valaki, hogy zsidó vagyok), többször elosontam ide, a Népszínház utcai házhoz, hitet tenni, erőt gyűjteni. Ide, ahol a példát mutatók, a lázadni bátrak harcoltak.

Biztos köztük volt a Boskovits, de egyetlen nevet sem találtam az interneten. Még nyáron ismertem meg a leventén, szalmazsáktömés közben. A többiek Boskovitsnak hívták azt a „nagyfiút”, azt a szép szál fekete gyereket; máig előttem áll a széles vállával abban az okkersárga ingében, ahogy félreállított az asztmarohamom miatt – te meg, kölyök, ki ne köpd már itt a tüdődet ezekért a gecikért! Csakugyan ott volt, vagy csak én képzelem őt oda fegyverrel a kezében, a Népszínház utcai ostromlott házba, villogó fekete szemével a halálra kész fölkelők közé? Csak én álmodom, hogy annak a klassz srácnak, akit ismertem, csak ott lehetett a helye?

Szenes és a „Boskovits” talán nem magyarok voltak, nem magyarként álltak ellen a náciknak, csak, mint zsidók? És Teller Ede, Neumann János, Szilárd Leó, Wigner Jenő, Gábor Dénes, Szent-Györgyi Albert, Polányi János és még annyian – csak akkor magyarok, ha a dicsfényük vetül ránk? Ha a zsidó világhírű tudós, akkor a magyar nemzeti büszkeség tárgya, de ha a náci-nyilas tébollyal szembeforduló harcos, ha ellenálló, akkor nem a magyar haza büszkesége? Akkor csak egy zsidó? Mit jelent ez? Hogy divat ebben az országban a náci-nyilas kurzust és rémtetteket a magyarsággal azonosítani?

Itt minden gazság törvényes, ha egyszer törvényt hoztak rá. Szenes Hannát törvényesen végezték ki, az akkori törvény máig érvényes, a hóhérok tette nem gyilkosság volt, nem háborús bűn. A törvényt nem sértette. Ez az, ami elképesztő! Minden aljasság legális volt. Az egész magyarországi holocaust legális keretek között zajlott. A magyar Parlament szavazott meg minden törvényt. 1920-ban a numerus clausust. 1938-ban az úgynevezett első zsidótörvényt, amely még vallási alapon rekesztette ki a zsidókat a kulturális- és közéletből. Egy évre rá a második zsidótörvény már szigorúan faji alapon. Törvénybe iktatták, hogy a hívő keresztény, egy Radnóti Miklós, egy Szerb Antal, egy Sík Sándor is rohadt zsidó. Egy újabb év múlva már, ha magyar férfi vagy asszony zsidót mert szeretni, a fajgyalázás bűnét követte el.

Itt minden törvényes volt, mindenki mindenről tudott. A Horthy-parlament szavazógépe minden gyalázatról előbb törvényt alkotott, így lett legális a szadista tömegmészárlás, a nagyipari népirtás 1941-től, Kamenyec-Podolszkij-tól Cservenkáig, Bortól Abdáid, a magyar vidéki városok gyűjtő-gettóitól Auschwitzig – félmillió ember félmillió magyar állampolgár, félmillió magát magyarnak valló, magyar alattvaló halomra gyilkolása nem személyes, hanem kollektív döntés volt. Ha meggondoljuk, soha senki nem mondta ki azt, hogy az akkori törvények jogszerűtlenek lettek volna! Ez a mai napig hat, ez benne van szép hazánk levegőjében. Sőt, mivel soha nem beszélte meg önmagával a társadalom egésze, a magyarság, hogy mi is történt, és hogyan történhetett, ma is legálisan itt masírozhatnak, újra szíthatják a gyűlöletet, vicsorgó foggal höröghetik a halálos fenyegetéseiket a zsigeri náci-fasiszták, az újnyilasok.

A mai hatalom ugyanezt másolja, újítja föl. A kétharmados diktatúra sorra szavaztatja meg a parlamenti mamelukokkal az összes jogtiprást, így aztán legálissá lesz a jogállam, a jogbiztonság teljes fölszámolása. Nálunk ez így működik: a gazságra előbb törvényt hoznak, és már nem gazság. A halálos ítélettel már mást nem lehet tenni, csak semmissé nyilvánítani. Morál, az nincs, az ismeretlen. Azon itt minden írástudó (felelőssége tudatában is!) csak mosolyog, engem meg naïv bolondnak tekintenek.

Pedig vétkesek közt cinkos, aki néma, és cinikusan cinkos, aki még rezignáltan mosolyog is, mondván, hogy ez így van, mióta világ a világ.

Hogy sajnos, kérem, ez a világ rendje.

Csak hinni merem, hitetlen hívőként is hiszem, hogy mégsem ez a világ rendje, és magyar földön sem tarthat ez a rend örökké.

VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 4.7/5 (101 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +198 ( 218 szavazatból)
Kertész Ákos: Amilyet megérdemel, 4.7 out of 5 based on 101 ratings

  • Hozzászólások(106)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

106 Reader’s Comments

  1. Gyula Bognar, Jr.

    Véleményem szerint, sok-sok emberben ott van a rasszizmus és sovinizmus érzelme, amit azonban legyűr, mint sok más gyarló emberi tulajdonságot. Szinte mindenkinek van fogalma a jó és rossz közötti különbségről, környezete hatására, belátásból, vagy félelemből, stb. “jó emberek”. Amikor azonban a közhangulat fordul, a rasszizmust, előítéleteket, sovinizmust kezdi hirdetni az elégedetlen szélső jobb, vagy bal, amikor mindent másra akarnak kenni hibaként, hogy saját tehetetlenségüket és képességeik hiányát rejtsék, a sok elfojtott érzelem felül kerül és a társadalom is rasszista, fajüldöző, soviniszta alapon kezd működni. Itt tart most a Magyar és néhány más európai társadalom, a következményeit pedig ismerjük. Mint azt említettem, az USA-ban a rasszizmus történelemmé vált, Magayrországon még mindíg hagyomány.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (12 szavazatból)
  2. “…Nem tudom, hogy fér el abban az országban ennyi gyűlölet. és honnan fakad…”
    Két fő forrása van: a nemzeti ideológia és a keresztény (főleg a katholikus) képmutató ájtatosság. (Ismerek és tisztelek őszinte, becsületes, jóakaratú és egész életükkel hitet tevő keresztényeket. Nem ellenük szólok, hanem a szervezett népbutítás ellen.)
    A fenti két összetetvő a fő katalizátor, de a tápanyagot a sok évszázados társadalmi ellentétek hagyományos kezelése biztosítja. Látjuk, hogyan élnek a szerencsésebbek, küzdünk, de nem jutunk ötről hatra – miközben úgy gondoljuk, hogy nekünk is járna egy kis könnyebbség.
    Hiányzik, nem jut el hozzánk az a viselkedésminta, amivel ki lehetne törni ebből a körből.
    Harminc évvel ezelőtt nagy meglepetést okoztam társaimnak azzal az észrevétellel, hogy a becsület nálunk importcikk. Sajnos ma is elmondhatjuk.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +14 (20 szavazatból)
  3. Egy bartnak irtam:

    Teljesen egyetertek azzal amit Kertesz mond. A baj az, hogy mas mint budos zsido ezt el sem olvassa vagy nem mondja ezt, vagy nem is erdekli. Ezt a cikket le kellene forditani nemcsak hollandiai hasznalatra, de nemetre, angolra es franciara meg spanyolra. Ott tobben ertenenek egyet a Kertesz Akossal mint a magyarok, akik bevallottak, hogy 18%-uk meg mindig nyilas es a 2/3-a kozott akik Fideszre szavaztak, gondolom meg akad egy-ket antiszemita.

    Abban is igaza van az egyik kommentarolonak, hogy a magyar zsidok jobban tennek, ha otthagynak azt az orszagot amelyben segitettek evszazadok ota a szabadsagat a magyarorszagi nepnek es alapitottak ipart es hoztak dicsoseget Magyaroszag neveben. Igaza van, de nem mondta, hogy hova menjenek. Noha Uj Zelandban tegnap lett ujra egy osztrak zsido asszony fia miniszterelnok es Ausztraliaban ket hires (zsido) kormanyzo volt az orszag legmagasabb positiojaban es egy zsido vezette a hadsereket az elso vilaghaboru alatt, de egyik orszagban sem hivjak azokat akik emigralni akarnak, meg akkor sem, ha zsidok.

    Noha en is szeretek paprikas csirket enni a Vaci utcaban es meg a kenyelmetlen szekek dacara is szeretek az Operahazban ulni, amikor ott vagyok es megyek az utcan, magamban kerdezem, hogy azok akik szinten jarnak a Vaci utcan kire szavaztak es ha ismet nem kell Europahoz csatlakozni es remelni, hogy Magyarorszag kap-e penzt amikor tonkremegy, talan a Jobbikra fognak szavazni. Vagy nezem a metroban ulo pasast es kerdezem magamban, hogy mi a velemenye a Szalasirol es olvassa-e a Kuruc szennylapot. Azt mar nem is merem felvettni gondolataimban, hogy az apja vagy nagyapja viselt-e nyilaskeresztes karszallagot.

    Ez az en reactiom a Kertesz Akos cikkjere. Nyugodtan elkuldheted barkinek, meg a Kurucnak is. Engem nem banthatnak meg megegyszer. Amikor megoltek 32 rokonomat megproballtak es faj is nekem, de tobbet nem bantanak meg.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (9 szavazatból)
  4. Kollektív eltévelyedés történik. Hamis szabályok, csak úgy hozzászokott de meg nem értett megszokások, idejétmúlt előírások szerint. És hogy ez valóban így van, ezt a legtöbb esetben meg sem értik, hogy valóban a kollektív eltévelyedés esete forog fenn. – Tévképzetek megannyi rabságában. Valamint mindezt még tovább determinálja egy ugyancsak korszerűtlen pénz és jövedelmi rendszer. – Ala digitális félbarbárság.

