Nehezen hihető, hogy véletlenül ítélték egy napon letöltendő börtönbüntetésre a túlkapást elkövető rendőrt, és helyezték szabadlábra a terrorizmussal vádolt Budaházyt. Lehet véletlen, de akkor is szimbolikus. A Fővárosi Ítélőtábla akkor döntött a letöltendő büntetés mellett, amikor a 2006-os események kerültek a Fidesz-propaganda középpontjába. Nem szerencsés egybeesés. Balsai bejelentette, hogy a 2006-os rendőri fellépést terrorcselekménnyé kívánják minősíteni. A szabadon engedett terrorista szimbolikus alakja azoknak, akik ellen a börtönbüntetésre ítélt rendőr fellépett, hogy a törvényes rendet megvédje. A rendőrt börtönbe teszik, a terroristát kiengedik, ugyanazon a napon.
A Fővárosi Ítélőtábla tányéron nyújt igazolást a propagandához? Mint a HírTV fogalmaz, „az ítélőtábla mellőzte a próbaidő lehetőségét”. Miután a rendőrt azóta leszerelték, lefokozták, társadalmi veszélyessége a nullával egyenlő. A bíróság elmulasztotta méltányolni a tényt, hogy a rendőr a garázda ujját nem közúti igazoltatás közben törte el, hanem tömegoszlatás közben, amikor a rendőrség élethalál harcot vívott a rájuk támadó tömeggel.
Ezzel szemben a terrorista Budaházy esetében fennáll a bűnismétlés veszélye. Budaházy vádiratában az áll, hogy a Gyurcsány-kormányt akarta megdönteni. Ez akár elég indok ahhoz, hogy a börtönből kiengedjék. Annál is inkább, hogy az ő terrorszervezete pontosan azt a célt tűzte maga elé, amit a Fidesz. Budaházy elvbarátainak ténykedése – a terrorcselekményeket leszámítva – beleillett a Fidesz stratégiájába. Ebben legnagyobb támaszai Budaházy és hívei voltak. Ezt a kísérletet leverte a rendőrség, ennek issza levét a rendőr, akit most letöltendő börtönre ítéltek. Ha nincsenek ezek a felhangok, kevesebbel megúszhatta volna.
Amerikában vagy Nyugat-Európában kizárt, hogy szabadlábra helyezzenek egy olyan embert, akiről bizonyíthatóan kiderült, hogy terrorszervezetet hozott létre, amely robbantásokat követett el. A szervezet akkor bukott le, amikor futball labdákba rejtett robbanóanyagot akartak felrobbantani. A robbantás hatására 25 méteres körzetben mindenki meghalt volna. Ez arra utal, hogy ha Budaházyt és társait nem fogják el időben, hamarosan embert is ölhettek volna. Ez az ember nem veszélyes. A sérülést okozó, leszerelt rendőr viszont igen. Helyet cserélnek a börtönben.
A terrorista akciókat politikusok ellen követték el, hogy befolyásolják egyes törvények megszavazását. Demokrácia ellen ennél súlyosabb bűntett nincs. A bombagyárosként emlegetett Dietmar Clodo első fokon tíz évet kapott olyan bombák előállításáért, amelyeket soha nem robbantottak fel. Fel sem merült, hogy szabadlábra vagy házi őrizetbe helyezzék, noha nem szervezett terroristacsoportot és nem követett el egyetlen támadást sem senki ellen. Az eddigi gyakorlat is ellentmond annak, hogy Budaházyt szabadlábra helyezzék. Ezek után megjósolható, a bíróság milyen ítéletet szab ki rá.
A rendőrség fellépését terrorizmusnak nevezni bizarr. A kifejezés Balsai pártját hozza gyanúba, mert Orbán ugyanazt próbálta elkövetni nagyban, amit Budaházy kicsiben, csak más eszközökkel. A terroristából szabadságharcos lesz, akit politikai elítéltként vetettek Gyurcsány börtönébe. Most majd kicserélik Gyurcsánnyal. Beláthatatlan következményei lehetnek, ha a rendőri állomány megérti, hogy az új rezsim nem a törvényes rend védelmét, hanem egy politikai erő kiszolgálását várja el tőlük.
A bíróságok elfoglalása folyamatban van. Nem állítható, hogy a bíróságokat ugyanúgy kezében tartja Orbán, mint a többi hatalmi ágat. Ezért van szükség arra, hogy a fideszpárti ügyészség vezetője kijelölhesse azokat a bírókat, akik a koncepciós ügyekben felolvassák a vádirat formájában eléjük tett ítéletet. Az idő sürget, Gyurcsányt hamarosan őrizetbe vehetik, nincs idő kivárni, amíg a politikai tisztogatás a bíróságokon lezajlik, és mindenki be nem áll a sorba.
Ez a két ítélet figyelmeztető jel. Ha a demagógiának szüksége van bűnbakokra, bárkit börtönbe vethetnek. És erre vannak olyanok, akik ezt végrehajtsák, a bíróságok egészpályás letámadása nélkül is. Ez életveszélyes hellyé változtathatja Magyarországot. Ez minőségi változás ahhoz képest, hogy valaki nem gyakorolhatja egyházban a hitét, nem kap korrekt tájékoztatást, vagy megvonják a nyugdíját. A fizikai szabadság kerül veszélybe. Ez a két ítélet sokkal megrázóbban vetíti előre azt, mi várhat Gyurcsány Ferencre, akinek egyetlen vétke, hogy nem fél Orbántól. Paranoiás diktátorok az ilyen embereket kivégeztetik, száműzetik, vagy élete végéig börtönbe vetik.
Csak Kertész Ákos szavaival tudnánk jellemezni a népet, amely ezt szó nélkül eltűri. Csakhogy ideje lenne felébredni, Budaházy és a rendőr ítélete a totális diktatúrák légkörét vetíti előre. Senki nincs biztonságban. Ha túlkapásban érintett rendőr fejét kell felmutatni, akkor azt az igazságszolgáltatás leszállítja. Ha egy terrorista szabadlábra helyezése kell a csőcselék támogatásához, akkor kiengednek egy terroristát. Ha holnap bankárt kell a vérszomjas csőcseléknek beáldozni, akkor bebörtönöznek egy bankárt. Ha a privatizációban gazdagodott réteg válik bűnbakká, ők fognak besétálni libasorban a börtönbe. Függetlenül attól, elkövettek-e valamit vagy sem. Ha Gyurcsány már a börtönben lesz, akkor jönnek azok, akik életükben már egyszer találkoztak vele. Bűnszervezetet kell kreálni. Ha útban lesznek újságírók, ők lesznek soron. A többi megfélemlítésére, bevágnak egyet-kettőt a börtönbe. A többiek majd azt mondják, hogy megérdemelte, és vigyáznak a szájukra. A szakszervezetek ugrálnak, de hamarosan úgyis felszámolják őket. Találnak majd valamit, amivel a tiltakozások szervezőit kriminalizálni lehet. Bűnözőket csinálnak belőlük. A börtön jó hely arra, hogy átgondolják, érdemes-e pattogni.
