Szolnok, Budapest – Bár a Fidesz köreiben rendre tagadják, hogy visszaállítanák a korábbi generációk által gyűlölt sorkatonaságot, vannak árulkodó jelek, amelyek arra utalnak, hogy Orbán Viktor és pártja bizony igenis kokettál az egyenruhás gondolattal. Maga a miniszterelnök mondta néhány évvel ezelőtt, hogy az ő falujukban nem is tekintették igazi férfiembernek azt, aki még nem volt katona, most meg itt a legújabb: Szalay Ferenc Szolnok fideszes polgármestere úgy véli, hogy a sorkatonaság hasznos volt a fiataloknak.
A Katonasuli program keretében szeptembertől katonai alapismereteket is oktatnak a Szolnoki Műszaki Szakközép- és Szakiskolában; az erről szóló együttműködési megállapodást csütörtökön írták alá a Magyar Honvédség 86. Szolnok Helikopter Bázis, a szolnoki önkormányzat és az oktatási intézmény vezetői.
A 2005 óta folyó Katonasuli programban az országban 22 középiskola vesz részt, és a honvédelmi minisztérium tervei szerint számuk hamarosan megduplázódhat – mondta Szarka Gábor, a tárca kabinetfőnöke az eseményhez kötött sajtótájékoztatón.
Szalay Ferenc, a város fideszes polgármestere elmondta: mint katonaviselt ember úgy látja, hogy a sorkatonaság hasznos volt a fiataloknak, mert sokat segített az életre való felkészítésükben.
Lamos Imre dandártábornok, a szolnoki helyőrség parancsnoka arról beszélt: a katonai szervezet közreműködik abban, hogy a fiatalok alaposabban megismerhessék a fegyveres hivatást, a főbb katonai tevékenységek lényegét. A tantárgy eredményes megtanulásához oktatástechnikai eszközöket, tablókat, módszertani segédleteket biztosítanak, valamint segítséget nyújtanak egy honvédelmi oktatókabinet kialakításához.
Gúth Ferenc, a 3000 diákot elsősorban szakmákra kiképző középiskola vezetője terveik között azt említette, hogy ha a tantárgy sikeres lesz a tanulók körében, a jövőben egy honvédelmi osztályt is indítanak.









Azon kevés dolgok egyike, amiben egyetértek a FIDESZ-el.
:(
Az úttörő és kisdobozmozgalom lehet az alapja az “Aranyos Leventék és továbbfejlesztett változatának, a Szép Magyar Vitézek tagozatnak.
Hej, haj “szép magyar vitézek, aranyos leventék,
……………hej, ha én is köztetek lehetné! “
Mosolygó!
A Fideszt véletlenül sem a “nevelési vonatkozások” mozgatják e témában. Viszont sokkal inkább az irredenta és revansista érzelmeik, melyekben minden külpolitikai megnyilvánulásuk és “ünnepi” retorikájuk bővelkedik. Ma még e távolinak tűnő szándékokat, kiolvashatod a beszédekből és a jobboldali sajtóból egyaránt – feltéve, hogy odafigyelsz ezekre is.
Másrészről a sorkatonaság, ha csak látszólag és időlegesen is, de megoldja a munkanélküléség problémáját. A baj csak az, hogy ennek a célnak eléréséhez okokat kell keresni, és sajnos produkálni. Ezek pedig nap, mint azon vannak, hogy okok pedig legyenek…
Kell a sorkatonaság nehogy a jövő csendőrsége ne nézzen bambán a fegyverekre…
Kell a sorkatonaság hogy a jövő csendőrsége ne nézzen bambán a fegyverekre…
Eros hadsereggel gyozzuk le a mindenkori ellenseg(kep)et. Kritikus idokben a legjobb osszetarto ero a fenyegetettsegre hivatkozni. Sorkatonak fognak löni az orszag hitelezoire, akik farkukat behuzva fognak hanyat-homlok menekulni a buszke ados elol.
Bal-Jobb-Bal.
Erre még nevelni kell az országot.
Kell a hadsereg, a Magyar Nép Ellen, de remélem addigra felébred a Magyar Nép, és romba dől az álmuk!
