Ronai and Ronai
AMERIKAI

Obama bunkertörő bombákat adott el Izraelnek 2011. szeptember 24. szombat 21:55 | Rákócza Richárd Forrás: AN

  • Hozzászólások(48)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share
Obama bunkertörő bombákat adott el Izraelnek

Washington/Jeruzsálem – A Newsweek értesülései szerint míg az amerikai elnök látszólag a palesztinoknak adandó területi engedményekre kényszerítené a zsidó államot, titokban ötvenöt darab bunkerromboló bomba eladását hagyta jóvá még az elnöksége elején. Ezeket Izrael többek között iráni célpontok ellen képes eredményesen használni.

A Newsweekben holnapután, hétfőn napvilágot látó exkluzív sztori középpontjában a GBU-28 Hard Target Penetrators elnevezésű szuperbombák állnak, amelyeket azért fejlesztettek ki, hogy képesek legyenek a mélyen a föld alá, a hegyek mélyébe épített, vastag vasbeton védelemmel ellátott katonai célpontok megsemmisítésére. Ilyen célpontok az iráni nukleáris fegyverkezést szolgáló létesítmények is.

A GBU-28-asokat 2009-ben szállították le Izraelnek, néhány hónappal azután, hogy Barack Obama elnök elfoglalta hivatalát.

A nagyszabású adásvételt teljes titokban bonyolították le, miközben az amerikai elnök részben a palesztin álláspontot magáévá téve azt állította, az Izrael által ellenőrzött területeken folytatott építkezések képeznék a béke legfőbb akadályát, így azokat le kell állítani. Obama egy beszédében az 1967-es fegyverszüneti vonalra való visszatérést is megemlítette, s ezzel az amerikai-izraeli kapcsolatok Ike Eisenhower elnöksége óta nem látott mélypontra süllyedtek – legalábbis a nyilvánosság előtt.

Izrael első ízben 2005-ben kért bunkerromboló bombákat az Egyesült Államoktól, a Bush adminisztráció azonban ezt a kérést nem volt hajlandó teljesíteni. Abban az időben a Pentagon csaknem az összes közös amerikai-izraeli védelmi kezdeményezést befagyasztotta, mert amerikai részről olyan gyanú merült fel, hogy az izraeliek fejlett katonai technológiát adnak tovább a kínaiaknak.

Bush 2007-ben tájékoztatta Ehud Olmert akkori izraeli miniszterelnököt, hogy engedélyezi a bunkerrombolók eladását, de csak 2009. vagy 2010. évi szállítással. Izrael 2007-ben meg akarta kapni a GBU-28-asokat, de végül csak az Obama-kormányzat szállította azokat le két éve.

James Cartwright tengerészgyalogos tábornok, aki augusztusig az egyesített vezérkar főnökének helyettese volt, közölte a Newsweekkel, hogy az amerikai katonai vezetés nem emelt kifogást az üzlet ellen, inkább azzal kapcsolatban volt némi aggodalom, miként reagál annak hírére az iszlamista rezsim – és maga Izrael; más szavakkal: attól tartottak, a zsidó állam a hadianyag leszállítását automatikus engedélynek tekinti Irán megtámadására.

Izraeli harci gép fegyverzetben. Az iráni atomlétesítmények a föld alatt sem lehetnek biztonságban

Amerikai és izraeli illetékesek egyetértenek abban, hogy az üzlet bizonyos fokig kényszerű volt, ugyanis amikor Washington 2005-ben nemet mondott, az izraeli hadiipar maga látott neki a bunkerrombolók fejlesztésének, és mostanra valószínűleg már mindenképp fel lennének szerelve az eszközzel. Így Amerika inkább eladta a kért bombákat, Izrael pedig inkább megvette, mert ez még mindig olcsóbb megoldás volt, mint a saját fejlesztés folytatása és befejezése.

Uzi Rubin, aki 1999 és 1999 között az Izraeli Rakétavédelmi Szervezet első igazgatója volt, jelenleg pedig az izraeli védelmi minisztérium haditechnikai konzultánsa, azt állítja, az amerikaiak amiatt aggodalmaskodtak, „hogyan fogjátok használni, ki ellen fogjátok felhasználni? Polgári területeken is be lehetett volna őket vetni, mivel a Hamasz és a Hezbollah készakarva falvak és városok alatt helyezi el a rakétáit.”

Az Obama adminisztráció biztonsági téren nem csak a bunkerrombolók erejéig működött együtt Izraellel. Steve Rothman demokrata New Jersey-i képviselő, a szövetségi katonai és polgári segélyekkel foglalkozó bizottság tagja szerint Obama „parancsot adott a hadseregnek, hogy minden szinten gyorsítsák fel az együttműködést Izraellel.”

VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: 5.0/5 (3 szavazatból)
VN:F [1.9.3_1094]
Értékelés: +2 ( 2 szavazatból)
Obama bunkertörő bombákat adott el Izraelnek, 5.0 out of 5 based on 3 ratings

Címkék:, , ,

  • Hozzászólások(48)
  • Print Friendly and PDF
  • Betűméret változtatás
Share

48 Reader’s Comments

  1. Nem egyszerű az élet, bár azt nem hiszem hogy izraeli kereskedők Kínának élenjáró technikát adnának el.
    Háború lesz? Háború lesz. :(

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  2. Gonoszka a javulás útjára lépett. Nem is szól semmit. :))

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  3. Azt én sem hiszem, hogy Kínának passzolták volna át a technológiát. Megvan azoknak a saját hírszerzésük, valószínű már nagyban dolgoznak a koppintáson. Ami meg az Izraeli légicsapást illeti Iránnal szemben az megfontolandó. Ez nem Irak ahol ki-be röpködhetünk. Egy darabig le lehet lassítani az atom létesítmények fejlesztését számítógépes vírusokkal, de bele kell törődni, hogy Iránnak előbb utóbb atom létesítményei lesznek. Arra kell figyelni, hogy ezek ne tenyéssz, reaktorok legyenek, és itt van a felelőssége Európának és Kínának is.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  4. az USA Nem adott semmi ilyesmit Erets Israel szamara!!
    ez csak hirlapi kacsa!!olcso desinfo!!
    mi viszont valtozatlanul adunk el az USa,az Oroszok,Kina,India reszere Droon-okat mint az Eitan,es a Heron!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (2 szavazatból)
  5. Passzoltak at technologiat ! Nem is keveset. Foleg repfedelzeti radarokat legiharc raketakat, es egyebb elektronikus kutyukkel kapcsolatos technologiak mentek Pekingbe Jeruzsalemen keresztul.

    Ahogy mas is megemlitette a kritikara Izrael nem is valaszolt, csendben maradt mint a kisdiak akit rajtakaptak a dolgon.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (3 szavazatból)
  6. Vajon mi a célja a fenti hírnek? Szigorúan bizalmas, hadititkokat nyilvánosság elé hozni. Ha jól értelmezem, a cikket Rákócza Richárd közölte, nyilván, hogy nagy szenzációt varázsoljon a megjelenésével. Az amerikai szólásszabadság nem azonos a gyalázatos kémkedéssel és hazaárulással azonos kategóriájú, felbecsülhetetlen kárt okozó információval, mely az ellenségnek nagy segítséget nyújt. Sajnos az amerikai büntetőjog enyhén szólva túl humánus a bizalmas titkokat kiszellőztető személyekkel szemben. Nagy árat fizetett már ezért Amerika, mert az ellenség már az ellene induló hadműveletről előre volt informálva jelenlegi afganisztáni és iraki háborújánál.

    Steve „Rothad” demokrata New Jersey-i képviselő, a szövetségi katonai és polgári segélyekkel foglalkozó bizottság tagja szerint Obama „parancsot adott a hadseregnek, hogy minden szinten gyorsítsák fel az együttműködést Izraellel.” Ilyen titkot őrizni nem tudó demokratákkal van körülvéve a szerencsétlen elnök? Úgy rúgnám ki az alattomos patkányait a magas pozíciójukból, hogy lábát sem érné a föld!

    Lásd, Izrael katonai terveit és akcióit! Ott mindenkinek vérszövetséges pecsét van a nyelvén! Szokás szerint, a sikeres akció végén, pár hét múlva bedobják a hatalmas erejű hírbombájukat, ami csak akkor robban. (Lásd iraki és szíriai atomerőmű leradírozását!) A parányi kis néptől tanulhat sokat a hatalmas Amerika, hogy hogyan kell a legtitkosabb haditerveit kezelni: KUSS, KUSS, KUSS legyen síri csendben, mert a falnak is füle van!