Ha a magyar nép olvasna történelmet, életrajzokat, drámákat, Shakespeare-t, azonnal látná, mi zajlik körülötte. De így csak néz, mint borjú az új kapura.
Egy példán bemutatjuk, milyen könnyen válhat koncepciós per áldozatává bárki. Torkos Matild „A hangos amerikai” címmel 2011. május 11-én cikket írt a Magyar Nemzetben Richard Field amerikai üzletemberről, aki megmentette a gyöngyöspatai romákat a terrortól. Torkos Matild „Képzőbázis a Columbián” alcímmel ezt írja: „Field hazánk iránti érdeklődését az amerikai Columbia Egyetemen keltette fel kedvenc professzora, Deák István magyar történész. A Columbia Egyetem kapcsolata a CIA-val közismert. Ide járt többek között az a Szaakasvili, aki amerikai hátszéllel, miután jól kitanulta a kormánybuktatás demokratikus módszereit, a kevésbé kezes bárány Sevardnadze utódjává válhatott.”
Torkos Matild egy félmondattal, miszerint „a Columbia Egyetem kapcsolata a CIA-val közismert”, Field-ből CIA ügynököt csinált. A CIA kiképzőbázisaként mutatja be a világhírű Columbia Egyetemet, ezzel CIA ügynökké teszi Deák István történész professzort is. Deák István és Field szándéka világos, hiszen a Columbiára járt „az a Szaakasvili, aki amerikai hátszéllel, miután jól kitanulta a kormánybuktatás demokratikus módszereit, a kevésbé kezes bárány Sevardnadze utódjává válhatott.” A Fidesz központi lapja ezzel azt állítja, hogy a CIA képezte ki és küldte Magyarországra az Orbán-kormány megbuktatására Richard Field-et, mert nem elég „kezes bárány”. Erre a levezetésre csak azért van szükség, mert egy amerikai nem tudta elnézni, hogy egy kisebbséget szabad terrorizálni. Szaakasvili is a Columbiára járt, mint Field, ebből az következik, hogy Field is arra készül, mint Szaakasvili. Ez ilyen egyszerű. Torkos Matild nem tudja, hogy a Columbián évente 5600 diák tanul a világ 150 országából, de ezek nyilván mind CIA ügynökök. Ezt egy mondat bizonyítja: „a Columbia Egyetem kapcsolata a CIA-val közismert”. Ennyi. Nem kell bizonyítani.
Tegyük hozzá, hogy én is baráti viszonyt ápolok New Yorkban Deák Istvánnal, aki minden héten lakására kapja az Amerikai Magyar Népszavát. Egyszer egy emailt is írtam Richard Fieldnek, hogy adjon interjút, de nem válaszolt, amit nem tudok bizonyítani. Levelem azonban rejtjeles üzenet is lehetett. Ennél több nem kell ahhoz, hogy én is a CIA ügynöke legyek. Hazaáruló és kém. Többször jártam a Columbia Egyetemen is, nyilván azért, hogy átvegyem az utasításokat. Ha valaki azt gondolja, hogy ezt a temérdek baromságot a magyar nép kineveti, téved. Szó szerint elhiszi, aztán meg vannak sértődve, ha valaki lehülyézi őket.
Magyarországon ma sem veszik komolyan, ami be fog következni. Amíg volt remény, indulatos cikkekben próbáltam felhívni a figyelmet a veszélyre, mert bosszantó volt a vakság, utána a kollaboráció, a számító alkalmazkodás. Már felesleges az indulat, a remény elmúlt, ez az ország elveszett. Végigmegy azon a katasztrófán, ami előtte áll. Borzalmas évek jönnek, félelem és rettegés. Pintér egy napja elmesélte, hogy meg akarják szüntetni a munka nélkül kapott segélyeket. 595 ezer munkanélküli vár közmunkára. A munkahelykeresés idejét leszűkítik, aki nem fogadja el a közmunkát, nem kap segélyt. Kényszermunka és rabszolgatartás következik, munkaszolgálat a cigányoknak, a hajléktalanoknak, a rokkantaknak, és az állásukat elvesztőknek, a politikailag megbízhatatlanoknak, akik nem tudnak elhelyezkedni újra, ahonnan nem vezet már vissza út a polgári életbe. Maguk is bűnbakok, és ehhez kell más bűnbakok bebörtönzése. A frusztrált tömeg gyűlöletét a kijelölt bűnbakokra kell irányítani. A széplelkek nem szeretik, ha leírjuk, ezért csak azért is megtesszük: ez echte fasiszta állam lesz. A fasiszta rendszereket az irigység és a gyűlölet élteti. A fasizmus butaságra épül, ezért nagyon szilárd alapokon áll.
Egy friss példa azoknak, akik szerint mindez túlzás. Orbán engedély nélkül lefényképezett parlamenti jegyzetében szerepelt az alábbi mondat: „Azt mondtam az országos rendőrfőkapitánynak, hogy akkor lennék nyugodt, ha az ősszel nem telne el úgy nap, hogy legalább egy uzsorával gyanúsított személyt fülön ne csípnének.” Ezt a mondatot Orbán kihúzta, a beszédében nem hangzott el. Ha nem fotózzák le, soha nem tudjuk meg, hogy megrendelt napi egy uzsorást, amit a rendőrségnek le kell szállítani. Ha nincs, csináljon. Orbán kihúzott mondata szeptember 12-én került nyilvánosságra. Megszámoltam, bő két hét alatt 27 cikk jelent meg az uzsorások elleni hadjáratról a Magyar Nemzetben. Tényleg majdnem naponta lefognak egy uzsorást. Véletlen lenne? Nem az uzsorásokat sajnálom, de ennek talán nem így kellene működnie. Vajon milyen megrendelésekről nem tudunk, amelyeket nem fotóztak le véletlenül? És mi lesz a megrendelés az uzsorások után? Mi mikor következünk? És Te? Nekünk mit akasztanak majd a nyakunkba?