Miről beszélnek ezek?Oktató kabinetet indítanak? Miből???
Akkor amikor néhány helyen a nyomtatóba nincs papír (mert pénzbe kerül),akkor amikor azt a gyalázatos életmód pályát kialakították, akkor beszélnek ezek oktató kabinetről???
Amikor nincs pénz béremelésre, amikor mindent szűkítenek, amikor egy hatalmas vízfejet kell eltartani a törzstiszteknek köszönhetően, akkor inkább halkabban beszéljenek a terveikről!!!
Szép hivatás, szép pálya… volt! Amíg meg nem csúfolták!
Gonoszkához:
” hej, ha én is köztetek lehetnék! “
Ezt az idézetet egy autóban hallottam:
zebránál éllva, egy csinos, miniszoknyás lány áthaladásakor szajkadt
fel a söförből!
Sajnos poroszkaynak igaza van. Magam is így látom.
Utalok az ”Önellátásra készülnek a fajmagyarok” című cikkre.
„Kárpát-medencei magyarok egysége, a Szent Korona Egységben”
Mi ez, ha nem a régi nagy Magyarország megteremtésére utaló cél?!
Két évig voltam sorkatona.
Életem két teljesen felesleges, értéktelen, elpocsékolt éve volt.
Na persze, másoknak, azoknak kell.
Példáúl …… Uganda, ott addig nem is ehet ,meg nem is dghat, amig nem volt katona, 10 évig.
Nekem, meg a gyerekemnek? Az más, mi kivételek leszünk, valamilyen metességgel.
Csak nem teszem tönkre a gyereket, keveredjen a sok hülyével?
Mi majd itthon védjük a nemzetet. (Magyar Nemtetet olvasunk, és minden nap
egy órát foglalkozunk Trianonnal.)
Ezek meg menjenek harcolni.
Majd mi megmondjuk, kit kell leölni.
A diktatúrák egyik sajátossága a fegyverekhez való vonzódás, és a fegyveres testületek sorkatonákkal való feltöltése. Azt gondolják ugyanis, hogy a besorozottak katonai szolgálatuk alatti folytonos megalázása, engedelmességre nevelése, a diktátorok szolgamódon való elfogadásának hatékony eszköze. A honvédelemé biztosan nem, ahhoz profi hadsereg kell.
Szerintem sem árthatna meg egy fél -1 éves katonai képzés a fiataloknak. Egy picit leengedhetnék a gőzt a fejükből. Persze nem olyan tingi-lingi módra hanem a zöldsapkásokhoz hasonló képzésre gondoltam. Lehet, hogy utána már kevésbé akarnának mindenféle bakancsos karszalagos egyesületek, Gárdák zászlai alatt masírozni. Persze politikai tisztnek nem a Fidesz komisszárjait képzelném el.
T. mosolygó! A kérdést komplexitásában kell(ene) nézni! A 14 éves korig tartó tankötelezettség, a 14 évesek szelektálása, hogy ki mehet középiskolába és ki legyen szarlapátoló, a szegényebb rétegek gyermekeinek kizárása a felsőbb oktatásból, “rabszolga-munkatörvénykönyv”, kényszer-munkatáborok, hitelgettók, újbóli kényszer katonai-szolgálat……mind ez egy primitív, orránál fogva rángatható, bármire kapható, gondolkodásra képtelen széles társadalmi réteg kialakítását célozza egyházi közreműködéssel. Ez vezet a végső célhoz: A Mindszenty, Horthy 3 millió koldus magyar-országának updat-elése hat millióra. Na így vizsgáld meg a katonai szolgálat nevelési folyamatban elfoglalt állítólagos pozitív helyét!
Én is helyeslem a visszaállítást.
Ha fenntartunk hadsereget, akkor minimális mértékben biztosítani kell egy tartalékos állományt. Ez kikerülhetetlen. Azon túlmenően, hogy a rendvédelmi szervekbe jelentkezőknek lenne egy előszűrése illetve nem kellene a képzésük során mindent az alapoktól kezdeni.
Ugyanakkor a fidesznek egészen más srófra jár az agya. A sorkatonaság felszívna egy csomó fiatal munkanélkülit, illetve ( statisztikailag) jótékonyan
hatna a munkanélküliségi adatokra.