    Megpróbáltam lakonikusan vázolni mély felháborodásomat, az ilyen cikkek közlésére.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (8 szavazatból)
  7. Ha Izrael valóban kapott ilyen bombákat, akkor se tudja megállítani Iránt, hogy atomfegyverhez jusson. A rezsimet csak gazdasági úton lehetne eredményesen kényszeríteni, de erre se az EU, se Oroszország se Kína nem hajlandó, pedig az általuk eladott technológiákat a diktatúra saját ellenzéke ellen veti be, pénzügyi hátteréből pedig bőszen futja neki nemcsak saját hadseregére, hanem egy tucat terrorszervezet fenntartásához is, így továbbra is kedvére próbálhatja átvenni a közel-keleti térség feletti politikai hatalmat.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  8. Irán egyelőre azt hangoztatja, hogy az atomlétesítményei békés célokból épülnek, de ne legyenek illúzióink. A kiéget fűtő elemekből fegyvert is lehet készíteni. És itt felvetődik a kérdés ki vagy, kik azok az államok, akik Iránnak uránt és technológiát adnak el. A választ szerintem mindenki sejti.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: -1 (1 szavazás)
  9. jonnyboy teljesen egyetértek veled. Annyit hozzátennék, hogy én elítélem azt is ha a katonák által elkövetett bűncselekményeket nagy nyilvánosság előtt tárgyalják meg. Ezzel municiót adnak az iszlámfasisztáknak 0a támadások és kegyetlenkedésekhez. Csendben is el lehet ítélni ezeket az embereket.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  10. Éppen elég baj, hogy sokszor egyes izraeli körök – elsősorban sajtómunkások – olyan “hírt” röpítenek világgá, ami az ellenfél malmára hajtja a vizet, de ha tényleg teljes “csöndre” van szükség, akkor a felkészülési adatokhoz még ők sem jutnak hozzá:

    http://globlog.nolblog.hu/archives/2011/06/12/Izrael_es_a_szir_jatekszer/

    Ami Iránt illeti, ha békés célokra kívánná felhasználni az atomot, nem teleptette volna az egész rendszert már hetekkel-hónapokkal az előtt a föld alá, hogy illetékesek beutazását engedélyezte volna.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  11. Alapvetoen a perzsak mar gondoltak erre a fegyverrendszerre mert a legerzekenyebb, es legnehezebben potolhato uzemeiket 30 meteres ( minimum ) fold beton sziklareteg vedi ami ellen meg ez a fegyver sem jo.

    Viszont esetleg egy ket mufti bunkerje ellen biztos jol johet ha ugy alakul. Lehet vele “lesoprunk a terkeprol” jatszani.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  12. hatetepe://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4126832,00.html
    Esetleg ha valakinek lenne kétségei, hogy véletlen események sorozata volt a mostani israeli helyzet. Gondosan felépített események sorozata egy újabb háború Israel ellen.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  13. Johnnyboy! Kémkedéssel és hazaárulással vádolod az Amerikai Népszavát. Nem zavar, hogy ezt a hírt ez a portál átvette a Newsweektől, és ezt fel is tüntette? Mellesleg tele van az összes hírügynökség azzal, hogy ez lesz a Newsweek hétfői számában.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  14. Ubul, írod: “Alapvetoen a perzsak mar gondoltak erre a fegyverrendszerre mert a legerzekenyebb, es legnehezebben potolhato uzemeiket 30 meteres ( minimum ) fold beton sziklareteg vedi ami ellen meg ez a fegyver sem jo.”

    Lehet, hogy az első és a második nem viszi át, a harmadik majd telibeveri.

    VN:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  15. Köszönöm, Avi az egyetértésed. Szigorú büntetéseket kellene végre hozni a hadititkokat nyilvánosságra hozó aljas embereknek, hogy megtanulják örökre a saját bőrükön, hogy KUSS a nyilvánosság felé, mert mérhetetlen károkat okoznak vele!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (3 szavazatból)
  16. Amerikai rakétavédelmi rendszer Romániába telepítéséről írt alá egyezményt Washingtonban Hillary Clinton amerikai és Teodor Baconschi román külügyminiszter – közölte az amerikai külügyminisztérium
    ( forrás: nagyvárad.net)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  17. Kérem valami nagytudású kommentelő sorolja fel a közel-keleti térség azon államait akik nem írták alá az atomsorompó egyezményt.
    Csak azért, hogy ne engemet minuszoljanak meg.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  18. Orbán András Lajos