A rendőrség politikai megrendelésre dolgozik. Az ügyészség bárkit megvádol, akit akar, a kijelölt bírók pedig elítélik, akiket eléjük tesznek. És már nem vagyok biztos abban, amit nem követtem el. Nem vagyok-e bűnös abban, amit még nem találtak ki ellenem.









Én provokátor?
Ugyanúgy világbékét akarok, mint minden más liberális jóakaratú ember.
Kivéve persze az arabokkal és a magyarokkal.
Kedves Bartus László! Ön a mi lánglelkű költőnk/ Petőfi Sándor/ helyett a mi lánglelkű újságírónk. Ezt szeretettel írom.Ne búsuljon, lesznek jobb napok.., mert ideje van a vetésnek, ideje van az aratásnak…ahogy Jézus Krisztus mondja.Mi sem szeretnénk elveszíteni önt. Azt javasolom, válasszon ki egy pár kommentelőt, akivel meg kívánja beszélni a jövőt a fenntarthatóságról…nekik írjon e-mail-t. Mindenkivel nem lehet beszélni, szűkíteni kell, választani kell.A választást önre bíznám, de lehet alapja az, hogy azzal beszélünk, aki fizetett, áldozott valamit.Meg kell tanulni, hogy mindennek van következménye…hogy nincs ingyen vacsora, hogy aki vet, az arat.
A Gyurcsány kihallgatással kapcsolatban:
Sok mindent másképpen csináltam volna mint Gyurcsány, és vitáznék is vele,sok mindenben.
A sukorói üggyel kapcsolatban viszont sok a probléma :
Csak azok vonhatók felelőségre akik a “csereszerződést” aláírták mint szerződő felek. A tanuk már nem vonhatók felelőségre. Nem vagyok “látnok” ,nem láttam a szerződést,….de biztosan tudom hogy egyik szerződő fél között sincs Gyurcsány Ferenc.
Így ,egy jogállamban képtelenségnek tűnik az ,hogy belekeverik az ügybe.
Felelőségre vonhatóak még azok a személyek vagy hatóságok akik a szerződő felek jogi felügyeletével voltak megbízva.
Az ügyészség mindenféleképpen a felelősök között van, mert már akkor betekintést nyerhetett volna a szerződésbe és vagy nem tekintett bele, vagy nem hozta meg a döntést a sukorói szerződés vizsgálatára, nem emelt vádat aránytalan szerződéskötés miatt. Csak most.
Ilyen körülmények között ez az ügy csak arra való hogy a kormányzópárt bénázásáról elterelje a figyelmet. Valójában nem Gyurcsány Ferencről van szó, hanem az MSZ P megszüntetéséről. Egy párt megszüntetésének pedíg ez egy nagyon diktatórikus módja.
A kormányzópárt újságokból,internetről másol ötleteket, hiába van olyan professzor tagjai között akik gazdasági kutatási területen dolgoztak.
Én a jogi egyetemen történő vizsgáztatáshoz is betennék videó kamerát,…. ezek után.
Tisztelt Yasid,
az Ön által idézett egyoldalú bírósági tudósítás azért nem jelent meg, mert nem tartalmazza a másik oldal véleményét, állítását ugyanerről. Ha bírósági anyagokat idézünk, legalább itt érvényesítsük azt az alapelvet, hogy hallgattassék meg a másik fél is. A mi írásunk egyébként nem veszi védelmébe az önkényt, vagy a törvénytelenséget a törvényt védő rendőrök esetében sem, ellenkezőleg. Csupán arra hívja fel a figyelmet, hogy gyanús az egybeesés a Fidesz 2006-os propagandája és az ítélet között. Az ítélet szigorúbb annál, mint amit az eset és az elkövető társadalmi veszélyessége jelent, és ebben szerepe lehet a politikai elvárásoknak. A másik oldalról pedig annak a garázda rétegnek, akik ellen a rendőrök felléptek, emblematikus figurája kerül szabadlábra azonos napon, miközben bizonyítottan terrorcselekményeket szervezett és hajtatott végre. Admin
Kedves Steinberg Ábrahám,
Iszonyúan sajnállak, ha itt élsz Magyarországon. Elég szar lehet, úgy végigmenni az utcán, hogy mindenkit pofán akarsz vágni. Meg úgy igazán nem is halad az ember.
Hej azok a régi szép idők , csak az a szíp zőőd gyep meg a “lipótmező” hiányzik itt pár embernek.
Steinberg Ábrahám!
Nehogy azt gondold hogy “jópofa” voltál, vagy humoros.
Te nem törekedsz az igazságra?????
A történelemkönyvekben vagy a wikipédiában olvashatsz a fasizmusról, és a nácizmusról. Légyszives gondold át, és rájössz arra hogy rossz viccet csináltál.
Amit mondasz nem logikus.
Állj a tükör elé és nézz magadra.
Ábrahám,
ezt nem kéne. Azt hiszem, hogy az ilyen versek csak annyit jelentenek, hogy ugyanolyan vagy, csak pepitában. Egyébként rendkívül színvonaltalan fércmunka.
Különben én magyar vagyok. Csak mondom.
Steinberg Ábrahám -az egy dolog, hogy teljesen érdektelen, viszont mocskos bikkfaverset alkotsz. De minek azzal előállni? Szarni sem nyílt színen szoktál (remélem)
Izráel: nem túl necces ez a nick-név egy echte nácinak?
Steinberg Ábrahám, nagyon nem vagy jó pofa.Szerintem is, te provokátor vagy, ..nem lehet a példaképed Bartus L. és Kertész Á., mert ők nem emlékeztetnek rád. Te közönséges és ócska vagy.Menj a fenébe.
??? ! Az semmi, képzeld el, ha jön egy hapi, kétszer akkora tenyerekkel, és a sóskifli után nem kapott sört! Kínos,
Elgondolkodtam a dolgon. Tulajdonképpen néhány atyai pofon lehet, hogy használna sok embernek, ha a megfelelő ember a megfelelő időben adja.
Steinberg Ábrahám
“ki mondta azt, hogy “el lehet innen menni”, “minket az SZDSZ sorsa jobban érdekel, mint az országé”,”
A két idézet minimum két embert feltételez. Annyi biztos, hogy az egyik MSZP-s, a másik csakis SZDSZ-es politikus lehetett.
A manipulálható hozzászólók okulására az első idézet teljes szövege:
.
Gyurcsány: „El lehet menni Magyarországról!”