    - És még a tudósok sem húzzák a vészharangot még.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (10 szavazatból)
  5. Ezt a cikket olvasva döbben rá az ember, milyen rettenetes adósságaink vannak. Letagadjuk hőseinket, ellenállóinkat, csak azért, mert zsidók voltak. És e tekintetben valóban az a legnagyobb aljasság, hogy ehhez még a zsidóság jelenős része is asszisztál. Németországban sem volt sok ellenálló (zsidó az ismert okoknál fogva talán egy sem), de ott szinte minden városban van egy Geschwister-Scholl-Straße, pedig a testvérpár “csak” röplapokat terjesztett, nem fegyveresen állt ellen. Valóban szégyen és gyalázat, hogy Szenes Hanna emlékét elsunnyogjuk, hogy egyetlen apró park viseli csak a nevét, és főleg az a tény, hogy a “független” magyar igazságszolgáltatás még csak rehabilitálni sem volt hajlandó. Hogy nem tudunk szinte semmit a Kis Varsó hőseiről, és hogy ezt még azok (a MAZSIKE és a MAZSIHISZ) sem vállalják fel, akinek igazán feladata lenne. És nem tudunk sok más zsidó és nem zsidó ellenállóról, így például a Sopronkőhidán kivégzett (és feltehetően ugyancsak zsidó származású) Deutsch József festőművészről sem, akinek emléke jószerivel már csak Vitányi Iván fejében van meg:

    http://antifa-hungary.blogspot.com/2009/12/megemlekezes-bajcsy-zsilinszky-endrerol.html

    és alighanem hosszan folytathatnánk még a sort. De ma már olyan kevesen vagyunk azok, akiket ez még zavar, hogy néhányunk elszigetelt akciói aligha fognak eredményre vezetni. Csak az segítene, ha az ország általános szemléletmódja változnék meg, de ehhez alighanem évtizedek kellenek. És ezért fontos, hogy az olyan írók, mint Kertész Ákos folyamatosan ébren tartsák a jobb érzésű emberek lelkiismeretét, hiszen anélkül minden feledésbe merülne.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +16 (20 szavazatból)
  6. Gammasugár, a Sophie Scholl-ról készült film az egyik legmegrázóbb film, amit valaha láttam.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (13 szavazatból)
  7. Kedves Kertész Ákos!
    Szomorúan bevallom, nem tudtam eddig Szenes Hannáról, Boskovitsról és társairól, a Kis Varsóról.
    Köszönöm az írását.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (13 szavazatból)
  8. Kedves Akos!

    Igazan ne vegye illuziotiprasnak, de meggyozodesem, hogy a magyar mindig is ilyen senki nep volt, most is ilyen es addig ilyen lesz, mig irmagja sem marad e boldog foldteken. Hogy miert? Ha on meg csak nem is sejti, akkor soha nem lesz, aki megmondja onnek. Ezt bizonyitja az orszag mindenkori tortenelme, a jelen allapota pedig a elgjobb pelda erre. Idorol-idore persze itt is kialakul egy-egy kifogastalan szellemisegu csoport, de mivel ezek becsuletesek, igy evidencialisan nem juthatnak sem penzhez, sem hatalomhoz. Ebben az orszagban a gerinc kizaro tenyezo, eppen ezert lat ennyi kimagaslo magyar erteliseget kulfoldon, es egyet sem itthon. Igy aztan minden egyes olyan kituntetes, amit magyar ember kapott, de egy masik orszagban, az egy-egy lapat fold Magyarorszag sirjan, egy-egy vilagszegyen bizonyitek, hogy mennyit er ez a nemzet.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +15 (23 szavazatból)
  9. Sajnalom, es szegyenlem, en sem hallottam sosem Szenes Hannarol.
    Koszonom a cikket.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (12 szavazatból)
  10. Koszonom meghato es okos cikket.
    En H.I. 54 eve mar Izraelben elek. Mint fiatal erkeztem,anyammal,
    aki a Soah utan nagy batorsaggal es a mindennapok hosiessegevel
    uj eletet kezdett. Nagy nehezsegek aran labraalltunk es egyutt
    fejlodtunk az Orszaggal, amely minden problema es kihivas ellenere
    fiatal marad.
    Unokaim Chana Szenes {es masok} hosiessegenek fenyeben
    nevelkednek.
    Ahogyan o maga irta gyonyoru verseben:

    Boldog a gyufa mely elhamvadt es szitja a langot
    Boldog a lang amely szivek melyen lobogott
    Boldog a sziv mely dicson mult ki a vilagbol

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (9 szavazatból)
  11. Sok tárgyszerű és önmagában felkeverő igazságot tartalmazó írást kár volt puszta hangulatfokozó elemekkel hígítani. A kevesebb ez esetben is több lett volna! Kényelmetlenek a féligazságok, mint a “Palesztínát megszálló angol hadsereg”, hisz Szenes Hanna idejében a szöveggel ellentétben már nem frissen megszált , hanem vagy harminc éve angol fenhatóság alatt egzisztáló gyarmat volt e terület. És valóban felkavaró kérdés, ha a 93-as szabad magyar hatóságok szerint a 1944 őszén hozott halálos ítélet “törvényes” volt akkor a 6OOOOO magyar zsidó áldozat, illetve likvidálásuk még legálisabb kell, hogy legyen, hisz még csak nem is a náci németország által megszált országban hozták deportálásukról a döntést. Amennyiben így van, akkor magamat mintegy tévesen el nem ítélt bűnözőnek tarthatom. Megszüntetni e képtelen helyzetet, pedig jelentkeznem kell a rendőri szerveknél, hogy vizsgálják meg fenálló bűnrészességemet!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (7 szavazatból)
  12. Tisztelt Kertész Ákos úr !