Hú, kéksapka!
Bemegy a taknyos gyerek, kijön Rambó 3.
Aztán meg visszanevelőtáborokat kell nyitni.
Na persze, magyar módra csinálva, ez sem érne szart sem.
Sehol egy kis háború, ahol keményedhetne a magyar legény,
hogy aztán vissza mindet, vissza.
Szerintem a sorkotelesseget meg lehetne oldani jol is meg rosszul is. Egy 100 ezres hadsereget fenntartani rohat draga tud lenni. Ugyanakkor ha jol csinaljak fel tudja futtatni az otthoni textil ipart, idenymunkas ellatast tud biztositani nagy cegeknek akiknek erre szuksege van. Abszolut ertem miert akarna Orban bevezetni a rendszert.
Addig is amig meg nem vezette be, a tema szepen elterelheti a figyelmet a lenyegesebb dolgokrol.
Bizony ebben igazuk van, nem ártana egy-két fiatalnak egy kis fegyelem, nem kellene sok idő, max. 3 hónap, de ez nem fog megvalósulni,
1.mert nincsenek kiképző laktanyák,
2 nagyon drága
3. hosszú időre nem lehet, rövid időn belül pedig elfogynak a kiképzendő emberek
4. Németországban is most szűnt meg a sorkatonaság, ha elkezdenék a kiképzéseket, a szomszédos országok nem tudnák mire készülünk
A honvédelmi törvényt már elfogadták, amelyben benne foglaltatik, hogy nem hívható be katonai szolgálatra az a hadköteles, aki nem töltötte be 18. életévét, illetve az akinek közös háztartásban élő házastársa katonai épp szolgálatot teljesít. Kedveseim! Ebből vonjátok le a megfelelő következtetéseket! A törvényből kimaradt az a fél mondat is, hogy csak rendkívüli állapot idején kötelezhető a hadköteles katonai szolgálatra, ellenben az le van írva, hogy békeidőben indokolatlanul hátrányosan nem érintheti a katonai szolgálat a hadkötelest (értsd: minden magyarországi lakcímmel rendelkező magyar állampolgár állampolgár, korra és nemre való tekintet nélkül).
A honvédelmi törvény 2012. január 1-től hatályos, azaz onnantól várható a sorköteles katonaság – hölgyeknek is.
A két évet leszolgáltam, utána még tarcsisként több alkalommal majd 8 hónapot, de azt tudom mondani adott valami tartást az utána következő civil életre is, de volt olyan része is ami tök felesleges volt………..Ezt mindenki maga érzi aki ott volt, minden esetre az operett huszár gömböc véleménye nem mérvadó, előfelvételisként írnokként nem nagyon érezhette a sorkatonaság árnyoldalát…………
a sorkatonaság utolsó egy-két évében már naygyon vártuk, (hivatásosok) hogy vége legyen. szereljen le az utolsó sorkatona is. nem volt olyan hét szinte, hogy ne történjen valami. az állomány mentálisan is fizikailag is alkalmatlan volt fegyveres szolgálatra. elkorcsosult. azóta még rosszabb lett a helyzet.
ez is csak parasztvakítás a kispöcs részéről.
hamond
2011. augusztus 19. péntek
17:26
reális megközelítés, egyet értek vele.
“az ő falujukban nem is tekintették igazi férfiembernek azt, aki még nem volt katona”
Falusi suttyóknál ez a mérce.
Embert vagy ha kell férfiembert nevelni a szülö és az iskola dolga.
A katonaságnak a honvédelem a célja és nem a gyereknevelés. Elég drága mulatság a férfiasság “tanitását” a katonaságra bizni. De dogmák még vannak.
Én is voltam katona, na meg tartalékos is amég le nem léptem de egy tök felesleges, elvesztegetett idönek tartom.
Megette a fene, ha egy suttyót 18 évesen kell elkezdeni “nevelni”…
Ez egy teljesen elvetemült ötlet, de a huszárok jól mutatnának a szüretnél Tokajban, vagy esetleg az orbán bányában!Ha nem tudnám, hogy komolyan gondolják, azt hinném valami falusi Benny Hill találta ki a mi szórakoztatásunkra.