Indulatosan reagált Gyurcsány Ferenc a munkaadók felvetéseire az Országos Érdekegyeztető Tanács ülésén. Amikor a munkaadók megkérdőjelezték a tervezett adóemelések egyensúlyjavító szándékát, a kormányfő élesen bírálta őket, és közölte: el lehet menni Magyarországról – tudósít a Hír TV.
FigyelőNet
.
2006. június 15. 17:27
Az ülésen a szakszervezetek az eddig bejelentett intézkedések hatástanulmányait hiányolták, a munkaadói szervezetek pedig a tervezett adóemelések egyensúlyjavító szándékát kérdőjelezték meg. Gyurcsány Ferenc emiatt élesen bírálta a munkaadókat, és közölte velük, akinek nem tetszik a programja, elhagyhatja az országot.
„Lehet Szlovákiával példálózni. És el lehet dönteni, hogy szlovák viszonyokat szeretnénk-e. Szlovák nyugdíjakkal. Persze, nem kell fizetni az osztalék után adót, nem kell! Nem kell fizetni annyi tb-t! Nem kell! De lényegében magyar árszínvonal mellett fele annyi a nyugdíj, mint nálunk. Ez a programja a munkáltatóknak? Én is tudok keményen kérdezni! Ez? Hogyan fogjuk kifizetni a nyugdíjakat? Hogyan? El lehet menni Magyarországról! Itt lehet bennünket hagyni, kérem szépen! Tessék! Lehet menni!” – mondta Magyarország miniszterelnöke.”
.
http://www.fn.hu/belfold/20060615/gyurcsany_el_lehet_menni_magyarorszagrol/
.
Aki nem küzd szövegértési problémákkal, az megértette és megérti belőle, hogy Gyurcsány akkor Bayer Zsoltéknak és tudatos adóelkerülő kompániájának üzent, aki díszmagyarként szlovák rendszámú terepjáróval villogott országszerte. Ugye emlékszel, ki buzdította a honfitársait akkoriban adóelkerülésre?
Segítek: az ellenzéki pártvezér, Orbán volt, és Orbán jogellenes felbujtása ellen kelt ki kellfelháborodottan az ország akkori miniszeterelnöke. (Teljes joggal, nemde?)
Jav.: Orbán jogellenes felbujtása ellen kelt ki felháborodottan az ország akkori miniszeterelnöke.
Steinberg Ábrahám,
ez már szép, kifejlett jobbikos hablaty. Köze nincs a bírálatnak a bírált anyaghoz.
Leülhet, elégtelen.
Nem ül le? Hozza ki az ellenőrzőjét!
KFJ 2011. október 3. hétfő 11:26
“A címer idegen tollakkal ékeskedik, Minek??????”
.
Céllal. A cél a “régi Magyarország visszaállítása”. Bármi áron. A vérmes jobboldaliak ebben utaznak, de nagyon átlátszó a “koronás” címer és a “Szt.-Korona-tan” átlátszó trükkje, ami már világosan utal Nagy-Magyarország visszavételére. Mindennek alapja a korona-tan, ami szerint a koronára hivatkozva bármit meg tehetnek, mert egyfelelősség nélküli mûtárgy. A kitaláció felelősei pedig majd mossák majd kezeiket.
Békét Európában, és ne háborúskodás szítását a szomszédos népekkel!
girbegurba 2011. október 3. hétfő 11:55
“Már akkor jajgatni kellett volna, mikor megúsztatták a koronát. Az MSzp-SzDSz kormány politikai gyengeségének jó indikátora volt, hogy a parlamentben hagyták.”
Nem lesz már ott sokáig. Orbán hamarosan kiürítteti magának a budai várat, kiköltöztetik belőle a Nemzeti Galériát, ő beköltözik és Orbán tervei szerint odakerül a korona is. Mit gondolsz, miért?
Mire a nép és az ellenzék észbekap, Orbán királyi alattvalója lesz mindenki. Mit is írt erről nemrég Kertész Ákos?
Steinberg Ábrahám,
már a nick name választásod is provokatív, az “objectivitás” álcája. Amiket írsz olyan zagyva, hogy vitaképtelen. Vagy zagyva agyad van, vagy ez is egy szokásos trükk,…összehordani hamis, összefüggéstelen állításokat, amelyek cáfolására kb. 10 oldal kell. De ez nem az a hely. Így aztán hiába kérdezel, nem válaszolunk és egyáltalán nem vagyunk kiváncsiak a véleményedre.Szórakozzál a kurucinfón.
KFJ 2011. október 3. hétfő 12:34
“Kettőskereszt királyságot jelent. Akkor mondják ki, úgy mint Angliában és ne köztársaságot írjanak az alkotmányba.”
.
Te csak ne adj nekik tippeket! Királyt is javasolsz majd az ötleted mellé? Történelmi dokumentumok szerint a magyar királyok kihaltak. A királyság pedig a királyi cím öröklésével, vagyis örökösödés útján marad fenn. (Ökörködéssel nem lehet királyt csinálni..)
Vagy majd beírják az alkotmányba, vagy egy napon megjelenik a Magyar Közlönyben, hogy holnaptól ki a király, és annyi? Viccnek is rossz!
Szóval Bartus megint feltűzött nekünk egy ronda bogarat – tanulmányozás céljából?! Brrrrrr.
Egyébként nem féltek attól, hogy IP cím alapján közzé tehető a haveroknak, hogy Steinberg Ábrahám és Izráel néven kommenteltek? A ti köreitekben ezt nem szokták jó néven venni. Tudjátok: nem zörög a haraszt…..
Ez a hülye “Steinberg Ábahám” azt hiszi, hogy ezzel a névvel tudja álcázni magát, hogy akkor hiteles lesz az a sok baromság amit ír.Együgyű, böszme dolog.
Gonoszka 2011. október 3. hétfő 00:13
“Ma te nem találsz “nyugati államot”, ahol menedéket kapsz.”
.
Személy szerint nem érint. Fogalmazhattál volna általánosságban is, mert nem minden véleményt mozgat személyes érdek. A saját véleményemet például soha nem az önérdek vezérli, hanem a szolidaritás. (Megtehetem.)
Így pontosabb lenne a fenti mondatod: Ma MÉG nem talál senki olyan “nyugati államot”, ahol menedékjogot kap. (A menedék és a menedékjog ugyanis két külön fogalom.)
Magyar menekültek vonatkozásában a menedékjog kérése bármikor esélyes lehet. Ami késik, nem múlik. (Pláne, ha ilyen rohamtempóban halad tovább az országban az egyetlen fejlődő ágazat: a jogtipró diktatúraipar alapos körülbástyázása.)