    Irán biztos nem írt alá………

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  19. Nem vagyok nagy tudású, ismereteim kissé hiányossak, de most kapásból négy országot tudok megnevezni igaz nem Közel-keleti ország mindegyik Észak- Korea, Dél-Afrika, Izrael, Irán.
    .
    Dél-Afrika és Izrael titkolja atom arzenálját. Feltételezés szerint Észak-Korea olyan teljes nukleáris tűzelõ anyag ciklussal rendelkezik, amely tartalmaz uránbányát. Konvertáló üzemet (amely az ásványból urán oxidot vagy urán hexafluoridot készít), Urándúsítót (~5% dúsításra van, szükség atomerőmű hőz, tüzelõ anyagnak), és atomerõmûvet (amely villamos energiát termel és kiégett fûtő elemeket hulladékkén feldolgozza. Ha azonban ugyanazon technológiával a hulladékot reprocesszáló üzememben kémiailag feldolgozzák, és plutóniumot választanak ki belõle, eljutnak ahhoz az úthoz, amit a Nagaszaki-ban ledobott bombánál bejártak. Ha az uránban, az urán-235 arányt, pl. gáz centrifugával 50% felé dúsítják, a Hirosimánál ledobott bomba megvalósításának útját járják. Az atomenergia hasznosításának, illetve az atomfegyverkezés elterjedésének ezek a kritikus határpontjai. Az ENSZ-nek a nemzetközi biztonság fenntartásában ezeken a határpontokon vannak ellenõrzési feladatai. Itt kell atomsorompókat felállítani.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  20. Akik azért aggódnak, hogy az izraeli légierő nem tud bemenni iráni légtérbe, ajánlom figyelmébe:

    1,
    Aranysas magazin, 2006/ 5- 6. május- június, VI. évfolyam, cikk: Forgatókönyv: felkészülés a legrosszabbra, 1- 2. rész.

    Ez elég világosan és szakszerűen elmagyarázza, mi a gond az iráni légtérvédelemmel.

    Az Aranysas pedig szakfolyóirat, a szerzői nagyon felékszültek, hitelesek, így amit ők írnak, az elfogadható.

    2,
    Az izraeli légierő már 7 éve gyakorolja a tömeges, precíziós, extrém távolságú légitámadásokat. Szünet nélküli repülés a Gibraltárig és vissza, amerikai sivatagok és hegyek közötti kötelékrepülések, stb.

    Mit gondoltok, ki ellen?

    Ezt figyelembe véve, elolvasva az Aranysas cikkeket, és ismerve az izraeli légierő eddigi akcióit, van valakinek kétsége irán esélyeivel kapcsolatban?

    Nekem nincs.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +7 (7 szavazatból)
  21. stefán:

    - A nukehoz használatos hasadóanyagot 95 % felé kell dúsítani, másképpen nem lesz belőle nuke.

    Az viszont igaz, hogy aki 50 % körül jár, az biztos, hogy nem “békés célra” dúsítja az uránt. Irán jelenleg a NAÜ szerint is 20 % körül jár, és tonnaszámra, ami nyilvánvaló jele, mit akarnak ezzel.

    Nagy százalékban dúsított hasadóanyag használatos tudományos és orvosi kísérleteknék is, de nem tonnaszámra.

    Az iráni majmok nuket akarnak, ehhez gyúrnak hordotórakétára is (kb. a hatvanas évek színvonalán), és ami megint csak biztos:

    - Iráni, vagy bármilyen iszlámnácik kezébe nem kerülhet ABV fegyver.

    Éppen elég baj, hogy Pakisztán a szétesés küszöbén áll, és nekik már van működőképes nuke töltetük. Pár darab, de akkor is van, és az ottani iszlámnáci anarchia immár kézzelfogható közelségben van.

    Nem lepne meg, ha a paki. nuke már régóta nagyon szigorú amerikai, izraeli, brit titkosszolgálati megfigyelés alatt lenne, és kész lenne a megfelelő akcióterv is ezen eszközök elrablására, esetleg megsemmisítésére, ha iszlámnácik kezébe kerülne.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +3 (3 szavazatból)
  22. Ubul!
    NEM Yirusalaim-on keresztul!!!
    az MIND az Israel Aerospatial Industrie termeke;fejlesztese!!
    ONLY Made In Israel !!!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  23. @stefán
    Az IAEA 20 %-ig engedélyezi csak az urán dúsitását.
    3,5 % a reaktorok üzemeltetéséhez elegendő mennyiség.
    80-90%-nál lehetséges az atombomba előállítása.
    Irán meg aláírta még a 70-es években az atomsorompó egyezményt, és az egyezmény kiegészitését is tán 2003 körül ( hogy beengedi az ellenörőket bejelentés nélkül is), igaz ezt később visszavonta.
    De az atomsorompó egyezményt aláírta,- és hiába “lebegtette”nem lépett ki az egyezményből.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  24. Eldrad.
    Te egy öt évvel ezelőtt íródót magazinra hivatkozol, az újságíró meglehet, hogy a három éve látottakra írta meg a cikkét. A hadipar nem áll meg, lehet, hogy Izraelt meglepetés éri az iráni légtérben.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  25. Stefan!
    szernitem meg Irant erne oriasi meglepetes egy esetleges Israeli Air Force tamadas eseten!!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  26. Nos, száz szónak is egy a vége, szerintem abban mindenki egyet ért, hogy Irán atomfegyverre gyúr.
    Aztán ezt a világ nagyhatalmai, hogy oldják meg az a jövő titka.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  27. Stefan!
    ha nem arra gyurna,……………..gondolod lenne akkora pofaja Ahmadinedjadnak!?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  28. asher alexander
    2011. szeptember 25. vasárnap
    12:41
    Stefan!
    szernitem meg Irant erne oriasi meglepetes egy esetleges Israeli Air Force tamadas eseten!!