    Mindig nagy örömmel olvasom írásait,és érdeklődve váron a következőt is.Most sem csalódtam,nagyszerű ,igazi humanista felfogású ember írása volt ez,amellyel megtisztelt bennünket.Kívánom,hogy sok hasonló elgondolkodtató írás tudjon megjelennni,ehhez kívánok önnek jó erőt és egészséget.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +10 (14 szavazatból)
  13. Amikor kishazánkban a rendszerváltás után a politikusok és némely értelmiségiek elkezdtek komcsizni, nem gondoltak arra, hogy a fasizmus és nácizmus elleni harcban a háború alatti kommunisták vezető szerepet játszottak és nagyon sok áldozatot hoztak. Gondoljunk csak a franciákra és az olaszokra. De a jugoszláv partizánoknak köszönhetően Jugoszláviának nem kellet behódolnia a SZU-nak.Ez a háború után mindenhol megdobta a presztizsüket. Amikor a rendszerváltás után elkezdték ekézni őket, ezt a szunnyadó, kussoló, lapító nácik bátorításnak, felmentésnek, elismerésnek értékelték és kibújtak patkánylyukaikból, és az új hatalom nem tett ez ellen semmit. Sőt, fontosabb a komcsizás, mint a nácik elzavarása. Ma ott tarunk, hogy fényes nappal az utcánkban személyesen kell letépjem a szállasi ideológiáját ismertetni és népszerűsíteni akaró plakátot. Milyen messze lehetünk attól, hogy ők legyenek hatalmon és mondjuk egy ilyen plakátletépésért szadista bosszút álljanak rajtam?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (13 szavazatból)
  14. Öregszede.
    .
    Sajnos azt látom egyáltalán nincs messze a nácik sunyi bosszúja sem.
    Egyenlőre “sunyi” habár egyre az a nyilvánvaló igazság, hogy idő kérdése; mikor lessz nyilt dolog a náci ideológia felválalása (hamár nem az)
    De bűnös az aki csinálja és az is aki hagyja …. A fidesz csürhe az összes tettestársával a börtönbe fog elmélkedni a dolgaik helyességén …. Ezt biztos!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +8 (12 szavazatból)
  15. karelsloboda
    “A fidesz csürhe az összes tettestársával a börtönbe fog elmélkedni a dolgaik helyességén …. Ezt biztos!”
    Nem biztos, egyelőre olybá tűnik, nagyon nem biztos.
    A fityesz diktatúrát jelenleg csak maga a fityesz buktathatja meg, amire semmi esély. A vezénylő táboronok bármilyen baromságot tesz, a párt és a kormány cinkos egységbe tömörül mögé.
    A közöny, a beszariság, meg a szolgalalküség csak erősíti a fityesz országlását.
    No hope.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (11 szavazatból)
  16. Elegem van az össznépi hibáztatásból. Sajnos én sem és rajtam kívül sok ezren nem hallottak Szenes Hannáról. Örülök Kertész úr írásainak, van amivel egyetértek, van amivel vitába szállnék. Tudom, érzem ,értem haragszik, nem rám .De..
    Haragos vagyok, nem tudom, hogy fogalmazzak, hogy senkit ne bántsak. Miért engem ostoroznak, a magyar embert, miért rólam mondja a Hungarian citizen: de meggyozodesem, hogy a magyar mindig is ilyen senki nep volt, most is ilyen es addig ilyen lesz, mig irmagja sem marad e boldog foldteken
    Felháborít és visszautasítok minden ilyen fajta megnyilvánulást. A magyar emberek többsége igenis szorgalmas, keményen dolgozó ember. Igaz, sok hibánk van és temérdek tenni való, de az itt leírtak mélyen sértőek. Ez nem kritika, nem fricska. Hanem kőkemény magyarellenesség, magyarul írva.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -11 (17 szavazatból)
  17. dakota’
    Érted szólunk nem ellened!

    Amennyiben érted.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (13 szavazatból)
  18. Avi, Nem akarok vitázni, de te nem érted. Ha valaki azt írja, írmagja se maradjon, akkor nem értem, hanem ellenem beszél. Olvasd el figyelmesebben mit írtam. Kertész értünk beszél és nem ellenünk. Kritikát fogalmaz meg, véleményt alkot. De a Hungarian citizen nem

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -2 (8 szavazatból)
  19. Akkor lehet majd tiszta szívvel felvállalni, hogy magyar vagyok, mint ahogy az vagyok, ha be merem ismerni és el tudom mondani, hogy a magyarok közt is vannak szadista náci állatok, ocsmány bűnöző gyilkosok, sunyi hitszegő politikusok. Ha el tudom fogadni, hogy mindenki magyar, aki magyar állampolgár vagy annak vallja magát, és őket ugyanolyan jogok illetik meg, mint engem. Ha a magyarság nem egy pedigrét jelent, mint az ebtenyészetben. De azt semmiképp nem fogadom el, hogy csak az a magyar, akit egy náci annak tart. Akkor magasabb rendű érték szerint csak ember vagyok.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +12 (16 szavazatból)
  20. bruckenbacker kapitány

    Ez a jómadár is tevőleges részese volt a rettenetnek:
    http://hu.wikipedia.org/wiki/J%C3%A1ny_Guszt%C3%A1v