DE olvtársak! Nem csak nyugat felé lehet elrepülni! Szlovákiában és Romániában is nagy területeken nem okoz gondot a nyelvtudás hiánya – és azok előre láthatólag az unió részei maradnak. Sőt, érdemes Ukrajna felé is tájékozódni: lehet, hogy ők is megelőznek minket történelmileg rövid távon – és mindenféle téren.
Nagyon primitív és gyűlölködő cikkeket közöl ez a lap, még ilyet nem olvastam ahol ennyi a valóságos alapot nélkülöző írást lehet olvasni. Különben kár volt ezt a pár sort is írjam mert nem fog megjelenni.
Talán nem az a baj, hogy a címerben látható a korona. Egy címer ábrájának elemei lehetnek konkrétabb, a politikai, geopolitikai aktualitásokkal összefüggő, és tételesen kiolvasható jelentést hordozók, vagy lehetnek szimbolikusak. Szerintem a kb. ezeréves európai államok címerei már nem kényszerülnek „kiolvasható” tartalmat hordozni. Ezek már megértek arra, hogy szimbólumok legyenek. Az osztrák címerben ott van az egykori császári hatalom jelképe, a sas (igaz, hogy csak egyfejű), mégpedig koronával a fején. A lengyel címerben is ott a sas, koronával a fején. Lengyelországnak is volt nagy korszaka, nyilván erre emlékeztet a koronás sas. Miért ne. A német címer egyszerűen a sas (egyfejű), uralkodói címerállat. Pedig ezek köztársaságok. A magyar címer is egyszerűen Magyarország valaha volt nagyságára emlékeztet, miért is ne. (Tény, hogy a Kossuth-címer korona nélküli volt, de hát a trónfosztás idején furcsa is lett volna másként.) Grafikailag a koronával sokkal méltóságteljesebb, zártabb a kompozíció. Méltán emlékeztet olyan időkre, amikor a Magyar Nemzetnek méltósága és súlya volt Európában. Mert volt olyan. Ennél már sokkal furcsább, hogy a korona nem egy múzeumban vagy az esztergomi bazilikában van, hanem a Parlamentben. A Parlament az aktuális politika színtere. Ott tényleg semmi keresnivalója annak a koronának, amelyet a szentkorona-tan jogi személyiséggé minősít, és amelynek a befolyása e tan szerint kiterjed mindenkire, aki a magyar nemzethez tartozik. Pl. a környező államokban élő magyarokra, pláne ha azok már magyar állampolgárok is. Még szerencse, hogy ezt a tipikus orbáni megalomán dagályosságot köröskörül senki se veszi komolyan. De ez ránk nézve még így is kissé kínos, mert így egyszerűen nem a helyükön vannak a dolgok. Nem csak a korona, fizikailag, hanem a hozzá kapcsolódó fogalmak se. Szóval a koronának a múzeumban a helye, a címer pedig csak egy szimbólum, a „kiolvasható” egykori földrajzi, vagy hatalmi jelvényi vonatkozásai egyszerűen nem aktuálisak.
Még csak annyit, hogy a gyűlölködés nagyon rossz tanácsadó, és az igazság elvész ilyenkor. Egy ilyen újságnak tárgyilagosnak kellene legyen, és a tisztesség, a becsület és a szeretet kellene jellemezze.
Elemér
2011. október 3. hétfő
23:49
A legkevésbé sincs szó arról, amit állítasz. (Bár a cikkek nem egyformák, persze.)
Arról van szó, hogy te egészen más értelmezési keretekben, paradigmákban próbálsz meg hozzáférni a cikkek tartalmához, mint amilyenek jegyében azok íródtak, és amelyekkel értelmezhetők. És még semennyire nem vagy ráhangolódva-áthangolódva az itteni írások befogadásához szükséges szubjektív és ismeretbeli állapotokra. (Nyersebben esetleg úgy is szólhatott volna, hogy „hülye vagy hozzájuk”, de valahogy nem ezt vélem kiérezni a két és fél sorodból. És itt szokás a korrektséggel meggyanúsítható látogatót komoly megszólítással megtisztelni.) De megpróbálom egy példával is érzékeltetni.
Amikor a nagy Beatles együttes kiadta az első néhány lemezét, akkor az idősebbek közül, még a zeneileg képzettebbek is, egyszerűen szörnyű ricsajnak, kakofón akusztikus botránynak bélyegezték azokat a számokat. Amely mindent nélkülöz, ami zenének nevezhető. Pedig zene volt az, csak AHOGYAN ez megjelent benne, arra (főleg a klasszikus ízlésűek ) nem tudtak ráhangolódni. Pedig pl. Pergolesi Stabat Materjében a két énekszólam mindjárt a nyitásban egy nagyszekund távolságra van egymástól, no ekkora disszonancia a Beatlesnél elég ritka – de persze Pergolesi az zene, a Beatles meg csak ricsaj, még a Yesterday, a Let it Be, vagy a Hey Jude is. Nyilvánvaló, hogy miért: AZT A MÁSIK ZENÉT csak úgy lehet zenének hallani, ha ráhangolódik az ember. Ez a jelenség szövegformájú anyagokkal is létezik. Járj ide vissza, legyél türelemmel, élvezd, ahogy a szemléleted bővül – és elérhetsz oda, hogy visszavonod, amit most írtál.
Elemér
Próbáld meg elhinni, minket sem az ördög bagzott. De a magyar kultúrában sajnos csak egyéni tehetségen és ambíción múlik, hogy kinek milyen spektrumú gondolkodása és érintkezési, kommunikációs képességei alakulnak ki. Ismétlem: tégy magadért. Ha ezt elfogadod programnak, jó helyre jöttél.
Ejjjj a fene egye meg – már úgy döntöttem, hogy Steinberg Ábrahám végigolvasása alól felmentem magamat, aztán most látom, hogy ő is írt olyan köztársasági címerekről, amelyekben korona látható – talán nem vagyok kitéve az ilyen gusztustalan agyelszívás gyanújának, de azért mosom magam – így próbálja meg az ember igényesen megválogatni, mit olvas…
“Ennél már sokkal furcsább, hogy a korona nem egy múzeumban vagy az esztergomi bazilikában van, hanem a Parlamentben. A Parlament az aktuális politika színtere. Ott tényleg semmi keresnivalója annak a koronának, amelyet a szentkorona-tan jogi személyiséggé minősít, és amelynek a befolyása e tan szerint kiterjed mindenkire, aki a magyar nemzethez tartozik.”