    Biztos lehetsz benne, hogy Izrael jogot formál egy ” megelőző ” támadásra, ha kicsit is kiéleződik a helyzet, felrúgva evvel minden nemzetközi egyezményt, megsértve egy idegen ország szuverenitását és elpusztítva ártatlan ember életeket. Legjobban megtámadni valakit béke helyzetben lehet hadüzenet nélkül. Volt már rá példa és lesz is.
    A mostani kiszivárogtatás üzenet az állammá alakuló palesztinoknak: Még mindig a miénk a felülmúlhatatlan haditechnika és mi vagyunk a helyzet urai.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (4 szavazatból)
  29. A tömegkommunikáció HATALOM, képes váratlanul jött eseményeket is élőben továbbitani, az optimális képszerkesztés szempontjához szükséges 68 békaperspektivikus kamera állásból is.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +1 (1 szavazás)
  30. A busehriben épített ezer megawattos atomerőmű jelenleg 40 %. működik. Fel van töltve urán pasztillákkal, ha ez szétbombázzák a környező arab országok is kapnak a szennyeződésből. Akkora felháborodás lenne, hogy ezt egy támadó ország nem vállalhatja fel.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  31. Azért azt tedd hozzá, hogy a 40%, az a teljesitményének kapacitása.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  32. “dodeskaden!
    Amikor egy ország vezetője többek közt az ENSZ közgyűlésén nyíltan Izrael elpusztítására szólit fel, amikor az uj államként deklaráló alakulat a hivatalos oldalán saját határait egy másik szuverén állam helyén jeleníti meg és szintén az elpusztítását deklarálja, akkor azt minek neveznéd:
    Amennyiben gondod van Izraellel miért nem mész öngyilkos merénylőnek valamelyik hamaszos brigádba?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (4 szavazatból)
  33. stefán:

    “…Te egy öt évvel ezelőtt íródót magazinra hivatkozol…”

    - Ez igaz, viszont ezért jó, ha valaki folyamatosan nyomon követi az eseményeket, már amennyire ezt egy civil maximálisan megteheti.

    És ami azóta van Iránban, bizony arra mutat, hogy semmiféle fejlődés nincs ezen a téren (meg más téren sem).

    Azóta sem tudtak se beszerezni, sem előállítani az addigiaknál jobb eszközöket, azóta sincs hatékony légelhárításuk, és azóta sem történt meg a meglévő radarok újra széttelepítése, hatékonyabban.

    És nem értem, miért gondolja mindenki, hogy Izrael csakis légierővel támadna.

    Ott vannak a Jericho ballisztikus rakéták, rendkívül pontosak. Ott vannak az elitkommandóik, ezek pedig oda mennek, és akkor, amikor a parancsnokaik azt jónak látják. Ezek nagy károkat tudnának okozni az iráni létesítményekben.

    És ott van a további kibertámadások lehetősége is.

    Szóval: tömeges precíziós légitámadás + ballisztikus rakéta támadás + elitkommandós akciók + kibertámadás = na, mit gondoltok?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +2 (2 szavazatból)
  34. Simplemind.
    Az 1000 megawattos erőműt biztosan nem fogják csúcsra járatni, mivel az iráni népnek most még nem kell ennyi energia. Most még elég a 400 megawatt, a többi egyenlőre tartalékban van.
    Az erőműveket egyébként sem szokták 100%-os terheléssel üzemeltetni.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  35. Nem azért írtam a 40 %-ot, hanem azért, mert szó volt az urán dúsitás megengedett %-ával (20%), hogy nehogy keveredjen a dolog.
    itt egy érdekes cikk.