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (6 szavazatból)
  21. Hát igen!Kertesz Ákos,megint fejen találta a szöget!!!Sokat olvastam Szenes Ivánrol,Andreárol,de Hannárol most olvastam elöször(potolni fogom).Igen,a magyarokat is pontosan jellemezte!Mi törtenhetett Europában a második világháboru idejen?Mert utálhatok 1 szomszedot,1 tanárt….de 1944ben 51 nap alatt 400 000 zsido & cigány embert(inkább több) hurcoltak el utlevel nelkul kulföldre,legyilkolni hazánkbol honfitársaink & ejszakánkent a Dunába lödöztek,felgyorsitva az esemenyeket.Sokan tudhatták,láthatták & szonelkul hagyták?A MAZSIHISZrol & társairol is pontosan leirta a mai valoságot!Regota keresek 1 filmet;HOLOKAUSZT ,Meryl Streep&James Woods a föszereplö,nem jutok hozzá,telefonon erdeklödtem a PÁVA u .Holokauszt Muzeumban,megcsak nem is hallotak rola!!!!Több Kertesz Ákosra lenne szuksegunk!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (9 szavazatból)
  22. Mostanában olvasom újra A Kiskirályok-at (Jókai Mór, 1885).
    Ahogy ott láthatjuk a felsőbb raffinériát és a mélységes, de nagyratörő tudatlanságot, az sajnos ma is érvényes. Tanussy Decebál, Horkázi Kajafás,Rézkuthy Barnabás, gróf Ponthay Adalbert, Hruszkay Xavér Ferenc királyi tanácsos és a többi, egészen Vakandi Anonymus-ig.
    XXII. fejezet (Egy jó szóért), a vége felé:
    .
    — Tehát ez okirat nyomán megtudtuk, hogy Zákán csakugyan Thonuzóba fia volt, s eszerint a Tanussyak egyenes leszármazása be van bizonyítva. De van ennél egy még nevezetesebb szó is ez ítéletben: “hártyára írott szer” velük temettessék. “Szer” annyit jelent, mint “kötés, szövetség, egyesség”, innen “szerződés”. Azért “Pusztaszer”, ahol Árpáddal a hét vezér szövetséget kötött, s őt fejedelemmé tette. A hártyára írott szer ott van bizonnyal az áldozatüstben eltemetve a bajhalmi sírban. Az egy cölöpsírbolt, magas hegytetőn, tehát száraz helyen, ahol a hártyapapírnak épen meg kellett maradni. Azonban itt van a másolata annak a hivatkozott “szer”-nek, mely szintén az imádságoskönyv borítékjába összeragasztott papírok közül került elő. Olvassa el azt, barátja az erénynek!
    Ez még ódonabb szavakkal volt fogalmazva, ugyancsak jártasnak kellett lenni a hajdankori magyar lexikonban, aki azt meg akarta tudni, mi van a Szár László és a Kenéz között megerősített contractusban; mikor a “kopasz” helyett azt mondják “zár”, a “gazdag” helyett “szemere”, a “vívást” jelenti a “baj”, a “vívás” ellenben “ivadékot”, “apa” helyett mondják “ük”, a “rokonság” helyett az a szó járja “vér”, “vért” pedig jelent ráviteles értelemben annyit, mint “trón”, s ami fődolog: “fejedelem” szó helyett azt használják: “csákán”. (Ami természetesen a várkun, avar, varchonita szótul jön “Chagan”.)
    Hanem azért nevezetes egy okmány ez! Mert ebből derül ki (archeologiai szófejtés mellett) az a megdönthetetlen históriai tényállás, miszerint Szár László Kenézzel kötött szövetséget az iránt, hogy ha az Árpád-ház férfi ivadéka kihal, akkor Kenéz vére emeltessék a csákáni vértre.
    És Kenéz nemzette Thonuzóbát, Thonuzóba Zákánt, tőle ered a Tanussy ivadék, annak elsőszülötte pedig Decebál…
    Ki hát akkor az igazi “csákán” Magyarországon ez idő szerint?
    Decebál büszkén egyenesedett föl, s ha oly magas lett volna, mint amilyennek lekében érezte magát, fölemelte volna a fejével a tanusvári megyeház cuculloriumának a tetejét.