.
A korona már nem sokáig marad a Parlamentben. Orbán átszállíttatja a budai várba, a Nemzeti Galériát pedig máshova küldi – azok az értékesebb műkincsek maradhatnak, amik jól mutatnak és a hatalomra utalnak. Utána Orbán beköltözik a várba a korona mellé. Aludni is azzal fog, mivel a neje egy ideje látványosan mellőzi.
Ha ló nincs, jó a szamár is… (Meg a kis Felcsút helyett újra Budára, és egyenesen a bevehetetlenül biztonságos Budai Várba költözni – a hatalomvágya egyik netovábbja.)
Kedves Marcus Aurelius!
Leírtál egy halom dolgot, amivel nem értek egyet, és nem én foglak meggyőzni arról hogy az nem úgy van.
Egy dolgot azért még leírok, mert ez kimaradt. :
Az elmúlt 22 év csak keserűséget okozott a magyar lakosságnak, és ez összefűződött azzal az irredenta és egyben területi revansista koronás címerrel.
A magam részéről és sokak részéről ez a címer nem Cent Istvánra emlékeztet, hanem egyszerűen hányingerkeltő.
Ezt korábban nem írtam le mert túl személyesnek láttam, de nem vagyok ebben egyedül, csak nem mondják ki az emberek,….. mint egy rendes diktatúrában.
És itt a címadó írásnál tartunk .”A totális diktatúra felé “……
Ez már nem a jövő idő, mert már benne vagyunk, ugyanis jelenleg már diktatúra van.
A koronáról és a koronás címerről, vagy a Kossuth címerről még sokat lehetne beszélni.
De arra kérem hogy csak a wikipédiában vagy a történelemkönyvekben nézzen már utána az osztrák zászló történetének, és a magyar zászló történetének.
Nagyon sok különbséget fog találni.
A magyar zászlót például először a vesztes 1848-as forradalom használta hivatalosan.
De kérdezem én, és tessék szíves lenni becsületesen válaszolni erre, hogy minek kell engem és az ország lakosságát állandóan egy vesztes forradalomra emlékeztetni????
Kinek jó ez.??????
Jó jó, sajnáljuk az 1848-at. De nem tudnának valami jobbra emlékeztetni?????
Ebben az országban semmi sem jó, mert az értelmiség még sohasem gondolt bele : mi lenne a jó a közösségnek, csak abba gondolt bele hogy neki mi a jó.
Csak a győztesnek van oka arra hogy ünnepeljen. Minek kell egy (kettő) vesztes forradalmat megünnepelni 1848,1956. Ez gusztustalan.
Te Marcus Aurelius biztosan nem fogod megérteni azt hogy okt.23.-aáról esetleg csak tisztelettel gyászolva lehet megemlékezni, de nem ünnepelni.
Október 23.-án csak a szovjet hatalomnak van oka ünnepelni, és 1848-at csak az Osztrákoknak vagy Habsburgoknak van oka megünnepelni.
Ha te ezekhez sorolod magad, akkor jó ünneplést kívánok neked.
Elemér: vannak, akik anélkül képesek könyvről, színházi előadásról vagy akár, újságcikkekről is írni – hogy valaha is saját szemükkel tapasztalták volna. Nekik általában elég, amit erről máshol olvastak.
De talán látogass el a Kuruc-infóra ha primitív és gyűlölködő cikkekre vágysz: aztán ha visszajöttél OLVASS el néhány itteni cikket: aztán tárgyaljuk újra!
Marcus Aurélius – a rendszerváltás után napokig lehetett dagályos heraldikai előadásokat hallgatni a parlamentben, amikor a napnál is világosabb volt, hogy a címer: program, az ország átalakításának irányát jelöli ki. Innen már egyszerű volt a döntés: a Kossuth címer a 48-as POLGÁRI, DEMOKRATIKUS átalakítás mellett szólt volna – a koronás címer meg mindaz mellett ami végül is bekövetkezett, és nyílegyenesen napjainkhoz vezetett. Ezért az orbánváltó összefogásnak is igen egyszerű a jelképválasztás: a Kossuth-címer, és a ’sima” nemzeti zászló- abból MINDEN felesleges “jelképet” kivágva. Legyen az akár a narancs/fidesz felirat, ahogy azt a tüntetésen lehetett látni. Na AZ például felfogható programnak: “a fidess eltávolítása a magyar közéletből”.
KFJ alapvetően félremagyarázod a nemzeti ünnepeket: nem a LEVERÉSÉT, hanem a nép összefogását, és a zsarnokság elleni felkelését ünnepeljük.
Ez kb olyan, mintha a kereszténység ellen azzal agitálnál, hogy eleve vesztes volt,
mert a képviselőjét megfeszítették, vagy 48-ról azt írnád, hogy a lincselést ünnepeljük (Lemberg szívében kés, Latour nyakán kötél Hatalmas kezdesz lenni nép! Petőfi). A PÉLDA a lényeg, amelyet az utódokra hagytak, és amit azóta is minden nemzedék megtanul. (mielőtt félreérted, NEM a lincselés a példa)
Egyébként az 1848-49-es küzdelmek, valamint az azt követő évtizedes “passzív rezisztancia” hozta el a kiegyezést, a duális rendszert, és egy ugrásszerű fejlődést, polgárosodást. Tehát bár katonailag vereséget szenvedett – a társadalmi célok nagy részét mégiscsak sikerült elérni.
Ahogy az 56-os forradalom sem múlt el hatás nélkül: az vezetett a kádári reformokhoz.
A te életszemléleted egyébként mintha azt sugallná, hogy nyugodjunk bele a fidess.-elnyomásba, nem próbáljunk változtatni rajta, mert úgyis mindegy.
Egy frászt!
Kedves Kekec!
Nem magyarázok félre semmit sem, hanem csak úgy értelmezem a dolgokat ahogy történtek.
Szerintem Te is öntudatlanul átvetted a kereszténység félremagyaraázását.
Húsvétkor nem a keresztrefeszítrést ünnepeli a keresztény, hanem a feltámadást. A keresztrefeszítés mindenféleképpen gyász, és azt gusztustalan megünnepelni.
1848 után és 1956 után nem volt feltámadás.
Úgyhogy aki azonosulni akar a Habsburgokkal és a Szovjet katonákkal annak
kellemes ünnepeket kívánok október 23.-a alkalmából.
Én tisztelettel gyászolni fogok.