Én is voltam 18 hónapot a seregben, és úgy gondolom az ott tanultakat kb három nap alatt el lehet sajátítani.
“…Orbán Viktor és pártja bizony igenis kokettál az egyenruhás gondolattal…”
…
- Ezzel nem is lenne gond…
…
A gond ott van, hogy jelenleg annyira nincs pénze a magyar honvédség nevű defekthalmaznak, hogy
…
- egy újonnan felszerelő katonajelöltet többnyire NEM TUDNAK tisztességes gyakorlóba felöltöztetni,
…
- ha nagy ritkán van lőgyakorlat, jó esetben 6 db gépkarabélylőszert lőhet el még egy tiszthelyettes is, mert lőszer sincs, pénz sincs rá,
…
- és immár nyomtató A4 papírra sem futja, több helyőrségnél,
…
- valamint, úgy kell benzinre összekuporgatni a pénzt, ha egy század katonát el akarnak vinni honvédségi busszal vagy 30 km- re a laktanyától
(mely gyakorlatról tudni kell, hogy gyakran annyi a haszna és az értelme, mint f..ngás után kezet mosni, olyan jól meg van szervezve, és akkora a résztvevők “lelkesedése”).
…
És ebbe akarna a hülyegyerek (a zorbán és bandája) újabb tízezreket visszavezetni…
…
Na, ne… ezek tényleg ennyire hülyék?
…
Tényleg.
…
:(
…
Igaz, “kovacsúr”?
…
Nem tudom, ön mikor szerelt le, de alighanem ön pontosan tudja a kommentelők közül, miről beszélek most.
Eldrad, ne viccelődj. 30 km-re benzin, gyakorlathoz. Katonaságnál? Hahahaha
Szaladjatok ki fijjúg, de ebédre itthon legyetek! Na jó, ebéd másfél órával később.
Gonoszkához:
“…lehetnék,
szép magyar vitézek, gyönyörű leventék.”
Fenét.
Agymosásra kell nekik , szavazóbázis építésre.
Csak azt felejtik el hogy előző rendszerben bevonult egy normálisnak mondható fiatal és leszerelt egy élesen rendszerellenes gondolkodású ember.
-
Amúgy meg minek , mikor ittvannak nekünk a Gój-motorosok ?
Ha megjön az ellenség , majd ők dudaszóval elriasszák őket.
Elvégre ha nem tudnak beszélni a meghódítandókhoz , akkor megbuknak mint Gyurcsány , nemiga ?..:)
“Ki fegyvert fog, fegyver által vész el.” .{lásd: I. és II. Világháború}
Gonoszka:
…
- Amit te említesz, úgy nevezik honvédék, hogy menetgyakorlat, vagy járőrverseny.
…
Én is részt vettem jó pár ilyenen, és hidd el, ez még jó móka is.
…
De ezt sem lehet minden nap művelni, mikor mennek valami terepgyakorlatra (melynek többnyire a fentebb említett értelme van, sajnos), vagy másik helyőrségbe, mittudomén, miért.
…
Amúgy ez a benzines példa tényleg igaz… a helyzet abszurditását akartam vele szemléltetni.
…
Óriási nagy kár, hogy a honvédség egy pár, jól képzett, de kis létszámú alakulattól eltekintve egy kalap sz…rrá degenerálódott az utóbbi években, mert egyébként kitűnő szakma lehetne.
…
De ehhez nem agyamputált, semmihez nem értő bürokraták, cimborák, seggfej rokonok, és politikai prostituáltak kellenének az ország, és a honvédség élére, hanem felelős szakemberek.
…
Civilek, és nem civilek egyaránt.
“…ittvannak nekünk a Gój-motorosok … Ha megjön az ellenség , majd ők dudaszóval elriasszák őket…”
…
- Az a gáz, hogy a “honvédség” sem nagyon tudna ennél sokkal többet tenni, annyira tönkre van téve mentális, fizikai, és technikai szempontokból egyaránt.
…
Nagy kár érte.