    — S te csakugyan feltaláltad Thonuzóba sírját — kérdé hosszas elmerengés után Decebál.
    — Bizony mondom, hogy feltaláltam, barátja az erénynek.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (4 szavazatból)
  23. Igen!!!
    És Sallairól és Fürstről, a “biatorbágyi statárium” első ártatlan áldaozatairól és az összes vértanúról se feledkezzünk meg soha, mely Margit-körúti gyilkosságokat is az akkori parlamenti többség által meghozott törvények alapoztak meg.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (7 szavazatból)
  24. dakota: bizony “magyar ellenesség” csak éppen a magyarok legocsmányabb, legjobban szégyellni való vonásait ostorozza. NORMÁLIS ember ezzel egyet ért, mivel nem véli úgy, hogy “csak” azáltal, hogy magyarnak született, már eredendően jó és mindenek fölött való nép része lett. Meg kell a tisztességért és a becsületért küzdeni nap mint nap. MI például nem vesszük sértőnek, mivel “nem ingünk – nem vesszük magunkra”. Aki NEM rasszista, NEM náci-szimpatizáns – nem veszi ugyanis sértőnek, ha az ilyet elítélik – és “csak” azért nem mentik fel, mert véletlenül magyarnak született.
    Nem a tükör hibája, ha torzat mutat. Sajnos pont a szélsőjobb előretörése mutatja, hogy a görbület NEM a tükörben van!
    Kertész tükör – méghozzá ritka sima, torzítás mentes tükör. Nem tetszik a kép amit mutat: próbálj változtatni rajta, ne sunnyogj, haa környezetedben náci szövegeket hallasz, hanem vitázz!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +9 (13 szavazatból)
  25. acs ilona – ahogy nézem, a Holokauszt egy mini TV széria volt, és nem mozifilm. Jó néhány részlet fenn van a NET-en róla. Hasonló témában a Szophy választása érhető el Meryl Streep-el.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  26. Szégyen és gyalázat!!! Hát ilyenek vagyunk mi magyarok? Na és a megválasztott vezetők, hát ilyenek kellenek nekünk??? A jogállamot eltipró Orbán, a szocializmus kegyeltje Schmidt, a diszidens Sólyom, a nagy alkotmány védő , aki most hallgat mint a sir…, a kaparj vagyont össze , sportos kocsit szerető lézeres Lázár…, a milliárdos Pintér úr?, a vadászatot kedvelő főügyész úr, a pártatlan, a politika független ? Mivé lesz Hazánk e vezetők uralma alatt??? Felébred -e a fideszre szavazókban , jaj Istenem megkorát tévedtünk amikor hatalomba szavaztuk őket!!! Na és akik otthon maradtak a választáskor, megbánták-e h hatalomra segitették Orbánt és csapatát akik most úgy tűnik revansot vesznek a nemzeten. Rátaámadnak a nemzetre nem kicsit , hanem nagyon!! Segit- e Amerika a szegény magyarokon? A hazánkat gazdaságilag bóvli országgá tevő felelősök elnyerik-e méltó büntetésüket?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  27. kedves magyar zsidok miert nem veszitek mar eszre magatokat csak zsidok vagytok es nem magyarok
    meg a sajat hovatartozasotokat is el probaljatok titkolni( vagy ugymond en nem tartom mar magam vallasosnak vagy zsidonak)
    tessek eszrevenni hogy a zsidosag nem vallas nem faj hanem NEP
    ha nem tartod a sajat unnepeidet nem tartod a szokasaidat-azaz nem tiszteled a hagyomanyokat ami a tied mar evezredek ota_nem csak ezer eve_ akkor hogyan varod el hogy a masik nep tiszteletben tartson teged vagy a nepedet
    ahogy Kertesz ur irta a zsido csak ha nagy buszkeseget hozott akkor magyar, egyebkent budos zsido
    a ciganyok elfogadtak hogy ok kisebbseg-a zsidok nem-magyarok akartak lenni
    nem tanultak a tortenelembol hogy sosem lesznek azok
    amikor erre lehetoseg volt nem fogadtak el a zsido eloljarok hogy kisebbseg legyenek itt az eredmenye
    de meg minden zsidonak van lehetosege izraelbe jonni, mert azert ez a hazank, csak lehet hogy ha egy kicsit puskaporos a levego akkor budos itt lenni
    de szerintem jobb fegyverrel vedekezve meghalni mint ujra belelovetni magat az embernek a dunaba
    sajnos ez megtortenhet a mai magyarorszagon ujra…..

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  28. Minden nemzet-önkritikus cikk hatalmas vitát vált ki, ahogy most is. Hamar eltereli a szót a felemlített tényekről. Miért?
    http://hvg.hu/vilag/20111122_neonaci_gyilkossagok_bundestag
    Ha egy ilyen hír egyszer Magyarországról szólna!
    Azt a munkát kellene egyszer elvégeznünk, ami ehhez a hírhez vezetett. Nem igaz, hogy el sem kezdtük, sőt. Hiányzik azonban az az – ünnepélyes – aktus, amiben leszögeznénk a viszonyunkat pl. a holokauszthoz, és amit nem lehetne könnyedén visszavonni.
    Hiányzik, hogy kitartsunk az emberies álláspont mellett, és ahogyan Németország, minden adódó alkalommal megerősítsük a humánus viszonyulást. Ugyanezt az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatával kapcsolatban is meg kellene tennünk.
    Az ország mindenkori vezetőinek, a nyilvánosság szereplőinek feladata az értékstabilitás gondozása. O.V. és társai nagyon nagy mértékben felelősek azért, hogy miközben a nemzeti értékek jóhiszemű előbbre sorolásának látszatát keltették és keltik, azokat engedik szembe állítani olyan egyetemes értékekkel, melyekben a világ legnagyobb része megegyezik.
    Felelősek érte, hogy a helyzetet kihasználva manipulálják a mindig, mindenütt manipulálható részét a társadalomnak. Felerősítve a bizonytalanságérzést hamis okokat sugallnak és engednek meg feltételezni, ellenségképet tartanak fenn és alantas indulatokat – félelem, irigység, féltékenység, gyűlölet, bűnbakkeresés, stb. – keltenek tömegekben. Kétharmados többségükkel engedik, hogy egy nyíltan náci párt garázdálkodjon ilyen módon az országban és uszítson a parlamentben.
    Ezek szociálpszichológiai törvényszerűségek – nem egyes nemzetek tulajdonságai.
    Személy szerint mindannyian megállapíthatjuk a saját felelősségünket, és nem vonhatjuk ki magunkat a közösség érdemei, hibái és bűneinek súlya alól sem. De az ítélet összetett kell legyen, ahogyan a tettek sem egyneműek.
    Ezért szerintem nem érdemes az energiát arra pazarolni, hogy mindig megsértődünk, vádolunk és védekezünk csúsztatott, leegyszerűsített mondatokkal.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  29. santosh: pedig a leegyszerűsített mondatok tudják átvinni a közöny és az egybites értelem falát.
    Magyarországnak olyan kormánya van “Amilyet megérdemel”. Legalábbis a többsége. Mi, a kisebbség is kényszerűségből együtt szívünk velük. Pedig nem EZT érdemelnénk.
    Orbán sokat tett azért, hogy külföldön egyre többen LETAGADJÁK magyar voltukat – mert az szégyellni való, vagy szánakozást vált ki. Tisztára, mint az albánok esetében Enver Hodzsa idején.
    És akkor a vérmagyaroknak néhány jelző büki a csőrét? Nem aki a nemzet “leértékelését” okozta? Aki még a gyerekeik jövőjét is elzálogosította?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (6 szavazatból)
  30. Na álljunk már meg egy ,Qrva pillanatra!Azért nem kell itt, megmagyarázni semmit,ez van, ezt kell szeretni, Zsidó,? oláh? tót?Nem ezt hallgattuk a Nagyfatertól is?Meg hogy mikor bevonultunk? Szórták a Magyar menyecskék a virág csokrokat, A 2-ik kerék páros zászlóalj kerekei alá:,Ez tökéletesen O.K. Hanem amikor jöttek az Einsatzgruppék,meg a Magyar Tábori Csendőrség , na az nem volt semmi.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (6 szavazatból)
  31. http://dkp.hu/news/details/669
    No comment!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (6 szavazatból)
  32. T.Asher Alexander.T. AVI! Gondolom,hogy onnan, valahonnan figyelitek,Az AN-t. Egyet mondhatok.: Ne szarjatok bee.Vagyunk itt egynéhányan