Mert borzalmas gyászos ez az ország.
Kedves “Kekec”!
Azt írod:
“A te életszemléleted egyébként mintha azt sugallná, hogy nyugodjunk bele a fidess.-elnyomásba, nem próbáljunk változtatni rajta, mert úgyis mindegy.
Egy frászt!”
Ez nem igaz, én ilyet sohasem írtam le.
Továbbá:
1848 és 1956 utáni fellendüléseket az akkori kor hozta magával, mindehol olyan nagyot fejlődött a technika és gazdaság. Olvass csak bele más népek történetébe.
kekec és KFJ
Most csak egy pár megjegyzésre futja.
A renszerváltás-kori heraldikai előadásokból kimaradtam (újságban olvastam erről annyit, hogy a szavazás előtt Szabad György tett még egy elkeseredett kísérletet a Kossuth-címer érdekében),máig se tudom, hogy ezzel veszítettem-e, de ahogy a parlament működését azóta is látom, talán nem sokat.
KFJ: „Az elmúlt 22 év csak keserűséget okozott a magyar lakosságnak…” , hát ez lehet. De ezért a címert felelőssé tenni, ezt most megoldom annyival, hogy túlzás. A keserűséget okozhatta az, hogy a kárpótlás menete, eredménye, a kárpótlási jegyek sorsa messze nem tudta orvosolni az egykori TSZ-esítéssel járó sérelmeket. Okozhatta az, hogy a legtöbben egyszerűen nem tudtak átállni a kapitalizmusban életképes életvezetési stratégiákra. Okozhatta az, hogy elmaradt, még a tényleg gerinctelen és nagyon nyálverő kommunisták esetében is valamiféle „büntetés”, pl. Péter Gáboré, pedig ilyet sokan vártak. Okozhatta az, hogy nem tűntek el egyik napról a másikra a kommunista (vagy annak elkönyvelt) médiumok. Vagy egyszerűen az, hogy nem lett Kánaán, pedig ezt is sokan várták. De hogy a címer…
Az irredenta és területi revansista igények… ezek életben maradásáért is sok minden okolható. Pl. Ceausescu falurombolási elképzeléseitől kezdve a felvidéki magyarok nem szűnő diszkriminációjáig, a magyarok nyelvhasználattal, névhasználattal, ünneplésekkel, iskolai bizonyítványokkal, himnusz-éneklésel kapcsolatos konfliktusaiig, a magyar nyelven gyónás, a magyar nyelvű oktatás és sajtó körüli méltatlan, kicsinyes, diszkrimináló, bosszúálló jelenségek, a „magyar kártya” kijátszása belpolitikai iszapbirkózásokban, a mi szélsőjobbos szervezeteink ugatásai, de hogy a címer… Ne misztifikáljunk. A címer nem egy aktívan cselekvő és önálló irányt képviselő valami. Hanem egy holt ábra. Az elemei egyszerűen nem hozhatók összefüggésbe a létező élettel, és így közvetlen felszólító tartalmuk se lehet. Manapság se korona, se pajzs, se apostoli kereszt (se túl sok kereszténység, hm) nincs az életünkben. A Fidesz várva várt leváltását se könnyebbé, se nehezebbé nem tenné, ha ennek járulékos kísérő témájává a címervitát is megtennénk. Viszont kiderülne, hogy nincs érzékünk az állandóság, pl. egyes szimbólumok állandóságának kérdéséhez. Nem kell ebben feltétlenül Tarlós tanítványaivá válnunk. De erre csak késő este térhetek vissza, addig úgyis eldöntitek, én pedig majd elolvasom. Aztán valami más fölött folytatjuk, addig írjatok jókat.
Egy hiba máris: Péter Gáborra és bandájára a fenti kifejezések enyhék (ez a kapkodás). Azok állatok voltak, és börtönben kellett volna megrohadniuk.
A címer összefűződött az elmúlt 22 év keserűségével (csak összefűződést írtál, nekem pedig alaposabban kellett volna olvasnom), én még ezt az “összefűződést” is soknak találom. A címer csak ott volt. Nem hiszem, hogy eltejdedt gyakorlat lenne ilyen szimbólumokat gyakran változtati azért, mert túl vagyunk valamin (vagy azt hisszük), ami nem tetszett, és akkor változzon a címer, mert összefűződött azzal, amin túl vagyunk. Példa van rá, de sűrűn megtörténnie talán nem kell.
Tisztelt BL.
Az írás jó, de szokás szerint túlpörgetett.
A felvázolt “lehetőség” benne van a levegőben, de a leírtak inkább az egyik véglet.
A másik véglet egy “álomdemokrácia” ami soha nem volt (és úgy tűnik sokáig nem is lesz MO-on).
Orbán diktatúrája is olyan lesz mint amilyen a szocializmus volt. Slampos.
Itt Európa közepén már nem lehet megcsinálni azt, ami az írásban kiérződik, de ettől még az a fenyegetettség, ami kilátszik a felvázoltakból, az is elviselhetetlen!
Csupán a kontrolok hiánya, már az is elfogadhatatlan, még akkor is ha feltételeznénk egy “jó” kormányzatot, amelyik nem él vissza a hatalmával.
Mivel az ország tartalékai kimerültek (jórészt ovika óvodás dackorszakának elhúzódása miatt és a mesevilágba vetett hite miatt, amit képtelen kinőni) és mivel a gazdaságpolitika (van nekünk olyan?) is rossz irányba (a bukás irányába) hat, így a nagy gazdasági összeomlás fogja elsodorni ovikát.
Ha nem lesz mit ennie, akkor a legvadabb orbánista is megvilágosodik hírtelen!
Persze ez nagy ár. Elviselhetetlenül nagy, de hát nekünk Mohács kell.
Itt értek egyet az értelmiség árulásával. A “kisember” kiszolgáltatott. Annyira azért megfonta már orbán a hálóját, hogy egzisztenciálisan tönkre teheti az egyszerű emberek életét, ha ellenállnak neki. Meg kell várni a kritikus tömeg összejöttét! Meg kell érnier a helyzetnek. Nincs ezzel mit tenni. Csak onnan a távolról olyan egyszerű ez az “ide lőjetek” kiállás. Tessék idejönni, és lövetni magát annak aki nem hiszi.
Az az értelmiség azonban, akik külföldön is respektáltak, akiknek nincs egzisztenciális béklyójuk, hiszen megélnek külföldön is, ha itthon ellehetetlenítik őket, na ők kellene hogy az ország szellemi vezetői legyenek. Tudom a szakértelem az egész világon leértékelődött, de azért meg mindig hitelesebb a nem elvakult tömegeknek egy sikeres közember, mint egy ‘érdekpolitikus’ szava.
Például javaslom, hogy Sorossal készítsen interjút és kérdezzen rá olyanra: tervezi-e ismét a demokrácia terjesztésére irányuló alapítványának megjelenését Magyarországon, különösen annak tükrében hogy része van abban (még ha nem is vádolható [hiszen ki látta előre?]), hogy ránkszabadította ezt a kis orbán férget.
Az újságírók tegyenek fel kemény és egyértelmű kérdéseket ismert magyar és nem magyar személyiségeknek pl. az Ön által vázolt lehetséges útról. Hiszen a tényekről (ha szembesítik vele) mindenkinek kell legyen véleménye, és ezt meg kell ismertetni az olvasókkal.
KFJ!
Vannak, akik a gyászra emlékeznek, vannak akik azt ünneplik, hogy a két dátum aktualitásakor voltak olyanok, kik megpróbáltak változtatni a sorsukon.
Hadd döntse már el mindenki, miként emlékezik…
Én mindkét napon igyekszem teljesen kikapcsolni az agyamat, amióta nem az emlékezésről szól a jelen, hanem azok sütkéreznek a fényben, akik tönkretették az ünnepeket…
Ráadásul az én történelemfelfogásom szerint 48-ban azért volt teljesen fölösleges tizenvalahány fiatalembernek Pestbudán úgy megsürgetni az idő kerekét, hogy annak vérengzés legyen a végkifejlete, (ugyanis az országgyűlésben már eldőltek akkor az események), 56-ban pedig, az volt ifjúság elleni bűncselekmény, hogy azok hitették el az életüket feláldozókkal az oroszok kivonulásának lehetőségét, akiknél jobban senki nem lehetett tisztában a szovjet – típusú rendszer jellemzőivel.
csatt
“Hadd döntse már el mindenki, miként emlékezik…” – Ezt egyszer már a politikusok is így gondolhatnák. De ők csak nyomják az ilyenkor szokásos önigazoló blablájukat.
Egyebekben, egyetértek veled.
“Jobboldali Magyar”!
A kollektív felelősség valóban ellentmondásos fogalom, hiszen ha ez nem létezik, akkor nem létezik kollektív dicsőség sem. A nándorfehérvári győzelem például – a történelem könyvek tanúsága szerint – egyedül Dugovics Titusznak köszönhető, aki ráadásul szerb, régiesen rác volt. De ezen az alapon felhozhatnám Dobó István példáját is aki egy személyben megmentette Eger várát. Hihető, az hogy mindkét példa igaz lenne? Hogy a többi vitéz, az egri nők . k o l l e k t í v . s z e r e p e . a dicsőségben mellőzhető? Ugye nem.
Hát ugyanígy nem mellőzhető, azoknak a tömegeknek, a finoman szólva negatív szerepe, akik kétszer is hagyták háborúba sodorni a nemzetet, és behunyták a szemüket, befogták a fülüket meg a szájukat és lelkiismeretük megnyugtatására “csattanva leereszetették a redőnyöket” (utóbbi, idézet n. Ranschburg Jenő és n. Szirtes Ádám önéletírásából is), amikor a szomszédaikat, öregeket, állapotos anyákat, piciket karonülő és gyermekeket feltartott kezekkel kísértek a Duna-partra, vagy a pályaudvarra… Ez nem volt más, mint . k o l l e k t í v . h a l l g a t á s, melynek igenis . k o l l e k t í v . f e l e l ő s s é g . a k ö v e t k e z m é n y e. Tisztelthölgyeimésuraim…
Voltak kivételek, mint pl. boldog Salkaházy Margit nővér, meg néhány ellenálló csoportocska. Ám a kivétel erősíti a szabályt.
Ezen csakis a rendszeres és nyilvános megbánás segít, semmi más.
Bocsánat!!!
Helyesen Boldog Salkaházy Sára nővér.
Steinberg Ábrahám :
Szakaggyá mán le rólunk wazze
Jobboldali magyar:
Nincs semmi baj szerintem a demokratikus jobboldalisággal.
A modern világban ( nem kishazánkban ) jobboldalinak lenni annyit tesz hogy az illetőnek más felfogásai vannak bizonyos gazdasági kérédésekről.
De a demokrácia tekintetében mindegy hogy ki a jobbos vagy balos , mert az mindannyiunk értéke….persze csak a modern államokban.
Kedves Elemér:
Tudom első olvasatra kissé vadak ezek az írások , de gondolj bele :
Hitler hatalomrajutása után is mindenki azt mondogatta hogy ” jó jó durvák a Mein Kampf .-ban leírt gondolatok , de ha majd hatamon lessz majd megszelidül. ”
Hát nemúgy lett.
Szerintem jobb félni mint megijedni és jobb következtetéseket levonni a rendelkezésünkre álló tényekből, fejleményekből, mégha ezek kissé vadaknak tűnnek eleinte.Pusztán azért hogy lássuk mi várható.
Elemér,
tényleg kár volt ide írnod..azt írod, hogy itt gyűlölködés folyik, ez így önmagában nem jelent semmit, mert az a kérdés, hogy mi a tartalma. Lehet gyűlölni a demokrácia szétrombolását, az pozitív dolog.Lehet gyűlölni a zsidókat, az negatív dolog. Ez értékválasztás kérdése, ki mit gyűlöl.
Mindenkinek,
a korona-címer vitáról. Itt is az a lényeg, hogy egy szimbolumhoz milyen tartalmat asszociálunk.A történelmi eseményekhez pedig sokan sokfélét asszociálunk és ez természetes, mert az események sokrétűek. Ebből, ahogy az demokráciában illene, hogy következzék, megegyezés kellene. A szent koronához asszociálhatjuk a királyságot, a kereszténységet és az állam alapítást, nagy Magyarországot,mert mind benne van.Ebből ma csak az állam alapítás érvényes, a kereszténység akkori formája, a királyság és nagy Magyarország nem. Ezért használhatjuk történelmi szimbólumként a zászlóban, államalapításunk szimbólumaként, ebben megegyezés lehetséges, ez mindenki számára vitathatatlan tény, de a többi asszociáció már nem.A többi értelmezés ma nem érvényes, elmúlt.Ezért a szent koronának mint tárgynak, lévén köztársaság, nem királyság, nem keresztény állam vagyunk, nem nagy Magyarország vagyunk,a múzeumban a helye.