    Top CIA officer: Israel will probably attack Iran in Sept . –Jerusalem Post, July 15, 2

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  36. Először is tisztázzunk bizonyos fogalmakat:
    Ezek a bombák nem ” fegyverrendszerek ” csak jónagydarab eddzettacél-köpennyel ellátott zord és régi-elvű hadiszerek.
    Még angolok fejlesztették ki a II Vilháb alatt abból a célból hogy mint a konzervet , úgy nyissák fel vele a nácik mélyen a sziklába épített V2 indítóállomásait meg a tetöbbméteres betonfödém alá bujtatott tengeralattjáró dokkjait.
    Ennek a bombának igen egyszerű az elve , annál bonyolultabb volt annakidején kidolgozni a gyártástechnológiáját.
    A lényeg : kellő magasságból ( kb 10000 méter ) elejtve a bombatest képes belefúródni a kemény kőzetbe. Eközben nem repedhet meg az acélköpeny. Ha elérte a kívánt mélységet , felrobbanik.
    A világháború idején nagy kérdés volt hogy milyen repülőgéppel viszik fel a hat-nyolc tonnás bombákat. Ma ez nem lehet probléma..
    ( Ez egy valódi ” csodafegyver ” volt annakidején de ez nem tudatosult a Szövetségesekben. Ők csak tették a dolgukat , agyonverték a náci fenevadat. Volt még több hasonló ” csodafegyverük ” , pl a légvédelmi radio proximity fuzes. De ezekről majd legközelebb mesélek , hacsak addig megnem nézitek Gugléban )

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  37. Eldrad.
    A válaszcsapás azonnal jönne ez egy véget nem érő folyamat lenne. Szerintem a technológia áramlását kéne megszüntetni, semmi fegyverkereskedés. Csak sajnos a világban vannak olyan mohó cégek, emberek, akik a pillanatnyi haszonért eladnak fegyvereket, technológiát.
    A patriot rakéták megsemmisítenének néhányat, de párdarab elérné Izrael földjét. El tudod képzelni milyen ujjongás lenne az arab világban. Ez után jönne a baj, az arabok által szinte körbezárt Izrael, szorongatót helyzetbe kerülne.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  38. ricsi!
    Kérlek, olvasd el, figyelmesen a válaszomat. Rájössz arra, hogy kiemelt nevekről írtam, akik vették a bátorságot, hogy nyilvánosságra hozzák a szigorúan bizalmas titkokat, amiről Bush amerikai elnök és Obama is mélyen hallgatott. Nem véletlen. Mindketten tudták, hogyan kell kezelni hadititkokat.

    Megjegyzem, még véletlen sem gondoltam, hogy félreérthető választ adtam, vádolva az A. N.-t (beleértve tulajdonosát, Bartus László urat) amiért közli a cikket. Ha jobban ismernél, akkor rájönnél, hogy komoly gyűjteményem van hosszú évek óta a bátor, kozmetikamentesen író Bartus úr szenzációs cikkeiből, melytől rettegnek a negatív töltésű agysérültek – a letűnt kor restaurálásáért harcoló – komikus bohócai.

    Mindenesetre nem ártana, ha a hasonló kaliberű cikkekre a jövőben nem reagálna azonnal az A.N., melyre a beteg rasszista, antiszemita lények másképpen reagálnának. Torkuk szakadtából ismét az „agresszorra” hívnák fel a világ figyelmét, indokolva a fanatikus kődobáló csürhe jogos reakcióját.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  39. Izraelnek már a ‘67.-es háború idején is megvolt az atomütőereje.
    Tehát öngyilkosság lenne bárki részéről valamit ” odalőni ”
    Izrael már 1989 .-ben fellötte első saját műholdját saját hordozóval , ami azt jelenti hogy globális atomütőereje van.
    Csakúgy mint Franciaországnak , Angliának , Kínának vagy Indiának.
    Tehát aki megtámadja az nagyon nagyon sokat kockáztat.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  40. Geyza:

    - Ez csak feltételezés.

    Kiindulási alapja: a hatvanas évek első felében Izrael beszerzett vagy 50 tonna uránumércet Argentínából, melynek további sorsa ismeretlen. De Izraelnek akkor már megvolt a technológiája a nuke elkészítéséhez, így ezt, valamint azt az 50 tonnát összeokoskodták az okosok, és kikövetkeztették, hogy 1967. júniusára Izraelnek már LEHETETT (feltételes módban!) nuke, egy vagy két darab bomba.

    És igen, Izrael tényleg fellőtt műholdat a ‘80- as évek végén (pontos dátumot én nem tudok), de az ezt lehetővé tevő hordozórakéta (és irányítási rendszer) még nem jelenti egyből, hogy nuke ütőereje is volt.

    Valószínűleg már bőven volt addigra több tucatnyi nuke, ahogy azóta is an, de ez is csak becslés, mert Izrael soha nem mutatta be atomfegyverprogramját sehol.