Mikor bevonultam a seregbe azt mondtam magamban két év, kibírod. Akkor már volt egy fiam, az asszony szombatonként mikor látogatási nap volt és hozta a picit, mindig cumisüvegben csempészte be a konyakot, az hasonlított a teához. Az első időszak nehéz volt a gumik és az öregek rendesen szívatták a kopaszt. Mikor már az ember bizonyított és helyt állt az akkor némi elismerést kivívót. A nézetem a seregről akkor változót meg, mikor egy gyakorlat során, mikor már több mint 24 órás szolgálatot teljesítetünk és elértünk egy pihenő helyre ahol meleg ételt is adtak, csak éppenséggel nem nekünk, mert mi egy másik alakulat voltunk. A tiszt pisztollyal követelte az ételt a legénységnek.
Leszerelés éjszakáján mindenki sírt, nem a sereget sirattuk vagy azt a két évet, hanem a közös emlékeket, ami összekovácsolt bennünket, tudtuk, hogy számíthatunk a bajtársunkra jóban, rosszban és ez egy tartást adott. A mai fiatalokból ez is hiányzik.
A fityeszes gyászhuszároknak a leghalványabb elképzelésük sincs arról, mi a haza fegyveres szolgálata. Akár sorkatonaként. Ne papoljanak már megint olyanról, amihez nem értenek.
Stefán véleményével egyetértve azért nem szabad arról sem megfeledkezni, hogy azért éltünk mi meg igen kemény órákat is……
Félek, a fityesz a munkahelyteremtést a hadseregre bízná, esetleg egy jó kiadós kis 24 hónapos hadkötelezettséggel, ahol persze megtanítanák a tudatlanokkal a trianoni csapást, Emese álmát, a Turul madár tojását,meg Horthy kormányzónk fehér lovának nevét……
T. odeon,
gondolom Ön már nem számít arra, hogy sorkatonai szolgálatra kell bevonulnia. Ajánlom figyelmébe azt, hogy a tartalékos állomány honvédelmi kiképzésének nem feltétele és egyetlen lehetősége a sorkatonai szolgálat. Ennél sokkal demokratikusabb és hatékonyabb megoldások is léteznek a világban.
Németországban például 2011 július 1-én lépett életbe a hadkötelezettség eltörléséről szóló törvény. Ezzel egy több mint 50 éves periódus zárul le, s helyébe az önkéntes szolgálat lép, ami 23 hónapra szól.
Angliában nincs hadkötelezettség. Az angol ember a sorozást az alkotmányban biztosított személyi szabadság megsértésének tekinti.
Európának valamennyi országában valaha a katonáskodás bizonyos kényszernek számított.
A sorozást tulajdonképpen a francia forradalom teremtette meg. A francia forradalom honvédelmi rendszere a polgárjogok megvédésére alakult. A francia polgárnak viszont nem a kötelessége, hanem a joga volt a hazát védeni.
Nekem nagy szerencsém volt, viszonylag normális helyre kerültem. Mégha egy kicsit messze is. Sok olyant kaptam ott, ami a mai társadalomból hiányzik. Kötelesség, felelősség, bajtársiasság meg ilyenek. Asszem, ezeket mind írhattam volna nagybetűvel is, annyira kiáltó módon hiányoznak.
Nem, nem elsősorban az egyenruhás gondolattal, hanem inkább
. . . . . . . . I G E N I S . ORBÁN VIKTOR . ÉS . PÁRTJA . KOKETTÁL
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . A . SZ E G E D I . G O N D O L A T T A L*
.
.
.
*(“Szegedi gondolat”,lásd: Lapoda Multimédia Kislexikon)
Hadkötelezettséget Ellenzők Köre
1993-ban alakult Hadkötelezettséget Ellenzők Ligája utódszervezete
About
A haza védelme kényszerített emberekkel nem lehetséges. Nem leszünk játékszerek.
Leírás
A Hadkötelezettséget Ellenzők Ligája egy Figyelő Bizottságot hoz létre, amely gondoskodik a HEL tevékenységének újraélesztéséről abban az esetben, ha az állam honvédelem címén ismét szolgálatot vagy kiképzést követelne polgáraitól. A Figyelő Bizottság tagjai: Farkas Henrik, Fülöp István, Iván Gábor, Kovács Gyula, Márton Róbert, Simonyi Gyula és Vida István. ( HEL záróközlemény 2004.11.13.)