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  33. vicsi
    Nem szarunk be és én speciel nem onnan figyelek!
    Azt, hogy vagyunk itt egynéhányan azt a jobb felső sarokban levő szám elég jól mutatja. A normális életminőség melletti tüntetések létszáma és milyensége meg jól mutatja, hogy mennyire komolyan kell venni a führernek az ellenállást.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (7 szavazatból)
  34. Persze aztán előadjuk Varsói getto lázadás 2-őt,csak nyugi! Az mégegyszer nem fordul elő, Annál erősebbek vagytok!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (5 szavazatból)
  35. kekec
    A leegyszerűsített mondatok figyelemfelhívásra jók. Cikkcímek. Átütik a közöny falát – ahogy írod. Utána viszont érdemes elolvasni a cikket is, gondolkodni, nem summásan. A csúsztatások, sértődések, visszapattintások a cikkcímeken vannak. Amikor letagadja valaki külföldön a magyarságát, az is a sommás ítéletek következménye. Elég vacak. Viszont emlékeztet a személyes felelősségre a jelenben.
    ovi lejáratja, elhasználja a szavakat, ahogy a totalitáriánusok szokták. “Nemzeti együttműködés” nagyon kellene, kezdhetnénk bizonyos értékek folytonosságának kinyilatkoztatásával. Pl. az Emberi Jogok, a demokrácia, a fasiszta és náci ideológiák bármilyen megnyilvánulásának elutasítása. Ezt gondoltam legfontosabbnak a hsz-ben.
    vicsi
    Igen. Lenne éppen tapasztalat.
    gets
    Tudom, hogy nem ovival kezdődött. Kimaradt a rendszerváltásból.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +5 (5 szavazatból)
  36. Ok. Avi ne haragudj én így fogalmazom, és mint goj(nincs lóvém motorra) Ne haragudj ne m akartam kötözködni, Salom

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  37. csak okosan!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  38. Avi! Tökéletesen ,igazad van!De azt próbáld meg elraktározni,hogy veletek vagyunk! Aztán lecseszhetsz.Miért?:Úgy gondolod Hogy Izrael állam sebezhetetlen?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  39. Ha valagba rúgtok,vesztetek egy szimpatizánst.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  40. Tényleg ,én álljak ki mindig a Zsidók, Romák védelmében,Hát tudjátokMit, vÉDJÉTEK mAGATOKAT, vAGYTOK tI oLYAN ÖNÉRZETESEK, ÉS BÜSZKÉK!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  41. Ést most kedves Pajtásaimak húzokja a (moderálva).

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  42. Igen Kekec,szorul,szora a gondolataimat irtad le;GÖRBE TUKÖR,akár en is irhattam volna.Olvastam&dvd n is meg van Sophi választása(szintenM.Streeppel a föszerepben)Sajnos a neten angolul van(láttam),nincs modomban letölteni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  43. Igen Kekec,szorul,szora a gondolataimat irtad le;GÖRBE TUKÖR,akár en is irhattam volna.Olvastam&dvd n is meg van Sophi választása(szintenM.Streeppel a föszerepben)Sajnos a neten angolul van(láttam),nincs modomban letöltenI de köszönöm.,