    Ami nem csoda egy olyan ország esetében, melyet analfabéta majomlények vesznek körül százmilliószámra, elmebeteg népvezérekkel az élen, akik évtizedek óta folyamatosan a kiirtásukról rikácsolnak, az ezt megakadályozni hivatott illetékes világszervezet pedig kisujját sem mozdítaná, ahogy más tömegmészárlásokat is TV- ből nézett végig.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  41. stefán:

    “…A válaszcsapás azonnal jönne ez egy véget nem érő folyamat lenne…”

    - Nem lenne válaszcsapás, mivel Iránnak ehhez egyszerűen nincsenek meg a megfelelő eszközei.

    Mint pl. korszerű irányítórendszerek, korszerű és elegendő számú hordozóeszközök, szoftvervédelem, stb.

    Azon kívül, egy esetleges izraeli támadás még azt is lezúzná, ami van nekik, nyilván.

    “…Szerintem a technológia áramlását kéne megszüntetni, semmi fegyverkereskedés… ”

    A hasonlóan elmaradott diktatúrákon kívül nem is ad nekik senki semmit.

    “…A patriot rakéták megsemmisítenének néhányat, de párdarab elérné Izrael földjét…”

    - Izrael nem Patriotokat használ, hanem a saját Arrow- rendszerét.

    Azon kívül, iránnak egyszerűen nincs annyi hordozórakétája, vagy nuke töltetet célbajuttani képes repülője, amivel tömegtámadást intézhetne Izrael, vagy bárki más ellen.

    Persze, irán ettől még veszélyes, mert iszlámnácik kezébe NEM KERÜLHET ABV fegyver, és kész.

    Ugye, mindenki tudja, miért?

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: +4 (4 szavazatból)
  42. Más cikkhez kapcsolódva már többször kifejtettem a véleményemet arról, hogy Izrael Állam most legyőzhetetlen. Tudom, hogy az emberek szeretnek jól informáltak lenni, és olyan dolgokról beszélni, írni, amiről – a dolgok természeténél fogva – nem is lehet tudomásuk.
    Tehát nem kell elhinni azt amit eddig sokan írtak, sőt azt sem amit én írtam eddig. Kijelentésem pontosan ezért tűnik olyannak mint egy belső hitvallás, egy valódi tudás nélküli óhaj, de most kivételesen higgyék el a kijelentésem, Izrael Államot nem lehet legyőzni! Meg vannak az eszközei a biztos győzelemhez, sőt, erre az USA nélkül is képes.
    Még sok olyan fegyver létezik, aminek nincsen nyilvánossága, és aminek a fejlesztésében az USA is közreműködött, de Izrael állam egyedül fejezte be!

    Ezért tartom rendkívül felelőtlennek például az EU hozzáállását a Közel – keleti kérdésekhez, és az iszlám megmozdulások támogatásához! (Erdogánról már említést sem teszek!) Ha Izrael Államot fegyveres védekezésre késztetik, vagy arra, hogy megelőző csapást mérjen, igen – igen sok áldozata lesz!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  43. Sok nagytudású ember vitatkozik buta dolgokon. Arról, hogy ki kiellenvet be atomfegyvert kár feltételezéseket írogatni. Az atomsorompó egyezménynek ugyanis van egy olyan része is, ami arról szól, hogy aki ellen bárki atomfegyvert vet be, a szerződést aláíró országok megvédik. Másrészt az atomfegyvernek van egy olyan tulajdonsága is, ami az egész emberiséget egyaránt veszélyezteti. A rádióaktív anyagok szóródása, ha Iránban történik a nukleáris robbanás, pédául Izrael területén is óriási veszélyeket okozhat. Hasonló a probléma az iráni atomlétesítmények megsemmisítésével is. Egy ilyen létesítmény szétrombolása ugyancsak hatalmas sugárszennyezettséget okozna. Az erőművekben különleges védelmi rendszerek és szabályok Akadályozzák meg a sugárzóanyag kiszabadulását. Ezt a védelmi rendszert egy támadás lerombolja. Oszt Jónapor!

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  44. A hadititkokról pedig annyit, hogy az a titok, amit csak egy ember tud. A kettő már túl sok. bár néha még az az egy sem tudja megőrízni a titkát. A sajtónak pedig az a dolga, hogy ami a tudomására jut, azt közölje. Ez erkölcsi és üzleti érdeke is.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  45. “…higgyék el a kijelentésem, Izrael Államot – jelenleg – nem lehet legyőzni…”

    - Én ezt nem “elhiszem”.

    Hanem tudom.

    “…- Izraelnek – Meg vannak az eszközei a biztos győzelemhez, sőt, erre az USA nélkül is képes…”

    - Erről eszembe jut egy vicces, de az általános izraeli katonai mentalitást jól kifejező légierős póló. Kereskedelmi forgalomban is kapható, Izraelből lehet rendelni, korábban még az IDF hivatalos netes oldalán is linkelték.

    Ott van rajta egy Dávid- pajzsos F- 15, köréírva a felirat:

    “Ne félj Amerika, az izraeli légierő megvéd téged!”

    :)

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  46. Azért ettől függetlenül egy ilyen USA elnök mindenkinek jól jönne (a civilizáció ellenségeit, az iszlámnácikat és ezek ideológiai társait leszámytva):

    http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/148243

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  47. Eldrad.
    Azt írtad, hogy Iránnak nincsenek meg a légvédelmi eszközei, akkor egy kis adalékkal szolgálok.
    Irán szerette volna megvenni az orosz Sz-300. rakéta védelmi rendszert, de Oroszország a nemzetközi nyomás miatt nem adta el. Viszont az rendkívül gyanús volt, ezek után Irán egy saját fejlesztésű védelmi rendszert állított hadrendbe, ami jobb az Sz-300-nál. A Ghadir radar 1100km. fog be és 300km magasságig alkalmazható. Állítólag a lopakodó repülőket is jelzi és az alacsony pályán mozgó műholdakat is.
    Rakétáikat sikeresen tesztelték ezek a „Tondait”és a „Perzsa-öböl”nevet kapták. Bevetésre készen áll a Fateh-110 rakéta is.
    Jó múltkor büszkén mutatták a lelőtt amerikai pilóta nélküli repülő roncsait.
    Továbbá saját fejlesztésű pilóta nélküli repülőket is gyárt hatótávolság 1000km.
    Ezt az országot nem lehet lebecsülni, ettől tartani kell.
    Ami meg Izrael légvédelmi rakétáit illeti, valóban igazad van, van Arrow/Hetz/II. rendszer, de ezen kívül van a THAAD /Terminal High Altitude Area Defence/, az Aegis és a Patriot rendszer is.

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)
  48. Stefan:
    A Néphadsereg hatvanas években használt radarjai is prímán látták a műholdakat.
    Miért ne látták volna ?
    A lopakodót is bármelyik radar megláthatha ha keskeny nyalábra vált felederítő-módból.
    A gond csak ott van hogy tűzvezető módban nem tudja hol keresse .
    ( A yugoszláv háborúban is valószínüleg véletlenül találta meg az F117.-et az a ruszki elavult radar.Lehet hogy elbénázták és véletlenül keskeny nyalábos tűzvezető üzemmódban volt , de véletlenül pont belefutott a repülőgép. Ennek az esélye amugy nagyon kicsi.Aztán elterjedt az a hülyeség , hogy az ötvenes évekbeli orosz ipari roncs a legalkalmasabb a lopakodók ellen , mert olyan régi hogy az ellen nem tervezték a lopakodót. Ekkora böszmeséget… )
    Tehát a mai időkben a radarok feldolgozó-része dönt el mindent. Abban pedig az oroszok meglehetősen le vannak maradva. Nagyon elszaladt ebben a kérdésben a nyugati világ technológiája !

    VA:F [1.9.3_1094]
    Értékelés: 0 (0 szavazatból)

Írja meg véleményét!

 
Kapcsolódó cikkek

Glenn Beck a Siratófalnál beszélt 2011. augusztus 25. csütörtök | RR

Izraelbe látogat a Kongresszus ötöde 2011. augusztus 16. kedd | RR

Tüntetés Jonathan Pollardért 2011. június 20. hétfő | AN

Az amerikai netvilág Izrael mellett áll 2011. június 1. szerda | AN

KOHÁNYI TÁRSASÁG LÉPJEN BE!
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
AP VIDEÓ - HÍREK A VILÁGBÓL
Szabad Magyar Tv
Szolgálati közlemény

Felhívjuk vendégbloggereink és olvasóink figyelmét, hogy az alábbi vendégblogok némelyikének legfrissebb posztjai, ill. linkjeik technikai okokból, rajtunk kívülálló, a WordPress.com által bevezetésre kerülő változások következtében nem jelennek meg. Ezért az érintett blog-dobozkák egyelőre üresek. A probléma megoldásán az AN munkatársai dolgoznak. Addig kérjük a bloggereink és olvasóink megértését és türelmét.

Áthidaló megoldásként, a helyzet rendeződéséig itt is felsoroljuk a kárvallott blogok linkjeit, hogy olvasóik mégis el tudják őket érni az AN-ről is:


Az AN szerkesztősége.
2015.03.23.

RSS e-Vitae
RSS kanadaihirlap
RSS torokmonika
Videók

videos