Küldetés
Az emberölésmentes élethez való alapvető jogot kellene rögzíteni az Alkotmányban és a törvényeinkben és a hadsereg önkéntességét. Lelkiismerete, akarata, meggyőződése ellenére senkit se lehessen emberölésre kötelezni, vagy olyan helyzetbe hozni, ahol ez a lehetőség közvetve, vagy közvetlenül is fennállhat. A haza védelme csak meggyőződéses emberekkel lehetséges. Kényszerítettekkel nem.
A katonásdi ma már egy külön profi szakma, ami komoly felkészültséget igényel. Amatőröknek amúgy sem való.
A katonai rendszerben teljesíthető fegyvermentes munkaszolgálat pedig teljes mértékben kimeríti az ideiglenes, de akár végleges rabszolgasors gyakorlatilag minden kritériumát.
http://www.facebook.com/pages/Hadk%C3%B6telezetts%C3%A9get-Ellenz%C5%91k-K%C3%B6re/176387375767193?sk=info
Maga a rendszer egy nagy , pénznyelő fekete lyuk volt. Abszolút hatékonytalan, embertelen, kontraszelektált irányítással. Mi van ezen visszasírni való? Csak azoknak vonzó ma is, akik a civil életben senkik voltak, a seregben valami oknál fogva több- kevesebb ember felett kapott hatalmat időnként szadisztikus módon gyakorolhattak.
FideSS-nosztalgia, de minek?
Ha lenne reguláris hadseregünk, már azt is maguk ellen fordították volna ezek az észkombájnok.
mosolygó
indító kommentjére reagálva: tényleg kár, hogy nincs, mert akkor már rég tankokkal vette volna körül a sereg a parlamentet, és szépen lemondatta volna ezt a dilettáns csürhét.
Hogy is volt ez 1848-ban: “A nagyméltóságú helytartótanács sápadt vala és reszketni méltóztatott, és öt percnyi tanácskozás után mindenbe beleegyezett…”
Asszem, ezek is rögtön berezeltek volna, még mielőtt az első páncéltörő lövedék becsapódik!
Nem értek egyet azokkal a hozzászólókkal, akik azt mondják, hogy a sorkatonai szolgálat megneveli a fiatalokat és fegyelemre szoktatja őket. Az én fiam még volt katona, életében még nem tengett-lengett annyit, mint abban az időszakban, és semmivel nem lett se jobb, se rosszabb ember, mint előtte volt. Nekem ne mondja senki, hogy akit nem nevelnek meg a kedves szülei 18 éves korára, azon a gyereken majd csodát tesz a katonaság. Ez az egész formáció csak egy feneketlen pénznyelő automata, ahonnan csurranhat-cseppenhet illetéktelen zsebekbe is egy kevés.
Nem a sorkatonaság fogja megoldani azt, hogy kiből milyen ember lesz. Ha netán soroznák a mai fiatalokat, a fele alkalmatlan lenne. Fizikailag és mentálisan is. De azon el kellene gondolkozni, hogy miért is vonzódnak Magyar Gárda féle csapatokhoz? Miért is találja meg őket a Jobbik? Amúgy meg az menjen katonának, aki hivatástudatot érez, ne a bunkó továbbszolgáló őrmesterek éljék ki hatalmi vágyukat a fiatal srácokon. A véleményem az, hogy általában azok csináltak karriert a katonaságnál, akik már sehova nem kellettek. Tisztelet a kivételnek.
Öregszeder.
2011.aug. 20. 16:38
Nem tudom, hogy te mikor voltál katona, vagy hol szolgáltál, de elmondok neked egy példát a zászlóaljnál is volt egy vaddisznó tizedes, aki rendesen szívatta a kopaszokat. Egy reggeli zászlóalj eligazításkor, mikor a zászlóalj felsorakozott az udvaron, kiszólították a tizedest, és mindenki szeme láttára lefokozták. Akkor elgondolkodtam, hogy mit érezhet át, ilyen szégyen után. Viszont utána rend és fegyelem volt.