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  44. Kekec, azt írod, a tükör nem torzít. Akinek nem inge ne vegye magára. Na ja. Érdekes megközelítés, mert ha zsidózás van, akkor más a vélemény. Mert az össznépi bűnbakkeresés.
    A magyarellenesség miért nem az? Miért van általánosítás? Az emberek ilyenek-olyanok. Hiszem, csak a tetteik minősítik nem pedig hova tartozásuk. Valóban igaz, cinkosok közt bűnös, aki néma. Nem hiszem, hogy mivel magyarnak születtem bármi alól is felmentene. De nem is vagyok elnéző akkor, amikor csak azért mert magyar vagyok, ostorozzanak. Nem kell küzdenem a becsületért, tisztességért, mert alapból az vagyok. Így neveltek, ilyen lettem. És a rasszista elsősorban nem magyar, sem a náci párti, de van a magyarok közt is, mint minden más nációban megtalálható. Ezért érzem csúsztatásnak, igaztalannak, mert számomra az jön le, ha magyar vagy akkor semmirekellő, náci, rasszista, buta, hazug ember. A megbélyegzés, címkézés, amivel nem értek egyet. Azoknak a magyaroknak a sorsa a nehezebb, akik itthon maradtak, minimálbérért. És oly kevés beleszólásuk van a mindennapi életbe, mert a létük a tét. Hogy enni tudjanak, meleg lakásban legyenek. Ocsmány a politika. De amit írtam, úgy is gondolom. Sajnálom ha valamit elértettem.

    Meg kell a tisztességért és a becsületért küzdeni nap mint nap. MI például nem vesszük sértőnek, mivel “nem ingünk – nem vesszük magunkra”. Aki NEM rasszista, NEM náci-szimpatizáns – nem veszi ugyanis sértőnek, ha az ilyet elítélik – és “csak” azért nem mentik fel, mert véletlenül magyarnak született.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (4 szavazatból)
  45. dakota
    2011. november 28. hétfő
    11:34
    http://nepszava.com/2011/11/velemeny/ungvary-rudolf-a-tobb-haza-es-a-szembeszegules-joga.html
    Ha valaki a hülyeségellenességet magyarellenességgel azonosítja, az ugyanazt teszi, mint a fideSS az ellene irányuló kritikát Magyarország elleni támadásnak állítja be. :((

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (6 szavazatból)
  46. Sajnos a magyar zsidók hozzáhasonultak a magyarokhoz ami közszájon elparasztosodásnak nevezünk.
    Ez a habitus rögzülése a magyar zsidóságban talán abból adódik ,hogy csak a gyenge maradék maradt Magyarországon.
    Szomorú tény hogy a magyarok hihetetlen kirekesztő magatartása abból adódik,hogy amennyiben privilégiumaik egy történelmi helyzetben csorbul annak helyreállítását minden eszközzel rehabilitálni akarják még azon az áron is ,hogy a konkurensnek tartott vagy vélt ,kijelölt népcsoportot likvidálja.
    Jelen helyzet is kritikus mert a magyar uri muri már az utolsó lehetőségeit is elbokázta..
    Minden zsidónak még a seggnyalónak is pedig zsigerileg kell tudnia,hogy a történelem megismétlődhet nem lehet bízni a magyar vezetés illetve társadalom lojalitásában.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  47. Az a probléma a mai magyar zsidókkal, ami minden más magyar állampolgárral is történt, vagyis az, hogy az emberi személyiséget építette le a múltrendszer. Kertész Imre fogalmazta meg ezt a Sorstalanság c. művével kapcsolatban, vagyis, hogy tulajdonképpen ez a regénye nem csupán holokauszt regény, hanem egy totalitárius rendszer személyiség lebontó mechanizmusáról is szól. Sajnos ma láthatjuk ennek az eredményét a mai értelmiségi közéletben, ahol gyalázatos klientúra és érdek-csoportok szerint működnek a dolgok, a tehetség pedig mit sem számít, sőt kirekesztődéshez vezet. Mivel ebben az országban nem volt igazi rendszerváltás, ezért a régi, legyalult személyiségű (vagyis a totalitárius hatalomhoz hasonult) emberek ültek rá a lehetőségekre, és senkit nem engednek oda, csak a náluk tehetségtelenebbeket. És ez így működik a zsidó közösségen belül is. Hová fog ez vezetni?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  48. dakota – fordítva ültél a lóra! HA valaki “semmirekellő, náci, rasszista, buta, hazug ember” – akkor ez alól nem kap CSAK azért felmentést, mert magyarnak született.
    Amikor az ilyen embereket “magyaroknak” nevezik, akik MINDEN vonatkozásban magyarnak tartja magát, persze joggal sérelmezi ezt a sommás minősítést.
    Az eltérés közöttünk, hogy én NEM tartom a “magyarok” alap jellemvonásának a rasszizmust, és minden jóakaratú, tisztességes embert automatikusan kiveszek a minősítés hatálya alól. (a köznyelvben is triviális, hogy a jelenlevők mindig kivételek)
    Hogy világosabban értsd: ha TÚL általánosan értelmezed Kertész szavait – azzal a magyar zsidókat is elítélné – márpedig nyilvánvalóan nem ez a célja. Tehát továbbra se vedd a mocskos inget magadra, ha te nem vagy rasszista, vérjobbos bunkó – akkor ezeket a jelzőket se értsd magadra.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (10 szavazatból)
  49. szegyen es gyalazat hogy igy viselkedik a magyar allam es a zsidosag.Szenes hanna az eletet adta az orszagert es az embereket o egy igazi hos

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (9 szavazatból)
  50. Köszönöm cikkét. Mint mindíg, egy nagyon értelmes és fõleg IGAZ cikk.
    Ha van még M.o-n lelkiismeret, akkor Õn az. Gratulálok!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +6 (10 szavazatból)

Írja meg véleményét!

 
KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos